abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 24 februari 2006 @ 23:28:22 #1
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_35462643

Welkom in het slowchat-topic van het politieke subforum van Fok!. Hier kan gepraat worden over politieke complotjes die niet worden besproken in de topics in POL, of over niet-politieke zaken die óók niet worden besproken in dit subforum, oftewel: het passioneel spuien van politieke ideeën en populistisch geblaat zonder feitelijke justificatie. Ook geschikt voor al het politieke non-nieuws en andere onzin

Moderators:
Sidekick
sizzler
ExtraWaskracht
Tafkahs

IRC
Ook op IRC is POL te vinden. Het kanaal #POL op irc.fok.nl kan altijd gebruikt worden om snel te slowchatten over eigenlijk alles wat hier al wordt gezegd.

Links
Wegwijs in de Nederlandse politiek
Normen & Waarden van het Politieke Forum
[POL-FB] Voor censuur, wees hier

Meets
De 4de POL-meet: 1 oktober in Groningen. Komt allen!
De 4de POL-meet: 1 oktober in Groningen. Komt allen! deel 2
4e POL meet in Groningen: Napraattopic

Vorige delen
December 2002 tot en met december 2003
Januari 2004 tot en met juni 2004
Juli 2004 tot en met december 2004
Januari 2005 tot en met juni 2005
Juli 2005 tot en met december 2005
Januari 2006 tot en met juni 2006
Juli 2005 tot en met december 2006
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  vrijdag 24 februari 2006 @ 23:40:27 #2
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_35463105
Inspiratie TT, uit een liedje van de film Office Space, Eminem - Cum On Everybody

PC LOAD LETTER

----------

Zo, voor een complot. Een basisschoolles verbanden leggen.
quote:

05-08-2005

Chevron betaalde aanval Nigeria

door Wim Schoutendorp
Niet alleen oliereus Shell, ook Chevron ligt onder vuur vanwege zijn rol in Nigeria. Dit Amerikaanse concern werkt zich nu nog verder in de nesten door Unocal over te nemen. Want dat oliebedrijf wordt verdacht van het schenden van mensenrechten in Burma.
Van een rol in de mensenrechtenschendingen in Nigeria wordt Chevron, net als Shell, al jaren verdacht. Tot nu toe heeft dit op een na grootste Amerikaanse olieconcern dergelijke aantijgingen altijd tegengesproken. Maar begin deze week kwamen er in Washington, tijdens een proces tegen Chevron, plotseling nieuwe bewijsstukken boven water.

Daaruit blijkt dat Chevron op 5 januari 1999 Nigeriaanse soldaten heeft betaald die een dag eerder twee Nigeriaanse dorpen in de omgeving van een Chevron-vestiging hadden platgebrand. Bij die aanval kwamen naar verluidt verscheidene dorpelingen om.

Uit een nu in de eigen boekhouding van Chevron gevonden kwitantie blijkt dat het concern destijds aan betreffende legereenheid, bestaande uit een captain en 22 soldaten, voor deze ’services’ 15000 Nigeriaanse naira (omgerekend zo’n 150 euro) heeft betaald. Ook zou Chevron de legereenheid een helikopter en boten ter beschikking hebben gesteld, zo bericht de Amerikaanse mensenrechtenorganisatie EarthRights. Aanleiding voor het door Chevron betaalde legeroptreden waren protestacties tegen door Chevron veroorzaakte milieuschade aan de lokale drinkwatervoorziening.

De door EarthRights tegen Chevron aangespannen rechtszaak over de gebeurtenissen in Nigeria en aan de lokale bevolking te betalen schadevergoedingen, zal mogelijk nog tot eind volgend jaar duren.

Inmiddels raakt Chevron echter ook betrokken bij een soortgelijke schending van mensenrechten in Burma. Dat gebeurt door de binnenkort te verwachten overname door Chevron van het eveneens Amerikaanse oliebedrijf Unocal, dat samen met het Franse Total mede-eigenaar is van een gaspijp door Burma naar het buurland Thailand.

Mensenrechtenorganisaties beschuldigen er het militaire bewind in Burma van bij de aanleg van deze zogenoemde Yadana-pijpleiding wreedheden te hebben begaan tegen de lokale bevolking. Bij legeracties om dorpelingen uit het betreffende gebied te verdrijven zouden soldaten mensen hebben verkracht en vermoord.

Uit protest tegen de brute dictatuur in Burma roept oppositieleidster Aung San Suu Kyi buitenlandse bedrijven al vele jaren op haar land te verlaten. In het verlengde daarvan willen mensenrechtengroepen, waaronder het Nederlandse Burma Centrum, zowel Total als Chevron via acties dwingen zich uit de Burmese pijpleiding terug te trekken.
quote:
laatst gewijzigd: 18-01-2006 14:47

Rebellen Nigeria voeren terreur olieconcerns op

De onrust bij olieconcerns in Nigeria is nog niet voorbij. De rebellen die sinds anderhalve week actief zijn, kondigen aan de terreur op te voeren.

Problemen Shell Nigeria

Tot nog toe moest vooral Royal Dutch Shell het ontgelden in Nigeria. Enkele onderaannemers zijn er vorige week ontvoerd. Ook werden enkele pijpleidingen en olie-installaties gesaboteerd of vernield door vandalen. Daardoor moest Shell zijn productie in Nigeria fors terugschroeven. Shell heeft al personeel geëvacueerd.

Rebellen
De Beweging voor de Emancipatie van de Nigerdelta (Bend), zoals de terroristen zichzelf noemen, hebben gezworen door te gaan met hun terreurcampagne. Ook zullen ze het aantal ontvoeringen opvoeren. Daarbij beperkt Bend zich niet tot medewerkers van Shell; ook gezinsleden moeten vrezen. Bend wil afdwingen dat concerns meer van hun oliewinsten terug laten vloeien in de economie van Nigeria. Het Afrikaanse land is het achtste olie-producerende land ter wereld.

Andere olieconcerns
Bend zal zich overigens niet uitsluitend richten op Shell. De rebellen noemen ook het Amerikaanse olieconcern Chevron. Op installaties van Total en Agip zouden al aanvallen zijn uitgevoerd. Total en Agip ontkennen dit.

Veiligheid Shell
Shell zegt in een verklaring de veiligheidsmaatregelen aan te scherpen. Ook herevalueert het concern zijn mankracht in Nigeria.

Olieprijs
Ondertussen blijft de olieprijs, mede door de onzekere situatie in Iran, oplopen. Een vat olie van 159 liter kost nu 67 dollar, een niveau dat sinds september niet meer is bereikt.
of
quote:
laatst gewijzigd: 19-01-2006

'Dodental aanval op Shell Nigeria naar 13'

Het dodental van een aanval van rebellen op een olie-installatie van Shell in Nigeria zondag is opgelopen tot 13, aldus persbureaus. Shell heeft ruim 300 man geëvacueerd, maar piekert er niet over te vertrekken.

[..]
Wacht, ik doe het nieuws van vandaag er ook nog bij, lees het even een paar keer.
quote:
Forse boete Shell voor milieuschade Nigeria

Een rechtbank in Nigeria heeft bepaald dat olieconcern SPDC, waar Shell een belang van 30% in heeft, een boete van 1,5 miljard dollar moet betalen aan de Ijaw-bevolking in Nigeria.

Compensatie milievervuiling
Het geld is bedoeld ter compensatie voor de milieuvervuiling in de Niger-delta. Shell gaat de uitspraak eerst goed bestuderen, maar verwacht wel in hoger beroep te gaan.

Lang gevecht
De Ijaw-bevolking in het zuiden van Nigeria vecht al sinds 2000 voor compensatie voor de milieugevolgen van de zware olie-industrie in de regio. Het parlement van Nigeria had Shell eerder al gesommeerd een vergoeding te betalen, maar het olieconcern weigerde dat. Daarop stapte de Ijaw naar de rechter.

Aanslagen
De laatste maanden is het erg onrustig in de Niger-delta. Rebellen voeren de druk bij olieconcerns op door aanslagen te plegen. Verschillende olie-installaties zijn gedeeltelijk vernield. Ook zijn er onderaannemers van Shell ontvoerd in Nigeria.

Eerlijke verdeling
Het Afrikaanse land is de achtste olieproducent ter wereld, maar het volk leeft in armoede. De rebellen willen dat de olie-opbrengsten eerlijker worden verdeeld. Mede door de onrust is de olieprijs flink gestegen. Shell heeft zijn productie met bijna 500.000 vaten per dag moeten verminderen in Nigeria.
Check de datums, onderstreept.

Het lijkt wel alsof Shell e.a. haar handen in westerse onschuld wast, niet?

Als je maar weet wie je pappie is?

[ Bericht 3% gewijzigd door Yildiz op 24-02-2006 23:54:17 ]
  vrijdag 24 februari 2006 @ 23:55:29 #4
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_35463642
quote:
Ik laat mijn ondertitel glazen oog, wassen neus, wel even staan.
Ik ga het zo kijken, eerst even Supervulcano afkijken, inc. FEMA-praktijken, 'zeg even dat er niks aan de hand is, meneer de expert' en andere gevalletjes. En dat voor RTL!

Echt, ik zit die berichten eens na te lezen, die eerste van Trouw, en die laatste van RTL. Het lijkt wel een verdomd slechte B-film. Maar het is echt. Ongelooflijk.
pi_35463688
de dolllar valt, let maar op. Zeker nu Iran olievaten in euro's rekent.
Verdonk: we moet weer lachen om ons loonstrookje :')
Verdonk: niet links, ik ben niet rechts, maar recht door zee
journalist: niet scheel?
  vrijdag 24 februari 2006 @ 23:59:18 #6
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_35463761
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 23:56 schreef Tafkahs het volgende:
de dolllar valt, let maar op. Zeker nu Iran olievaten in euro's rekent.
En dankzij www.carlyle.com e.d. vallen wij net zo hard, zo niet, harder, mee. Nooit geweten dat die benzine in mijn brommer zoveel invloed kon hebben. Nooit.
pi_35463878
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 23:59 schreef Yildiz het volgende:

[..]

En dankzij www.carlyle.com e.d. vallen wij net zo hard, zo niet, harder, mee. Nooit geweten dat die benzine in mijn brommer zoveel invloed kon hebben. Nooit.
Beter dat het nu gebeurt en we geen concurrentie vormen voor lage lonen landen als India
  zaterdag 25 februari 2006 @ 00:04:45 #8
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_35463946
quote:
Op zaterdag 25 februari 2006 00:02 schreef Tafkahs het volgende:

[..]

Beter dat het nu gebeurt en we geen concurrentie vormen voor lage lonen landen als India
Ik zit me net te bedenken he. Zonder olie. Zonder stroom. Niks met de bus naar school, niks ff PC'tje aanzetten. Niks even mail checken. Niks even de koelkast aanzetten. Niks even 2x per week naar de supermarkt. Niks even 's avonds stappen.

Damn. En maar zeiken op andere culturen, dat heeft toch geen zin man. Of wel?
Ik bedoel, wat nou gelaatscan, wat nou biometrie in je paspoort, energie hebben we nodig om te overleven! Gewoon simpele electronen! Als we dat niet hebben, stort alles gewoon als een kaartenhuis in elkaar, en landen we voor de middeleeuwen, omdat niemand weet hoe we moeten jagen, laat staan dat er genoeg voedsel is...

[ Bericht 8% gewijzigd door Yildiz op 25-02-2006 00:15:01 ]
pi_35464182
En met wat Escher's neem ik afscheid van u:

Welterusten!
pi_35464217
quote:
Op zaterdag 25 februari 2006 00:12 schreef LodewijkNapoleon het volgende:
En met wat Escher's neem ik afscheid van u:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Welterusten!
O ja, Musharaf is geen vriend van mij
pi_35464243
quote:
Op zaterdag 25 februari 2006 00:04 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Ik zit me net te bedenken he. Zonder olie. Zonder stroom. Niks met de bus naar school, niks ff PC'tje aanzetten. Niks even mail checken. Niks even de koelkast aanzetten. Niks even 2x per week naar de supermarkt. Niks even 's avonds stappen.

Damn. En maar zeiken op andere culturen, dat heeft toch geen zin man. Of wel?
tuurlijk wel, er staat nu een nieuwe generatie nouveau riches op in India die straks ook allemaal in een SUV wil rijden. Wat denk jij dan?

Het stroomnet in Russische handen? Dacht het niet
  zaterdag 25 februari 2006 @ 00:18:05 #12
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_35464345
quote:
Op zaterdag 25 februari 2006 00:15 schreef Tafkahs het volgende:

[..]

tuurlijk wel, er staat nu een nieuwe generatie nouveau riches op in India die straks ook allemaal in een SUV wil rijden. Wat denk jij dan?

Het stroomnet in Russische handen? Dacht het niet
Ja, en die zijn ook flink aan het onderhandelen in Afrika, die weten wel dat daar olie zit, en hebben ondertussen al half Afrika in hun broekzak, omdat ze geen reet om ethiek geven. Geld voor olie, klaar. Maar dan moet dat geld wel voor 70% geinvesteerd worden in Chineese projectontwikkelaars. Wat nou vrije handel, Doei politieke correctheid, IMF, wereldbank, heel de handel.

Energie is een veeeeel groter wereldprobleem dan het midden-oosten, Iran / Irak, begin ik me langzaam maar zeker te beseffen. Het is een kwaad goed, met energievoorziening in eigen land zou het misschien goed kunnen gaan, maar dan gaat een Shell / Chevron / Exxon etc. over de kop...
  zaterdag 25 februari 2006 @ 00:25:55 #13
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_35464605
Wheh, kijk nu eens naar Talpa. Schitterend. Voor een paar euro vingerafdrukken van anderen dragen.
Op www.talpa.tv kan je het allemaal opnieuw bekijken.

[ Bericht 36% gewijzigd door Yildiz op 25-02-2006 00:31:02 ]
pi_35464625
quote:
Op zaterdag 25 februari 2006 00:25 schreef Yildiz het volgende:
Wheh, kijk nu eens naar Talpa. Schitterend. Voor een paar euro vingerafdrukken van anderen dragen.
Talpa
pi_35464743
The world is coming to an end.
pi_35464774
wat ben jij eigenlijk braaf, MrX
  zaterdag 25 februari 2006 @ 00:32:06 #17
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_35464799
quote:
Op zaterdag 25 februari 2006 00:26 schreef Tafkahs het volgende:

[..]

Talpa
Och, ze openen hun nieuws met 'big brother is watching you', de overheid maakt een database, en daar staat u ook in, ofzo. Dat haalt dat hele gebeuren tenminste een beetje uit het 'je bent paranoïde' sfeertje. En dat mag nu wel eens.
  zaterdag 25 februari 2006 @ 00:32:59 #18
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_35464827
quote:
Op zaterdag 25 februari 2006 00:30 schreef MrX1982 het volgende:
The world is coming to an end.
Als nederland geen stroom / olie meer heeft, dan wel ja. Gok ik.
pi_35464829
quote:
Op zaterdag 25 februari 2006 00:32 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Och, ze openen hun nieuws met 'big brother is watching you', de overheid maakt een database, en daar staat u ook in, ofzo. Dat haalt dat hele gebeuren tenminste een beetje uit het 'je bent paranoïde' sfeertje. En dat mag nu wel eens.
Als ze nou gewoon Nawijn in een real-life soap zouden uitzenden, dan keek ik wel.. Pberends trouwens ook
  zaterdag 25 februari 2006 @ 00:36:21 #20
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_35464940
quote:
Op zaterdag 25 februari 2006 00:32 schreef Tafkahs het volgende:

[..]

Als ze nou gewoon Nawijn in een real-life soap zouden uitzenden, dan keek ik wel.. Pberends trouwens ook
Ik kijk voor het eerst NSE, nu. Ik ben benieuwd, ik zapte net langs vanaf RTL7, via Talpa, en toen viel die vingerafdruk mij op. Je kon met n setje voor n paar euro iemands vingerafdruk jatten, van een blikje cola, bijvoobeeld, denk ik dan. En die dan op je eigen vinger plakken, ofzo.

Maar ik weet het niet zeker, het zal zo nog wel een keer voorkomen.
pi_35464960
quote:
Op zaterdag 25 februari 2006 00:32 schreef Yildiz het volgende:
Als nederland geen stroom / olie meer heeft, dan wel ja. Gok ik.
Zo snel zal het toch wel niet gaan.

Met deze geruststellende woorden neem ik afscheid. Mocht de olie morgen op zijn.

Vaarwel en tot op het slagveld .
quote:
Everyone has his day and some days last longer than others.
pi_35465013
quote:
Op zaterdag 25 februari 2006 00:36 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Ik kijk voor het eerst NSE, nu. Ik ben benieuwd, ik zapte net langs vanaf RTL7, via Talpa, en toen viel die vingerafdruk mij op. Je kon met n setje voor n paar euro iemands vingerafdruk jatten, van een blikje cola, bijvoobeeld, denk ik dan. En die dan op je eigen vinger plakken, ofzo.

Maar ik weet het niet zeker, het zal zo nog wel een keer voorkomen.
lijkt me wel geil eigenlijk, om met een soort van handschoentjes iemand anders gewoon helemaal te fucken
  zaterdag 25 februari 2006 @ 00:39:19 #23
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_35465021
quote:
Op zaterdag 25 februari 2006 00:37 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Zo snel zal het toch wel niet gaan.
Zo dacht men ook met de invoering van de postcode. We kunnen nu niet meer zonder.
quote:
Met deze geruststellende woorden neem ik afscheid. Mocht de olie morgen op zijn.

Vaarwel en tot op het slagveld .
[..]
Goede poging, weltrusten.
  zaterdag 25 februari 2006 @ 00:40:08 #24
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_35465049
quote:
Op zaterdag 25 februari 2006 00:38 schreef Tafkahs het volgende:

[..]

lijkt me wel geil eigenlijk, om met een soort van handschoentjes iemand anders gewoon helemaal te fucken
Ze zullen zometeen wel zeggen waar ze het vandaan halen, dat setje. Ik zit nu bij 10 minuut 10.
Van het Talpa nieuws van vandaag dus.

Ho, het begint op 10.40. *kijkt.
pi_35465069
quote:
Op zaterdag 25 februari 2006 00:39 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Zo dacht men ook met de invoering van de postcode. We kunnen nu niet meer zonder.
[..]

Goede poging, weltrusten.
schuld van rechts Frankrijk he
  zaterdag 25 februari 2006 @ 00:49:01 #26
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_35465300
handleiding: (transcriptie direct van het Talpa nieuws, so sue me)

http://www.talpa.tv/web/show?id=54585&aflid=3984&cfe=177701&ff=177701&progid=18

bij 12.00 ongeveer
- je koopt 2 componenten kunsthars, dat verwarm je
- dat doe je dan op de vingertop waar je een afdruk van wilt hebben (bummer)
- dat laat je dan een tijdje zitten, dan haal je het eraf en dan smeer je het in met acrylverf, 4 á 5 laagjes
- dat trek je eraf, en dan heb je een heel goed lijkend afdrukje van iemand zijn vinger, die je vervolgens zelf op je eigen vingers kunt plakken, waarmee je dus sporen kunt achterlaten van iemand waar je sporen zou willen achterlaten, of gebouwen in zou kunnen... tot 13minuut 00.

( Zal vast wel niet helemaal waar zijn, en het grote probleem is natuurlijk die vingerafdruk te verkrijgen, maar daar moet bijvoorbeeld met een colablikje en wat talkpoeder en een kwastje vast wel wat op te vinden zijn. red. )

[..]

Dan gaan ze het vervolgens (das goed) hebben over dat de RFID afgeluisterd kan worden. Dat klopt, het is nu een passieve chip, die elke seconde uitzend, bijvoorbeeld. Met een batterij gaat ie 5 tot 8 jaar mee, ongeveer.

En ik ga ook pitten, later.
  zaterdag 25 februari 2006 @ 00:50:18 #27
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_35465328
quote:
Op zaterdag 25 februari 2006 00:40 schreef Tafkahs het volgende:

[..]

schuld van rechts Frankrijk he
Ik hou niet zo van wijzen, of liegen. Maar dat is mens eigen. Ik heb erop zitten broeden, en zal het morgen eens in WFL plaatsen, ofzo.

Geweldige post, trouwens:
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 23:37 schreef maartena het volgende:

[..]

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Want..... Nederlanders doen natuurlijk niet mee aan "primitief pimpgedrag" ofzo?

pi_35465548
quote:
Op zaterdag 25 februari 2006 00:50 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Ik hou niet zo van wijzen, of liegen. Maar dat is mens eigen. Ik heb erop zitten broeden, en zal het morgen eens in WFL plaatsen, ofzo.

Geweldige post, trouwens:
[..]
Mwoa, laat maar, ik heb er geen bron voor, het is zo'n 'weet' dingetje zeg maar.
Iemand anders heeft het al voor me opgeschreven, maar dat kan ik hier natuurlijk niet zomaar plaatsen
  zaterdag 25 februari 2006 @ 01:01:58 #29
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_35465666
quote:
Op zaterdag 25 februari 2006 00:57 schreef Tafkahs het volgende:

[..]

Mwoa, laat maar, ik heb er geen bron voor, het is zo'n 'weet' dingetje zeg maar.
Iemand anders heeft het al voor me opgeschreven, maar dat kan ik hier natuurlijk niet zomaar plaatsen
Ik kan er geen chocola van maken. trusten
pi_35465707
quote:
Op zaterdag 25 februari 2006 01:01 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Ik kan er geen chocola van maken. trusten
Goedzo
  zaterdag 25 februari 2006 @ 06:02:32 #31
93744 Finder_elf_towns
Sterf nu en vloek tevergeefs
pi_35469290
Hier wil je toch niet zijn?
  zaterdag 25 februari 2006 @ 06:05:01 #33
93744 Finder_elf_towns
Sterf nu en vloek tevergeefs
pi_35469294
quote:
Op zaterdag 25 februari 2006 06:03 schreef ilona-scuderia het volgende:
Hier wil je toch niet zijn?
Niet
pi_35469299
quote:
Op zaterdag 25 februari 2006 06:05 schreef Finder_elf_towns het volgende:

[..]

Niet
Ja, wie wil hier nou zijn
  zaterdag 25 februari 2006 @ 06:10:44 #35
104871 remlof
Europees federalist
pi_35469306
quote:
Op zaterdag 25 februari 2006 06:06 schreef ilona-scuderia het volgende:

[..]

Ja, wie wil hier nou zijn
ik niet!
pi_35469996
hell, ik wil er niet eens zijn, maar toch maken we er het beste maar van
  zaterdag 25 februari 2006 @ 10:53:22 #37
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_35470890
quote:
Minister Donner van Justitie heeft een rap gemaakt. Dit weekend zal hij het lied naar buiten brengen. Het gaat over softdrugs. De minister is hier een verklaard tegenstander van.
Gaan Donner en Leers net eindigen als Tupac en Notorious BIG?
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_35471008
quote:
Op zaterdag 25 februari 2006 10:53 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Het CDA wordt nog populair zo
pi_35472031
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  zaterdag 25 februari 2006 @ 11:49:49 #40
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_35472055
quote:
Op zaterdag 25 februari 2006 10:53 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Ik heb ooit in een ver verlede softdrugs gebruikt, en ik hou van Jay-Z en Linkin Park.
Ben ik nu goed of slecht?
  zaterdag 25 februari 2006 @ 11:50:05 #41
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_35472060
quote:
Op zaterdag 25 februari 2006 11:49 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Ik heb ooit in een ver verlede softdrugs gebruikt, en ik hou van Jay-Z en Linkin Park.
Ben ik nu goed of slecht?
sarcasme.
  zaterdag 25 februari 2006 @ 12:16:56 #42
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_35472676
Ik wíl niet eens dat ik me hierover druk moet maken, maar blijkbaar gaan mensen zichzelf bevredigen als ze anderen kunnen opleggen om een gelaatscan af te staan om die in een gigantische database te dumpen, welke deels op USB-sticks passen die wel eens de neiging hebben om 'kwijt' te raken.
  zaterdag 25 februari 2006 @ 12:17:33 #43
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_35472693
quote:
Op zaterdag 25 februari 2006 12:16 schreef Yildiz het volgende:
Ik wíl niet eens dat ik me hierover druk moet maken, maar blijkbaar gaan mensen zichzelf bevredigen als ze anderen kunnen opleggen om een gelaatscan af te staan om die in een gigantische database te dumpen, welke deels op USB-sticks passen die wel eens de neiging hebben om 'kwijt' te raken.
Guess I'm just a sick sick bastard.
pi_35473670
Rotterdam meest kindonvriendelijk
quote:
In grote steden woont ruim 60 procent van de jongeren in achterstandswijken, terwijl het landelijk gemiddelde bijna zestien procent is.
Frankrijk komt naar je toe in de toekomst!
pi_35473741
quote:
Amerikaans geluk is politiek gekleurd

WASHINGTON – Het is maar dat u het weet: hoe rechtser u bent, hoe gelukkiger. In Amerika althans. Volgens het Amerikaanse onderzoeksbureau Pew Research Center staan conservatieven in de VS door de bank genomen blijer in het leven dan hun progressieve buren. En dat komt echt niet alleen omdat Republikeinen gemiddeld wat beter in de slappe was zitten. Ook de doorsnee arme Republikein is een gelukkiger mens dan een Democratische minderbedeelde, zo blijkt. Al sinds het bureau mensen opbelt om hen te vragen naar hun geluksgevoel - vanaf 1972 - blijken Republikeinen vaker te antwoorden dat ze 'heel gelukkig' zijn. Maar de kloof is nu wel behoorlijk groot, en breder dan tijdens de regering van Bush sr. bijvoorbeeld.

Ja, het is lachen voor de conservatieven, kraaide de rechtse ideoloog George Will deze week in een opiniërend artikel. Natúúrlijk weet hij waar de grotere blijmoedigheid vandaan komt: conservatieven verlaten zich niet op de overheid maar maken hun eigen geluk. De linkse jongens en meisjes maken zich bovendien te druk over uitlaatgassen, commercialisering, schaalvergroting en al die andere irritante bijverschijnselen van welvaart om echt te kunnen genieten van het leven. Aldus Will.

Afgaande op het onderzoek van Pew luiden de vuistregels voor een leven van welbehagen in de VS als volgt: hoe gezonder, hoe zonniger, hoe rijker, hoe kerkser, hoe gelukkiger. Wie zijn kansen op geluk wil verhogen, moet in het zuiden van de VS gaan wonen, vaak naar de kerk gaan, trouwen, onthaasten, gezond eten, bewegen en vooral blijven leven. Want het geluk blijkt te stijgen met de jaren.

Kinderen vergroten het geluksgevoel niet, een hoger jaarinkomen wel. Alhoewel dat laatste ook weer betrekkelijk is. Amerika is als geheel rijker geworden de afgelopen jaren, maar niet gelukkiger.

De helft van de Amerikanen blijkt 'behoorlijk gelukkig', 34 procent 'heel gelukkig'. Dat lijkt misschien erg veel. Maar op de internationale meetlat van geluk van onze eigen geluksprofessor Ruut Veenhoven scoren de VS (7,4) nog altijd net iets lager dan Nederland (7,6). Denen zijn volgens zijn wereldwijde vergelijking uit 2004 het meest tevreden met hun leven, Tanzanianen het minste.

De ongelukkigste Amerikanen zijn arme, zwarte, alleenstaande ouders met minderjarige kinderen.
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
  zaterdag 25 februari 2006 @ 13:10:25 #46
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_35473998
De rap van Donner zonet op tv2, tussen de olympische sporten door.

Ik hoorde op de radio ook iets over Verdonk en haar pleidooi dat bedrijven meer allochtonen in dienst moeten nemen. Heeft iemand een bron?
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_35474043
quote:
Op zaterdag 25 februari 2006 12:59 schreef RichardQuest het volgende:
Amerikaans geluk is politiek gekleurd
Overigens is een hoger IQ ook vaak aanleiding voor minder geluk.
Jaja...
pi_35474271
quote:
Op zaterdag 25 februari 2006 13:12 schreef Tybris het volgende:

[..]

Overigens is een hoger IQ ook vaak aanleiding voor minder geluk.
Bedoel je hoogbegaafdheid of bovengemiddeld?
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
pi_35474374
Demonstratie Vrije meningsuiting 25 feb.2006 13.00 AMSTERDAM
quote:
Op 25 februari vond eerder een demonstratie plaats. De staking. Deze vond plaats op 25 (en 26) februari 1941. Er hoeft niet worden uitgelegd waar dat om ging.
. Temig.
pi_35474601
Is het nou echt leuk, om als moderator bedplassers van het niveau SCH en Mccarthy als handenbinders te hebben?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')