Jij hebt zeker rekenles van Zalm gehad?quote:Op donderdag 9 maart 2006 20:41 schreef electricity het volgende:
[..]
oh das grappig. daar heb ik weinig van gemerkt anders.
Zelfstandigen zonder personeel ook, zo'n 5% van de beroepsbevolking.quote:dat zijn er best veel hoor
Waar haal je toch het waanidee vandaan dat een partij, welke partij dan ook, iets voor bedrijven zou moeten doen? Ze met rust laten, dat is het enige wat ze moeten doen, en dan ook echt.quote:Op donderdag 9 maart 2006 19:54 schreef Floripas het volgende:
Er gaat iedere week een bakker en elke twee weken een fietsenmaker failliet.
Nederland heeft een extreem lage onafhankelijke winkelrato.
Wat heeft de VVD voor hen gedaan?
Nou, als je je telkens profileert als partij die iets doet voor de ondernemers (vandaag nog nota bene) lijkt me dat niet zo vreemd.quote:Op donderdag 9 maart 2006 21:37 schreef HenriOsewoudt het volgende:
[..]
Waar haal je toch het waanidee vandaan dat een partij, welke partij dan ook, iets voor bedrijven zou moeten doen? Ze met rust laten, dat is het enige wat ze moeten doen, en dan ook echt.
Exactly my point, de VVD (of welke partij dan ook) doet juist veel te veel.quote:Op donderdag 9 maart 2006 22:10 schreef Posdnous het volgende:
Bovendien is het zeker niet zo dat ze de ondermers ongemoeid laten, integendeel. De enorme lading nieuwe polissen, instanties, regeltjes, afschaffinkjes en kostenpostjes die ik de laatste paar jaar om mn oren heb gekregen zijn echt ongekend.
Het afschaffen of vereenvoudigen van regelgeving of het verlagen van belasting valt toch ook onder de noemer 'iets doen' lijkt me?quote:Op donderdag 9 maart 2006 21:37 schreef HenriOsewoudt het volgende:
[..]
Waar haal je toch het waanidee vandaan dat een partij, welke partij dan ook, iets voor bedrijven zou moeten doen? Ze met rust laten, dat is het enige wat ze moeten doen, en dan ook echt.
Deden ze dat maar.quote:Op donderdag 9 maart 2006 22:13 schreef Monolith het volgende:
Het afschaffen of vereenvoudigen van regelgeving of het verlagen van belasting valt toch ook onder de noemer 'iets doen' lijkt me?
Dat is heel aardig, maar de lasten voor ondernemers in Nijmegen zijn de hoogste in Nederland, en Doesburg staat op de vijfde plaats in Gelderland. In beide plaatsen zit de SP in het college.quote:Op donderdag 9 maart 2006 19:50 schreef DaveM het volgende:
De SP (ja je leest het goed) heeft in een motie aangedrongen op compensatie, maar alleen de linkse partijen en de lpf gaven daar steun aan. CDA en VVD vonden dit niet nodig.
offtopic: Ik he het idee dat het beeld dat links altijd zo slecht voor het bedrijfsleven de laatste jaren kan worden bijgesteld..quote:
Dat wel, maar het punt is toch dat de vvd zich profileert als partij voor de ondernemer. Waaruit zou dat dan blijken?quote:Op donderdag 9 maart 2006 22:13 schreef HenriOsewoudt het volgende:
[..]
Exactly my point, de VVD (of welke partij dan ook) doet juist veel te veel.
Dat is ook niet best, maar er is een duidelijke kentering zichtbaar. De PVDA heeft in Nijmegen een nieuw college van economische zaken en onderwijs ingesteld en de wethouder (van Groen links meen ik) heeft een nieuw beleidsplan geschreven dat de goedkeuring wegdraagt van de Industriele sector in de stad. Ze zijn dus op de goede weg.quote:Op donderdag 9 maart 2006 22:59 schreef LodewijkNapoleon het volgende:
[..]
Dat is heel aardig, maar de lasten voor ondernemers in Nijmegen zijn de hoogste in Nederland, en Doesburg staat op de vijfde plaats in Gelderland. In beide plaatsen zit de SP in het college.
bron
Rechts werk niet met een planeconomie, rechts laat dat aan de vrije markt over. Het samenspel van vraag en aanbod. Als de vraagkant het liefst megastores heeft dan zal de aanbodkant dat niet in de wind kunnen slaan. Dan mag de kleine winkelier boos zijn dat de markt niet meer op zijn diensten/producten zit te wachten maar dat is zijn probleem.quote:Op vrijdag 10 maart 2006 00:01 schreef Posdnous het volgende:
Bovendien zijn de winkeliers absoluut niet te spreken over de plannen van 'rechts' om veel winkels in de stad weg te laten vloeien en grote megastores aan de rand van de stad te bouwen.
De VVD profileert zich als de partij die goed is voor de economie, niet als de partij die goed is voor de ondernemer. Dit is de laatste tijd voor de gemeenteraadsverkiezingen ook herhaaldelijk gezegd door Van Aartsen.quote:Op donderdag 9 maart 2006 23:21 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
Dat wel, maar het punt is toch dat de vvd zich profileert als partij voor de ondernemer. Waaruit zou dat dan blijken?
Dan is het dus niet van belang of je het wel of niet zou willen. De vraag is of de vvd de claims die ze doen ook in de praktijk waarmaken.
Het is toch daadwerkelijk actieve planning van landelijke organisaties voor de regio Arnhem-Nijmegen.quote:Op vrijdag 10 maart 2006 00:04 schreef Steijn het volgende:
[..]
Rechts werk niet met een planeconomie, rechts laat dat aan de vrije markt over. Het samenspel van vraag en aanbod.
theoretisch. In de praktijk bemoeit rechts zich net zoveel als links met de economie.quote:Op vrijdag 10 maart 2006 00:04 schreef Steijn het volgende:
[..]
Rechts werk niet met een planeconomie, rechts laat dat aan de vrije markt over. Het samenspel van vraag en aanbod.
M.a.w. de VVD is alleen goed voor de grote bedrijven?quote:Op vrijdag 10 maart 2006 00:05 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
De VVD profileert zich als de partij die goed is voor de economie, niet als de partij die goed is voor de ondernemer. Dit is de laatste tijd voor de gemeenteraadsverkiezingen ook herhaaldelijk gezegd door Van Aartsen.
owwquote:Op vrijdag 10 maart 2006 00:05 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
De VVD profileert zich als de partij die goed is voor de economie, niet als de partij die goed is voor de ondernemer. Dit is de laatste tijd voor de gemeenteraadsverkiezingen ook herhaaldelijk gezegd door Van Aartsen.
http://www.vvd.nl/index.aspx?FilterId=974&ChapterId=1148&ContentId=4051quote:Op vrijdag 10 maart 2006 00:06 schreef Posdnous het volgende:
[..]
M.a.w. de VVD is alleen goed voor de grote bedrijven?
Lekker kort door de bocht weer.quote:Op vrijdag 10 maart 2006 00:06 schreef Posdnous het volgende:
M.a.w. de VVD is alleen goed voor de grote bedrijven?
Verlaging belastingtarieven onder Paars & verminderen toegangseisen tot de markt, om wat te noemen. Jij zal nu zeggen: "Maar, maar, maar, dat is juist slecht voor de economie.quote:Op vrijdag 10 maart 2006 00:07 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
oww![]()
En waar blijkt dat dan uit, dat ze goed voor de economie zijn?![]()
Leuk inderdaad.quote:Op vrijdag 10 maart 2006 00:07 schreef electricity het volgende:
[..]
http://www.vvd.nl/index.aspx?FilterId=974&ChapterId=1148&ContentId=4051
zie daar de kernpunten. niet echt uitgestippeld in beleid, maar dan zou het stuk nog 10x langer worden
Mja, de vraagzijde heeft ook niet bepaald meer te besteden, dus zal het wel de aanbodzijde zijn waar geld naar toe gaat. En blijkbaar niet de kleine ondernemers.. wat blijft er dan over?quote:Op vrijdag 10 maart 2006 00:07 schreef Steijn het volgende:
[..]
Lekker kort door de bocht weer.De VVD kiest voor de economie, de VVD kiest dus niet alleen voor de aanbodzijde maar ook voor de vraagzijde, gezamenlijk vormen zij namelijk de economie. Geen enkel oordeel dus over of de aanbodzijde uit grote of kleine bedrijven moet bestaan.
Wat stel je dat weer cynisch, er zal altijd plaats zijn voor kleine bedrijven, maar alleen als ze ook daadwerkelijk iets aanbieden waar de markt op zit te wachten. En dat is bij buurtsupers, groentewinkels en dergelijke niet het geval. Niks mis mee lijkt me, het moet immers geen werkgelegenheidsproject worden.quote:Op vrijdag 10 maart 2006 00:16 schreef Posdnous het volgende:
Mja, de vraagzijde heeft ook niet bepaald meer te besteden, dus zal het wel de aanbodzijde zijn waar geld naar toe gaat. En blijkbaar niet de kleine ondernemers.. wat blijft er dan over?.
Oke. Ik begrijp niet helemaal waar deze opmerking nu vandaan komt. wat heeft dat in godsnaam te maken met de discussie.quote:Op vrijdag 10 maart 2006 00:20 schreef Steijn het volgende:
[..]
Wat stel je dat weer cynisch, er zal altijd plaats zijn voor kleine bedrijven, maar alleen als ze ook daadwerkelijk iets aanbieden waar de markt op zit te wachten. En dat is bij buurtsupers, groentewinkels en dergelijke niet het geval. Niks mis mee lijkt me, het moet immers geen werkgelegenheidsproject worden.
zijn de belastingen voor (alle) ondernemers niet omlaag gegaan?quote:Op donderdag 9 maart 2006 14:54 schreef Posdnous het volgende:
Hallo,
De VVD profileert zich als partij die goede condities voor ondernemers wil scheppen en ik ben eigenlijk benieuwd of iemand weet wat daar concreet van terecht is gekomen in de pakweg 15 jaar dat de VVD in de coalities zit.
Wat zijn nu eigenlijk de concrete voordelen die de VVD het MKB heeft verleend?
En dan geen algemene voorstellen als belastingverlaging dat voor iedereen geldt of vennootschapsbelastingverlagingen van 3 procent wat alleen gunstig is als je Shell bent, maar voor kleine ondernemers geen zak uitmaakt.
Het zullen ongetwijfeld een hoop (voorstellen tot) maatregelen zijn en misschien weet iemand zo'n beetje welke dat zijn? Dank u.
Oke, denk dan eens aan zaken als het ontslagrecht dat kan worden afgeschaft, de verplichting van een werkgever om te zorgen dat iemand uit de WAO (WIA) blijft en allerlei vergunningen die je bijvoorbeeld moet hebben als je een horecaondernemer bent.quote:Op vrijdag 10 maart 2006 00:23 schreef Posdnous het volgende:
Wie heeft het over weldoenerswerk? Ik heb het gewoon over realistische situaties van heel veel kleine ondernemers en ik vraag om concrete positieve zaken. Geen vaag algemeen gedoe.
Je vraag in de TS is misschien niet de juiste. Jij wil denk ik meer kleine ondernemers zien. De juiste vraag zou dan zijn hoe je dat kan bereiken ipv wat een liberale partij daarmee aanmoet?quote:Op vrijdag 10 maart 2006 00:16 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Mja, de vraagzijde heeft ook niet bepaald meer te besteden, dus zal het wel de aanbodzijde zijn waar geld naar toe gaat. En blijkbaar niet de kleine ondernemers.. wat blijft er dan over?.
Nee hoor. Mijn vraag is heel simpel, wat doet een ondernemerspartij als de VVD voor de huidige MKB'ers?quote:Op vrijdag 10 maart 2006 00:43 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Je vraag in de TS is misschien niet de juiste. Jij wil denk ik meer kleine ondernemers zien.
Dat een hoop ondernemers het hoofd niet boven water kunnen houden begrijp ik heel goed. Het gaat mij er om dat ik het idee heb dat vrijwel alle beslissingen die ondernemers treffen negatief uitvallen (misschien alleen niet voor grote bedrijven, getuige de beslissingen die uitgaan van kortingen in percentages waardoor grote bedrijven relatief veel en veel meer voordeel hebben).quote:Overigens heb je een hoop kleine ondernemers, echt een hoop, er gaan alleen een hoop kleine bedrijfjes ook failliet. Deels komt dit uiteraard doordaat men sociale lasten moet dragen als ze iemand in dienst nemen waar nog de kosten van ontslag bovenop komen. Dit vormt een enorme drempel, terwijl grotere bedrijven daar aanzienlijk minder last van hebben.
Yep men zegt minder regelgeving, administratieve lastenverlichting, maar het tegenovergestelde is het geval.quote:Op vrijdag 10 maart 2006 00:14 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Leuk inderdaad.
Ik vraag me alleen af waarom om maar wat te noemen, die 50 procent administratieve lastenverlichting (bij mijn weten is ie de afgelopen 10 jaar alleen maar fors gestegen), de MKB en productschappenverplichting opheffen (ik heb er alleen maar meer bijgekregen, vooral de afgelopen 1,5 a 2 jaar) en de Kvkkosten (alleen maar gestegen) niet eerder wat aan gedaan is in die 15 jaar coalitie..
Of zeg ik nu iets heel raars?.
Waarop baseer je dat dit dankzij de SP of dankzij het huidige linkse college is?quote:Op donderdag 9 maart 2006 22:59 schreef LodewijkNapoleon het volgende:
[..]
Dat is heel aardig, maar de lasten voor ondernemers in Nijmegen zijn de hoogste in Nederland, en Doesburg staat op de vijfde plaats in Gelderland. In beide plaatsen zit de SP in het college.
bron
Ik denk dat met de nieuwe zorgwet de meeste ondernemers er juist flink op vooruit gaan. De meeste waren denk ik namelijk particulier verzekerd.quote:Op vrijdag 10 maart 2006 10:29 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Nee hoor. Mijn vraag is heel simpel, wat doet een ondernemerspartij als de VVD voor de huidige MKB'ers?
[..]
Dat een hoop ondernemers het hoofd niet boven water kunnen houden begrijp ik heel goed. Het gaat mij er om dat ik het idee heb dat vrijwel alle beslissingen die ondernemers treffen negatief uitvallen (misschien alleen niet voor grote bedrijven, getuige de beslissingen die uitgaan van kortingen in percentages waardoor grote bedrijven relatief veel en veel meer voordeel hebben).
Elke positieve maatregel wordt een half jaar later weer negatief gecompenseerd door een korting en je wordt als ondernemer helemaal gestoord van allerlei nieuwe instanties en productschappen die allemaal zijn opgesplitst en allemaal geld willen terwijl ze geen reet voor je doen.
Klap op de vuurpijl is de nieuwe zorg ellende.
Dit concluderend denk ik dat het ondernemersklimaat er in de afgelopen 10 jaar sterk op achteruit is gegaan. En de VVD zit nota bene telkens in die coalities. Is het zo vreemd om te vragen wat ze nu precies gedaan hebben dan?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |