abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_36269886
lijkt alsof die overbeladen is?
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
pi_36269917
quote:
Euhmz, lijkt me toch duidelijk. Dat vliegtuig crasht een beetje. Ik vermoed dat euhmz het staartroer ofzo vastzat omdat dat ding nogal hard naar rechts gaat meteen na de start... en als je slippend vliegt is dat niet echt efficient dus komt ie niet echt hoog en nja, die landing is gewoon compleet verneukt
Tralalalala Die Dom Die Dom
pi_36270100
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 16:42 schreef YellowLedbetter het volgende:
[afbeelding]
Een bijzonder formatie op de open dagen van de luchtmacht vorig jaar. Een Lancaster, Spitfire en F-16 naast elkaar. De foto is niet zo heel erg duidelijk omdat ze net iets te ver weg vlogen maar de F-16 vloog echt met full flaps omdat ie anders uit de lucht donderde

[afbeelding]
Een Antonov AN-124, echt een gigantische kist. Deze stond ook op Gilze-rijen.
Dat is toch geen Lancaster .
Dat is de B25 uit Eindhoven

En die Cessna lijkt mij overbeladen. De piloot krijgt em niet netjes de lucht in.
pi_36270237
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 17:18 schreef blieblie het volgende:

[..]

Dat is toch geen Lancaster .
Dat is de B25 uit Eindhoven

En die Cessna lijkt mij overbeladen. De piloot krijgt em niet netjes de lucht in.
Sja die bedoel ik. Jeweettoch, ik heb echt geen idee wat voor kist dat ook alweer was. Dat is al een tijd geleden enzo En als je naar die cessna kijkt lijkt ie me niet overbeladen want er zitten maar 4 lui in ofzo maar in het stuk wat je ziet voor de crash zie je wel een heleboel mensen in een vliegtuig gepropt...ik snpa um ook niet helemaal
Tralalalala Die Dom Die Dom
  woensdag 22 maart 2006 @ 17:47:46 #256
33800 FHR
Omhoog fietsen? Stoeltjeslift!
pi_36270952
quote:
Op zaterdag 11 maart 2006 19:29 schreef blieblie het volgende:

[afbeelding]
B1 die door geluidsbarriere gaat.
Informatie over condens rond een vliegtuig (Prandtl-Glauert Condensatie).
En nog wat over 'sonic boom'.

En nog wat pics:

Landing gear van een Dash8 boven de Nigeriaanse Jungle


En in de wolken waren ook nog een paar bergjes verstopt.


Dash8 op het platform.

[ Bericht 1% gewijzigd door FHR op 23-03-2006 08:31:40 ]
Fietsen is gezond, eet meer fiets
pi_36272102
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 15:27 schreef YellowLedbetter het volgende:

[..]

Mmzz, dus als ik het goed begrijp zat de bemanning er voor jan snot bij Alhoewel, fly-by-wire betekend gewoon dat de roeren en zulks niet op de conventionele manier wordt aangestuurd dmv stangen die rechtstreeks zijn verbonden met de stuurkolom en roeren maar dat dat gebeurd dmv electronica. Dus was het gewoon een prutsbemanning
uh... nee sorry...
Bij de fly-by-wire systemen van oa. Airbus ( je weet wel, die side-sticks) geef je een signaal aan de computer, die weer een output geeft aan de roerbesturing. Je kan gaan duwen/trekken wat je wilt, maar zolang de computer niks doet gebeurd er ook niks.
Stel dat je volle uitslagen geeft met je knuppel bij conventionele besturing met een aanzienlijke snelheid, zou het kunnen dat je het vliegtuig molt. Doe je dit bij bv. een airbus stelt de computer netjes alles bij
Ik steek je moeder in de fik!
pi_36272206
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 18:24 schreef cheukert het volgende:

[..]

uh... nee sorry...
Bij de fly-by-wire systemen van oa. Airbus ( je weet wel, die side-sticks) geef je een signaal aan de computer, die weer een output geeft aan de roerbesturing. Je kan gaan duwen/trekken wat je wilt, maar zolang de computer niks doet gebeurd er ook niks.
Stel dat je volle uitslagen geeft met je knuppel bij conventionele besturing met een aanzienlijke snelheid, zou het kunnen dat je het vliegtuig molt. Doe je dit bij bv. een airbus stelt de computer netjes alles bij
En dus, dat komt in principe neer op hetzelfde als wat ik zei Alleen vergat ik dat van die computer te vermelden
Tralalalala Die Dom Die Dom
  woensdag 22 maart 2006 @ 18:56:14 #259
36666 Furious
animalist.
pi_36273035
Voor de liefhebbers; Een van de laatste vluchten op Kai-Tak 's avonds. Ook vet hoe je al die flitsen van de camera's ziet van lui die van deze laatste vlucht foto's schieten, dat moet gewoon een kick geven als piloot.
Ik post om het posten.
pi_36277921
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 18:27 schreef YellowLedbetter het volgende:

[..]

En dus, dat komt in principe neer op hetzelfde als wat ik zei Alleen vergat ik dat van die computer te vermelden
Ja, dat is nogal essentieel
Ik steek je moeder in de fik!
pi_36277938
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 21:15 schreef cheukert het volgende:

[..]

Ja, dat is nogal essentieel
Ach ja, enig inzicht mag toch wel verwacht worden van de mensen die hier komen
Tralalalala Die Dom Die Dom
pi_36282559
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 21:15 schreef YellowLedbetter het volgende:

[..]

Ach ja, enig inzicht mag toch wel verwacht worden van de mensen die hier komen
Nee hoor, ik kom gewoon voor de mooie foto's
  donderdag 23 maart 2006 @ 11:28:22 #263
13077 JoeKurr
DFDT Flight Lead
pi_36291610
Hier nog wat plaatjes van Gilze-Rijen:

Een niet alledaags gezicht: een Egyptische C-130H op Nederlandse bodem


De Royal Jordanian Falcons in actie


De take-off van de Belgische Fouga CM-170 Magister levert altijd leuke plaatjes op


De Red Arrows blijven ook altijd mooi om te zien


Airpower Demo


Twee gelegenheidsformaties, een met alle Nederlandse demoteams, de andere met 50 jaar historie



Crossover Break van het Breitling Team (enige civiele Jet team ter wereld)


Als alles meezit, heb ik morgen foto's van de Spaanse aircraft carrier "SPS Principe de Asturias R11".
Past niet in een MiG-21, maar wél in een MiG-29
Tweede overall bij het Europees Kampioenschap Lock On: Flaming Cliffs
pi_36291925
quote:
Op donderdag 23 maart 2006 11:28 schreef JoeKurr het volgende:
Hier nog wat plaatjes van Gilze-Rijen:

Een niet alledaags gezicht: een Egyptische C-130H op Nederlandse bodem
[afbeelding]

De Royal Jordanian Falcons in actie
[afbeelding]

De take-off van de Belgische Fouga CM-170 Magister levert altijd leuke plaatjes op
[afbeelding]

De Red Arrows blijven ook altijd mooi om te zien
[afbeelding]

Airpower Demo
[afbeelding]

Twee gelegenheidsformaties, een met alle Nederlandse demoteams, de andere met 50 jaar historie
[afbeelding]
[afbeelding]

Crossover Break van het Breitling Team (enige civiele Jet team ter wereld)
[afbeelding]

Als alles meezit, heb ik morgen foto's van de Spaanse aircraft carrier "SPS Principe de Asturias R11".
Er is nog ergens een topic over gilze-rijen... daar staan ook een heleboel foto's in...

Dit jaar wordt het weer leeuwarden
[18:02:51] <Lynx666> Jij bent erg op je eigen speciale manier, MutZ :')
<gr8w8>bitch
pi_36292128
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 17:10 schreef PeuRac het volgende:
lijkt alsof die overbeladen is?
Dat denk ik ook, te zwaar beladen en hij stijgt op met flaps ( Ik weet niet of dat standaard is op de Cessna maar op kleine toestellen meestal niet). En hij gaat of de stall in, of hij trekt z'n flaps in en kukelt weer naar beneden.
Ik post om het posten.
  donderdag 23 maart 2006 @ 11:57:13 #266
13077 JoeKurr
DFDT Flight Lead
pi_36292340
quote:
Op donderdag 23 maart 2006 11:40 schreef MutZ het volgende:

[..]

Er is nog ergens een topic over gilze-rijen... daar staan ook een heleboel foto's in...

Dit jaar wordt het weer leeuwarden
Dit jaar Leeuwarden idd.
Dat gaat een zeer interessante show worden.

Paar highlights die al bevestigd zijn:

- Blue Angels (6x F-18C + 1x F-18B + 1x C-130T) (full demo, inclusief een JATO-start van de C-130T 'Fat Albert')
- Midnight Hawks (4x Hawk T.1)
- Hunter Flying Group (2x Hawker Hunter + 1x Vampire)
- RAF C-130J Tactical Demo

Nog niet bevestigd, maar wel in behandeling:
- USAF F-15E Solo Display (wacht op toestemming om twee F-15's van Lakenheath te lenen)
Past niet in een MiG-21, maar wél in een MiG-29
Tweede overall bij het Europees Kampioenschap Lock On: Flaming Cliffs
  donderdag 23 maart 2006 @ 13:08:23 #267
124172 Maikalo
Feyenoord 1908
pi_36294140
Erg tof topic
"Ja."
"Wat ja?"
"Ja toch!!"
pi_36294415
Welke dagen is de show hier? (leeuwarden)
pi_36294583
quote:
Op donderdag 23 maart 2006 11:57 schreef JoeKurr het volgende:

[..]

Dit jaar Leeuwarden idd.
Dat gaat een zeer interessante show worden.

Paar highlights die al bevestigd zijn:

- Blue Angels (6x F-18C + 1x F-18B + 1x C-130T) (full demo, inclusief een JATO-start van de C-130T 'Fat Albert')
- Midnight Hawks (4x Hawk T.1)
- Hunter Flying Group (2x Hawker Hunter + 1x Vampire)
- RAF C-130J Tactical Demo

Nog niet bevestigd, maar wel in behandeling:
- USAF F-15E Solo Display (wacht op toestemming om twee F-15's van Lakenheath te lenen)
Dat klinkt super De blue angels
Tralalalala Die Dom Die Dom
  donderdag 23 maart 2006 @ 14:31:29 #270
13077 JoeKurr
DFDT Flight Lead
pi_36296719
quote:
Op donderdag 23 maart 2006 13:18 schreef Alexxxxx het volgende:
Welke dagen is de show hier? (leeuwarden)
Vrijdag 16 en zaterdag 17 juni.
Ikzelf ga ook 15 en 18 juni naar het vliegveld, voor binnenkomend en vertrekkend verkeer.
Op die manier kan ik namelijk de toestellen die op de static worden neergezet ook nog vliegend op de foto krijgen

[ Bericht 1% gewijzigd door JoeKurr op 23-03-2006 15:17:51 ]
Past niet in een MiG-21, maar wél in een MiG-29
Tweede overall bij het Europees Kampioenschap Lock On: Flaming Cliffs
pi_36305490
quote:
Op donderdag 23 maart 2006 11:28 schreef JoeKurr het volgende:
Hier nog wat plaatjes van Gilze-Rijen:

Een niet alledaags gezicht: een Egyptische C-130H op Nederlandse bodem
[afbeelding]

De Royal Jordanian Falcons in actie
[afbeelding]

De take-off van de Belgische Fouga CM-170 Magister levert altijd leuke plaatjes op
[afbeelding]

De Red Arrows blijven ook altijd mooi om te zien
[afbeelding]

Airpower Demo
[afbeelding]

Twee gelegenheidsformaties, een met alle Nederlandse demoteams, de andere met 50 jaar historie
[afbeelding]
[afbeelding]

Crossover Break van het Breitling Team (enige civiele Jet team ter wereld)
[afbeelding]

Als alles meezit, heb ik morgen foto's van de Spaanse aircraft carrier "SPS Principe de Asturias R11".
hmmz, bij de formatie met de Apache, PC-7 en F-16, lijkt het alsof de F-16 bijna uit de lucht flikkert omdat de Apache niet zo snel kan gaan. Volgens mij zie ik ook de flaps bij de f-16, niet zo duidelijk
Ik steek je moeder in de fik!
pi_36305905
quote:
Op donderdag 23 maart 2006 19:11 schreef cheukert het volgende:

[..]

hmmz, bij de formatie met de Apache, PC-7 en F-16, lijkt het alsof de F-16 bijna uit de lucht flikkert omdat de Apache niet zo snel kan gaan. Volgens mij zie ik ook de flaps bij de f-16, niet zo duidelijk
Correct, hij vliegt een 'high-alpha pass', oftwel een hoge invalshoek met lage snelheid ca. 110~120 kts denk ik. Dan gaan bij de F-16 de slats en flaps mee.
V10
pi_36305990
Zo heb ik nog een filmpje met een ASH-25 (zweefvliegtuig) die samen met een Mirga een low-pass maakt, zie je ook de Mirage met extreem hoge neusstand, zal even servertje zoeken om t erop te gooien
Ik steek je moeder in de fik!
  vrijdag 24 maart 2006 @ 07:16:29 #274
46960 StefanP
polemicist
pi_36318532
Schaamteloze TVP, sorry
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_36323550
quote:
Op donderdag 23 maart 2006 19:29 schreef cheukert het volgende:
Zo heb ik nog een filmpje met een ASH-25 (zweefvliegtuig) die samen met een Mirga een low-pass maakt, zie je ook de Mirage met extreem hoge neusstand, zal even servertje zoeken om t erop te gooien
Ja doen ik heb em al eerder gezien maar hij is cool
Tralalalala Die Dom Die Dom
pi_36323988
Weer eens tijd voor wat Pics:

F-14 Tomcat: (binnenkort allemaal uit dienst )



F/A-18F Super Hornet:


Boeing 747:

V10
  vrijdag 24 maart 2006 @ 12:22:46 #277
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_36324249
quote:
Op donderdag 23 maart 2006 11:28 schreef JoeKurr het volgende:
Hier nog wat plaatjes van Gilze-Rijen:

Een niet alledaags gezicht: een Egyptische C-130H op Nederlandse bodem
[afbeelding]

De Royal Jordanian Falcons in actie
[afbeelding]

De take-off van de Belgische Fouga CM-170 Magister levert altijd leuke plaatjes op
[afbeelding]

De Red Arrows blijven ook altijd mooi om te zien
[afbeelding]

Airpower Demo
[afbeelding]

Twee gelegenheidsformaties, een met alle Nederlandse demoteams, de andere met 50 jaar historie

[afbeelding]

Crossover Break van het Breitling Team (enige civiele Jet team ter wereld)
[afbeelding]

Als alles meezit, heb ik morgen foto's van de Spaanse aircraft carrier "SPS Principe de Asturias R11".
Hey daar was ik ook bij.. Wel grappig, die heli vloog op top snelheid en die straaljager op zn aller langzaamst..
pi_36324322
quote:
Op vrijdag 24 maart 2006 12:22 schreef blup het volgende:

[..]

Hey daar was ik ook bij.. Wel grappig, die heli vloog op top snelheid en die straaljager op zn aller langzaamst..
beetje tussen in, top van de Apache is 140 kts in horizontale vlucht, de F-16 heeft een minimum van ca 110 kts.
V10
pi_36324346
quote:
Op vrijdag 24 maart 2006 12:14 schreef M5 het volgende:
F-14 Tomcat: (binnenkort allemaal uit dienst )
Heiligschennis
pi_36324374
quote:
Op vrijdag 24 maart 2006 12:25 schreef MaxMark het volgende:

[..]

Heiligschennis
Vertel dat de US Navy maar
V10
pi_36324383
quote:
Op vrijdag 24 maart 2006 12:25 schreef M5 het volgende:

[..]

beetje tussen in, top van de Apache is 140 kts in horizontale vlucht, de F-16 heeft een minimum van ca 110 kts.
Of je werkt bij de luchtmacht, of je interesseert je er gewoon heel erg voor
Tralalalala Die Dom Die Dom
pi_36324426
quote:
Op vrijdag 24 maart 2006 12:26 schreef YellowLedbetter het volgende:

[..]

Of je werkt bij de luchtmacht, of je interesseert je er gewoon heel erg voor
Uit m'n profiel:
quote:
Opleiding: HTS Luchtvaarttechnologie, BSc
V10
pi_36324833
quote:
Op vrijdag 24 maart 2006 12:28 schreef M5 het volgende:

[..]

Uit m'n profiel:
[..]

Ja ik reageerde wat te snel want ik keek na mijn reactie pas in je profiel
Tralalalala Die Dom Die Dom
pi_36325265
quote:
Op vrijdag 24 maart 2006 12:14 schreef M5 het volgende:

F-14 Tomcat: (binnenkort allemaal uit dienst )
De laatste was toch al uit dienst?
A mind with a heart of it's own
pi_36325317
quote:
Op vrijdag 24 maart 2006 12:53 schreef DrMarten het volgende:

[..]

De laatste was toch al uit dienst?
Echt een kutstreek van de Navy, de F-14 Tomcat is een van de mooiste jagers ooit Nja, misschien komt het ook wel doordat ik te veel Top Gun heb gezien
Tralalalala Die Dom Die Dom
pi_36325519
quote:
Op vrijdag 24 maart 2006 12:53 schreef DrMarten het volgende:

[..]

De laatste was toch al uit dienst?
Ik dacht dat de laatste in 2008 er uit gaat.
V10
pi_36325795
quote:
Op vrijdag 24 maart 2006 13:00 schreef M5 het volgende:

[..]

Ik dacht dat de laatste in 2008 er uit gaat.
Ik las net ergens 2006, maar de laatste vlucht vanaf een vliegdekschip is iig al geweest, 2 maanden geleden ofzo.
A mind with a heart of it's own
pi_36325845
quote:
TR Traps Last Tomcat from Combat Mission
Navy News | Stephen Murphy | February 15, 2006
ABOARD USS THEODORE ROOSEVELT - A chapter in naval aviation history drew to a close Feb. 8 aboard USS Theodore Roosevelt (CVN 71) with the last recovery of an F-14 Tomcat from a combat mission.

Piloted by Capt. William G. Sizemore II, commander, Carrier Air Wing (CVW) 8, Fighter Squadron (VF) 213’s aircraft 204 was trapped at 12:35 a.m. and marked one of the final stages of the Navy’s transition from the F-14 to F/A-18 E/F Super Hornet.

“It’s the end of an era and it just kind of worked out that I was the last trap,” said Sizemore. “This is one of the best airplanes ever built, and it’s sad to see it go away. It’s just a beautiful airplane. It’s powerful, it has presence, and it just looks like the ultimate fighter.”

Lt. Bill Frank, a VF-31 pilot, also took part in the last mission, and is credited with being the last pilot to ever drop a bomb from an F-14 Tomcat.

“We were called on to drop, and that’s what we did,” said Frank. “It’s special and it’s something I can say I did, but what’s more important is the work of the Sailors who made it possible. They have worked so hard during this cruise to make every Tomcat operational.”

The decision to incorporate the Super Hornet and decommission the F-14 is mainly due to high amount of maintenance required to keep the Tomcats operational. On average, an F-14 requires nearly 50 maintenance hours for every flight hour, while the Super Hornet requires five to 10 maintenance hours for every flight hour.

“I don’t think there is anything better than a Tomcat, but it’s probably a good time for it to go away,” said Senior Chief Aviation Machinist’s Mate (AW) Gene Casterlin, VF-31. “The Navy is getting smaller and more efficient, and it will only get harder to maintain the Tomcat. But no matter what, the Tomcat is the sexiest airplane in the sky.”

The F-14 entered operational service with Navy fighter squadrons VF-1 Wolfpack and VF-2 Bounty Hunters aboard USS Enterprise (CVN 65) in September 1974. The Tomcat’s purpose was to serve as a fighter interceptor, and it eventually replaced the F-4 Phantom II Fighter, which was phased out in 1986.

During their final deployment with TR, VF-31 and 213 collectively completed 1,163 combat sorties totaling 6,876 flight hours, and dropped 9,500 pounds of ordnance during reconnaissance, surveillance, and close air support missions in support of OIF.

“As we near the end of the Tomcat’s last deployment, we are proud of our legacy and take solace in the fact that the Tomcat is going out at the top of its game, but also regret saying farewell to an old, revered and trusted friend," said Cmdr. Richard LaBranche, VF-31 commanding officer.

In keeping with its history of being adaptable to new challenges, the Tomcat soared to a new level during its last deployment when it became the first Navy aircraft to make use of the Remotely Operated Video Enhanced Receivers (ROVER) system in December of last year. The system allows for ground forces to view video via laptop computers which gives them the ability to view their surroundings from the aircrafts’ point of view in real time, and ultimately provides better reconnaissance and target identification, which are essential to combat air support missions in Iraq.

Previously, ROVER had been used by the Air Force, and with a few modifications from personnel of Naval Air Station Oceana, Va., and members from Naval Air Depot Jacksonville, Fla., it became one of the last great modifications to the Tomcat.

"From its inception, the Tomcat has been the icon of Naval Aviation with its striking appearance, speed, formidable lethality and versatility,” said LaBranche. “It is more capable today than at any other time during its existence because of the innovation, dedication, and tenacity of every maintainer and pilot who has ever been associated with it.”

VF-213 pilots who are making the transition to the Super Hornet will begin F/A-18F (double seat) training in April, and the squadron will be operational, or “safe for flight,” in September. VF-31 pilots who are making the transition will begin F/A-18E (single seat) training in October, and the squadron will be safe for flight in April 2007. This will make VF-31 the last official Tomcat squadron in the Navy.

Maintainers in both squadrons will be begin training to perform their specific maintenance job as it pertains to the Super Hornet, shortly following this deployment. Their training will last anywhere from six weeks up to seven months, depending on the type of maintenance skills involved.
A mind with a heart of it's own
pi_36325851
quote:
Op vrijdag 24 maart 2006 12:14 schreef M5 het volgende:
Weer eens tijd voor wat Pics:

[...]

Boeing 747:
[afbeelding]
[afbeelding]
Mooi! Ook zoals die vleugels doorbuigen
You cannot discover new oceans unless
you have the courage to lose sight of
the shore
pi_36325869
Nog een eerbetoon aan de Tomcat dan, deze is zo lijp

Tralalalala Die Dom Die Dom
pi_36326056
quote:
Op vrijdag 24 maart 2006 13:12 schreef YellowLedbetter het volgende:
Nog een eerbetoon aan de Tomcat dan, deze is zo lijp

[afbeelding]
plaatje doet het niet:

V10
pi_36326100
Die fly-by blijft geniaal
A mind with a heart of it's own
pi_36326144
quote:
Op vrijdag 24 maart 2006 13:18 schreef M5 het volgende:

[..]

plaatje doet het niet:

[afbeelding]
Dank u voor inspringen op het niet werkende plaatje
Tralalalala Die Dom Die Dom
pi_36326992
quote:
Op maandag 20 maart 2006 19:09 schreef Fillipe het volgende:
Ik heb zelf ook altijd een enorme fascinatie gehad voor vliegtuigen, waarschijnlijk omdat ik de baan als piloot gewoon té stoer vindt. Nu is het geval dat een vriend van mijn broer nu zo'n 2 jaar alweer piloot is voor Easyjet. Hij woont samen met andere piloten in Londen, en die gasten hebben een filmpje gemaakt. Te downloaden op http://www.coltair.com/video/Gash%20Flying.wmv , (28 mb) Ik kan er iig uren naar kijken.

Vind het hier iets gepaster om te posten dan in het PTA filmpjes topic, aangezien daar 99% autofilmpjes gepost worden.

Als iemand nog meer van zulke filmpjes heeft, hou ik me graag aanbevolen.

Mooi fimpje inderdaad, gave achtergrond muziek!
pi_36328937
quote:
Op vrijdag 24 maart 2006 13:18 schreef M5 het volgende:

[..]

plaatje doet het niet:

[afbeelding]
Mooi hoor! Kan begrijpen dat de piloot hierna eventjes niet meer mocht vliegen
Hij heeft in ieder geval wel geluk dat de foto niet mislukt is
  vrijdag 24 maart 2006 @ 22:59:46 #296
13077 JoeKurr
DFDT Flight Lead
pi_36343340
Vandaag even naar IJmuiden geweest, toen we daar aankwamen lag de carrier net in de sluis.
Op het dek stonden op dat moment vijf EAV-8B Matadors, en een Sea King.
Langs het Noordzeekanaal hadden we prima mogelijkheden om foto's te maken.

[ Bericht 17% gewijzigd door JoeKurr op 25-03-2006 16:54:10 ]
Past niet in een MiG-21, maar wél in een MiG-29
Tweede overall bij het Europees Kampioenschap Lock On: Flaming Cliffs
  zaterdag 25 maart 2006 @ 16:53:35 #297
13077 JoeKurr
DFDT Flight Lead
pi_36357635
Zoals beloofd, wat meer pics van de aankomst van de Principe de Asturias.

Onze eerste stop was bij de pont in Velsen.
Hiervandaan hadden we uitzicht op de sluizen.

Twee sleepboten geleiden het schip de sluis uit.



Eenmaal uit de sluis werden de sleepboten losgemaakt, en kon de carrier op eigen kracht verder.



Op het vliegdek stonden vijf EAV-8B Matadors en een SH-3H Sea King.

De Sea King was op het middendek neergezet, net voor de toren.


Een van de Matadors stond op de schans voorop het schip.


De andere vier waren geparkeerd op het achterdek, bij de lift.


Vlak nadat de carrier ons was gepasseerd, kwam de lift naar boven met nog een Matador erop.


Vanuit Amsterdam was een containerschip onderweg, en als je ze zo naast elkaar ziet, is de carrier eigenlijk helemaal niet zo groot...


Vervolgens zijn we weer in de auto gestapt en een stukje verderop gaan staan, bij de volgende pont.

Daar maakt het kanaal een flauwe bocht, die een headon shot mogelijk maakt.


De intocht van de carrier trok aardig wat belangstelling.


Helaas zijn de bezoek-uren geannuleerd (wegens "terroristische dreiging").

's Middags zijn we ook nog even langs Schiphol gereden, we waren er toch in de buurt.
Aan de kop van de Polderbaan kun je leuke plaatjes maken



Meer foto's van de aankomst zijn hier te vinden:

Aankomst Principe de Asturias in Amsterdam

[ Bericht 7% gewijzigd door JoeKurr op 25-03-2006 17:05:39 ]
Past niet in een MiG-21, maar wél in een MiG-29
Tweede overall bij het Europees Kampioenschap Lock On: Flaming Cliffs
pi_36360259
quote:
Op vrijdag 24 maart 2006 22:59 schreef JoeKurr het volgende:
Vandaag even naar IJmuiden geweest, toen we daar aankwamen lag de carrier net in de sluis.
Op het dek stonden op dat moment vijf EAV-8B Matadors, en een Sea King.
Langs het Noordzeekanaal hadden we prima mogelijkheden om foto's te maken.
Shiiit!! Heb ik gemist . Hoorde dit schip bij al die schepen die naar Den Helder gaan?
pi_36360769
quote:
Op vrijdag 24 maart 2006 13:18 schreef M5 het volgende:

[..]

plaatje doet het niet:

[afbeelding]
Zeer VET
Drukqs gebruik wordt zo geromantiseerd
last.fm
pi_36364360
Ik heb net het programmaatje Webshots ontdekt, elk half uur een nieuwe achtergrond uit dit geweldige topic
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')