Dat is op Kai Tak in Hong Kong, gewoon te ruime bocht gevlogen (of door de wind te ver naar buiten gegaan) De piloot probeert nu koste wat kost recht te komen op de baan zodat hij niet nog een rondje hoeft te vliegen.quote:Op zaterdag 11 maart 2006 19:11 schreef Burbo het volgende:
Die eerste. Zit daar ook nog een verhaal bij?
Hij zou ook cross-wind kunnen aanvliegen...quote:Op zaterdag 11 maart 2006 19:15 schreef M5 het volgende:
[..]
Dat is op Kai Tak in Hong Kong, gewoon te ruime bocht gevlogen (of door de wind te ver naar buiten gegaan) De piloot probeert nu koste wat kost recht te komen op de baan zodat hij niet nog een rondje hoeft te vliegen.
Hij komt met een scherpe bocht van rechts aan gevlogen. iig zit hij er behoorlijk naast.quote:Op zaterdag 11 maart 2006 19:21 schreef j0rrit het volgende:
[..]
Hij zou ook cross-wind kunnen aanvliegen...
Hmmm oké.. Hier zie je iig een mooi voorbeeldje daarvan.quote:Op zaterdag 11 maart 2006 19:23 schreef M5 het volgende:
[..]
Hij komt met een scherpe bocht van rechts aan gevlogen. iig zit hij er behoorlijk naast.
Fixed,quote:Op zaterdag 11 maart 2006 20:06 schreef blieblie het volgende:
Ze doen het niet M5...
leef je daar uit zou ik zeggenquote:Op zaterdag 11 maart 2006 20:30 schreef The_S het volgende:
mooi topic, maar ik vond de essentie van het kai tak topic leuker
Das ook kut, ben je net halverwege, kan je weer terug.quote:Op zaterdag 11 maart 2006 19:32 schreef blieblie het volgende:
[afbeelding]
Ook fijn als je dat opt scherm ziet.
Foto is gemaakt op de vlucht van Amsterdam naar NY op 9-11-2001.
't Is nog altijd beter dan het WTC binnen te vliegenquote:Op zondag 12 maart 2006 03:13 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Das ook kut, ben je net halverwege, kan je weer terug.
Dat is een behoorlijke klote situatie waar je je dan in bevindquote:
Ja volgens mij wel omdat het KLM-Air France is. Deze 747 heeft trouwens wel het oude kleuren scheuma (met die dikke blauwe balk). Het nieuwe is nog mooier en helderder!quote:Op zondag 12 maart 2006 13:09 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[afbeelding]
Niet appart maar wel een super mooie foto! Weet iemand of KLM met hun eigen kleuren blijven vliegen in de toekomst nu ze samen zijn gegaan met Air-France?
Hoe ga je daar in godsnaam's morgens naar je werk? Met een roeiboot ofzo?quote:Op zondag 12 maart 2006 14:43 schreef MaxMark het volgende:
Van een post van mij uit het andere topic:
[afbeelding]
Het vliegveld van de Malediven. Dit hele eiland is in principe een vliegveld.
Hiermee dus.quote:Op zondag 12 maart 2006 14:49 schreef Scalle-- het volgende:
[..]
Hoe ga je daar in godsnaam's morgens naar je werk? Met een roeiboot ofzo?
vliegen ze ook tegen elkaar aan hier op de foto? of zitten er paar meter tussen wat je op de foto niet ziet?quote:Op zondag 12 maart 2006 14:39 schreef M5 het volgende:
[..]
2 start-landings banen die parallel lopen aan elkaar:
zo iets bijv:
[afbeelding]
Daar zitten nog wel de nodige meters tussen hoorquote:Op zondag 12 maart 2006 15:14 schreef Erosjuhhh het volgende:
[..]
vliegen ze ook tegen elkaar aan hier op de foto? of zitten er paar meter tussen wat je op de foto niet ziet?
Er denk ik een dikke 200 meter tussen, maar dat zie je niet op de foto als je zo'n enorme lens op je camera plakt.quote:Op zondag 12 maart 2006 15:14 schreef Erosjuhhh het volgende:
[..]
vliegen ze ook tegen elkaar aan hier op de foto? of zitten er paar meter tussen wat je op de foto niet ziet?
quote:Op zondag 12 maart 2006 15:33 schreef JoeKurr het volgende:
[..]
Daar zitten nog wel de nodige meters tussen hoor
Ik heb hier ook nog een leuke:
[afbeelding]
Net als op de foto's die ik eerder postte, wordt dit effect veroorzaakt door erg vochtige lucht.
Hier staat hij nog stil, het effect is het mooiste vlak voordat hij loskomt, dan lopen die spiralen soms tot aan de staart.
Het is overigens een Alenia G-222, gefotografeerd op Gilze-Rijen in 2002.
Mooie pics!quote:Op zondag 12 maart 2006 15:44 schreef M5 het volgende:
[..]
[afbeelding]
Hier nog eentje met een Jet Assisted Take Off (JATO)
[afbeelding]
Dat is een Piaggo, normaal gesproken staat die op Rotterdam meen ik mij te herrineren.quote:Op zondag 12 maart 2006 15:58 schreef Rydell het volgende:
Laatst op Luchthaven Lelystad nog wel een apart toestel zien landen. Nou ben ik absoluut geen vliegtuigspotter, maar als je toch in de buurt bent, dan wel even een foto'tje!Een Italiaanse PH-TCN, of zoiets?
[afbeelding]
Hier ook nog even in het groot.
Is een Piaggio P-180 Avanti.quote:Op zondag 12 maart 2006 15:58 schreef Rydell het volgende:
Laatst op Luchthaven Lelystad nog wel een apart toestel zien landen. Nou ben ik absoluut geen vliegtuigspotter, maar als je toch in de buurt bent, dan wel even een foto'tje!Een Italiaanse PH-TCN, of zoiets?
[afbeelding]
Hier ook nog even in het groot.
Ongeveer 650e retour met KLMquote:Op zondag 12 maart 2006 16:25 schreef MeneerMuis het volgende:
Ik wil ook wel eens op die plek van Sint Maarten zijn
jaquote:Op zondag 12 maart 2006 17:51 schreef Public_NME het volgende:
Over die Piaggio, is dat dezelfde bouwer als die 3wielers?
Komt er wel uit voort, maar tegenwoordig horen ze niet meer bij elkaar. Delen alleen nog de zeflde naam.quote:
Ah dank je,zo ver was ik nog niet met mn onderzoek. De verschillende vliegtuigachtergronden (Bell, Bristol, Piaggio, enzovoort) ben ik nog aan het uitzoeken.quote:Op zondag 12 maart 2006 21:37 schreef M5 het volgende:
[..]
Komt er wel uit voort, maar tegenwoordig horen ze niet meer bij elkaar. Delen alleen nog de zeflde naam.
Alleen de oude livery, beetje jammer! Nieuwe is veel mooier! (zie die MD-11 paar posts hierboven!)quote:
Hmm, is steeds dezelfde kist: F-WWOW.quote:Op zondag 12 maart 2006 22:55 schreef Public_NME het volgende:
Zijn al in verschillende liveries hoor;
[afbeelding]
Singapore Airlines (mooi contrast met die A340)
[afbeelding]
Alleen staart is nog niet Qantas
Klopt allemaal dezelfde registratie code..quote:Op zondag 12 maart 2006 23:06 schreef JoeKurr het volgende:
[..]
Hmm, is steeds dezelfde kist: F-WWOW.
Neequote:Op maandag 13 maart 2006 07:49 schreef Borkydude het volgende:
Vliegen die 380's al voor maatschappijen dan?
Posten!quote:Op maandag 13 maart 2006 07:54 schreef geelhoed het volgende:
Ik heb er een van een militair vliegveld met nog operationele MIG 15's!
...quote:Op maandag 13 maart 2006 05:04 schreef PNG het volgende:
73-1676 E-4B 55th Wg & Delta Lima Papa Zulu Charlie two zero X-ray Ecco:
Het is wel de zelfde kist, er vliegen nu ongeveer 4 a 5 A380's rond. De kist is een paar keer overgespoten voor airshows, demo's, etc.quote:Op zondag 12 maart 2006 23:14 schreef ChRoNiC het volgende:
[..]
Klopt allemaal dezelfde registratie code..
Die heb ik in het echt zien vliegen. Kwam van luchtshow Parijs ff een rondje langs de Nederlandse kust maken. Schitterend gezicht was dat.quote:Op zondag 12 maart 2006 13:29 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[afbeelding]
Een 747 met Spaceshuttle Columbia op zijn rug
Ja, maar hij heeft nog wel altijd een component naar vorenquote:Op dinsdag 14 maart 2006 17:04 schreef cheukert het volgende:
Je vliegt wel degelijk opzijdik slippen
mogelijk gemaakt door die enorme motor, netals de bovenste foto
Schrik je je ook dood als je dit opeens achter je aan krijgt omdat je 5 km te snel rijdquote:Op dinsdag 14 maart 2006 17:54 schreef ChopperMick het volgende:
Nog maar een keer proberen wat aardige pic's er op te zettenDE oplossing voor te hard rijden op provinciale wegen?
<<<knip>>>
Maar die stond ook al in de OP... béétje inlezen graagquote:Op dinsdag 14 maart 2006 18:51 schreef gexxz het volgende:
Airliners..supersite![]()
![]()
![]()
![]()
Deze vond ik ook wel opvallend..
[afbeelding]
Nee hoor: http://www.imdb.com/title/tt0086662/quote:Op dinsdag 14 maart 2006 20:59 schreef Jaguarized het volgende:
Worden die heli's met intrekbare wielen alleen door de kustwacht gebruikt?
oops...hij was gewoon zó cool dat ik hem nog eens heb geplaatstquote:Op dinsdag 14 maart 2006 19:36 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Maar die stond ook al in de OP... béétje inlezen graag
Haha, übergoede actiequote:Op dinsdag 14 maart 2006 22:22 schreef groningerstudent het volgende:
[afbeelding]
Tex Johnson deed bij een demonstratievlucht van een 707 prototype een barrel roll. Je kunt van deze actie hier ook het filmpje vinden.
Tuurlijk. Een barrel roll is op zich ook geen probleem, maar het bijzondere is natuurlijk wel dat Tex Johnston de enige is geweest die (opzettelijk) een barrel roll heeft uitgevoerd met een passagiers jet. Althans, bij mijn weten is hij de enige.quote:Op woensdag 15 maart 2006 10:23 schreef JoeKurr het volgende:
Een barrel roll kun je met bijna ieder vliegtuig wel doen, al verliezen sommige wel veel hoogte.
De Italiaanse luchtmacht demonstreert dit met hun G-222 demo, die doet tijdens zijn show iets van 3 of 4 rolls.
Het wordt interessanter als ze met een transportkist een loop trekken.
Ik heb het ooit één keer gezien, met een Antonov An-74TK 'Coaler' op Farnborough.
Deze dus:
[afbeelding]
WTF is dat voor ding zeg!quote:Op woensdag 15 maart 2006 10:23 schreef JoeKurr het volgende:
[...]
Ik heb het ooit één keer gezien, met een Antonov An-74TK 'Coaler' op Farnborough.
Deze dus:
[afbeelding]
Zou kunnen hoor, maar van hem is de enige waarvan ik het verhaal ken.quote:Op woensdag 15 maart 2006 11:50 schreef JoeKurr het volgende:
Ik weet niet zeker of Johnston de enige is geweest, hij was in ieder geval wel de eerste.
Er is ook een filmpje van een sea knight die wil landen op een achterdek, heli komt aanvliegen maar nét iets te laag, hij blijft met zijn wielen hangen in het metalen rooster om de helidok, heli donderd achterover het water in.quote:Op woensdag 15 maart 2006 12:36 schreef Captain_Chaos het volgende:
Al was het alleen maar vanwege de uiterst geringe marge voor stuurfoutjes.
[afbeelding]
Deze bedoel je:quote:Op woensdag 15 maart 2006 15:50 schreef SHERMAN het volgende:
[..]
Er is ook een filmpje van een sea knight die wil landen op een achterdek, heli komt aanvliegen maar nét iets te laag, hij blijft met zijn wielen hangen in het metalen rooster om de helidok, heli donderd achterover het water in.
Daar hebben de Amerikanen volgens mij ook mee getest.... volgens mij de X29quote:Op woensdag 15 maart 2006 16:42 schreef Dracar het volgende:
Zeker een apart toestel van Russische makelij
De Sukhoi 47 ''Berkut''
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Juist, dat ding was superwendbaar maar kon niet erg hard dus vond het geen doorgang. Was alleen maar een testmodelquote:Op woensdag 15 maart 2006 18:40 schreef Captain_Chaos het volgende:
[..]
Daar hebben de Amerikanen volgens mij ook mee getest.... volgens mij de X29
Even plaatje zoeken dat ook nog OT is.
Nederlandse F-27's konden er ook wat van hoorquote:Op woensdag 15 maart 2006 10:23 schreef JoeKurr het volgende:
Een barrel roll kun je met bijna ieder vliegtuig wel doen, al verliezen sommige wel veel hoogte.
De Italiaanse luchtmacht demonstreert dit met hun G-222 demo, die doet tijdens zijn show iets van 3 of 4 rolls.
Het wordt interessanter als ze met een transportkist een loop trekken.
Ik heb het ooit één keer gezien, met een Antonov An-74TK 'Coaler' op Farnborough.
Deze dus:
[afbeelding]
Apart geval, wat is nou precies het nut van die vleugels zo verkeerd om? Zag het ook al bij zo'n sukhoi kist van een stukje terug.quote:
Ik meen dat de 'drag' die constant aan de achterzijde van een vleugel trekt er sterk mee verminderd wordt. Het laat zich raden dat deze vleugelvorm het vliegtuig superwendbaar maar wel heel onstuimig maakt.quote:Op woensdag 15 maart 2006 18:45 schreef ChRoNiC het volgende:
[..]
Apart geval, wat is nou precies het nut van die vleugels zo verkeerd om? Zag het ook al bij zo'n sukhoi kist van een stukje terug.
Ik ben altijd zo benieuwd naar hoe dat afloopt...is er nergens een filmpje dat wat langer duurt?quote:Op woensdag 15 maart 2006 18:05 schreef Sander_Prinsen het volgende:
[..]
Deze bedoel je:
http://video.google.com/videoplay?docid=-1849850289417644390
nee. maar voor een gedeelte van inzittenden liep het slecht af.quote:Op woensdag 15 maart 2006 18:52 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Ik ben altijd zo benieuwd naar hoe dat afloopt...is er nergens een filmpje dat wat langer duurt?
Gaat Mdd nog wel een nieuw type ontwikkelen? Want die MD11 bestaat al een tijd. Ik neem niet aan dat veel maatschappijen dit type nog aanschaffen.quote:Op woensdag 15 maart 2006 19:29 schreef jozef444 het volgende:
T is nu volgens mij voort Boeing McDonnell Douglas. Alhoewel er dacht ik nog wel enige vorm van "concurentie" zou moeten zijn tussen mdd en boeing
McDonnel Douglas is volledig in het bezit van Boeing. Alleen de 717 (wat een door ontwikkeling is van de MD-80) is nog in productie, maar dat zal niet lang meer duren voor dat die ook er uit gaat. En KLM heeft alleen nog een aantal MD-11's in dienst (11 stuks). Verder geen kisten van McDonnel Douglas.quote:Op woensdag 15 maart 2006 19:26 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Wat me opvalt is dat KLM veel McDonnell Douglas toestellen heeft. Bestaat deze vliegtuigbouwer eigenlijk nog wel? En weet iemand hoe oud deze toestellen al zijn?
Vanaf welke datum is de MD11 gebouwd? En wanneer is de verkoop gestopt?quote:Op woensdag 15 maart 2006 19:36 schreef M5 het volgende:
[..]
McDonnel Douglas is volledig in het bezit van Boeing. Alleen de 717 (wat een door ontwikkeling is van de MD-80) is nog in productie, maar dat zal niet lang meer duren voor dat die ook er uit gaat. En KLM heeft alleen nog een aantal MD-11's in dienst. Verder geen kisten van McDonnel Douglas.
En er komen geen nieuwe MDD's meer.
De MD-11 is al sinds 2001 uit productie. Eerste vlucht was in 1990.quote:Op woensdag 15 maart 2006 19:33 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Gaat Mdd nog wel een nieuw type ontwikkelen? Want die MD11 bestaat al een tijd. Ik neem niet aan dat veel maatschappijen dit type nog aanschaffen.
Op termijn wel ja.quote:Op woensdag 15 maart 2006 19:51 schreef PsychoDude_666 het volgende:
De MD-11 ging er toch ook uit bij KLM?
zit dat ook te kijken, doe je nog verdomd snelquote:Op woensdag 15 maart 2006 21:18 schreef Brembo het volgende:
Zat eff tv te kijken, een of ander vaag programma met een hele mooi vraag.
[[url=http://img129.imagevenue.com/loc188/th_53898_TV2006031521123300.jpg]afbeelding][/URL]
Madeira.quote:Op woensdag 15 maart 2006 20:04 schreef M5 het volgende:
Weer tijd voor wat pics:
Mooi veldje in Portugal:
[[url=http://img126.imagevenue.com/loc95/th_49022_0925103.jpg]afbeelding][/URL]
Wat pics met condensatie:
[[url=http://img135.imagevenue.com/loc181/th_49108_0946740.jpg]afbeelding][/URL]
[[url=http://img135.imagevenue.com/loc282/th_49164_0981791.jpg]afbeelding][/URL]
A380:
[[url=http://img111.imagevenue.com/loc275/th_49228_0949175.jpg]afbeelding][/URL]
Sint Maarten:
[[url=http://img14.imagevenue.com/loc222/th_49273_0950153.jpg]afbeelding][/URL]
Strepen trekken:
[[url=http://img103.imagevenue.com/loc229/th_49329_0955388.jpg]afbeelding][/URL]
Zurich:
[[url=http://img127.imagevenue.com/loc60/th_49384_0987651.jpg]afbeelding][/URL]
Cockpit MD-11:
[[url=http://img126.imagevenue.com/loc67/th_49426_0985784.jpg]afbeelding][/URL]
Fedex probeert elke MD11 die nog een beetje redelijke staat van dienst is aan te schaffen voor hun vloot. Zij hebben dus ook de grootste MD-11 vloot ter wereldquote:Op woensdag 15 maart 2006 19:33 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Gaat Mdd nog wel een nieuw type ontwikkelen? Want die MD11 bestaat al een tijd. Ik neem niet aan dat veel maatschappijen dit type nog aanschaffen.
ze gaan naar 57 stuks, maar ze hebben ook nog 81 DC-10/MD-10's staan.quote:Op woensdag 15 maart 2006 23:45 schreef Flyingdutchman het volgende:
[..]
Fedex probeert elke MD11 die nog een beetje redelijke staat van dienst is aan te schaffen voor hun vloot. Zij hebben dus ook de grootste MD-11 vloot ter wereld
quote:Op donderdag 16 maart 2006 17:31 schreef M5 het volgende:
[..]
ze gaan naar 57 stuks, maar ze hebben ook nog 81 DC-10/MD-10's staan.
vraag ik me ook af, aangezien deze als een kreng (veel te complex) schijnt te vliegen (zelf geen ervaring mee overigens)quote:Op donderdag 16 maart 2006 21:20 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Wat ziet deze maatschappij in de "oude" MD-11's?
DC-10-30CF's zijn zeer gewilde vrachtkisten, zeker als er nog relatief weinig vlieguren opstaan. Waarom weet ik niet.quote:Op donderdag 16 maart 2006 21:20 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Wat ziet deze maatschappij in de "oude" MD-11's?
quote:Op donderdag 16 maart 2006 21:20 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Wat ziet deze maatschappij in de "oude" MD-11's?
Waarschijnlijk zal het gewoon een relatief goedkoop toestel voor hen zijn, waar ze inmiddels natuurlijk heel erg veel ervaring mee hebben. En het is natuurlijk erg efficient qua onderhoud en reperatie om veel dezelfde toestellen te hebben.quote:De MD-11 is een efficiënt, betrouwbaar toestel dat uitstekend geschikt is voor ons internationale systeem", aldus David Bronczek, President en Chief Executive Officer van FedEx. "Dit vliegtuig zal FedEx in staat stellen tot in de volgende eeuw tegemoet te komen aan de steeds grotere vraag van onze klanten naar internationale diensten."
Dat is de Lockheed SR-71 Blackbird, het snelste vliegtuig van de Amerikaanse luchtmacht. (topsnelheid: Mach 3.5)quote:Op vrijdag 17 maart 2006 00:19 schreef Jaguarized het volgende:
Stealth vliegtuig of bommenwerper, 1 van de 2 meende ik.
[afbeelding]
Foto genomen op de USS Intrepidquote:Op vrijdag 17 maart 2006 00:19 schreef Jaguarized het volgende:
Stealth vliegtuig of bommenwerper, 1 van de 2 meende ik.
[afbeelding]
Onderhoudstechnisch lijkt het me wel efficient en ook voor het beladen is het handig. Nu hoef je minder na te denken of iets wel of niet in het vliegtuig past aangezien alle vliegtuigen dezelfde afmetingen hebben.quote:Op donderdag 16 maart 2006 21:20 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Wat ziet deze maatschappij in de "oude" MD-11's?
impressive...die russen zijn ook nie achterlijk.. zou graag meer van die sukhoi's zien.... discovery docu's ofzo.quote:Op vrijdag 17 maart 2006 00:08 schreef JoeKurr het volgende:
Niet echt aparte foto's, maar wel aparte vliegtuigen.
Gefotografeerd tijdens een bezoekje aan Monino, het museum van de Russische luchtmacht.
[afbeelding]
Mi-12, grootste helikopter ter wereld, max payload: 44 ton
[afbeelding]
Myasischev M-50, experimentele strategische bommenwerper, is er ooit maar een van gebouwd
[afbeelding]
Sukhoi S-26 (Su-9 op ski's), bedoeld om te opereren vanaf de Noordpool. Is nooit een succes geworden.
[afbeelding]
Sukhoi T-4 (S-100) strategische bommenwerper. Deze kist had een kruissnelheid van meer dan Mach 3.
[afbeelding]
Sukhoi T-10-1, het eerste prototype van de Su-27 Flanker (en alle varianten daarvan)
Heeee gemaakt op de USS Intrepid in New York???quote:Op vrijdag 17 maart 2006 00:19 schreef Jaguarized het volgende:
Ik vond die Concorde toch wel erg gaaf.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik meende 1 van de 2 plekken ter wereld waar een Concorde van binnen te bezichtigen is.quote:Op vrijdag 17 maart 2006 19:43 schreef mirelia het volgende:
[..]
Heeee gemaakt op de USS Intrepid in New York???
Ik heb hier ook nog veel foto's gemaakt
Zal wel even kijken of ik die kan posten.
New York.quote:
Ik ben er ooit in 1 geweest in een museum in Duitsland, daar staat er 1.quote:Op zaterdag 18 maart 2006 02:43 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Ik meende 1 van de 2 plekken ter wereld waar een Concorde van binnen te bezichtigen is.
FedEx is geen vliegtuigmaatschappij maar een postbedrijf.quote:Op donderdag 16 maart 2006 21:20 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Wat ziet deze maatschappij in de "oude" MD-11's?
Ze zijn ook een vliegtuigmaatschappij die uitsluitend vracht vervoert. UPS, TNT en DHL hebben ook een flinke vloot aan vrachtvliegtuigen.quote:Op zaterdag 18 maart 2006 12:55 schreef Steijn het volgende:
[..]
FedEx is geen vliegtuigmaatschappij maar een postbedrijf.
muhaha, wij begonnen vandaag pas om half 4. Eerst beetje klussen in de hangaar tot het weer goed genoeg was en toen vliegen hequote:Op zaterdag 18 maart 2006 20:02 schreef cheukert het volgende:
nouhou... ik wil ook
hopen dat er morgen gevlogen wordt![]()
Het toestel wat erachter staat is nog interresanter. Een British Airways geval met een Nederlandse registratie. Ooit bedoeld om goedkoop op London te vliegen maar dat toestel is gewoon vergeten, hij staat al zeker 2 jaar stil en de motoren zijn er ook dus al 2 jaar geleden uitgesloopt.quote:Op zaterdag 18 maart 2006 17:13 schreef JoeKurr het volgende:
Vanmorgen ff naar de Dutch Spotters Convention geweest op Rotterdam Airport.
Daar kon je ook een tour doen over het vliegveld, en onderweg kwamen we deze kist tegen:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Deze kist is september vorig jaar naast de baan terecht gekomen tijdens take-off, en is nu total-loss.
Het landingsgestel is gebroken (hebben ze nu met wat ijzeren staven vastgezet), en de neus en de vleugeltip zijn zwaar beschadigd.
Het is overigens een Fairchild Swearingen SA-227AC Metro III van Dynamic Airlines
Volgens mij heeft British Airways geen flauw idee dat dat ding er nog steeds staat. Behalve de jaarlijkse rekening voor parkeergeld.quote:Op zaterdag 18 maart 2006 22:58 schreef JoeKurr het volgende:
Aha, vandaar dat iedereen daar foto's van stond te maken
Ik hou me meer met militair spul bezig, dus het zei me niet zoveel.
Maar deze dus:
[afbeelding]
Ziet er inderdaad uit alsof hij er al ff staat...
Laten staan is waarschijnlijk goedkoper dan laten slopen...quote:Op zaterdag 18 maart 2006 23:17 schreef Furious het volgende:
[..]
Volgens mij heeft British Airways geen flauw idee dat dat ding er nog steeds staat. Behalve de jaarlijkse rekening voor parkeergeld.
Ik wil wel helpen slopen. Ik wil best de cockpit van zo'n ding in m'n huiskamer willen hebben.quote:Op zaterdag 18 maart 2006 23:20 schreef existenz het volgende:
[..]
Laten staan is waarschijnlijk goedkoper dan laten slopen...
Hier is er nog eentje van een 737 die gaat landen op de Kai-tak-stijl approach van Madeira. Erg mooie visual landing al zeg ik het zelf.quote:Op maandag 20 maart 2006 19:09 schreef Fillipe het volgende:
Als iemand nog meer van zulke filmpjes heeft, hou ik me graag aanbevolen.
Mooi filmpje met mooie achtergrondmuziek. Hoe heet dat nummer eigenlijk?quote:Op maandag 20 maart 2006 19:09 schreef Fillipe het volgende:
Ik heb zelf ook altijd een enorme fascinatie gehad voor vliegtuigen, waarschijnlijk omdat ik de baan als piloot gewoon té stoer vindt. Nu is het geval dat een vriend van mijn broer nu zo'n 2 jaar alweer piloot is voor Easyjet. Hij woont samen met andere piloten in Londen, en die gasten hebben een filmpje gemaakt. Te downloaden op http://www.coltair.com/video/Gash%20Flying.wmv , (28 mb) Ik kan er iig uren naar kijken.
Vind het hier iets gepaster om te posten dan in het PTA filmpjes topic, aangezien daar 99% autofilmpjes gepost worden.
Als iemand nog meer van zulke filmpjes heeft, hou ik me graag aanbevolen.
Planet Funk-Chase the Sunquote:Op maandag 20 maart 2006 19:38 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Mooi filmpje met mooie achtergrondmuziek. Hoe heet dat nummer eigenlijk?
Ekranoplane.quote:Op maandag 20 maart 2006 20:18 schreef Syd het volgende:
http://personal.inet.fi/surf/brooksontheweb/XJUSSIX/lun.jpg
Deze is vet
maar wat zit er precies boven op ? bommen ofzo?quote:Op maandag 20 maart 2006 20:26 schreef Furious het volgende:
[..]
Ekranoplane.
Eigenlijk een boot dus.
Super heb hem net 2x bekeken en nog steeds geen genoeg van.quote:Op maandag 20 maart 2006 19:09 schreef Fillipe het volgende:
Ik heb zelf ook altijd een enorme fascinatie gehad voor vliegtuigen, waarschijnlijk omdat ik de baan als piloot gewoon té stoer vindt. Nu is het geval dat een vriend van mijn broer nu zo'n 2 jaar alweer piloot is voor Easyjet. Hij woont samen met andere piloten in Londen, en die gasten hebben een filmpje gemaakt. Te downloaden op http://www.coltair.com/video/Gash%20Flying.wmv , (28 mb) Ik kan er iig uren naar kijken.
Vind het hier iets gepaster om te posten dan in het PTA filmpjes topic, aangezien daar 99% autofilmpjes gepost worden.
Als iemand nog meer van zulke filmpjes heeft, hou ik me graag aanbevolen.
Nog echt ook!quote:Op dinsdag 21 maart 2006 01:56 schreef Erosjuhhh het volgende:
laatste foto lijkt op vliegveld in GTA SA
Toegestaan om dit fimpje zelf ook ergens anders te publiceren?quote:Op maandag 20 maart 2006 19:09 schreef Fillipe het volgende:
Ik heb zelf ook altijd een enorme fascinatie gehad voor vliegtuigen, waarschijnlijk omdat ik de baan als piloot gewoon té stoer vindt. Nu is het geval dat een vriend van mijn broer nu zo'n 2 jaar alweer piloot is voor Easyjet. Hij woont samen met andere piloten in Londen, en die gasten hebben een filmpje gemaakt. Te downloaden op http://www.coltair.com/video/Gash%20Flying.wmv , (28 mb) Ik kan er iig uren naar kijken.
Vind het hier iets gepaster om te posten dan in het PTA filmpjes topic, aangezien daar 99% autofilmpjes gepost worden.
Als iemand nog meer van zulke filmpjes heeft, hou ik me graag aanbevolen.
Is uit de film Les Chaveliers Du Ciel, die hele film zit vol met dit soort beelden. Erg mooi.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 14:36 schreef YellowLedbetter het volgende:
http://www.patricksaviation.com/videos.php?action=view&id=486
dit is pas lijpe shizzel gentlemen
Puike tip, maar laat ik nou net dit filmpje niet kunnen zien !quote:Op maandag 20 maart 2006 20:02 schreef buitenbeentje het volgende:
Op http://www.patricksaviation.com/videos.php staat het een en ander aan vleigtuigfilmpjes. Vooral http://www.patricksaviation.com/videos.php?action=view&id=228&go=download is aan te beven, net als de andere Mirage filmpjes.
Probeer het eens met Media Player Classic die bij de K-Light Codec Pack zit (die vind je hier). Daarmee kan ik hem hier in ieder geval wel kijken.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 18:40 schreef eL. het volgende:
[..]
Puike tip, maar laat ik nou net dit filmpje niet kunnen zien !.
-edit- Ik kan hem wel zien, ik kan 'The Chase' (post boven me) niet zien.
Je bedoelt of ik toestemming heb gekregen? Of bedoel je of jij hem ergens anders mag publiceren?quote:Op dinsdag 21 maart 2006 15:33 schreef Louterman het volgende:
[..]
Toegestaan om dit fimpje zelf ook ergens anders te publiceren?
En bedankt, werkt, top filmpje.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 19:13 schreef buitenbeentje het volgende:
Probeer het eens met Media Player Classic die bij de K-Light Codec Pack zit (die vind je hier). Daarmee kan ik hem hier in ieder geval wel kijken.
Kan je op de schermpjes zienquote:Op dinsdag 21 maart 2006 23:36 schreef CittaR het volgende:
zal wel 1 of andere arabische maatschappij zijn, en daar hebben de vrouwen een hoofddeksel
Wow, dat zwabbertquote:Op woensdag 22 maart 2006 10:53 schreef Public_NME het volgende:
http://youtube.com/watch?v=zv2N1h368Zk&search=accident%20plane%20colombia%20crash%20airplane%20aircraft
Deze is ook wel geinig, hoe bedoel je Crosswind?!
En geen foto's gemaakt?!quote:Op woensdag 22 maart 2006 10:36 schreef Public_NME het volgende:
[...]
Moet zeggen dat de stewardessen de geilste pakjes ooit aan hadden; zwarte strakke top, zwarte jurk, leren handschoenen en leren boots.... Staat echt mooi op Scandinavische (blonde!) vrouwen![]()
Nee, helaas niet! Mijn telefoon moest uitstaan en mijn camera zat in het ruim... Zijn sowieso hele kleine vliegtuigen; had zeker opgevallen! (kunnen maar 85 mensen in!)quote:
Pfiew, beste doorstartquote:Op woensdag 22 maart 2006 10:53 schreef Public_NME het volgende:
http://youtube.com/watch?v=zv2N1h368Zk&search=accident%20plane%20colombia%20crash%20airplane%20aircraft
Deze is ook wel geinig, hoe bedoel je Crosswind?!
Voorlopig maar even geen vliegtuigen zonder pilootquote:Op woensdag 22 maart 2006 12:51 schreef blieblie het volgende:
http://youtube.com/watch?v=0AOgwcigibg&search=accident%20plane%20colombia%20crash%20airplane%20aircraft Die vliegt gewoon de bosjes in![]()
.
precies, ik zou ook nooit in een volledig automatisch vliegtuig gaan zitten zonder pilootquote:Op woensdag 22 maart 2006 13:18 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Voorlopig maar even geen vliegtuigen zonder piloot
Was gewoon een normaal vliegtuig hoor, met piloot en 136 passagiers aan boord. Zou een low pass doen over Mullhouse airport, maar hij ging te laag en had te weinig snelheid om nog op tijd op te trekken. Bron:http://www.airdisaster.com/cgi-bin/view_details.cgi?date=06261988®=F-GFKC&airline=Air+Francequote:Op woensdag 22 maart 2006 13:59 schreef YellowLedbetter het volgende:
[..]
precies, ik zou ook nooit in een volledig automatisch vliegtuig gaan zitten zonder piloot
huh? Er staat toch zeker fully-automated bij?quote:Op woensdag 22 maart 2006 14:26 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Was gewoon een normaal vliegtuig hoor, met piloot en 136 passagiers aan boord. Zou een low pass doen over Mullhouse airport, maar hij ging te laag en had te weinig snelheid om nog op tijd op te trekken. Bron:http://www.airdisaster.com/cgi-bin/view_details.cgi?date=06261988®=F-GFKC&airline=Air+France
3 doden helaas... Staan trouwens ook nog schokkende filmpjes op die site!
Als ik 't intro-stukje zo lees, staat er:quote:Op woensdag 22 maart 2006 14:57 schreef YellowLedbetter het volgende:
[..]
huh? Er staat toch zeker fully-automated bij?
Bestuurd door computer in dit geval, maar wel gewoon bemand dus.quote:A fully fly-by-wire Airbus A320. Controlled flight into terrain.
Mmzz, dus als ik het goed begrijp zat de bemanning er voor jan snot bijquote:Op woensdag 22 maart 2006 15:24 schreef tsjsieb het volgende:
[..]
Als ik 't intro-stukje zo lees, staat er:
[..]
Bestuurd door computer in dit geval, maar wel gewoon bemand dus.
Of de automatische piloot die niet deed wat ie moest doen.quote:Op woensdag 22 maart 2006 15:27 schreef YellowLedbetter het volgende:
[..]
Mmzz, dus als ik het goed begrijp zat de bemanning er voor jan snot bijAlhoewel, fly-by-wire betekend gewoon dat de roeren en zulks niet op de conventionele manier wordt aangestuurd dmv stangen die rechtstreeks zijn verbonden met de stuurkolom en roeren maar dat dat gebeurd dmv electronica. Dus was het gewoon een prutsbemanning
Maar dan had de bemanning alsnog moeten ingrijpen, mja genoeg daaroverquote:Op woensdag 22 maart 2006 15:33 schreef tsjsieb het volgende:
[..]
Of de automatische piloot die niet deed wat ie moest doen.
Euhmz, lijkt me toch duidelijk. Dat vliegtuig crasht een beetje. Ik vermoed dat euhmz het staartroer ofzo vastzat omdat dat ding nogal hard naar rechts gaat meteen na de start... en als je slippend vliegt is dat niet echt efficient dus komt ie niet echt hoog en nja, die landing is gewoon compleet verneuktquote:Op woensdag 22 maart 2006 17:08 schreef Rory78 het volgende:
Wat is hier precies aan de hand? http://youtube.com/watch?v=ZWC2XJYgcJU&search=accident%20plane%20colombia%20crash%20airplane%20aircraft
Dat is toch geen Lancasterquote:Op woensdag 22 maart 2006 16:42 schreef YellowLedbetter het volgende:
[afbeelding]
Een bijzonder formatie op de open dagen van de luchtmacht vorig jaar. Een Lancaster, Spitfire en F-16 naast elkaar. De foto is niet zo heel erg duidelijk omdat ze net iets te ver weg vlogen maar de F-16 vloog echt met full flaps omdat ie anders uit de lucht donderde
[afbeelding]
Een Antonov AN-124, echt een gigantische kist. Deze stond ook op Gilze-rijen.
Sja die bedoel ik. Jeweettoch, ik heb echt geen idee wat voor kist dat ook alweer was. Dat is al een tijd geleden enzoquote:Op woensdag 22 maart 2006 17:18 schreef blieblie het volgende:
[..]
Dat is toch geen Lancaster.
Dat is de B25 uit Eindhoven![]()
En die Cessna lijkt mij overbeladen. De piloot krijgt em niet netjes de lucht in.
Informatie over condens rond een vliegtuig (Prandtl-Glauert Condensatie).quote:Op zaterdag 11 maart 2006 19:29 schreef blieblie het volgende:
[afbeelding]
B1 die door geluidsbarriere gaat.
uh... nee sorry...quote:Op woensdag 22 maart 2006 15:27 schreef YellowLedbetter het volgende:
[..]
Mmzz, dus als ik het goed begrijp zat de bemanning er voor jan snot bijAlhoewel, fly-by-wire betekend gewoon dat de roeren en zulks niet op de conventionele manier wordt aangestuurd dmv stangen die rechtstreeks zijn verbonden met de stuurkolom en roeren maar dat dat gebeurd dmv electronica. Dus was het gewoon een prutsbemanning
En dus, dat komt in principe neer op hetzelfde als wat ik zeiquote:Op woensdag 22 maart 2006 18:24 schreef cheukert het volgende:
[..]
uh... nee sorry...
Bij de fly-by-wire systemen van oa. Airbus ( je weet wel, die side-sticks) geef je een signaal aan de computer, die weer een output geeft aan de roerbesturing. Je kan gaan duwen/trekken wat je wilt, maar zolang de computer niks doet gebeurd er ook niks.
Stel dat je volle uitslagen geeft met je knuppel bij conventionele besturing met een aanzienlijke snelheid, zou het kunnen dat je het vliegtuig molt. Doe je dit bij bv. een airbus stelt de computer netjes alles bij
Ja, dat is nogal essentieelquote:Op woensdag 22 maart 2006 18:27 schreef YellowLedbetter het volgende:
[..]
En dus, dat komt in principe neer op hetzelfde als wat ik zeiAlleen vergat ik dat van die computer te vermelden
Ach ja, enig inzicht mag toch wel verwacht worden van de mensen die hier komenquote:
Nee hoor, ik kom gewoon voor de mooie foto'squote:Op woensdag 22 maart 2006 21:15 schreef YellowLedbetter het volgende:
[..]
Ach ja, enig inzicht mag toch wel verwacht worden van de mensen die hier komen
Er is nog ergens een topic over gilze-rijen... daar staan ook een heleboel foto's in...quote:Op donderdag 23 maart 2006 11:28 schreef JoeKurr het volgende:
Hier nog wat plaatjes van Gilze-Rijen:
Een niet alledaags gezicht: een Egyptische C-130H op Nederlandse bodem
[afbeelding]
De Royal Jordanian Falcons in actie
[afbeelding]
De take-off van de Belgische Fouga CM-170 Magister levert altijd leuke plaatjes op
[afbeelding]
De Red Arrows blijven ook altijd mooi om te zien
[afbeelding]
Airpower Demo
[afbeelding]
Twee gelegenheidsformaties, een met alle Nederlandse demoteams, de andere met 50 jaar historie
[afbeelding]
[afbeelding]
Crossover Break van het Breitling Team (enige civiele Jet team ter wereld)
[afbeelding]
Als alles meezit, heb ik morgen foto's van de Spaanse aircraft carrier "SPS Principe de Asturias R11".
Dat denk ik ook, te zwaar beladen en hij stijgt op met flaps (quote:Op woensdag 22 maart 2006 17:10 schreef PeuRac het volgende:
lijkt alsof die overbeladen is?
Dit jaar Leeuwarden idd.quote:Op donderdag 23 maart 2006 11:40 schreef MutZ het volgende:
[..]
Er is nog ergens een topic over gilze-rijen... daar staan ook een heleboel foto's in...
Dit jaar wordt het weer leeuwarden
Dat klinkt superquote:Op donderdag 23 maart 2006 11:57 schreef JoeKurr het volgende:
[..]
Dit jaar Leeuwarden idd.
Dat gaat een zeer interessante show worden.
Paar highlights die al bevestigd zijn:
- Blue Angels (6x F-18C + 1x F-18B + 1x C-130T) (full demo, inclusief een JATO-start van de C-130T 'Fat Albert')
- Midnight Hawks (4x Hawk T.1)
- Hunter Flying Group (2x Hawker Hunter + 1x Vampire)
- RAF C-130J Tactical Demo
Nog niet bevestigd, maar wel in behandeling:
- USAF F-15E Solo Display (wacht op toestemming om twee F-15's van Lakenheath te lenen)
Vrijdag 16 en zaterdag 17 juni.quote:Op donderdag 23 maart 2006 13:18 schreef Alexxxxx het volgende:
Welke dagen is de show hier? (leeuwarden)
hmmz, bij de formatie met de Apache, PC-7 en F-16, lijkt het alsof de F-16 bijna uit de lucht flikkert omdat de Apache niet zo snel kan gaan. Volgens mij zie ik ook de flaps bij de f-16, niet zo duidelijkquote:Op donderdag 23 maart 2006 11:28 schreef JoeKurr het volgende:
Hier nog wat plaatjes van Gilze-Rijen:
Een niet alledaags gezicht: een Egyptische C-130H op Nederlandse bodem
[afbeelding]
De Royal Jordanian Falcons in actie
[afbeelding]
De take-off van de Belgische Fouga CM-170 Magister levert altijd leuke plaatjes op
[afbeelding]
De Red Arrows blijven ook altijd mooi om te zien
[afbeelding]
Airpower Demo
[afbeelding]
Twee gelegenheidsformaties, een met alle Nederlandse demoteams, de andere met 50 jaar historie
[afbeelding]
[afbeelding]
Crossover Break van het Breitling Team (enige civiele Jet team ter wereld)
[afbeelding]
Als alles meezit, heb ik morgen foto's van de Spaanse aircraft carrier "SPS Principe de Asturias R11".
Correct, hij vliegt een 'high-alpha pass', oftwel een hoge invalshoek met lage snelheid ca. 110~120 kts denk ik. Dan gaan bij de F-16 de slats en flaps mee.quote:Op donderdag 23 maart 2006 19:11 schreef cheukert het volgende:
[..]
hmmz, bij de formatie met de Apache, PC-7 en F-16, lijkt het alsof de F-16 bijna uit de lucht flikkert omdat de Apache niet zo snel kan gaan. Volgens mij zie ik ook de flaps bij de f-16, niet zo duidelijk
Ja doenquote:Op donderdag 23 maart 2006 19:29 schreef cheukert het volgende:
Zo heb ik nog een filmpje met een ASH-25 (zweefvliegtuig) die samen met een Mirga een low-pass maakt, zie je ook de Mirage met extreem hoge neusstand, zal even servertje zoeken om t erop te gooien
Hey daar was ik ook bij.. Wel grappig, die heli vloog op top snelheid en die straaljager op zn aller langzaamst..quote:Op donderdag 23 maart 2006 11:28 schreef JoeKurr het volgende:
Hier nog wat plaatjes van Gilze-Rijen:
Een niet alledaags gezicht: een Egyptische C-130H op Nederlandse bodem
[afbeelding]
De Royal Jordanian Falcons in actie
[afbeelding]
De take-off van de Belgische Fouga CM-170 Magister levert altijd leuke plaatjes op
[afbeelding]
De Red Arrows blijven ook altijd mooi om te zien
[afbeelding]
Airpower Demo
[afbeelding]
Twee gelegenheidsformaties, een met alle Nederlandse demoteams, de andere met 50 jaar historie
[afbeelding]
Crossover Break van het Breitling Team (enige civiele Jet team ter wereld)
[afbeelding]
Als alles meezit, heb ik morgen foto's van de Spaanse aircraft carrier "SPS Principe de Asturias R11".
beetje tussen in, top van de Apache is 140 kts in horizontale vlucht, de F-16 heeft een minimum van ca 110 kts.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 12:22 schreef blup het volgende:
[..]
Hey daar was ik ook bij.. Wel grappig, die heli vloog op top snelheid en die straaljager op zn aller langzaamst..
Heiligschennisquote:Op vrijdag 24 maart 2006 12:14 schreef M5 het volgende:
F-14 Tomcat: (binnenkort allemaal uit dienst)
Of je werkt bij de luchtmacht, of je interesseert je er gewoon heel erg voorquote:Op vrijdag 24 maart 2006 12:25 schreef M5 het volgende:
[..]
beetje tussen in, top van de Apache is 140 kts in horizontale vlucht, de F-16 heeft een minimum van ca 110 kts.
Uit m'n profiel:quote:Op vrijdag 24 maart 2006 12:26 schreef YellowLedbetter het volgende:
[..]
Of je werkt bij de luchtmacht, of je interesseert je er gewoon heel erg voor
quote:Opleiding: HTS Luchtvaarttechnologie, BSc
Ja ik reageerde wat te snel want ik keek na mijn reactie pas in je profielquote:
De laatste was toch al uit dienst?quote:Op vrijdag 24 maart 2006 12:14 schreef M5 het volgende:
F-14 Tomcat: (binnenkort allemaal uit dienst)
quote:
Ik las net ergens 2006, maar de laatste vlucht vanaf een vliegdekschip is iig al geweest, 2 maanden geleden ofzo.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 13:00 schreef M5 het volgende:
[..]
Ik dacht dat de laatste in 2008 er uit gaat.
quote:TR Traps Last Tomcat from Combat Mission
Navy News | Stephen Murphy | February 15, 2006
ABOARD USS THEODORE ROOSEVELT - A chapter in naval aviation history drew to a close Feb. 8 aboard USS Theodore Roosevelt (CVN 71) with the last recovery of an F-14 Tomcat from a combat mission.
Piloted by Capt. William G. Sizemore II, commander, Carrier Air Wing (CVW) 8, Fighter Squadron (VF) 213’s aircraft 204 was trapped at 12:35 a.m. and marked one of the final stages of the Navy’s transition from the F-14 to F/A-18 E/F Super Hornet.
“It’s the end of an era and it just kind of worked out that I was the last trap,” said Sizemore. “This is one of the best airplanes ever built, and it’s sad to see it go away. It’s just a beautiful airplane. It’s powerful, it has presence, and it just looks like the ultimate fighter.”
Lt. Bill Frank, a VF-31 pilot, also took part in the last mission, and is credited with being the last pilot to ever drop a bomb from an F-14 Tomcat.
“We were called on to drop, and that’s what we did,” said Frank. “It’s special and it’s something I can say I did, but what’s more important is the work of the Sailors who made it possible. They have worked so hard during this cruise to make every Tomcat operational.”
The decision to incorporate the Super Hornet and decommission the F-14 is mainly due to high amount of maintenance required to keep the Tomcats operational. On average, an F-14 requires nearly 50 maintenance hours for every flight hour, while the Super Hornet requires five to 10 maintenance hours for every flight hour.
“I don’t think there is anything better than a Tomcat, but it’s probably a good time for it to go away,” said Senior Chief Aviation Machinist’s Mate (AW) Gene Casterlin, VF-31. “The Navy is getting smaller and more efficient, and it will only get harder to maintain the Tomcat. But no matter what, the Tomcat is the sexiest airplane in the sky.”
The F-14 entered operational service with Navy fighter squadrons VF-1 Wolfpack and VF-2 Bounty Hunters aboard USS Enterprise (CVN 65) in September 1974. The Tomcat’s purpose was to serve as a fighter interceptor, and it eventually replaced the F-4 Phantom II Fighter, which was phased out in 1986.
During their final deployment with TR, VF-31 and 213 collectively completed 1,163 combat sorties totaling 6,876 flight hours, and dropped 9,500 pounds of ordnance during reconnaissance, surveillance, and close air support missions in support of OIF.
“As we near the end of the Tomcat’s last deployment, we are proud of our legacy and take solace in the fact that the Tomcat is going out at the top of its game, but also regret saying farewell to an old, revered and trusted friend," said Cmdr. Richard LaBranche, VF-31 commanding officer.
In keeping with its history of being adaptable to new challenges, the Tomcat soared to a new level during its last deployment when it became the first Navy aircraft to make use of the Remotely Operated Video Enhanced Receivers (ROVER) system in December of last year. The system allows for ground forces to view video via laptop computers which gives them the ability to view their surroundings from the aircrafts’ point of view in real time, and ultimately provides better reconnaissance and target identification, which are essential to combat air support missions in Iraq.
Previously, ROVER had been used by the Air Force, and with a few modifications from personnel of Naval Air Station Oceana, Va., and members from Naval Air Depot Jacksonville, Fla., it became one of the last great modifications to the Tomcat.
"From its inception, the Tomcat has been the icon of Naval Aviation with its striking appearance, speed, formidable lethality and versatility,” said LaBranche. “It is more capable today than at any other time during its existence because of the innovation, dedication, and tenacity of every maintainer and pilot who has ever been associated with it.”
VF-213 pilots who are making the transition to the Super Hornet will begin F/A-18F (double seat) training in April, and the squadron will be operational, or “safe for flight,” in September. VF-31 pilots who are making the transition will begin F/A-18E (single seat) training in October, and the squadron will be safe for flight in April 2007. This will make VF-31 the last official Tomcat squadron in the Navy.
Maintainers in both squadrons will be begin training to perform their specific maintenance job as it pertains to the Super Hornet, shortly following this deployment. Their training will last anywhere from six weeks up to seven months, depending on the type of maintenance skills involved.
Mooi!quote:Op vrijdag 24 maart 2006 12:14 schreef M5 het volgende:
Weer eens tijd voor wat Pics:
[...]
Boeing 747:
[afbeelding]
[afbeelding]
plaatje doet het niet:quote:Op vrijdag 24 maart 2006 13:12 schreef YellowLedbetter het volgende:
Nog een eerbetoon aan de Tomcat dan, deze is zo lijp![]()
[afbeelding]
Mooi fimpje inderdaad, gave achtergrond muziek!quote:Op maandag 20 maart 2006 19:09 schreef Fillipe het volgende:
Ik heb zelf ook altijd een enorme fascinatie gehad voor vliegtuigen, waarschijnlijk omdat ik de baan als piloot gewoon té stoer vindt. Nu is het geval dat een vriend van mijn broer nu zo'n 2 jaar alweer piloot is voor Easyjet. Hij woont samen met andere piloten in Londen, en die gasten hebben een filmpje gemaakt. Te downloaden op http://www.coltair.com/video/Gash%20Flying.wmv , (28 mb) Ik kan er iig uren naar kijken.
Vind het hier iets gepaster om te posten dan in het PTA filmpjes topic, aangezien daar 99% autofilmpjes gepost worden.
Als iemand nog meer van zulke filmpjes heeft, hou ik me graag aanbevolen.
Mooi hoor!quote:
Shiiit!! Heb ik gemistquote:Op vrijdag 24 maart 2006 22:59 schreef JoeKurr het volgende:
Vandaag even naar IJmuiden geweest, toen we daar aankwamen lag de carrier net in de sluis.
Op het dek stonden op dat moment vijf EAV-8B Matadors, en een Sea King.
Langs het Noordzeekanaal hadden we prima mogelijkheden om foto's te maken.
Het schip doet wel mee aan dezelfde oefening, maar ligt het hele weekend in Amsterdam.quote:Op zaterdag 25 maart 2006 18:32 schreef Loekje het volgende:
[..]
Shiiit!! Heb ik gemist. Hoorde dit schip bij al die schepen die naar Den Helder gaan?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |