abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 9 maart 2006 @ 05:20:20 #1
19194 Oversight
◢◤
pi_35868425
Op 9 januari 2006 werd een volledige analyse van vaststaande FEITEN gepubliceerd.

Zie http://video.google.com/videoplay?docid=-3498980438587461603&q=eyewitness

en ook http://video.google.com/videoplay?docid=-8260059923762628848&q=loose+change

Hier gaan we de feiten bespreken, en kijken of we tot dezelfde conclusies komen als de auteurs.

Dat werkt het beste als we de tijdlijn van deze analyse volgen, dus beginnen we om de uitvoerende analist voor te stellen:

16 minuten en 15 seconden Richard A. Siegel stelt zich voor.

Laten we iedere gebeurtenis vanaf dit moment eens grondig bekijken vanuit alle mogelijke invalshoeken..... om daarna alle volgende fragmenten op dezelfde manier te onderzoeken.

18 minuten en 20 seconden de eerste witte flitsen vóór het instorten van de eerste toren.
wat kunnen dat voor flitsen zijn?

[ Bericht 4% gewijzigd door Oversight op 09-03-2006 06:10:24 ]
◢◤
  donderdag 9 maart 2006 @ 06:01:23 #2
91333 displission
||stockpile wierrook || +30 :)
pi_35868547
interessant beeldmateriaal dat wel..ik zie iid rook vanaf de straat omhoogkomen, maar de klappen hoor ik niet, wat vliegt er na chopper vier in de lucht? Links van de toren De rook op de grond blijft in dezelfde vorm..het is duidelijk dat dit is opgezet, goed dat we dit weten, wat doen we eraan? Invasie Amerika? Ik snap dat zoiets als dit niet gewoon in het nieuws komt he? De rest kijk ik een andere keer..

ik denk sowiezo dat veel mensen hier behoorlijk zijn ingetrapt..including me..media wordt meestal goed bewerkt in dit geval en we zien dan cnn die ook in het complot zit..maar dit is iid heel erg interessant materiaal? Heeft de maker er wel eens over nagedacht om dit in een verkorte versie te sturen naar Nova..??

Wat gebeurt er met ons als we het verhaal niet geloven..dat van Bush en zijn cameraden worden we dan attacked? Wat is precies hier de reden van waarom doen ze dit?

Allemaal vragen..maar dit zijn ook iid hele erge dingen die gebeuren..die stomme leugens..

[ Bericht 42% gewijzigd door displission op 09-03-2006 06:09:24 ]
een heks zorgt altijd voor een goede zak appels..twee groene en een bruine..zorg er als heks voor dat er een mooie rode in het midden legt en dat deze als eerste wordt gepakt omdat hij er smakelijk uitziet..Sluit het gesprek af met: eet smakelijk
pi_35868779
tvp
"St-Patrick's Day"
pi_35868787
Uit ander topic:
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 22:58 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Ik ken alleen het Windsor toren in Madrid. Een vergelijkbare wolkenkrabber. Dat ding heeft meer dan 16 uur gefikt, maar is niet ingestort.

[afbeelding]

[afbeelding]
Hier is dan ook geen vliegtuig naar binnen gevolgen...
  donderdag 9 maart 2006 @ 08:10:42 #5
132191 -jos-
Money=Power
pi_35868897
Die flitsen vind ik niet eens zo belangrijk, wat voor mij beslissend was was het neerstorten van WTC 7, als je eens goed kijkt HOE dat gebouw instort zie je echt dat dit gebouw is opgeblazen met behulp van geplaatste explosieven, voeg daarbij toe de reactie van de eigenaar van het WTC "to pull it" en het is duidelijk dat het officiële verhaal helemaal niet klopt
WEB / [HaxBall #64] Jos is God
Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics.
pi_35868917
Waarom staat dit topic in TRU als het feiten betreft?
Big dick.
pi_35868965
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 08:14 schreef HassieBassie het volgende:
Waarom staat dit topic in TRU als het feiten betreft?
Omdat het niet om feiten gaat maar om ongewone interpretaties daarvan...
pi_35869123
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 05:20 schreef Oversight het volgende:
vaststaande FEITEN
Hier gaan we de feiten bespreken
Ik zeg: misleidende OP.
Big dick.
pi_35869194
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 07:48 schreef Evil_Jur het volgende:
Uit ander topic:
[..]

Hier is dan ook geen vliegtuig naar binnen gevolgen...
dit moet ook niet uitmaken. ten eerste, het vuur in het WTC was al bijna tot helemaal onder controle. (zie audiotapes van NYFD)

ten tweede zou de inner column van het wtc niet beschadigen door de impact van een vliegtuig. ALS de theorie van de pancake (waarin alle verdiepingen opelkaar zakken) dan zou de "inner core" minimaal nog 30 meter boven het puin heensteken omdat de vloeren om de core heen zouden vallen.
natuurlijk klopt hier geen reet van, was het alleen al dat het wtc in "freefall speed" naar beneden kwam, wat duidt op geen weerstand. en wij moeten geloven dat als er allemaal verdiepingen op elkaar klappen dit geen weerstand geeft?

tot 9/11 waren er geen steel constructed buildings door vuur ingestord. frappand dat de enige keer dat dit gebeurd is het WTC1, 2 en 7 was.

btw. het wtc werd elke dag - door wind en weer - aan grotere krachten bloodgesteld dan de crash van een vliegtuig.
you and I ain't done Zeke!
  donderdag 9 maart 2006 @ 08:52:14 #10
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_35869307
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 08:36 schreef HassieBassie het volgende:

[..]

Ik zeg: misleidende OP.
Idd, de feiten zijn al lang bekend, maar een bepaalde groep wil deze niet accepteren en willen perse bush en amerika belagelijk maken .
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
pi_35869311
Die inner core van het WTC was beveiligd tegen brand door brandveilige bekleding eromheen. De core was dus als het ware ingepakt. ECHTER zijn door de overweldigende klap van het vliegtuig die de toren binnen kwam, de brandwerende wanden er als het ware "af geblazen" en kon het vuur en de kerosine zo de core instromen. Hierdoor werd het staal zo godsgruwelijk heet, dat de klinknagels waarmee de staalconstructie aan de core vastzat, min of meer "smolten" (of in ieder geval nie tmeer kei en kei hard waren) en daardoor knalde alles in elkaar.

Het feit dat alles zo makkelijk naar beneden zakte is ook wel weer logisch te verklaren. Want als je kijkt wat voor gigantisch deel van de toren (ik denk 1/5 of misschien wel 1/4) bovenop de rest valt (dus het stuk van boven het vliegtuig lazert op het stuk onder de inslagplek) is dat wel logisch dat dat i.c.m. de hitte zo instort.

ECHTER!!!!! wat ik dan idd wel vreemd vind is dat de core niet meer boven de rest uitsteekt. En ook dat instorten van dat "bijgebouw" zet bij mij ook vraagtekens. Dat er meer aan de hand is geloof ik wel..maar bovenstaand stukje zou een vrij logische redenering zijn
Was soll das heissen Sie konnten Fegelein nicht finden!!!
  Admin donderdag 9 maart 2006 @ 08:54:01 #12
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_35869333
Schaamteloze tvp
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  donderdag 9 maart 2006 @ 08:56:41 #13
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_35869381
even een tvp, interessant

Trouwens, vreselijke commentatorstem, probeert ernstig mysterieus over te komen maar ik vind het erg irritant.

[ Bericht 70% gewijzigd door Scorpie op 09-03-2006 09:06:26 ]
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  Admin donderdag 9 maart 2006 @ 09:00:25 #14
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_35869440
Wat me bij de eerste film zo opviel, de zeg maar lagere rookwolken bleven onbewegelijk, terwijl boven alles in beweging was.
Nu wil ik best aannemen dat de lage "wolken" bleven hangen, maar er is geen vormverandering te zien, niets.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  donderdag 9 maart 2006 @ 09:03:13 #15
134223 Mr.Johnson
Nog steeds zoekende...
pi_35869477
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 08:56 schreef Scorpie het volgende:
even een tvp, interessant
  donderdag 9 maart 2006 @ 09:09:54 #16
132461 SupaMario
professioneel bierdrinker
pi_35869583
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 08:56 schreef Scorpie het volgende:
even een tvp, interessant
FEYENOORD FOREVER
Schumi 7 times world champion...
pi_35869934
tvp

Moet nu weer even verder met school, maar kijk het vanmiddag wel even allemaal na.
pi_35869948
Zoals bouwkundigen al aangaven, de crash van een vliegtuig in het WTC is te vergelijken met het steken van een prikker in een stuk papier. Er is wel een gat, maar de stabiliteit van het geheel verzwakt er niet door. Het wtc was zo gebouwd dat het zich aanpaste aan instabiliteiten.
quote:
en kon het vuur en de kerosine zo de core instromen. Hierdoor werd het staal zo godsgruwelijk heet, dat de klinknagels waarmee de staalconstructie aan de core vastzat, min of meer "smolten" (of in ieder geval nie tmeer kei en kei hard waren) en daardoor knalde alles in elkaar.
dat vuur kan nooit heet genoeg zijn geweest om het ijzer te laten doen smelten. Een groot deel van de kerosine ontvlamde immer ook direct bij de inslag. En bij wtc2 ontvlamde het grootste deel zelf buiten het wtc.

trouwens, ik raad iedereen ook even aan de filmpjes goed te bekijken van het instorten van de gebouwen. er is duidelijk te zien dat er steeds een stuk onder het instortende stuk van het wtc "plofjes" uit het gebouw komen? demolition anyone?
you and I ain't done Zeke!
  donderdag 9 maart 2006 @ 09:36:29 #19
136589 mailyourmom
ziet het zitten
pi_35870036
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 09:31 schreef Johnns het volgende:

<snip>
trouwens, ik raad iedereen ook even aan de filmpjes goed te bekijken van het instorten van de gebouwen. er is duidelijk te zien dat er steeds een stuk onder het instortende stuk van het wtc "plofjes" uit het gebouw komen? demolition anyone?
Misschien verdiepingen die naar beneden komen en op de verdieping eronder vallen? Dus "pancake"? Waarom dingen zoeken die er niet zijn?
.-- .. . -.. .. - .-.. . . ... - -.- . -. - -- --- .-. ... .
pi_35870126
Even serieus hoor. Waarom zou Amerika dit drama in scene hebben gezet, terwijl er duizenden geloofsfanatici te vinden zijn die met liefde een Boeing in zo'n kantoor zouden willen parkeren?
Big dick.
  donderdag 9 maart 2006 @ 09:46:25 #21
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_35870227
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 09:36 schreef mailyourmom het volgende:

[..]

Misschien verdiepingen die naar beneden komen en op de verdieping eronder vallen? Dus "pancake"? Waarom dingen zoeken die er niet zijn?
Mijn idee. Besides dat, demolitie plaatsen vergt deskundigheid, tijd en veel denkwerk.
Je kan niet binnen een uur 2 torens van die omvang riggen en laten exploderen zodat het precies naar beneden omvalt.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_35870266
WTF #7 is gewoon neergehaald door demolition. Weet het 100% zeker. Interessante footage.
  donderdag 9 maart 2006 @ 09:48:52 #23
70256 Baklap
it's true,I ate your flag
pi_35870267
het is een groot complot! EEN COMPLOT ZEG IK JE!
Zo kun je achter elke grote gebeurtenis in de geschiedenis wel wat gaan zoeken.
Look who's here everyone! It's Zoidberg, the lovable tramp!
  donderdag 9 maart 2006 @ 09:50:57 #24
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_35870301
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 09:48 schreef Blaxje het volgende:
WTF #7 is gewoon neergehaald door demolition. Weet het 100% zeker. Interessante footage.
Oke, waarom zou dat gedaan zijn?
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_35870321
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 09:50 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Oke, waarom zou dat gedaan zijn?
Dat weet ik niet, ik ben immers een leek op dit gebied. Wellicht dat iemand anders hier een duidelijk antwoord op heeft.

De beelden spreken echter voor zich.
  donderdag 9 maart 2006 @ 09:52:55 #26
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_35870335
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 09:51 schreef Blaxje het volgende:

[..]

Dat weet ik niet, ik ben immers een leek op dit gebied. Wellicht dat iemand anders hier een duidelijk antwoord op heeft.

De beelden spreken echter voor zich.
Hm. Ik ben nog niet overtuigd, ik heb de beelden net gezien (stukjes), maar vond het erg vage beelden, kon moeilijk iets ontdekken. Later eens meer onderzoek gaan doen en de hele film bekijken.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_35870367
In die reportage "loose change" was er iets over dat WTF 7(?) x aantal miljarden aan goud bezitte op de dag van de "aanval"?

Waarom zouden ze die dan gecontroleerd naar beneden halen

* Pakspul gaat vanmiddag nog keer kiijken voor zekerheid
pi_35870447
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 09:54 schreef Pakspul het volgende:
In die reportage "loose change" was er iets over dat WTF 7(?) x aantal miljarden aan goud bezitte op de dag van de "aanval"?

Waarom zouden ze die dan gecontroleerd naar beneden halen

* Pakspul gaat vanmiddag nog keer kiijken voor zekerheid
Dan zou je weer enkele andere videos moeten bekijken die veelal geruchten behandelen. Deze video laat puur feiten zien van die dag.
  donderdag 9 maart 2006 @ 09:59:57 #29
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_35870490
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 09:57 schreef Blaxje het volgende:

[..]

Dan zou je weer enkele andere videos moeten bekijken die veelal geruchten behandelen. Deze video laat puur feiten zien van die dag.
Nee, ze laten beelden zien met een theorie. Ze laten absoluut geen feiten zien, ze interpreteren bepaalde beelden en feiten om een theorie te maken.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_35870549
Ben nu aan het werk, maar ga vanavond denk ik wel ff de filmpjes bekijken.
  Admin donderdag 9 maart 2006 @ 10:03:59 #31
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_35870572
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 10:02 schreef biertank het volgende:
Ben nu aan het werk, maar ga vanavond denk ik wel ff de filmpjes bekijken.
Lange filmpjes hoor!
Neem er maar even de tijd voor, en let op de rookwolken!
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_35870649
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 09:59 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Nee, ze laten beelden zien met een theorie. Ze laten absoluut geen feiten zien, ze interpreteren bepaalde beelden en feiten om een theorie te maken.
Natuurlijk, maar sommige dingen lijken aardig te kloppen. Dit is tot nu toe de meest geloofwaardige video die ik gezien heb over 11 september.
pi_35870691
Ok zullen we even een andere vraag stellen...


Warom zou iemand nadat hij explosieven in een gebouw plaatst er eerst een vliegtuig in laten vliegen en vervolgens pas het gebouw opblazen?
pi_35870800
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 10:09 schreef niettevergeten het volgende:
Ok zullen we even een andere vraag stellen...


Warom zou iemand nadat hij explosieven in een gebouw plaatst er eerst een vliegtuig in laten vliegen en vervolgens pas het gebouw opblazen?
Aandacht afleiden.
  donderdag 9 maart 2006 @ 10:14:20 #35
102156 dazzlestan
The Truth is Out There
pi_35870806
kijk es vaker naar discovery channel

Ik zag (toen ik van de zomer in amerika was) dat er een documentaire is over ware 'feite' van 9/11
Die flitsen die je ziet alvoordat het vliegtuig in de toren boort zouden eventuele explosies kunnen zijn.

En wordt zelfs gesuggereerd dat het een militair vrachtvliegtuig was, enkel met andere kleuren etc..
Groet,
Stan
  donderdag 9 maart 2006 @ 10:18:31 #36
102156 dazzlestan
The Truth is Out There
pi_35870889
Ooh haha dit is dus die documentaire
Groet,
Stan
  donderdag 9 maart 2006 @ 10:20:57 #37
120774 Pundit_wannabe
Pretentious? Moi?
pi_35870947
Pffff...mensen die nu nog niet geloven wat de hele wereld in shock heeft kunnen zien, zullen toch wel blijven zoeken naar ondersteuning van hun theorieën. Maar om nou iedere keer wéér met hetzelfde "volgens deskundigen...verhaal te komen....
Volgens deskundigen kon de Titanic niet zinken.
Volgens deskundigen kon de Hindenburg niet in brand vliegen.
Volgens deskundigen is het onmogelik om 6 miljoen joden te doden.
Volgens deskundigen kunnen bijen niet vliegen.

Één van de dingen die de mens mesnelijk maakt is zijn verstand, en dat verstand wil weten 'waarom'. Dat is de basis van iedere stap voorwaarts in iedere beschaving: we accepteren niet dat dingen "gewoon zo zijn". Dat is lofwaardig. Sterker, dat is esssentiëel.
Maar om in de 'waarom' vraag te blijven hangen, alléén maar omdat de officiële lezing niet bevalt, levert natuurlijk geen vooruitgang op.
Zoals ik ook alle alchemisten veel succes wens met het veranderen van lood in goud, wens ik de posters in deze thread veel succes, kracht en wijsheid met het uitbouwen van hun theoriëen. Ik sluit nooit 100% uit bij voorbaat uit dat er iets uitkomt...maar ik *denk* van niet.

De Titanic zonk.

De Hindenburg brandde af.
Exterminieren! Exterminieren! Halt! Sonst werden wir Sie exterminieren! Sie sind jetzt ein Gefangener der Daleks!
pi_35871049
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 08:43 schreef Johnns het volgende:

[..]

dit moet ook niet uitmaken. ten eerste, het vuur in het WTC was al bijna tot helemaal onder controle. (zie audiotapes van NYFD)

ten tweede zou de inner column van het wtc niet beschadigen door de impact van een vliegtuig. ALS de theorie van de pancake (waarin alle verdiepingen opelkaar zakken) dan zou de "inner core" minimaal nog 30 meter boven het puin heensteken omdat de vloeren om de core heen zouden vallen.
natuurlijk klopt hier geen reet van, was het alleen al dat het wtc in "freefall speed" naar beneden kwam, wat duidt op geen weerstand. en wij moeten geloven dat als er allemaal verdiepingen op elkaar klappen dit geen weerstand geeft?

tot 9/11 waren er geen steel constructed buildings door vuur ingestord. frappand dat de enige keer dat dit gebeurd is het WTC1, 2 en 7 was.

btw. het wtc werd elke dag - door wind en weer - aan grotere krachten bloodgesteld dan de crash van een vliegtuig.
Kijk nou, nog een gebouw dat door een vliegtuig en vuur in elkaar is gestort:

pi_35871084
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 10:25 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Kijk nou, nog een gebouw dat door een vliegtuig en vuur in elkaar is gestort:

[afbeelding]
Beetje raar om die flat in de Bijlmer te vergelijken met het WTC. Is een heel andere, veel zwakkere constructie.
pi_35871094
tvp tje
  donderdag 9 maart 2006 @ 10:32:46 #41
84524 Morwen
I got life
pi_35871191
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 10:20 schreef Pundit_wannabe het volgende:

De Titanic zonk.

De Hindenburg brandde af.
En deze 3 gebouwen zijn gecontroleerd naar beneden gehaald m.i.. En waarom zouden daar geen vragen over gesteld mogen worden?

De beelden roepen er genoeg bij mij op in elk geval, zelfs zonder commentaar van de makers van de diverse documentaires (ja, ook 9-11 debunked of zoiets).

Het blijft tenslotte een interessant punt van discussie omdat het een belangrijk punt in de geschiedenis is. Vragen stellen is ons recht en misschien ergens ook wel onze plicht.

Soort tvp ook dit, ik blijf het een boeiend onderwerp vinden.
I used to work in a morgue........I am a people person
Only Human
  donderdag 9 maart 2006 @ 10:34:33 #42
84524 Morwen
I got life
pi_35871234
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 10:25 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Kijk nou, nog een gebouw dat door een vliegtuig en vuur in elkaar is gestort:

[afbeelding]
Maar niet het hele complex heh. WTC7 is niet eens geraakt door een vliegtuig en stort netjes van onderaf naar beneden precies op de plek waar hij stond
I used to work in a morgue........I am a people person
Only Human
  donderdag 9 maart 2006 @ 10:35:18 #43
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_35871248
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 10:32 schreef Morwen het volgende:

[..]

En deze 3 gebouwen zijn gecontroleerd naar beneden gehaald m.i.. En waarom zouden daar geen vragen over gesteld mogen worden?

De beelden roepen er genoeg bij mij op in elk geval, zelfs zonder commentaar van de makers van de diverse documentaires (ja, ook 9-11 debunked of zoiets).

Het blijft tenslotte een interessant punt van discussie omdat het een belangrijk punt in de geschiedenis is. Vragen stellen is ons recht en misschien ergens ook wel onze plicht.

Soort tvp ook dit, ik blijf het een boeiend onderwerp vinden.
Kijk, ik wil dat best aannemen hoor, maar er moet ook zoiets zijn als een motief, en dat ontbreekt. Waarom zoveel mensen om laten komen door een gecontroleerde instorting, terwijl er een hele goede kans was dat de gebouwen gewoon zou blijven staan?
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  donderdag 9 maart 2006 @ 10:39:17 #44
120774 Pundit_wannabe
Pretentious? Moi?
pi_35871324
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 10:32 schreef Morwen het volgende:
Vragen stellen is ons recht en misschien ergens ook wel onze plicht.
No argument.
Sterker, dat is alleen maar toe te juichen.
Ik denk alleen *zelf* niet dat er iets uit gaat komen.
Exterminieren! Exterminieren! Halt! Sonst werden wir Sie exterminieren! Sie sind jetzt ein Gefangener der Daleks!
  donderdag 9 maart 2006 @ 10:45:33 #45
84524 Morwen
I got life
pi_35871422
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 10:35 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Kijk, ik wil dat best aannemen hoor, maar er moet ook zoiets zijn als een motief, en dat ontbreekt. Waarom zoveel mensen om laten komen door een gecontroleerde instorting, terwijl er een hele goede kans was dat de gebouwen gewoon zou blijven staan?
Dan zou je dus de kant opgaan van een conspiracy. Een reden om oorlog te gaan voeren? Als er geen of relatief weinig mensen om waren gekomen was er geen geldige reden geweest. Maar hiermee begeef je je op zeer glad ijs en beland je in een vrije val naar allerlei complotten.

Het is iets waar mensen liever niet over nadenken. Een leider die "zijn" mensen ombrengt om zijn eigen oorlog door te kunnen voeren..........Ik denk er liever ook niet over na Maar ik weet ook hoe meedogenloos en allesontziend de mens kan zijn, niet veel anders dan een roofdier die alles vertrappeld om zijn prooi te bemachtigen.
I used to work in a morgue........I am a people person
Only Human
pi_35871444
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 09:50 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Oke, waarom zou dat gedaan zijn?
Om de verzekeringspremie op te strijken. Ik vind de volgende theorie vrij plausibel: alle gebouwen op het WTC terrein uitgerust met explosieve ladingen, al weken/maanden van tevoren, om in geval van nood op te kunnen blazen. Aan het verzekeringsgeld heeft Silverstein meer dan aan rokende gebouwen waar de komende maanden niemand meer fatsoenlijk in kan werken.

Ik geloof niet dat de amerikanen terroristen betalen om aanslagen te laten plegen, ook al is het heel vreemd dat die vliegtuigen nooit onderschept zijn, terwijl in het hele voorafgaande jaar meerdere keren verdachte vliegtuigen wél succesvol werden onderschept. Maar ik denk wél dat ze rekening hielden met dit scenario, en dit mooi konden uitbuiten voor stemmingmakerij tegen moslimterroristen.

@ die persoon die ergens hierboven beweert dat de brand de gebouwen heeft verwoest: geloof ik niet. Het is een feit dat kerosine niet zo heet kan worden. Kerosine heeft een lagere vlamtemperatuur (980 graden) dan benzine, en staal smelt pas bij veel hogere temperaturen (1300+ graden) dan de temperaturen die bij deze brand konden heersen. Het kan wel roodgloeiend en zwakker worden, misschien verbuigen, maar het smelt nog zeker niet. Bovendien zijn er gebouwen die langer hebben gebrand zonder in te storten, dit is dus wel heel frappant: voor het eerst in de geschiedenis van de staalbouw 3 gebouwen op 1 dag die instorten door relatief kleine brandjes.
Stel dat de gebouwen ingestort waren door brand, dan was alleen de bovenkant naar opzij eraf gevallen, alleen al door het feit dat niet de hele verdieping(en) in brand stond(en), en er dus geen gelijkmatige verzwakking optreedt (dat heb je nodig om iets rechtstandig te laten instorten) Als de bovenkant van een toren eenmaal een versnelling heeft, zou hij de daaronder gelegen verdiepingen kunnen verbrijzelen, maar dat zou dan wel heel wat langzamer gaan dan de valsnelheid zoals van een object in vrije val waarmee dit gebeurde. Alleen explosieven kunnen een vacuum creëren waarin voorwerpen zo snel kunnen vallen. Probeer het maar eens uit: bouw een frame van houten latjes waarin om de paar centimeter een vel papier zit geplakt. Laat vanaf een hoogte boven de constructie een knikker ofzoiets vallen, en meet de tijd tot de grond. laat daarna de knikker vallen naast de contructie en meet nogmaals de tijd. Wat valt je op?

Om over het feit dat er bij het pentagon nooit brokstukken van een 757 zijn gevonden nog maar te zwijgen. Was het een mislukte test van het leger en kwam de bijbehorende propagande ze ook wel goed uit, beschikken boeven over raketten, en waar is de echte vlucht 77 en bijbehorende piloten en passagiers dan gebleven? Zijn ze dood, of hebben ze allemaal een zakje dukaten gekregen om de rest van hun leven op een eilandje in polynesië hun bek te houden?

Dit zaakje stinkt, en het is idioot om te bedenken dat de wereld pas nu, 4,5 jaar later dit soort vragen gaat stellen. Het is nog veel idioter dat de regering bush in staat zou zijn om eigen volk te vermoorden om een legitiem excuus te hebben de terroristen aan te pakken. Kennedy had al zulke plannen om woede tegenover de cubanen te creëren, dus ze zijn er gek genoeg voor.
Het is alleen zo ongelooflijk dat niemand serieus aan de mogelijkheid durft te denken...

Mijn voorstel: Bush ontvoeren, martelen, en een bekentenis afdwingen
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
  donderdag 9 maart 2006 @ 10:46:58 #47
84524 Morwen
I got life
pi_35871450
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 10:39 schreef Pundit_wannabe het volgende:

[..]

No argument.
Sterker, dat is alleen maar toe te juichen.
Ik denk alleen *zelf* niet dat er iets uit gaat komen.
Nee, misschien niet, maar dan nog is het voor de toekomst belangrijk dat we het wel blijven doen.
I used to work in a morgue........I am a people person
Only Human
pi_35871595
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 10:46 schreef Morwen het volgende:
Nee, misschien niet, maar dan nog is het voor de toekomst belangrijk dat we het wel blijven doen.
Mocht er ooit uitkomen dat de Amerikaanse overheid erachter zat, dan is deze wereld te klein om Bush en kompanen veilig te kunnen verstoppen. De pleuris zou zodanig uitbreken, dat ik me afvraag of we het wel moeten willen weten. De duizenden doden die op 9-11 vielen, en die indirect daardoor tot nu toe in Irak, Madrid en Londen zijn gevallen komen er toch niet door terug....
Een enorm dilemma dus. Wil je de onderste steen boven hebben, met een reëel risico op het uitbreken van zoveel ellende dat je van een 3e wereldoorlog kunt spreken, of zeggen we niks en blijven we leven met een gespannen soort "vrede" ?
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
  donderdag 9 maart 2006 @ 10:55:47 #49
120774 Pundit_wannabe
Pretentious? Moi?
pi_35871641
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 10:46 schreef Morwen het volgende:

[..]

Nee, misschien niet, maar dan nog is het voor de toekomst belangrijk dat we het wel blijven doen.
Misschien.
Maar ook daar kun je vraagtekens bij zetten: zo zijn er ook nog steeds mensen die enorme complotten onderzoeken met betrekking tot de Hindenburg (70 jaar geleden), de dood van Napoleon (180 jaar geleden), of de uitroeiing van de Tempeliers (700 jaar geleden), zonder dat dat nou significante impact heeft.
Zelfs al komen er (en dat is al bijna onmogelijk) onomstotelijke bewijzen van allerlei complotten, wat doet dat er dan nog toe? Wat maakt het voor verschil voor hoe de geschiedenis zich daarna heeft afgespeeld? Het is niet zo dat er nog wat aan te doen is.
(Hoewel bij een gebeurtenis van vijf jaar geleden er natuurlijk wel degelijk een impact zal zijn voor de direct betrokkenen. Het maakt echter voor het verloop van de geschiedenis na 2001 niks meer uit: Afghanistan blijft geen Taliban meer houden (joechei!), Irak blijft geen Saddam Hussein meer hebben.).

Anyway, veel woorden om eigenlijk exact hetzelfde te zeggen wat ik eigenlijk al eerder deed: onderzoeken is de mens eigen, vragen stellen moet, maar blijf niet hangen als de conclusie je onverhoopt niet bevalt.
Exterminieren! Exterminieren! Halt! Sonst werden wir Sie exterminieren! Sie sind jetzt ein Gefangener der Daleks!
  donderdag 9 maart 2006 @ 11:01:04 #50
25865 Bill_E
vijf plus 98!
pi_35871743
Dat geluid van deze tape is vaag. Als de 2e toren instord ( wtc1 als ik me niet vergis) hoor je dat gerommel voordat de toren instord.
MAAR vergeet de traagheid van het geluid niet.
Ik denk dat hij er zeker 1 km vandaan stond. dan is het geluid al 1 seconde vertraagt. Maar realistischer is dat hij er 1.5 2 km vandaan stond.. dan is het geluid al 2 seconde vertraagt ..

Mischien staat de geluids opname van deze tape fout ingesteld?


Oeps eerst de band afkijken..

[ Bericht 12% gewijzigd door Bill_E op 09-03-2006 11:04:48 (oeps) ]
pi_35871979
Die eikel van een Bush heeft gewoon zelf achter de aanslagen gezeten,
dan had ie een reden om her en der oorlogjes te kunnen starten
pi_35872167
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 11:13 schreef thcobl het volgende:
Die eikel van een Bush heeft gewoon zelf achter de aanslagen gezeten,
dan had ie een reden om her en der oorlogjes te kunnen starten
Ha, de oud-directeur van de CIA is ook in de discussie aangeschoven met al z'n kennis...

We proberen hier op een correcte manier een discussie te voeren, en jouw bijdrage is daar net iets te zwartwit voor. jammer joh.
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_35872447
oke was misschien een beetje te kort door de bocht,
maar als iemand een grote leugenaar is is het Bush wel
dat hebben we wel weer kunnen zien met die orkaan waarvan alle gevolgen van te voren waren voorspeld aan Bush ,maar hij naderhand toch leuk deed alsof hij van niets wist

en ik heb vanaf 9/11 al het vermoeden gehad dat de regering daar zelf achter die aanslagen heeft gezeten

en wat is er betere dan duizende mensen dood te laten gaan en dan een gek in Afganistan er de schuld van te geven. (daar binnenvallen en dan die gek zogenaamd niet kunnen vinden)
pi_35872679
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 11:31 schreef thcobl het volgende:
en wat is er betere dan duizende mensen dood te laten gaan en dan een gek in Afganistan er de schuld van te geven. (daar binnenvallen en dan die gek zogenaamd niet kunnen vinden)
Goed dat je dat korte bochtje alweer iets ruimer neemt nu. Maar waarom, als die inval in afghanistan en later in Irak een toneelstuk zou zijn (Bush zou dus al vanaf het begin hebben geweten dat O. bin L. niet de schuldige is) , waarom rekken ze het dan zo lang, en voeren ze een oorlog waarop Amerika financiëel leegloopt? De amerikaanse staatskas is leeg, ze lenen nu geld van het bedrijfsleven en vanuit budgetten voor zorg en school om die oorlog die zoveel miljard per dag kost te kunnen bekostigen. Aangezien de regio Irak nog steeds zo instabiel als de pest is, wordt de olie (zoals iedereen waarschijnlijk wel zal beamen, dé reden voor Amerika om zich met het midden oosten te bemoeien) er ook niet echt goedkoper op. Wat winnen ze er dus mee?
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_35872755
of Amerika zelf er wat mee verdient geen idee
maar vergis je niet in hoeveel geld de oorlogs industrie hieraan verdient
(en zal me niet verbasen als van die verdienste weer wat in de zak van bush verdwijnt)
  donderdag 9 maart 2006 @ 11:45:43 #56
107405 DarkY.NL
www.darky.nl
pi_35872854
kijk eens naar filmpjes over demolition organisaties, je zult DUIDELIJK verschil zien tussen WTC7 en een gecontroleerde demolition.

Pull it, is terugtrekken. OMdat het gebouw natuurlijk omviel
  donderdag 9 maart 2006 @ 11:46:56 #57
84524 Morwen
I got life
pi_35872886
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 10:55 schreef Pundit_wannabe het volgende:

[..]

Anyway, veel woorden om eigenlijk exact hetzelfde te zeggen wat ik eigenlijk al eerder deed: onderzoeken is de mens eigen, vragen stellen moet, maar blijf niet hangen als de conclusie je onverhoopt niet bevalt.
Welke conclusie? Dat is nou juist het hele probleem.....er is geen conclusie. Er zijn nog veels te veel vragen en ik vind dat daar zelfs na bijna 5 jaar best nog over nagedacht mag worden.

En dan heb ik het niet eens over de complotheorien maar allerlei wetenschappelijke onderzoeken waar niet serieus op ingegaan wordt. Maar ook andere vragen zoals:

Waar zijn bijv. de nabestaanden van de slachtoffers in die passagierstoestellen (dat waren het tenslotte volgens diverse ooggetuigen)? Dat moet toch eenvoudig na te gaan zijn aan de hand van de passagierslijsten?

Wat zijn die explosies die we seconden (idd, berekent met de afstand van de camera tot de gebouwen) van te voren horen?

2 duidelijke vragen waar geen antwoord op is. Die lichtflitsen en de reden waarom die helicopters daar vlogen is idd moeilijk te achterhalen. Net als het instorten van de Noord en Zuidtoren, vooral omdat het bewijs afgevoerd is voordat er naar gekeken kon worden

Zelfs op de debunk filmpjes komt daar geen duidelijk antwoord op.

Het pentagon vind ik persoonlijk veel minder mysterieus. Ok, het is een klein impactgat, maar het Pentagon is een heel erg stevige bunker daar waar een vliegtuig - zelfs met die snelheid - meer in elkaar zal vouwen en zeker de vleugels zullen weinig schade aanrichten. Ik ben verder geen expert maar daar kan ik me wel iets bij voorstellen. Alleen de films uit de beveiligingscamera's vind ik dan weer wel vreemd. Waarom niet gewoon vrijgeven zodat iedereen kan zien dat het een vliegtuis was......discussie klaar, iedereen kan weer verder met zijn leven.

Allemaal vragen waar een simpel antwoord op mogelijk is. Helemaal geen ingewikkelde onderzoeken maar gewoon duidelijkheid en openheid van zaken.
I used to work in a morgue........I am a people person
Only Human
  donderdag 9 maart 2006 @ 11:52:59 #58
84524 Morwen
I got life
pi_35873076
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 11:45 schreef DarkY.NL het volgende:
kijk eens naar filmpjes over demolition organisaties, je zult DUIDELIJK verschil zien tussen WTC7 en een gecontroleerde demolition.

Pull it, is terugtrekken. OMdat het gebouw natuurlijk omviel
Hij viel niet om, hij stortte van onderaf precies naar beneden in. En ik moest JUIST denken aan een gecontroleerde demolition. Ik heb er voldoende gezien om juist die gelijkenis te zien. Plus er was vrijwel niks aan de hand met wtc7 op een enkel brandje na dan, maar daar is nog nooit een gebouw van ingestort.
I used to work in a morgue........I am a people person
Only Human
pi_35873423
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 11:45 schreef DarkY.NL het volgende:
Pull it, is terugtrekken. OMdat het gebouw natuurlijk omviel
Wat vreemd, een Engels vakantievriendinnetje had het eens over "Pull back" toen ik moest terugtrekken.

Viel het gebouw om? Wat heb ik gemist?
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_35874056
Hallo allemaal. Is dit linkje al bekend hier?

Hijack 'suspects' alive and well

Maar wat ik me nou afvraag is, als dit allemaal waar zou zijn en Amerika zelf achter de aanslagen zou zitten, waarom speelt Michael Moore (e.a.) hier dan niet op in? Weet iemand dat, hoe Michael Moore op deze beschuldigen richting Amerika reageert?
  donderdag 9 maart 2006 @ 12:26:00 #61
13581 vinnyb
Enjoy Incubus!
pi_35874183
zeer interessant! (tvp)

Ik heb van horen zeggen dat dit alles zo is opgezet om de aandacht van de problemen het Amerika zelf af te leiden, maar ik lees net weer dat die oorlog ook weer heel veel geld kost. Ik zie het grote plaatje helaas niet, neit dat ik dat had verwacht, maar toch. Bedankt voor de nieuwe inzichten!
I dig my toes into the sand, the ocean looks like a thousand diamonds strewn across a blue blanket.
I lean against the wind, pretend that I am weightless, and in this moment I am happy...happy!
pi_35874391
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 10:46 schreef Gripper het volgende:

Het is alleen zo ongelooflijk dat niemand serieus aan de mogelijkheid durft te denken...
Idd
Ik dacht dat het aan mij lag maar van deze films valt toch de meest
patriotische cowboy van zn paard af?

Al lag er op die plek maar 1 TNT pakket dan was het al verdacht maar dat hele gebied was 1 grote
tijdbom.

Stop je burgers gewoon vol met haat dan laten ze je wel met rust als je tegen de vijand vecht.
Stellen ze geen vragen en wie dat wel doet wordt genegeerd of voor gek verklaard die teveel Hollywood films gezien heeft.

Zo heb je eigenlijk iedere burger die nog enig kritiek heeft de mond gesnoerd.
En nog belangrijker de politieke tegenstromingen van het beleid bush.
Want alles in het mom van democratie en vrijheid oftewel macht wordt door je strot geduwd en wat wil je ertegen doen? ..... machteloosheid noemen ze dat.
Maar goed ik zal dr wel weer helemaal naast zitten-
  donderdag 9 maart 2006 @ 12:37:01 #63
9740 Knarf
Ik hou niet van titels
pi_35874501
En wanneer zijn al die dynamiet staven geplaatst dan?
(Verwijs maar niet naar die Scott Forbes, omdat hij de enige is die meld dat de gehele WTC dicht was het weekend voor de aanslag. Ik neem aan dat daar wel meer getuigen van zouden zijn, mocht dat waar zijn).
Don't Hold Me Back, This Is My Own Hell.
No keyboard found, press F1 to continue
pi_35875754
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 12:37 schreef Knarf het volgende:
En wanneer zijn al die dynamiet staven geplaatst dan?
(Verwijs maar niet naar die Scott Forbes, omdat hij de enige is die meld dat de gehele WTC dicht was het weekend voor de aanslag. Ik neem aan dat daar wel meer getuigen van zouden zijn, mocht dat waar zijn).
gedurende voorafgaande weken en maanden waarin regelmatig een verdieping of sectie werd afgesloten voor onderhoud?
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
  donderdag 9 maart 2006 @ 13:29:59 #65
9740 Knarf
Ik hou niet van titels
pi_35876111
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 13:19 schreef Gripper het volgende:

[..]

gedurende voorafgaande weken en maanden waarin regelmatig een verdieping of sectie werd afgesloten voor onderhoud?
En hoeveel man heb je hier voor nodig? (die dus allemaal nog steeds hun mond houden).
Don't Hold Me Back, This Is My Own Hell.
No keyboard found, press F1 to continue
pi_35876478
Over het ontbreken van het vliegtuigwrak bij het Pentagon: ik heb enkele weken geleden een site gezien met foto's van de crash daar, waarop toch duidelijk wielen en andere onderdelen te zien waren...

Het is gewoon zo hard gegaan dat er weinig grote onderdelen zijn overgebleven.
You cannot discover new oceans unless
you have the courage to lose sight of
the shore
pi_35876694
tvp
Typ- en spellingsfouten voorbehouden.
  donderdag 9 maart 2006 @ 13:46:02 #68
25865 Bill_E
vijf plus 98!
pi_35876695
btw voor de mensen die gaan kijken.. Ik zou alleen de 2e kijken.. de eerste is erg langdradig.. de 2 zegt ongeveer het zelfde en meer
  donderdag 9 maart 2006 @ 13:48:16 #69
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_35876752
Die 2e is beter idd. Beter gedocumenteerd.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  donderdag 9 maart 2006 @ 13:48:40 #70
25865 Bill_E
vijf plus 98!
pi_35876765
ff een idee.. Stel dat je het gebouw opblaast.. waarom niet direct bij of vlak na de impact van het vliegtuig? Dan was er veel minder gefilmt gok ik zo? dus vertrouwen mensen meer op "ooggetuigen:"
pi_35877082
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 13:48 schreef Bill_E het volgende:
ff een idee.. Stel dat je het gebouw opblaast.. waarom niet direct bij of vlak na de impact van het vliegtuig? Dan was er veel minder gefilmt gok ik zo? dus vertrouwen mensen meer op "ooggetuigen:"
Zie je het voor je, vliegtuig vliegt binnen op de 96e verdieping en de bommen gaan af op de 20e verdieping om het gebouw te verzwakken....dat zou bijna niet opvallen
Typ- en spellingsfouten voorbehouden.
  donderdag 9 maart 2006 @ 14:08:20 #72
25865 Bill_E
vijf plus 98!
pi_35877443
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 13:57 schreef Boy_Snakeye het volgende:

[..]

Zie je het voor je, vliegtuig vliegt binnen op de 96e verdieping en de bommen gaan af op de 20e verdieping om het gebouw te verzwakken....dat zou bijna niet opvallen
Even veel als ze een uur later opvallen??
  donderdag 9 maart 2006 @ 14:15:02 #73
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_35877669
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 14:08 schreef Bill_E het volgende:

[..]

Even veel als ze een uur later opvallen??
Precies. Daarnaast vind ik het eigenlijk vreemd: stel dat de Amerikaanse regering dit opgezet heeft, dan zijn er dus echt wel een hoop slordige foutjes gemaakt, net zoals het vliegtuig bij het pentagon....waarom daar niet gewoon een echt vliegtuig in donderen?

Ik vind het net even te slordig allemaal...
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_35877687
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 13:39 schreef rameijer het volgende:
Over het ontbreken van het vliegtuigwrak bij het Pentagon: ik heb enkele weken geleden een site gezien met foto's van de crash daar, waarop toch duidelijk wielen en andere onderdelen te zien waren...

Het is gewoon zo hard gegaan dat er weinig grote onderdelen zijn overgebleven.
Vliegtuigen die harder zijn gegaan (Lockerbie, vanaf kilometers hoog op de grond gesmakt) werden ook teruggevonden, en bijna alles was te vinden. Ergens in de jaren 80 crashte een TWA vlucht net na het opstijgen vanaf JFK in de Oceaan, 70 mijl uit de kust. Bijna alles werd teruggevonden, zodat ze het vliegtuig konden reconstrueren. En dat gaat hard, als je vanaf een kilometer of wat met de neus naar beneden in de oceaan duikt...
Wat hier gevonden is, is te klein en te weinig om van een 757 te zijn. Op een video zag ik alleen een wiel, een plakje aluminium en stuk van een landingsstel, veel te klein voor een 757. Motoren zijn oersterk, en worden nagenoeg altijd in 1 stuk teruggevonden. Hier werd 1 onderdeel van het turbinewiel gevonden, veel kleiner dan dat van een 757-straalturbine. Die zijn 3 meter in doorsnee, dit ongeveer een meter. (zo te zien)
Prima afmetingen voor zo'n klein Drone-vliegtuigje dus
Bovendien: waar zijn de slachtoffers, en hun koffers? er zouden kleren in de verdiepingen van het pentagon moeten blijven hangen, en allerhande zooi waaraan je kan zien dat daar echt een vliegtuig is neergestort.
Ik durf het wel aan inmiddels: Wat er op het pentagon crashte was absoluut niet vlucht 77. Wel een op afstand bestuurd vliegtuigje met een bom aan boord, of een raket, of een combinatie van die twee.
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
  donderdag 9 maart 2006 @ 14:22:46 #75
9740 Knarf
Ik hou niet van titels
pi_35877924
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 14:15 schreef Gripper het volgende:

[..]

Vliegtuigen die harder zijn gegaan (Lockerbie, vanaf kilometers hoog op de grond gesmakt) werden ook teruggevonden, en bijna alles was te vinden. Ergens in de jaren 80 crashte een TWA vlucht net na het opstijgen vanaf JFK in de Oceaan, 70 mijl uit de kust. Bijna alles werd teruggevonden, zodat ze het vliegtuig konden reconstrueren. En dat gaat hard, als je vanaf een kilometer of wat met de neus naar beneden in de oceaan duikt...
Wat hier gevonden is, is te klein en te weinig om van een 757 te zijn. Op een video zag ik alleen een wiel, een plakje aluminium en stuk van een landingsstel, veel te klein voor een 757. Motoren zijn oersterk, en worden nagenoeg altijd in 1 stuk teruggevonden. Hier werd 1 onderdeel van het turbinewiel gevonden, veel kleiner dan dat van een 757-straalturbine. Die zijn 3 meter in doorsnee, dit ongeveer een meter. (zo te zien)
Prima afmetingen voor zo'n klein Drone-vliegtuigje dus
Bovendien: waar zijn de slachtoffers, en hun koffers? er zouden kleren in de verdiepingen van het pentagon moeten blijven hangen, en allerhande zooi waaraan je kan zien dat daar echt een vliegtuig is neergestort.
Ik durf het wel aan inmiddels: Wat er op het pentagon crashte was absoluut niet vlucht 77. Wel een op afstand bestuurd vliegtuigje met een bom aan boord, of een raket, of een combinatie van die twee.
En weer worden de honderden ooggetuigen vergeten die het gezien hebben.

En hoeveel vliegtuig werd er teruggevonden bij de bijlmerramp?
Don't Hold Me Back, This Is My Own Hell.
No keyboard found, press F1 to continue
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 9 maart 2006 @ 14:24:43 #76
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_35877987
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 14:15 schreef Gripper het volgende:

[..]

Vliegtuigen die harder zijn gegaan (Lockerbie, vanaf kilometers hoog op de grond gesmakt) werden ook teruggevonden, en bijna alles was te vinden. Ergens in de jaren 80 crashte een TWA vlucht net na het opstijgen vanaf JFK in de Oceaan, 70 mijl uit de kust. Bijna alles werd teruggevonden, zodat ze het vliegtuig konden reconstrueren. En dat gaat hard, als je vanaf een kilometer of wat met de neus naar beneden in de oceaan duikt...
Wat hier gevonden is, is te klein en te weinig om van een 757 te zijn. Op een video zag ik alleen een wiel, een plakje aluminium en stuk van een landingsstel, veel te klein voor een 757. Motoren zijn oersterk, en worden nagenoeg altijd in 1 stuk teruggevonden. Hier werd 1 onderdeel van het turbinewiel gevonden, veel kleiner dan dat van een 757-straalturbine. Die zijn 3 meter in doorsnee, dit ongeveer een meter. (zo te zien)
Prima afmetingen voor zo'n klein Drone-vliegtuigje dus
Bovendien: waar zijn de slachtoffers, en hun koffers? er zouden kleren in de verdiepingen van het pentagon moeten blijven hangen, en allerhande zooi waaraan je kan zien dat daar echt een vliegtuig is neergestort.
Ik durf het wel aan inmiddels: Wat er op het pentagon crashte was absoluut niet vlucht 77. Wel een op afstand bestuurd vliegtuigje met een bom aan boord, of een raket, of een combinatie van die twee.

En waar is vlucht 77 dan gebleven?
Aangezien die wel van de radar verdween (of zitten ALLE luchtverkeersleiders ook in het complot)? en in deze complot theorie dus uit het zicht van de radar ergens (laag over de grond?) heen gevlogen en geland moet zijn.
  donderdag 9 maart 2006 @ 14:29:43 #77
25865 Bill_E
vijf plus 98!
pi_35878165
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 14:22 schreef Knarf het volgende:

[..]

En weer worden de honderden ooggetuigen vergeten die het gezien hebben.

En hoeveel vliegtuig werd er teruggevonden bij de bijlmerramp?
100de? ik hoor enkel verhalen over mensen die hun bewakings band in moeten leveren waar beelden op staan....
En verhalen over kleine vliegtuigen. helicopter of een legervliegtuig.

Een mens kan zich vergissen maar een groot vliegtuig hoor je al op 100de meters,, dan kijk je toch?? duizende mensen moeten die gezien hebben.... maar dat hebben ze niet?Want ik hoor ze nergens aan het woord ( niet in deze 2 films of andere )
pi_35878260
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 14:08 schreef Bill_E het volgende:

[..]

Even veel als ze een uur later opvallen??
Nou kunnen ze nog zeggen "ja dat komt door de vlammenzee en door hitte dat het gebouw instortte"
Typ- en spellingsfouten voorbehouden.
  donderdag 9 maart 2006 @ 14:33:48 #79
25865 Bill_E
vijf plus 98!
pi_35878316
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 14:32 schreef Boy_Snakeye het volgende:

[..]

Nou kunnen ze nog zeggen "ja dat komt door de vlammenzee en door hitte dat het gebouw instortte"
Maar die theorie is zo lek als een zeef... Dat is voor mij al bewezen. En ik ben toch iemand die wel redelijk wat van matriaal sterkte afweet..
  donderdag 9 maart 2006 @ 14:43:45 #80
9740 Knarf
Ik hou niet van titels
pi_35878724
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 14:29 schreef Bill_E het volgende:

[..]

100de? ik hoor enkel verhalen over mensen die hun bewakings band in moeten leveren waar beelden op staan....
]
En verhalen over kleine vliegtuigen. helicopter of een legervliegtuig.
http://eric.bart.free.fr/iwpb/witness.html

Hier staan de oogetuigen, met de linken in welke krant dat heeft gestaan.
quote:
Een mens kan zich vergissen maar een groot vliegtuig hoor je al op 100de meters,, dan kijk je toch?? duizende mensen moeten die gezien hebben.... maar dat hebben ze niet?Want ik hoor ze nergens aan het woord ( niet in deze 2 films of andere )
Duizenden mensen hebben het ook gezien, er staan namelijk al meer dan 100 getuigen in verschillende kranten. Maarja, dat zie je niet in deze twee filmpjes.
Don't Hold Me Back, This Is My Own Hell.
No keyboard found, press F1 to continue
pi_35878759
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 14:33 schreef Bill_E het volgende:

[..]

Maar die theorie is zo lek als een zeef... Dat is voor mij al bewezen. En ik ben toch iemand die wel redelijk wat van matriaal sterkte afweet..
Ja ok, maar gaat tenslotte dat Bush & Co. ergens terug op kan vallen. Als het WTC meteen instortte was het nog vreemder geweest dan het nu al is.
Typ- en spellingsfouten voorbehouden.
pi_35879029
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 14:43 schreef Knarf het volgende:

[..]

http://eric.bart.free.fr/iwpb/witness.html

Hier staan de oogetuigen, met de linken in welke krant dat heeft gestaan.
[..]

Duizenden mensen hebben het ook gezien, er staan namelijk al meer dan 100 getuigen in verschillende kranten. Maarja, dat zie je niet in deze twee filmpjes.
Heb je alle verslagen gelezen? Lees eens wat er bovenaan de site staat: It was a plane BOMB!
  donderdag 9 maart 2006 @ 15:01:23 #83
9740 Knarf
Ik hou niet van titels
pi_35879434
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 14:51 schreef Liefsten het volgende:

[..]

Heb je alle verslagen gelezen? Lees eens wat er bovenaan de site staat: It was a plane BOMB!
Heb jij ze wel goed gelezen?

Ze hebben het overal over een groot vliegtuig.
Dus niet een drone, of ander klein vliegtuigje.
En dus ook niet over het alleen maar afgaan van een bom bij het pentagon.
Don't Hold Me Back, This Is My Own Hell.
No keyboard found, press F1 to continue
  donderdag 9 maart 2006 @ 15:04:42 #84
25865 Bill_E
vijf plus 98!
pi_35879549
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 14:43 schreef Knarf het volgende:

[..]

http://eric.bart.free.fr/iwpb/witness.html

Hier staan de oogetuigen, met de linken in welke krant dat heeft gestaan.
[..]

Duizenden mensen hebben het ook gezien, er staan namelijk al meer dan 100 getuigen in verschillende kranten. Maarja, dat zie je niet in deze twee filmpjes.
Ok maar wat verklaard dan dat de bewakings video's van omligende bedrijven in beslag zijn genomen en nooit vrijgegeven zijn?
  donderdag 9 maart 2006 @ 15:08:03 #85
9740 Knarf
Ik hou niet van titels
pi_35879697
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 15:04 schreef Bill_E het volgende:

[..]

Ok maar wat verklaard dan dat de bewakings video's van omligende bedrijven in beslag zijn genomen en nooit vrijgegeven zijn?
Is het nu een groot vliegtuig of niet? Dus hoogst waarschijnlijk vlucht 77.
En geen drone, en/of geen bom.
Don't Hold Me Back, This Is My Own Hell.
No keyboard found, press F1 to continue
pi_35879743
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 15:04 schreef Bill_E het volgende:

[..]

Ok maar wat verklaard dan dat de bewakings video's van omligende bedrijven in beslag zijn genomen en nooit vrijgegeven zijn?
Ook dat is mijn grootste vraag.....

Tevens verbaasd mij het bedrag dat is uitgegeven voor het onderzoek tegen het bedrag van het onderzoek naar Clinton's sexschandaal..... Dat is ook heel verdacht te noemen.
Typ- en spellingsfouten voorbehouden.
pi_35880123
De wtc torens waren gewoon slecht gebouwd. De claim dat het een 707 zou verdragen is typisch weer een voorbeeld van amerikaans opschepperij.

De enige conspiracy die er is, is dat de amerikaans regering er weinig aan heeft gedaan om 911 te verhinderen.
  donderdag 9 maart 2006 @ 15:19:22 #88
39256 Bonobo11
Have a good time, all the time
pi_35880151
alweeer een tvp moet nog steeds devideo kijken
Feyenoord!!! * Barça
  donderdag 9 maart 2006 @ 15:20:34 #89
25865 Bill_E
vijf plus 98!
pi_35880202
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 15:18 schreef Nytro het volgende:
De wtc torens waren gewoon slecht gebouwd. De claim dat het een 707 zou verdragen is typisch weer een voorbeeld van amerikaans opschepperij.

De enige conspiracy die er is, is dat de amerikaans regering er weinig aan heeft gedaan om 911 te verhinderen.
Ow? heb je daar bewijzen voor dan ?
pi_35880415
Mag ik mensen er op wijzen dat er al eerder plannen (northwoods) zijn geweest om een vliegtuig vol met als studenten verklede militairen onder veel media aandacht te laten vertrekken met een vluchtplan dat over cuba zou leiden. Dit vliegtuig zou vervolgens omgeleid worden naar een militaire basis alwaar een op afstand bestuurbaar vliegtuig zou vertrekken. Deze zou het orginele vluchtplan volgen en op het moment dat het boven cuba vloog had het een band af moeten spelen in de trand van "Help we worden beschoten vanaf cubaans grondgebied", hierna zou het vliegtuig tot ontploffing gebracht worden. (http://cryptome.org/northwoods.htm)

Dit plan werd door verschillende officieren ondertekend en is op het laatst door de minister van defensie afgekeurd.

Dus ja amerika houdt van hollywood taferelen.

En ander voorbeeld is de huilende koweitse zuster. Amerika stond op het punt irak binnen te vallen. (Bush) alle plannen waren klaar alleen er was 1 probleem. Het volk was verdeeld. ongeveer 50% van de bevolking was tegen invasie van Irak door de Amerikanen. Vervolgens komt er een anonieme getiuge op de Amerikaanse televisie. Zei zou in een ziekenhuis werken in koeweit alwaar Iraakse soldaten naar binnen waren gestormd en alle baby's uit de coufeuse gehaald werden. Deze baby's gooide zei op de betonnen vloer. Hierop volgde de dood. De identiteit van deze zuster moest om veiligheidsoverwegingen verborgen worden gehouden. En ja, na deze uitzending is ineens 80% van de Amerikaanse bevolking voor invasie.

Later ontdekt de canadese tv dat deze zuster helemaal geen zuster is, maar de dochter van een ambasadeur in koeweit. Tevens had deze mevrouw al drie jaar pr training gehad. Er waren geen soldaten binnen gedrongen in een koeweits ziekenhuis. Er hadden geen babies op de koude betonnenvloer dood liggen gaan. Het volk was bedonderd, Bush had zijn invasie. http://911review.com/precedent/decade/incubators.html

Amerika is niet vies van verzonnen scenario's om het volk onder de duim te houden en hun mening te sturen.

[ Bericht 2% gewijzigd door sooz op 09-03-2006 15:42:38 (bron nummer 2) ]
pi_35880553
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 15:18 schreef Nytro het volgende:
De wtc torens waren gewoon slecht gebouwd. De claim dat het een 707 zou verdragen is typisch weer een voorbeeld van amerikaans opschepperij.

De enige conspiracy die er is, is dat de amerikaans regering er weinig aan heeft gedaan om 911 te verhinderen.
Tenzij jij een wereldberoemd architect bent, lach ik je heel erg hard uit. (en vind ik je tevens een beetje aandoenlijk dat je zulke boude uitspraken durft doen)
De WTC torens waren de sterkste stalen gebouwen ter wereld, door het raster van stalen balken: als een deel van die balken hun dragende functie zou verliezen, zouden andere balken dat overnemen. Iedere specialist op het gebied van staalbouw is het daar wel over eens, dus je bent redelijk uniek met jouw mening. Om over na te denken: een windstoot op orkaankracht heeft meer kinetische energie in zich dan de kinetische energie die een vliegtuig in zich heeft. En de torens waren ontworpen, zelfs over-engineered, om zulke windstoten en dus ook impact van vliegtuigen te weerstaan. Daar is niets typisch amerikaans aan: alles wordt sterker gebouwd dan eigenlijk nodig is, om die veiligheidsmarge te kunnen garanderen.

Met je tweede alinea zit je beter in de buurt denk ik.
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_35880640
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 14:15 schreef Gripper het volgende:

[..]

Ik durf het wel aan inmiddels: Wat er op het pentagon crashte was absoluut niet vlucht 77. Wel een op afstand bestuurd vliegtuigje met een bom aan boord, of een raket, of een combinatie van die twee.
Vergeet niet dat vlucht 77 met hoge snelheid op een zwaar verstevigd gebouw knalde, een gebouw dat in feite bomb proof was. En waarna ook nog eens een hevige brand volgde.

Dat is wel iets anders dan brokstukken die van 10km hoogte naar beneden vallen, of een toestel dat in zee stort.

En je negeert ook zomaar de vele tientallen ooggetuigeverklaringen van mensen die een passagiersvliegtuig IN het Pentagon zagen duiken...

You cannot discover new oceans unless
you have the courage to lose sight of
the shore
pi_35880947
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 15:32 schreef rameijer het volgende:

[..]

Vergeet niet dat vlucht 77 met hoge snelheid op een zwaar verstevigd gebouw knalde, een gebouw dat in feite bomb proof was. En waarna ook nog eens een hevige brand volgde.

Dat is wel iets anders dan brokstukken die van 10km hoogte naar beneden vallen, of een toestel dat in zee stort.

En je negeert ook zomaar de vele tientallen ooggetuigeverklaringen van mensen die een passagiersvliegtuig IN het Pentagon zagen duiken...

Waar zijn de brokstukken dan? Geloof jij ook dat ze verdampt zijn? Titanium onderdelen van een 6 ton zware Pratt&Whitney?
Welke hevige brand?
Hoe verklaar je dat mensen een geur van cordiet roken, wat in explosieven zit? (Militairen notabene, die daar vast wel eens mee geoefend hebben)
Hoe verklaar je dat er geen enkel spoor in het gras is te vinden, van een vleugeltip, motor of wat dan ook?
Waarom is er alleen een gat in het pentagon waar de romp in zou passen, en is er links en rechts van dat gat geen schade te zien waar de vleugels en de twee loeizware motoren het gebouw zouden hebben geraakt? Die motoren hadden op z'n minst als sloopkogels door het gebouw moeten vliegen, en dus 2 gaten links en rechts van het grote gat moeten maken.

Getuigenverklaring zijn voor mij erg betrouwbaar ja, als bijna iedere verklaring anders is. De volgende vliegende dingen zijn volgens die lijst allemaal in het pentagon geknald: een 757, in heel wat verschillende kleuren, een kleine business jet, een helikopter, een C-130... Als de FBI even de beveiligingsfilms van het tankstation en dat hotel zou vrijgeven zouden we het eindelijk zeker weten.
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_35881034
Ik zou die personen wel nogmaals willen ondervragen die verklaarde dat het vliegtuig van American Airlines was..... dat ze dat zagen met 400 km/h.
Typ- en spellingsfouten voorbehouden.
  donderdag 9 maart 2006 @ 15:45:27 #95
128580 eL.
Je m'appelcastel
pi_35881193
Weet je, ik zoek even die pagina op waar dat allemaal uitgelegd stond. Een moment alsjeblieft...

Ik ben het met je eens dat die camerabeelden een hoop duidelijkheid zouden kunnen verschaffen en dat het vreemd is dat ze die achterhouden.

-edit-

Gevonden:

Photos Of Flt 77 Wreckage Inside The Pentagon
9/11 Pentagon Eyewitness Accounts

Lees deze alsjeblieft even en laat ons weten wat je ervan vindt.

[ Bericht 43% gewijzigd door rameijer op 09-03-2006 15:53:14 ]
You cannot discover new oceans unless
you have the courage to lose sight of
the shore
pi_35881232
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 11:13 schreef thcobl het volgende:
Die eikel van een Bush heeft gewoon zelf achter de aanslagen gezeten,
dan had ie een reden om her en der oorlogjes te kunnen starten
Doe niet zo naief, een president heeft een tijdelijke publieke functie, zoveel macht heeft ie echt niet.

"Plausible deniability"
pi_35881475
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 15:42 schreef Boy_Snakeye het volgende:
Ik zou die personen wel nogmaals willen ondervragen die verklaarde dat het vliegtuig van American Airlines was..... dat ze dat zagen met 400 km/h.
Zo moeilijk is dat toch niet? Een KLM logo herken je toch ook in 0,1 seconde?
You cannot discover new oceans unless
you have the courage to lose sight of
the shore
pi_35881494
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 15:29 schreef Gripper het volgende:

[..]

De WTC torens waren de sterkste stalen gebouwen ter wereld, door het raster van stalen balken: als een deel van die balken hun dragende functie zou verliezen, zouden andere balken dat overnemen.
Behalve als er wat veel van die buitenkant weg is!
Daar zit de fout.
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 15:29 schreef Gripper het volgende:

[..]
Om over na te denken: een windstoot op orkaankracht heeft meer kinetische energie in zich dan de kinetische energie die een vliegtuig in zich heeft. En de torens waren ontworpen, zelfs over-engineered, om zulke windstoten en dus ook impact van vliegtuigen te weerstaan. Daar is niets typisch amerikaans aan: alles wordt sterker gebouwd dan eigenlijk nodig is, om die veiligheidsmarge te kunnen garanderen.
Maar die krachten worden over een veel groter oppervlak verdeeld, dat gaat niet op voor veel energie op 1 plek.
  donderdag 9 maart 2006 @ 15:55:01 #100
25865 Bill_E
vijf plus 98!
pi_35881504
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 15:42 schreef Boy_Snakeye het volgende:
Ik zou die personen wel nogmaals willen ondervragen die verklaarde dat het vliegtuig van American Airlines was..... dat ze dat zagen met 400 km/h.
Het nadeel is dat mensen zodra ze met elkaar praten over zoiets direct iets van elkaar overnemen. En je hoort van 1 persoon dat het een AA vliegtuig was en direct ben je er zelf ook van overtuigt. zeker als de kleuren een beetje kloppen..

Ook is het wel grappig dat er in de verklaringen staat dat mensen naar binnen konden kijken en de mensen zagen zitten en andere verklaarde dat de ramen geblindeerd waren.
  donderdag 9 maart 2006 @ 15:57:31 #101
25865 Bill_E
vijf plus 98!
pi_35881587
De ene zegt dit:
it just went 'pfff'. It wasn't what I would have expected for a plane that was not much more than a football field away from me

De volgende :
the car and my heart jolt at the moment of impact...

op die website dan he http://eric.bart.free.fr/iwpb/witness.html
pi_35881635
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 15:54 schreef rameijer het volgende:

[..]

Zo moeilijk is dat toch niet? Een KLM logo herken je toch ook in 0,1 seconde?
Nou het raast aan je voorbij met 400 km/h dan zie ik iets wazigs en echt niet meer..... maar ok. Maar misschien dat je ook een punt hebt....
Typ- en spellingsfouten voorbehouden.
pi_35881720
Ik zie het al, het wordt hoog tijd voor de mythbusters

Heb ondertussen al aardig wat complottheorien gehoord, gezien en erover gelezen, maar wordt er nu een beetje moe van. Dat wil overigens niet zeggen dat ik het huidige verhaal zomaar geloof. Er zitten teveel haken en ogen aan om er niet aan te twijfelen.

Ik hoop dat de waarheid ooit boven tafel zal komen, maar misschien is het wel veel verstandiger om dat niet te laten gebeuren. Denk niet dat de wereld zulk schokkend nieuws aan zal kunnen.
pi_35881751
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 15:58 schreef Boy_Snakeye het volgende:

[..]

Nou het raast aan je voorbij met 400 km/h dan zie ik iets wazigs en echt niet meer..... maar ok. Maar misschien dat je ook een punt hebt....
Een vliegtuig is groot en 400 km/h is niet bijster snel. Als je er redelijk ver vandaan staat moet je dat vrij makkelijk kunnen zien denk ik, zeker als je 1-5 seconden de tijd hebt.
You cannot discover new oceans unless
you have the courage to lose sight of
the shore
  donderdag 9 maart 2006 @ 16:02:29 #105
25865 Bill_E
vijf plus 98!
pi_35881777
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 15:54 schreef Nytro het volgende:

[..]

Behalve als er wat veel van die buitenkant weg is!
Daar zit de fout.
[..]

Maar die krachten worden over een veel groter oppervlak verdeeld, dat gaat niet op voor veel energie op 1 plek.
Maar dan nog is het raar dat het geheel recht naar beneden met de snelheid van een vrije val gaat waar ontploffingen ( duidelijk zichtbaar is vele filmpjes) onstaan vlak onder het gedeelte dat naar beneden komt
  donderdag 9 maart 2006 @ 16:03:36 #106
25865 Bill_E
vijf plus 98!
pi_35881809
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 16:02 schreef rameijer het volgende:

[..]

Een vliegtuig is groot en 400 km/h is niet bijster snel. Als je er redelijk ver vandaan staat moet je dat vrij makkelijk kunnen zien denk ik, zeker als je 1-5 seconden de tijd hebt.
Ligt ergewoon aan hoe dicht bij je staat.. En volgens mijn was het 400Mh das wat sneller
pi_35881895
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 16:02 schreef Bill_E het volgende:

[..]

Maar dan nog is het raar dat het geheel recht naar beneden met de snelheid van een vrije val gaat waar ontploffingen ( duidelijk zichtbaar is vele filmpjes) onstaan vlak onder het gedeelte dat naar beneden komt
Is dat niet gewoon (cement)stof dat naar buiten geblazen wordt doordat de verdiepingen op elkaar klappen?
You cannot discover new oceans unless
you have the courage to lose sight of
the shore
pi_35881929
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 16:03 schreef Bill_E het volgende:

[..]

Ligt ergewoon aan hoe dicht bij je staat.. En volgens mijn was het 400Mh das wat sneller
Meter per uur?

400 mph is 640 km/h, scheelt wel een stuk ja. Maar dan nog, als je redelijk ver er vanaf tegen de zijkant aankijkt moet het goed te zien zijn binnen een paar seconden.
You cannot discover new oceans unless
you have the courage to lose sight of
the shore
pi_35882031
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 16:05 schreef rameijer het volgende:

[..]

Is dat niet gewoon (cement)stof dat naar buiten geblazen wordt doordat de verdiepingen op elkaar klappen?
Ok, is het dan niet raar dat er metalen balken horizontaal weggeslingerd worden. Dat er zulke inmense stofwolken vrij komen. Tuurlijk als zo'n gebouw inelkaar stort dan geeft dit miljoenen brokstukken, maar geen verpoederd stof lijkt me.
  donderdag 9 maart 2006 @ 16:10:11 #110
25865 Bill_E
vijf plus 98!
pi_35882042
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 16:05 schreef rameijer het volgende:

[..]

Is dat niet gewoon (cement)stof dat naar buiten geblazen wordt doordat de verdiepingen op elkaar klappen?
Dat dacht ik eerst ook..

Maar is het niet dat er tussen iedere verdieping luchtsluiting zit?

Maar dat verklaard niet dat al het staal en beton ineens inzakt.
Neem bv die toren in madrit. Die heeft 18 uur staan branden en daar viel wat af.. maar hij storte niet in.
  donderdag 9 maart 2006 @ 16:12:59 #111
25865 Bill_E
vijf plus 98!
pi_35882132
Om nog ff terug te komen op die getuigen verklaringen..

Eer staat meerdere malen in dat het een bom was
Er staat meerdere malen in dat het een middelklein toestel was..
het landings gestel zou wel en niet uit zijn..
Veel verschillende verklaringen uiteindelijk als je de moeite neemt om ze door te lezen.

Ook valt het me op dat de verklaringen soms heel veel op elkaar lijken alsof ze rechtstreeks gecopieert zijn beetje gewijzigd en een andere naam erboven
pi_35882254
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 16:10 schreef Bill_E het volgende:

[..]

Dat dacht ik eerst ook..

Maar is het niet dat er tussen iedere verdieping luchtsluiting zit?

Maar dat verklaard niet dat al het staal en beton ineens inzakt.
Neem bv die toren in madrit. Die heeft 18 uur staan branden en daar viel wat af.. maar hij storte niet in.
Een veel lager gebouw met een andere constructie dat niet door een straalvliegtuig is geramd is wel iets anders. Het is alsof je door een paar gram lood op te eten beweert te hebben aangetoond dat mensen doodschieten niet mogelijk is.
  donderdag 9 maart 2006 @ 16:17:31 #113
130803 Gripper
Get a grip
pi_35882259
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 16:09 schreef sooz het volgende:

[..]

Ok, is het dan niet raar dat er metalen balken horizontaal weggeslingerd worden. Dat er zulke inmense stofwolken vrij komen. Tuurlijk als zo'n gebouw inelkaar stort dan geeft dit miljoenen brokstukken, maar geen verpoederd stof lijkt me.
Aangezien de betonnen vloeren volgens de in-elkaar-zak-theorie als pannekoeken op elkaar zouden klappen, zouden ze niet al te erg verpoederd moeten zijn. Als een platte plak op z'n kant valt gebeurt dat misschien nog, maar niet als het vlak op elkaar valt. De enige manier om beton echt te verpulveren is door ontploffingen...

Rameijer: je zei dat een groot aantal van de balken verzwakt was, waardoor het gebouw wel kon inzakken. In dat geval, zou de noordtoren die vanuit het noorden geraakt is, moeten omvallen. De noordkant was inderdaad flink beschadigd, maar niet over de hele breedte. De hoeken stonden er nog.
De zuid toren, werd geraakt op een hoek. Dus, de twee zijden daaraan grenzend werden bschadigd (ene zijde erin, en de daaraan grenzende zijde er doorheen) Dat betekent dat van de zuid toren 3 van de hoeken helemaal niet geraakt zijn. Als een gebouw daardoor al verzwakt, dan zou het moeten omvallen, en niet rechtstandig in elkaar zakken.
Als die "puntkracht" (een in de natuurkunde gebruikelijke term om aan te duiden dat een kracht zich op 1 punt concentreert) inderdaad groter is dan de kracht die wind op een geheel vlak uitoefent, dan zou het gebouw meteen moeten omvallen. Staal is enigszins buigzaam, en kan dus zoveel energie wel absorberen. Het had dus óf meteen moeten omvallen, en dan ook echt omvallen, of helemaal niet. Ook niet na een uur branden.
een wolkenkrabber in een hevige storm beweegt echt. Ze zwaaien ongeveer een halve meter heen en weer, en dat kan je voelen. Het gaat gelukkig wel langzaam, dus je kopje koffie vliegt niet van tafel, maar je voelt het wel. getuigen in de WTC torens voelden een trilling, en daarna stonden de gebouwen weer stil. oersterk spul, dat staal!

[ Bericht 20% gewijzigd door Gripper op 09-03-2006 16:23:13 ]
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_35882498
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 16:05 schreef rameijer het volgende:

[..]

Is dat niet gewoon (cement)stof dat naar buiten geblazen wordt doordat de verdiepingen op elkaar klappen?
ik betwijfel het, want deze "pufjes" komen soms wel 15/20 verdiepingen onder de val-lijn.

even een vraag over het volgende. er zijn tientallen , dan niet honderden brandweermannen / politieagenten die verklaard hebben dat ze - secundairy - explosives gehoord hebben. en brandweermannen die boven in de torens waren hebben gemeld dat al het vuur in een van de torens onder controle was , dan wel niet uit.

wat vinden jullie hiervan?
you and I ain't done Zeke!
  donderdag 9 maart 2006 @ 16:25:55 #115
84524 Morwen
I got life
pi_35882541
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 15:42 schreef Boy_Snakeye het volgende:
Ik zou die personen wel nogmaals willen ondervragen die verklaarde dat het vliegtuig van American Airlines was..... dat ze dat zagen met 400 km/h.
Dat zou van een afstand best nog mogelijk zijn. Maar wat ik me nu af zit te vragen is waar dat andere gat vandaan komt, zeg maar het exitgat? Een vliegtuig kan volgens mij niet door allerlei versterkte muren heen breken om aan de andere kant met de neus nog zo'n groot gat te doen ontstaan

Een vliegtuig is niet gebouwd op penetratie van diverse muren maar op in de lucht blijven met zo min mogelijk gewicht. Ik kan me niet voorstellen dat de vleugels zomaar afbreken tegen die muren en dat de rest van het vliegtuig door de diverse versterkte muren doorschuift. Vreemd op zijn minst.
I used to work in a morgue........I am a people person
Only Human
pi_35882556
De sceptici hier moeten eens naar de eerste aflevering van "the lone gunmen" (spin-off van X files) kijken. Erg veel toevalligheden met 9/11, terwijl het programma al in maart van dat jaar werd uitgezonden.

Van wiki:

In a foreshadowing of the September 11, 2001 attacks, subsequent conspiracy theories, and the 2003 invasion of Iraq, the plot of the March 4, 2001 pilot episode of the series depicts a secret U.S. government agency plotting to crash a Boeing 727 into the World Trade Center via remote control for the purpose of increasing the military defence budget and blaming the attack on foreign "tin-pot dictators" who are "begging to be smart-bombed."
  donderdag 9 maart 2006 @ 16:26:39 #117
25865 Bill_E
vijf plus 98!
pi_35882563
deze verklaring is leuk : "Hot slices of aluminum were everywhere" Wel eens aluminium warm gemaakt? Of het waren mega grote stukke maar anders zijn ze in no time afgekoelt.
  Moderator donderdag 9 maart 2006 @ 16:27:56 #118
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_35882610
Eventjes tvp voor als ik meer tijd heb. Overigens lijkt dit topic wel erg op wat er momenteel in GC ook besproken wordt of zit ik er nu helemaal naast?
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  donderdag 9 maart 2006 @ 16:28:22 #119
61944 Freeflyer
Vallen doet geen pijn...
pi_35882625
komt redelijk overeen met de moord op kennedy. dat is ook nooit opgelost en dat zal met dit ook niet gebeuren.

ik vraag mij alleen af of dit nog wel in TRU hoort.
Neerkomen wel!
  donderdag 9 maart 2006 @ 16:31:25 #120
132191 -jos-
Money=Power
pi_35882725
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 16:26 schreef Evil_Jur het volgende:
De sceptici hier moeten eens naar de eerste aflevering van "the lone gunmen" (spin-off van X files) kijken. Erg veel toevalligheden met 9/11, terwijl het programma al in maart van dat jaar werd uitgezonden.

Van wiki:

In a foreshadowing of the September 11, 2001 attacks, subsequent conspiracy theories, and the 2003 invasion of Iraq, the plot of the March 4, 2001 pilot episode of the series depicts a secret U.S. government agency plotting to crash a Boeing 727 into the World Trade Center via remote control for the purpose of increasing the military defence budget and blaming the attack on foreign "tin-pot dictators" who are "begging to be smart-bombed."
Interessant: http://www.plaguepuppy.ne(...)Gunmen_Episode_1.htm
WEB / [HaxBall #64] Jos is God
Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics.
pi_35882803
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 16:27 schreef MaJo het volgende:
Eventjes tvp voor als ik meer tijd heb. Overigens lijkt dit topic wel erg op wat er momenteel in GC ook besproken wordt of zit ik er nu helemaal naast?
Dat topic is weer dicht na 300 reacties
9/11 WTC unieke beelden
Typ- en spellingsfouten voorbehouden.
  donderdag 9 maart 2006 @ 16:35:00 #122
47776 somegirl
Gossip Girl
pi_35882850
Kunnen al die elektriciteits gebeuren enzo ook niet ontploft zijn?

Heb er niet zoveel verstand van hoor, maar het lijkt me gewoon zo raar dat het een vooropgezet plan is! Nooit eerder over nagedacht tot ik dit topic las!
Men are like a fine wine. They start out as grapes, and it's up to women to stomp the shit out of them until they turn into something acceptable to have dinner with.
  Moderator donderdag 9 maart 2006 @ 16:35:31 #123
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_35882877
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 16:33 schreef Boy_Snakeye het volgende:

[..]

Dat topic is weer dicht na 300 reacties
9/11 WTC unieke beelden
Ah ok, had ik nog niet gezien

Dus dit is eigenlijk het vervolg van het topic in GC? Want als ik me niet vergis hebben jullie het ook over dezelfde films toch?
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_35883022
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 16:35 schreef somegirl het volgende:
Kunnen al die elektriciteits gebeuren enzo ook niet ontploft zijn?

Heb er niet zoveel verstand van hoor, maar het lijkt me gewoon zo raar dat het een vooropgezet plan is! Nooit eerder over nagedacht tot ik dit topic las!
Zo'n vreemde gedachte is dat toch niet bij zaken als dit. Of denk je gewoon niet graag na?
  donderdag 9 maart 2006 @ 16:43:36 #125
130803 Gripper
Get a grip
pi_35883173
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 16:39 schreef Evil_Jur het volgende:
Zo'n vreemde gedachte is dat toch niet bij zaken als dit. Of denk je gewoon niet graag na?
Ach, ik ga er ook pas nu serieus over nadenken, nu er topics over lopen. In die eerste maanden nadat het gebeurd was heb ik eens een lezing meegemaakt van een van Nederlands meest gerenommeerde architecten. Die had een zeer geloofwaardige presentatie over het vanzelf instorten. Ik snap ook niet waarom ik er dan nu pas in duik, misschien omdat dit soort films zoals hier besproken worden te belangrijk zijn om af te doen als prietpraat.
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
  donderdag 9 maart 2006 @ 16:44:09 #126
9740 Knarf
Ik hou niet van titels
pi_35883193
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 16:17 schreef Gripper het volgende:

[..]

Aangezien de betonnen vloeren volgens de in-elkaar-zak-theorie als pannekoeken op elkaar zouden klappen, zouden ze niet al te erg verpoederd moeten zijn. Als een platte plak op z'n kant valt gebeurt dat misschien nog, maar niet als het vlak op elkaar valt. De enige manier om beton echt te verpulveren is door ontploffingen...

Rameijer: je zei dat een groot aantal van de balken verzwakt was, waardoor het gebouw wel kon inzakken. In dat geval, zou de noordtoren die vanuit het noorden geraakt is, moeten omvallen. De noordkant was inderdaad flink beschadigd, maar niet over de hele breedte. De hoeken stonden er nog.
De zuid toren, werd geraakt op een hoek. Dus, de twee zijden daaraan grenzend werden bschadigd (ene zijde erin, en de daaraan grenzende zijde er doorheen) Dat betekent dat van de zuid toren 3 van de hoeken helemaal niet geraakt zijn. Als een gebouw daardoor al verzwakt, dan zou het moeten omvallen, en niet rechtstandig in elkaar zakken.
Als die "puntkracht" (een in de natuurkunde gebruikelijke term om aan te duiden dat een kracht zich op 1 punt concentreert) inderdaad groter is dan de kracht die wind op een geheel vlak uitoefent, dan zou het gebouw meteen moeten omvallen. Staal is enigszins buigzaam, en kan dus zoveel energie wel absorberen. Het had dus óf meteen moeten omvallen, en dan ook echt omvallen, of helemaal niet. Ook niet na een uur branden.
een wolkenkrabber in een hevige storm beweegt echt. Ze zwaaien ongeveer een halve meter heen en weer, en dat kan je voelen. Het gaat gelukkig wel langzaam, dus je kopje koffie vliegt niet van tafel, maar je voelt het wel. getuigen in de WTC torens voelden een trilling, en daarna stonden de gebouwen weer stil. oersterk spul, dat staal!
WTC2 viel ook eerst om, waarna het recht naar beneden viel:


[ Bericht 2% gewijzigd door Knarf op 09-03-2006 16:55:23 ]
Don't Hold Me Back, This Is My Own Hell.
No keyboard found, press F1 to continue
pi_35883292
Misschien ben ik dan achterdochtiger dan de gemiddelde mens, want ik neem nooit meteen de officieele versie aan. Maar er zijn ook mensen die willen dat er een complot is. Wat betreft 9/11 heb ik nog geen conclusie getrokken, het lijkt me goed mogelijk dat fracties binnen de regering op de hoogte waren, maar explosieven enzovoorts lijken me minder waarschijnlijk alhoewel niet onmogelijk.
  donderdag 9 maart 2006 @ 16:47:56 #128
47776 somegirl
Gossip Girl
pi_35883315
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 16:39 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Zo'n vreemde gedachte is dat toch niet bij zaken als dit. Of denk je gewoon niet graag na?
Helemaal geen vreemde gedachte, en ik verbaas me er nu over dat ik daar zelf nooit eerder aan heb gedacht dat dat tot de mogelijkheden behoorde. Ik heb me er gewoon nooit zo in verdiept.
Men are like a fine wine. They start out as grapes, and it's up to women to stomp the shit out of them until they turn into something acceptable to have dinner with.
  donderdag 9 maart 2006 @ 16:53:39 #129
25865 Bill_E
vijf plus 98!
pi_35883530
Btw elektro zaken exploderen niet zo super snel.. meeste is afgezekerd.. iet dat het dan niet kan knallen ik kan me voorstellen dat er behoorlijk wat vermogen in zoon pand gaat, Maar dan heb je toch wel snel blauwe vonken enzo
  donderdag 9 maart 2006 @ 17:02:22 #130
130803 Gripper
Get a grip
pi_35883841
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 16:44 schreef Knarf het volgende:

[..]

WTC2 viel ook eerst om, waarna het recht naar beneden viel:
[afbeelding]
Dat is dan raar: als de top omvalt zou dit gebeuren:
als de druk van de top van de verdiepingen eronder af is, blijft de rest gewoon staan

In plaats daarvan zie ik ontploffingen (inzakkende verdiepingen) aan de kant waar de bovenkant van de toren NIET naartoe valt. Je zou verwachten dat daar de druk van de ketel is.
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_35884001
Je kunt honderden/duizenden ooggetuigen van de Pentagon aanslag op een website zetten, maar ik wil beelden zien! Harde bewijzen! Eerst zien, dan geloven.
Ik wil een lijntoestel zien die laag over de grond scheert op weg naar het Pentagon. Waar zijn de foto's? Foto's zijn er genoeg van de brand na de impact. Er waren dus veel mensen in de buurt, maar die mensen hebben helaas geen foto's / filmopnamen van het vliegtuig gemaakt.
One of us is ugly, One of us is cute, One of us you'd like to see in her birthday suit
  donderdag 9 maart 2006 @ 17:08:43 #132
25865 Bill_E
vijf plus 98!
pi_35884044
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 17:07 schreef ABBAfan het volgende:
Je kunt honderden/duizenden ooggetuigen van de Pentagon aanslag op een website zetten, maar ik wil beelden zien! Harde bewijzen! Eerst zien, dan geloven.
Ik wil een lijntoestel zien die laag over de grond scheert op weg naar het Pentagon. Waar zijn de foto's? Foto's zijn er genoeg van de brand na de impact. Er waren dus veel mensen in de buurt, maar die mensen hebben helaas geen foto's / filmopnamen van het vliegtuig gemaakt.
Dat ging mischien een beetje snel.. toen had nog niet iedereen een gsm met camera:)
pi_35884160
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 17:08 schreef Bill_E het volgende:

[..]

Dat ging mischien een beetje snel.. toen had nog niet iedereen een gsm met camera:)
Zo'n toestel moet relatief lang laag gevlogen hebben op topsnelheid, dus er is tijd geweest om een foto te nemen. Volgens reconstructies heeft het toestel zelfs nog een bocht moeten maken voordat het koers zette naar het Pentagon.
One of us is ugly, One of us is cute, One of us you'd like to see in her birthday suit
pi_35884208
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 17:12 schreef ABBAfan het volgende:

[..]

Zo'n toestel moet relatief lang laag gevlogen hebben op topsnelheid, dus er is hun tijd geweest om een foto te nemen. Volgens reconstructies heeft het toestel zelfs nog een bocht moeten maken voordat het koers zette naar het Pentagon.
Onzin natuurlijk, zelfs in new york waren er maar 1 of 2 opnames van het eerste vliegtuig. En daar waren veel, veel meer mensen.
pi_35884279
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 17:13 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Onzin natuurlijk, zelfs in new york waren er maar 1 of 2 opnames van het eerste vliegtuig. En daar waren veel, veel meer mensen.
Het eerste toestel in New York vloog toch aardig wat hoger dan het toestel in Washington. Het verbaast mij dat dat ding de grond niet heeft geraakt. De grassprietjes moeten de hete motoren gevoeld hebben
One of us is ugly, One of us is cute, One of us you'd like to see in her birthday suit
pi_35884438
Het officiële verhaal van de Pentagon aanslag lijkt me gewoonweg te fantastisch. Ik kan er niet in geloven.
Als de Amerikaanse regering nou gewoon eens openheid van zaken geeft door meer beeldmateriaal van de impact vrij te geven dan kan de theorie van de raket / militair toestel in de prullenbak gegooid worden.
One of us is ugly, One of us is cute, One of us you'd like to see in her birthday suit
pi_35884497
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 05:20 schreef Oversight het volgende:
Op 9 januari 2006 werd een volledige analyse van vaststaande FEITEN gepubliceerd.

Zie http://video.google.com/videoplay?docid=-3498980438587461603&q=eyewitness

en ook http://video.google.com/videoplay?docid=-8260059923762628848&q=loose+change

Hier gaan we de feiten bespreken, en kijken of we tot dezelfde conclusies komen als de auteurs.

Dat werkt het beste als we de tijdlijn van deze analyse volgen, dus beginnen we om de uitvoerende analist voor te stellen:

16 minuten en 15 seconden Richard A. Siegel stelt zich voor.

Laten we iedere gebeurtenis vanaf dit moment eens grondig bekijken vanuit alle mogelijke invalshoeken..... om daarna alle volgende fragmenten op dezelfde manier te onderzoeken.

18 minuten en 20 seconden de eerste witte flitsen vóór het instorten van de eerste toren.
wat kunnen dat voor flitsen zijn?
Oke, dit is dus deel 2 van mijn topic, 1 vraagje echter, waarom een slotje op mijn topic?
  donderdag 9 maart 2006 @ 17:23:22 #138
139452 gaai
zwarte poes
pi_35884543
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 17:12 schreef ABBAfan het volgende:

[..]

Zo'n toestel moet relatief lang laag gevlogen hebben op topsnelheid, dus er is tijd geweest om een foto te nemen. Volgens reconstructies heeft het toestel zelfs nog een bocht moeten maken voordat het koers zette naar het Pentagon.
Ik denk dat mensen ook vooral perplex stonden van wat er gebeurde........dan denk je pas naderhand, áls je al een fototoestel-achtige toestand bij je had, "damn, daar had ik een foto van moeten maken"......
(aangenomen dat er idd een vliegtuig....bla bla bla.....)

ofzo
*I just realized.....i don't care*
pi_35884615
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 17:23 schreef gaai het volgende:

[..]

Ik denk dat mensen ook vooral perplex stonden van wat er gebeurde........dan denk je pas naderhand, áls je al een fototoestel-achtige toestand bij je had, "damn, daar had ik een foto van moeten maken"......
(aangenomen dat er idd een vliegtuig....bla bla bla.....)

ofzo
En daarom moet de Amerikaanse regering komen met beeldmateriaal om de "inside job" verhalen meteen de kop in te drukken. De FBI is na enige minuten van de impact al videobanden gaan scoren rond het Pentagon, dus er moet iets op die tapes te zien zijn.
One of us is ugly, One of us is cute, One of us you'd like to see in her birthday suit
pi_35884660
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 17:21 schreef Kanjer het volgende:

[..]

Oke, dit is dus deel 2 van mijn topic, 1 vraagje echter, waarom een slotje op mijn topic?
Omdat het vol was slimmerik...
  donderdag 9 maart 2006 @ 17:28:20 #141
84524 Morwen
I got life
pi_35884726
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 17:20 schreef ABBAfan het volgende:
Het officiële verhaal van de Pentagon aanslag lijkt me gewoonweg te fantastisch. Ik kan er niet in geloven.
Als de Amerikaanse regering nou gewoon eens openheid van zaken geeft door meer beeldmateriaal van de impact vrij te geven dan kan de theorie van de raket / militair toestel in de prullenbak gegooid worden.
Al was het maar 1(!!!!!) foto van dat toestel op de locatie. Ik snap best dat misschien door veiligheidsredenen niet alle beelden vrijgegeven kunnen worden. Nu zijn er 5 vage beeldframes van een vaag object wat vanalles zou kunnen zijn.
I used to work in a morgue........I am a people person
Only Human
  donderdag 9 maart 2006 @ 17:30:51 #142
84524 Morwen
I got life
pi_35884807
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 17:25 schreef ABBAfan het volgende:

[..]

En daarom moet de Amerikaanse regering komen met beeldmateriaal om de "inside job" verhalen meteen de kop in te drukken. De FBI is na enige minuten van de impact al videobanden gaan scoren rond het Pentagon, dus er moet iets op die tapes te zien zijn.
Dat zal een standaardprocedure zijn, vermoed ik. En er zal zowiezo wel iets op te zien zijn
I used to work in a morgue........I am a people person
Only Human
  donderdag 9 maart 2006 @ 17:31:09 #143
139452 gaai
zwarte poes
pi_35884816
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 17:25 schreef ABBAfan het volgende:

[..]

En daarom moet de Amerikaanse regering komen met beeldmateriaal om de "inside job" verhalen meteen de kop in te drukken. De FBI is na enige minuten van de impact al videobanden gaan scoren rond het Pentagon, dus er moet iets op die tapes te zien zijn.
Niet tegen mij nou....ik ben deze discussie al een tijdje zat en ik geloof het officiële verhaal niet......
Die tapes zijn er sowieso geweest, want beveiligingscamera's ofzo....weet ik ook veel, ik dacht dat het je ging om waarom er niet meer fotomateriaal was argeloze omstanders/ooggetuigen........ik vind het ook vaag dat er niet meer beveiligingstapes openbaar zijn......
*I just realized.....i don't care*
pi_35885026
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 17:26 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Omdat het vol was slimmerik...
Oke, zat niet op te letten, al laat enzo, hard gewerkt, vanmorgen 4.45 op enz.enz.
pi_35885044
Effe lachen:

One of us is ugly, One of us is cute, One of us you'd like to see in her birthday suit
pi_35885102
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 17:39 schreef ABBAfan het volgende:
Effe lachen:

[afbeelding]
Het dak was nog niet open voor publiek, maar stel je voor dat dat wel zo was en dan sta je daar......
  donderdag 9 maart 2006 @ 17:42:13 #147
84524 Morwen
I got life
pi_35885119
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 17:39 schreef ABBAfan het volgende:
Effe lachen:

[afbeelding]
Soep er een kerstboom bij en het is een aparte kerstkaart voor de familie van deze meneer
I used to work in a morgue........I am a people person
Only Human
pi_35885125
Ik heb me 7 kwartier weten te concentreren en vond alleen het gedeelte over WTC7 geloofwaardig en boeiend. Voor de rest is het toch vooral suggestief en wordt er gepretendeerd dat het een wetenschappelijke analyse betreft, terwijl de wetenschap slechts op een verkeerde manier gebruikt wordt om argumenten kracht bij te zetten. Natuurlijk laat ook deze docu weer zien dat er iets niet klopt, maar ze pretenderen de waarheid in pacht te hebben, en wat dat betreft ben ik niet overtuigd.
pi_35885150
Oh jeah!

zeker een tvp.
Als ik toch weer terugdenk aan die beelden.. en het officiële verhaal. Ik noem mezelf nu naief over die tijd, want van het officiële verhaal is niets meer over als je het mij vraagt..

Een aantal reacties waar ik op wil reageren:
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 9:44 Evil_Jur het volgende:

De sceptici hier moeten eens naar de eerste aflevering van "the lone gunmen" (spin-off van X files) kijken. Erg veel toevalligheden met 9/11, terwijl het programma al in maart van dat jaar werd uitgezonden.

Van wiki:

In a foreshadowing of the September 11, 2001 attacks, subsequent conspiracy theories, and the 2003 invasion of Iraq, the plot of the March 4, 2001 pilot episode of the series depicts a secret U.S. government agency plotting to crash a Boeing 727 into the World Trade Center via remote control for the purpose of increasing the military defence budget and blaming the attack on foreign "tin-pot dictators" who are "begging to be smart-bombed."
Ik zal nog even op zoek gaan, maar ik had gisteren een link waarin naar voren kwam dat Hollywood ons toekomstbeeld voor een groot deel bepaalt. En een aantal voorbeelden als E.T. (de vinger van god --> Michaelangelo), Independence Day en nog een aantal. Science Fiction heet het in de volksmond. Ik zal nog even op zoek gaan naar deze link, zeer interessant!
Hier in ieder geval een ander artikel over het onderwerp: Klik
Winton says Hollywood has "inspired inventors and security companies in paths that can be followed in the pursuit of criminals", but on the flipside, he says biometrics is suffering from bad PR as a result of Hollywood. The consequences of civil liberty infringements might alarm many, but it seems to depend on your point of view. Underkoffler admits he is baffled that since Minority Report's release he has been approached for insights on developing much of the technology that appears in the film - often for similar uses.

En hier de site, waarin wordt aangegeven dat Hollywood al lang op de hoogte was van 9/11... link
Check bv Independence Day (Scene: As Air Force 1 evacuates the President and his family, Jeff Goldblum sets a laptop up to watch the countdown. When the camera cuts to a close-up one of the ticks is 9:11:01. )
Wat een heerlijke toevalligheid...
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 10:54 schreef Gripper het volgende:
Mocht er ooit uitkomen dat de Amerikaanse overheid erachter zat, dan is deze wereld te klein om Bush en kompanen veilig te kunnen verstoppen. De pleuris zou zodanig uitbreken, dat ik me afvraag of we het wel moeten willen weten. De duizenden doden die op 9-11 vielen, en die indirect daardoor tot nu toe in Irak, Madrid en Londen zijn gevallen komen er toch niet door terug....
Een enorm dilemma dus. Wil je de onderste steen boven hebben, met een reëel risico op het uitbreken van zoveel ellende dat je van een 3e wereldoorlog kunt spreken, of zeggen we niks en blijven we leven met een gespannen soort "vrede" ?
De werkelijk belangrijke vragen hier Gripper! Maar ik zal je zeggen: geen reden tot paniek, hou je hoofd omhoog, er is hoop! Want wat kun je halen uit ongeveer alle grote gebeurtenissen van de laatste tijd? Oorlog, aanslagen enz! Angst. Zolang wij ons vertrouwen leggen bij de overheid of aan doemdenken doen als bv conspiracy theoriën, komen we er niet. Maar als we beseffen dat wij niet echt vrij zijn nu, dat we eigenlijk gevangen zijn in onze eigen wereldje.. dan kunnen we uit die angstspiraal breken en positief gaan denken.
De hoeveelheid vreemde gebeurtenissen zal de komende jaren alleen maar toenemen met binnenkort Iran als nieuw dieptepunt in de regeringstijd van Bush. Maar we laten ons te gemakkelijk regiseren, wij zijn niet vrij. Als je eens goed nadenkt over wat vrij zijn echt inhoudt, dan weet je dat je nergens ter wereld een regeringsvorm is die de echte vrijheid in de pacht heeft. Macht en angst zaaien is het enige wat lijkt te tellen.

Ikzelf weet dat 11 september is opgezet. Door wie? Goede vraag. Zelf denk ik dat Cheney als eeuwige havik een grotere kandidaat is dan 'domme' George. Er schijnt zelfs op Air Force 1 een gecodeerd bericht te zijn binnengekomen dat wanneer de president niet zou meewerken, het vliegtuig van hem zou worden opgeblazen. De codes om dit soort berichten te sturen zijn alleen bekend bij de allerhoogsten (waaronder dus Cheney, een grote Israël-luver volgens mij, maar dat gaat te ver off topic). Dit is dus niet bevestigd, maar het zou me niet verbazen..

Dat mensen in het officiële verhaal van de aanslag op het Pentagon geloven, tja.. prima zullen we maar zeggen.. Maar zoals Abbafan hierboven ook al zegt, dat er opvallend weinig schade is.. Ook niet geheel toevallig zullen we maar zeggen, dat precies dat gedeelte van het Pentagon een paar maanden eerder als eerste deel van de vleugel 'gerestaureerd' is, waar vervolgens een heeeeel groot vliegtuig ?? naar binnen is gevlogen. Het is volgens mij ook op Discovery geweest; het kwam er iig op neer dat de vliegroute die het vliegtuig heeft gevolgd volgens de Amerikaanse regering, onmogelijk met zo'n vliegtuig te doen is, aangezien de bochten veels te scherp waren.

WTC 7 is het beste voorbeeld van dat er iets niet klopt; geen vliegtuig, geen grote brokstukken er op en toch ingestort... De werkzaamheden bij de Twin Towers de maanden van tevoren is volgens mij ooit wel (onofficieel?) bevestigd. In ieder geval is het beste argument tegen de m.i. leugens van de regering Bush, is dat er nog nooit zulke staalconstructies zijn ingestort als gevolg van impact of wat dan ook. Voordat ze instorten, zagen ze er behalve de schade nog redelijk oke uit, dus bij een eerstvolgende aanslag op Amerika, weet ik wel beter..

Het is niet Amerika dat de wereld regeert, zelfs Amerika wordt geregeerd door anderen als je het mij vraagt. Maar ik zal hier maar geen uitgebreid pleidooi houden; het komt er op neer, dat de Angst ons gevangen houdt. Our own will to nothingness...
Ware Wijsheid Liefdevolle Vrede
Peaceful Warrior "What are you?" "This Moment"
pi_35885180
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 17:42 schreef Morwen het volgende:

[..]

Soep er een kerstboom bij en het is een aparte kerstkaart voor de familie van deze meneer
Het was vrij warm op 11 september, dus die winterjas en muts slaan nergens op.
One of us is ugly, One of us is cute, One of us you'd like to see in her birthday suit
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')