Laissez-faire tot op bepaalde hoogte ok, maar er mag wat mij betreft wel een instantie komen die het overzicht houdt en bevoegd is in te grijpen.quote:Op woensdag 8 maart 2006 14:56 schreef HenriOsewoudt het volgende:
[..]
Je statement is dus juist een argument voor laissez-faire economie.
IK denk dat je je daar geen zorgen over hoeft te maken, een paar jaar klassiek links beleid en je hebt alle tijd van de wereld om andere dingen te doen, jij en 1 miljoen anderen.quote:Op woensdag 8 maart 2006 17:30 schreef El_Psycho het volgende:
Ik weet nog iets waar ik bang voor ben als links aan de macht komt: Dat ik straks met spandoeken over straat moet gaan lopen om tegen kabinetsbesluiten te protesteren. Daar heb ik helemaal geen tijd voor, ik moet ook nog werken!
wat is dit voor onzin replyquote:Op woensdag 8 maart 2006 16:42 schreef du_ke het volgende:
[..]
Die gaat dat niet doen want dat laten ze echt wel over aan een PvdA'er of desnoods een GL'er.
Dat het mij niet logisch lijkt dat de SP de post financiën opeist. Bij een linkse regering zal de PvdA zelf flinke invloed op financiën willen.quote:
Maar misschien verhogen ze de uitgaven aan onderwijs wel.quote:Op woensdag 8 maart 2006 18:32 schreef raptorix het volgende:
Het grootste linkse gevaar is dat men het "zoet" weer gaat toe bedelen aan "sociaal zwakkeren", de werkende mensen hebben laatste 4 jaar niks erbij gaat, pc-prive afgeschaft, spaarloon afgezwakt, aangepakt qua ziektekosten vergoeding, etc. Maar goed die mogen straks weer dokken als het slecht gaat, de grap is dat dit land zich zelf uitholt, iedereen die een beetje intilligent dan wel bereid is hard te werken zal migreren naar een land waar inzet wel beloont wordt. Maar goed de wouter bossen en marijnissen zijn te dom om dit in te zien.
Dat maakt niks uit, het zal altijd te weinig blijven, de kwaliteit blijft ondermaats. Het enige wat je ermee bereikt is dat je het jaar erop er NOG meer naar toe mag schuiven. Zelfde geldt voor de zorg.quote:Op woensdag 8 maart 2006 22:35 schreef Halinalle het volgende:
Maar misschien verhogen ze de uitgaven aan onderwijs wel.
Is zij geen pot?quote:Op woensdag 8 maart 2006 14:24 schreef Finder_elf_towns het volgende:
De beloning zal in olie worden uitbetaald en de winsten op de persoonlijke bankrekeningen van Jan Marijnissen en Halsema's man worden gestort.
quote:Op woensdag 8 maart 2006 14:24 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Belastingdruk en vernieuwingsdrift.
Daarnaast zullen er weer allerlei extreem zinloze projecten worden gestart en zal het kabinet zichzelf gaan inslijmen bij Poetin om Rusland te behagen om het gigantische tekort op het budget te dichten. Ook zullen duizenden subsidieclubjes geld krijgen wat eigenlijk bestemd was voor lastenverlichting waardoor het ene hardwerkende gezin na het andere failliet gaat. Daarna zullen ze de schuld hiervan geven aan de Joden en Amerikanen zodat het linkse regime een excuus heeft om deze bevolkingsgroepen uit te moorden, deze brute en nietsontziende misdaders zijn immers schuldig aan het stellen van vragen naar de vreemde gang van zaken.
Dit alles uiteraard om de moslims te behagen, die massaal naar Nederland worden gehaald als toevoeging voor de Multi-Cultuur. Door deze toestroom zullen de blanke nederlanders bedreigd worden en zullen ze zich met geweld verdedigen, ze hebben toch niets te verliezen. Echter, het regime zal een akkoord sluiten met Iran, om in ruil voor olie doodseskaders toe te laten om elke niet-moslim te doden. De beloning zal in olie worden uitbetaald en de winsten op de persoonlijke bankrekeningen van Jan Marijnissen en Halsema's man worden gestort. Ondertussen groeit de islamitische bevolking als kool en vormd het door zijn aantal een bedreiging voor naburige landen. Als deze landen willen voortbestaan krijgen zij als voorwaarde elke niet-moslim in hun land te behandelen als een 2de rangs burger.
Het linkse regime voelt na dit alles een beetje nattigheid en vraagt de invloedrijkste Imam om tekst en uitleg. Deze voelt hier zich niet toe geroepen en spoort zijn volgelingen aan om de laatste Nederlanders samen met dit regime op te ruimen. Aldus geschiedde.
Ook onder linkse kabinetten is dat uitgehold, imo mag men best investeren in onderwijs mits onder de voorwaarden dat de mensen die er van proviteren het ook gaan terugbetalen als ze goed verdienen, punt is dat veel studenten nu zoveel werken dat hun studie er onder lijd en de banenmarkt onnodig wordt belast, laat studenten lekker genieten en het straks terug verdienen.quote:Op woensdag 8 maart 2006 22:35 schreef Halinalle het volgende:
[..]
Maar misschien verhogen ze de uitgaven aan onderwijs wel.
Oh welk kabinet? We hebben al decennia geen linkse kabinetten gehad volgens mij...quote:Op donderdag 9 maart 2006 00:05 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ook onder linkse kabinetten is dat uitgehold, imo mag men best investeren in onderwijs mits onder de voorwaarden dat de mensen die er van proviteren het ook gaan terugbetalen als ze goed verdienen, punt is dat veel studenten nu zoveel werken dat hun studie er onder lijd en de banenmarkt onnodig wordt belast, laat studenten lekker genieten en het straks terug verdienen.
Toont al aan waarom er geen links kabinet moet komen. Het land wordt er niet beter van als iedereen bang is en zijn eigen geld veilig zal proberen te stellen. Dan wordt er veel kapitaal aan he tland ontrokken waardoor we allemaal armer worden.quote:Op donderdag 9 maart 2006 06:13 schreef Kluupkluup het volgende:
De eerste 4 topics in POL op dit moment:
Hoe linkser je stemt hoe lager je SES!
Linkse landelijke regering... de gevolgen?
Hoe nationalistisch zijn linkse partijen?
Wat is het grootste gevaar van een links kabinet volgens jou
We lijken wel bang..
Let op: Volgend jaar gaat links flink verliezen en we krijgen een CDA-VVD-coalitie..
Nederlanders zijn te bang om TE links of TE rechts te stemmen..
Hoe dom kun je zijn als je opinie van wat xenofobe pubers/ economie studenten als waarheid wilt aanemen en daar je werkelijkheid aan wilt spiegelen.quote:Op donderdag 9 maart 2006 07:24 schreef Shakes het volgende:
[..]
Toont al aan waarom er geen links kabinet moet komen. Het land wordt er niet beter van als iedereen bang is en zijn eigen geld veilig zal proberen te stellen. Dan wordt er veel kapitaal aan he tland ontrokken waardoor we allemaal armer worden.
Een links overheid die bezuinigd zie ik ook niet zo 1-2-3 gebeuren oftewel de staatsschuld wordt groter en we krijgen allemaal extra onzinnige belastingregeltjes. Dus ik neem het mensen niet eens kwalijk dat ze hun kapitaal dan ontrekken aan de Nederland, zelf zou ik het ook doen als ik kapitaal had
Imderdaad, de meest onrealistische doemscenario's passeren hier de revu, en allemaal zonder blikken of blozen. In de praktijk zal de PvdA, mochten ze de grootste worden (wat nog allerminst zeker is), gewoon moeten gaan regeren met het CDA of de VVD en een opvulpartij. Zo is het altijd geweest en zo zal het altijd gaan in dit land.quote:Op donderdag 9 maart 2006 08:39 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Hoe dom kun je zijn als je opinie van wat xenofobe pubers/ economie studenten als waarheid wilt aanemen en daar je werkelijkheid aan wilt spiegelen.
GElukkig is Fok! qua politiek niet zo'n heel goede afspiegeling van de samenleving. FOk is over het algemeen wat rechtser in gesteld en daardoor krijg je meteen van die paranoia topics. Het feit blijf gewoon dat maar een paar procent tevreden is met het kabinet dat er nu zit. En omdat we in een democratie leven kan iedereen in Nederland dat laten merken door niet meer op die partijen te gaan stemmen. En dat hebben we ook tijdens de gemeenteraads verkiezingen al gezien. Ik ben er ook niet bang voor dat we daarom een CDA-VVD coalitie krijgen. HEt zal hun echt niet lukken om met zijn tweeen een meerderheid te behalen. Maar inderdaad als je moet afgaan op wat hier wordt gezegt en gestemd dan moet je wel bang worden voor een CDA-VVD coalitie. Maar zoals ik al eerder zei, qua politieke voorkeur is Fok niet een heel geweldige afspiegeling van de samenleving.quote:Op donderdag 9 maart 2006 06:13 schreef Kluupkluup het volgende:
De eerste 4 topics in POL op dit moment:
Hoe linkser je stemt hoe lager je SES!
Linkse landelijke regering... de gevolgen?
Hoe nationalistisch zijn linkse partijen?
Wat is het grootste gevaar van een links kabinet volgens jou
We lijken wel bang..
Let op: Volgend jaar gaat links flink verliezen en we krijgen een CDA-VVD-coalitie..
Nederlanders zijn te bang om TE links of TE rechts te stemmen..
daar was jij destijds ook erg tegen en dat liep je ook te nuanceren?quote:Op donderdag 9 maart 2006 14:19 schreef Solopeople het volgende:
Gut gut, en je moet ze eens horen toen Fortuin met Berlusconi vergeleken werd (of erger)... Selectief allemaal hoor, erg sneu...
Ja. Sterker nog, ik heb overwogen op de man te stemmen.quote:Op donderdag 9 maart 2006 14:22 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
daar was jij destijds ook erg tegen
Weet ik niet. Was niet nodig, destijds, met alle Fortuinisten die om het hardst "DEMONISERING!!!" riepen.quote:en dat liep je ook te nuanceren?
Paars III dus.....quote:Op donderdag 9 maart 2006 08:42 schreef Solopeople het volgende:
[..]
In de praktijk zal de PvdA, mochten ze de grootste worden (wat nog allerminst zeker is), gewoon moeten gaan regeren met hetCDA of de VVD en een opvulpartij.
Hee hee! Veel te genuanceerd voor op FOK, hou eens op!quote:Op donderdag 9 maart 2006 14:29 schreef kareltje_de_grote het volgende:
Ik lach me kapot hier om al die angstverhalen, opstand, geweld, falisementen etc. etc.
Toen fortuyn er was werd er gezegt laat het hem proberen, na vier jaar kunnen we hem toch weer wegstemmen.
Nu er een links kabinet zou dreigen zou nederland volgens sommigen binnen 1 jaar faliet zijn. Vergeten jullie niet dat de meeste linkse partijen al jaren in de oppositie zitten en een aantal al eens onderdeel van een coalitie geweest zijn? Ze hebben dus genoeg ervaring om te weten hoe het moet.
Over de PvdA, over de SU, of over de rechtse angst voor wat linksere politiek?quote:Op donderdag 9 maart 2006 14:16 schreef Pietverdriet het volgende:
[afbeelding]
een plaatje zegt meer dan 1000 woorden
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |