Die heb ik in het echt zien vliegen. Kwam van luchtshow Parijs ff een rondje langs de Nederlandse kust maken. Schitterend gezicht was dat.quote:Op zondag 12 maart 2006 13:29 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[afbeelding]
Een 747 met Spaceshuttle Columbia op zijn rug
Ja, maar hij heeft nog wel altijd een component naar vorenquote:Op dinsdag 14 maart 2006 17:04 schreef cheukert het volgende:
Je vliegt wel degelijk opzijdik slippen
mogelijk gemaakt door die enorme motor, netals de bovenste foto
Schrik je je ook dood als je dit opeens achter je aan krijgt omdat je 5 km te snel rijdquote:Op dinsdag 14 maart 2006 17:54 schreef ChopperMick het volgende:
Nog maar een keer proberen wat aardige pic's er op te zettenDE oplossing voor te hard rijden op provinciale wegen?
<<<knip>>>
Maar die stond ook al in de OP... béétje inlezen graagquote:Op dinsdag 14 maart 2006 18:51 schreef gexxz het volgende:
Airliners..supersite![]()
![]()
![]()
![]()
Deze vond ik ook wel opvallend..
[afbeelding]
Nee hoor: http://www.imdb.com/title/tt0086662/quote:Op dinsdag 14 maart 2006 20:59 schreef Jaguarized het volgende:
Worden die heli's met intrekbare wielen alleen door de kustwacht gebruikt?
oops...hij was gewoon zó cool dat ik hem nog eens heb geplaatstquote:Op dinsdag 14 maart 2006 19:36 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Maar die stond ook al in de OP... béétje inlezen graag
Haha, übergoede actiequote:Op dinsdag 14 maart 2006 22:22 schreef groningerstudent het volgende:
[afbeelding]
Tex Johnson deed bij een demonstratievlucht van een 707 prototype een barrel roll. Je kunt van deze actie hier ook het filmpje vinden.
Tuurlijk. Een barrel roll is op zich ook geen probleem, maar het bijzondere is natuurlijk wel dat Tex Johnston de enige is geweest die (opzettelijk) een barrel roll heeft uitgevoerd met een passagiers jet. Althans, bij mijn weten is hij de enige.quote:Op woensdag 15 maart 2006 10:23 schreef JoeKurr het volgende:
Een barrel roll kun je met bijna ieder vliegtuig wel doen, al verliezen sommige wel veel hoogte.
De Italiaanse luchtmacht demonstreert dit met hun G-222 demo, die doet tijdens zijn show iets van 3 of 4 rolls.
Het wordt interessanter als ze met een transportkist een loop trekken.
Ik heb het ooit één keer gezien, met een Antonov An-74TK 'Coaler' op Farnborough.
Deze dus:
[afbeelding]
WTF is dat voor ding zeg!quote:Op woensdag 15 maart 2006 10:23 schreef JoeKurr het volgende:
[...]
Ik heb het ooit één keer gezien, met een Antonov An-74TK 'Coaler' op Farnborough.
Deze dus:
[afbeelding]
Zou kunnen hoor, maar van hem is de enige waarvan ik het verhaal ken.quote:Op woensdag 15 maart 2006 11:50 schreef JoeKurr het volgende:
Ik weet niet zeker of Johnston de enige is geweest, hij was in ieder geval wel de eerste.
Er is ook een filmpje van een sea knight die wil landen op een achterdek, heli komt aanvliegen maar nét iets te laag, hij blijft met zijn wielen hangen in het metalen rooster om de helidok, heli donderd achterover het water in.quote:Op woensdag 15 maart 2006 12:36 schreef Captain_Chaos het volgende:
Al was het alleen maar vanwege de uiterst geringe marge voor stuurfoutjes.
[afbeelding]
Deze bedoel je:quote:Op woensdag 15 maart 2006 15:50 schreef SHERMAN het volgende:
[..]
Er is ook een filmpje van een sea knight die wil landen op een achterdek, heli komt aanvliegen maar nét iets te laag, hij blijft met zijn wielen hangen in het metalen rooster om de helidok, heli donderd achterover het water in.
Daar hebben de Amerikanen volgens mij ook mee getest.... volgens mij de X29quote:Op woensdag 15 maart 2006 16:42 schreef Dracar het volgende:
Zeker een apart toestel van Russische makelij
De Sukhoi 47 ''Berkut''
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Juist, dat ding was superwendbaar maar kon niet erg hard dus vond het geen doorgang. Was alleen maar een testmodelquote:Op woensdag 15 maart 2006 18:40 schreef Captain_Chaos het volgende:
[..]
Daar hebben de Amerikanen volgens mij ook mee getest.... volgens mij de X29
Even plaatje zoeken dat ook nog OT is.
Nederlandse F-27's konden er ook wat van hoorquote:Op woensdag 15 maart 2006 10:23 schreef JoeKurr het volgende:
Een barrel roll kun je met bijna ieder vliegtuig wel doen, al verliezen sommige wel veel hoogte.
De Italiaanse luchtmacht demonstreert dit met hun G-222 demo, die doet tijdens zijn show iets van 3 of 4 rolls.
Het wordt interessanter als ze met een transportkist een loop trekken.
Deze dus:
[afbeelding]
Apart geval, wat is nou precies het nut van die vleugels zo verkeerd om? Zag het ook al bij zo'n sukhoi kist van een stukje terug.quote:
Ik meen dat de 'drag' die constant aan de achterzijde van een vleugel trekt er sterk mee verminderd wordt. Het laat zich raden dat deze vleugelvorm het vliegtuig superwendbaar maar wel heel onstuimig maakt.quote:Op woensdag 15 maart 2006 18:45 schreef ChRoNiC het volgende:
[..]
Apart geval, wat is nou precies het nut van die vleugels zo verkeerd om? Zag het ook al bij zo'n sukhoi kist van een stukje terug.
Ik ben altijd zo benieuwd naar hoe dat afloopt...is er nergens een filmpje dat wat langer duurt?quote:Op woensdag 15 maart 2006 18:05 schreef Sander_Prinsen het volgende:
[..]
Deze bedoel je:
http://video.google.com/videoplay?docid=-1849850289417644390
nee. maar voor een gedeelte van inzittenden liep het slecht af.quote:Op woensdag 15 maart 2006 18:52 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Ik ben altijd zo benieuwd naar hoe dat afloopt...is er nergens een filmpje dat wat langer duurt?
Gaat Mdd nog wel een nieuw type ontwikkelen? Want die MD11 bestaat al een tijd. Ik neem niet aan dat veel maatschappijen dit type nog aanschaffen.quote:Op woensdag 15 maart 2006 19:29 schreef jozef444 het volgende:
T is nu volgens mij voort Boeing McDonnell Douglas. Alhoewel er dacht ik nog wel enige vorm van "concurentie" zou moeten zijn tussen mdd en boeing
McDonnel Douglas is volledig in het bezit van Boeing. Alleen de 717 (wat een door ontwikkeling is van de MD-80) is nog in productie, maar dat zal niet lang meer duren voor dat die ook er uit gaat. En KLM heeft alleen nog een aantal MD-11's in dienst (11 stuks). Verder geen kisten van McDonnel Douglas.quote:Op woensdag 15 maart 2006 19:26 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Wat me opvalt is dat KLM veel McDonnell Douglas toestellen heeft. Bestaat deze vliegtuigbouwer eigenlijk nog wel? En weet iemand hoe oud deze toestellen al zijn?
Vanaf welke datum is de MD11 gebouwd? En wanneer is de verkoop gestopt?quote:Op woensdag 15 maart 2006 19:36 schreef M5 het volgende:
[..]
McDonnel Douglas is volledig in het bezit van Boeing. Alleen de 717 (wat een door ontwikkeling is van de MD-80) is nog in productie, maar dat zal niet lang meer duren voor dat die ook er uit gaat. En KLM heeft alleen nog een aantal MD-11's in dienst. Verder geen kisten van McDonnel Douglas.
En er komen geen nieuwe MDD's meer.
De MD-11 is al sinds 2001 uit productie. Eerste vlucht was in 1990.quote:Op woensdag 15 maart 2006 19:33 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Gaat Mdd nog wel een nieuw type ontwikkelen? Want die MD11 bestaat al een tijd. Ik neem niet aan dat veel maatschappijen dit type nog aanschaffen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |