abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_35804392
quote:
Dinsdag 7 maart 2006, 07:15 - MSN kondigde al hogere prijzen voor zijn muziekdienst aan. Andere aanbieders zullen snel volgen als gevolg van de door de muziekindustrie opgelegde prijsverhogingen.
-------------------------------
Door Laurens Verhagen
-------------------------------

Dit stelt althans Menno Wiegeraad van OD2 Nederland. OD2 - dat is overgenomen door Loudeye - treedt als mediator op tussen de providers en de platenmaatschappijen. Volgens Wiegeraad heeft OD2 heel lang prijsverhogingen kunnen uitstellen, maar kan het nu niet anders meer.

"Zowel bij OD2 als bij de online winkeliers stonden de marges gigantisch onder druk", zo stelt Wiegeraad tegenover Webwereld. Volgens OD2 hebben met name de grote labels de afgelopen tijd de prijzen geleidelijk verhoogd, terwijl de prijzen voor de consument gelijk bleven.

Wiegeraad benadrukt dat leveranciers als Tiscali, MSN, Wanadoo en Planet 'verschrikkelijk weinig verdienen' aan de muziekdiensten. Sterker nog: zowel OD2 en de leveranciers investeren vooralsnog in online muziek. Wiegeraad: "Maar nu is de tijd gekomen om eindelijk eens uit de rode cijfers te komen."

"De verwachtingen zijn al tijden hooggespannen, maar tot nu toe is het geen succesverhaal. Het is een kwestie van het hoofd boven water houden." Wiegeraad wijst erop dat Loudeye nog altijd verlies maakt.

De meeste losse downloads blijven bij MSN 99 cent kosten. Alleen actueel repertoire van grote artiesten moet tussen 1,09 en 1,49 euro gaan kosten. Na MSN zullen ook andere aanbieders volgen, aldus Wiegeraad
-------------------------------------------
Bron: Webwereld
-------------------------------------------
De muziek industrie heeft eindelijk ontdekt dat er geld te verdienen valt aan het online aanbieden van muziekdownloads, dus gooien ze de prijzen flink omhoog want er moet uiteraard weer grof verdient worden.

Snappen ze dan echt niet dat ze op deze manier de mensen weer terug naar de illegale downloads jagen? Ik vond 99 cent eigenlijk al aan de hoge kant voor 1 mp3tje, meer heb begrepen dat het toch wel redelijk liep, en nu gooien ze de prijzen voor populaire downloads maar weer lekker omhoog om die 3 dikke lambo's en 4 fila's van de artiesten en platenbazen te kunnen bekostigen.
En wij domme consumenten zullen het wel weer pikken.
zoals het potje thuis poept, poept het nergens
_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*
ACWW NWFC id: 2921-2609-9160 nick: tbone Town: Finetown
Fiets
pi_35805859
Jij hebt nog noooooit een mp3 gekocht
pi_35805912
Er is niemand die je verplicht het te kopen.
Nu ook zonder Burka.
pi_35806016
Ik weigerde toch al om voor mp3's te betalen, dus ook al verdriedubbelen ze de prijs, het zal me een rotzorg zijn. Graag koop ik zo nu en dan een cd-single of cd in de winkel, maar voor een computerbestandje weiger ik te gaan dokken. En wie dat wel doet loopt slaafs mee met wat de muziekindustrie wil.
pi_35806069
gewoon boycotten tot ze:
  • normale prijzen hanteren zowel voor CDs/DVDs als ook MP3 downloads.
  • de irritante copieerbeveiligingen die je beperken in je vrijheid en die ervoor zorgen dat ze sneller overslaan verdwenen zijn
  • DRM definietief verdwijnt
  • heffing op lege media verdwijnd

dan zien ze mij weer muziek en films kopen en tot die tijd kunnen ze in de blubber zakken

jaren lang hebben ze me uitgemolken (voor de CD/DVD brander) no more
  • When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
    pi_35806617
    quote:
    Op dinsdag 7 maart 2006 13:05 schreef GewoneMan het volgende:
    gewoon boycotten tot ze:
  • normale prijzen hanteren zowel voor CDs/DVDs als ook MP3 downloads.
  • de irritante copieerbeveiligingen die je beperken in je vrijheid en die ervoor zorgen dat ze sneller overslaan verdwenen zijn
  • DRM definietief verdwijnt
  • heffing op lege media verdwijnt

dan zien ze mij weer muziek en films kopen en tot die tijd kunnen ze in de blubber zakken
    jaren lang hebben ze me uitgemolken (voor de CD/DVD brander) no more
  • 1: Cd's zijn tegenwoordig redelijk schappelijk geprijsd, met zo'n 15-16 euro.
    2: Kopieerbeveiligingen werken voor geen meter.
    3: Geen last van.
    4: Gaat nooit verdwijnen.
      dinsdag 7 maart 2006 @ 14:24:23 #7
    138514 1ofthefew
    always on the run
    pi_35808809
    laatst in de free record shop:

single: 3 euro (aanbieding)
    cd: 19.99

val maar mooi dood met die prijzen. lang leven bittorrent!

trouwens shawshank redemption wel gekocht voor 6,99 euro (vond ik wel een redelijke prijs alhoewel de verpakking ook niet echt bijzonder was ivm met een illegale versie)
    De wereld is op hol geslagen
      dinsdag 7 maart 2006 @ 14:25:37 #8
    138514 1ofthefew
    always on the run
    pi_35808851
    quote:
    Op dinsdag 7 maart 2006 13:21 schreef dVTB het volgende:

[..]

1: Cd's zijn tegenwoordig redelijk schappelijk geprijsd, met zo'n 15-16 euro.
    15/16 euro voor 1 cd. dat is belachelijk veel man.
    zelfs als ik straks ben afgestudeerd en een goede baan heb zal ik illegaal blijven downloaden met die belachelijk prijzen
    De wereld is op hol geslagen
    pi_35808885
    Nu kunnen ze dus helemaal vergeten dat ik voor mp3's ga betalen...
    pi_35809086
    quote:
    Op dinsdag 7 maart 2006 12:57 schreef SterkStaaltje het volgende:
    Jij hebt nog noooooit een mp3 gekocht
    Ik denk ik open eens een topic met inhoud

Maar ik heb er wel eens aan gedacht om er eens naar te kijken.
    Dat kunnen ze nu wel helemaal vergeten.
    zoals het potje thuis poept, poept het nergens
    _-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*
    ACWW NWFC id: 2921-2609-9160 nick: tbone Town: Finetown
    Fiets
    pi_35811402
    quote:
    Op dinsdag 7 maart 2006 14:24 schreef 1ofthefew het volgende:
    trouwens shawshank redemption wel gekocht voor 6,99 euro (vond ik wel een redelijke prijs alhoewel de verpakking ook niet echt bijzonder was ivm met een illegale versie)
    CD ga ik never nooit niet kopen maar DVD 's zijn nu inderdaad toch wel goed betaalbaar. Ik neem er regelmatig eentje mee.
    2007: Kuala Lumpur, Perhentian Islands, Kreta, Luxemburg, Rome
    2008: Gerlos, Bern, Valencia, Ibiza, Madrid, Boekarest, Dublin, Londen
    2009: Hamburg, Riga, Praag, Ibiza, Krakau, Budapest, Bratislava
    pi_35813762
    Weg met de platenindustrie !!!
    Dan kopen we alleen nog rechtstreeks van de artiesten via inernet downloads of bestellen hun CD's bij henzelf...
    pi_35814071
    quote:
    Op dinsdag 7 maart 2006 15:34 schreef Dutch_Courage het volgende:

[..]

CD ga ik never nooit niet kopen maar DVD 's zijn nu inderdaad toch wel goed betaalbaar. Ik neem er regelmatig eentje mee.
    DVDs zijn idd af en toe spotgoedkoop vergeleken met een muziekcd.

En je hoeft op zich niet eens zo lang te wachten totdat ze in de 3 voor... euro assortiment van bv de freerecordshop zitten.
    'It's like what Lenin said... you look for the person who will benefit, and, uh, uh... '
    "Please don't argue with me. My brain's only just about capable of stopping me farting in front of you."
    pi_35820416
    quote:
    Op dinsdag 7 maart 2006 13:21 schreef dVTB het volgende:

[..]

1: Cd's zijn tegenwoordig redelijk schappelijk geprijsd, met zo'n 15-16 euro.
    1 jij vind 15 a 16 eurie misschien schappelijk ik iig niet!
    2 kopieer beveiliging werkt idd niet maar het geeft wel problemen (CDs die weigeren in CD-spelers of eerder overslaan doordat de CRC correctie wordt misbruikt door beveiligingen
    3 NOG niet nee
    4 dan koop ik dus nooit meer muziek (films nog wel maar ja dat nijgt dezelfde kant op te gaan)

[ Bericht 2% gewijzigd door GewoneMan op 07-03-2006 23:07:46 ]
    When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
    pi_35826200
    quote:
    Op dinsdag 7 maart 2006 12:11 schreef kareltje_de_grote het volgende:

[..]

illegale downloads
    niks illegaals aan muziek downloaden hoor
    pi_35831180
    4 fila's.. Ik wist niet dat die schoenen zo duur waren.
      woensdag 8 maart 2006 @ 00:02:21 #17
    4283 nietzman
    Geen zin meer.
    pi_35831279
    Daar ging de kip met de gouden eieren...
    Ik ga naar huis.
    pi_35831382
    Enige waar ik voor betaal is m'n Chello Classic kabelverbinding .
      woensdag 8 maart 2006 @ 00:45:49 #19
    12499 Hooghoudt
    Spassig und überraschend
    pi_35832456
    De troep van de grote platenmaatschappijen is duur... koop die gewoon niet meer. Dat het troep is, is des te meer reden.
    Nicht ärgern, nur wundern!
    pi_35832882
    Who the fuck is OD2 en hoe beinvloeden die iTunes Music Store?

Oh ja dat doen ze niet.
    Dooooei sukkels.
    pi_35832915
    Dus voor een cd met tussen de 10 en 20 nummers is het dadelijk dus niet meer rendabel om de mp3 te kopen maar om het album te kopen. Dan heb je tenminste nog iets in je handen. Dat effect wordt nog versterkt als je via internet de cd's koopt.

Nee op deze manier komen we er wel
    Band of Fok!kers Battlefield 2 Clan
    84.244.162.88:16567 - Band of Fok!kkers Battlefield 2 Ranked Public Server
    pi_35832989
    Je moet trouwens wel een enorme amateur zijn wil je zoiets niet winstgevend kunnen maken.
    Maar goed, dat is het punt ook niet. Die mensen van OD2 (waar dat een schaduwvereniging van is weet ik niet) verkopen toch een enorm kletsverhaal om zogenaamd het hoofd boven water te houden.

Wanneer leren ze nu eens dat het laag drempelig moet zijn. LAAG als in NIET HOOG.

Amateurs
    pi_35833038
    quote:
    Op woensdag 8 maart 2006 01:24 schreef Vitalogy het volgende:
    Je moet trouwens wel een enorme amateur zijn wil je zoiets niet winstgevend kunnen maken.
    Maar goed, dat is het punt ook niet. Die mensen van OD2 (waar dat een schaduwvereniging van is weet ik niet) verkopen toch een enorm kletsverhaal om zogenaamd het hoofd boven water te houden.
    Als je 0,95 aan royalties moet betalen en je verkoopt ze voor 0,99 maar daarvoor moet je wel de server betalen, wel het betaalsysteem kopen/leasen, wel een callcenter paraat hebben en ga zo maar door. Het blijft een normale business dus zo gek is dat niet hoor.
    Band of Fok!kers Battlefield 2 Clan
    84.244.162.88:16567 - Band of Fok!kkers Battlefield 2 Ranked Public Server
    pi_35833310
    Als dat daadwerkelijk de situatie zou zijn
    ben je sowieso al een amateur als je eraan begint.

Kom nou, kijk eens naar de bedrijven die er genoemd worden. Die hebben alles wat jij noemt sowieso al in huis. Kunnen bij wijze van experiment zelfs een minimale investering doen en naar gelang de vraag de capaciteit verhogen. Dit is gewoon een smoes wat verkocht wordt om de prijs omhoog te gooien.
      woensdag 8 maart 2006 @ 02:26:56 #25
    46960 StefanP
    polemicist
    pi_35833681
    Ga voortaan dus naar www.mp3search.ru. Laat ze het nou helemaal bekijken met hun prijsverhoging... een mp3 is kwalitatief nooit zo goed als het nummer op de CD (in theorie dan), waarom zou je meer dan 99ct/nr betalen? Dan kun je die CD net zo goed kopen!

25 cent per nummer vind ik echt het max.
    "Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
    -Mark Steyn
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')