abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_36271788
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 18:07 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Dwars door Vlaanderen was het. De 3-daagse is in de week voor de Ronde van Vlaanderen hé ...
oh ja, was al wat te snel doordat er al een RVV topic is

maar natuurlijk dit weekend nog de brabantse pijl
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
  woensdag 22 maart 2006 @ 18:29:43 #252
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_36272268
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 18:13 schreef komrad het volgende:

[..]

oh ja, was al wat te snel doordat er al een RVV topic is

maar natuurlijk dit weekend nog de brabantse pijl
Nog belangrijker: zaterdag de E3 Prijs Harelbeke. De Brabantse pijl is nog een categorie lager ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
  woensdag 22 maart 2006 @ 18:37:12 #253
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_36272495
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 18:29 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Nog belangrijker: zaterdag de E3 Prijs Harelbeke. De Brabantse pijl is nog een categorie lager ...
Voor jullie misschien. Voor ons niet.
pi_36320110
Zat Dave Bruylandts weer aan het potje?

Unibet.com-renner Dave Bruylandts ligt weer onder vuur. De renner wordt verdacht van het bezit van verboden producten die bij een huiszoeking gevonden zijn. Dat schrijft athans de Gazet van Antwerpen.

De huiszoeking bij Bruylands, die op 1 april terugkeert na een schorsing van anderhalf jaar voor dopinggebruik, werd gehouden door het parket van Turnhout in het kader van een grootscheeps dopingonderzoek. Ook veldrijder Peter Van Santvliet en ex-Belgisch kampioen Geert Omloop hebben, naast nog 12 anderen personen, het parket over de vloer gekregen.

Naar verluid zouden op tien plaatsen grote hoeveelheden clenbuterol, nandrolon, epo, groeihormonen en spierversterkers aangetroffen zijn. Voorlopig is niemand aangehouden.
pi_36320177
Site HLN wat meer namen. update 8u54

Weer EPO bij geschorste Dave Bruylandts?

Er zou opnieuw EPO gevonden zijn bij Dave Bruylandts. De renner werd in 2004 al betrapt op het gebruik van het hormoon. De Antwerpenaar zou na een schorsing van achttien maanden op 1 april zijn comeback maken. Bruylandts ontkent alvast de vondst door het parket van Turnhout. Ook oud-Belgisch kampioen Geert Omloop en de crossers Sven Vanthourenhout en Peter Van Santvliet kregen bezoek van de dopingspeurders.

Vierhouten en co
Ze zijn lang niet de enigen. Het gerechtelijk onderzoek startte bij de gewezen renners Luc Vandenbroeck en Ludo Giesberts. Jan Verstraeten, Tim Van Huffel, Aart Vierhouten, Peter Wuyts, Christophe Roodhooft en Marcel Omloop gaan ook niet vrijuit.

Verhoord
Het parket van Turnhout heeft de inval drie maanden voorbereid. De speurders vonden op tien plaatsen verboden middelen. Bruylandts, Van Santvliet en Omloop werden verhoord. Voorlopig is nog geen enkele renner in verdenking gesteld. Het parket wil in het belang van het onderzoek ook geen namen noemen.

Gevonden doping is dodelijk

Sportarts Chris Goossens is niet te spreken over de verboden spullen die het parket van Turnhout gevonden heeft bij renners in de Kempen. Vooral het insuline-achtige product is levensgevaarlijk. "Omdat het de groei van alle organen stimuleert, ook het hart en dat is levensgevaarlijk", aldus Goossens.

Koeien
Het is weer opvallend dat de renners middelen gebruiken afkomstig uit de veeartsenij. Zo is clenbuterol aangetroffen, spul dat gebruikt wordt om koeien vet te mesten. "Oorspronkelijk vooral gebruikt om de luchtwegen van koeien vrij te houden en ze sneller vet te mesten. Kan perfect want dit middel heeft een anabool effect."

Nandrolon
Ook nog in zwang is nandrolon, waanzinnig populair in het peloton in de jaren tachtig. Toen kon het nog niet opgespoord worden, vandaag wel. "Perfect spul om meer spiermassa aan te maken, heel populair in de jaren tachtig", weet Goossens.

EPO
En opnieuw is er EPO gevonden. "Het hormoon voor de aanmaak van rode bloedcellen. Hierdoor wordt zuurstoftransport naar de spieren verhoogd en het uithoudingsvermogen verbeterd."

Levensgevaarlijke insuline
Last but not least, was de vondst van een levensgevaarlijke insuline. "Heel gevaarlijk, want het stimuleert de groei van alle organen, dus ook van de hartspier en dat kan dodelijk zijn." Allemaal verboden middelen die op de dopinglijst staan.

HLN

hoezo een ezel stoot zich niet 2x tegen dezelfde steen
  vrijdag 24 maart 2006 @ 09:58:27 #256
40566 Ericr
Livewrong
pi_36320319
Clenbuterol heeft geen anabole werking, het wordt meer gebruikt om het vetpercentage terug te dringen. En het heeft een anti katabole werking, het zorgt er dus voor dat je geen spiermassa verliest na een zware inspanning.
  vrijdag 24 maart 2006 @ 12:33:36 #257
125669 Postlezer
Leest al je post...
pi_36324594
quote:
Op vrijdag 24 maart 2006 09:53 schreef Bartoli het volgende:
hoezo een ezel stoot zich niet 2x tegen dezelfde steen
Sorry hoor, maar voor hetzelfde geld zijn het roddels/valse beschuldigingen, wacht gewoon het verder onderzoek af.
Zou er nu echt iemand zo achterlijk zijn om dat 2x te doen?

Voor de rest hoop ik niet dat Omloop, Vanthourenhout of Van Santvliet gebruikt hebben.
pi_36325921
quote:
Op vrijdag 24 maart 2006 12:33 schreef Postlezer het volgende:

[..]

Sorry hoor, maar voor hetzelfde geld zijn het roddels/valse beschuldigingen, wacht gewoon het verder onderzoek af.

Voor de rest hoop ik niet dat Omloop, Vanthourenhout of Van Santvliet gebruikt hebben.
Wuyts en Vierhouten ontkennen bezoek te hebben gehad van die mensen. En van Doktor Dave zou het me niet verbazen toen die geschorst werd voor 2 jaar was het al niet zijn eerste vergrijp
  vrijdag 24 maart 2006 @ 13:23:40 #259
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_36326198
quote:
Op vrijdag 24 maart 2006 12:33 schreef Postlezer het volgende:
Van Bruylandts zou ik niet eens zo verbaasd zijn.
pi_36329691
Alle betrokken Unibetters inclusief die van Satelliet club/veldrit ploeg Palmans op non-actief voorlopig. Al heeft dat voor Dr. Dave geen consequentie voorlopig hij was toch nog een week geschorst
pi_36331246
Vino wint laatste rit in Castilla en is ook eindwinnaar. Vino paste ook een verandering in zijn wedstrijdschema toe ipv Georgia gaat die toch van start in LBL

in Coppi & Bartali domineert Lampre. Nadat Napolitano en Cunego een rit wonnen en Cunego ook leider is sinds gisteren, was het vandaag weer de beurt aan Napolitano. Danilo won de 4e rit en Cunego blijft leider
pi_36338927
Morgen is de E3 prijs. Weet iemand misschien waar die naam vandaan komt? Staat niet op hun site!!
Thanx!!
geniet nooit met mate
  vrijdag 24 maart 2006 @ 20:33:13 #263
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_36339008
Omdat het parcours verschillende keren langs en over de E17-autosnelweg passeert. En die heette vroeger E3.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_36340582
quote:
Op vrijdag 24 maart 2006 20:33 schreef SaintOfKillers het volgende:
Omdat het parcours verschillende keren langs en over de E17-autosnelweg passeert. En die heette vroeger E3.
Heel erg bedankt!! Ik zat in de buurt met mijn vermoeden, maar nu weet ik het dus zeker! Dank!
geniet nooit met mate
pi_36348315
quote:
Op vrijdag 24 maart 2006 15:54 schreef Bartoli het volgende:
Vino wint laatste rit in Castilla en is ook eindwinnaar. Vino paste ook een verandering in zijn wedstrijdschema toe ipv Georgia gaat die toch van start in LBL
en is dus meteen kanshebber
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_36348569
Leuk dat alles begon met een huiszoeking bij Ludo Giesberts. Ex-prof en voormalig zegekoning bij de amateurs (vaak zo'n 50 overwinningen per seizoen).

Van mensen die het kunnen weten heb ik destijds al vernomen dat zijn huis 'n veredelde apotheek was.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_36348618
quote:
Op zaterdag 25 maart 2006 09:53 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Leuk dat alles begon met een huiszoeking bij Ludo Giesberts. Ex-prof en voormalig zegekoning bij de amateurs (vaak zo'n 50 overwinningen per seizoen).

Van mensen die het kunnen weten heb ik destijds al vernomen dat zijn huis 'n veredelde apotheek was.
die Giesbers is toch die man die meer overwinningen in totaal had dan Eddy Merckx? alleen won Giesbers toch hoofdzakelijk criteriums
pi_36348740
quote:
Op zaterdag 25 maart 2006 09:58 schreef Bartoli het volgende:

[..]

die Giesbers is toch die man die meer overwinningen in totaal had dan Eddy Merckx? alleen won Giesbers toch hoofdzakelijk criteriums
Klopt, Giesberts is de absolute zegekoning van het Belgische wielrennen. Hij is ook een tijdje prof geweest zelfs, maar voor de grote koersen kwam hij wel tekort. Veel van zijn overwinningen zijn ook gekocht. Hij kwam altijd vrij snel met geld over de brug, ook weleens wat van hem aangenomen.

Waar Merckx klassiekers en de Tour won, won Giesberts vooral de kermiskoersen van Lotenhulle, Sinaai en Herenthout.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  zaterdag 25 maart 2006 @ 11:37:48 #269
127004 maril
Smeetsfan
pi_36350050
Vanmiddag op sporza 14.45 E3 prijs vlaanderen
Mart Smeets :"In alle drukte heb ik rust."
  zaterdag 25 maart 2006 @ 11:41:18 #270
67640 SaintOfKillers
pi_36350127
Die Giesberts heb ik een paar keer gezien in lokale kermiskoersen. Die vent keek gewoon dwars door je heen, leek me niet meteen iemand van het propere type.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_36350158
Nee, Giesberts stond altijd strak van de dope. Het zou me nooit hebben verrast als hij zomaar opeens op 35-jarige leeftijd "plots zou komen te overlijden".

Maar, zo zijn er wel meer in het amateurpeleton natuurlijk. In kermiskoersen wordt nauwelijks gecontroleerd en d'r is toch best een aardige boterham te verdienen.
  zaterdag 25 maart 2006 @ 11:48:12 #272
67640 SaintOfKillers
pi_36350286
En elke keer weer gingen ze met z'n tweetjes het laatste rondje rond de kerktoren in en toch kwam die Giesberts altijd alleen aan, ik veronderstel dat hij iedereen losreed op steile verkeersdrempels.

Benjamin Van Itterbeeck was er ook zo'n eentje. Al denk ik dat die er wel wat meer op "eigen" kracht heeft gewonnen dan Giesberts, die het vaak financieel regelde.
pi_36350332
Giesberts reed niemand los. Hij regelde het financieel en hij kwam vaak vrij snel met geld aankloppen bij zijn medevluchters. In een kermiskoers heb je alle tijd om dat netjes te regelen, want het peleton ligt vaak al minuten achter op de koplopers en is vrijwel altijd slecht georganiseerd, terwijl Giesberts en zijn kameraden elkaar wel weten te vinden.

Ook weleens gehoord dat Giesberts 'n medevluchter toeschreeuwde dat hij wel tot het einde moest blijven sprinten...

Van Itterbeeck won ook heel veel bij de amateurs, ook al zo'n ex-prof.
pi_36350503
Een renner die dus vooral voor zijn plezier reed. .
  zaterdag 25 maart 2006 @ 12:33:10 #275
43584 Beregd
absolutely inch perfect
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')