quote:Ajax-aanvallers op dreef na de 'winterstop'
Gepost op 05-03-2006 20:29 door David de Rooij
Klaas-Jan Huntelaar is sinds de jaarwisseling van uitmuntende klasse. Voor de 'winterstop' speelde 'The Hunter' in dienst van sc Heerenveen, maar sinds zijn overgang deze winter naar Ajax is de doelpuntenmachine er zeker niet minder op geworden.
De spits van Jong Oranje scoorde in negen duels al 10 (!) keer en staat hierdoor onbedreigd aan de leiding van het topscorersklassement van de Eredivisie, waar hij na 25 duels op 27 goals staat. Maar ook in de topscorersranking van doelpunten na de 'winterstop' staat de oud-PSV'er ruim bovenaan.
Hij wordt in dat klassement op gepaste afstand gevolgd door mede-Ajacied Markus Rosenberg, PSV'er Jefferson Farfan en AZ-spits Shota Arveladze. Dat drietal scoorde al zevenmaal in 2006 wat Eredivisie-verband betreft.
Topscorersklassement in 2006:
1. Klaas-Jan Huntelaar (Ajax) | 10 goals
2. Markus Rosenberg (Ajax) | 7 goals
2. Shota Arveladze (AZ) | 7 goals
2. Jefferson Fárfán (PSV) | 7 goals
5. Adil Ramzi (FC Utrecht) | 6 goals
5. Moussa Dembele (Willem II) | 6 goals
7. Blaise N'Kufo (FC Twente) | 5 goals
7. Salomon Kalou (Feyenoord) | 5 goals
7. Dirk Kuijt (Feyenoord) | 5 goals
7. Andrzej Niedzielan (NEC) | 5 goals
7. Lasse Nilsson (sc Heerenveen) | 5 goals
Of door TVP's.quote:Op maandag 6 maart 2006 00:28 schreef Mr.Mills het volgende:
Who gives a fuck om de OP, 2/3 van het topic wordt toch vervuild door SCH's en Dirk-Kuijten.
(BBC Sport: Gossip and transfers) over Trabelsi:quote:5/3/2006 - Sneijder nog niet tegen PSV en Inter
(Gepost door RvN)
Tegenover de Amsterdamse tv-zender AT5 meldt Danny Blind dat Wesley Sneijder tegen PSV en Inter nog niet in actie zal kunnen komen. "Misschien nog wel langer ook. Wesley is voor 95 procent fit. Hij kan dat laatste stapje maar niet zetten. En dat is wel de bedoeling. Hij moet nu eerst eens helemaal genezen."
Ook Barcelona wordt nadrukkelijk genoemd naast de bekende namen als AC Milan enz.quote:Tottenham boss Martin Jol is set to capture Ajax full-back Hatem Trabelsi from under the noses of Arsenal. (Mail)
quote:Op maandag 6 maart 2006 00:33 schreef Zyggie het volgende:
Ze hebben een aantal wedstrijden gespeeld waarin heel erg veel werd gescoord. Zo reprensatief is het dus niet.
Straks tegen PSV neem ik aan omdat ze hem niet goed genoeg vonden.quote:
wat zou ik lachen zeg als tie na 5 minuten zonder dat iemand hem aangeraakt heeft zich verstapt zodat ie binnen 10 minuten al huilend langs de lijnen hinktquote:Op maandag 6 maart 2006 00:46 schreef F1Bas het volgende:
[..]
Straks tegen PSV neem ik aan omdat ze hem niet goed genoeg vonden.
Ik heb het eigenlijk een beetje gehad met "Trabelsi verdient...". Prima speler, respect voor wat 'ie kan voetballen, maar hij heeft ons ook een half jaar lang genaaid. Wens 'm veel sterkte, of 'ie nou bij FC Lutjebroek, de Spurs of Milan terechtkom, maar hij hoeft van mij geen bloemetje te verwachten ofzo.quote:
Jaha, echt lachen, haha.quote:Op maandag 6 maart 2006 00:49 schreef Fok_you het volgende:
wat zou ik lachen zeg als tie na 5 minuten zonder dat iemand hem aangeraakt heeft zich verstapt zodat ie binnen 10 minuten al huilend langs de lijnen hinkt
Die wraak kon ie al een keer nemen namens SCH vanaf de penaltystip. Hij faalde.quote:Op maandag 6 maart 2006 00:46 schreef F1Bas het volgende:
[..]
Straks tegen PSV neem ik aan omdat ze hem niet goed genoeg vonden.
Dan mag 'ie het nog een keer proberen.quote:Op maandag 6 maart 2006 07:43 schreef cultheld het volgende:
[..]
Die wraak kon ie al een keer nemen namens SCH vanaf de penaltystip. Hij faalde.
Was het toen ook niet Boukhari die ajax in het zadel hielp?quote:Op maandag 6 maart 2006 08:39 schreef Robar het volgende:
Ajax verliest gewoon weer op een zakelijke manier van PSV, zo gaat het al een tijdje, op de JC schaal na. PSV is echt niet te stuiten op dit moment.
Ik had eigenlijk niet anders verwacht....quote:Op maandag 6 maart 2006 09:07 schreef Robar het volgende:
We kunnen trouwens "de moeilijkheden veroorzaakt door tientallen Ajax supporters op het Rembrandtplein" echt met een korreltje zout nemen. Dat is voor mij nu wel bewezen.
Ik kreeg donderdagochtend een telefoontje op mijn werk van de Politie Amsterdam.
Iemand die mij wilde spreken.
Bleek het een collega te zijn die in verband met ongeregeldheden was opgepakt op het Rembrandtplein de avond ervoor.
Nou, die jongen is ECHT geen relschopper hoor
Hij zal misschien een lichte voorkeur voor Ajax hebben, maar hij was daar puur om alleen maar even een biertje te drinken met een oud collega. Hij heeft me ook alles uitgelegd en er bleken nog veel meer mensen vast te zitten die er helemaal niks mee te maken hadden. Hij heeft echt helemaal niets gedaan en is zomaar opgepakt.applausje voor de opruiende, eenzijdige en verkeerde berichtgeving
Het is op dit moment echt een hype om Ajax supporters negatief in het nieuws te krijgen
quote:We zijn nu inmiddels 27 speelrondes ver in de Eredivisie van het seizoen 2005/2006. De Telegraaf heeft onderzoek gedaan naar het doelpuntenaantal van Klaas Jan Huntelaar. En wat blijkt: de laatste twintig jaar wist alleen Mateja Kezman hem tot dit moment voor te blijven.
De Serviër wist in het seizoen 2002/2003 in evenveel wedstrijden 29 keer het net te vinden voor PSV. Helemaal eerlijk is deze statistiek niet, omdat de Ajacied slechts 24 keer in actie is gekomen. Hij kreeg in zijn tijd bij Heerenveen een rode kaart wegens natrappen en moest drie duels van de kant toekijken.
Zal The Hunter er in slagen om als vierde Ajax-aanvaller in de top vijf van topscorerslijst van de Eredivisie komen?
1. 1956-57 Coen Dillen PSV 43
2. 1960-61 Henk Groot Ajax 41
3. 1959-60 Henk Groot Ajax 38
4. 1985-86 Marco van Basten Ajax 37
5. 2002-03 Mateja Kezman PSV 35
Lachen manquote:Op maandag 6 maart 2006 00:49 schreef Fok_you het volgende:
[..]
wat zou ik lachen zeg als tie na 5 minuten zonder dat iemand hem aangeraakt heeft zich verstapt zodat ie binnen 10 minuten al huilend langs de lijnen hinkt
Elke wedstrijd 1 x scoren, en tegen een wat kleiner cluppie meerdere keren en dan is die buit binnenquote:Op maandag 6 maart 2006 10:29 schreef speknek het volgende:
Met zo weinig wedstrijden te gaan, lijkt me dat vrij onwaarschijnlijk. Maar hij is goed bezig ja.
Met de kans nooit meer serieus genomen te worden. Ik zat gisteren als Feyenoorder op de Ajax tribune. Maar ik had vrijkaartjes, dus dacht fuk it, ik ga me gewoon vermaken. En ik heb me vermaakt (gratis bier, zes doelpunten), dus chapeau Ajax![]()
.
Makkelijker gezegd dan gedaan, maar hij is in ieder geval lekker op dreef.quote:Op maandag 6 maart 2006 10:52 schreef TimmyAsd het volgende:
[..]
Elke wedstrijd 1 x scoren, en tegen een wat kleiner cluppie meerdere keren en dan is die buit binnen
En dan krijgt hij z'n telefoontje en dan belt hij geen advocaat, ook geen familie, niet zijn baas maar jou?quote:Op maandag 6 maart 2006 09:07 schreef Robar het volgende:
We kunnen trouwens "de moeilijkheden veroorzaakt door tientallen Ajax supporters op het Rembrandtplein" echt met een korreltje zout nemen. Dat is voor mij nu wel bewezen.
Ik kreeg donderdagochtend een telefoontje op mijn werk van de Politie Amsterdam.
Iemand die mij wilde spreken.
Bleek het een collega te zijn die in verband met ongeregeldheden was opgepakt op het Rembrandtplein de avond ervoor.
Nou, die jongen is ECHT geen relschopper hoor
Hij zal misschien een lichte voorkeur voor Ajax hebben, maar hij was daar puur om alleen maar even een biertje te drinken met een oud collega. Hij heeft me ook alles uitgelegd en er bleken nog veel meer mensen vast te zitten die er helemaal niks mee te maken hadden. Hij heeft echt helemaal niets gedaan en is zomaar opgepakt.applausje voor de opruiende, eenzijdige en verkeerde berichtgeving
Het is op dit moment echt een hype om Ajax supporters negatief in het nieuws te krijgen
Kheb nog f naar het programma gekeken, en het is best lastig. Ik reken er eerlijk gezegd niet op, maar je weet maar nooit..quote:Op maandag 6 maart 2006 10:54 schreef Robar het volgende:
[..]
Makkelijker gezegd dan gedaan, maar hij is in ieder geval lekker op dreef.
Op zich is 30 natuurlijk al een heel erg mooi aantal.
eensquote:Op maandag 6 maart 2006 10:59 schreef Zwansen het volgende:
Wel grappig, als Ajax zo door blijft spelen is iedereen aan het eind van het seizoen vrij positief. Nu blijven ze met Blind op deze voet verder gaan, en zit de kans er weer in dat het volgend seizoen ook weer zo dramatisch wordt. Nu gaat er nog niets veranderen.
Hallo dan!quote:Op maandag 6 maart 2006 10:56 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
En dan krijgt hij z'n telefoontje en dan belt hij geen advocaat, ook geen familie, niet zijn baas maar jou?
Raar verhaal. Daar geloof ik nog minder van dan van de berichtgeving in de pers.
Leugenaar!quote:Op maandag 6 maart 2006 11:06 schreef Robar het volgende:
Damn, wat kan ik er slecht tegen als mensen mij een leugenaar noemen.
Waarom bemoei jij je met zaken waar je niets van af weet?quote:Op maandag 6 maart 2006 10:56 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
En dan krijgt hij z'n telefoontje en dan belt hij geen advocaat, ook geen familie, niet zijn baas maar jou?
Raar verhaal. Daar geloof ik nog minder van dan van de berichtgeving in de pers.
Klaas Jan is lekker op dreef. Boven de 30 goals moet hij wel kunnen komen, maar de 35 van Kezman lijkt mij toch iets te veel.quote:Huntelaar jaagt op het goud van Luca Toni
6/3/2006 9 :43
Met zijn drie goals tegen Sparta Rotterdam stormde Klaas-Jan Huntelaar de top drie van het klassement om de ESM Gouden Schoen binnen. De tweede plaats heeft hij voor het grijpen, maar de koppositie van Luca Toni is nog erg ver weg.
Huntelaar is de laatste weken lekker bezig. Op 30 januari bezette hij nog de zestiende plaats met zeventien goals en een achterstand van 16,5 punt op koploper Toni. Maar in de vijf tussenliggende weken scoorde Huntelaar liefst tien keer, terwijl Toni slechts twee maal doel trof. De Italiaan, die enkele weken terug nog onbedreigd op het goud leek af te gaan, heeft nog slechts een marge van 5,5 punt over op de Ajacied.
Toni maakte zondag een goal namens Fiorentina. Al in de derde minuut scoorde hij van dichtbij tegen Siena. Maar in de zeventigste minuut verdween hij naar de bank, ondanks de 1-1 gelijke stand. De Italiaanse international zou te vermoeid zijn.
Ondanks de mindere vorm van Toni zal Huntelaar het nog moeilijk krijgen om de koppositie over te nemen. Hij heeft sowieso al een achterstand van vier doelpunten, en heeft zelf slechts zeven duels tegoed, terwijl Toni nog tien keer in actie kan komen met Fiorentina.
Samuel Eto'o klom in de schaduw van Huntelaar naar de vierde plaats. Met een intikker besliste de Kameroener de tweestrijd met Deportivo La Coruña. Met negentien goals deelt hij de vierde plek met Ruud van Nistelrooy.
Stand ESM Gouden Schoen per 6 maart 2006
naam club goals x pnt wk9
1. 1. Luca Toni Fiorentina (Ita) 23 2 46 +1
2. 2. Tarmo Neemelo FC TVMK (Est) 41 1 41
3. 4. Klaas-Jan Huntelaar Ajax/SC Heerenveen (Ned) 27 1,5 40,5 +3
4. 4. Samuel Eto’o Barcelona (Spa) 19 2 38 +1
3. Ruud van Nistelrooy Man. United (Eng) 19 2 38
6. 4. David Trezeguet Juventus (Ita) 18 2 36
7. 9. Thierry Henry Arsenal (Eng) 17 2 34 +2
7. Miroslav Klose Werder Bremen (Dui) 17 2 34
9. 9. Andrei Sjevtsjenko AC Milan (Ita) 16 2 32 +1
8. Pauleta Paris SG (Fra) 16 2 32
11. 9. Kris Boyd Kilmarnock/Rangers (Sch) 21 1,5 31,5 +1
12. 9.. Alberto Gilardino AC Milan (Ita) 15 2 30
9. Shota Arveladze AZ (Ned) 20 1,5 30
9. David Villa Valencia (Spa) 15 2 30
9. Francesco Totti AS Roma (Ita) 15 2 30
16. 18. Dirk Kuijt Feyenoord (Ned) 19 1,5 28,5 +1
17. 20. Ronaldinho Barcelona (Spa) 14 2 28 +1
20. David Suazo Cagliari (Ita) 14 2 28 +1
16. Frank Lampard Chelsea (Eng) 14 2 28
16. Cristiano Lucarelli Livorno (Ita) 14 2 28
21. 27. Gökhan Önal Kayserispor (Tur) 18 1,5 27 +1
18. Mantas Savenas Ekranas (Lit) 27 1 27
23. 30. Marlon Harewood West Ham United (Eng) 13 2 26 +1
20. Darren Bent Charlton (Eng) 13 2 26
20. Francesco Tavano Empoli (Ita) 13 2 26
20. Yakubu Aiyegbeni Middlesbrough 13 2 26
20. Halil Altintop Kaiserslautern (Dui) 13 2 26
20. Maksim Gruznov JK Trans Narva (Est) 26 1 26
Dat is nu juist het hele probleem van die bewuste avond.quote:Op maandag 6 maart 2006 11:21 schreef Schanulleke het volgende:
Omdat het een forum is
En Robar, met die uitleg erbij begint het wel aannemelijker te worden. Al blijf ik het vreemd vinden dat je in Nederland opgepakt zou worden wegens het drinken van een biertje.
Wrong place at the wrong time. En dat gebeurd redelijk vaak in Nederland hoor, zo vreemd is dat helaas niet.quote:Op maandag 6 maart 2006 11:21 schreef Schanulleke het volgende:
En Robar, met die uitleg erbij begint het wel aannemelijker te worden. Al blijf ik het vreemd vinden dat je in Nederland opgepakt zou worden wegens het drinken van een biertje.
De komende wedstrijden worden de tegenstanders weer iets tot veel lastiger, dus ik hoop wel dat hij het haalt, maar denk het eerlijk gezegd niet.quote:Op maandag 6 maart 2006 11:30 schreef S-Two het volgende:
[..]
Klaas Jan is lekker op dreef. Boven de 30 goals moet hij wel kunnen komen, maar de 35 van Kezman lijkt mij toch iets te veel.
Ik heb toch altijd het idee dat je toch wel een klein beetje moet aanvoelen dat je op dat moment op de verkeerde plek staat, en dat je, als je echt welwillend bent op tijd weggaat. Maar ja, ik was er niet bij.quote:Op maandag 6 maart 2006 11:35 schreef TimmyAsd het volgende:
[..]
Wrong place at the wrong time. En dat gebeurd redelijk vaak in Nederland hoor, zo vreemd is dat helaas niet.
Vaak gebeurd het redelijk snel, heb ik zelf ook al een paar keer ervaren. In dat geval had ie het kunnen zien aankomen. Weet alle facts niet, als hij binnen zat en net naar buiten loopt is het ook gewoon domme pech..quote:Op maandag 6 maart 2006 11:39 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Ik heb toch altijd het idee dat je toch wel een klein beetje moet aanvoelen dat je op dat moment op de verkeerde plek staat, en dat je, als je echt welwillend bent op tijd weggaat. Maar ja, ik was er niet bij.
Goh, en dan zie je dat er iets aan de hand is.quote:Op maandag 6 maart 2006 11:39 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Ik heb toch altijd het idee dat je toch wel een klein beetje moet aanvoelen dat je op dat moment op de verkeerde plek staat, en dat je, als je echt welwillend bent op tijd weggaat. Maar ja, ik was er niet bij.
Lijkt me stug... Waarschijnlijk stonden ze gewoon onder het genot van een biertje te kijken naar het spectakel (zoals zoveel paupers doen)quote:Op maandag 6 maart 2006 11:51 schreef Robar het volgende:
[..]
Waarschijnlijk was het verdacht dat twee mannen van rond de 30 wegliepen van de ongeregeldheden????
quote:Rafael van der Vaart moest opstappen bij Ajax
Maandag 6 maart, door RI, Amsterdam, 11.49u GMT+01.00, Telegraaf
Rafael van der Vaart doet in De Telegraaf een boekje open over de wijze waarop zijn vertrek bij Ajax tot stand is gekomen. De middenvelder van Hamburger SV stelt dat hem vorig seizoen na het opstappen van trainer Ronald Koeman is verteld dat Ajax graag medewerking wilde verlenen aan een transfer van de international.
Van der Vaart zou gekrenkt zijn door Ruud Krol en Tonny Bruins Slot, de assistent-coaches die na het vertrek van Koeman tijdelijk de scepter zwaaiden. 'Zij maakten me duidelijk dat het de hoogste tijd was om De Arena te verlaten', aldus de 23-jarige ex-Ajacied. 'Ik was links op het middenveld opeens de vierde keus achter Anthony Obodai, Rasmus Lindgren en Maxwell. Ik moest er om lachen. Tegelijkertijd knakte er iets.'
Uiteindelijk verkaste Van der Vaart afgelopen zomer voor een transferbedrag van circa vijf miljoen euro naar HSV. Onlangs vertrok ook Nigel de Jong naar de club uit de Bundesliga.
Dat had ik van T BS wel verwacht, maar van RK niet...jammer hoor....quote:Op maandag 6 maart 2006 12:15 schreef BoNi het volgende:
Een weekje op vakantie en 'maar' 6 topics gemist.
Ik heb gister de wave gedaan, jullie ook??
[..]
Rafael van der Vaart moest opstappen bij Ajax
Maandag 6 maart, door RI, Amsterdam, 11.49u GMT+01.00, Telegraaf
Rafael van der Vaart doet in De Telegraaf een boekje open over de wijze waarop zijn vertrek bij Ajax tot stand is gekomen. De middenvelder van Hamburger SV stelt dat hem vorig seizoen na het opstappen van trainer Ronald Koeman is verteld dat Ajax graag medewerking wilde verlenen aan een transfer van de international.
Van der Vaart zou gekrenkt zijn door Ruud Krol en Tonny Bruins Slot, de assistent-coaches die na het vertrek van Koeman tijdelijk de scepter zwaaiden. 'Zij maakten me duidelijk dat het de hoogste tijd was om De Arena te verlaten', aldus de 23-jarige ex-Ajacied. 'Ik was links op het middenveld opeens de vierde keus achter Anthony Obodai, Rasmus Lindgren en Maxwell. Ik moest er om lachen. Tegelijkertijd knakte er iets.'
Uiteindelijk verkaste Van der Vaart afgelopen zomer voor een transferbedrag van circa vijf miljoen euro naar HSV. Onlangs vertrok ook Nigel de Jong naar de club uit de Bundesliga.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |