abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_35839475
Stel we krijgen volgend jaar een PvdA/SP/GL kabinet wat zal er dan, op vooral langere termijn, allemaal mis gaan?

Ze hebben natuurlijk het voordeel dat Balkenende al veel harde pijnlijke maar noodzakelijke ingrepen heeft gedaan, maar ik zie toch wel:

* oplopende staatsschuld!
* verslechterend ondernemersklimaat.
* knuffelbeleid t.o.v. mensen in bijstand en tegen allochtonen.
* hoge milieuheffingen maar geen echte oplossingen.
* geen vernieuwing.
  woensdag 8 maart 2006 @ 11:54:51 #2
36971 Invictus_
Religieuze Minderheid
pi_35839588
Kan je die dingen ook inhoudelijk onderbouwen inplaats van de zoveelste, op onduidelijke aannames gebaseerde, 'op-links-zeur' thread te openen?

Dit is namelijk net zo zinnig als een thread openen met:
Een rechts kabinet, wat kan er mis gaan? Oorlog met Belgie natuurlijk!
Now I'm walking on the sunnyside of the street
pi_35839667
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 11:51 schreef more het volgende:
Stel we krijgen volgend jaar een PvdA/SP/GL kabinet wat zal er dan, op vooral langere termijn, allemaal mis gaan?

* geen vernieuwing.
Een nieuw kabinet lijkt me juist een vernieuwing.

Maar hoe zo gaat het allemaal mis met een links kabinet?
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
  woensdag 8 maart 2006 @ 11:58:47 #4
45173 Sickie
Nr. 1 infidel
pi_35839702
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 11:54 schreef Invictus_ het volgende:
Kan je die dingen ook inhoudelijk onderbouwen inplaats van de zoveelste, op onduidelijke aannames gebaseerde, 'op-links-zeur' thread te openen?

Dit is namelijk net zo zinnig als een thread openen met:
Een rechts kabinet, wat kan er mis gaan? Oorlog met Belgie natuurlijk!
Of net zo zinnig als beweren dat de partij van jouw voorkeur per definitie een broeinest van zogenaamde intellectuelen is zonder dit te kunnen onderbouwen. Zo zinloos inderdaad.
Say your prayers
  woensdag 8 maart 2006 @ 11:58:48 #5
982 Cairon
More than meets the Eye
pi_35839703
Integratiepolitiek verloopt wederom slecht, met een nadruk op wat ons van elkaar anders maakt, in plaats van wat ons verbind. Het resultaat hiervan is dat mensen weer meer naar zelfgemaakte getthoes bewegen, zwarte wijken, zwarte scholen, met alle gevolgen van dien. Een Links kabinet geeft de voorkeur aan een versplinterde samenleving waarin segregatie een goed recht is.

Een economie die zich langzaam aan het opbouwen is krijgt een klap, de koopkracht neemt in de eerste helft toe, maar in de tweede helft af, de werkeloosheid neemt toe, ondernemers worden afgeschrikt, en er zullen geen nieuwe initiatieven genomen worden om meer werk naar Nederland te halen.

De Kennismaatschappij vlakt verder af waardoor onze positie op de internationale markt verslechterd. We moeten ons brood in de toekomst echt niet meer hebben van productiewerk. We kunnen niet meer concureren met de lage loon landen, en ook de vergrijzing zorgt ervoor dat we ons moeten richten op een Kennisstaat. Helaas is een links kabinet niet geintereseerd in de kwaliteit van het onderwjs en heeft het ook geen interesse in het motiveren van studenten om een carriere te ambieren na hun opleiding, dus de kwaliteit zal teruglopen, en de mensen komen in een laag terecht waarin ze minder aantrekkelijk zijn voor het zakenleven omdat Polen hetzelfde werk voor minder doen.
Hunger I want it so bad I can taste it.
it drives me mad to see it wasted,
when I need it so bad that it's burning me.
I'm hungry!
  woensdag 8 maart 2006 @ 11:59:34 #6
36971 Invictus_
Religieuze Minderheid
pi_35839725
Om overigens ook nog even on topic te reageren, in het grootste doemscenario worden we een satelliet van Moedertje Rusland, gooien we alle grenzen potdicht en gaan we kernonderzeeers bouwen.
pi_35839743
Volgens mij gaat het inderdaad helemaal niet mis. Plannen worden echt niet a la minute doorgevoerd, en worden uitgebreid getoetst ophaalbaarheid en kosten. Verder bemoeit de hele kamer zich er vaak mee, en als iemand goede tegenargumenten heeft, wordt het toch niet (altijd) doorgedrukt?

Stelletje paniekzaaiers!
  woensdag 8 maart 2006 @ 12:00:17 #8
36971 Invictus_
Religieuze Minderheid
pi_35839749
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 11:58 schreef Sickie het volgende:

[..]

Of net zo zinnig als beweren dat de partij van jouw voorkeur per definitie een broeinest van zogenaamde intellectuelen is zonder dit te kunnen onderbouwen. Zo zinloos inderdaad.
Of om dit te weerspreken zonder enige onderbouwing. Misschien moet je maar weer in dat topic gaan posten.
pi_35839753
"Oh-mijn-god-Nederland-gaat-failliet-de-communisten-komen!" doemdenk topic nummero 3.000.

.
Een tekening van Mohammed, en dat z'n tulband dan een bom is. Haha!
  woensdag 8 maart 2006 @ 12:01:40 #10
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_35839780
quote:
* verslechterend ondernemersklimaat.
* knuffelbeleid t.o.v. mensen in bijstand en tegen allochtonen.
* hoge milieuheffingen maar geen echte oplossingen.
* geen vernieuwing.
Een mooie omschrijving van het kabinet-Van Agt I.
Giallo e nero è il tuo colore,
giallo e nero Roda nel cuore.
pi_35839832
Na jarenlang het boe geroep van dat linkse kamp te hebben gehoord wil ik wel eens zien wat er van komt. Ik verwacht er niet meer van dan van de rechtse partijen.
Onder het mom van de beste stuurlui staan aan wal, zet ze maar eens aan het stuur en laat maar eens zien.
Wat er ook gebeurd altijd blijven lachen. :P
  woensdag 8 maart 2006 @ 12:04:12 #12
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_35839855
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 12:00 schreef Solopeople het volgende:
"Oh-mijn-god-Nederland-gaat-failliet-de-communisten-komen!" doemdenk topic nummero 3.000.

.
Post je dit soort nuaceringen ook in de Oh-mijn-god-dit-land-gaat-aan-gort-onder-dit-kabinet topics?
Nee, je opent zelf huil topics als scheepbouwer een bonus krijgt en gaat daar in lopen huilen dat dit land naar de knoppen gaat.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  woensdag 8 maart 2006 @ 12:04:19 #13
45173 Sickie
Nr. 1 infidel
pi_35839859
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 12:00 schreef Invictus_ het volgende:

[..]

Of om dit te weerspreken zonder enige onderbouwing. Misschien moet je maar weer in dat topic gaan posten.
Misschien moet degene die de bewering in de eerste instantie doet deze maar onderbouwen in plaats van de bewijslast bij de opponent neer te leggen. Dat zou het discussieklimaat een stuk verbeteren.
Say your prayers
pi_35839869
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 12:04 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Post je dit soort nuaceringen ook in de Oh-mijn-god-dit-land-gaat-aan-gort-onder-dit-kabinet topics?
Nee, je opent zelf huil topics als scheepbouwer een bonus krijgt en gaat daar in lopen huilen dat dit land naar de knoppen gaat.
Hoe bevalt Merkel trouwens?
  woensdag 8 maart 2006 @ 12:05:06 #15
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_35839885
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 12:00 schreef zatoichi het volgende:
Volgens mij gaat het inderdaad helemaal niet mis. Plannen worden echt niet a la minute doorgevoerd, en worden uitgebreid getoetst ophaalbaarheid en kosten. Verder bemoeit de hele kamer zich er vaak mee, en als iemand goede tegenargumenten heeft, wordt het toch niet (altijd) doorgedrukt?

Stelletje paniekzaaiers!
Natuurlijk gaa het niet meteen mis, in Zweden heeft links de afgelopen 90 jaar vrijwel altijd geregeerd en je kunt moeilijk zeggen dat het daar nu zo veel slechter gaat dan in Nederland.
Giallo e nero è il tuo colore,
giallo e nero Roda nel cuore.
pi_35839886
Net alsof een rechtse regering zoveel beter is. Die lopen dan weer als een trouw schoothondje de VS achterna in de richting van een nieuw regime icl concentratiekampen en beperkte vrijheden.

Links zal dan niet goed zijn voor de portemonnee, maar rechts blijkt ook niet goed te zijn voor de zekere vrijheden.
pi_35839897
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 12:01 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Een mooie omschrijving van het kabinet-Van Agt I.
Je bedoeld de erfenis van Den Uyl!
  woensdag 8 maart 2006 @ 12:05:45 #18
36971 Invictus_
Religieuze Minderheid
pi_35839914
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 12:04 schreef Sickie het volgende:

[..]

Misschien moet degene die de bewering in de eerste instantie doet deze maar onderbouwen in plaats van de bewijslast bij de opponent neer te leggen. Dat zou het discussieklimaat een stuk verbeteren.
En vise versa, wat was het topic dan kom ik wel even sorry zeggen?
pi_35839927
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 12:05 schreef Mikado het volgende:
Net alsof een rechtse regering zoveel beter is. Die lopen dan weer als een trouw schoothondje de VS achterna in de richting van een nieuw regime icl concentratiekampen en beperkte vrijheden.

Links zal dan niet goed zijn voor de portemonnee, maar rechts blijkt ook niet goed te zijn voor de zekere vrijheden.
"Of je nou door links of door rechts genaaid wordt, genaaid wordt je!". En zo is het nauurlijk.
  woensdag 8 maart 2006 @ 12:06:45 #20
45206 Pietverdriet
pi_35839945
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 12:04 schreef Solopeople het volgende:

[..]

Hoe bevalt Merkel trouwens?
Jaja begin maar ergens anders over, huilebalk.
  woensdag 8 maart 2006 @ 12:06:55 #21
45173 Sickie
Nr. 1 infidel
pi_35839951
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 12:05 schreef Invictus_ het volgende:

[..]

En vise versa, wat was het topic dan kom ik wel even sorry zeggen?
Sorry hoef ik niet. Grafiekjes zou ik krijgen. Oh edele intellectueel die gij zijt.
Say your prayers
pi_35839958
quote:
Ja, het CPB zit er natuurlijk helemaal naast met hun berekeningen.
  woensdag 8 maart 2006 @ 12:07:28 #23
45206 Pietverdriet
pi_35839975
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 12:05 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Natuurlijk gaa het niet meteen mis, in Zweden heeft links de afgelopen 90 jaar vrijwel altijd geregeerd en je kunt moeilijk zeggen dat het daar nu zo veel slechter gaat dan in Nederland.
een gigantische belastingdruk en toch een staatschuld, jaja
  woensdag 8 maart 2006 @ 12:08:11 #24
36971 Invictus_
Religieuze Minderheid
pi_35839996
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 12:06 schreef Solopeople het volgende:

[..]

"Of je nou door links of door rechts genaaid wordt, genaaid wordt je!". En zo is het nauurlijk.
Maar je kan in een dikke vette auto rondrijden en in een kast van een huis wonen en snoeihard genaaid worden, of je woont in een sociale huurwoning waar de gemeenschappelijke verwarming om middernacht uitgaat en snoeihard naaien.

Ik ga wel onderop liggen.
pi_35840014
Er komt toch niet zo'n links kabinet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')