Typisch een verregend zooitje de komende jarenquote:
Mooi gezegd!quote:Op dinsdag 7 maart 2006 21:49 schreef Andre70 het volgende:
VVD-stemmen is zooo nouveau riche
Dank je.quote:Op dinsdag 7 maart 2006 21:51 schreef veldmuis het volgende:
Mooi gezegd!
quote:Op dinsdag 7 maart 2006 21:33 schreef 1ofthefew het volgende:
waardoor we later in de upper-class komen.
Bedankt voor je betoog, het is me allemaal veel duidelijker nu.quote:Op dinsdag 7 maart 2006 21:33 schreef 1ofthefew het volgende:
Vandaag tijdens het eten maar eens besproken wat we hadden gestemd.
ik en een andere huisgenoot VVD en eentje had niet gestemd maar zou anders iets links stemmen.
ik en de andere VVD-stemmer zijn bezig met een studie met goede vooruitzichten waardoor we later in de upper-class komen.
ook veel van onze collega-studenten en vrienden die een studie volgens met goede carrieremogelijkheden stemmen behoorlijk rechts.
hoe kanslozer de studie, hoe socialer(SPH), of hoe achterlijker(antropologie) hoe linkser de mensen stemmen.
de meest kansloze rukkers (kenmerken: lang haar, stinkend, zwerver-looks, uitkering) zijn naast actief lid van de SP of GL ook nog lid van een of ander groen/sociaal actieclubje.
eigenlijk is het dus zo, hoe lager de opleiding(SES), hoe linkser je stemt, hoe meer je wenst te profiteren van succesvolle mensen.
Socio-Economic Status.quote:Op dinsdag 7 maart 2006 22:06 schreef Andre70 het volgende:
Wat is SES eigenlijk?
Bedankt!quote:Op dinsdag 7 maart 2006 22:07 schreef Mini_rulez het volgende:
Socio-Economic Status.
Ik ken het vanuit de psychologie. Sociologen en economen willen het ook wel gebruiken ja.quote:Op dinsdag 7 maart 2006 22:10 schreef Andre70 het volgende:
[..]
Bedankt!
Iedereen schijnt dit te weten. (of wil niet toegeven dat ze het niet weet). Ik lees wel eens de krant, maar ken het niet. Is het een term uit het economieonderwijs ofzo?
Het lijkt juist tegenovergesteld te zijn, de linkse 'revolutie' van 1968 was er vooral een van studenten. Ik heb even snel gegoogled en dit vond ik:quote:Op dinsdag 7 maart 2006 21:33 schreef 1ofthefew het volgende:
eigenlijk is het dus zo, hoe lager de opleiding(SES), hoe linkser je stemt, hoe meer je wenst te profiteren van succesvolle mensen.
bronquote:“Het is een gegeven dat hoger opgeleide jongeren links stemmen. Dat gaat er overigens wel weer vanaf als ze ouder zijn.
Eigenlijk dus een term die vooral bekend moet zijn bij mensen met een lage SES (volgens de topicstarter dan, niet volgens mij)quote:Op dinsdag 7 maart 2006 22:11 schreef Mini_rulez het volgende:
Ik ken het vanuit de psychologie. Sociologen en economen willen het ook wel gebruiken ja.
Social --> klasse/buurt/omgeving waarin je verkeerdquote:Op dinsdag 7 maart 2006 22:10 schreef Andre70 het volgende:
[..]
Bedankt!
Iedereen schijnt dit te weten. (of wil niet toegeven dat ze het niet weet). Ik lees wel eens de krant, maar ken het niet. Is het een term uit het economieonderwijs ofzo?
Nou, mensen met een lage SES zijn over het algemeen laagopgeleid, dus die zijn vast geen socioloog.quote:Op dinsdag 7 maart 2006 22:14 schreef Andre70 het volgende:
[..]
Eigenlijk dus een term die vooral bekend moet zijn bij mensen met een lage SES (volgens de topicstarter dan, niet volgens mij)![]()
Ik vind VVD'ers van die egoïstische viezerikenquote:Op dinsdag 7 maart 2006 21:33 schreef 1ofthefew het volgende:
Vandaag tijdens het eten maar eens besproken wat we hadden gestemd.
ik en een andere huisgenoot VVD en eentje had niet gestemd maar zou anders iets links stemmen.
ik en de andere VVD-stemmer zijn bezig met een studie met goede vooruitzichten waardoor we later in de upper-class komen.
ook veel van onze collega-studenten en vrienden die een studie volgens met goede carrieremogelijkheden stemmen behoorlijk rechts.
hoe kanslozer de studie, hoe socialer(SPH), of hoe achterlijker(antropologie) hoe linkser de mensen stemmen.
de meest kansloze rukkers (kenmerken: lang haar, stinkend, zwerver-looks, uitkering) zijn naast actief lid van de SP of GL ook nog lid van een of ander groen/sociaal actieclubje.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |