abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 7 maart 2006 @ 21:33:19 #1
138514 1ofthefew
always on the run
pi_35823708
Vandaag tijdens het eten maar eens besproken wat we hadden gestemd.
ik en een andere huisgenoot VVD en eentje had niet gestemd maar zou anders iets links stemmen.
ik en de andere VVD-stemmer zijn bezig met een studie met goede vooruitzichten waardoor we later in de upper-class komen.

ook veel van onze collega-studenten en vrienden die een studie volgens met goede carrieremogelijkheden stemmen behoorlijk rechts.

hoe kanslozer de studie, hoe socialer(SPH), of hoe achterlijker(antropologie) hoe linkser de mensen stemmen.
de meest kansloze rukkers (kenmerken: lang haar, stinkend, zwerver-looks, uitkering) zijn naast actief lid van de SP of GL ook nog lid van een of ander groen/sociaal actieclubje.

eigenlijk is het dus zo, hoe lager de opleiding(SES), hoe linkser je stemt, hoe meer je wenst te profiteren van succesvolle mensen.
De wereld is op hol geslagen
pi_35823856
Wow, welk een vernieuwende visie

Maar indeed, vooral bij de 'hier kan je alleen leraar mee worden'-studies zitten veel van die linkse hippies
"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
pi_35823887
Verkiezingsuitslag doet pijn hé?

LinkseLente
I have a feeling we're not in Kansas anymore..
  dinsdag 7 maart 2006 @ 21:39:26 #4
982 Cairon
More than meets the Eye
pi_35823966
niet mee eens.

Mensen in de laagste klassen van de maatschappij stemmen over het algemeen ook makkelijker rechts dan links. Omdat ze tegen bepaalde problemen aanlopen.

De mensen die links stemmen zijn vaak idealisten die het vrij makkelijk hebben en geen echte tegenslag kennen op politiek gebied, ze zitten in een veilige omgeving in een veilige middenmoot.

Mensen met een carriere hebben vaak meer te winnen met rechts, omdat Links hen vaak bestempeld als vijand, want geld is slecht, en mensen die geld hebben zijn zo mogelijk nog slechter.

Het opvallende is dat de sociaal lagere klassen rechtser stemmen omdat zij juist tegen de problematiek van links oplopen. Linkse politiek is meestal gericht op het creeren van een schijnsituatie, die vooral gebaseerd is op de idealen. De immigratie-problematiek is het meest lichtende voorbeeld hiervan. Links is meestal een partij die meer voor segregratie is dan integratie, maar verkopen het als zijnde tolerant. Dat spreekt weer die veilige middenmoot aan die weinig te verliezen heeft.

Het zijn de sociaal zwakkeren en sterkeren die rechts stemmen omdat dit de partijen zijn die juist voor hen opkomen en hen niet betuttelen als kinderen.
Hunger I want it so bad I can taste it.
it drives me mad to see it wasted,
when I need it so bad that it's burning me.
I'm hungry!
pi_35824326
Ik ben het er totaal mee eens...

maar opzich kan je dat alleen al afleiden uit 1 simpel feit.

Partij van de ARBEIDERS!

Je noemt jezelf niet zo als je wil scoren tussen de hoger geschoolde mensen.
/0
  dinsdag 7 maart 2006 @ 21:49:56 #6
126043 Andre70
Vertolker onderbuikgevoel
pi_35824479
Wat een onzin. Het gesundenes Volksempfinden is bijna volledig afkomstig van het laagopgeleide deel van de bevolking.

Juist de hoog-en zeer hoogopgeleiden stemmen vaak GL, SP of PVDA.

VVD-stemmen is zooo nouveau riche

Dat het plebs ondanks hun rabiaat-rechtse meningen soms toch stug op de PVDA blijven stemmen heeft heel andere redenen!
Es ist ja alles nur Propaganda.
Wij Nederlanders zijn net schaapjes:
Nu worden we geschoren,
en straks worden we geslacht...
pi_35824495
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 21:37 schreef Vow het volgende:

LinkseLente
Typisch een verregend zooitje de komende jaren tis net niks, niet warm genoeg om buiten te genieten en niet koud genoeg om te schaatsen, typisch een seizoen voor draaikonten en windvanen, net als de herfst.
Powered by Gentoo
pi_35824543
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 21:49 schreef Andre70 het volgende:
VVD-stemmen is zooo nouveau riche
Mooi gezegd!
pi_35824584
Tsja, de meeste hoog opgeleiden in mijn omgeving stemmen inderdaad rechts ja....
ships are safe in the harbor, but that is not what ships are meant for
  dinsdag 7 maart 2006 @ 21:54:05 #10
126043 Andre70
pi_35824682
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 21:51 schreef veldmuis het volgende:
Mooi gezegd!
Dank je.

Zelf ben ik overigens ook van het gesundenes Volksempfinden hoor , maar ik wil natuurlijk mijn eigen achterban niet verloochenen!
Nu worden we geschoren,
  dinsdag 7 maart 2006 @ 21:57:48 #11
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_35824867
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 21:33 schreef 1ofthefew het volgende:
waardoor we later in de upper-class komen.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_35825212
Ik doe zelf op dit moment een redelijk gerenommeerde en dure opleiding, waarmee ik later toch heel waarschijnlijk wel goed terecht ga komen (in de upper class, zoals jij het noemt ). Ook mijn ouders zijn hoogopgeleid en doen het qua SES helemaal niet slecht. Toch stem ik SP en ben ik ook nog eens actief voor die partij. Dat kun je toch echt geen simpel eigenbelang noemen.

I rest my case.
(Oh nee, dat is de Wiegel-smiley. Betrapt! )

-edit- Oh, en ik zie er niet uit als een zwerver, en ik stink ook niet.
Are you pondering what I'm pondering?
pi_35825235
quote:
ik en een andere huisgenoot VVD en eentje had niet gestemd maar zou anders iets links stemmen.
ik en de andere VVD-stemmer zijn bezig met een studie met goede vooruitzichten waardoor we later in de upper-class komen.

ook veel van onze collega-studenten en vrienden die een studie volgens met goede carrieremogelijkheden stemmen behoorlijk rechts.

hoe kanslozer de studie, hoe socialer(SPH), of hoe achterlijker(antropologie) hoe linkser de mensen stemmen.
de meest kansloze rukkers (kenmerken: lang haar, stinkend, zwerver-looks, uitkering) zijn naast actief lid van de SP of GL ook nog lid van een of ander groen/sociaal actieclubje.

eigenlijk is het dus zo, hoe lager de opleiding(SES), hoe linkser je stemt, hoe meer je wenst te profiteren van succesvolle mensen.
Bedankt voor je betoog, het is me allemaal veel duidelijker nu.
  dinsdag 7 maart 2006 @ 22:06:57 #14
126043 Andre70
pi_35825337
Wat is SES eigenlijk?
Nu worden we geschoren,
pi_35825404
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 22:06 schreef Andre70 het volgende:
Wat is SES eigenlijk?
Socio-Economic Status.
  dinsdag 7 maart 2006 @ 22:09:07 #16
88775 HuubTuub
slurfmannetje
pi_35825486
Ik met m'n sociale opleiding stem al jaren VVD maar ben dan wel overtuigend homo of heaumeau op z'n VVD's). Heft dat elkaar weer een beetje op dan?
could you just [i]not[/i] breathe?
  dinsdag 7 maart 2006 @ 22:10:35 #17
126043 Andre70
pi_35825585
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 22:07 schreef Mini_rulez het volgende:
Socio-Economic Status.
Bedankt!

Iedereen schijnt dit te weten. (of wil niet toegeven dat ze het niet weet). Ik lees wel eens de krant, maar ken het niet. Is het een term uit het economieonderwijs ofzo?
Nu worden we geschoren,
pi_35825652
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 22:10 schreef Andre70 het volgende:

[..]

Bedankt!

Iedereen schijnt dit te weten. (of wil niet toegeven dat ze het niet weet). Ik lees wel eens de krant, maar ken het niet. Is het een term uit het economieonderwijs ofzo?
Ik ken het vanuit de psychologie. Sociologen en economen willen het ook wel gebruiken ja.
pi_35825764
quote:
Het lijkt juist tegenovergesteld te zijn, de linkse 'revolutie' van 1968 was er vooral een van studenten. Ik heb even snel gegoogled en dit vond ik:
quote:
“Het is een gegeven dat hoger opgeleide jongeren links stemmen. Dat gaat er overigens wel weer vanaf als ze ouder zijn.
bron
  dinsdag 7 maart 2006 @ 22:13:59 #20
132993 TJDoornbos
#TeamToekNip
pi_35825776
Links aan de macht in Rotterdam, mooier kan niet
  dinsdag 7 maart 2006 @ 22:14:05 #21
126043 Andre70
pi_35825782
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 22:11 schreef Mini_rulez het volgende:
Ik ken het vanuit de psychologie. Sociologen en economen willen het ook wel gebruiken ja.
Eigenlijk dus een term die vooral bekend moet zijn bij mensen met een lage SES (volgens de topicstarter dan, niet volgens mij)
Nu worden we geschoren,
  dinsdag 7 maart 2006 @ 22:42:50 #22
138514 1ofthefew
always on the run
pi_35827487
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 22:10 schreef Andre70 het volgende:

[..]

Bedankt!

Social --> klasse/buurt/omgeving waarin je verkeerd
Economisch --> inkomen

overal worden deze gegevens verzameld. zo heb je dus hele buurten waar alleen mensen zitten met een lage SES.
als je weet waar SES-concentraties zijn kun je problemen voorkomen door tijdig in te grijpen.
De wereld is op hol geslagen
pi_35827805
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 22:14 schreef Andre70 het volgende:

[..]

Eigenlijk dus een term die vooral bekend moet zijn bij mensen met een lage SES (volgens de topicstarter dan, niet volgens mij)
Nou, mensen met een lage SES zijn over het algemeen laagopgeleid, dus die zijn vast geen socioloog.
  dinsdag 7 maart 2006 @ 22:55:53 #24
46946 Sklasse
DoWn met jou !!
pi_35828313
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 21:37 schreef Vow het volgende:

LinkseLente
De beesT
  dinsdag 7 maart 2006 @ 22:57:26 #25
46946 Sklasse
DoWn met jou !!
pi_35828401
quote:

Ik vind VVD'ers van die egoïstische viezeriken
De beesT
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')