Heeft dat er iets mee te maken ? Het gaat hier over onverantwoord fokken en onverantwoord kopenquote:Op dinsdag 7 maart 2006 12:30 schreef nokwanda het volgende:
Kan hier dus gewoon niet naar kijken.
Wat is er mis met een asielbeestje? Is een ander wezen er voor de status van de mens dat ze perse een ras moeten hebben?
Ja,quote:Op dinsdag 7 maart 2006 12:40 schreef inkie1010 het volgende:
Ik heb de documentaire ook gezien... Deels moet ik zeggen want op een gegeven moment kon ik het niet meer aanzien en heb ik het afgezet.. Het is echt vreselijk dat dit gebeurt...
Ik denk dat het er wel mee te maken heeft. Men wil een bepaald ras om een bepaald uiterlijk. En dat heeft te maken met het status van de mens die het beestje wil aanschaffen. Als het om een karakter van een hondje gaat koop je die niet bij een malafide fokker omdat je weet dat deze praktijken het karakter zullen beinvloeden.quote:Op dinsdag 7 maart 2006 12:35 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
[..]
Heeft dat er iets mee te maken ? Het gaat hier over onverantwoord fokken en onverantwoord kopen
Mensen moeten gewoon niet altijd op voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten, en geduld hebben en goed nadenken bij de aanschaf van een dier. Maar nee, men wil een pupje, men wil het nú, en liefst nog zo goedkoop mogelijk. Alsof men een artikel uitzoekt in de supermarkt, en zo zijn dit soort fokkers/handelaars vaak ook, die hebben een puppy of kittenassortiment.
Geen een pup zonder staart, komt bij een goede fokker vandaan volgens mij. Want het mag al een aantal jaar niet meer in NL (staart eraf halen).quote:Op dinsdag 7 maart 2006 12:48 schreef CarDani het volgende:
[..]
Ja,
weet bijvoorbeeld dat ELKE staartloze Rottweilerpup van zo'n handelaar komt.
Dat komt omdat mensen het mooier vinden, het goedkoop isen niet zo lang willen wachten op zo'n pup.
Gelukkig hebben veel mensen het gezien. Hoewel je de fokteefjes nagenoeg niet in beeld kreeg.quote:Op dinsdag 7 maart 2006 12:55 schreef NanKing het volgende:
[..]
Geen een pup zonder staart, komt bij een goede fokker vandaan volgens mij. Want het mag al een aantal jaar niet meer in NL (staart eraf halen).
Ik snap echt niet dat mensen het mooier vinden. Hier in de buurt lopen 2 prachtige rotweilers rond van een jaar of 4 met staart, het siert ze veel mooier.
Ik heb het ook gezien trouwens gisteren. Ik vond het echt verschrikkelijk ik was wel op de hoogte van handelaren maar dat dit zo ging.
edit- Ik vond het al verschrikkelijk om te zien dat in Antwerpen puppies in de etalage liggen, maar in die konijnen hokken was toch wel de top.
Volgende week ga ik zeker ook weer kijken.quote:Op dinsdag 7 maart 2006 13:00 schreef CarDani het volgende:
[..]
Gelukkig hebben veel mensen het gezien. Hoewel je de fokteefjes nagenoeg niet in beeld kreeg.
Volgende week gaan ze er bij Radar verder op in.
het is goed dat de media er EINDELIJK aandacht aan besteed.
alleen kunnen ze wel ontzettend hard (=tot bloedens toe) slaan met hun staart als ze enthousiast zijn. Misschien is dat ook een reden dat men vroeger de staart amputeerde? (en ik heb het in mijn specifieke geval over een boxer)quote:Op dinsdag 7 maart 2006 12:55 schreef NanKing het volgende:
Ik snap echt niet dat mensen het mooier vinden. Hier in de buurt lopen 2 prachtige rotweilers rond van een jaar of 4 met staart, het siert ze veel mooier.
Ja, en zij is echt geen uitzondering.quote:Op dinsdag 7 maart 2006 13:04 schreef NanKing het volgende:
[..]
Volgende week ga ik zeker ook weer kijken.
Een van die teefjes was 2,5 en had 5 nestjes gehad.
Je bedoelt die onder de tafel zaten toch? Dat waren mannetjes dus niet eens uitgezakte teefjesquote:Op dinsdag 7 maart 2006 13:06 schreef Viking84 het volgende:
Ik word er niet goed vanHeb gewoon zin om daarheen te gaan, me als een koper voor te doen en dan met een heleboel mensen die klote fokkers hartstikke dood te meppen
![]()
![]()
Die bulldogs konden niet eens op hun pootjes staan!
De staart moest er bij de Rottweiler af omdat dit ras vroeger ook gebruikt werd als veedrijver van groot vee (het zou hem wendbaarder maken) Ook kan hij .nogal eens last kan krijgen van artrose in de staart en ze slaan hun staart snel kapot door enthousiastme.quote:Op dinsdag 7 maart 2006 13:07 schreef Viking84 het volgende:
[..]
alleen kunnen ze wel ontzettend hard (=tot bloedens toe) slaan met hun staart als ze enthousiast zijn. Misschien is dat ook een reden dat men vroeger de staart amputeerde? (en ik heb het in mijn specifieke geval over een boxer)
Ja, dat waren mannetjes. Er wordt dus niet eens gekeken naar eventuele afwijkingen en gezondheidsproblemen van de ouderdieren.quote:Op dinsdag 7 maart 2006 13:10 schreef NanKing het volgende:
[..]
Je bedoelt die onder de tafel zaten toch? Dat waren mannetjes dus niet eens uitgezakte teefjes.
Dat kan je niet alleen bereiken. het is nog gevaarlijk ook. Ik ben met de dood bedreigd.quote:Op dinsdag 7 maart 2006 13:13 schreef NanKing het volgende:
Ik vraag me af, wat kun je er nog meer aan doen behalve geen hond kopen zo'n handelaar?
Bij wie zou je moeten lobby'en om dit te stoppen?
Ik zou me hier graag voor in zetten, dus als iemand iets weet wat ik kan doen. Roept u maar.
Verkeerd gedacht, maar dat komt ook omdat je verschrikkelijk generaliseert. Alsof rasdieren alleen gekocht worden als aanvulling op het meubilair, om mee te pronkenquote:Op dinsdag 7 maart 2006 12:50 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Ik denk dat het er wel mee te maken heeft. Men wil een bepaald ras om een bepaald uiterlijk. En dat heeft te maken met het status van de mens die het beestje wil aanschaffen.
Ook al die puppykopers die niet de moeite nemen om zich te informeren, maar verder wel de beste bedoelingen hebben ?quote:Als het om een karakter van een hondje gaat koop je die niet bij een malafide fokker omdat je weet dat deze praktijken het karakter zullen beinvloeden.
Met een ander hondje kunnen mensen net zo goed een klik hebben, je moet je dan gaan afvragen waarom mensen hun hondje niet bij het asiel halen. Jij gaat ervan uit dat dat alleen is omdat mensen liever een soort hond hebben om mee te patsen ofzo, terwijl sommige mensen liever een puppy hebben, of een hond waar de afkomst beter van bekend is dan van een asielhond (dan wel bij een goede fokker) en zo zullen er nog wel redenen zijn.quote:Als je een asielhondje neemt, neem je die omdat je een hond wil en voor de uitstraling van het beestje bent gegaan. Omdat er een klik was.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |