quote:Ajax-aanvallers op dreef na de 'winterstop'
Gepost op 05-03-2006 20:29 door David de Rooij
Klaas-Jan Huntelaar is sinds de jaarwisseling van uitmuntende klasse. Voor de 'winterstop' speelde 'The Hunter' in dienst van sc Heerenveen, maar sinds zijn overgang deze winter naar Ajax is de doelpuntenmachine er zeker niet minder op geworden.
De spits van Jong Oranje scoorde in negen duels al 10 (!) keer en staat hierdoor onbedreigd aan de leiding van het topscorersklassement van de Eredivisie, waar hij na 25 duels op 27 goals staat. Maar ook in de topscorersranking van doelpunten na de 'winterstop' staat de oud-PSV'er ruim bovenaan.
Hij wordt in dat klassement op gepaste afstand gevolgd door mede-Ajacied Markus Rosenberg, PSV'er Jefferson Farfan en AZ-spits Shota Arveladze. Dat drietal scoorde al zevenmaal in 2006 wat Eredivisie-verband betreft.
Topscorersklassement in 2006:
1. Klaas-Jan Huntelaar (Ajax) | 10 goals
2. Markus Rosenberg (Ajax) | 7 goals
2. Shota Arveladze (AZ) | 7 goals
2. Jefferson Fárfán (PSV) | 7 goals
5. Adil Ramzi (FC Utrecht) | 6 goals
5. Moussa Dembele (Willem II) | 6 goals
7. Blaise N'Kufo (FC Twente) | 5 goals
7. Salomon Kalou (Feyenoord) | 5 goals
7. Dirk Kuijt (Feyenoord) | 5 goals
7. Andrzej Niedzielan (NEC) | 5 goals
7. Lasse Nilsson (sc Heerenveen) | 5 goals
Of door TVP's.quote:Op maandag 6 maart 2006 00:28 schreef Mr.Mills het volgende:
Who gives a fuck om de OP, 2/3 van het topic wordt toch vervuild door SCH's en Dirk-Kuijten.
(BBC Sport: Gossip and transfers) over Trabelsi:quote:5/3/2006 - Sneijder nog niet tegen PSV en Inter
(Gepost door RvN)
Tegenover de Amsterdamse tv-zender AT5 meldt Danny Blind dat Wesley Sneijder tegen PSV en Inter nog niet in actie zal kunnen komen. "Misschien nog wel langer ook. Wesley is voor 95 procent fit. Hij kan dat laatste stapje maar niet zetten. En dat is wel de bedoeling. Hij moet nu eerst eens helemaal genezen."
Ook Barcelona wordt nadrukkelijk genoemd naast de bekende namen als AC Milan enz.quote:Tottenham boss Martin Jol is set to capture Ajax full-back Hatem Trabelsi from under the noses of Arsenal. (Mail)
quote:Op maandag 6 maart 2006 00:33 schreef Zyggie het volgende:
Ze hebben een aantal wedstrijden gespeeld waarin heel erg veel werd gescoord. Zo reprensatief is het dus niet.
Straks tegen PSV neem ik aan omdat ze hem niet goed genoeg vonden.quote:
wat zou ik lachen zeg als tie na 5 minuten zonder dat iemand hem aangeraakt heeft zich verstapt zodat ie binnen 10 minuten al huilend langs de lijnen hinktquote:Op maandag 6 maart 2006 00:46 schreef F1Bas het volgende:
[..]
Straks tegen PSV neem ik aan omdat ze hem niet goed genoeg vonden.
Ik heb het eigenlijk een beetje gehad met "Trabelsi verdient...". Prima speler, respect voor wat 'ie kan voetballen, maar hij heeft ons ook een half jaar lang genaaid. Wens 'm veel sterkte, of 'ie nou bij FC Lutjebroek, de Spurs of Milan terechtkom, maar hij hoeft van mij geen bloemetje te verwachten ofzo.quote:
Jaha, echt lachen, haha.quote:Op maandag 6 maart 2006 00:49 schreef Fok_you het volgende:
wat zou ik lachen zeg als tie na 5 minuten zonder dat iemand hem aangeraakt heeft zich verstapt zodat ie binnen 10 minuten al huilend langs de lijnen hinkt
Die wraak kon ie al een keer nemen namens SCH vanaf de penaltystip. Hij faalde.quote:Op maandag 6 maart 2006 00:46 schreef F1Bas het volgende:
[..]
Straks tegen PSV neem ik aan omdat ze hem niet goed genoeg vonden.
Dan mag 'ie het nog een keer proberen.quote:Op maandag 6 maart 2006 07:43 schreef cultheld het volgende:
[..]
Die wraak kon ie al een keer nemen namens SCH vanaf de penaltystip. Hij faalde.
Was het toen ook niet Boukhari die ajax in het zadel hielp?quote:Op maandag 6 maart 2006 08:39 schreef Robar het volgende:
Ajax verliest gewoon weer op een zakelijke manier van PSV, zo gaat het al een tijdje, op de JC schaal na. PSV is echt niet te stuiten op dit moment.
Ik had eigenlijk niet anders verwacht....quote:Op maandag 6 maart 2006 09:07 schreef Robar het volgende:
We kunnen trouwens "de moeilijkheden veroorzaakt door tientallen Ajax supporters op het Rembrandtplein" echt met een korreltje zout nemen. Dat is voor mij nu wel bewezen.
Ik kreeg donderdagochtend een telefoontje op mijn werk van de Politie Amsterdam.
Iemand die mij wilde spreken.
Bleek het een collega te zijn die in verband met ongeregeldheden was opgepakt op het Rembrandtplein de avond ervoor.
Nou, die jongen is ECHT geen relschopper hoor
Hij zal misschien een lichte voorkeur voor Ajax hebben, maar hij was daar puur om alleen maar even een biertje te drinken met een oud collega. Hij heeft me ook alles uitgelegd en er bleken nog veel meer mensen vast te zitten die er helemaal niks mee te maken hadden. Hij heeft echt helemaal niets gedaan en is zomaar opgepakt.applausje voor de opruiende, eenzijdige en verkeerde berichtgeving
Het is op dit moment echt een hype om Ajax supporters negatief in het nieuws te krijgen
quote:We zijn nu inmiddels 27 speelrondes ver in de Eredivisie van het seizoen 2005/2006. De Telegraaf heeft onderzoek gedaan naar het doelpuntenaantal van Klaas Jan Huntelaar. En wat blijkt: de laatste twintig jaar wist alleen Mateja Kezman hem tot dit moment voor te blijven.
De Serviër wist in het seizoen 2002/2003 in evenveel wedstrijden 29 keer het net te vinden voor PSV. Helemaal eerlijk is deze statistiek niet, omdat de Ajacied slechts 24 keer in actie is gekomen. Hij kreeg in zijn tijd bij Heerenveen een rode kaart wegens natrappen en moest drie duels van de kant toekijken.
Zal The Hunter er in slagen om als vierde Ajax-aanvaller in de top vijf van topscorerslijst van de Eredivisie komen?
1. 1956-57 Coen Dillen PSV 43
2. 1960-61 Henk Groot Ajax 41
3. 1959-60 Henk Groot Ajax 38
4. 1985-86 Marco van Basten Ajax 37
5. 2002-03 Mateja Kezman PSV 35
Lachen manquote:Op maandag 6 maart 2006 00:49 schreef Fok_you het volgende:
[..]
wat zou ik lachen zeg als tie na 5 minuten zonder dat iemand hem aangeraakt heeft zich verstapt zodat ie binnen 10 minuten al huilend langs de lijnen hinkt
Elke wedstrijd 1 x scoren, en tegen een wat kleiner cluppie meerdere keren en dan is die buit binnenquote:Op maandag 6 maart 2006 10:29 schreef speknek het volgende:
Met zo weinig wedstrijden te gaan, lijkt me dat vrij onwaarschijnlijk. Maar hij is goed bezig ja.
Met de kans nooit meer serieus genomen te worden. Ik zat gisteren als Feyenoorder op de Ajax tribune. Maar ik had vrijkaartjes, dus dacht fuk it, ik ga me gewoon vermaken. En ik heb me vermaakt (gratis bier, zes doelpunten), dus chapeau Ajax![]()
.
Makkelijker gezegd dan gedaan, maar hij is in ieder geval lekker op dreef.quote:Op maandag 6 maart 2006 10:52 schreef TimmyAsd het volgende:
[..]
Elke wedstrijd 1 x scoren, en tegen een wat kleiner cluppie meerdere keren en dan is die buit binnen
En dan krijgt hij z'n telefoontje en dan belt hij geen advocaat, ook geen familie, niet zijn baas maar jou?quote:Op maandag 6 maart 2006 09:07 schreef Robar het volgende:
We kunnen trouwens "de moeilijkheden veroorzaakt door tientallen Ajax supporters op het Rembrandtplein" echt met een korreltje zout nemen. Dat is voor mij nu wel bewezen.
Ik kreeg donderdagochtend een telefoontje op mijn werk van de Politie Amsterdam.
Iemand die mij wilde spreken.
Bleek het een collega te zijn die in verband met ongeregeldheden was opgepakt op het Rembrandtplein de avond ervoor.
Nou, die jongen is ECHT geen relschopper hoor
Hij zal misschien een lichte voorkeur voor Ajax hebben, maar hij was daar puur om alleen maar even een biertje te drinken met een oud collega. Hij heeft me ook alles uitgelegd en er bleken nog veel meer mensen vast te zitten die er helemaal niks mee te maken hadden. Hij heeft echt helemaal niets gedaan en is zomaar opgepakt.applausje voor de opruiende, eenzijdige en verkeerde berichtgeving
Het is op dit moment echt een hype om Ajax supporters negatief in het nieuws te krijgen
Kheb nog f naar het programma gekeken, en het is best lastig. Ik reken er eerlijk gezegd niet op, maar je weet maar nooit..quote:Op maandag 6 maart 2006 10:54 schreef Robar het volgende:
[..]
Makkelijker gezegd dan gedaan, maar hij is in ieder geval lekker op dreef.
Op zich is 30 natuurlijk al een heel erg mooi aantal.
eensquote:Op maandag 6 maart 2006 10:59 schreef Zwansen het volgende:
Wel grappig, als Ajax zo door blijft spelen is iedereen aan het eind van het seizoen vrij positief. Nu blijven ze met Blind op deze voet verder gaan, en zit de kans er weer in dat het volgend seizoen ook weer zo dramatisch wordt. Nu gaat er nog niets veranderen.
Hallo dan!quote:Op maandag 6 maart 2006 10:56 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
En dan krijgt hij z'n telefoontje en dan belt hij geen advocaat, ook geen familie, niet zijn baas maar jou?
Raar verhaal. Daar geloof ik nog minder van dan van de berichtgeving in de pers.
Leugenaar!quote:Op maandag 6 maart 2006 11:06 schreef Robar het volgende:
Damn, wat kan ik er slecht tegen als mensen mij een leugenaar noemen.
Waarom bemoei jij je met zaken waar je niets van af weet?quote:Op maandag 6 maart 2006 10:56 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
En dan krijgt hij z'n telefoontje en dan belt hij geen advocaat, ook geen familie, niet zijn baas maar jou?
Raar verhaal. Daar geloof ik nog minder van dan van de berichtgeving in de pers.
Klaas Jan is lekker op dreef. Boven de 30 goals moet hij wel kunnen komen, maar de 35 van Kezman lijkt mij toch iets te veel.quote:Huntelaar jaagt op het goud van Luca Toni
6/3/2006 9 :43
Met zijn drie goals tegen Sparta Rotterdam stormde Klaas-Jan Huntelaar de top drie van het klassement om de ESM Gouden Schoen binnen. De tweede plaats heeft hij voor het grijpen, maar de koppositie van Luca Toni is nog erg ver weg.
Huntelaar is de laatste weken lekker bezig. Op 30 januari bezette hij nog de zestiende plaats met zeventien goals en een achterstand van 16,5 punt op koploper Toni. Maar in de vijf tussenliggende weken scoorde Huntelaar liefst tien keer, terwijl Toni slechts twee maal doel trof. De Italiaan, die enkele weken terug nog onbedreigd op het goud leek af te gaan, heeft nog slechts een marge van 5,5 punt over op de Ajacied.
Toni maakte zondag een goal namens Fiorentina. Al in de derde minuut scoorde hij van dichtbij tegen Siena. Maar in de zeventigste minuut verdween hij naar de bank, ondanks de 1-1 gelijke stand. De Italiaanse international zou te vermoeid zijn.
Ondanks de mindere vorm van Toni zal Huntelaar het nog moeilijk krijgen om de koppositie over te nemen. Hij heeft sowieso al een achterstand van vier doelpunten, en heeft zelf slechts zeven duels tegoed, terwijl Toni nog tien keer in actie kan komen met Fiorentina.
Samuel Eto'o klom in de schaduw van Huntelaar naar de vierde plaats. Met een intikker besliste de Kameroener de tweestrijd met Deportivo La Coruña. Met negentien goals deelt hij de vierde plek met Ruud van Nistelrooy.
Stand ESM Gouden Schoen per 6 maart 2006
naam club goals x pnt wk9
1. 1. Luca Toni Fiorentina (Ita) 23 2 46 +1
2. 2. Tarmo Neemelo FC TVMK (Est) 41 1 41
3. 4. Klaas-Jan Huntelaar Ajax/SC Heerenveen (Ned) 27 1,5 40,5 +3
4. 4. Samuel Eto’o Barcelona (Spa) 19 2 38 +1
3. Ruud van Nistelrooy Man. United (Eng) 19 2 38
6. 4. David Trezeguet Juventus (Ita) 18 2 36
7. 9. Thierry Henry Arsenal (Eng) 17 2 34 +2
7. Miroslav Klose Werder Bremen (Dui) 17 2 34
9. 9. Andrei Sjevtsjenko AC Milan (Ita) 16 2 32 +1
8. Pauleta Paris SG (Fra) 16 2 32
11. 9. Kris Boyd Kilmarnock/Rangers (Sch) 21 1,5 31,5 +1
12. 9.. Alberto Gilardino AC Milan (Ita) 15 2 30
9. Shota Arveladze AZ (Ned) 20 1,5 30
9. David Villa Valencia (Spa) 15 2 30
9. Francesco Totti AS Roma (Ita) 15 2 30
16. 18. Dirk Kuijt Feyenoord (Ned) 19 1,5 28,5 +1
17. 20. Ronaldinho Barcelona (Spa) 14 2 28 +1
20. David Suazo Cagliari (Ita) 14 2 28 +1
16. Frank Lampard Chelsea (Eng) 14 2 28
16. Cristiano Lucarelli Livorno (Ita) 14 2 28
21. 27. Gökhan Önal Kayserispor (Tur) 18 1,5 27 +1
18. Mantas Savenas Ekranas (Lit) 27 1 27
23. 30. Marlon Harewood West Ham United (Eng) 13 2 26 +1
20. Darren Bent Charlton (Eng) 13 2 26
20. Francesco Tavano Empoli (Ita) 13 2 26
20. Yakubu Aiyegbeni Middlesbrough 13 2 26
20. Halil Altintop Kaiserslautern (Dui) 13 2 26
20. Maksim Gruznov JK Trans Narva (Est) 26 1 26
Dat is nu juist het hele probleem van die bewuste avond.quote:Op maandag 6 maart 2006 11:21 schreef Schanulleke het volgende:
Omdat het een forum is
En Robar, met die uitleg erbij begint het wel aannemelijker te worden. Al blijf ik het vreemd vinden dat je in Nederland opgepakt zou worden wegens het drinken van een biertje.
Wrong place at the wrong time. En dat gebeurd redelijk vaak in Nederland hoor, zo vreemd is dat helaas niet.quote:Op maandag 6 maart 2006 11:21 schreef Schanulleke het volgende:
En Robar, met die uitleg erbij begint het wel aannemelijker te worden. Al blijf ik het vreemd vinden dat je in Nederland opgepakt zou worden wegens het drinken van een biertje.
De komende wedstrijden worden de tegenstanders weer iets tot veel lastiger, dus ik hoop wel dat hij het haalt, maar denk het eerlijk gezegd niet.quote:Op maandag 6 maart 2006 11:30 schreef S-Two het volgende:
[..]
Klaas Jan is lekker op dreef. Boven de 30 goals moet hij wel kunnen komen, maar de 35 van Kezman lijkt mij toch iets te veel.
Ik heb toch altijd het idee dat je toch wel een klein beetje moet aanvoelen dat je op dat moment op de verkeerde plek staat, en dat je, als je echt welwillend bent op tijd weggaat. Maar ja, ik was er niet bij.quote:Op maandag 6 maart 2006 11:35 schreef TimmyAsd het volgende:
[..]
Wrong place at the wrong time. En dat gebeurd redelijk vaak in Nederland hoor, zo vreemd is dat helaas niet.
Vaak gebeurd het redelijk snel, heb ik zelf ook al een paar keer ervaren. In dat geval had ie het kunnen zien aankomen. Weet alle facts niet, als hij binnen zat en net naar buiten loopt is het ook gewoon domme pech..quote:Op maandag 6 maart 2006 11:39 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Ik heb toch altijd het idee dat je toch wel een klein beetje moet aanvoelen dat je op dat moment op de verkeerde plek staat, en dat je, als je echt welwillend bent op tijd weggaat. Maar ja, ik was er niet bij.
Goh, en dan zie je dat er iets aan de hand is.quote:Op maandag 6 maart 2006 11:39 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Ik heb toch altijd het idee dat je toch wel een klein beetje moet aanvoelen dat je op dat moment op de verkeerde plek staat, en dat je, als je echt welwillend bent op tijd weggaat. Maar ja, ik was er niet bij.
Lijkt me stug... Waarschijnlijk stonden ze gewoon onder het genot van een biertje te kijken naar het spectakel (zoals zoveel paupers doen)quote:Op maandag 6 maart 2006 11:51 schreef Robar het volgende:
[..]
Waarschijnlijk was het verdacht dat twee mannen van rond de 30 wegliepen van de ongeregeldheden????
quote:Rafael van der Vaart moest opstappen bij Ajax
Maandag 6 maart, door RI, Amsterdam, 11.49u GMT+01.00, Telegraaf
Rafael van der Vaart doet in De Telegraaf een boekje open over de wijze waarop zijn vertrek bij Ajax tot stand is gekomen. De middenvelder van Hamburger SV stelt dat hem vorig seizoen na het opstappen van trainer Ronald Koeman is verteld dat Ajax graag medewerking wilde verlenen aan een transfer van de international.
Van der Vaart zou gekrenkt zijn door Ruud Krol en Tonny Bruins Slot, de assistent-coaches die na het vertrek van Koeman tijdelijk de scepter zwaaiden. 'Zij maakten me duidelijk dat het de hoogste tijd was om De Arena te verlaten', aldus de 23-jarige ex-Ajacied. 'Ik was links op het middenveld opeens de vierde keus achter Anthony Obodai, Rasmus Lindgren en Maxwell. Ik moest er om lachen. Tegelijkertijd knakte er iets.'
Uiteindelijk verkaste Van der Vaart afgelopen zomer voor een transferbedrag van circa vijf miljoen euro naar HSV. Onlangs vertrok ook Nigel de Jong naar de club uit de Bundesliga.
Dat had ik van T BS wel verwacht, maar van RK niet...jammer hoor....quote:Op maandag 6 maart 2006 12:15 schreef BoNi het volgende:
Een weekje op vakantie en 'maar' 6 topics gemist.
Ik heb gister de wave gedaan, jullie ook??
[..]
Rafael van der Vaart moest opstappen bij Ajax
Maandag 6 maart, door RI, Amsterdam, 11.49u GMT+01.00, Telegraaf
Rafael van der Vaart doet in De Telegraaf een boekje open over de wijze waarop zijn vertrek bij Ajax tot stand is gekomen. De middenvelder van Hamburger SV stelt dat hem vorig seizoen na het opstappen van trainer Ronald Koeman is verteld dat Ajax graag medewerking wilde verlenen aan een transfer van de international.
Van der Vaart zou gekrenkt zijn door Ruud Krol en Tonny Bruins Slot, de assistent-coaches die na het vertrek van Koeman tijdelijk de scepter zwaaiden. 'Zij maakten me duidelijk dat het de hoogste tijd was om De Arena te verlaten', aldus de 23-jarige ex-Ajacied. 'Ik was links op het middenveld opeens de vierde keus achter Anthony Obodai, Rasmus Lindgren en Maxwell. Ik moest er om lachen. Tegelijkertijd knakte er iets.'
Uiteindelijk verkaste Van der Vaart afgelopen zomer voor een transferbedrag van circa vijf miljoen euro naar HSV. Onlangs vertrok ook Nigel de Jong naar de club uit de Bundesliga.
quote:Tussenstand ESM Gouden Schoen per 06-03-2006
1. Luca Toni (Fiorentia, Ita) 23 goals - 46 punten
2. Tarmo Neemelo (FC TVMK, Est) 41 goals - 41 punten
3. Klaas-Jan Huntelaar (Ajax / sc Heerenveen, Ned) 27 goals - 40,5 punten
4. Ruud van Nistelrooy (Man Utd, Eng) 19 goals - 38 punten
4. Samuel Eto’o (FC Barcelona, Spa) 19 goals - 38 punten
6. David Trezeguet (Juventus, Ita) 18 goals - 36 punten
7. Miroslav Klose (Werder Bremen, Dui) 17 goals - 34 punten
7. Thierry Henry (Arsenal, Eng) 17 goals - 34 punten
9. Andrei Sjevtsjenko (AC Milan, Ita) 16 goals - 32 punten
9. Pauleta (Paris SG, Fra) 16 goals - 32 punten
12. Shota Arveladze (AZ, Ned) 20 goals - 30 punten
16. Dirk Kuijt (Feyenoord, Ned) 19 goals - 28,5 punten
29. Jefferson Farfán (PSV, Ned) 17 goals - 25,5 punten
quote:De Mul: ik had veel brutaler moeten zijn bij Ajax 6 maart 2006
Tom De Mul, door Ajax dit seizoen verhuurd aan Vitesse, geeft in het maandblad Nummer 14 aan dat hij nog niet weet of hij komende zomer terugkeert bij de Amsterdammers. De Belg heeft bij Vitesse onder trainer Edward Sturing niet altijd een basisplaats. "Als ik nu zou teruggaan naar Ajax zou ik het er wel moeilijk mee hebben me weer helemaal opnieuw aan te passen", aldus De Mul. "Ik weet nog niet of ik terugga en of ze mij überhaupt terugwíllen."
In een openhartig interview met het blad vertelt de rechtsbuiten dat hij het in zijn eerste periode bij Ajax erg moeilijk heeft gehad. "Je moet bij Ajax gelijk doorzetten en dat geluk heb ik niet gehad. Ik heb niet de mogelijkheid gehad om me echt te bewijzen. Ik heb desondanks nooit op mijn tenen gelopen. In mijn beginperiode bij Ajax speelde ik niet goed, maar ik kreeg de tijd me aan te passen. Maar het blijft een keiharde cultuur. Als ze je niet goed genoeg vinden, val je gewoon af. Met complimenten zijn ze niet zo scheutig in Amsterdam. Als ik zeven keer heb gehoord dat ik een goede wedstrijd had gespeeld, is het veel. Maar toch is Ajax de meest fantastische club van Nederland."
Het verbaast De Mul dat veel ploegen in de Eredivisie niet langer bang zijn voor Ajax. "Dat is zo en ik weet niet zo goed waardoor dat komt. Maar ik vind wel dat ze nog een soort van grootsheid uitstralen. Alleen de resultaten zijn er op dit moment niet naar. Maar het komt vast wel weer goed." Volgens De Mul moet Ajax vasthouden aan het 4-3-3-systeem. "Ik vind het beter als ze 4-3-3 spelen. Andere tactieken zijn noodoplossingen. Het hoort bij de club, het zit in de clubcultuur verweven."
De twintigjarige aanvaller maakte bij Ajax zijn debuut onder Ronald Koeman. Toch bewaart hij geen goede herinneringen aan de huidige Benfica-coach. "Wat heb ik van hem geleerd? Tja, eigenlijk niets. Dat komt niet omdat hij geen goede trainer is, maar meer omdat hij als voormalig verdediger vooral bezig was met de achterste linie. Ze trainen zoals ze hebben gevoetbald. Daar ontbrak het bij Ajax trouwens wel aan: er was niemand die constant met de aanvallers bezig was."
Met enige bluf stelt De Mul dat hij het niveau van Ajax aankan. "In potentie ben ik goed genoeg voor Ajax 1. Ik ben beter dan sommige spelers in de basis van Ajax. Wie dat zijn? Dat zeg ik liever niet. Ik heb nu geleerd om te knokken voor mijn kans. Uiteindelijk hoop ik toch weer terug te keren in Amsterdam. Met meer bravoure en zelfverzekerdheid. Ik bén ook een talent, toch? Ik heb mijn plaats in de selectie toch verdiend, of niet soms? Ik was allang blij dat ik erbij zat, maar ik had veel brutaler moeten zijn. Ik had moeten vechten voor mijn plaats. Ik heb spijt van mijn aanpak."
De jeugdinternational stelt dat hij in Amsterdam van de huidige hoofdtrainer Danny Blind het meest heeft geleerd. "Danny Blind is een goede trainer. Hij is heel erg bezig met zijn elftal, stopt er enorm veel energie in. Of Blind een betere trainer is dan Sturing? Ze zijn niet te vergelijken."
Zomer 2010.quote:Op maandag 6 maart 2006 12:31 schreef jna het volgende:
Tot wanneer heeft Huntelaar eigenlijk een contract? Je weet maar nooit
Helemaal mee eens, als goedmakertje voor een kut-seizoen moeten play-offs gratis zijn voor SCC-houders.quote:Prijzencircus play-offs
Het lijkt erop dat Ajax alsnog de door ons gehate play-offs gaat halen. Verplichte combi's, belachelijke aanvangstijdstippen en onnodig veel maatregelen zullen ons weer ten deel vallen wanneer we aan dit commerciele speeltje van de knvb mee mogen doen. Opmerkelijk is dat er vanuit Ajax nog steeds geen duidelijkheid is over de toegangskaarten voor de play-offs. p$v heeft al voor het seizoen aangegeven dat de play-offs gewoon in de seizoenkaart zitten en dat seizoenkaarthouders dus zonder bijbetaling gewoon ook deze wedstrijden kunnen bezoeken. Nu heeft p$v hier geen last van want zij zitten inmiddels in een zetel richting het kampioenschap. Andere clubs hebben inmiddels aangegeven dat er voor de seizoenkaarthouders een voorrangsregeling zal gelden waarbij de seizoenkaarthouders een bepaald kortingspercentage krijgen. Wat Ajax betreft lijkt het eindhovense model ons het meest van toepassing. Alle seizoenkaarthouders kunnen gewoon de play-offs bezoeken zonder hiervoor een extra kaartje te kopen. Alleen al vanwege het simpele feit dat we afgelopen seizoen absoluut geen waar voor ons geld hebben gehad. Daar waar de brief aan het begin van het seizoen anders deed vermoeden - 'Ajax gaat voor prijzen, zowel nationaal als in Europa, bla bla bla' - is hier niets van terecht gekomen (29 verliespunten tot dusver).
Trust me, dat boeit de persoon in kwestie echt niet!quote:Op maandag 6 maart 2006 12:15 schreef Mangoworks2002 het volgende:
[..]
Lijkt me stug... Waarschijnlijk stonden ze gewoon onder het genot van een biertje te kijken naar het spectakel (zoals zoveel paupers doen)
BTW, je kent hem ook?quote:Op maandag 6 maart 2006 12:15 schreef Mangoworks2002 het volgende:
[..]
Lijkt me stug... Waarschijnlijk stonden ze gewoon onder het genot van een biertje te kijken naar het spectakel (zoals zoveel paupers doen)
Nope, ken hem niet.. feit blijft dat je het merkt als er pleuris uitbreekt, en dan loop je toch gewoon weg...quote:
ultrasuid.comquote:Op maandag 6 maart 2006 12:46 schreef hroswith het volgende:
heeft iemand een link naar de beelden van gister. Helaas De Wedstrijden moeten missen.
Ja man.quote:Op maandag 6 maart 2006 12:55 schreef Saekerhett het volgende:
Trouwens, PSV is nog LANG niet zeker van het kampioenschap...
Ik zie Ajax wel winnen van PSV, dat kapot terugkomt uit Lyon en Ajax heeft wel een goede vorm op dit moment. Dan moet Feyenoord nog naar Eindhoven en die knokken voor hun laatste kans. Bovendien weet Feyenoord regelmatig punten mee te pakken uit Lampenstad. Dan nog één slippertje van PSV en het is bye bye kampioenschap.
Ze liepen een kroeg in . . . .quote:Op maandag 6 maart 2006 12:52 schreef Mangoworks2002 het volgende:
[..]
Nope, ken hem niet.. feit blijft dat je het merkt als er pleuris uitbreekt, en dan loop je toch gewoon weg...
En dan ga je ervan uit dat Feyenoord alles wint?quote:Op maandag 6 maart 2006 12:55 schreef Saekerhett het volgende:
Ik zie Ajax wel winnen van PSV, dat kapot terugkomt uit Lyon en Ajax heeft wel een goede vorm op dit moment. Dan moet Feyenoord nog naar Eindhoven en die knokken voor hun laatste kans. Bovendien weet Feyenoord regelmatig punten mee te pakken uit Lampenstad. Dan nog één slippertje van PSV en het is bye bye kampioenschap.
Ik weet niet of Feyenoord alles wint, maar als ik die josti's uit Eindhoven zo hoor dat ze alvast de champagne tevoorschijn halen...quote:Op maandag 6 maart 2006 12:58 schreef Dylan Dog het volgende:
[..]
En dan ga je ervan uit dat Feyenoord alles wint?
Verder is PSV de laatste weken ook in een behoorlijke vorm.
En psv staat 7 punten voor dus als ze 2x verliezen is er nog niks aan de hand. psv wordt gewoon kampioen en wij pakken voorronde CL, jammer voor fnoord.quote:Op maandag 6 maart 2006 12:58 schreef Dylan Dog het volgende:
[..]
En dan ga je ervan uit dat Feyenoord alles wint?
Verder is PSV de laatste weken ook in een behoorlijke vorm.
Ajax staat binnen het kwartier met 0-2 achter en dan is de wedstrijd al weer gespeeld. Ajax is inderdaad in betere vorm, maar hebben pas 1 fatsoenlijke wedstrijd tegen een fatsoenlijke tegenstander gespeel: Inter en zij begonnen aartslui, waardoor Ajax op voorsprong kon komen.quote:Op maandag 6 maart 2006 12:55 schreef Saekerhett het volgende:
Goed zo, onderschat Ajax maar.quote:Op maandag 6 maart 2006 13:03 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Ajax staat binnen het kwartier met 0-2 achter en dan is de wedstrijd al weer gespeeld. Ajax is inderdaad in betere vorm, maar hebben pas 1 fatsoenlijke wedstrijd tegen een fatsoenlijke tegenstander gespeel: Inter en zij begonnen aartslui, waardoor Ajax op voorsprong kon komen.
PSV wordt met 10 vingers in de neus kampioen en winnen voor de statistieken nog eventje van Ajax en Feyenoord, zonder op 100% te spelen.
quote:
ik geloof nooit dat Feyenoord deze allemaal wint.quote:Op maandag 6 maart 2006 12:55 schreef Saekerhett het volgende:
Via de winst van de CLquote:Op maandag 6 maart 2006 00:32 schreef Schanulleke het volgende:
We gaan nog Champions League voetbal veilig stellen dit seizoen!
Linksom of rechtsom. Maar als je winst van de CL linksom noemt, dan heeft linksom wel mijn voorkeurquote:
Netjes van ze.quote:Op maandag 6 maart 2006 12:43 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Helemaal mee eens, als goedmakertje voor een kut-seizoen moeten play-offs gratis zijn voor SCC-houders.
Neequote:Op maandag 6 maart 2006 13:48 schreef devv05 het volgende:
[..]
Leesbril niet op?
Gaat echt nooit gebeuren.
Je naam zegt het al je zwanst maar even ontopic feyenoord gaat gewoon alles winnen niks geen problemem met ado en twente en al helemaal niet meer met rkc. Feyenoord is op stoom en dan zijn we op ons bestquote:Op maandag 6 maart 2006 13:13 schreef Zwansen het volgende:
[..]
ik geloof nooit dat Feyenoord deze allemaal wint.
Zo. 12 mrt 06: Feyenoord - RKC Waalwijk
Zo. 19 mrt 06: AZ - Feyenoord
Zo. 26 mrt 06: Feyenoord - ADO Den Haag
Zo. 02 apr 06: Feyenoord - FC Twente
Vr. 07 apr 06: SC Heerenveen - Feyenoord
Wo. 12 apr 06: PSV - Feyenoord
Zo. 16 apr 06: Feyenoord - RBC Roosendaal
3 hele zware uitwedstrijden, en ook thuis tegen RKC, ADO en Twente kan wel eens lastig gaan worden.
Jij je zin...quote:Op maandag 6 maart 2006 14:00 schreef mrRich het volgende:
[..]
Je naam zegt het al je zwanst maar even ontopic feyenoord gaat gewoon alles winnen niks geen problemem met ado en twente en al helemaal niet meer met rkc. Feyenoord is op stoom en dan zijn we op ons best![]()
quote:Op maandag 6 maart 2006 14:00 schreef mrRich het volgende:
Feyenoord is op stoom en dan zijn we op ons best
Wil je wel even ontopic reagerenquote:Op maandag 6 maart 2006 14:31 schreef twi het volgende:
Het grote AFC AJAX-topic is dit toch? Of zit ik verkeerd?
Prima. Ik geloof best dat er een paar onschuldige mensen zijn opgepakt, maar ik weet ook dat er een aantal personen van buiten Amsterdam "toevallig" in de buurt waren op het exacte moment dat er mensen opgepakt werden. Dat je collega is opgepakt kan pure pech zijn, maar er is gewoon echt wel wat gebeurd met mensen die "ergens voor" speciaal naar Amsterdam zijn gereisd.quote:
Mijn collega == Amsterdammer.quote:Op maandag 6 maart 2006 14:43 schreef twi het volgende:
[..]
Prima. Ik geloof best dat er een paar onschuldige mensen zijn opgepakt, maar ik weet ook dat er een aantal personen van buiten Amsterdam "toevallig" in de buurt waren op het exacte moment dat er mensen opgepakt werden. Dat je collega is opgepakt kan pure pech zijn, maar er is gewoon echt wel wat gebeurd met mensen die "ergens voor" speciaal naar Amsterdam zijn gereisd.
quote:Scheidsrechter Ben Haverkort leidt zaterdagavond de honderdste competitie-editie tussen Ajax en PSV. De arbiter wordt ter zijde gestaan door Jantinus Meints en Hans Olde Olfhof. Het duel in de Amsterdam ArenA begint om 19.30 uur.
Bas Nijhuis is aangewezen als vierde official in het jubileumduel. Voor Haverkort is het de eerste keer dat hij een wedstrijd tussen Ajax en PSV fluit.
Van de 99 voorgaande competitieduels tussen Ajax en PSV won Ajax 38 keer en PSV 43 maal. Achttien keer eindigde de wedstrijd onbeslist. In de thuisduels hebben de Amsterdammers wel betere cijfers dan de Eindhovenaren. Ajax zegevierde in eigen huis 26 keer, tegenover 17 nederlagen. Zes keer kwam er geen winnaar uit het onderlinge treffen.
Daarom zeg ik, dat er best onschuldigen tussen hebben gezeten. Maar dat betekent niet dat doordat hij vast heeft gezeten, het helemaal niks meer voorstelt. Zeker als er personen van buiten Amsterdam die vaker rotzooi hebben geschopt er wel vast voor hebben gezeten.quote:Op maandag 6 maart 2006 14:55 schreef Robar het volgende:
[..]
Mijn collega == Amsterdammer.
Het is echt pure pech, hij heeft NIETS met de harde kern of in ieder geval dat soort mensen te maken.
Dat hele media offensief is gewoon triest. Ze maken alles veel groter dan het is. Dat gebeuren had sowieso niks met Ajax te maken dus hadden ze niet eens hoeven te vermelden.quote:Op maandag 6 maart 2006 14:57 schreef twi het volgende:
Daarom zeg ik, dat er best onschuldigen tussen hebben gezeten. Maar dat betekent niet dat doordat hij vast heeft gezeten, het helemaal niks meer voorstelt. Zeker als er personen van buiten Amsterdam die vaker rotzooi hebben geschopt er wel vast voor hebben gezeten.
Waar had het dan wel mee te maken, als er een paar Ajacieden van buitenaf die al vaker rotzooi hebben getrapt "toevallig" daar in de buurt waren?quote:Op maandag 6 maart 2006 14:58 schreef devv05 het volgende:
Dat hele media offensief is gewoon triest. Ze maken alles veel groter dan het is. Dat gebeuren had sowieso niks met Ajax te maken dus hadden ze niet eens hoeven te vermelden.
Nu hebben wij het verleden eens een keer meequote:Op maandag 6 maart 2006 15:20 schreef stefmans het volgende:
Ajax,![]()
KJH,![]()
En Zaterdag gewoon even winnnen van psv.![]()
En dus winnen wij, garanties blablabla...quote:Op maandag 6 maart 2006 15:21 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Nu hebben wij het verleden eens een keer meePSV
![]()
Zou leuk zijn, maar ik gok gewoon weer van niet hoor. Ajax speelt gewoon DAT spelletje wat psv zo makkelijk kan tegengaan. Op zijn Italiaans...quote:Op maandag 6 maart 2006 15:20 schreef stefmans het volgende:
Ajax,![]()
KJH,![]()
En Zaterdag gewoon even winnnen van psv.![]()
De schwung, het plezier en het vertrouwen lijken terug bij Ajax. Wie winnen ze van PSV en spelen ze 1-2 bij Inter.quote:Op maandag 6 maart 2006 15:22 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Zou leuk zijn, maar ik gok gewoon weer van niet hoor. Ajax speelt gewoon DAT spelletje wat psv zo makkelijk kan tegengaan. Op zijn Italiaans...
Maar goed, we zullen zien. Ik zie het iig iets positiever in dan pakweg 4 weken terug.
Dat hoop ik dan maarquote:Op maandag 6 maart 2006 15:24 schreef Elgigante het volgende:
[..]
De schwung, het plezier en het vertrouwen lijken terug bij Ajax. Wie winnen ze van PSV en spelen ze 1-2 bij Inter.
Psv speelt zonder Ooijer neem ik aan, das toch een belangrijke speler en de flanke van PSV zijn nou ook niet geweldig dus Urby en Hatem kunnen daar van profiteren.quote:Op maandag 6 maart 2006 15:22 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Zou leuk zijn, maar ik gok gewoon weer van niet hoor. Ajax speelt gewoon DAT spelletje wat psv zo makkelijk kan tegengaan. Op zijn Italiaans...
Maar goed, we zullen zien. Ik zie het iig iets positiever in dan pakweg 4 weken terug.
De ploegen waar Ajax tegen gespeeld heeft zijn een slechte graadmeter natuurlijk, maar de 5 overwinningen op rij kunnen moeilijk iets negatiefs in de hand werken lijkt me (op arrogantie/zelfoverschatting na denk ik).quote:Op maandag 6 maart 2006 15:25 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Dat hoop ik dan maar.
maar we moeten nou ook weer niet doen alsof we de sterren van de hemel spelen natuurlijk...
Als je gewoon een nederlaag of remise incalculeerd is er niets aan de hand, alleen de eer staat zaterdag op het spel, de belangen tegen Inter zijn vele malen groter.quote:Op maandag 6 maart 2006 15:26 schreef jna het volgende:
Als we maar niet 3-0 van psv verliezen waardoor het zelfvertrouwen weer daalt terwijl we nog naar Inter moeten.
Ik denk dat de groep zich wel een stuk beter voelt dan voor de 15 punten ja. En dat moet dan precies goed vallen bij iedereen. Een Boukhari moet bv niet meteen weer gaan denken dat hij geweldig is enzo....quote:Op maandag 6 maart 2006 15:29 schreef Elgigante het volgende:
[..]
De ploegen waar Ajax tegen gespeeld heeft zijn een slechte graadmeter natuurlijk, maar de 5 overwinningen op rij kunnen moeilijk iets negatiefs in de hand werken lijkt me (op arrogantie/zelfoverschatting na denk ik).
Zaterdag test 1, en de dinsdag erop gaat het er pas écht om (de play-offs zijn wel bereikt namelijk)
Ik mag aannemen dat de selectie zich ervan bewust is dat via de competitie weer een jaar CL moet worden afgedwongen en niet via de CL zelf?quote:Op maandag 6 maart 2006 15:30 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Als je gewoon een nederlaag of remise incalculeerd is er niets aan de hand, alleen de eer staat zaterdag op het spel, de belangen tegen Inter zijn vele malen groter.
Ik neem aan dat ieder selectielid dat beseft.
Het probleem is dat Inter thuis niet hoeft te winnen en dus waarschijnlijk ook niet zal winnen. Martins en misschien Adriano voorin en dat is het dan.quote:Op maandag 6 maart 2006 15:31 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ik denk dat de groep zich wel een stuk beter voelt dan voor de 15 punten ja. En dat moet dan precies goed vallen bij iedereen. Een Boukhari moet bv niet meteen weer gaan denken dat hij geweldig is enzo....
We zullen het zien. Psv is lastig maar zou evt nog kunnen. Inter zie ik helaas geen kansen meer tegen. We waren 20 min lekker bezig, toen gingen ze van 60 naar 75% van hun kunnen en hadden we al niets meer in te brengen en mochten we blij zijn met 2-2..
Inter hoeft ook niet, en zal idd niet voor de volle 100% gaan. Als Ajax een kans wil hebben moet het niet te snel zelf scoren, en uiteraard ook niet te snel een goal tegen krijgen.quote:Op maandag 6 maart 2006 15:33 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Het probleem is dat Inter thuis niet hoeft te winnen en dus waarschijnlijk ook niet zal winnen. Martins en misschien Adriano voorin en dat is het dan.
Maar vrije trappen/corners (Ok Ajax heeft geen sterke kop-brigade) krijg je altijd en als je voorkomt begint de wedstrijd pas echt.
Zoiets ja.quote:Op maandag 6 maart 2006 15:44 schreef devv05 het volgende:
Gewoon 90e minuut 0-1 maken, bestrijden met hun eigen wapens.
Nou ja, ik had dus juist WEL verwacht dat we niet met 5-0 ten onder zouden gaan en dan dus uiteindelijk toch niets hebben na 2 wedstrijden... en dat gebeurt dus waarschijnlijk ook.quote:Op maandag 6 maart 2006 15:50 schreef Schanulleke het volgende:
Ach, ik had voor de winterstop geen cent gegeven voor de kansen van Ajax in de 2de ronde, dus dat de return nog ergens om gaat is al een meevaller. Voor mij is het een leuke ervaring die de selectie opdoet, maar serieus denken aan een ronde verder doe ik niet.
Primaquote:Op maandag 6 maart 2006 16:03 schreef Erwtensoep het volgende:
Als we winnen maakt Boukhari de beslissende, let maar op
quote:
Was die niet geschorst?quote:Op maandag 6 maart 2006 16:03 schreef Erwtensoep het volgende:
Als we winnen maakt Boukhari de beslissende, let maar op
quote:
Niet tegen Inter inderdaad.quote:Op maandag 6 maart 2006 16:16 schreef Erwtensoep het volgende:
Tegen psv, maar tegen inter toch niet?
Je weet nooit wie er een been breekt in Frankrijkquote:Op maandag 6 maart 2006 19:05 schreef HeatWave het volgende:
psv en een gatenkaas lijkt mij niet hoor. Ze hoeven niet zo verscrikkelijk nodig, dus ze kijken wel beter uit.
Vooralsnog zijn ze kampioen En de huidige nummer 1, dus erg veel spijt zullen ze nog niet hebben, met onze fijne 4e plek...quote:Op maandag 6 maart 2006 19:21 schreef Erwtensoep het volgende:
[afbeelding]
Ze hadden goud in handen...
Goede scheidsrechterquote:6/3/2006 - Haverkort leidt Ajax-PSV
(Gepost door RvN)
De KNVB heeft scheidsrechter Ben Haverkort als leidsman voor het duel tussen Ajax en PSV van aanstaande zaterdag. Beide clubs speelden dit seizoen al twee keer onder zijn leiding, zowel Ajax als PSV wonnen beide duels.
True, had heel fijn geweest om hem er bij het begin bij te hebben. Maar Ajax kan het (zeker met onze medische stafquote:Op maandag 6 maart 2006 19:24 schreef Erwtensoep het volgende:
Dat zeg jij, stel je voor dat hij vanaf de start van het seizoen had gespeeld. Het probleem was het scoren weet je nog.
Wauw. Die heb je vast zelf bedachtquote:Op maandag 6 maart 2006 19:27 schreef HeatWave het volgende:
[..]
True, had heel fijn geweest om hem er bij het begin bij te hebben. Maar Ajax kan het (zeker met onze medische staf) zich niet veroorloven om van 1 speler afhankelijk te zijn..
Maar tot nog toe ben ik uiteraard erg blij met Kut Jood Stuntelaar.
hoho,quote:Op maandag 6 maart 2006 19:28 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Wauw. Die heb je vast zelf bedacht
Don't push your luck nowquote:
Ajax shirt staat hem zoveel beterquote:Op maandag 6 maart 2006 19:21 schreef Erwtensoep het volgende:
[afbeelding]
Ze hadden goud in handen...
Hoe laat?quote:Op maandag 6 maart 2006 19:38 schreef StarGazer het volgende:
[..]
Ajax shirt staat hem zoveel beter![]()
Zometeen trouwens KJ bij Holland Sport
Mwah vond die uit 1999-2000 nog een tikkeltje erger.quote:Op maandag 6 maart 2006 19:46 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Dat was dan ook het lelijkste PSV shirt in jaaaaren![]()
Woon jij daar in de buurt Cult?quote:
Ja, ik kwam KJ ook vaak tegen met uitgaan. Maar dat broertje is knettergek, vindt bier drinken een sport en studeert iets van sportmanagement omdat ie ooit spelersmakelaar wil wordenquote:
man naar mijn hart.quote:Op maandag 6 maart 2006 20:30 schreef cultheld het volgende:
[..]
Ja, ik kwam KJ ook vaak tegen met uitgaan. Maar dat broertje is knettergek, vindt bier drinken een sport en studeert iets van sportmanagement omdat ie ooit spelersmakelaar wil worden
Ging KJ stappen in de Radstake toevallig?quote:Op maandag 6 maart 2006 20:30 schreef cultheld het volgende:
[..]
Ja, ik kwam KJ ook vaak tegen met uitgaan. Maar dat broertje is knettergek, vindt bier drinken een sport en studeert iets van sportmanagement omdat ie ooit spelersmakelaar wil worden
Meer Doetinchem eigenlijk.quote:Op maandag 6 maart 2006 20:31 schreef StarGazer het volgende:
[..]
Ging KJ stappen in de Radstake toevallig?
En daar heeft 'ie groot gelijk inquote:Op maandag 6 maart 2006 20:43 schreef Jajong het volgende:
Hehe hij vind zichzelf net zo goed als Kuijt en maar een beetje slechter dan van Nistelrooij, en beter dan Pi-air Kluivert en Denneboom
Daar hoef je bij Huntelaar volgens mij niet bang voor te zijn hoor. Dat zit wel goed in zijn koppie.quote:Op maandag 6 maart 2006 21:28 schreef Schanulleke het volgende:
Ik ben ook blij met Klaas-Jan, maar het is misschien niet verstandig dat hij nu weer zo opgehemeld wordt. Dat is al bij meer veelbelovende spelers verkeerd tercht gekomen in hun hoofd.
Lekker weer gewoon doen dus
Dat dachten we ook bij Nigel, dat alles goed in zijn koppie zatquote:Op maandag 6 maart 2006 21:34 schreef Erwtensoep het volgende:
[..]
Daar hoef je bij Huntelaar volgens mij niet bang voor te zijn hoor. Dat zit wel goed in zijn koppie.
Ik weet het wel zeker.quote:Op maandag 6 maart 2006 21:43 schreef S-Two het volgende:
Was idd wel leuk Huntelaar bij Holland Sport. Ik denk dat die jongen er wel komt
.
Ja. Ik blijf het nog steeds debiel vinden. Huntelaar + bijbetaling voor SIBON. Wel een lange neus van KJ naar Hiddink en met name Arnesen, die hem enigszins denigrerend toesprak toen hij zo goed bezig was bij AGOVV: "Als je zo goed blijft spelen, mag je misschien wel bij de selectie komen voetballen". Toen zei hij: Nee, ik ga al naar Manchester Unitedquote:Op maandag 6 maart 2006 21:48 schreef Messenga het volgende:
[..]
Denk je dat hem dat ook bij PSV was gelukt eigenlijk?
Hij zorgt misschien wel voor het broodnodige vuurwerk, maar nee, dank je. Nooit een goede voetballer gevonden.quote:Op maandag 6 maart 2006 23:51 schreef Beschouw het volgende:
Lucius niks voor Ajax?
Yup.quote:Op maandag 6 maart 2006 23:59 schreef TIM-846 het volgende:
Weet iemand of er nog kaarten zijn voor ajax-psv as zaterdag?
en ga jij even je mond spoelen?quote:Op maandag 6 maart 2006 23:51 schreef Beschouw het volgende:
Lucius niks voor Ajax?
Er wordt voor de wedstrijd altijd duidelijk gemaakt gelieve geen vuurwerk af te steken, dus dag Lucius.quote:Op maandag 6 maart 2006 23:52 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Hij zorgt misschien wel voor het broodnodige vuurwerk, maar nee, dank je. Nooit een goede voetballer gevonden.
Ach, naderhant is Sibon dus gratis gebleken, met dat percentage wat jullie van Huntelaar hebben gehadquote:Op maandag 6 maart 2006 21:54 schreef cultheld het volgende:
[..]
Ja. Ik blijf het nog steeds debiel vinden. Huntelaar + bijbetaling voor SIBON. Wel een lange neus van KJ naar Hiddink en met name Arnesen, die hem enigszins denigrerend toesprak toen hij zo goed bezig was bij AGOVV: "Als je zo goed blijft spelen, mag je misschien wel bij de selectie komen voetballen". Toen zei hij: Nee, ik ga al naar Manchester United
Zoals ik hem op Holland Sport zag, zo is ie ook gewoon echt. Wat ik dus al zei, een nuchtere jongen die Ajax gelijk minder arrogant doet lijken.quote:Op dinsdag 7 maart 2006 01:58 schreef twi het volgende:
[..]
Ach, naderhant is Sibon dus gratis gebleken, met dat percentage wat jullie van Huntelaar hebben gehad
Maar man, wat is het verfrissend om die jongen gewoon te horen praten. Al die media-training van de Ajax-jongens, je werd er helemaal gek van. Prachtig.
Toen in het vliegtuig naar Turijn voor de UEFA Cup finale, dat was wel tekenend voor de sfeer. Lekker dollenquote:Op dinsdag 7 maart 2006 02:14 schreef twi het volgende:
Lachen, gieren, brullen, met name met Silooy en van Loen.
Als je je werk goed doet kan daar anders uitstekend een dosis humor bij!quote:Op dinsdag 7 maart 2006 09:09 schreef Mangoworks2002 het volgende:
Het zijn sinds het bosmann arest allemaal kleine BVtjes, professionaliteit gaat voorop de humor...
Het gaat allemaal alleen nog maar om geld.quote:Op dinsdag 7 maart 2006 09:09 schreef Mangoworks2002 het volgende:
Het zijn sinds het bosmann arest allemaal kleine BVtjes, professionaliteit gaat voorop de humor...
quote:Op dinsdag 7 maart 2006 09:14 schreef Againzender het volgende:
[..]
Als je je werk goed doet kan daar anders uitstekend een dosis humor bij!
quote:Geschorste Boukhari wil carrière bij Sparta afsluiten 6 maart 2006
Nourdin Boukhari is door de tuchtcommissie van de KNVB voor één competitieduel geschorst. De aanvallende middenvelder scoorde zondag twee doelpunten tegen zijn oude club Sparta, maar ontving van scheidsrechter Bjorn Kuipers ook een gele kaart. Voor Boukhari betekende dat zijn vierde prent van het seizoen, waardoor de Marokkaans international de topper tegen PSV aan zich voorbij moet laten gaan.
Overigens sprak Boukhari de hoop uit zijn loopbaan in de toekomst bij Sparta te kunnen afsluiten. "Ik scoor wel vaker tegen mijn oude clubs, het was leuk om dat ook tegen Sparta te doen", aldus de linkspoot op de officiële website van Ajax. "Dat vind ik trouwens nog steeds een fantastische club en ik hoop ooit mijn carrière daar af te mogen sluiten."
Zou mooi zijn, daar past ie primaquote:
Dan moet Sparta wel in de Eredivisie blijvenquote:Op dinsdag 7 maart 2006 12:03 schreef Mangoworks2002 het volgende:
[..]
Zou mooi zijn, daar past ie prima
Dan past ie nog beter...quote:Op dinsdag 7 maart 2006 12:33 schreef S-Two het volgende:
[..]
Dan moet Sparta wel in de Eredivisie blijven.
Hij kan denk ik prima meedraaien bij clubs als Vitesse, Nac, Twente etc... Maar misschien gaat hij idd wel naar het buitenland, volgens mij wilde hij dat ook het liefst.quote:Op dinsdag 7 maart 2006 12:55 schreef Erwtensoep het volgende:
Ik denk dat er in Nederland veel clubs zijn waar hij straks terecht kan
Straf is nu voorbijquote:Op dinsdag 7 maart 2006 13:38 schreef Zwansen het volgende:
Waarom speelt Ajax geen CL deze week? Of heeft dat met de straf van Inter te maken ofzo?
Wat een onzin.quote:Op dinsdag 7 maart 2006 13:54 schreef devv05 het volgende:
Wat dit initiatief van Ajax tot meer sfeer al bekend?
http://www.de12eman.nl
quote:De ArenA laten dreunen met een mega-wave. Een spandoek hooghouden. Jezelf uitdossen in Ajax-kleuren. En een enorme keel opzetten. Dat kun je allemaal doen om Ajax te versterken...
Aan de wave (quote:Op dinsdag 7 maart 2006 14:03 schreef Erwtensoep het volgende:
Ja daar hebben ze in Den Bosch nooit van gehoord zeker
Gelukkig nietquote:Op dinsdag 7 maart 2006 14:03 schreef Erwtensoep het volgende:
Ja daar hebben ze in Den Bosch nooit van gehoord zeker
quote:Vanavond zullen in het tv-programma Opsporing Verzocht beelden te zien zijn van verdachten die op 10 februari het honk van ADO Den Haag-supporters zouden zijn binnengevallen. De politie hoopt dat mensen die een of meer van de vermeende overvallers herkennen, zich hierna melden. Op vrijdag 10 februari omstreeks 23.00 uur drongen zo'n zeventig Ajax-aanhangers het supportershome in het Zuiderpark binnen en probeerden ze brand te stichten en mishandelden ze acht ADO-supporters met messen en honkbalknuppels.
wel mooi dat Mauro dan inbind voor KJHquote:Op dinsdag 7 maart 2006 14:21 schreef Roycoooooo het volgende:
Was wel grappig interview met hem in Holland Sport.. Met die vrije trap; Mauro: ik ik ik, KJH: ik ik ik!
niksquote:Op dinsdag 7 maart 2006 14:38 schreef Robar het volgende:
In Oeteldonk doen ze gelukkig alleen maar de polonaise en dansen ze op hoebahoebahoeba hop hop hop
Nee daar moet je trots op zijn.
Wat is er nu in godsnaam mis met de wave?
quote:Op dinsdag 7 maart 2006 13:54 schreef devv05 het volgende:
Wat dit initiatief van Ajax tot meer sfeer al bekend?
http://www.de12eman.nl
hij moet wel, hij presteert lang niet zo goedquote:Op dinsdag 7 maart 2006 15:15 schreef hroswith het volgende:
[..]
wel mooi dat Mauro dan inbind voor KJH
quote:De supporter aan het woord: De jaartelling begint bij JC
De media van Ajax (www.ajax.nl, Ajax Kick Off, Ajax Magazine) maken op regelmatige basis ruimte in hun kolommen om de Ajax-supporter aan het woord te laten. In deze aflevering legt Danny Nijenhuis uit wat Ajax voor hem betekent.
Naam: Danny Nijenhuis
Leeftijd: 44 jaar
Seizoenkaarthouder: Niet meer, aangezien ik sinds enige tijd in Spanje woon en er weinig tijd is om in Amsterdam wedstrijden te bezoeken. Zeker omdat ik binnenkort vader word. Toch wil ik in de toekomst wel weer een seizoenkaart, het is toch goed om er een achter de hand te hebben.
Eerst bezochte wedstrijd: Ajax - ADO in 1968, voor de beker. Mijn vader nam me mee naar de Meer en ik werd meteen te grazen genomen door het Ajax-virus.
Fan van Ajax sinds:
,,1968. Mijn vader was een van de eerste Indische mensen op het Leidseplein in de jaren zestig. Ze zeiden tegen hem ‘neem je zoon eens mee naar Ajax’. Ik vond het meteen geweldig. Ajax was in opkomst, onder leiding van Johan Cruijff. Piet Keizer was een vriend van mijn vader, die is nog op de bruiloft van Keizer geweest. Dat soort dingen ging toen nog wat makkelijker.''
Met wie kijk je naar wedstrijden van Ajax?
,,Hier op Mallorca heb je natuurlijk geen Studio Sport op zondagavond, of hoe heet dat tegenwoordig. Dat mis ik wel, met je bordje Chinees op schoot de samenvattingen kijken. Ik denk dus dat ik wel een schotel ga aanschaffen. Maar voorlopig ben ik afhankelijk van een vriend van mij hier op het eiland, Dries. Met hem kijk ik dus nu naar Ajax. Natuurlijk zijn de wedstrijden van FC Barcelona hier op tv een goed alternatief.''
Mooiste Ajax-moment:
,,Dat zijn er voor mij drie: Ajax - Athletic de Bilbao in de UEFA Cup in 1978. Uit hadden we met 2-0 verloren, thuis was er de 3-0 winst. Simon Tahamata speelde toen nog bij Ajax. De sfeer toen in het stadion zal ik nooit meer vergeten. Dan is er de 8-2 tegen Feyenoord, met de aanstormende Marco van Basten in de spits bij Ajax en Johan Cruijff die bij Feyenoord speelde. En natuurlijk 24 mei 1995, de winst in de Champions Leaguefinale tegen AC Milan. Het puntertje van Kluivert en de vreugde-uitbarsting van Frank Rijkaard.''
Mooiste Ajax-doelpunt:
,,De omhaal van Marco van Basten tegen FC Den Bosch.''
Favoriete Ajax-speler op dit moment:
,,Wesley Sneijder. Die straalt het meeste Ajax uit van alle spelers. Hij speelt met bravoure, heeft een mooie techniek. Sneijder heeft alle eigenschappen van een Ajacied.''
Favoriete speler uit de Ajax-historie:
,,Johan Cruijff. Die had wel iets…. Nee, zonder gekheid, Cruijff is de verpersoonlijking van Ajax. Het Ajax van nu is het Ajax van Johan Cruijff. Met Johan is het echte Ajax-voetbal begonnen. Net als met die andere JC is er een jaartelling voor en na hem.''
Favoriete club naast Ajax:
,,FC Barcelona. Dat gaat ook terug naar Cruijff. Ook bij Barcelona is er sprake van een tijdperk voor en na hem. Het is moeilijk om aan kaartjes te komen voor hun wedstrijden. Als ze hier tegen Real Mallorca spelen, schieten de prijzen van de toegangskaartjes omhoog. Maar ik ben wel van plan om binnenkort eens een wedstrijd van ‘Barça’ te bezoeken. Ze spelen natuurlijk geweldig voetbal.''
Ajax is voor mij:
,,Amsterdam. De flair, de bravoure, de arrogantie van de stad zit verpakt in de club. Het straatvoetbal van Ajax verbeeldt de Amsterdamse bluf. Ajax is Amsterdam.''
Je had de vlucht al geboekt?quote:Op dinsdag 7 maart 2006 16:19 schreef jimjim1983 het volgende:
godverik dacht dat ajax morgen zou spelen
quote:Op dinsdag 7 maart 2006 16:26 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
ik was al boos op de NOS omdat ze ajax niet zouden uitzenden
quote:Op dinsdag 7 maart 2006 16:26 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
ik was al boos op de NOS omdat ze ajax niet zouden uitzenden
Oke op dinsdag dus..quote:Op dinsdag 7 maart 2006 16:45 schreef Black-Death het volgende:
Speelt Ajax nou volgende week dinsdag of woensdag tegen Inter?
Nu ik dit zo lees bedenk ik me ineens dat ik een tijdje geleden iemand sprak die een café heeft ergens in Mexico en daar dus woont, maar wel een seizoenskaart heeft en alle thuiswedstrijden bezoekt....quote:
Goed dat je het zegt, heb meteen vrij gevraagd(en gekregen).quote:Op dinsdag 7 maart 2006 17:14 schreef Black-Death het volgende:
[..]
Oke op dinsdag dus..
Gvd, moek waarschijnlijk werken
quote:'Tottenham Hotspur wordt nieuwe club van Trabelsi'
Als we de Engelse tabloids moeten geloven zal Tottenham Hotspur de nieuwe club worden van Hatem Trabelsi. De huidige rechtsback van Ajax stond lange tijd in de belangstelling van verschillende Italiaanse clubs als AC Milan, Juventus en Internazionale.
Volgens zijn zaakwaarnemer zou Trabelsi zelfs al een akkoord met zijn nieuwe club hebben. Welke club dat dan is wilde de zaakwaarnemer niet zeggen, maar volgens de Engelse pers gaat dat zeker om de ploeg van manager Martin Jol, Tottenham Hotspur.
quote:'Ook Ajax volgt Jeffrey Leiwakabessy'
Naar verluidt is ook Ajax geïnteresseerd in Jeffrey Leiwakbessy. Ajax zou zelfs al hebben geïnformeerd bij NEC Nijmegen. Leiwakabessy is aan een sterk seizoen bezig en dat is niet onopvallend gebleven bij de clubs.
De 25-jarige linksback van NEC stond eerder al in de belangstelling van NAC Breda en onlangs is daar ook Feyenoord bij gekomen. Jeffrey Leiwakabessy is na dit seizoen transfervrij. Hij besloot een verbeterd contract van NEC naast zich neer te leggen.
Tottenham is een club in ontwikkeling met een rijke historie.quote:Op dinsdag 7 maart 2006 19:51 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
zonde, hij kan veel en veel hoger.
Tottenham is een prachtige club.quote:Op dinsdag 7 maart 2006 19:54 schreef cultheld het volgende:
[..]
Tottenham is een club in ontwikkeling met een rijke historie.
Opvolger van Cafu of rechtsback bij Chelsea.quote:Op dinsdag 7 maart 2006 19:58 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
Tottenham is een prachtige club.
maar hij kan veel hoger.
zoiets jaquote:Op dinsdag 7 maart 2006 20:18 schreef cultheld het volgende:
[..]
Opvolger van Cafu of rechtsback bij Chelsea.
quote:Op dinsdag 7 maart 2006 22:38 schreef Black-Death het volgende:
Juanfran...
Juanfran blijft waarschijnlijk niet.quote:Op dinsdag 7 maart 2006 22:38 schreef Black-Death het volgende:
Waarom Leiwa-nogwat? Links is voldoende bezet met Urby en Juanfran...
Toegegeven, Juanfran zit in een wat mindere periode, maar ik zie een goede linksback in hem... Emanuelson kan mooi op het middenveld jaquote:Op dinsdag 7 maart 2006 22:40 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
en Emanuelson zie ik ook graag op het middenveld.
hij heeft gewoon geen zin meer lijkt het, laat 'm dan ook maar vertrekkenquote:Op dinsdag 7 maart 2006 22:41 schreef Black-Death het volgende:
[..]
Toegegeven, Juanfran zit in een wat mindere periode, maar ik zie een goede linksback in hem... Emanuelson kan mooi op het middenveld ja
Hier ben ik het volledig mee eens.....quote:Hij speelt pas sinds de zomer bij Ajax, maar het lijkt alsof de 23-jarige Zweed al veel langer voor de Amsterdamse trots voetbalt. Markus Rosenberg is een van de weinige buitenlandse voetballers bij Ajax die zich heel snel op korte termijn weet aan te passen aan de clubcultuur. Dat doet de aanvaller meer dan voltreffelijk. Momenteel is Markus een voorbeeldprof bij Ajax.
Volgens de Sportweek zou hij al hebben gedacht aan het verlengen van zijn contract bij Ajax. Markus, wonend in het sjieke Amsterdam-Zuid, heeft het naar zijn zin bij Ajax. Ondanks dat hij niet op zijn favoriete positie uit de voeten mag, neemt hij wel steeds meer een favorietenrol op zich. Eigenlijk is de linksbuiten positie hem op het lijf geschreven. Als spits van Ajax sta je met je rug naar het doel en dat zijn niet de kwaliteiten van Markus. Hij is zeer gevaarlijk als hij juist met zijn gezicht naar het doel speelt en een actie kan maken. Dan komt zijn explosiviteit naar boven, zijn drang om met een venijnig schot binnen te schieten.
Niet alleen op het veld neemt de populariteit van Markus overigens toe. Eind vorig jaar moest hij nog een miljoenencontract van kledingsponsor Dirk Bikkembergs afslaan, omdat zijn huidige sponsor Puma dat niet toe stond. Hij poseerde ook al in een magazine voor Dolce & Gabbana en wordt in de Zweedse kranten gekoppeld aan voetbalmodellen als David Beckham, Freddie Ljungberg en Luis Garcia. Markus houdt ervan om zich goed te kleden en is daarom een goede kandidaat om de nieuwe shirts van Ajax voor volgend seizoen te gaan promoten.
Markus ziet er niet alleen goed uit, maar heeft van binnen ook veel kwaliteiten. Als een van de weinige wist hij in de 'fluitconcertperiode' bij Ajax het hoofd boven water te houden. Vraag maar aan de rest van de selectie, dan moet je een sterke zijn hoor. Volgens Markus zelf 'weet hij de negatieve fluitconcerten om te zetten in positieve impulsen' en daarom laat hij zich er niet door gek maken. Tegenwoordig hoeft hij niet meer bang te zijn voor die fluitconcerten, omdat hij allang al is geaccepteerd door het Amsterdamse publiek. Sterker nog, Markus vormt samen met Klaas Jan het scorend vermogen van Ajax.
Het verbaasde dan ook niet dat 'de glamourboy van Ajax' afgelopen zondag tegen Sparta zijn beste wedstrijd van het seizoen speelde. Iedere week wordt Markus vooralsnog beter, zonder dat het bij de meesten opvalt. Markus schitterde tegen Sparta. Links en rechts vloog hij voorbij zijn directe tegenstander en dan kwam er nog geen einde aan de sublimiteit van de Zweed. De voorzet op Tommie Vermaelen was goed, maar de assist op Klaas Jan was absoluut 'perfetto'. Zo makkelijk dat, ja, Klaas Jan hem alleen maar hoefde binnen te glijden.
Het mooiste moment moest nog komen. Mauro Rosales verprutste een grote kans van Ajax toen hij uit een onmogelijke hoek in het zijnet schoot, terwijl onze goalgetters allebij met hun handen omhoog vanaf de penaltystip naar de kleine Argentijn schreeuwden. Markus maakte het niet uit dat het 6-0 stond, hij moest nog scoren en gaf Rosales op zijn wammes. Met gebalde vuisten ramde de Zweed nogmaals op het gras van de Amsterdam ArenA. De frustratie droop van hem 23-jarige voetballer af, de woede was groot. Toch stond het al 6-0 en had de destbetreffende persoon al twee assist en een berewedstrijd op zijn naam. Maar Markus is gretig en aggressief, hij wil meer. Duitsland wacht ook nog op hem komende zomer.
Ik keek er dan ook niet van op dat Danny Blind na afloop van Ajax-Sparta (6-0) vond dat Markus de man van de wedstrijd was. Analisten gaven hem net als Klaas Jan een 8. Ik geef Markus een 9, alleen al voor dat gebaar.
Ik dacht aan de titel 'In de schaduw van Klaas Jan', maar dan zou ik Markus tekort doen. Zonder Markus had Klaas Jan nu niet zoveel doelpunten kunnen maken. Markus is een voorbeeldprof, of betere gezegd, modelprof bij Ajax.
quote:Belangstelling Ajax voor Kemy Agustien
De Telegraaf weet te melden dat Ajax, PSV, Feyenoord en AZ interesse hebben in Willem II-speler Kemy Agustien. AZ zou het meest concreet zijn in haar interesse.
Volgens het dagblad hebben de Alkmaarder al onderhandeld met Willem II over een afkoopsom van de middenvelder, dat rond de half miljoen euro zou liggen.
Mooi stuk...en volledig mee eens..quote:
quote:Kans groot op vertrek Angelos Charisteas
Woensdag 8 maart, door SV, Amsterdam, 12.56u GMT+01.00, VI
Het weekblad Voetbal International meldt dat de kans groot is dat aanvaller Angelos Charisteas aan het eind van dit seizoen Ajax verlaat. De Griek ziet geen toekomst meer in Amsterdam.
Charisteas staat nog tot medio 2008 onder contract bij Ajax. In eerste instantie sprak hij nog de intentie uit genoegen te nemen met een plaats op de bank, maar zelfs invallen komt er de laatste tijd niet meer van.
Real Mallorca had in de winterstop nog interesse voor de Griekse Europese kampioen. 'Harry' zou de voorkeur hebben voor Duitsland, waar hij eerder voor Werder Bremen uit kwam.
quote:Boukhari gaat desnoods naar Feyenoord
Woensdag 8 maart, door SV, Amsterdam, 13.10u GMT+01.00, VI
Nourdin Boukhari is inmiddels op zoek naar een nieuwe werkgever en schroomt het niet om naar een andere topclub in Nederland te verkassen. Daarbij wordt Feyenoord niet uitgesloten.
'Ik ga geen stap achteruit doen als ik voor een club in Nederland kies', weet Boukhari te melden. 'Maar voor een subtopper kies ik niet'.
Diverse buitenlandse clubs zouden ook belangstelling hebben, maar concreet is dat nooit geweest.
Harry weg lijkt me voor alle partijen het beste.quote:
Beste Nourdin,quote:[..]
Dus hij wil bij de top van Nederland, wat snap je daar niet aan?quote:Op woensdag 8 maart 2006 14:07 schreef Da_Sandman het volgende:
Ik snap het niet. Ik ga geen stap achteruit doen. Maar ik kies niet voor een subtopper.
Waar slaat dat nou weer op. Clubs staan of vallen door hun supporters.quote:Op woensdag 8 maart 2006 14:10 schreef Radegast het volgende:
Als Nourdin naar Feyenoord wil en Feyenoord wil Nourdin, prima toch?
Boukhari moet zich niks aantrekken van supporters, maar gewoon z'n eigen keuze maken.
Waarbij aangetekend dat het gemiddelde van Harry beter was, maar doordat hij sinds de komst van KJH alleen als invaller wordt gebruikt, is het gemiddelde wat minder op dit moment.quote:Angelos Charisteas: 13 wedstrijden, 7 doelpunten.
Klaas Jan Huntelaar: 9 wedstrijden, 10 doelpunten.
Markus Rosenberg: 24 wedstrijden, 12 doelpunten.
Inderdaad. Perez op 10 en Sneijder zonder te huilen op rechts- of linkshalf.quote:Op woensdag 8 maart 2006 14:03 schreef Da_Sandman het volgende:
Markus is een held. Wat mij betreft staat hij en niet Perez komend seizoen linksbuiten. Hij begint er plezier in te krijgen, goed teken.
Je moet emotie en ratio proberen te scheiden, een voetballer is ook freelancer en waarom zou hij niet van Ajax naar Feyenoord kunnen gaan?quote:Op woensdag 8 maart 2006 14:11 schreef devv05 het volgende:
[..]
Waar slaat dat nou weer op. Clubs staan of vallen door hun supporters.
Groot gelijk heeft ie als ie als stront wordt behandeld door zijn eigen supporters.quote:Op woensdag 8 maart 2006 14:11 schreef Mr.Mills het volgende:
Tja, wat Boukhari zegt is natuurlijk not-done, maar als je constant wordt uitgefloten door je eigen publiek kan ik me wel voorstellen dat hij op een gegeven moment ook iets heeft van "flikker een end op allemaal".
Jep...toch zie ik het niet gebeuren want hij lijkt toch van ajax te houden want hij is er nog nooit boos over geworden (voor de camera)quote:Op woensdag 8 maart 2006 14:55 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Groot gelijk heeft ie als ie als stront wordt behandeld door zijn eigen supporters.
Terecht datje er boos van wordt en hij roept en doet ook dingen in emotie natuurlijk, maar ik snap uberhaupt niet waarom een speler niet naar een concurrent zou moeten of mogen vertrekken, dat soort achterhaalde emoties zijn volledig van de baan in de moderne commercie van het voetbal.quote:Op woensdag 8 maart 2006 15:14 schreef Tvduijn het volgende:
[..]
Jep...toch zie ik het niet gebeuren want hij lijkt toch van ajax te houden want hij is er nog nooit boos over geworden (voor de camera)
Terecht datje er boos van wordt en hij roept en doet ook dingen in emotie natuurlijk, maar ik snap uberhaupt niet waarom een speler niet naar een concurrent zou moeten of mogen vertrekken, dat soort achterhaalde emoties zijn volledig van de baan in de moderne commercie van het voetbal.quote:Op woensdag 8 maart 2006 15:14 schreef Tvduijn het volgende:
[..]
Jep...toch zie ik het niet gebeuren want hij lijkt toch van ajax te houden want hij is er nog nooit boos over geworden (voor de camera)
Ik vind Boukhari sowieso een ondermaatse speler, wat die bij Ajax deed heb ik nooit begrepen. De nieuwste aankopen van Ajax zien er daarentegen zeer goed uit en als alle berichten en roddels waar zijn is mijn clubje volgend jaar waarschijnlijk geen partij meer voor jullie.quote:Op woensdag 8 maart 2006 15:26 schreef vdHoek het volgende:
Van mij mag Boukhari gewoon naar Feyenoord vertrekken.
Ik snap alleen niet wat Feyenoord met zo'n speler moet nu ze zo op de goede weg zitten qua aankopen en verkopen.
En waarom dat?quote:Op woensdag 8 maart 2006 15:19 schreef Elgigante het volgende:
dat soort achterhaalde emoties zijn volledig van de baan in de moderne commercie van het voetbal.
Voetbal is big bussiness en alleen in temperamentvolle onderontwikkelde gebieden zie je dat nog terug, bij Barca en Madrid bijv.quote:
Je geeft geen antwoord op de vraag.quote:Op woensdag 8 maart 2006 15:34 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Voetbal is big bussiness en alleen in temperamentvolle onderontwikkelde gebieden zie je dat nog terug, bij Barca en Madrid bijv.
Als een speler eerst bij AZ speelt, vervolgens 2 jaar in EIndhoven, dan transfereert naar Feyenoord en zijn carriere afsluit bij Ajax moet dat gewoon kunnen, je kunt een speler als supporter niet claimen of iets verbieden.
Dat Lucius waarschijnlijk naar Rotterdam vertrekt (als ik de geruchten mag geloven) vind ik écht jammer, want hij is echt een toonbeeld van de club, desondanks zal ik hem nóóit uitfluiten als ie weer met Feyenoord tegen PSV speelt en verdiend hij een geweldig afscheid.
Als een speler naar de concurrent wil of gaat kun je dat ook positief beschouwen ipv negatief.
Dat hoor je mij niet zeggen, alleen dat je als supporter niet een speler/trainer of wat dan ook onder druk kan zetten in het nemen van een beslissing, alleen positief mag dat.quote:Op woensdag 8 maart 2006 15:36 schreef zjroentje het volgende:
[..]
Je geeft geen antwoord op de vraag.
Je hebt het over de emoties van de supporters, en ik vind het wel erg arrogant om die als achterhaald af te doen.
Vind ik niet. Spelers opgegroeid bij de club kunnen echt wel zeggen dat ze nooit voor een rivaal gaan voetballen. Een Kuijt zie ik nu echt niet meer naar Ajax komen, een Van der Vaart zal niet voor Feyenoord gaan voetballen.quote:Op woensdag 8 maart 2006 15:43 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Dat hoor je mij niet zeggen, alleen dat je als supporter niet een speler/trainer of wat dan ook onder druk kan zetten in het nemen van een beslissing, alleen positief mag dat.
Vroeger toen men nog normale salarissen genoot en in men tegende 40 aanliep en een sigarenzaak moest openen voor het pensioen was een Amsterdammer nog een Amsterdammer en een Ajacied die hemel en aarder moest bewegen om het voor elkaar te krijgen om in Rotterdam te ballen.
Tegenwoordig is dat achterhaalde emotie en moet je voetballers zien als zakenmensen die toevallig uitblinken in sport en dat hoeft niet minder te zijn als vroeger, maar gewoon anders.
quote:Blind heeft zelf nog altijd wel een aantal personele problemen. Zo zijn Grygera, Galásek, Heitinga, Sneijder maar ook Vermaelen niet fit. Nourdin Boukhari is zondag geschorst, dus de trainer zal alle opties die hij heeft aan de linkerkant goed analyseren. Daarvoor heeft hij bovendien nog een training. Donderdag zijn de spelers vrij en vrijdag werkt het team een besloten oefensessie af in de Amsterdam ArenA.
Spelers kunnen dat inderdaad zeggen, maar supporters kunnen dat niet voor een speler bepalen (dat is wat ik bedoel)quote:Op woensdag 8 maart 2006 15:54 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Vind ik niet. Spelers opgegroeid bij de club kunnen echt wel zeggen dat ze nooit voor een rivaal gaan voetballen. Een Kuijt zie ik nu echt niet meer naar Ajax komen, een Van der Vaart zal niet voor Feyenoord gaan voetballen.
Als je echt zo goed bent als dat je denkt en je niet per definitie een broodvoetballer bent (oftewel, zo snel mogelijk zo veel mogelijk miljoenen binnen halen), dan ga je naar een topclub in het buitenland.
Overigens is Boukhari dus wel eerder een broodvoetballer dan clubvoetballer.
Zou een goede zaak zijn denk ikquote:Charisteas wil Ajax verlaten
In de papieren versie van Voetbal International wordt gemeld dat Angelos Charisteas komende zomer uit Amsterdam wil vertrekken. De Griekse spits komt sinds het aantrekken van Klaas-Jan Huntelaar nauwelijks meer aan spelen toe, en ziet naar verluidt in dat de positie van de nieuwe nummer 9 onaantastbaar is. Charisteas zal daarom komende zomer op zoek gaan naar een nieuwe werkgever, het liefst een club uit de Duitse Bundesliga, waar hij eerder speelde voor Werder Bremen.
Dat ligt eraan hoeveel het ons gaat kosten.quote:Op woensdag 8 maart 2006 16:12 schreef Black-Death het volgende:
Ajax Netwerk:
[..]
Zou een goede zaak zijn denk ik
Nooit begrepen wat Ajax in hem gezien heeft, óók niet na het EK. Maar hij heeft zich wel altijd ingezet en is volgens mij ook geen zieligerd die via de media gaat zeuren. Zijn er gegadigden op de markt die de prijs van Ajax willen betalen?quote:Op woensdag 8 maart 2006 16:12 schreef Black-Death het volgende:
Ajax Netwerk:
[..]
Zou een goede zaak zijn denk ik
quote:Wesley Sneijder is mogelijk inzetbaar voor Ajax in de topper tegen PSV, komende zaterdag. Dat meldt Voetbal International. De middenvelder bezocht afgelopen maandag de Amsterdamse orthomanueel therapeut Aart van de Bunt, die gespecialiseerd is in rug- en bekkenproblemen. "Met een hamertje heeft hij wat dingen rechtgetikt en het voelt direct stukken beter aan", aldus Sneijder na zijn consult.
De 21-jarige Ajacied vervolgt: "Woensdag (vandaag, red.) moet ik opnieuw naar die dokter en dan moet het volgens hem normaal gesproken in orde zijn. Ik mag me dus richten op de wedstrijd tegen PSV."
quote:Op woensdag 8 maart 2006 16:27 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Nooit begrepen wat Ajax Ronald Koeman in hem gezien heeft, óók niet na het EK. Maar hij heeft zich wel altijd ingezet en is volgens mij ook geen zieligerd die via de media gaat zeuren. Zijn er gegadigden op de markt die de prijs van Ajax willen betalen?
Neen.quote:Op woensdag 8 maart 2006 17:17 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Had Ajax toen geen staf of technisch directeur dan?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |