Oh ja, het huidige beleid is schuld...quote:Op maandag 20 maart 2006 11:55 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Nou, eigenlijk geef ik slechts mijn ervaringen met het huidige beleid weer. Dat dat regelmatig gelijk staat met azijnpissen kun je moeilijk mij verwijten.
Waarom kom jij dan zelf met borrelpraat.quote:Maar goed, op dit soort zwakke borrelpraat zit ik idd niet te wachten.
Integendeel. Ik hoor graag wat de VVD in de afgelopen kabinetsjaren heeft gedaan voor het MKB.quote:Op maandag 20 maart 2006 12:31 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Oh ja, het huidige beleid is schuld...
Kortom, je wilt niet over de VVD praten, maar kankeren over het beleid
Volgens mij was ik vrij concreet.quote:Waarom kom jij dan zelf met borrelpraat.
Dit hoor je ook vaak vanuit het MKB zelf en zeg nu zelf erg goed in "propaganda" is de VVD de laatste tijd ook niet echtquote:Op maandag 20 maart 2006 14:32 schreef Sjizzel het volgende:
toch vreemd dit, ik hoor vaak mensen zeggen dat de VVD goed is voor het MKB etc, maar als ik dit soort doorlees zie ik toch wel weinig overtuigende bewijzen daarvan
Wat een onzin verkondig je hier.quote:Op donderdag 9 maart 2006 15:06 schreef Posdnous het volgende:
[..]
O ja? die paar eurootjes wegen toch totaal niet op tegen afschaffen grijs kenteken, taxen op van alles en nog wat (zoals zelfs papier). Om maar te zwijgen van het splitsen van regeltjes in allerlei verschillende instanties die allemaal geld willen hebben, van KvK tot die en die sectorbranche en die nieuwe verzekering voor [insert random kwestie waar je nooit geen verzekering voor wil afsluiten als het niet opeens verplicht was].
joh, kom nou eens met brondvermelding, opmerkingen als SP en GL willen er tig taxes bij snijdt toch geen hout manquote:Op vrijdag 24 maart 2006 13:42 schreef Raymond_de_Zwart het volgende:
[..]
Wat een onzin verkondig je hier.
Het grijze kenteken is niet afgeschaft voor bedrijven, het is alleen voor particulieren afgeschaft.
En die 'paar eurootjes' maken wel degelijk heel veel uit voor kleine bedrijven. En als je over taxen gaat zeuren: de VVD en het CDA willen die verlagen, de SP en al helemaal GL willen er tig taxen bij.
En dat zegt de mod die nog geen enkele inhoudelijke post in heel POL heeft geplaatst?quote:Op vrijdag 24 maart 2006 13:45 schreef Tafkahs het volgende:
[..]
joh, kom nou eens met brondvermelding, opmerkingen als SP en GL willen er tig taxes bij snijdt toch geen hout man![]()
Spel het eens voor me uit, een tegenbegroting voor het jaar 2005 van GroenLinks zegt me niets.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 13:49 schreef Raymond_de_Zwart het volgende:
[..]
En dat zegt de mod die nog geen enkele inhoudelijke post in heel POL heeft geplaatst?
Vooral vanaf bladzijde 3 wordt het leuk: http://www.cpb.nl/nl/pub/(...)p2004_gl/notitie.pdf
Het staat vanaf pagina 3, onzinnige.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 13:52 schreef Tafkahs het volgende:
[..]
Spel het eens voor me uit, een tegenbegroting voor het jaar 2005 van GroenLinks zegt me niets.
Zegt me nog steeds niets. Een tegenbegroting is een reaktie op een begroting, een tegenvoorstel over het besteden van geld dat uitgegeven gaat worden in het jaar 2005. Dat is wat anders dan beleid.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 14:15 schreef Raymond_de_Zwart het volgende:
[..]
Het staat vanaf pagina 3, onzinnige.
Alsof jij ook maar IETS van werken en zelfstandig ondernemerschap afweet!quote:Op vrijdag 24 maart 2006 22:21 schreef OFfSprngr het volgende:
Tvp om later de standpunten onderuit te schoppen.
Blablabla, kom jij maar eens een keer met iets meer dan "VVD belasting omlaag goed!, buitenlanders slecht!, uitkeringtrekkers slecht!", je klinkt als een politieke neanderthaler.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 22:48 schreef Raymond_de_Zwart het volgende:
[..]
Alsof jij ook maar IETS van werken en zelfstandig ondernemerschap afweet!
[afbeelding]
quote:Op vrijdag 24 maart 2006 22:48 schreef Raymond_de_Zwart het volgende:
[..]
Alsof jij ook maar IETS van werken en zelfstandig ondernemerschap afweet!
[afbeelding]
Och, Wiegel was ook al zo 'joviaal' om 'eventjes lekker' persoonlijke aanvallen te maken naar Pechtold, weten we nog?quote:Op zaterdag 25 maart 2006 11:30 schreef OFfSprngr het volgende:
Iig plaats ik nog een paar pics van mezelf in mn fotoboek, alle paupers op FOK lopen altijd het hardst te roepen dat iemand er niet uit ziet of lelijk is terwijl ze zelf te bang zijn om hun foto te plaatsen, zwak hoor.
Later, omdat je eerst heel erg lang moet nadenken voor je een reactie kunt geven?quote:Op vrijdag 24 maart 2006 22:21 schreef OFfSprngr het volgende:
Tvp om later de standpunten onderuit te schoppen.
Dat toont eerder de mediageilheid van Wiegel aan lijkt mij. Maar goed, ik zal je in de waan laten...quote:Op zaterdag 25 maart 2006 11:33 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Och, Wiegel was ook al zo 'joviaal' om 'eventjes lekker' persoonlijke aanvallen te maken naar Pechtold, weten we nog?
Was toevallig ook een erelid van de VVD, die 'toffe' Wiegel.
Toont maar weer eens aan hoeveel argumenten men wel niet heeft.
Omdat ik er nu geen zin in heb. Plus dat ik de moeite neem om het topic door te lezen en daar nu dus geen zin in heb.quote:Op zaterdag 25 maart 2006 14:02 schreef Sickie het volgende:
[..]
Later, omdat je eerst heel erg lang moet nadenken voor je een reactie kunt geven?
Klopt, de SP ziet dan ook het liefste dat ondernemers zo klein mogelijk blijven.quote:Op zaterdag 25 maart 2006 19:41 schreef Tup het volgende:
Voor kleine ondernemers heeft de SP meer hart voor de zaak
Mediageil, persoonlijke aanvallen, het is mij allemaal om het even. Het getuigt niet echt van professionaliteit, en al zéker niet met zoveel ervaring als hij heeft.quote:Op zaterdag 25 maart 2006 14:03 schreef Sickie het volgende:
[..]
Dat toont eerder de mediageilheid van Wiegel aan lijkt mij. Maar goed, ik zal je in de waan laten...
Het MKB is veel balengrijker voor NL dan de grote ondernemingen.quote:Op zaterdag 25 maart 2006 20:02 schreef HenriOsewoudt het volgende:
Klopt, de SP ziet dan ook het liefste dat ondernemers zo klein mogelijk blijven.
Komt omdat ze luisteren naar het volkquote:Op zondag 23 april 2006 16:02 schreef Posdnous het volgende:
http://teletekst.nos.nl/?100-01
Niet te geloven, sinds dit topic gebeurt er opeens een hoop..
Wat moet de VVD voor hen doen? Juist, helemaal niks. De consument bepaalt in dit geval. Zoiets heet martkwerking.quote:Op donderdag 9 maart 2006 19:54 schreef Floripas het volgende:
Er gaat iedere week een bakker en elke twee weken een fietsenmaker failliet.
Nederland heeft een extreem lage onafhankelijke winkelrato.
Wat heeft de VVD voor hen gedaan?
Wat een dom gelul. Werkelijk waar stuitende simpelheid die je hier tentoonsteld.quote:Op donderdag 16 maart 2006 17:53 schreef DaveM het volgende:
Tel daar bij op dat het kabinet gezorgd heeft voor een laag consumentenvertrouwen de afgelopen jaren (= lagere koopbereidheid) waar vooral kleinere bedrijven last van hadden.
Als jij denkt dat er in Nederland sprake is van vrije marktwerking, dan mag je je nog weleens achter de oren krabben.quote:Op zondag 23 april 2006 17:17 schreef Sickie het volgende:
[..]
Wat moet de VVD voor hen doen? Juist, helemaal niks. De consument bepaalt in dit geval. Zoiets heet martkwerking.
Wie heeft het over een volledige vrije markt? Gelukkig is de markt gereguleerd. Maar dat neemt niet weg da politiek geen taak heeft in het in leven houden van bedrijven die op hun eigen houtje niet redden. Ik hoef dus niet te krabben.quote:Op zondag 23 april 2006 17:24 schreef Floridinges het volgende:
[..]
Als jij denkt dat er in Nederland sprake is van vrije marktwerking, dan mag je je nog weleens achter de oren krabben.
De politiek doet kleine ondernemers verzuipen in regelzucht en drijft de loon- en ondernemerskosten zo sterk op dat alleen de grootsten het overleven - die huren een bataljon aan advocaten en fiscalisten in om de overheid van zich af te meppen.quote:Op zondag 23 april 2006 17:27 schreef Sickie het volgende:
[..]
Wie heeft het over een volledige vrije markt? Gelukkig is de markt gereguleerd. Maar dat neemt niet weg da politiek geen taak heeft in het in leven houden van bedrijven die op hun eigen houtje niet redden. Ik hoef dus niet te krabben.
Voor je begint te schuimbekken richting overheid moet je misschien eerst eens nadenken over de werkelijke grondslag voor al die regeltjes. Die ligt niet binnen de overheid, dat durf ik je wel te verklappen.quote:Op zondag 23 april 2006 17:30 schreef Floridinges het volgende:
[..]
De politiek doet kleine ondernemers verzuipen in regelzucht en drijft de loon- en ondernemerskosten zo sterk op dat alleen de grootsten het overleven - die huren een bataljon aan advocaten en fiscalisten in om de overheid van zich af te meppen.
Daarom is de overheid wel degelijk schuldig in deze.
Vertel?quote:Op zondag 23 april 2006 17:32 schreef Sickie het volgende:
[..]
Voor je begint te schuimbekken richting overheid moet je misschien eerst eens nadenken over de werkelijke grondslag voor al die regeltjes. Die ligt niet binnen de overheid, dat durf ik je wel te verklappen.
Waar ligt die dan?quote:Op zondag 23 april 2006 17:32 schreef Sickie het volgende:
[..]
Voor je begint te schuimbekken richting overheid moet je misschien eerst eens nadenken over de werkelijke grondslag voor al die regeltjes. Die ligt niet binnen de overheid, dat durf ik je wel te verklappen.
We leven in een maatschappij waarin van de overheid wordt verwacht dat alles tot in de puntjes geregeld wordt. Denk aan milieugerelateerde zaken, veiligheid en tig andere zaken. Dat dit leidt tot bureaucratie mag geen verassing heten.quote:
Dus je kunt je niet eens indenken dat we niet buiten zo'n betuttelende mainframe kunnen?quote:Op zondag 23 april 2006 17:35 schreef Sickie het volgende:
[..]
We leven in een maatschappij waarin van de overheid wordt verwacht dat alles tot in de puntjes geregeld wordt. Denk aan milieugerelateerde zaken, veiligheid en tig andere zaken. Dat dit leidt tot bureaucratie mag geen verassing heten.
Als ik jouw post lees meer het gezeik dat mens is.quote:Op zondag 23 april 2006 17:35 schreef Floridinges het volgende:
[..]
Waar ligt die dan?
Het Kwaad dat Mens is?
Nou ik zie het meer als telkens nieuwe melkkoetjes aanboren eerlijk gezegd. De manier waarop die regeltjes telkens worden ingevoerd zegt wat dat betreft al genoeg. De helft van de regels blijken na maandenlang zeiken helemaal niet toepasbaar op veel ondernemingen waar ze de rekeningen al naar verstuurd hebben.quote:Op zondag 23 april 2006 17:35 schreef Sickie het volgende:
[..]
We leven in een maatschappij waarin van de overheid wordt verwacht dat alles tot in de puntjes geregeld wordt. Denk aan milieugerelateerde zaken, veiligheid en tig andere zaken. Dat dit leidt tot bureaucratie mag geen verassing heten.
Zo, de argumenten waren weer eens op. Het schijnt dat er voor jouw standpunten een aanbieding is van drie voor de prijs van één bij de Aldi. Hùp, op je fietsje.quote:Op zondag 23 april 2006 17:36 schreef Sickie het volgende:
[..]
Als ik jouw post lees meer het gezeik dat mens is.
Ben ik in mijn eentje de maatschappij? Dacht het niet.quote:Op zondag 23 april 2006 17:36 schreef Floridinges het volgende:
[..]
Dus je kunt je niet eens indenken dat we niet buiten zo'n betuttelende mainframe kunnen?
Milieu- en veiligheidzaken zijn prima privaat op te lossen.
Natuurlijk niet. Maar je bent er weldegelijk onderdeel van. Je zou je kunnen afvragen of wat de overheid nu voor je betekent - met alle nadelen van dien - je niet zelf een stuk eenvoudiger en prettiger zou kunnen oplossen.quote:Op zondag 23 april 2006 17:37 schreef Sickie het volgende:
[..]
Ben ik in mijn eentje de maatschappij? Dacht het niet.
Maar je kon het niet laten.quote:Ik heb trouwens geen zin om mee te gaan een kloongimmick.
Lijkt me geen goed idee. Daar ligt allemaal goedkoop spul. Niet ondenkbaar dat jij er ook te vinden bent.quote:Op zondag 23 april 2006 17:37 schreef Floridinges het volgende:
[..]
Zo, de argumenten waren weer eens op. Het schijnt dat er voor jouw standpunten een aanbieding is van drie voor de prijs van één bij de Aldi. Hùp, op je fietsje.
Maar het moet niet?quote:Op zondag 23 april 2006 17:40 schreef Posdnous het volgende:
Overigens mag over en weer op de man speel-geneuzel achterwege blijven in dit topic.
Inderdaad. Die regels maken een mens gek, en doet de ondernemingslust van mensen die een zaakje willen openen flink dalen.quote:Op zondag 23 april 2006 17:37 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Nou ik zie het meer als telkens nieuwe melkkoetjes aanboren eerlijk gezegd. De manier waarop die regeltjes telkens worden ingevoerd zegt wat dat betreft al genoeg. De helft van de regels blijken na maandenlang zeiken helemaal niet toepasbaar op veel ondernemingen waar ze de rekeningen al naar verstuurd hebben.
Ze konden het immers proberen he.
Linkse en rechtse politici hebben een vergelijkbare neiging naar regelzucht. De VVD wil bijvoorbeeld de identificatieplicht, en links wil een strengere controle op" illegalen".quote:Op zondag 23 april 2006 17:47 schreef Sickie het volgende:
Hopelijk krijgen we volgende jaar een flink linkse coalitie. Dan gaat het helemaal goedkomen met die regeldruk. Ondernemers verenigt u!![]()
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |