quote:De tien kandidaten die dit voorjaar in Argentinië op zoek zullen gaan naar de mol zijn : Roderick Veelo (Radio 10),Geert Hoes (GTST), Mary Lou van Steenis (Vrienden voor het leven), Peggy Vrijens (Costa), Frédérique Huydts (Meiden van de Wit), Milouska Meulens (Jeugdjournaal), Toine van Peperstraten (Studio Sport), Richard Groenendijk (Cabaretier), Liz Snoyink (De Kleine blonde dood, Phileine zegt sorry), Chris Tates (Ocean's Twelve, Cabaret). Dit betekent dat de huidige selectie kandidaten bestaat uit zes acteurs, drie kandidaten met journalistieke achtergrond en één cabaretier.
Continue talkingquote:Het land van bestemming is deze keer het Zuid-Amerikaanse Argentinië. Argentinië is het land van uitgestrekte pampas en majestueuze bergen, versierders en machos, tango-dansers en charlatans, psychiaters en beroemde schrijvers. Anders dan andere Zuid-Amerikaanse landen is 85 % van de bevolking van Europese origine. Een van de meest sprekende symbolen van Argentinië is de legendarische Gaucho. Deze bijna mythische legende vertegenwoordigt het geïdealiseerde nationale karakter : onafhankelijk, dapper, loyaal en vrijgevig. Het Argentijnse woord voor een gift of aandenken is de gauchada. Deze gauchada was een stukje handwerk van de gaucho dat hij gedurende zijn lange tochten met zijn koeien over de pampas maakte. Een gauchada kon gemaakt zijn van leer, been, steen, kortom alles wat hij onderweg kon vinden. Het begrip gauchada staat tegenwoordig voor elk gebaar of gift, gegeven zonder dat er iets wordt terugverwacht.
Een deel van de opnames voor WIDM 2006 heeft plaatsgevonden in en rond Salta. Salta, gelegen in een uitgestrekte vruchtbare vallei, heeft nog veel van zijn koloniale sfeer behouden. De omgeving van Salta is dan ook het meest authentieke Andesgebied van Argentinië , met hoge bergtoppen, grote spierwitte zoutvlaktes en de dorre 'altiplano' (hoogvlakten), maar ook sinaasappelbossen en subtropische jungle. De oorspronkelijke Andescultuur is nog duidelijk herkenbaar in enkele oude inca-bouwwerken in de omgeving en in de kleurrijke indiaanse markt. Deze omgeving leent zich prima voor een grote variëteit aan molopdrachten. Zo start in Salta de spectaculaire treinreis el Tren a las Nubes. Deze 'treinrit door de wolken' voert vanuit Salta, dat gelegen is op ongeveer 1200 meter, naar een hoogte van meer dan 4200 meter.
Mary-Lou is tofquote:Op vrijdag 10 maart 2006 21:31 schreef The_BoezelaaR het volgende:
[..]
Die hoer uit Vrienden voor het Leven
Ja maar hij zei dat er in totaal maar drie mensen wistenm dat ze door waren naar ronde 2 . De mol weet dat zeker..... plus dus nog twee anderen. Volgens mij zit de mol dus bij die drie....quote:Op vrijdag 10 maart 2006 21:34 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Toine, Roderick en Liz zijn zeker door, zijn er toch drie of kan ik niet tellen?
quote:Aflevering 1, Dagboek De Mol
DAGBOEK VAN DE MOL
* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *
Eerste dagboek-bijdrage van de Mol
Het spel is nu echt begonnen. In het vliegtuig voel ik de onderzoekende blikken van mijn negen medekandidaten. Ik ken ze allemaal van gezicht en heb ze de afgelopen tijd alvast een beetje in de gaten gehouden. Wat doen ze voor werk? Hoe komen ze over? Wat wordt er over hen geschreven? Dat is het handige van ‘bekende Nederlander’ zijn. Het zijn in ieder geval geen volslagen vreemden die ik moet gaan misleiden en ook jij hebt waarschijnlijk al een beeld van de kandidaten. Misschien heb je zelfs al op voorhand je verdenkingen. Zouden zij mij al verdenken? Misschien kijken ze wel gewoon naar me omdat ze me niet kennen, net zoals ik ook hen onderzoekend opneem. Bij wie zal ik het moeilijk krijgen? Wie zal me snel doorzien? Ik voel ineens de druk van de mol. Stel dat de anderen meteen doorhebben dat ik het ben? Maar nee, ik ken mezelf en ik weet dat ik dit kan. Ik zal ze allemaal om de tuin gaan leiden, laat ze mij maar onderzoekend aankijken. Ik kijk net zo vragend terug. Ik ben de mol en niemand die dat te weten komt…voorlopig tenminste.
In Buenos Aires wacht Karel ons op met een verrassende mededeling. Ik weet wat me te doen staat en alles loopt zoals gepland. Liz steekt als eerste haar hand op. Een licht gevoel van macht en een grote glimlach diep verborgen van binnen. Het spel is nu echt begonnen!
bron: wieisdemol.nlquote:Aflevering 1, Dagboek Geert
"MET NOG VIER JOKERS IN MIJN BROEKZAK, MAAK IK DE TEST ALS SLECHTSTE..."
* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *
Dagboek van afvaller 1: Geert
Ik ben nog steeds moe van de heenreis en kan nu, nog geen 24 uur later, alweer terug naar Nederland. Wat een spel! Ik heb echt de verkeerde berekeningen gemaakt. Het zal ook wel vreemd overkomen dat ik, met nog vier jokers in mijn broekzak, de test als slechtste maak. Ik hoor de meningen en vragen al: "Had je maar…!" "Waarom heb je…?" "Hoe kun je nou…?"
"Kom jij maar eens hier zitten", zeg ik dan op mijn beurt!
Je bent moe, het is allemaal nieuw, het is lastig, het is koud en je hebt geen idee wie De Mol is. Ik had natuurlijk wel een idee, maar daar zat ik dus verkeerd mee. Zo blijkt. Ach ja, de positieve kant van het verhaal is dat ik een prachtige glimp van Argentinië heb mogen opvangen, dat ik Mary-Lou een stapje verder heb kunnen helpen met mijn jokers en dat ik nu een sterk vermoeden heb wie De Mol niet is. Ik kan de rest alleen maar veel succes wensen!
Al wil ik dit jaar een man verdenken,quote:
Ah op die fiets.quote:Op vrijdag 10 maart 2006 21:40 schreef teig het volgende:
[..]
Ja maar hij zei dat er in totaal maar drie mensen wistenm dat ze door waren naar ronde 2 . De mol weet dat zeker..... plus dus nog twee anderen. Volgens mij zit de mol dus bij die drie....
Bang?! Dat zou juist heel tof zijn als Geert terugkomt.quote:Op vrijdag 10 maart 2006 21:41 schreef DrMarten het volgende:
Die eerste paar afleveringen en zeker de eerste kun je er nog geen peil op trekken wie de mol is. Terecht dat Karel zei dat het gokken is die eerste aflevering en idd een beetje dom om maar 2 van die jokers in te zetten.
WEl gaaf dat er eindelijk direct iemand uit gaat. Ben wel bang dat ie idd weer terug zal komen.
bronquote:Hint 1,
Waarom steekt Liz meteen haar hand op bij het voorstel van Karel om zich drie afleveringen van de groep af te zonderen?
Hint 2,
Richard zegt dat Mary-Lou zich vergelijkt met een kat, terwijl hij haar heeft horen zeggen, dat ze zich met een eekhoorn vergelijkt.
Hint 3,
Milouska zorgt ervoor dat er duizend euro van de pot afgaat.
Hint 4,
Geert haalt duizend euro van de pot af.
Hint 5,
Toine kan tweeduizend euro verdienen en kiest ervoor dit niet te doen, waardoor hij de vrijstelling zeker voor zichzelf wint.
Hint 6,
Peggy had tweeduizend euro voor de pot kunnen verdienen, maar besluit het tweede bordje niet om te draaien.
Liz en Roderick moeten de tango dans gaan leren en dan die tango gaan doenquote:Op vrijdag 10 maart 2006 21:38 schreef E.T. het volgende:
karel deed 't goed![]()
en Milouska is de mol..
wel een vage actie dat Liz en Roderick apart zitten
Naja, dat was de vorige keer ook niet zo, dus daar kun je niet vanuit gaan.quote:Op vrijdag 10 maart 2006 21:42 schreef niksan het volgende:
[..]
Al wil ik dit jaar een man verdenken,
ik vond het toch opmerkelijk dat Milouska als laatste de brug overging, zo nerveus was ze niet
én het ligt wel erg voor de hand dat een acteur de mol zou moeten zijn (acteren enzo)![]()
Daarmee bedoelde ik dat het te simpel zou wezen als een acteur de mol zou zijnquote:Op vrijdag 10 maart 2006 21:43 schreef Chowi het volgende:
[..]
Naja, dat was de vorige keer ook niet zo, dus daar kun je niet vanuit gaan.
-2000 zat er toch niet in? Alleen -1000 en +2000quote:Op vrijdag 10 maart 2006 21:42 schreef Murray het volgende:
Ze heeft niet meteen 2x -2000 gepakt omdat dat de verdenking wel heel erg op haar komt liggen dan.
Ik ben meer van het harde spel. Niet goed genoeg, dan wegwezen. Geen gezeik met vrijstellingen, jokers etcquote:Op vrijdag 10 maart 2006 21:43 schreef Chowi het volgende:
[..]
Bang?! Dat zou juist heel tof zijn als Geert terugkomt..
Dat kost weer een ticket hè? Bij de AVRO letten ze ook op de centjesquote:Op vrijdag 10 maart 2006 21:44 schreef Airelle het volgende:
[..]
Ik had verwacht dat ze als stewardess in het vliegtuig zou zitten.
Je weet ook niet zeker of hij wel écht de test het slechtst gemaakt heeft...quote:Op vrijdag 10 maart 2006 21:46 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Ik ben meer van het harde spel. Niet goed genoeg, dan wegwezen. Geen gezeik met vrijstellingen, jokers etc
misschien had een ander wel meer vragen fout idd en meer jokers ingezet. Daarom vind ik het ook jammer dat die dingen er zijn. Van mij mag het zo simpel mogelijk blijven.quote:Op vrijdag 10 maart 2006 21:48 schreef Chowi het volgende:
[..]
Je weet ook niet zeker of hij wel écht de test het slechtst gemaakt heeft....
hij is gelukkig iemand die het spelletje speelt om te winnen....quote:Op vrijdag 10 maart 2006 21:48 schreef schatje het volgende:
Ik heb ook een sterk vermoeden dat Toine voor leuk kijkplezier gaat zorgen.
I agree.quote:Op vrijdag 10 maart 2006 21:50 schreef DrMarten het volgende:
[..]
misschien had een ander wel meer vragen fout idd en meer jokers ingezet. Daarom vind ik het ook jammer dat die dingen er zijn. Van mij mag het zo simpel mogelijk blijven.
* DrMarten heeft een hekel aan teveel na moeten denken![]()
En hij doet het relaxt. Niet zo idioot gestressed als die radiopresentator van vorig jaar waar ik de naam van kwijt ben. Die was zo fanatiek dat al direct duidelijk was dat hij de mol niet kon zijn.quote:Op vrijdag 10 maart 2006 21:50 schreef cptmarco het volgende:
[..]
hij is gelukkig iemand die het spelletje speelt om te winnen....
Idd. Hij wilt winnen en gaat daarbij over lijkenquote:Op vrijdag 10 maart 2006 21:48 schreef schatje het volgende:
Ik heb ook een sterk vermoeden dat Toine voor leuk kijkplezier gaat zorgen.
Is dat die dikke nicht in die oranje jas? Die vond ik vandaag al irritantquote:Op vrijdag 10 maart 2006 21:52 schreef alwaysthebest het volgende:
Volgens mij gaat die Richard Groenendijk wel irritant worden.
quote:Op vrijdag 10 maart 2006 21:53 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Is dat die dikke nicht in die oranje jas? Die vond ik vandaag al irritant
Sander de Heer, die bedoel ikquote:Op vrijdag 10 maart 2006 21:52 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Idd. Hij wilt winnen en gaat daarbij over lijken
Zoals iemand in het vorige deel al zei, de Sander de Heer van deze serie
Ja, vrijstellingen, twee afleveringen lang weg blijven... Ik wil dat ze verdorie met z'n allen gaan jagen op de Mol, met mindfucks en strategische spelletjes, en dat iedereen die klote-vragen moet antwoorden en als je ze niet goed hebt, wordt gestraft daarvoor. En niets afkopen met een lullig jokertje.quote:Op vrijdag 10 maart 2006 21:51 schreef CrazyDutchPunk het volgende:
Ik vind die jokers idd maar een matige toevoeging..
Morgen 22:35 - 23:35 nederland 2.quote:Op vrijdag 10 maart 2006 21:55 schreef DarkElf het volgende:
wordt het herhaald? ik zat aan de telefoon![]()
Ik las in het vorige topic iets van morgenavond half 11 ongeveer.quote:Op vrijdag 10 maart 2006 21:55 schreef DarkElf het volgende:
Morgen avond. Rond half elf.quote:Op vrijdag 10 maart 2006 21:55 schreef DarkElf het volgende:
Dan hoop ik niet voor jou dat hij de Mol is.....quote:Op vrijdag 10 maart 2006 21:53 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Is dat die dikke nicht in die oranje jas? Die vond ik vandaag al irritant
Vast wel. En anders komt het op internetquote:Op vrijdag 10 maart 2006 21:55 schreef DarkElf het volgende:
Toen er nog coole dikke Surinamers en leuke studentes meededenquote:Op vrijdag 10 maart 2006 21:55 schreef Cee het volgende:
[..]
Sorry, ik hang nog naar de eerste edities van WIDM.![]()
Dat hoop ik ook idd. Vond het vorig jaar ook al zo vervelend dat die Victoria er zolang in bleef.quote:Op vrijdag 10 maart 2006 21:56 schreef cptmarco het volgende:
[..]
Dan hoop ik niet voor jou dat hij de Mol is.....
Jeugdjournaalquote:Op vrijdag 10 maart 2006 21:58 schreef Flem het volgende:
Wat is die Milouska eigenlijk voor irritant huppelkutje?
Ik vind haar nou weer alles behalve een huppelkutje. Daar stel ik me meer zo'n blonde dolly bij voorquote:Op vrijdag 10 maart 2006 21:58 schreef Flem het volgende:
Wat is die Milouska eigenlijk voor irritant huppelkutje?
Roderick. Daar dacht ik net ook aan. Of Liz.quote:Op vrijdag 10 maart 2006 21:58 schreef jessie het volgende:
Als ik het dagboek lees zou het ook heel goed die kale, ik weet niet hoe die heet, die gaat dansen zijn.
ze zaten in bus 29 en Peggy is 29....quote:Op vrijdag 10 maart 2006 21:55 schreef CrazyDutchPunk het volgende:
Ik vraag me af hoe het zat met nummer..
Achterop de jas van MaryLou: **17
de heel duidelijk gearticuleerde NEGEN in het intro filmpje van Roderick
Roderick Veelo heet hij !!quote:Op vrijdag 10 maart 2006 21:58 schreef jessie het volgende:
Als ik het dagboek lees zou het ook heel goed die kale, ik weet niet hoe die heet, die gaat dansen zijn.
Wel goed gevondenquote:Op vrijdag 10 maart 2006 22:00 schreef Cee het volgende:
Had iemand trouwens al vermeld dat tijdens de stukjes van de kandidaten (waar je fragmenten van hen van tv zag), in het fragment van die kale nieuwslezer de nieuwslezer '....van Endemol' zei? Waarschijnlijk wel, maar goed. 't Viel me op. Zal wel te opzichtig zijn geweest.
Lijkt me goed.quote:Op vrijdag 10 maart 2006 22:00 schreef Cee het volgende:
Had iemand trouwens al vermeld dat tijdens de stukjes van de kandidaten (waar je fragmenten van hen van tv zag), in het fragment van die kale nieuwslezer de nieuwslezer '....van Endemol' zei? Waarschijnlijk wel, maar goed. 't Viel me op. Zal wel te opzichtig zijn geweest.
quote:Op vrijdag 10 maart 2006 22:03 schreef .com het volgende:
Mijn mol is Frederique.
Kwam met een dikke vette zonnebril over de brug, "en dat met mijn ogen".
Met andere woorden, zo blind als een... Juist ja.
Whoehaha ook goed ja.quote:Op vrijdag 10 maart 2006 22:03 schreef .com het volgende:
Mijn mol is Frederique.
Scherp...quote:Op vrijdag 10 maart 2006 22:03 schreef .com het volgende:
Mijn mol is Frederique.
Dat Angela 5 seconden in beeld was te zien als niet-presentatrice...quote:Op vrijdag 10 maart 2006 22:07 schreef Sloggi het volgende:
Wat was nou dat geweldige, nooit vertoonde 'iets' waar Kareltje het over had bij de Wereld Draait Door?
Z'n roze sjaaltje?quote:Op vrijdag 10 maart 2006 22:07 schreef Sloggi het volgende:
Wat was nou dat geweldige, nooit vertoonde 'iets' waar Kareltje het over had bij de Wereld Draait Door?
Dat er gelijk twee mensen van de groep gescheiden werden?quote:Op vrijdag 10 maart 2006 22:07 schreef Sloggi het volgende:
iddquote:Op vrijdag 10 maart 2006 22:03 schreef .com het volgende:
Mijn mol is Frederique.
Joepiequote:Op vrijdag 10 maart 2006 22:08 schreef Chowi het volgende:
[..]
Dat Angela 5 seconden in beeld was te zien als niet-presentatrice.... Nog niet eens 5 seconden.
De jokers?quote:Op vrijdag 10 maart 2006 22:07 schreef Sloggi het volgende:
Dat er de 1e aflevering direct 3 mensen zijn die weten dat ze al in de volgende aflevering zitten.quote:Op vrijdag 10 maart 2006 22:07 schreef Sloggi het volgende:
Gebeurt dat normaal niet (dit was m'n eerste 'Mol')?quote:Op vrijdag 10 maart 2006 22:09 schreef Flem het volgende:
[..]
Dat er gelijk twee mensen van de groep gescheiden werden?
Gebeurt vaker. De mol kan weten of het gunstig is om af te zonderen, dan wel bij de grote groep te blijven. Als het niet uitmaakt kán hij/zij zich ook afzijdig houden bij de keuze. Zegt dus niet veel.quote:Op vrijdag 10 maart 2006 22:10 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Gebeurt dat normaal niet (dit was m'n eerste 'Mol')?
Maar niet in de eerste aflevering en dat ze dan direct weten dat ze een week verder zijn.quote:
Niet helemaal in het begin, voor er een opdracht geweest is, dunkt me.quote:Op vrijdag 10 maart 2006 22:10 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Gebeurt dat normaal niet (dit was m'n eerste 'Mol')?
Maar zo lang is nooit gebeurd toch? Kan ik me iig niet meer herinneren.quote:
Maar dat is juist geinig, er zijn veel 'aanwijzijngen' of dingen die opvallend zijn, maar wijst niet allemaal naar dezelfde persoon.quote:Op vrijdag 10 maart 2006 22:16 schreef Flem het volgende:
Fuck die aanwijzingen, ik wil erachter komen door de acties en gedragingen van de personen, niet door van die quasi-hints.
Volgens mij was bij meer mensen het logo gewoon te zien.quote:Op vrijdag 10 maart 2006 22:15 schreef cptmarco het volgende:
Met dank aan een user van het forum op wieisdemol.nl:
Is het iemand ook opgevallen dat bij de eindvragen er een zwarte sticker over het IBM logo van de laptop zat geplakt?
Dan is het vast ook opgevallen dat alleen bij Richard de sticker weg was...
Of zie ik aanwijzing die er niet zijn? (IBM= Ik Ben Mol)
wat stond er op het ticket dat ze aan Karel gaf?quote:Op vrijdag 10 maart 2006 22:23 schreef schatje het volgende:
Ik heb net nogmaals dat stukje van Angela als grondstewardess bekeken. Echter niets verdachts kunnen zien.
Retourtje Argentienië, eerste klas misschien?quote:Op vrijdag 10 maart 2006 22:24 schreef cptmarco het volgende:
[..]
wat stond er op het ticket dat ze aan Karel gaf?
Z'n naam en bestemming waarschijnlijkquote:Op vrijdag 10 maart 2006 22:24 schreef cptmarco het volgende:
[..]
Als je wilt winnen gedraag je je als mol. Hoe meer mensen jou verdenken, en dus wanneer ze de vragen beantwoorden jou in gedachte hebben, des te meer voorsprong je op hun hebt, omdat zij zeker op de verkeerde gokken, en jij misschien niet. Acties en gedragingen zeggen niks wat dat betreft.quote:Op vrijdag 10 maart 2006 22:16 schreef Flem het volgende:
Fuck die aanwijzingen, ik wil erachter komen door de acties en gedragingen van de personen, niet door van die quasi-hints.
Ik heb drie van de vijf mollen goed gehad, zonder aanwijzingen en bla. Het slaat nergens op om te denken dat je het zonder hints niet kan weten, die kandidaten krijgen die aanwijzingen toch ook niet?quote:Op vrijdag 10 maart 2006 22:29 schreef .com het volgende:
[..]
Als je wilt winnen gedraag je je als mol. Hoe meer mensen jou verdenken, en dus wanneer ze de vragen beantwoorden jou in gedachte hebben, des te meer voorsprong je op hun hebt, omdat zij zeker op de verkeerde gokken, en jij misschien niet. Acties en gedragingen zeggen niks wat dat betreft.
Viel mij ook op. Hij zei iets als "De waarde van het aandeel Endemol is 8" dacht ik. Dus misschien is dat acht wel een aanwijzing!quote:Op vrijdag 10 maart 2006 22:00 schreef Cee het volgende:
Ja, zat ik ook wel een beetje van te balen, omdat ik ook erg voor Toine benquote:Op vrijdag 10 maart 2006 22:46 schreef The_BoezelaaR het volgende:
Ben alleen bang voor Toine, in de preview zagen we de mensen in een bootje, en in zn introfilmpje aan het begin zit Toine in die boot. Hopen dat dit geen slecht teken is
talpair?quote:Op vrijdag 10 maart 2006 22:24 schreef cptmarco het volgende:
[..]
De naam van een luchtvaartmaatschappij. Alleen niet een bekende naam. VARIG zou dat wel zijn. De letters op dat ticket bestonden uit de zwarte letters VALP en dan de V getekend als een soort vogeltje. Verder stonden er volgens mij ook nog letters in het geel ernaast.quote:Op vrijdag 10 maart 2006 22:24 schreef cptmarco het volgende:
[..]
Ze komen pas in aflevering 3 terug, dus hebben ze in de eerste 2 afleveringen een vrijstelling.quote:Op vrijdag 10 maart 2006 22:57 schreef Freezor het volgende:
Wat mij ook opviel, op een gegeven moment had Richard het aan tafel over Roderick en Liz "dat ze die vrijstellingen niet voor niets kregen". Maar hun was toch helemaal niet verteld dat die 2 vrijstellingen kregen?
Er was duidelijk geknipt in het stuk maar misschien was dit wel een verspreking.
Ohja stom van mequote:Op vrijdag 10 maart 2006 23:00 schreef easy-going het volgende:
[..]
Ze komen pas in aflevering 3 terug, dus hebben ze in de eerste 2 afleveringen een vrijstelling.
Mee eens, vind het ook niks die tango,Aflevering 3 zijn ze te zien, of nietquote:Op vrijdag 10 maart 2006 23:05 schreef karoltje het volgende:
Die tango opdracht vind ik trouwens onwijs bagger. Heel stom om dat te doen van ze omdat je totaal geen zicht hebt op de mol. Sja dan ben je 3 afleveringen verder maar de rest heeft een dikke vette voorsprong. Verder hebben ze ook een onwijs saiie opdracht! Een beetje wijn drinken en de tango dansen, saai!
Het was een hint!quote:Op vrijdag 10 maart 2006 23:05 schreef MevrouwKoRn het volgende:
Waarom staat Peggy 2x in de OP? edit: ow wel meer, ik snap de OP niet
Ja volgens mij stond er dus ook echt TALPAIR. Als een grapje dat zij weg is gegaan naar Talpa en dat betekent natuurlijk ook Mol.quote:Op vrijdag 10 maart 2006 22:58 schreef schatje het volgende:
[..]
De naam van een luchtvaartmaatschappij. Alleen niet een bekende naam. VARIG zou dat wel zijn. De letters op dat ticket bestonden uit de zwarte letters VALP en dan de V getekend als een soort vogeltje. Verder stonden er volgens mij ook nog letters in het geel ernaast.
Ik zal morgen een screenshotje proberen te maken. Hij geeft nu een zwart beeld ondanks dat de videoversnelling op 'geen' staat.
Er zaten ook vragen bij over de 2 die er niet bij waren.quote:Op vrijdag 10 maart 2006 23:36 schreef alwaysthebest het volgende:
De mol kan dan niet ontmaskerd worden. Het hele programma draait om de mol en moet dus mee doen met de groep. Je moet de mol wel kunnen ontmaskeren.
Maar dat doe je dan ook niet, want de mol met een vrijstelling is alleen maar gunstig.quote:Daarnaast moet de mol kunnen saboteren om geld te verliezen en dat lukt niet als je op je luie reet wat wijntjes achterover schud. Je kunt alleen de tangoopdracht laten mislukken.
Agree.quote:Op vrijdag 10 maart 2006 22:10 schreef BVO het volgende:
Ik mis Angela en vind die jokers geen leuke toevoeging.
ja ik heb er ook al over nagedacht, lijkt me erg leukquote:Op zaterdag 11 maart 2006 01:10 schreef Yeahinho het volgende:
Zo, ik heb de uitzending zojuist ook gekeken, en even alle posts doorgeworsteld.
Is het normaal dat dat elke week zo hard gaat?! Zo ja, dan is het niet gunstig voor mij.
Ik zag een paar keer de vraag om een WidM-prono, en dat lijkt mij ook wel cool. Ik wil eventueel e.e.a. wel gaan opzetten! Kheb zojuist via mail wat tips gevraagd aan user BVO (IDO-prono-organisator)
.
Klopt! dat vond ik het meest opvallende en viel mij ook op. hoe wist Richard van de vrijstelling want dat hoorden Roderick en Liz pas toen ze al weg van de groep waren!quote:Op vrijdag 10 maart 2006 22:57 schreef Freezor het volgende:
Wat mij ook opviel, op een gegeven moment had Richard het aan tafel over Roderick en Liz "dat ze die vrijstellingen niet voor niets kregen". Maar hun was toch helemaal niet verteld dat die 2 vrijstellingen kregen?
Er was duidelijk geknipt in het stuk maar misschien was dit wel een verspreking.
Een prono. Je geeft je voorspellingen over bijv. wie de mol is, wie wint, wie afvalt. Achteraf wordt bekeken wie dat het best gedaan heeft.quote:Op zaterdag 11 maart 2006 01:43 schreef Flem het volgende:
Een wattes?
ja, maar als ze het goed doen hebben ze ook in aflevering 3 een vrijstelling.... en dat weet de groep officieel nietquote:Op vrijdag 10 maart 2006 23:00 schreef easy-going het volgende:
[..]
Ze komen pas in aflevering 3 terug, dus hebben ze in de eerste 2 afleveringen een vrijstelling.
Couldn't agree more. De Mol mág eigenlijk Roderick of Liz al niet meer zijn, want dan zou het spel in de eerste 2 afleveringen al voor Piet Snot gespeeld zijn. Niet dat ik de AVRO niet in staat acht om dat toch te flikken, hoor, alleen is het wel jammer voor de echte WIDM-fans. Een echte Mol kan een vrijstelling gestolen worden. Die wil zo veel mogelijk (onopvallend) saboteren. En dan is 1 tango-opdrachtje eventueel laten mislukken over 2 afleveringen gezien een bedroevend magere score.quote:Op vrijdag 10 maart 2006 23:36 schreef alwaysthebest het volgende:
De mol kan dan niet ontmaskerd worden. Het hele programma draait om de mol en moet dus mee doen met de groep. Je moet de mol wel kunnen ontmaskeren.
Daarnaast moet de mol kunnen saboteren om geld te verliezen en dat lukt niet als je op je luie reet wat wijntjes achterover schud. Je kunt alleen de tangoopdracht laten mislukken.
Misschien wel ja.quote:Op zaterdag 11 maart 2006 02:31 schreef CrazyDutchPunk het volgende:
Ik heb het gevoel dat de Tango-opdracht meer gevolgen zal hebben dan een vrijstelling.
Ik vind 'm wel grappig. Er kan nog veel meer mee gebeuren later in de reeks.quote:Op vrijdag 10 maart 2006 23:05 schreef karoltje het volgende:
Die tango opdracht vind ik trouwens onwijs bagger. Heel stom om dat te doen van ze omdat je totaal geen zicht hebt op de mol. Sja dan ben je 3 afleveringen verder maar de rest heeft een dikke vette voorsprong. Verder hebben ze ook een onwijs saiie opdracht! Een beetje wijn drinken en de tango dansen, saai!
Leukquote:Op zaterdag 11 maart 2006 10:48 schreef Haaibaaike het volgende:
Ik had WIDM nog nooit gezien![]()
![]()
Maar ga nu wel blijven volgen !
Afvallen doet sowieso iemand, het is dus geen mollenstreek om die plek in te pakken. En imho is het de bedoeling van de mol de pot te "ontspekken", en dat lukt níet wanneer je 3 dagen de Tango leert dansen...quote:Op vrijdag 10 maart 2006 23:33 schreef Hihat het volgende:
Als je als mol van te voren weet dat je door de dansopdracht te aanvaarden meteen mag blijven tot aflevering 3, dan is het toch juist een mollenstreek om die plek in te nemen. Je ontneemt dan een andere deelnemer juist die kans.
Is mij niet helemaal duidelijk geworden. Er is alleen gezegd dat ze ze mochten verhandelen en bewaren.quote:Op zaterdag 11 maart 2006 11:26 schreef BVO het volgende:
Kunnen ze in komende afleveringen nou nog vaker van die jokers winnen?
Op het eerste gezicht niet. Maar het zou zomaar kunnen dat in aflevering 4 Roderick en Liz een ander koppel de tango moeten leren dansen bijvoorbeeld...quote:Op zaterdag 11 maart 2006 11:24 schreef Rewimo het volgende:
Die tango levert echter ook niks op toch?
WIDM kennende zit dat er wel in jaquote:Op zaterdag 11 maart 2006 11:28 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Op het eerste gezicht niet. Maar het zou zomaar kunnen dat in aflevering 4 Roderick en Liz een ander koppel de tango moeten leren dansen bijvoorbeeld..
Ik doelde specifiek op geld bij deze opdracht. Maar je zou best eens gelijk kunnen hebben dat er later op een of andere manier wèl geld aan hangt.quote:Op zaterdag 11 maart 2006 11:28 schreef calvobbes het volgende:
Op het eerste gezicht niet. Maar het zou zomaar kunnen dat in aflevering 4 Roderick en Liz een ander koppel de tango moeten leren dansen bijvoorbeeld..
ik dacht al iets van Talpa te zien.... Talpa -> John De Mol -> iemand van de kandidaten betrokken bij Talpa??quote:
Angela die naar Talpa is gegaan. En Talpa is ook het latijnse woord voor Molquote:Op zaterdag 11 maart 2006 11:32 schreef cptmarco het volgende:
ik dacht al iets van Talpa te zien.... Talpa -> John De Mol -> iemand van de kandidaten betrokken bij Talpa??
Als ik het goed begrijp zien we Liz en Roderick wel in de volgende aflevering, alleen worden ze pas in de 3de aflevering weer met de rest vand e groep herenigd. Denk ik....quote:Op zaterdag 11 maart 2006 11:26 schreef Haaibaaike het volgende:
Dus Liz en Roderick zien we volgende week niet ?
Pas in de derde aflevering, zo zei Karel dus ?
Of dat de andere kandidaten geld moeten gaan inzetten of Liz en Roderick hun opdracht halen.quote:Op zaterdag 11 maart 2006 11:28 schreef calvobbes het volgende:
Op het eerste gezicht niet. Maar het zou zomaar kunnen dat in aflevering 4 Roderick en Liz een ander koppel de tango moeten leren dansen bijvoorbeeld...
Dat was mijn eerste "of"quote:Op zaterdag 11 maart 2006 11:44 schreef cptmarco het volgende:
of zij moeten de andere kandidaten de dans leren...
Vond ik dus ook al! Ik zat zo te hopen dat hij niet lang zou blijven, en hij was ook gewoon meteen weg.quote:Op zaterdag 11 maart 2006 12:08 schreef Viking84 het volgende:
Ik ben blij dat Geert eruit is. Irritant knulletje.
quote:Op zaterdag 11 maart 2006 11:32 schreef cptmarco het volgende:
[..]
ik dacht al iets van Talpa te zien.... Talpa -> John De Mol -> iemand van de kandidaten betrokken bij Talpa??
Dat speelt bij mij ook mee jaquote:Op zaterdag 11 maart 2006 12:24 schreef robster16 het volgende:
even iets wat zou kunnen helpen, maar niet per se meteen zo is. De afgelopen 2 series van de mol was de mol een vrouw. Vorige serie Yvon en de serie ervoor Elize, dus ik GOK deze keer dat ze eerder voor een man kiezen dan een vrouw, wat natuurlijk niet hoeft, maar ik deeeeenk t bijna wel. Richard is op dit moment mijn grootste kandidaat...
Of niet, omdat men juist nu dit keer een man verwachtquote:Op zaterdag 11 maart 2006 12:24 schreef robster16 het volgende:
even iets wat zou kunnen helpen, maar niet per se meteen zo is. De afgelopen 2 series van de mol was de mol een vrouw. Vorige serie Yvon en de serie ervoor Elize, dus ik GOK deze keer dat ze eerder voor een man kiezen dan een vrouw, wat natuurlijk niet hoeft, maar ik deeeeenk t bijna wel. Richard is op dit moment mijn grootste kandidaat...
Ja. Uitzending komt in ieder geval ook nog op de WIDM site te staan. Maar waarschijnlijk pas na de herhaling van vanavond.quote:Op zaterdag 11 maart 2006 12:30 schreef Cart_man het volgende:
Is dit trouwens ook nog te zien op uitzending gemist? Vergeet altijd te kijken...
idd, de tango hoeft van mij ook niet !quote:Op zaterdag 11 maart 2006 13:03 schreef Maja-de-bij het volgende:
Leuk! Ik vond Karel het ook goed doen!
Ik heb nog even geen idee wie de Mol is..
Frederique is wel mijn favoriete kandidaat. Die mag wel winnen![]()
Ik vind de tango-opdracht tot nu toe niet echt geslaagd![]()
Opvallend is dat:quote:Op zaterdag 11 maart 2006 14:08 schreef Renate_88 het volgende:
De hint van Avrobode week 1:
[afbeelding]
Okay, ik ben eruit. Het is Frederique, most definitely.quote:Op zaterdag 11 maart 2006 14:12 schreef Airelle het volgende:
Frederiksplein - Frederique.
Geert Hoes vind ik ook niks aanquote:Op zaterdag 11 maart 2006 14:23 schreef Tha_Erik het volgende:
Heerlijk programma. Mijn eerste molverdachte is er al uit
. Hoewel dat ook fijn is, want ik vond me dat toch een irritant ventje.
Dacht ik ook al ja. De Mol kan mooi eens wat van die dingen jatten waardoor iedereen heel wantrouwig tegenover elkaar wordt. Dat zou echt cool zijn!quote:Op zaterdag 11 maart 2006 14:18 schreef alwaysthebest het volgende:
Die jokers zijn trouwens wel weer mooi te jatten voor de mol.
Niet dat 'ie daar nou veel aan heeft, maar het is wel leuk voor de verdenkingen onderling.
Joh, het is maar een kleine hintquote:Op zaterdag 11 maart 2006 14:17 schreef Chowi het volgende:
[..]
Okay, ik ben eruit. Het is Frederique, most definitely.
Ja, jatten en bij iemand anders erbij doen, bij verschillende personen.quote:Op zaterdag 11 maart 2006 14:30 schreef Eveli het volgende:
[..]
Dacht ik ook al ja. De Mol kan mooi eens wat van die dingen jatten waardoor iedereen heel wantrouwig tegenover elkaar wordt. Dat zou echt cool zijn!
Dat kan ook andere dingen betekenenquote:Op zaterdag 11 maart 2006 15:02 schreef Heerlijkheid het volgende:
Peggy is de Mol. Karel gaf haar een subtiele knipoog toen ze vragen over elkaar moesten beantwoorden.
Karel is gedurende het hele programma bewust niet op de hoogte geweest over wie de mol is.quote:Op zaterdag 11 maart 2006 15:02 schreef Heerlijkheid het volgende:
Peggy is de Mol. Karel gaf haar een subtiele knipoog toen ze vragen over elkaar moesten beantwoorden.
quote:Op zaterdag 11 maart 2006 15:14 schreef schatje het volgende:
Ja, zo blind als een mol. Ook al eerder opgemerkt door andere users.
Vanavond komt de herhalingquote:Op zaterdag 11 maart 2006 17:11 schreef _dirkjan_ het volgende:
Ik heb het gemistje kunt het nog nergens terugzien he? (heb het topic niet gelezen omdat ik nog niet wil weten wie er uit is enzo)
Toine is er uit.quote:Op zaterdag 11 maart 2006 17:11 schreef _dirkjan_ het volgende:
Ik heb het gemistje kunt het nog nergens terugzien he? (heb het topic niet gelezen omdat ik nog niet wil weten wie er uit is enzo)
Ik zie hier toch echt een 'borstbeeld' in hoor! Het lijkt op een vrouw met een (zonne)bril......quote:Op zaterdag 11 maart 2006 14:08 schreef Renate_88 het volgende:
De hint van Avrobode week 1:
[afbeelding]
Klinkt erg aannemelijk.quote:Op zaterdag 11 maart 2006 15:13 schreef Tha_Erik het volgende:
Én ze was de enige met een zonnebrul terwijl ze over de brug liep, dat is iets waarmee mollen in cartoons worden afgebeeld...
Helemaal mee eens. Bovendien kun je met al die vrijstellingen en jokers ook niet meer mensen wegstrepen, aan de hand van wie de mol was volgens degene die de test het slechtste maakte.quote:Op zaterdag 11 maart 2006 18:38 schreef Jane het volgende:
Ik vind al die verborgen aanwijzingen wel grappig, maar het leukste vind ik het nog steeds om de Mol te proberen te ontmaskeren door de ontwikkelingen in het spel en het spelverloop te volgen. Als dat nog lukt tenminste, met al dingen als jokers e.d.. Vrijstellingen en zo hebben er natuurlijk altijd al in gezeten, maar het moet niet zoveel worden dat het het hele spel verpest. Uitgangspunt van Wie Is De Mol? is dat degene die het minst van de Mol weet het spel moet verlaten. Niet degene die de opdracht het best volbracht heeft dus!! En als de zo lukraak die jokers blijven uitdelen is dat dus precies wat wel gebeurt! Degene die slimste is in de opdrachten wint het spel, want die hoeft de test niet zo goed te maken. M.a.w., dan is het hele spelconcept van WIDM naar de Filistijnen.
Ik zie er eigenlijk alleen het hoofd van dat mannetje van 7up in.quote:Op zaterdag 11 maart 2006 19:27 schreef --Globe-- het volgende:
Ik zit te kijken of ik van dat relief nog iets kan maken..
Is een van de kandidaten misschien 7Up-verslaafd ofzo?quote:Op zaterdag 11 maart 2006 19:34 schreef alwaysthebest het volgende:
[..]
Ik zie er eigenlijk alleen het hoofd van dat mannetje van 7up in.![]()
Iemand op het forum van wieisdemol.nl had ook wel iets heel moois hierover gevonden: de coördinaten onderin horen helemaal niet bij Amsterdam, maar komen bij Google Earth uit in Argentinië en wel op de plek waar de grote groep zit!quote:Op zaterdag 11 maart 2006 18:26 schreef Yeahinho het volgende:
[..]
Ik zie hier toch echt een 'borstbeeld' in hoor! Het lijkt op een vrouw met een (zonne)bril......
[afbeelding]
Juist, van mij mogen ze ook snel stoppen met die jokers.quote:Op zaterdag 11 maart 2006 18:38 schreef Jane het volgende:
Uitgangspunt van Wie Is De Mol? is dat degene die het minst van de Mol weet het spel moet verlaten. Niet degene die de opdracht het slechtst volbracht heeft dus!! En als de zo lukraak die jokers blijven uitdelen is dat dus precies wat wel gebeurt! Degene die slimste is in de opdrachten wint het spel, want die hoeft de test niet zo goed te maken. M.a.w., dan is het hele spelconcept van WIDM naar de Filistijnen.
Ze is wel ziek geweest de laatste tijd maar dat had ook niets met haar ogen te maken.quote:Op zondag 12 maart 2006 12:08 schreef Yeahinho het volgende:
[afbeelding]
"Ik ben er!! En dat met mijn ogen!"
Ik blijf het verdacht vinden.....
is VEEEEEEEEEEEEEEEEEL te obvious, om in de eerste aflevering de mol al zo duidelijk op een presenteerblaadje te geven.. Kan ook een anti-tactiek zijn, en door het JUIST zo obvious op te zetten mensen van Toine af te helpen zodat ie wat onopvallender te werk kan gaan, maar ik betwijfel t...quote:Op zondag 12 maart 2006 12:54 schreef Eveli het volgende:
Heb de herhaling ook grotendeels gezien en ik blijf toch voorlopig bij Toine als Mol. Dat memory-spel speelde hijg ewoon veel te goed.
En Richard moet winnen!
Dat was ook een twijfelpunt bij mij, maar eerst verdacht ik Geert en we weten allemaal hoe het daar mee afgelopen is. Toine vond ik gewoon erg verdacht met dat memory-spel, misschien inderdaad wel té verdacht. We zullen zien.quote:Op zondag 12 maart 2006 13:42 schreef robster16 het volgende:
[..]
is VEEEEEEEEEEEEEEEEEL te obvious, om in de eerste aflevering de mol al zo duidelijk op een presenteerblaadje te geven.. Kan ook een anti-tactiek zijn, en door het JUIST zo obvious op te zetten mensen van Toine af te helpen zodat ie wat onopvallender te werk kan gaan, maar ik betwijfel t...
Ah, het is dus geen vervaagd gezicht van de mol. Hersenspinsels.quote:Op zondag 12 maart 2006 12:37 schreef E.T. het volgende:
De landkaart van Argentinie ligt over een kaart van Amsterdam heen in die hint..
(relief enzo is dus gebergte)..
Zie alleen nog niet wat 't inhoudt
Dat fragment wordt maandag pas gedraaid, dus ik denk inderdaad dat je het (vanaf) dan kan luisteren.quote:Op zondag 12 maart 2006 14:59 schreef Sannelie het volgende:
op de site van wie is de mol kan je naar een fragment van schiffers fm luisteren, maar is dat dan pas vanaf maandag ofzo? Hij doet t namelijk niet bij mij. Ik zie alleen de site en kan nergens iets vinden van de mol
Diegene die daadwerkelijk eruit is komt morgenmiddag bij '' Schiffers.fm '' En dat is dan elke maandag dat er iemand bij Hans Schiffers komt.quote:Op zondag 12 maart 2006 14:59 schreef Sannelie het volgende:
op de site van wie is de mol kan je naar een fragment van schiffers fm luisteren, maar is dat dan pas vanaf maandag ofzo? Hij doet t namelijk niet bij mij. Ik zie alleen de site en kan nergens iets vinden van de mol
Als de mol in de eerste uitzending naar huis gaat, zou dat schokkend zijn?quote:Op zaterdag 11 maart 2006 11:39 schreef Eveli het volgende:
[..]
Maar was dat nou het 'schokkende' dat nog nooit bij WIDM gebeurd is en waar we allemaal van onze stoel van zouden vallen?Ik ben niet gevallen in ieder geval, jullie?
Volgens mij heeft Duiveltja die plaatjes ook gewoon zelf gemaakt toch....?quote:Op zondag 12 maart 2006 15:58 schreef Eveli het volgende:
Nog een aanwijzing dat het Roderick kan zijn: op de plaatjes in de openingspost is hij de enige die niet in de camera kijkt!
Wat dacht je van www.wieisdemol.nl?quote:Op zondag 12 maart 2006 18:07 schreef PM-girl het volgende:
Ik heb nog niks gelezen hier,omdat ik de aflevering nog terug moet kijken. Maar nu is mijn videoband niet goed, en wil ik graag op internet terugkijken maar dit lukt niet. Iemand een tip? Misschien staat het antwoord hier dus al ergens, maar dat wil ik niet lezen!
Thnx!
quote:Op zondag 12 maart 2006 20:58 schreef Yeahinho het volgende:
[..]
[..]
Wat dacht je van www.wieisdemol.nl?
Hij doet het bij mij ook niet PM-girl. Ik denk dat hij gewoon even offline is en dat je het later of morgen nog even moet proberen. Sorry, enige tip die ik heb.quote:
Dank voor je reactie. Ik kan wel de laatste aflevering van vorig jaar afspelen!quote:Op zondag 12 maart 2006 21:05 schreef Jane het volgende:
[..]
Hij doet het bij mij ook niet PM-girl. Ik denk dat hij gewoon even online is en dat je het later of morgen nog even moet proberen. Sorry, enige tip die ik heb.
dus het ligt niet aan jouquote:Op zondag 12 maart 2006 21:07 schreef PM-girl het volgende:
[..]
Dank voor je reactie. Ik kan wel de laatste aflevering van vorig jaar afspelen!
As i thought!quote:
ik dacht dat het tijd is voor wie is de mol iconsquote:Op zondag 12 maart 2006 21:10 schreef PM-girl het volgende:
[..]
As i thought!
Maar ik heb zin om te gaan kijken!!
wat doet die kerstman nog steeds bij de icons, is het geen tijd voor paasicons?
Hm, dan zal ze er toch wel iets vanaf weten....quote:(...) Verder was ze te zien in Dossier Verhulst (als Lucie Verhulst), Lucky Strike (met Theo Pont), Iris (als flamboyante tangodanseres),(...)
Zoals ik hier al meldde, ben ik daar mee bezigquote:Op zondag 12 maart 2006 21:16 schreef berc het volgende:
[..]
ik dacht dat het tijd is voor wie is de mol icons
SHO Feedback. Duiveltja en Copycat: hier!!!quote:Op zondag 12 maart 2006 22:33 schreef Yeahinho het volgende:
Ik weet nog niet precies hoe, maar ik ga de Wie is de Mol-prono opzetten!.
Mag ik daarvoor een nieuw topic aanmaken, of moet dat allemaal in dit WidM-topic blijven?
(zou een rommeltje worden ben ik bang)
Als ik daar post krijg ik em de komende maanden niet meer uit MyATquote:Op zondag 12 maart 2006 22:38 schreef alwaysthebest het volgende:
[..]
SHO Feedback. Duiveltja en Copycat: hier!!!
Zelf lijkt een apart topic me wel handig ja.![]()
Ik heb het al gevraagd.quote:Op zondag 12 maart 2006 22:42 schreef Yeahinho het volgende:
[..]
Als ik daar post krijg ik em de komende maanden niet meer uit MyAT.
Ik ben ook hard bezig met een nieuwe OP, dus deze volposten maar.
Lijkt me wel zo handig jaquote:Op zondag 12 maart 2006 22:33 schreef Yeahinho het volgende:
Ik weet nog niet precies hoe, maar ik ga de Wie is de Mol-prono opzetten!.
Mag ik daarvoor een nieuw topic aanmaken, of moet dat allemaal in dit WidM-topic blijven?
(zou een rommeltje worden ben ik bang)
wieisdemol.com heeft ook een prono: http://www.wieisdemol.com/index.php?p=widm6-pool-uitlegquote:Op zondag 12 maart 2006 22:55 schreef Yeahinho het volgende:
Bedankt alwaysthebest.
Kom jij mij eens uitleg geven BVO. Ik snap er geen bal van, weet niet eens hoe ik moet beginnen.
Ehm, nou, de Mol dus het meeste punten wekelijks, zeg 25 ofzo.quote:Op zondag 12 maart 2006 23:54 schreef Yeahinho het volgende:
Klinkt goed BVO, zoiets had ik ook al bedacht ja.
Aan welke puntenverdeling zat je ongeveer te denken? Jij hebt er natuurlijk ervaring mee....
ik stel voor dit topic even te vullen met dit prono-overleg, want ik zit klaar met nieuwe OP.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |