O ja? die paar eurootjes wegen toch totaal niet op tegen afschaffen grijs kenteken, taxen op van alles en nog wat (zoals zelfs papierquote:Op donderdag 9 maart 2006 15:03 schreef Sorcerer8472 het volgende:
Mja, vennootschapsbelastingsverlaging (scrabble!) is wel nuttig voor kleine VOF'jes.
Kweenie. Alle ondernemers om me heen zeggen altijd dat je als ondernemer op de VVD moet stemmen want dat is gunstig. En bij de gemeenteraadsverkiezingen hier in Nijmegen was dat eigenlijk het enige waar de VVD-lijsttrekker het over had.quote:Op donderdag 9 maart 2006 15:05 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Als het goed is verleent de VVD juist geen voordeeltjes aan specifieke groepen toch?
Dat zeggen 'ze' ja.quote:Op donderdag 9 maart 2006 15:24 schreef marcom2 het volgende:
Laat ik het zo zeggen als ondernemer kan je beter op de VVD stemmen dan een van de linkse partijen zoals de SP, PvdA, Groenlinks. Die zouden de 'rijke' ondernemers het liefst helemaal uitmelken.
dat vraagt hij toch helemaal niet? Hij wil weten waarom je w'el op de VVD zou moeten stemmen als kleine ondernemer en wat de partij dan doet voor deze ondernemers.quote:Op donderdag 9 maart 2006 15:24 schreef marcom2 het volgende:
Laat ik het zo zeggen als ondernemer kan je beter op de VVD stemmen dan een van de linkse partijen zoals de SP, PvdA, Groenlinks. Die zouden de 'rijke' ondernemers het liefst helemaal uitmelken.
Bijvoorbeeld de tegenbegroting van groenlinks voor dit jaar?quote:Op donderdag 9 maart 2006 15:27 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Dat zeggen 'ze' ja.
Maar waar blijkt dat uit?
Hm.. moet ik dat nu helemaal gaan lezenquote:Op donderdag 9 maart 2006 15:38 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Bijvoorbeeld de tegenbegroting van groenlinks voor dit jaar?
kun je iets specifieker zijn? ik heb geen zin om dat allemaal te lezen. ik onderschrijf de mening dat de VVD beter voor ondernemers is overigens van harte.quote:Op donderdag 9 maart 2006 15:38 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Bijvoorbeeld de tegenbegroting van groenlinks voor dit jaar?
Nee, het ging over "het koopkrachtplaatje" van alleenstaande mensen die meer dan 250% van het wettelijk minimumloon verdienen. Die gaan er in hun plannen zo'n 5 - 8% op achteruit. Dit betreft dus ondermeer de, zoals het genoemd werd in het gedeelte waar jij op reageerde, "rijke" ondernemers.quote:Op donderdag 9 maart 2006 15:41 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Hm.. moet ik dat nu helemaal gaan lezen. Nou ja oke.
Ik hoop maar dat er iets over MKB'ers in staat.
quote:Op donderdag 9 maart 2006 15:44 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Nee, het ging over "het koopkrachtplaatje" van alleenstaande mensen die meer dan 250% van het wettelijk minimumloon verdienen. Die gaan er in hun plannen zo'n 5 - 8% op achteruit. Dit betreft dus ondermeer de, zoals het genoemd werd in het gedeelte waar jij op reageerde, "rijke" ondernemers.
quote:Op donderdag 9 maart 2006 15:03 schreef Sorcerer8472 het volgende:
Mja, vennootschapsbelastingsverlaging (scrabble!) is wel nuttig voor kleine VOF'jes. Verder valt het wel mee wat de VVD heeft bereikt voor kleine ondernemers geloof ik :/
He, ben je me net voor!quote:Op donderdag 9 maart 2006 16:08 schreef Kiegie het volgende:
[..]
![]()
Volgens mij is een VOF zo'n beetje de enige vennootschap die GEEN vennootschapsbelasting is verschuldigd.
ja, leuk, maar dat zegt mij niks over wat de VVD wil voor ondernemers.quote:Op donderdag 9 maart 2006 16:05 schreef Spositio het volgende:
Maar de tegenbegroting is wel beter voor de economie, beter voor werkgelegenheid en algehele koopkracht. Groenlinks is ervoor dat de (uitkering)'trekkers' ook gaan werken,
Nou, dat is in ieder geval iets (al is het dan geen VVD idee)quote:en heeft het beter voor met startende/nieuwe ondernemers.
Zelf weet je het ook niet helemaal he?quote:Op donderdag 9 maart 2006 15:24 schreef marcom2 het volgende:
alsof alle ondernemers particulier verzekerd zijn. bovendien is het werkgeversdeel van de ziektekostenpremies afgeschaft. dat betekent een forse lastenverlichting voor kleine bedrijven met personeel.quote:Op donderdag 9 maart 2006 19:50 schreef DaveM het volgende:
De VVD goed voor kleine ondernemers?
Vorig jaar betaalden ze voor een particuliere ziektekostenverzekering gemiddeld 1800¤.
Nu gemiddeld 2400¤ voor de zorgverzekering, 600¤ extra dus.
Mensen met een jaarinkomen van boven de 25.000¤ krijgen geen cent zorgtoeslag.
Onder de 25.000¤ krijg je maximaal 408¤ terug.
Conclusie:
Alle ondernemers gaan er dit jaar tot 600¤ op achteruit, dankzij CDA, VVD en D66!
De SP (ja je leest het goed) heeft in een motie aangedrongen op compensatie, maar alleen de linkse partijen en de lpf gaven daar steun aan. CDA en VVD vonden dit niet nodig.
quote:
quote:Op donderdag 9 maart 2006 20:00 schreef electricity het volgende:
[..]
alsof alle ondernemers particulier verzekerd zijn.
Kan best zo zijn, maar dus alleen voor mensen met personeel in dienst.quote:bovendien is het werkgeversdeel van de ziektekostenpremies afgeschaft. dat betekent een forse lastenverlichting voor kleine bedrijven met personeel.
Dat hoor ik nou ook altijd.quote:Op donderdag 9 maart 2006 15:41 schreef electricity het volgende:
[..]
kun je iets specifieker zijn? ik heb geen zin om dat allemaal te lezen. ik onderschrijf de mening dat de VVD beter voor ondernemers is overigens van harte.
oh das grappig. daar heb ik weinig van gemerkt anders.quote:Op donderdag 9 maart 2006 20:12 schreef DaveM het volgende:
[..]Voor ondernemers afkomstig uit het ziekenfonds is de achteruitgang zelfs nog groter!
dat zijn er best veel hoorquote:Kan best zo zijn, maar dus alleen voor mensen met personeel in dienst.
minder belasting. altijd goed dus.quote:Op donderdag 9 maart 2006 20:07 schreef Tomatenboer het volgende:
- De kleinschaligheidaftrek voor zelfstandigen wordt voor de eerste twee schijven verhoogd met 50 procent en het belastingtarief over de eerste 41000 euro winst verlaagd naar 23,5 procent.
- De kleinschaligheidsaftrek voor starters wordt verdubbeld, voor zowel vennootschappen als zelfstandigen.
ook mee eens. (al vind ik dat ziek worden primair een zaak is tussen overheid en werknemer, en dat werkgevers daaraan uberhaupt niet zouden moeten meebetalen)quote:- Kleine bedrijven (tot 20 werknemers) hoeven bij ziekte van werknemers één in plaats van twee jaar loon doorbetalen.
ondernemers kun je beter laten ondernemen ipv voldoen aan sullige regeltjes.quote:- Startende ondernemers die een diploma ondernemersvaardigheden halen komen in aanmerking voor een aanmoedigingsubsidie.
dat heeft het kabinet al gedaan.quote:- Gemeentelijke belastingen moeten gebundeld worden in één aanslag en op landelijk niveau wordt de bandbreedte van de diverse gemeentelijke belastingen aangegeven. De loonbelasting en de afdracht van sociale premies moet vereenvoudigd worden.
verplicht of niet? indien verplicht liever niet. indien niet verplicht vraag ik me af wat voor rechtsongelijkheid dit is, aangezien dan alleen de zwakkere groepen zich hiertegen zullen verzekeren, terwijl mensen in loondienst dit voorrecht niet hebben.quote:- Om ook kleine ondernemers de mogelijkheid te geven zich te verzekeren tegen arbeidsongeschiktheid, moet er een standaard pakketpolis komen met een ruime dekking en een acceptatieplicht.
dat is wel nuttig denk ik. centralisatie tov verplintering zoals het nu is.quote:- Om de toegang tot tijdelijke bijstand vereenvoudigen wordt bij de vaststelling van het vermogen, de waarde van onroerende goederen niet meegenomen. De beoordeling van de aanvraag worden afgehandeld door de belastingdienst in plaats van de sociale dienst.
lijkt me slecht beleid. dit heet ondernemertje pesten. ondernemers die in grote winkelcentra zitten zijn ook ondernemers. beleid moet niet bedoeld zijn om de 1 voor te trekken omdat hij klein is.quote:- Er komt een wettelijk verbod op verkoop onder de inkoopsprijs en één vaste dag waarop de winkels gesloten zijn.
- De komst van grote winkelcentra aan de rand van de gemeente of langs doorgaande wegen moeten voorkomen worden.
ja whatever.quote:- Om de financiële gevolgen van criminaliteit te beperken komt er een waarborgfonds. Het voegingsproces moet eenvoudiger worden, zodat schade sneller op de dader kan worden verhaald.
oneens. deze voorstellen zijn namelijk allen van marginale invloed. als dit het beste is wat de SP kan presenteren, dan vind ik dat toch wel vrij somber. het is niet dat bovengenoemde zaken niet deels goede ideeen zijn, maar het gaat me er meer om dat het geen zoden aan de dijk zet.quote:Wellicht dat sommige ideeën wat overdreven zijn, maar dat links per definitie slecht is voor ondernemers kan bij deze.........![]()
Jij hebt zeker rekenles van Zalm gehad?quote:Op donderdag 9 maart 2006 20:41 schreef electricity het volgende:
[..]
oh das grappig. daar heb ik weinig van gemerkt anders.
Zelfstandigen zonder personeel ook, zo'n 5% van de beroepsbevolking.quote:dat zijn er best veel hoor
Waar haal je toch het waanidee vandaan dat een partij, welke partij dan ook, iets voor bedrijven zou moeten doen? Ze met rust laten, dat is het enige wat ze moeten doen, en dan ook echt.quote:Op donderdag 9 maart 2006 19:54 schreef Floripas het volgende:
Er gaat iedere week een bakker en elke twee weken een fietsenmaker failliet.
Nederland heeft een extreem lage onafhankelijke winkelrato.
Wat heeft de VVD voor hen gedaan?
Nou, als je je telkens profileert als partij die iets doet voor de ondernemers (vandaag nog nota bene) lijkt me dat niet zo vreemd.quote:Op donderdag 9 maart 2006 21:37 schreef HenriOsewoudt het volgende:
[..]
Waar haal je toch het waanidee vandaan dat een partij, welke partij dan ook, iets voor bedrijven zou moeten doen? Ze met rust laten, dat is het enige wat ze moeten doen, en dan ook echt.
Exactly my point, de VVD (of welke partij dan ook) doet juist veel te veel.quote:Op donderdag 9 maart 2006 22:10 schreef Posdnous het volgende:
Bovendien is het zeker niet zo dat ze de ondermers ongemoeid laten, integendeel. De enorme lading nieuwe polissen, instanties, regeltjes, afschaffinkjes en kostenpostjes die ik de laatste paar jaar om mn oren heb gekregen zijn echt ongekend.
Het afschaffen of vereenvoudigen van regelgeving of het verlagen van belasting valt toch ook onder de noemer 'iets doen' lijkt me?quote:Op donderdag 9 maart 2006 21:37 schreef HenriOsewoudt het volgende:
[..]
Waar haal je toch het waanidee vandaan dat een partij, welke partij dan ook, iets voor bedrijven zou moeten doen? Ze met rust laten, dat is het enige wat ze moeten doen, en dan ook echt.
Deden ze dat maar.quote:Op donderdag 9 maart 2006 22:13 schreef Monolith het volgende:
Het afschaffen of vereenvoudigen van regelgeving of het verlagen van belasting valt toch ook onder de noemer 'iets doen' lijkt me?
Dat is heel aardig, maar de lasten voor ondernemers in Nijmegen zijn de hoogste in Nederland, en Doesburg staat op de vijfde plaats in Gelderland. In beide plaatsen zit de SP in het college.quote:Op donderdag 9 maart 2006 19:50 schreef DaveM het volgende:
De SP (ja je leest het goed) heeft in een motie aangedrongen op compensatie, maar alleen de linkse partijen en de lpf gaven daar steun aan. CDA en VVD vonden dit niet nodig.
offtopic: Ik he het idee dat het beeld dat links altijd zo slecht voor het bedrijfsleven de laatste jaren kan worden bijgesteld..quote:
Dat wel, maar het punt is toch dat de vvd zich profileert als partij voor de ondernemer. Waaruit zou dat dan blijken?quote:Op donderdag 9 maart 2006 22:13 schreef HenriOsewoudt het volgende:
[..]
Exactly my point, de VVD (of welke partij dan ook) doet juist veel te veel.
Dat is ook niet best, maar er is een duidelijke kentering zichtbaar. De PVDA heeft in Nijmegen een nieuw college van economische zaken en onderwijs ingesteld en de wethouder (van Groen links meen ik) heeft een nieuw beleidsplan geschreven dat de goedkeuring wegdraagt van de Industriele sector in de stad. Ze zijn dus op de goede weg.quote:Op donderdag 9 maart 2006 22:59 schreef LodewijkNapoleon het volgende:
[..]
Dat is heel aardig, maar de lasten voor ondernemers in Nijmegen zijn de hoogste in Nederland, en Doesburg staat op de vijfde plaats in Gelderland. In beide plaatsen zit de SP in het college.
bron
Rechts werk niet met een planeconomie, rechts laat dat aan de vrije markt over. Het samenspel van vraag en aanbod. Als de vraagkant het liefst megastores heeft dan zal de aanbodkant dat niet in de wind kunnen slaan. Dan mag de kleine winkelier boos zijn dat de markt niet meer op zijn diensten/producten zit te wachten maar dat is zijn probleem.quote:Op vrijdag 10 maart 2006 00:01 schreef Posdnous het volgende:
Bovendien zijn de winkeliers absoluut niet te spreken over de plannen van 'rechts' om veel winkels in de stad weg te laten vloeien en grote megastores aan de rand van de stad te bouwen.
De VVD profileert zich als de partij die goed is voor de economie, niet als de partij die goed is voor de ondernemer. Dit is de laatste tijd voor de gemeenteraadsverkiezingen ook herhaaldelijk gezegd door Van Aartsen.quote:Op donderdag 9 maart 2006 23:21 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
Dat wel, maar het punt is toch dat de vvd zich profileert als partij voor de ondernemer. Waaruit zou dat dan blijken?
Dan is het dus niet van belang of je het wel of niet zou willen. De vraag is of de vvd de claims die ze doen ook in de praktijk waarmaken.
Het is toch daadwerkelijk actieve planning van landelijke organisaties voor de regio Arnhem-Nijmegen.quote:Op vrijdag 10 maart 2006 00:04 schreef Steijn het volgende:
[..]
Rechts werk niet met een planeconomie, rechts laat dat aan de vrije markt over. Het samenspel van vraag en aanbod.
theoretisch. In de praktijk bemoeit rechts zich net zoveel als links met de economie.quote:Op vrijdag 10 maart 2006 00:04 schreef Steijn het volgende:
[..]
Rechts werk niet met een planeconomie, rechts laat dat aan de vrije markt over. Het samenspel van vraag en aanbod.
M.a.w. de VVD is alleen goed voor de grote bedrijven?quote:Op vrijdag 10 maart 2006 00:05 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
De VVD profileert zich als de partij die goed is voor de economie, niet als de partij die goed is voor de ondernemer. Dit is de laatste tijd voor de gemeenteraadsverkiezingen ook herhaaldelijk gezegd door Van Aartsen.
owwquote:Op vrijdag 10 maart 2006 00:05 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
De VVD profileert zich als de partij die goed is voor de economie, niet als de partij die goed is voor de ondernemer. Dit is de laatste tijd voor de gemeenteraadsverkiezingen ook herhaaldelijk gezegd door Van Aartsen.
http://www.vvd.nl/index.aspx?FilterId=974&ChapterId=1148&ContentId=4051quote:Op vrijdag 10 maart 2006 00:06 schreef Posdnous het volgende:
[..]
M.a.w. de VVD is alleen goed voor de grote bedrijven?
Lekker kort door de bocht weer.quote:Op vrijdag 10 maart 2006 00:06 schreef Posdnous het volgende:
M.a.w. de VVD is alleen goed voor de grote bedrijven?
Verlaging belastingtarieven onder Paars & verminderen toegangseisen tot de markt, om wat te noemen. Jij zal nu zeggen: "Maar, maar, maar, dat is juist slecht voor de economie.quote:Op vrijdag 10 maart 2006 00:07 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
oww![]()
En waar blijkt dat dan uit, dat ze goed voor de economie zijn?![]()
Leuk inderdaad.quote:Op vrijdag 10 maart 2006 00:07 schreef electricity het volgende:
[..]
http://www.vvd.nl/index.aspx?FilterId=974&ChapterId=1148&ContentId=4051
zie daar de kernpunten. niet echt uitgestippeld in beleid, maar dan zou het stuk nog 10x langer worden
Mja, de vraagzijde heeft ook niet bepaald meer te besteden, dus zal het wel de aanbodzijde zijn waar geld naar toe gaat. En blijkbaar niet de kleine ondernemers.. wat blijft er dan over?quote:Op vrijdag 10 maart 2006 00:07 schreef Steijn het volgende:
[..]
Lekker kort door de bocht weer.De VVD kiest voor de economie, de VVD kiest dus niet alleen voor de aanbodzijde maar ook voor de vraagzijde, gezamenlijk vormen zij namelijk de economie. Geen enkel oordeel dus over of de aanbodzijde uit grote of kleine bedrijven moet bestaan.
Wat stel je dat weer cynisch, er zal altijd plaats zijn voor kleine bedrijven, maar alleen als ze ook daadwerkelijk iets aanbieden waar de markt op zit te wachten. En dat is bij buurtsupers, groentewinkels en dergelijke niet het geval. Niks mis mee lijkt me, het moet immers geen werkgelegenheidsproject worden.quote:Op vrijdag 10 maart 2006 00:16 schreef Posdnous het volgende:
Mja, de vraagzijde heeft ook niet bepaald meer te besteden, dus zal het wel de aanbodzijde zijn waar geld naar toe gaat. En blijkbaar niet de kleine ondernemers.. wat blijft er dan over?.
Oke. Ik begrijp niet helemaal waar deze opmerking nu vandaan komt. wat heeft dat in godsnaam te maken met de discussie.quote:Op vrijdag 10 maart 2006 00:20 schreef Steijn het volgende:
[..]
Wat stel je dat weer cynisch, er zal altijd plaats zijn voor kleine bedrijven, maar alleen als ze ook daadwerkelijk iets aanbieden waar de markt op zit te wachten. En dat is bij buurtsupers, groentewinkels en dergelijke niet het geval. Niks mis mee lijkt me, het moet immers geen werkgelegenheidsproject worden.
zijn de belastingen voor (alle) ondernemers niet omlaag gegaan?quote:Op donderdag 9 maart 2006 14:54 schreef Posdnous het volgende:
Hallo,
De VVD profileert zich als partij die goede condities voor ondernemers wil scheppen en ik ben eigenlijk benieuwd of iemand weet wat daar concreet van terecht is gekomen in de pakweg 15 jaar dat de VVD in de coalities zit.
Wat zijn nu eigenlijk de concrete voordelen die de VVD het MKB heeft verleend?
En dan geen algemene voorstellen als belastingverlaging dat voor iedereen geldt of vennootschapsbelastingverlagingen van 3 procent wat alleen gunstig is als je Shell bent, maar voor kleine ondernemers geen zak uitmaakt.
Het zullen ongetwijfeld een hoop (voorstellen tot) maatregelen zijn en misschien weet iemand zo'n beetje welke dat zijn? Dank u.
Oke, denk dan eens aan zaken als het ontslagrecht dat kan worden afgeschaft, de verplichting van een werkgever om te zorgen dat iemand uit de WAO (WIA) blijft en allerlei vergunningen die je bijvoorbeeld moet hebben als je een horecaondernemer bent.quote:Op vrijdag 10 maart 2006 00:23 schreef Posdnous het volgende:
Wie heeft het over weldoenerswerk? Ik heb het gewoon over realistische situaties van heel veel kleine ondernemers en ik vraag om concrete positieve zaken. Geen vaag algemeen gedoe.
Je vraag in de TS is misschien niet de juiste. Jij wil denk ik meer kleine ondernemers zien. De juiste vraag zou dan zijn hoe je dat kan bereiken ipv wat een liberale partij daarmee aanmoet?quote:Op vrijdag 10 maart 2006 00:16 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Mja, de vraagzijde heeft ook niet bepaald meer te besteden, dus zal het wel de aanbodzijde zijn waar geld naar toe gaat. En blijkbaar niet de kleine ondernemers.. wat blijft er dan over?.
Nee hoor. Mijn vraag is heel simpel, wat doet een ondernemerspartij als de VVD voor de huidige MKB'ers?quote:Op vrijdag 10 maart 2006 00:43 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Je vraag in de TS is misschien niet de juiste. Jij wil denk ik meer kleine ondernemers zien.
Dat een hoop ondernemers het hoofd niet boven water kunnen houden begrijp ik heel goed. Het gaat mij er om dat ik het idee heb dat vrijwel alle beslissingen die ondernemers treffen negatief uitvallen (misschien alleen niet voor grote bedrijven, getuige de beslissingen die uitgaan van kortingen in percentages waardoor grote bedrijven relatief veel en veel meer voordeel hebben).quote:Overigens heb je een hoop kleine ondernemers, echt een hoop, er gaan alleen een hoop kleine bedrijfjes ook failliet. Deels komt dit uiteraard doordaat men sociale lasten moet dragen als ze iemand in dienst nemen waar nog de kosten van ontslag bovenop komen. Dit vormt een enorme drempel, terwijl grotere bedrijven daar aanzienlijk minder last van hebben.
Yep men zegt minder regelgeving, administratieve lastenverlichting, maar het tegenovergestelde is het geval.quote:Op vrijdag 10 maart 2006 00:14 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Leuk inderdaad.
Ik vraag me alleen af waarom om maar wat te noemen, die 50 procent administratieve lastenverlichting (bij mijn weten is ie de afgelopen 10 jaar alleen maar fors gestegen), de MKB en productschappenverplichting opheffen (ik heb er alleen maar meer bijgekregen, vooral de afgelopen 1,5 a 2 jaar) en de Kvkkosten (alleen maar gestegen) niet eerder wat aan gedaan is in die 15 jaar coalitie..
Of zeg ik nu iets heel raars?.
Waarop baseer je dat dit dankzij de SP of dankzij het huidige linkse college is?quote:Op donderdag 9 maart 2006 22:59 schreef LodewijkNapoleon het volgende:
[..]
Dat is heel aardig, maar de lasten voor ondernemers in Nijmegen zijn de hoogste in Nederland, en Doesburg staat op de vijfde plaats in Gelderland. In beide plaatsen zit de SP in het college.
bron
Ik denk dat met de nieuwe zorgwet de meeste ondernemers er juist flink op vooruit gaan. De meeste waren denk ik namelijk particulier verzekerd.quote:Op vrijdag 10 maart 2006 10:29 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Nee hoor. Mijn vraag is heel simpel, wat doet een ondernemerspartij als de VVD voor de huidige MKB'ers?
[..]
Dat een hoop ondernemers het hoofd niet boven water kunnen houden begrijp ik heel goed. Het gaat mij er om dat ik het idee heb dat vrijwel alle beslissingen die ondernemers treffen negatief uitvallen (misschien alleen niet voor grote bedrijven, getuige de beslissingen die uitgaan van kortingen in percentages waardoor grote bedrijven relatief veel en veel meer voordeel hebben).
Elke positieve maatregel wordt een half jaar later weer negatief gecompenseerd door een korting en je wordt als ondernemer helemaal gestoord van allerlei nieuwe instanties en productschappen die allemaal zijn opgesplitst en allemaal geld willen terwijl ze geen reet voor je doen.
Klap op de vuurpijl is de nieuwe zorg ellende.
Dit concluderend denk ik dat het ondernemersklimaat er in de afgelopen 10 jaar sterk op achteruit is gegaan. En de VVD zit nota bene telkens in die coalities. Is het zo vreemd om te vragen wat ze nu precies gedaan hebben dan?
Als je het topic gelezen had zou je weten dat die tot 600¤ genaaid zijn dit jaar.quote:Op vrijdag 10 maart 2006 12:57 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Ik denk dat met de nieuwe zorgwet de meeste ondernemers er juist flink op vooruit gaan. De meeste waren denk ik namelijk particulier verzekerd.
Ja, doh, die notitie gaat over het kleinbedrijf.quote:Op donderdag 9 maart 2006 20:56 schreef electricity het volgende:
[knip]
Uit mijn smanehangende stelsel van normen en waarden die betrekking hebben op de inrichting van de maatschapij, parabrella.quote:Op donderdag 9 maart 2006 21:37 schreef HenriOsewoudt het volgende:
[..]
Waar haal je toch het waanidee vandaan dat een partij, welke partij dan ook, iets voor bedrijven zou moeten doen?
"- Sterkste stijger OZB-tarief (procentueel):quote:Op donderdag 9 maart 2006 22:59 schreef LodewijkNapoleon het volgende:
[..]
bron
Maar als je naar het totaalplaatje kijkt, krijg je een ander beeld:quote:Op vrijdag 10 maart 2006 13:50 schreef Floripas het volgende:
"- Sterkste stijger OZB-tarief (procentueel):
Gemeente Ubbergen met een stijging van 11,7%.
(Met de VVD in het college)
- Sterkste daler OZB-tarief (procentueel):
Gemeente Doesburg met een daling 43,9%
(met de SP in het college)"
quote:Top vijf van duurste en goedkoopste gemeenten voor wat betreft de gemeentelijke lasten, 2005
1. Nijmegen ¤ 13.177
2. Winterswijk ¤ 10.024
3. Arnhem ¤ 8.629
4. Wageningen ¤ 8.514
5. Doesburg ¤ 7.772
Bron: ABF/COELO, Monitor
Toch ook weer niet m.b.t. werknemers uit het buitenland en politieke stabiliteitquote:Op vrijdag 10 maart 2006 12:43 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Ik denk dat Geert Wilders met -50% ambtenaren en belastingverlaging nog de beste partij voor ondernemers zal zijn. Verder kom je enkel lapmiddelen tegen.
Maar Nijmegen is wel de allerduurste stad van heel Nederland, en Doesburg is niet zo'n grote plaats, volgens mij wonen er slechts zo'n 12000 inwoners.quote:Op vrijdag 10 maart 2006 19:05 schreef Floripas het volgende:
Ik zie hier gewoon dat grotere plaatsen duurder zijn dan kleinere. Dat is toch iets landelijks?
Is die kaart niet van Gelderland?quote:Op vrijdag 10 maart 2006 23:05 schreef LodewijkNapoleon het volgende:
[..]
Maar Nijmegen is wel de allerduurste stad van heel Nederland, en Doesburg is niet zo'n grote plaats, volgens mij wonen er slechts zo'n 12000 inwoners.
Ja, Nijmegen is de duurste van Gelderland, en van Nederland, dat staat in dat onderzoek.quote:Op vrijdag 10 maart 2006 23:17 schreef Floripas het volgende:
Is die kaart niet van Gelderland?
dan ga je naar die post toe, kun je 'm bv. makkelijker linken in een ander topic, kijk maar boven in je balkje wat er gebeurt als je erop klikt.quote:Op vrijdag 10 maart 2006 23:50 schreef LodewijkNapoleon het volgende:
[..]
Ja, Nijmegen is de duurste van Gelderland, en van Nederland, dat staat in dat onderzoek.
Wist je trouwens dat je op dat PI'tje kan drukken? Ik weet niet waarvoor het dient eigenlijk.
Dat is inderdaad heel simpel gezegd, maar verder heeft die opmerking weinig waarde.quote:Op vrijdag 10 maart 2006 23:55 schreef ooge het volgende:
heel simpel gezegt is het gewoon dat de armen links stemmen en de rijken rechts
Volgens een onderzoek is de SP-stemmer een behoorlijk gemiddelde Nederlander, en een GroenLinkser is zelfs rijker.quote:Op vrijdag 10 maart 2006 23:55 schreef ooge het volgende:
heel simpel gezegt is het gewoon dat de armen links stemmen en de rijken rechts
quote:Op vrijdag 10 maart 2006 23:57 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dat is inderdaad heel simpel gezegd, maar verder heeft die opmerking weinig waarde.
Schrijffout, jij taalpurist...quote:Op vrijdag 10 maart 2006 13:48 schreef Floripas het volgende:
[..]
Uit mijn smanehangende stelsel van normen en waarden die betrekking hebben op de inrichting van de maatschapij, parabrella.![]()
Leuk idee trouwens om in R&P een keer een topic te starten over de psyche van de arbeiderist.quote:Op zaterdag 11 maart 2006 00:48 schreef Floripas het volgende:
Volgens een onderzoek is de SP-stemmer een behoorlijk gemiddelde Nederlander, en een GroenLinkser is zelfs rijker.
Of we nu de uikering of het salaris van een ambtenaar betalen, betalen moeten we toch.quote:Op zaterdag 11 maart 2006 01:10 schreef Northside het volgende:
On topic: -50% ambtenaren-plan van Wilders betekent 100.000en extra werkelozen, voor de persoon die daarmee aankwam.
waarbij gezegt mag worden dat die kleine winkels meestal beter kwaliteit bieden dan die megastoresquote:Op vrijdag 10 maart 2006 00:20 schreef Steijn het volgende:
[..]
Wat stel je dat weer cynisch, er zal altijd plaats zijn voor kleine bedrijven, maar alleen als ze ook daadwerkelijk iets aanbieden waar de markt op zit te wachten. En dat is bij buurtsupers, groentewinkels en dergelijke niet het geval. Niks mis mee lijkt me, het moet immers geen werkgelegenheidsproject worden.
Ja, ik vernam het ook. Totaal niet verwonderlijk want elke ondernemer had je dit al horen zeggen.quote:Op donderdag 16 maart 2006 17:09 schreef One_of_the_few het volgende:
*schop*
http://teletekst.nos.nl/?112-01
Zo'n 250.000 ondernemers zijn door
het nieuwe zorgstelsel veel meer geld
kwijt.Sommigen betalen in vergelijking
met vorig jaar het dubbele aan premie.
En er zijn zelfs ondernemers die vijf
keer zoveel betalen,zegt MKB Nederland.
MKB Nederland heeft een peiling onder
haar leden gehouden.Vooral freelancers,
kleine zelfstandigen zonder personeel
en directeuren-grootaandeelhouder
zouden getroffen worden door het nieuwe
zorgstelsel.
De helft van de ondernemers betaalt nu
veel meer dan in 2005.MKB Nederland wil
dat de Tweede Kamer en de ministers
Zalm en Hoogervorst maatregelen nemen.
Het pakt niet slecht uit voor de kleine ondernemers, maar de ondernemers die veel verdienen. Het inkomensafhankelijke deel hakt er namelijk flink in. Ik dacht dat de SP voor solidariteit was.quote:Op donderdag 16 maart 2006 17:53 schreef DaveM het volgende:
Het zorgstelsel pakt dus nog slechter uit voor kleine ondernemers dan ik al schreef.![]()
*benieuwd is naar de reactie van Electricity.
Tel daar bij op dat het kabinet gezorgd heeft voor een laag consumentenvertrouwen de afgelopen jaren (= lagere koopbereidheid) waar vooral kleinere bedrijven last van hadden.
En dan wil de VVD ook nog de grenzen openzetten, ook al zo fijn voor kleine zelfstandigen.
Goed bezig VVD (en CDA)!
Als het maar goed gaat met de grote bedrijven!
Waar maak jij uit op dat het om veelverdieners gaat? Ik lees toch echt:quote:Op donderdag 16 maart 2006 18:45 schreef Jan_de_Hertog het volgende:
[..]
Het pakt niet slecht uit voor de kleine ondernemers, maar de ondernemers die veel verdienen. Het inkomensafhankelijke deel hakt er namelijk flink in.
Die eerste twee groepen getroffenen lijken me toch veel groter dan de groep directeuren.quote:Vooral freelancers, kleine zelfstandigen zonder personeel en directeuren-grootaandeelhouder zouden getroffen worden door het nieuwe zorgstelsel.
Er was nog te weinig concurrentie in NL?quote:Ik snap niet dat je concurrentie aanmerkt als iets wat slecht is voor ondernemerschap. Ondernemerschap is concurrentie, als er meer concurrentie komt doordat de grenzen open gaan, dan bevordert dat het ondernemerschap.
De vraag is natuurlijk of de voordelen tegen de nadelen opwegen.quote:Ook andersom, omdat het deel uitmaakt van een heel proces waarbij de kansen van Nederlandse ondernemers over de grenzen wordt bevorderd.
Het openzetten van grenzen noem jij "stimuleren van ondernemerschap"?quote:Het stimuleren van ondernemerschap is een kansrijk Nederland voor ondernemers, niet allerlei inkomensmaatregelen zoals de SP mensen in dit topic willen doen geloven.
Precies!quote:Natuurlijk is het niet goed dat ondernemers die veel verdienen zo hard worden aangeslagen. De inkomensafhankelijke premie voor ondernemers moet daarom flink omlaag.
Winkeliers niet, die zullen niet zo gauw verdrongen worden.quote:Op donderdag 16 maart 2006 18:48 schreef Posdnous het volgende:
Open grenzen lijkt me voor veel kleine ondernemers idd niet zo'n ramp.
Mijn pa, met 3 werknemers krijgt elke dag 4 enveloppen, elke maand 3 nieuwe registratieregels, krijgt elk jaar een 'update' voor een stuk of 3 registratieprogramma's', waar de knoppen gewoon op een totaal andere plek staan, het een stukje onlogischer ingedeeld is, het een stukje instabieler gemaakt is, et cetera.quote:Op zaterdag 18 maart 2006 16:36 schreef Posdnous het volgende:
En hoppa, weer een nieuwe in de bus (zoals elke maand)
Ditmaal een nieuw Besluit verpakkingen. We zijn nu schijnbaar verantwoordelijk voor alle verpakkingen die verkocht worden. Dus betalen voor het ophalen en recyclen van verpakkingen en (wat een verrrassing) een hele administratie bijhouden van de hoeveelheden die gebruikt worden.
En dan leveren wij niet eens aan particulieren.
Het leukste: er zijn meteen weer 2 overkoepelende organisaties voor ingericht waar je aan moet rapporteren en de derde is op komst. wat een bullshit weer.
Leuk nieuwtje weer voor het MKB![]()
De machine is in beweging gezet. 3 jaar geleden werd er bedacht dat er minder regels moesten komen, een jaar geleden werd het officieel in een politiek programma verpakt en als beleid aangekondigd, over een jaar of 3 worden de meest onzinnige regels afgeschaft en over een jaar of 5 merken de bedrijven pas echt iets van minder regeltjes. Zo gaan die dingen, altijd langzaam...quote:Op zaterdag 18 maart 2006 22:57 schreef Yildiz het volgende:
En die registratieknurftzooi zijn de laatste jaren flink toegenomen onder het CDA-VVD beleid.
Wat was het streven ook alweer? Minder regels voor het MKB toch?
Wij merken er nochtans werkelijk waar geen drol van.
En daarvoor moet je eerst alle regeltjes vervijfvoudigen? Om ze later allemaal te verminderenquote:Op zondag 19 maart 2006 13:49 schreef Northside het volgende:
[..]
De machine is in beweging gezet. 3 jaar geleden werd er bedacht dat er minder regels moesten komen, een jaar geleden werd het officieel in een politiek programma verpakt en als beleid aangekondigd, over een jaar of 3 worden de meest onzinnige regels afgeschaft en over een jaar of 5 merken de bedrijven pas echt iets van minder regeltjes. Zo gaan die dingen, altijd langzaam...
Meneer [insert leraar], ik haalde vorig jaar een onvoldoende, dit jaar ook, maar de machine is in beweging gezet. Volgend jaar haal ik wel een voldoende op de uni, maar mag ik nu mijn P, anders krijg ik geen stufi meer, en dat wil ik niet.quote:Op zondag 19 maart 2006 13:49 schreef Northside het volgende:
[..]
De machine is in beweging gezet. 3 jaar geleden werd er bedacht dat er minder regels moesten komen, een jaar geleden werd het officieel in een politiek programma verpakt en als beleid aangekondigd, over een jaar of 3 worden de meest onzinnige regels afgeschaft en over een jaar of 5 merken de bedrijven pas echt iets van minder regeltjes. Zo gaan die dingen, altijd langzaam...
Zoiets geldt natuurlijk alleen voor de overheid, als burger wordt er van je verwacht dat je klaarstaat en snel reageert (reageer binnen 5 dagen op deze brief, want anders).quote:Op zondag 19 maart 2006 14:13 schreef Yildiz het volgende:
Meneer [insert leraar], ik haalde vorig jaar een onvoldoende, dit jaar ook, maar de machine is in beweging gezet. Volgend jaar haal ik wel een voldoende op de uni, maar mag ik nu mijn P, anders krijg ik geen stufi meer, en dat wil ik niet.
Overheidslogica.quote:Op zondag 19 maart 2006 14:11 schreef Posdnous het volgende:
En daarvoor moet je eerst alle regeltjes vervijfvoudigen? Om ze later allemaal te verminderen.
Toch maar even proberen te reageren.quote:Op zaterdag 18 maart 2006 16:36 schreef Posdnous het volgende:
En hoppa, weer een nieuwe in de bus (zoals elke maand)
Ditmaal een nieuw Besluit verpakkingen. We zijn nu schijnbaar verantwoordelijk voor alle verpakkingen die verkocht worden. Dus betalen voor het ophalen en recyclen van verpakkingen en (wat een verrrassing) een hele administratie bijhouden van de hoeveelheden die gebruikt worden.
En dan leveren wij niet eens aan particulieren.
Het leukste: er zijn meteen weer 2 overkoepelende organisaties voor ingericht waar je aan moet rapporteren en de derde is op komst. wat een bullshit weer.
Leuk nieuwtje weer voor het MKB![]()
Doe eens een onderzoekje,quote:Op donderdag 9 maart 2006 14:54 schreef Posdnous het volgende:
Hallo,
De VVD profileert zich als partij die goede condities voor ondernemers wil scheppen en ik ben eigenlijk benieuwd of iemand weet wat daar concreet van terecht is gekomen in de pakweg 15 jaar dat de VVD in de coalities zit.
.
als ik het topic zo doorlees heeft dat weinig zin met jou, je zeikt overal azijn over.quote:Op maandag 20 maart 2006 11:38 schreef Posdnous het volgende:
Ja, dat is wel een lekkere dooddoener. Wees eens concreet of zo.
Nou, eigenlijk geef ik slechts mijn ervaringen met het huidige beleid weer. Dat dat regelmatig gelijk staat met azijnpissen kun je moeilijk mij verwijtenquote:Op maandag 20 maart 2006 11:43 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
als ik het topic zo doorlees heeft dat weinig zin met jou, je zeikt overal azijn over.
Veel plezier nog met je topic
![]()
Oh ja, het huidige beleid is schuld...quote:Op maandag 20 maart 2006 11:55 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Nou, eigenlijk geef ik slechts mijn ervaringen met het huidige beleid weer. Dat dat regelmatig gelijk staat met azijnpissen kun je moeilijk mij verwijten.
Waarom kom jij dan zelf met borrelpraat.quote:Maar goed, op dit soort zwakke borrelpraat zit ik idd niet te wachten.
Integendeel. Ik hoor graag wat de VVD in de afgelopen kabinetsjaren heeft gedaan voor het MKB.quote:Op maandag 20 maart 2006 12:31 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Oh ja, het huidige beleid is schuld...
Kortom, je wilt niet over de VVD praten, maar kankeren over het beleid
Volgens mij was ik vrij concreet.quote:Waarom kom jij dan zelf met borrelpraat.
Dit hoor je ook vaak vanuit het MKB zelf en zeg nu zelf erg goed in "propaganda" is de VVD de laatste tijd ook niet echtquote:Op maandag 20 maart 2006 14:32 schreef Sjizzel het volgende:
toch vreemd dit, ik hoor vaak mensen zeggen dat de VVD goed is voor het MKB etc, maar als ik dit soort doorlees zie ik toch wel weinig overtuigende bewijzen daarvan
Wat een onzin verkondig je hier.quote:Op donderdag 9 maart 2006 15:06 schreef Posdnous het volgende:
[..]
O ja? die paar eurootjes wegen toch totaal niet op tegen afschaffen grijs kenteken, taxen op van alles en nog wat (zoals zelfs papier). Om maar te zwijgen van het splitsen van regeltjes in allerlei verschillende instanties die allemaal geld willen hebben, van KvK tot die en die sectorbranche en die nieuwe verzekering voor [insert random kwestie waar je nooit geen verzekering voor wil afsluiten als het niet opeens verplicht was].
joh, kom nou eens met brondvermelding, opmerkingen als SP en GL willen er tig taxes bij snijdt toch geen hout manquote:Op vrijdag 24 maart 2006 13:42 schreef Raymond_de_Zwart het volgende:
[..]
Wat een onzin verkondig je hier.
Het grijze kenteken is niet afgeschaft voor bedrijven, het is alleen voor particulieren afgeschaft.
En die 'paar eurootjes' maken wel degelijk heel veel uit voor kleine bedrijven. En als je over taxen gaat zeuren: de VVD en het CDA willen die verlagen, de SP en al helemaal GL willen er tig taxen bij.
En dat zegt de mod die nog geen enkele inhoudelijke post in heel POL heeft geplaatst?quote:Op vrijdag 24 maart 2006 13:45 schreef Tafkahs het volgende:
[..]
joh, kom nou eens met brondvermelding, opmerkingen als SP en GL willen er tig taxes bij snijdt toch geen hout man![]()
Spel het eens voor me uit, een tegenbegroting voor het jaar 2005 van GroenLinks zegt me niets.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 13:49 schreef Raymond_de_Zwart het volgende:
[..]
En dat zegt de mod die nog geen enkele inhoudelijke post in heel POL heeft geplaatst?
Vooral vanaf bladzijde 3 wordt het leuk: http://www.cpb.nl/nl/pub/(...)p2004_gl/notitie.pdf
Het staat vanaf pagina 3, onzinnige.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 13:52 schreef Tafkahs het volgende:
[..]
Spel het eens voor me uit, een tegenbegroting voor het jaar 2005 van GroenLinks zegt me niets.
Zegt me nog steeds niets. Een tegenbegroting is een reaktie op een begroting, een tegenvoorstel over het besteden van geld dat uitgegeven gaat worden in het jaar 2005. Dat is wat anders dan beleid.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 14:15 schreef Raymond_de_Zwart het volgende:
[..]
Het staat vanaf pagina 3, onzinnige.
Alsof jij ook maar IETS van werken en zelfstandig ondernemerschap afweet!quote:Op vrijdag 24 maart 2006 22:21 schreef OFfSprngr het volgende:
Tvp om later de standpunten onderuit te schoppen.
Blablabla, kom jij maar eens een keer met iets meer dan "VVD belasting omlaag goed!, buitenlanders slecht!, uitkeringtrekkers slecht!", je klinkt als een politieke neanderthaler.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 22:48 schreef Raymond_de_Zwart het volgende:
[..]
Alsof jij ook maar IETS van werken en zelfstandig ondernemerschap afweet!
[afbeelding]
quote:Op vrijdag 24 maart 2006 22:48 schreef Raymond_de_Zwart het volgende:
[..]
Alsof jij ook maar IETS van werken en zelfstandig ondernemerschap afweet!
[afbeelding]
Och, Wiegel was ook al zo 'joviaal' om 'eventjes lekker' persoonlijke aanvallen te maken naar Pechtold, weten we nog?quote:Op zaterdag 25 maart 2006 11:30 schreef OFfSprngr het volgende:
Iig plaats ik nog een paar pics van mezelf in mn fotoboek, alle paupers op FOK lopen altijd het hardst te roepen dat iemand er niet uit ziet of lelijk is terwijl ze zelf te bang zijn om hun foto te plaatsen, zwak hoor.
Later, omdat je eerst heel erg lang moet nadenken voor je een reactie kunt geven?quote:Op vrijdag 24 maart 2006 22:21 schreef OFfSprngr het volgende:
Tvp om later de standpunten onderuit te schoppen.
Dat toont eerder de mediageilheid van Wiegel aan lijkt mij. Maar goed, ik zal je in de waan laten...quote:Op zaterdag 25 maart 2006 11:33 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Och, Wiegel was ook al zo 'joviaal' om 'eventjes lekker' persoonlijke aanvallen te maken naar Pechtold, weten we nog?
Was toevallig ook een erelid van de VVD, die 'toffe' Wiegel.
Toont maar weer eens aan hoeveel argumenten men wel niet heeft.
Omdat ik er nu geen zin in heb. Plus dat ik de moeite neem om het topic door te lezen en daar nu dus geen zin in heb.quote:Op zaterdag 25 maart 2006 14:02 schreef Sickie het volgende:
[..]
Later, omdat je eerst heel erg lang moet nadenken voor je een reactie kunt geven?
Klopt, de SP ziet dan ook het liefste dat ondernemers zo klein mogelijk blijven.quote:Op zaterdag 25 maart 2006 19:41 schreef Tup het volgende:
Voor kleine ondernemers heeft de SP meer hart voor de zaak
Mediageil, persoonlijke aanvallen, het is mij allemaal om het even. Het getuigt niet echt van professionaliteit, en al zéker niet met zoveel ervaring als hij heeft.quote:Op zaterdag 25 maart 2006 14:03 schreef Sickie het volgende:
[..]
Dat toont eerder de mediageilheid van Wiegel aan lijkt mij. Maar goed, ik zal je in de waan laten...
Het MKB is veel balengrijker voor NL dan de grote ondernemingen.quote:Op zaterdag 25 maart 2006 20:02 schreef HenriOsewoudt het volgende:
Klopt, de SP ziet dan ook het liefste dat ondernemers zo klein mogelijk blijven.
Komt omdat ze luisteren naar het volkquote:Op zondag 23 april 2006 16:02 schreef Posdnous het volgende:
http://teletekst.nos.nl/?100-01
Niet te geloven, sinds dit topic gebeurt er opeens een hoop..
Wat moet de VVD voor hen doen? Juist, helemaal niks. De consument bepaalt in dit geval. Zoiets heet martkwerking.quote:Op donderdag 9 maart 2006 19:54 schreef Floripas het volgende:
Er gaat iedere week een bakker en elke twee weken een fietsenmaker failliet.
Nederland heeft een extreem lage onafhankelijke winkelrato.
Wat heeft de VVD voor hen gedaan?
Wat een dom gelul. Werkelijk waar stuitende simpelheid die je hier tentoonsteld.quote:Op donderdag 16 maart 2006 17:53 schreef DaveM het volgende:
Tel daar bij op dat het kabinet gezorgd heeft voor een laag consumentenvertrouwen de afgelopen jaren (= lagere koopbereidheid) waar vooral kleinere bedrijven last van hadden.
Als jij denkt dat er in Nederland sprake is van vrije marktwerking, dan mag je je nog weleens achter de oren krabben.quote:Op zondag 23 april 2006 17:17 schreef Sickie het volgende:
[..]
Wat moet de VVD voor hen doen? Juist, helemaal niks. De consument bepaalt in dit geval. Zoiets heet martkwerking.
Wie heeft het over een volledige vrije markt? Gelukkig is de markt gereguleerd. Maar dat neemt niet weg da politiek geen taak heeft in het in leven houden van bedrijven die op hun eigen houtje niet redden. Ik hoef dus niet te krabben.quote:Op zondag 23 april 2006 17:24 schreef Floridinges het volgende:
[..]
Als jij denkt dat er in Nederland sprake is van vrije marktwerking, dan mag je je nog weleens achter de oren krabben.
De politiek doet kleine ondernemers verzuipen in regelzucht en drijft de loon- en ondernemerskosten zo sterk op dat alleen de grootsten het overleven - die huren een bataljon aan advocaten en fiscalisten in om de overheid van zich af te meppen.quote:Op zondag 23 april 2006 17:27 schreef Sickie het volgende:
[..]
Wie heeft het over een volledige vrije markt? Gelukkig is de markt gereguleerd. Maar dat neemt niet weg da politiek geen taak heeft in het in leven houden van bedrijven die op hun eigen houtje niet redden. Ik hoef dus niet te krabben.
Voor je begint te schuimbekken richting overheid moet je misschien eerst eens nadenken over de werkelijke grondslag voor al die regeltjes. Die ligt niet binnen de overheid, dat durf ik je wel te verklappen.quote:Op zondag 23 april 2006 17:30 schreef Floridinges het volgende:
[..]
De politiek doet kleine ondernemers verzuipen in regelzucht en drijft de loon- en ondernemerskosten zo sterk op dat alleen de grootsten het overleven - die huren een bataljon aan advocaten en fiscalisten in om de overheid van zich af te meppen.
Daarom is de overheid wel degelijk schuldig in deze.
Vertel?quote:Op zondag 23 april 2006 17:32 schreef Sickie het volgende:
[..]
Voor je begint te schuimbekken richting overheid moet je misschien eerst eens nadenken over de werkelijke grondslag voor al die regeltjes. Die ligt niet binnen de overheid, dat durf ik je wel te verklappen.
Waar ligt die dan?quote:Op zondag 23 april 2006 17:32 schreef Sickie het volgende:
[..]
Voor je begint te schuimbekken richting overheid moet je misschien eerst eens nadenken over de werkelijke grondslag voor al die regeltjes. Die ligt niet binnen de overheid, dat durf ik je wel te verklappen.
We leven in een maatschappij waarin van de overheid wordt verwacht dat alles tot in de puntjes geregeld wordt. Denk aan milieugerelateerde zaken, veiligheid en tig andere zaken. Dat dit leidt tot bureaucratie mag geen verassing heten.quote:
Dus je kunt je niet eens indenken dat we niet buiten zo'n betuttelende mainframe kunnen?quote:Op zondag 23 april 2006 17:35 schreef Sickie het volgende:
[..]
We leven in een maatschappij waarin van de overheid wordt verwacht dat alles tot in de puntjes geregeld wordt. Denk aan milieugerelateerde zaken, veiligheid en tig andere zaken. Dat dit leidt tot bureaucratie mag geen verassing heten.
Als ik jouw post lees meer het gezeik dat mens is.quote:Op zondag 23 april 2006 17:35 schreef Floridinges het volgende:
[..]
Waar ligt die dan?
Het Kwaad dat Mens is?
Nou ik zie het meer als telkens nieuwe melkkoetjes aanboren eerlijk gezegd. De manier waarop die regeltjes telkens worden ingevoerd zegt wat dat betreft al genoeg. De helft van de regels blijken na maandenlang zeiken helemaal niet toepasbaar op veel ondernemingen waar ze de rekeningen al naar verstuurd hebben.quote:Op zondag 23 april 2006 17:35 schreef Sickie het volgende:
[..]
We leven in een maatschappij waarin van de overheid wordt verwacht dat alles tot in de puntjes geregeld wordt. Denk aan milieugerelateerde zaken, veiligheid en tig andere zaken. Dat dit leidt tot bureaucratie mag geen verassing heten.
Zo, de argumenten waren weer eens op. Het schijnt dat er voor jouw standpunten een aanbieding is van drie voor de prijs van één bij de Aldi. Hůp, op je fietsje.quote:Op zondag 23 april 2006 17:36 schreef Sickie het volgende:
[..]
Als ik jouw post lees meer het gezeik dat mens is.
Ben ik in mijn eentje de maatschappij? Dacht het niet.quote:Op zondag 23 april 2006 17:36 schreef Floridinges het volgende:
[..]
Dus je kunt je niet eens indenken dat we niet buiten zo'n betuttelende mainframe kunnen?
Milieu- en veiligheidzaken zijn prima privaat op te lossen.
Natuurlijk niet. Maar je bent er weldegelijk onderdeel van. Je zou je kunnen afvragen of wat de overheid nu voor je betekent - met alle nadelen van dien - je niet zelf een stuk eenvoudiger en prettiger zou kunnen oplossen.quote:Op zondag 23 april 2006 17:37 schreef Sickie het volgende:
[..]
Ben ik in mijn eentje de maatschappij? Dacht het niet.
Maar je kon het niet laten.quote:Ik heb trouwens geen zin om mee te gaan een kloongimmick.
Lijkt me geen goed idee. Daar ligt allemaal goedkoop spul. Niet ondenkbaar dat jij er ook te vinden bent.quote:Op zondag 23 april 2006 17:37 schreef Floridinges het volgende:
[..]
Zo, de argumenten waren weer eens op. Het schijnt dat er voor jouw standpunten een aanbieding is van drie voor de prijs van één bij de Aldi. Hůp, op je fietsje.
Maar het moet niet?quote:Op zondag 23 april 2006 17:40 schreef Posdnous het volgende:
Overigens mag over en weer op de man speel-geneuzel achterwege blijven in dit topic.
Inderdaad. Die regels maken een mens gek, en doet de ondernemingslust van mensen die een zaakje willen openen flink dalen.quote:Op zondag 23 april 2006 17:37 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Nou ik zie het meer als telkens nieuwe melkkoetjes aanboren eerlijk gezegd. De manier waarop die regeltjes telkens worden ingevoerd zegt wat dat betreft al genoeg. De helft van de regels blijken na maandenlang zeiken helemaal niet toepasbaar op veel ondernemingen waar ze de rekeningen al naar verstuurd hebben.
Ze konden het immers proberen he.
Linkse en rechtse politici hebben een vergelijkbare neiging naar regelzucht. De VVD wil bijvoorbeeld de identificatieplicht, en links wil een strengere controle op" illegalen".quote:Op zondag 23 april 2006 17:47 schreef Sickie het volgende:
Hopelijk krijgen we volgende jaar een flink linkse coalitie. Dan gaat het helemaal goedkomen met die regeldruk. Ondernemers verenigt u!![]()
Natuurlijk, want de VVD heeft al die jaren met de scepter gezwaaid en heeft zich niks aan hoeven trekken van andere coalitiepartijen. En verder heb jij vanzelfsprekend een uitermate goed beeld van hoe het zou zijn in ondernemersland wanneer de VVD nooit deelgenomen had aan al die coalities.quote:Op zondag 23 april 2006 17:48 schreef Posdnous het volgende:
Nou ja, slechter dan nu kan bijna niet. Vooral omdat het ondernemersklimaat op peil houden buiten wat doordachte monetaire beslissingen juist het enige positieve aan de huidige VVD is zou moeten zijn..
Het "ondernemersklimaat" hoeft helemaal niet op peil te worden gehouden, een ondernemersklimaat ontwikkelt zich vanzelf tussen vrije, zelfstandige, ondernemende mensen.quote:Op zondag 23 april 2006 17:48 schreef Posdnous het volgende:
Nou ja, slechter dan nu kan bijna niet. Vooral omdat het ondernemersklimaat op peil houden buiten wat doordachte monetaire beslissingen juist het enige positieve aan de huidige VVD is zou moeten zijn..
De VVD heeft zich anders slechts op verkiezingskrantenpapier geuit over de deregulering. CDA en D66 zijn op papier ook voor deregulering. Waarom komt het er niet van?quote:Op zondag 23 april 2006 17:52 schreef Sickie het volgende:
[..]
Natuurlijk, want de VVD heeft al die jaren met de scepter gezwaaid en heeft zich niks aan hoeven trekken van andere coalitiepartijen.
Jij ook niet, dus dat maakt de hele discussie zinloos als je het zo stelt.quote:En verder heb jij vanzelfsprekend een uitermate goed beeld van hoe het zou zijn in ondernemersland wanneer de VVD nooit deelgenomen had aan al die coalities.
Daar ben ik het mee eens, maar daar gebeurt dus nooit wat aan.quote:Ontopic: Het MKB heeft meer te lijden onder de doorgeslagen ontslagberscherming dan onder de regeldruk. Werknemers trouwens ook want personeel in dienst nemen wekt steeds vaker kotsneigingen ook bij kleine ondernemers.
Net of onder dit kabinet de regeldruk minder is gewordenquote:Op zondag 23 april 2006 17:47 schreef Sickie het volgende:
Hopelijk krijgen we volgende jaar een flink linkse coalitie. Dan gaat het helemaal goedkomen met die regeldruk. Ondernemers verenigt u!![]()
Precies.quote:Op zondag 23 april 2006 18:17 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
Net of onder dit kabinet de regeldruk minder is geworden![]()
Dat komt door stomme VVD en CDA! Stomme Gerrit steekt alle centjes in eigen zak.quote:Op zondag 23 april 2006 18:17 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
Net of onder dit kabinet de regeldruk minder is geworden![]()
en?quote:Op zondag 23 april 2006 18:20 schreef Sickie het volgende:
[..]
Dat komt door stomme VVD en CDA! Stomme Gerrit steekt alle centjes in eigen zak.![]()
Waar zeg ik dat links zoveel regels veroorzaakt?quote:Op zondag 23 april 2006 18:21 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
en?
Dan is zeiken op links omdat ze zoveel regels veroorzaken nog steeds hypocriet.
quote:Op zondag 23 april 2006 18:23 schreef Sickie het volgende:
[..]
Waar zeg ik dat links zoveel regels veroorzaakt?
De insinuatie hier lijkt me duidelijk. Overigens, lees wat links bash topic door en je komt het vaak tegen. Al dan niet door jouw gepostsquote:Op zondag 23 april 2006 17:47 schreef Sickie het volgende:
Serieus, Sickie, waardoor komt het dan dat het niet lukt de regeldruk te verlichten?quote:Op zondag 23 april 2006 18:20 schreef Sickie het volgende:
[..]
Dat komt door stomme VVD en CDA! Stomme Gerrit steekt alle centjes in eigen zak.![]()
Mijn insinuatie betreft het opheffen van regels, niet het invoeren ervan. Wat heb ik met andere topics te maken?quote:Op zondag 23 april 2006 18:25 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
[..]
De insinuatie hier lijkt me duidelijk. Overigens, lees wat links bash topic door en je komt het vaak tegen. Al dan niet door jouw geposts![]()
Gerrit..... centjes........ stom........ grom........quote:Op zondag 23 april 2006 18:25 schreef Floridinges het volgende:
[..]
Serieus, Sickie, waardoor komt het dan dat het niet lukt de regeldruk te verlichten?
naar mijn idee ligt het niet aan specifiek links of rechts.quote:Op zondag 23 april 2006 18:25 schreef Floridinges het volgende:
[..]
Serieus, Sickie, waardoor komt het dan dat het niet lukt de regeldruk te verlichten?
Leef dan ook niet in de veronderstelling dat de volgende coalitie, waaruit die ook moge bestaan, meer regels af zal schaffen als voorgaande regeringen.quote:Op zondag 23 april 2006 18:27 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
naar mijn idee ligt het niet aan specifiek links of rechts.
Een grote overheid kleiner maken is voor iedereen gewoon erg lastig. aangezien je ook je beleid wilt uitvoeren en dat met regels gepaart gaat. ook willen mensen hun stempel op een ministerie of iets dergelijks drukken.
Die veronderstelling heb ik ook niet. hooguit geneuzel in de marge.quote:Op zondag 23 april 2006 18:29 schreef Sickie het volgende:
[..]
Leef dan ook niet in de veronderstelling dat de volgende coalitie, waaruit die ook moge bestaan, meer regels af zal schaffen als voorgaande regeringen.
Dat klopt, en dat is inherent verkeerd aan een overheid. De ever-expanding government en Murphy's Law zorgen daarvoor.quote:Op zondag 23 april 2006 18:27 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
naar mijn idee ligt het niet aan specifiek links of rechts.
Een grote overheid kleiner maken is voor iedereen gewoon erg lastig. aangezien je ook je beleid wilt uitvoeren en dat met regels gepaart gaat. ook willen mensen hun stempel op een ministerie of iets dergelijks drukken.
Die veronderstelling hebben wij ook helemaal niet, maar blijf niet tegen beter weten verkondigen dat de VVD het beter doet dan andere partijen.quote:Op zondag 23 april 2006 18:29 schreef Sickie het volgende:
[..]
Leef dan ook niet in de veronderstelling dat de volgende coalitie, waaruit die ook moge bestaan, meer regels af zal schaffen als voorgaande regeringen.
Dat verkondig ik?quote:Op zondag 23 april 2006 18:33 schreef Floridinges het volgende:
[..]
Die veronderstelling hebben wij ook helemaal niet, maar blijf niet tegen beter weten verkondigen dat de VVD het beter doet dan andere partijen.
Je verdedigt ze wel met deze lulsmoes:quote:
quote:Op zondag 23 april 2006 17:52 schreef Sickie het volgende:
[..]
Natuurlijk, want de VVD heeft al die jaren met de scepter gezwaaid en heeft zich niks aan hoeven trekken van andere coalitiepartijen. En verder heb jij vanzelfsprekend een uitermate goed beeld van hoe het zou zijn in ondernemersland wanneer de VVD nooit deelgenomen had aan al die coalities.
Ik vraag of ik dat verkondig.quote:Op zondag 23 april 2006 18:35 schreef Floridinges het volgende:
[..]
Je verdedigt ze wel met deze lulsmoes:
[..]
Of dat de VVD het niet slechter doet dan links.quote:Op zondag 23 april 2006 18:40 schreef Floridinges het volgende:
Ja, in het stukje dat ik aanhaalde, en door ze te spiegelen met "wacht maar tot links aan de macht komt", daarmee implicerende dat de VVD het beter doet dan links.
Dus dat is je mening? De VVD doet het net zo slecht als links het zou doen?quote:Op zondag 23 april 2006 18:42 schreef Sickie het volgende:
[..]
Of dat de VVD het niet slechter doet dan links.
Ik geloof dat ik net al heb laten weten dat ik geen enkele reden heb om te geloven dat er uberhaupt een coalitie is die de regeldruk gaat wegnemen, ongeacht de samenstelling. Als ik iemand bekritiseer die zich opstelt als de verdediger van links wordt ik gelijk gebombardeerd tot verdediger van rechts. Heel vermoeiend, zeker aangezien ik liberaal ben en dus niet links of rechts.quote:Op zondag 23 april 2006 18:44 schreef Floridinges het volgende:
[..]
Dus dat is je mening? De VVD doet het net zo slecht als links het zou doen?
Dan zijn we het eens, denk ik.
Links is zo coolquote:Op zondag 23 april 2006 18:44 schreef Floridinges het volgende:
[..]
Dus dat is je mening? De VVD doet het net zo slecht als links het zou doen?
Dan zijn we het eens, denk ik.
Een overheid heeft er belang bij dat de overheid nodig is, ergo regels.quote:Op zondag 23 april 2006 18:48 schreef Sickie het volgende:
Ik geloof dat ik net al heb laten weten dat ik geen enkele reden heb om te geloven dat er uberhaupt een coalitie is die de regeldruk gaat wegnemen, ongeacht de samenstelling. Als ik iemand bekritiseer die zich opstelt als de verdediger van links wordt ik gelijk gebombardeerd tot verdediger van rechts. Heel vermoeiend, zeker aangezien ik liberaal ben en dus niet links of rechts.
Ik pak mijn biezen vast. Ik laat Fok aan deze morele overwinnaar.quote:Op zondag 23 april 2006 19:56 schreef Sickie het volgende:
[..]
Poeh hey. Intellectueel zwaargewicht gesignaleerd.![]()
14.gif voor deze socialist!quote:Op maandag 24 april 2006 10:53 schreef Tup het volgende:
[..]
Een overheid heeft er belang bij dat de overheid nodig is, ergo regels.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |