abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 15 maart 2006 @ 08:55:19 #251
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_36046127
Die link zegt weer genoeg. En laat zien dat het een groot probleem is.
  woensdag 15 maart 2006 @ 10:43:19 #252
61288 Duna
Still Going Strong
pi_36048450
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 15:46 schreef Zwaffel het volgende:

[..]

Aldus radar het forum
Klein Amerika in Belgie, dat is echt een je reinste broodfokkersdierenwinkel. Alle soorten pups in een soort van paardeboxen, waarin ze tentoongesteld worden aan de mensen. Een verschrikking is die zaak! Zit net over de grens heen. Ik ben er meerdere malen geweest en dan staan de tranen in mijn ogen. Veeeeel te kleine/jonge pups in een soort van aquarium en die nog lang niet bij de moeder weg hadden gemogen. En dan staan de mensen te kijken alsof ze in artis zijn en dan roepen aaaaahhhhh wat een poepies. Echt heel onwetend. Dat maakt me zo kwaad en dat heb ik de medewerkers aldaar ook laten weten.

Gegevens:

http://www.handelsgids.be/?handelaar/19373/Klein%20Amerika/
Met mijn gedachten ergens anders ben ik altijd overal.
pi_36050300
Wat katten betreft is/was cattery 't Elzenhof in Belgie berucht. De eigenaar is veroordeeld wegens de verkoop van zieke katten, daarna heeft hij zich failliet laten verklaren, er was eerst sprake van een openbare veiling van de inboedel inclusief katten maar dat is niet doorgegaan door commotie op het internet daarover. Vreemd was wel dat er in die inboedel veel minder katten zaten dan men dacht dat er aanwezig zouden zijn, de aap is inmiddels uit de mouw; meneer heeft een doorstart gemaakt als van 't Beverhof. Zijn oude url stuurt je gewoon door naar de nieuwe site www.elzenhof.be (ieder ras wat je maar wilt zowat, nu ook met gespreide betaling )

edit; deze gast dus:

en
http://i16.photobucket.com/albums/b2/pumpkinruby/Artikel2.jpg

[ Bericht 16% gewijzigd door pumpkin_Ruby op 15-03-2006 12:26:47 ]
pi_36057310
GVD wat een vreselijke praktijken
  woensdag 15 maart 2006 @ 23:11:44 #255
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_36072688
In het vervolg topic maar een lijstje bijhouden van al die bedrijven in de OP.
pi_36083999
Heeft er iemand nog iets gehoord van die zgn gratis advertentiesites?
Als dat aan banden gelegd zou worden zou een hoop schelen.
  donderdag 16 maart 2006 @ 13:33:35 #257
133023 Zwaffel
freaking frack
pi_36084491
niks van gehoord
pi_36136613
Verdorie het zwakt af.

Hoe moeten we het nou goed anpakken. Ik kan het niet alleen.
  zaterdag 18 maart 2006 @ 09:55:18 #259
64326 beestjuh
stupid little dreamer
pi_36136660
Mag ik jouw avatar gebruiken, CarDani?

Hell, ik doe het gewoon

Het helpt natuurlijk niet veel. Zodra ik zelf thuis internet heb, zal ik sws meehelpen op marktplaats e.d. advertenties te zoeken die verdacht zijn en berichten te plaatsen om mensen scherp te houden hierop.

Zonder het hele topic door te hebben gelezen, zijn de Belgische/ Duitse advertentiesites ook al ontdekt door dierenvrienden? Daar halen nog steeds veel meer mensen zonder wroeging een hondje uit een glazen bak.

[ Bericht 60% gewijzigd door beestjuh op 18-03-2006 10:09:49 ]
power to the people
pi_36137072
quote:
Op zaterdag 18 maart 2006 09:55 schreef beestjuh het volgende:
Mag ik jouw avatar gebruiken, CarDani?

Hell, ik doe het gewoon

Het helpt natuurlijk niet veel. Zodra ik zelf thuis internet heb, zal ik sws meehelpen op marktplaats e.d. advertenties te zoeken die verdacht zijn en berichten te plaatsen om mensen scherp te houden hierop.

Zonder het hele topic door te hebben gelezen, zijn de Belgische/ Duitse advertentiesites ook al ontdekt door dierenvrienden? Daar halen nog steeds veel meer mensen zonder wroeging een hondje uit een glazen bak.
Ah dank je wel
Tuurlijk mag je die avatar, goed juist !
Ja, België, Duitsland en die Oostbloklanden geven niets om dieren.

Toen ik vroeger nog shows liep met mijn honden werd ik gewoon onpasselijk als ik zag hoe ze met hun honden omgingen
  zaterdag 18 maart 2006 @ 12:31:58 #261
64326 beestjuh
stupid little dreamer
pi_36139604
Inderdaad, terwijl voor de meeste mensen hier hun huisdier een vriendje is, een deel van de familie, wordt het in het buitenland vaak als een inwisselbaar vodje behandeld. Het zal die mensen dus weinig uitmaken hoe hun hondje het bij de geboorte en in zijn jeugd heeft gehad, of wat voor vadsige gevoelloze zak er geld aan verdient.

Ik heb het in Spanje ook gezien, mensen die lopen te paraderen met hun (te) kleine, zwakke pup, terwijl de straten vol zitten met afgedankte hondjes, zodra het nieuwtje er af is moet ie weg en dan een zo goedkoop mogelijke, maar wel schattige vervanger... Voor die mensen zal het besef dat ze zo niet met dieren om horen te gaan, niet snel komen. Voor hun is het slechts een statussymbooltje, een accessoire, een cadeautje voor de kinderen waar ze net zo snel op uitgekeken zijn als een nieuwe pop... inderdaad.

Ik denk dat Nederland wel op het punt staat de broodfok echt de rug toe te keren want mensen die er eenmaal ingetrapt zijn doen dat vaak geen tweede keer, dus nu zorgen voor genoeg voorlichting zodat ook die eerste keer gekozen wordt voor een betrouwbare fokker... Het buitenland is moeilijker maar moet toch ook te bereiken zijn

*dagdroomt verder* z.
power to the people
pi_36172093
quote:
Op zaterdag 18 maart 2006 12:31 schreef beestjuh het volgende:
Inderdaad, terwijl voor de meeste mensen hier hun huisdier een vriendje is, een deel van de familie, wordt het in het buitenland vaak als een inwisselbaar vodje behandeld. Het zal die mensen dus weinig uitmaken hoe hun hondje het bij de geboorte en in zijn jeugd heeft gehad, of wat voor vadsige gevoelloze zak er geld aan verdient.

Ik heb het in Spanje ook gezien, mensen die lopen te paraderen met hun (te) kleine, zwakke pup, terwijl de straten vol zitten met afgedankte hondjes, zodra het nieuwtje er af is moet ie weg en dan een zo goedkoop mogelijke, maar wel schattige vervanger... Voor die mensen zal het besef dat ze zo niet met dieren om horen te gaan, niet snel komen. Voor hun is het slechts een statussymbooltje, een accessoire, een cadeautje voor de kinderen waar ze net zo snel op uitgekeken zijn als een nieuwe pop... inderdaad.

Ik denk dat Nederland wel op het punt staat de broodfok echt de rug toe te keren want mensen die er eenmaal ingetrapt zijn doen dat vaak geen tweede keer, dus nu zorgen voor genoeg voorlichting zodat ook die eerste keer gekozen wordt voor een betrouwbare fokker... Het buitenland is moeilijker maar moet toch ook te bereiken zijn

*dagdroomt verder* z.
hoe gaat het met je nieuwe hond? (topic van gisteravond is verdwenen?)
pi_36172288
quote:
Op zondag 19 maart 2006 17:15 schreef Byte_Me het volgende:

hoe gaat het met je nieuwe hond? (topic van gisteravond is verdwenen?)
[FB F&F] verpot ons hier, of geef een brul.....
  maandag 20 maart 2006 @ 12:48:14 #264
133023 Zwaffel
freaking frack
pi_36197051
ik kom ook ff zwaaien. Hoe staat het ermee?
  vrijdag 24 maart 2006 @ 14:47:10 #265
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_36329067
Ok, dat kan ik wel beantwoorden. Er zit veel dingen in de media wat gewoon niet klopt erover.
Wat ze dus op die site roepen e.d. En de situatie is totaal anders dan men voorhoudt.

Echter die site is van Center for Consumer Freedom. Deze organisatie wordt betaald door o.a. Philip Morris van o.a. Marlboro en nog een andere hoop foute bedrijven waar regelmatig Peta voor de deur bestaat. Het is voor hun belangrijk om verkeerde info te verspreiden zodat men negatief beeld krijgt over peta. Net zoiets als Brok (brok.be) in belgie. Ook zo een bedrijf waar vivisectie-industrie, pelsdierfokkers, etc. achter zitten, die doen alsof ze tegen dierenmishandeling zijn, maar meer opgericht om leugens te vertellen over GAIA e.d.

Reacties van Peta en het verhaal:
http://www.animalrightsmalta.com/killsanimals.html
http://www.consumerdeception.com/

Overigens is het ook zo dat veel bedrijven proberen te infiltreren bij Peta en dan plannen in de war schoppen of foute dingen doen die peta niet zou doen, waardoor ze peta in verlegenheid willen brengen.
Peta is al diverse keren geinfiltreerd. Er zijn documenten e.d. gestolen bijvoorbeeld door een circusbedrijf.

[ Bericht 29% gewijzigd door TechXP op 24-03-2006 14:54:07 ]
pi_36475305
Maar is PETA nou wel een goede organisatie? Beetje lastig uit te leggen, maar je hoort vaak negatieve dingen over PETA, dat ze 'terroristen' e.d. zijn en dat ze ook gestraft moeten worden om hun daden en meer van dat soort dingen.
Daardoor twijfel ik of ik wel of niet lid zal worden van PETA.
Maar eigenlijk is dit offtopic.
  woensdag 29 maart 2006 @ 22:01:27 #267
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_36476247
Ja is wel een goede organisatie. Peta wordt altijd terroristisch genoemd omdat vele leden en ook mensen bij peta sympathie hebben voor bevrijdingsacties of wat hardere acties. Het is dan ook een dierenrechtenorganisatie. Daar hebben ze natuurlijk sympathie ervoor.
Daarnaast zou het ook terroristisch zijn omdat ze totale maatschappelijke veranderingen willen en omdat tegenstanders zeggen dat ze dat met leugens doen en daarmee schade brengen aan economie. Kortom... wat is nou terroristisch?
Ook Greenpeace wordt terroristisch genoemd in de VS. En ook oranisatie Food not bombs (welke eten uitdelen als 'actie') word door FBI gezien als terroristisch.
Ik ga zelf niet eens risceren om naar de VS te gaan. Weet zeker (als ik bekend zou zijn bij de AIVD wat goed mogelijk is) dat ik het land niet eens in kom oid. Ze zien mij dan als bedreiging oid. Op internet staan dan ook veel verhalen van personen met een sterke mening over de VS of dierenrechten enzo die naar de VS reizen en daar opgepakt worden en teruggestuurd enzo. En dat noemt zich land van vrije meningsuiting? Dat is al lang niet meer in de VS.

Dierenactivisten die dieren bevrijden of willen gaan bevrijden worden opgepakt en krijgen enorme straffen terwijl ze voor goede dingen opkomen. Om een beetje te illustreren hoe het in de VS is:

Overigens is dit een statement van iemand die veroordeeld is voor dierenbevrijding. Erg interessant om te lezen wat die zei tijdens het proces:
quote:
This is the customary time when the defendant expresses regret for the crimes they committed, so let me do that because I am not without my regrets. I am here today to be sentenced for my participation in releasing mink from 6 fur farms. I regret it was only 6. I'm also here today to be sentenced for my participation in the freeing of 8,000 mink from those farms. I regret it was only 8,000. It is my understanding of those 6 farms, only 2 of them have since shut down. I regret it was only 2.

More than anything, I regret my restraint, because whatever damage we did to those businesses, if those farms were left standing, and if one animal was left behind, then it wasn't enough.

I don't wish to validate this proceeding by begging for mercy or appealing to the conscience of the court, because I know if this system had a conscience I would not be here, and in my place would be all the butchers, vivisectors, and fur farmers of the world.

Just as I will remain unbowed before this court- who would see me imprisoned for an act of conscience- I will also deny the fur farmers in the room the pleasure of seeing me bow down before them. To those people here whose sheds I may have visited in 1997, let me tell you directly for the first time, it was a pleasure to raid your farms, and to free those animals you held captive. It is to those animals I answer to, not you or this court. I will forever mark those nights on your property as the most rewarding experience of my life.

And to those farmers or other savages who may read my words in the future and smile at my fate, just remember: We have put more of you in bankruptcy than you have put liberators in prison. Don't forget that.

Let me thank everyone in the courtroom who came to support me today. It is my last wish before prison that each of you drive to a nearby fur farm tonight, tear down its fence and open every cage.

That's all.
pi_36492333
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 22:01 schreef TechXP het volgende:
Ik ga zelf niet eens risceren om naar de VS te gaan. Weet zeker (als ik bekend zou zijn bij de AIVD wat goed mogelijk is) dat ik het land niet eens in kom oid.
Dat kun je opvragen als het goed is. Iemand die ik ken heeft dat ook gedaan . Ze kreeg overigens een pak papieren mee zo bekend was ze daar .
ijs_beer fan!
  donderdag 30 maart 2006 @ 14:38:21 #269
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_36492593
Volgens mij laten ze dat niet zomaar los, maar het is idd wel mogelijk. Niet dat ik foute dingen doe hoor, maar omdat ik veel activisten ken en in het wereldje erg aanwezig ben moeten ze mij toch wel opgemerkt hebben. Anders doen ze hun werk niet goed
Zou de AIVD fok in de gaten houden?
pi_36492606
Uh de PETA, doen die ook aan aanslagen, waar onschuldige mensen overlijden
pi_36492806
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 14:38 schreef TechXP het volgende:
Volgens mij laten ze dat niet zomaar los, maar het is idd wel mogelijk. Niet dat ik foute dingen doe hoor, maar omdat ik veel activisten ken en in het wereldje erg aanwezig ben moeten ze mij toch wel opgemerkt hebben. Anders doen ze hun werk niet goed
Zou de AIVD fok in de gaten houden?
Ik kan het wel eens vragen, waarom zij die info wel kreeg. ik denk dat het mee te maken heeft dat sommige dingen verjaren zij is inmiddels al een jaar of 70 en hield zich vroeger bezig met het comminisme.

Ik heb er ook weleens over nagedacht of ik daar bekend ben .
En ja, ik denk dat de AIVD fok best in de gaten houdt, maar Fok is daar geen uitzondering in.
ijs_beer fan!
pi_36492840
Geweldig die quote. Dat zijn nog eens echte helden in mijn optiek!

Dat de VS een krom land is was ik al achter ja. Niks land van vrijheid en ongekende mogelijkheden. Het lijkt soms net een Derde Wereldland. Het is een land waar alles om geld draait en niks meer wordt gegeven om de natuur en haar bewoners. Het is toch belachelijk dat je de cel in moet omdat je dieren van de dood bevrijd hebt? Stomme consumptiemaatschappij.
Maar is dat nou in Nederland ook niet een beetje zo? Tenminste, als jij bij de AIVD bekend bent....

Bedankt voor je info over PETA. Wat ik er zo van gezien heb zijn ze inderdaad wel goed bezig en ik zou ze ook wel willen steunen.
Ik weet niet of je dat videootje "PETA Bullshit" gezien hebt? Dat vond ik nou echt onnodige provocatie. Die presentatoren in hun leren kleding en telkens kipkluiven zitten eten terwijl er gewoon levende kippen tussen de bakken met kippevlees rond lopen. Dat is voor mij al een reden om hun niet zo serieus te nemen. Ze willen gewoon provoceren.

Ik ben hier zelf allemaal nog niet zo heel lang mee bezig en tot nu toe voornamelijk via internet en vrienden zoveel mogelijk mensen op de hoogte brengen van dierenleed. Ik denk en hoop dat mijn rol in de toekomst nog wel zal veranderen en dat ik wat actiever zal worden, maar misschien ben ik er nu gewoon nog iets te jong voor. Ik probeer wel te kijken in m'n omgeving of ik mensen kan vinden die het wel met me eens zijn, maar tot nu toe zonder succes. Ik heb wel gemerkt dat Fok! op zich wel wat meer geschikt daarvoor is, samen met een aantal andere sites.
Maar ja, eerst deze school afmaken (binnenkort examens), dan kijk ik wel wat ik verder kan doen, misschien is er op m'n nieuwe school ook wel enige belangstelling voor.

Anyway , heele rg bedankt voor de info!
  donderdag 30 maart 2006 @ 18:24:24 #273
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_36499465
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 14:38 schreef ymme het volgende:
Uh de PETA, doen die ook aan aanslagen, waar onschuldige mensen overlijden
Nee, maar ze redden wel mensenlevens. En als je mensen red, dan ben je een echte terrorist.

Overigens zitten beroemde sterren aangesloten bij Peta. Ook pamela anderson o.a.
  donderdag 30 maart 2006 @ 18:26:39 #274
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_36499517
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 14:45 schreef NanKing het volgende:
Ik kan het wel eens vragen, waarom zij die info wel kreeg. ik denk dat het mee te maken heeft dat sommige dingen verjaren zij is inmiddels al een jaar of 70 en hield zich vroeger bezig met het comminisme.
Dat zou kunnen inderdaad.
quote:
Ik heb er ook weleens over nagedacht of ik daar bekend ben .
En ja, ik denk dat de AIVD fok best in de gaten houdt, maar Fok is daar geen uitzondering in.
Ach.. ik codeer mijn email lekker.. ze weten lekker niets

het vogeltje ziet de wind van voren
ik herhaal het vogeltje ziet de wind van voren

donderdag 30 maart 2006 @ 18:37:40 #275
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_36499901
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 14:45 schreef Eveli het volgende:
Maar is dat nou in Nederland ook niet een beetje zo? Tenminste, als jij bij de AIVD bekend bent....
In NL ben je redelijk snel weer op vrije voeten. Men wilde dierenactivisten hier ook een tijd terug bestempelen als terroristen. En sommige kamerleden zien dat ook zo.
Maar Hirshi Ali heeft eens gezegd dat het onzin was om te doen, omdat er een wereld van verschil zit en terroristen toch echt iets anders zijn.
En een hoofd van de AIVD heeft eens gezegd in de krant, dat de regering er juist voor zorgt dat er steeds meer radicale activisten komen, omdat ze alle welzijn en rechten van dieren van tafel schoppen na zoveel jaar lobbyen door instanties. En ze ook weinig mogelijkheden geeft om dierenleed structureel aan te pakken. Kortom heeft regering schuld aan dat er radicale dierenactivisten zijn. Vond dat wel goed van de AIVD dat ze dat zeiden. Want er zit idd waarheid in. Heb je net 20 jaar via het legale pad gewerkt om bepaalde dingen te bewerkstelligen voor de dieren. Komt er opeens een kabinet balkie met veerman die het van tafel veegt.
Zelfs de dierenwelzijnswet gaat weg en er komt een wet Dieren en dierlijke producten voor terug. Dat zegt genoeg he...
quote:
Ik weet niet of je dat videootje "PETA Bullshit" gezien hebt?
Al een hele tijd terug. Laat idd zien hoe ze zijn.
quote:
Ik ben hier zelf allemaal nog niet zo heel lang mee bezig en tot nu toe voornamelijk via internet en vrienden zoveel mogelijk mensen op de hoogte brengen van dierenleed. Ik denk en hoop dat mijn rol in de toekomst nog wel zal veranderen en dat ik wat actiever zal worden, maar misschien ben ik er nu gewoon nog iets te jong voor.
Tsja wat is jong? Ik weet niet hoe oud je bent, maar er lopen jongetjes van 15 a 16 mee in de actiegroepen (zelfs jonger...). Dus leeftijd maakt niet zoveel uit.
Daarnaast kan je ook veel doen via internet. Emailacties, brieven schrijven, petities tekenen. Helpt allemaal wel.
quote:
Ik heb wel gemerkt dat Fok! op zich wel wat meer geschikt daarvoor is, samen met een aantal andere sites. Maar ja, eerst deze school afmaken (binnenkort examens), dan kijk ik wel wat ik verder kan doen, misschien is er op m'n nieuwe school ook wel enige belangstelling voor.
Ik weet niet waar je woont, maar ik weet wel groepen activisten die verspreid zitten over nederland en acties doen in diverse plaatsen/gebieden. Dus als je interesse hebt gewoon opgeven bijvoorbeeld bij www.respectvoordieren.nl
En in de gaten houden. Dan komt er vast weleens een actie in de buurt. En zo krijg je vooral de eerste contacten.

Overigens is Fok! niet echt een goed platform als je het over dierenleed wilt hebben. Veel puberaal gedrag, onserieuze reacties en de knuffeldierenliefhebbers (oftewel die alleen om honden en katten enzo geven, maar niet nadenken over de impact van hun consumptie etc. op mens, dier en milieu). Maar er lopen wel wat goede mensen hier rond Vooral dan in F&F...

Succes met je examens!
pi_36518815
Oh ja dat ze activisten als terroristen wilden bestempelen weet ik nog wel. Terroristen willen juist angst zaaien en onschuldige slachtoffers pakken om hun doelen te bereiken. Blijkbaar wisten ze toen nog niet zo goed dat dierenactivisten andere doelen hebben (zoals Hirshi Ali zei dus). Hopelijk weten ze dat verschil nu beter sinds er zoveel aandacht is voor terrorisme in Nederland.

Wat die leeftijd betreft, ik ben 18, maar ik bedoelde eigenlijk te zeggen dat ik nu nog niet genoeg geld en tijd heb om het land door te reizen. Ik zit nu midden in een tentamenweek en daarna eindexamens op VWO-niveau, dus dat heeft wel een hoop aandacht nodig. Volgend schooljaar zal ik dan wel een OV-kaart krijgen, wat de mogelijkheden om te reizen natuurlijk een stuk vergroot.
Maar die jongetjes van 15 of 16 zullen zeker dan wel uit die plaatsen zelf komen, of meegaan met ouderen?

En ja met Fok bedoelde ik ook meer dit specifiek deel en niet de gehele site. Daar zitten inderdaad teveel dwaze lui. Maar gelukkig komen die vooral in die onzin-gedeeltes. Ach ik zwerf overal een beetje rond, heb vrij brede interesse's en heb voor een aantal interesse's ook wat andere fora waar ik telkens een andere nickname heb, dus zo makkelijk ben ik niet te volgen voor 'gewone' mensen. Kom jij trouwens ook op het prikbord van de dierenrechten startpagina?

Ik heb al even op die site gekeken, maar er staat nog niks gepland hier in de regio. Even in de gaten houden dus. Heb 'em bij m'n Favorieten gezet.

Enne bedankt, jij ook succes morgen (hopelijk houden jullie het droog) en met je tentamens!
  vrijdag 31 maart 2006 @ 11:52:08 #277
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_36519250
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 11:38 schreef Eveli het volgende:
Wat die leeftijd betreft, ik ben 18, maar ik bedoelde eigenlijk te zeggen dat ik nu nog niet genoeg geld en tijd heb om het land door te reizen. Ik zit nu midden in een tentamenweek en daarna eindexamens op VWO-niveau, dus dat heeft wel een hoop aandacht nodig. Volgend schooljaar zal ik dan wel een OV-kaart krijgen, wat de mogelijkheden om te reizen natuurlijk een stuk vergroot.
Maar die jongetjes van 15 of 16 zullen zeker dan wel uit die plaatsen zelf komen, of meegaan met ouderen?
Zo een OV is inderdaad erg handig. Volgend jaar heb ik die niet meer Maar goed.. dan ga ik nog gewoon lekker reizen
Over die jonge deelnemers.. nee, die komen ook zonder ouders hoor.. in de woonplaatsen zelf of reizen gewoon.
quote:
Kom jij trouwens ook op het prikbord van de dierenrechten startpagina?
Ja, maar niet zo veel. Ik zit op echte fora
pi_36546174
Hm volgende week zaterdag een actie tegen vleeskuikens in de bio-industrie hier in de stad. Stond in de krant vanochtend. Wordt geregeld via het CIFW.
pi_36764666
Net vond ik deze walgelijke advertentie op Marktplaats.
Ik had net met veel interesse het topic over broodfok gelezen en vond het echt schandalig! Het viel me wel op dat het topic voornamelijk over honden ging. Ik heb het idee dat het nòg geaccepteerder is om kleine huisdieren te mishandelen dan grote. Weet niet hoe het komt, misschien denken mensen dat bijv. konijnen of cavia's dom zijn, of zien ze het als voedsel, of... ik weet het niet. Het valt me ook op dat je altijd dezelfde kutopmerkingen hoort als je bijv. konijnen hebt (Flappie enzo), echt niet zo hilarisch meer na de duizendste keer.
Don't get me wrong, ik vind het net zo afschuwelijk als honden en katten slecht behandeld worden, maar daar lijken sommige mensen zich in ieder geval nog druk over te maken.
Hier heb je dus weer zo'n neanderthaler die denkt dat konijnen wegwerpartikelen zijn.
quote:
halloo mensen
ik ben een meisje dat heel erg veel van dieren houdt en daarom
heb ik een paar weken geleden een baby konijntje gekocht
ik heb niet genoeg tijd vanwegen me paarden voor het konijn
en nu vindt ik het erg zielig dat hij heel de dag in een konijnen hokje zit
zonder aandacht
dus ik zoek een lief baasje die mijn konijntje een goed terhuis kan bieden
met veel aandacht en liefde!!!
info konijn: het ras is een hollandertje
het is een meisje en geboren op 1 feb 2006
ze laat zich er goed oppakken en is bijzonder lief met kinderen
ze eet erg goed zoals normale krachtvoer voor konijnen en meestal gaat
groente er ok makkelijk in!!!
het is gewoon een schat van een konijn
en ik vind het erg jammer dat ik haar niet kan houden
ik vraag best wel een beetje geld omdat je haar binnenhok er gratis bij mag nemen
de prijs is 20 euro
mensen mail me even als jullie deze lieverd een goed terhuis kan bieden
alsvast bedankt!!!
OK dus je houdt HEEEEL VEEEEL van dieren, maar je komt er na een paar weken achter dat je eigenlijk helemaal geen tijd hebt voor een konijn

Misschien een idee om hier een verzameltopic van te maken van dit soort advertenties, zodat we dit soort figuren kunnen mailen. Ik ben iig van plan een mail te sturen naar dit mens, even inpeperen dat je wat beter na moet denken voor je een oh zo schattig beestje aanschaft.
pi_36764718
Dit dan:
quote:
hallo lezer.
ik fok konijnen en verkoop deze dan .
ik fok zelf constant en krijg niet genoeg jongen konijnen ik heb er dus tekort.
als u voor mijn jongen konijnen heb dan wil ik deze graag van u kopen.
de konijnen moeten doen een het volgende.
de konijnen mogen niet groter zijn dan een hollander en moeten kleine oortjes hebben .
het liefst heb ik konijnen die kleiner zijn dan een hollander.
verder maken de kleuren mijn niet uit.
ik kan ze het hele jaar van u af nemen en u hoeft niet perse een groot aantal aan te leveren .
met 2 konijnen ben ik ook al blij.
maar als u er twintig heb dan heb ik deze ook graag.
evenmtueele fokkers kunnen wat mijn betreft ook reageren.
ik kan er namelijk nog verschrillende hebben per week.
ik kan gebruiken hangoren / dwergen/ hollanders/.
wel mits ze kleine ooren hebben en goed gezond.
als u wat voor mijn heb hoor ik dat graag van u.
P.S mensen die ver weg wonen moeten de konijnen komen brengen.
ik rij eens oer week zelf een route als u hier bij in de buurd woon dan kom ik ze graag op halen.
ik kom elke week in dodewaard ochten lienden opheusden randwijk hervel andelst en echteld.
als u hier in de buurd woon haal ik ze graag op.
als u net buiten deze dorpen woond is dit ook geen probleem.
ik hoor graag van u .
willem
  zaterdag 8 april 2006 @ 13:54:47 #281
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_36764746
Ik denk dat je het beter de ouders van het meisje aan kunt rekenen.
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_36764850
wat wil je dan? dat het diertje dood gaat in een hokje?
pi_36764876
quote:
Op zaterdag 8 april 2006 13:54 schreef ondeugend het volgende:
Ik denk dat je het beter de ouders van het meisje aan kunt rekenen.
Ja, het lijkt me een kind, maar volledig duidelijk wordt dat niet uit de advertentie. Ik heb ook volwassenen gezien die zo schrijven. Bovendien vind ik dat een puber dit zelf ook wel kan bedenken en niet elke verantwoordelijkheid hoeft worden ontzegd.

Maar je hebt helemaal gelijk dat ouders vaak heel fout zitten. Hoe veel advertenties ik niet heb gezien met "de kinderen kijken er na 3 weken niet meer naar om, zielig, dus weg". Ja jezus, denk ik dan, je gaat toch ook geen fucking huisdier nemen voor een kind dat de ene week van Pokemon houdt en de volgende week van YuGiOh (of hoe die shit ook heet)? Waarom verwacht je dan dat ze opeens jarenlang interesse in hun huisdier houden? Ouders moeten zelf ook bereid zijn voor het dier te zorgen en er niet vanuit gaan dat een kind die verantwoordelijkheid al kan opbrengen.
pi_36764952
quote:
Op zaterdag 8 april 2006 13:59 schreef tonks het volgende:
wat wil je dan? dat het diertje dood gaat in een hokje?
Nee. Dat lijkt me ook niet echt af te leiden uit mijn posts.
Wat ik wil (maar dat zal wel weer naief idealistisch zijn. Fucking sue me.) is dat mensen niet meer zo achterlijk met beesten omgaan en ze zooo makkelijk aanschaffen en nog makkelijker weer weg doen.
Als zo'n kind uit die bovenste advertentie zich realiseert hoe dom die actie is, doet ze het misschien niet nog een keer. Want dat soort mensen is echt in staat om na drie maanden weer te zeggen 'goh, ik wil nu wel graag een cavia' en dan na vier maanden 'he shit, heb ik er toch geen tijd meer voor. Nou ja, op naar Marktplaats'.
pi_36765608
Mensen die dieren zien als dingen
Ik zou het konijn vrijlaten in de duinen.
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
pi_36765690
Flappie!
pi_36765826
quote:
Op zaterdag 8 april 2006 14:30 schreef beerten het volgende:
Flappie!
Dat is pas met kerst.
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
  zaterdag 8 april 2006 @ 14:40:13 #288
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_36765902
quote:
Op zaterdag 8 april 2006 13:51 schreef Melusine het volgende:

OK dus je houdt HEEEEL VEEEEL van dieren, maar je komt er na een paar weken achter dat je eigenlijk helemaal geen tijd hebt voor een konijn

Misschien een idee om hier een verzameltopic van te maken van dit soort advertenties, zodat we dit soort figuren kunnen mailen. Ik ben iig van plan een mail te sturen naar dit mens, even inpeperen dat je wat beter na moet denken voor je een oh zo schattig beestje aanschaft.
Een klein meisje dat een konijntje koopt en er achter komt dat ze er niet genoeg tijd voor heeft en dan een heel lief berichtje schrijft of iemand het diertje veel liefde wil geven

en dan maak jij er een groot probleem van alsof het om zeehondjesknuppelaars gaat. Donder toch op man.
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
pi_36765982
inpulsaankopen van dieren is verschrikkelijk en veroorzaakt veel dierenleed. Ben ook altijd boos op de dierenwinkels die mensen een diertje aanpraten terwijl ze echt niet willen!

hier nog 1 van marktplaats geplukt!!! 2 konijnen kwijt willen en vervolgens nog een konijn willen alleen nota bene vuillakken zijn het

Leuke gezonde konijnen zie foto Advertentienr.:2968651413

Terug | Dieren en Toebehoren > Konijnen

Grotere afbeelding
Prijs:
¤ 5,00

Datum:
08-04-06, 13:39

Gezien:
24 keer

Adverteerder
Bekijk alle advertenties van adverteerder

Naam: wildeboer assen

Telefoon: -

Beschrijving:

Ze heten duffie en snuffie, ze zitten nu al een half jaar bij elkaar in een hok, maar ze sproeien elkaar er helemaal onder, vandaar dat we ze kwijt willen en op zoek gaan naar een vlaamse reus.
Deze twee mannetjes zijn echt gezond maar moeten wel nodig door de wasstraat.
5 euro voor alle twee.

liever een slechte waarheid, dan een goede leugen
geld verdiensite's? klik hier
pi_36766152
Moet daar nu weer een nieuw topic over geopend worden?
Ik laat deze even mergen deze even met :
Marktplaats- en dierenleed, broodfokkers e.d.
  zaterdag 8 april 2006 @ 14:53:08 #291
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_36766214
quote:
Op zaterdag 8 april 2006 14:40 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Een klein meisje dat een konijntje koopt en er achter komt dat ze er niet genoeg tijd voor heeft en dan een heel lief berichtje schrijft of iemand het diertje veel liefde wil geven

en dan maak jij er een groot probleem van alsof het om zeehondjesknuppelaars gaat. Donder toch op man.
Helemaal mee eens.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
pi_36766458
quote:
Op zaterdag 8 april 2006 14:51 schreef Bluezz het volgende:
Moet daar nu weer een nieuw topic over geopend worden?
Ik laat deze even mergen deze even met :
Marktplaats- en dierenleed, broodfokkers e.d.
Sorry! Ik dacht dat er alleen een topic bestond over het specifiek broodfokken van honden en die aanbieden op Marktplaats.

Verder Posdnous, ik ben geen man, ik donder niet op en waar haal je in godsnaam vandaan dat het een klein meisje is? Een konijn aanschaffen (waarschijnlijk een te jong konijn ook nog) en al na een paar weken zeggen dat je er geen tijd meer voor hebt en hem dan op Marktplaats dumpen is gewoon oerstom en fout, of je nou de ouders de schuld geeft of het kind zelf (dat ws echt niet zo klein meer is.)
  zaterdag 8 april 2006 @ 15:03:02 #293
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_36766484
Sowieso, konijnen in een hok stoppen
  zaterdag 8 april 2006 @ 15:04:46 #294
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_36766521
quote:
Op zaterdag 8 april 2006 15:02 schreef Melusine het volgende:

waar haal je in godsnaam vandaan dat het een klein meisje is?
Wellicht uit het feit dat het er letterlijk staat en het bovendien qua schrijfstijl ook wel als een klein meisje overkomt.
quote:
Een konijn aanschaffen (waarschijnlijk een te jong konijn ook nog) en al na een paar weken zeggen dat je er geen tijd meer voor hebt en hem dan op Marktplaats dumpen is gewoon oerstom en fout, of je nou de ouders de schuld geeft of het kind zelf (dat ws echt niet zo klein meer is.)
Je hoort mij niet zeggen dat het een superslimme actie van dat kind of de ouders is, maar de manier waarop jij hier tegen ageert is wel heel erg triest en overdreven.
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
  zaterdag 8 april 2006 @ 15:05:41 #295
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_36766532
Overigens kan ik me het probleem van het meisje goed voorstellen hoor...kan gebeuren en blij dat ze het zelf inziet en haar konijn een beter leven wenst.
Wel hoop ik dat ze zorgvuldig selecteert...maar dat is helaas niet te checken.

Ik heb alleen heel veel moeite met het opsluiten van konijnen...als ik de mijne zie...poeh...moet er niet aan denken dat zij in een kooi zouden zitten...die breken ze af !
pi_36766549
het is toich maar een konijn..waar maak je je druk om?

het is dat die kutbeesten smerig zijn, anders had ik er vanavond nog eentje klaargemaakt ter ere van dit topic
pi_36766576
Dan vind je het maar triest, ik vind een konijn dat zo behandeld wordt triest. En als dat niet overkwam, ik kots niet op dat meisje zelf, maar op het feit dat zo veel dieren zo'n lot staat te wachten en mensen nog steeds op die manier van hun beesten af willen.

Verder kan ik niet vinden waar staat dat het om een klein meisje gaat. Vrouwen noemen zichzelf meisje tot in de twintig (sommige vinden zichzelf met vijftig nog een vlotte meid ) en ik kan dus niet uit de advertentie afleiden of het om een meisje van twaalf of een meisje van twintig gaat. Het lijkt erop dat het ergens in het midden daarvan ligt, aan de schrijfstijl te zien.
pi_36766602
Wat een huilietopic. Ik denk nou krijgen we advertenties te zien waar de honden geen brood van lusten. Maar eigenlijk het tegenovergestelde.
Ik wens TS veel sterkte. Als hiervan je bloed al aan de kook raakt zal je het wel zwaar hebben.

@ She Hoe leven jouw konijntjes dan?
pi_36766617
Entonie, dit is precies het soort reactie waar ik bang voor was. Je hebt alle recht om het kutbeesten te vinden, maar ik vind dat dus niet. Als het om een hond zou zijn gegaan dan zou er toch anders zijn gereageerd.

SHE, ik vind het juist niet zo voorstelbaar omdat er maar een paar weken overheen zijn gegaan. Ik ben absoluut niet zo'n radicaal die vindt dat je een beest onder geen enkele omstandigheid weg mag doen. Stel je verhuist of krijgt een veel drukker leven, OK. Maar als je een beest aanschaft denk je toch even na of je er tijd voor hebt op dat moment? Dat verandert toch niet in twee weken?
pi_36766619
quote:
Op zaterdag 8 april 2006 13:53 schreef Melusine het volgende:
Dit dan:
[..]
wat is hier mis mee dan
behalve zn taalvaardigheid
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')