De muziek industrie heeft eindelijk ontdekt dat er geld te verdienen valt aan het online aanbieden van muziekdownloads, dus gooien ze de prijzen flink omhoog want er moet uiteraard weer grof verdient worden.quote:Dinsdag 7 maart 2006, 07:15 - MSN kondigde al hogere prijzen voor zijn muziekdienst aan. Andere aanbieders zullen snel volgen als gevolg van de door de muziekindustrie opgelegde prijsverhogingen.
-------------------------------
Door Laurens Verhagen
-------------------------------
Dit stelt althans Menno Wiegeraad van OD2 Nederland. OD2 - dat is overgenomen door Loudeye - treedt als mediator op tussen de providers en de platenmaatschappijen. Volgens Wiegeraad heeft OD2 heel lang prijsverhogingen kunnen uitstellen, maar kan het nu niet anders meer.
"Zowel bij OD2 als bij de online winkeliers stonden de marges gigantisch onder druk", zo stelt Wiegeraad tegenover Webwereld. Volgens OD2 hebben met name de grote labels de afgelopen tijd de prijzen geleidelijk verhoogd, terwijl de prijzen voor de consument gelijk bleven.
Wiegeraad benadrukt dat leveranciers als Tiscali, MSN, Wanadoo en Planet 'verschrikkelijk weinig verdienen' aan de muziekdiensten. Sterker nog: zowel OD2 en de leveranciers investeren vooralsnog in online muziek. Wiegeraad: "Maar nu is de tijd gekomen om eindelijk eens uit de rode cijfers te komen."
"De verwachtingen zijn al tijden hooggespannen, maar tot nu toe is het geen succesverhaal. Het is een kwestie van het hoofd boven water houden." Wiegeraad wijst erop dat Loudeye nog altijd verlies maakt.
De meeste losse downloads blijven bij MSN 99 cent kosten. Alleen actueel repertoire van grote artiesten moet tussen 1,09 en 1,49 euro gaan kosten. Na MSN zullen ook andere aanbieders volgen, aldus Wiegeraad
-------------------------------------------
Bron: Webwereld
-------------------------------------------
1: Cd's zijn tegenwoordig redelijk schappelijk geprijsd, met zo'n 15-16 euro.quote:Op dinsdag 7 maart 2006 13:05 schreef GewoneMan het volgende:
gewoon boycotten tot ze:normale prijzen hanteren zowel voor CDs/DVDs als ook MP3 downloads. de irritante copieerbeveiligingen die je beperken in je vrijheid en die ervoor zorgen dat ze sneller overslaan verdwenen zijn DRM definietief verdwijnt heffing op lege media verdwijnt
dan zien ze mij weer muziek en films kopen en tot die tijd kunnen ze in de blubber zakken![]()
![]()
jaren lang hebben ze me uitgemolken (voor de CD/DVD brander) no more![]()
15/16 euro voor 1 cd. dat is belachelijk veel man.quote:Op dinsdag 7 maart 2006 13:21 schreef dVTB het volgende:
[..]
1: Cd's zijn tegenwoordig redelijk schappelijk geprijsd, met zo'n 15-16 euro.
2: Kopieerbeveiligingen werken voor geen meter.
3: Geen last van.
4: Gaat nooit verdwijnen.
Ik denk ik open eens een topic met inhoudquote:Op dinsdag 7 maart 2006 12:57 schreef SterkStaaltje het volgende:
Jij hebt nog noooooit een mp3 gekocht
CD ga ik never nooit niet kopen maar DVD 's zijn nu inderdaad toch wel goed betaalbaar. Ik neem er regelmatig eentje mee.quote:Op dinsdag 7 maart 2006 14:24 schreef 1ofthefew het volgende:
trouwens shawshank redemption wel gekocht voor 6,99 euro (vond ik wel een redelijke prijs alhoewel de verpakking ook niet echt bijzonder was ivm met een illegale versie)
DVDs zijn idd af en toe spotgoedkoop vergeleken met een muziekcd.quote:Op dinsdag 7 maart 2006 15:34 schreef Dutch_Courage het volgende:
[..]
CD ga ik never nooit niet kopen maar DVD 's zijn nu inderdaad toch wel goed betaalbaar. Ik neem er regelmatig eentje mee.
1 jij vind 15 a 16 eurie misschien schappelijk ik iig niet!quote:Op dinsdag 7 maart 2006 13:21 schreef dVTB het volgende:
[..]
1: Cd's zijn tegenwoordig redelijk schappelijk geprijsd, met zo'n 15-16 euro.
2: Kopieerbeveiligingen werken voor geen meter.
3: Geen last van.
4: Gaat nooit verdwijnen.
Als je 0,95 aan royalties moet betalen en je verkoopt ze voor 0,99 maar daarvoor moet je wel de server betalen, wel het betaalsysteem kopen/leasen, wel een callcenter paraat hebben en ga zo maar door. Het blijft een normale business dus zo gek is dat niet hoor.quote:Op woensdag 8 maart 2006 01:24 schreef Vitalogy het volgende:
Je moet trouwens wel een enorme amateur zijn wil je zoiets niet winstgevend kunnen maken.
Maar goed, dat is het punt ook niet. Die mensen van OD2 (waar dat een schaduwvereniging van is weet ik niet) verkopen toch een enorm kletsverhaal om zogenaamd het hoofd boven water te houden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |