Euhmz, lijkt me toch duidelijk. Dat vliegtuig crasht een beetje. Ik vermoed dat euhmz het staartroer ofzo vastzat omdat dat ding nogal hard naar rechts gaat meteen na de start... en als je slippend vliegt is dat niet echt efficient dus komt ie niet echt hoog en nja, die landing is gewoon compleet verneuktquote:Op woensdag 22 maart 2006 17:08 schreef Rory78 het volgende:
Wat is hier precies aan de hand? http://youtube.com/watch?v=ZWC2XJYgcJU&search=accident%20plane%20colombia%20crash%20airplane%20aircraft
Dat is toch geen Lancasterquote:Op woensdag 22 maart 2006 16:42 schreef YellowLedbetter het volgende:
[afbeelding]
Een bijzonder formatie op de open dagen van de luchtmacht vorig jaar. Een Lancaster, Spitfire en F-16 naast elkaar. De foto is niet zo heel erg duidelijk omdat ze net iets te ver weg vlogen maar de F-16 vloog echt met full flaps omdat ie anders uit de lucht donderde
[afbeelding]
Een Antonov AN-124, echt een gigantische kist. Deze stond ook op Gilze-rijen.
Sja die bedoel ik. Jeweettoch, ik heb echt geen idee wat voor kist dat ook alweer was. Dat is al een tijd geleden enzoquote:Op woensdag 22 maart 2006 17:18 schreef blieblie het volgende:
[..]
Dat is toch geen Lancaster.
Dat is de B25 uit Eindhoven![]()
En die Cessna lijkt mij overbeladen. De piloot krijgt em niet netjes de lucht in.
Informatie over condens rond een vliegtuig (Prandtl-Glauert Condensatie).quote:Op zaterdag 11 maart 2006 19:29 schreef blieblie het volgende:
[afbeelding]
B1 die door geluidsbarriere gaat.
uh... nee sorry...quote:Op woensdag 22 maart 2006 15:27 schreef YellowLedbetter het volgende:
[..]
Mmzz, dus als ik het goed begrijp zat de bemanning er voor jan snot bijAlhoewel, fly-by-wire betekend gewoon dat de roeren en zulks niet op de conventionele manier wordt aangestuurd dmv stangen die rechtstreeks zijn verbonden met de stuurkolom en roeren maar dat dat gebeurd dmv electronica. Dus was het gewoon een prutsbemanning
En dus, dat komt in principe neer op hetzelfde als wat ik zeiquote:Op woensdag 22 maart 2006 18:24 schreef cheukert het volgende:
[..]
uh... nee sorry...
Bij de fly-by-wire systemen van oa. Airbus ( je weet wel, die side-sticks) geef je een signaal aan de computer, die weer een output geeft aan de roerbesturing. Je kan gaan duwen/trekken wat je wilt, maar zolang de computer niks doet gebeurd er ook niks.
Stel dat je volle uitslagen geeft met je knuppel bij conventionele besturing met een aanzienlijke snelheid, zou het kunnen dat je het vliegtuig molt. Doe je dit bij bv. een airbus stelt de computer netjes alles bij
Ja, dat is nogal essentieelquote:Op woensdag 22 maart 2006 18:27 schreef YellowLedbetter het volgende:
[..]
En dus, dat komt in principe neer op hetzelfde als wat ik zeiAlleen vergat ik dat van die computer te vermelden
Ach ja, enig inzicht mag toch wel verwacht worden van de mensen die hier komenquote:
Nee hoor, ik kom gewoon voor de mooie foto'squote:Op woensdag 22 maart 2006 21:15 schreef YellowLedbetter het volgende:
[..]
Ach ja, enig inzicht mag toch wel verwacht worden van de mensen die hier komen
Er is nog ergens een topic over gilze-rijen... daar staan ook een heleboel foto's in...quote:Op donderdag 23 maart 2006 11:28 schreef JoeKurr het volgende:
Hier nog wat plaatjes van Gilze-Rijen:
Een niet alledaags gezicht: een Egyptische C-130H op Nederlandse bodem
[afbeelding]
De Royal Jordanian Falcons in actie
[afbeelding]
De take-off van de Belgische Fouga CM-170 Magister levert altijd leuke plaatjes op
[afbeelding]
De Red Arrows blijven ook altijd mooi om te zien
[afbeelding]
Airpower Demo
[afbeelding]
Twee gelegenheidsformaties, een met alle Nederlandse demoteams, de andere met 50 jaar historie
[afbeelding]
[afbeelding]
Crossover Break van het Breitling Team (enige civiele Jet team ter wereld)
[afbeelding]
Als alles meezit, heb ik morgen foto's van de Spaanse aircraft carrier "SPS Principe de Asturias R11".
Dat denk ik ook, te zwaar beladen en hij stijgt op met flaps (quote:Op woensdag 22 maart 2006 17:10 schreef PeuRac het volgende:
lijkt alsof die overbeladen is?
Dit jaar Leeuwarden idd.quote:Op donderdag 23 maart 2006 11:40 schreef MutZ het volgende:
[..]
Er is nog ergens een topic over gilze-rijen... daar staan ook een heleboel foto's in...
Dit jaar wordt het weer leeuwarden
Dat klinkt superquote:Op donderdag 23 maart 2006 11:57 schreef JoeKurr het volgende:
[..]
Dit jaar Leeuwarden idd.
Dat gaat een zeer interessante show worden.
Paar highlights die al bevestigd zijn:
- Blue Angels (6x F-18C + 1x F-18B + 1x C-130T) (full demo, inclusief een JATO-start van de C-130T 'Fat Albert')
- Midnight Hawks (4x Hawk T.1)
- Hunter Flying Group (2x Hawker Hunter + 1x Vampire)
- RAF C-130J Tactical Demo
Nog niet bevestigd, maar wel in behandeling:
- USAF F-15E Solo Display (wacht op toestemming om twee F-15's van Lakenheath te lenen)
Vrijdag 16 en zaterdag 17 juni.quote:Op donderdag 23 maart 2006 13:18 schreef Alexxxxx het volgende:
Welke dagen is de show hier? (leeuwarden)
hmmz, bij de formatie met de Apache, PC-7 en F-16, lijkt het alsof de F-16 bijna uit de lucht flikkert omdat de Apache niet zo snel kan gaan. Volgens mij zie ik ook de flaps bij de f-16, niet zo duidelijkquote:Op donderdag 23 maart 2006 11:28 schreef JoeKurr het volgende:
Hier nog wat plaatjes van Gilze-Rijen:
Een niet alledaags gezicht: een Egyptische C-130H op Nederlandse bodem
[afbeelding]
De Royal Jordanian Falcons in actie
[afbeelding]
De take-off van de Belgische Fouga CM-170 Magister levert altijd leuke plaatjes op
[afbeelding]
De Red Arrows blijven ook altijd mooi om te zien
[afbeelding]
Airpower Demo
[afbeelding]
Twee gelegenheidsformaties, een met alle Nederlandse demoteams, de andere met 50 jaar historie
[afbeelding]
[afbeelding]
Crossover Break van het Breitling Team (enige civiele Jet team ter wereld)
[afbeelding]
Als alles meezit, heb ik morgen foto's van de Spaanse aircraft carrier "SPS Principe de Asturias R11".
Correct, hij vliegt een 'high-alpha pass', oftwel een hoge invalshoek met lage snelheid ca. 110~120 kts denk ik. Dan gaan bij de F-16 de slats en flaps mee.quote:Op donderdag 23 maart 2006 19:11 schreef cheukert het volgende:
[..]
hmmz, bij de formatie met de Apache, PC-7 en F-16, lijkt het alsof de F-16 bijna uit de lucht flikkert omdat de Apache niet zo snel kan gaan. Volgens mij zie ik ook de flaps bij de f-16, niet zo duidelijk
Ja doenquote:Op donderdag 23 maart 2006 19:29 schreef cheukert het volgende:
Zo heb ik nog een filmpje met een ASH-25 (zweefvliegtuig) die samen met een Mirga een low-pass maakt, zie je ook de Mirage met extreem hoge neusstand, zal even servertje zoeken om t erop te gooien
Hey daar was ik ook bij.. Wel grappig, die heli vloog op top snelheid en die straaljager op zn aller langzaamst..quote:Op donderdag 23 maart 2006 11:28 schreef JoeKurr het volgende:
Hier nog wat plaatjes van Gilze-Rijen:
Een niet alledaags gezicht: een Egyptische C-130H op Nederlandse bodem
[afbeelding]
De Royal Jordanian Falcons in actie
[afbeelding]
De take-off van de Belgische Fouga CM-170 Magister levert altijd leuke plaatjes op
[afbeelding]
De Red Arrows blijven ook altijd mooi om te zien
[afbeelding]
Airpower Demo
[afbeelding]
Twee gelegenheidsformaties, een met alle Nederlandse demoteams, de andere met 50 jaar historie
[afbeelding]
Crossover Break van het Breitling Team (enige civiele Jet team ter wereld)
[afbeelding]
Als alles meezit, heb ik morgen foto's van de Spaanse aircraft carrier "SPS Principe de Asturias R11".
beetje tussen in, top van de Apache is 140 kts in horizontale vlucht, de F-16 heeft een minimum van ca 110 kts.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 12:22 schreef blup het volgende:
[..]
Hey daar was ik ook bij.. Wel grappig, die heli vloog op top snelheid en die straaljager op zn aller langzaamst..
Heiligschennisquote:Op vrijdag 24 maart 2006 12:14 schreef M5 het volgende:
F-14 Tomcat: (binnenkort allemaal uit dienst)
Of je werkt bij de luchtmacht, of je interesseert je er gewoon heel erg voorquote:Op vrijdag 24 maart 2006 12:25 schreef M5 het volgende:
[..]
beetje tussen in, top van de Apache is 140 kts in horizontale vlucht, de F-16 heeft een minimum van ca 110 kts.
Uit m'n profiel:quote:Op vrijdag 24 maart 2006 12:26 schreef YellowLedbetter het volgende:
[..]
Of je werkt bij de luchtmacht, of je interesseert je er gewoon heel erg voor
quote:Opleiding: HTS Luchtvaarttechnologie, BSc
Ja ik reageerde wat te snel want ik keek na mijn reactie pas in je profielquote:
De laatste was toch al uit dienst?quote:Op vrijdag 24 maart 2006 12:14 schreef M5 het volgende:
F-14 Tomcat: (binnenkort allemaal uit dienst)
quote:
Ik las net ergens 2006, maar de laatste vlucht vanaf een vliegdekschip is iig al geweest, 2 maanden geleden ofzo.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 13:00 schreef M5 het volgende:
[..]
Ik dacht dat de laatste in 2008 er uit gaat.
quote:TR Traps Last Tomcat from Combat Mission
Navy News | Stephen Murphy | February 15, 2006
ABOARD USS THEODORE ROOSEVELT - A chapter in naval aviation history drew to a close Feb. 8 aboard USS Theodore Roosevelt (CVN 71) with the last recovery of an F-14 Tomcat from a combat mission.
Piloted by Capt. William G. Sizemore II, commander, Carrier Air Wing (CVW) 8, Fighter Squadron (VF) 213’s aircraft 204 was trapped at 12:35 a.m. and marked one of the final stages of the Navy’s transition from the F-14 to F/A-18 E/F Super Hornet.
“It’s the end of an era and it just kind of worked out that I was the last trap,” said Sizemore. “This is one of the best airplanes ever built, and it’s sad to see it go away. It’s just a beautiful airplane. It’s powerful, it has presence, and it just looks like the ultimate fighter.”
Lt. Bill Frank, a VF-31 pilot, also took part in the last mission, and is credited with being the last pilot to ever drop a bomb from an F-14 Tomcat.
“We were called on to drop, and that’s what we did,” said Frank. “It’s special and it’s something I can say I did, but what’s more important is the work of the Sailors who made it possible. They have worked so hard during this cruise to make every Tomcat operational.”
The decision to incorporate the Super Hornet and decommission the F-14 is mainly due to high amount of maintenance required to keep the Tomcats operational. On average, an F-14 requires nearly 50 maintenance hours for every flight hour, while the Super Hornet requires five to 10 maintenance hours for every flight hour.
“I don’t think there is anything better than a Tomcat, but it’s probably a good time for it to go away,” said Senior Chief Aviation Machinist’s Mate (AW) Gene Casterlin, VF-31. “The Navy is getting smaller and more efficient, and it will only get harder to maintain the Tomcat. But no matter what, the Tomcat is the sexiest airplane in the sky.”
The F-14 entered operational service with Navy fighter squadrons VF-1 Wolfpack and VF-2 Bounty Hunters aboard USS Enterprise (CVN 65) in September 1974. The Tomcat’s purpose was to serve as a fighter interceptor, and it eventually replaced the F-4 Phantom II Fighter, which was phased out in 1986.
During their final deployment with TR, VF-31 and 213 collectively completed 1,163 combat sorties totaling 6,876 flight hours, and dropped 9,500 pounds of ordnance during reconnaissance, surveillance, and close air support missions in support of OIF.
“As we near the end of the Tomcat’s last deployment, we are proud of our legacy and take solace in the fact that the Tomcat is going out at the top of its game, but also regret saying farewell to an old, revered and trusted friend," said Cmdr. Richard LaBranche, VF-31 commanding officer.
In keeping with its history of being adaptable to new challenges, the Tomcat soared to a new level during its last deployment when it became the first Navy aircraft to make use of the Remotely Operated Video Enhanced Receivers (ROVER) system in December of last year. The system allows for ground forces to view video via laptop computers which gives them the ability to view their surroundings from the aircrafts’ point of view in real time, and ultimately provides better reconnaissance and target identification, which are essential to combat air support missions in Iraq.
Previously, ROVER had been used by the Air Force, and with a few modifications from personnel of Naval Air Station Oceana, Va., and members from Naval Air Depot Jacksonville, Fla., it became one of the last great modifications to the Tomcat.
"From its inception, the Tomcat has been the icon of Naval Aviation with its striking appearance, speed, formidable lethality and versatility,” said LaBranche. “It is more capable today than at any other time during its existence because of the innovation, dedication, and tenacity of every maintainer and pilot who has ever been associated with it.”
VF-213 pilots who are making the transition to the Super Hornet will begin F/A-18F (double seat) training in April, and the squadron will be operational, or “safe for flight,” in September. VF-31 pilots who are making the transition will begin F/A-18E (single seat) training in October, and the squadron will be safe for flight in April 2007. This will make VF-31 the last official Tomcat squadron in the Navy.
Maintainers in both squadrons will be begin training to perform their specific maintenance job as it pertains to the Super Hornet, shortly following this deployment. Their training will last anywhere from six weeks up to seven months, depending on the type of maintenance skills involved.
Mooi!quote:Op vrijdag 24 maart 2006 12:14 schreef M5 het volgende:
Weer eens tijd voor wat Pics:
[...]
Boeing 747:
[afbeelding]
[afbeelding]
plaatje doet het niet:quote:Op vrijdag 24 maart 2006 13:12 schreef YellowLedbetter het volgende:
Nog een eerbetoon aan de Tomcat dan, deze is zo lijp![]()
[afbeelding]
Mooi fimpje inderdaad, gave achtergrond muziek!quote:Op maandag 20 maart 2006 19:09 schreef Fillipe het volgende:
Ik heb zelf ook altijd een enorme fascinatie gehad voor vliegtuigen, waarschijnlijk omdat ik de baan als piloot gewoon té stoer vindt. Nu is het geval dat een vriend van mijn broer nu zo'n 2 jaar alweer piloot is voor Easyjet. Hij woont samen met andere piloten in Londen, en die gasten hebben een filmpje gemaakt. Te downloaden op http://www.coltair.com/video/Gash%20Flying.wmv , (28 mb) Ik kan er iig uren naar kijken.
Vind het hier iets gepaster om te posten dan in het PTA filmpjes topic, aangezien daar 99% autofilmpjes gepost worden.
Als iemand nog meer van zulke filmpjes heeft, hou ik me graag aanbevolen.
Mooi hoor!quote:
Shiiit!! Heb ik gemistquote:Op vrijdag 24 maart 2006 22:59 schreef JoeKurr het volgende:
Vandaag even naar IJmuiden geweest, toen we daar aankwamen lag de carrier net in de sluis.
Op het dek stonden op dat moment vijf EAV-8B Matadors, en een Sea King.
Langs het Noordzeekanaal hadden we prima mogelijkheden om foto's te maken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |