Dirk-Kuijt | zaterdag 11 maart 2006 @ 18:34 |
In navolging van Kai Tak (berucht vliegveld) Het aparte vliegveld en vliegtuig foto's topic ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Gratis file servers om foto's te posten http://www.Rapidshare.de/ http://www.zupload.com/ http://www.rapidsharing.com/ http://www.filefactory.com/ http://www.filefront.com/ http://www.axifile.com/ http://www.filehost.ro/ http://www.ftp.nu/ http://www.mysharebox.com/ http://www.filelodge.com/index.php?pg=p1 http://www.sendspace.com/ http://www.mofile.com/en/ http://www.4shared.com/ http://www.putfile.com/ http://www.turboupload.com / http://video.google.com Go on ![]() | |
Piles | zaterdag 11 maart 2006 @ 18:54 |
1 reactie op bovenstaande foto's ![]() | |
Radjesh | zaterdag 11 maart 2006 @ 18:55 |
wow, 6de foto is zeer mooi | |
Hare | zaterdag 11 maart 2006 @ 18:55 |
Leuk topic, kende ik nog niet. Maar even in de gaten houden ![]() | |
haphaphap | zaterdag 11 maart 2006 @ 18:57 |
Idd belooft weer erg mooie plaatjes te worden ![]() | |
mirelia | zaterdag 11 maart 2006 @ 19:04 |
cool!! | |
Alexxxxx | zaterdag 11 maart 2006 @ 19:10 |
![]() | |
Burbo | zaterdag 11 maart 2006 @ 19:11 |
Die eerste ![]() | |
M5 | zaterdag 11 maart 2006 @ 19:15 |
quote:Dat is op Kai Tak in Hong Kong, gewoon te ruime bocht gevlogen (of door de wind te ver naar buiten gegaan) De piloot probeert nu koste wat kost recht te komen op de baan zodat hij niet nog een rondje hoeft te vliegen. | |
j0rrit | zaterdag 11 maart 2006 @ 19:21 |
quote:Hij zou ook cross-wind kunnen aanvliegen... ![]() | |
M5 | zaterdag 11 maart 2006 @ 19:23 |
quote:Hij komt met een scherpe bocht van rechts aan gevlogen. iig zit hij er behoorlijk naast. | |
cheukert | zaterdag 11 maart 2006 @ 19:27 |
Het is als vlieger van zo'n enorm ding toch niet echt eenvoudig in te schatten wanneer je de bocht moet inzetten, aangezien je bij x-wind rechts ten opzichte van de baan op base-leg dus rugwind hebt. Je wordt in de bocht weggezet door de wind. Hier is dus waarschijnlijk de bocht te laat ingezet, doordat de wind harder was dan verwacht... | |
M5 | zaterdag 11 maart 2006 @ 19:27 |
Dit is ook een mooie serie op dat ex-vliegveld link | |
blieblie | zaterdag 11 maart 2006 @ 19:29 |
![]() Spaceshuttle die de ruimte ingeschoten wordt. ![]() B1 die door geluidsbarriere gaat. ![]() Noorderlicht vanuit vliegtuig (Dit wil ik echt een keer in het echt zien, damn wat is dat mooi ![]() ![]() Crash op Rammstein tijdens luchtshow in 1988 ![]() Een hoop condenssporen in de lucht (ook erg mooi ![]() ![]() Opstijgend vliegtuig vanuit ander vliegtuig ![]() Nederlands F16 Squadron (lijkt net alsof ze aan elkaar vast zitten) ![]() Beetje druk op JFK ![]() | |
cheukert | zaterdag 11 maart 2006 @ 19:31 |
Ook maar even mn eigen van internet geplukte collectie even doorspitten ![]() | |
j0rrit | zaterdag 11 maart 2006 @ 19:32 |
quote:Hmmm oké.. Hier zie je iig een mooi voorbeeldje daarvan. | |
blieblie | zaterdag 11 maart 2006 @ 19:32 |
![]() Ook fijn als je dat opt scherm ziet ![]() Foto is gemaakt op de vlucht van Amsterdam naar NY op 9-11-2001. | |
blieblie | zaterdag 11 maart 2006 @ 19:37 |
![]() Ziet er vaag uit ![]() ![]() Landingsbaan van Chek Lap Kok bij zons... opgang? ![]() Geen rook, wel condens ![]() ![]() Idem (damn wat mooi ![]() | |
M5 | zaterdag 11 maart 2006 @ 19:43 |
De andere kant van Sint-Maaten is ook niet onaardig![]() Foutje in de voorruit verwarming op 45.000 voet. ![]() Lekker laag bij Gilze-Rijen. Deze F-4 moet ook nog een hek over... ![]() | |
cheukert | zaterdag 11 maart 2006 @ 19:58 |
Even een opwarmertje ![]() ![]() F5 Patrouille de Suisse even door Genève boren ![]() A340 turning final Kai Tak ![]() F27 low pass ![]() Hoog bochtje F27 ![]() Motor 777 even wijd als de romp van een 73 ![]() Mooi wit is niet lelijk ![]() Niet echt apart, wel mooi ![]() Easywet | |
M5 | zaterdag 11 maart 2006 @ 20:01 |
Echte held als je als piloot nu ook nog ff een pre-flight check doet:![]() Schietstoel in werking, vliegtuig is daarna gecrashed, was bezig met een split-S: ![]() [ Bericht 25% gewijzigd door M5 op 11-03-2006 20:10:28 ] | |
blieblie | zaterdag 11 maart 2006 @ 20:06 |
Ze doen het niet M5... Nu wel ![]() [ Bericht 68% gewijzigd door blieblie op 11-03-2006 20:13:01 ] | |
Aarde | zaterdag 11 maart 2006 @ 20:12 |
leuk topic ![]() | |
P8 | zaterdag 11 maart 2006 @ 20:12 |
Abu Dhabi, in de Verenigde Arabische Emiraten![]() en morgen loop ik daar ook rond ![]() | |
M5 | zaterdag 11 maart 2006 @ 20:13 |
quote:Fixed, Dit gebeurd er als je in het donker land op een baan en ze zijn je vergeten te vertellen dat er onderhoud wordt gedaan aan die baan. En dan heb je nog mazzel dat het zo afloopt: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
cheukert | zaterdag 11 maart 2006 @ 20:22 |
![]() ![]() ![]() | |
The_S | zaterdag 11 maart 2006 @ 20:30 |
mooi topic, maar ik vond de essentie van het kai tak topic leuker ![]() [ Bericht 6% gewijzigd door The_S op 11-03-2006 21:09:36 ] | |
cheukert | zaterdag 11 maart 2006 @ 20:37 |
quote:leef je daar uit zou ik zeggen ![]() ![]() | |
existenz | zaterdag 11 maart 2006 @ 20:46 |
teeeveeepeee | |
JoeKurr | zaterdag 11 maart 2006 @ 21:03 |
Leuk topic! * JoeKurr houdt van aparte vliegtuig foto's (vooral het maken ervan ![]() Soms is de lucht zo vochtig, dat bij extreme bochten het vocht in de lucht condenseert in het vacuum dat ontstaat boven de vleugel. Dit levert dan zeer spectaculaire plaatjes op. Vorig jaar waren de omstandigheden op de Open Dagen op Gilze-Rijen ideaal voor dit soort foto's. ![]() F-16AM van het F-16 Solo Displlay Team trekt een 9G bocht. ![]() Een Saab J-35 Draken van de Oostenrijkse luchtmacht doet hier hetzelfde, maar zet onderweg ook net zijn afterburner aan, wat resulteert in een enorme steekvlam. ![]() ![]() Ook de Zwitserse F-18C liet zien dat hij kort kon draaien. Let voor de grap ook op het buigen van de vleugels op de bovenste foto. De G-belasting zal hier ook zo rond de 9G liggen. | |
cheukert | zaterdag 11 maart 2006 @ 21:13 |
Mooie foto's ![]() | |
SHERMAN | zaterdag 11 maart 2006 @ 21:15 |
Tof topic. ![]() | |
JosvG | zaterdag 11 maart 2006 @ 21:20 |
Goed topic, tvptje. Er zitten echt prachtige foto's tussen, wat hou ik van vliegtuigen ![]() ![]() ![]() | |
Borkydude | zaterdag 11 maart 2006 @ 22:34 |
Terechte TVP | |
Jaguarized | zondag 12 maart 2006 @ 03:13 |
quote:Das ook kut, ben je net halverwege, kan je weer terug. ![]() | |
Scalle-- | zondag 12 maart 2006 @ 08:32 |
quote:'t Is nog altijd beter dan het WTC binnen te vliegen ![]() | |
B_BOY | zondag 12 maart 2006 @ 12:22 |
zit echt vette bij. | |
dWc_RuffRyder | zondag 12 maart 2006 @ 12:48 |
Zo tering wat een geil topic ![]() | |
Public_NME | zondag 12 maart 2006 @ 13:04 |
![]() Het oude vertrouwde Schiphol in de morgen ![]() ![]() Noodlanding A320 op LAx ![]() Southwest 737 kon het parkeervak niet vinden ![]() | |
Dirk-Kuijt | zondag 12 maart 2006 @ 13:09 |
![]() Niet appart maar wel een super mooie foto! Weet iemand of KLM met hun eigen kleuren blijven vliegen in de toekomst nu ze samen zijn gegaan met Air-France? | |
Dirk-Kuijt | zondag 12 maart 2006 @ 13:10 |
![]() Deze is ook mooi ![]() | |
Dirk-Kuijt | zondag 12 maart 2006 @ 13:13 |
![]() | |
Dirk-Kuijt | zondag 12 maart 2006 @ 13:15 |
![]() Een aantal 747's die staan te wachten om overgenomen te worden door een andere maatschappij. | |
Dirk-Kuijt | zondag 12 maart 2006 @ 13:20 |
![]() | |
Dirk-Kuijt | zondag 12 maart 2006 @ 13:23 |
![]() ![]() | |
Dirk-Kuijt | zondag 12 maart 2006 @ 13:24 |
![]() Apart ding, maar super lelijk. | |
Dirk-Kuijt | zondag 12 maart 2006 @ 13:25 |
![]() Nog een mooie foto van Sint-Maarten | |
Faithy | zondag 12 maart 2006 @ 13:26 |
je weet dat je ook meerdere foto's in 1 post kunt zetten? Strakke foto's enkele ![]() en idd, je zal maar op 9-11-2001 in dat vliegtuig gezeten hebben, echt zo van "Double U T F mate!?" ![]() | |
Furious | zondag 12 maart 2006 @ 13:28 |
TVP. ![]() | |
Dirk-Kuijt | zondag 12 maart 2006 @ 13:29 |
![]() Een 747 met Spaceshuttle Columbia op zijn rug | |
Zombine | zondag 12 maart 2006 @ 13:32 |
quote:Dat is een behoorlijke klote situatie waar je je dan in bevind ![]() | |
Borkydude | zondag 12 maart 2006 @ 14:37 |
quote:Wat de neuk is dat? | |
M5 | zondag 12 maart 2006 @ 14:39 |
quote:2 start-landings banen die parallel lopen aan elkaar: zo iets bijv: ![]() | |
MaxMark | zondag 12 maart 2006 @ 14:43 |
Van een post van mij uit het andere topic:![]() Het vliegveld van de Malediven. Dit hele eiland is in principe een vliegveld. | |
Public_NME | zondag 12 maart 2006 @ 14:49 |
quote:Ja volgens mij wel omdat het KLM-Air France is. Deze 747 heeft trouwens wel het oude kleuren scheuma (met die dikke blauwe balk). Het nieuwe is nog mooier en helderder! | |
Scalle-- | zondag 12 maart 2006 @ 14:49 |
quote:Hoe ga je daar in godsnaam's morgens naar je werk? Met een roeiboot ofzo? ![]() | |
Borkydude | zondag 12 maart 2006 @ 14:54 |
quote:Hiermee dus. ![]() | |
#ANONIEM | zondag 12 maart 2006 @ 14:56 |
Tof topic. | |
Erosjuhhh | zondag 12 maart 2006 @ 15:14 |
quote:vliegen ze ook tegen elkaar aan hier op de foto? of zitten er paar meter tussen wat je op de foto niet ziet? | |
JoeKurr | zondag 12 maart 2006 @ 15:33 |
quote:Daar zitten nog wel de nodige meters tussen hoor ![]() Ik heb hier ook nog een leuke: ![]() Net als op de foto's die ik eerder postte, wordt dit effect veroorzaakt door erg vochtige lucht. Hier staat hij nog stil, het effect is het mooiste vlak voordat hij loskomt, dan lopen die spiralen soms tot aan de staart. Het is overigens een Alenia G-222, gefotografeerd op Gilze-Rijen in 2002. | |
M5 | zondag 12 maart 2006 @ 15:39 |
quote:Er denk ik een dikke 200 meter tussen, maar dat zie je niet op de foto als je zo'n enorme lens op je camera plakt. | |
mijndochters | zondag 12 maart 2006 @ 15:41 |
tvp | |
M5 | zondag 12 maart 2006 @ 15:44 |
quote: ![]() Hier nog eentje met een Jet Assisted Take Off (JATO) ![]() | |
JoeKurr | zondag 12 maart 2006 @ 15:51 |
quote:Mooie pics! Die laatste gaan we trouwens 16 en 17 juni op Leeuwarden zien, tijdens een optreden van de Blue Angels op de Open Dagen op vliegbasis Leeuwarden. Hun show gaat anderhalf uur duren, en ze hebben de JATO-takeoff van de C-130T "Fat Albert" al bevestigd. | |
Rydell | zondag 12 maart 2006 @ 15:58 |
Laatst op Luchthaven Lelystad nog wel een apart toestel zien landen. Nou ben ik absoluut geen vliegtuigspotter, maar als je toch in de buurt bent, dan wel even een foto'tje! ![]() Hier ook nog even in het groot. | |
Radjesh | zondag 12 maart 2006 @ 16:01 |
![]() schiphol ![]() | |
Furious | zondag 12 maart 2006 @ 16:15 |
quote:Dat is een Piaggo, normaal gesproken staat die op Rotterdam meen ik mij te herrineren. ![]() | |
JoeKurr | zondag 12 maart 2006 @ 16:18 |
quote:Is een Piaggio P-180 Avanti. | |
MeneerMuis | zondag 12 maart 2006 @ 16:25 |
Ik wil ook wel eens op die plek van Sint Maarten zijn ![]() | |
wh00t | zondag 12 maart 2006 @ 16:31 |
Cool topic, zitten echt mooie foto's bij! ![]() | |
Public_NME | zondag 12 maart 2006 @ 17:51 |
quote:Ongeveer 650e retour met KLM ![]() Over die Piaggio, is dat dezelfde bouwer als die 3wielers? En PH-TCN is zijn registratie nummer, niet het merk/type aanduiding. | |
Chooooocolat_moose | zondag 12 maart 2006 @ 21:11 |
![]() luchthaven van Jomosom. Tot 9h30 kunnen hier vliegtuigen landen en opstijgen, daarna staat er teveel wind. ![]() vlucht terug naar Pokhara door de gorge via Poon Hill ![]() vlucht terug naar Pokhara door de gorge via Poon Hill | |
Alexxxxx | zondag 12 maart 2006 @ 21:21 |
quote:ja | |
Evil_Jur | zondag 12 maart 2006 @ 21:24 |
Cool! (tvp) | |
Louterman | zondag 12 maart 2006 @ 21:32 |
quote:Niks aan toe te voegen. | |
JoeKurr | zondag 12 maart 2006 @ 21:35 |
Geen vliegveld, maar wel grappig ![]() ![]() De tekst op het bordje: This beach is not a designated airstrip The government of Yukon does not maintain this area as an airstrip and is not responsible for any accidents or activities involving aircraft | |
Dirk-Kuijt | zondag 12 maart 2006 @ 21:36 |
![]() Je zou maar lekker in dat zwembad liggen en naar die vliegtuigen kunnen kijken die landen en opstijgen ![]() | |
M5 | zondag 12 maart 2006 @ 21:37 |
quote:Komt er wel uit voort, maar tegenwoordig horen ze niet meer bij elkaar. Delen alleen nog de zeflde naam. | |
Dirk-Kuijt | zondag 12 maart 2006 @ 21:43 |
![]() ![]() ![]() | |
Alexxxxx | zondag 12 maart 2006 @ 21:54 |
quote:Ah dank je,zo ver was ik nog niet met mn onderzoek. De verschillende vliegtuigachtergronden (Bell, Bristol, Piaggio, enzovoort) ben ik nog aan het uitzoeken. | |
Public_NME | zondag 12 maart 2006 @ 22:00 |
quote:Alleen de oude livery, beetje jammer! Nieuwe is veel mooier! (zie die MD-11 paar posts hierboven!) ![]() Binnenkort zal de A380 in dienst treden, wat een reus! ![]() A380 boven de Burj Al Arab in Dubai! | |
JoeKurr | zondag 12 maart 2006 @ 22:23 |
Een A380 in de kleuren van Emirates? Die is nieuw. Tot nu toe heb ik de A380 alleen maar in deze kleuren gezien: ![]() Maar die bak is inderdaad groot! ![]() Overigens niet het grootste wat er rondvliegt, die titel behoort nog steeds toe aan de Antonov An-225 Mriya. ![]() | |
Stretto | zondag 12 maart 2006 @ 22:34 |
Geweldig topic ![]() | |
Public_NME | zondag 12 maart 2006 @ 22:55 |
Zijn al in verschillende liveries hoor;![]() Singapore Airlines (mooi contrast met die A340) ![]() Alleen staart is nog niet Qantas | |
ChRoNiC | zondag 12 maart 2006 @ 23:05 |
quote:Dat is Curaçao! ![]() Leuk topic, vond het Kai Tak topic al erg leuk ![]() | |
JoeKurr | zondag 12 maart 2006 @ 23:06 |
quote:Hmm, is steeds dezelfde kist: F-WWOW. | |
ChRoNiC | zondag 12 maart 2006 @ 23:14 |
quote:Klopt allemaal dezelfde registratie code.. | |
cheukert | zondag 12 maart 2006 @ 23:21 |
Dat zijn de invlieg regs. van Airbus.. Elk nieuw toestel dat wordt ingevlogen krijgen dezelfde regs. | |
PNG | maandag 13 maart 2006 @ 05:04 |
73-1676 E-4B 55th Wg & Delta Lima Papa Zulu Charlie two zero X-ray Ecco:![]() @ Eindhovuh ![]() | |
Borkydude | maandag 13 maart 2006 @ 07:49 |
Vliegen die 380's al voor maatschappijen dan? | |
geelhoed | maandag 13 maart 2006 @ 07:54 |
Ik heb er een van een militair vliegveld met nog operationele MIG 15's! | |
Flyingdutchman | maandag 13 maart 2006 @ 08:27 |
quote:Nee quote:Posten! | |
geelhoed | maandag 13 maart 2006 @ 09:44 |
ja snap ik maar het is niet bepaald een duidelijke en ik kan er op dit moment niet bij | |
MaxMark | maandag 13 maart 2006 @ 11:11 |
quote:... ![]() | |
ChopperMick | maandag 13 maart 2006 @ 15:56 |
-edit- [ Bericht 98% gewijzigd door ChopperMick op 13-03-2006 17:43:43 (plaatjes werken niet meer, probeer het later weer) ] | |
Louterman | maandag 13 maart 2006 @ 16:10 |
kruisjes | |
M5 | maandag 13 maart 2006 @ 16:30 |
quote:Het is wel de zelfde kist, er vliegen nu ongeveer 4 a 5 A380's rond. De kist is een paar keer overgespoten voor airshows, demo's, etc. | |
Caesu | maandag 13 maart 2006 @ 18:54 |
![]() boven londen ergens. | |
cheukert | maandag 13 maart 2006 @ 20:42 |
Wat zo'n enorme lens al kan doen ![]() | |
YellowLedbetter | maandag 13 maart 2006 @ 20:51 |
toch maar even een tvp plaatsen, schaamteloos als ik ben | |
ABC-tje | dinsdag 14 maart 2006 @ 15:27 |
quote:Die heb ik in het echt zien vliegen. Kwam van luchtshow Parijs ff een rondje langs de Nederlandse kust maken. Schitterend gezicht was dat. | |
YellowLedbetter | dinsdag 14 maart 2006 @ 16:26 |
Niet echt apart maar wel super mooi![]() | |
JoeKurr | dinsdag 14 maart 2006 @ 16:29 |
Het bewijs at je niet altijd vooruit hoeft te vliegen ![]() Het kan ook achteruit: ![]() of opzij: ![]() | |
YellowLedbetter | dinsdag 14 maart 2006 @ 16:32 |
Die laatste is natuurlijk niet echt opzij he ![]() ![]() ![]() | |
cheukert | dinsdag 14 maart 2006 @ 17:04 |
Je vliegt wel degelijk opzij ![]() ![]() | |
ChopperMick | dinsdag 14 maart 2006 @ 17:54 |
Nog maar een keer proberen wat aardige pic's er op te zetten![]() DE oplossing voor te hard rijden op provinciale wegen? ![]() Niet achter je kijken... ![]() Vogeltje ![]() Binnen zonder kloppen ![]() Wie doet vandaag de pre-flight? | |
YellowLedbetter | dinsdag 14 maart 2006 @ 18:22 |
quote:Ja, maar hij heeft nog wel altijd een component naar voren ![]() | |
Zombine | dinsdag 14 maart 2006 @ 18:31 |
quote:Schrik je je ook dood als je dit opeens achter je aan krijgt omdat je 5 km te snel rijd ![]() | |
gexxz | dinsdag 14 maart 2006 @ 18:51 |
Airliners..supersite ![]() ![]() ![]() ![]() Deze vond ik ook wel opvallend.. ![]() | |
MaxMark | dinsdag 14 maart 2006 @ 19:36 |
quote:Maar die stond ook al in de OP... béétje inlezen graag ![]() | |
Asskicker | dinsdag 14 maart 2006 @ 19:57 |
Volgens mij kwam er gisteravond ook een flink vliegtuig over ons huis vliegen (geraas en aparte verlichting). Normaal zie je alleen aan de vleugels 2 lampjes knipperen ofzo, maar deze had echt een hele rij oranje lampjes die van het uiteinde van de vleugels naar binnen toe liepen. Iemand een idee wat voor een het was? | |
Jaguarized | dinsdag 14 maart 2006 @ 20:33 |
Ik zal eens kijken of ik met mijn fototoestel kan inzoomen op het heliport hier iets verderop. Vanaf mijn raam kijk ik namelijk op het heliport van het ziekenhuis van Auckland en zie dus regelmatig helicopters landen. Ik meende dat ik eens iets van 5 heli's heb geteld. ![]() ![]() | |
JoeKurr | dinsdag 14 maart 2006 @ 20:36 |
Hee, een Dauphin. Samen met de Alouette III, Apache, Huey en de Chinook kan ik deze heli binnen een paar seconden herkennen aan het geluid alleen ![]() | |
Jaguarized | dinsdag 14 maart 2006 @ 20:59 |
Worden die heli's met intrekbare wielen alleen door de kustwacht gebruikt? ![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 14 maart 2006 @ 21:03 |
quote:Nee hoor: http://www.imdb.com/title/tt0086662/ ![]() | |
JoeKurr | dinsdag 14 maart 2006 @ 21:07 |
Nee, ze worden voor diverse doelen ingezet (die op jouw foto tenminste). Ik weet dat er in België een aantal civiel rondvliegt, en Aeronavale (Franse marine) gebruikt ze ook. Voor meer info over deze chopper kun je hier terecht: klik | |
gexxz | dinsdag 14 maart 2006 @ 21:28 |
quote:oops...hij was gewoon zó cool dat ik hem nog eens heb geplaatst ![]() | |
groningerstudent | dinsdag 14 maart 2006 @ 22:22 |
![]() Tex Johnson deed bij een demonstratievlucht van een 707 prototype een barrel roll. Je kunt van deze actie hier ook het filmpje vinden. | |
MaxMark | woensdag 15 maart 2006 @ 00:03 |
quote:Haha, übergoede actie ![]() Jammer dat het vliegtuig "onzichtbaar" wordt door de weerkaatsing.. | |
Louterman | woensdag 15 maart 2006 @ 07:41 |
meesterlijk | |
JoeKurr | woensdag 15 maart 2006 @ 10:23 |
Een barrel roll kun je met bijna ieder vliegtuig wel doen, al verliezen sommige wel veel hoogte. De Italiaanse luchtmacht demonstreert dit met hun G-222 demo, die doet tijdens zijn show iets van 3 of 4 rolls. Het wordt interessanter als ze met een transportkist een loop trekken. Ik heb het ooit één keer gezien, met een Antonov An-74TK 'Coaler' op Farnborough. Deze dus: ![]() | |
Cosworth | woensdag 15 maart 2006 @ 11:12 |
Gaaf zeg! ![]() | |
Sander_Prinsen | woensdag 15 maart 2006 @ 11:34 |
Gave foto's!! | |
groningerstudent | woensdag 15 maart 2006 @ 11:35 |
quote:Tuurlijk. Een barrel roll is op zich ook geen probleem, maar het bijzondere is natuurlijk wel dat Tex Johnston de enige is geweest die (opzettelijk) een barrel roll heeft uitgevoerd met een passagiers jet. Althans, bij mijn weten is hij de enige. | |
JoeKurr | woensdag 15 maart 2006 @ 11:50 |
Ik weet niet zeker of Johnston de enige is geweest, hij was in ieder geval wel de eerste. | |
rameijer | woensdag 15 maart 2006 @ 12:15 |
quote:WTF is dat voor ding zeg! ![]() ![]() | |
groningerstudent | woensdag 15 maart 2006 @ 12:16 |
quote:Zou kunnen hoor, maar van hem is de enige waarvan ik het verhaal ken. | |
Captain_Chaos | woensdag 15 maart 2006 @ 12:36 |
Ik blijf het landen op een klein dek met een helicopter toch wel fascinerend vinden. Hier met een Seahawk ![]() Een Seasprite ![]() Een Lynx In Nederland kunnen we het ook. Hier een Lynx van de MLD boven HrMs De Ruyter ![]() Al was het alleen maar vanwege de uiterst geringe marge voor stuurfoutjes. ![]() [ Bericht 1% gewijzigd door Captain_Chaos op 15-03-2006 16:56:34 ] | |
Blik | woensdag 15 maart 2006 @ 13:36 |
prachtige foto's | |
SHERMAN | woensdag 15 maart 2006 @ 15:50 |
quote:Er is ook een filmpje van een sea knight die wil landen op een achterdek, heli komt aanvliegen maar nét iets te laag, hij blijft met zijn wielen hangen in het metalen rooster om de helidok, heli donderd achterover het water in. ![]() | |
Dracar | woensdag 15 maart 2006 @ 16:42 |
Zeker een apart toestel van Russische makelij De Sukhoi 47 ''Berkut'' ![]() ![]() ![]() | |
Sander_Prinsen | woensdag 15 maart 2006 @ 18:05 |
quote:Deze bedoel je: http://video.google.com/videoplay?docid=-1849850289417644390 | |
YellowLedbetter | woensdag 15 maart 2006 @ 18:35 |
De sukhoi berenkut ![]() | |
Captain_Chaos | woensdag 15 maart 2006 @ 18:40 |
quote:Daar hebben de Amerikanen volgens mij ook mee getest.... volgens mij de X29 Even plaatje zoeken dat ook nog OT is. ![]() | |
YellowLedbetter | woensdag 15 maart 2006 @ 18:42 |
quote:Juist, dat ding was superwendbaar maar kon niet erg hard dus vond het geen doorgang. Was alleen maar een testmodel ![]() | |
Captain_Chaos | woensdag 15 maart 2006 @ 18:42 |
Taraaa !![]() edit: Volgens mij was het een doorontwikkeling van het studiemodeol F20 Tigershark. Dat was weer een doorontwikkeld model van de F5 dat voor de export was bedoeld. | |
cheukert | woensdag 15 maart 2006 @ 18:43 |
quote:Nederlandse F-27's konden er ook wat van hoor ![]() | |
ChRoNiC | woensdag 15 maart 2006 @ 18:45 |
quote:Apart geval, wat is nou precies het nut van die vleugels zo verkeerd om? Zag het ook al bij zo'n sukhoi kist van een stukje terug. | |
Captain_Chaos | woensdag 15 maart 2006 @ 18:45 |
dduubbbbeell | |
Captain_Chaos | woensdag 15 maart 2006 @ 18:48 |
quote:Ik meen dat de 'drag' die constant aan de achterzijde van een vleugel trekt er sterk mee verminderd wordt. Het laat zich raden dat deze vleugelvorm het vliegtuig superwendbaar maar wel heel onstuimig maakt. | |
jozef444 | woensdag 15 maart 2006 @ 18:51 |
Zo zal hier ook wat van men eigen shots tussen doen alhoewel ze niet echt spectaculair zijn in vergelijking met de vorige ![]() ![]() ![]() | |
MaxMark | woensdag 15 maart 2006 @ 18:52 |
quote:Ik ben altijd zo benieuwd naar hoe dat afloopt...is er nergens een filmpje dat wat langer duurt? | |
M5 | woensdag 15 maart 2006 @ 19:20 |
quote:nee. maar voor een gedeelte van inzittenden liep het slecht af. | |
Dirk-Kuijt | woensdag 15 maart 2006 @ 19:24 |
![]() | |
Dirk-Kuijt | woensdag 15 maart 2006 @ 19:26 |
Wat me opvalt is dat KLM veel McDonnell Douglas toestellen heeft. Bestaat deze vliegtuigbouwer eigenlijk nog wel? En weet iemand hoe oud deze toestellen al zijn? | |
jozef444 | woensdag 15 maart 2006 @ 19:29 |
T is nu volgens mij voort Boeing McDonnell Douglas. Alhoewel er dacht ik nog wel enige vorm van "concurentie" zou moeten zijn tussen mdd en boeing | |
Dirk-Kuijt | woensdag 15 maart 2006 @ 19:33 |
quote:Gaat Mdd nog wel een nieuw type ontwikkelen? Want die MD11 bestaat al een tijd. Ik neem niet aan dat veel maatschappijen dit type nog aanschaffen. | |
M5 | woensdag 15 maart 2006 @ 19:36 |
quote:McDonnel Douglas is volledig in het bezit van Boeing. Alleen de 717 (wat een door ontwikkeling is van de MD-80) is nog in productie, maar dat zal niet lang meer duren voor dat die ook er uit gaat. En KLM heeft alleen nog een aantal MD-11's in dienst (11 stuks). Verder geen kisten van McDonnel Douglas. En er komen geen nieuwe MDD's meer. | |
Dirk-Kuijt | woensdag 15 maart 2006 @ 19:38 |
quote:Vanaf welke datum is de MD11 gebouwd? En wanneer is de verkoop gestopt? | |
M5 | woensdag 15 maart 2006 @ 19:39 |
quote:De MD-11 is al sinds 2001 uit productie. Eerste vlucht was in 1990. | |
cheukert | woensdag 15 maart 2006 @ 19:42 |
MD is overgenomen door Boeing De 717 is min of meer een soort van opvolger geworden van de md-80/90 series denk ik Het is tegenwoordig gewoon 1 bedrijf, net zoals dat Mcdonnell samen met Douglas > MD is geworden ![]() | |
cheukert | woensdag 15 maart 2006 @ 19:50 |
Jahoor, weer een hoop mensen sneller dan ik ![]() | |
PsychoDude_666 | woensdag 15 maart 2006 @ 19:51 |
De MD-11 ging er toch ook uit bij KLM? | |
M5 | woensdag 15 maart 2006 @ 19:57 |
quote:Op termijn wel ja. | |
M5 | woensdag 15 maart 2006 @ 20:04 |
Weer tijd voor wat pics: Mooi veldje in Portugal: ![]() Wat pics met condensatie: ![]() ![]() A380: ![]() Sint Maarten: ![]() Strepen trekken: ![]() Zurich: ![]() Cockpit MD-11: ![]() | |
Brembo | woensdag 15 maart 2006 @ 21:18 |
Zat eff tv te kijken, een of ander vaag programma met een hele mooi vraag ![]() ![]() | |
PsychoDude_666 | woensdag 15 maart 2006 @ 21:19 |
quote:zit dat ook te kijken, doe je nog verdomd snel ![]() | |
Furious | woensdag 15 maart 2006 @ 21:20 |
quote:Madeira. ![]() | |
Flyingdutchman | woensdag 15 maart 2006 @ 23:45 |
quote:Fedex probeert elke MD11 die nog een beetje redelijke staat van dienst is aan te schaffen voor hun vloot. Zij hebben dus ook de grootste MD-11 vloot ter wereld | |
M5 | donderdag 16 maart 2006 @ 17:31 |
quote:ze gaan naar 57 stuks, maar ze hebben ook nog 81 DC-10/MD-10's staan. | |
Public_NME | donderdag 16 maart 2006 @ 21:14 |
quote: ![]() ![]() | |
Dirk-Kuijt | donderdag 16 maart 2006 @ 21:20 |
Wat ziet deze maatschappij in de "oude" MD-11's? | |
PsychoDude_666 | donderdag 16 maart 2006 @ 21:23 |
Na een avondje heftig stappen als piloot: "Kut, waar had ik 'm ookal weer neergezet" | |
cheukert | donderdag 16 maart 2006 @ 21:25 |
quote:vraag ik me ook af, aangezien deze als een kreng (veel te complex) schijnt te vliegen (zelf geen ervaring mee overigens) | |
M5 | donderdag 16 maart 2006 @ 21:31 |
quote:DC-10-30CF's zijn zeer gewilde vrachtkisten, zeker als er nog relatief weinig vlieguren opstaan. Waarom weet ik niet. | |
johnplayer | donderdag 16 maart 2006 @ 21:42 |
hmm, deze simpele jongen van de veluwe kan geen genoeg krijgen van al dat moois, dus maar een teeveepee | |
tsjsieb | donderdag 16 maart 2006 @ 22:12 |
quote: quote:Waarschijnlijk zal het gewoon een relatief goedkoop toestel voor hen zijn, waar ze inmiddels natuurlijk heel erg veel ervaring mee hebben. En het is natuurlijk erg efficient qua onderhoud en reperatie om veel dezelfde toestellen te hebben. Maar ze gaan ook 10 Airbus A380's aanschaffen. | |
JoeKurr | vrijdag 17 maart 2006 @ 00:08 |
Niet echt aparte foto's, maar wel aparte vliegtuigen. Gefotografeerd tijdens een bezoekje aan Monino, het museum van de Russische luchtmacht. ![]() Mi-12, grootste helikopter ter wereld, max payload: 44 ton ![]() Myasischev M-50, experimentele strategische bommenwerper, is er ooit maar een van gebouwd ![]() Sukhoi S-26 (Su-9 op ski's), bedoeld om te opereren vanaf de Noordpool. Is nooit een succes geworden. ![]() Sukhoi T-4 (S-100) strategische bommenwerper. Deze kist had een kruissnelheid van meer dan Mach 3. ![]() Sukhoi T-10-1, het eerste prototype van de Su-27 Flanker (en alle varianten daarvan) | |
Jaguarized | vrijdag 17 maart 2006 @ 00:19 |
Ik vond die Concorde toch wel erg gaaf. ![]() Stealth vliegtuig of bommenwerper, 1 van de 2 meende ik. | |
JoeKurr | vrijdag 17 maart 2006 @ 07:02 |
quote:Dat is de Lockheed SR-71 Blackbird, het snelste vliegtuig van de Amerikaanse luchtmacht. (topsnelheid: Mach 3.5) Het is een onbewapend spionagevliegtuig, en ja, hij is ook stealthy (al wisten ze dat nog niet toen ze hem bouwden) Hier nog een pic van de Blackbird, uit een andere hoek (en met condens ![]() ![]() | |
PsychoDude_666 | vrijdag 17 maart 2006 @ 09:39 |
En een dump-and-burn zo te zien. Heerlijk ook als de F-111 dat doet. http://www.patricksaviation.com/videos.php?action=view&id=448 Hier nog maar even een filmpje van de F-111 aardvark die zo'n dump and burn doet ![]() | |
MaxMark | vrijdag 17 maart 2006 @ 12:55 |
quote:Foto genomen op de USS Intrepid ![]() | |
YellowLedbetter | vrijdag 17 maart 2006 @ 13:06 |
![]() Deze lijkt me ook wel gaaf om aan te vliegen, een low-pass over die bootjes en dan landen ![]() | |
DrMarten | vrijdag 17 maart 2006 @ 13:36 |
quote:Onderhoudstechnisch lijkt het me wel efficient en ook voor het beladen is het handig. Nu hoef je minder na te denken of iets wel of niet in het vliegtuig past aangezien alle vliegtuigen dezelfde afmetingen hebben. | |
Dirk-Kuijt | vrijdag 17 maart 2006 @ 13:38 |
Maar waarom dan de MD-11? | |
Borkydude | vrijdag 17 maart 2006 @ 13:46 |
Er past veel in, en is relatief goedkoper dan een kleiner of groter vliegtuig. | |
buitenbeentje | vrijdag 17 maart 2006 @ 18:14 |
En het is natuurlijk makkelijk voor het onderhoudspersoneel dat ze maar 1 type vliegtuig hoeven te onderhouden. En denk maar eens aan de investering in reserve onderdelen plus opslagruimte voor een tweede type vliegtuig dat toe wordt gevoegd aan een luchtvloot, alsmede de investering in opleidng van het onderhoudend personeel. | |
Erosjuhhh | vrijdag 17 maart 2006 @ 18:24 |
quote:impressive...die russen zijn ook nie achterlijk.. zou graag meer van die sukhoi's zien.... discovery docu's ofzo. | |
mirelia | vrijdag 17 maart 2006 @ 19:43 |
quote:Heeee gemaakt op de USS Intrepid in New York??? Ik heb hier ook nog veel foto's gemaakt Zal wel even kijken of ik die kan posten. | |
Jaguarized | zaterdag 18 maart 2006 @ 02:43 |
quote:Ik meende 1 van de 2 plekken ter wereld waar een Concorde van binnen te bezichtigen is. ![]() quote:New York. ![]() ![]() ![]() | |
Borkydude | zaterdag 18 maart 2006 @ 12:23 |
quote:Ik ben er ooit in 1 geweest in een museum in Duitsland, daar staat er 1. | |
Steijn | zaterdag 18 maart 2006 @ 12:55 |
quote:FedEx is geen vliegtuigmaatschappij maar een postbedrijf. ![]() | |
M5 | zaterdag 18 maart 2006 @ 15:19 |
quote:Ze zijn ook een vliegtuigmaatschappij die uitsluitend vracht vervoert. UPS, TNT en DHL hebben ook een flinke vloot aan vrachtvliegtuigen. | |
JoeKurr | zaterdag 18 maart 2006 @ 17:13 |
Vanmorgen ff naar de Dutch Spotters Convention geweest op Rotterdam Airport. Daar kon je ook een tour doen over het vliegveld, en onderweg kwamen we deze kist tegen: ![]() ![]() ![]() Deze kist is september vorig jaar naast de baan terecht gekomen tijdens take-off, en is nu total-loss. Het landingsgestel is gebroken (hebben ze nu met wat ijzeren staven vastgezet), en de neus en de vleugeltip zijn zwaar beschadigd. Het is overigens een Fairchild Swearingen SA-227AC Metro III van Dynamic Airlines | |
Louterman | zaterdag 18 maart 2006 @ 17:38 |
Ziet er aardig kut uit dat vliegtuig. | |
markvnl | zaterdag 18 maart 2006 @ 17:54 |
![]() | |
YellowLedbetter | zaterdag 18 maart 2006 @ 19:59 |
YellowLedbetter heeft vandaag voor het eerst weer even gevlogen ![]() ![]() Het was inderdaad flink bewolkt ![]() Hier zie je de schaduw van het vliegtuig die op de wolken wordt geworpen, inclusief omringende regenboog. Best wel bijzonder om dat zo te zien! | |
cheukert | zaterdag 18 maart 2006 @ 20:02 |
nouhou... ik wil ook ![]() hopen dat er morgen gevlogen wordt ![]() | |
YellowLedbetter | zaterdag 18 maart 2006 @ 20:04 |
quote:muhaha, wij begonnen vandaag pas om half 4. Eerst beetje klussen in de hangaar tot het weer goed genoeg was en toen vliegen he ![]() | |
Furious | zaterdag 18 maart 2006 @ 20:09 |
quote:Het toestel wat erachter staat is nog interresanter. Een British Airways geval met een Nederlandse registratie. Ooit bedoeld om goedkoop op London te vliegen maar dat toestel is gewoon vergeten, hij staat al zeker 2 jaar stil en de motoren zijn er ook dus al 2 jaar geleden uitgesloopt. | |
JoeKurr | zaterdag 18 maart 2006 @ 22:58 |
Aha, vandaar dat iedereen daar foto's van stond te maken ![]() Ik hou me meer met militair spul bezig, dus het zei me niet zoveel. Maar deze dus: ![]() Ziet er inderdaad uit alsof hij er al ff staat... | |
Furious | zaterdag 18 maart 2006 @ 23:17 |
quote:Volgens mij heeft British Airways geen flauw idee dat dat ding er nog steeds staat. Behalve de jaarlijkse rekening voor parkeergeld. ![]() | |
existenz | zaterdag 18 maart 2006 @ 23:20 |
quote:Laten staan is waarschijnlijk goedkoper dan laten slopen... | |
Furious | zaterdag 18 maart 2006 @ 23:21 |
quote:Ik wil wel helpen slopen. Ik wil best de cockpit van zo'n ding in m'n huiskamer willen hebben. ![]() | |
Louterman | zondag 19 maart 2006 @ 03:05 |
Doe mij dan maar zo'n stoel. | |
mirelia | zondag 19 maart 2006 @ 11:56 |
Jaaaaaaaaa voor achter de PC haha | |
SimtekF1 | zondag 19 maart 2006 @ 21:01 |
tvp. | |
PNG | maandag 20 maart 2006 @ 00:35 |
Za om 09:00 te Baarlo, BMW garage visit + Kessel power:![]() | |
PNG | maandag 20 maart 2006 @ 01:12 |
Dracar | maandag 20 maart 2006 @ 10:54 |
quote:goh dat doen de Duitsers met hun F104 Starfighters! ![]() | |
Fillipe | maandag 20 maart 2006 @ 19:09 |
Ik heb zelf ook altijd een enorme fascinatie gehad voor vliegtuigen, waarschijnlijk omdat ik de baan als piloot gewoon té stoer vindt. Nu is het geval dat een vriend van mijn broer nu zo'n 2 jaar alweer piloot is voor Easyjet. Hij woont samen met andere piloten in Londen, en die gasten hebben een filmpje gemaakt. Te downloaden op http://www.coltair.com/video/Gash%20Flying.wmv , (28 mb) Ik kan er iig uren naar kijken. Vind het hier iets gepaster om te posten dan in het PTA filmpjes topic, aangezien daar 99% autofilmpjes gepost worden. Als iemand nog meer van zulke filmpjes heeft, hou ik me graag aanbevolen. ![]() | |
Furious | maandag 20 maart 2006 @ 19:31 |
quote:Hier is er nog eentje van een 737 die gaat landen op de Kai-tak-stijl approach van Madeira. Erg mooie visual landing al zeg ik het zelf. ![]() | |
Dirk-Kuijt | maandag 20 maart 2006 @ 19:38 |
quote:Mooi filmpje met mooie achtergrondmuziek. Hoe heet dat nummer eigenlijk? | |
Fillipe | maandag 20 maart 2006 @ 19:44 |
Bedankt voor dat filmpje Furious, ja ik ben ook ernstig op zoek naar dat nummer, heb geen idee al komt die me bekend voor ![]() | |
Furious | maandag 20 maart 2006 @ 19:46 |
Hier staat een stukje over de landing op Kai-Tak van de BBC Deze vind ik persoonlijk erg vet, mede dankzij de vette soundtrack erachter, heeft iemand een idee welk nummer dit is? | |
buitenbeentje | maandag 20 maart 2006 @ 20:02 |
Op http://www.patricksaviation.com/videos.php staat het een en ander aan vleigtuigfilmpjes. Vooral http://www.patricksaviation.com/videos.php?action=view&id=228&go=download is aan te beven, net als de andere Mirage filmpjes. [ Bericht 1% gewijzigd door buitenbeentje op 20-03-2006 20:11:11 ] | |
Public_NME | maandag 20 maart 2006 @ 20:04 |
quote:Planet Funk-Chase the Sun ![]() Heb in dat andere topic (of in deze?) wat van mijn privé filmpjes gepost, landingen op Sint Maarten. (wat de beste spotters plaats ter wereld is!) | |
#ANONIEM | maandag 20 maart 2006 @ 20:18 |
http://www.af.mil/shared/(...)0202-F-0193C-004.jpg http://www.randybrewer.net/images/TripleTour/TripleTour027.jpg http://www.fas.org/irp/program/collect/sr-71-ec97-43933-4.jpg http://www.fiddlersgreen.net/AC/way-weird/weird-B17.jpg http://personal.inet.fi/surf/brooksontheweb/XJUSSIX/lun.jpg Deze is vet ![]() http://bss.sfsu.edu/kemil(...)toyed%20by%20war.JPG Aantal vage shit. Foto's zijn te groot dus heb ze gelinkt [ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 20-03-2006 20:20:25 ] | |
Furious | maandag 20 maart 2006 @ 20:26 |
quote:Ekranoplane. ![]() Eigenlijk een boot dus. ![]() | |
#ANONIEM | maandag 20 maart 2006 @ 20:33 |
quote:maar wat zit er precies boven op ? bommen ofzo? | |
SNArky | maandag 20 maart 2006 @ 20:39 |
Ballistische raketten. | |
Louterman | maandag 20 maart 2006 @ 22:32 |
quote:Super heb hem net 2x bekeken en nog steeds geen genoeg van. ![]() | |
Fillipe | maandag 20 maart 2006 @ 23:07 |
Leuk om te horen, zal eens aan ze vragen of ze nog meer filmpjes hebben of gaan maken ![]() | |
hydraulix | maandag 20 maart 2006 @ 23:27 |
![]() Te dope! Lijkt net alsof het maar op één wiel landt, maar de wielen zijn verwerkt in de motoren ![]() ![]() ![]() ![]() Monument Valley Airliners.net, bringing online aviation to new heights ![]() | |
Erosjuhhh | dinsdag 21 maart 2006 @ 01:56 |
laatste foto lijkt op vliegveld in GTA SA ![]() | |
Jaguarized | dinsdag 21 maart 2006 @ 02:00 |
quote:Nog echt ook! ![]() | |
YellowLedbetter | dinsdag 21 maart 2006 @ 13:26 |
op www.flightlevel350.com staan een heleboel filmpjes voor de geinteresseerden | |
YellowLedbetter | dinsdag 21 maart 2006 @ 14:36 |
http://www.patricksaviation.com/videos.php?action=view&id=486 dit is pas lijpe shizzel gentlemen | |
Louterman | dinsdag 21 maart 2006 @ 15:33 |
quote:Toegestaan om dit fimpje zelf ook ergens anders te publiceren? | |
PsychoDude_666 | dinsdag 21 maart 2006 @ 15:56 |
quote:Is uit de film Les Chaveliers Du Ciel, die hele film zit vol met dit soort beelden. Erg mooi. | |
eL. | dinsdag 21 maart 2006 @ 18:40 |
quote:Puike tip, maar laat ik nou net dit filmpje niet kunnen zien ! ![]() -edit- Ik kan hem wel zien, ik kan 'The Chase' (post boven me) niet zien. | |
buitenbeentje | dinsdag 21 maart 2006 @ 19:13 |
quote:Probeer het eens met Media Player Classic die bij de K-Light Codec Pack zit (die vind je hier). Daarmee kan ik hem hier in ieder geval wel kijken. | |
Fillipe | dinsdag 21 maart 2006 @ 19:33 |
quote:Je bedoelt of ik toestemming heb gekregen? Of bedoel je of jij hem ergens anders mag publiceren? | |
eL. | dinsdag 21 maart 2006 @ 19:43 |
quote:En bedankt, werkt, top filmpje. | |
Dirk-Kuijt | dinsdag 21 maart 2006 @ 20:08 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Hare | dinsdag 21 maart 2006 @ 22:37 |
Mooi hoor allemaal. Heb er weinig verstand van allemaal, maar slurp alles wat langskomt lekker op ![]() | |
SNArky | dinsdag 21 maart 2006 @ 23:03 |
quote:Hebben ze nonnen als stewardessen bij die maatschappij? | |
CittaR | dinsdag 21 maart 2006 @ 23:36 |
zal wel 1 of andere arabische maatschappij zijn, en daar hebben de vrouwen een hoofddeksel | |
Appeltaarten | dinsdag 21 maart 2006 @ 23:54 |
![]() F15-E | |
blieblie | dinsdag 21 maart 2006 @ 23:55 |
quote:Kan je op de schermpjes zien ![]() Etihad Airways: http://www.etihadairways.com/presentation/default.aspx Van de United Arab Emirates. | |
Public_NME | woensdag 22 maart 2006 @ 10:36 |
Gister met Blue1 (dochter SAS) van AMS naar Helsinki gevlogen...![]() Was mijn eerste keer in een AVRO Rj-85, mooi vliegtuig van binnen moet ik zeggen! (geen extra's) Moet zeggen dat de stewardessen de geilste pakjes ooit aan hadden; zwarte strakke top, zwarte jurk, leren handschoenen en leren boots.... Staat echt mooi op Scandinavische (blonde!) vrouwen ![]() | |
zwelgje81 | woensdag 22 maart 2006 @ 10:44 |
WAUW wat een foto's ![]() ![]() | |
Public_NME | woensdag 22 maart 2006 @ 10:53 |
http://youtube.com/watch?v=zv2N1h368Zk&search=accident%20plane%20colombia%20crash%20airplane%20aircraft Deze is ook wel geinig, hoe bedoel je Crosswind?! ![]() | |
Piles | woensdag 22 maart 2006 @ 10:58 |
quote:Wow, dat zwabbert ![]() | |
rameijer | woensdag 22 maart 2006 @ 12:40 |
quote:En geen foto's gemaakt?! ![]() ![]() | |
Public_NME | woensdag 22 maart 2006 @ 12:50 |
quote:Nee, helaas niet! Mijn telefoon moest uitstaan en mijn camera zat in het ruim... Zijn sowieso hele kleine vliegtuigen; had zeker opgevallen! (kunnen maar 85 mensen in!) | |
Fillipe | woensdag 22 maart 2006 @ 12:51 |
quote:Pfiew, beste doorstart ![]() | |
blieblie | woensdag 22 maart 2006 @ 12:51 |
http://youtube.com/watch?v=0AOgwcigibg&search=accident%20plane%20colombia%20crash%20airplane%20aircraft Die vliegt gewoon de bosjes in ![]() ![]() | |
MaxMark | woensdag 22 maart 2006 @ 13:18 |
quote:Voorlopig maar even geen vliegtuigen zonder piloot ![]() | |
YellowLedbetter | woensdag 22 maart 2006 @ 13:59 |
quote:precies, ik zou ook nooit in een volledig automatisch vliegtuig gaan zitten zonder piloot | |
Public_NME | woensdag 22 maart 2006 @ 14:26 |
quote:Was gewoon een normaal vliegtuig hoor, met piloot en 136 passagiers aan boord. Zou een low pass doen over Mullhouse airport, maar hij ging te laag en had te weinig snelheid om nog op tijd op te trekken. Bron:http://www.airdisaster.com/cgi-bin/view_details.cgi?date=06261988®=F-GFKC&airline=Air+France 3 doden helaas... Staan trouwens ook nog schokkende filmpjes op die site! | |
YellowLedbetter | woensdag 22 maart 2006 @ 14:57 |
quote:huh? Er staat toch zeker fully-automated bij? | |
tsjsieb | woensdag 22 maart 2006 @ 15:24 |
quote:Als ik 't intro-stukje zo lees, staat er: quote:Bestuurd door computer in dit geval, maar wel gewoon bemand dus. | |
YellowLedbetter | woensdag 22 maart 2006 @ 15:27 |
quote:Mmzz, dus als ik het goed begrijp zat de bemanning er voor jan snot bij ![]() | |
tsjsieb | woensdag 22 maart 2006 @ 15:33 |
quote:Of de automatische piloot die niet deed wat ie moest doen. | |
YellowLedbetter | woensdag 22 maart 2006 @ 15:37 |
quote:Maar dan had de bemanning alsnog moeten ingrijpen, mja genoeg daarover ![]() | |
PeuRac | woensdag 22 maart 2006 @ 15:41 |
Vrijdag moet ik als prive chauffeur met de auto naast het vliegtuig komen te staan, ik zal eens kijken of ik een foto'tje mag maken. | |
The_S | woensdag 22 maart 2006 @ 15:48 |
damn, denk dat die gasten achterin allemaal in de broek piesen van angst ![]() | |
Kleffe_Dop | woensdag 22 maart 2006 @ 16:20 |
![]() Een Malev 737 valt in het niets bij de 777 van de KLM [ Bericht 3% gewijzigd door Kleffe_Dop op 22-03-2006 16:31:40 ] | |
YellowLedbetter | woensdag 22 maart 2006 @ 16:42 |
![]() Een bijzonder formatie op de open dagen van de luchtmacht vorig jaar. Een Lancaster, Spitfire en F-16 naast elkaar. De foto is niet zo heel erg duidelijk omdat ze net iets te ver weg vlogen maar de F-16 vloog echt met full flaps omdat ie anders uit de lucht donderde ![]() ![]() Een Antonov AN-124, echt een gigantische kist. Deze stond ook op Gilze-rijen. | |
Rory78 | woensdag 22 maart 2006 @ 17:08 |
Wat is hier precies aan de hand? http://youtube.com/watch?v=ZWC2XJYgcJU&search=accident%20plane%20colombia%20crash%20airplane%20aircraft | |
PeuRac | woensdag 22 maart 2006 @ 17:10 |
lijkt alsof die overbeladen is? | |
YellowLedbetter | woensdag 22 maart 2006 @ 17:11 |
quote:Euhmz, lijkt me toch duidelijk. Dat vliegtuig crasht een beetje. Ik vermoed dat euhmz het staartroer ofzo vastzat omdat dat ding nogal hard naar rechts gaat meteen na de start... en als je slippend vliegt is dat niet echt efficient dus komt ie niet echt hoog en nja, die landing is gewoon compleet verneukt ![]() | |
blieblie | woensdag 22 maart 2006 @ 17:18 |
quote:Dat is toch geen Lancaster ![]() Dat is de B25 uit Eindhoven ![]() En die Cessna lijkt mij overbeladen. De piloot krijgt em niet netjes de lucht in. | |
YellowLedbetter | woensdag 22 maart 2006 @ 17:23 |
quote:Sja die bedoel ik. Jeweettoch, ik heb echt geen idee wat voor kist dat ook alweer was. Dat is al een tijd geleden enzo ![]() | |
FHR | woensdag 22 maart 2006 @ 17:47 |
quote:Informatie over condens rond een vliegtuig (Prandtl-Glauert Condensatie). En nog wat over 'sonic boom'. En nog wat pics: ![]() Landing gear van een Dash8 boven de Nigeriaanse Jungle ![]() En in de wolken waren ook nog een paar bergjes verstopt. ![]() Dash8 op het platform. [ Bericht 1% gewijzigd door FHR op 23-03-2006 08:31:40 ] | |
cheukert | woensdag 22 maart 2006 @ 18:24 |
quote:uh... nee sorry... Bij de fly-by-wire systemen van oa. Airbus ( je weet wel, die side-sticks) geef je een signaal aan de computer, die weer een output geeft aan de roerbesturing. Je kan gaan duwen/trekken wat je wilt, maar zolang de computer niks doet gebeurd er ook niks. Stel dat je volle uitslagen geeft met je knuppel bij conventionele besturing met een aanzienlijke snelheid, zou het kunnen dat je het vliegtuig molt. Doe je dit bij bv. een airbus stelt de computer netjes alles bij | |
YellowLedbetter | woensdag 22 maart 2006 @ 18:27 |
quote:En dus, dat komt in principe neer op hetzelfde als wat ik zei ![]() | |
Furious | woensdag 22 maart 2006 @ 18:56 |
Voor de liefhebbers; Een van de laatste vluchten op Kai-Tak 's avonds. Ook vet hoe je al die flitsen van de camera's ziet van lui die van deze laatste vlucht foto's schieten, dat moet gewoon een kick geven als piloot. ![]() | |
cheukert | woensdag 22 maart 2006 @ 21:15 |
quote:Ja, dat is nogal essentieel ![]() | |
YellowLedbetter | woensdag 22 maart 2006 @ 21:15 |
quote:Ach ja, enig inzicht mag toch wel verwacht worden van de mensen die hier komen ![]() | |
Piles | woensdag 22 maart 2006 @ 23:08 |
quote:Nee hoor, ik kom gewoon voor de mooie foto's ![]() | |
JoeKurr | donderdag 23 maart 2006 @ 11:28 |
Hier nog wat plaatjes van Gilze-Rijen: Een niet alledaags gezicht: een Egyptische C-130H op Nederlandse bodem ![]() De Royal Jordanian Falcons in actie ![]() De take-off van de Belgische Fouga CM-170 Magister levert altijd leuke plaatjes op ![]() De Red Arrows blijven ook altijd mooi om te zien ![]() Airpower Demo ![]() Twee gelegenheidsformaties, een met alle Nederlandse demoteams, de andere met 50 jaar historie ![]() ![]() Crossover Break van het Breitling Team (enige civiele Jet team ter wereld) ![]() Als alles meezit, heb ik morgen foto's van de Spaanse aircraft carrier "SPS Principe de Asturias R11". | |
MutZ | donderdag 23 maart 2006 @ 11:40 |
quote:Er is nog ergens een topic over gilze-rijen... daar staan ook een heleboel foto's in... Dit jaar wordt het weer leeuwarden ![]() | |
Furious | donderdag 23 maart 2006 @ 11:48 |
quote:Dat denk ik ook, te zwaar beladen en hij stijgt op met flaps ( ![]() | |
JoeKurr | donderdag 23 maart 2006 @ 11:57 |
quote:Dit jaar Leeuwarden idd. Dat gaat een zeer interessante show worden. Paar highlights die al bevestigd zijn: - Blue Angels (6x F-18C + 1x F-18B + 1x C-130T) (full demo, inclusief een JATO-start van de C-130T 'Fat Albert') - Midnight Hawks (4x Hawk T.1) - Hunter Flying Group (2x Hawker Hunter + 1x Vampire) - RAF C-130J Tactical Demo Nog niet bevestigd, maar wel in behandeling: - USAF F-15E Solo Display (wacht op toestemming om twee F-15's van Lakenheath te lenen) | |
Maikalo | donderdag 23 maart 2006 @ 13:08 |
Erg tof topic ![]() | |
Alexxxxx | donderdag 23 maart 2006 @ 13:18 |
Welke dagen is de show hier? (leeuwarden) | |
YellowLedbetter | donderdag 23 maart 2006 @ 13:24 |
quote:Dat klinkt super ![]() ![]() | |
JoeKurr | donderdag 23 maart 2006 @ 14:31 |
quote:Vrijdag 16 en zaterdag 17 juni. Ikzelf ga ook 15 en 18 juni naar het vliegveld, voor binnenkomend en vertrekkend verkeer. Op die manier kan ik namelijk de toestellen die op de static worden neergezet ook nog vliegend op de foto krijgen ![]() [ Bericht 1% gewijzigd door JoeKurr op 23-03-2006 15:17:51 ] | |
cheukert | donderdag 23 maart 2006 @ 19:11 |
quote:hmmz, bij de formatie met de Apache, PC-7 en F-16, lijkt het alsof de F-16 bijna uit de lucht flikkert omdat de Apache niet zo snel kan gaan. Volgens mij zie ik ook de flaps bij de f-16, niet zo duidelijk | |
M5 | donderdag 23 maart 2006 @ 19:26 |
quote:Correct, hij vliegt een 'high-alpha pass', oftwel een hoge invalshoek met lage snelheid ca. 110~120 kts denk ik. Dan gaan bij de F-16 de slats en flaps mee. | |
cheukert | donderdag 23 maart 2006 @ 19:29 |
Zo heb ik nog een filmpje met een ASH-25 (zweefvliegtuig) die samen met een Mirga een low-pass maakt, zie je ook de Mirage met extreem hoge neusstand, zal even servertje zoeken om t erop te gooien | |
StefanP | vrijdag 24 maart 2006 @ 07:16 |
Schaamteloze TVP, sorry ![]() | |
YellowLedbetter | vrijdag 24 maart 2006 @ 11:58 |
quote:Ja doen ![]() ![]() | |
M5 | vrijdag 24 maart 2006 @ 12:14 |
Weer eens tijd voor wat Pics: F-14 Tomcat: (binnenkort allemaal uit dienst ![]() ![]() ![]() F/A-18F Super Hornet: ![]() Boeing 747: ![]() ![]() | |
blup | vrijdag 24 maart 2006 @ 12:22 |
quote:Hey daar was ik ook bij.. Wel grappig, die heli vloog op top snelheid en die straaljager op zn aller langzaamst.. ![]() | |
M5 | vrijdag 24 maart 2006 @ 12:25 |
quote:beetje tussen in, top van de Apache is 140 kts in horizontale vlucht, de F-16 heeft een minimum van ca 110 kts. ![]() | |
MaxMark | vrijdag 24 maart 2006 @ 12:25 |
quote:Heiligschennis ![]() | |
M5 | vrijdag 24 maart 2006 @ 12:26 |
quote:Vertel dat de US Navy maar ![]() | |
YellowLedbetter | vrijdag 24 maart 2006 @ 12:26 |
quote:Of je werkt bij de luchtmacht, of je interesseert je er gewoon heel erg voor ![]() | |
M5 | vrijdag 24 maart 2006 @ 12:28 |
quote:Uit m'n profiel: ![]() quote: ![]() | |
YellowLedbetter | vrijdag 24 maart 2006 @ 12:39 |
quote:Ja ik reageerde wat te snel want ik keek na mijn reactie pas in je profiel ![]() | |
DrMarten | vrijdag 24 maart 2006 @ 12:53 |
quote:De laatste was toch al uit dienst? | |
YellowLedbetter | vrijdag 24 maart 2006 @ 12:55 |
quote: ![]() ![]() ![]() ![]() | |
M5 | vrijdag 24 maart 2006 @ 13:00 |
quote:Ik dacht dat de laatste in 2008 er uit gaat. | |
DrMarten | vrijdag 24 maart 2006 @ 13:08 |
quote:Ik las net ergens 2006, maar de laatste vlucht vanaf een vliegdekschip is iig al geweest, 2 maanden geleden ofzo. | |
DrMarten | vrijdag 24 maart 2006 @ 13:10 |
quote: | |
rameijer | vrijdag 24 maart 2006 @ 13:10 |
quote:Mooi! ![]() ![]() | |
YellowLedbetter | vrijdag 24 maart 2006 @ 13:12 |
Nog een eerbetoon aan de Tomcat dan, deze is zo lijp ![]() ![]() | |
M5 | vrijdag 24 maart 2006 @ 13:18 |
quote:plaatje doet het niet: ![]() | |
DrMarten | vrijdag 24 maart 2006 @ 13:20 |
Die fly-by blijft geniaal ![]() | |
YellowLedbetter | vrijdag 24 maart 2006 @ 13:21 |
quote:Dank u voor inspringen op het niet werkende plaatje ![]() ![]() | |
Dennis121 | vrijdag 24 maart 2006 @ 13:45 |
quote:Mooi fimpje inderdaad, gave achtergrond muziek! | |
Impry | vrijdag 24 maart 2006 @ 14:43 |
quote:Mooi hoor! ![]() ![]() Hij heeft in ieder geval wel geluk dat de foto niet mislukt is ![]() | |
JoeKurr | vrijdag 24 maart 2006 @ 22:59 |
Vandaag even naar IJmuiden geweest, toen we daar aankwamen lag de carrier net in de sluis. Op het dek stonden op dat moment vijf EAV-8B Matadors, en een Sea King. Langs het Noordzeekanaal hadden we prima mogelijkheden om foto's te maken. [ Bericht 17% gewijzigd door JoeKurr op 25-03-2006 16:54:10 ] | |
JoeKurr | zaterdag 25 maart 2006 @ 16:53 |
Zoals beloofd, wat meer pics van de aankomst van de Principe de Asturias. Onze eerste stop was bij de pont in Velsen. Hiervandaan hadden we uitzicht op de sluizen. Twee sleepboten geleiden het schip de sluis uit. Eenmaal uit de sluis werden de sleepboten losgemaakt, en kon de carrier op eigen kracht verder. Op het vliegdek stonden vijf EAV-8B Matadors en een SH-3H Sea King. De Sea King was op het middendek neergezet, net voor de toren. Een van de Matadors stond op de schans voorop het schip. De andere vier waren geparkeerd op het achterdek, bij de lift. Vlak nadat de carrier ons was gepasseerd, kwam de lift naar boven met nog een Matador erop. Vanuit Amsterdam was een containerschip onderweg, en als je ze zo naast elkaar ziet, is de carrier eigenlijk helemaal niet zo groot... Vervolgens zijn we weer in de auto gestapt en een stukje verderop gaan staan, bij de volgende pont. Daar maakt het kanaal een flauwe bocht, die een headon shot mogelijk maakt. De intocht van de carrier trok aardig wat belangstelling. Helaas zijn de bezoek-uren geannuleerd (wegens "terroristische dreiging"). 's Middags zijn we ook nog even langs Schiphol gereden, we waren er toch in de buurt. Aan de kop van de Polderbaan kun je leuke plaatjes maken ![]() Meer foto's van de aankomst zijn hier te vinden: Aankomst Principe de Asturias in Amsterdam [ Bericht 7% gewijzigd door JoeKurr op 25-03-2006 17:05:39 ] | |
Loekje | zaterdag 25 maart 2006 @ 18:32 |
quote:Shiiit!! Heb ik gemist ![]() | |
Appeltaarten | zaterdag 25 maart 2006 @ 18:52 |
quote:Zeer VET ![]() | |
Piles | zaterdag 25 maart 2006 @ 20:56 |
Ik heb net het programmaatje Webshots ontdekt, elk half uur een nieuwe achtergrond uit dit geweldige topic ![]() | |
JoeKurr | zaterdag 25 maart 2006 @ 20:56 |
quote:Het schip doet wel mee aan dezelfde oefening, maar ligt het hele weekend in Amsterdam. Maandag gaat hij weer weg. Hier kun je kijken hoe laat het vertrek is (staat er nu nog niet bij, morgenavond waarschijnlijk wel) |