De wildcards van de Enecotour zijn nog niet bekend gemaakt.quote:Op donderdag 2 maart 2006 14:33 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Hoe moet VDB nu een Grote Ronde gaan winnen dit jaar ?
Die wordt gereden, of ze hem gaan organiseren dit jaar, daar is nog discussie over allichtquote:Op donderdag 2 maart 2006 14:36 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
De wildcards van de Enecotour zijn nog niet bekend gemaakt.
Wordt die eigenlijk nog georganiseerd?
Nou ja, "georganiseerd".
eigenlijk niet , de 3 grote rondes maken altijd in het begin van het jaar 2 wildcards bekend. Alleen volgden er vroeger dan nog eens 3 of 4 , door die Pro-Tour kan dat dus niet meer ...quote:Op donderdag 2 maart 2006 14:41 schreef placebeau het volgende:
Laatst was er zo'n commotie dat kelme niet aan de tour mocht meedoen, toen het wel nog een topploeg was. En nu ze wat in de anonimiteit verdwijnen kunnen ze er wel weer bij.
De tour is er wel rap bij dit jaar.
Klopt. Hij piekt dit jaar twee keer. De eerste keer naar de ronde van Baskenland, AGR, Waalse Pijl en LBL, en dan nog een keer naar de Tour. Geen vuelta waarschijnlijk dit jaar.quote:Op donderdag 2 maart 2006 16:28 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Hij wilde toch minstens een klassieker winnen dit voorjaar?
Ow, wist niet dat dat zijn doelstelling was.quote:Op donderdag 2 maart 2006 16:28 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Hij wilde toch minstens een klassieker winnen dit voorjaar?
Bij de tour deden ze het vorig jaar pas in april of zo, die wild-cards bekend maken?quote:Op donderdag 2 maart 2006 14:45 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
eigenlijk niet , de 3 grote rondes maken altijd in het begin van het jaar 2 wildcards bekend. Alleen volgden er vroeger dan nog eens 3 of 4 , door die Pro-Tour kan dat dus niet meer ...
er is nog een mogelijkheid dat de ASO een 3e ploeg uitnodigd. Wellicht toch Unibetquote:Op donderdag 2 maart 2006 16:41 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Bij de tour deden ze het vorig jaar pas in april of zo, die wild-cards bekend maken?
@Placebeau: je bent al helemaal klaar voor de belgische klassiekers met dat user-icon![]()
(VDB trouwens 18equote:
1. José-Ivan Gutierrez
2 Alexandre Vinokourov
3 Michael Rich
4 Santos Gonzalez
5 Markus Fothen
6 David Bernabeu
7 Marzio Bruseghin
8 Jurgen Van Den Broeck![]()
9 Jan Hruska
10 Juan Gomis
Algemeen klassement:quote:1. Francesco Chicchi (Ita/QuickStep-Innergetic), de 168 km in 4u09'18" (gem.: 40,43 km/u)
2. Jeremy Hunt (GBr) z.t.
3. Gerald Ciolek (Dui) z.t.
4. Filippo Pozzato (Ita) z.t.
5. Niko Eeckhout z.t.]
quote:1. Francesco Chicchi (Ita/QuickStep-Innergetic) 4u09'08"
2. Frederik Willems op 2"
3. Filip Meirhaeghe op 3"![]()
4. Jeremy Hunt (GBr) op 4"
5. Gerald Ciolek (Dui) op 6"]
Unibet zelf haalde echter hun punten vooral in de zuidelijke rittenwedstrijden hé ...quote:Op vrijdag 3 maart 2006 19:34 schreef SaintOfKillers het volgende:
Unibet rijdt trouwens met rode armbanden rond in Murcia en West-Vlaanderen uit protest tegen het niet krijgen van een wild card voor een grote ronde. Dit vooral omdat ze op dit moment aan de leiding staan bij de continentale ploegen en dus genegeerd werden.
Al moet dan ook wel worden gezegd dat het seizoen nog maar net bezig is, dat een hoop punten te verdienen waren in Vlaamse wedstrijden en dat daarom ook Choco Jacques en Landbouwkrediet bijvoorbeeld 3e en 4e staan in dat klassement.
Ah. Okay.quote:Op vrijdag 3 maart 2006 19:37 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Unibet zelf haalde echter hun punten vooral in de zuidelijke rittenwedstrijden hé ...
Ach, met die nationale vriendjespolitiek ben ik het ook niet altijd eens, maar dat kan ik begrijpen. Spanjaarden in Spanje krijgen de voorkeur op een Belgische ploeg met een hoop uitgeweken Spanjaarden. Maar wat ze in Frankrijk met die Spanjaarden hebben..... en dat op 't moment dat de ploeg over zijn hoogtepunt heen lijkt.quote:Op vrijdag 3 maart 2006 19:45 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Maar het lijkt mij vooral de selectie van Relax in de Vuelta die serieus in het verkeerde keelgat geschoten is bij Unibet eigenlijk
laat me raden het kelme verledenquote:Op vrijdag 3 maart 2006 19:43 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Maar kom, ook met andere critieria vind ik Unibet geschikter voor de Tour dan CV (
Dat Relax uitgenodigd wordt is niet zo vreemd gezien dit:quote:Op vrijdag 3 maart 2006 19:45 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Maar het lijkt mij vooral de selectie van Relax in de Vuelta die serieus in het verkeerde keelgat geschoten is bij Unibet eigenlijk
quote:Welke organisatie zit er namelijk sinds begin jaren '90 achter de Relax-ploeg? DEPORTPUBLIC... een volle dochteronderneming van... UNIPUBLIC. De organisator van de Vuelta dus.
Ik heb het niet over doping, ik bedoel dat Unibet in de breedte een veel completere ploeg heeft. Ze hebben volk voor een bergrit, voor een klassement, om tegen de wind te beuken, voor een ontsnapping, voor middengebergte, voor een sprint. CV is zo'n ploeg die je de eerste week niet ziet, die dan al veel te ver achter staan en waar van de 9 klimmers er weer minstens 6 zullen falen, zoals bijna altijd bij Spanjaarden in Frankrijk.quote:Op vrijdag 3 maart 2006 23:13 schreef Bartoli het volgende:
[..]
laat me raden het kelme verleden![]()
Dat vind ik nu ook weer te ver gaan dan als je daar op doelt. Unibet heeft wel een top 10 man met Garcia Quesada wat CV met Ruben Plaza heeft. Maar daarnaast heeft CV wel meer mannen die niet gaan wachten tot de laatste col, naja zeg laatste 5 km van een slotklim om aan te vallen en de gele trui te bestoken. Ze zorgen wel voor vuurwerk in de bergritten wat je niet kan verwachten van Garcia Quesada, Dominguez, Pasamontes om maar wat te noemen. Daarnaast is zo'n Cooke ook niet meer de cooke van zijn groene jaar dus in meerdere opzichten vind ik CV wel geschikt. Had liever Unibet gezien dan Agritubel maja das nu eenmaal een Franse ploeg hé
Maar er zijn al 20 pro tour ploegen die mensen hebben voor de bergen, het klassement, voor een ontsnapping, voor de sprint etc. Zanotti en Cooke zijn gewoon b-sprinters. Quesada kan wel een leuk klassement rijden, maar dat kan Plaza ook. CV voegt met al zijn klimmers echt iets aan de tour, terwijl Unibet gewoon 1 van de vele ploegen is.quote:Op vrijdag 3 maart 2006 23:26 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Ik heb het niet over doping, ik bedoel dat Unibet in de breedte een veel completere ploeg heeft. Ze hebben volk voor een bergrit, voor een klassement, om tegen de wind te beuken, voor een ontsnapping, voor middengebergte, voor een sprint. CV is zo'n ploeg die je de eerste week niet ziet, die dan al veel te ver achter staan en waar van de 9 klimmers er weer minstens 6 zullen falen, zoals bijna altijd bij Spanjaarden in Frankrijk.
zal wel Estepona geweest zijn. Volgens mij is Relax een voortzetting daarvanquote:Op vrijdag 3 maart 2006 23:20 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Deportpublic heeft voorheen toch ook een tijd een marginaal Spaans ploegje gesponsord?
Plaza heeft aangegeven de Tour als hoofddoel te zien. De Tour heeft veel tijdritkilometers en weinig km bergop. In de Vuelta is dat net andersom.quote:Op vrijdag 3 maart 2006 23:38 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Alsof CV met Plaza de Tour gaat rijden. Een week voor de Tour droppen ze die van de deelnemerslijst omdat hij de Vuelta wil winnen ofzo ...
Jup. Huisvestiging van die ploeg is namelijk Fuenlabradaquote:Op vrijdag 3 maart 2006 23:41 schreef SaintOfKillers het volgende:
Hebben die ook niet Fuenlabrada geheten?
alsof Agritubel wat gaat toevoegen. Mercado is zo'n spanjool die mislukt in Frankrijk. Alberto Martinez is wel een aardige renner maar die kan hooguit 20e worden ofzo. En Hans Dekkersquote:Op vrijdag 3 maart 2006 23:36 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ah ja, zoals Euskaltel iets toevoegt. Die kleine Franse ploegjes laten vaak veel meer zien.
Vroeger (dan heb ik het over 1995) was er 'n ploegje dat Deportpublic heette volgens mij... daarna werd dat Castellbanch geloof ik...quote:Op vrijdag 3 maart 2006 23:40 schreef Bartoli het volgende:
[..]
zal wel Estepona geweest zijn. Volgens mij is Relax een voortzetting daarvan
Als ze dat bij de Briochen hadden gedacht twee jaar geleden, dan hadden we Voeckler en co nooit gezien. En Mercado is misschien mislukt, maar vergeleken met CV-held Pecharroman was het een supertransfer voor Quickstep. Hij heeft wel een tourrit gewonnen, daar kun je een hele carriere op bouwen, vraag maar aan Kroon.quote:Op vrijdag 3 maart 2006 23:44 schreef Bartoli het volgende:
[..]
alsof Agritubel wat gaat toevoegen. Mercado is zo'n spanjool die mislukt in Frankrijk. Alberto Martinez is wel een aardige renner maar die kan hooguit 20e worden ofzo. En Hans Dekkersdaar gaan we het niet over hebben. En de rest ach ja
een tourrit winnen vraag dat Lefevre maar hoe je daar op kan terenquote:Op vrijdag 3 maart 2006 23:47 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Als ze dat bij de Briochen hadden gedacht twee jaar geleden, dan hadden we Voeckler en co nooit gezien. En Mercado is misschien mislukt, maar vergeleken met CV-held Pecharroman was het een supertransfer voor Quickstep. Hij heeft wel een tourrit gewonnen, daar kun je een hele carriere op bouwen, vraag maar aan Kroon.
Jup dat was hij idd.quote:Op vrijdag 3 maart 2006 23:51 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ik heb me altijd afgevraagd wat Sanroma had kunnen bereiken als hij niet was gestorven. Dat was toch die talentvolle sprinter?
Inderdaad. Zeker Astarloa.quote:Op zaterdag 4 maart 2006 20:02 schreef gras het volgende:
Dat trio hoort ook gewoon thuis in een ProTour-team.
Zou hij in de Giro nog wel eens een mooie prestatie kunnen neerzettenquote:Op zaterdag 4 maart 2006 20:02 schreef gras het volgende:
Dat trio hoort ook gewoon thuis in een ProTour-team, is niet echt een kwestie van pieken.
Eltink wel erg knap zeg! Hopelijk kan hij zich nog vaker tonen dit jaar.
Ik hoop dat Eltink zich in de Giro kan bewijzen. Naja bevestigen.quote:Op zaterdag 4 maart 2006 20:43 schreef Sautor het volgende:
[..]
Zou hij in de Giro nog wel eens een mooie prestatie kunnen neerzetten![]()
quote:Op zaterdag 4 maart 2006 11:33 schreef SaintOfKillers het volgende:
Amaya... die hadden ook Jesus Montoya Alarcon die bijna de Vuelta won.
Had misschien wel even sucesvol kunnen worden als Oscar Freirequote:Op vrijdag 3 maart 2006 23:51 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ik heb me altijd afgevraagd wat Sanroma had kunnen bereiken als hij niet was gestorven. Dat was toch die talentvolle sprinter?
was het niet zo dat ze bij die nieuwe ploeg waarin hij zat de ambitie hadden om volgend jaar op te klimmen naar meer een ploeg zoals CV en later zelfs richting de Pro-Tour ?quote:Op zaterdag 4 maart 2006 23:50 schreef Bartoli het volgende:
[..]
Ik hoop dat Eltink zich in de Giro kan bewijzen. Naja bevestigen.
Garcia Quesada en Astarloa horen idd in de ProTour thuis. Santos Gonzalez egl ook wel al heeft die een wel een besmet verleden dat kan ook meespelen bij sommige ploegen. Maar het zou me niet verbazen als een ploeg als Saunier ofzo hem opvist volgend jaar.
3 Molinos heeft inderdaad die intentie om in 2008 dacht ik ProTour te worden aangezien dan de 4 jarige contracten van de meeste ploegen aflopen.quote:Op zondag 5 maart 2006 14:06 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
was het niet zo dat ze bij die nieuwe ploeg waarin hij zat de ambitie hadden om volgend jaar op te klimmen naar meer een ploeg zoals CV en later zelfs richting de Pro-Tour ?
Tirreno heeft wel een tijdrit van een km of 20 dacht ikquote:Op zondag 5 maart 2006 15:17 schreef Mr.Johnson het volgende:
Ik dacht det Thomas Dekker aan de Tirreno-Adriatico mee zou doen omdat er een tijdrit in zit, maar ik kan geen tijdrit ontdekken in het parcours. Hebben ze een foutje gemaakt bij de Rabo of zie ik iets over het hoofd?
De vijfde etappe idd.quote:Op zondag 5 maart 2006 17:25 schreef Bartoli het volgende:
[..]
Tirreno heeft wel een tijdrit van een km of 20 dacht ik
Breschel met 2 gebroken rugwervels dusquote:Op zondag 5 maart 2006 17:45 schreef Sautor het volgende:
McEwen klapte me toch een partijtje hard tegen de grond. Gelukkig kan ie nog lopen, Breschel moest worden afgevoerd![]()
Ja, een diskwalificatiequote:Op maandag 6 maart 2006 11:24 schreef placebeau het volgende:
heeft mcEwen wat?
alleen gedeklasseerd. In de eindstand zijn zowel McEwen als Breschel opgenomen. McEwen kwam lopend over de finish en bij Breschel alleen zijn fiets.quote:
Oh ja. Dat bedoelde ik eigenlijk. Maar het zou wel duidelijker zijn als ik dat dan ook had getypt. Hm.quote:Op maandag 6 maart 2006 12:21 schreef Bartoli het volgende:
[..]
alleen gedeklasseerd. In de eindstand zijn zowel McEwen als Breschel opgenomen. McEwen kwam lopend over de finish en bij Breschel alleen zijn fiets.
Mja, maar zal wel geen gevolgen meer hebben.quote:Op dinsdag 7 maart 2006 15:47 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
En Lance nu definitief "betrapt" , de UCI bevestigde met monde van Heintje zelve dat er EPO in de stalen van Lance zat.
staat op diverse nieuwssites ondertussen. Heeft geen gevolgen, heintje bevestigd alleen in een interview dat het weldegelijk om Lance ging en dat de "betrokken renners ingelicht zijn" over die positieve test.quote:Op dinsdag 7 maart 2006 17:19 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Mja, maar zal wel geen gevolgen meer hebben.
Of wel? Zou wel lachen zijn. Zülle alsnog winnaar van de Tour, 7 jaar na dato.
Waar heb je 't gehoord trouwens?
Mooi kut dat het geen gevolgen meer heeft eigenlijk. Wie zijn er nog meer positief?quote:Op dinsdag 7 maart 2006 17:22 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
staat op diverse nieuwssites ondertussen. Heeft geen gevolgen, heintje bevestigd alleen in een interview dat het weldegelijk om Lance ging en dat de "betrokken renners ingelicht zijn" over die positieve test.
helaas quote je iemand van de believers om de niet gelovers fout te stellen. dat werkt dus wel degelijk niet. er is wel degelijk twijfel over de betrouwbaarheid van die samples. op het moment dat lequipe dit uitbracht waren er genoeg profs die daarover spraken. en dit is nog altijd niet weerlegt. en omdat 1 pipo zegt dat het niet zo is maakt hem niet noodzakelijk juist, zeker niet aangezien het over een betrokken partij gaat die enkel gezichtverlies leiden indien het niet betrouwbaar zou zijn....quote:Op dinsdag 7 maart 2006 18:39 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Hetgene waar ze vooral over "verschillen van mening" is of je nog EPO kunt opsporen, of die EPO niet "verdwijnt" na zoveel tijd. Er is eigenlijk in de medische wereld géén enkele discussie over het feit of als je EPO detecteert dat het dan weldegelijk EPO is. (daar had nog een WADA-arts het over in de media ten tijde van de lequipe zaak)
Dat vergeet heintje ook te vertellen. Het moet al pijn genoeg doen allicht dat hij al moet toegeven dat het UCI onderzoek ook uitwees dat het Lance was ...
Ik vind het persoonlijk geen slechte zaak dat ze die EPO-tests ook "uitproberen" op oude stalen. Dat bewijst ook alleen maar dat ze er alles aan doen om die tests zoveel mogelijk uit te voeren en zo doende beter en beter te maken.quote:Op dinsdag 7 maart 2006 20:44 schreef Sautor het volgende:
Denk dat ze zich beter op het huidige dopinggebruik kunnen richten en daar renners mee ontmaskeren (types als Heras) dan dat ze gaan zeiken over Armstrong die toch al gestopt is.
Neemt niet weg dat het een kwalijke zaak is..
Nu ook hoorquote:Op dinsdag 7 maart 2006 21:22 schreef placebeau het volgende:
In 1999 pakte toch iedereen epo
(komaan, wie roept: nu ook hoor)
Niet mee eens. Ik vind het juist goed dat ze ook oude stalen testen, indirect zorg je er ook voor dat het huidige dopinggebruik minder wordt. Er zullen nu vast ook middelen zijn die renners gebruiken, maar waar nog niet op gecontroleerd kan worden. Als die renners echter weten dat ze over 5, of 10 jaar alsnog gepakt kunnen worden, misschien bedenken ze zich dan wel voordat ze naar de doping grijpen.quote:Op dinsdag 7 maart 2006 20:44 schreef Sautor het volgende:
Denk dat ze zich beter op het huidige dopinggebruik kunnen richten en daar renners mee ontmaskeren (types als Heras) dan dat ze gaan zeiken over Armstrong die toch al gestopt is.
Neemt niet weg dat het een kwalijke zaak is..
clean en niet clean hé. Het was het jaar na de Festina-Tour en in de Giro was pas Pantani uit koers gezet door een te hoog hematocriet. Ik geloof wel dat de schrik er bij velen serieus inzat om tijdens de Tour ook nog eens extra EPO te gebruiken hoor (dat ze dat vooraf deden in de trainingsopbouw, daar twijfel ik ook niet aan) Dat kun je zien aan het feit dat ze 90 stalen getest hebben er er maar 15 positief waren. Waaronder 6 van Lance. (3 extra kuren tijdens de tour zegt men)quote:Op dinsdag 7 maart 2006 21:26 schreef Ericr het volgende:
[..]
Nu ook hoorHet is inderdaad geen vreemde veronderstelling, het ene jaar (1998) dondert een Tour bijna uit elkaar door de doping en het jaar er op zou iedereen clean zijn? Tja sprookjes geloofde ik toen ik een jaar of 3 was, toen reed Mercx nog. Zou die ook? Nee toch?
zonder krachtvoer zul je het echt niet redden in het peleton.quote:Op dinsdag 7 maart 2006 21:22 schreef placebeau het volgende:
In 1999 pakte toch iedereen epo
(komaan, wie roept: nu ook hoor)
Spinaziequote:Op dinsdag 7 maart 2006 22:35 schreef drakenbaby het volgende:
[..]
zonder krachtvoer zul je het echt niet redden in het peleton.
Hij moet eerst maar eens proberen een col over te komen op een fatsoenlijke manierquote:Op donderdag 2 maart 2006 14:33 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Hoe moet VDB nu een Grote Ronde gaan winnen dit jaar ?
Wel een beetje voorbarig gesteld...quote:Op vrijdag 3 maart 2006 19:29 schreef Ericr het volgende:
Vino zal de Tour dus weer niet winnen, pieken kent de goede man niet.
Hoe doe jij eigenlijk al die interviews, per mail ofzo ?quote:Op donderdag 9 maart 2006 00:55 schreef Bartoli het volgende:
Interviews:
Gilberto Simoni
Pietro Caucchioli
mail of telefoonquote:Op donderdag 9 maart 2006 01:00 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Hoe doe jij eigenlijk al die interviews, per mail ofzo ?
Maar als ze tegen die tijd al gestopt zijn wat let het ze dan om die doping te pakken?quote:Op dinsdag 7 maart 2006 21:28 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Niet mee eens. Ik vind het juist goed dat ze ook oude stalen testen, indirect zorg je er ook voor dat het huidige dopinggebruik minder wordt. Er zullen nu vast ook middelen zijn die renners gebruiken, maar waar nog niet op gecontroleerd kan worden. Als die renners echter weten dat ze over 5, of 10 jaar alsnog gepakt kunnen worden, misschien bedenken ze zich dan wel voordat ze naar de doping grijpen.
hangt er vanaf hé. Als je nu spreekt van een periode van "5 jaar" , dan zullen véél renners uit die tijd nog koersen of nog maar pas gestopt zijn (zoals Lance nu) ... Dan komt die morele klap nog véél harder in hun gezicht aan hoor.quote:Op donderdag 9 maart 2006 17:47 schreef Sautor het volgende:
[..]
Maar als ze tegen die tijd al gestopt zijn wat let het ze dan om die doping te pakken?
Indirect kan het wel leiden tot een verbetering van de huidige controles, maar helemaal niet meer terugkijken (naar stalen van 5 jaar geleden) zal nog meer bijdragen aan de ontwikkeling van controles.
Renner zoals Lotz, die toch van plan was om te stoppen, zal echt niet terugschrikken van het feit dat hij 5 jaar later gepakt kan worden. Enkel zijn eer kan hem afgepakt worden, zijn resultaat blijft staan
Ja, stel je voor dat twee van Lance's touroverwinningen worden afgepakt. Weg record.quote:Op donderdag 9 maart 2006 17:49 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
hangt er vanaf hé. Als je nu spreekt van een periode van "5 jaar" , dan zullen véél renners uit die tijd nog koersen of nog maar pas gestopt zijn (zoals Lance nu) ... Dan komt die morele klap nog véél harder in hun gezicht aan hoor.
is die mede record houderquote:Op vrijdag 10 maart 2006 23:50 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ja, stel je voor dat twee van Lance's touroverwinningen worden afgepakt. Weg record.
Ja, ok, dat nog wel. Maar hij ging echt voor alleen recordhouder te zijn.quote:
Dat vind ik dus ook.quote:Op zaterdag 11 maart 2006 00:32 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Puur persoonlijk vind ik dat men dit gewoon mag doen eigenlijk. Op een periode van bv 5 jaar nog eens de stalen testen op producten die toen wél verboden waren, maar nog niet opspoorbaar. En met als inzet het afnemen van de overwinningen op de erelijsten ... Op lange termijn zou zoiets wel eens een gigantische impact op het dopinggebruik kunnen hebben ...
Het WADA gaat dat nu ook doen.quote:Op zaterdag 11 maart 2006 00:32 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Puur persoonlijk vind ik dat men dit gewoon mag doen eigenlijk. Op een periode van bv 5 jaar nog eens de stalen testen op producten die toen wél verboden waren, maar nog niet opspoorbaar. En met als inzet het afnemen van de overwinningen op de erelijsten ... Op lange termijn zou zoiets wel eens een gigantische impact op het dopinggebruik kunnen hebben ...
Klopt. Het zegt dan ook wel wat over de inventiviteit van de renners van destijds. Het kan heel veel zeggen over hoeveel % van de dopingzondaars nu werkelijk tegen de lamp lopen.quote:Op zaterdag 11 maart 2006 00:32 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
quote:The team 'Phonak Hearing Systems' was informed by Swiss Cycling, that due to a control on Feb. 14th 2006 Sascha Urweider was tested positive on testosteron. The General Team Manager John Lelangue has decided, as intended in the code of the UCI ProTour, to suspend the rider immediately while waiting for an eventual B-test. The Phonak Team refers once again to the support of the ethnic code and the conceded values as well as the keeping of the antidoping code of the UCI.
Strijken ze er snel op volgens mij.quote:Op dinsdag 14 maart 2006 20:10 schreef Sjoerd102 het volgende:
Wat ik me al een tijdje afvraag. Hoe kan het dat er zo snel na een wedstrijd al direct een leiderstrui is met het logo van de ploeg er op? Liggee deze standaard voor elke ploeg klaar, of wordt er snel een logo opgeplakt?
Dat zijn standaardtruien met grote stickers op , dacht ik ?quote:Op dinsdag 14 maart 2006 20:10 schreef Sjoerd102 het volgende:
Wat ik me al een tijdje afvraag. Hoe kan het dat er zo snel na een wedstrijd al direct een leiderstrui is met het logo van de ploeg er op? Liggee deze standaard voor elke ploeg klaar, of wordt er snel een logo opgeplakt?
Dat strijken lieten ze een paar jaar geleden een keer zien in het tourjournaal op België.quote:Op dinsdag 14 maart 2006 20:20 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Dat zijn standaardtruien met grote stickers op , dacht ik ?
in de Tirreno plakken ze dat erop. Was vandaag goed te zien op eurosport. Dekker had problemen met de trui aan te trekken omdat het logo erop geplakt was en dus over de rits geplakt was. Uiteindelijk heeft die hem over de kop getrokken maja dat ging moeizaam.quote:Op dinsdag 14 maart 2006 20:28 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Dat strijken lieten ze een paar jaar geleden een keer zien in het tourjournaal op België.
Bert wiequote:
Lange Bert wint ook weer eens. Deelnemersveld was hetzelfde als andere jaren het is gewoon een veredeld criteriumquote:Op woensdag 15 maart 2006 17:27 schreef Falco het volgende:
[..]
Bert wie? Het schijnt dat het deelnemersveld wel wat minder was dan voorgaande jaren...
Roesems heeft al meer gewonnen dan dit hoor. Waaronder een paar keer nationaal kampioen tijdrijden.quote:Op woensdag 15 maart 2006 17:27 schreef Falco het volgende:
[..]
Bert wie? Het schijnt dat het deelnemersveld wel wat minder was dan voorgaande jaren...
Dat idee had ik al ja. Een Belgische sport-site (ik weet niet meer welke) sprak wel van een minder deelnemersveld dan voorgaande jaren maar goedquote:Op woensdag 15 maart 2006 17:29 schreef Bartoli het volgende:
[..]
Lange Bert wint ook weer eens. Deelnemersveld was hetzelfde als andere jaren het is gewoon een veredeld criterium
quote:16/03: Michael Boogerd breekt voetbeentje
Het Rabo ProTeam zal het voorlopig zonder Michael Boogerd moeten stellen. De renner heeft donderdag thuis in Kapellen bij het spelen met zijn zoontje een botje in zijn rechtervoet gebroken. Zijn rechterbeen is tot aan de knie in het gips gezet. Bogerd gaat vrijdag naar het ziekenhuis in Amersfoort voor nader onderzoek. Hoe lang de renner precies buitenspel staat, is vooralsnog onduidelijk.
Boogerd was thuis aan het spelen met zoontje Mikai toen hij zich verstapte. Aanvankelijk leek er niks ernstigs aan de hand, maar na enig tijd werd de voet dik. Bij onderzoek bleek dat Boogerd een botje aan de buitenkant van zijn voet heeft gebroken.
Het voorval is triest voor het Rabo ProTeam, maar nog triester voor de renner zelf, die in een geweldige vorm stak en op weg leek naar een fantastische lente. Deze week eindigde hij nog op de vijfde plaats in het algemeen klassement van de Tirreno-Adriatico. Boogerd reed in die koers een uitmuntende tijdrit en was bergop één van de beste renners van het peloton. De routinier van Rabo schikte zich in de Tirreno voorbeeldig in de rol van meesterknecht van winnaar Thomas Dekker.
Boogerd is de derde renner van het ProTeam die voor langere tijd in de lappenmand ligt. Roy Sentjens is herstellende van een infectie van het zenuwstelsel. Thorwald Veneberg maakte een zware val in de voorlaatste etappe van de Tirreno en brak daarbij een sleutelbeen en liep ook een breuk opin het zitbeen.
bron: www.rabobank.nl/wielrennen.
quote:Op donderdag 16 maart 2006 23:44 schreef Zwansen het volgende:
Godverdomme. Gelukkig duurt het nog ff tot de AGR en LBL.
Als ie die maar niet mist.
Succesquote:Op donderdag 16 maart 2006 23:53 schreef Zwansen het volgende:
Eerst is RvV en P-R. Dus over een maand moet ie er klaar voor zijn. Anders moet ik maar de Tour winnen.
Het is ook wat na met 50 km/uur te crashen fietsen ze vaak zo weer door. Maar even met z'n krummeltje spelen en gelijk geblesseerdquote:
Als het zwaarder is dan Madrid dan kan Petacchi net zo goed thuis blijven. Zelfs toen kon ie al niet meekomen.quote:Op vrijdag 17 maart 2006 08:55 schreef SaintOfKillers het volgende:
Eddy Merckx heeft het WK parcours in Salzburg ter plaatse bekeken en volgens hem zijn Petacchi, Boonen en Bettini de grootste kanshebbers. Hij vond het dus duidelijk wat tegenvallen qua zwaarte.
Dat is inderdaad al een paar keer door mensen gezegd. Het is geloof ik wel een parkoers waar de koers hard kan worden gemaakt, natuurlijk ook door de afstand, maar dan moeten de mannen wel willen rijden. Vooral voor de Italiaanse en Spaanse teams een uitermate geschikt parkoers, omdat ze mannen hebben die een harde wedstrijd aan kunnen en mannen die het in de sprint kunnen afmaken.quote:Op vrijdag 17 maart 2006 08:55 schreef SaintOfKillers het volgende:
Eddy Merckx heeft het WK parcours in Salzburg ter plaatse bekeken en volgens hem zijn Petacchi, Boonen en Bettini de grootste kanshebbers. Hij vond het dus duidelijk wat tegenvallen qua zwaarte.
Het hangt er vanaf of ze voor één kopman kiezen en niet voor Petacchi én Bettini (bijvoorbeeld). In Madrid werden de benen van Petacchi afgesneden door de aanval van Bettini, waarna Bettini het net niet kon waarmaken en de Italianen niets hadden.quote:Op vrijdag 17 maart 2006 09:19 schreef mbn het volgende:
Vooral voor de Italiaanse en Spaanse teams een uitermate geschikt parkoers, omdat ze mannen hebben die een harde wedstrijd aan kunnen en mannen die het in de sprint kunnen afmaken.
Dat is altijd een probleem bij de Italianen. Elk jaar weer, alleen toen Cipo won was er 1 absolute kopman. Spanje heeft dat soort zaken beter geregeld. Die had me toch een team in 2004.quote:Op vrijdag 17 maart 2006 09:26 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Het hangt er vanaf of ze voor één kopman kiezen en niet voor Petacchi én Bettini (bijvoorbeeld). In Madrid werden de benen van Petacchi afgesneden door de aanval van Bettini, waarna Bettini het net niet kon waarmaken en de Italianen niets hadden.
En diezelfde Boonen kon terug komen dankzij de ploegmaten van McEwen.quote:Op vrijdag 17 maart 2006 09:31 schreef SaintOfKillers het volgende:
Anderzijds gooide Bettini wel weer McEwen en Petacchi los in het voordeel van mede-Quickstepper Boonen, dat speelt ook mee.
Het artikel op de site van de Rabobank-ploeg is hoopvol gestemd:quote:Op vrijdag 17 maart 2006 13:56 schreef Tommeke het volgende:
Hoorde net op het nieuws dat Boogerd volgende week wel weer wil gaan trainen, hopen dat het zo is
quote:17/03: Vooruitzichten Michael Boogerd hoopgevend
De gevolgen van de voetbreuk van donderdag lijken voor Michael Boogerd minder dramatisch dan een dag eerder werd gevreesd. De renner is vrijdagochtend in het ziekenhuis in Amersfoort nader onderzocht en daarbij bleek dat een stukje bot in de voet is afgebroken. Het gips rond zijn rechter onderbeen is verwijderd en vervangen door een tape. De artsen zijn vol goede hoop over een snel herstel van Boogerd.
Boogerd liep de breuk donderdag thuis in Kapellen op bij het spelen met zijn zoontje Mikai. Zijn rechterbeen werd in het ziekenhuis tot aan de knie in het gips gezet. Volgens afspraak met de medische staf zou de renner zich vrijdag nog in Amersfoort melden waar de breuk nader zou worden onderzocht. Daarbij bleek dat genezing ook met een tape kan worden gegarandeerd. Boogerd kan daardoor sneller weer op de fiets dan met een gipsverband het geval zou zijn.
Wanneer hij de training weer kan hervatten, moet worden afgewact. Het blijft triest voor de renner, die in een geweldige vorm stak en op weg leek naar een fantastische lente. Deze week eindigde hij op de vijfde plaats in het algemeen klassement van de Tirreno-Adriatico. Boogerd reed in die koers een uitmuntende tijdrit en was bergop één van de beste renners van het peloton. De routinier van Rabo schikte zich in de Tirreno voorbeeldig in de rol van meesterknecht van winnaar Thomas Dekker. De eerstvolgende wedstrijden, die Boogerd volgens de oude Raboplanning zou rijden, zijn de E3 Prijs Vlaanderen op 25 maart en de Brabantse Pijl op 26 maart.
Boogerd is de derde renner van het ProTeam die in de lappenmand ligt. Roy Sentjens is herstellende van een infectie van het zenuwstelsel. Thorwald Veneberg maakte een zware val in de voorlaatste etappe van de Tirreno en brak daarbij een sleutelbeen en liep ook een breuk op in het zitbeen.
Het zijn wel erge sprintersparkoers dan de laatste jaren. Veel grote groepen aan de start, of pas op het allerlaatst afscheiding.quote:Op vrijdag 17 maart 2006 08:55 schreef SaintOfKillers het volgende:
Sallanches 1980.quote:Op vrijdag 17 maart 2006 20:07 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Het zijn wel erge sprintersparkoers dan de laatste jaren. Veel grote groepen aan de start, of pas op het allerlaatst afscheiding.
Een WK zoals op Sicilië (waar Leblanc won) of Colombia lijkt me wel weer eens wat. Een slachting wil ik zien, geen massasprint![]()
Gelukkig wel zeg, hopelijk valt het allemaal toch mee.quote:Op vrijdag 17 maart 2006 13:59 schreef mbn het volgende:
[..]
Het artikel op de site van de Rabobank-ploeg is hoopvol gestemd:
[..]
voorheen was hij nu al MTB-wedstrijden aan het rijden , nu rijdt hij er nog geen omdat hij eerst competitiekilometers wil opdoen voor hij daar terug aan begint ...quote:Op zondag 19 maart 2006 19:10 schreef Postlezer het volgende:
Misschien leuk om te vermelden dat Filip Meirhaeghe vandaag de GP Rudy Dhaenes gewonnen heeft, hij versloeg daar Aart Vierhouten en Matthé Pronk.
Ben ik de enige die vindt dat die na zijn schorsing een pak beter op de weg rijdt dan voorheen?
In de omloop het volk reed die ook al zo goed.
quote:Ex-kampioenen hebben weinig begrip voor blije verliezer Tom Boonen
,,Heeft Merckx ooit gejuicht om eenvierdeplaats?''
Ook wat vreemd opgekeken zaterdag voor uw tv-toestel bij Milaan-Sanremo? Nummer vier Tom Boonen die even hard juichte als winnaar Filippo Pozzato. ,,Heb je Merckx ooit zien juichen na een nederlaag?'', schudt Roger De Vlaeminck het hoofd. ,,Hoe kun je nu gelukkig zijn als je verliest?'' Freddy Maertens sust: ,,Ach, Tom was blij dat een catastrofe vermeden werd.''
Drievoudig Milaan-Sanremowinnaar Roger De Vlaeminck meent te weten waarom Boonen zo uitbundig de handen in de lucht stak. ,,Zo verdoezelde hij zijn sprintnederlaag tegen Petacchi natuurlijk. In een pure spurt tegen Peta verliest hij acht keer op tien. Ik zal wel weer een ouwe zaag zijn, maar hoe kom je erbij om gelukkig te zijn als je verliest? Je kan je ploegmaat wel de zege gunnen. Dat is wat anders dan juichen als je zelf vierde geworden bent.''
,,Overigens: was ik Pozzato, dan zocht ik desnoods een kleinere ploeg om kopman te worden. Zonde, zo'n goede coureur als helper. Wat voor mentaliteit heeft de jeugd tegenwoordig? Een knecht is iemand als Cretskens die geen kans maakt. Topsport is om de eerste plaats, punt.''
Pijlen afschieten
Freddy Maertens, nooit Primavera-winnaar maar wel wereldkampioen, kan Boonen beter volgen. ,,Ach, in mijn tijd schoten ze aan de streep ook geen pijlen af, of maakten ze geen wieggebaar als ze een koers wonnen, zoals dat nu de mode is. Tom was blij omdat een catastrofe was vermeden, meer is het niet. Omdat Petacchi, even torenhoog favoriet als hij, dé verliezer was.''
Maar ook Maertens is formeel: ,,Heeft hij achteraf gezegd dat hij blij was dat hij zelf niet won? Echt waar? Dàt kan hij toch niet menen.''
quote:Op maandag 20 maart 2006 23:01 schreef Zwansen het volgende:
Die Belgen, sorry hoor, wat een kutvolk als ik dit weer lees.
Hebben ze verdomme iemand van 24 die de beste renner ter wereld is, en in potentie misschien wel de beste aller tijden op Mercks na kan worden, gaan ze weer negatief doen...
Rita, geef Tom maar een Nederlands paspoort!
Maertens is anders ook niet echt positief over hem... Maar geef toe, in België weten ze toch niet echt hoe ze met sporthelden om moeten gaan? In Nederland ook niet hoor, daar niet van.quote:Op maandag 20 maart 2006 23:03 schreef placebeau het volgende:
[..]
![]()
Op de reactie van één ex-renner beoordeel je dat heel België een kutvolk is.
het verschil is dat Nederland helemaal geen echte sportgoden heeft zoals de belgen dat wel hebbenquote:Op maandag 20 maart 2006 23:05 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Maertens is anders ook niet echt positief over hem... Maar geef toe, in België weten ze toch niet echt hoe ze met sporthelden om moeten gaan? In Nederland ook niet hoor, daar niet van.
Nee, maar hij heeft wel gelijk.quote:Op maandag 20 maart 2006 23:05 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Maertens is anders ook niet echt positief over hem...
quote:Op maandag 20 maart 2006 23:11 schreef Bartoli het volgende:
[..]
het verschil is dat Nederland helemaal geen echte sportgoden heeft zoals de belgen dat wel hebben
Dat van dat kutvolk was misschien iets te overdreven.quote:Op maandag 20 maart 2006 23:12 schreef placebeau het volgende:
[..]
Nee, maar hij heeft wel gelijk.
En zulke renners mogen onvoorwaardelijk kritiek geven.
Niemand gaat toch ook tegen Cruijf zegen: "dit had je beter niet gezegd?"
Maar je hebt wel gelijk, wij Belgen zijn overdreven kritisch.
Maar dan alleen als er een andere sportgod de kop doet.quote:Op maandag 20 maart 2006 23:13 schreef Zwansen het volgende:
... en wat mij betreft is Joop er ook eentje.
Ik denk dat jij er geen idee van hebt tot welk een godenstatus hier iemand die Parijs-Roubaix, de Ronde én het WK in 1 seizoen wint verheven wordt hoor ...quote:Op maandag 20 maart 2006 23:13 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Cruijff, Van Basten, Schenk, Hoogenband, De Bruijn en wat mij betreft is Joop er ook eentje.
beste renner ter wereld ? hoeda ? heeft hij tdf gewonnen ? en giro of vuelta ? of lbl ? wk en 2 klassiekers is zeer mooi ... maar beste renner ter wereld ? enkel als hij dit elk jaar kan doen mss... dan komt hij mss in top10 ofzo bij de beste aller tijden. maar zonder tdf komt hij niet in top3 hoor.quote:Op maandag 20 maart 2006 23:01 schreef Zwansen het volgende:
Die Belgen, sorry hoor, wat een kutvolk als ik dit weer lees.
Hebben ze verdomme iemand van 24 die de beste renner ter wereld is, en in potentie misschien wel de beste aller tijden op Mercks na kan worden, gaan ze weer negatief doen...
Rita, geef Tom maar een Nederlands paspoort!
Ach kom op. Wil je Boonen qua sportprestaties boven een Cruijff of Van Basten zetten? Had je anders ff moeten vragen aan een willekeurige Milanees zaterdag.quote:Op maandag 20 maart 2006 23:16 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Ik denk dat jij er geen idee van hebt tot welk een godenstatus hier iemand die Parijs-Roubaix, de Ronde én het WK in 1 seizoen wint verheven wordt hoor ...
Het zal nu te bekijken zijn hoe Boonen met de negatieve kritiek kan omgaan ...
ja ok grote sportnamen wel maar ze worden niet als een sportgod gezien zoals de belgen dat doen met o.a Boonen en deden met den Eddy. Die mensen worden gewoon geleefd blablabla dat is hier nietquote:Op maandag 20 maart 2006 23:13 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Cruijff, Van Basten, Schenk, Hoogenband, De Bruijn en wat mij betreft is Joop er ook eentje.
Qua sportprestaties geen idee, maar qua status in Vlaanderen ... Boonen is God hé hier ...quote:Op maandag 20 maart 2006 23:18 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Ach kom op. Wil je Boonen qua sportprestaties boven een Cruijff of Van Basten zetten? Had je anders ff moeten vragen aan een willekeurige Milanees zaterdag.
Kom, kom, we hadden het over sportmensen. Laten we dan niet het onderwerp veranderen en over voetballers beginnen.quote:Op maandag 20 maart 2006 23:18 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Ach kom op. Wil je Boonen qua sportprestaties boven een Cruijff of Van Basten zetten? Had je anders ff moeten vragen aan een willekeurige Milanees zaterdag.
Wanneer heeft ie gezegd met gemak te zullen winnen?quote:Op maandag 20 maart 2006 23:17 schreef flyckje het volgende:
[..]
beste renner ter wereld ? hoeda ? heeft hij tdf gewonnen ? en giro of vuelta ? of lbl ? wk en 2 klassiekers is zeer mooi ... maar beste renner ter wereld ? enkel als hij dit elk jaar kan doen mss... dan komt hij mss in top10 ofzo bij de beste aller tijden. maar zonder tdf komt hij niet in top3 hoor.
en het negativisme is vooral doordat tom voor de zoveelste keer aangaf dat hij dit met gemak had kunnen winnen, en hij zich moest inhouden en met overschot reed. maar petacchi verslaan in de sprint was het probleem met zen versnellingsapperaat. Met andere woorden het begint meer op uitvluchtjes te lijken. werkt vree degoutant. (mss iets belgisch dat gevoel maarjah).
quote:Op maandag 20 maart 2006 23:20 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Kom, kom, we hadden het over sportmensen. Laten we dan niet het onderwerp veranderen en over voetballers beginnen.
heeft die ook niet gezegd hij gaf zijn versnellingsapparaat weer de schuld. Of was het de mekanieker er scheelde iig weer iets met zijn fietsquote:Op maandag 20 maart 2006 23:20 schreef placebeau het volgende:
[..]
Wanneer heeft ie gezegd met gemak te zullen winnen?
En zeg nooit zomaar twee klassiekers tegen parijs-Roubaix en RVV.
Hoe zou het palmares van Boonen er over 10 jaar uit kunnen zien dan?quote:Op maandag 20 maart 2006 23:17 schreef flyckje het volgende:
[..]
beste renner ter wereld ? hoeda ? heeft hij tdf gewonnen ? en giro of vuelta ? of lbl ? wk en 2 klassiekers is zeer mooi ... maar beste renner ter wereld ? enkel als hij dit elk jaar kan doen mss... dan komt hij mss in top10 ofzo bij de beste aller tijden. maar zonder tdf komt hij niet in top3 hoor.
en het negativisme is vooral doordat tom voor de zoveelste keer aangaf dat hij dit met gemak had kunnen winnen, en hij zich moest inhouden en met overschot reed. maar petacchi verslaan in de sprint was het probleem met zen versnellingsapperaat. Met andere woorden het begint meer op uitvluchtjes te lijken. werkt vree degoutant. (mss iets belgisch dat gevoel maarjah).
Hoop in elk geval dat hij met zen 2 klassiekers er terug staat.
Eens zien of Boonen 22 jaar na zijn carriere nog zoveel respect en aanzien heeft in zijn land als Cruijff dat hier heeft.quote:Op maandag 20 maart 2006 23:19 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Qua sportprestaties geen idee, maar qua status in Vlaanderen ... Boonen is God hé hier ...
Eddy heeft het ook nog meer dan 20 jaar na het stoppen dus zeg nooit nooit. Zelfs Ludo en VDB zijn nog (halve) goden en Ludo zijn erelijst had meer kunnen zijn als die met zijn hoofd koerste ipv met zijn krachten te smijten. VDB zijn palmares was veel groter geweest als die shit niet was gekomen. Ik wil er alleen maar bij zeggen dat je in Belgie al snel een god of een halve god bent. Hier in NL zijn Cruijf, Van Basten enzo wel sporters met grote namen maar een godenstatus hebben ze niet. Waren het belgen dan hadden ze het welquote:Op maandag 20 maart 2006 23:25 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Eens zien of Boonen 22 jaar na zijn carriere nog zoveel respect en aanzien heeft in zijn land als Cruijff dat hier heeft.
De grote renners hebben een status hoor.quote:Op maandag 20 maart 2006 23:25 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Eens zien of Boonen 22 jaar na zijn carriere nog zoveel respect en aanzien heeft in zijn land als Cruijff dat hier heeft.
misschien, maar neem nu de Ronde van Vlaanderen van straks. Een klein miljoen toeschouwers langs de weg die jouw allemaal als God aanzien ... Dat zijn toch dingen die Cruyff nooit heeft meegemaakt.quote:Op maandag 20 maart 2006 23:25 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Cruyff werd zowat als de beschermheilige van Catalunya beschouwd.quote:Op maandag 20 maart 2006 23:35 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Een klein miljoen toeschouwers langs de weg die jouw allemaal als God aanzien ... Dat zijn toch dingen die Cruyff nooit heeft meegemaakt.
Ik heb gisteren gewoon krantenkoppen gezien met iets van: "ploegmaat Boonen wint M-SR."quote:Op maandag 20 maart 2006 23:35 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
misschien, maar neem nu de Ronde van Vlaanderen van straks. Een klein miljoen toeschouwers langs de weg die jouw allemaal als God aanzien ... Dat zijn toch dingen die Cruyff nooit heeft meegemaakt.
Er gaat hier tegenwoordig ookbijna geen dag meer voorbij zonder dat Boonen de kranten of het nieuws haalt ...
Dat is in Catalonië, niet in Nederland. Maradona was ook God in Napels. Net zoals Boonen in Vlaanderen.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 09:48 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Cruyff werd zowat als de beschermheilige van Catalunya beschouwd.
Vinoquote:Op dinsdag 21 maart 2006 15:51 schreef Bartoli het volgende:
Popovych wint de tijdrit in Castilla y Leon. Vinokourov de nieuwe leider
quote:Op woensdag 22 maart 2006 12:09 schreef -skippybal- het volgende:
Kijk eens wat een leuk nieuws op sporza.Die ene keer vond ik Ulrich in de Giro ook al zeer fijn.
Veel plezier mensen vanmiddag met Dwars door Vlaanderen, vanmiddag om 14.30 op de Belg.
Hehe, idd.quote:Op woensdag 22 maart 2006 14:13 schreef Tommeke het volgende:
[..]
![]()
Mooie foto! Boogerd stond ook al zo mooi op de foto... ghehe Belgische wielrenners staan er wel normaal op![]()
tv maar eens op de belg gezetquote:Op woensdag 22 maart 2006 12:09 schreef -skippybal- het volgende:
Kijk eens wat een leuk nieuws op sporza.Die ene keer vond ik Ulrich in de Giro ook al zeer fijn.
Veel plezier mensen vanmiddag met Dwars door Vlaanderen, vanmiddag om 14.30 op de Belg.
En gelijk een sterke Boonen gezien op de Paterberg??quote:
quote:Op woensdag 22 maart 2006 15:24 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
En gelijk een sterke Boonen gezien op de Paterberg??![]()
Komt wel goed, op die heuvel en die kasseien gaat het snel.quote:Op woensdag 22 maart 2006 16:36 schreef Dubnobasswithmyhead... het volgende:
Dan mogen ze nog hard doorrijden willen ze die 2 bij halen.
Weet ik. Het is ook geen schande.quote:Op woensdag 22 maart 2006 16:50 schreef Postlezer het volgende:
[..]
Boonen heeft ook wel al veel gegeven he![]()
Dan wint McEwen nu denk ik.quote:Op woensdag 22 maart 2006 16:51 schreef Arcee het volgende:
Kom op, pak die Veuchelen!
Sprintje Boonen/McEwen.
Idd.quote:Op woensdag 22 maart 2006 16:58 schreef Dubnobasswithmyhead... het volgende:
Kut wagens.
*Flashback naar Flecha/Mattan vorig jaar een keer.
"3 motoren en 2 auto's voorsprong"quote:Op woensdag 22 maart 2006 16:57 schreef Ambrosius het volgende:
Waardeloze sprint, al die auto's en motoren reden flink in de weg.
Ach, hij test ze een beetje uit.quote:Op woensdag 22 maart 2006 17:00 schreef rubbereend het volgende:
Boonen wel de hele tijd aan het sleuren en aanvallen maar op één van de laatste heuveltjes moest hij er zelf af. Overschat hij zich niet een beetje?
Het camerastandpunt bedroog wel, van bovenaf gezien zag je dat ze nog voluit konden sprinten, maar die wagens moeten daar uiteraard niet zitten.quote:Op woensdag 22 maart 2006 16:57 schreef Ambrosius het volgende:
Waardeloze sprint, al die auto's en motoren reden flink in de weg.
Beetje vreemde taktiek overigens vazn quickstep. Boonen valt constant aan, en omdat hij al zijn krachten kwijt was vond quickstep het niet meer nodig om mee te werekn.quote:Op woensdag 22 maart 2006 17:00 schreef rubbereend het volgende:
Boonen wel de hele tijd aan het sleuren en aanvallen maar op één van de laatste heuveltjes moest hij er zelf af. Overschat hij zich niet een beetje?
is gewoon een test. E3 en RVV boeien hem het meestquote:Op woensdag 22 maart 2006 17:00 schreef rubbereend het volgende:
leuk om te zien jaquote:Op woensdag 22 maart 2006 17:07 schreef placebeau het volgende:
oja, ik ben blij dat ik het volgende nog ens kan zeggen:
VDB
Hammond vooral voor Roubaix. In de Ronde zie ik het eerder komen van Stijn en Leifquote:Op woensdag 22 maart 2006 17:10 schreef flyckje het volgende:
boonen zal nu wel doorhebben dat hij verslaanbaar is en als hij teveel krachten gaat verspillen dat hij eraan hangt.
en hammond was ook zeer goed word gevaarlijk in rvv en pr.
Flashback naar Mattan ? Heb je Milaan-San Remo of eigenlijk elke Italiaanse / Spaanse wedstrijd gezien ? Hoe ze daar het peloton op sleeptouw namen, dat was pas schandalig ...quote:Op woensdag 22 maart 2006 16:58 schreef Dubnobasswithmyheadman het volgende:
Kut wagens.
*Flashback naar Flecha/Mattan vorig jaar een keer.
Verdorie, mag ik ook een keer een klassieker missenquote:Op woensdag 22 maart 2006 17:53 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Flashback naar Mattan ? Heb je Milaan-San Remo of eigenlijk elke Italiaanse / Spaanse wedstrijd gezien ? Hoe ze daar het peloton op sleeptouw namen, dat was pas schandalig ...
Dwars door Vlaanderen was het. De 3-daagse is in de week voor de Ronde van Vlaanderen hé ...quote:Op woensdag 22 maart 2006 18:03 schreef komrad het volgende:
welke koers was vandaag? 3daagse panne-koksijde??
en hoe is het afgelopen
oh ja, was al wat te snel doordat er al een RVV topic isquote:Op woensdag 22 maart 2006 18:07 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Dwars door Vlaanderen was het. De 3-daagse is in de week voor de Ronde van Vlaanderen hé ...
Nog belangrijker: zaterdag de E3 Prijs Harelbeke.quote:Op woensdag 22 maart 2006 18:13 schreef komrad het volgende:
[..]
oh ja, was al wat te snel doordat er al een RVV topic is
maar natuurlijk dit weekend nog de brabantse pijl
Voor jullie misschien. Voor ons niet.quote:Op woensdag 22 maart 2006 18:29 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Nog belangrijker: zaterdag de E3 Prijs Harelbeke.De Brabantse pijl is nog een categorie lager ...
Sorry hoor, maar voor hetzelfde geld zijn het roddels/valse beschuldigingen, wacht gewoon het verder onderzoek af.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 09:53 schreef Bartoli het volgende:
hoezo een ezel stoot zich niet 2x tegen dezelfde steen
Wuyts en Vierhouten ontkennen bezoek te hebben gehad van die mensen. En van Doktor Dave zou het me niet verbazen toen die geschorst werd voor 2 jaar was het al niet zijn eerste vergrijpquote:Op vrijdag 24 maart 2006 12:33 schreef Postlezer het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar voor hetzelfde geld zijn het roddels/valse beschuldigingen, wacht gewoon het verder onderzoek af.
Zou er nu echt iemand zo achterlijk zijn om dat 2x te doen?
Voor de rest hoop ik niet dat Omloop, Vanthourenhout of Van Santvliet gebruikt hebben.![]()
Van Bruylandts zou ik niet eens zo verbaasd zijn.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 12:33 schreef Postlezer het volgende:
Zou er nu echt iemand zo achterlijk zijn om dat 2x te doen?
Heel erg bedankt!! Ik zat in de buurt met mijn vermoeden, maar nu weet ik het dus zeker! Dank!quote:Op vrijdag 24 maart 2006 20:33 schreef SaintOfKillers het volgende:
Omdat het parcours verschillende keren langs en over de E17-autosnelweg passeert. En die heette vroeger E3.
en is dus meteen kanshebberquote:Op vrijdag 24 maart 2006 15:54 schreef Bartoli het volgende:
Vino wint laatste rit in Castilla en is ook eindwinnaar. Vino paste ook een verandering in zijn wedstrijdschema toe ipv Georgia gaat die toch van start in LBL
die Giesbers is toch die man die meer overwinningen in totaal had dan Eddy Merckx? alleen won Giesbers toch hoofdzakelijk criteriumsquote:Op zaterdag 25 maart 2006 09:53 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Leuk dat alles begon met een huiszoeking bij Ludo Giesberts. Ex-prof en voormalig zegekoning bij de amateurs (vaak zo'n 50 overwinningen per seizoen).
Van mensen die het kunnen weten heb ik destijds al vernomen dat zijn huis 'n veredelde apotheek was.![]()
Klopt, Giesberts is de absolute zegekoning van het Belgische wielrennen. Hij is ook een tijdje prof geweest zelfs, maar voor de grote koersen kwam hij wel tekort. Veel van zijn overwinningen zijn ook gekocht. Hij kwam altijd vrij snel met geld over de brug, ook weleens wat van hem aangenomen.quote:Op zaterdag 25 maart 2006 09:58 schreef Bartoli het volgende:
[..]
die Giesbers is toch die man die meer overwinningen in totaal had dan Eddy Merckx? alleen won Giesbers toch hoofdzakelijk criteriums![]()
Eurosport, heb alleen de laatste 3 km gezien. Morgen vanaf 16.30.quote:Op zaterdag 25 maart 2006 17:19 schreef The_Hives het volgende:
Heb je dat ergens op tv kunnen volgen?
Live beelden op www.cycling.tvquote:Op zondag 26 maart 2006 16:27 schreef Dubnobasswithmyheadman het volgende:
Komt het nogop ned2? Belgen doen verdmme niet aan satelliet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |