Op termijn wel ja.quote:Op woensdag 15 maart 2006 19:51 schreef PsychoDude_666 het volgende:
De MD-11 ging er toch ook uit bij KLM?
zit dat ook te kijken, doe je nog verdomd snelquote:Op woensdag 15 maart 2006 21:18 schreef Brembo het volgende:
Zat eff tv te kijken, een of ander vaag programma met een hele mooi vraag.
[[url=http://img129.imagevenue.com/loc188/th_53898_TV2006031521123300.jpg]afbeelding][/URL]
Madeira.quote:Op woensdag 15 maart 2006 20:04 schreef M5 het volgende:
Weer tijd voor wat pics:
Mooi veldje in Portugal:
[[url=http://img126.imagevenue.com/loc95/th_49022_0925103.jpg]afbeelding][/URL]
Wat pics met condensatie:
[[url=http://img135.imagevenue.com/loc181/th_49108_0946740.jpg]afbeelding][/URL]
[[url=http://img135.imagevenue.com/loc282/th_49164_0981791.jpg]afbeelding][/URL]
A380:
[[url=http://img111.imagevenue.com/loc275/th_49228_0949175.jpg]afbeelding][/URL]
Sint Maarten:
[[url=http://img14.imagevenue.com/loc222/th_49273_0950153.jpg]afbeelding][/URL]
Strepen trekken:
[[url=http://img103.imagevenue.com/loc229/th_49329_0955388.jpg]afbeelding][/URL]
Zurich:
[[url=http://img127.imagevenue.com/loc60/th_49384_0987651.jpg]afbeelding][/URL]
Cockpit MD-11:
[[url=http://img126.imagevenue.com/loc67/th_49426_0985784.jpg]afbeelding][/URL]
Fedex probeert elke MD11 die nog een beetje redelijke staat van dienst is aan te schaffen voor hun vloot. Zij hebben dus ook de grootste MD-11 vloot ter wereldquote:Op woensdag 15 maart 2006 19:33 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Gaat Mdd nog wel een nieuw type ontwikkelen? Want die MD11 bestaat al een tijd. Ik neem niet aan dat veel maatschappijen dit type nog aanschaffen.
ze gaan naar 57 stuks, maar ze hebben ook nog 81 DC-10/MD-10's staan.quote:Op woensdag 15 maart 2006 23:45 schreef Flyingdutchman het volgende:
[..]
Fedex probeert elke MD11 die nog een beetje redelijke staat van dienst is aan te schaffen voor hun vloot. Zij hebben dus ook de grootste MD-11 vloot ter wereld
quote:Op donderdag 16 maart 2006 17:31 schreef M5 het volgende:
[..]
ze gaan naar 57 stuks, maar ze hebben ook nog 81 DC-10/MD-10's staan.
vraag ik me ook af, aangezien deze als een kreng (veel te complex) schijnt te vliegen (zelf geen ervaring mee overigens)quote:Op donderdag 16 maart 2006 21:20 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Wat ziet deze maatschappij in de "oude" MD-11's?
DC-10-30CF's zijn zeer gewilde vrachtkisten, zeker als er nog relatief weinig vlieguren opstaan. Waarom weet ik niet.quote:Op donderdag 16 maart 2006 21:20 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Wat ziet deze maatschappij in de "oude" MD-11's?
quote:Op donderdag 16 maart 2006 21:20 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Wat ziet deze maatschappij in de "oude" MD-11's?
Waarschijnlijk zal het gewoon een relatief goedkoop toestel voor hen zijn, waar ze inmiddels natuurlijk heel erg veel ervaring mee hebben. En het is natuurlijk erg efficient qua onderhoud en reperatie om veel dezelfde toestellen te hebben.quote:De MD-11 is een efficiënt, betrouwbaar toestel dat uitstekend geschikt is voor ons internationale systeem", aldus David Bronczek, President en Chief Executive Officer van FedEx. "Dit vliegtuig zal FedEx in staat stellen tot in de volgende eeuw tegemoet te komen aan de steeds grotere vraag van onze klanten naar internationale diensten."
Dat is de Lockheed SR-71 Blackbird, het snelste vliegtuig van de Amerikaanse luchtmacht. (topsnelheid: Mach 3.5)quote:Op vrijdag 17 maart 2006 00:19 schreef Jaguarized het volgende:
Stealth vliegtuig of bommenwerper, 1 van de 2 meende ik.
[afbeelding]
Foto genomen op de USS Intrepidquote:Op vrijdag 17 maart 2006 00:19 schreef Jaguarized het volgende:
Stealth vliegtuig of bommenwerper, 1 van de 2 meende ik.
[afbeelding]
Onderhoudstechnisch lijkt het me wel efficient en ook voor het beladen is het handig. Nu hoef je minder na te denken of iets wel of niet in het vliegtuig past aangezien alle vliegtuigen dezelfde afmetingen hebben.quote:Op donderdag 16 maart 2006 21:20 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Wat ziet deze maatschappij in de "oude" MD-11's?
impressive...die russen zijn ook nie achterlijk.. zou graag meer van die sukhoi's zien.... discovery docu's ofzo.quote:Op vrijdag 17 maart 2006 00:08 schreef JoeKurr het volgende:
Niet echt aparte foto's, maar wel aparte vliegtuigen.
Gefotografeerd tijdens een bezoekje aan Monino, het museum van de Russische luchtmacht.
[afbeelding]
Mi-12, grootste helikopter ter wereld, max payload: 44 ton
[afbeelding]
Myasischev M-50, experimentele strategische bommenwerper, is er ooit maar een van gebouwd
[afbeelding]
Sukhoi S-26 (Su-9 op ski's), bedoeld om te opereren vanaf de Noordpool. Is nooit een succes geworden.
[afbeelding]
Sukhoi T-4 (S-100) strategische bommenwerper. Deze kist had een kruissnelheid van meer dan Mach 3.
[afbeelding]
Sukhoi T-10-1, het eerste prototype van de Su-27 Flanker (en alle varianten daarvan)
Heeee gemaakt op de USS Intrepid in New York???quote:Op vrijdag 17 maart 2006 00:19 schreef Jaguarized het volgende:
Ik vond die Concorde toch wel erg gaaf.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik meende 1 van de 2 plekken ter wereld waar een Concorde van binnen te bezichtigen is.quote:Op vrijdag 17 maart 2006 19:43 schreef mirelia het volgende:
[..]
Heeee gemaakt op de USS Intrepid in New York???
Ik heb hier ook nog veel foto's gemaakt
Zal wel even kijken of ik die kan posten.
New York.quote:
Ik ben er ooit in 1 geweest in een museum in Duitsland, daar staat er 1.quote:Op zaterdag 18 maart 2006 02:43 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Ik meende 1 van de 2 plekken ter wereld waar een Concorde van binnen te bezichtigen is.
FedEx is geen vliegtuigmaatschappij maar een postbedrijf.quote:Op donderdag 16 maart 2006 21:20 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Wat ziet deze maatschappij in de "oude" MD-11's?
Ze zijn ook een vliegtuigmaatschappij die uitsluitend vracht vervoert. UPS, TNT en DHL hebben ook een flinke vloot aan vrachtvliegtuigen.quote:Op zaterdag 18 maart 2006 12:55 schreef Steijn het volgende:
[..]
FedEx is geen vliegtuigmaatschappij maar een postbedrijf.
muhaha, wij begonnen vandaag pas om half 4. Eerst beetje klussen in de hangaar tot het weer goed genoeg was en toen vliegen hequote:Op zaterdag 18 maart 2006 20:02 schreef cheukert het volgende:
nouhou... ik wil ook
hopen dat er morgen gevlogen wordt![]()
Het toestel wat erachter staat is nog interresanter. Een British Airways geval met een Nederlandse registratie. Ooit bedoeld om goedkoop op London te vliegen maar dat toestel is gewoon vergeten, hij staat al zeker 2 jaar stil en de motoren zijn er ook dus al 2 jaar geleden uitgesloopt.quote:Op zaterdag 18 maart 2006 17:13 schreef JoeKurr het volgende:
Vanmorgen ff naar de Dutch Spotters Convention geweest op Rotterdam Airport.
Daar kon je ook een tour doen over het vliegveld, en onderweg kwamen we deze kist tegen:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Deze kist is september vorig jaar naast de baan terecht gekomen tijdens take-off, en is nu total-loss.
Het landingsgestel is gebroken (hebben ze nu met wat ijzeren staven vastgezet), en de neus en de vleugeltip zijn zwaar beschadigd.
Het is overigens een Fairchild Swearingen SA-227AC Metro III van Dynamic Airlines
Volgens mij heeft British Airways geen flauw idee dat dat ding er nog steeds staat. Behalve de jaarlijkse rekening voor parkeergeld.quote:Op zaterdag 18 maart 2006 22:58 schreef JoeKurr het volgende:
Aha, vandaar dat iedereen daar foto's van stond te maken
Ik hou me meer met militair spul bezig, dus het zei me niet zoveel.
Maar deze dus:
[afbeelding]
Ziet er inderdaad uit alsof hij er al ff staat...
Laten staan is waarschijnlijk goedkoper dan laten slopen...quote:Op zaterdag 18 maart 2006 23:17 schreef Furious het volgende:
[..]
Volgens mij heeft British Airways geen flauw idee dat dat ding er nog steeds staat. Behalve de jaarlijkse rekening voor parkeergeld.
Ik wil wel helpen slopen. Ik wil best de cockpit van zo'n ding in m'n huiskamer willen hebben.quote:Op zaterdag 18 maart 2006 23:20 schreef existenz het volgende:
[..]
Laten staan is waarschijnlijk goedkoper dan laten slopen...
Hier is er nog eentje van een 737 die gaat landen op de Kai-tak-stijl approach van Madeira. Erg mooie visual landing al zeg ik het zelf.quote:Op maandag 20 maart 2006 19:09 schreef Fillipe het volgende:
Als iemand nog meer van zulke filmpjes heeft, hou ik me graag aanbevolen.
Mooi filmpje met mooie achtergrondmuziek. Hoe heet dat nummer eigenlijk?quote:Op maandag 20 maart 2006 19:09 schreef Fillipe het volgende:
Ik heb zelf ook altijd een enorme fascinatie gehad voor vliegtuigen, waarschijnlijk omdat ik de baan als piloot gewoon té stoer vindt. Nu is het geval dat een vriend van mijn broer nu zo'n 2 jaar alweer piloot is voor Easyjet. Hij woont samen met andere piloten in Londen, en die gasten hebben een filmpje gemaakt. Te downloaden op http://www.coltair.com/video/Gash%20Flying.wmv , (28 mb) Ik kan er iig uren naar kijken.
Vind het hier iets gepaster om te posten dan in het PTA filmpjes topic, aangezien daar 99% autofilmpjes gepost worden.
Als iemand nog meer van zulke filmpjes heeft, hou ik me graag aanbevolen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |