abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 9 maart 2006 @ 14:54:33 #1
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_35879161
Hallo,

De VVD profileert zich als partij die goede condities voor ondernemers wil scheppen en ik ben eigenlijk benieuwd of iemand weet wat daar concreet van terecht is gekomen in de pakweg 15 jaar dat de VVD in de coalities zit.
Wat zijn nu eigenlijk de concrete voordelen die de VVD het MKB heeft verleend?

En dan geen algemene voorstellen als belastingverlaging dat voor iedereen geldt of vennootschapsbelastingverlagingen van 3 procent wat alleen gunstig is als je Shell bent, maar voor kleine ondernemers geen zak uitmaakt.

Het zullen ongetwijfeld een hoop (voorstellen tot) maatregelen zijn en misschien weet iemand zo'n beetje welke dat zijn? Dank u.
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
pi_35879496
Mja, vennootschapsbelastingsverlaging (scrabble!) is wel nuttig voor kleine VOF'jes. Verder valt het wel mee wat de VVD heeft bereikt voor kleine ondernemers geloof ik :/
Verhalen van films worden telkens oppervlakkiger, maar de uitwerking gedetailleerder. Mja, sorry, wist even niets beters neer te gooien in m'n signature :+
  donderdag 9 maart 2006 @ 15:05:17 #3
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_35879572
Als het goed is verleent de VVD juist geen voordeeltjes aan specifieke groepen toch?

Maar, om iets te noemen: afschaffing noodzaak AOV diploma per 1 januari 2001?
  donderdag 9 maart 2006 @ 15:06:42 #4
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_35879634
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 15:03 schreef Sorcerer8472 het volgende:
Mja, vennootschapsbelastingsverlaging (scrabble!) is wel nuttig voor kleine VOF'jes.
O ja? die paar eurootjes wegen toch totaal niet op tegen afschaffen grijs kenteken, taxen op van alles en nog wat (zoals zelfs papier ). Om maar te zwijgen van het splitsen van regeltjes in allerlei verschillende instanties die allemaal geld willen hebben, van KvK tot die en die sectorbranche en die nieuwe verzekering voor [insert random kwestie waar je nooit geen verzekering voor wil afsluiten als het niet opeens verplicht was].
  donderdag 9 maart 2006 @ 15:08:18 #5
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_35879707
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 15:05 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Als het goed is verleent de VVD juist geen voordeeltjes aan specifieke groepen toch?
Kweenie. Alle ondernemers om me heen zeggen altijd dat je als ondernemer op de VVD moet stemmen want dat is gunstig. En bij de gemeenteraadsverkiezingen hier in Nijmegen was dat eigenlijk het enige waar de VVD-lijsttrekker het over had.
  donderdag 9 maart 2006 @ 15:24:49 #6
69852 marcom2
Lekkerder dan lekker :D
pi_35880368
Laat ik het zo zeggen als ondernemer kan je beter op de VVD stemmen dan een van de linkse partijen zoals de SP, PvdA, Groenlinks. Die zouden de 'rijke' ondernemers het liefst helemaal uitmelken.
  donderdag 9 maart 2006 @ 15:27:56 #7
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_35880474
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 15:24 schreef marcom2 het volgende:
Laat ik het zo zeggen als ondernemer kan je beter op de VVD stemmen dan een van de linkse partijen zoals de SP, PvdA, Groenlinks. Die zouden de 'rijke' ondernemers het liefst helemaal uitmelken.
Dat zeggen 'ze' ja.

Maar waar blijkt dat uit?
  donderdag 9 maart 2006 @ 15:32:57 #8
14790 EvilFaith
zie signature
pi_35880670
quote:
dat vraagt hij toch helemaal niet? Hij wil weten waarom je w'el op de VVD zou moeten stemmen als kleine ondernemer en wat de partij dan doet voor deze ondernemers.
Reageer daar nou eens op ipv meteen SP PVDA en GL af te zeiken.
sorry ik koos deze nick toen ik 16 was.
  donderdag 9 maart 2006 @ 15:38:47 #9
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_35880893
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 15:27 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Dat zeggen 'ze' ja.

Maar waar blijkt dat uit?
Bijvoorbeeld de tegenbegroting van groenlinks voor dit jaar?
  donderdag 9 maart 2006 @ 15:41:09 #10
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_35880967
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 15:38 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Hm.. moet ik dat nu helemaal gaan lezen . Nou ja oke.

Ik hoop maar dat er iets over MKB'ers in staat.
pi_35880995
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 15:38 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

kun je iets specifieker zijn? ik heb geen zin om dat allemaal te lezen. ik onderschrijf de mening dat de VVD beter voor ondernemers is overigens van harte.
[Love] Beyond this dejection there's beauty and grace
A glorious future we long to embrace
[Rage] (PAIN!) All the time, I have waited with rage
All the time, I was promised my salvation
  donderdag 9 maart 2006 @ 15:44:34 #12
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_35881123
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 15:41 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Hm.. moet ik dat nu helemaal gaan lezen . Nou ja oke.

Ik hoop maar dat er iets over MKB'ers in staat.
Nee, het ging over "het koopkrachtplaatje" van alleenstaande mensen die meer dan 250% van het wettelijk minimumloon verdienen. Die gaan er in hun plannen zo'n 5 - 8% op achteruit. Dit betreft dus ondermeer de, zoals het genoemd werd in het gedeelte waar jij op reageerde, "rijke" ondernemers.
  donderdag 9 maart 2006 @ 16:02:45 #13
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_35881790
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 15:44 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Nee, het ging over "het koopkrachtplaatje" van alleenstaande mensen die meer dan 250% van het wettelijk minimumloon verdienen. Die gaan er in hun plannen zo'n 5 - 8% op achteruit. Dit betreft dus ondermeer de, zoals het genoemd werd in het gedeelte waar jij op reageerde, "rijke" ondernemers.
. ik heb het helemaal niet over rijke ondernemers, maar gewoon kleine ondernemers, de veruit grootste groep binnen de ondernemers dus.

En koopkrachtcompensatie en verdere algemene inkomensmaatregelen is dus juist waar ik niet om vraag, aangezien die (schijnbaar in tegenstelling tot wat iedereen lijkt te denken) niets specifieks met ondernemers te maken hebben.
pi_35881897
Maar de tegenbegroting is wel beter voor de economie, beter voor werkgelegenheid en algehele koopkracht. Groenlinks is ervoor dat de (uitkering)'trekkers' ook gaan werken, en heeft het beter voor met startende/nieuwe ondernemers.
What more can i say?!!?!!!
  donderdag 9 maart 2006 @ 16:08:35 #15
705 Kiegie
Nu niet meer gehackt
pi_35881985
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 15:03 schreef Sorcerer8472 het volgende:
Mja, vennootschapsbelastingsverlaging (scrabble!) is wel nuttig voor kleine VOF'jes. Verder valt het wel mee wat de VVD heeft bereikt voor kleine ondernemers geloof ik :/

Volgens mij is een VOF zo'n beetje de enige vennootschap die GEEN vennootschapsbelasting is verschuldigd.
Dat verandert alles
pi_35882020
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 16:08 schreef Kiegie het volgende:

[..]

Volgens mij is een VOF zo'n beetje de enige vennootschap die GEEN vennootschapsbelasting is verschuldigd.
He, ben je me net voor!
  donderdag 9 maart 2006 @ 16:30:45 #17
61944 Freeflyer
Vallen doet geen pijn...
pi_35882705
lokaal heeft de VVD hier wel het eea gedaan aan de soms meest achterlijke voorschriften en vergunningen.

voorbeeld: bruggengeld, het bleek al jaren zo te zijn dat het instant houden van de brugwachters vele malen meer koste dan het opleverde. de kosten kwam uit belastingen die specifiek voor winkeliers waren.
Neerkomen wel!
  donderdag 9 maart 2006 @ 16:33:21 #18
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_35882795
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 16:05 schreef Spositio het volgende:
Maar de tegenbegroting is wel beter voor de economie, beter voor werkgelegenheid en algehele koopkracht. Groenlinks is ervoor dat de (uitkering)'trekkers' ook gaan werken,
ja, leuk, maar dat zegt mij niks over wat de VVD wil voor ondernemers.
quote:
en heeft het beter voor met startende/nieuwe ondernemers.
Nou, dat is in ieder geval iets (al is het dan geen VVD idee)

maar wat is er toch gebeurt met die 'mkb is een motor van de economie en moet gestimuleerd worden' uitspraken van een tiental jaren geleden, buiten wat Herman Wijffels aanmoedigingsprijsjes (nog een CDA'er ook).
pi_35889032
De VVD goed voor kleine ondernemers?

Vorig jaar betaalden ze voor een particuliere ziektekostenverzekering gemiddeld 1800¤.
Nu gemiddeld 2400¤ voor de zorgverzekering, 600¤ extra dus.

Mensen met een jaarinkomen van boven de 25.000¤ krijgen geen cent zorgtoeslag.
Onder de 25.000¤ krijg je maximaal 408¤ terug.

Conclusie:
Alle ondernemers gaan er dit jaar tot 600¤ op achteruit, dankzij CDA, VVD en D66!

De SP (ja je leest het goed) heeft in een motie aangedrongen op compensatie, maar alleen de linkse partijen en de lpf gaven daar steun aan. CDA en VVD vonden dit niet nodig.
  donderdag 9 maart 2006 @ 19:53:31 #20
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_35889135
Eigenaardig.
  donderdag 9 maart 2006 @ 19:54:34 #21
130955 Floripas
Blast from the past
pi_35889181
Er gaat iedere week een bakker en elke twee weken een fietsenmaker failliet.

Nederland heeft een extreem lage onafhankelijke winkelrato.

Wat heeft de VVD voor hen gedaan?
  donderdag 9 maart 2006 @ 19:56:21 #22
130955 Floripas
Blast from the past
  donderdag 9 maart 2006 @ 19:57:39 #23
42306 Vassili_Z
Low Man's Lyric
pi_35889283
quote:
Zelf weet je het ook niet helemaal he?
Era Vulgaris
  donderdag 9 maart 2006 @ 20:00:22 #24
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_35889396
Wat is het juiste antwoord op de vraag: "Wat zou de VVD moeten doen voor de kleine of grote ondernemer vanuit een liberaal perspectief?"
pi_35889413
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 19:50 schreef DaveM het volgende:
De VVD goed voor kleine ondernemers?

Vorig jaar betaalden ze voor een particuliere ziektekostenverzekering gemiddeld 1800¤.
Nu gemiddeld 2400¤ voor de zorgverzekering, 600¤ extra dus.

Mensen met een jaarinkomen van boven de 25.000¤ krijgen geen cent zorgtoeslag.
Onder de 25.000¤ krijg je maximaal 408¤ terug.

Conclusie:
Alle ondernemers gaan er dit jaar tot 600¤ op achteruit, dankzij CDA, VVD en D66!

De SP (ja je leest het goed) heeft in een motie aangedrongen op compensatie, maar alleen de linkse partijen en de lpf gaven daar steun aan. CDA en VVD vonden dit niet nodig.
alsof alle ondernemers particulier verzekerd zijn. bovendien is het werkgeversdeel van de ziektekostenpremies afgeschaft. dat betekent een forse lastenverlichting voor kleine bedrijven met personeel.
pi_35889675
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 19:56 schreef Floripas het volgende:

[..]

Toch niet.

De belangrijkste aanbevelingen van de SP:

- De kleinschaligheidaftrek voor zelfstandigen wordt voor de eerste twee schijven verhoogd met 50 procent en het belastingtarief over de eerste 41000 euro winst verlaagd naar 23,5 procent.

- De kleinschaligheidsaftrek voor starters wordt verdubbeld, voor zowel vennootschappen als zelfstandigen.

- Kleine bedrijven (tot 20 werknemers) hoeven bij ziekte van werknemers één in plaats van twee jaar loon doorbetalen.

- Startende ondernemers die een diploma ondernemersvaardigheden halen komen in aanmerking voor een aanmoedigingsubsidie.

- Gemeentelijke belastingen moeten gebundeld worden in één aanslag en op landelijk niveau wordt de bandbreedte van de diverse gemeentelijke belastingen aangegeven. De loonbelasting en de afdracht van sociale premies moet vereenvoudigd worden.

- Om ook kleine ondernemers de mogelijkheid te geven zich te verzekeren tegen arbeidsongeschiktheid, moet er een standaard pakketpolis komen met een ruime dekking en een acceptatieplicht.

- Om de toegang tot tijdelijke bijstand vereenvoudigen wordt bij de vaststelling van het vermogen, de waarde van onroerende goederen niet meegenomen. De beoordeling van de aanvraag worden afgehandeld door de belastingdienst in plaats van de sociale dienst.

- Er komt een wettelijk verbod op verkoop onder de inkoopsprijs en één vaste dag waarop de winkels gesloten zijn.

- De komst van grote winkelcentra aan de rand van de gemeente of langs doorgaande wegen moeten voorkomen worden.

- Om de financiële gevolgen van criminaliteit te beperken komt er een waarborgfonds. Het voegingsproces moet eenvoudiger worden, zodat schade sneller op de dader kan worden verhaald.

Wellicht dat sommige ideeën wat overdreven zijn, maar dat links per definitie slecht is voor ondernemers kan bij deze.........
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_35889863
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 20:00 schreef electricity het volgende:

[..]

alsof alle ondernemers particulier verzekerd zijn.
Voor ondernemers afkomstig uit het ziekenfonds is de achteruitgang zelfs nog groter!
quote:
bovendien is het werkgeversdeel van de ziektekostenpremies afgeschaft. dat betekent een forse lastenverlichting voor kleine bedrijven met personeel.
Kan best zo zijn, maar dus alleen voor mensen met personeel in dienst.
  donderdag 9 maart 2006 @ 20:38:06 #28
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_35890867
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 15:41 schreef electricity het volgende:

[..]

kun je iets specifieker zijn? ik heb geen zin om dat allemaal te lezen. ik onderschrijf de mening dat de VVD beter voor ondernemers is overigens van harte.
Dat hoor ik nou ook altijd.

Ik ben benieuwd waaruit dat blijkt, evenals TS, waarvan akte.

Laat ik het eens specifiek vragen. De boer is ook een zelfstandig ondernemer, wat doen ze daarvoor? Of moeten die bij het CDA aanbellen? (zoals ze al doen, zoals ik zie)
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_35891011
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 20:12 schreef DaveM het volgende:

[..]

Voor ondernemers afkomstig uit het ziekenfonds is de achteruitgang zelfs nog groter!
oh das grappig. daar heb ik weinig van gemerkt anders.
quote:
Kan best zo zijn, maar dus alleen voor mensen met personeel in dienst.
dat zijn er best veel hoor
pi_35891569
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 20:07 schreef Tomatenboer het volgende:
- De kleinschaligheidaftrek voor zelfstandigen wordt voor de eerste twee schijven verhoogd met 50 procent en het belastingtarief over de eerste 41000 euro winst verlaagd naar 23,5 procent.

- De kleinschaligheidsaftrek voor starters wordt verdubbeld, voor zowel vennootschappen als zelfstandigen.
minder belasting. altijd goed dus.
quote:
- Kleine bedrijven (tot 20 werknemers) hoeven bij ziekte van werknemers één in plaats van twee jaar loon doorbetalen.
ook mee eens. (al vind ik dat ziek worden primair een zaak is tussen overheid en werknemer, en dat werkgevers daaraan uberhaupt niet zouden moeten meebetalen)
quote:
- Startende ondernemers die een diploma ondernemersvaardigheden halen komen in aanmerking voor een aanmoedigingsubsidie.
ondernemers kun je beter laten ondernemen ipv voldoen aan sullige regeltjes.
quote:
- Gemeentelijke belastingen moeten gebundeld worden in één aanslag en op landelijk niveau wordt de bandbreedte van de diverse gemeentelijke belastingen aangegeven. De loonbelasting en de afdracht van sociale premies moet vereenvoudigd worden.
dat heeft het kabinet al gedaan.
quote:
- Om ook kleine ondernemers de mogelijkheid te geven zich te verzekeren tegen arbeidsongeschiktheid, moet er een standaard pakketpolis komen met een ruime dekking en een acceptatieplicht.
verplicht of niet? indien verplicht liever niet. indien niet verplicht vraag ik me af wat voor rechtsongelijkheid dit is, aangezien dan alleen de zwakkere groepen zich hiertegen zullen verzekeren, terwijl mensen in loondienst dit voorrecht niet hebben.
quote:
- Om de toegang tot tijdelijke bijstand vereenvoudigen wordt bij de vaststelling van het vermogen, de waarde van onroerende goederen niet meegenomen. De beoordeling van de aanvraag worden afgehandeld door de belastingdienst in plaats van de sociale dienst.
dat is wel nuttig denk ik. centralisatie tov verplintering zoals het nu is.
quote:
- Er komt een wettelijk verbod op verkoop onder de inkoopsprijs en één vaste dag waarop de winkels gesloten zijn.

- De komst van grote winkelcentra aan de rand van de gemeente of langs doorgaande wegen moeten voorkomen worden.
lijkt me slecht beleid. dit heet ondernemertje pesten. ondernemers die in grote winkelcentra zitten zijn ook ondernemers. beleid moet niet bedoeld zijn om de 1 voor te trekken omdat hij klein is.
quote:
- Om de financiële gevolgen van criminaliteit te beperken komt er een waarborgfonds. Het voegingsproces moet eenvoudiger worden, zodat schade sneller op de dader kan worden verhaald.
ja whatever.
quote:
Wellicht dat sommige ideeën wat overdreven zijn, maar dat links per definitie slecht is voor ondernemers kan bij deze.........
oneens. deze voorstellen zijn namelijk allen van marginale invloed. als dit het beste is wat de SP kan presenteren, dan vind ik dat toch wel vrij somber. het is niet dat bovengenoemde zaken niet deels goede ideeen zijn, maar het gaat me er meer om dat het geen zoden aan de dijk zet.

het uitgangspunt van bovengenoemde maatregelen is vooral om eenmanszaken te helpen. voor grotere ondernemingen zijn deze zaken niet erg relevant. natuurlijk past dit wel in de visie van de SP dat dit soort mensen zwak en zielig zijn, en dus beschermd moeten worden, maar dat lijkt me een onjuiste afspiegeling van zaken.

tevens vind ik dat de SP kortzichtigheid kan worden verweten in deze. dit is naar mijn idee te veel korte termijn politiek. er moet worden bijgedragen aan een goed ondernemersklimaat. dat los je met deze puntjes niet echt op. daarvoor moeten veel meer maatregelen getroffen worden.

tenslotte vraag ik mij af waar ze dit alles van willen gaan betalen. ik zie alleen maar lastenverlichtingen.
pi_35892170
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 20:41 schreef electricity het volgende:

[..]

oh das grappig. daar heb ik weinig van gemerkt anders.
Jij hebt zeker rekenles van Zalm gehad?
quote:
dat zijn er best veel hoor
Zelfstandigen zonder personeel ook, zo'n 5% van de beroepsbevolking.

Verder zijn er veel bedrijfjes met slechts 1 iemand in dienst, vaak een jongere.
Ze besparen pas meer dan 600¤ uit aan werkgeverspremies als ze een jaar lang iemand van 20+ in dienst hebben.
pi_35893176
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 19:54 schreef Floripas het volgende:

Waar haal je toch het waanidee vandaan dat een partij, welke partij dan ook, iets voor bedrijven zou moeten doen? Ze met rust laten, dat is het enige wat ze moeten doen, en dan ook echt.
  donderdag 9 maart 2006 @ 22:10:42 #33
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_35894532
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 21:37 schreef HenriOsewoudt het volgende:

[..]

Waar haal je toch het waanidee vandaan dat een partij, welke partij dan ook, iets voor bedrijven zou moeten doen? Ze met rust laten, dat is het enige wat ze moeten doen, en dan ook echt.
Nou, als je je telkens profileert als partij die iets doet voor de ondernemers (vandaag nog nota bene) lijkt me dat niet zo vreemd.

Bovendien is het zeker niet zo dat ze de ondermers ongemoeid laten, integendeel. De enorme lading nieuwe polissen, instanties, regeltjes, afschaffinkjes en kostenpostjes die ik de laatste paar jaar om mn oren heb gekregen zijn echt ongekend.
pi_35894615
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 22:10 schreef Posdnous het volgende:
Bovendien is het zeker niet zo dat ze de ondermers ongemoeid laten, integendeel. De enorme lading nieuwe polissen, instanties, regeltjes, afschaffinkjes en kostenpostjes die ik de laatste paar jaar om mn oren heb gekregen zijn echt ongekend.
Exactly my point, de VVD (of welke partij dan ook) doet juist veel te veel.
pi_35894625
quote:

[..]

Het afschaffen of vereenvoudigen van regelgeving of het verlagen van belasting valt toch ook onder de noemer 'iets doen' lijkt me?
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_35894650
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 22:13 schreef Monolith het volgende:
Het afschaffen of vereenvoudigen van regelgeving of het verlagen van belasting valt toch ook onder de noemer 'iets doen' lijkt me?
Deden ze dat maar.
pi_35896314
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 19:50 schreef DaveM het volgende:
Dat is heel aardig, maar de lasten voor ondernemers in Nijmegen zijn de hoogste in Nederland, en Doesburg staat op de vijfde plaats in Gelderland. In beide plaatsen zit de SP in het college.
bron
pi_35896899
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 19:56 schreef Floripas het volgende:

[..]

Toch niet.
offtopic: Ik he het idee dat het beeld dat links altijd zo slecht voor het bedrijfsleven de laatste jaren kan worden bijgesteld..

Ik kan niks bedenken wat nu specifiek VVD punten zijn op dit gebied die zijn doorgevoerd de afgelopen 10 jaar dat Zalm minister was.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_35897092
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 22:13 schreef HenriOsewoudt het volgende:

[..]

Exactly my point, de VVD (of welke partij dan ook) doet juist veel te veel.
Dat wel, maar het punt is toch dat de vvd zich profileert als partij voor de ondernemer. Waaruit zou dat dan blijken?
Dan is het dus niet van belang of je het wel of niet zou willen. De vraag is of de vvd de claims die ze doen ook in de praktijk waarmaken.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
  vrijdag 10 maart 2006 @ 00:01:50 #40
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_35898415
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 22:59 schreef LodewijkNapoleon het volgende:

[..]

Dat is heel aardig, maar de lasten voor ondernemers in Nijmegen zijn de hoogste in Nederland, en Doesburg staat op de vijfde plaats in Gelderland. In beide plaatsen zit de SP in het college.
bron
Dat is ook niet best, maar er is een duidelijke kentering zichtbaar. De PVDA heeft in Nijmegen een nieuw college van economische zaken en onderwijs ingesteld en de wethouder (van Groen links meen ik) heeft een nieuw beleidsplan geschreven dat de goedkeuring wegdraagt van de Industriele sector in de stad. Ze zijn dus op de goede weg.

Bovendien zijn de winkeliers absoluut niet te spreken over de plannen van 'rechts' om veel winkels in de stad weg te laten vloeien en grote megastores aan de rand van de stad te bouwen.
pi_35898461
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 00:01 schreef Posdnous het volgende:
Bovendien zijn de winkeliers absoluut niet te spreken over de plannen van 'rechts' om veel winkels in de stad weg te laten vloeien en grote megastores aan de rand van de stad te bouwen.
Rechts werk niet met een planeconomie, rechts laat dat aan de vrije markt over. Het samenspel van vraag en aanbod. Als de vraagkant het liefst megastores heeft dan zal de aanbodkant dat niet in de wind kunnen slaan. Dan mag de kleine winkelier boos zijn dat de markt niet meer op zijn diensten/producten zit te wachten maar dat is zijn probleem.
  vrijdag 10 maart 2006 @ 00:05:28 #42
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_35898504
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 23:21 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

Dat wel, maar het punt is toch dat de vvd zich profileert als partij voor de ondernemer. Waaruit zou dat dan blijken?
Dan is het dus niet van belang of je het wel of niet zou willen. De vraag is of de vvd de claims die ze doen ook in de praktijk waarmaken.
De VVD profileert zich als de partij die goed is voor de economie, niet als de partij die goed is voor de ondernemer. Dit is de laatste tijd voor de gemeenteraadsverkiezingen ook herhaaldelijk gezegd door Van Aartsen.
Een liberale partij kiest ook niet 1 partij om te bevoordelen boven de andere. Dat zou ingaan tegen de ideologie. Wat wel zo is, is dat je veel kak ziet rondom en in de partij, maar dat geldt ook voor de PvdA en GroenLinks. Hoewel ze, in het geval van de PvdA, die niet naar voren schuiven.
  vrijdag 10 maart 2006 @ 00:05:30 #43
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_35898507
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 00:04 schreef Steijn het volgende:

[..]

Rechts werk niet met een planeconomie, rechts laat dat aan de vrije markt over. Het samenspel van vraag en aanbod.
Het is toch daadwerkelijk actieve planning van landelijke organisaties voor de regio Arnhem-Nijmegen.
  vrijdag 10 maart 2006 @ 00:05:54 #44
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_35898524
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 00:04 schreef Steijn het volgende:

[..]

Rechts werk niet met een planeconomie, rechts laat dat aan de vrije markt over. Het samenspel van vraag en aanbod.
theoretisch. In de praktijk bemoeit rechts zich net zoveel als links met de economie.
And that is the news.''
  vrijdag 10 maart 2006 @ 00:06:15 #45
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_35898534
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 00:05 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

De VVD profileert zich als de partij die goed is voor de economie, niet als de partij die goed is voor de ondernemer. Dit is de laatste tijd voor de gemeenteraadsverkiezingen ook herhaaldelijk gezegd door Van Aartsen.
M.a.w. de VVD is alleen goed voor de grote bedrijven?
  vrijdag 10 maart 2006 @ 00:07:25 #46
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_35898574
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 00:05 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

oww
En waar blijkt dat dan uit, dat ze goed voor de economie zijn?
And that is the news.''
pi_35898577
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 00:06 schreef Posdnous het volgende:

[..]

http://www.vvd.nl/index.aspx?FilterId=974&ChapterId=1148&ContentId=4051

zie daar de kernpunten. niet echt uitgestippeld in beleid, maar dan zou het stuk nog 10x langer worden
pi_35898583
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 00:06 schreef Posdnous het volgende:
Lekker kort door de bocht weer. De VVD kiest voor de economie, de VVD kiest dus niet alleen voor de aanbodzijde maar ook voor de vraagzijde, gezamenlijk vormen zij namelijk de economie. Geen enkel oordeel dus over of de aanbodzijde uit grote of kleine bedrijven moet bestaan.
  vrijdag 10 maart 2006 @ 00:14:06 #49
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_35898762
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 00:07 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

oww
En waar blijkt dat dan uit, dat ze goed voor de economie zijn?
Verlaging belastingtarieven onder Paars & verminderen toegangseisen tot de markt, om wat te noemen. Jij zal nu zeggen: "Maar, maar, maar, dat is juist slecht voor de economie. " Nee, doorgaans niet, volgens de theorie, wat je tegenwoordig de mainstream theorie mag noemen.
Overigens stemde de PvdA met enige wijzingen in met die dingen in destijds, dus daar zal je me niet over horen.
  vrijdag 10 maart 2006 @ 00:14:46 #50
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_35898781
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 00:07 schreef electricity het volgende:

[..]

http://www.vvd.nl/index.aspx?FilterId=974&ChapterId=1148&ContentId=4051

zie daar de kernpunten. niet echt uitgestippeld in beleid, maar dan zou het stuk nog 10x langer worden
Leuk inderdaad.

Ik vraag me alleen af waarom om maar wat te noemen, die 50 procent administratieve lastenverlichting (bij mijn weten is ie de afgelopen 10 jaar alleen maar fors gestegen), de MKB en productschappenverplichting opheffen (ik heb er alleen maar meer bijgekregen, vooral de afgelopen 1,5 a 2 jaar) en de Kvkkosten (alleen maar gestegen) niet eerder wat aan gedaan is in die 15 jaar coalitie..

Of zeg ik nu iets heel raars? .
  vrijdag 10 maart 2006 @ 00:16:08 #51
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_35898803
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 00:07 schreef Steijn het volgende:

[..]

Lekker kort door de bocht weer. De VVD kiest voor de economie, de VVD kiest dus niet alleen voor de aanbodzijde maar ook voor de vraagzijde, gezamenlijk vormen zij namelijk de economie. Geen enkel oordeel dus over of de aanbodzijde uit grote of kleine bedrijven moet bestaan.
Mja, de vraagzijde heeft ook niet bepaald meer te besteden, dus zal het wel de aanbodzijde zijn waar geld naar toe gaat. En blijkbaar niet de kleine ondernemers.. wat blijft er dan over? .
pi_35898900
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 00:16 schreef Posdnous het volgende:
Mja, de vraagzijde heeft ook niet bepaald meer te besteden, dus zal het wel de aanbodzijde zijn waar geld naar toe gaat. En blijkbaar niet de kleine ondernemers.. wat blijft er dan over? .
Wat stel je dat weer cynisch, er zal altijd plaats zijn voor kleine bedrijven, maar alleen als ze ook daadwerkelijk iets aanbieden waar de markt op zit te wachten. En dat is bij buurtsupers, groentewinkels en dergelijke niet het geval. Niks mis mee lijkt me, het moet immers geen werkgelegenheidsproject worden.
  vrijdag 10 maart 2006 @ 00:23:02 #53
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_35898956
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 00:20 schreef Steijn het volgende:

[..]

Wat stel je dat weer cynisch, er zal altijd plaats zijn voor kleine bedrijven, maar alleen als ze ook daadwerkelijk iets aanbieden waar de markt op zit te wachten. En dat is bij buurtsupers, groentewinkels en dergelijke niet het geval. Niks mis mee lijkt me, het moet immers geen werkgelegenheidsproject worden.
Oke. Ik begrijp niet helemaal waar deze opmerking nu vandaan komt. wat heeft dat in godsnaam te maken met de discussie.

Wie heeft het over weldoenerswerk? Ik heb het gewoon over realistische situaties van heel veel kleine ondernemers en ik vraag om concrete positieve zaken. Geen vaag algemeen gedoe.
  vrijdag 10 maart 2006 @ 00:37:31 #54
119078 McCarthy
communistenjager
pi_35899245
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 14:54 schreef Posdnous het volgende:
Hallo,

De VVD profileert zich als partij die goede condities voor ondernemers wil scheppen en ik ben eigenlijk benieuwd of iemand weet wat daar concreet van terecht is gekomen in de pakweg 15 jaar dat de VVD in de coalities zit.
Wat zijn nu eigenlijk de concrete voordelen die de VVD het MKB heeft verleend?

En dan geen algemene voorstellen als belastingverlaging dat voor iedereen geldt of vennootschapsbelastingverlagingen van 3 procent wat alleen gunstig is als je Shell bent, maar voor kleine ondernemers geen zak uitmaakt.

Het zullen ongetwijfeld een hoop (voorstellen tot) maatregelen zijn en misschien weet iemand zo'n beetje welke dat zijn? Dank u.
zijn de belastingen voor (alle) ondernemers niet omlaag gegaan?
Het nationaal product is hetzelfde als een taart waar uiteraard iedereen recht op heeft, als overheden met geld smijten heet het investeren en als bedrijven investeren heet het een sprinkhanenplaag. McCarthy
pi_35899301
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 00:23 schreef Posdnous het volgende:
Wie heeft het over weldoenerswerk? Ik heb het gewoon over realistische situaties van heel veel kleine ondernemers en ik vraag om concrete positieve zaken. Geen vaag algemeen gedoe.
Oke, denk dan eens aan zaken als het ontslagrecht dat kan worden afgeschaft, de verplichting van een werkgever om te zorgen dat iemand uit de WAO (WIA) blijft en allerlei vergunningen die je bijvoorbeeld moet hebben als je een horecaondernemer bent.
  vrijdag 10 maart 2006 @ 00:43:11 #56
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_35899355
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 00:16 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Je vraag in de TS is misschien niet de juiste. Jij wil denk ik meer kleine ondernemers zien. De juiste vraag zou dan zijn hoe je dat kan bereiken ipv wat een liberale partij daarmee aanmoet?
Overigens heb je een hoop kleine ondernemers, echt een hoop, er gaan alleen een hoop kleine bedrijfjes ook failliet. Deels komt dit uiteraard doordaat men sociale lasten moet dragen als ze iemand in dienst nemen waar nog de kosten van ontslag bovenop komen. Dit vormt een enorme drempel, terwijl grotere bedrijven daar aanzienlijk minder last van hebben.
  vrijdag 10 maart 2006 @ 10:29:05 #57
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_35904302
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 00:43 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Je vraag in de TS is misschien niet de juiste. Jij wil denk ik meer kleine ondernemers zien.
Nee hoor. Mijn vraag is heel simpel, wat doet een ondernemerspartij als de VVD voor de huidige MKB'ers?
quote:
Overigens heb je een hoop kleine ondernemers, echt een hoop, er gaan alleen een hoop kleine bedrijfjes ook failliet. Deels komt dit uiteraard doordaat men sociale lasten moet dragen als ze iemand in dienst nemen waar nog de kosten van ontslag bovenop komen. Dit vormt een enorme drempel, terwijl grotere bedrijven daar aanzienlijk minder last van hebben.
Dat een hoop ondernemers het hoofd niet boven water kunnen houden begrijp ik heel goed. Het gaat mij er om dat ik het idee heb dat vrijwel alle beslissingen die ondernemers treffen negatief uitvallen (misschien alleen niet voor grote bedrijven, getuige de beslissingen die uitgaan van kortingen in percentages waardoor grote bedrijven relatief veel en veel meer voordeel hebben).

Elke positieve maatregel wordt een half jaar later weer negatief gecompenseerd door een korting en je wordt als ondernemer helemaal gestoord van allerlei nieuwe instanties en productschappen die allemaal zijn opgesplitst en allemaal geld willen terwijl ze geen reet voor je doen.

Klap op de vuurpijl is de nieuwe zorg ellende.

Dit concluderend denk ik dat het ondernemersklimaat er in de afgelopen 10 jaar sterk op achteruit is gegaan. En de VVD zit nota bene telkens in die coalities. Is het zo vreemd om te vragen wat ze nu precies gedaan hebben dan?
  vrijdag 10 maart 2006 @ 12:43:53 #58
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_35907750
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 00:14 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Leuk inderdaad.

Ik vraag me alleen af waarom om maar wat te noemen, die 50 procent administratieve lastenverlichting (bij mijn weten is ie de afgelopen 10 jaar alleen maar fors gestegen), de MKB en productschappenverplichting opheffen (ik heb er alleen maar meer bijgekregen, vooral de afgelopen 1,5 a 2 jaar) en de Kvkkosten (alleen maar gestegen) niet eerder wat aan gedaan is in die 15 jaar coalitie..

Of zeg ik nu iets heel raars? .
Yep men zegt minder regelgeving, administratieve lastenverlichting, maar het tegenovergestelde is het geval.
Ik denk dat Geert Wilders met -50% ambtenaren en belastingverlaging nog de beste partij voor ondernemers zal zijn. Verder kom je enkel lapmiddelen tegen.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  vrijdag 10 maart 2006 @ 12:45:57 #59
61927 DaveM
uitgefokt
pi_35907816
quote:

[..]

bron
Waarop baseer je dat dit dankzij de SP of dankzij het huidige linkse college is?
Lijkt me eerder een situatie die zo is gegroeid (lees: door voorgaande colleges) en die moeilijk ongedaan kan worden gemaakt zonder hoge tekorten op de begroting te veroorzaken.

En bovendien laat je de plaatsen 2, 3 en 4 weg. Daar zitten cda en vvd zeker in het college?
  vrijdag 10 maart 2006 @ 12:57:44 #60
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_35908183
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 10:29 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Nee hoor. Mijn vraag is heel simpel, wat doet een ondernemerspartij als de VVD voor de huidige MKB'ers?
[..]

Dat een hoop ondernemers het hoofd niet boven water kunnen houden begrijp ik heel goed. Het gaat mij er om dat ik het idee heb dat vrijwel alle beslissingen die ondernemers treffen negatief uitvallen (misschien alleen niet voor grote bedrijven, getuige de beslissingen die uitgaan van kortingen in percentages waardoor grote bedrijven relatief veel en veel meer voordeel hebben).

Elke positieve maatregel wordt een half jaar later weer negatief gecompenseerd door een korting en je wordt als ondernemer helemaal gestoord van allerlei nieuwe instanties en productschappen die allemaal zijn opgesplitst en allemaal geld willen terwijl ze geen reet voor je doen.

Klap op de vuurpijl is de nieuwe zorg ellende.

Dit concluderend denk ik dat het ondernemersklimaat er in de afgelopen 10 jaar sterk op achteruit is gegaan. En de VVD zit nota bene telkens in die coalities. Is het zo vreemd om te vragen wat ze nu precies gedaan hebben dan?
Ik denk dat met de nieuwe zorgwet de meeste ondernemers er juist flink op vooruit gaan. De meeste waren denk ik namelijk particulier verzekerd.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  vrijdag 10 maart 2006 @ 13:43:33 #61
61927 DaveM
uitgefokt
pi_35909669
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 12:57 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Ik denk dat met de nieuwe zorgwet de meeste ondernemers er juist flink op vooruit gaan. De meeste waren denk ik namelijk particulier verzekerd.
Als je het topic gelezen had zou je weten dat die tot 600¤ genaaid zijn dit jaar.
Om nog maar te zwijgen over zelfstandigen die in het ziekenfonds zaten.
  vrijdag 10 maart 2006 @ 13:46:51 #62
130955 Floripas
Blast from the past
pi_35909772
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 20:56 schreef electricity het volgende:
[knip]
Ja, doh, die notitie gaat over het kleinbedrijf.
  vrijdag 10 maart 2006 @ 13:48:03 #63
130955 Floripas
Blast from the past
pi_35909803
quote:

[..]

Waar haal je toch het waanidee vandaan dat een partij, welke partij dan ook, iets voor bedrijven zou moeten doen?
Uit mijn smanehangende stelsel van normen en waarden die betrekking hebben op de inrichting van de maatschapij, parabrella.
  vrijdag 10 maart 2006 @ 13:50:33 #64
130955 Floripas
Blast from the past
pi_35909883
quote:

[..]

bron
"- Sterkste stijger OZB-tarief (procentueel):
Gemeente Ubbergen met een stijging van 11,7%.
(Met de VVD in het college)
- Sterkste daler OZB-tarief (procentueel):
Gemeente Doesburg met een daling 43,9%
(met de SP in het college)"
  vrijdag 10 maart 2006 @ 13:51:47 #65
61927 DaveM
uitgefokt
pi_35909919
Floripas, je bent geweldig!
  vrijdag 10 maart 2006 @ 13:56:21 #66
130955 Floripas
Blast from the past
pi_35910047
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 13:51 schreef DaveM het volgende:
Floripas, je bent geweldig!
Dat was wel de vorige periode hoor- ze zijn nu overgestapt op een CDA-PvdA-college
pi_35917215
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 13:50 schreef Floripas het volgende:
"- Sterkste stijger OZB-tarief (procentueel):
Gemeente Ubbergen met een stijging van 11,7%.
(Met de VVD in het college)
- Sterkste daler OZB-tarief (procentueel):
Gemeente Doesburg met een daling 43,9%
(met de SP in het college)"
Maar als je naar het totaalplaatje kijkt, krijg je een ander beeld:
quote:
Top vijf van duurste en goedkoopste gemeenten voor wat betreft de gemeentelijke lasten, 2005
1. Nijmegen ¤ 13.177
2. Winterswijk ¤ 10.024
3. Arnhem ¤ 8.629
4. Wageningen ¤ 8.514
5. Doesburg ¤ 7.772
Bron: ABF/COELO, Monitor
  vrijdag 10 maart 2006 @ 19:05:22 #68
130955 Floripas
Blast from the past
pi_35919128
Ik zie hier gewoon dat grotere plaatsen duurder zijn dan kleinere. Dat is toch iets landelijks?
  vrijdag 10 maart 2006 @ 19:33:17 #69
42306 Vassili_Z
Low Man's Lyric
pi_35920058
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 12:43 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Ik denk dat Geert Wilders met -50% ambtenaren en belastingverlaging nog de beste partij voor ondernemers zal zijn. Verder kom je enkel lapmiddelen tegen.
Toch ook weer niet m.b.t. werknemers uit het buitenland en politieke stabiliteit
Era Vulgaris
pi_35926673
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 19:05 schreef Floripas het volgende:
Ik zie hier gewoon dat grotere plaatsen duurder zijn dan kleinere. Dat is toch iets landelijks?
Maar Nijmegen is wel de allerduurste stad van heel Nederland, en Doesburg is niet zo'n grote plaats, volgens mij wonen er slechts zo'n 12000 inwoners.
  vrijdag 10 maart 2006 @ 23:17:44 #71
130955 Floripas
Blast from the past
pi_35927069
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 23:05 schreef LodewijkNapoleon het volgende:

[..]

Maar Nijmegen is wel de allerduurste stad van heel Nederland, en Doesburg is niet zo'n grote plaats, volgens mij wonen er slechts zo'n 12000 inwoners.
Is die kaart niet van Gelderland?
pi_35928115
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 23:17 schreef Floripas het volgende:
Is die kaart niet van Gelderland?
Ja, Nijmegen is de duurste van Gelderland, en van Nederland, dat staat in dat onderzoek.
Wist je trouwens dat je op dat PI'tje kan drukken? Ik weet niet waarvoor het dient eigenlijk.
pi_35928288
heel simpel gezegt is het gewoon dat de armen links stemmen en de rijken rechts
* To make your prayers come true, you have to get off your knees.
* only dead fish go with the flow.
pi_35928321
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 23:50 schreef LodewijkNapoleon het volgende:

[..]

Ja, Nijmegen is de duurste van Gelderland, en van Nederland, dat staat in dat onderzoek.
Wist je trouwens dat je op dat PI'tje kan drukken? Ik weet niet waarvoor het dient eigenlijk.
dan ga je naar die post toe, kun je 'm bv. makkelijker linken in een ander topic, kijk maar boven in je balkje wat er gebeurt als je erop klikt.
pi_35928358
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 23:55 schreef ooge het volgende:
Dat is inderdaad heel simpel gezegd, maar verder heeft die opmerking weinig waarde.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  zaterdag 11 maart 2006 @ 00:48:57 #76
130955 Floripas
Blast from the past
pi_35929965
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 23:55 schreef ooge het volgende:
Volgens een onderzoek is de SP-stemmer een behoorlijk gemiddelde Nederlander, en een GroenLinkser is zelfs rijker.
pi_35930230
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 23:57 schreef Monolith het volgende:

[..]

Dat is inderdaad heel simpel gezegd, maar verder heeft die opmerking weinig waarde.
And that is the news.''
pi_35930554
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 13:48 schreef Floripas het volgende:

[..]

Uit mijn smanehangende stelsel van normen en waarden die betrekking hebben op de inrichting van de maatschapij, parabrella.
Schrijffout, jij taalpurist...

On topic: -50% ambtenaren-plan van Wilders betekent 100.000en extra werkelozen, voor de persoon die daarmee aankwam. Verder... een bedrijf hebben in Nederland is toch helemaal niet leuk, waarom zou je dat nog willen? Bergen papierwerk en als je winst draait mag je 50% aan de belasting afdragen. Stop er maar mee en zoek allemaal een baantje bij de overheid, dat is mijn oplossing.
Ja, ik generaliseer.
pi_35933763
quote:
Op zaterdag 11 maart 2006 00:48 schreef Floripas het volgende:
Volgens een onderzoek is de SP-stemmer een behoorlijk gemiddelde Nederlander, en een GroenLinkser is zelfs rijker.
Leuk idee trouwens om in R&P een keer een topic te starten over de psyche van de arbeiderist.
  zaterdag 11 maart 2006 @ 11:15:13 #80
56824 Keijs
Toedeledokie !
pi_35934944
quote:
Op zaterdag 11 maart 2006 01:10 schreef Northside het volgende:
On topic: -50% ambtenaren-plan van Wilders betekent 100.000en extra werkelozen, voor de persoon die daarmee aankwam.
Of we nu de uikering of het salaris van een ambtenaar betalen, betalen moeten we toch.

Als we de helft van die gasten ontslaan levert dat alleen maar geld op omdat ze in de WW niet allerlei onnodige wetten en regeltjes kunnen verzinnen die bakken met geld kosten.

Typisch geval van win-win.
pi_36090815
*schop*

http://teletekst.nos.nl/?112-01
Zo'n 250.000 ondernemers zijn door
het nieuwe zorgstelsel veel meer geld
kwijt.Sommigen betalen in vergelijking
met vorig jaar het dubbele aan premie.
En er zijn zelfs ondernemers die vijf
keer zoveel betalen,zegt MKB Nederland.

MKB Nederland heeft een peiling onder
haar leden gehouden.Vooral freelancers,
kleine zelfstandigen zonder personeel
en directeuren-grootaandeelhouder
zouden getroffen worden door het nieuwe
zorgstelsel.

De helft van de ondernemers betaalt nu
veel meer dan in 2005.MKB Nederland wil
dat de Tweede Kamer en de ministers
Zalm en Hoogervorst maatregelen nemen.
And that is the news.''
pi_36091915
Het zorgstelsel pakt dus nog slechter uit voor kleine ondernemers dan ik al schreef.
*benieuwd is naar de reactie van Electricity.

Tel daar bij op dat het kabinet gezorgd heeft voor een laag consumentenvertrouwen de afgelopen jaren (= lagere koopbereidheid) waar vooral kleinere bedrijven last van hadden.
En dan wil de VVD ook nog de grenzen openzetten, ook al zo fijn voor kleine zelfstandigen.

Goed bezig VVD (en CDA)!
Als het maar goed gaat met de grote bedrijven!

[ Bericht 2% gewijzigd door DaveM op 16-03-2006 18:01:23 ]
pi_36092257
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 00:20 schreef Steijn het volgende:

[..]

waarbij gezegt mag worden dat die kleine winkels meestal beter kwaliteit bieden dan die megastores
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  donderdag 16 maart 2006 @ 18:42:17 #84
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_36093215
quote:
Op donderdag 16 maart 2006 17:09 schreef One_of_the_few het volgende:
*schop*

http://teletekst.nos.nl/?112-01
Zo'n 250.000 ondernemers zijn door
het nieuwe zorgstelsel veel meer geld
kwijt.Sommigen betalen in vergelijking
met vorig jaar het dubbele aan premie.
En er zijn zelfs ondernemers die vijf
keer zoveel betalen,zegt MKB Nederland.

MKB Nederland heeft een peiling onder
haar leden gehouden.Vooral freelancers,
kleine zelfstandigen zonder personeel
en directeuren-grootaandeelhouder
zouden getroffen worden door het nieuwe
zorgstelsel.

De helft van de ondernemers betaalt nu
veel meer dan in 2005.MKB Nederland wil
dat de Tweede Kamer en de ministers
Zalm en Hoogervorst maatregelen nemen.
Ja, ik vernam het ook. Totaal niet verwonderlijk want elke ondernemer had je dit al horen zeggen.

Wel in en in triest natuurlijk.

Overigens valt het me wel op dat werkelijk ELKE grote onderneming in NL veel meer winst boekt (>30%) dan het afgelopen jaar.

Tuurlijk ligt dat aan een beter economisch klimaat, maar toch: bij kleine ondernemers hoor ik dit soort cijfers niet .
pi_36093302
quote:
Op donderdag 16 maart 2006 17:53 schreef DaveM het volgende:
Het zorgstelsel pakt dus nog slechter uit voor kleine ondernemers dan ik al schreef.
*benieuwd is naar de reactie van Electricity.

Tel daar bij op dat het kabinet gezorgd heeft voor een laag consumentenvertrouwen de afgelopen jaren (= lagere koopbereidheid) waar vooral kleinere bedrijven last van hadden.
En dan wil de VVD ook nog de grenzen openzetten, ook al zo fijn voor kleine zelfstandigen.

Goed bezig VVD (en CDA)!
Als het maar goed gaat met de grote bedrijven!
Het pakt niet slecht uit voor de kleine ondernemers, maar de ondernemers die veel verdienen. Het inkomensafhankelijke deel hakt er namelijk flink in. Ik dacht dat de SP voor solidariteit was.

Ik snap niet dat je concurrentie aanmerkt als iets wat slecht is voor ondernemerschap. Ondernemerschap is concurrentie, als er meer concurrentie komt doordat de grenzen open gaan, dan bevordert dat het ondernemerschap. Ook andersom, omdat het deel uitmaakt van een heel proces waarbij de kansen van Nederlandse ondernemers over de grenzen wordt bevorderd.

Het stimuleren van ondernemerschap is een kansrijk Nederland voor ondernemers, niet allerlei inkomensmaatregelen zoals de SP mensen in dit topic willen doen geloven.

Natuurlijk is het niet goed dat ondernemers die veel verdienen zo hard worden aangeslagen. De inkomensafhankelijke premie voor ondernemers moet daarom flink omlaag.
  donderdag 16 maart 2006 @ 18:48:14 #86
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_36093376
Open grenzen lijkt me voor veel kleine ondernemers idd niet zo'n ramp.
pi_36094467
quote:
Op donderdag 16 maart 2006 18:45 schreef Jan_de_Hertog het volgende:

[..]

Het pakt niet slecht uit voor de kleine ondernemers, maar de ondernemers die veel verdienen. Het inkomensafhankelijke deel hakt er namelijk flink in.
Waar maak jij uit op dat het om veelverdieners gaat? Ik lees toch echt:
quote:
Vooral freelancers, kleine zelfstandigen zonder personeel en directeuren-grootaandeelhouder zouden getroffen worden door het nieuwe zorgstelsel.
Die eerste twee groepen getroffenen lijken me toch veel groter dan de groep directeuren.
quote:
Ik snap niet dat je concurrentie aanmerkt als iets wat slecht is voor ondernemerschap. Ondernemerschap is concurrentie, als er meer concurrentie komt doordat de grenzen open gaan, dan bevordert dat het ondernemerschap.
Er was nog te weinig concurrentie in NL?
quote:
Ook andersom, omdat het deel uitmaakt van een heel proces waarbij de kansen van Nederlandse ondernemers over de grenzen wordt bevorderd.
De vraag is natuurlijk of de voordelen tegen de nadelen opwegen.
Zo zijn Nederlandse chauffeurs al massaal de markt uitgeprijst.
quote:
Het stimuleren van ondernemerschap is een kansrijk Nederland voor ondernemers, niet allerlei inkomensmaatregelen zoals de SP mensen in dit topic willen doen geloven.
Het openzetten van grenzen noem jij "stimuleren van ondernemerschap"?
Alsof Nederland een Oostblokland is waar mensen nog moeten leren wat concurrentie is!

Maar even serieus, welke maatregelen heeft dit kabinet zoal genomen om het ondernemerschap te stimuleren? Het enige dat ik heb gezien zijn een hoop mooie woorden over vermindering van regels en een bombardement van KVK reclamespotjes.

Financieel wordt iedereen die vanuit een laag inkomen voor zichzelf wil beginnen afgestraft door dit kabinet.

en wat is er eigenlijk mis met die SP-maatregelen?
quote:
Natuurlijk is het niet goed dat ondernemers die veel verdienen zo hard worden aangeslagen. De inkomensafhankelijke premie voor ondernemers moet daarom flink omlaag.
Precies!
Het moet toch mogelijk zijn om deze groepen te compenseren?
Laat mensen met meer dan 2 kinderen bv. maar wat meer betalen, nu zijn alle kinderen gratis meeverzekerd.

welcome back UW_ / J-M
pi_36094691
quote:
Op donderdag 16 maart 2006 18:48 schreef Posdnous het volgende:
Open grenzen lijkt me voor veel kleine ondernemers idd niet zo'n ramp.
Winkeliers niet, die zullen niet zo gauw verdrongen worden.
Maar ik denk niet dat het goed is voor Nederlandse loodgieters.

het komt mij persoonlijk wel uit hoor, zo'n goedkope loodgieter.
maar het gaat hier natuurlijk om de positie van Nederlandse loodgieters.
  zaterdag 18 maart 2006 @ 16:36:39 #89
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_36144797
En hoppa, weer een nieuwe in de bus (zoals elke maand )

Ditmaal een nieuw Besluit verpakkingen. We zijn nu schijnbaar verantwoordelijk voor alle verpakkingen die verkocht worden. Dus betalen voor het ophalen en recyclen van verpakkingen en (wat een verrrassing) een hele administratie bijhouden van de hoeveelheden die gebruikt worden.

En dan leveren wij niet eens aan particulieren .

Het leukste: er zijn meteen weer 2 overkoepelende organisaties voor ingericht waar je aan moet rapporteren en de derde is op komst . wat een bullshit weer.

Leuk nieuwtje weer voor het MKB
  zaterdag 18 maart 2006 @ 22:57:38 #90
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_36154687
quote:
Op zaterdag 18 maart 2006 16:36 schreef Posdnous het volgende:

Ditmaal een nieuw Besluit verpakkingen. We zijn nu schijnbaar verantwoordelijk voor alle verpakkingen die verkocht worden. Dus betalen voor het ophalen en recyclen van verpakkingen en (wat een verrrassing) een hele administratie bijhouden van de hoeveelheden die gebruikt worden.

Het leukste: er zijn meteen weer 2 overkoepelende organisaties voor ingericht waar je aan moet rapporteren en de derde is op komst . wat een bullshit weer.

Mijn pa, met 3 werknemers krijgt elke dag 4 enveloppen, elke maand 3 nieuwe registratieregels, krijgt elk jaar een 'update' voor een stuk of 3 registratieprogramma's', waar de knoppen gewoon op een totaal andere plek staan, het een stukje onlogischer ingedeeld is, het een stukje instabieler gemaakt is, et cetera.

En die registratieknurftzooi zijn de laatste jaren flink toegenomen onder het CDA-VVD beleid.
Wat was het streven ook alweer? Minder regels voor het MKB toch?

Wij merken er nochtans werkelijk waar geen drol van.

Als je als particulier een formulier, wat je net 2 dagen binnen hebt, niet binnen 5 dagen terugstuurd krijg je gelijkt de AID op je nek, maar vervolgens mag je wel weer 6 maanden wachten op een respons.

Als een productschap Tuinbouw zijn nut niet kan aantonen, krijgen ze nog eens 2 jaar uitstel, om te bewijzen waar ze goed voor zijn. (opkomen voor het 1 of ander ofzo.)

En dat onder een VVD beleid, ik weet niet hoor...

Wat het denk is, is dat er bij elke regel die ingevoerd gedacht wordt, 'ach het is maar even op de meter kijken en invullen, eens per 2 dagen, nog geen 5 minuten per week, toch?'

Ja, vast, maar het wordt wel een beetje te dol de laatste tijd.
pi_36166548
quote:
Op zaterdag 18 maart 2006 22:57 schreef Yildiz het volgende:

En die registratieknurftzooi zijn de laatste jaren flink toegenomen onder het CDA-VVD beleid.
Wat was het streven ook alweer? Minder regels voor het MKB toch?

Wij merken er nochtans werkelijk waar geen drol van.
De machine is in beweging gezet. 3 jaar geleden werd er bedacht dat er minder regels moesten komen, een jaar geleden werd het officieel in een politiek programma verpakt en als beleid aangekondigd, over een jaar of 3 worden de meest onzinnige regels afgeschaft en over een jaar of 5 merken de bedrijven pas echt iets van minder regeltjes. Zo gaan die dingen, altijd langzaam...
Ja, ik generaliseer.
  zondag 19 maart 2006 @ 14:11:00 #92
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_36167096
quote:
Op zondag 19 maart 2006 13:49 schreef Northside het volgende:

[..]

De machine is in beweging gezet. 3 jaar geleden werd er bedacht dat er minder regels moesten komen, een jaar geleden werd het officieel in een politiek programma verpakt en als beleid aangekondigd, over een jaar of 3 worden de meest onzinnige regels afgeschaft en over een jaar of 5 merken de bedrijven pas echt iets van minder regeltjes. Zo gaan die dingen, altijd langzaam...
En daarvoor moet je eerst alle regeltjes vervijfvoudigen? Om ze later allemaal te verminderen .
  zondag 19 maart 2006 @ 14:13:21 #93
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_36167160
quote:
Op zondag 19 maart 2006 13:49 schreef Northside het volgende:

[..]

Meneer [insert leraar], ik haalde vorig jaar een onvoldoende, dit jaar ook, maar de machine is in beweging gezet. Volgend jaar haal ik wel een voldoende op de uni, maar mag ik nu mijn P, anders krijg ik geen stufi meer, en dat wil ik niet.

pi_36167306
quote:
Op zondag 19 maart 2006 14:13 schreef Yildiz het volgende:

Meneer [insert leraar], ik haalde vorig jaar een onvoldoende, dit jaar ook, maar de machine is in beweging gezet. Volgend jaar haal ik wel een voldoende op de uni, maar mag ik nu mijn P, anders krijg ik geen stufi meer, en dat wil ik niet.
Zoiets geldt natuurlijk alleen voor de overheid, als burger wordt er van je verwacht dat je klaarstaat en snel reageert (reageer binnen 5 dagen op deze brief, want anders).

Jij bent er voor de staat, de staat is er niet voor jou.
Ja, ik generaliseer.
pi_36167350
quote:
Op zondag 19 maart 2006 14:11 schreef Posdnous het volgende:

En daarvoor moet je eerst alle regeltjes vervijfvoudigen? Om ze later allemaal te verminderen .
Overheidslogica.
Ja, ik generaliseer.
  maandag 20 maart 2006 @ 10:58:16 #96
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_36193982
quote:
Op zaterdag 18 maart 2006 16:36 schreef Posdnous het volgende:

Toch maar even proberen te reageren.

Betaald nummer van 1 of andere kutinstantie (betreffende overheidsinstelling kun je natuurlijk niet direct bellen) en wachttijd van meer dan 10 minuten. .

Wat een ellende.
  maandag 20 maart 2006 @ 11:00:01 #97
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_36194021
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 14:54 schreef Posdnous het volgende:
Hallo,

.
Doe eens een onderzoekje,
Begin een bedrijf in Duitsland, in Frankrijk, en in Nederland.
Dan weet je het verschil
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  maandag 20 maart 2006 @ 11:38:02 #98
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_36195044
Ja, dat is wel een lekkere dooddoener. Wees eens concreet of zo.
  maandag 20 maart 2006 @ 11:43:12 #99
45206 Pietverdriet
pi_36195202
quote:
Op maandag 20 maart 2006 11:38 schreef Posdnous het volgende:
Ja, dat is wel een lekkere dooddoener. Wees eens concreet of zo.
als ik het topic zo doorlees heeft dat weinig zin met jou, je zeikt overal azijn over.
Veel plezier nog met je topic
  maandag 20 maart 2006 @ 11:55:19 #100
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_36195543
quote:
Op maandag 20 maart 2006 11:43 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

als ik het topic zo doorlees heeft dat weinig zin met jou, je zeikt overal azijn over.
Veel plezier nog met je topic
Nou, eigenlijk geef ik slechts mijn ervaringen met het huidige beleid weer. Dat dat regelmatig gelijk staat met azijnpissen kun je moeilijk mij verwijten .

Maar goed, op dit soort zwakke borrelpraat zit ik idd niet te wachten.
  maandag 20 maart 2006 @ 12:31:50 #101
45206 Pietverdriet
pi_36196667
quote:
Op maandag 20 maart 2006 11:55 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Nou, eigenlijk geef ik slechts mijn ervaringen met het huidige beleid weer. Dat dat regelmatig gelijk staat met azijnpissen kun je moeilijk mij verwijten .
Oh ja, het huidige beleid is schuld...
Kortom, je wilt niet over de VVD praten, maar kankeren over het beleid
quote:
Maar goed, op dit soort zwakke borrelpraat zit ik idd niet te wachten.
Waarom kom jij dan zelf met borrelpraat.
  maandag 20 maart 2006 @ 13:10:54 #102
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_36197605
quote:
Op maandag 20 maart 2006 12:31 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Oh ja, het huidige beleid is schuld...
Kortom, je wilt niet over de VVD praten, maar kankeren over het beleid
Integendeel. Ik hoor graag wat de VVD in de afgelopen kabinetsjaren heeft gedaan voor het MKB.
quote:
Waarom kom jij dan zelf met borrelpraat.
Volgens mij was ik vrij concreet.
  maandag 20 maart 2006 @ 14:32:35 #103
142544 Sjizzel
[b][u][i]
pi_36200103
toch vreemd dit, ik hoor vaak mensen zeggen dat de VVD goed is voor het MKB etc, maar als ik dit soort doorlees zie ik toch wel weinig overtuigende bewijzen daarvan
pi_36200352
quote:
Op maandag 20 maart 2006 14:32 schreef Sjizzel het volgende:
toch vreemd dit, ik hoor vaak mensen zeggen dat de VVD goed is voor het MKB etc, maar als ik dit soort doorlees zie ik toch wel weinig overtuigende bewijzen daarvan
Dit hoor je ook vaak vanuit het MKB zelf en zeg nu zelf erg goed in "propaganda" is de VVD de laatste tijd ook niet echt
  dinsdag 21 maart 2006 @ 09:51:23 #105
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_36223819

Fijn om te zien dat mijn topics ook in de relevante kringen worden gelezen .

En nu niet alleen weer de grote bedrijven bevoordelen Gerrit! .
pi_36326890
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 15:06 schreef Posdnous het volgende:

[..]

O ja? die paar eurootjes wegen toch totaal niet op tegen afschaffen grijs kenteken, taxen op van alles en nog wat (zoals zelfs papier ). Om maar te zwijgen van het splitsen van regeltjes in allerlei verschillende instanties die allemaal geld willen hebben, van KvK tot die en die sectorbranche en die nieuwe verzekering voor [insert random kwestie waar je nooit geen verzekering voor wil afsluiten als het niet opeens verplicht was].
Wat een onzin verkondig je hier.
Het grijze kenteken is niet afgeschaft voor bedrijven, het is alleen voor particulieren afgeschaft.
En die 'paar eurootjes' maken wel degelijk heel veel uit voor kleine bedrijven. En als je over taxen gaat zeuren: de VVD en het CDA willen die verlagen, de SP en al helemaal GL willen er tig taxen bij.
Op vrijdag 31 maart 2006 19:45 schreef Triggershot het volgende:
als jij die kk kop van je en je taal niet aanpast ga ik jou eens weg blazen
  vrijdag 24 maart 2006 @ 13:45:32 #107
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_36326984
quote:
Op vrijdag 24 maart 2006 13:42 schreef Raymond_de_Zwart het volgende:

[..]

Wat een onzin verkondig je hier.
Het grijze kenteken is niet afgeschaft voor bedrijven, het is alleen voor particulieren afgeschaft.
En die 'paar eurootjes' maken wel degelijk heel veel uit voor kleine bedrijven. En als je over taxen gaat zeuren: de VVD en het CDA willen die verlagen, de SP en al helemaal GL willen er tig taxen bij.
joh, kom nou eens met brondvermelding, opmerkingen als SP en GL willen er tig taxes bij snijdt toch geen hout man
Verdonk: we moet weer lachen om ons loonstrookje :')
Verdonk: niet links, ik ben niet rechts, maar recht door zee
journalist: niet scheel?
pi_36327077
quote:
Op vrijdag 24 maart 2006 13:45 schreef Tafkahs het volgende:

[..]

joh, kom nou eens met brondvermelding, opmerkingen als SP en GL willen er tig taxes bij snijdt toch geen hout man
En dat zegt de mod die nog geen enkele inhoudelijke post in heel POL heeft geplaatst?
Vooral vanaf bladzijde 3 wordt het leuk: http://www.cpb.nl/nl/pub/(...)p2004_gl/notitie.pdf
  vrijdag 24 maart 2006 @ 13:52:08 #109
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_36327165
quote:
Op vrijdag 24 maart 2006 13:49 schreef Raymond_de_Zwart het volgende:

[..]

En dat zegt de mod die nog geen enkele inhoudelijke post in heel POL heeft geplaatst?
Vooral vanaf bladzijde 3 wordt het leuk: http://www.cpb.nl/nl/pub/(...)p2004_gl/notitie.pdf
Spel het eens voor me uit, een tegenbegroting voor het jaar 2005 van GroenLinks zegt me niets.
pi_36327977
quote:
Op vrijdag 24 maart 2006 13:52 schreef Tafkahs het volgende:

[..]

Spel het eens voor me uit, een tegenbegroting voor het jaar 2005 van GroenLinks zegt me niets.
Het staat vanaf pagina 3, onzinnige.
  vrijdag 24 maart 2006 @ 14:17:04 #111
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_36328039
quote:
Op vrijdag 24 maart 2006 14:15 schreef Raymond_de_Zwart het volgende:

[..]

Het staat vanaf pagina 3, onzinnige.
Zegt me nog steeds niets. Een tegenbegroting is een reaktie op een begroting, een tegenvoorstel over het besteden van geld dat uitgegeven gaat worden in het jaar 2005. Dat is wat anders dan beleid.
pi_36328289
@Posdnous, wat voor bedrijf waarin heb je?
  vrijdag 24 maart 2006 @ 22:21:33 #113
117776 OFfSprngr
Meest boze Punker van Fok!
pi_36342233
Tvp om later de standpunten onderuit te schoppen.
You must learn to live with your own conscience, your own morality, your own decision, your own self. You alone can do it. There is no authority but yourself!
http://www.last.fm/user/OFfSprngr
.
.
pi_36343087
quote:
Op vrijdag 24 maart 2006 22:21 schreef OFfSprngr het volgende:
Alsof jij ook maar IETS van werken en zelfstandig ondernemerschap afweet!

zaterdag 25 maart 2006 @ 09:15:49 #115
117776 OFfSprngr
pi_36348263
quote:
Op vrijdag 24 maart 2006 22:48 schreef Raymond_de_Zwart het volgende:

[..]

[afbeelding]

Blablabla, kom jij maar eens een keer met iets meer dan "VVD belasting omlaag goed!, buitenlanders slecht!, uitkeringtrekkers slecht!", je klinkt als een politieke neanderthaler.
You must learn to live with your own conscience, your own morality, your own decision, your own self. You alone can do it. There is no authority but yourself!
.
.
  zaterdag 25 maart 2006 @ 11:17:27 #116
42306 Vassili_Z
Low Man's Lyric
pi_36349635
quote:
Op vrijdag 24 maart 2006 22:48 schreef Raymond_de_Zwart het volgende:

[..]

[afbeelding]

Era Vulgaris
  zaterdag 25 maart 2006 @ 11:30:12 #117
117776 OFfSprngr
pi_36349888
Iig plaats ik nog een paar pics van mezelf in mn fotoboek, alle paupers op FOK lopen altijd het hardst te roepen dat iemand er niet uit ziet of lelijk is terwijl ze zelf te bang zijn om hun foto te plaatsen, zwak hoor.
.
.
  zaterdag 25 maart 2006 @ 11:33:15 #118
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_36349963
quote:
Op zaterdag 25 maart 2006 11:30 schreef OFfSprngr het volgende:
Iig plaats ik nog een paar pics van mezelf in mn fotoboek, alle paupers op FOK lopen altijd het hardst te roepen dat iemand er niet uit ziet of lelijk is terwijl ze zelf te bang zijn om hun foto te plaatsen, zwak hoor.
Och, Wiegel was ook al zo 'joviaal' om 'eventjes lekker' persoonlijke aanvallen te maken naar Pechtold, weten we nog?

Was toevallig ook een erelid van de VVD, die 'toffe' Wiegel.

Toont maar weer eens aan hoeveel argumenten men wel niet heeft.
  zaterdag 25 maart 2006 @ 14:02:11 #119
45173 Sickie
Nr. 1 infidel
pi_36353176
quote:
Op vrijdag 24 maart 2006 22:21 schreef OFfSprngr het volgende:
Later, omdat je eerst heel erg lang moet nadenken voor je een reactie kunt geven?
Say your prayers
  zaterdag 25 maart 2006 @ 14:03:08 #120
45173 Sickie
Nr. 1 infidel
pi_36353204
quote:
Op zaterdag 25 maart 2006 11:33 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Och, Wiegel was ook al zo 'joviaal' om 'eventjes lekker' persoonlijke aanvallen te maken naar Pechtold, weten we nog?

Was toevallig ook een erelid van de VVD, die 'toffe' Wiegel.

Toont maar weer eens aan hoeveel argumenten men wel niet heeft.
Dat toont eerder de mediageilheid van Wiegel aan lijkt mij. Maar goed, ik zal je in de waan laten...
Say your prayers
  zaterdag 25 maart 2006 @ 15:30:48 #121
117776 OFfSprngr
pi_36355482
quote:
Op zaterdag 25 maart 2006 14:02 schreef Sickie het volgende:

[..]

Later, omdat je eerst heel erg lang moet nadenken voor je een reactie kunt geven?
Omdat ik er nu geen zin in heb. Plus dat ik de moeite neem om het topic door te lezen en daar nu dus geen zin in heb.
.
.
  zaterdag 25 maart 2006 @ 19:41:59 #122
99433 Tup
Tupperwaar
pi_36362178
Voor kleine ondernemers heeft de SP meer hart voor de zaak
Wasserwunderland
pi_36362795
quote:
Op zaterdag 25 maart 2006 19:41 schreef Tup het volgende:
Voor kleine ondernemers heeft de SP meer hart voor de zaak
Klopt, de SP ziet dan ook het liefste dat ondernemers zo klein mogelijk blijven.
  zaterdag 25 maart 2006 @ 21:03:21 #124
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_36364545
quote:
Op zaterdag 25 maart 2006 14:03 schreef Sickie het volgende:

[..]

Dat toont eerder de mediageilheid van Wiegel aan lijkt mij. Maar goed, ik zal je in de waan laten...
Mediageil, persoonlijke aanvallen, het is mij allemaal om het even. Het getuigt niet echt van professionaliteit, en al zéker niet met zoveel ervaring als hij heeft.
  zondag 26 maart 2006 @ 19:14:53 #125
99433 Tup
Tupperwaar
pi_36384670
quote:
Op zaterdag 25 maart 2006 20:02 schreef HenriOsewoudt het volgende:
Klopt, de SP ziet dan ook het liefste dat ondernemers zo klein mogelijk blijven.
Het MKB is veel balengrijker voor NL dan de grote ondernemingen.
Wasserwunderland
  zondag 23 april 2006 @ 16:02:36 #126
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_37215712
http://teletekst.nos.nl/?100-01

Niet te geloven, sinds dit topic gebeurt er opeens een hoop. .
  zondag 23 april 2006 @ 17:00:25 #127
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_37217688
quote:
Op zondag 23 april 2006 16:02 schreef Posdnous het volgende:
http://teletekst.nos.nl/?100-01

Niet te geloven, sinds dit topic gebeurt er opeens een hoop. .
Komt omdat ze luisteren naar het volk
And that is the news.''
  zondag 23 april 2006 @ 17:17:01 #128
45173 Sickie
Nr. 1 infidel
pi_37218252
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 19:54 schreef Floripas het volgende:

Wat moet de VVD voor hen doen? Juist, helemaal niks. De consument bepaalt in dit geval. Zoiets heet martkwerking.
Say your prayers
  zondag 23 april 2006 @ 17:21:25 #129
45173 Sickie
Nr. 1 infidel
pi_37218400
quote:
Op donderdag 16 maart 2006 17:53 schreef DaveM het volgende:

Wat een dom gelul. Werkelijk waar stuitende simpelheid die je hier tentoonsteld.
Say your prayers
  zondag 23 april 2006 @ 17:24:13 #130
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_37218483
Dat klopt, dat het beleid vervolgens niet bepaald gericht was op het herstellen van consumentenvertrouwen lijkt me anderszijds wel iets dat je hen kunt aanrekenen.
  zondag 23 april 2006 @ 17:24:56 #131
147398 Floridinges
Libertarische Floripas
pi_37218510
quote:
Op zondag 23 april 2006 17:17 schreef Sickie het volgende:

[..]

Wat moet de VVD voor hen doen? Juist, helemaal niks. De consument bepaalt in dit geval. Zoiets heet martkwerking.
Als jij denkt dat er in Nederland sprake is van vrije marktwerking, dan mag je je nog weleens achter de oren krabben.
Nu! Naast de vertrouwde étatistische Floripas is er nu ook de smaak libertarier. Romig, gegarandeerd overheidsvrij, met slagroom en een kers erop.
Te verkrijgen op de betere subfora!
  zondag 23 april 2006 @ 17:27:32 #132
45173 Sickie
Nr. 1 infidel
pi_37218583
quote:
Op zondag 23 april 2006 17:24 schreef Floridinges het volgende:

[..]

Als jij denkt dat er in Nederland sprake is van vrije marktwerking, dan mag je je nog weleens achter de oren krabben.
Wie heeft het over een volledige vrije markt? Gelukkig is de markt gereguleerd. Maar dat neemt niet weg da politiek geen taak heeft in het in leven houden van bedrijven die op hun eigen houtje niet redden. Ik hoef dus niet te krabben.
Say your prayers
  zondag 23 april 2006 @ 17:30:58 #133
147398 Floridinges
Libertarische Floripas
pi_37218710
quote:
Op zondag 23 april 2006 17:27 schreef Sickie het volgende:

[..]

Wie heeft het over een volledige vrije markt? Gelukkig is de markt gereguleerd. Maar dat neemt niet weg da politiek geen taak heeft in het in leven houden van bedrijven die op hun eigen houtje niet redden. Ik hoef dus niet te krabben.
De politiek doet kleine ondernemers verzuipen in regelzucht en drijft de loon- en ondernemerskosten zo sterk op dat alleen de grootsten het overleven - die huren een bataljon aan advocaten en fiscalisten in om de overheid van zich af te meppen.

Daarom is de overheid wel degelijk schuldig in deze.
Nu! Naast de vertrouwde étatistische Floripas is er nu ook de smaak libertarier. Romig, gegarandeerd overheidsvrij, met slagroom en een kers erop.
  zondag 23 april 2006 @ 17:32:43 #134
45173 Sickie
Nr. 1 infidel
pi_37218755
quote:
Op zondag 23 april 2006 17:30 schreef Floridinges het volgende:

[..]

De politiek doet kleine ondernemers verzuipen in regelzucht en drijft de loon- en ondernemerskosten zo sterk op dat alleen de grootsten het overleven - die huren een bataljon aan advocaten en fiscalisten in om de overheid van zich af te meppen.

Daarom is de overheid wel degelijk schuldig in deze.
Voor je begint te schuimbekken richting overheid moet je misschien eerst eens nadenken over de werkelijke grondslag voor al die regeltjes. Die ligt niet binnen de overheid, dat durf ik je wel te verklappen.
Say your prayers
  zondag 23 april 2006 @ 17:33:37 #135
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_37218778
quote:
Op zondag 23 april 2006 17:32 schreef Sickie het volgende:

[..]

Voor je begint te schuimbekken richting overheid moet je misschien eerst eens nadenken over de werkelijke grondslag voor al die regeltjes. Die ligt niet binnen de overheid, dat durf ik je wel te verklappen.
Vertel?
  zondag 23 april 2006 @ 17:35:07 #136
147398 Floridinges
Libertarische Floripas
pi_37218822
quote:
Op zondag 23 april 2006 17:32 schreef Sickie het volgende:

[..]

Waar ligt die dan?

Het Kwaad dat Mens is?
  zondag 23 april 2006 @ 17:35:28 #137
45173 Sickie
Nr. 1 infidel
pi_37218825
quote:
Op zondag 23 april 2006 17:33 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Vertel?
We leven in een maatschappij waarin van de overheid wordt verwacht dat alles tot in de puntjes geregeld wordt. Denk aan milieugerelateerde zaken, veiligheid en tig andere zaken. Dat dit leidt tot bureaucratie mag geen verassing heten.
Say your prayers
  zondag 23 april 2006 @ 17:36:38 #138
147398 Floridinges
Libertarische Floripas
pi_37218861
quote:
Op zondag 23 april 2006 17:35 schreef Sickie het volgende:

[..]

We leven in een maatschappij waarin van de overheid wordt verwacht dat alles tot in de puntjes geregeld wordt. Denk aan milieugerelateerde zaken, veiligheid en tig andere zaken. Dat dit leidt tot bureaucratie mag geen verassing heten.
Dus je kunt je niet eens indenken dat we niet buiten zo'n betuttelende mainframe kunnen?

Milieu- en veiligheidzaken zijn prima privaat op te lossen.
  zondag 23 april 2006 @ 17:36:45 #139
45173 Sickie
Nr. 1 infidel
pi_37218867
quote:
Op zondag 23 april 2006 17:35 schreef Floridinges het volgende:

[..]

Waar ligt die dan?

Het Kwaad dat Mens is?
Als ik jouw post lees meer het gezeik dat mens is.
Say your prayers
  zondag 23 april 2006 @ 17:37:41 #140
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_37218895
quote:
Op zondag 23 april 2006 17:35 schreef Sickie het volgende:

[..]

Nou ik zie het meer als telkens nieuwe melkkoetjes aanboren eerlijk gezegd. De manier waarop die regeltjes telkens worden ingevoerd zegt wat dat betreft al genoeg. De helft van de regels blijken na maandenlang zeiken helemaal niet toepasbaar op veel ondernemingen waar ze de rekeningen al naar verstuurd hebben.

Ze konden het immers proberen he .
  zondag 23 april 2006 @ 17:37:54 #141
147398 Floridinges
Libertarische Floripas
pi_37218899
quote:
Op zondag 23 april 2006 17:36 schreef Sickie het volgende:

[..]

Als ik jouw post lees meer het gezeik dat mens is.
Zo, de argumenten waren weer eens op. Het schijnt dat er voor jouw standpunten een aanbieding is van drie voor de prijs van één bij de Aldi. Hůp, op je fietsje.
  zondag 23 april 2006 @ 17:37:56 #142
45173 Sickie
Nr. 1 infidel
pi_37218903
quote:
Op zondag 23 april 2006 17:36 schreef Floridinges het volgende:

[..]

Dus je kunt je niet eens indenken dat we niet buiten zo'n betuttelende mainframe kunnen?

Milieu- en veiligheidzaken zijn prima privaat op te lossen.
Ben ik in mijn eentje de maatschappij? Dacht het niet.

Ik heb trouwens geen zin om mee te gaan in een kloongimmick.
Say your prayers
  zondag 23 april 2006 @ 17:39:26 #143
147398 Floridinges
Libertarische Floripas
pi_37218933
quote:
Op zondag 23 april 2006 17:37 schreef Sickie het volgende:

[..]

Ben ik in mijn eentje de maatschappij? Dacht het niet.
Natuurlijk niet. Maar je bent er weldegelijk onderdeel van. Je zou je kunnen afvragen of wat de overheid nu voor je betekent - met alle nadelen van dien - je niet zelf een stuk eenvoudiger en prettiger zou kunnen oplossen.
quote:
Ik heb trouwens geen zin om mee te gaan een kloongimmick.
Maar je kon het niet laten.
  zondag 23 april 2006 @ 17:39:55 #144
45173 Sickie
Nr. 1 infidel
pi_37218952
quote:
Op zondag 23 april 2006 17:37 schreef Floridinges het volgende:

[..]

Zo, de argumenten waren weer eens op. Het schijnt dat er voor jouw standpunten een aanbieding is van drie voor de prijs van één bij de Aldi. Hůp, op je fietsje.
Lijkt me geen goed idee. Daar ligt allemaal goedkoop spul. Niet ondenkbaar dat jij er ook te vinden bent.
Say your prayers
  zondag 23 april 2006 @ 17:40:49 #145
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_37218974
Overigens mag over en weer op de man speel-geneuzel achterwege blijven in dit topic.
  zondag 23 april 2006 @ 17:41:51 #146
45173 Sickie
Nr. 1 infidel
pi_37219013
quote:
Op zondag 23 april 2006 17:40 schreef Posdnous het volgende:
Overigens mag over en weer op de man speel-geneuzel achterwege blijven in dit topic.
Maar het moet niet?
Say your prayers
  zondag 23 april 2006 @ 17:45:28 #147
147398 Floridinges
Libertarische Floripas
pi_37219109
quote:
Op zondag 23 april 2006 17:37 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Nou ik zie het meer als telkens nieuwe melkkoetjes aanboren eerlijk gezegd. De manier waarop die regeltjes telkens worden ingevoerd zegt wat dat betreft al genoeg. De helft van de regels blijken na maandenlang zeiken helemaal niet toepasbaar op veel ondernemingen waar ze de rekeningen al naar verstuurd hebben.

Ze konden het immers proberen he .
Inderdaad. Die regels maken een mens gek, en doet de ondernemingslust van mensen die een zaakje willen openen flink dalen.

De ideeen achter al die regeltjes zijn ongetwijfeld goedbedoeld, maar flink naief.
  zondag 23 april 2006 @ 17:47:30 #148
45173 Sickie
Nr. 1 infidel
pi_37219165
Hopelijk krijgen we volgende jaar een flink linkse coalitie. Dan gaat het helemaal goedkomen met die regeldruk. Ondernemers verenigt u!
Say your prayers
  zondag 23 april 2006 @ 17:48:50 #149
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_37219214
Nou ja, slechter dan nu kan bijna niet. Vooral omdat het ondernemersklimaat op peil houden buiten wat doordachte monetaire beslissingen juist het enige positieve aan de huidige VVD is zou moeten zijn..
  zondag 23 april 2006 @ 17:51:50 #150
147398 Floridinges
Libertarische Floripas
pi_37219303
quote:
Op zondag 23 april 2006 17:47 schreef Sickie het volgende:
Hopelijk krijgen we volgende jaar een flink linkse coalitie. Dan gaat het helemaal goedkomen met die regeldruk. Ondernemers verenigt u!
Linkse en rechtse politici hebben een vergelijkbare neiging naar regelzucht. De VVD wil bijvoorbeeld de identificatieplicht, en links wil een strengere controle op" illegalen".
  zondag 23 april 2006 @ 17:52:33 #151
45173 Sickie
Nr. 1 infidel
pi_37219325
quote:
Op zondag 23 april 2006 17:48 schreef Posdnous het volgende:
Nou ja, slechter dan nu kan bijna niet. Vooral omdat het ondernemersklimaat op peil houden buiten wat doordachte monetaire beslissingen juist het enige positieve aan de huidige VVD is zou moeten zijn..
Natuurlijk, want de VVD heeft al die jaren met de scepter gezwaaid en heeft zich niks aan hoeven trekken van andere coalitiepartijen. En verder heb jij vanzelfsprekend een uitermate goed beeld van hoe het zou zijn in ondernemersland wanneer de VVD nooit deelgenomen had aan al die coalities.

Ontopic: Het MKB heeft meer te lijden onder de doorgeslagen ontslagberscherming dan onder de regeldruk. Werknemers trouwens ook want personeel in dienst nemen wekt steeds vaker kotsneigingen ook bij kleine ondernemers.
Say your prayers
  zondag 23 april 2006 @ 17:53:00 #152
147398 Floridinges
Libertarische Floripas
pi_37219344
quote:
Op zondag 23 april 2006 17:48 schreef Posdnous het volgende:
Het "ondernemersklimaat" hoeft helemaal niet op peil te worden gehouden, een ondernemersklimaat ontwikkelt zich vanzelf tussen vrije, zelfstandige, ondernemende mensen.
  zondag 23 april 2006 @ 17:57:02 #153
147398 Floridinges
Libertarische Floripas
pi_37219455
quote:
Op zondag 23 april 2006 17:52 schreef Sickie het volgende:

[..]

Natuurlijk, want de VVD heeft al die jaren met de scepter gezwaaid en heeft zich niks aan hoeven trekken van andere coalitiepartijen.
De VVD heeft zich anders slechts op verkiezingskrantenpapier geuit over de deregulering. CDA en D66 zijn op papier ook voor deregulering. Waarom komt het er niet van?

Antwoord: omdat het in de natuur van het étatisme zit om de maatschappij te willen maken, terwijl de maatschappij juist bij vrijheden floreert.
quote:
En verder heb jij vanzelfsprekend een uitermate goed beeld van hoe het zou zijn in ondernemersland wanneer de VVD nooit deelgenomen had aan al die coalities.
Jij ook niet, dus dat maakt de hele discussie zinloos als je het zo stelt.
quote:
Ontopic: Het MKB heeft meer te lijden onder de doorgeslagen ontslagberscherming dan onder de regeldruk. Werknemers trouwens ook want personeel in dienst nemen wekt steeds vaker kotsneigingen ook bij kleine ondernemers.
Daar ben ik het mee eens, maar daar gebeurt dus nooit wat aan.

Ja, zoals in Frankrijk, waar alleen de jongeren met de billen bloot moeten.
  zondag 23 april 2006 @ 18:17:13 #154
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_37220079
quote:
Net of onder dit kabinet de regeldruk minder is geworden
And that is the news.''
  zondag 23 april 2006 @ 18:18:55 #155
147398 Floridinges
Libertarische Floripas
pi_37220128
quote:
Op zondag 23 april 2006 18:17 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

Precies.
Eén pot nat.
  zondag 23 april 2006 @ 18:20:48 #156
45173 Sickie
Nr. 1 infidel
pi_37220183
quote:
Op zondag 23 april 2006 18:17 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

Dat komt door stomme VVD en CDA! Stomme Gerrit steekt alle centjes in eigen zak.
Say your prayers
  zondag 23 april 2006 @ 18:21:36 #157
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_37220205
quote:
Op zondag 23 april 2006 18:20 schreef Sickie het volgende:

[..]

Dat komt door stomme VVD en CDA! Stomme Gerrit steekt alle centjes in eigen zak.
en?
Dan is zeiken op links omdat ze zoveel regels veroorzaken nog steeds hypocriet.
And that is the news.''
  zondag 23 april 2006 @ 18:23:24 #158
45173 Sickie
Nr. 1 infidel
pi_37220260
quote:
Op zondag 23 april 2006 18:21 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

en?
Dan is zeiken op links omdat ze zoveel regels veroorzaken nog steeds hypocriet.
Waar zeg ik dat links zoveel regels veroorzaakt?
Say your prayers
  zondag 23 april 2006 @ 18:25:04 #159
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_37220308
quote:
Op zondag 23 april 2006 18:23 schreef Sickie het volgende:

[..]

Waar zeg ik dat links zoveel regels veroorzaakt?
quote:
De insinuatie hier lijkt me duidelijk. Overigens, lees wat links bash topic door en je komt het vaak tegen. Al dan niet door jouw geposts
And that is the news.''
  zondag 23 april 2006 @ 18:25:33 #160
147398 Floridinges
Libertarische Floripas
pi_37220328
quote:
Op zondag 23 april 2006 18:20 schreef Sickie het volgende:

[..]

Serieus, Sickie, waardoor komt het dan dat het niet lukt de regeldruk te verlichten?
  zondag 23 april 2006 @ 18:26:39 #161
45173 Sickie
Nr. 1 infidel
pi_37220361
quote:
Op zondag 23 april 2006 18:25 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

[..]

De insinuatie hier lijkt me duidelijk. Overigens, lees wat links bash topic door en je komt het vaak tegen. Al dan niet door jouw geposts
Mijn insinuatie betreft het opheffen van regels, niet het invoeren ervan. Wat heb ik met andere topics te maken?
Say your prayers
  zondag 23 april 2006 @ 18:27:34 #162
45173 Sickie
Nr. 1 infidel
pi_37220401
quote:
Op zondag 23 april 2006 18:25 schreef Floridinges het volgende:

[..]

Serieus, Sickie, waardoor komt het dan dat het niet lukt de regeldruk te verlichten?
Gerrit..... centjes........ stom........ grom........

Ik zal me even voorstellen. Socialistische Sickie, te lui om een kloon aan te maken, doch aangenaam kennis te maken.
Say your prayers
  zondag 23 april 2006 @ 18:27:48 #163
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_37220407
quote:
Op zondag 23 april 2006 18:25 schreef Floridinges het volgende:

[..]

naar mijn idee ligt het niet aan specifiek links of rechts.

Een grote overheid kleiner maken is voor iedereen gewoon erg lastig. aangezien je ook je beleid wilt uitvoeren en dat met regels gepaart gaat. ook willen mensen hun stempel op een ministerie of iets dergelijks drukken.
And that is the news.''
  zondag 23 april 2006 @ 18:29:17 #164
45173 Sickie
Nr. 1 infidel
pi_37220448
quote:
Op zondag 23 april 2006 18:27 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

Een grote overheid kleiner maken is voor iedereen gewoon erg lastig. aangezien je ook je beleid wilt uitvoeren en dat met regels gepaart gaat. ook willen mensen hun stempel op een ministerie of iets dergelijks drukken.
Leef dan ook niet in de veronderstelling dat de volgende coalitie, waaruit die ook moge bestaan, meer regels af zal schaffen als voorgaande regeringen.
Say your prayers
  zondag 23 april 2006 @ 18:31:26 #165
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_37220504
quote:
Op zondag 23 april 2006 18:29 schreef Sickie het volgende:

[..]

Leef dan ook niet in de veronderstelling dat de volgende coalitie, waaruit die ook moge bestaan, meer regels af zal schaffen als voorgaande regeringen.
Die veronderstelling heb ik ook niet. hooguit geneuzel in de marge.
Ik denk dat er eerst een cultuur omslag moet komen in de denkwijze van de algehele politiek. Tot die tijd zal er niet snel iets veranderen. Misschien dat je uitgesmeerd over 3-4 coalities van welk soort ook je een trend kan inslaan die dalend is.
And that is the news.''
  zondag 23 april 2006 @ 18:32:15 #166
147398 Floridinges
Libertarische Floripas
pi_37220529
quote:
Op zondag 23 april 2006 18:27 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

Dat klopt, en dat is inherent verkeerd aan een overheid. De ever-expanding government en Murphy's Law zorgen daarvoor.
  zondag 23 april 2006 @ 18:33:16 #167
147398 Floridinges
Libertarische Floripas
pi_37220561
quote:
Op zondag 23 april 2006 18:29 schreef Sickie het volgende:

[..]

Die veronderstelling hebben wij ook helemaal niet, maar blijf niet tegen beter weten verkondigen dat de VVD het beter doet dan andere partijen.
  zondag 23 april 2006 @ 18:34:25 #168
45173 Sickie
Nr. 1 infidel
pi_37220594
quote:
Op zondag 23 april 2006 18:33 schreef Floridinges het volgende:

[..]

Die veronderstelling hebben wij ook helemaal niet, maar blijf niet tegen beter weten verkondigen dat de VVD het beter doet dan andere partijen.
Dat verkondig ik?
Say your prayers
  zondag 23 april 2006 @ 18:35:35 #169
147398 Floridinges
Libertarische Floripas
pi_37220628
quote:
Op zondag 23 april 2006 18:34 schreef Sickie het volgende:

[..]

Dat verkondig ik?
Je verdedigt ze wel met deze lulsmoes:
quote:
Op zondag 23 april 2006 17:52 schreef Sickie het volgende:

[..]

Natuurlijk, want de VVD heeft al die jaren met de scepter gezwaaid en heeft zich niks aan hoeven trekken van andere coalitiepartijen. En verder heb jij vanzelfsprekend een uitermate goed beeld van hoe het zou zijn in ondernemersland wanneer de VVD nooit deelgenomen had aan al die coalities.
  zondag 23 april 2006 @ 18:37:53 #170
45173 Sickie
Nr. 1 infidel
pi_37220687
quote:
Op zondag 23 april 2006 18:35 schreef Floridinges het volgende:

[..]

Je verdedigt ze wel met deze lulsmoes:
[..]
Ik vraag of ik dat verkondig.
Say your prayers
  zondag 23 april 2006 @ 18:40:33 #171
147398 Floridinges
Libertarische Floripas
pi_37220767
Ja, in het stukje dat ik aanhaalde, en door ze te spiegelen met "wacht maar tot links aan de macht komt", daarmee implicerende dat de VVD het beter doet dan links.
  zondag 23 april 2006 @ 18:42:56 #172
45173 Sickie
Nr. 1 infidel
pi_37220859
quote:
Op zondag 23 april 2006 18:40 schreef Floridinges het volgende:
Ja, in het stukje dat ik aanhaalde, en door ze te spiegelen met "wacht maar tot links aan de macht komt", daarmee implicerende dat de VVD het beter doet dan links.
Of dat de VVD het niet slechter doet dan links.
Say your prayers
  zondag 23 april 2006 @ 18:44:22 #173
147398 Floridinges
Libertarische Floripas
pi_37220919
quote:
Op zondag 23 april 2006 18:42 schreef Sickie het volgende:

[..]

Of dat de VVD het niet slechter doet dan links.
Dus dat is je mening? De VVD doet het net zo slecht als links het zou doen?

Dan zijn we het eens, denk ik.
  zondag 23 april 2006 @ 18:48:23 #174
45173 Sickie
Nr. 1 infidel
pi_37221048
quote:
Op zondag 23 april 2006 18:44 schreef Floridinges het volgende:

[..]

Ik geloof dat ik net al heb laten weten dat ik geen enkele reden heb om te geloven dat er uberhaupt een coalitie is die de regeldruk gaat wegnemen, ongeacht de samenstelling. Als ik iemand bekritiseer die zich opstelt als de verdediger van links wordt ik gelijk gebombardeerd tot verdediger van rechts. Heel vermoeiend, zeker aangezien ik liberaal ben en dus niet links of rechts.
Say your prayers
  zondag 23 april 2006 @ 19:32:09 #175
42306 Vassili_Z
Low Man's Lyric
pi_37222558
quote:
Op zondag 23 april 2006 18:44 schreef Floridinges het volgende:

[..]

Links is zo cool

VVD is slecht.
Era Vulgaris
  zondag 23 april 2006 @ 19:56:52 #176
45173 Sickie
Nr. 1 infidel
pi_37223424
quote:
Op zondag 23 april 2006 19:32 schreef Vassili_Z het volgende:

[..]

Links is zo cool

VVD is slecht.
Poeh hey. Intellectueel zwaargewicht gesignaleerd.
Say your prayers
  maandag 24 april 2006 @ 10:53:07 #177
99433 Tup
Tupperwaar
pi_37238139
quote:
Op zondag 23 april 2006 18:48 schreef Sickie het volgende:
Ik geloof dat ik net al heb laten weten dat ik geen enkele reden heb om te geloven dat er uberhaupt een coalitie is die de regeldruk gaat wegnemen, ongeacht de samenstelling. Als ik iemand bekritiseer die zich opstelt als de verdediger van links wordt ik gelijk gebombardeerd tot verdediger van rechts. Heel vermoeiend, zeker aangezien ik liberaal ben en dus niet links of rechts.
Een overheid heeft er belang bij dat de overheid nodig is, ergo regels.
Wasserwunderland
  maandag 24 april 2006 @ 11:09:17 #178
147398 Floridinges
Libertarische Floripas
pi_37238542
quote:
Op zondag 23 april 2006 19:56 schreef Sickie het volgende:

[..]

Poeh hey. Intellectueel zwaargewicht gesignaleerd.
Ik pak mijn biezen vast. Ik laat Fok aan deze morele overwinnaar.
  maandag 24 april 2006 @ 11:09:59 #179
147398 Floridinges
Libertarische Floripas
pi_37238560
quote:
Op maandag 24 april 2006 10:53 schreef Tup het volgende:

[..]

Een overheid heeft er belang bij dat de overheid nodig is, ergo regels.
14.gif voor deze socialist!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')