abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 15 januari 2006 @ 14:25:35 #1
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_34083040
Actie tegen dierenhandel op Marktplaats.nl

Nederland, 15 januari 2005 - Dierenvrienden hebben begin deze maand een e-mail actie tegen online dierenhandel op Marktplaats.nl gestart. De handel in huisdieren op internet groeit hard, het welzijn van de dieren wordt hierbij echter vaak vergeten. Het moederbedrijf van Marktplaats, Ebay, heeft laatst al besloten de mogelijkheid tot het handelen in dieren aan banden te leggen. De bezorgde dierenvrienden hopen dat Marktplaats hierin mee zal gaan en zo een eigen steentje meedraagt aan de maatschappij.

Internet biedt veel mogelijkheden voor haar gebruikers. Het komt echter met regelmaat voor dat malafide dierenhandelaren internet misbruiken om hun gefokte dieren snel te verkopen. Op websites als Marktplaats is het eenvoudig om zonder problemen een dier onder valse voorwendselen aan te bieden. Het geven van verkeerde informatie en het bieden van een goede prijs, zorgt ervoor dat onwetende kopers in zee gaan met deze zogeheten broodfokkers.

Broodfokkers

Bij broodfokkers staat de verkoop van het dier voorop en komt het welzijn pas naderhand. De dieren die verkocht worden zijn vaak te vroeg weggehaald bij de moeder, of ze zijn ziek en hebben lichamelijke mankementen. Na aankoop gaat het dier een lange lijdensweg tegemoet of sterft vlak daarna. De broodfokker verdient zo zijn geld en is vaak moeilijk te achterhalen.

Marktplaats biedt niet alleen plaats voor broodfokkers, maar ook voor mensen die uit impuls een dier hebben gekocht. Deze kopers hebben zich onvoldoende geïnformeerd over de gekochte diersoort en kunnen het dier snel online dumpen wanneer het niet bevalt. Hierdoor leert de impulskoper niets van zijn fout en zijn dieren keer op keer de dupe.

Voorbeeldfunctie

Marktplaats is de grootste verhandelplaats op internet en veel mensen maken gebruik van de site. Doordat Marktplaats een groot marktaandeel heeft betekent dit ook dat deze een maatschappelijke functie heeft. De vraag is dan ook aan marktplaats of zij een voorbeeldfunctie aan wil nemen door het online dierenverhandelen te stoppen. Volgens dierenvrienden zorgt de handel voor veel te veel dierenleed en is het stoppen hiervan een goede stap in de richting om broodfokkers tegen te gaan.

Meedoen?

De e-mail acties worden op diverse internetfora verspreid. Hiermee hopen dierenvrienden anderen wakker te schudden om hun doel te bereiken. Meedoen aan de e-mail actie kan onder andere. via www.dierenforum.nl of www.labradorforum.nl.

-einde persbericht-

Zoals eerder bekend is geworden heeft E-Bay besloten geen huisdierenadvertenties toe te laten ivm vele klachten van gebruikers. Marktplaats is onderdeel van E-Bay, maar doet dit nog wel. Op deze manier kun je je klacht indienen bij Marktplaats, en hopelijk volgen ze dan het goede voorbeeld van hun moederbedrijf E-Bay.

Stap 1

Gebruik de voorbeeldbrief of schrijf een eigen brief:

- voorbeeldbrief -
quote:
Geachte heer/mevrouw,

Marktplaats.nl is een erg grote site waar jong en oud komt om hun spullen te verhandelen die ze niet meer gebruiken. De site heeft in de afgelopen jaren een grote rol gespeeld in onze maatschappij. Tegenwoordig kent daarom bijna iedereen marktplaats.nl wel. Hierdoor heeft marktplaats niet alleen een grote positie in de maatschappij, maar betekent dit ook dat marktplaats een maatschappelijke functie heeft gekregen.

Bedrijven met een maatschappelijke functie staan in de positie om een grote bijdrage te leveren aan de maatschappij. En daarom vragen wij u om dit ook te gaan doen. Uw moederbedrijf 'Ebay' heeft pas geleden al besloten om huisdieren niet meer toe te laten tussen de advertenties. Ebay kreeg een enorme stroom van klachten, omdat de mensen die dieren kopen via sites als ebay achteraf zien dat ze van een broodfokker hebben gekocht. Broodfokkers zijn fokkers welke alleen oog hebben voor geld en niet voor het welzijn van de dieren. Mensen kopen dieren op uw site welke achteraf al ziek blijken te zijn, doordat ze te vroeg bij de moeder zijn weggehaald. Ook beloftes komen deze fokkers niet na.
Uw website marktplaats.nl is de standaard aanbiedingsplek voor broodfokkers. Deze krijgen vrij spel en hebben hierdoor een zeer groot bereik gekregen om hun 'handel' te verkopen.
Naast de broodfokkers is het ook zo dat huisdierbezitters snel dieren weg kunnen doen. Veel mensen kopen vaak uit een reflex een huisdier en beseffen later pas dat het dier niet goed in huis past. Dat ze het dier niet de aandacht kunnen geven. Sites als marktplaats.nl zorgt dat deze groepen mensen snel hun huisdier kunnen wegdoen. Terwijl het beter is dat ze beseffen dat ze zich moeten aanpassen aan het huisdier en niet de gemakkelijke weg kiezen (en het dier dus weg doen).

Ik vraag u dan ook om te kiezen voor een bijdrage aan de maatschappij en dezelfde weg te kiezen als uw moederbedrijf Ebay en te stoppen met de mogelijkheid tot het aanbieden van huisdieren.

Met vriendelijke groet,

- naam -
Stap 2

Klik op de volgende link: http://www.marktplaats.nl/r/contact

Stap 3

- Kies op het contactformulier voor "Algemeen onderwerp" en klik op "verder"
- Kies in het formulier als onderwerp "Algemeen->Marktplaats" (of een ander onderwerp wat je gepast lijkt)
- Plak de inhoud van de brief in het grote tekstveld en vergeet je naam niet
- Naam en emailadres invullen (let op, wel geldig invullen, anders heb je kans dat ze er niets mee doen)
- Klik op "verzenden"

Stap 4

Verzend het bericht door naar al je familie, vrienden en kennissen. Vraag hun om mee te doen met de actie.

Stap 5

Laat weten of je het ondertekent hebt. Zodat we zien hoeveel mailtjes marktplaats ongeveer ontvangen heeft.

[ Bericht 0% gewijzigd door TechXP op 15-01-2006 14:34:31 ]
pi_34083097
Getekend.
Ik ben voor huisdieren maar niet op deze manier.
  zondag 15 januari 2006 @ 14:29:38 #3
17709 hollander172
Sea por favor apacible con mí.
pi_34083196
Iemand er weleens bij stilgestaan dat marktplaats e.d. sites een prima hulpmiddel zijn om activiteiten van broodfokkers in kaart te brengen cq te volgen?
Capa del satén blanco, Cuerpo del acero, Corazón del oro.
  zondag 15 januari 2006 @ 14:30:18 #4
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_34083222
Dat gebeurd ook.
  † In Memoriam † zondag 15 januari 2006 @ 14:43:34 #5
7074 moussy
kuttekop
pi_34083806
gedaan
Je zou er haast een boek over schrijven!
  zondag 15 januari 2006 @ 14:49:42 #6
47826 MaVeJuH
Gestoordheid Kent Geen Grenzen
pi_34084061
Moeilijk punt, Ik heb zelf een slang gekocht via marktplaats die rechtstreeks van een reptielenfokker kwam, Deze man had er eerst moeite mee de slang te verkopen maar gaandeweg het gesprek kwam hij erachter dat ik serieus was en niet een slang als sensatie wilde.. Toen pas heeft hij ook serieus besloten de slang te verkopen aan mij. Het beestje zit nu ruim 8 maanden bij mij en is kerngezond, de fokker in kwestie had zijn hele huis verbouwd tot terrariums.

Probleem hierbij is dus dat de "eerlijke" mensen weer de dupe worden van zulke acties.
Ijshockey: Ruijters Smoke Eaters Geleen!
  zondag 15 januari 2006 @ 14:56:37 #7
13984 Black_Crow
Geniet nooit met mate
pi_34084333
ik doe mee
Ik heb zoveel schijt aan alles, dat ik stront tekort kom
pi_34084361
Ik teken niet. Wel ben ik het ermee eens dat slechte broodfokkers aangepakt moeten worden. Ik vind het echter te ver gaan om dan maar alle handel in huisdieren op marktplaats uit te sluiten. Er zijn genoeg legitieme aanbieders van huisdieren die daardoor gedupeerd zouden worden. In kranten worden ook huisdieren aangeboden, moeten de kranten daar dan mee stoppen?
pi_34084534
Done.
There are times we will remember, there are nights we won't forget.
If we value every moment we will never feel regret.
  zondag 15 januari 2006 @ 15:01:33 #10
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_34084567
quote:
Op zondag 15 januari 2006 14:57 schreef rutger05 het volgende:
Ik teken niet. Wel ben ik het ermee eens dat slechte broodfokkers aangepakt moeten worden. Ik vind het echter te ver gaan om dan maar alle handel in huisdieren op marktplaats uit te sluiten. Er zijn genoeg legitieme aanbieders van huisdieren die daardoor gedupeerd zouden worden. In kranten worden ook huisdieren aangeboden, moeten de kranten daar dan mee stoppen?
Goed idee Nee, maar marktplaats.nl is een site waar veel broodfokkers zitten. En daarnaast worden dieren daar ook opgedumpt snel. Kranten wellicht ook wel, maar dat is vaak toch regionaal. En marktplaats kan het goede voorbeeld geven.
  zondag 15 januari 2006 @ 15:03:07 #11
17013 Killjoy
DOMOOOOOOO!!!!! ;)
pi_34084629
Bedenk wel dat Marktplaats een tijd geleden gekocht is door EBAY, dus ik zou dus het moederbedrijf schrijven om hun dierenbeleid door te voeren naar hun dochterondernemingen.

Idee?
SEMI-OFFICIELE ANTI-ZEUR
pi_34084852
Done
Robert Smith should really cover Coldplays 'Clocks'
And when he'd sing 'Am I part of the cure, or part of the disease?'
We'd all be like: "I know this one!"
  zondag 15 januari 2006 @ 15:51:56 #13
17709 hollander172
pi_34086565
quote:
Op zondag 15 januari 2006 14:30 schreef TechXP het volgende:
Dat gebeurd ook.
Waarom zou je dan meewerken aan zoiets?
Nu is het mooi gecentraliseerd en kan de handel en wandel prima gevolgd worden. Mochten dergelijke advertenties "verboden" worden dan verspreidt het zich gewoon over meerdere kleine kanalen i.p.v. 1 grote.
  zondag 15 januari 2006 @ 16:03:57 #14
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_34087166
quote:
Op zondag 15 januari 2006 15:51 schreef hollander172 het volgende:
Waarom zou je dan meewerken aan zoiets?
Nu is het mooi gecentraliseerd en kan de handel en wandel prima gevolgd worden. Mochten dergelijke advertenties "verboden" worden dan verspreidt het zich gewoon over meerdere kleine kanalen i.p.v. 1 grote.
Nee, want niemand doet wat aan die broodfokkers. Het enige wat gebeurd is de advertenties weghalen af en toe. Echter het is lastig om te zien wie broodfokker is en wie niet. Dus het heeft niet heel veel zin om te volgen, omdat je geen duidelijk beeld kan opmaken eruit.

De namen van de broodfokkers zijn grotendeels bekend en mensen geven die personen wel aan e.d. als ze die tegenkomen. Maar het belangrijkste is dat nu een groot middel van de broodfokkers verdwijnt.. Marktplaats is echt voor hun een geschenk uit de hemel. Laten we dat weghalen. Laten we het ze moeilijk maken.
  zondag 15 januari 2006 @ 16:21:01 #15
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_34087864
even een t.v.p.

Ik had ergens anders al getekend.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_34088364
Ik ben het er ook mee eens en heb ook getekend. Echte goede fokkers hebben marktplaats helemaal niet nodig om te verkopen (en die gebruiken het heel vaak ook helemaal niet..) Obelix (cavia) kwam wel van marktplaats, omdat ik dat toen ook allemaal niet wist, en hij is wel een broodfok resultaatje.. (slechte botten, groeiachterstand etc).
pi_34088495
Done
"The more you know who you are, and what you want, the less you let things upset you."
pi_34094794
Ah, eindelijk!
Ik ga de brief schrijven/C/P en

Zegt het voort
  zondag 15 januari 2006 @ 21:14:20 #19
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_34099758
quote:
Op zondag 15 januari 2006 19:32 schreef Bluezz het volgende:
Ah, eindelijk!
Ja he Volgens mij is nog niemand een emailactie gestart in het verleden Dat vroeg ik mij dus ook af. Dus heb toen maar een voorbeeldbriefje geschreven (aanleiding was bericht over ebay). En dat ging opeens over zoveel fora verspreid, dus hulde aan de makers van het Internet
Nu toch maar even persberichtje verstuurd
  zondag 15 januari 2006 @ 23:48:57 #20
138576 Amstaf
hij geeft mij vriendschap
pi_34106598
Ik teken dit absoluut niet.
Ik ben een cavia fokker en een goede hoor, geen broodfokker!
Zelf plaats ik ook zo nu en dan advertenties op MP als ik jongen diertjes heb.
Op die manier heb ik al regelmatig dieren verkocht, maar ook GEkocht.
Ik zou het jammer vinden als ik die mogelijkheid niet meer had eerlijk gezegd.
Natuurlijk moeten broodfokkers worden aangepakt, maar ik denk niet dat dit de manier is.
Mijn beste vrienden, mijn woefies
pi_34106713
Waarom heb jij in godsnaam 27 cavia's dan
  zondag 15 januari 2006 @ 23:53:37 #22
84328 Lllaura
painting pictures
pi_34106796
Getekend en doorgestuurd.

Word vaak kotsmisselijk van advertenties waarin ik lees dat je kan kiezen uit een stuk of twintig hondenrassen...

[ Bericht 80% gewijzigd door Lllaura op 16-01-2006 00:05:07 ]
Kleine en domme mensen beleven niets, maar de sterken, van wie veel verwacht wordt, moeten van allerlei doormaken, opdat ze hun krachten leren kennen en gebruiken.
pi_34106925
"Would you guys stop it already?! Did you ever think that maybe there's more to life than being really, really, really, ridiculously good looking?"
  maandag 16 januari 2006 @ 11:29:00 #24
138576 Amstaf
pi_34115272
quote:
Op zondag 15 januari 2006 23:51 schreef Bluezz het volgende:
Waarom heb jij in godsnaam 27 cavia's dan
Omdat ik gek ben op die beesies.
Ik fok rascavia's waarmee ik ook zo nu en dan naar een keuring ga.
Is een leuke hobby hoor!
En ik vind het geweldig als ik in de kamer kom waar ze staan, dan krijg ik zo'n vrolijk fluitconcert te horen!!!!!
Ze begroeten me allemaal met zoveel leuke geluidjes iedere dag opnieuw.
  maandag 16 januari 2006 @ 13:30:45 #25
63411 Roeji
Oost West Thuis is t ook niks
pi_34119083
Ik ga dit ook tekenen.

Is het misschien niet handig als marktplaats voor de legale handel in dieren (er zijn immers genoeg fokkers die geen internetpagina hebben) een soort van registratie-systeem opzet. Dan hebben de legale fokkers tenminste toch nog een groot bereik voor mogelijke klanten.
en je filtert de broodfokkers er uit. Je kunt bijv registreren op meerdere manieren. Evt. door middel van het sturen van een brief na aanmelding en terugsturen door de fokkers.

Dierenhandel (illegale)/mishandeling moet gestopt worden. Hoe dan ook. Maar misschien kan marktplaats nog iets doen voor de legale handelaars/fokkers.
Ik ben zo blij, zo blij
Dat mn neus van voren zit en niet van opzij.
M.C.S.E = Minesweeper Consultant & Solitaire Expert
pi_34120416
quote:
Op zondag 15 januari 2006 23:48 schreef Amstaf het volgende:
Natuurlijk moeten broodfokkers worden aangepakt, maar ik denk niet dat dit de manier is.
En dat kun je niet via netwerken op keuringen dan, of via een rasvereniging ? Een koper kan zich heus wel op een andere manier informeren wanneer het een serieus iemand is, ik zou als fokker niet eens willen verkopen aan iemand die alleen een dier wil uitzoeken op Marktplaats (zoals hij een stoel uitzoekt) en zou afhaken als het ietsje meer moeite zou kosten.
pi_34120634
ik ben tegen een verbod, en zie meer heil in een betere controle op de advertenties, zoals aan de hand van een IP-check kijken hoeveel dieren iemand verkoopt. Er zijn ontzettend veel hobbyisten die via marktplaats juist gezondere dieren verkopen dan in de winkel verkrijgbaar zijn. Ik ben zelf een aquariumhouder, en zo nu en dan verkoop ik wat jonkies. Ook koop ik regelmatig vissen via marktplaats. En het valt mij op dat deze vissen zonder uitzondering veel gezonder zijn dan de exemplaren die je in de winkel tegenkomt. Waarom? Om dit dit hobbyisten zijn, mensen die het voor hun plezier doen, ipv voor het geld. In profesionele kwekerijen wordt gewerkt met groeihormonen, antibiotica, ongezond voer, allemaal om zo snel mogelijk zoveel mogelijk vissen te kunnen verkopen. Dit gaat natuurlijk ten koste van de kwaliteit.
  maandag 16 januari 2006 @ 14:16:07 #28
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_34120670
idd, ik ken heel wat fokkers maar geen van alle willen ze hun dieren op marktplaats zetten.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  maandag 16 januari 2006 @ 14:47:10 #29
138576 Amstaf
pi_34121671
Ik vind liever via marktplaats een goed thuis voor de caafjes, dan dat ik ze naar een dierenwinkel moet brengen, dan weet je nooit waar ze terecht komen.
  maandag 16 januari 2006 @ 15:44:32 #30
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_34123670
quote:
Op maandag 16 januari 2006 14:47 schreef Amstaf het volgende:
Ik vind liever via marktplaats een goed thuis voor de caafjes, dan dat ik ze naar een dierenwinkel moet brengen, dan weet je nooit waar ze terecht komen.
Er zijn ook nog andere manieren, zoals stichtingen, eigen site, caviapagina's enz.
  maandag 16 januari 2006 @ 15:53:43 #31
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_34124022
quote:
Op maandag 16 januari 2006 14:15 schreef Byte_Me het volgende:
ik ben tegen een verbod, en zie meer heil in een betere controle op de advertenties, zoals aan de hand van een IP-check kijken hoeveel dieren iemand verkoopt.
Daar heb je niets aan. IP kunnen ze zo varieren, dat je dat niet eens goed kan controleren.
quote:
Er zijn ontzettend veel hobbyisten die via marktplaats juist gezondere dieren verkopen dan in de winkel verkrijgbaar zijn.
Merendeel op marktplaats.nl zijn nestjes van broodfokkers of dieren die men maar even snel weg wilt doen. Of van die nestjes die 'per ongeluk' zijn gekomen.

Het gaat om het merendeel van de dieren die er de dupe van wordt. En daarom is een verbod nodig. Een goede controle kan je namelijk niet hebben, omdat er geen instantie is die onafhankelijk controles uitvoert. Indien je van erkende fokkers/kwekers haalt, dan valt er meer te controleren, dan wanneer je via marktplaats wat koopt.
pi_34124344
Done...
… pardon me 4 livin', but this is MY world 2!
pi_34127579
quote:
Op maandag 16 januari 2006 15:53 schreef TechXP het volgende:

[..]

Daar heb je niets aan. IP kunnen ze zo varieren, dat je dat niet eens goed kan controleren.
[..]

Merendeel op marktplaats.nl zijn nestjes van broodfokkers of dieren die men maar even snel weg wilt doen. Of van die nestjes die 'per ongeluk' zijn gekomen.

Het gaat om het merendeel van de dieren die er de dupe van wordt. En daarom is een verbod nodig. Een goede controle kan je namelijk niet hebben, omdat er geen instantie is die onafhankelijk controles uitvoert. Indien je van erkende fokkers/kwekers haalt, dan valt er meer te controleren, dan wanneer je via marktplaats wat koopt.
dat ze dan maar stoppen met honden en katten, ik zie niet in waarom het dan maar meteen voor alle dieren moet gelden.

of waarschuw mensen die bieden of reageren op een advertentie wat de gevaren zijn en waarop te letten.

er zijn genoeg andere mogelijkheden. Het lijkt mij bovendien sterk dat deze broodfokkers stoppen zonder marktplaats, die gaan gewoon ergens anders verder.
  maandag 16 januari 2006 @ 18:28:39 #34
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_34129257
quote:
Op maandag 16 januari 2006 17:40 schreef Byte_Me het volgende:
dat ze dan maar stoppen met honden en katten, ik zie niet in waarom het dan maar meteen voor alle dieren moet gelden.
Omdat het niet alleen over honden en katten gaat. Het betreft alle dieren. Broodfokkers zijn echt niet alleen bezig met honden hoor..
quote:
of waarschuw mensen die bieden of reageren op een advertentie wat de gevaren zijn en waarop te letten.
Marktplaats vind dat niet leuk als je dat doet.
quote:
er zijn genoeg andere mogelijkheden. Het lijkt mij bovendien sterk dat deze broodfokkers stoppen zonder marktplaats, die gaan gewoon ergens anders verder.
Nee die stoppen niet, maar je kan ze wel tegenwerken. Het gaat erom dat marktplaats laat zien dat ze er echt iets tegen willen doen. Hun website wordt nu enorm gebruikt door die broodfokkers. En ze doen het nu maar af met 'wijs de advertentie aan en wij verwijderen het wel'. Maar zo moet dat niet. Laat ze maar komen met een plan of laat ze het totaal weghalen.
pi_34130270
quote:
Op maandag 16 januari 2006 14:47 schreef Amstaf het volgende:
Euh fok ze dan niet?? Dan heb je ook geen overschot?
  maandag 16 januari 2006 @ 18:56:30 #36
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_34130352
Ja inderdaad. Er zijn genoeg dieren in NL. Al die overschot aan dieren moet eerst een plek hebben voordat er meer gefokt wordt. Meer fokken en meer dieren de markt op slingeren betekent dat je zorgt voor dierenleed, omdat dieren geen goed tehuis krijgen.
pi_34130429
quote:
Op maandag 16 januari 2006 18:56 schreef TechXP het volgende:
Ja inderdaad. Er zijn genoeg dieren in NL. Al die overschot aan dieren moet eerst een plek hebben voordat er meer gefokt wordt. Meer fokken en meer dieren de markt op slingeren betekent dat je zorgt voor dierenleed, omdat dieren geen goed tehuis krijgen.
Iemand die het met me eens is? Wat krijgen we nou?
  maandag 16 januari 2006 @ 19:09:16 #38
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_34130826
quote:
Op maandag 16 januari 2006 18:58 schreef ParanoidEv het volgende:
Super toch!
  maandag 16 januari 2006 @ 21:06:12 #39
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_34136386
Done.

Goede actie trouwens
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  maandag 16 januari 2006 @ 23:10:20 #40
84328 Lllaura
painting pictures
pi_34142160
quote:
Op maandag 16 januari 2006 18:58 schreef ParanoidEv het volgende:

[..]

Ik ben het ook stinkend met je eens hoor!

Krijg je toch nog zomaar fans op Fok...
Kleine en domme mensen beleven niets, maar de sterken, van wie veel verwacht wordt, moeten van allerlei doormaken, opdat ze hun krachten leren kennen en gebruiken.
  dinsdag 17 januari 2006 @ 00:09:26 #41
63163 Apehaar
FOK! HoofdAap
pi_34144782
Ik doe niet mee. Anders ben ik mijn extra zakcentjes kwijt.
Tester
pi_34145121
quote:
Op maandag 16 januari 2006 18:28 schreef TechXP het volgende:

[..]

Omdat het niet alleen over honden en katten gaat. Het betreft alle dieren. Broodfokkers zijn echt niet alleen bezig met honden hoor..
zoals ik al zei, vissen en andere aquariumdieren zijn een voorbeeld waarbij juist het tegenovergestelde geldt. Vissen die je via via koopt zijn gezonder en hebben een beter leven gehad, dan vissen die je in de winkel koopt.
quote:
Marktplaats vind dat niet leuk als je dat doet.
[..]
ik bedoel uiteraard dat marktplaats zelf een waarschuwing plaatst bij alle dierenadvertenties.
quote:
Nee die stoppen niet, maar je kan ze wel tegenwerken. Het gaat erom dat marktplaats laat zien dat ze er echt iets tegen willen doen. Hun website wordt nu enorm gebruikt door die broodfokkers. En ze doen het nu maar af met 'wijs de advertentie aan en wij verwijderen het wel'. Maar zo moet dat niet. Laat ze maar komen met een plan of laat ze het totaal weghalen.
afijn, ik blijf tegen. Dit is zoiets als "mensen rijden te hard, laten we de snelwegen weghalen".
  dinsdag 17 januari 2006 @ 01:40:48 #43
136830 Nenootje
severely detached
pi_34147327
Getekend

Nu nog een verbod op dierenverkoop in dierenwinkels
Hoera, wat is het leuk dat ik besta.
  dinsdag 17 januari 2006 @ 02:11:47 #44
134583 JohanV.
De hakkelaar.
pi_34147766
Ik zie steeds meer mensen die een hekel hebben/krijgen aan de vermeende handel in dieren en misdragingen jegens de beestenboel.

Misschien kunnen we zelf iets organiseren.
Ik haat moslims alleen al omdat ze ritueel slachten.
pi_34147894
Ik ben natuurlijk ook tegen zogenaamde broodfokkers,
maar wil inderdaad mijn vissen hier wel kunnen kopen/ verkopen.
Er moet gewoon betere controle komen op die broodfokkers,
op marktplaats moet je gewoon alle legale dingen toelaten!
pi_34148101
Ik teken niet, er zijn toch duizenden andere sites waar broodfokkers hun dieren kunnen aanbieden.

Voorlichting lijkt mij een beter plan, via dierenmagazines, tv-spotjes en weet ik het allemaal.
Broodfokkers verdwijnen pas als er hoge boetes gegeven worden aan ze.
  dinsdag 17 januari 2006 @ 11:35:18 #47
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_34153700
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 00:17 schreef Byte_Me het volgende:
zoals ik al zei, vissen en andere aquariumdieren zijn een voorbeeld waarbij juist het tegenovergestelde geldt. Vissen die je via via koopt zijn gezonder en hebben een beter leven gehad, dan vissen die je in de winkel koopt.
Sowieso zijn dierenwinkels ook geen plaats waar je dieren moet kopen. Al die dieren komen meestal van broodfokkers. Doe het dan bij erkende fokkers/kwekerijen. Maar via marktplaats is het een pot nat. Misschien dat bij vissen meevalt, maar dan nog.. het gaat om het welzijn van vele dieren. Marktplaats biedt nu de plek waar de dieren makkelijk verhandelt worden en snel gedumpt kunnen worden.
quote:
ik bedoel uiteraard dat marktplaats zelf een waarschuwing plaatst bij alle dierenadvertenties.
Marktplaats doet NIETS aan die advertenties.
  dinsdag 17 januari 2006 @ 11:36:25 #48
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_34153733
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 01:40 schreef Nenootje het volgende:
Ja zeker. Ik ben voor een verbod daarop ja. En dat ze gewoon computers plaatsen in de dierenwinkels met een database van de dieren in asiels, waardoor men kan zoeken naar een juist dier voor hun zonder dat daarmee de handel in dieren vergroot wordt.
  dinsdag 17 januari 2006 @ 11:39:41 #49
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_34153815
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 02:40 schreef Troeta het volgende:
Ik teken niet, er zijn toch duizenden andere sites waar broodfokkers hun dieren kunnen aanbieden.

Voorlichting lijkt mij een beter plan, via dierenmagazines, tv-spotjes en weet ik het allemaal.
Broodfokkers verdwijnen pas als er hoge boetes gegeven worden aan ze.
Nou, die hoge boetes werken gewoon niet, omdat de regering ze nooit hoog genoeg stelt. Die dierenhandel is groot.. en een boete van paar duizend is niets voor hun. Je moet met miljoenen boetes aankomen en verbieden ooit nog iets met dieren te doen. Dan bereik je pas wat. Maar dat doet de regering niet, omdat die dieronvriendelijke partijen de macht hebben. En die zijn voor 'vrijheid'.

Wil je de broodfokkers laten ophouden moet je dreigend staan bij die broodfokkers. Binnen dringen en de dieren weghalen (met als reden artikel 36.3 van dierenwelzijnswet ).
  dinsdag 17 januari 2006 @ 17:20:51 #50
63163 Apehaar
FOK! HoofdAap
pi_34165789
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 01:40 schreef Nenootje het volgende:
Getekend

Moet ik konijnen dan zelf gaan vangen
Tester
  dinsdag 17 januari 2006 @ 17:26:50 #51
138576 Amstaf
pi_34166035
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 17:20 schreef Apehaar het volgende:

[..]

Moet ik konijnen dan zelf gaan vangen
Nee, een goede fokker opzoeken en daar je konijntje kopen.
pi_34167952
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 02:11 schreef JohanV. het volgende:
Ik zie steeds meer mensen die een hekel hebben/krijgen aan de vermeende handel in dieren en misdragingen jegens de beestenboel.

Misschien kunnen we zelf iets organiseren.
Had je al wat in gedachten?
  dinsdag 17 januari 2006 @ 18:24:22 #53
134583 JohanV.
De hakkelaar.
pi_34167993
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 18:23 schreef Eveli het volgende:

[..]

Had je al wat in gedachten?
Ik denk niet dat dat binnen Fok! kan.
Ik kan me het geval van de vrouw en het opgehangen hondje nog herinneren, en ook daar mochten users niets op het forum bespreken.

Maar id-en genoeg.
Ik haat moslims alleen al omdat ze ritueel slachten.
  dinsdag 17 januari 2006 @ 18:42:46 #54
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_34168683
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 17:26 schreef Amstaf het volgende:
Nee, een goede fokker opzoeken en daar je konijntje kopen.
Beter is te kijken op bunnybin.nl
  dinsdag 17 januari 2006 @ 18:43:37 #55
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_34168713
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 18:24 schreef JohanV. het volgende:
Ik kan me het geval van de vrouw en het opgehangen hondje nog herinneren, en ook daar mochten users niets op het forum bespreken.

Maar id-en genoeg.
Praat gewoon lekker encrypted... gooi PGP erop Doe ik ook vaak als het om geheime dingen gaat
pi_34240099
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 18:24 schreef JohanV. het volgende:

[..]

Maar id-en genoeg.
Misschien valt er wat te regelen via een ander, nieuw aan te maken forum? Of dat je je ideeën in een documentje typt, die upload en de link hier plaatst? Of zou dat ook niet mogen?
Ben benieuwd naar je ideeën namelijk.
  donderdag 19 januari 2006 @ 14:54:42 #57
19242 yavanna
Results may vary.
pi_34241586
Ik teken ook niet.

Ik vind het regelmatig ook een triest bedoening, maar.....
'Vroeger' stonden de kranten elke week vol met advertentie's, werden honden aan paaltjes geboden, katten langs de weg eruit gegooid en knaagdieren vond je ook overal terug.

Stopt Marktplaats met het plaatsen van advertentie's van broodfokker's, daar stop je ze niet mee,
noch maak je mensen bewust van de risico's die je zodoende loopt.

Stopt men om advertentie's van aangeboden dieren te plaatsen, wie weet waar die dieren dan terecht komen?
Als mensen van hun dieren af willen, dan liever via een advertentie site, waar het betreffende dier een goede kans heeft op een fijne baas.

En nu Marktplaats bv heel bekend is, komen heel veel waarschuwingsadvertentie's ook veel mensen onder ogen, wat ook kan helpen.
Anders verspreid alles zich misschien zodanig, dat ook de waarschuwingsberichten aan kracht verliezen.

Tevens kunnen verscheidenen dieren organisatie's op Mp alles veel beter in de gaten houden, dan wanneer het verspreid is.

Beter zou in mijn ogen zijn, dat de regering betere wetten/ maatregelen neemt omtrent broodfokker's etc.
Zolang die het toestaan dat er fokker's zijn die tig verschillende rassen hebben en weet ik veel hoeveel puppen per jaar verkopen.....
Beetje vreemd dan ergens, om MP daarvoor aan te kijken.
En een betere voorlichting zou ook niet verkeerd zijn.
Immers, wanneer broodfokkers en handelaren geen kopers(!!!) zouden hebben, zouden ze ook niet zoveel fokken/ puppies uit oostblok landen halen.

Voor zover ik het kan zien, brengt MP bv ook juist veel voordelen voor herplaatser's.

En andere site's zijn ook niet zaligmakend, zo staan op kittentekoop.nl ( alleen voor raskatten ) regelmatig nestes katten op van mensen die je wel als broodfokkers kunt bestempelen, zijn er ook kittens op te vinden die verre van gezond ogen en een behoorlijke hoeveelheid kittens waarvan de ouder's niet getest zin op bv HCM of PKD en die wel in de risicogroep vallen.

Anderzijds adverteren ook goede fokkers op MP!

Voor alles geld, zelf goed opletten bij wat je doet en de regering moet er eens meer werk van maken om het welzijn van dieren te verhogen!
~Cheer up, the worst is yet to come.~
  donderdag 19 januari 2006 @ 15:01:42 #58
19242 yavanna
Results may vary.
pi_34241876
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 11:35 schreef TechXP het volgende:

Sowieso zijn dierenwinkels ook geen plaats waar je dieren moet kopen. Al die dieren komen meestal van broodfokkers. Doe het dan bij erkende fokkers/kwekerijen. Maar via marktplaats is het een pot nat. Misschien dat bij vissen meevalt, maar dan nog.. het gaat om het welzijn van vele dieren. Marktplaats biedt nu de plek waar de dieren makkelijk verhandelt worden en snel gedumpt kunnen worden.
Mijn inziens horen dierenwinkels ook geen dieren te verkopen.
Je idee van een database van asiel dieren, spreekt mij dan ook wel aan

Marktplaats is maar 1 van de vele, verdwijnt MP, dan komt er wel weer iets anders voor in de plaats
( is er al natuurlijk ).

De regering, die zou eens wat moeten doen hieraan.
quote:
Marktplaats doet NIETS aan die advertenties.
Niet helemaal waar, van bepaald emensen halen ze na een klacht of als ze het zelf zien wel meteen de advertentie's weg. Bv van die kattenhandelaar uit Standskanaal.

Daarnaast hoeft MP natuurlijk op zich ook niet de advertentie's van bv grote puppy kennel's te verwijderen, wanneer die puppykennel's mogen bestaan van de regering
pi_34246374
hoe meer ik erover na denk, hoe kortzichtiger ik deze aktie vind. Nu heb je een redelijk centrale plaats, waar veel mensen komen om dieren te kopen en verkopen. Met een beetje goede wil is hier veel mogelijk que controle en voorlichting. Ga je dit verbieden, dan wordt het allemaal weer wat gedentraliseerder, met als gevolg dat er veel minder controle en voorlichting mogelijk is. Of denk/denken je/jullie nou echt dat het broodfokken dan verdwijnt? Dat zou namelijk erg naief zijn.
pi_34253482
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 17:15 schreef Byte_Me het volgende:
hoe meer ik erover na denk, hoe kortzichtiger ik deze aktie vind. Nu heb je een redelijk centrale plaats, waar veel mensen komen om dieren te kopen en verkopen. Met een beetje goede wil is hier veel mogelijk que controle en voorlichting. Ga je dit verbieden, dan wordt het allemaal weer wat gedentraliseerder, met als gevolg dat er veel minder controle en voorlichting mogelijk is.
Marktplaats doet nul komma nul aan dierenwelzijn, zelfs als je een advertentie wilt melden waar mensen vragen om poesjes van 3 weken (volgens de nederlandse wet is een kitten voor 7 weken scheiden van de moeder strafbaar dus zo'n advertentie is ook tegen de eigen gebruiksvoorwaarden van Marktplaats) wordt je van het kastje naar de muur gestuurd.

Verder vind ik alle verhalen over meer voorlichting etc prachtig, maar als marktplaats het nu al verdomt om richtlijnen ed in te stellen, zal er toch eerst behoorlijke druk van gebruikers moeten komen, en wie moet dan vervolgens bepalen wat voor voorlichting er komt ? En wie gaat die controle uitvoeren ? Marktplaats zelf zeker ? Maar dat levert geen geld op natuurlijk, daar gooien ze heus wel met de pet naar. Gewoon verbieden die hap.

Marktplaats is nergens voor nodig, wil je een dier dan kun je naar een rasclub of het asiel, ben je een goede fokker dan raak je je dieren zo kwijt zonder ermee te leuren op veilingsites (zo niet dan fok je teveel voor de vraag) en wil je van je dier af dan moet je maar een beetje netwerken of het dier naar een opvang of het asiel brengen, die zoeken er dan wel een goed huis voor. Ik snap toch niet waarom mensen hun kat liever gratis meegeven aan een wildvreemde via marktplaats, mensen die een kat uit het asiel halen hebben er tenminste nog geld voor over en het asiel hier voert nog thuiscontrole uit.

Verder vind ik het een flutargument dat via advertenties zoveel te controleren en te waarschuwen valt, marktplaats laat waarschuwingsadvertenties niet eens staan, en ik heb nog nooit gehoord dat er iemand echt opgespoord en flink gestraft is voor dierenhandel via internet. Kijk maar naar dat mens uit stadskanaal, die is nog steeds volop in business en heeft blijkbaar ook nog klanten zat, anders ging ze wel iets anders verkopen, dus waarschuwingen zijn blijkbaar ook aan dovemansoren gericht. Het zou voor haar veel vervelender zijn als ze niet op marktplaats kon verkopen, dan moest ze betalen voor advertenties elders en had ze geen bereik door de hele Benelux meer.
quote:
Of denk/denken je/jullie nou echt dat het broodfokken dan verdwijnt? Dat zou namelijk erg naief zijn.
Ik denk niet dat broodfokken zo zal verdwijnen, maar ik vind het niet nodig broodfokkers een prachtinstrument voor hun marketing in handen te geven. De meeste mensen kunnen niet zo 123 een site opnoemen waar ze een kat kunnen kopen, maar iedereen kent Marktplaats. Er is geen andere site die zo'n bereik heeft.

Er lijken zelfs mensen op verkeerde ideeen gebracht te zijn, want het achtertuinfokken lijkt alleen maar sterk toe te nemen en er is op Marktplaats ook een levendige handel in fokdieren waar te nemen, kijk maar eens naar al die advertenties waarin wordt benadrukt dat de poes niet geholpen is, of dat een kater al eens een nest heeft verwekt. Ik las pasgeleden het verhaal van een kater die naar zijn negende (!!) eigenaar ging, en hij was 2 jaar oud.

[ Bericht 27% gewijzigd door pumpkin_Ruby op 19-01-2006 20:43:28 ]
  vrijdag 20 januari 2006 @ 11:11:13 #61
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_34271632
  † In Memoriam † vrijdag 20 januari 2006 @ 12:00:55 #62
7074 moussy
kuttekop
pi_34273240
http://www.prikpagina.nl/read.php?f=156&i=40988&t=40988

eens zien of dat nog wat wil helpen
Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_34273325
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 20:33 schreef pumpkin_Ruby het volgende:

[..]

Marktplaats doet nul komma nul aan dierenwelzijn, zelfs als je een advertentie wilt melden waar mensen vragen om poesjes van 3 weken (volgens de nederlandse wet is een kitten voor 7 weken scheiden van de moeder strafbaar dus zo'n advertentie is ook tegen de eigen gebruiksvoorwaarden van Marktplaats) wordt je van het kastje naar de muur gestuurd.

Verder vind ik alle verhalen over meer voorlichting etc prachtig, maar als marktplaats het nu al verdomt om richtlijnen ed in te stellen, zal er toch eerst behoorlijke druk van gebruikers moeten komen, en wie moet dan vervolgens bepalen wat voor voorlichting er komt ? En wie gaat die controle uitvoeren ? Marktplaats zelf zeker ? Maar dat levert geen geld op natuurlijk, daar gooien ze heus wel met de pet naar. Gewoon verbieden die hap.

Marktplaats is nergens voor nodig, wil je een dier dan kun je naar een rasclub of het asiel, ben je een goede fokker dan raak je je dieren zo kwijt zonder ermee te leuren op veilingsites (zo niet dan fok je teveel voor de vraag) en wil je van je dier af dan moet je maar een beetje netwerken of het dier naar een opvang of het asiel brengen, die zoeken er dan wel een goed huis voor. Ik snap toch niet waarom mensen hun kat liever gratis meegeven aan een wildvreemde via marktplaats, mensen die een kat uit het asiel halen hebben er tenminste nog geld voor over en het asiel hier voert nog thuiscontrole uit.

Verder vind ik het een flutargument dat via advertenties zoveel te controleren en te waarschuwen valt, marktplaats laat waarschuwingsadvertenties niet eens staan, en ik heb nog nooit gehoord dat er iemand echt opgespoord en flink gestraft is voor dierenhandel via internet. Kijk maar naar dat mens uit stadskanaal, die is nog steeds volop in business en heeft blijkbaar ook nog klanten zat, anders ging ze wel iets anders verkopen, dus waarschuwingen zijn blijkbaar ook aan dovemansoren gericht. Het zou voor haar veel vervelender zijn als ze niet op marktplaats kon verkopen, dan moest ze betalen voor advertenties elders en had ze geen bereik door de hele Benelux meer.
[..]

Ik denk niet dat broodfokken zo zal verdwijnen, maar ik vind het niet nodig broodfokkers een prachtinstrument voor hun marketing in handen te geven. De meeste mensen kunnen niet zo 123 een site opnoemen waar ze een kat kunnen kopen, maar iedereen kent Marktplaats. Er is geen andere site die zo'n bereik heeft.

Er lijken zelfs mensen op verkeerde ideeen gebracht te zijn, want het achtertuinfokken lijkt alleen maar sterk toe te nemen en er is op Marktplaats ook een levendige handel in fokdieren waar te nemen, kijk maar eens naar al die advertenties waarin wordt benadrukt dat de poes niet geholpen is, of dat een kater al eens een nest heeft verwekt. Ik las pasgeleden het verhaal van een kater die naar zijn negende (!!) eigenaar ging, en hij was 2 jaar oud.
Nu heb je het over de situatie, zoals die is. Prima, hier ga ik volledig in mee. Als de situatie zo slecht is moet daar iets aan worden gedaan. Mijn punt is dat je er geen flikker mee opschiet door dierenadvertenties te verbieden. Dat er betere oplossingen zijn, die misschien wat meer inspanning vergen, maar die mijns inziens een beter resultaat zullen hebben. Geen dierenadvertenties op marktplaats? ach, genoeg alternatieven.

Kortgezegd is mijn filosofie:
Niet verbieden, maar verbeteren.

Kijk bijvoorbeeld naar drugs. Je kunt zoals in Amerika een "war on drugs" beginnen. Helpt dat iets? Nee, natuurlijk niet. Je kunt ook drugsverslaafden opvangen, helpen, methadon geven. Helpt dat dan iets? In ieder geval een stukje minder criminaliteit, omdat die junks geen autoradios hoeven te jatten.
pi_34274506
Klinkt goed, maar ik denk niet dat je dierenhandel met drugs kunt vergelijken.
Ook niet qua benadering
Marktplaats helpt niet, vangt niet op etc.
  vrijdag 20 januari 2006 @ 13:05:18 #65
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_34275426
In het algemeen is dierenhandel wellicht groter dan de drugshandel.. of zeker een gelijke.. Als je dan over illegale handel hebt. En dan nog eens de 'legale' dierenhandel er bij... pffff
En zit wel groot verschil in hoe je het moet aanpakken ja..
  vrijdag 20 januari 2006 @ 14:02:09 #66
19242 yavanna
Results may vary.
pi_34277479
Naast Marktplaats zijn er nog talloze advertentie site's waar dieren worden aangeboden.
Als MP geen dieren meer verkoopt, gaat de dierenhandel geheel over naar die andere site's, die sowieso nu vaak ook al vol staan met dieren advertentie's, zoals Speurders,2ehands.nl etc
Als die stoppen komen er weer nieuwe etc etc.
En dan heb je nog de kranten, viavia etc etc.

Het is niet zo dat wanneer MP geen dieren advertentie's meer aan neemt, ook maar iets stopt mbt dieren(handel).

Mijn inziens moet onze regering hier echt eens iets moet doen.
Zij zijn nu voor een groot deel verantwoordelijk dat die puppyfokkers, broodfokkers
en ander gespuis hun gang maar kunnen gaan.

De controle op broodfokkers etc is minimaal te noemen en als ze al eens betrapt worden,
is de boete vaak bedroevend laag, laat staan dat ze opgesloten worden voor het leed dat ze aanrichten.

Een ander deel zijn de potentiele dieren kopers.
Er worden honderden/ duizenden puppys bij broodfokkers en handeleren gekocht!!
Zonder kopers geen handel!!

En dan zie ik wel eens berichtjes ergens staan dat mensen een ziek hondje hebben gekocht , uit een vieze donkere stal vandaan, maar als je dan vraagt of ze dit hebben gemeld bij bv de dierenbescherming, 'euhhhh...nou nee....want dit en want dat....
En ondertussen gaan die broodfokkers fijn door.

Hierboven werd ergens een voorbeeld aangehaald van die vrouw uit Stadskanaal en dat haar advertentie's nog op Mp staan.
MP verwijderd al haar advertentie's wanneer men dit meld, maar intressanter is dan nog,
waarom kan dit mens nog steeds doorgaan, waarom, na al die keren dat de
dierenbescherming bij haar is geweest etc etc.

Omdat de huidige wetgeving zo ligt, dat dit soort lui amper aangepakt worden!
Dan is het fijn dat MP haar advertentie's verwijderd, beter zou zijn wanneer dit mens
ergens in een cel gegooid werd, zodat er helemaal geen sprake is van haar advertentie's
op MP.........
pi_34280222
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 12:00 schreef moussy het volgende:
http://www.prikpagina.nl/read.php?f=156&i=40988&t=40988

eens zien of dat nog wat wil helpen
Kun je dat niet beter op een algemener prikbord zetten dan dat van de pagina over Den Helder.
  vrijdag 20 januari 2006 @ 15:31:43 #68
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_34280672
Op hoe meer plaatsen des te beter
pi_34281452
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 15:31 schreef TechXP het volgende:
Op hoe meer plaatsen des te beter
Jij hebt het dus ook al gedaan?

Ik wel in ieder geval.
  vrijdag 20 januari 2006 @ 16:29:48 #70
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_34282575
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 15:53 schreef Eveli het volgende:
Jij hebt het dus ook al gedaan?

Ik wel in ieder geval.
Ik ben het al op vele plekken tegen gekomen. En ben het ook gestart
  vrijdag 20 januari 2006 @ 16:31:21 #71
8372 Bastard
Persona non grata
pi_34282632
Hmm.. we hebben gisteren onze hond aangeboden op marktplaats.. is de bedoeling dat dat ook niet meer kan?

Krijg je lekker volle asiels van dan
The truth was in here.
  vrijdag 20 januari 2006 @ 16:48:14 #72
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_34283210
waarom doe je de hond weg? En je kan beter gewoon bij asiels vragen of ze bericht kunnen rondgaan betreffende jullie dier. Er zijn ook stichtingen die helpen bij herplaatsing.
  vrijdag 20 januari 2006 @ 16:51:21 #73
8372 Bastard
Persona non grata
pi_34283322
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 16:48 schreef TechXP het volgende:
waarom doe je de hond weg? En je kan beter gewoon bij asiels vragen of ze bericht kunnen rondgaan betreffende jullie dier. Er zijn ook stichtingen die helpen bij herplaatsing.
Dat zal best, maar ik zoek liever zelf de nieuwe baas uit.. vandaar.
The truth was in here.
pi_34285837
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 16:31 schreef Bastard het volgende:
Hmm.. we hebben gisteren onze hond aangeboden op marktplaats.. is de bedoeling dat dat ook niet meer kan?

Krijg je lekker volle asiels van dan
dat raakt echt kant noch wal, er komen natuurlijk niet meer goede tehuizen door marktplaats itt het asiel, en als je zelf de nieuwe baas van je hond wil uitzoeken kan dat ook via het asiel/dierenarts/huisaanhuiskrantje/supermarktprikbord/kennissenkring etc. Als het bij je in de buurt is kun je tenminste nog eens gaan checken, kijk maar bij de vermist-afdeling van marktplaats van hoeveel mensen het dier verdwijnt/wordt doorverkocht nadat het via marktplaats is herplaatst. "En het was nog wel zo'n aardig stel met kindertjes"

Wil niet zeggen dat het altijd misgaat via marktplaats natuurlijk, maar het is ook geen noodzakelijk medium. Breng je huisdier in ieder geval weg naar het nieuwe adres (afhalen doen ze maar bij de Chinees), laat de nieuwe baasjes zich legitimeren en maak een afspraak voor een vervolgbezoekje.
pi_34299609
Lol nog een reactie terug gekregen ook
quote:
Beste Setambre,

Hartelijk dank voor uw bericht.

Wanneer wij meldingen krijgen van broodfokkers, nemen wij dit serieus.
Wij weren broodfokkers van de site, maar wij dienen hier wel gegronde
bewijzen voor te ontvangen. Mocht u dergelijke bewijzen hebben, dan
ontvangen wij deze graag, inclusief kopieën van de betreffende
advertenties en het e-mailadres van de betreffende adverteerder.

Met vriendelijke groet,

Liesbeth

Helpdesk medewerker
www.marktplaats.nl
"The more you know who you are, and what you want, the less you let things upset you."
  zaterdag 21 januari 2006 @ 08:00:46 #76
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_34302455
Dat is standaard reactie nummer 1... nu moet je mailen.. krijg je standaard reactie nummer 2.. en ze hebben nog geen standaard reactie nummer 3.. iig niet gekregen.. zouden ze me nu negeren?
pi_34304765
quote:
Op zondag 15 januari 2006 23:48 schreef Amstaf het volgende:
Ik ben het hier helemaal mee eens en ik ga ook absoluut niet tekenen. Je kunt broodfokken toch zo moeilijk tegengaan, ik denk dathet beter via marktplaats kan gebeuren dan via andere slinkse manieren. En inderdaad, als je weet hoe je moet zoeken kun je zo ook hele gezonde dieren vinden en voor veel goede fokkers (van cavia's weet ik het sowieso) is het ook een manier van hun dieren aanbieden, aan andere goede fokkers of als knuffelcavia.

Oftewel, ik ben tegen deze actie.
I had a signature once. It was awful.
pi_34316874
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 12:38 schreef Bluezz het volgende:
Klinkt goed, maar ik denk niet dat je dierenhandel met drugs kunt vergelijken.
Ook niet qua benadering
Marktplaats helpt niet, vangt niet op etc.
de vergelijking gaat dan ook niet om drugs, maar om het verschil tussen verbieden en verbeteren.
  zaterdag 21 januari 2006 @ 20:48:30 #79
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_34322707
Ik doe ook niet mee, die hele rissen advertenties van broodfokkers moeten ze er maar meteen weer er vanaf vegen.
Als je iets te koop zet waarvan ze denken dat het meer dan 200 euro op gaat brengen zijn ze er óók als de kippen bij om het er af te halen dus dan kunnen ze de advertenties van die fokfabrieken ook wel verwijderen.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_34423784
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 01:21 schreef Setambre het volgende:
Lol nog een reactie terug gekregen ook
[..]
Ik heb ook een reactie ontvangen:
quote:
Geachte meneer/mevrouw,

Hartelijk dank voor uw bericht.
De rubriek "dieren" is, net als vele anderen, een populaire rubriek op
Marktplaats.nl die voorziet in een behoefte van een grote groep
gebruikers. Vele dieren vinden hierdoor een goed, nieuw tehuis. Net als
in de echte wereld, komt het helaas ook op Marktplaats.nl voor dat een
kleine groep soms minder goede bedoelingen heeft. Het is daarom van
groot belang, dat gebruikers zich goed verdiepen in een potentiële
aankoop, temeer wanneer het een dier betreft. Vanuit Marktplaats.nl
adviseren we onze gebruikers te allen tijde om vooral in persoon te
handelen. Er gaat niets boven een persoonlijke inspectie.

Marktplaats.nl heeft als advertentiesite een faciliterende rol; we
bieden een internetplatform waar adverteerders en geïnteresseerden de
kans krijgen elkaar te ontmoeten. Dit neemt niet weg dat wij waar
mogelijk ingrijpen, mochten er zaken gebeuren die in strijd zijn met de
Nederlandse wetgeving en/of de Marktplaats.nl gebruikersovereenkomst
(waar alle gebruikers zich aan conformeren). Wanneer gebruikers een
vermoeden hebben over mogelijke misstanden, dan verzoeken we hen ons
hierover direct te informeren. Alle meldingen van onze gebruikers nemen
we serieus en worden snel behandeld. Zo ook wanneer we meldingen krijgen
over potentiële broodfokkers. Echter dienen wij hier wel gegronde,
aantoonbare bewijzen voor te ontvangen.

Met vriendelijke groet,

Henk Jan

Helpdesk medewerker
www.marktplaats.nl
  dinsdag 24 januari 2006 @ 20:43:21 #81
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_34424739
Ah ja.. standaard mail.. heb ik nog een reactie op.. zal die even plaatsen straks
  dinsdag 7 maart 2006 @ 16:10:01 #82
133023 Zwaffel
freaking frack
pi_35812646
schop. getekend.
pi_35844465
Op TV bij Tros Radar werd eindelijk eens goed aandacht aan besteed: Puppieleed/hondenhandel/uitgemergelde fokteefjes....vreselijk vreselijk. En het gebeurt meer en meer.

Pups worden gefokt onder erbarmelijke omstandigheden en geïmporteerd uit zgn oostbloklanden. "Rashondjes" zijn zo veel goedkoper omdat er laks omgegaan wordt met het fokbeleid. Sterker nog: ze fokken zoveel mogelijk hondjes in zo kort mogelijke periode. Fokteefjes van 2,5 jaar die al 5 ! nestjes hebben gehad. Ze zijn nog niet bevallen of ze moeten weer. ....

Sterk vervuilde hokken, geen fris drinkwater. Pups worden met 2 weken al bij de moeder weggehaald. Ze zijn ongezond, leren zo geen hondentaal, worden niet ingeprent, gesocialiseerd etc. met alle nare gevolgen van dien.

Is het prijskaartje nou werkelijk ZO belangrijk dat we zo omspringen met onze geliefde viervoeter?

Koop geen pup van "farms", internet zoals marktplaats, via via enz. Dit zijn handelaren !!!
Alleen door geen pups meer van deze handelaren te kopen, kan het gestopt worden.

Zoekt u een pup, informeer dan eens bij de rasvereniging. Deze zijn er niet voor niets !!!

Al eerder heb ik advertenties geplaatst op marktplaats.nl en via via.nl tegen deze hondenhandel. Ik werd vervolgens bedreigd met de dood.

Laat dit aub een waarschuwing zijn. Het zijn mensen zonder enig gevoel en zonder enige kennis. Hoe het hondje uiteindelijk terecht komt en hoe hij zich zal kunnen ontwikkelen laat ze helemaal koud.
Ze zien het puur als inkomsten. Het wordt niet voor niets de "hondenbioindustrie" genoemd.

Walgelijk

Deel 1

Enkele voorbeelden van farms: ze brengen het zo mooi, maar je moest eens weten.....
http://www.puppykennel.nl/

www.puppykennel.com

http://www.puppy-paradijs.be/

http://www.kleintjesmarkt.nl

www.marktplaats.nl

http://dieren.tweedehands.net/honden-puppy-s

www.viavia.nl

http://www.petcenter.be/

http://www.bolkshof.be/index.php

www.speurders.nl

http://www.dogy.be/?gclid=CNzU_cfB0YMCFTLGEAodZhu20Q

Let op: Schokkende foto's
http://www.dogheart.hu/dogmengele.htm

Oproep:
Plaats advertenties op desbetreffende sites. Keer op keer op keer.
Zo maak je het een stuk lastiger voor de handelaren.

[ Bericht 2% gewijzigd door CarDani op 09-03-2006 10:00:13 ]
  woensdag 8 maart 2006 @ 15:16:08 #84
133023 Zwaffel
freaking frack
pi_35846465

kadavers

kadavers van puppy honden

[ Bericht 27% gewijzigd door Zwaffel op 08-03-2006 15:31:03 ]
pi_35846502
Link naar deel 1

Laatste post uit deel 1
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 15:14 schreef NanKing het volgende:

[..]

Even jouw redenatie doortrekken; Jij hebt toch ook niet gevraagd om geboren te worden? Ik kan begrijpen dat je tegen dierenleed bent, ik kan begrijpen dat je daar voor in actie wilt komen. Ik kan begrijpen dat je van dieren houdt meer als dat je van mensen houdt.
Maar naar mho trek jij het te ver door. Je kunt wel blijven roepen dat mensen dieren uit asielen moeten halen, maar kijk ook naar de realiteit. Mensen willen pups dat willen we al zo lang sinds honden huisdieren zijn. En ipv mensen alleen maar doorverwijzen naar asielen, waar veel mensen de hond zeker weten naar een week al weer terug brengen om ze niet met een getraumatiseerde hond om kunnen gaan. Kun je ze beter alternatieve bieden.
Het is leuk dat jij een wereld voor ogen hebt, en ik zou die wereld het liefste ook zo zien.
Maar we leven niet in fantasialand. Dus het beste wat je kunt doen is mensen op goede fokkers wijzen, leren hoe mensen met honden op moeten gaan en ze inlichten over broodfokkers van de ergste soort.
ijs_beer fan!
  woensdag 8 maart 2006 @ 15:29:40 #86
133023 Zwaffel
freaking frack
pi_35846688
vreselijk die foto's
pi_35846751
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 15:29 schreef Zwaffel het volgende:
vreselijk die foto's
Die praktijken zijn dan ook vreselijk
pi_35847121
lekkere plaatjes
jobensaskia.nl
Oi to the punks! Oi to the skins! Oi to the world and everybody wins!
pi_35847326
Moeten ze achter linkjes denken jullie? Ik vind eigenlijk van niet.

-edit- het is een greep uit de foto's achter de link zie ik nu (zit op mijn werk, kan niet te veel openen)

[ Bericht 60% gewijzigd door Blues op 08-03-2006 15:59:18 ]
  woensdag 8 maart 2006 @ 15:53:22 #90
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_35847341
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 15:14 schreef NanKing het volgende:
Even jouw redenatie doortrekken; Jij hebt toch ook niet gevraagd om geboren te worden? Ik kan begrijpen dat je tegen dierenleed bent, ik kan begrijpen dat je daar voor in actie wilt komen. Ik kan begrijpen dat je van dieren houdt meer als dat je van mensen houdt.
Dat zeg ik nergens. Ik hou ook van mensen.. Nou ja.. niet iedereen Ik koop ook fair trade. Enzo.
quote:
En ipv mensen alleen maar doorverwijzen naar asielen, waar veel mensen de hond zeker weten naar een week al weer terug brengen om ze niet met een getraumatiseerde hond om kunnen gaan. Kun je ze beter alternatieve bieden.
Je kan een getraumatiseerde hond nemen of je neemt een dier van een fokker en voedt het verkeerd op. Kan beiden. Het gaat mij er om dat mensen denken over het aanschaffen van een dier. En dat doen ze niet echt als ze maar gewoon aanschaffen en aanschaffen. Iemand die een dier uit een asiel neemt neemt een bewuste keuze om een dier te helpen.
En er zijn genoeg niet-getraumatiseerde dieren die gewoon weggedaan worden doordat baasje overlijd etc. Genoeg keuzes. Door te kopen van fokkers zorg je voor meer vraag en uiteindelijk meer dieren. Meer dieren dan plekken. Zoals nu het geval is.
quote:
Het is leuk dat jij een wereld voor ogen hebt, en ik zou die wereld het liefste ook zo zien.
Maar we leven niet in fantasialand. Dus het beste wat je kunt doen is mensen op goede fokkers wijzen, leren hoe mensen met honden op moeten gaan en ze inlichten over broodfokkers van de ergste soort.
Het is geen fantasiewereld. Het is een realistische wereld. Dat betekent ook dat ik kan richten op dat men niet een dier moet nemen. Ik ga dus zeker niet mensen aanraden om dan maar bij een fokker te halen die als goed bekend staat. Dat iets wellicht niet bereikt wordt in mijn leven betekent niet dat ik me daar maar neer bij moet leggen toch? Anders moet je je ook neerleggen bij zoiets als broodfokkers.
  woensdag 8 maart 2006 @ 15:53:35 #91
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_35847354
Potverdikkie waarom heb ik nou weer op die link geklikt
pi_35848055
Hebben jullie radar gezien? Zo niet kijk dan even op uitzendinggemist.nl
Ze hadden een hele indrukwekkende reportage over broodfokkers uit het oostblok.
Volgende week laten ze zien hoe de handel verder gaat in Nederland..
  woensdag 8 maart 2006 @ 16:16:20 #93
133023 Zwaffel
freaking frack
pi_35848131
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 15:52 schreef Bluezz het volgende:
Moeten ze achter linkjes denken jullie? Ik vind eigenlijk van niet.

-edit- het is een greep uit de foto's achter de link zie ik nu (zit op mijn werk, kan niet te veel openen)
ik vind van niet. Zo zien mensen gelijk wat er mis is. Confronterend,maar het werkt meestal wel
pi_35848150
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 16:14 schreef Troeta het volgende:
Hebben jullie radar gezien? Zo niet kijk dan even op uitzendinggemist.nl
Ze hadden een hele indrukwekkende reportage over broodfokkers uit het oostblok.
Volgende week laten ze zien hoe de handel verder gaat in Nederland..

Er loopt een topic over (deel 2 al )
Puppie en moederleed Noodkreet deel 2
pi_35850941
quote:
Je kan een getraumatiseerde hond nemen of je neemt een dier van een fokker en voedt het verkeerd op. Kan beiden. Het gaat mij er om dat mensen denken over het aanschaffen van een dier. En dat doen ze niet echt als ze maar gewoon aanschaffen en aanschaffen. Iemand die een dier uit een asiel neemt neemt een bewuste keuze om een dier te helpen.
En er zijn genoeg niet-getraumatiseerde dieren die gewoon weggedaan worden doordat baasje overlijd etc. Genoeg keuzes. Door te kopen van fokkers zorg je voor meer vraag en uiteindelijk meer dieren. Meer dieren dan plekken. Zoals nu het geval is.
Helaas komt ook minder goed volk op asielhonden af. Lees voor de fun eens op dierenasiels.com hoe veel honden voor de tweede keer worden teruggebracht naar het asiel omdat de hond niet met de poes overweg kon, Of ergere dingen zoals verwaarlozing e.d. Heb je een hond terug die voor de tweede keer wat heeft meegemaakt.

En als je de honden in de asiels bekijkt is het misschien 1 op de 50 waarvan het baasje is overleden en dat zijn vaak poedeltjes of schoothonden. Dat vind niet iedereen leuk om te hebben.
En als ik het verder zie zijn het vooral honden die aan een boom zijn vastgebonden, bij het asiel afgeleverd met een kutsmoes (hij kan niet aarden) of echt getraumatiseerde mishandelde honden die niet met kinderen en katten overweg kunnen en een baasje nodig hebben die al ervaring heeft met moeilijke honden en hoe ze op te voeden. Dit zijn voldoende argumenten waarom mensen die beginnen met een hond naar een fokker gaan voor een pup en niet naar het asiel.
pi_35851083
toch moet je honden van een fokker net zo hard opvoeden
anders kan die later alsnog bijgeschreven worden in het bestand van het lokale asiel
jobensaskia.nl
pi_35851145
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 17:50 schreef Uhmmie het volgende:
anders kan die later alsnog bijgeschreven worden in het bestand van het lokale asiel
Zeker. En bepaalde rassen moet je echt concequent opvoeden. Asielhond of niet.
pi_35851204
Dat zal bij ons trouwens nog wat worden. Hadden laatst de hond van m'n vader om een paar dagen op te passen, en dan gaat m'n vriend dus de kat vanalles lekkers voeren en de hond mag niks- hond snapt dat niet en voelt zich daarna toch wat jaloersig.
Er moet straks echt voor zowel hond als kat een lijn worden getrokken en dan mag niet een van de twee voorgetrokken worden.
  woensdag 8 maart 2006 @ 19:20:41 #99
133023 Zwaffel
freaking frack
pi_35853819
quote:
To : *******
From : Info@puppykennel.nl

Dit is een automatische email van puppykennel.nl

Gezien het grote aantal aanvragen per email is het mogelijk dat we u bericht niet tijdig kunnen behandelen.
Voor inlichtingen kunt u ons wel steeds bellen op telefoonnummer 0032 473 986 078

Het puppykennel Team

www.puppykennel.nl
  woensdag 8 maart 2006 @ 19:32:56 #100
78780 deedeetee
pi_35854274
En gebeurt er nog iets hier ? Mijn advertentie staat er nog steeds op
  woensdag 8 maart 2006 @ 19:35:52 #101
133023 Zwaffel
freaking frack
pi_35854392
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 19:32 schreef deedeetee het volgende:
En gebeurt er nog iets hier ? Mijn advertentie staat er nog steeds op
bovenstaande mail van puppykennel gekregen. kan natuurlijk eens gaan bellen of het mogelijk is om 30 honden te kopen. Kan alleen niet opnemen
  woensdag 8 maart 2006 @ 19:49:33 #102
78780 deedeetee
pi_35854903
Toen ik net ff naar m'n advertentie keek viel het me op dat er elke dag weer nieuwe advertenties tussen staan van handelaars. Het is écht bar en boos daar op marktplaats. Daar horen ze zélf tegen op te treden.
Laat niet meer als een advertentie per aanbieder in die rubriek erop zetten b.v. Dan vallen de handerlaren zo door de mand als ze een hele lijst met nestjes op moeten zetten.
Hoewel die in Medemblik er helemaal geen moeite mee heeft om toe te geven dat hij een ruim assortiment aan rassen heeft.
  woensdag 8 maart 2006 @ 19:50:19 #103
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_35854934
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 17:45 schreef nummer_zoveel het volgende:
Helaas komt ook minder goed volk op asielhonden af. Lees voor de fun eens op dierenasiels.com hoe veel honden voor de tweede keer worden teruggebracht naar het asiel omdat de hond niet met de poes overweg kon, Of ergere dingen zoals verwaarlozing e.d. Heb je een hond terug die voor de tweede keer wat heeft meegemaakt.
Ja kan gebeuren. Ik ken verhalen over mensen die honden terugbrengen omdat die niet bij meubilair past. En dan nemen ze een hond uit asiel omdat ze een dier willen helpen...pfff..
quote:
En als je de honden in de asiels bekijkt is het misschien 1 op de 50 waarvan het baasje is overleden en dat zijn vaak poedeltjes of schoothonden. Dat vind niet iedereen leuk om te hebben.
En als ik het verder zie zijn het vooral honden die aan een boom zijn vastgebonden, bij het asiel afgeleverd met een kutsmoes (hij kan niet aarden) of echt getraumatiseerde mishandelde honden die niet met kinderen en katten overweg kunnen en een baasje nodig hebben die al ervaring heeft met moeilijke honden en hoe ze op te voeden. Dit zijn voldoende argumenten waarom mensen die beginnen met een hond naar een fokker gaan voor een pup en niet naar het asiel.
Veel verschillende redenen waarom honden daar komen. Maar toch altijd de mensen die schuldig zijn. Ook die mensen die naar een fokker gaan voor een hond.
  woensdag 8 maart 2006 @ 19:56:40 #104
133023 Zwaffel
freaking frack
pi_35855178
vogelgriep,is dat eigelijk ook van toepassing op honden? offtopic,ik weet het.Maar ik maak me wat zorgen over de griep
  woensdag 8 maart 2006 @ 19:59:12 #105
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_35855293
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 19:56 schreef Zwaffel het volgende:
vogelgriep,is dat eigelijk ook van toepassing op honden? offtopic,ik weet het.Maar ik maak me wat zorgen over de griep
Ze kunnen geloof vatbaar zijn of verspreider. Weet dat niet helemaal zeker.

Laatste nieuws is iig dat trekvogels niet echt de grote verspreider zijn en veroorzaker van het vogelgriep. Tenminste dat zegt een duitse onderzoeker nu. Katten krijgen het door eten van dode vogels of via vissen die het krijgen doordat er mest in water terecht komt.

In Duitsland moesten honden iig aangelijnd worden. Dus ze zullen toch wel ergens een rol kunnen spelen.
  woensdag 8 maart 2006 @ 20:01:41 #106
133023 Zwaffel
freaking frack
pi_35855407
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 19:59 schreef TechXP het volgende:

[..]

Ze kunnen geloof vatbaar zijn of verspreider. Weet dat niet helemaal zeker.

Laatste nieuws is iig dat trekvogels niet echt de grote verspreider zijn en veroorzaker van het vogelgriep. Tenminste dat zegt een duitse onderzoeker nu. Katten krijgen het door eten van dode vogels of via vissen die het krijgen doordat er mest in water terecht komt.

In Duitsland moesten honden iig aangelijnd worden. Dus ze zullen toch wel ergens een rol kunnen spelen.
Hmm,mijn hond is altijd aangelijnd. hmm,naja,bij mond en klauwzeer dacht ik dat we ook allemaal doodgingen inclusief dieren,en ik leef nog steeds. Zal wel loslopen.

Mijn hondje en poesje blijven voorlopig maar mooi binnen
  woensdag 8 maart 2006 @ 20:08:18 #107
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_35855704
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 20:01 schreef Zwaffel het volgende:
Hmm,mijn hond is altijd aangelijnd. hmm,naja,bij mond en klauwzeer dacht ik dat we ook allemaal doodgingen inclusief dieren,en ik leef nog steeds. Zal wel loslopen.

Mijn hondje en poesje blijven voorlopig maar mooi binnen
Volgens mij konden honden ook varkenspest overdragen. Dus sowies uitkijken deze tijd. Met MKZ, Varkenspest, Vogelgriep uitbraken. Plus dat BSE laatste maand populair aan het worden is...
  woensdag 8 maart 2006 @ 20:08:40 #108
78780 deedeetee
pi_35855718
Zover ik weet is nog geen hond er ziek van geworden maar de mogenlijkheid wordt niet uitgesloten dat het wel kán. Honden aan gelijnd houden dus
pi_35855804
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 19:49 schreef deedeetee het volgende:
Toen ik net ff naar m'n advertentie keek viel het me op dat er elke dag weer nieuwe advertenties tussen staan van handelaars. Het is écht bar en boos daar op marktplaats. Daar horen ze zélf tegen op te treden.
Laat niet meer als een advertentie per aanbieder in die rubriek erop zetten b.v. Dan vallen de handerlaren zo door de mand als ze een hele lijst met nestjes op moeten zetten.
Hoewel die in Medemblik er helemaal geen moeite mee heeft om toe te geven dat hij een ruim assortiment aan rassen heeft.
Volgens mij interesseert ze het geen bal op marktplaats, als het maar lekker reclame oplevert, geld genereert, en ze groter kunnen worden. (Na een interview gezien te hebben met de eigenaars een tijd geleden)
  woensdag 8 maart 2006 @ 20:18:14 #110
78780 deedeetee
pi_35856156
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 20:10 schreef Bluezz het volgende:

[..]

Volgens mij interesseert ze het geen bal op marktplaats, als het maar lekker reclame oplevert, geld genereert, en ze groter kunnen worden. (Na een interview gezien te hebben met de eigenaars een tijd geleden)
Maar het is nu toch van Ebay en die * doet * niet aan dierenhandel advertenties toch
  woensdag 8 maart 2006 @ 20:32:06 #111
133023 Zwaffel
freaking frack
pi_35856710
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 20:08 schreef TechXP het volgende:

[..]

Volgens mij konden honden ook varkenspest overdragen. Dus sowies uitkijken deze tijd. Met MKZ, Varkenspest, Vogelgriep uitbraken. Plus dat BSE laatste maand populair aan het worden is...
mn ouders willen ze niet binnenhouden kut ouders.

back ontopic maar dan
  woensdag 8 maart 2006 @ 20:37:30 #112
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_35856933
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 20:18 schreef deedeetee het volgende:
Maar het is nu toch van Ebay en die * doet * niet aan dierenhandel advertenties toch
Nee, die hadden na klachten dat niet meer ingevoerd. Maar marktplaats is in principe een zelfstandig bedrijf. Maar de eigenaar is ebay idd.
  woensdag 8 maart 2006 @ 20:39:45 #113
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_35857025
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 20:32 schreef Zwaffel het volgende:
mn ouders willen ze niet binnenhouden kut ouders.
Aan de ketting leggen dan... je ouders bedoel ik he...
  woensdag 8 maart 2006 @ 20:59:56 #114
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_35857850
Marktplaats verwijderd net mijn advertentie die ik neergezet had. Hup er weer op
  woensdag 8 maart 2006 @ 21:54:16 #115
78780 deedeetee
pi_35860602
Bij de Meerhof denken ze 't gevonden te hebben : met de pup op schoot foto 's maken. Alleen zo jammer dat de pup helemaal geen aandacht heeft voor de persoon die 'm op schoot houd. Integendeel hij kijkt beide keren * weg * en is duidelijk niet op zijn gemak.
Geen reclame voor de socialisatie van de pup
Ik zou na het zien van een dergelijke foto niet enthousiast worden.

Ik zal tegen 't weekend eens een nieuwe advertentie in elkaar zetten en voor dit soort foto's ook ff waarschuwen.

Gek dat ze jou er zo vlug afvegen Tech, maa rik ben natuurlijk ook véééél liever

[ Bericht 25% gewijzigd door deedeetee op 08-03-2006 22:00:21 ]
  woensdag 8 maart 2006 @ 22:05:40 #116
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_35861038
Hm.. weer de advertentie er af. En die er sinds gisteren op stond ook. Ze vinden mij denk idd niet zo aardig
  woensdag 8 maart 2006 @ 22:09:54 #117
78780 deedeetee
pi_35861181
Je kunt zeggen wat je wilt maar die van mij gaan vast meer effect hebben op de argeloze puppie aanschaffer
Die van jou hebben meer een schokeffect en dat heeft natuurlijk ook zo z'n voordelen.Alleen jammer dat ze zo vlug weer verwijderd worden door die marktplaats sukkels
pi_35869712
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 15:53 schreef TechXP het volgende:

[..]

Dat zeg ik nergens. Ik hou ook van mensen.. Nou ja.. niet iedereen Ik koop ook fair trade. Enzo.
[..]

[..]

Het is geen fantasiewereld. Het is een realistische wereld. Dat betekent ook dat ik kan richten op dat men niet een dier moet nemen. Ik ga dus zeker niet mensen aanraden om dan maar bij een fokker te halen die als goed bekend staat. Dat iets wellicht niet bereikt wordt in mijn leven betekent niet dat ik me daar maar neer bij moet leggen toch? Anders moet je je ook neerleggen bij zoiets als broodfokkers.
Het is de taak van de fokker en de verantwoordelijkheid van de eigenaar om ervoor te zorgen dat de hond goed op zijn paats komt.
Een hond uit het asiel hoeft niet meteen getraumatiseerd te zijn, maar fokken van rassen is NODIG. Alleen op die manier houd je controle over de gezondheid, vererfelijkheid en de verdere kenmerken van het bepaalde ras. (Ik heb het nu over eerlijke fokkers dan he, niet over broodfokkers).
Als je niet meer zou fokken zou uiteindelijk de hond uitsterven. ik denk niet dat dat de bedoeling is toch?
Dan kan je maar beter naar de beste inzichten fokken en zorgen dat de pups een liefdevolle en kundige baas krijgen. En als je je houdt aan 2 nestjes per moederhond (in haar hele leven), is dat ontzettend mooi.
Bovendien nemen mensen ook vaak ondoordacht een hond uit het asiel, want de prijs ligt aanzienlijk lager en, waar ik het niet mee eens ben, is dat mensen een hond twee weken "op proef" mogen hebben. En, als asiels erg vol zitten nemen ze niet de moeite die ze zouden moeten nemen om een hond op de juiste plek te plaatsen.
Asiel heeft voordelen, maar ook nadelen. Je verheerlijkt het asiel, maar je vergeet even dat als je nooit meer een hond van een fokker neemt, de goede honden uiteindelijk uitsterven.
Inteelt hoeft niet hoor. Als je nieuw bloed wilt toevoegen importeer je een goede hond uit het buitenland (óók via de rasverenigingen) of je zoekt een goede dekreu uit het buitenland. Veel rasverenigingen hebben een soort van logboeken, waarin je kan zien hoe een bepaalde reu vererft. Met de stambomen kun je alle ouderdieren nachecken. Dat kost veel tijd en geld, maar dat heeft een fokker er voor over.
pi_35869731
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 17:50 schreef Uhmmie het volgende:
Én de fokker moet kijken of de potentiele baas genoeg kennis van honden heeft.
pi_35869782
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 20:59 schreef TechXP het volgende:
Marktplaats verwijderd net mijn advertentie die ik neergezet had. Hup er weer op
pi_35869812
Misschien een pup aanbieden van een bepaald ras en pas in de advertentie zeggen hoe het werkelijk is met een link naar dit topic of een link naar die fotoos?
Misschien dat marktplaats het dan niet herkent?
  donderdag 9 maart 2006 @ 09:29:21 #122
133023 Zwaffel
freaking frack
pi_35869905
Goeie morgen.

IK heb nog niks gehoord van die puppykennel
pi_35869929
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 09:29 schreef Zwaffel het volgende:
Goeie morgen.

IK heb nog niks gehoord van die puppykennel
Nee, die ruiken dat natuurlijk van afstand.
Veel mensen hebben het gezien op TV.
pi_35870665
En ik heb ook een advertentie geplaatst
http://www.marktplaats.nl(...)ea273721f42a5b766438
  donderdag 9 maart 2006 @ 10:16:31 #125
78780 deedeetee
pi_35870850
Je had er beter t.e.a.b. ofzo bij kunnen zetten, voor niks valt teveel op want daar loeren ze op ivm met de kosten
pi_35871017
nette advertentie

overigens.. stukje onder jouw advertentie staat iemand die 1 hond weg doet omdat het te druk is
die mense hebben verdorie 5 kinderen en 3 honden... niet zo raar dat het dan wat druk word
vind het alleen knap dat ze uit 3 honden 1tje kunnen kiezen welke er weg mag...
je zou denken.. dat er een reden is dat juist DIE weg moet
(en volgens de advertentie is het de meest geweldige hond ooit zo ongeveer)
jobensaskia.nl
pi_35871262
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 10:16 schreef deedeetee het volgende:
Je had er beter t.e.a.b. ofzo bij kunnen zetten, voor niks valt teveel op want daar loeren ze op ivm met de kosten
Hmmmm...oke
pi_35871286
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 10:23 schreef Uhmmie het volgende:
nette advertentie

overigens.. stukje onder jouw advertentie staat iemand die 1 hond weg doet omdat het te druk is
die mense hebben verdorie 5 kinderen en 3 honden... niet zo raar dat het dan wat druk word
vind het alleen knap dat ze uit 3 honden 1tje kunnen kiezen welke er weg mag...
je zou denken.. dat er een reden is dat juist DIE weg moet
(en volgens de advertentie is het de meest geweldige hond ooit zo ongeveer)
Ja, ik snap het ook niet hoor.

mensen denken langer na over de aanschaf van een auto / computer/ fiets / bankstel...noem maar op, dan over de aanschaf van een hond.
pi_35871701
Dit bericht kreeg ik via de mail.

gelukkig lezen mensen de advertentie:
quote:
Hoi,
Ik ben het helemaal met je eens, walgelijk hoe ze met de diertjes omgaan,
de reden??? de mensen willen een mooie hond maar mag niks kosten!!! de mens is hier schuldig aan.
Ik heb mijn advertentie van de week weg gehaald omdat er alleen maar dit soort walgelijke handelaren belden, ja opkopen het nest met 4 weken!!!! dat houd in dat als ik het voor het geld deed mijn kleine hummeltjes (nu 2 weken oud) over 2 weken moet afstaan aan die viespeuken!!! nooit van mijn leven!!! blijf nog liever met ze zitten!!!
kijk eens goed naar de advertentie van deze handelaren, pups opgegroeid in huis, als je de foto gaar bekijken zie je dat de angst van deze beestjes af te lezen is, de kleine dingetjes kijk ik ook naar, zit hier soms met tranen in mijn ogen te kijken naar die arme beestjes!!!
en de kutsmoes sorry voor het woord, met allergie, baby op komst enz. te gek voor woorden!!!
nou ik stop maar, kan hier boos over blijven, maar het heeft totaal geen zin als de mensen (kopers) niet verandert!!
Ga door he!!! laat je niet bedreigen door dat soort!!!
Groetjes!!
  donderdag 9 maart 2006 @ 11:22:45 #130
133023 Zwaffel
freaking frack
pi_35872207
go cardani,go cardani
pi_35872554
fijn om ook leuke reacties te krijgen!
jobensaskia.nl
  donderdag 9 maart 2006 @ 11:42:49 #132
133023 Zwaffel
freaking frack
pi_35872767
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 11:36 schreef Uhmmie het volgende:
fijn om ook leuke reacties te krijgen!
quote:
from : Willen breda scooters_en_brommers@hotmail.com
to : ********

en zonder jou ruikt het wat frisser , vuile vieze gore stinkende rotkadaver!!!!!!!
leuk genoeg? zn andere mailtjes zijn al gedelete. Die vent kan echt niet spellen
pi_35872955
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 11:42 schreef Zwaffel het volgende:

[..]

[..]

leuk genoeg? zn andere mailtjes zijn al gedelete. Die vent kan echt niet spellen

Je raakt blijkbaar een gevoelige snaar GOED ZO
Reden om door te gaan
pi_35873270
Dit mailde ik naar dogy.be:
quote:
Hallo,
Wat is de prijs van een pup uit de aanbieding?
Sint Bernard of Bordeauxdog of Newfoundlander of Mastino.
We kunnen nog niet echt een keus maken. Misschien dat de prijs doorslaggevend kan zijn.
Mvrgr.
Dit antwoord kreeg ik: (kan je nagaan dat ze die pups voor 75 euro inkopen)
quote:
650 850 650 en 850 euro volledig in orde
Neemt niet echt de moeite om fatsoenlijk antwoord te geven. Stelt niet eens vragen, terwijl het allemaal totaal verschillende honden zijn.
  donderdag 9 maart 2006 @ 12:05:47 #135
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_35873477
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 09:18 schreef CarDani het volgende:
Het is de taak van de fokker en de verantwoordelijkheid van de eigenaar om ervoor te zorgen dat de hond goed op zijn paats komt.
En dat gebeurd niet altijd
quote:
Een hond uit het asiel hoeft niet meteen getraumatiseerd te zijn, maar fokken van rassen is NODIG. Alleen op die manier houd je controle over de gezondheid, vererfelijkheid en de verdere kenmerken van het bepaalde ras. (Ik heb het nu over eerlijke fokkers dan he, niet over broodfokkers).
Als je niet meer zou fokken zou uiteindelijk de hond uitsterven. ik denk niet dat dat de bedoeling is toch?
Honden bestaan alleen maar voor de mens. Als een ras niet meer populair is dan sterft dat al uit door de marktwerking. Ik zie het liefst in de toekomst dat er geen enkel dier meer leeft alleen om de mens te dienen. Dus de dieren die er nu zijn moeten een goede plek krijgen.
Maar er dient niet meer verder gefokt te worden.
pi_35873611
quote:
En dat gebeurd niet altijd
Nee.....helaas....
quote:
Honden bestaan alleen maar voor de mens. Als een ras niet meer populair is dan sterft dat al uit door de marktwerking. Ik zie het liefst in de toekomst dat er geen enkel dier meer leeft alleen om de mens te dienen. Dus de dieren die er nu zijn moeten een goede plek krijgen.
Maar er dient niet meer verder gefokt te worden.
[/quote]
In mijn ogen is er niets mis mee, zolang beiden er mee geholpen zijn en er plezier in beleven.
  donderdag 9 maart 2006 @ 12:35:34 #137
133023 Zwaffel
freaking frack
pi_35874467
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 11:59 schreef CarDani het volgende:
Dit mailde ik naar dogy.be:
[..]

Dit antwoord kreeg ik: (kan je nagaan dat ze die pups voor 75 euro inkopen)
[..]

Neemt niet echt de moeite om fatsoenlijk antwoord te geven. Stelt niet eens vragen, terwijl het allemaal totaal verschillende honden zijn.
gvd,ik had ook gemailt,met het verkeerde mailadres
  donderdag 9 maart 2006 @ 12:43:22 #138
133023 Zwaffel
freaking frack
pi_35874663
techXP? heet jij frank?
  donderdag 9 maart 2006 @ 12:49:04 #139
133023 Zwaffel
freaking frack
pi_35874824
quote:
Een paar punten voor u op een rijtje gezet waaraan u een eventuele broodfokker kunt herkennen:

* U kunt door meer te betalen een stamboom bij uw pup kopen. => Een goede fokker levert altijd pups met stamboom zonder dat u daar één cent extra voor hoeft te betalen.
* Uw pup kan thuis worden bezorgd. => Een goede pup haalt u op bij de fokker thuis.
* De pups liggen in een schuur of stal en u ziet geen moeder. => Bij een goede fokker is de moeder van de pups altijd aanwezig. Laat u dus niet afschepen met allerlei smoezen van overleden moeders, moeders bij dierenartsen enz. Een teef hoort bij haar pups en pups horen bij hun moeder, ook als ze 8 weken zijn.
Wanneer pups in een schuur of stal liggen, worden ze niet goed genoeg gesocialiseerd.
* Een fokker verkoopt meerdere rassen. => Normaal gesproken fokt een goede fokker één ras. Uiterst zelden gebeurt het dat een labradorfokker bijvoorbeeld ook Golden Retrievers fokt, maar nooit 3 of meer rassen en ook geen rassen die veel van elkaar verschillen (bijvoorbeeld Labrador, Jack Russel en Cavalier King Charles Spaniël).
* De fokker vraagt u niet naar uw persoonlijke omstandigheden of achtergrond. U kunt zo een pup van hem kopen. => Een goede fokker zal wat (privé-)zaken van u willen weten voordat hij een pup aan u wil verkopen. Hij is zo betrokken met zijn pups dat hij zich ervan wil overtuigen dat zij goed terecht komen.
* Er zijn geen geldige papieren van de ouders aanwezig. => Een goede fokker heeft van beide ouders alle benodigde papieren in huis of kopieën van de benodigde papieren zoals omschreven op de checklist.
* Pups van verschillende leeftijden. => Een goede fokker heeft heel soms twee nesten met slechts enkele weken leeftijdsverschil tussen. Maar bijvoorbeeld niet 2 pups van 10 weken, 3 pups van 12 weken en 1 pup van 8 weken. Dat is vreemd en we raden u aan om ook goed op voorgaande punten te letten om uzelf ervan te overtuigen dat de rest wel in orde is!
* Er zijn broodfokkers met geweldige websites. De presentatie van hun kennel is zo goed, dat zelfs een ervaren Labradorkenner bijna in de gladde presentatie zou trappen. Controleer dus goed de papieren van de ouders als u de fokker bezoekt. Tip: Een goede fokker heeft bijna altijd de stamboom van in ieder geval de moeder op de website staan.
Iets voor in de op?

Zal ik een uitgebreide OP maken,deze uploaden,zodat deze telkens gebruikt kan worden?
  donderdag 9 maart 2006 @ 13:07:48 #140
133023 Zwaffel
freaking frack
pi_35875396
De OP kun je hier downloaden -> Openingspost
pi_35875736
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 12:35 schreef Zwaffel het volgende:

[..]

gvd,ik had ook gemailt,met het verkeerde mailadres
oeps......en????
pi_35875750
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 12:43 schreef Zwaffel het volgende:
techXP? heet jij frank?
Dat zat ik ook al te denken
pi_35875808
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 12:49 schreef Zwaffel het volgende:

[..]

Iets voor in de op?

Zal ik een uitgebreide OP maken,deze uploaden,zodat deze telkens gebruikt kan worden?
Ja prima !
Jij kan dat vast veel beter dan ik. Ik ben nog niet zo bedreven in dat soort dingen
  donderdag 9 maart 2006 @ 13:34:40 #144
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_35876290
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 12:43 schreef Zwaffel het volgende:
techXP? heet jij frank?
Nee, ik heet Alex. Wie is Frank?

Frank M?
pi_35876542
quote:
Uw pup kan thuis worden bezorgd. => Een goede pup haalt u op bij de fokker thuis.
hier ben ik het trouwens niet helemaal mee eens

volgens mij kan je dat beter veranderen in dat je minimaal 1x bij de fokker thuis moet zijn geweest

bij mijn kat was het eerst op bezoek bij de fokker, toen de fokker op bezoek bij mij
en bovendien kwamen ze daarna in een volgend bezoek poes brengen
ok.. het is een poes en geen hond... maar dat is zeker geen verkeerde actie
en goed te combineren met "de fokker vraagt niet naar persoonlijke omstandigheden" gezien dat dus juist goed afgevangen word op die manier

je moet eigenlijk gewoon zorgen dat je pups thuis kunt bezichtigen
in hun eigen omgeving
en als ze al niet in huis mogen.. (of men wil niet dat je langs komt) zit je gewoon niet goed

en met kopen op marktplaats is het altijd handig om op het linkje "andere advertenties van deze adverteerder" te klikken
als iemand nog 10 advertenties heeft.. hoef je niet na te denken wat er aan de hand is

heb ook hier zelf namelijk best goede ervaringen mee.. je moet alleen wel goed kijken wat je doet
jobensaskia.nl
pi_35876550
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 13:34 schreef TechXP het volgende:

[..]

Nee, ik heet Alex. Wie is Frank?

Frank M?
die had ook een protestadvertentie gezet.
  donderdag 9 maart 2006 @ 13:45:48 #147
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_35876687
Ah.. nee ik ben niet Frank dus Ik ben Alex. Alex Romijn voluit
pi_35876939
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 13:45 schreef TechXP het volgende:
Ah.. nee ik ben niet Frank dus Ik ben Alex. Alex Romijn voluit
Owkeej ..

Hopen dat velen ons voorbeeld volgen en hun hart laten spreken ipv hun portemonnee.
  donderdag 9 maart 2006 @ 13:53:55 #149
133023 Zwaffel
freaking frack
pi_35877070
"broodfokkers en puppyfabrieken"

Ik herinner me niets van de plaats waar ik geboren ben.
Het was er duf en donker, en we kwamen nooit in contact met mensen.
Ik herinner me nog wel mijn moeder en haar zachte pels, maar ze was zo
dikwijls ziek en ze was heel mager.
Ze had bijna geen melk voor mij en al mijn broertjes en zusjes.
Ik herinner me dat vele van hen stierven en ik miste hen zo.
De dag dat ik van mijn moeder werd weggehaald herinner ik me nog als de dag van gisteren.
Ik was zo triestig en bang, mijn melktandjes waren nog maar pas doorgekomen.
Ik had feitelijk nog bij mijn mammie moeten blijven, maar ze was zo ziek.
Bovendien bleven de mensen zeggen dat ze geld nodig hadden en dat ze de
vuiligheid die mijn zusje en ik maakten beu waren.
Dus werden we gekooid en werden we naar een vreemde plaats gebracht.
Enkel wij beiden. We kropen dicht tegen elkaar en we waren bang.
Er was niemand om ons te knuffelen of te aaien.
Zo veel te zien, en zo veel geluiden, zo veel geuren!
We werden naar een winkel gebracht met heel veel verschillende dieren!
Sommigen kwaakten!... Sommigen miauwden!... Sommigen piepten!...
Mijn zuster en ik werden in een klein kooitje gesmeten.
Ik kon er andere puppies horen. Ik zag mensen naar me kijken.
Ik hield wel van kleine mensjes, ze leken wel lief en leuk. Ze wilden zelfs spelen!
De ganse dag bleven we in die kleine kooi.
Soms kwamen er nare mensen die op het glas klopten en ons bang maakten.
Af en toe werden we uit de kooi gehaald om vastgehouden te worden door de
mensen of gewoon om ons te bekijken.
Sommigen waren lief, weer andere deden ons pijn.
Dikwijls zeiden ze "Ooooh ... ze zijn zoooo schattig!
Ik wil er eentje!". Maar nooit gingen we met iemand mee.
Mijn zusje stierf vorige nacht, toen het donker was in de winkel.
Ik legde mijn hoofdje op haar zachte vacht en voelde het
leven uit haar magere lijfje verdwijnen.
Ik had hen horen zeggen dat ze ziek was en dat ik nu
voor een spotprijsje zou verkocht worden,
zodat ik de winkel snel zou verlaten.
Toen het levensloze lichaampje van mijn zusje uit de kooi werd
gehaald om weggegooid te worden,
was mijn zacht gehuil het enige teken van droefheid.
Vandaag kwam er familie die mij kocht! Wat een zalige dag!
Ze waren een lieve familie, ze wilden me zo graag, echt waar!
Ze kochten me een etensbak en eten en het kleine meisje
hield me zo liefhebbend in haar armen.

Ik hield zoveel van haar!

De man en de vrouw zeiden dat ik een lieve, brave puppy ben!
Ik werd Angel gedoopt. Ik hield ervan om mijn nieuwe mensen likjes te geven.
De familie zorgde goed voor mij, ze waren zo lief en aardig en zacht.
Ze leerden me het verschil tussen wat goed was en wat verkeerd was.
Ze gaven me goed te eten en heel veel liefde!
Het enige wat ik wou was om deze mensen te plezieren.
Ik hield van het het kleine meisje en genoot ervan om
met haar te spelen en rond te lopen.
Vandaag ging ik naar de dokter. Het was een vreemde plek en ik was bang.
Ik kreeg een paar spuitjes, maar mijn beste vriend, het kleine meisje,
hield me teder vast en zei dat alles in orde was. Ik was zo kalm.
De dierenarts moet trieste woorden gezegd hebben,
want mijn geliefde familie keek heel triest.
Ik hoorde moeilijke woorden zoals heupdysplasie en iets over mijn hart.
Verder verstond ik nog flarden zoals broodfokkers en puppyfarms.
Ik weet niet wat dat allemaal betekent
maar het deed me pijn om mijn familie zo triest te zien.
Maar ze hielden nog steeds van mij en ik hou ook zo veel van hen!
Ik ben nu zes maanden oud.
Terwijl de meeste pups sterk en robuust zijn en wilde spelletjes spelen,
doet elke beweging me geweldig pijn. De pijn gaat nooit weg.
Het doet pijn om te lopen en te spelen met mijn kleine lieve meisje.
Het is ook moeilijk om te adem halen.
Ik blijf mijn best doen om een sterke puppy te zijn,
zoals ik feitelijk zou moeten zijn, maar het is zo moeilijk.
Het breekt mijn hart om mijn vriendinnetje zo triest te zien.
Soms spreken de vrouw en de man over " het is misschien tijd nu".
Ik ga regelmatig naar de dierenarts, maar er is nooit goed nieuws.
Ze spreken steeds over aangeboren problemen. Ik wil enkel maar de warme
zon voelen, spelen, lopen en flodderen met mijn familie.
De vorige nacht was de pijn het ergst.
Pijn was nu een vaste gezel in mijn leven, het doet nu
zelfs pijn om recht te staan en te gaan drinken.
Ik tracht recht te geraken, maar kan enkel zachtjes huilen van de pijn.
Ik word voor de laatste keer in de auto gezet.
Iedereen is zo triest en ik weet niet waarom ...
Ben ik stout geweest?
Ik tracht altijd lief en braaf te zijn, wat kan ik toch verkeerd gedaan hebben?
Oh, als die vervelende pijn maar zou weggaan.
Als ik de tranen van mijn vriendinnetje maar kon drogen.
Ik tracht me te strekken om haar hand te likken,
maar ik kom niet verder dan een kreet van pijn.
De tafel van de dierenarts is koud. Ik ben zo bang.
De mensen aaien en strelen me, ze huilen in mijn zachte vacht.
Ik kan hun liefde en hun verdriet voelen.
Ik slaag er in om zachtjes hun handen te likken.
Zelfs de dierenarts lijkt niet zo angstaanjagend meer.
Hij is lief en ik voel mijn pijn verzachten.
De kleine meid houd me zacht vast en ik bedank
voor al de liefde die ze mij gegeven heeft.
Ik voel een zachte prik in mijn voorpoot. De pijn begint te verdwijnen,
ik krijg een vredig gevoel. Ik kan haar nu zelfs zachtjes likjes geven.
Ik kom in een droomwereld terecht, ik zie mijn moeder,
mijn broertjes en mijn zusje in een verre groene wereld.
Ze vertellen me dat daar geen pijn is, alleen vreugde en blijheid.
Ik neem afscheid van de familie, op de enige manier die ik ken,
door zachtjes met mijn staart te kwispelen en door met mijn neus te snuffelen.
Ik had gehoopt om heel veel dagen met hen door te brengen,
maar het heeft niet mogen zijn. Ik hoorde de dierenarts nog zeggen:
Puppies die in een dierenwinkel verkocht worden
zijn meestal afkomstig van "broodfokkers en puppyfabrieken" .
De pijn is nu verdwenen, maar ik weet dat het nog jaren zal duren
eer ik mijn geliefde familie terug zal zien.....
Als de dingen maar anders hadden kunnen zijn.

Dit verhaal mag elders gepubliceerd of herdrukt worden in de hoop
dat het broodfokkers zal stoppen om geldgewin na te streven in
plaats van aan het welzijn van de dieren te denken
  donderdag 9 maart 2006 @ 13:58:10 #151
133023 Zwaffel
freaking frack
pi_35877092
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 13:57 schreef CarDani het volgende:

Ik herinner me niets van de plaats waar ik geboren ben.
Het was er duf en donker, en we kwamen nooit in contact met mensen.
Ik herinner me nog wel mijn moeder en haar zachte pels, maar ze was zo
dikwijls ziek en ze was heel mager.
Ze had bijna geen melk voor mij en al mijn broertjes en zusjes.
Ik herinner me dat vele van hen stierven en ik miste hen zo.
De dag dat ik van mijn moeder werd weggehaald herinner ik me nog als de dag van gisteren.
Ik was zo triestig en bang, mijn melktandjes waren nog maar pas doorgekomen.
Ik had feitelijk nog bij mijn mammie moeten blijven, maar ze was zo ziek.
Bovendien bleven de mensen zeggen dat ze geld nodig hadden en dat ze de
vuiligheid die mijn zusje en ik maakten beu waren.
Dus werden we gekooid en werden we naar een vreemde plaats gebracht.
Enkel wij beiden. We kropen dicht tegen elkaar en we waren bang.
Er was niemand om ons te knuffelen of te aaien.
Zo veel te zien, en zo veel geluiden, zo veel geuren!
We werden naar een winkel gebracht met heel veel verschillende dieren!
Sommigen kwaakten!... Sommigen miauwden!... Sommigen piepten!...
Mijn zuster en ik werden in een klein kooitje gesmeten.
Ik kon er andere puppies horen. Ik zag mensen naar me kijken.
Ik hield wel van kleine mensjes, ze leken wel lief en leuk. Ze wilden zelfs spelen!
De ganse dag bleven we in die kleine kooi.
Soms kwamen er nare mensen die op het glas klopten en ons bang maakten.
Af en toe werden we uit de kooi gehaald om vastgehouden te worden door de
mensen of gewoon om ons te bekijken.
Sommigen waren lief, weer andere deden ons pijn.
Dikwijls zeiden ze "Ooooh ... ze zijn zoooo schattig!
Ik wil er eentje!". Maar nooit gingen we met iemand mee.
Mijn zusje stierf vorige nacht, toen het donker was in de winkel.
Ik legde mijn hoofdje op haar zachte vacht en voelde het
leven uit haar magere lijfje verdwijnen.
Ik had hen horen zeggen dat ze ziek was en dat ik nu
voor een spotprijsje zou verkocht worden,
zodat ik de winkel snel zou verlaten.
Toen het levensloze lichaampje van mijn zusje uit de kooi werd
gehaald om weggegooid te worden,
was mijn zacht gehuil het enige teken van droefheid.
Vandaag kwam er familie die mij kocht! Wat een zalige dag!
Ze waren een lieve familie, ze wilden me zo graag, echt waar!
Ze kochten me een etensbak en eten en het kleine meisje
hield me zo liefhebbend in haar armen.

Ik hield zoveel van haar!

De man en de vrouw zeiden dat ik een lieve, brave puppy ben!
Ik werd Angel gedoopt. Ik hield ervan om mijn nieuwe mensen likjes te geven.
De familie zorgde goed voor mij, ze waren zo lief en aardig en zacht.
Ze leerden me het verschil tussen wat goed was en wat verkeerd was.
Ze gaven me goed te eten en heel veel liefde!
Het enige wat ik wou was om deze mensen te plezieren.
Ik hield van het het kleine meisje en genoot ervan om
met haar te spelen en rond te lopen.
Vandaag ging ik naar de dokter. Het was een vreemde plek en ik was bang.
Ik kreeg een paar spuitjes, maar mijn beste vriend, het kleine meisje,
hield me teder vast en zei dat alles in orde was. Ik was zo kalm.
De dierenarts moet trieste woorden gezegd hebben,
want mijn geliefde familie keek heel triest.
Ik hoorde moeilijke woorden zoals heupdysplasie en iets over mijn hart.
Verder verstond ik nog flarden zoals broodfokkers en puppyfarms.
Ik weet niet wat dat allemaal betekent
maar het deed me pijn om mijn familie zo triest te zien.
Maar ze hielden nog steeds van mij en ik hou ook zo veel van hen!
Ik ben nu zes maanden oud.
Terwijl de meeste pups sterk en robuust zijn en wilde spelletjes spelen,
doet elke beweging me geweldig pijn. De pijn gaat nooit weg.
Het doet pijn om te lopen en te spelen met mijn kleine lieve meisje.
Het is ook moeilijk om te adem halen.
Ik blijf mijn best doen om een sterke puppy te zijn,
zoals ik feitelijk zou moeten zijn, maar het is zo moeilijk.
Het breekt mijn hart om mijn vriendinnetje zo triest te zien.
Soms spreken de vrouw en de man over " het is misschien tijd nu".
Ik ga regelmatig naar de dierenarts, maar er is nooit goed nieuws.
Ze spreken steeds over aangeboren problemen. Ik wil enkel maar de warme
zon voelen, spelen, lopen en flodderen met mijn familie.
De vorige nacht was de pijn het ergst.
Pijn was nu een vaste gezel in mijn leven, het doet nu
zelfs pijn om recht te staan en te gaan drinken.
Ik tracht recht te geraken, maar kan enkel zachtjes huilen van de pijn.
Ik word voor de laatste keer in de auto gezet.
Iedereen is zo triest en ik weet niet waarom ...
Ben ik stout geweest?
Ik tracht altijd lief en braaf te zijn, wat kan ik toch verkeerd gedaan hebben?
Oh, als die vervelende pijn maar zou weggaan.
Als ik de tranen van mijn vriendinnetje maar kon drogen.
Ik tracht me te strekken om haar hand te likken,
maar ik kom niet verder dan een kreet van pijn.
De tafel van de dierenarts is koud. Ik ben zo bang.
De mensen aaien en strelen me, ze huilen in mijn zachte vacht.
Ik kan hun liefde en hun verdriet voelen.
Ik slaag er in om zachtjes hun handen te likken.
Zelfs de dierenarts lijkt niet zo angstaanjagend meer.
Hij is lief en ik voel mijn pijn verzachten.
De kleine meid houd me zacht vast en ik bedank
voor al de liefde die ze mij gegeven heeft.
Ik voel een zachte prik in mijn voorpoot. De pijn begint te verdwijnen,
ik krijg een vredig gevoel. Ik kan haar nu zelfs zachtjes likjes geven.
Ik kom in een droomwereld terecht, ik zie mijn moeder,
mijn broertjes en mijn zusje in een verre groene wereld.
Ze vertellen me dat daar geen pijn is, alleen vreugde en blijheid.
Ik neem afscheid van de familie, op de enige manier die ik ken,
door zachtjes met mijn staart te kwispelen en door met mijn neus te snuffelen.
Ik had gehoopt om heel veel dagen met hen door te brengen,
maar het heeft niet mogen zijn. Ik hoorde de dierenarts nog zeggen:
Puppies die in een dierenwinkel verkocht worden
zijn meestal afkomstig van "broodfokkers en puppyfabrieken" .
De pijn is nu verdwenen, maar ik weet dat het nog jaren zal duren
eer ik mijn geliefde familie terug zal zien.....
Als de dingen maar anders hadden kunnen zijn.

Zelfde als die link van mij

Prachtig verhaal
pi_35877105
quote:
[ik moest bijna huilen
Ik ook.

Kopieren en plakken in marktplaats
spammen die handel.

Ik dacht ik plaats hem helemaal.
  donderdag 9 maart 2006 @ 14:00:50 #153
133023 Zwaffel
freaking frack
pi_35877184
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 13:58 schreef CarDani het volgende:

[..]

Ik ook.

Kopieren en plakken in marktplaats
spammen die handel.

Ik dacht ik plaats hem helemaal.
Die ads zijn binnen no time weg.
pi_35877266
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 14:00 schreef Zwaffel het volgende:

[..]

Die ads zijn binnen no time weg.
Ja, misselijkmakend

ik begin een hekel te krijgen aan die advertentiesites

De politiek aanschrijven om handel in dieren op het internet te verbieden.
  donderdag 9 maart 2006 @ 14:04:52 #155
133023 Zwaffel
freaking frack
pi_35877325
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 14:03 schreef CarDani het volgende:

[..]

Ja, misselijkmakend

ik begin een hekel te krijgen aan die advertentiesites

helpt ws geen flikker. Heb gisteren ook HVN gemailt,niks terug gehad Ik kwam iemand tegen zojuist,bij de winkel. 2 vrouwen,lopen ze tegen elkaar "ja ik heb een puppy gekocht,die man had wel heeeeeeeeeeeel veel soorten. Alleen het hok was wat vies,en ik zag geen ouders van de pup.Naja,ik heb een puppy"

donderdag 9 maart 2006 @ 14:05:34 #156
133023 Zwaffel
freaking frack
pi_35877353
techXP,je had toch een reactie op de standaard mail van marktplaats?
pi_35877373
ik vind dat gedicht oo misselijkmakend trouwens

ik weet de waarheid is hard.. maar toch
jobensaskia.nl
  donderdag 9 maart 2006 @ 14:07:03 #158
133023 Zwaffel
freaking frack
pi_35877398
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 13:41 schreef Uhmmie het volgende:

[..]

hier ben ik het trouwens niet helemaal mee eens

volgens mij kan je dat beter veranderen in dat je minimaal 1x bij de fokker thuis moet zijn geweest

bij mijn kat was het eerst op bezoek bij de fokker, toen de fokker op bezoek bij mij
en bovendien kwamen ze daarna in een volgend bezoek poes brengen
ok.. het is een poes en geen hond... maar dat is zeker geen verkeerde actie
en goed te combineren met "de fokker vraagt niet naar persoonlijke omstandigheden" gezien dat dus juist goed afgevangen word op die manier

je moet eigenlijk gewoon zorgen dat je pups thuis kunt bezichtigen
in hun eigen omgeving
en als ze al niet in huis mogen.. (of men wil niet dat je langs komt) zit je gewoon niet goed

en met kopen op marktplaats is het altijd handig om op het linkje "andere advertenties van deze adverteerder" te klikken
als iemand nog 10 advertenties heeft.. hoef je niet na te denken wat er aan de hand is

heb ook hier zelf namelijk best goede ervaringen mee.. je moet alleen wel goed kijken wat je doet
changed
pi_35877401
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 14:04 schreef Zwaffel het volgende:

[..]

helpt ws geen flikker. Heb gisteren ook HVN gemailt,niks terug gehad Ik kwam iemand tegen zojuist,bij de winkel. 2 vrouwen,lopen ze tegen elkaar "ja ik heb een puppy gekocht,die man had wel heeeeeeeeeeeel veel soorten. Alleen het hok was wat vies,en ik zag geen ouders van de pup.Naja,ik heb een puppy"

sorrie hoor, maar die mensen willen gewoon dom zijn
  donderdag 9 maart 2006 @ 14:07:43 #160
133023 Zwaffel
freaking frack
pi_35877421
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 14:06 schreef Uhmmie het volgende:
ik vind dat gedicht oo misselijkmakend trouwens

ik weet de waarheid is hard.. maar toch
uhuh. Maar wel heel erg confronterend. Arme puppy.
pi_35877454
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 14:07 schreef Zwaffel het volgende:

[..]

uhuh. Maar wel heel erg confronterend. Arme puppy.
Ja erg he.

Ik moest ook mezelf even goed houden.

donderdag 9 maart 2006 @ 14:08:51 #162
133023 Zwaffel
freaking frack
pi_35877456
is het geen idee om een "stop broodfokkers" icon te maken? en dat we die dan als usericon in gaan stellen? Ik kan niet photoshoppen...
pi_35877484
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 14:08 schreef Zwaffel het volgende:
is het geen idee om een "stop broodfokkers" icon te maken? en dat we die dan als usericon in gaan stellen? Ik kan niet photoshoppen...
OPROEPJE:

Wie kan er fotosjoppen?

sjoppen kan ik wel
  donderdag 9 maart 2006 @ 14:13:20 #164
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_35877608
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 14:03 schreef CarDani het volgende:
Politiek is lastig om te bewegen. Je moet echt mensen in de politiek hebben die iets willen doen.
Dus je moet bijvoorbeeld een persoon hebben die constant hamert op dierenwelzijn. Dus gewoon volgende keer Partij voor de Dieren stemmen Die hebben nu ook een brief naar Veerman gestuurd.

Je kan ook mailen naar andere dierenliefhebbers in de politiek zodat die wat kunnen doen. Bijvoorbeeld Krista van Velzen. Heb het mailadres nog van haar. Maar is ook te vinden op internet wel.
  donderdag 9 maart 2006 @ 14:15:51 #165
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_35877693
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 14:05 schreef Zwaffel het volgende:
techXP,je had toch een reactie op de standaard mail van marktplaats?
Ja. Ik heb 3 of 4 mails verstuurd naar hun. En op de laatste niets gehoord. Ik heb ook een brief naar speurders.nl geschreven. Die lijken eerder te bewegen voor veranderingen.

Dit was mijn mailwisseling met speurders:
quote:
Aan Speurders

Geachte heer/mevrouw,

Zoals u wellicht in de media heeft kunnen lezen is eBay gestopt met het aanbieden van mogelijkheid om dieren te verhandelen. eBay is het moederbedrijf van Marktplaats. Daarom is er onlangs ook een actie opgezet tegen Marktplaats om ze te bewegen het voorbeeld te volgen van hun moederbedrijf. Echter Marktplaats wil niets doen en ze lijken vooral te kiezen dus voor het grote geld wat er te verdienen is met de dierenhandel. Door middel van deze brief wil ik u vragen om als concurrent van Marktplaats wel te laten zien hoe het moet. Ik verzoek u dan ook om de inhoud van de brief aandachtig te lezen.

U biedt op uw site de mogelijkheid om dieren te verhandelen. Dit trekt vele broodfokkers aan, omdat die met deze handige mogelijkheden via Internet snel hun waar kwijt kunnen. De controle via Internet is lastig te doen, omdat deze personen erg goed zijn in het voordoen als iemand anders. Hiermee manipuleren ze de klant en geven ze onjuiste informatie over de dieren die ze verkopen. Dieren die bij broodfokkers vandaan komen zijn te vroeg weggehaald bij hun moeders en lijden vaak aan ziekten of lichamelijke mankementen. Dat de dieren ziek zijn, daar komt men pas later vaak achter. De dieren gaan daardoor vaak dood. Tegen de broodfokkers is vaak niets te beginnen omdat ze zichzelf erg ingedekt hebben. Ze liegen en bedriegen er op los. Sites waar ze dieren kunnen verkopen is voor hun een geschenk uit de hemel en daarom kan je ze goed tegen gaan door de mogelijkheid voor ze te ontnemen.

Niet alleen de broodfokkers zijn een probleem voor het welzijn van de dieren, maar ook de particulieren die impulsaankopen doen. Er worden vaak impulsaankopen gedaan door particulieren, welke er achter komen dat het dier toch anders is dan ze dachten en toch meer aandacht en verzorging nodig hebben. Speurders.nl biedt de mogelijkheid voor ze om snel de dieren kwijt te raken. Op speurders.nl struinen veel handelaren rond die de dieren opkopen. En zo komen de dieren terecht bij bijvoorbeeld broodfokkers die ze gebruiken voor fok of bij dierproeflaboratoria. Particulieren die impulsaankopen doen en de dieren snel kwijt kunnen raken leren niets van hun fouten en zullen in het vervolg nog gewoon impulsaankopen doen.

Kortom zorgen sites als speurders.nl dat broodfokkers hun handel snel kwijt kunnen en zorgt het dat particulieren met impulsaankopen niets van hun fouten leren. Marktplaats luistert niet naar het verzoek om de dierenhandel aan banden te leggen, dus roepen we u op om uw concurrent te laten zien hoe het moet. Ook u heeft als een grote bekende site een functie gekregen als maatschappelijk voorbeeld. We hopen dat u die functie ook wilt vervullen en de dierenhandel te stoppen op uw site. U kunt namelijk een groot verschil maken. En het dierenleed tegen te gaan.

Met vriendelijke groet,

Alex Romijn
reactie
quote:
Ten eerste bedankt voor uw suggestie.
Op dit moment is het zo dat Speurders.nl de aan en verkoop van dieren wel toestaat, maar bij enig bewijs van misstanden actie onderneemt tegen een bepaalde verkoper. Wij realiseren ons uiteraard ook de problematiek. U noemt nu de negatieve kanten. Van de andere kant zijn er ook positieve kanten aan het verhaal zoals de actie die wij met dierenasiels hebben gehouden.
We zijn verder op dit moment aan het kijken hoe hier in de toekomst mee om te gaan. Ik zal uw opmerkingen daarin meenemen.
Brief terug:
quote:
Geachte,

Bedankt voor uw snelle reactie. Het is goed dat Speurders.nl de problematiek realiseert. Het erkennen van een probleem zorgt dat er naar oplossingen gezocht kunnen worden.

Jammer genoeg zie ik als ‘dierenbeschermer’ dat het aanwijzen van schuldigen niet werkt en dat de dierenhandelaars nog steeds actief zijn en er juist steeds meer bij lijken te komen. Op een gegeven moment moet er echt drastisch iets veranderen, want dan werkt de symptoombestrijding niet meer. Dat is nu ook het geval.

Er zijn natuurlijk ook positieve kanten. Dat snappen we ook wel, maar als je het op de balans zet weegt het positieve helaas minder. De problemen met de dierenhandel is erg groot en dat moet erg veranderen. De enige manier lijkt te zijn op de dierenhandel helemaal aan banden te leggen.

U heeft het over een actie met dierenasiels. Ik heb daar helaas niets van vernomen, maar ik denk dat u via uw site dieren heeft herplaatst. Dat is een goede manier. Ik zou graag zien dat zoiets standaard zou zijn en dat dit de enige ‘dierenhandel’ zou zijn op uw site. Asielen zitten namelijk overvol. En de dierenhandel die nu bloeit via sites als Speurders.nl en Markplaats.nl zorgt dat asielen ook meer dieren krijgen.

Ik hoop dat u in de toekomst een juiste beslissing gaat nemen en dat de dieren er bij gebaat zullen zijn.

Met diervriendelijke groet,
De mails naar marktplaats moet ik even opzoeken
pi_35877703
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 13:53 schreef CarDani het volgende:

Hopen dat velen ons voorbeeld volgen en hun hart laten spreken ipv hun portemonnee.
Goed bezig jullie
Miss. een idee om het topic over marktplaats/dierenleed en deze samen te voegen?
  donderdag 9 maart 2006 @ 14:17:21 #167
133023 Zwaffel
freaking frack
pi_35877740
ik snap eigelijk niet dat hongarije er zelf niets aan doet de regering daar zal het toch wel weten?
  donderdag 9 maart 2006 @ 14:17:32 #168
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_35877745
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 14:09 schreef CarDani het volgende:
OPROEPJE:

Wie kan er fotosjoppen?
ik
  donderdag 9 maart 2006 @ 14:18:16 #169
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_35877772
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 14:17 schreef Zwaffel het volgende:
ik snap eigelijk niet dat hongarije er zelf niets aan doet de regering daar zal het toch wel weten?
*kuch* corruptie *kuch*
  donderdag 9 maart 2006 @ 14:19:56 #170
133023 Zwaffel
freaking frack
pi_35877827
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 14:18 schreef TechXP het volgende:

[..]

*kuch* corruptie *kuch*
Ten koste van arme hondjes. Snappen die schapen dan niet,dat dit niet oke is kut regering
pi_35878169
[quote]Op donderdag 9 maart 2006 14:16 schreef Bluezz het volgende:

Goed bezig jullie
Miss. een idee om het topic over marktplaats/dierenleed en deze samen te voegen?
Actie tegen dierenhandel op Marktplaats.nl
Deze?
pi_35878174
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 14:13 schreef TechXP het volgende:

[..]

Politiek is lastig om te bewegen. Je moet echt mensen in de politiek hebben die iets willen doen.
Dus je moet bijvoorbeeld een persoon hebben die constant hamert op dierenwelzijn. Dus gewoon volgende keer Partij voor de Dieren stemmen Die hebben nu ook een brief naar Veerman gestuurd.

Je kan ook mailen naar andere dierenliefhebbers in de politiek zodat die wat kunnen doen. Bijvoorbeeld Krista van Velzen. Heb het mailadres nog van haar. Maar is ook te vinden op internet wel.
Ik ga Balkenende verleiden
  donderdag 9 maart 2006 @ 14:32:00 #173
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_35878249
Laat ik vooropstellen dat ik volledig tegen dit soort praktijken ben en dat de mensen achter die farms wat mij betreft aan de hoogste boom mogen. Ik ben zeker geen fan van lieden als dierenbevrijdingsfront, maar daar zouden ze best een langs mogen gaan.

Dan de oorzaken die ik hier lees (en ik heb niet alles gelezen geef ik toe): gemakzucht, prijs, onkunde, maar er ontbreekt een hele belangrijke, de instandhouding van de vraag en de eigen keuzevrijheid.
Iets meer als 2 jaar geleden zochten we een pup. Wij naar een echte rasfokker, stambomen, referenties, alles nagekeken in orde, paar keer langs geweest. Alleen wat een hoop fokkers tegenwoordig doen is jouw je pup niet laten kiezen, maar aangeven welke je voor een hoop geld mee 'mag' nemen. Het koopcontract bevatte dan ook nog eens een aantal clausules, zoals na een half jaar langskomen, als de pup niet goed opgevoed word (ter hun beoordeling icm met een onafhankelijke derde) terugvordering (je moest tekenen voor accoord).
Hoe dan ook, zelf kiezen was er niet bij, zij wisten wel wat goed voor je was. De vorige hond heb ik zelf op gevoel uit een nest geplukt en heb ik 16 jaar plezier mee gehad. Zij zagen graag dat de juiste hond bij de juiste persoon terecht kwam (ze zien hun honden natuurlijk graag prijzen winnen, dat levert knaken op)

We zijn er weg gegaan en een ander gekozen. Probleem is dat een hoop mensen zeggen, dit is me teveel moeite, ik zoek het makkelijker op. En zie daar alles wat er nodig is om de farms te laten ontstaan. De consument kan ze links laten liggen, maar zolang de goede fokkers op deze manier door blijven gaan, blijft er ruimte voor deze praktijken. Tuurlijk zal er altijd meer vraag dan aanbod zijn, een goede fokker fokt niet door alleen voor een paar pups extra en gezien alle perikelen met doorfokken van gewilde rassen de afgelopen jaren is een zeker voorzichtigheid zeker geen overbodige luxe, evenals een adviserende rol van de fokker bij het kiezen van een pup.
Alleen als ik bij een korte rondgang al een meerderheid van dit soort fokkers met "wurgcontracten" tegenkom, tsja, dan is het vragen om problemen. Mensen willen een huisdier, geen lease-beest.

Ook aan de kant van de fokkers ligt er dus een mooie taak om dit soort praktijken tegen te gaan en dat mistte ik hier een beetje in het verhaal
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
pi_35878295
die hongaren boeit het geen barst
alleen in west europa zijn mensen die zich daar druk over maken
jobensaskia.nl
  donderdag 9 maart 2006 @ 14:34:02 #175
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_35878331
Deze goed genoeg. Heb die foto's er in verwerkt. Resolutie is 60x60:

donderdag 9 maart 2006 @ 14:37:44 #176
133023 Zwaffel
freaking frack
pi_35878478
dank je wel tech XP
pi_35878523
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 14:32 schreef stinkie het volgende:
Laat ik vooropstellen dat ik volledig tegen dit soort praktijken ben en dat de mensen achter die farms wat mij betreft aan de hoogste boom mogen. Ik ben zeker geen fan van lieden als dierenbevrijdingsfront, maar daar zouden ze best een langs mogen gaan.

Dan de oorzaken die ik hier lees (en ik heb niet alles gelezen geef ik toe): gemakzucht, prijs, onkunde, maar er ontbreekt een hele belangrijke, de instandhouding van de vraag en de eigen keuzevrijheid.
Iets meer als 2 jaar geleden zochten we een pup. Wij naar een echte rasfokker, stambomen, referenties, alles nagekeken in orde, paar keer langs geweest. Alleen wat een hoop fokkers tegenwoordig doen is jouw je pup niet laten kiezen, maar aangeven welke je voor een hoop geld mee 'mag' nemen. Het koopcontract bevatte dan ook nog eens een aantal clausules, zoals na een half jaar langskomen, als de pup niet goed opgevoed word (ter hun beoordeling icm met een onafhankelijke derde) terugvordering (je moest tekenen voor accoord).
Hoe dan ook, zelf kiezen was er niet bij, zij wisten wel wat goed voor je was. De vorige hond heb ik zelf op gevoel uit een nest geplukt en heb ik 16 jaar plezier mee gehad. Zij zagen graag dat de juiste hond bij de juiste persoon terecht kwam (ze zien hun honden natuurlijk graag prijzen winnen, dat levert knaken op)

We zijn er weg gegaan en een ander gekozen. Probleem is dat een hoop mensen zeggen, dit is me teveel moeite, ik zoek het makkelijker op. En zie daar alles wat er nodig is om de farms te laten ontstaan. De consument kan ze links laten liggen, maar zolang de goede fokkers op deze manier door blijven gaan, blijft er ruimte voor deze praktijken. Tuurlijk zal er altijd meer vraag dan aanbod zijn, een goede fokker fokt niet door alleen voor een paar pups extra en gezien alle perikelen met doorfokken van gewilde rassen de afgelopen jaren is een zeker voorzichtigheid zeker geen overbodige luxe, evenals een adviserende rol van de fokker bij het kiezen van een pup.
Alleen als ik bij een korte rondgang al een meerderheid van dit soort fokkers met "wurgcontracten" tegenkom, tsja, dan is het vragen om problemen. Mensen willen een huisdier, geen lease-beest.

Ook aan de kant van de fokkers ligt er dus een mooie taak om dit soort praktijken tegen te gaan en dat mistte ik hier een beetje in het verhaal
Wat je zegt is natuurlijk wel zo. Maar goede fokkers zien het verschil in temperament van de hondjes. Dat is om ervoor te zorgen dat de juiste pup bij de juiste eigenaar komt. Het contract is om achter de hand te houden, maar wordt zelden gebruikt. helaas was het noodzaak om dit contract op te stellen.
De ene hond kan makkelijker angstig worden dan de ander (door een teveel aan prikkels), de ander is juist weer wat luier aangelegd en kan juist weer beter gedijen in een druk gezin. Kortom, het is goed als de fokker een pup uitzoekt voor je, maar als de fokker er bij verteld waarom dat zo is, is het meestal geen probleem voor de mensen.
pi_35878531
hmm mja.. zoals jij dat zegt met opvoedclausules zou mij ook serieus te ver gaan
dan kocht ik mn hodn wel ergens anders

dat fokkers begaan zijn met hun dieren vind ik echt goed
maar je kan ook te ver gaan
jobensaskia.nl
pi_35878551
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 14:34 schreef TechXP het volgende:
Deze goed genoeg. Heb die foto's er in verwerkt. Resolutie is 60x60:

[afbeelding]
Hey, hoe kan ik die "pikken"?
pi_35878591
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 13:57 schreef CarDani het volgende:

- verhaal -

Damn, ik zit hier echt te huilen....
Ik snap echt niet dat er mensen zijn die dieren zo'n ontzettende pijn kunnen doen...
(die familie was wel heel lief)
  donderdag 9 maart 2006 @ 14:40:51 #181
133023 Zwaffel
freaking frack
pi_35878614
TechXP,voor de mensen die geen eigen space hebben,moet je hem even wat kleiner maken fok vindt hem te groot qua KB
pi_35878630
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 14:38 schreef Uhmmie het volgende:
hmm mja.. zoals jij dat zegt met opvoedclausules zou mij ook serieus te ver gaan
dan kocht ik mn hodn wel ergens anders

dat fokkers begaan zijn met hun dieren vind ik echt goed
maar je kan ook te ver gaan
Wat is te ver.
Je wilt toch gewoon een hond? de fokker helpt je mee in het maken van de juiste keus.
  donderdag 9 maart 2006 @ 14:41:31 #183
133023 Zwaffel
freaking frack
pi_35878643
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 14:39 schreef CarDani het volgende:

[..]

Hey, hoe kan ik die "pikken"?
rechtermuis knop op het plaatje,en dan save as/opslaan als. Maar techXP moet hem eerst denk ik wat kleiner maken
  donderdag 9 maart 2006 @ 14:43:14 #184
133023 Zwaffel
freaking frack
pi_35878707
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 14:40 schreef bl0emetjE het volgende:

[..]

Damn, ik zit hier echt te huilen....
Ik snap echt niet dat er mensen zijn die dieren zo'n ontzettende pijn kunnen doen...
(die familie was wel heel lief)
hay bloem * Zwaffel = Qwea

Mja,zo is het helaas wel
pi_35878715
er zit een verschil tussen het helpen bij het maken van een keuze
en de randvoorwaarden controleren

dan een contract waarbij je na een jaar controle krijgt of je het wel goed genoeg doet in ogen van de fokker

dat laatste vind ik wat ver gaan
is ook absoluut wat voor te zeggen.. maar ik was al nervues voor het eerste bezoek van de fokker
laat staan dat ik een jaar wil denken "hmm als ik het maar wel goed doe... anders moet ik hem weer fastaan"
en dan weet ik dat ik toch best goed voor mijn beestjes zorg...
wie zegt dat die fokker niet gewoon anders denkt over dingen dan jijzelf
beste wil ter wereld.. en niets aan de hand.. maar wel je hond kwijt!
jobensaskia.nl
pi_35878717
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 14:41 schreef Zwaffel het volgende:

[..]

rechtermuis knop op het plaatje,en dan save as/opslaan als. Maar techXP moet hem eerst denk ik wat kleiner maken
AH dan wacht ik ffe
Beweegt hij dan ook als ik hem opsla?
  donderdag 9 maart 2006 @ 14:44:50 #187
133023 Zwaffel
freaking frack
pi_35878767
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 14:43 schreef CarDani het volgende:

[..]

AH dan wacht ik ffe
Beweegt hij dan ook als ik hem opsla?
uhuh heb ik ook gedaan. Alleen ik hem de mijne ge-upload naar mn sever. En mensen die geen eigen webspace hebben,kunnen hem normaal hier bij fok uploaden.Maar volgens de uploader issie iets te groot
pi_35878786
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 14:43 schreef Uhmmie het volgende:
er zit een verschil tussen het helpen bij het maken van een keuze
en de randvoorwaarden controleren

dan een contract waarbij je na een jaar controle krijgt of je het wel goed genoeg doet in ogen van de fokker

dat laatste vind ik wat ver gaan
is ook absoluut wat voor te zeggen.. maar ik was al nervues voor het eerste bezoek van de fokker
laat staan dat ik een jaar wil denken "hmm als ik het maar wel goed doe... anders moet ik hem weer fastaan"
en dan weet ik dat ik toch best goed voor mijn beestjes zorg...
wie zegt dat die fokker niet gewoon anders denkt over dingen dan jijzelf
beste wil ter wereld.. en niets aan de hand.. maar wel je hond kwijt!
Jawel, ik begrijp je ongerustheid daarin, maar je moet echt niet bang zijn dat een fokker je hond weghaalt.
Geen enkele rechter zal je hond terug laten gaan naar de fokker als jij het dier goed verzorgd. Echt niet.
  donderdag 9 maart 2006 @ 14:46:14 #189
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_35878813
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 14:40 schreef Zwaffel het volgende:
TechXP,voor de mensen die geen eigen space hebben,moet je hem even wat kleiner maken fok vindt hem te groot qua KB
Men kan gewoon linken naar waar die nu staat
  donderdag 9 maart 2006 @ 14:46:48 #190
133023 Zwaffel
freaking frack
pi_35878836
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 14:46 schreef TechXP het volgende:

[..]

Men kan gewoon linken naar waar die nu staat
weet je hoeveel data dat kost ?
  donderdag 9 maart 2006 @ 14:47:18 #191
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_35878861
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 14:46 schreef Zwaffel het volgende:
weet je hoeveel data dat kost ?
Uh.. goede vraag. Hoeveel denk je?
  donderdag 9 maart 2006 @ 14:48:52 #192
133023 Zwaffel
freaking frack
pi_35878923
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 14:47 schreef TechXP het volgende:

[..]

Uh.. goede vraag. Hoeveel denk je?
nou,reken maar uit. gemiddelt 400 1500 a 2000 vieuws per topic. Veel mensen die in verschillende topics posten,ik gok toch zo'n GB of misschien 2 per maand. Althans,dat had ik wel vondt mn hoster niet om te lachen
  donderdag 9 maart 2006 @ 14:51:17 #193
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_35879016
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 14:48 schreef Zwaffel het volgende:
nou,reken maar uit. gemiddelt 400 vieuws per topic. Veel mensen die in verschillende topics posten,ik gok toch zo'n GB of misschien 2 per maand. Althans,dat had ik wel vondt mn hoster niet om te lachen
Ok.. ik hou deze maand waarschijnlijk nog 10GB over, dus moet wel kunnen denk ik
En misschien dat ik eerdaags nog upgrade naar 250GB per maand, dus ik maak me niet zoveel zorgen

Ik krijg het bestand niet veel kleiner. Gifs maken is niet echt mijn specialiteit
  donderdag 9 maart 2006 @ 14:51:25 #194
19297 stinkie
pi_35879021
Tuurlijk is het helpen bij het maken van de keuze geen enkel probleem, maar als ik een leuke hond zie, en denk, daar heb ik wat mee (is toch ook een gevoel) dan is er geen fokker die mij gaat vertellen dat ik een ander moet nemen. Dan zoek ik het wel ergens anders. Zeker als de enige reden is dat ik geen wedstrijden ga lopen met mijn hond

En geen enkele rechter zal zo'n hond terugsturen, maar het gaat om het idee dat je iemand hebt die meebepaald wat er met jouw dier gebeurt en dat ik terug moet komen op controle. Dat schrikt een hoop mensen af als daar ineens een verplichting aan vast zit.
pi_35879051

icoon is te groot

en waarom *floept* mijn tekst weg als ik een smiley toevoeg
  donderdag 9 maart 2006 @ 14:53:41 #196
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_35879120
Ik kan hem net aan 16kb maken. Maar ik maak even een alternatieve met minder plaatjes
Dan moet het lukken
pi_35879130
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 14:51 schreef stinkie het volgende:
Tuurlijk is het helpen bij het maken van de keuze geen enkel probleem, maar als ik een leuke hond zie, en denk, daar heb ik wat mee (is toch ook een gevoel) dan is er geen fokker die mij gaat vertellen dat ik een ander moet nemen. Dan zoek ik het wel ergens anders. Zeker als de enige reden is dat ik geen wedstrijden ga lopen met mijn hond

En geen enkele rechter zal zo'n hond terugsturen, maar het gaat om het idee dat je iemand hebt die meebepaald wat er met jouw dier gebeurt en dat ik terug moet komen op controle. Dat schrikt een hoop mensen af als daar ineens een verplichting aan vast zit.
Ach welnee joh.
Als je dat niet ziet zitten, doe je dat toch niet?
Misschien vindt de fokker het ook gewoon leuk om te zien wat er van "hun" kleine dondersteen is geworden.
Komt die gewoon een keer om de koffie, of stuur een fotootje.
  donderdag 9 maart 2006 @ 14:53:59 #198
133023 Zwaffel
freaking frack
pi_35879134
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 14:51 schreef TechXP het volgende:

[..]

Ok.. ik hou deze maand waarschijnlijk nog 10GB over, dus moet wel kunnen denk ik
En misschien dat ik eerdaags nog upgrade naar 250GB per maand, dus ik maak me niet zoveel zorgen
Ik doe wat fout

Je plaatje is +- 25 KB.

25 KB x 2000 vieuws = 50000 KB

voor enkel dit topic zou ik die 50.000 KB rekenen. dus je komt ver over de 50.000KB heen.

Ik neem mijzelf ff als voorbeeld. Op een goeie dag,post ik in ongeveer 10 topics.

25 KB x 2000 vieuws = 50.000 x 10 topics = 50.0000 KB

Alleen al voor mij.

Als het goed is,moet het zo kloppen.

edit : 1000 KB, is dus 1 MB
  donderdag 9 maart 2006 @ 14:54:33 #199
133023 Zwaffel
freaking frack
pi_35879162
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 14:53 schreef TechXP het volgende:
Ik kan hem net aan 16kb maken. Maar ik maak even een alternatieve met minder plaatjes
Dan moet het lukken
Lijkt me slimmer. Scheelt je stukken data
  donderdag 9 maart 2006 @ 14:55:24 #200
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_35879196
  donderdag 9 maart 2006 @ 14:58:38 #201
133023 Zwaffel
freaking frack
pi_35879317
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 14:55 schreef TechXP het volgende:
[afbeelding]
Saved op de fok server
  donderdag 9 maart 2006 @ 14:58:43 #202
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_35879320
Die is minder dan 10kb
  donderdag 9 maart 2006 @ 14:58:57 #203
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_35879330
pi_35879513
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 14:53 schreef CarDani het volgende:

[..]

Ach welnee joh.
Misschien vindt de fokker het ook gewoon leuk om te zien wat er van "hun" kleine dondersteen is geworden.
ach ik stuur de fokker regelmatig nog wat er met de kat gebeurd en wat er uberhaupt met alle katten in huis gebeurd
ze hebben de url van mn fotogallery
en in november belde ze zelfs zelf even op (ok.. met minder fijn nieuws.. maar vond het wel "fijn" dat ze belden)
(abby's broertje was overleden aan nierfalen.. en omdat ze in een risicogroep zit voor iets ongeneeslijks. is daar sectie op verricht en was het resultaat dat hij uiteindelijk daar niet aan is overleden.. toch wel goed voor mijn gemoedsrust)
veel contact is er niet.. maar contact is altijd mogelijk
en ik stuur gewoon af en toe een mailtje als er weer wat raars gebeurd

nu heeft mevr. waarschijnlijk een voedselallergie.. tja als ik er precie suit ben wat daar aan de hand is.. gaan ze dat ook zeker wel horen
en ik weet zeker dat ze dat ook op prijs stellen.

en daar zit heel geen wurgcontract achter
wel een goede verstandhouding!
jobensaskia.nl
  donderdag 9 maart 2006 @ 15:07:17 #205
19297 stinkie
pi_35879660
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 14:53 schreef CarDani het volgende:

[..]

Ach welnee joh.
Dat zijn dan de fokkers die gewoon contact houden, niet degene die in een koopcontract stellen wanneer er een afspraak is. Dat is het verschil, en de reden dat een hoop mensen toch voor die goedkope stamboomloze pup kiezen
  donderdag 9 maart 2006 @ 15:12:03 #206
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_35879860
Mails naar marktplaats.nl

Standaard reactie 1:
quote:
Beste Alex,

Hartelijk dank voor uw bericht,
Wanneer wij meldingen krijgen van broodfokkers, nemen wij dit serieus.
Wij weren broodfokkers van de site, maar wij dienen hier wel gegronde
bewijzen voor te ontvangen. Mocht u dergelijke bewijzen hebben, dan
ontvangen wij deze graag, inclusief kopieën van de betreffende
advertenties en het e-mailadres van de betreffende adverteerder.

Wij zullen uw suggestie echter intern evalueren. Wij zijn druk bezig
Marktplaats.nl verder te ontwikkelen en luisteren zeker naar suggesties
van onze gebruikers.

Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Heeft u verder nog
vragen? Dan ontvang ik graag uw bericht terug.

Met vriendelijke groet,
quote:
Beste Helpdesk,

U neemt het niet serieus, want jullie snappen ook wel dat zo een manier niet helpt.
Wil je effectief broodfokkers tegen gaan, dan moet je de mogelijkheid uitsluiten.

Daarnaast geeft ik ook nog een ander punt aan. Momenteel is er een emailactie gestart.
Graag hoop ik dat Marktplaats kiest voor het goede voorbeeld te geven.

Anders lijkt het er op dat Marktplaats meer aan geld denkt, dan aan dierenleed.

groet,

Alex
Nog een reactie van marktplaats:
quote:
Beste Alex,

De rubriek "dieren" is, net als vele anderen, een populaire rubriek op
Marktplaats.nl die voorziet in een behoefte van een grote groep
gebruikers. Vele dieren vinden hierdoor een goed, nieuw tehuis. Net als
in de echte wereld, komt het helaas ook op Marktplaats.nl voor dat een
kleine groep soms minder goede bedoelingen heeft. Het is daarom van
groot belang, dat gebruikers zich goed verdiepen in een potentiële
aankoop, temeer wanneer het een dier betreft. Vanuit Marktplaats.nl
adviseren we onze gebruikers te allen tijde om vooral in persoon te
handelen. Er gaat niets boven een persoonlijke inspectie.

Marktplaats.nl heeft als advertentiesite een faciliterende rol; we
bieden een internetplatform waar adverteerders en geïnteresseerden de
kans krijgen elkaar te ontmoeten. Dit neemt niet weg dat wij waar
mogelijk ingrijpen, mochten er zaken gebeuren die in strijd zijn met de
Nederlandse wetgeving en/of de Marktplaats.nl gebruikersovereenkomst
(waar alle gebruikers zich aan conformeren). Wanneer gebruikers een
vermoeden hebben over mogelijke misstanden, dan verzoeken we hen ons
hierover direct te informeren. Alle meldingen van onze gebruikers nemen
we serieus en worden snel behandeld. Zo ook wanneer we meldingen krijgen
over potentiële broodfokkers. Echter dienen wij hier wel gegronde,
aantoonbare bewijzen voor te ontvangen.

Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,
reactie van mij:
quote:
Beste Naomi,

Doordat marktplaats een groot bereik heeft en de grootste site betreffende het verhandelen van artikelen, heeft marktplaats een plaats binnen de maatschappij gekregen.
Hierdoor heeft marktplaats ook een taak om een goed voorbeeld te geven in de maatschappij.
Dierenhandel op marktplaats is groot en er is geen klein deel van broodfokkers, omdat het grootste deel daar broodfokkers is.
Bewijzen is lastig, omdat broodfokkers de kunst hebben om neutraal te ogen voor de potentiele klanten.
Ze plaatsen advertenties onder verschillende IP-adressen, waardoor traceren lastig is.
Ze doen zich voor als personen die een nestje per ongeluk hebben gehad en kunnen daardoor makkelijk langs alle beleidsregels gleiden die marktplaats hanteert.

Zelfs een persoonlijke inspectie geeft geen duidelijkheid of het een broodfokker is. Ze zijn erg goed in manipuleren om hun waar te verkopen.
Dit is nu wel bekend over die personen.

Er zullen ongetwijfeld dieren een goed te huis vinden, maar probleem is dat het leed van de dieren niet opweegt tegen de dieren die wel een goed tehuis vinden.
Mensen kunnen via de verschillende herplaatsingsinstanties ook goede huizen vinden. Via marktplaats kopen broodfokkers de dieren ook op.
En ook andere handelaren. Dieren kunnen daardoor terecht komen in bijvoorbeeld dierproeflaboratoria.
Marktplaats biedt hiervoor de middelen.

Daarnaast is marktplaats ook vooral een dumpplek geworden om dieren makkelijk en snel weg te doen.
Mensen denken daardoor niet meer na over hun impulsaankoop, omdat ze het dier ook zo weer kwijt zijn.
Dit lijkt me niet iets waar Marktplaats een rol in zou willen hebben.

Inmiddels heeft u hoop ik al vele mails ontvangen van mensen die er hetzelfde over denken.

Wellicht is het iets om te gaan bespreken binnen uw bedrijf.

Met vriendelijke groet,
Dit zijn mails die geweestzijn in januari.
  donderdag 9 maart 2006 @ 15:16:06 #207
133023 Zwaffel
freaking frack
pi_35880015
hmm,helaas heb ik de reactie van naomi weggemikt beetje jammer
  donderdag 9 maart 2006 @ 15:46:48 #208
133023 Zwaffel
freaking frack
pi_35881204
quote:
Zwarte broodfok lijst!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Bos S'Gravenzande { verkoop pups vanaf 4 wk vanuit de schuur}
La Fontaine Maastricht
Dogs-r-us
Lako Huissen
Handelssstal v. Waarden
Dierenwinkel Koppen Haarlem
K&K Dogs Lathum
Puppiekennel.nl

Poolse dame in Tilburg verkoopt onder de volgende emailadressen:

elnahirarabians@hotmail.com
zeyralily@hotmail.com
elnahir@hotmail.com
raficasalam@hotmail.com
shailane@hotmail.com
elnahir@webpresdesign.com
shailana@webpresdesign.com
eniec746@hotmail.com
mmmsb_av@hotmail.com
farasha@hotmail.com
farasha156@hotmail.com
belanna@softhome.net
roelofbakker2003@netscape.net
dvdsoft2003@netscape.net
santos404@hotmail.com
beestenboel@webpresdesign.com
nakay2@hotmail.com
scottwodan@hotmail.com
poppeke140@hotmail.com
fransebulldoggen@hotmail.com
mmsb.av@tiscali.be
kytanya2004@yahoo.co.uk
arabischpaardje@freemail.be
mistradel@yahoo.co.uk
aazies@hotmail.com
landegemhof@hotmail.com
http://landegemhof.t35.com
bullmastiffs@skynet.be
Glimmer-friends@hi.nl
info@klankbordonline.net

koop hier NIET!!!

JOHN ENTIUS onder FAUNALAND in Medemblik

YVONNE uit HOOGSTRATEN in België

DOGHOUSE uit LOMMEL in België

DIERENWINKEL KOPPEN in Haarlem

HONDJES .nl in Valkenswaard

RENTENAAR in Zaandam

De sites waar aan de lopende band puppies uit de broodfok aangeboden worden!!
Marktplaats
Speurders
www.kapaza.be,
www.kleintjesmarkt.nl
www.pups.nu
www.animals-express.com
www.puppykennel.nl
www.hondenbench.nl
www.kleintjesmarkt.nl
www.pups.nu
www.animals-express.com
www.puppykennel.nl
www.hondenbench.nl
www.bolkshof.be
Woefkesranch
Aldus radar het forum

[ Bericht 14% gewijzigd door Breuls op 23-04-2006 11:10:14 ]
  donderdag 9 maart 2006 @ 15:50:40 #209
133023 Zwaffel
freaking frack
pi_35881361
quote:
Mag ik jullie nog eens wijzen op dit topic :

Puppie en moederleed Noodkreet deel 2

Wij van FOK! proberen zo actief mogelijk de broodfok te stoppen. Wij plaatsen dan ook dagelijks advertentie's op marktplaats,met de oproep en uitleg om broodfok te stoppen. Graag zien wij dat meer mensen ons voorbeeld volgen,en zo hopelijk het broodfokken tegen te gaan

Qwea
Maar even op radar geplaats
pi_35882033
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 15:07 schreef stinkie het volgende:

[..]

Dat zijn dan de fokkers die gewoon contact houden, niet degene die in een koopcontract stellen wanneer er een afspraak is. Dat is het verschil, en de reden dat een hoop mensen toch voor die goedkope stamboomloze pup kiezen
mja.. maar dat is dan toch waar ik voor zou kiezen
ipv voor een contract zegmaar

(en ook geen stamboomloze pup wat dat betreft)
(laatste keer dat ik iets stamboomloos aangeboden kreeg... een noorse boskat.. bleek het later een kruising tussen een noorse boskat dame met een htk-heer te zijn.. en later zelfs gewoon volledig htk.... )
jobensaskia.nl
pi_35890687
Topics gemerged en TT aangepast.
  vrijdag 10 maart 2006 @ 01:20:45 #212
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_35900095
pi_35904075
De hond van mijn ouder, en van mij natuurlijk, komt dus uit huissen.
Daar hadden ze toen, allemaal hokken met allerlei rassen.
Toen der tijd, hadden mijn ouders, netzoals ik, niet door dat dit broodfokkers zijn.
Ik was gewoon weg te jong, en mijn ouders hebben daar nu nog geen weet van.

Wel vind ik het enigsinds erg dat onze hond daar vandaan komt, maar ben wel blij dat ze nu een goed tehuis heeft. Dit is inmiddels alweer bijna 7 jaar geleden.
pi_35912092
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 15:50 schreef Zwaffel het volgende:

[..]

Maar even op radar geplaats
Hartstikke goed joh. Je maakt er goed werk van.
pi_35912137
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 15:46 schreef Zwaffel het volgende:

[..]

Aldus radar het forum
Deze lijst hoort ook in het OP
Maak jij de volgende OP? Met fotoo's en alle links zo compleet mogelijk?
Ook lijkt het me leuk als die download van het icoon in de OP komt.
Als je dat wilt doen...heeel graag....jij kan het beter dan ik
pi_35912328
Ik heb zelf geen ervaring met honden (kopen), maar dat er zoveel leed is, ook hier in Nederland, dat kun je je toch gewoon niet voorstellen?

ik vind dit echt te afgrijselijk voor woorden...
waarom, vraag ik me dan af, waarom? Alleen voor het geld? Alleen om die auto te kunnen kopen die zo mooi is, en zoveel status geeft, zoveel schijnstatus?

blergh..

goede actie dames en heren
Doei.
pi_35933186
Waarom staat het nu stil?
heeft iedereen het druk?
Herkenbaar
pi_35933564
hmm tis idd rustig sinds ik naar huis ben gegaan gister

nouja.. voor mij is het weekend redelijk internetarm want ik moet nog genoeg doen in huis
jobensaskia.nl
  zaterdag 11 maart 2006 @ 15:05:42 #219
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_35940764
Ik heb het altijd druk Maar zal kijken of ik zo nu en dan wat tijd kan vinden voor het plaatsen van berichten op marktplaats
  zaterdag 11 maart 2006 @ 15:06:56 #220
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_35940804
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 15:14 schreef Faithy het volgende:
Ik heb zelf geen ervaring met honden (kopen), maar dat er zoveel leed is, ook hier in Nederland, dat kun je je toch gewoon niet voorstellen?
Het is niet alleen met honden natuurlijk
quote:
waarom, vraag ik me dan af, waarom? Alleen voor het geld? Alleen om die auto te kunnen kopen die zo mooi is, en zoveel status geeft, zoveel schijnstatus?
Voor die mensen die dat doen wel ja, maar belangrijker is niet wat hun doen, maar waarom ze het doen. En dat is omdat er vraag is naar dieren en het is gewoon inspelen op de vraag van de consument. Die is het nl. die het echt in stand houdt.
  zaterdag 11 maart 2006 @ 18:36:53 #221
17709 hollander172
pi_35946336
quote:
Op zaterdag 11 maart 2006 15:06 schreef TechXP het volgende:
Voor die mensen die dat doen wel ja, maar belangrijker is niet wat hun doen, maar waarom ze het doen. En dat is omdat er vraag is naar dieren en het is gewoon inspelen op de vraag van de consument. Die is het nl. die het echt in stand houdt.
Hier 1 straat verderop zit er ook eentje maar er is weinig tegen te doen, honden worden in de schuur gehouden en je weet exact wanneer er pups komen want dan worden ze tenminste weer normaal uitgelaten.
Nog erger vind ik hun klanten waarvan we er een aantal al gewaarschuwd hebben, de "fokker" doet het voor geld maar de klanten doen daar niet voor onder, de pups zijn zo lekker goedkoop.

En achteraf wel zeiken en verhaal halen omdat de pups niet (helemaal) in orde zijn.

Het is ook best lastig allemaal, ik heb altijd afdankertjes gehad uit het asiel dus een stamboom zei me echt helemaal niks tot ik echt in de materie van "mijn ras" dook.
Nou is een stamboom ook niks waard als je niet goed oplet maar het is in ieder geval een begin als je echt geinteresseerd bent. Velen zijn dat gewoon niet en willen gewoon een gezelschapshond, behoorlijk verleidelijk als je dan via via jouw ras tegenkomt voor een paar honderd euro per pup ipv 1000,- en hoger.

Mensen maken gewoon een kosten/baten analyse en zeker als een serieuze fokker ze het echt moeilijk gaat maken ipv de beunhaas die ze zo pups mee geeft dan is de keus snel gemaakt.

Wij hebben onze hond uit Belgie gehaald terwijl hemelsbreed 10 km verderop ook een prima fokker zit. De reden dat we niet voor een pup hebben gekozen van die fokker is heel simpel, het eisenpakket dat ze stelden was absurd te noemen maar ook de lijn uit Belgie vonden we zelf beter/mooier. Het zijn allemaal keuzes maar zelfs als we de lijn uit Belgie niet mooier/beter hadden gevonden waren we nooit naar die knakker in nederland gegaan.
  zaterdag 11 maart 2006 @ 18:54:27 #222
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_35946973
Volgens mij is de enige manier om het te laten stoppen die mensen goed voor te lichten en te waarschuwen. Het zijn immers zij die de broodfok in stand houden.
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
  zaterdag 11 maart 2006 @ 19:19:36 #223
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_35947704
quote:
Op zaterdag 11 maart 2006 18:54 schreef ondeugend het volgende:
Volgens mij is de enige manier om het te laten stoppen die mensen goed voor te lichten en te waarschuwen. Het zijn immers zij die de broodfok in stand houden.
Zolang er vraag is naar honden zal die praktijken blijven bestaan. Het is alleen aan te pakken door dieren niet meer te nemen. En alleen naar asielen te gaan. De vraag moet afnemen zodat het niet meer snel geld verdienen is.
  zondag 12 maart 2006 @ 01:59:50 #224
50705 Here2Stay
Dive now, work later
pi_35957996
quote:

[..]

Aldus radar het forum
Zwaffel, waar precies kan ik dat lijstje vinden op het forum van radar?
Weet je hoe die lijst tot stand is gekomen?
In wiens ogen kijk jij voordat je sterft?
  maandag 13 maart 2006 @ 10:53:19 #225
133023 Zwaffel
freaking frack
pi_35984488
quote:
Op zondag 12 maart 2006 01:59 schreef Here2Stay het volgende:

[..]

Zwaffel, waar precies kan ik dat lijstje vinden op het forum van radar?
Weet je hoe die lijst tot stand is gekomen?
In het topic van puppyhandel. Geen idee hoe die lijst gemaakt is.

Zo,ik heb weer een druk weekendje achter de rug met mn mannetje
  maandag 13 maart 2006 @ 18:58:41 #226
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_35998703
Vanavond deel 2 bij Tros Radar. Reacties van politieke figuren.

Ik kan vertellen dat Marianne Thieme van de Partij voor de Dieren ( www.partijvoordedieren.nl ) er vanavond bij is in de uitzending
Allemaal kijken dus

[ Bericht 7% gewijzigd door TechXP op 13-03-2006 19:19:59 ]
  maandag 13 maart 2006 @ 19:23:32 #227
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_35999636
Is men nog steeds bezig met marktplaats te bombarderen? MIsschien eens een tijd afspreken en dan met zoveel mogelijk users advertenties plaatsen ?
  maandag 13 maart 2006 @ 21:01:43 #228
50705 Here2Stay
Dive now, work later
pi_36003389
Even over Radar, maar ook ongelooflijk dat mensen bij een of andere dierenwinkel een hondje gaan kopen tot 3 keer toe..! Alsof je een cavia uitzoekt..
  maandag 13 maart 2006 @ 21:09:25 #229
133023 Zwaffel
freaking frack
pi_36003681
quote:
Op maandag 13 maart 2006 21:01 schreef Here2Stay het volgende:
Even over Radar, maar ook ongelooflijk dat mensen bij een of andere dierenwinkel een hondje gaan kopen tot 3 keer toe..! Alsof je een cavia uitzoekt..
dat dacht ik dus ook
pi_36003933
quote:
Ej, don't fuck with cavia's.. die worden vaak net zo mishandeld.
  maandag 13 maart 2006 @ 23:35:14 #231
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_36009265
quote:
Heb je een spiegel in huis? Zo ja.. kijk er eens in....
  maandag 13 maart 2006 @ 23:36:27 #232
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_36009304
Wat vonden jullie van uitzending twee overde dierenhandel? Ik heb het halverwege gezien. Mijn oma was om half 9 overleden Dus toen moest ik halverwege weg.

Ik begreep dat van de verantwoordelijke minister geen afgevaardige in de show was.
  maandag 13 maart 2006 @ 23:46:58 #233
50705 Here2Stay
Dive now, work later
pi_36009646
quote:
Op maandag 13 maart 2006 23:35 schreef TechXP het volgende:

[..]

Heb je een spiegel in huis? Zo ja.. kijk er eens in....

Geconcoleerd overigens.
pi_36010076
Gecondoleerd, Tech.

De kat van een kennis van mij is vandaag overleden. Gekocht bij Interpet, zaten die ook niet in de uitzending vandaag ? (heb het niet gezien) Toen ze hem daar kocht zag hij er OK uit, de volgende dag bleek hij doodziek (de antibiotica waar ze die beestjes mee volproppen zodat ze er in de winkel gezond uitzien waren uitgewerkt), ze hebben hem er bovenop gekregen, maar nu bleek hij HCM (een erfelijke hartafwijking) te hebben. Die mensen hebben nu erg veel verdriet om hun kat, ik leef met ze mee en ben erg kwaad over dit soort toestanden

[ Bericht 5% gewijzigd door pumpkin_Ruby op 14-03-2006 13:43:11 ]
  dinsdag 14 maart 2006 @ 01:27:46 #235
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_36011679
quote:
Op maandag 13 maart 2006 23:59 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
Gecondoleerd, Tech.
Bedankt.
quote:
De kat van een kennis van mij is vandaag overleden. Gekocht bij Interpet, zaten die ook niet in de uitzending vandaag ? (heb het niet gezien) Toen ze hem daar kocht zag hij er OK uit, de volgende dag bleek hij doodziek (de antibiotica waar ze die beestjes mee volproppen zodat ze er in de winkel gezond uitzien waren uitgewerkt), ze hebben hem er bovenop gekregen, maar nu bleek hij HCM (een erfelijke hartafwijking) te hebben. Die mensen hebben nu erg veel verdriet om hun kat, ik leef met ze mee en ben erg kwaad over dit soort toestanden
Geloof van wel dat het interpet was. Maar erg van die kat van de kennis. Het is weer een klassiek voorbeeld van dat er een broodfokker achter zit. Ik hoop dat Veerman nu echt iets gaat doen, maar ik heb net zijn reactie gelezen aan Radar en daarin zegt die eigenlijk dat de consument zelf gewoon moet uitzoeken. Eikel is het ook.
pi_36013523
Ik heb de uitzending van gisteren niet gezien, ik moest werken. Maar ik hoorde dat er mensen van de politiek bij waren. Ik hoorde dat CDA de enige is die niet achter een actie tegen deze handel stond?
Ik wil graag weten hoe ze deze handel aan willen pakken.
  dinsdag 14 maart 2006 @ 08:54:29 #237
133023 Zwaffel
freaking frack
pi_36013794
interpet(s)? hoort dus ook in de OP
pi_36013858
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 08:54 schreef Zwaffel het volgende:
interpet(s)? hoort dus ook in de OP
Ja, zoveel mogelijk links in de OP. Er moet ook niet al teveel tekst in de OP staan, anders lezen mensen het niet. Ik denk dat linkverwijzing beter werkt.
Die mis ik hier.
  dinsdag 14 maart 2006 @ 11:21:30 #239
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_36016873
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 08:34 schreef CarDani het volgende:
Ik heb de uitzending van gisteren niet gezien, ik moest werken. Maar ik hoorde dat er mensen van de politiek bij waren. Ik hoorde dat CDA de enige is die niet achter een actie tegen deze handel stond?
Ik wil graag weten hoe ze deze handel aan willen pakken.
Herhaling komt straks op tv iig. En staat op de site. Op trosradar.nl staat reactie van Veerman. De meeste partijen waren wel eens met elkaar. Ik ga nu even bekijken via internet.

O.a. Partij voor de Dieren, GroenLinks, PvdA waren er. ChristenUnie kon niet komen, maar hebben schriftelijke reactie gegeven. Ook Lieke van Sophia Vereniging was er.
  dinsdag 14 maart 2006 @ 13:47:08 #240
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_36021075
quote:
Ik vind het ook onbegrijpelijk.
Die mensen bereiden zich totaal niet voor op de komst van een beest. Lezen zich niet goed in.
Zodra je op pup zoekt, word je gewaarschuwd geen pup te kopen zonder de moederhond te hebben gezien. Als mensen zich aan die simpele opdracht zouden houden was er heel geen broodfok meer.
pi_36028677
Zit ik me al op te vreten, en al scheldend achter de PC vanwege de prijs van het beest op de foto, toen ik op 2e hands.nl keek :
http://dieren.2dehands.nl(...)zetters-bulldog.html

Zijn het onderzetters

Maar goed, je ziet daar ook veel beesten aangeboden worden waarvan ik mijn twijfels heb
  dinsdag 14 maart 2006 @ 18:11:24 #242
133023 Zwaffel
freaking frack
pi_36029642
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 17:32 schreef Bluezz het volgende:
Zit ik me al op te vreten, en al scheldend achter de PC vanwege de prijs van het beest op de foto, toen ik op 2e hands.nl keek :
http://dieren.2dehands.nl(...)zetters-bulldog.html

Zijn het onderzetters

Maar goed, je ziet daar ook veel beesten aangeboden worden waarvan ik mijn twijfels heb

Ik weet niet meer waar het was.Maar ik zag een duitse/deense dog,voor 250 euro
  dinsdag 14 maart 2006 @ 22:49:19 #243
61288 Duna
Still Going Strong
pi_36040323
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 18:11 schreef Zwaffel het volgende:

[..]

Ik weet niet meer waar het was.Maar ik zag een duitse/deense dog,voor 250 euro
dit vind ik ook duister

http://www.faunaland.com/
Met mijn gedachten ergens anders ben ik altijd overal.
pi_36040498
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 22:49 schreef Duna het volgende:

dit vind ik ook duister

http://www.faunaland.com/
Nooit van gehoord. Het zou zomaar een distributeur kunnen zijn van die fabriekskennels uit Hongarije of zo.

Als je dit leest http://www.faunaland.com/hpupsgeplaatst.htm ziet het er wel goed uit. Aan de andere kant, is dat ook weer goed zelf te maken.

Ben nu even op zoek op die site naar moederhonden...
Zo te zien is het een dierenwinkel (erg groot) die pups verkopen, maar hoe en wat staat nergens.
  dinsdag 14 maart 2006 @ 22:56:59 #245
61288 Duna
Still Going Strong
pi_36040602
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 22:54 schreef Bluezz het volgende:

[..]

Nooit van gehoord. Het zou zomaar een distributeur kunnen zijn van die fabriekskennels uit Hongarije of zo.

Als je dit leest http://www.faunaland.com/hpupsgeplaatst.htm ziet het er wel goed uit. Aan de andere kant, is dat ook weer goed zelf te maken.

Zo te zien is het een dierenwinkel (erg groot) die pups verkopen, maar hoe en wat staat nergens.
Ze verkopen echt de klassieke voorbeelden van broodfokhondjes.

Een aantal jaren geleden kochten mijn ouders in hun onwetendheid een mooi caveliertje op een boerderij. (uit een stal kan ja nagaan)
1 dag na zijn 8ste verjaardag is hij ingeslapen met een sterk vergroot hart. Beesje heeft heel wat ellende gekend in zijn korte leventje.

Broodfokkers mogen ze van mij opknopen aan de hoogste boom.
  dinsdag 14 maart 2006 @ 23:00:24 #246
61288 Duna
Still Going Strong
pi_36040750
quote:
Ook in de caviawereld zijn broodfokkers actief
  dinsdag 14 maart 2006 @ 23:46:00 #247
84215 sinemet
Never give up hope....
pi_36042385
Je ziet op bijv. animal planet een serie over de rspca etc. kortom dierenpolitie. Zou t niet een idee zijn om ens te kijken of we niet zoiets ook hier in nederland op kunnen zetten? Dat we daar ens met een grote groep voor om de tafel gaan zitten?
pi_36043028
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 23:46 schreef sinemet het volgende:
Je ziet op bijv. animal planet een serie over de rspca etc. kortom dierenpolitie. Zou t niet een idee zijn om ens te kijken of we niet zoiets ook hier in nederland op kunnen zetten? Dat we daar ens met een grote groep voor om de tafel gaan zitten?
Daar heb je toch de dierenbescherming voor
Die moeten erop gezet worden, of zitten er al op hoop ik eigenlijk.
  woensdag 15 maart 2006 @ 00:12:15 #249
84215 sinemet
Never give up hope....
pi_36043268
Dat is t dus juist vind ik. De dierenbescherming doet veel en veel te weinig. Ik denk als er een mogelijkheid is dat we zoiets op kunnen zetten we veel verder kunnen komen zeg maar.
  woensdag 15 maart 2006 @ 08:07:31 #250
36027 komkommertje
KomKommertje!!!!
pi_36045664
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 22:54 schreef Bluezz het volgende:

[..]

Ik ken deze dierenwinkel erg goed, het is op zich zelf een mooie dierenwinkel, maar ik vind het verschrikkelijk dat ze deze hondjes verkopen. Ik waarschuw mensen bij mij in de buurt dan ook heel erg. Volgens de eigenaar komen de pups bij kleine fokkers vandaan. Maar ik weet zeker dat dit geen echte fokker zijn, maar hun hond gewoon een keertje laten dekken. Maar volgens mij komen ze niet uit Hongarije ofzo.
En daarbij ze worden altijd te jong verkocht, en ze zijn te kort bij hun moeder, volgens mij maar 6 weken, en dan staan die arme pups al te koop in de winkel! En het nare ervan is dat er nog heel veel hondjes verkocht worden ook!!! Maar als je een beetje een hondenkenner bent zie je direct dat er iets niet goed is, vaak klopt de bouw van deze hondjes al niet. Daarbij zijn ze te jong, en ze mankeren vaak wat. Na de uitzending van Radar stond er gister een artikel in de krant (NHD) met reacties van mensen, hieronder de link!

http://www.nhd.nl/nieuws/(...)94679.ece?secId=1148
Komkommertje
  woensdag 15 maart 2006 @ 08:55:19 #251
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_36046127
Die link zegt weer genoeg. En laat zien dat het een groot probleem is.
  woensdag 15 maart 2006 @ 10:43:19 #252
61288 Duna
Still Going Strong
pi_36048450
quote:

[..]

Aldus radar het forum
Klein Amerika in Belgie, dat is echt een je reinste broodfokkersdierenwinkel. Alle soorten pups in een soort van paardeboxen, waarin ze tentoongesteld worden aan de mensen. Een verschrikking is die zaak! Zit net over de grens heen. Ik ben er meerdere malen geweest en dan staan de tranen in mijn ogen. Veeeeel te kleine/jonge pups in een soort van aquarium en die nog lang niet bij de moeder weg hadden gemogen. En dan staan de mensen te kijken alsof ze in artis zijn en dan roepen aaaaahhhhh wat een poepies. Echt heel onwetend. Dat maakt me zo kwaad en dat heb ik de medewerkers aldaar ook laten weten.

Gegevens:

http://www.handelsgids.be/?handelaar/19373/Klein%20Amerika/
pi_36050300
Wat katten betreft is/was cattery 't Elzenhof in Belgie berucht. De eigenaar is veroordeeld wegens de verkoop van zieke katten, daarna heeft hij zich failliet laten verklaren, er was eerst sprake van een openbare veiling van de inboedel inclusief katten maar dat is niet doorgegaan door commotie op het internet daarover. Vreemd was wel dat er in die inboedel veel minder katten zaten dan men dacht dat er aanwezig zouden zijn, de aap is inmiddels uit de mouw; meneer heeft een doorstart gemaakt als van 't Beverhof. Zijn oude url stuurt je gewoon door naar de nieuwe site www.elzenhof.be (ieder ras wat je maar wilt zowat, nu ook met gespreide betaling )

edit; deze gast dus:

en
http://i16.photobucket.com/albums/b2/pumpkinruby/Artikel2.jpg

[ Bericht 16% gewijzigd door pumpkin_Ruby op 15-03-2006 12:26:47 ]
pi_36057310
GVD wat een vreselijke praktijken
  woensdag 15 maart 2006 @ 23:11:44 #255
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_36072688
In het vervolg topic maar een lijstje bijhouden van al die bedrijven in de OP.
pi_36083999
Heeft er iemand nog iets gehoord van die zgn gratis advertentiesites?
Als dat aan banden gelegd zou worden zou een hoop schelen.
  donderdag 16 maart 2006 @ 13:33:35 #257
133023 Zwaffel
freaking frack
pi_36084491
niks van gehoord
pi_36136613
Verdorie het zwakt af.

Hoe moeten we het nou goed anpakken. Ik kan het niet alleen.
  zaterdag 18 maart 2006 @ 09:55:18 #259
64326 beestjuh
stupid little dreamer
pi_36136660
Mag ik jouw avatar gebruiken, CarDani?

Hell, ik doe het gewoon

Het helpt natuurlijk niet veel. Zodra ik zelf thuis internet heb, zal ik sws meehelpen op marktplaats e.d. advertenties te zoeken die verdacht zijn en berichten te plaatsen om mensen scherp te houden hierop.

Zonder het hele topic door te hebben gelezen, zijn de Belgische/ Duitse advertentiesites ook al ontdekt door dierenvrienden? Daar halen nog steeds veel meer mensen zonder wroeging een hondje uit een glazen bak.

[ Bericht 60% gewijzigd door beestjuh op 18-03-2006 10:09:49 ]
power to the people
pi_36137072
quote:
Op zaterdag 18 maart 2006 09:55 schreef beestjuh het volgende:
Mag ik jouw avatar gebruiken, CarDani?

Hell, ik doe het gewoon

Het helpt natuurlijk niet veel. Zodra ik zelf thuis internet heb, zal ik sws meehelpen op marktplaats e.d. advertenties te zoeken die verdacht zijn en berichten te plaatsen om mensen scherp te houden hierop.

Zonder het hele topic door te hebben gelezen, zijn de Belgische/ Duitse advertentiesites ook al ontdekt door dierenvrienden? Daar halen nog steeds veel meer mensen zonder wroeging een hondje uit een glazen bak.
Ah dank je wel
Tuurlijk mag je die avatar, goed juist !
Ja, België, Duitsland en die Oostbloklanden geven niets om dieren.

Toen ik vroeger nog shows liep met mijn honden werd ik gewoon onpasselijk als ik zag hoe ze met hun honden omgingen
  zaterdag 18 maart 2006 @ 12:31:58 #261
64326 beestjuh
stupid little dreamer
pi_36139604
Inderdaad, terwijl voor de meeste mensen hier hun huisdier een vriendje is, een deel van de familie, wordt het in het buitenland vaak als een inwisselbaar vodje behandeld. Het zal die mensen dus weinig uitmaken hoe hun hondje het bij de geboorte en in zijn jeugd heeft gehad, of wat voor vadsige gevoelloze zak er geld aan verdient.

Ik heb het in Spanje ook gezien, mensen die lopen te paraderen met hun (te) kleine, zwakke pup, terwijl de straten vol zitten met afgedankte hondjes, zodra het nieuwtje er af is moet ie weg en dan een zo goedkoop mogelijke, maar wel schattige vervanger... Voor die mensen zal het besef dat ze zo niet met dieren om horen te gaan, niet snel komen. Voor hun is het slechts een statussymbooltje, een accessoire, een cadeautje voor de kinderen waar ze net zo snel op uitgekeken zijn als een nieuwe pop... inderdaad.

Ik denk dat Nederland wel op het punt staat de broodfok echt de rug toe te keren want mensen die er eenmaal ingetrapt zijn doen dat vaak geen tweede keer, dus nu zorgen voor genoeg voorlichting zodat ook die eerste keer gekozen wordt voor een betrouwbare fokker... Het buitenland is moeilijker maar moet toch ook te bereiken zijn

*dagdroomt verder* z.
power to the people
pi_36172093
quote:
Op zaterdag 18 maart 2006 12:31 schreef beestjuh het volgende:
Inderdaad, terwijl voor de meeste mensen hier hun huisdier een vriendje is, een deel van de familie, wordt het in het buitenland vaak als een inwisselbaar vodje behandeld. Het zal die mensen dus weinig uitmaken hoe hun hondje het bij de geboorte en in zijn jeugd heeft gehad, of wat voor vadsige gevoelloze zak er geld aan verdient.

Ik heb het in Spanje ook gezien, mensen die lopen te paraderen met hun (te) kleine, zwakke pup, terwijl de straten vol zitten met afgedankte hondjes, zodra het nieuwtje er af is moet ie weg en dan een zo goedkoop mogelijke, maar wel schattige vervanger... Voor die mensen zal het besef dat ze zo niet met dieren om horen te gaan, niet snel komen. Voor hun is het slechts een statussymbooltje, een accessoire, een cadeautje voor de kinderen waar ze net zo snel op uitgekeken zijn als een nieuwe pop... inderdaad.

Ik denk dat Nederland wel op het punt staat de broodfok echt de rug toe te keren want mensen die er eenmaal ingetrapt zijn doen dat vaak geen tweede keer, dus nu zorgen voor genoeg voorlichting zodat ook die eerste keer gekozen wordt voor een betrouwbare fokker... Het buitenland is moeilijker maar moet toch ook te bereiken zijn

*dagdroomt verder* z.
hoe gaat het met je nieuwe hond? (topic van gisteravond is verdwenen?)
pi_36172288
quote:
Op zondag 19 maart 2006 17:15 schreef Byte_Me het volgende:

hoe gaat het met je nieuwe hond? (topic van gisteravond is verdwenen?)
[FB F&F] verpot ons hier, of geef een brul.....
  maandag 20 maart 2006 @ 12:48:14 #264
133023 Zwaffel
freaking frack
pi_36197051
ik kom ook ff zwaaien. Hoe staat het ermee?
  vrijdag 24 maart 2006 @ 14:47:10 #265
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_36329067
Ok, dat kan ik wel beantwoorden. Er zit veel dingen in de media wat gewoon niet klopt erover.
Wat ze dus op die site roepen e.d. En de situatie is totaal anders dan men voorhoudt.

Echter die site is van Center for Consumer Freedom. Deze organisatie wordt betaald door o.a. Philip Morris van o.a. Marlboro en nog een andere hoop foute bedrijven waar regelmatig Peta voor de deur bestaat. Het is voor hun belangrijk om verkeerde info te verspreiden zodat men negatief beeld krijgt over peta. Net zoiets als Brok (brok.be) in belgie. Ook zo een bedrijf waar vivisectie-industrie, pelsdierfokkers, etc. achter zitten, die doen alsof ze tegen dierenmishandeling zijn, maar meer opgericht om leugens te vertellen over GAIA e.d.

Reacties van Peta en het verhaal:
http://www.animalrightsmalta.com/killsanimals.html
http://www.consumerdeception.com/

Overigens is het ook zo dat veel bedrijven proberen te infiltreren bij Peta en dan plannen in de war schoppen of foute dingen doen die peta niet zou doen, waardoor ze peta in verlegenheid willen brengen.
Peta is al diverse keren geinfiltreerd. Er zijn documenten e.d. gestolen bijvoorbeeld door een circusbedrijf.

[ Bericht 29% gewijzigd door TechXP op 24-03-2006 14:54:07 ]
pi_36475305
Maar is PETA nou wel een goede organisatie? Beetje lastig uit te leggen, maar je hoort vaak negatieve dingen over PETA, dat ze 'terroristen' e.d. zijn en dat ze ook gestraft moeten worden om hun daden en meer van dat soort dingen.
Daardoor twijfel ik of ik wel of niet lid zal worden van PETA.
Maar eigenlijk is dit offtopic.
  woensdag 29 maart 2006 @ 22:01:27 #267
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_36476247
Ja is wel een goede organisatie. Peta wordt altijd terroristisch genoemd omdat vele leden en ook mensen bij peta sympathie hebben voor bevrijdingsacties of wat hardere acties. Het is dan ook een dierenrechtenorganisatie. Daar hebben ze natuurlijk sympathie ervoor.
Daarnaast zou het ook terroristisch zijn omdat ze totale maatschappelijke veranderingen willen en omdat tegenstanders zeggen dat ze dat met leugens doen en daarmee schade brengen aan economie. Kortom... wat is nou terroristisch?
Ook Greenpeace wordt terroristisch genoemd in de VS. En ook oranisatie Food not bombs (welke eten uitdelen als 'actie') word door FBI gezien als terroristisch.
Ik ga zelf niet eens risceren om naar de VS te gaan. Weet zeker (als ik bekend zou zijn bij de AIVD wat goed mogelijk is) dat ik het land niet eens in kom oid. Ze zien mij dan als bedreiging oid. Op internet staan dan ook veel verhalen van personen met een sterke mening over de VS of dierenrechten enzo die naar de VS reizen en daar opgepakt worden en teruggestuurd enzo. En dat noemt zich land van vrije meningsuiting? Dat is al lang niet meer in de VS.

Dierenactivisten die dieren bevrijden of willen gaan bevrijden worden opgepakt en krijgen enorme straffen terwijl ze voor goede dingen opkomen. Om een beetje te illustreren hoe het in de VS is:

Overigens is dit een statement van iemand die veroordeeld is voor dierenbevrijding. Erg interessant om te lezen wat die zei tijdens het proces:
quote:
This is the customary time when the defendant expresses regret for the crimes they committed, so let me do that because I am not without my regrets. I am here today to be sentenced for my participation in releasing mink from 6 fur farms. I regret it was only 6. I'm also here today to be sentenced for my participation in the freeing of 8,000 mink from those farms. I regret it was only 8,000. It is my understanding of those 6 farms, only 2 of them have since shut down. I regret it was only 2.

More than anything, I regret my restraint, because whatever damage we did to those businesses, if those farms were left standing, and if one animal was left behind, then it wasn't enough.

I don't wish to validate this proceeding by begging for mercy or appealing to the conscience of the court, because I know if this system had a conscience I would not be here, and in my place would be all the butchers, vivisectors, and fur farmers of the world.

Just as I will remain unbowed before this court- who would see me imprisoned for an act of conscience- I will also deny the fur farmers in the room the pleasure of seeing me bow down before them. To those people here whose sheds I may have visited in 1997, let me tell you directly for the first time, it was a pleasure to raid your farms, and to free those animals you held captive. It is to those animals I answer to, not you or this court. I will forever mark those nights on your property as the most rewarding experience of my life.

And to those farmers or other savages who may read my words in the future and smile at my fate, just remember: We have put more of you in bankruptcy than you have put liberators in prison. Don't forget that.

Let me thank everyone in the courtroom who came to support me today. It is my last wish before prison that each of you drive to a nearby fur farm tonight, tear down its fence and open every cage.

That's all.
pi_36492333
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 22:01 schreef TechXP het volgende:
Ik ga zelf niet eens risceren om naar de VS te gaan. Weet zeker (als ik bekend zou zijn bij de AIVD wat goed mogelijk is) dat ik het land niet eens in kom oid.
Dat kun je opvragen als het goed is. Iemand die ik ken heeft dat ook gedaan . Ze kreeg overigens een pak papieren mee zo bekend was ze daar .
ijs_beer fan!
  donderdag 30 maart 2006 @ 14:38:21 #269
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_36492593
Volgens mij laten ze dat niet zomaar los, maar het is idd wel mogelijk. Niet dat ik foute dingen doe hoor, maar omdat ik veel activisten ken en in het wereldje erg aanwezig ben moeten ze mij toch wel opgemerkt hebben. Anders doen ze hun werk niet goed
Zou de AIVD fok in de gaten houden?
pi_36492606
Uh de PETA, doen die ook aan aanslagen, waar onschuldige mensen overlijden
pi_36492806
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 14:38 schreef TechXP het volgende:
Volgens mij laten ze dat niet zomaar los, maar het is idd wel mogelijk. Niet dat ik foute dingen doe hoor, maar omdat ik veel activisten ken en in het wereldje erg aanwezig ben moeten ze mij toch wel opgemerkt hebben. Anders doen ze hun werk niet goed
Zou de AIVD fok in de gaten houden?
Ik kan het wel eens vragen, waarom zij die info wel kreeg. ik denk dat het mee te maken heeft dat sommige dingen verjaren zij is inmiddels al een jaar of 70 en hield zich vroeger bezig met het comminisme.

Ik heb er ook weleens over nagedacht of ik daar bekend ben .
En ja, ik denk dat de AIVD fok best in de gaten houdt, maar Fok is daar geen uitzondering in.
ijs_beer fan!
pi_36492840
Geweldig die quote. Dat zijn nog eens echte helden in mijn optiek!

Dat de VS een krom land is was ik al achter ja. Niks land van vrijheid en ongekende mogelijkheden. Het lijkt soms net een Derde Wereldland. Het is een land waar alles om geld draait en niks meer wordt gegeven om de natuur en haar bewoners. Het is toch belachelijk dat je de cel in moet omdat je dieren van de dood bevrijd hebt? Stomme consumptiemaatschappij.
Maar is dat nou in Nederland ook niet een beetje zo? Tenminste, als jij bij de AIVD bekend bent....

Bedankt voor je info over PETA. Wat ik er zo van gezien heb zijn ze inderdaad wel goed bezig en ik zou ze ook wel willen steunen.
Ik weet niet of je dat videootje "PETA Bullshit" gezien hebt? Dat vond ik nou echt onnodige provocatie. Die presentatoren in hun leren kleding en telkens kipkluiven zitten eten terwijl er gewoon levende kippen tussen de bakken met kippevlees rond lopen. Dat is voor mij al een reden om hun niet zo serieus te nemen. Ze willen gewoon provoceren.

Ik ben hier zelf allemaal nog niet zo heel lang mee bezig en tot nu toe voornamelijk via internet en vrienden zoveel mogelijk mensen op de hoogte brengen van dierenleed. Ik denk en hoop dat mijn rol in de toekomst nog wel zal veranderen en dat ik wat actiever zal worden, maar misschien ben ik er nu gewoon nog iets te jong voor. Ik probeer wel te kijken in m'n omgeving of ik mensen kan vinden die het wel met me eens zijn, maar tot nu toe zonder succes. Ik heb wel gemerkt dat Fok! op zich wel wat meer geschikt daarvoor is, samen met een aantal andere sites.
Maar ja, eerst deze school afmaken (binnenkort examens), dan kijk ik wel wat ik verder kan doen, misschien is er op m'n nieuwe school ook wel enige belangstelling voor.

Anyway , heele rg bedankt voor de info!
  donderdag 30 maart 2006 @ 18:24:24 #273
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_36499465
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 14:38 schreef ymme het volgende:
Uh de PETA, doen die ook aan aanslagen, waar onschuldige mensen overlijden
Nee, maar ze redden wel mensenlevens. En als je mensen red, dan ben je een echte terrorist.

Overigens zitten beroemde sterren aangesloten bij Peta. Ook pamela anderson o.a.
  donderdag 30 maart 2006 @ 18:26:39 #274
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_36499517
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 14:45 schreef NanKing het volgende:
Ik kan het wel eens vragen, waarom zij die info wel kreeg. ik denk dat het mee te maken heeft dat sommige dingen verjaren zij is inmiddels al een jaar of 70 en hield zich vroeger bezig met het comminisme.
Dat zou kunnen inderdaad.
quote:
Ik heb er ook weleens over nagedacht of ik daar bekend ben .
En ja, ik denk dat de AIVD fok best in de gaten houdt, maar Fok is daar geen uitzondering in.
Ach.. ik codeer mijn email lekker.. ze weten lekker niets

het vogeltje ziet de wind van voren
ik herhaal het vogeltje ziet de wind van voren

donderdag 30 maart 2006 @ 18:37:40 #275
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_36499901
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 14:45 schreef Eveli het volgende:
Maar is dat nou in Nederland ook niet een beetje zo? Tenminste, als jij bij de AIVD bekend bent....
In NL ben je redelijk snel weer op vrije voeten. Men wilde dierenactivisten hier ook een tijd terug bestempelen als terroristen. En sommige kamerleden zien dat ook zo.
Maar Hirshi Ali heeft eens gezegd dat het onzin was om te doen, omdat er een wereld van verschil zit en terroristen toch echt iets anders zijn.
En een hoofd van de AIVD heeft eens gezegd in de krant, dat de regering er juist voor zorgt dat er steeds meer radicale activisten komen, omdat ze alle welzijn en rechten van dieren van tafel schoppen na zoveel jaar lobbyen door instanties. En ze ook weinig mogelijkheden geeft om dierenleed structureel aan te pakken. Kortom heeft regering schuld aan dat er radicale dierenactivisten zijn. Vond dat wel goed van de AIVD dat ze dat zeiden. Want er zit idd waarheid in. Heb je net 20 jaar via het legale pad gewerkt om bepaalde dingen te bewerkstelligen voor de dieren. Komt er opeens een kabinet balkie met veerman die het van tafel veegt.
Zelfs de dierenwelzijnswet gaat weg en er komt een wet Dieren en dierlijke producten voor terug. Dat zegt genoeg he...
quote:
Ik weet niet of je dat videootje "PETA Bullshit" gezien hebt?
Al een hele tijd terug. Laat idd zien hoe ze zijn.
quote:
Ik ben hier zelf allemaal nog niet zo heel lang mee bezig en tot nu toe voornamelijk via internet en vrienden zoveel mogelijk mensen op de hoogte brengen van dierenleed. Ik denk en hoop dat mijn rol in de toekomst nog wel zal veranderen en dat ik wat actiever zal worden, maar misschien ben ik er nu gewoon nog iets te jong voor.
Tsja wat is jong? Ik weet niet hoe oud je bent, maar er lopen jongetjes van 15 a 16 mee in de actiegroepen (zelfs jonger...). Dus leeftijd maakt niet zoveel uit.
Daarnaast kan je ook veel doen via internet. Emailacties, brieven schrijven, petities tekenen. Helpt allemaal wel.
quote:
Ik heb wel gemerkt dat Fok! op zich wel wat meer geschikt daarvoor is, samen met een aantal andere sites. Maar ja, eerst deze school afmaken (binnenkort examens), dan kijk ik wel wat ik verder kan doen, misschien is er op m'n nieuwe school ook wel enige belangstelling voor.
Ik weet niet waar je woont, maar ik weet wel groepen activisten die verspreid zitten over nederland en acties doen in diverse plaatsen/gebieden. Dus als je interesse hebt gewoon opgeven bijvoorbeeld bij www.respectvoordieren.nl
En in de gaten houden. Dan komt er vast weleens een actie in de buurt. En zo krijg je vooral de eerste contacten.

Overigens is Fok! niet echt een goed platform als je het over dierenleed wilt hebben. Veel puberaal gedrag, onserieuze reacties en de knuffeldierenliefhebbers (oftewel die alleen om honden en katten enzo geven, maar niet nadenken over de impact van hun consumptie etc. op mens, dier en milieu). Maar er lopen wel wat goede mensen hier rond Vooral dan in F&F...

Succes met je examens!
pi_36518815
Oh ja dat ze activisten als terroristen wilden bestempelen weet ik nog wel. Terroristen willen juist angst zaaien en onschuldige slachtoffers pakken om hun doelen te bereiken. Blijkbaar wisten ze toen nog niet zo goed dat dierenactivisten andere doelen hebben (zoals Hirshi Ali zei dus). Hopelijk weten ze dat verschil nu beter sinds er zoveel aandacht is voor terrorisme in Nederland.

Wat die leeftijd betreft, ik ben 18, maar ik bedoelde eigenlijk te zeggen dat ik nu nog niet genoeg geld en tijd heb om het land door te reizen. Ik zit nu midden in een tentamenweek en daarna eindexamens op VWO-niveau, dus dat heeft wel een hoop aandacht nodig. Volgend schooljaar zal ik dan wel een OV-kaart krijgen, wat de mogelijkheden om te reizen natuurlijk een stuk vergroot.
Maar die jongetjes van 15 of 16 zullen zeker dan wel uit die plaatsen zelf komen, of meegaan met ouderen?

En ja met Fok bedoelde ik ook meer dit specifiek deel en niet de gehele site. Daar zitten inderdaad teveel dwaze lui. Maar gelukkig komen die vooral in die onzin-gedeeltes. Ach ik zwerf overal een beetje rond, heb vrij brede interesse's en heb voor een aantal interesse's ook wat andere fora waar ik telkens een andere nickname heb, dus zo makkelijk ben ik niet te volgen voor 'gewone' mensen. Kom jij trouwens ook op het prikbord van de dierenrechten startpagina?

Ik heb al even op die site gekeken, maar er staat nog niks gepland hier in de regio. Even in de gaten houden dus. Heb 'em bij m'n Favorieten gezet.

Enne bedankt, jij ook succes morgen (hopelijk houden jullie het droog) en met je tentamens!
  vrijdag 31 maart 2006 @ 11:52:08 #277
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_36519250
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 11:38 schreef Eveli het volgende:
Wat die leeftijd betreft, ik ben 18, maar ik bedoelde eigenlijk te zeggen dat ik nu nog niet genoeg geld en tijd heb om het land door te reizen. Ik zit nu midden in een tentamenweek en daarna eindexamens op VWO-niveau, dus dat heeft wel een hoop aandacht nodig. Volgend schooljaar zal ik dan wel een OV-kaart krijgen, wat de mogelijkheden om te reizen natuurlijk een stuk vergroot.
Maar die jongetjes van 15 of 16 zullen zeker dan wel uit die plaatsen zelf komen, of meegaan met ouderen?
Zo een OV is inderdaad erg handig. Volgend jaar heb ik die niet meer Maar goed.. dan ga ik nog gewoon lekker reizen
Over die jonge deelnemers.. nee, die komen ook zonder ouders hoor.. in de woonplaatsen zelf of reizen gewoon.
quote:
Kom jij trouwens ook op het prikbord van de dierenrechten startpagina?
Ja, maar niet zo veel. Ik zit op echte fora
pi_36546174
Hm volgende week zaterdag een actie tegen vleeskuikens in de bio-industrie hier in de stad. Stond in de krant vanochtend. Wordt geregeld via het CIFW.
pi_36764666
Net vond ik deze walgelijke advertentie op Marktplaats.
Ik had net met veel interesse het topic over broodfok gelezen en vond het echt schandalig! Het viel me wel op dat het topic voornamelijk over honden ging. Ik heb het idee dat het nòg geaccepteerder is om kleine huisdieren te mishandelen dan grote. Weet niet hoe het komt, misschien denken mensen dat bijv. konijnen of cavia's dom zijn, of zien ze het als voedsel, of... ik weet het niet. Het valt me ook op dat je altijd dezelfde kutopmerkingen hoort als je bijv. konijnen hebt (Flappie enzo), echt niet zo hilarisch meer na de duizendste keer.
Don't get me wrong, ik vind het net zo afschuwelijk als honden en katten slecht behandeld worden, maar daar lijken sommige mensen zich in ieder geval nog druk over te maken.
Hier heb je dus weer zo'n neanderthaler die denkt dat konijnen wegwerpartikelen zijn.
quote:
halloo mensen
ik ben een meisje dat heel erg veel van dieren houdt en daarom
heb ik een paar weken geleden een baby konijntje gekocht
ik heb niet genoeg tijd vanwegen me paarden voor het konijn
en nu vindt ik het erg zielig dat hij heel de dag in een konijnen hokje zit
zonder aandacht
dus ik zoek een lief baasje die mijn konijntje een goed terhuis kan bieden
met veel aandacht en liefde!!!
info konijn: het ras is een hollandertje
het is een meisje en geboren op 1 feb 2006
ze laat zich er goed oppakken en is bijzonder lief met kinderen
ze eet erg goed zoals normale krachtvoer voor konijnen en meestal gaat
groente er ok makkelijk in!!!
het is gewoon een schat van een konijn
en ik vind het erg jammer dat ik haar niet kan houden
ik vraag best wel een beetje geld omdat je haar binnenhok er gratis bij mag nemen
de prijs is 20 euro
mensen mail me even als jullie deze lieverd een goed terhuis kan bieden
alsvast bedankt!!!
OK dus je houdt HEEEEL VEEEEL van dieren, maar je komt er na een paar weken achter dat je eigenlijk helemaal geen tijd hebt voor een konijn

Misschien een idee om hier een verzameltopic van te maken van dit soort advertenties, zodat we dit soort figuren kunnen mailen. Ik ben iig van plan een mail te sturen naar dit mens, even inpeperen dat je wat beter na moet denken voor je een oh zo schattig beestje aanschaft.
pi_36764718
Dit dan:
quote:
hallo lezer.
ik fok konijnen en verkoop deze dan .
ik fok zelf constant en krijg niet genoeg jongen konijnen ik heb er dus tekort.
als u voor mijn jongen konijnen heb dan wil ik deze graag van u kopen.
de konijnen moeten doen een het volgende.
de konijnen mogen niet groter zijn dan een hollander en moeten kleine oortjes hebben .
het liefst heb ik konijnen die kleiner zijn dan een hollander.
verder maken de kleuren mijn niet uit.
ik kan ze het hele jaar van u af nemen en u hoeft niet perse een groot aantal aan te leveren .
met 2 konijnen ben ik ook al blij.
maar als u er twintig heb dan heb ik deze ook graag.
evenmtueele fokkers kunnen wat mijn betreft ook reageren.
ik kan er namelijk nog verschrillende hebben per week.
ik kan gebruiken hangoren / dwergen/ hollanders/.
wel mits ze kleine ooren hebben en goed gezond.
als u wat voor mijn heb hoor ik dat graag van u.
P.S mensen die ver weg wonen moeten de konijnen komen brengen.
ik rij eens oer week zelf een route als u hier bij in de buurd woon dan kom ik ze graag op halen.
ik kom elke week in dodewaard ochten lienden opheusden randwijk hervel andelst en echteld.
als u hier in de buurd woon haal ik ze graag op.
als u net buiten deze dorpen woond is dit ook geen probleem.
ik hoor graag van u .
willem
  zaterdag 8 april 2006 @ 13:54:47 #281
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_36764746
Ik denk dat je het beter de ouders van het meisje aan kunt rekenen.
pi_36764850
wat wil je dan? dat het diertje dood gaat in een hokje?
pi_36764876
quote:
Op zaterdag 8 april 2006 13:54 schreef ondeugend het volgende:
Ik denk dat je het beter de ouders van het meisje aan kunt rekenen.
Ja, het lijkt me een kind, maar volledig duidelijk wordt dat niet uit de advertentie. Ik heb ook volwassenen gezien die zo schrijven. Bovendien vind ik dat een puber dit zelf ook wel kan bedenken en niet elke verantwoordelijkheid hoeft worden ontzegd.

Maar je hebt helemaal gelijk dat ouders vaak heel fout zitten. Hoe veel advertenties ik niet heb gezien met "de kinderen kijken er na 3 weken niet meer naar om, zielig, dus weg". Ja jezus, denk ik dan, je gaat toch ook geen fucking huisdier nemen voor een kind dat de ene week van Pokemon houdt en de volgende week van YuGiOh (of hoe die shit ook heet)? Waarom verwacht je dan dat ze opeens jarenlang interesse in hun huisdier houden? Ouders moeten zelf ook bereid zijn voor het dier te zorgen en er niet vanuit gaan dat een kind die verantwoordelijkheid al kan opbrengen.
pi_36764952
quote:
Op zaterdag 8 april 2006 13:59 schreef tonks het volgende:
wat wil je dan? dat het diertje dood gaat in een hokje?
Nee. Dat lijkt me ook niet echt af te leiden uit mijn posts.
Wat ik wil (maar dat zal wel weer naief idealistisch zijn. Fucking sue me.) is dat mensen niet meer zo achterlijk met beesten omgaan en ze zooo makkelijk aanschaffen en nog makkelijker weer weg doen.
Als zo'n kind uit die bovenste advertentie zich realiseert hoe dom die actie is, doet ze het misschien niet nog een keer. Want dat soort mensen is echt in staat om na drie maanden weer te zeggen 'goh, ik wil nu wel graag een cavia' en dan na vier maanden 'he shit, heb ik er toch geen tijd meer voor. Nou ja, op naar Marktplaats'.
pi_36765608
Mensen die dieren zien als dingen
Ik zou het konijn vrijlaten in de duinen.
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
pi_36765690
Flappie!
pi_36765826
quote:
Op zaterdag 8 april 2006 14:30 schreef beerten het volgende:
Flappie!
Dat is pas met kerst.
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
  zaterdag 8 april 2006 @ 14:40:13 #288
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_36765902
quote:
Op zaterdag 8 april 2006 13:51 schreef Melusine het volgende:

OK dus je houdt HEEEEL VEEEEL van dieren, maar je komt er na een paar weken achter dat je eigenlijk helemaal geen tijd hebt voor een konijn

Misschien een idee om hier een verzameltopic van te maken van dit soort advertenties, zodat we dit soort figuren kunnen mailen. Ik ben iig van plan een mail te sturen naar dit mens, even inpeperen dat je wat beter na moet denken voor je een oh zo schattig beestje aanschaft.
Een klein meisje dat een konijntje koopt en er achter komt dat ze er niet genoeg tijd voor heeft en dan een heel lief berichtje schrijft of iemand het diertje veel liefde wil geven

en dan maak jij er een groot probleem van alsof het om zeehondjesknuppelaars gaat. Donder toch op man.
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
pi_36765982
inpulsaankopen van dieren is verschrikkelijk en veroorzaakt veel dierenleed. Ben ook altijd boos op de dierenwinkels die mensen een diertje aanpraten terwijl ze echt niet willen!

hier nog 1 van marktplaats geplukt!!! 2 konijnen kwijt willen en vervolgens nog een konijn willen alleen nota bene vuillakken zijn het

Leuke gezonde konijnen zie foto Advertentienr.:2968651413

Terug | Dieren en Toebehoren > Konijnen

Grotere afbeelding
Prijs:
¤ 5,00

Datum:
08-04-06, 13:39

Gezien:
24 keer

Adverteerder
Bekijk alle advertenties van adverteerder

Naam: wildeboer assen

Telefoon: -

Beschrijving:

Ze heten duffie en snuffie, ze zitten nu al een half jaar bij elkaar in een hok, maar ze sproeien elkaar er helemaal onder, vandaar dat we ze kwijt willen en op zoek gaan naar een vlaamse reus.
Deze twee mannetjes zijn echt gezond maar moeten wel nodig door de wasstraat.
5 euro voor alle twee.

liever een slechte waarheid, dan een goede leugen
geld verdiensite's? klik hier
pi_36766152
Moet daar nu weer een nieuw topic over geopend worden?
Ik laat deze even mergen deze even met :
Marktplaats- en dierenleed, broodfokkers e.d.
  zaterdag 8 april 2006 @ 14:53:08 #291
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_36766214
quote:
Op zaterdag 8 april 2006 14:40 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Een klein meisje dat een konijntje koopt en er achter komt dat ze er niet genoeg tijd voor heeft en dan een heel lief berichtje schrijft of iemand het diertje veel liefde wil geven

en dan maak jij er een groot probleem van alsof het om zeehondjesknuppelaars gaat. Donder toch op man.
Helemaal mee eens.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
pi_36766458
quote:
Op zaterdag 8 april 2006 14:51 schreef Bluezz het volgende:
Moet daar nu weer een nieuw topic over geopend worden?
Ik laat deze even mergen deze even met :
Marktplaats- en dierenleed, broodfokkers e.d.
Sorry! Ik dacht dat er alleen een topic bestond over het specifiek broodfokken van honden en die aanbieden op Marktplaats.

Verder Posdnous, ik ben geen man, ik donder niet op en waar haal je in godsnaam vandaan dat het een klein meisje is? Een konijn aanschaffen (waarschijnlijk een te jong konijn ook nog) en al na een paar weken zeggen dat je er geen tijd meer voor hebt en hem dan op Marktplaats dumpen is gewoon oerstom en fout, of je nou de ouders de schuld geeft of het kind zelf (dat ws echt niet zo klein meer is.)
  zaterdag 8 april 2006 @ 15:03:02 #293
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_36766484
Sowieso, konijnen in een hok stoppen
  zaterdag 8 april 2006 @ 15:04:46 #294
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_36766521
quote:
Op zaterdag 8 april 2006 15:02 schreef Melusine het volgende:

waar haal je in godsnaam vandaan dat het een klein meisje is?
Wellicht uit het feit dat het er letterlijk staat en het bovendien qua schrijfstijl ook wel als een klein meisje overkomt.
quote:
Een konijn aanschaffen (waarschijnlijk een te jong konijn ook nog) en al na een paar weken zeggen dat je er geen tijd meer voor hebt en hem dan op Marktplaats dumpen is gewoon oerstom en fout, of je nou de ouders de schuld geeft of het kind zelf (dat ws echt niet zo klein meer is.)
Je hoort mij niet zeggen dat het een superslimme actie van dat kind of de ouders is, maar de manier waarop jij hier tegen ageert is wel heel erg triest en overdreven.
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
  zaterdag 8 april 2006 @ 15:05:41 #295
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_36766532
Overigens kan ik me het probleem van het meisje goed voorstellen hoor...kan gebeuren en blij dat ze het zelf inziet en haar konijn een beter leven wenst.
Wel hoop ik dat ze zorgvuldig selecteert...maar dat is helaas niet te checken.

Ik heb alleen heel veel moeite met het opsluiten van konijnen...als ik de mijne zie...poeh...moet er niet aan denken dat zij in een kooi zouden zitten...die breken ze af !
pi_36766549
het is toich maar een konijn..waar maak je je druk om?

het is dat die kutbeesten smerig zijn, anders had ik er vanavond nog eentje klaargemaakt ter ere van dit topic
pi_36766576
Dan vind je het maar triest, ik vind een konijn dat zo behandeld wordt triest. En als dat niet overkwam, ik kots niet op dat meisje zelf, maar op het feit dat zo veel dieren zo'n lot staat te wachten en mensen nog steeds op die manier van hun beesten af willen.

Verder kan ik niet vinden waar staat dat het om een klein meisje gaat. Vrouwen noemen zichzelf meisje tot in de twintig (sommige vinden zichzelf met vijftig nog een vlotte meid ) en ik kan dus niet uit de advertentie afleiden of het om een meisje van twaalf of een meisje van twintig gaat. Het lijkt erop dat het ergens in het midden daarvan ligt, aan de schrijfstijl te zien.
pi_36766602
Wat een huilietopic. Ik denk nou krijgen we advertenties te zien waar de honden geen brood van lusten. Maar eigenlijk het tegenovergestelde.
Ik wens TS veel sterkte. Als hiervan je bloed al aan de kook raakt zal je het wel zwaar hebben.

@ She Hoe leven jouw konijntjes dan?
pi_36766617
Entonie, dit is precies het soort reactie waar ik bang voor was. Je hebt alle recht om het kutbeesten te vinden, maar ik vind dat dus niet. Als het om een hond zou zijn gegaan dan zou er toch anders zijn gereageerd.

SHE, ik vind het juist niet zo voorstelbaar omdat er maar een paar weken overheen zijn gegaan. Ik ben absoluut niet zo'n radicaal die vindt dat je een beest onder geen enkele omstandigheid weg mag doen. Stel je verhuist of krijgt een veel drukker leven, OK. Maar als je een beest aanschaft denk je toch even na of je er tijd voor hebt op dat moment? Dat verandert toch niet in twee weken?
pi_36766619
quote:
Op zaterdag 8 april 2006 13:53 schreef Melusine het volgende:
Dit dan:
[..]
wat is hier mis mee dan
behalve zn taalvaardigheid
  zaterdag 8 april 2006 @ 15:13:10 #301
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_36766663
quote:
Op zaterdag 8 april 2006 15:09 schreef Cracka-ass het volgende:
Wat een huilietopic. Ik denk nou krijgen we advertenties te zien waar de honden geen brood van lusten. Maar eigenlijk het tegenovergestelde.
Ik wens TS veel sterkte. Als hiervan je bloed al aan de kook raakt zal je het wel zwaar hebben.

Die lopen van baby af aan los door het huis.
Nu wegen ze elk zo'n 6 kilo en zijn het net honden die door je huis banjeren.
Ze hebben een eigen kamer, waar ze naartoe moeten als ik weg ga en daar hebben ze een bed, speelgoed , voer en drinkbakken en een toilet.

Ze hebben dus nog nooit in een hok of kooi gezeten..dat wil ik ook pertinent niet.
pi_36766664
quote:
Op zaterdag 8 april 2006 15:09 schreef Cracka-ass het volgende:

Dank je voor de sterkte, not gonna need it.
Ik heb inderdaad nog wel veel ergere advertenties gezien maar geen zin om grootschalig onderzoek te doen. Ik heb gezien hoe opvangen overstroomd worden met misdadig slecht behandelde konijnen (met z'n dertigen tegelijk in een doos, dat soort werk) en dus maak ik me er druk om. Nee het zijn geen honden, tough luck. Het blijft ziek om zo met dieren om te gaan, ook al zeggen ze geen waf en kwijlen ze niet.
pi_36766727
quote:
Op zaterdag 8 april 2006 15:10 schreef Repeat het volgende:

wat is hier mis mee dan
behalve zn taalvaardigheid
Weinig, als je vindt dat konijnen geen recht op een goede behandeling. Dat mag je vinden en dan is het een prima kerel die wat bij wil verdienen (en die inderdaad niet zo goed heeft opgelet op school bij de taallessen )
Maar wat er wat mij betreft mis mee is, is dat hij totaal niet overkomt als iemand die verantwoordelijk gaat fokken, en dat er al gigantisch veel ongewenste konijnen zijn, waardoor fokken een beetje zonde is.
  zaterdag 8 april 2006 @ 15:16:16 #304
125633 Martijn_fijn
I geni s'incontrano
pi_36766735
Ik reken het die ouders inderdaad nog meer aan.

Ik zie het al voor mij in de winkel..

Meisje: "MAMAAAA kijk dan wat een lief konijntje!!!!"
Moeder: Ja ehm wat een schatje hé.
Meisje: "Mamaaa mag ik haar hebben??" ''Pleassss hij is zoo lief!!''
Moeder: "Maar lieverd, je bent al druk met de paarden? Ik weet niet of dat er allemaal wel bij kan hoor"
Meisje: "JAWEELLL kan best"
Moeder: "Oké"

Naïeve ouders.

Maar ook de winkel zou beter voorlichting moeten geven.
  zaterdag 8 april 2006 @ 15:22:19 #305
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_36766862
Ze zijn ook zeker lekker ja
pi_36766886
quote:
Op zaterdag 8 april 2006 15:16 schreef Martijn_fijn het volgende:
Ik reken het die ouders inderdaad nog meer aan.

Maar ook de winkel zou beter voorlichting moeten geven.
Hier in de dichtsbijzijnde winkel verkopen ze niet aan kinderen onder de zestien. Denk niet dat dat zin heeft want die ouders kopen toch wel als dat kind maar zeurt.

Denk niet dat winkels voorlichting willen geven die ertoe leidt dat mensen misschien van aanschaf afzien - ze moeten natuurlijk ook geld verdienen.
pi_36766909
Ik vind het het een beetje sneu om dat meisje d`r op aan te vallen. Wees blij dat ze dat beest wil verkopen. Ik had allang dat konijn geslacht oid.
11111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111
pi_36766924
quote:
Op zaterdag 8 april 2006 15:13 schreef SHE het volgende:

[..]

Die lopen van baby af aan los door het huis.
Nu wegen ze elk zo'n 6 kilo en zijn het net honden die door je huis banjeren.
Ze hebben een eigen kamer, waar ze naartoe moeten als ik weg ga en daar hebben ze een bed, speelgoed , voer en drinkbakken en een toilet.

Ze hebben dus nog nooit in een hok of kooi gezeten..dat wil ik ook pertinent niet.

Hahaha, jij bent verdraaid goed bezig!!
  zaterdag 8 april 2006 @ 15:28:31 #309
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_36766985
het wordt nog leuker, want mijn broer heeft net een prachtig vrijstaand huis gekocht; met een gigantisch stuk bos/veld erbij. Daar wordt as we speak nu een omheining gebouwd, incl buitenverlijf en playground. Mijn neefje is namelijk verliefd op mijn 3 monsters en dus heb ik ze hem cadeau gedaan, voor zijn verjaardag afgelopen week.
Ook in hun eigen belang hoor, want met hun 6 kg, zijn ze wel toe aan meer ruimte denk ik.

Ik woon al vrij ruim en ze hebben alle vrijheid, maar dit is natuurlijk wel het summum voor zulke grote konijnen. Wat zullen ze gelukkig worden

Ben nu ook bezig met het uittekenen van de speelroute ( glijbaantje, etages ) ...echt heel koel!
Heeft mijn neefje straks zijn eigen kinderboerderij...

En mijn kat haar kamer weer terug

Ik neem dan geen nieuwe konijnen...vind ze schitterend en heel bijzonder, maar heb ook nog een kat die ziekelijk verwend kan worden.
de volgende dieren komen als ik mijn buitenhuisje zelf heb geregeld.

Dan wil ik een paar geitjes grootbrengen
pi_36766989
quote:
Op zaterdag 8 april 2006 15:24 schreef frankium het volgende:
Ik vind het het een beetje sneu om dat meisje d`r op aan te vallen. Wees blij dat ze dat beest wil verkopen. Ik had allang dat konijn geslacht oid.
Vind je het ook OK om een hond te slachten als je er vanaf wil? Mag hoor, en je mag het ook van een konijn vinden, maar ik vind het dus wel fout.
Ik zeg toch niet dat je een konijn net zo tof moet vinden als de meeste mensen honden en katten? Laat mij nou maar lekker goed voor konijnen zorgen en eet jij ze lekker op, maar ga mij niet vertellen dat ik het niet zielig hoef te vinden, dat vind ik namelijk wel.
Als ik hier zou posten dat ik mijn kat wilde slachten ofzo zou ook iedereen over me heen vallen (kijk maar naar dat Tinkaaa wijf )
pi_36767001
quote:
Op zaterdag 8 april 2006 15:28 schreef SHE het volgende:
het wordt nog leuker, want mijn broer heeft net een prachtig vrijstaand huis gekocht; met een gigantisch stuk bos/veld erbij. Daar wordt as we speak nu een omheining gebouwd, incl buitenverlijf en playground. Mijn neefje is namelijk verliefd op mijn 3 monsters en dus heb ik ze hem cadeau gedaan, voor zijn verjaardag afgelopen week.
Ook in hun eigen belang hoor, want met hun 6 kg, zijn ze wel toe aan meer ruimte denk ik.

Ik woon al vrij ruim en ze hebben alle vrijheid, maar dit is natuurlijk wel het summum voor zulke grote konijnen. Wat zullen ze gelukkig worden

Ben nu ook bezig met het uittekenen van de speelroute ( glijbaantje, etages ) ...echt heel koel!

Wow
pi_36767033
quote:
Op zaterdag 8 april 2006 15:28 schreef SHE het volgende:

I like you, but you're crazy!!
  zaterdag 8 april 2006 @ 15:34:04 #313
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_36767085
\gek op dieren ! absoluut...de liefde en zorg die je ze geeft krijg je in 100-voud terug. Mooie aan dieren is ook dat ze geen slecht kennen, zoals de mens dat doet.
geen vooroordelen, geen gezeur, geen blinde woede...geen onzin. Pure liefde !
pi_36767178
100 procent mee eens. Echter hoor ik nu voor het eerst iemand die haar konijnen een eigen kamer geeft. Laat staan een tuin inclusief speeltoestellen met glijbaan!!
  zaterdag 8 april 2006 @ 15:40:33 #315
74196 doemaardrie
of toch vier???
pi_36767208
quote:
Op zaterdag 8 april 2006 15:34 schreef SHE het volgende:
Mooie aan dieren is ook dat ze geen slecht kennen, zoals de mens dat doet.
geen vooroordelen, geen gezeur, geen blinde woede...geen onzin. Pure liefde !
Onzin!

Als mijn valkparkietje van mening is dat ik te lang van huis ben geweest dan komt ie op mijn schouder zitten om me vervolgens keihard in mijn oorlel te bijten.
  zaterdag 8 april 2006 @ 15:40:35 #316
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_36767209
Ik woon alleen en heb een extra kamer over...logisch dat deze voor hen is dan. Voorheen was het de kamer van mijn poes. gewoon een plekje voor haarzelf...waar ze zich terug kan trekken, haar spulletjes heeft...ze is immers een huisgenoot
  zaterdag 8 april 2006 @ 15:41:41 #317
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_36767230
quote:
Op zaterdag 8 april 2006 15:40 schreef doemaardrie het volgende:

[..]

Onzin!

Als mijn valkparkietje van mening is dat ik te lang van huis ben geweest dan komt ie op mijn schouder zitten om me vervolgens keihard in mijn oorlel te bijten.
Dat heb je dan ook verdiend

Als ik te lang weg ben geweest, dan komt Rocco al aanrennen als ie de deur hoort en dan gaat ie heel hard met zijn neus tegen mijn benen aanduwen.
Om vervolgens heel arrogant weg te hupsen.
  zaterdag 8 april 2006 @ 15:49:57 #318
74196 doemaardrie
of toch vier???
pi_36767411
quote:
Op zaterdag 8 april 2006 15:41 schreef SHE het volgende:

[..]

Dat heb je dan ook verdiend
Dat doet er niet toe het is evengoed gemeen.
Bovendien doet het zeer.
  zaterdag 15 april 2006 @ 01:56:48 #319
24399 TechXP
www.biteback.be
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')