http://www.nos.nl/nos/artikelen/2006/03/art000030060212.htmlquote:10 Maart 2006 19:42
Parijse studenten bezetten Sorbonne
Honderden studenten hebben in Parijs gebouwen van de Sorbonne-universiteit bezet. Ze deden dat toen de politie hard optrad tijdens een demonstratie tegen een nieuwe arbeidswet. Agenten trachtten de studenten met de wapenstok uiteen te jagen. De jongeren besloten daarop de universiteitsgebouwen te barricaderen.
Gisteren werd ook in Parijs betoogd tegen de nieuwe wet. Die maakt het voor werkgevers makkelijker om jongeren te ontslaan. Premier De Villepin hoopt dat bedrijven door de versoepeling van het ontslagrecht sneller jongeren aannemen.
De linkse Parijse burgemeester Delanoe vindt dat de politie te hard optrad.
In de jaren '60 van de vorige eeuw is er toch ook nog een lekker gereld? Studentenopstand, politieoptreden, de Gaulle. Sympathiserende rellers/studenten/hippies kwamen van heinde en verre.quote:Op vrijdag 10 maart 2006 19:58 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
http://www.nos.nl/nos/artikelen/2006/03/art000030060212.html
dit wordt 1789 all over again
1968 all over again, inderdaad.quote:Op vrijdag 10 maart 2006 20:07 schreef sigme het volgende:
[..]
In de jaren '60 van de vorige eeuw is er toch ook nog een lekker gereld? Studentenopstand, politieoptreden, de Gaulle. Sympathiserende rellers/studenten/hippies kwamen van heinde en verre.
Yeah baby, we've got a "free market".quote:'Belgische kerncentrales te koop'
De nieuwe energiegigant Suez/Gaz de France moet enkele kerncentrales in België te koop zetten. Dat adviseert de Belgische energieregulator CREG aan de Belgische overheid.
Monopolist
Reden is dat het fusiebedrijf praktisch monopolist wordt in België en de Franse staat er de dienst uitmaakt. “Het is ongekend in de wereld dat de overheid van een land de kerncentrales van een ander land bezit en controleert”, aldus het advies dat is uitgelekt via onder meer de Vlaamse zakenkrant De Tijd.
Netwerkbedrijven
België heeft zeven kerncentrales. Vier in Doel (bij de Nederlandse grens) en drie in Tihange (tussen Namen en Luik). De energieregulator adviseert ook om de netwerkbedrijven Fluxys en Elia af te stoten.
dat zal heel lastig worden, die dingen zijn nogal duur in onderhoud en beveiliging ed. ivg met bv. een kolencentrale, denk ik, de Belgische staat zal het dan moeten opkopen uiteindelijk als er geen andere energiegigant op komt dagenquote:Op vrijdag 10 maart 2006 20:19 schreef pberends het volgende:
[..]
Yeah baby, we've got a "free market".![]()
![]()
.
Mijn vader is er voor afgereisd, destijds.quote:
Mrf. Een hondenaam gromde mijn overgrootvader bij de heugelijke tijding. Hij had gelijk, ik ben nog vaak opgeschrikt van mensen die hun hond (altijd Golden Retrievers) riepen.quote:Wat heb jij een charmante naam, sigme
De mijne ook!quote:Op vrijdag 10 maart 2006 20:33 schreef sigme het volgende:
[..]
Mijn vader is er voor afgereisd, destijds.
[..]
Nèh.quote:Mrf. Een hondenaam gromde mijn overgrootvader bij de heugelijke tijding. Hij had gelijk, ik ben nog vaak opgeschrikt van mensen die hun hond (altijd Golden Retrievers) riepen.
Ja, mijn oma. Het is iets proto-christelijks, schijnt.quote:Jouw naam is prachtig. En uniek. Ooit een naamgenoot ontmoet?
Jij wet mijn naam ook.quote:Op vrijdag 10 maart 2006 20:38 schreef Yildiz het volgende:
Shaft, @ sbs6, nu.
Ik ben een jeugdliefde van je, nietwaarquote:Op vrijdag 10 maart 2006 20:34 schreef RichardQuest het volgende:
Die van Sigme weet ik wel,
Pimp met je koolzwarte kijkers, daar valt ze vast voorquote:Floripas niet.
zo denk ik er ook vaak overquote:Op vrijdag 10 maart 2006 21:21 schreef Sidekick het volgende:
Goed, dat was mijn bijdrage waar jullie het een week mee moeten doen zo'n beetje.
Geweldige humor heb je toch weer.quote:Op vrijdag 10 maart 2006 21:18 schreef Sidekick het volgende:
Waarom heeft de partij van Mandarijnissen een tomaat als partijsymbool?![]()
![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |