Nee, een goede fokker opzoeken en daar je konijntje kopen.quote:Op dinsdag 17 januari 2006 17:20 schreef Apehaar het volgende:
[..]
Moet ik konijnen dan zelf gaan vangen![]()
Had je al wat in gedachten?quote:Op dinsdag 17 januari 2006 02:11 schreef JohanV. het volgende:
Ik zie steeds meer mensen die een hekel hebben/krijgen aan de vermeende handel in dieren en misdragingen jegens de beestenboel.
Misschien kunnen we zelf iets organiseren.![]()
Ik denk niet dat dat binnen Fok! kan.quote:
Beter is te kijken op bunnybin.nlquote:Op dinsdag 17 januari 2006 17:26 schreef Amstaf het volgende:
Nee, een goede fokker opzoeken en daar je konijntje kopen.
Praat gewoon lekker encrypted... gooi PGP eropquote:Op dinsdag 17 januari 2006 18:24 schreef JohanV. het volgende:
Ik denk niet dat dat binnen Fok! kan.
Ik kan me het geval van de vrouw en het opgehangen hondje nog herinneren, en ook daar mochten users niets op het forum bespreken.![]()
Maar id-en genoeg.![]()
Misschien valt er wat te regelen via een ander, nieuw aan te maken forum? Of dat je je ideeën in een documentje typt, die upload en de link hier plaatst? Of zou dat ook niet mogen?quote:Op dinsdag 17 januari 2006 18:24 schreef JohanV. het volgende:
[..]
Ik denk niet dat dat binnen Fok! kan.
Ik kan me het geval van de vrouw en het opgehangen hondje nog herinneren, en ook daar mochten users niets op het forum bespreken.![]()
Maar id-en genoeg.![]()
Mijn inziens horen dierenwinkels ook geen dieren te verkopen.quote:Op dinsdag 17 januari 2006 11:35 schreef TechXP het volgende:
Sowieso zijn dierenwinkels ook geen plaats waar je dieren moet kopen. Al die dieren komen meestal van broodfokkers. Doe het dan bij erkende fokkers/kwekerijen. Maar via marktplaats is het een pot nat. Misschien dat bij vissen meevalt, maar dan nog.. het gaat om het welzijn van vele dieren. Marktplaats biedt nu de plek waar de dieren makkelijk verhandelt worden en snel gedumpt kunnen worden.
Niet helemaal waar, van bepaald emensen halen ze na een klacht of als ze het zelf zien wel meteen de advertentie's weg. Bv van die kattenhandelaar uit Standskanaal.quote:Marktplaats doet NIETS aan die advertenties.
Marktplaats doet nul komma nul aan dierenwelzijn, zelfs als je een advertentie wilt melden waar mensen vragen om poesjes van 3 weken (volgens de nederlandse wet is een kitten voor 7 weken scheiden van de moeder strafbaar dus zo'n advertentie is ook tegen de eigen gebruiksvoorwaarden van Marktplaats) wordt je van het kastje naar de muur gestuurd.quote:Op donderdag 19 januari 2006 17:15 schreef Byte_Me het volgende:
hoe meer ik erover na denk, hoe kortzichtiger ik deze aktie vind. Nu heb je een redelijk centrale plaats, waar veel mensen komen om dieren te kopen en verkopen. Met een beetje goede wil is hier veel mogelijk que controle en voorlichting. Ga je dit verbieden, dan wordt het allemaal weer wat gedentraliseerder, met als gevolg dat er veel minder controle en voorlichting mogelijk is.
Ik denk niet dat broodfokken zo zal verdwijnen, maar ik vind het niet nodig broodfokkers een prachtinstrument voor hun marketing in handen te geven. De meeste mensen kunnen niet zo 123 een site opnoemen waar ze een kat kunnen kopen, maar iedereen kent Marktplaats. Er is geen andere site die zo'n bereik heeft.quote:Of denk/denken je/jullie nou echt dat het broodfokken dan verdwijnt? Dat zou namelijk erg naief zijn.
Nu heb je het over de situatie, zoals die is. Prima, hier ga ik volledig in mee. Als de situatie zo slecht is moet daar iets aan worden gedaan. Mijn punt is dat je er geen flikker mee opschiet door dierenadvertenties te verbieden. Dat er betere oplossingen zijn, die misschien wat meer inspanning vergen, maar die mijns inziens een beter resultaat zullen hebben. Geen dierenadvertenties op marktplaats? ach, genoeg alternatieven.quote:Op donderdag 19 januari 2006 20:33 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
[..]
Marktplaats doet nul komma nul aan dierenwelzijn, zelfs als je een advertentie wilt melden waar mensen vragen om poesjes van 3 weken (volgens de nederlandse wet is een kitten voor 7 weken scheiden van de moeder strafbaar dus zo'n advertentie is ook tegen de eigen gebruiksvoorwaarden van Marktplaats) wordt je van het kastje naar de muur gestuurd.
Verder vind ik alle verhalen over meer voorlichting etc prachtig, maar als marktplaats het nu al verdomt om richtlijnen ed in te stellen, zal er toch eerst behoorlijke druk van gebruikers moeten komen, en wie moet dan vervolgens bepalen wat voor voorlichting er komt ? En wie gaat die controle uitvoeren ? Marktplaats zelf zeker ? Maar dat levert geen geld op natuurlijk, daar gooien ze heus wel met de pet naar. Gewoon verbieden die hap.
Marktplaats is nergens voor nodig, wil je een dier dan kun je naar een rasclub of het asiel, ben je een goede fokker dan raak je je dieren zo kwijt zonder ermee te leuren op veilingsites (zo niet dan fok je teveel voor de vraag) en wil je van je dier af dan moet je maar een beetje netwerken of het dier naar een opvang of het asiel brengen, die zoeken er dan wel een goed huis voor. Ik snap toch niet waarom mensen hun kat liever gratis meegeven aan een wildvreemde via marktplaats, mensen die een kat uit het asiel halen hebben er tenminste nog geld voor over en het asiel hier voert nog thuiscontrole uit.
Verder vind ik het een flutargument dat via advertenties zoveel te controleren en te waarschuwen valt, marktplaats laat waarschuwingsadvertenties niet eens staan, en ik heb nog nooit gehoord dat er iemand echt opgespoord en flink gestraft is voor dierenhandel via internet. Kijk maar naar dat mens uit stadskanaal, die is nog steeds volop in business en heeft blijkbaar ook nog klanten zat, anders ging ze wel iets anders verkopen, dus waarschuwingen zijn blijkbaar ook aan dovemansoren gericht. Het zou voor haar veel vervelender zijn als ze niet op marktplaats kon verkopen, dan moest ze betalen voor advertenties elders en had ze geen bereik door de hele Benelux meer.
[..]
Ik denk niet dat broodfokken zo zal verdwijnen, maar ik vind het niet nodig broodfokkers een prachtinstrument voor hun marketing in handen te geven. De meeste mensen kunnen niet zo 123 een site opnoemen waar ze een kat kunnen kopen, maar iedereen kent Marktplaats. Er is geen andere site die zo'n bereik heeft.
Er lijken zelfs mensen op verkeerde ideeen gebracht te zijn, want het achtertuinfokken lijkt alleen maar sterk toe te nemen en er is op Marktplaats ook een levendige handel in fokdieren waar te nemen, kijk maar eens naar al die advertenties waarin wordt benadrukt dat de poes niet geholpen is, of dat een kater al eens een nest heeft verwekt. Ik las pasgeleden het verhaal van een kater die naar zijn negende (!!) eigenaar ging, en hij was 2 jaar oud.
Kun je dat niet beter op een algemener prikbord zetten dan dat van de pagina over Den Helder.quote:Op vrijdag 20 januari 2006 12:00 schreef moussy het volgende:
http://www.prikpagina.nl/read.php?f=156&i=40988&t=40988
eens zien of dat nog wat wil helpen
Ik ben het al op vele plekken tegen gekomen. En ben het ook gestartquote:Op vrijdag 20 januari 2006 15:53 schreef Eveli het volgende:
Jij hebt het dus ook al gedaan?
Ik wel in ieder geval.
Dat zal best, maar ik zoek liever zelf de nieuwe baas uit.. vandaar.quote:Op vrijdag 20 januari 2006 16:48 schreef TechXP het volgende:
waarom doe je de hond weg? En je kan beter gewoon bij asiels vragen of ze bericht kunnen rondgaan betreffende jullie dier. Er zijn ook stichtingen die helpen bij herplaatsing.
dat raakt echt kant noch wal, er komen natuurlijk niet meer goede tehuizen door marktplaats itt het asiel, en als je zelf de nieuwe baas van je hond wil uitzoeken kan dat ook via het asiel/dierenarts/huisaanhuiskrantje/supermarktprikbord/kennissenkring etc. Als het bij je in de buurt is kun je tenminste nog eens gaan checken, kijk maar bij de vermist-afdeling van marktplaats van hoeveel mensen het dier verdwijnt/wordt doorverkocht nadat het via marktplaats is herplaatst. "En het was nog wel zo'n aardig stel met kindertjes"quote:Op vrijdag 20 januari 2006 16:31 schreef Bastard het volgende:
Hmm.. we hebben gisteren onze hond aangeboden op marktplaats.. is de bedoeling dat dat ook niet meer kan?
Krijg je lekker volle asiels van dan
quote:Beste Setambre,
Hartelijk dank voor uw bericht.
Wanneer wij meldingen krijgen van broodfokkers, nemen wij dit serieus.
Wij weren broodfokkers van de site, maar wij dienen hier wel gegronde
bewijzen voor te ontvangen. Mocht u dergelijke bewijzen hebben, dan
ontvangen wij deze graag, inclusief kopieën van de betreffende
advertenties en het e-mailadres van de betreffende adverteerder.
Met vriendelijke groet,
Liesbeth
Helpdesk medewerker
www.marktplaats.nl
Ik ben het hier helemaal mee eens en ik ga ook absoluut niet tekenen. Je kunt broodfokken toch zo moeilijk tegengaan, ik denk dathet beter via marktplaats kan gebeuren dan via andere slinkse manieren. En inderdaad, als je weet hoe je moet zoeken kun je zo ook hele gezonde dieren vinden en voor veel goede fokkers (van cavia's weet ik het sowieso) is het ook een manier van hun dieren aanbieden, aan andere goede fokkers of als knuffelcavia.quote:Op zondag 15 januari 2006 23:48 schreef Amstaf het volgende:
Ik teken dit absoluut niet.
Ik ben een cavia fokker en een goede hoor, geen broodfokker!
Zelf plaats ik ook zo nu en dan advertenties op MP als ik jongen diertjes heb.
Op die manier heb ik al regelmatig dieren verkocht, maar ook GEkocht.
Ik zou het jammer vinden als ik die mogelijkheid niet meer had eerlijk gezegd.
Natuurlijk moeten broodfokkers worden aangepakt, maar ik denk niet dat dit de manier is.
de vergelijking gaat dan ook niet om drugs, maar om het verschil tussen verbieden en verbeteren.quote:Op vrijdag 20 januari 2006 12:38 schreef Bluezz het volgende:
Klinkt goed, maar ik denk niet dat je dierenhandel met drugs kunt vergelijken.
Ook niet qua benadering
Marktplaats helpt niet, vangt niet op etc.
Ik heb ook een reactie ontvangen:quote:Op zaterdag 21 januari 2006 01:21 schreef Setambre het volgende:
Lol nog een reactie terug gekregen ook
[..]
quote:Geachte meneer/mevrouw,
Hartelijk dank voor uw bericht.
De rubriek "dieren" is, net als vele anderen, een populaire rubriek op
Marktplaats.nl die voorziet in een behoefte van een grote groep
gebruikers. Vele dieren vinden hierdoor een goed, nieuw tehuis. Net als
in de echte wereld, komt het helaas ook op Marktplaats.nl voor dat een
kleine groep soms minder goede bedoelingen heeft. Het is daarom van
groot belang, dat gebruikers zich goed verdiepen in een potentiële
aankoop, temeer wanneer het een dier betreft. Vanuit Marktplaats.nl
adviseren we onze gebruikers te allen tijde om vooral in persoon te
handelen. Er gaat niets boven een persoonlijke inspectie.
Marktplaats.nl heeft als advertentiesite een faciliterende rol; we
bieden een internetplatform waar adverteerders en geïnteresseerden de
kans krijgen elkaar te ontmoeten. Dit neemt niet weg dat wij waar
mogelijk ingrijpen, mochten er zaken gebeuren die in strijd zijn met de
Nederlandse wetgeving en/of de Marktplaats.nl gebruikersovereenkomst
(waar alle gebruikers zich aan conformeren). Wanneer gebruikers een
vermoeden hebben over mogelijke misstanden, dan verzoeken we hen ons
hierover direct te informeren. Alle meldingen van onze gebruikers nemen
we serieus en worden snel behandeld. Zo ook wanneer we meldingen krijgen
over potentiële broodfokkers. Echter dienen wij hier wel gegronde,
aantoonbare bewijzen voor te ontvangen.
Met vriendelijke groet,
Henk Jan
Helpdesk medewerker
www.marktplaats.nl
quote:Op woensdag 8 maart 2006 15:14 schreef NanKing het volgende:
[..]
Even jouw redenatie doortrekken; Jij hebt toch ook niet gevraagd om geboren te worden? Ik kan begrijpen dat je tegen dierenleed bent, ik kan begrijpen dat je daar voor in actie wilt komen. Ik kan begrijpen dat je van dieren houdt meer als dat je van mensen houdt.
Maar naar mho trek jij het te ver door. Je kunt wel blijven roepen dat mensen dieren uit asielen moeten halen, maar kijk ook naar de realiteit. Mensen willen pups dat willen we al zo lang sinds honden huisdieren zijn. En ipv mensen alleen maar doorverwijzen naar asielen, waar veel mensen de hond zeker weten naar een week al weer terug brengen om ze niet met een getraumatiseerde hond om kunnen gaan. Kun je ze beter alternatieve bieden.
Het is leuk dat jij een wereld voor ogen hebt, en ik zou die wereld het liefste ook zo zien.
Maar we leven niet in fantasialand. Dus het beste wat je kunt doen is mensen op goede fokkers wijzen, leren hoe mensen met honden op moeten gaan en ze inlichten over broodfokkers van de ergste soort.
Dat zeg ik nergens. Ik hou ook van mensen.. Nou ja.. niet iedereenquote:Op woensdag 8 maart 2006 15:14 schreef NanKing het volgende:
Even jouw redenatie doortrekken; Jij hebt toch ook niet gevraagd om geboren te worden? Ik kan begrijpen dat je tegen dierenleed bent, ik kan begrijpen dat je daar voor in actie wilt komen. Ik kan begrijpen dat je van dieren houdt meer als dat je van mensen houdt.
Je kan een getraumatiseerde hond nemen of je neemt een dier van een fokker en voedt het verkeerd op. Kan beiden. Het gaat mij er om dat mensen denken over het aanschaffen van een dier. En dat doen ze niet echt als ze maar gewoon aanschaffen en aanschaffen. Iemand die een dier uit een asiel neemt neemt een bewuste keuze om een dier te helpen.quote:En ipv mensen alleen maar doorverwijzen naar asielen, waar veel mensen de hond zeker weten naar een week al weer terug brengen om ze niet met een getraumatiseerde hond om kunnen gaan. Kun je ze beter alternatieve bieden.
Het is geen fantasiewereld. Het is een realistische wereld. Dat betekent ook dat ik kan richten op dat men niet een dier moet nemen. Ik ga dus zeker niet mensen aanraden om dan maar bij een fokker te halen die als goed bekend staat. Dat iets wellicht niet bereikt wordt in mijn leven betekent niet dat ik me daar maar neer bij moet leggen toch? Anders moet je je ook neerleggen bij zoiets als broodfokkers.quote:Het is leuk dat jij een wereld voor ogen hebt, en ik zou die wereld het liefste ook zo zien.
Maar we leven niet in fantasialand. Dus het beste wat je kunt doen is mensen op goede fokkers wijzen, leren hoe mensen met honden op moeten gaan en ze inlichten over broodfokkers van de ergste soort.
ik vind van niet. Zo zien mensen gelijk wat er mis is. Confronterend,maar het werkt meestal welquote:Op woensdag 8 maart 2006 15:52 schreef Bluezz het volgende:
Moeten ze achter linkjes denken jullie? Ik vind eigenlijk van niet.
-edit- het is een greep uit de foto's achter de link zie ik nu (zit op mijn werk, kan niet te veel openen)
quote:Op woensdag 8 maart 2006 16:14 schreef Troeta het volgende:
Hebben jullie radar gezien? Zo niet kijk dan even op uitzendinggemist.nl
Ze hadden een hele indrukwekkende reportage over broodfokkers uit het oostblok.
Volgende week laten ze zien hoe de handel verder gaat in Nederland..
Helaas komt ook minder goed volk op asielhonden af. Lees voor de fun eens op dierenasiels.com hoe veel honden voor de tweede keer worden teruggebracht naar het asiel omdat de hond niet met de poes overweg kon, Of ergere dingen zoals verwaarlozing e.d. Heb je een hond terug die voor de tweede keer wat heeft meegemaakt.quote:Je kan een getraumatiseerde hond nemen of je neemt een dier van een fokker en voedt het verkeerd op. Kan beiden. Het gaat mij er om dat mensen denken over het aanschaffen van een dier. En dat doen ze niet echt als ze maar gewoon aanschaffen en aanschaffen. Iemand die een dier uit een asiel neemt neemt een bewuste keuze om een dier te helpen.
En er zijn genoeg niet-getraumatiseerde dieren die gewoon weggedaan worden doordat baasje overlijd etc. Genoeg keuzes. Door te kopen van fokkers zorg je voor meer vraag en uiteindelijk meer dieren. Meer dieren dan plekken. Zoals nu het geval is.
Zeker. En bepaalde rassen moet je echt concequent opvoeden. Asielhond of niet.quote:Op woensdag 8 maart 2006 17:50 schreef Uhmmie het volgende:
toch moet je honden van een fokker net zo hard opvoeden
anders kan die later alsnog bijgeschreven worden in het bestand van het lokale asiel
quote:To : *******
From : Info@puppykennel.nl
Dit is een automatische email van puppykennel.nl
Gezien het grote aantal aanvragen per email is het mogelijk dat we u bericht niet tijdig kunnen behandelen.
Voor inlichtingen kunt u ons wel steeds bellen op telefoonnummer 0032 473 986 078
Het puppykennel Team
www.puppykennel.nl
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |