abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 13 maart 2006 @ 20:47:32 #1
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_36002878
en hier maar weer verder....
Make love, not war ☮
pi_36002983
DIaan, dat zegt volgens mij niet altijd zo heel veel. Ik heb die kralenkrans ook op echo's gezien maar ik word wel altijd ongesteld. Mijn cyclus varieert van 20 tot 40 dagen zeg maar... Maar ik word wel ongesteld elke keer, alleen er is geen 'echte' eisprong.

Lishe, haha zo hoppatee hoeft het van mij nu ook niet persé hoor. Het mag best een tijdje duren, anders zitten ze wel heul kort op elkaar. Als het wel zo zou zijn, is dat ook goed natuurlijk, daar niet van...
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
  maandag 13 maart 2006 @ 20:54:21 #3
114177 Diaan73
pi_36003109
Ow okay.... ik snapte het ook al niet zo goed.... voorlaatste en daarvoor cyclus van 38 dagen.... maar nu heb ik mn eerste Clomid "kuurtje" van 5 dagen gehad.... over 2 weken bloedprikken dus en op 3 april hoor ik of het gewerrkt heeft.....
Make love, not war ☮
  maandag 13 maart 2006 @ 21:22:53 #4
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_36004120
Igraine spannende tijden weer! Succes!

Catoot, heben die mensen die altijd zeggen 'je moet er niet zo mee bezig zijn' zich wel eens voorgesteld hoe dat zou moeten met dagelijkse spuiten? Hoe kan je er dan in vredesnaam een dag niet aan denken? Elke dat die prik moeten zetten betekent ook dat je er elke dag aan moet denken. (oftewel, bullshit dus. )
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  maandag 13 maart 2006 @ 22:16:08 #5
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_36006223
Nou idd. Niet aan denken hoor! Maar wel elke dag die spuit in je been zetten!
  maandag 13 maart 2006 @ 22:24:33 #6
24188 Belana
kloon van belana
pi_36006563
nee, je moet er niet aan denken, niet spuiten, niet n**ken, helemaal niks dan ben je zo zwanger joh!!
stormy waters...
sailin'
  † In Memoriam † maandag 13 maart 2006 @ 22:33:51 #7
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_36006944
Catootje morgen prikken? Heb je al eens eerder geprikt? De eerste is even wennen, maar daarna zul je zien dat het steeds makkelijker gaat en je bijna zonder na te denken je spuit zet hoor. Dan hoef je er ook niet zo mee bezig te zijn
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
pi_36013634
succes met je 1e prik catootje!!
Zoals ma kamper piet zegt:
~~ * * eeN DaG NieT LEVEN ~~ IS DaG NieT LacHT TOCHT ? * * ~~
pi_36022342
Catoot,moet je vanavond je 1e prik erin jassen Veel succes ermee en niet nadenken,dan stop je voor ie goed in je buik zit en moet je nog een keer prikken en heb je dus 2 bloedende gaatjes (zoals deze muts wel eens deed)

Hier lijkt het bloeden eindelijk op te houden niet normaal toch,zo'n inseminatie,je bent er compleet ongi van Is het al volgende week vrijdag ?

Groetjes,Minoes
  dinsdag 14 maart 2006 @ 15:11:26 #10
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_36023933
Minoes als ik de tijd kon verzetten dan deed ik dat gelijk het is gewoon raak
  dinsdag 14 maart 2006 @ 19:44:42 #11
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_36032413
Jeetje, spannend hoor Minoes!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_36032539
helleu....ik heb er vanavond niet aan gedacht, mag ik dan nu mijn kindje ontvangen!!! Spuit gezet, wat attent dat jullie er aan dachten! Het viel (uiteraard) mee, lief klein naaldje. Deed alleen iets onhandigs met eruit halen, waardoor ie wat floepte en dat voelde ik wel.... De alcohol waarmee ik mijn buik ontsmette voelde ik meer Heb nu Henry Rollins op de speaker staan om wat adrenaline kwijt te kunnen.
DANYEL EN THIJS
....maar daarna ben ik weer triestig...
pi_36032874
Leuk dat de eerste spuit goed gezet is Catootje
  dinsdag 14 maart 2006 @ 20:00:07 #14
114177 Diaan73
pi_36032966
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 19:57 schreef leonieke het volgende:
Leuk dat de eerste spuit goed gezet is Catootje
En Minoes.... spannende week hoor.....
Make love, not war ☮
pi_36033249
Is minoes vrijdag voor de DE TEST!!!!??????
DANYEL EN THIJS
  † In Memoriam † dinsdag 14 maart 2006 @ 20:09:34 #16
81992 Githa
pi_36033317
Catootje, wat klink je stoer "lief klein naaldje" Respect hoor
Voor alle dames die zeolf moeten spuiten trouwens.
pi_36033336
Dat je maar snel weer kan stoppen met prikken Catootje
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_36033376
Stoer hoor Catootje!
  dinsdag 14 maart 2006 @ 20:16:03 #19
3011 E.T.
pi_36033573
Told you so Catoot

Minoes, heb je je nagels nog?
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_36033865
Catoot, gelukkig dat het mee viel! Naaldjes moet je er wel goed uithalen hoor, anders.... brr. Dat lijkt me zo naar gevoel.

Minoes, vervelend is dat wachten toch, hopelijk wordt je volgende week vrijdag met | | beloond

ET, ik dacht dat jullie ook weer voor een volgende ronde gingen, of ben je aan het wachten tot je weer verder kan?
"No hay mal que por bien no venga" Geen ongeluk zo groot, of er is altijd nog wel een geluk bij
  † In Memoriam † dinsdag 14 maart 2006 @ 22:42:27 #21
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_36039990
Catoot, jij stoerert De eerste prik is gezet en nu op naar een prachtig eindresultaat

Minoes? Hou je het allemaal nog een beetje vol?

Morgen hebben wij weer een evaluatiegesprek in het ziekenhuis en dan hopen we te horen wat het vervolgplan is. Ik duim dat we deze maand meteen weer mogen beginnen met de downregulatie en dan vanaf volgende maand weer op naar de IVF mogen gaan
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
  dinsdag 14 maart 2006 @ 22:52:08 #22
3011 E.T.
pi_36040430
yep Mariposa Ik wacht op m'n menstruatie en mag dan op dag 2 weer beginnen met spuiten
  woensdag 15 maart 2006 @ 06:49:07 #23
24188 Belana
kloon van belana
pi_36045413
Catootje, lekker dat het meeviel!

slaapmeisje, ben benieuwd, hoop dat jullie weer snel aan de slag kunnen.
stormy waters...
sailin'
pi_36045476
Succes Minoes met het wachten.
Hopelijk valt het gesprek goed mee Slaapmeisje!
  † In Memoriam † woensdag 15 maart 2006 @ 08:30:02 #25
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_36045844
E.T. wat fijn dat julie binnenkort ook weer aan de slag kunnen
pi_36046176
* gaat ook wat vaker hier snuffelen
Dames, succes! En Catootje, stoer hoor! zo'n zelf gemaakt gaatje in je buik
pi_36052954
ET dat is dan ook weer spannend, laat die duivels dan maar weer snel komen

Slaapmeisje, ik ben benieuwd wat jullie vandaag over het vervolgplan besproken hebben.
"No hay mal que por bien no venga" Geen ongeluk zo groot, of er is altijd nog wel een geluk bij
pi_36053710
Het lijtk wel alsof iedereen als een tierelier en in een hoog tempo gaat, komt denk ik ook omdat je van afspraakje hier naar afspraak daar naar afwachten op resultaat X holt. In ieder geval komt de lente er aan en dat moet toch een goed teken zijn!!!

Ik heb trouwens met mijn vriendje afgesproken dat we gaan vier op een rijen op mijn buik, maar ik weet niet of alle gaatjes lang genoeg te zien zullen blijven.... Gisteravond nog wel gelachen:
Vriendje tegenover mij aan tafel, koffie, hoofd op 'ik ben hier om je te steunen'...handleiding van de spuiterij bij de hand...is zo aan het lezen ... : "Hee Catoot, en dan moet je dus blablabla"
"eeeeeehhh, hij zit er al in hoor, de spuit, in mijn buik dus" Muts is het toch, mist ie zo het moment supreme !!
DANYEL EN THIJS
  woensdag 15 maart 2006 @ 13:53:56 #29
24188 Belana
kloon van belana
pi_36054560
maar wel heel lief cattootje
stormy waters...
sailin'
pi_36055836
Mijn vriendje zou mn hand beet houden terwijl hij flauw valt bij het zien van de naald
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
  woensdag 15 maart 2006 @ 14:39:16 #31
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_36056184
Mag ik even zeggen dat jullie in mijn ogen allemaal helden zijn? En dan niet alleen omdat jullie al zo lang wachten op een mooi resultaat, maar vooral dat er zonder morren erin jensen van 'piepkleine lieve naaldjes'.
Volgens mij zou ik elke keer bij het zien van die krengen al flauwvallen en als het mannetje dan denkt dat het zijn kans is, gaat hij er plat achteraan.
Als je niet lacht, ben je dood.
  † In Memoriam † woensdag 15 maart 2006 @ 14:41:01 #32
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_36056256
Lief vriendje heb jij Catootje Mijnes is er nu wel aan gewend maar vond het in het begin nogal griezelig. Inmiddels heeft ie ook de punctie overleefd dus hij maakt vorderingen

We zijn vanmiddag voor het nagesprek in het ziekenhuis geweest. Veel bladiebla etcetera, twijfels toestand moeilijk, kijken in de planning en ja..... we mogen toch nog deze maand beginnen en dan staat de follikelpunctie vooralsnog gepland voor eind april. Dat is natuurlijk als mijn lichaam weer lief meewerkt. Wél is de dosering van de Puregon behoorlijk naar beneden gegaan van 200 naar 150 eenheden. Ze zei: tja we hebben je de vorige keer voor de poorten van de hel weggesleept (= overstimulatie) en dat willen we dit keer graag voorkomen. Anyways, ik ben blij dat we weer ergens naartoe kunnen leven
  woensdag 15 maart 2006 @ 14:45:03 #33
24188 Belana
kloon van belana
pi_36056427
mooi idd dat er weer een planning is slaapmeisje
stormy waters...
sailin'
pi_36056565
wel positief Slaapmeisje, ik vind ook wel dat ze er goed tempo inhouden. Of misschien is het in mijn beleving dat toen ET voor de eerste keer zwanger wilde worden, leek het wel alsof er maanden tussen de puncties zat Misschien gaat het alleen snel als je er in zit, en kijk je er achteraf anders op terug ik weet het niet. Dutchie, dank je wel voor het compliment, jullie zijn allemaal erg lief! Ik moet echt eerlijk zeggen dat het niet zoveel voorstelt, tenminste voor mij. Nu ben ik absoluut niet bang voor naalden verder dus dat scheelt een hoop. Bovendien zijn er andere dingen die ik erger vind (inwendige toestanden).
DANYEL EN THIJS
pi_36090114
Catoot....niet deze vrijdag,maar volgende week hoor,de test
Mooi dat je eerste prik goed ging,weet je ook al wanneer je moet voor je eerste follikelmeting?
Ik krijg het zowaar bere-druk hier.Ben voor 6 uur aangenomen in de maand voor de thuiszorg iets verderop en begin morgenochtend al in de wijk hier in de stad,nadat ik dinsdag voor het eerst heb meegelopen lekker vlot,En dan nog de 9 nachten erbij..... najah,lekker extra centjes,kunnen we vast oppotten voor een droom van een babykamer....... Ach ja,wie weet

Slaapmeisje,je gaat alweer snel beginnen met de volgende ronde,fijn voor je hoor.Moet je nu weer aan de neusspray,of krijg je wat anders?

Groetjes,Minoes
pi_36094366
Slaapmeisje, dat is weer goed nieuws
  donderdag 16 maart 2006 @ 19:46:58 #37
3011 E.T.
pi_36095192
Catoot, vorige ronde heb ik maar 1 punctie gehad (andere pogingen waren voortijdig afgebroken). Maar toen was 't idd wel steeds weer op menstruatie wachten (en door al die hormonenzooi doet mijn cyclus wel eens een beetje raar )

Slaapmeisje, fijn dat je weer zo snel mag beginnen
Ik spuit trouwens standaard 150 IE, kijk er van op dat ze je in eerste instantie op 200 hadden gezet.
  † In Memoriam † vrijdag 17 maart 2006 @ 08:48:14 #38
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_36107624
Je bent al op de helft minoes Ik ga inderdaad weer beginnen met de Synarel neusspray. Zoveel prettiger dan Lucrin prikken omdat daarvan veel naaldjes een beetje krom of bot waren. Als ik dan weer ongesteld geworden ben begin ik weer met de Puregon. Die injecties stellen minder voor omdat het van die mooie dunne naaldjes zijn.

E.T. de eerste IVF poging spoot ik 150 IE Menopur en aan het einde is de IVF omgezet naar IUI omdat ik maar 3 follikels had. De tweede IVF poging begon ik dus meteen aan de 200 IE Puregon en bij de eerste controle (na 8 dagen stimulatie) had ik ineens 16 follikels en kon ik meteen die avond erna Pregnyl prikken. Dat ging wel een beetje erg hard natuurlijk en logisch dat mijn eierstokken een beetje de weg kwijt waren. Waar ik nu dan wel bang voor ben is dat ik met een te lage dosering begin waardoor mijn follikels weer achterblijven. Aan de andere kant zal het dan wel weer IUI worden en dat is een eitje in vergelijking met de punctie
  vrijdag 17 maart 2006 @ 12:02:24 #39
3011 E.T.
pi_36112193
Ik was je eerste poging vergeten Slaapmeisje
In mijn gedachten was dit pas de eerste poging, maar daarvoor natuurlijk nog eentje die IUI geworden was..
  † In Memoriam † vrijdag 17 maart 2006 @ 13:18:56 #40
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_36114495
Zelfs ik was mijn eerste poging bijna vergeten E.T. Ik zou eigenlijk niet weten hoe de verzekering dat ziet want als ze de IVF->IUI poging en de Cryo tp meetellen dan heb ik nu al 3 pogingen achter de rug. Ik durf niet te bellen omdat ik bang ben slapende honden wakker te maken Ik wil in ieder geval 3 "echte" pogingen achter de rug hebben, voordat we definitief stoppen in de medische molen. Desnoods betaal ik de rest zelf!
  vrijdag 17 maart 2006 @ 16:09:27 #41
105938 Jompelmeisje
Als je me nodig hebt...
pi_36120345
Even zorgen dat het het wachten op die menstruatie opschiet...

We hebben de E
We hebben de T
We hebben...

ET ET ET
...jompel ik tevoorschijn!
  vrijdag 17 maart 2006 @ 19:27:15 #42
93535 elle_driver
boop-oop-a-doop
pi_36125615
* elle_driver kijkt voorzichtig om een hoekje...

Al met al wordt het tijd dat ik de overstap van Wachten op het tweede streepje naar hier ga maken.
Lief en ik zijn vaste klanten geworden op de fertiliteitspoli van het plaatselijke ziekenhuis.

Hij blijkt niet genoeg zwemmertjes te hebben. Bij de samenlevingstesten deze week was er de eerste keer niets te zien, maar vandaag was er plots één Van den Hoogenbandje onder de microsccop.
En hoewel we al zwaar waren voorbereid op IVF of ICSI als volgende station is er plots weer een heeeel klein sprankje hoop dat inseminnatie ook nog 'gewoon' kan werken voor ons.

Het is wel een rottijd zo. De romantiek van het papa&mama-willen-worden is er wel af. We hadden natuurlijk gedacht net als iedereen een kindje te krijgen. Zo'n scenario waar ik op een morgen in mijn badjas rondloop, mijn ontbijt niet binnen kan houden en vijf minuten later glunderend met een positieve test uit de badkamer kom hollen. Maar nu blijkt dat we geen kindje kunnen krijgen, maar er een moeten proberen te 'maken'. Da's toch een klap en het zorgt voor een boel spanning.

Lief trekt het zich aan dat zijn zaadjes niet zo actief zijn. En ik ben een doemdenker en wordt niet lekker bij het idee dat het misschien wel niet zal lukken, want wat zijn nou drie pogingen...

Overal om me heen word ik omringd door roze wolken en zwangere vrouwen. Doet pijn. En wat ook zo jammer is, is dat ik nu TWEE eitjes groei. Mijn eisprong zou morgen of overmorgen moeten zijn, maar Lief is in het buitenland. Dus nu missen we weer een kansje. Pfff. Over obsessief gesproken.

Afijn, dat is in het kort mijn verhaal tot dusver en ik zou het fijn vinden als ik hier vaker m'n hart mag komen luchten.
  vrijdag 17 maart 2006 @ 19:37:17 #43
24188 Belana
kloon van belana
pi_36125902
elle
stormy waters...
sailin'
pi_36126330
elle, ik heb daar ook wel vaak moeite mee, dat het romantische, natuurlijke eraf is. Mijn vriendin gaat ook voor de tweede en die was van de eerste binnen een maand zwanger. Ik ga juichen als ik binnen een jaar zwanger ben. En altijd denken: "als ik maar zwanger word"..magoed, dat glunderende spanningsgevoel heb ik ook niet gehad en dat mis ik wel eens! Heel veel sterkte en heel logisch hoor, dat je er zo mee bezig bent. Ik heb met schaamte nu met vriendje afgesproken dat we in ieder geval thuis zijn als er een eisprong is maar dat is natuurlijk lekker afspreken: "ik kan wel , tenzij mijn vriendin een eisprong heeft"
DANYEL EN THIJS
  vrijdag 17 maart 2006 @ 19:52:51 #45
3011 E.T.
pi_36126362
Tuurlijk mag je hier vaker jehart komen luchten!

Tja, de medische molen is helaas wel ver voorbij alle romantiek. De kamertjes en onderzoeken hebben niets meer met het verwekken van een liefdesbaby te maken.
Maar geloof me, als het lukt (en er zijn er nog steeds best veel bij wie het wel gewoon lukt binnen die drie pogingen) kan 't je geen moer meer schelen hoe het tot stand is gekomen.

Sterkte de komende tijd!

En Jompelmeisje, wat lief
pi_36136645
elle-driver Tja,kan me jouw gevoel onwijs goed voorstellen.Op een gegeven moment krijgt ieder paar die in de MMM zit een dip,dat kan ik je op een briefje geven.Probeer het doel voor ogen te houden en geloof me,tijdens verplichte vrijpogingen en potjes vullen,zul je ook best eens in lachen uitbarsten.Maar het is mooi,dat men dat allemaal kan bereiken tegenwoordig.Ik moet er niet aan denken om 40 jaar geleden met deze problemen rondgelopen te moeten hebben,dan was er gewoon niks aan te doen geweest
En het romantische lekker zelf een kindje maken gevoel...........je moet maar zo denken,het is wel jouw lijf wat zorgen moet voor een bevruchting en innesteling,dusse...........je moet echt nog wel wat werk ervoor verichten hoor
En wat E.T. zegt,als het lukt,meid.........dan dans je net zo maf door de kamer als degene die gewoon zwanger zijn geworden hoor Dan maakt het allemaal niks meer uit en ik denk dat je nog trotser bent,dan anderen.Je hebt er immers zoveel voor doorstaan,gewenster kan het niet zijn,toch?
Klets maar lekker van je af,daar zijn we hier voor.Voor nu een dikke en succes allebei.

Groetjes,Minoes
  zaterdag 18 maart 2006 @ 10:02:30 #47
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_36136740
elle
  zaterdag 18 maart 2006 @ 10:13:04 #48
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_36136855
Elle succes!!

Minoes spannend hoor, ik duim zo hard dat de scherven je eens geluk hebben gebracht
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_36143179
Hahaha,nou,dan moet het echt goed zitten,want een paar dagen geleden veegde ik weer een kopje aan diggelen uit de kast Ik zei al,ik gooi met alle liefde mijn hele servies aan diggelen,als dat maar zou helpen.Dus wie weet,we wachten nog braaf een weekje af.
Hier ondertussen wel weer wat steekjes rechtsonder in de buik.Als ik maar niet zo'n eigenwijs ei net als Luna heb,dat ie er nog zit......... Ik denk,dat als ik er volgende week nog last van heb,dat ik maandag even vraag aan de ferti-arts of ik even voor een echo mag komen,of te zien of dat ei wel gesprongen is.
ps.hoe is t met het mafkeesje,alles goed

Groetjes,Minoes
  zaterdag 18 maart 2006 @ 18:33:07 #50
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_36147638
quote:
Op zaterdag 18 maart 2006 15:22 schreef minoes_ het volgende:
Hahaha,nou,dan moet het echt goed zitten,want een paar dagen geleden veegde ik weer een kopje aan diggelen uit de kast Ik zei al,ik gooi met alle liefde mijn hele servies aan diggelen,als dat maar zou helpen.Dus wie weet,we wachten nog braaf een weekje af.
Hier ondertussen wel weer wat steekjes rechtsonder in de buik.Als ik maar niet zo'n eigenwijs ei net als Luna heb,dat ie er nog zit......... Ik denk,dat als ik er volgende week nog last van heb,dat ik maandag even vraag aan de ferti-arts of ik even voor een echo mag komen,of te zien of dat ei wel gesprongen is.
ps.hoe is t met het mafkeesje,alles goed

Groetjes,Minoes
met je digitale petekindje mafkeesje gaat het weer prima ze duimt ook heel hard voor een medemafkeesje !
  † In Memoriam † zondag 19 maart 2006 @ 15:35:56 #51
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_36169411
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 19:27 schreef elle_driver het volgende:
Het is wel een rottijd zo. De romantiek van het papa&mama-willen-worden is er wel af. We hadden natuurlijk gedacht net als iedereen een kindje te krijgen. Zo'n scenario waar ik op een morgen in mijn badjas rondloop, mijn ontbijt niet binnen kan houden en vijf minuten later glunderend met een positieve test uit de badkamer kom hollen. Maar nu blijkt dat we geen kindje kunnen krijgen, maar er een moeten proberen te 'maken'. Da's toch een klap en het zorgt voor een boel spanning.
Natuurlijk ben je hier welkom om je hart te luchten elle! Helaas is het jullie dus niet gegund om zoals hierboven staat papa en mama te worden. Wel een heel herkenbaar gevoel overigens. Hopelijk gaat het lukken met inseminatie. Dat ene superzwemmertje zullen we allemaal toejuichen totdat het zijn bestemming heeft bereikt
  † In Memoriam † zondag 19 maart 2006 @ 15:37:34 #52
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_36169461
Hey minoes je bent al over de helft. En nou maar hopen, duimen dat die steekjes rechtsonder in je buik betekenen dat je kleintje zich aan het innestelen is
pi_36203620
Welnee......... de kolere-duvels zijn hier vannacht vrolijk komen binnenhollen
IUI 5 is dus ook weer mislukt.
Nu nog maar 1 te gaan en dan?
Misschien ivf,als de gyn daar aan wil beginnen,ik ben benieuwd.
Woensdag dus weer de eerste prik gonal erin jassen,jottum.......
Ws de 29e follikelmeting,die avond ook de pregnyl en dan vrijdag de 31 weer de inseminatie.Ik geloof dat ik dat nu best kan plannen,ben altijd zo gelijk als een klok
En nu ga ik weer ff door met sippen

Groetjes,Minoes
  maandag 20 maart 2006 @ 16:31:20 #54
94046 PM-girl
pi_36203670
Oooo, nee Minoes, dit is niet eerlijk! Klote meid, sterkte
*
  † In Memoriam † maandag 20 maart 2006 @ 16:32:01 #55
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_36203689
GVD

Ik weet even niets te zeggen minoes Hele dikke knuffel en sterkte
  maandag 20 maart 2006 @ 16:39:03 #56
114177 Diaan73
pi_36203887
Ow Minoes toch.... dit is zwaar k*t zeg.... kan me goed voorstellen dat je aan het sippen bent. Heel veel sterkte en een hele dikke knuffel van mij
Make love, not war ☮
  maandag 20 maart 2006 @ 16:39:14 #57
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_36203894
He shit... balen Minoes!
  maandag 20 maart 2006 @ 16:50:15 #58
24188 Belana
kloon van belana
pi_36204040
Minoes shit!
stormy waters...
sailin'
pi_36204753
minoes
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  maandag 20 maart 2006 @ 17:33:57 #60
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_36205359
Hè nee Minoes Sjit!
18-11-2008 Maarten Alexander
  maandag 20 maart 2006 @ 18:29:22 #61
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_36206971
minoes godverdegodver
pi_36207199
Nog even geen speelkameraadje voor jouw mafkeesje,solly
Op naar de volgende poging maar hé?

Groetjes,Minoes
pi_36207279
sssssssssssssssssssssssjjjjjjjjit zeg. Echt zwaar shit. Nah! Is er dan niemand zwanger uit dit topique!
DANYEL EN THIJS
pi_36209287
Minoes
  † In Memoriam † maandag 20 maart 2006 @ 19:47:18 #65
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_36209681
Nou je het zegt Catootje... we zitten al in deel 16 maar volgens mij is hier nog niemand zwanger vandaan gekomen
  maandag 20 maart 2006 @ 19:49:30 #66
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_36209755
Zat Tinkerbell hier ook niet even?
* Sugar probeert het positieve te zien

MInoes, wat rot. Sterkte!
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_36209938
Ja zeg, we gaan hier wel zwanger vandaan Dat we niet over vier jaar hier als verlepte oude besjes zitten... (tinkerbell.... nee toch?)
DANYEL EN THIJS
  † In Memoriam † maandag 20 maart 2006 @ 19:58:10 #68
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_36210076
Volgens mij niet hoor Sugar. Nu bedenk ik me wat.. Xanthe heeft hier trouwens wel meegeschreven, dus dat is in ieder geval 1 die zwanger is Hoog tijd voor de volgende!
pi_36210115
Hoog tijd voor een serie zwangeren zou ik zeggen!
  maandag 20 maart 2006 @ 20:07:11 #70
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_36210399
quote:
Op maandag 20 maart 2006 19:58 schreef Slaapmeisje het volgende:
Volgens mij niet hoor Sugar. Nu bedenk ik me wat.. Xanthe heeft hier trouwens wel meegeschreven, dus dat is in ieder geval 1 die zwanger is Hoog tijd voor de volgende!
Huh? Ze schreef toch mee over hormomen die ze over had ooit? En dat de beslissing was gevallen te stoppen?
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_36210450
Hoi allemaal!
Ik leef helemaal met jullie mee; ben zelf al iets meer dan drie jaar "bezig" en sta op het punt om mijn tweede punctie te krijgen morgen. Ben dus met mijn tweede ivf bezig.
Ben heel zenuwachtig, want hierna mag ik nog maar 1 ivf en dat vooruitzicht is erg moeilijk. Dus het moet echt lukken dit keer!
In tegenstelling tot slaapmeisje reageert mijn lichaam nauwelijks op de hormonen en heb ik dit keer maar 3 eitjes met 300 IE gonal. Vorige ivf waren dat 8 eitjes met 225 IE..........
Ik wens jullie allemaal heel heeel heeeeeeel veel sterkte toe en dat het bij ons allen maar snel mag lukken!!!!!!!!
Eens zal een kindje mij vinden,
Zal het zich aan mij binden,
Wachtend nu vier jaar lang,
Heel veel hoop, maar toch wel bang....
  maandag 20 maart 2006 @ 20:28:08 #72
3011 E.T.
pi_36211242
Minoes Shit zeg!

Pooh-tje, leuk dat je hier meedoet Dat je de avond voor je punctie nog puf hebt om op een forum binnen te vallen (is niet rot bedoeld ofzo, maar mijn ervaring is dat ik de avond ervoor 't liefst in mijn eigen veilige coconnetje zit en er niet uitkom).
3 follikels moet toch genoeg zijn voor 2 mooie embryo'tjes

Heel veel sterkte morgen!
  † In Memoriam † maandag 20 maart 2006 @ 20:36:41 #73
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_36211541
quote:
Op maandag 20 maart 2006 20:07 schreef Sugar het volgende:

[..]

Huh? Ze schreef toch mee over hormomen die ze over had ooit? En dat de beslissing was gevallen te stoppen?
Ja daar heb je gelijk in, maar het was meer een binnenvallende opmerking dan actief meedoen in dit topic. Daar zit toch voor mij gevoelsmatig wel een verschil in.
  † In Memoriam † maandag 20 maart 2006 @ 20:39:25 #74
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_36211650
Hoi Pooh-tje! Wat ongelovelijk spannend dat je vlak voor je tweede punctie zit. Mijn eerste IVF poging was ook omgezet in IUI hoor omdat ik maar 3 follikels had en ze voor een eerste keer liever wat meer eitjes wilden oogsten. De tweede IVF poging was het wel erg veel, dus we gaan nu voor ertussenin. Jouw 3 eitjes worden vast prachtige emmy's en daar gaan we hier met zijn allen gewoon flink voor duimelen!

Gooooooo eitjes
pi_36211716
Minoes
Jouw kleine handje grijpt
mijn grote vinger vast
mooi toch dat mijn vinger
zo in jouw handje past
  maandag 20 maart 2006 @ 20:41:43 #76
3011 E.T.
pi_36211732
quote:
Op maandag 20 maart 2006 20:36 schreef Slaapmeisje het volgende:

[..]

Ja daar heb je gelijk in, maar het was meer een binnenvallende opmerking dan actief meedoen in dit topic. Daar zit toch voor mij gevoelsmatig wel een verschil in.
De behandelingen van Tink waren al voordat dit topic gestart was. Dus over behandelingen en spanning in de wachtweken enzo heeft ze nooit hier gepost (zowieso volgens mij niet op fok)
pi_36211758
shit minoes ik had nog zo gehoopt

Pooh-tje heel veel succes morgen
  maandag 20 maart 2006 @ 21:09:46 #78
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_36212792
Ja, ik snap het verschil wel, Slaapmeisje en ET.
Dan telt Xanthe.
  maandag 20 maart 2006 @ 22:00:19 #79
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_36214752
G@dverd#mm* Minoes_
Ik voel me soms zo vreselijk moedeloos hier aan de zijlijn staan, zou zo graag iets op jullie af willen stralen ofzo. Klinkt dom, maar ik zou zo graag willen dat er hier iets verandert. Iets positiefs.
pi_36215980
minoes, wat een domper weer... heel veel sterkte ermee, ook voor manoes. ( )
pi_36237055
Dank jullie wel Het gaat eigenlijk prima met me,geen deze keer,terwijl ik voordat ik begon met spuiten al het gevoel had,dat het raak ging worden.
Nahja,mis gedacht dus.Ik ga morgen de andere spuiten halen,ik heb er nog 1 van 300 en 1 met een beetje,dus nog 2 pennen van 300 erbij halen.En dan morgen alweer beginnen.
Had gister even zoiets van: stik de moord,ik stop er gewoon mee......
Maar nee,we gaan door.Al heb ik wel gevraagd of manlief met de inseminatie volgende keer meegaat.Heb ik tenminste een steuntje als het weer zo ellendig verloopt.En dan kan hij mooi rijden,want daar had ik de vorige keer niet veel zin in,maar het moest toch.
Op naar poging 6 dus maar......tjee........het word nu eigenlijk wel echt eng

Groetjes,Minoes
  dinsdag 21 maart 2006 @ 18:42:41 #82
1087 Merisse
broddeltante
pi_36239837
Shit, shit, shit Minoes
hele grote dikke knuffel dan maar
You will never leave my mind
And it turns out to be so much different than our dreams
Now you're, you're a star in heaven
  dinsdag 21 maart 2006 @ 18:45:00 #83
1087 Merisse
broddeltante
pi_36239914
quote:
Op maandag 20 maart 2006 20:41 schreef E.T. het volgende:

[..]

De behandelingen van Tink waren al voordat dit topic gestart was. Dus over behandelingen en spanning in de wachtweken enzo heeft ze nooit hier gepost (zowieso volgens mij niet op fok)
kan me herinneren dat ze wel eens wat over kinderloosheid heeft gepost in het lotgenotentopic omdat ze de hoop opgegeven had.
You will never leave my mind
And it turns out to be so much different than our dreams
Now you're, you're a star in heaven
pi_36240778
Kom hier veel te weinig. Ik lees dat er weer een aantal pogingen mislukt zijn
quote:
Op maandag 20 maart 2006 19:58 schreef Slaapmeisje het volgende:
Zeker tijd voor een volgende , voel me nog steeds een voordringer omdat metname Slaapmeisje en Minoes al zo verschrikkelijk lang bezig zijn...
Dus eitjes en zaadjes zet m op
pi_36254698
** struikelt even uit de lurkstand**

stomme klote duvels minoes

En voor iedereen uit dit topic go go eitjes, zaadjes, gelukjes!! Duim en hoop met jullie mee dat er een babyboom komt in dit topic en hij binnen een jaar dicht kan!!!

allemaal, ook al typ ik amper mee ik leef WEL mee..
Wie gebreken ziet aan het mijne, ga naar huis en bekijk de zijne.
Ziet hij daar dan geen gebreken, mag hij van het mijne spreken.
pi_36256683
Poohtje hoe gaat het? Had je nu vandaag of gisteren de punctie? *terugleest* Gisteren dus....binnenhouden he!! We hebben behoefte aan lentegevoelens en niks dat daar zo goed voor is als verse zwangerschappen...!
DANYEL EN THIJS
  woensdag 22 maart 2006 @ 10:35:15 #87
114177 Diaan73
pi_36256956
* meldt: ik denk gisteren of eergisteren de eisprong te hebben gevoeld (hele zere buik en 1x hele dikke slijm (lijmachtig) en gehad..... lijkt me een goed teken dat de clomid dus aanslaat... nog even bloedtest afwachten....
Make love, not war ☮
pi_36257091
Diaan!!!! Gogogogogogogogo!
DANYEL EN THIJS
  woensdag 22 maart 2006 @ 10:43:27 #89
114177 Diaan73
pi_36257178
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 10:40 schreef Catootje het volgende:
Diaan!!!! Gogogogogogogogo!
Make love, not war ☮
pi_36257574
Ik weet nog dat ik tegen mijn moeder zei dat ik mijn eisprong voelde. Haar reactie: "OW MIJN GOD JE HEBT TOCH WEL SEKS GEHAD HE!!!!" eeehhh mam.......
DANYEL EN THIJS
  woensdag 22 maart 2006 @ 10:59:10 #91
114177 Diaan73
pi_36257739
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 10:54 schreef Catootje het volgende:
Ik weet nog dat ik tegen mijn moeder zei dat ik mijn eisprong voelde. Haar reactie: "OW MIJN GOD JE HEBT TOCH WEL SEKS GEHAD HE!!!!" eeehhh mam.......
Hahahaah

Hoe lang duurt dat eigenlijk dat je het voelt... ik heb vandaag al voor de 3e dag op rij een hele zere buik..... lijkt me niet dat die eisprong 3 dagen duurt toch?
Make love, not war ☮
pi_36257973
hmmm, ik had dat het 's avonds begon, dan een hele dag redelijk gevoel zeg maar en daarna voelde mijn buik wat pijnlijk tot ik menstrueerde. Toen ik zwanger wilde worden van de eerste had ik een paar uur serieuze buikpijn en dan was het over....
DANYEL EN THIJS
  woensdag 22 maart 2006 @ 11:19:54 #93
114177 Diaan73
pi_36258365
het is geen echte buikpijn, meer een soort van spierpijn in de onderbuik en dat nu al 3 dagen..... maandag merkte ik met afvegen 1 keer die (s)lijmachtige afscheiding.....
Make love, not war ☮
pi_36261074
Mijn punctie is goed verlopen, maar ze hebben maar twee eitjes weg kunnen halen......
Dus als ik er twee terug wil hebben dan zullen ze allebei bevrucht moeten raken. Ik mag morgen om half 10 bellen of dat is gelukt en of ik dan meteen mag komen voor de terugplaatsing.

Dank jullie wel voor alle aanmoedigingen; dat helpt heel veel........

Minoes, heel veel sterkte!
  woensdag 22 maart 2006 @ 12:55:22 #95
3011 E.T.
pi_36261170
Wat spannend nog Pooh-tje!

Het is helaas zo dat niet elk follikel een bruikbaar eitje bevat. (als ik bij mezelf reken en nu ook met jou denk ik zelfs dat 60% wel een aardig gemiddelde is. Bij mij was 't een keer 5 eitjes uit 8 follikels en 6 uit 9)

Maar he, die 2 eitjes doen gewoon goed hun best en worden 2 hele mooie embryo'tjes!
pi_36261397
Hai ho! Hai ho!
Een embryo voor Pooh!
la la la...
Heel veel succes! En hopelijk worden beide eitjes goed bevrucht!!!
pi_36262225
Ik ben nog lange niet bijgelezen hier, maar om met een positieve noot te beginnen;
Pooh wij hebben nu 3 IVF pogingen gehad met wisselende hoeveelheid eitjes tussen de 5 en 12 en telkens (ja ik geloof het zelf elke keer amper!) 100% bevruchtingen! Dus echt waar het kan wel! Maar wat ET schrijft is denk ik wel ongeveer een gemiddelde want het lab en mijn gyn was iedere keer wel positief verbaasd.

Minous grrrr dat deze poging ondanks je super goede voorgevoel niet DE poging. Hoeveel mag je er eigenlijk? Ik ga duimen dat de 6e de super poging wordt!

Slaapmeisje hopelijk mag de komende poging eindelijk Jullie Poging worden en wat de gyn ook al aangeeft beter langzaam maar gestaag dan met overstimulatie. Ik heb het gelijk de eerste poging gehad met maar 150 EH Gonal te spuiten en ben er echt 2 maand van hotel-de-botel geweest. Op naar mooie emmies!

Ik hoop zelf een beetje dat ik me straks naar Z&G mag gaan begeven want 3 april mogen we gaan gluren wat er nu allemaal gaande is in mijn buik. Onze derde IVF heeft op 6 maart 10 eitjes opgeleverd daar zijn schijnbaar weer prachtige zaadjes aan toegevoegt die er wel zin aan hadden of zo want alle 10 zijn embryootjes geworden. Daarvan hebben we er 9 maart 2 op mogen halen en 1tje was er nog zo mooi dat ze deze in de vriezer hebben gedaan
Echt helemaal compleet een grote verrassing voor ons want nog nooit hebben we een cryootje gehad. De emmies die we terug hebben gekregen waren 8 en 9 cellig en heel misschien zitten ze er alletwee nog wel Tot op heden nog geen drupje bloed gezien (kan ook door de progestan komen natuurlijk) maar ook geen buikpijn. Ik heb wel een positiever gevoel dan de vorige poging toen we ook zwanger waren (toen zeker van 1 want maar 1tje teruggeplaatst) aangezien mijn eileiders nu afgesloten zijn met clipjes en ik me toch ook meer zwanger voel. Mijn criterium was ook een Predictor positief te krijgen voor ik zou bellen met het ziekenhuis aangezien dat de vorige keer niet was gelukt. Toen bleek ook dat het HCG alweer aan het dalen was want eind 5e week kreeg ik rugpijn en zere benen en kregen we een miskraam. Ditmaal proberen we weer positief te blijven en af te wachten wat de echo op 3 april ons gaat brengen. Mocht het dan allemaal nog helemaal goed zitten dan is het wachten op een echo met een kloppend hartje en dan de 12 weken voorbij te komen en dan gaan we onze plannen want dat willen we nog wel graag geregeld hebben voor we een kindje mogen krijgen en daarna durven we helemaal vol goede moed vooruit te kijken!
pi_36262431
Oh Tajno, wat een positief verhaal! Wow, leuk om zoiets in dit topic te lezen
  woensdag 22 maart 2006 @ 14:12:18 #99
94046 PM-girl
pi_36263435
Spannend hoor Tajno, maar het klinkt goed!
3 april, dat is nog ruim anderhalve week?
*
  † In Memoriam † woensdag 22 maart 2006 @ 15:13:01 #100
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_36265573
Tajno begrijp ik het nou goed dat je positief getest hebt In ieder geval bedankt voor je positieve woorden
pi_36268479
Pooh'tje en Tajno: dit bedoelen we nou!
DANYEL EN THIJS
pi_36271155
Pooh en Tanjo,welkom.En wat een verhalen.Pooh,ik hoop dat ze allebei bevrucht worden,succes morgen
Tanjo,waren er van die embryootjes dan maar zo weinig goed,dat ze er maar 1 in hebben gevroren?Als ze wel alle 10 waren bevrucht,vind ik dat erg weinig.Maar goed,hopen dat de 2 die binnen zijn blijven plakken.

Groetjes,Minoes
pi_36275073
Tanjo, ik hoop ook van harte dat ze blijven plakken bij jou!!! Drie apil wordt jouw dag!! Mag ook wel na drie pogingen!!! Succes!
  woensdag 22 maart 2006 @ 20:24:26 #104
3011 E.T.
pi_36275905
Minoes, alleen embryo's van zeer uitzonderlijke kwaliteit worden ingevroren. De besten worden meteen teruggeplaatst.
Invriezen van meerdere embryo's is meer positieve uitzondering dan regel
pi_36277483
Slaapmeisje ja we hadden eergisteren en gisteren een positieve test en in week 6 mogen we even kijken hoe of wat omdat het er dus 2 zouden kunnen zijn.

Minoes inderdaad wat ET ook al schrijft het is echt bijzonder dat er embryo's de vriezer in mogen. Om te beginnen moeten ze van super kwaliteit zijn want zelfs het invriesproces kan al de embryo beschadigen waardoor ze dat al als 'mislukt' zien. Daarna is het bij het ontdooien zo dat ong 50% maar goed ontdooit. En ook het slagingspercentage met goed ontdooide embryo's is een stuk lager dan met 'verse'. Ondanks dat we dus elke poging eigenlijk prima eitjes en zaadjes en bevruchtingen van telkens 100% hadden was dit nog nooit gelukt. Bedankt ook.h

Pooh wat duren die uren toch lang he voor ze je bellen met de uitslag? Ik ga ook meeduimen dat de tijd vlug gaat zodat je de zekerheid hebt en hopelijk mag je daarna 2 emobryootjes weer ophalen! Ook bedankt Pooh!

En vandaag is een bizarre dag. Aan de ene kant voel ik me super omdat we dus die mooie positieve test hebben en aan de andere kant wordt eens te meer getoont dat leven en dood zo dichtbij elkaar ligt door het nieuws over Danyel. Ongelofelijk en niet te bevatten hoe wreed het leven soms kan zijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door Tajno op 23-03-2006 12:40:53 ]
  † In Memoriam † donderdag 23 maart 2006 @ 10:16:43 #106
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_36289754
Tajno wat een geweldig nieuws zeg. Allereerst natuurlijk van harte gefeliciteerd met je zwangerschap. Je bent dus gewoon zwanger! Logisch dat je nog wat terughoudend bent in je enthousiasme, maar vanaf hier is het toch zoals elke zwangerschap? Niet vergeten dat je ook best mag genieten van dit moment hoor

Wij hadden met onze IVF trouwens de volgende score:
18 follikels aangeprikt
10 eitjes
8 bevruchtingen
1 "verse" embryo teruggeplaatst
3 cryo's

Zoals ik het dus lees is het best bijzonder dat we zoveel cryo's hadden. Bij ontdooiing was er helaas maar 1 goed genoeg om teruggeplaatst te worden, dus 33,3% overlevingskans.

Poohtje heb je al nieuws? Ik hoop van ganser harte dat je een mooi embryootje hebt die weer lekker warm teruggeplaatst kan worden
pi_36292741
Wauw Slaapmeisje dat is ook een goeie score! Om eerlijk te zijn heb ik werkelijk geen idee hoeveel follikels er bij ons telkens zijn aangeprikt. De arts gaf zelf meestal een schatting van hoeveel eitjes zij dacht dat we zouden hebben en daarna melden we het definitieve aantal als we de stoof terug brachten. Maar jij had 'gewoon' ook 80% score! en 3 cryo's is ook super!
Wat ikzelf trouwens ook wel prettig vind is dat ze regeltjes voor cryo-behandelingen dit jaar hebben aangepast en dat deze nu echt hoort bij de voorgaande IVF.
Nu ga je dus weer voor een complete behandeling? Ik hoop dat je een net zo mooie score of mooier mag hebben en dat het ditmaal wel aanslaat!
En bedankt ook voor je felicitatie, ja vanaf nu is het weer 'normaal'. Al moet ik zeggen dat ik dat ook eigenlijk wel een raar idee vind en er erg aan moet wennen. Niet meer dat 'plakkertje' of 'hokje' van het moeilijk zwanger worden naar het zwanger zijn. Nu ja we zullen wel zien hoe snel dat gaat wennen.
Vorig jaar toen we zwanger waren van de tweede poging hadden we familie uit Italie op bezoek en die hebben we maar vast verteld hoe of wat en dat we eind april waren uitgerekend. Dat is toen niet goed gegaan en nu kunnen we dus eind april wel naar de bruiloft van een nicht en zijn we weer zwanger. Ook alweer zo'n heeeel vreemd idee/gevoel maar ditmaal wel met dat gouden randje hopelijk want dan zouden we al over de 10 weken zijn geloof ik.
pi_36292847
Pooh heb je al wat gehoord of wordt jij ook gebeld pas na de middag? Er wordt hier nog flink doorgeduimd voor een mooie score!
pi_36302405
Oh,haha,het is Tajno,ipv.tanjo....solly Van harte dan maar met je zwangerschap en ik ben benieuwd hoeveel het er zijn.

Pooh,weet je al iets?.

Hier sinds dinsdagavond de griep Gut zeg,voordat ik met de hond naar buiten ging alleen wat moe,meteen erna koud en ik lag te rillen als een rietje in mijn bed.Alles zere spieren,nek,schouder,rug........Toch maar braaf de spuit gezet gisteravond en nu gaat het al wat beter.

Groetjes,Minoes
pi_36305006
...gaat fantastisch hier: de dokter had em van tevoren beloofd dat ik max tien dagen per maand hoefde te spuiten. Nu moet ik de komende dagen doorspuiten want de huidige dosering blijkt niet aan te slaan, dus hogere dosis. Bijkomend probleem: nu heb ik dus niet meer genoeg in huis om het weekeinde door te komen en de meeste aptheken moeten het eerst bestellen ...zijn apotheken eik zaterdags open dan haal ik het nog wel, kan ik het morgen bestellen, zaterdag halen.... Waaaaarom deden we dit ook alweer
DANYEL EN THIJS
  donderdag 23 maart 2006 @ 18:58:22 #111
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_36305186
Er is in elk geval altijd een dienstdoende apotheek 24/7 open als het goed is. Maar ja of die dat op voorraad hebben....
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  † In Memoriam † donderdag 23 maart 2006 @ 18:58:54 #112
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_36305211
Klinkt bekend Catootje. Voor de IUI heb ik wel eens 5 weken moeten spuiten omdat het niet opschoot. Volgens mij zijn apotheken niet op zaterdag open, althans niet bij ons in de stad. Wellicht heeft het ziekenhuis nog een ampulleke waarmee je het weekende doorkomt en dan morgen direct bestellen zodat je het maandag op kan halen? Of anders een paar apotheken afbellen om te zien of ze nog wat op voorraad hebben? Je gebruikt toch Puregon? Als het echt niet gaat lukken dan kun je nog wel een ampul van mij lenen (mocht je in de buurt van Flevoland wonen).

[ Bericht 0% gewijzigd door Slaapmeisje op 23-03-2006 19:06:01 ]
pi_36305237
quote:
Op donderdag 23 maart 2006 18:58 schreef texelonia het volgende:
Er is in elk geval altijd een dienstdoende apotheek 24/7 open als het goed is. Maar ja of die dat op voorraad hebben....
*met paniekerige stem de noodapotheek bellen* "Kmoet me shot, kmoet me shot...hebbie foor mij een shot??" ..nee, maar dat is dus de vraag, zo balen dit weer!! En de verzekering ligt ook al dwars
DANYEL EN THIJS
pi_36305280
Nee slaapmeiske, ik woon in Groningen maar wel lief dat je het aanbood! Ik denk dat ik morgen iets moet ritselen met het ziekenhuis....
DANYEL EN THIJS
  † In Memoriam † donderdag 23 maart 2006 @ 19:05:20 #115
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_36305334
Bij ons in het ziekenhuis hebben ze altijd wat shots liggen voor dit soort gevallen en voor de mensen waarbij het niet vergoed wordt. Als mensen zwanger raken (en blijven) of op andere hormormels overstappen dan dumpen ze het in het ziekenhuis. Zo heb ik dat ook gedaan toen ik overstapte van Puregon naar Menopur en weer terug
  donderdag 23 maart 2006 @ 19:21:43 #116
3011 E.T.
pi_36305770
Ik zou je met alle liefde een ampul lenen, maar dat is niet echt haalbaar

Als ik jou was zou ik idd even het zkh bellen. hier hebben ze meestal ook wel wat voor noodgevallen.
En anders morgenochtend als de wiedeweerga de apotheek bellen en het geval uitleggen en dan zoeken naar de oplossing.
  donderdag 23 maart 2006 @ 19:34:49 #117
24188 Belana
kloon van belana
pi_36306131
er is toch ook een ziekenhuis apotheek? Die is het weekend ook open dacht ik?
stormy waters...
sailin'
pi_36320288
Ik wilde net zeggen,ik ga nu naar het ziekenhuis om 2 nieuwe pennen gonal op te halen.Dus Catoot,daar moet je dan volgens mij wel terecht kunnen.Maar bij mij word het natuurlijk helemaal vergoed,misschien dat dat wat scheelt?Maar het lijkt me niet,dat ze je zo maar in het midden van een behandeling zonder iets naar huis sturen hoor En anders de gyn opdracht geven om het voor je klaar te leggen bij de apotheek,dan komt het vast wel goed.
Gister trouwens vergeten om te spuiten Schrok me wild,dat het kwart voor 9 was,toen nog snel geprikt.Nou ja,anderhalf uur later,kan niet zo veel kwaad denk ik.Beter dan helemaal vergeten,lijkt me.
Toedels,ik ga mijn shots halen

Groetjes,Minoes
pi_36323088
Jeetje Catootje, heb je nog wat kunnen ritselen? Bij mij geeft het ziekenhuis altijd wat mee als ik niet meer heb en moet het dan later via de apotheek weer terug geven.....

Gefeliciteerd Tajno!!!!! (schreef ook Tanjo, sorry....), mogen er nu maar meer zwangeren volgen he??

Bij mij gaat het prima! Ik belde donderdag om half tien en kreeg het nieuws dat alle twee de eitjes netjes waren bevrucht!!!! Meteen ronde dansje gedaan!!! Ik mocht ze ook al meteen diezelfde middag ophalen, dus ik heb nu in mijn warme buikje twee prachtige emmy's zitten holadijeeee!!!!
Probeer er zo weinig mogelijk aan te denken en zoveel mogelijk door te gaan met de dagelijkse routine, maar dat lukt niet echt als je driemaal per dag die progestan erin moet proppen.... hihihi
  vrijdag 24 maart 2006 @ 11:44:44 #120
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_36323169
Spannend Pooh-tje!
  vrijdag 24 maart 2006 @ 11:49:36 #121
114177 Diaan73
pi_36323294
laat maar niet goed gelezen......... ik heb zelfs nog gereageerd.... hmmmm helemaal vergeten.

[ Bericht 71% gewijzigd door Diaan73 op 24-03-2006 12:47:40 (nav reactie E.T.) ]
Make love, not war ☮
  vrijdag 24 maart 2006 @ 12:40:58 #122
3011 E.T.
pi_36324873
diaan, minoes was afgelopen maandag ongesteld geworden.

Spannend pooh-tje! We zullen duimen dat ze blijven plakken!
pi_36324986
quote:
Op vrijdag 24 maart 2006 11:42 schreef Pooh-tje het volgende:

Bij mij gaat het prima! Ik belde donderdag om half tien en kreeg het nieuws dat alle twee de eitjes netjes waren bevrucht!!!! Meteen ronde dansje gedaan!!! Ik mocht ze ook al meteen diezelfde middag ophalen, dus ik heb nu in mijn warme buikje twee prachtige emmy's zitten holadijeeee!!!!
Probeer er zo weinig mogelijk aan te denken en zoveel mogelijk door te gaan met de dagelijkse routine, maar dat lukt niet echt als je driemaal per dag die progestan erin moet proppen.... hihihi

Ik hoop dat alles goed blijft gaan vanaf nu Pooh-tje; je bent er al zo lang mee bezig!

Feestje over 9 maanden?
You cannot discover new oceans unless
you have the courage to lose sight of
the shore
pi_36325100
Dank je wel rameijer, ik hou je aan dat feestje hoor hahahaha!
  vrijdag 24 maart 2006 @ 12:48:52 #125
114177 Diaan73
pi_36325117
quote:
Op vrijdag 24 maart 2006 12:40 schreef E.T. het volgende:
diaan, minoes was afgelopen maandag ongesteld geworden.

Spannend pooh-tje! We zullen duimen dat ze blijven plakken!
Ik heb mn post inmiddels maar weggehaald, zo dom van me

Pooh-tje ik hoop voor jou dat ze ook blijven plakken en dat je over 2 weken een mooie positieve test hebt....
Make love, not war ☮
pi_36325208
Dank dank Diaan73!!! Kan niet wachten!!!
  vrijdag 24 maart 2006 @ 12:58:31 #127
114177 Diaan73
pi_36325445
|
quote:
Op vrijdag 24 maart 2006 12:51 schreef Pooh-tje het volgende:
Dank dank Diaan73!!! Kan niet wachten!!!
You're welcome, maar ik kan me je gevoel wel heel goed voorstellen.... het wachten duurt dan/nu zooo lang.
Make love, not war ☮
pi_36325722
Heeeel heeeel heeeeeel errug lang inderdaad.............
pi_36326492
Pooh...wow,allebei bevrucht Nu maar hopen en duimen dat ze blijven plakken.Dat ze er evengoed nog 2 terugzetten blijft met wel een beetje verbazen.Ik dacht dat ze dat niet meer mochten doen?Of was dat alleen een voorstel Heb ik ff niet goed opgelet?Als je het zelf wilt is 2 natuurlijk wel toppie,mij zou het niks lijken,ik heb met de ferti-arts afgesproken dat er maar 1 teruggaat,mochten we tot ivf overgaan.
Pooh,we jompelen ons suf deze 2 weken

Groetjes,Minoes
pi_36326853
quote:
Op vrijdag 24 maart 2006 13:32 schreef minoes_ het volgende:
Pooh...wow,allebei bevrucht Nu maar hopen en duimen dat ze blijven plakken.Dat ze er evengoed nog 2 terugzetten blijft met wel een beetje verbazen.Ik dacht dat ze dat niet meer mochten doen?Of was dat alleen een voorstel Heb ik ff niet goed opgelet?Als je het zelf wilt is 2 natuurlijk wel toppie,mij zou het niks lijken,ik heb met de ferti-arts afgesproken dat er maar 1 teruggaat,mochten we tot ivf overgaan.
Pooh,we jompelen ons suf deze 2 weken

Groetjes,Minoes
Bij de eerste ivf poging mocht ik er ook maar 1 terug geplaatst krijgen, omdat er dan minder risico's zijn op complicaties enzo. Het mocht ook net van de verzekering geloof ik.........
Maar bij de tweede ivf mocht ik zelf kiezen, nou, dan liever twee, dan heb je toch net even iets meer kans.............
Dank je wel voor het jompelen!
pi_36327007
Wat scheef dan,dat je bij de eerste ook niet mocht kiezen.Want nu zijn er toch net zoveel risico's als met de eerste keer?Maar goed,ze zitten lekker warm bij je binnen Ga maar lekker op je koppie staan de komende 2 weken,dan blijven ze in ieder geval plakken Nee,zonder gekheid,heel veel sterkte en probeer bezig te blijven.

Hier is de gonal weer binnen.Heb maar 5 minuten hoeven wachten in de apotheek,terwijl ik er vorige keer 3 kwartier zoet mee was Nou ja,ik klaag niet,ging lekker vlot zo Vanavond goed op de klok kijken dat ik niet weer te laat prik Moest gister trouwens ook nog 2x prikken,de ene pen was leeg en er moest nog 37,5 bij.......sjips....nou ja,nog maar es jassen dan

Groetjes,Minoes
pi_36327075
Slaapmeisje,hoe gaat het met jou?Al weer aan het snuiven of nog niet?

Groetjes,Minoes
pi_36327297
oooeeee Tajno en Pooh, van harte hoor: hou ze binnen he? We doen niet aan miskramen hoor, dat vind ik altijd zo erg.

Ah! Gelukkig zit het soms ook wel eens mee: mijn huisarts heeft aan wat touwtjes getrokken en ik kan eind van de middag mijn shots halen hmmmmm lekker!!
DANYEL EN THIJS
pi_36327320
Fijn dat de gonal binnen is!!!! Ik ben ook wel eens vergeten te prikken hoor hahahaha, kwam er twee uur later achter en ook alsnog geprikt. Kan geen kwaad, geloof ik.
pi_36327456
Gelukkig Catootje!!!! Kun je gelukkig weer verder!!!
pi_36327730
...heb nu een redelijke voorraad: moek niet meer hebben dat ze me verrassen met die shit!
DANYEL EN THIJS
  † In Memoriam † vrijdag 24 maart 2006 @ 14:12:19 #137
43556 miss_dynastie
pi_36327870
quote:
Op vrijdag 24 maart 2006 13:56 schreef Catootje het volgende:
Ah! Gelukkig zit het soms ook wel eens mee: mijn huisarts heeft aan wat touwtjes getrokken en ik kan eind van de middag mijn shots halen hmmmmm lekker!!
Gelukkig maar!!!
pi_36328100
@Pooh-tje: als ze nou alletwee blijven zitten en alles goed gaat, is het dan wel of geen tweeling als ze geboren worden?
the shore
pi_36328214
quote:
Op vrijdag 24 maart 2006 14:18 schreef rameijer het volgende:
@Pooh-tje: als ze nou alletwee blijven zitten en alles goed gaat, is het dan wel of geen tweeling als ze geboren worden?
jaaaaaaaaaaa, dat is een vraag!! Maar de twee eitjes komen uit dezelfde leg en groeien in dezelfde buik tegelijkertijd, dus dan zal het wel op elk mogelijke manier een tweeling zijn. Een heeeele poos geleden was er bij een blank echtpaar een zwart kind en een blank kind geboren en dat was technisch gesproken ook een tweeling. Ook al kwak je wat eitjes bij elkaar, tis altijd een -ling
DANYEL EN THIJS
pi_36328316
quote:
Op vrijdag 24 maart 2006 14:22 schreef Catootje het volgende:

[..]

jaaaaaaaaaaa, dat is een vraag!! Maar de twee eitjes komen uit dezelfde leg en groeien in dezelfde buik tegelijkertijd, dus dan zal het wel op elk mogelijke manier een tweeling zijn. Een heeeele poos geleden was er bij een blank echtpaar een zwart kind en een blank kind geboren en dat was technisch gesproken ook een tweeling.
Op zich wel ja. Toch lijkt het alsof er iets niet klopt, is het niet?
quote:
Ook al kwak je wat eitjes bij elkaar, tis altijd een -ling
Een omeletling
the shore
pi_36328336
quote:
Op vrijdag 24 maart 2006 14:18 schreef rameijer het volgende:
Hahahaha, ja dat is inderdaad een goeie vraag!
Volgens mij is het dan gewoon een tweeeige tweeling, want ze zijn dan tegelijk
verwekt en worden tegelijk geboren.
Je hebt toch tweelingen die totaal niet op elkaar lijken?
pi_36328953
quote:
Op vrijdag 24 maart 2006 14:22 schreef Catootje het volgende:

[..]

jaaaaaaaaaaa, dat is een vraag!! Maar de twee eitjes komen uit dezelfde leg en groeien in dezelfde buik tegelijkertijd, dus dan zal het wel op elk mogelijke manier een tweeling zijn. Een heeeele poos geleden was er bij een blank echtpaar een zwart kind en een blank kind geboren en dat was technisch gesproken ook een tweeling. Ook al kwak je wat eitjes bij elkaar, tis altijd een -ling
Ben ik het helemaal mee eens!!!
pi_36333375
Een twee-eiïge tweeling,toch?Of ze zouden bij elkaar in een vliesje moeten kruipen,geen idee hoe of wanneer dat gebeurt eigenlijk......
Zeg,ga dat es aan die gyn vragen,nou word het t hele weekeind puzzelen

Groetjes,Minoes
  vrijdag 24 maart 2006 @ 19:41:13 #144
3011 E.T.
pi_36337478
volgens mij is het 'gewoon' een twee-eiige tweeling.
Bij een natuurlijke 2-eiige tweeling zijn er ook twee eicellen die tegelijk springen en vervolgens bevrucht worden. Nu is dat exact hetzelfde, alleen is er geen eisprong maar een punctie. (en worden er vaak meer eicellen bevrucht).
Bij een eeneiige tweeling heb je een embryo dat zich vervolgens dubbel deelt.

(op de icsi-mailinlist van Freya hadden we 3 jaar geleden iemand die twee embryo'tjes terugkreeg en uiteindelijk een drieling kreeg )
pi_36344704
Een een-eiige tweeling ontstaat uit 1 eitje (naam zegt het al) en die deelt zich inderdaad een keertje extra. Wanneer je er zoals bij IVF 2 teruggeplaatst krijgt dan is het een twee-eiige tweeling. Ieder ook met hun eigen vliesje en placenta. Daarmee is er eigenlijk ook gelijk een klein risico minder want vaak zijn de meeste complicaties bij een 1 - eiige tweeling dat er een syndroom voorkomt dat 1 baby minder voeding krijgt via de navelstreng en placenta dan de andere of zelfs de ene baby van het andere babytje 'eet'.
De geboorte zal altijd een 'extra' complicatie blijven (al gaan er tegenwoordig heeeeeel erg veel gewoon goed en redelijk soepel) en blijf je onder toezicht van de gyn.
Daarbij is het natuurlijk ook niet zo dat alle behandelingen waarbij er 2 embryoos worden terug geplaatst het ook echt een tweeling (of zelfs meer) wordt.

Maar ik lees toch heeel goed nieuws! Catootje weer alle medicatie voor elkaar! Wat een stress he en een opluchting als het dan toch goedkomt!

En Pooh!!! Wauw!!! Je hebt ze zelfs al terug en alletwee bevrucht!! Hopelijk blijven ze lekker warm zitten en mag je straks ook positief testen!
  zaterdag 25 maart 2006 @ 13:08:44 #146
3011 E.T.
pi_36352134
Idd, bij mij waren er ook twee embryo'tjes teruggeplaatst. Ze zijn wel allebei ingenesteld, maar bij eentje is het hartje niet goed gaan kloppen. De andere heet Saskia en is nu ruim 2
pi_36362874
..ik heb vanavond lekker mijn shotje kunnen zetten, voelde goed! Uit de categorie 'heb ik weer"heb ik voor de kijkbuiskindertjes het volgende verhaal: 1 van mijn beste vriendinnen belde me 14 dagen geleden op dat ze de dag daarvoor min of meer midden in een strip gestopt was met de pil en dat ze voor een kindje gingen....belt ze me net op: ze is zwanger.........
DANYEL EN THIJS
pi_36386085
Slaapmeisje, hoe is het met jou? Was even nieuwsgierig
pi_36396734
Oef,Catoot...... Da's weer zo'n verhaal,waar je ff niet op zit te wachten,lijkt me.Wacht maar af,over een paar weken bel jij haar

Hier nog niks gehoord van de ferti-arts,heb haar al 2x gemaild,als ze maar niet ziek is.Zal haar straks wel even bellen,want anders loopt het straks in de soep met mijn afspraak woensdag.Ben al weer zo goed als beter,nog wel wat hoesten en niet zoveel energie,maar ik ben er weer.Mannetje gaat ook een stuk beter,we zijn 3 dagen geleden in de avond naar de huisartsenpost gereden en toen heeft ie medicijnen gekregen.Als gevolg daarvan weer wat later gespoten,maar dat scheelde nog geen half uurtje,dus vooruit maar weer Sta tegenwoordig wel meer te hannesen met die spuit.......1-2-3....nee,nog niet... 1-2-3,nee,nog niet...ok,nu wel......
Hahaha,dat schiet ook niet op.Ik krijg al de bibbers als ik aan de pregnyl van vrijdag denk,deed vorige keer zo zeer.Nu maar goed in mijn bovenbeen mikken,dan gaat het vast beter.
(En aan de inseminatie denk ik al helemáál niet graag )

Groetjes,Minoes
  maandag 27 maart 2006 @ 13:24:24 #150
3011 E.T.
pi_36402488
minoes, probeer anders de pregnyl gewoon in een plooi in je buik. Imo minder pijnlijk
pi_36404536
Dat durf ik ook niet E.T. Omdat het ook wel zeer doet,als je de vloeistof erin spuit.Als ik dat in mijn buik heb,lijkt me dat niet zo lekker.Volgens mij kan je in je been meer hebben,maar misschien is dat gewoon het idee.Het naaldje van de pregnyl is toch wat groter en er zit een behoorlijke hoeveelheid in,veel meer dan met de pen.Ach,komen we wel weer overheen,misschien wat langer van te voren uit de koelkast halen,dat scheelt misschien ook.Dat als het wat kouder is,dat het zeerder doet.

Hoe staan de zaken er met jou/jullie voor op dit moment?

Groetjes,Minoes
pi_36412736
Hier gaat het kilo utrecht tango.....vandaag naar de dok geweest en ze denkt een verstopte eileider gezien te hebben. Kijkoperatie volgt over drie weken (eerst deze cyclus afmaken) en dan moet die eileieder er mogelijk uit ...echt alles zit tegen wat maar tegen kan zitten.
DANYEL EN THIJS
  maandag 27 maart 2006 @ 19:11:10 #153
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_36412821
Shit Catootje, dat zou wel heel erg balen zijn.
  maandag 27 maart 2006 @ 19:11:22 #154
593 sjak
Juffie Bloem
pi_36412824
Oh bah, dat is inderdaad niet leuk
Lekker douchen!
  maandag 27 maart 2006 @ 19:48:46 #155
24188 Belana
kloon van belana
pi_36414029
Catoot, dat is idd kut....
stormy waters...
sailin'
pi_36414167
Catoot wat erg!
Waarom word de eileider er dan ook uitgehaald?
(ik heb zelf ook maar 1 goede. Dat hebben ze tijdens een kijkoperatie waarbij ze een endometriosecyste (leuk scrabble woord )hebben weggehaalt gezien. Ze hebben er toen van die vloeistof doorheen gespoten en daaruit bleek dat er 1 verkleeft was, door de endometriose dus. Maar bij mij hebben ze hem verder wel laten zitten)
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
  maandag 27 maart 2006 @ 19:54:09 #157
114177 Diaan73
pi_36414226
Ow Catootje dat is werkelijk kutnieuws zeg. Krijg je dan een laparoscopie? En mocht ie echt verstopt krijgen, dan halen ze hem meteen weg toch? bah bah dikke knuffel van mij

Ik heb zelf vandaag weer bloed laten prikken. Volgende week dinsdag telefonische afspraak met gyn en hoor ik of ik inderdaad zoals ik denk een eisprong heb gehad. Even afwachten dus nu.
Make love, not war ☮
  maandag 27 maart 2006 @ 20:39:56 #158
3011 E.T.
pi_36415762
Catoot! Wat kut zeg!

Minoes, ik heb altijd het idee dat de vetrollen op m'n buik dikker zijn dan die op m'n benen en dat 't daarom volgens mij minder gevoelig is.
Doe je trouwens 1 ampul vloeistof gebruiken of 2?
  maandag 27 maart 2006 @ 21:10:04 #159
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_36416754
Toot hè bah!
  maandag 27 maart 2006 @ 22:52:48 #160
3744 Kleintje
op en top!
pi_36420328
Toot
Sterkte...
pi_36420405
Catootje, dat is ook wat zeg
Sterkte
pi_36421768
catootje, wat griezelig. hopelijk valt het toch mee. succes!
pi_36425390
Catoot........ getver,daar zit je ook niet op te wachten natuurlijk,jesses Maar kunnen ze die eileider niet open maken dan?Ik heb ook een kijkoperatie gehad,sneetje in je navel en bij je schaamhaar.....mén,wat deed die bij m'n snavel pijn .....totdat ik die pleister eraf haalde,wát een opluchting.Bleek die pleister voor de meeste pijn te zorgen.Alhoewel,ik stond na 2 stappen naast me bed wel te brullen van de pijnscheuten,fijn,als je dan verplicht naar de wc moet om die blauwe zooi eruit te piesen
Heel veel sterkte voor over een poosje en hopenlijk kan ie blijven zitten.

E.T.,ik doe 1 ampul oplosvloeistof,dat moet toch?Ik geloof dat slaapmeisje ze de eerste keer alletwee in had opgelost,dat is dan helemaal een hoeveelheid.Ik vind die ene ampul al genoeg.Jottum,nog maar 2 dagen en dan mag ie alweer in mijn been Krijg de neiging om aan de ferti-arts te vragen of ze niet even wil komen prikken Wat een watje hé?

Groetjes,Minoes
pi_36431654
Hoe voelde jij je de dagen daarna dan minoes? Hier trouwens bericht gekregend at ik vanmiddag de pregnyl moet laten spuiten door de huisarts....ben ik toch vergeten te vragen of ik dan de puregon mag stoppen, maar dat leek me zo logisch. Ik had het natuurlijk wel moeten vragen, want nu twijjfel ik erover. Op advies van de arts "morgen en overmorgen samenleving" ....sjeeee, lijkt wel een medische handeling...Ik probeer me maar te ontspannen....
DANYEL EN THIJS
  dinsdag 28 maart 2006 @ 14:05:40 #165
3011 E.T.
pi_36432950
wat klinkt dat klinisch toot
volgens mij kan je dan nog beter hebben dat mannetje 't in een potje aflevert in het ziekenhuis. Dat is ook klinisch, maar toch anders Nu moet je nog zin gaan maken ook.

Minoes, ik moet idd ook 1 ampul vloeistof, maar ik vind 't niet zo heel veel hoor. het is wel iets meer dan de rest, maar vind 't nog wel meevallen. Vroeg 't me gewoon af, omdat je het had over dat het zo veel was.

Hier stevenen we trouwens ook op een probleem(pje) af. Swets moet eind van de maand naar HongKong voor z'n werk en ik ben ng steeds niet ongesteld
En op cyclusdag 2 zou ik moeten beginnen met spuiten en dan is ergens tussen dag 14 en dag 20 de punctie. Oftewel, begin april moet ik toch echt beginnen met spuiten, maar ik heb geen idee wat mijn lichaam aan 't doen is (behoorlijk van slag na de hormonen van de vorige poging).
net het ziekenhuis dus maar even gebeld met de vraag of ik een kuurtje primolut kan/mag krijgen. Als ik dat ga slikken (uiterlijk dit weekend) kan 't allemaal nog wel. Anders is het afwachten.
Nu nog even afwachten, moest natuurlijk met een arts overlegd worden en ik word teruggebeld.

Ben er helemaal een beetje zenuwachtig over.. geen zin om een ronde te moeten laten gaan en ook geen idee hebben wanneer dt dat dan wel gaat gebeuren. (stel dat 't nu nog 2 weken duurt.. dan nog minimaal 5 weken erbij tot de volgende keer)..
  dinsdag 28 maart 2006 @ 14:25:31 #166
3011 E.T.
pi_36433557
En meteen al teruggebeld. Morgen even kijken met een echo hoe het ervoor staat. (op de echo kunnen ze wel een beetje zien of de menstruatie eraan zit te komen).
Merkte wel dat de arts niet zo happig was op het primolut-idee dan maar hopen dat ik binnen nu en 1,5 week ongesteld word
pi_36434627
Catoot,hoe ik me voelde de dagen na de kijkoperatie,bedoel je dat?
Nou,ik was niet veel soeps,had 2 dagen erna een etentje van mijn ouders,maar ik zag nog wit en was erg moe.Maar dat zal per persoon ook wel schelen denk ik.Ik heb geen kleintjes om me heen ,ik weet niet hoe jij zit,maar zorg anders voor wat hulp.Als je potje eten die dag en de dag erna klaar staat,lijkt dat me wel erg lekker.En gewoon ff kijken wat je aan kan,niet je hele huis gaan soppen,het is toch een buikoperatie geweest

E.T.,tja,het lijkt me altijd zoveel,die pregnyl,als het in die spuit zit En als je het niet voelt met inspuiten gaat het ook makkelijker dan als je het met pijn erin moet jassen Maar affijn,de prikdag komt al dichterbij,ik vrees met grote vrezen,whahaha.Zal je net zien,voel ik d'r geen drol van natuurlijk
Morgen eerst om 10:50u follikelloeren en dan meld ik me weer

Groetjes,Minoes
pi_36442234
follikelloeren is altijd leuk!!!! ahum....heb ik het nooit zo op, dat loeren en zo.

ET dat is idd wel een kwestie Waarom werkt het lijf niet mee he, maar ja dat heeft natuurlijk zoveel te verwerken ik heb soms echt meelij met me lijf.
DANYEL EN THIJS
pi_36445868
Jeetje Catootje soms verbaas je je erover wat artsen maar even op je al dan niet nuchtere maag kunnen droppen. Hopelijk gaat het allemaal meevallen.....of is het zelfs helemaal niet meer nodig!
Ow en over operaties en daarna gesproken. Toen bij mij de clipjes werden geplaatst (ietsje minder ingrijpend denk ik dan wat jou arts van plan is?) was ik diezelfde avond al weer thuis, de volgende dag weer voorzichtig door het huis gehobbeld en de dag daarna zelluf gedouchet en gekookt. Dus voor 2 dagen lekker eten in de koeling is zeker geen verkeerd plan. Ik had daar helemaal niet aan gedacht maar heb gelukkig een vriend die ook heerlijk kan koken

ET artsen die alles met een 'onnatuurlijke' cyclus doen en dan is Primolut lastig? Hmmm vreemd idee hoor, maar het bezorgt je nu wel extra stress en dat alleen al is helemaal niet leuk. Hopelijk komt het allemaal op tijd.

Minoes heel veel succes met eiblaasjes gluren! Hopelijk groeit er wat moois!
pi_36455870
Jaaa, id: artsen gooien je cyclus op zijn kop en dan moet je maar zien of zo?? Tajno, clipjes

*hier trouwens zere plek op mijn buik van de Pregnylspuit*
DANYEL EN THIJS
pi_36458449
En terug van follikelloeren.......
Nou,mijn lijf doet voor het eerst wat het niet moet doen en dat is niet luisteren
Ik werd vanmorgen in ene misselijk en pijn rechts in mijn buik.Goh,dacht ik nog,alweer een ei rechts?
De ferti-arts kijken.........mmmmmm,zegt ze,die is 2,8cm.........dat lijkt me een oude.Nah,naar die cyste kijken we niet meer.........En toen keek ze in de linkereierstok.Ze zei ook nog,hadden we maar een uitgangsecho gemaakt,dan had ik kunnen zien of dat ei weg was.Tja,schiet ik nou niks meer mee op dus.
Hopla,dacht ik,krijg je zomaar een cyste om je oren
Affijn,links 3 van 1,0 en 2 van 1,6cm.Dus vrijdagmiddag om half 2 nog een keertje meten en dan zien wat het word.En zei ze,anders insemineren we niet en telt deze poging niet mee en kan je er nog 1 doen.............
Mij benieuwen,wat er met die cyste gaat gebeuren,want die zit er dus al 2 maanden Als die er ook maar niet operatief uitgehaald moet worden,zoals ik laatst hier las.........
Niet op de zaken vooruit lopen maar.
Ze vroeg weer of ik wel door wilde gaan met die 6e poging en vond het heel moedig van me.
Heb meteen gevraagd of ik de enige was,waarbij het insemineren slecht gaat,maar gelukkig,er zijn er meer,ben ik niet zo'n geval appart iig.
Ze zei ook,dat het 2e gedeelte van mijn cyclus te kort was,na de in seminatie op dag 10 alweer menstrueren,dat was veel te snel.Ze zei ook,dat ik misschien progestan(als ik het goed heb onthouden)bolletjes anders in moet gaan brengen na de inseminatie,wie weet of dat helpt.

Dus,vanavond nog geen pregnyl,maar eerst vrijdag weer follikelloeren.

Groetjes,Minoes
pi_36459909
kan je die pregnyl niet door je huisarts laten zetten Minoes? Scheelde mij in ieder geval wel...maar verder dus wel balen, tis wel de bedoeling dat met al onze moeite die fokking eitjes WEL groeien!!

ET, zijn jullie er al uit mbt de planning?
DANYEL EN THIJS
pi_36460341
paar pregnylvraagjes:
- ik heb 1 shot gehad, is dat gebruikelijk?
- hoe lang duurt het voordat het ei springt?
DANYEL EN THIJS
pi_36467327
Catootje die clipjes zijn net als wanneer iemand gesteriliseerd wordt maar in mijn geval om te voorkomen dat het vocht uit mijn eileiders in mijn baarmoeder komt. Dit omdat het een prille zwangerschap zou kunnen afbreken (is de vorige IVF poging gebeurd) en dat willen we dus niet na al die moeite
Hier was de Pregnyl spuit ook altijd de meest vervelende hoor. Het prikkelt en voelt warm en irriteert gelukkig wel altijd zelf durven zetten want ik wilde dus niet van mijn vriend afhankelijk zijn voor de spuiten. Wil denk ik niet eens weten hoeveel ik er gezet heb ondertussen ik heb 1 doos (je weet wel waar ook zo handig speelgoed enzo inkan) vol met medicatiedozen
Als je de Pregnyl eenmaal hebt gespoten duurt het ongeveer 48 uur trouwens voor er een eisprong optreedt. Voor een punctie moesten wij ook altijd 36 uur van tevoren de spuit zetten. Bv deze ronde de zaterdag avond om half 9 gezet en de maandag om 8 uur melden voor de punctie.
Als er niet teveel follikels groeien (bv 1 echt mooie grote en meerdere kleintjes) dan heb je aan 5000 EH genoeg hoor. Dus dan is 1 ampul voldoende.

Minoes er zijn zelfs wel 2 opties voor een te korte luteale fase (dus na de eisprong) je kunt evt onderhoudsdoseringen Pregnyl (1500 EH) bijspuiten op ik geloof dag 5,7 en 9 maar dat lijkt mij ook geen pretje aangezien Pregnyl al niet lekker is om te spuiten. Of inderdaad net als wat ik nu nog steeds doe na de IVF progestan capsules inbrengen. Wordt ook wel een beetje een zooitje door de afscheiding maar werkt als een speer. Je voorkomt er nooit mee dat je ongesteld wordt maar het verlengt wel die laatste fase! Ik hoop dat ze inderdaad zoiets voorschrijven want het kan zelfs voorkomen dat sommige vrouwen uit zichzelf al een tekort aan progesteron hebben. Had jij voor de IUI een regelmatige cyclus en was die laatste fase toen ook al zo kort? Ik hoop dat de follikels vrijdag wel netjes doorgegroeit zijn en je weer een afspraak mag maken voor het insemineren!
Maf idee eigenlijk hoor dat ze het knap vind dat je wel door wilt gaan. Zelf heb ik ook wel eens een half uur met een spuit in de hand gestaan maar als ik er dan aan dacht dat ik zonder poging ook echt niet zwanger zou worden dan had ik die spuit er echt zo weer in en voor een punctie geldt hetzelfde.
  woensdag 29 maart 2006 @ 17:32:13 #175
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_36468018
Pfff wat een 'technische' praat hebben jullie zeg, ik kan me voorstellen dat je daar soms compleet moedeloos van wordt. Maar ik heb al zo vaak mijn respect voor jullie uitgesproken, dat willen jullie vast niet meer horen.

E.T. jeetje, het wordt wel even spannend dus weer of het allemaal lukt voor Swets naar Hong Kong gaat. Anders moet je wéér een maand wachten, lijkt me niks.
pi_36486730
Sorry Dutch voor de tecno-talk

Tajno,ja,dat van die onderhoudsdosis pregnyl wist ik,maar dat heb ik wijselijk niet gemeld Maar toen begon ze over die bolletjes en dat leek me wel wat.Al snap ik niet echt waar t nodig voor is,zwanger word je er niet van lijkt me.Dus alleen om die 2e fase uit te stellen?
Ik was voor de eerste IUI nog wel regelmatig,maar zo rond de 3e poging ging mijn cyclus door de war en werd ik steeds 6 of 7 of 5 dagen eerder ongesteld.Door bloedonderzoek is er inmiddels gebleken dat ik richtingovergang zit en dit is voor mij het bewijs,dat er niet veel meer klopt daar beneden De ferti-arts zei ook,dat die 2e fase idd.te kort was,maar kon niet aangeven waarom dit zo is.
Het is ook niet zo,dat ze het moedig van me vind om door te gaan ivm.die spuiten hoor.Maar juist ivm.die moeizame inseminaties,martelingen noemde ze het zelfs
Ik zei al,dat word met een evt.ivf dan hetzelfde,maar toen zei ze,dat dat niet hoefde,ivm.flexibel slangetje e.d.
Ja,dacht ik,daar hebben we nu toch ook problemen mee,dus hoe zit dat dan?.
Affijn,ze zei,dat we dan de koppen maar bij elkaar moesten steken en zien wat we verder gingen doen.Ik neem aan,dat ze zichzelf en de gyn bedoelde.Ik ben erg benieuwd,of de gyn wel ivf wil doen.
Nog een vraagje,wie weet die gilt maar.
Kent iemand een vrouw die net als ik deze problemen had en toch zwanger is geworden?Ik begin er nl.een hard hoofd in te krijgen zo

Groetjes,Minoes

Slaapmeisje,ben je al aan t snuiven?.
pi_36486896
minoes, als je lutteale fase (zo heet die tweede helft van je cyclus geloof ik) te kort is heeft het (hopelijk) bevruchte eitje te weinig tijd om zich in te nestelen. vandaar misschien de truc met de bolletjes.
pi_36487170
Euhm Minoes, als je al vanaf poging 3 telkens te vroeg ongesteld wordt......en ik neem dan aan dat het telkens minder dan 11 dagen duurde tussen inseminatie en ongesteld worden. Dan zou ik niet durven zeggen dat je echte kansen hebt gehad hoor. Wat Bixis al schrijft het eitje/embryootje heeft echt wel die dagen nodig om in te kunnen nestelen. Misschien toch maar eens overleggen met je gyn of je misschien de martelpraktijken (ellendig zeg brrr) nog een keer of 3 zou mogen proberen om het als echte kansen te zien samen met progestan. Zit een kans is dat wanneer je gyn een net briefje schrijft aan je verzekering je die kansen ook echt vergoed krijgt iets wat ook niet onbelangrijk is. Je eitjes zijn niet op zoveel is wel duidelijk dus dat betekend ook gelijk dat je nog kansen hebt om zwanger te worden. Dat die fase steeds korter wordt kan aan meerdere dingen liggen. Wanneer je zonder MM zwanger wordt moet het follikel waar je eitje uit springt nl die progestan regelen door het gele lichaam wat erin zit in stand te houden zodat er genoeg progesteron aangemaakt wordt. Dat kan door de war komen door de IUI pogingen (kan net zo goed ook bij IVF pogingen gebeuren nl).
Op een ander forum waar ik schrijf zijn meerdere dames met een korte luteale fase zwanger geworden, sommigen met progestan/Pregnyl sommigen zonder. Ow en aangezien je nu nog niet aan insemineren toe bent betekend dat ook dat je gelijk deze ronde al die capsules krijgt???
  † In Memoriam † donderdag 30 maart 2006 @ 12:49:48 #179
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_36489394
minoes ik hoop dat je al deze ronde progestan krijgt! Ik heb 4 IUI pogingen een onderhoudsdosis Pregnyl gespoten en bij de IVF heb ik progestan bolletjes gebruikt. Persoonlijk heb ik liever Pregnyl omdat je dan maar 3 x extra hoeft te spuiten in plaats van 3 x per dag 2 bolletjes progestan in moet brengen gedurende de rest van je cyclus, maar gezien jouw ervaring met Pregnyl kan ik me voorstellen dat je dan liever progestan gebruikt.

Volgens het schema zou ik eigenlijk vandaag (cyclusdag 21) met de neusspray moeten starten, maar ik ben er niet mee begonnen. Gezien mijn lange cyclus start ik volgende week op cyclusdag 28 met de hormonenspray. De eerste IVF poging (die later is omgezet in IUI omdat ik te weinig folikels had) ben ik er wel op dag 21 mee begonnen en pas op dag 48 ongesteld geworden. Bij de IVF in december ben ik op dag 28 begonnen en keurig op tijd ongesteld geworden. Ik denk dat de arts niet had gerealiseerd dat ik een hele lange cyclus heb en ze is gewoon uitgegaan van een normale cyclus van 28 dagen. Tja dan moet je wel op dag 21 beginnen. Ik ben dus lekker eigenwijs en begin een week later

Nog 2 weken wachten tot mijn ongesteldheid (rond 14 april) en daarna mag ik weer beginnen met prikken en heb ik eind april mijn punctie. Niet dat ik daar nou op zit te wachten, maar dan is er in ieder geval weer actie in de tent
pi_36489491
laten we gaan voor positieve actie en mag ik toch eeeeven zeggen dat internet toch een mooi medium is? Hoe kom je anders aan je info? Tajno bedankt voor de hulp, enne: die clipjes: kunnen die blijven zitten of moeten die na je zwangerschap weer verwijderd?
DANYEL EN THIJS
  † In Memoriam † donderdag 30 maart 2006 @ 13:09:53 #181
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_36489946
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 13:43 schreef Catootje het volgende:
paar pregnylvraagjes:
- ik heb 1 shot gehad, is dat gebruikelijk?
- hoe lang duurt het voordat het ei springt?
1 shot is gebruikelijk hoor Catootje. Weet je of het 5000 of 10.000 eenheden waren? Ik spuit in overleg met het ziekenhuis meestal een dubbele dosis, maar die wordt opgelost in 1 ampul oplosvloeistof. En zoals gezegd springt het ei ongeveer 48 uur na de Pregnyl en wordt er meestal 36 uur na de Pregnyl geinsemineerd.

Ik las net het bericht over je ene eierstok. Grrr wat een domper zeg. Ik hoop zo dat het onderzoek en de ingreep niet meer nodig zal zijn. Maar even wat positieve meisjes jouw kant op sturen
pi_36490218
*de positieve meisjes ontvangt* Jeeessss, gaat meteen alweer beter. Ik heb 5000 gehad, en heb nu last van mijn stok, en dat klopt gezien de spuit van dinsdag ( Wat zie ik op tegen die operatie zeg )

Lag trouwens vannacht heeerlijk te slapen tot ineens vriendjelief op mijn schouder tikte .....joehooooeee dat is waar: we mochten weer vrijeeeeeeennnn!!!
DANYEL EN THIJS
pi_36490943
Super Slaapmeisje dat je over een weekje weer begint! Lastig dat al die schema's gemaakt worden op de standaard 28 dagen cyclus. Niet iedereen heeft dat. Ik heb ook geen 28 dagen cyclus maar altijd al 30 dagen geweest. Hopelijk valt het snuiven reuze mee en dan straks weer aan de spuit!

Catootje ze blijven gewoon zitten hoor. Aangezien mijn eileiders er toch voor Jan met de korte achternaam inzitten mogen ook de clipjes blijven. En in de weg zitten ze gelukkig niet, ik voel ze niet, je ziet ze niet op echo's (is plastic) dus ze blijven lekker waar ze zijn. Enneuh niet teveel stressen voor de operatie hoor (lekker makkelijk gezegt) maar het kan ook reuze meevallen! En vooral geen dank hoor, iedereen denk ik die in die molen zit weet hoe je over sommige dingen kunt stressen en hopelijk is de meeste stress lekker onnodig!

Euhm mag ik trouwens een beetje blij zijn dat wij nooit op commando hebben hoeven vrijen?
Hoe leuk de activiteit an sich ook is......
pi_36491147
ja daar mag je echt blij om zijn, meeeeennnn!!! Is echt niet leuk want het wordt (voor mij) een medische handeling: Vrijen. kussentje onder mijn kont, benen opgetrokken en dan mag ik pas slapen..... En reken maar dat ik elke avond onder het eten aan mijn kind(ren) ga vertellen hoe vaak mama met tegenzin met papa heeft gevree-en en hoe dat dan precies ging Vooral als er vriendjes op bezoek komen
DANYEL EN THIJS
pi_36491246
wedden van niet! Hahaha. Als de onze willen weten hoe kindjes gemaakt worden krijg ik het ook nog lastig hoor...... Geloof dat daar ook nog geen boekjes voor bestaan.....misschien een gat in de markt?
pi_36491266
hahahahaha, hoe leg je die clipjes nu uit!!!!!
DANYEL EN THIJS
pi_36491303
hee Tajno, als je dan een dochter krijgt en ze wil clipjes in haar haar, dan kun je meteen inhaken : "mama heeft ook clipjes.." hahahahahahahahaha
DANYEL EN THIJS
pi_36491874
Tajno maakt gelijk een mental note dat ze geen clipjes koopt alleen elastiekjes
Al gelooft mijn vriend niet dat hij zich daarover druk hoeft te maken want hij beweert alleen maar jongetjes te kunnen maken......heb maar subtiel gevraagt hoe hij dat wil bewijzen aangezien hij geen kinderen heeft nog
pi_36510027
Catootje; heel veel succes met je operatie, vindt het heel vervelend voor je.......... Wordt er soms echt wel eens moedeloos van hoeveel moeite we er allemaal voor over moeten hebben.
Net zoals jij Minoes, hoop ook voor je dat je meteen progestan krijgt.

Ik heb volgende week pas mijn zwangerschapstest in het ziekenhuis, maar ben vandaag al een stolseltje verloren.......... Ben dus heel bang dat ik weer ongesteld ga worden. Het leek allemaal zo mooi; het voelde allemaal goed en dan toch ineens dit stolseltje. Misschien een innestelingsbloedinkje, maar daar geloof ik al niet meer in, want dat heb ik nooit en het voelt echt als ongesteldheid.........
Ik begin, net als wat Minoes zei, er een hard hoofd in te krijgen dat ik ooit nog zwanger raak. Heb nog maar 1 laatste poging ivf hierna.......... Sorry hoor.........zit er echt even helemaal doorheen.

Slaapmeisje, hoop dat het bij jou beter gaat, volgende week weer aan de snuif, knap hoe positief je blijft hoor........
  donderdag 30 maart 2006 @ 23:23:12 #190
114177 Diaan73
pi_36510192
Ow Pooh-tje bah wat een tegenvaller zeg, hopelijk heb je ongelijk. Maar ik vind het heel logisch dat je er even doorzit... hele dikke knuffel van mij
Make love, not war ☮
  vrijdag 31 maart 2006 @ 08:45:45 #191
3011 E.T.
pi_36515343
he bah Pooh-tje
't is natuurlijk wel een paar dagen te vroeg, dus zo lang 't niet doorzet zou ik nog niet alle hoop verloren laten gaan. (zwanger zijn lijkt heel veel op pms )
  † In Memoriam † vrijdag 31 maart 2006 @ 08:56:50 #192
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_36515491
Pooh-tje wat zal dat schrikken zijn geweest. Was het zomaar een stolseltje vanuit het niets. Of zoals het altijd begint als je ongesteld moet worden? Het hoeft nog niets te betekenen hoor. Nog heel even doorbijten. Je zou eventueel 2 weken na de punctie al zelf een test kunnen doen volgens mij. Misschien fijn om alvast te doen?
  vrijdag 31 maart 2006 @ 09:25:04 #193
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_36515884
Pooh-tje... wat schrikken zeg!
Hopelijk blijft het bij dat ene spatje.
pi_36519851
Pooh-tje nog niet helemaal in de stress schieten hoor! Niemand kan je natuurlijk garanties geven over het wel of niet slagen maar er zijn echt heel veel vrouwen die wel bloed en stolseltjes verliezen en toch zwanger bleken! Je lichaam kan je op meerdere manieren voor de gek houden niet alleen laten lijken dat je zwanger bent maar ook andersom. Dus ik duim hier iig strak door!

Enneuh Catootje voor jou geldt eigenlijk hetzelfde he.......nog niet in de stress schieten over de operatie want ik duim nog steeds dat het helemaal niet nodig is straks!
pi_36521210
*ik zet hier even de turboduimen op* Het wordt nu echt tijd dat we zwanger worden dames, Pooh-tje heeel veel sterkte!!!
DANYEL EN THIJS
pi_36523562
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 23:18 schreef Pooh-tje het volgende:

[...]

Ik begin, net als wat Minoes zei, er een hard hoofd in te krijgen dat ik ooit nog zwanger raak. Heb nog maar 1 laatste poging ivf hierna.......... Sorry hoor.........zit er echt even helemaal doorheen.
He bah Pooh-tje, wat naar toch weer

Laten we hopen dat het toch wat anders is en dat je volgende week beter nieuws hebt!
the shore
pi_36526593
Nou...........euh..............het is niet doorgezet...........Dacht vanochtend echt dat ik wakker zou worden, naar de wc zou lopen en dan ontdekken dat ik echt goed ongesteld was geworden, maar niets is minder waar. Het is alleen bij dat ene stolseltje gebleven.........
Meestal, Slaapmeisje, begint het bij mij met een beetje bruinige afscheiding, dan weet ik dat ik ongi ga worden. Dat was dit dus niet........ Ben helemaal in de war..........
Zal ik dan toch een kans hebben op een zwangerschap??
  † In Memoriam † vrijdag 31 maart 2006 @ 16:38:13 #198
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_36527740
O Pooh-tje toch, je heb zeker kans op zwangerschap hoor. Nu moet het gewoon blijven plakken. Een beetje honing en heeeeel veel geduld voor de komende week
pi_36528200
Poohtje dat klinkt goed hoor meid,we duimen en jompelen lekker door

Hier is het nu helemaal mis
De poging word gestaakt,dus geen pregnyl(toch wel beetje joepie )en geen inseminatie En ook daarvoor ff stiekum joepie,mén,wat zag ik er tegenop.
Rechts blijkt nog steeds het oude ei te zitten en begon nu iets te slinken.Was 2,8 en nu 2,7.
Links nog een ei van 1,6,maar dat was dat ding woensdag ook al Wat nou weer,nu groeien ze inene geen drol meer,weer wat nieuws
En nu gaan we voordat we beginnen met spuiten,dus voor dag 3 een uitgangsecho maken,om te zien of de boel is gesprongen of dat het er nog zit.
We mogen wel sexen dit weekeind Wie weet springt ie en schieten we van zelf raak,,,,yaeh,right
Dus hier even de duimen terug in de kast en de baalmodus een beetje op.Voor niks dus een week dure rommel in mijn buik gespoten,dat lijkt ze wel even vergeten te zijn.
Maar goed,nu hebben we dus nog 1 poging.Voelt wel als een mislukking,dat deze poging nou zo moet eindigen .

Slaapmeis,lekker eigenwijs zeg Doe je dat zonder overleg,moedig hoor Ik hoop,dat alles loopt zoals het moet en we je eind april door de punctie heen kunnen jompelen.Kan me heel erg goed voorstellen,dat je er totaal niet naar uitkijkt.Sterkte voor nu

Groetjes,Minoes
pi_36532296
Dat is het moeilijke vind ik, steeds is er weer wat nieuws aan de hand, steeds dat oe wel oe niet verhaal.....In ieder geval hebben we Pooh!!! Joe goo gurrl!! *moeie armpjes heeft van het jompelen* Laten we afspreken dat het buiten koud is maar het IS EN BLIJFT LENTE en dus maken we kindjes
DANYEL EN THIJS
pi_36552009
Jah.....lente.......dan gaan we hier allemaal ff bevruchte eitjes leggen
Catoot,hoe gaat ie met jou,ben je nog aan het spuiten?

Groetjes,Minoes
  zaterdag 1 april 2006 @ 17:45:48 #202
114177 Diaan73
pi_36555516
Hee Pooh-tje dat is nog voorzichtig "goed" nieuws en gelukkig maar.... we blijven duimen...

Minoes- toch.... wat een verhaal.... dikke knuffel van mij
Make love, not war ☮
pi_36557258
Ik zit nu in het tweede deel van mijn cyclus en heb behoorlijk last van allerlei kwaaltjes. Dat heb ik al eens een keer eerder gehad dus ik ga er niks van denken maar vroeg me af of andere mensen dat ook hebben in het tweede deel van de cyclus (na de eisprong dus? )
Ik zal eens opnoemen wat ik heb: vaag gevoel van misselijkheid, gevoelige tepels, hondsmoe, sjaggie , een rare buikpijn die uitstraalt naar mijn kruis.... Heeel verleidelijk om dan te denken dat..maar ik neem toch even aan dat dit ook het effect van de Pregnyl kan zijn.
DANYEL EN THIJS
pi_36557856
...op ziekenhuis.nl werd er een zelfde vraag gesteld en wat mij dan zo verbaast: in de bijsluiter van Pregnyl staan er nauwelijks bijwerkingen gemeld en deze site vertelt doodleuk: bijwerkingen van de Pregnyl: gevoelige borsten, buikpijn, diarree, misselijkheid en braken.
DANYEL EN THIJS
pi_36601245
Oh minoes, jasses, het zit jou ook niet mee......... ook hier een dikke knuffel!

Ben hard aan het duimen voor je catootje!!!

Ik heb zelf het hele weekend weer van de rare stolseltjes gehad. Maar vanochtend had ik ineens bruinige afscheiding en buikpijn. Het zal dus wel weer zo zijn dat ik ongi ga worden......... Heb donderdag al een heleboel tranen gelaten, dus dit komt niet echt meer als verrassing........ Maar ik baal ontzettend! Wilde me eigenlijk wel ziek melden, maar ja, daar schiet ik ook niets mee op......... En het erge is dat ik dit weekend op de camping was en de buurvrouw (die nooit eigenlijk kinderen wilde of het erover had) ineens zwanger is en vrolijk kwam aanwapperen met haar echo's.....

Zou je inderdaad ongi kunnen worden van 1 embryo en dat het andere nog vast zit?? Nou, laat ik daar maar niet op hopen.............
pi_36601345
Catootje, de eerste twee weken van mijn cyclus voel ik me goed, zodra ik mijn eisprong heb gehad heb ik preceis dezelfde kwaaltjes rot-kwaaltjes vind ik het
Maar bij jouw is het behoorlijk dubbel, is het nou van je eisprong of van de medicijnen vervelend!
Jouw kleine handje grijpt
mijn grote vinger vast
mooi toch dat mijn vinger
zo in jouw handje past
  † In Memoriam † maandag 3 april 2006 @ 11:02:21 #207
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_36601968
Catootje ik sluit me aan bij Beaker. Ook ik heb het tweede deel van mijn cyclus vreselijk last van PMS (misselijk, pijn in borsten, steken in liezen en onderkant buik, duizelig etc etc.) Met Pregnyl heb ik er nog meer last van en meestal zijn de symptomen een paar dagen voordat ik ongesteld wordt weer verdwenen. Helaas zegt dit (in mijn geval) dus niets over wel/niet zwanger zijn.

Pooh-tje het komt wel eens voor dat er 1 embryo wordt afgevoerd en de andere blijft zitten, maar dat komt zelden voor. Ik hoop dat jij een van de uitzonderingen bent
  † In Memoriam † maandag 3 april 2006 @ 11:17:12 #208
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_36602229
Och nee minoes, ik lees net jouw post Het ging allemaal zo lekker en nu wordt deze poging gestaakt, wat voel je je dan verraden door je eigen lichaam zeg bah! Heel veel sterkte en moed voor de volgende poging
pi_36607019
Pooh-tje dat is ET overkomen als ik me goed herinner bij haar zwangerschap....Ik duim voor je.

Die kwaaltjes zijn idd zwaar vervelend, moest idd meteeeen al denken aan die-paar-dagen-voor-de-menstruatie-verdwenen-kwaaltjes. Ben in ieder geval al wel blij dat het niet tussen de oren zit. Ik vind het eeeeeeerg vervelende kwalen overigens.
DANYEL EN THIJS
pi_36607498
Pooh,volgens mij kan dat wel,dat er 1 blijft zitten,is bij mijn man ws.ook gebeurt Ze denken dat die een helft van een tweeling was,maar toen waren ze nog niet zo in de weer met echo's.
Heb je geen contact met het ziekenhuis opgenomen?Wat zeggen ze daar?Misschien nog een test er tegenaan?
Sterkte maar weer,

Ow....zat ik in ene net te bedenken......ik moet voor dag 3 voor een echo.....dan lig ik dus met bloedende doos op die tafel iemand al es meegemaakt?.Lijkt me nou ook niks om een spoor te trekken vanaf de stoel naar die tafel

Groetjes,Minoes
pi_36610197
quote:
Op maandag 3 april 2006 10:33 schreef Pooh-tje het volgende:

[...]
quote:
Zou je inderdaad ongi kunnen worden van 1 embryo en dat het andere nog vast zit?? Nou, laat ik daar maar niet op hopen.............
Maar natuurlijk hopen we daar wel op!
the shore
  maandag 3 april 2006 @ 16:22:55 #212
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_36611212
quote:
Op maandag 3 april 2006 14:27 schreef minoes_ het volgende:
Pooh,volgens mij kan dat wel,dat er 1 blijft zitten,is bij mijn man ws.ook gebeurt Ze denken dat die een helft van een tweeling was,maar toen waren ze nog niet zo in de weer met echo's.
Heb je geen contact met het ziekenhuis opgenomen?Wat zeggen ze daar?Misschien nog een test er tegenaan?
Sterkte maar weer,

Ow....zat ik in ene net te bedenken......ik moet voor dag 3 voor een echo.....dan lig ik dus met bloedende doos op die tafel iemand al es meegemaakt?.Lijkt me nou ook niks om een spoor te trekken vanaf de stoel naar die tafel

Groetjes,Minoes
minoes ik was bij mn vorige echo ongi, t valt wel mee. Ik denk dat ze het allemaal al eens hebben meegemaakt. (ook het spiraal is bij mij geplaatst terwijl ik ongi was...)
  † In Memoriam † maandag 3 april 2006 @ 16:59:33 #213
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_36612499
quote:
Op maandag 3 april 2006 14:27 schreef minoes_ het volgende:
..... dan lig ik dus met bloedende doos op die tafel iemand al es meegemaakt?.Lijkt me nou ook niks om een spoor te trekken vanaf de stoel naar die tafel
pi_36620662
Nou, weer een update van deze kant.......... als jullie me al zat worden zeggen jullie het maar hoor hihihihi. ............ Heb vandaag even wat meer afscheiding gehad, maar dat is weer weg. Nog steeds slijmerige stolsels....???? Een collega vertelde inderdaad dat je een beetje ongesteld kan zijn van 1 embryo, want dat was bij haar collega het geval. Het tweede embryo was na een paar weken ook los gelaten, maar dat hoeft niet bij iedereen zo te gaan.
Morgen ochtend gooi ik er een test tegenaan.........zucht...........kan vast niet slapen.......
  maandag 3 april 2006 @ 21:06:49 #215
114177 Diaan73
pi_36621035
Spannend Pooh-tje.... kan me voorstellen dat je er niet van kan slapen... heel veel succes morgen en dikke knuffel van mij

morgen is mijn NOD en hoor ik van de gyn of ik een eisprong heb gehad nav de Clomid... ook een beetje spannende dag voor
Make love, not war ☮
  maandag 3 april 2006 @ 22:38:34 #216
3011 E.T.
pi_36624951
Pooh-tje.. hier ook 1 kind met twee teruggeplaatste embryo's hoor (volgens mij gebeurt dat zelfs vaker dan dat ze allebei blijven plakken)

Minoes, niet naar de echo-kop kijken als ze het condoom eraf halen (vertel ik je uit ervaring)

Diaan, spannend!

Hier is m'n menstruatie eindelijk op gang aan 't komen (vandaag dag 54, normaal voor mij is 34 ). Als 't nou goed doorzet morgen (daar ga ik wel een beetje van uit) dan begin ik woensdag weer met spuiten voor ICSI nr. 2. Maar ja, dan moet 't nog wel ff doorzetten..
pi_36625202
maar ET, had jij daar ook bloedverlies van, van het feit dat 1 embryo het niet gered heeft?

poohtje, wat spannend joh, hopelijk kun je toch een beetje slapen en is de test morgen positief!!

diaan ook spannend, hopelijk heeft de clomid z'n werk gedaan.

ET, 54 dagen... wat een oefening in geduld zeg! en hoe zat 't nou ook weer met die reis van swets? red je dat dan nog?
  maandag 3 april 2006 @ 22:50:50 #218
3011 E.T.
pi_36625526
yep, als 't nu gewoon doorzet gaat alles ruimschoots goed (als 't goed is natuurlijk.. 't blijft natuurlijk wel een lichaam).

ik heb geen bloedverlies gehad van 't embryo'tje dat 't niet gered heeft. Ik ben daar toen wel voor gewaarschuwd dat dat zou kunnen. Het is hier gewoon 'verdwenen' (zat ook niet in de placenta van Saskia verstopt, nog speciaal naar laten kijken na de bevalling).
pi_36627457
Jeetje kom ik eindelijk weer aan bijlezen toe lees ik slecht nieuws. Minoes wat onwijs balen dat het afgebroken is. Enneuh mbt die bloedende doos op die stoel/tafel. Iedere IVF poging moest ik dat aangezien wij altijd een uitgangsecho moesten maken ivm mogelijke cystes. Dus echt waar zijn ze heeeeel wat gewend en voor de 'overtocht' van kleedhokje naar tafel ligt er gratis verstrekt maandverband
Heel veel succes alvast en hopelijk is die cyste dan ook vertrokken!

Poohtje hier vandaag een echo gehad waarop 1 knipperend beebje te zien was maar er zijn er echt 2 teruggeplaatst. Die andere is 'opgelost' in mijn lichaam zonder bloedverlies maar ook hier kreeg ik te horen dat het wel mogelijk is maar als dat zo is mag ik gelijk komen voor een controle-echo ter geruststelling. Ik hoop ontzettend dat de test toch positief is!! Succes met testen en ook met in slaap zien te komen!

Catootje, PMS en zwanger is praktisch gelijk aan elkaar en Pregnyl versterkt dat geloof ik wel. Als ik 10000 EH gespoten heb voel ik me echt daarna een dagje slecht als in misselijk, warm/koud, opvliegers enzo. Misschien ben je er wel gevoelig voor en heb jij dat ook al bij kleinere hoeveelheden?

Slaapmeisje.....nog een paar nachtjes en dan mag je weer!!! Spannend en hopelijk met een prachtresultaat!

Ik blijf hier nog even meeschrijven als jullie het niet erg vinden want ondanks dat we vandaag een knipperend bolleke hebben gezien kan er nog van alles gebeuren en hoop ik gewoon dat we over 2 weken een vergelijkbaar plaatje zien met een goed gegroeit vruchtje en mss dat ik er dan wat meer vertrouwen in heb en me durf aan te sluiten bij Z&G
pi_36627491
ET heeeeel erg veel succes ook je lichaam heeft lang op zich laten wachten maar eindelijk ook weer 'actie' !!
  maandag 3 april 2006 @ 23:40:52 #221
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_36627511
In het klein dan, gefeli Tajno
  † In Memoriam † dinsdag 4 april 2006 @ 09:24:32 #222
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_36632161
Poohtje hoe is het nu?
pi_36634067
Test was negatief........... Hoop zo dat mijn bloedtest morgen in het ziekenhuis wel positief is......... Ben een beetje geschrokken van mijn test vanmorgen, meteen in tranen. Ik geloof het gewoon niet, ik ben wel zwanger, dat moet gewoon!!! ........................
  † In Memoriam † dinsdag 4 april 2006 @ 11:06:09 #224
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_36634167
Ach lieve Poohtje toch. Ik hoop zo dat je wel gewoon zwanger bent en dat je te vroeg getest hebt. Het kan nog steeds hoor, houd moed!
  dinsdag 4 april 2006 @ 11:08:04 #225
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_36634210
He shit Poohtje...
Ik ga heel hard duimen dat de test morgen alsnog positief is!
  † In Memoriam † dinsdag 4 april 2006 @ 11:08:48 #226
81992 Githa
pi_36634232
Pooh-tje, wat een spannende tijd voor je, ik lurk hier meestal alleen, maar wil je nu toch even succes en sterkte wensen
  † In Memoriam † dinsdag 4 april 2006 @ 11:28:29 #227
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_36634855
quote:
Op maandag 3 april 2006 23:40 schreef Rottdog het volgende:
In het klein dan, gefeli Tajno
Iets groter dan, gefelicijompels Tajno je bent en blijft gewoon zwanger hoor, dat moet gewoon
pi_36635164
Tajno, van harte en houd moed he!!! Ik kan me goed voorstellen dat je na alle toestanden veeeel voorzichtiger bent geworden en dat je nog niet durft te juichen...we juichen wel voor je

Pooh-tje, wat een onzekerheid niet leuk en ook ik duim hard voor je in de hoop dat je een geweeeeldig mooi beebje aan het maken bent!!
DANYEL EN THIJS
pi_36635432
Poohtje hou vol meis En morgen een dijk van een streep op die test

Tajno....wow.......een knipperend beepje.....hoe ziet dat er uit
Maar zonder gekheid,van harte en ik kan me je voorzichtigheid goed voorstellen.
Maar wij jompelen lekker hoor

Groetjes,Minoes
  dinsdag 4 april 2006 @ 12:57:15 #230
3011 E.T.
pi_36637351
Pooh-tje, wat zenuwslopend..
pi_36637854
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 11:02 schreef Pooh-tje het volgende:
Test was negatief........... Hoop zo dat mijn bloedtest morgen in het ziekenhuis wel positief is......... Ben een beetje geschrokken van mijn test vanmorgen, meteen in tranen. Ik geloof het gewoon niet, ik ben wel zwanger, dat moet gewoon!!! ........................
Tjongejonge

Succes hoor!!!
the shore
  dinsdag 4 april 2006 @ 13:51:40 #232
114177 Diaan73
pi_36639104
Ow Pooh-tje... succes morgen en ik blijf voor je duimen.

Ik heb net telefoontje gehad van de gyn en hij kon mij zeggen dat ik prachtig geovuleerd heb m.a.w. een goede eisprong heb gehad en dat de (lage) dosis Clomid vooralsnog de goede is. Ik ben echter nog niet ongi geworden, sterker nog: ik ben zelfs 1 dag overtijd..... het wordt nu wel erg spannend.
Make love, not war ☮
pi_36639696
Way to go Diaan73!
the shore
  dinsdag 4 april 2006 @ 14:24:59 #234
24188 Belana
kloon van belana
pi_36640125
oe diaan, wat spannend!
stormy waters...
sailin'
  dinsdag 4 april 2006 @ 14:27:38 #235
114177 Diaan73
pi_36640200
ik word er erg onzeker van kan ik jullie vertellen....
Make love, not war ☮
  dinsdag 4 april 2006 @ 14:28:45 #236
24188 Belana
kloon van belana
pi_36640239
god, ik zou al een test hebben gehald denk ik, maar mijn historie is natuurlijk anders
stormy waters...
sailin'
  dinsdag 4 april 2006 @ 14:34:50 #237
114177 Diaan73
pi_36640398
Ik heb test in huis kan nu ook niet testen, ben op mn werk maar ik wil eigenlijk in ieder geval nog tot donderdag/vrijdag wachten. Heb op de één of andere manier sterk het gevoel dat ik morgen ongi word, ondanks de klachten die ik heb/voel.
Make love, not war ☮
  dinsdag 4 april 2006 @ 14:38:52 #238
24188 Belana
kloon van belana
pi_36640520
dan moet je nog even wachten idd. Het is gewoon al fijn om te weten dat je eisprong hebt gehad
stormy waters...
sailin'
  dinsdag 4 april 2006 @ 14:43:22 #239
114177 Diaan73
pi_36640652
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 14:38 schreef Belana het volgende:
dan moet je nog even wachten idd. Het is gewoon al fijn om te weten dat je eisprong hebt gehad
Precies.....
Make love, not war ☮
pi_36640752
poohtje, wat vreselijk zo om zo in spanning te zitten ....succes morgen
Zoals ma kamper piet zegt:
~~ * * eeN DaG NieT LEVEN ~~ IS DaG NieT LacHT TOCHT ? * * ~~
  † In Memoriam † dinsdag 4 april 2006 @ 14:51:03 #241
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_36640885
Diaan wat een fijn nieuws dat je in ieder geval goed reageert op de Clomid en dat je een eisprong hebt gehad. Nu nog positief testen, afgesproken? Ook voor jou veel succes!
pi_36648525
Diaaaaaaaannn!!! Show us the weey meid! We duimen ook voor jou! Ik voelde me vandaag een stuk minder kut dan gisteren (en ik moet pas volgende week donderdag ongi worden), en da's ook wat waard!! Het gaat de goede kant op dames!
DANYEL EN THIJS
pi_36650887
Diaan dat is al super en hopenlijk is je voorgevoel onjuist!

Catootje
  dinsdag 4 april 2006 @ 22:01:33 #244
114177 Diaan73
pi_36655639
@Catootje, je hebt bij je eerste zwangerschap ook Clomid gebruikt toch? Had je dan ook gewoon een cyclus van 28 dagen? Ik heb het wel eerder gehad, maar ik weet het niet meer

* wordt steeds onzekerder
Make love, not war ☮
  dinsdag 4 april 2006 @ 22:35:08 #245
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_36657086
Diaan wat goed... Wat de uitslag ook zal zijn deze keer, je reageert in ieder geval goed op die Clomid! Ik vind het zo spannend voor je!
De andere dames die het nosig hebben... Ik leef met jullie mee, en duim mijn vingers bont en blauw!
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
pi_36657731
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 22:01 schreef Diaan73 het volgende:
@Catootje, je hebt bij je eerste zwangerschap ook Clomid gebruikt toch? Had je dan ook gewoon een cyclus van 28 dagen? Ik heb het wel eerder gehad, maar ik weet het niet meer

Ik ben Catootje niet maar ik heb ook Clomid gehad bij mijn zwangerschap (of ervoor natuurlijk eigenlijk)
Mijn gyn zei toen dat je met Clomid, altijd een cyclus van 28 dagen hebt, ongeacht hoe lang je cyclus normaal gesproken duurt.
  woensdag 5 april 2006 @ 11:37:34 #247
114177 Diaan73
pi_36667685
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 22:56 schreef Igraine het volgende:

[..]

Ik ben Catootje niet maar ik heb ook Clomid gehad bij mijn zwangerschap (of ervoor natuurlijk eigenlijk)
Mijn gyn zei toen dat je met Clomid, altijd een cyclus van 28 dagen hebt, ongeacht hoe lang je cyclus normaal gesproken duurt.
Igraine...... natuurlijk mag jij ook reageren, ik wist ook niet dat jij ook clomid had gebruikt en van Catootje wist ik het wel.... toen ik je reactie las, begon ik bijna te shaken...dit wist ik niet. Ik zit nu al op dag 30 van mn cyclus. Zou het dan toch zo zijn:? Zoveel geluk heb ik toch niet... al bij de eerste clomidkuur zwanger zijn? Ik ga nog even een dagje aankijken en onzeker zijn en morgen er maar een test tegenaan gooien. denk ik
Make love, not war ☮
pi_36667783
quote:
Op woensdag 5 april 2006 11:37 schreef Diaan73 het volgende:

[..]

Igraine...... natuurlijk mag jij ook reageren, ik wist ook niet dat jij ook clomid had gebruikt en van Catootje wist ik het wel.... toen ik je reactie las, begon ik bijna te shaken...dit wist ik niet. Ik zit nu al op dag 30 van mn cyclus. Zou het dan toch zo zijn:? Zoveel geluk heb ik toch niet... al bij de eerste clomidkuur zwanger zijn? Ik ga nog even een dagje aankijken en onzeker zijn en morgen er maar een test tegenaan gooien. denk ik
Gun het jezelf alsjeblieft! Ik zit ook al mee te leven in het andere topic en de streepjes op je test te kijken!
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_36667856
quote:
Op woensdag 5 april 2006 11:41 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Gun het jezelf alsjeblieft! Ik zit ook al mee te leven in het andere topic en de streepjes op je test te kijken!
* Syrena too!

Bij iedereen overigens wel maar nu is het extra spannend
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
  woensdag 5 april 2006 @ 11:48:34 #250
114177 Diaan73
pi_36667997
quote:
Op woensdag 5 april 2006 11:41 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

quote:
Op woensdag 5 april 2006 11:43 schreef Syrena het volgende:

[..]

* Syrena too!

Bij iedereen overigens wel maar nu is het extra spannend
Dank jullie wel..... jullie zijn lief en ik krijg er tranenvan in mn ogen
Make love, not war ☮
pi_36668887
Go Diaan, Go Diaan!!! Duim voor je hoor!!!

Ik ben nog aan het wachten op het telefoontje van het ziekenhuis of ik het nu ben of niet....... Ze zei wel dat als je al wat verloren hebt aan vloeisel dat een voorbode kan zijn voor ongi, maar dat er zat mensen zijn die gewoon wat verliezen en toch zwanger zijn.......... Ben net zo onzeker als jij nu Diaan.
  woensdag 5 april 2006 @ 12:20:44 #252
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_36668990
Diaan, je was toch bij je eerste kindje ook na 1 kuurtje Clomid zwanger?

Wat is het voor jou ook spannend Poohtje!
Had je niet de neiging om zelf nog een keer te testen?
pi_36669057
Nou, brighteyes, van die test die ik zelf deed was ik zo geschrokken en in het ziekenhuis zei ze dat het toch nog wel vroeg was om zelf te testen......... Dus maar niet.......... Ik wacht wel af....... Knaag knaag, zenuw zenuw........
  woensdag 5 april 2006 @ 12:26:48 #254
114177 Diaan73
pi_36669197
Pooh-tje gedeelde smart is halve smart zeggen ze toch? Wat kan het wachten lang duren he? Hoe laat gaan ze ongeveer bellen.

Ik duim ook heel hard voor jou
Make love, not war ☮
  woensdag 5 april 2006 @ 12:28:27 #255
114177 Diaan73
pi_36669259
quote:
Op woensdag 5 april 2006 12:20 schreef Brighteyes het volgende:
Diaan, je was toch bij je eerste kindje ook na 1 kuurtje Clomid zwanger?

Wat is het voor jou ook spannend Poohtje!
Had je niet de neiging om zelf nog een keer te testen?
Nope I wish, heb toen volgens mij 5 kuurtjes gehad voordat ik zwanger was en die zwangreschap eindigde in een miskraam en ben vervolgens meteen zwanger geworden (zonder clomid) en heb nu al een gezonde zoon, Twan, van 4 jaar.
Make love, not war ☮
  woensdag 5 april 2006 @ 12:28:48 #256
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_36669269
Ah ok Poohtje... afwachten dan dus! Ik duim ook hoor!
  woensdag 5 april 2006 @ 12:29:18 #257
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_36669290
quote:
Op woensdag 5 april 2006 12:28 schreef Diaan73 het volgende:
Nope I wish, heb toen volgens mij 5 kuurtjes gehad voordat ik zwanger was en die zwangreschap eindigde in een miskraam en ben vervolgens meteen zwanger geworden (zonder clomid) en heb nu al een gezonde zoon, Twan, van 4 jaar.
Ah ok. Ik dacht dat ik ergens zoiets las. Maar dat heb ik dan verkeerd onthouden.
pi_36669744
quote:
Op woensdag 5 april 2006 12:17 schreef Pooh-tje het volgende:
Go Diaan, Go Diaan!!! Duim voor je hoor!!!

Ik ben nog aan het wachten op het telefoontje van het ziekenhuis of ik het nu ben of niet....... Ze zei wel dat als je al wat verloren hebt aan vloeisel dat een voorbode kan zijn voor ongi, maar dat er zat mensen zijn die gewoon wat verliezen en toch zwanger zijn.......... Ben net zo onzeker als jij nu Diaan.
Grrrr ik vreet ook mijn nagels op
the shore
pi_36670400
Ze bellen vanaf half twee, dus ik moet nog even..........
pi_36670426
Spannend Pooh-tje!! Ik duim mee voor je!!
pi_36670549
Thanks ramijer en Anitra!!!
  woensdag 5 april 2006 @ 13:27:04 #262
114177 Diaan73
pi_36671186
Pooh-tje het is half 2...... het echte wachten is nu begonnen succes
Make love, not war ☮
pi_36671988
...

the shore
pi_36672075
Nou Diaan, het wachten is over. Ik ben niet zwanger..............
Ergens wist ik het wel, maar het is toch wel hard om het zo te horen aan de telefoon........
Heb al meteen gesprek aangevraagd voor de laatste ivf poging, maar hubbie en ik gaan eerst een paar maanden rust houden. Even geen ziekenhuistripjes, geen prikken, geen spuiten..........
Ik wens jullie allemaal een vruchtbare toekomst en, zoals Githa het zo mooi verwoord, ga ook ik weer terug naar de "lurkstand" hihihihi.............
Doeg allemaal!!!!
Dikke kus
Pooh-tje
  woensdag 5 april 2006 @ 13:55:06 #265
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_36672233
Niet...
He shit Pooh-tje... Wat onwijs klote...

Ik kan me wel voorstellen dat jullie even een pauze nemen. Al die behandelingen enzo is niet niks.

Heel veel sterkte en hopelijk kom je een beetje tot rust in die pauze.

woensdag 5 april 2006 @ 13:56:01 #266
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_36672271
Wat jammer nou Pooh-tje
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
  woensdag 5 april 2006 @ 14:01:11 #267
114177 Diaan73
pi_36672460
Ow Pooh-tje wat k*t, klote, balen zeg..... Groot gelijk om even een rustperiode in te lasten. Heel veel succes en ik hoop toch snel weer van je horen dat het toch nog gelukt is. Hele dikke knuffel van mij
Make love, not war ☮
  † In Memoriam † woensdag 5 april 2006 @ 14:06:42 #268
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_36672674
Pooh-tje
pi_36672753
quote:
Op woensdag 5 april 2006 13:51 schreef Pooh-tje het volgende:
Nou Diaan, het wachten is over. Ik ben niet zwanger..............
Ergens wist ik het wel, maar het is toch wel hard om het zo te horen aan de telefoon........
Heb al meteen gesprek aangevraagd voor de laatste ivf poging, maar hubbie en ik gaan eerst een paar maanden rust houden. Even geen ziekenhuistripjes, geen prikken, geen spuiten..........
Ik wens jullie allemaal een vruchtbare toekomst en, zoals Githa het zo mooi verwoord, ga ook ik weer terug naar de "lurkstand" hihihihi.............
Doeg allemaal!!!!
Dikke kus
Pooh-tje
FOK!

Wat rottig zeg...veel sterkte en doe maar even rustig aan ja de komende tijd.

-edit-

[ Bericht 7% gewijzigd door rameijer op 05-04-2006 14:34:34 ]
the shore
pi_36673392
Nou!
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
  woensdag 5 april 2006 @ 14:38:06 #271
94046 PM-girl
pi_36673868
O poohtje toch....
*
pi_36674074
Ach Pooh-tje, wat is dat jammer zeg! En het leek er al zo op... Heel veel sterkte hoor!!!
  † In Memoriam † woensdag 5 april 2006 @ 15:50:20 #273
81992 Githa
pi_36676909
Pooh-tje
Een dikke knuffel voor jou
pi_36676927
Pooh-tje
pi_36677520
Pooh-tje snotverkoffie We gaan ff bij clear blue langs met de fokploeg en ff van dit werk Pokketesten ook
Heel veel sterkte voor nu voor jullie beidjes,knaag een heeeeeeerlijk chocola paasei naar binnen en rust lekker uit en tot heel snel weer voor de volgende ivf

Groetjes,Minoes
pi_36677656
Pooh-tje aaaaaaaahhh, wat jammer. We blijven duimen en lurk jij maar lekker (ik hoop op een mooie zomer en dan zien we je met opbollend zwanger buikje hopelijk gauw terug!)
DANYEL EN THIJS
  woensdag 5 april 2006 @ 16:11:42 #277
114177 Diaan73
pi_36677806
Pssst Catootje... heb je mn vraag nog gelezen? Ben ook benieuwd naar jouw ervaringen met CLomid.. met name de cyclusduur
Make love, not war ☮
  woensdag 5 april 2006 @ 16:14:31 #278
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_36677902
Poohtje jammer hoor
  woensdag 5 april 2006 @ 18:38:36 #279
3011 E.T.
pi_36682947
Pooh-tje, wat k*t zeg

Ik pakte hier vanavond de alcoholdoekjes en Saskia herkende ze meteen "mama pikken"
Vervolgens ging zij ook wel ff prikken, doekje over d'r buik en met een speelgoed-injectie ging ze ook "pikken" . Mama mocht trouwens niet in haar bijzijn spuiten "Mama NEE pikken!"

Maar ze staat nu onder de douche, dus de eerste spuit zit er weer in
pi_36684214
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 22:01 schreef Diaan73 het volgende:

eeeehhhm, ik weet het ook niet zeker, ik weet dat ik beide keren een vrij lange cyclus had en altijd op dag 16 eisprong (gekke dingen die je onthoudt) dus een cyclus van ongeveer 30 dagen. Maar als jij een cyclus hebt van 28 en je bent te laat..

ET, dat is toch wel weer een fijn gevoel denk ik (niet het spuiten maar wel de actie an sich)
DANYEL EN THIJS
  † In Memoriam † woensdag 5 april 2006 @ 23:28:00 #281
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_36693781
Jompels de eerste spuit zit er weer in voor E.T.
pi_36702609
Pooh-tje sjips zeg ik hoop dat jullie desondanks toch een mooie zomer hebben en vol energie en moed straks aan de volgende poging mogen beginnen! En natuurlijk dat die wel dat gewenste resultaat heeft!

Diaan heeeel veel succes en ik hoop dat het een super goed teken is dat je nu 'overtijd' bent!

ET whoehaaa die eerste zit er maar mooi weer in!
pi_36707786
Ff een vraagje tussendoor, aankomende mei ben ik een jaar bezig met proberen (en tot op heden zonder succes) nou mocht ik van de gyn weer langs komen als ik een jaar bezig ben en het nog niet gelukt was. Alleen nu mijn vraag, mijn man gaat over 19 dagen voor 4 maanden weg en komt pas half augustus weer terug (als alles goed gaat). Kan de gyn wat voor mij betekenen die 4 maanden of heb je daar ook echt een partner bij nodig. Kijk voor het verwekken van een kind heb je je vent nodig (ik ben niet gek), maar zijn er nog andere dingen waar een gyn naar kan kijken zonder dat mijn man mee hoeft?? Of moet ik gewoon maar wachten tot augustus??
  donderdag 6 april 2006 @ 14:33:31 #284
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_36708037
Ik weet niet of je verder een heel regelmatige cyclus hebt? Maar mss zou je in de komende maanden die kunnen 'registreren'. Dus temperatuur, slijm etc. etc. Mss dat ze daar wat aan hebben bij een evt. vervolgonderzoek.
  donderdag 6 april 2006 @ 14:35:34 #285
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_36708130
ik weet niet of hetr kan, maar het lijkt mij heel belangrijk om dit toch samen te doen.
Mochten ze iets vinden ( we hopen dan van niet) dan heb je steun aan elkaar.
pi_36708160
Ik heb een maand of 3 mijn temp bijgehouden maar omdat je dat op een vast tijdstip moet doen voor je uit bed gaat en ik al een kind heb wat ook 's nachts wel eens wakker wordt gaat dat niet zo makkelijk (regelmatig). Verders zit ik gemiddeld op een cyclus van 33 dagen maar de laatste 2 maanden is het weer erg vaag allemaal, zal denk ik ook wel met de stress te maken hebben ivm de uitzending van mijn man.
  donderdag 6 april 2006 @ 14:40:28 #287
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_36708277
Oh ja, dat is dan idd weer lastig ja.
Het lijkt mij idd sowieso een verzoeking hoor, elke dag op de zelfde tijd etc. etc.
Stress kan idd ook meewerken.
Ik zou ze gewoon even bellen en kijken wat zij zeggen.
  donderdag 6 april 2006 @ 14:40:48 #288
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_36708283
Faja, het testen van de vruchtbaarheid van mijn vriend was bij mijn gyn een voorwaarde om door te gaan. Vantevoren ben ik wel onderzocht, echo's e.d. dus misschien zou je, mocht je dat alleen willen, wel vast wat 'voorwerk'kunnen doen. Maar als je geduld hebt zou ik het samen doen met je partner, dan heb je alle steun aan elkaar. Succes hoor!
E.T. succes!!!!
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
pi_36711569
faja, de "testen" die ik tot nu toe heb gehad waren alleen voor mij, ik vond het wel prettig dat mijn man meeging. Maar ja met de vooronderzoeken ben je zo klaar eigenlijk....
We gaan deze maand een cyclus volgen en dus gaan we kijken wanneer de eisprong is, het lijkt mij dat als die plop zegt dat ik dan mijn ventje heel hard nodig ga hebben.
  donderdag 6 april 2006 @ 16:31:46 #290
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_36711627
E.T. komen ze aan hoor --->
Ik ga je gewoon zwanger denken. Ik zou het zo leuk vinden als je straks komt kramen dat jezelf ook weer zwanger bent.
  donderdag 6 april 2006 @ 16:57:04 #291
114177 Diaan73
pi_36712616
Hmmm hier is het wachten over, ik ben ongi geworden geloof ik. In ieder geval roodbruinige afscheiding. Het is dus niet zo dat je met Clomid altijd een cyclus hebt van 28 dagen... ik heb er nu 32 en daar ga ik voor de volgende keer ook maar weer vanuit.

* is wel een beetje verdrietig nu...
Make love, not war ☮
pi_36713722
Oh nee, Diaan, wat is dat vervelend zeg! En we hadden nu juist zoveel hoop weer!!!
* geeft knuf
  donderdag 6 april 2006 @ 20:49:11 #293
3011 E.T.
pi_36719997
Getver Diaan

Faja, bij mij bestonden de vooronderzoeken uit een keer bloedprikken om te kijken of de eisprong gepaard ging met genoeg hormonen en een echo om te kijken of alles er netjes uitzag. De rest van het eerste 'onderzoek' is toch echt een zaadonderzoek.
Ik heb dus het idee dat je er vrij weinig aan zult hebben om toch maar naar het zkh te gaan als je man nog een paar maanden weg is. (buiten dat het mij fijner lijkt om samen naar de afspraak in het zkh te gaan)
pi_36733044
E.T.,de eerste shoot zit er weer in,geweldig Veel succes deze poging.

Faja,ik zou meteen bellen en uitleg dat je mannetje straks 4 maanden weggaat en dan meteen om een zaadonderzoek vragen.Dan heb je de uitslag vóórdat hij weggaat en weet je meteen ,of ze verder bij jou moeten voor nog meer onderzoeken.Wat voor onderzoeken heb je al gehad?Ennuh......misschien hele rare dwarssprong,maar als de visjes goed zijn,willen ze misschien wel wat in de vriezer gooien,zodat jij de komende maanden bv.een inseminatie kan doen?Ik roep maar wat hoor,ik denk niet dat ze het doen,maar je weet maar nooit.Het is ook leuker om het met zijn 2en te doen,ook al krijg ik bij het woord leuk en inseminatie nou niet echt juich-gevoelens Maar dat geldt voor mij persoonlijk
Nogmaals bellen en dan ben ik benieuwd wat ze doen?

Groetjes,Minoes
  † In Memoriam † vrijdag 7 april 2006 @ 11:53:13 #295
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_36733864
Diaan Ik weet niet zo goed wat ik tegen je moet zeggen, het is gewoon klote en ik kan je alleen maar een enorme virtuele knuffel geven

Faja zou je niet "gewoon" wachten tot je man terug is? Het is veel fijner om dit soort dingen samen te doen.
  vrijdag 7 april 2006 @ 12:00:44 #296
114177 Diaan73
pi_36734050
Bedankt allemaal voor jullie lieve woordjes en knuffels .... ik heb nog een beetje een katergevoel en hele erge hoofdpijn, gisteren flinke buik- en rugpijn gehad . Slaapmeisje, Minoes, Pooh-tje, E.T. en alle anderen die al lang bezig zijn en ik nu vergeten ben te noemen ik heb echt respect voor jullie dat jullie nog zo positief kunnen zijn. Ik ben nog maar net begonnen en had al flink de balen.... knap hoor

Morgen weer aan de Clomid.... en op naar een nieuwe ronde maar weer.
Make love, not war ☮
pi_36735798
Ik denk dat ik de komende maanden toch nog maar een poging ga wagen om mijn temperatuur op te nemen en dan ergens in augustus maar eens bellen voor een afspraak. Toch wel handig als mijn man erbij is. Denk dat de gyn niet gelijk roept kom maar langs voor een zaadonderzoek omdat mijn man weg gaat op uitzending. Dus we zullen gewoon geduld moeten hebben.
  vrijdag 7 april 2006 @ 13:35:31 #298
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_36736771
het lijkt mij heel erg vervelend voor je Faja, dat je nu vier maanden weer moet pauzeren....
pi_36770985
Faja,als je het niet vraagt,weet je het niet,ze komen je het niet op een presenteerblaadje aanbieden.Gewoon zelf om vragen.Maar goed,ik ben wat dat betreft ongeduldiger denk ik.

Groetjes,Minoes
  maandag 10 april 2006 @ 12:32:46 #300
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_36818520
Nee ik denk dat je wel gelijk hebt hoor minoes.. Je moet een beetje je bekkie bij je hebben anders kom je nergens. Gewoon doorvragen dus!
pi_36819681
Het lijkt mij niet zonder reden dat een gyn niet met een presenteerblaadje met onderzoeken komt. Het schijnt behoorlijk heftig te zijn allemaal.
Ik ben nu weer redelijk normaal ongesteld, vorige maand voor het laatst bij de gyn geweest. Zij zei ook al dat ze nu wel allerlei onderzoeken konden doen (zaadonderzoek, baarmoederfoto etc.) maar dat vond ze niet echt nodig en heel erg heftig voor ons.
Misschien kan je voor die tijd al wel een afspraak maken bij de gyn Faja, misschien is het gewoon wel snel op te lossen ofzo.
Met een temperatuurlijst is een gyn volgens mij ook wel blij, daar is iig op te zien of je al dan niet een eisprong hebt.
Sterkte hiermee!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')