abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 24 februari 2006 @ 18:50:01 #51
27257 qwerty_x
Tudo jóia !!
pi_35452863
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 18:49 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Het lijkt me beter te kijken naar persoonlijke achtergrond en mentaliteit, dan nationaliteit.
wijze woorden !
zonnig Brasil
  vrijdag 24 februari 2006 @ 18:52:38 #52
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_35452935
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 18:42 schreef qwerty_x het volgende:
in dat geval: een mexicaan is dus niet-westers en een noordamerikaan (wonend aan de grens) wel ?
Sterker nog:

De 15 miljoen Mexicanen die in de VS wonen en een Amerikaans paspoort hebben zijn "Westers" volgens deze definitie. Er wonen ook nog eens zo'n 15 miljoen Mexicanen zonder Amerikaans paspoort, en die zijn dan weer "Niet Westers"

In California, een staat met 35 miljoen inwoners, spreekt 40% Spaans.

De Verenigde Staten hebben overigens geen officiele landstaal.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_35452946
quote:

[..]

Kinderbijslag voor dertien kinderen in Marokko. Hoe controleer je dat in een land zonder serieuze burgelijke stand?
Dat hoef je niet te controleren. Een blik op de site van de svb leert ons het volgende :

U krijgt kinderbijslag als u in Nederland woont of werkt. De kinderbijslag is voor kinderen tot 18 jaar en u ontvangt dit na afloop van ieder kwartaal.
Honey ! Take me drunk, i am home !
  vrijdag 24 februari 2006 @ 18:56:23 #54
27257 qwerty_x
Tudo jóia !!
pi_35453072
kunnen we nu dus concluderen dat Wilders' plannen op nix zijn gebaseerd ?
zonnig Brasil
  vrijdag 24 februari 2006 @ 18:59:49 #55
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_35453201
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 18:45 schreef PJORourke het volgende:
Mexicanen komen uit de christelijke traditie en integreren prima.
Wat is jouw definitie van integratie?

In California zijn ze ongeveer zo geintergreerd:

- Ze spreken hier gewoon spaans.
- Ze hebben hun eigen spaanstalige radio en tv stations.
- Ze hebben hun eigen spaanstalige kerken.
- Ze hebben hun eigen spaanse wijken, en soms zelfs complete steden. (Santa Ana, mijn buurstad is 90% Mexicaans)
- Ze hebben hun eigen feestdagen, zoals de Mexicaanse revolutie, Cinqo de Mayo, het Feest van de Dood, etc.
- Ze hebben hun eigen tradities, hun eigen normen en waarden, en hun eigen manier van zaken doen.
- Er zijn veel Mexicaanse gangs die voor problemen zorgen.
- Er zijn complete Mexicaanse drugscartels die drugs smokkelen over de grens.
- Er vinden steeds meer Mexicaanse eermoorden plaats, en driveby shootings komen steeds meer voor.

Volgens mij is het enige verschil met de Turken en Marokkanen in Nederland dat zij in plaats van het Christendom, de Islam aanhouden, EN dat de Amerikanen deze immigranten groeperingen als volledige burgers accepteren.

Als je de Mexicanen in Amerika als geintegreerd beschouwd, zijn de Turken en Marokkanen in Nederland ook geintegreerd. We hebben immers een artikel 1 in de grondwet dat vrijheid van Godsdienst garandeerd, dus dat kun je ook niet als defenitie voor "geintegreerd" gebruiken.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  vrijdag 24 februari 2006 @ 19:03:40 #56
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_35453332
quote:
Kinderbijslag voor dertien kinderen in Marokko. Hoe controleer je dat in een land zonder serieuze burgelijke stand?
Amerika heeft ook geen burgerlijke stand. En zodra Mexicanen hier hun Social Security Check ontvangen van de regering als ze werkloos zijn, is het eerste wat ze doen naar de eerste de beste Western Union stappen om geld over te maken naar hun familie in Mexico.

Dat is hier dus niet anders.

Je kunt je klok erop gelijk zetten.... als de Social Security weer uitbetaald, staan er rijen bij de Western Union kantoren.
-
pi_35453408
Maartena, reageer is op m'n post. Dank je.
  vrijdag 24 februari 2006 @ 19:12:00 #58
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_35453606
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 18:49 schreef gelly het volgende:
Ja, en Vlaams is ook Nederlands. Je punt was dat Mexicanen zich zo voorbeeldig aanpassen in de VS en dat men in de VS geen enkele moeite met Mexicanen heeft. Dat getuigt van een enorm gebrekkig inzicht en kennis.
Nee, mijn punt was dat Mexicanen zich hier prima aanpassen. Jij haalt de VS er bij.
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
  vrijdag 24 februari 2006 @ 19:16:45 #59
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_35453763
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 18:40 schreef DaveM het volgende:
Mensen met (verre) Europese wortels.
Wiens voorouders nog deel uitmaakten van de Kelten, Germanen, Franken enz.
Dus hiermee maak je een duidelijk verschil tussen "zwart" en "blank"?

En kun jij me uitleggen waarom een zwarte Amerikaan die al sinds 6 generaties in de Verenigde Staten woont, alleen nog maar Engels spreekt, geboren is als een Amerikaan, niet westers zou zijn?

Overigens is het ook nog eens zo dat Turken meer Europese wortels hebben dan wortels in het Midden Oosten. Turkije is voornamelijk vanuit het westen bevolkt, in eerste instantie door de Grieken, later door het Romeinse Rijk. Als je kijkt naar de genetische afkomst, dan hebben ze meer overeenkomst met hun buren de Grieken dan met hun andere buren in het Midden Oosten.
-
  vrijdag 24 februari 2006 @ 19:17:34 #60
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_35453792
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 19:12 schreef PJORourke het volgende:
Nee, mijn punt was dat Mexicanen zich hier prima aanpassen. Jij haalt de VS er bij.
Heb jij bronnen waarom Mexicanen zich in Nederland beter zouden aanpassen dan in de VS?
-
  vrijdag 24 februari 2006 @ 19:18:43 #61
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_35453829
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 19:17 schreef maartena het volgende:
Heb jij bronnen waarom Mexicanen zich in Nederland beter zouden aanpassen dan in de VS?
bronnen niet. Maar ik denk dat het argument "birds of a feather..." op gaat.
  vrijdag 24 februari 2006 @ 19:23:49 #62
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_35453967
Waar het echt, even zonder om eromheen te draaien, op neerkomt, zijn natuurlijk de landen Marokko en Turkije. Maar dat is hypocriet om dat te beweren.

So I did.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  vrijdag 24 februari 2006 @ 19:24:39 #63
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_35453993
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 19:23 schreef Yildiz het volgende:
Waar het echt, even zonder om eromheen te draaien, op neerkomt, zijn natuurlijk de landen Marokko en Turkije. Maar dat is hypocriet om dat te beweren.

So I did.
Niet alleen. Ook Irak, Iran, Egypte, Tunesie etc.
  vrijdag 24 februari 2006 @ 19:26:54 #64
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_35454048
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 19:24 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Niet alleen. Ook Irak, Iran, Egypte, Tunesie etc.
Antillen, Pakistan en Afghanistan. En dan heb je wel zo'n beetje waar het de meesten om gaat, in de definitie 'niet Westers'. Daarmee bedoeld men: 'niet aangepast aan onze maatstaven, volgens onze mening'. Nu kan ik wel heel ethisch gaan doen dat de Westerse wereld komt uit de G8, 'de commonwealth', de Engels sprekende landen, en landen met cultuur wat ons aanstaat, maar dat doe ik niet. Misschien straks, eerst het topic doorlezen.

Edit: formeel, netjes en hypocriet gezien is het het volgende:
quote:
Westerse allochtoon
Allochtoon met als herkomstgroepering een van de landen in de werelddelen Europa (excl. Turkije), Noord-Amerika en Oceanië of Indonesië of Japan.

Op grond van hun sociaal-economische en sociaal-culturele positie worden allochtonen uit Indonesië en Japan tot de westerse allochtonen gerekend. Het gaat vooral om mensen die in het voormalig Nederlands-Indië zijn geboren en werknemers van Japanse bedrijven met hun gezin.
quote:Niet-westerse allochtoon
Allochtoon met als herkomstgroepering een van de landen in de werelddelen Afrika, Latijns-Amerika en Azië (excl. Indonesië en Japan) of Turkije.
Hey, apart, Bali is zo ineens westerse wereld. En Zuid-Korea niet. En Hong Kong ook niet. Best vreemd.

En, zou Fiji dan ook bij de westerse wereld horen? Ja toch?

[ Bericht 7% gewijzigd door Yildiz op 24-02-2006 19:36:17 ]
pi_35454227
quote:
Volgens de oorspronkelijke betekenis heeft het Westen betrekking op West-Europa en haar genealogische en filosofische erfgenamen in voornamelijk West-Europa, Noord-Amerika, Zuid-Amerika en Oceanië.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Westerse_wereld
"Relativity applies to physics, NOT ETHICS."
  vrijdag 24 februari 2006 @ 19:37:53 #66
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_35454394
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 19:18 schreef PJORourke het volgende:
bronnen niet. Maar ik denk dat het argument "birds of a feather..." op gaat.
Ik kan je wel een verklaring geven, en ik denk dat je die zelf ook wel kan bedenken trouwens..... Integratie komt in aantallen. Hoe groter de groep die aan eigen normen en waarden vasthoudt, hoe moeilijker een integratie.

De moslim bevolking in de VS is eigenlijk maar heel erg klein, en ze zijn ook nog eens heel erg verspreid. Ze passen heel goed in de Amerikaanse maatschappij, spreken goed Engels, sturen hun kinderen naar een Engelse school. De Mexicanen zitten voornamelijk op een kluitje in de grote steden, willen hun eigen scholen en verenigingen, eigen kerken etc.

Draai die twee groepen eens om in Nederland? Er zijn maar een kleine hoeveelheid Mexicanen in Nederland, dus passen ze zich beter aan. Er zijn echter veel grotere groepen Turken en Marokkanen in Nederland, en dus weten ze veel beter hun eigen cultuur vast te houden.

Wat krijg je als je een druppel blauw gooit in de rode verf? Nauwelijks verschil.
Wat krijg je echter als je 10% blauw en 90% rood mixed? Inderdaad, het word al wat paarser....

De Islam heeft er echt helemaal NIETS mee te maken. Godsdienst zowiezo niet. In de VS trekken de Mexicanen bij elkaar in dezelfde wijken, in Nederland trekken Turken en Marokkanen bij elkaar in dezelfde wijken.

De overeenkomsten zijn een STUK groter dan je denkt.....
-
  vrijdag 24 februari 2006 @ 19:40:30 #67
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_35454481
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 19:23 schreef Yildiz het volgende:
Het gaat Wilders voornamelijk om Islamieten. Waar ze precies vandaan komen is hem om het even, maar om ze maar even "niet westers" te noemen is dan wel zo gemakkelijk.
-
  vrijdag 24 februari 2006 @ 19:41:36 #68
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_35454523
maartena, ik waardeer je toewijding om hier te berichten vanuit Californië echt, dat mag wel eens gezegd worden.
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 20:07 schreef qwerty_x het volgende:

[..]

deze begrijp ik even niet
Hier als in hier op het forum over het algemeen. Dat hij, terwijl hij in Californië woont, de moeite neemt om op een Nederlands forum te posten. Dat waardeer ik.
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 19:40 schreef maartena het volgende:

[..]

Het gaat Wilders voornamelijk om Islamieten. Waar ze precies vandaan komen is hem om het even, maar om ze maar even "niet westers" te noemen is dan wel zo gemakkelijk.
Ik noem dat haast dehumanisering. Vroeger, 10 jaar geleden noemden we de mensen in Irak soldaten van Saddam, of de vijand. Sinds een tijdje heb ik echter het idee dat sindsdien ze terroristen genoemd worden, het een stuk makkelijker is voor de menselijke geest om ze om te brengen. Ik denk dat dat te maken heeft met de associaties met de laatste 3 grote aanslagen, ook al is er totaal geen verband tussen 9/11 en Irak. Noem ze beiden terroristen, en de rest gaat vanzelf. Maar dat is heel erg offtopic.

edit:
On topic: natuurlijk frauderen Marokkanen met kinderbijslag, hebben ze voor miljoenen gedaan. Een dokter 100 gulden betalen, om een verklaring te krijgen dat je er weer een kindje bij hebt, en omdat je dan vroeger gewerkt had in NL, ofzo, kreeg je geld.
Maar dat is nu dus echt niet meer zo, daar hebben we van geleerd, en kan dus niet meer als 'excuus' worden gebruikt. Mijn instelling is, als de mogelijkheid er is, gebeurd het. Als het mogelijk is om als ambtenaar te frauderen gaat het ook gebeuren. Ik noem een Bram 'ik zei nog zo, geen bonnetje' Peper. Als de mogelijkheid bestaat om prijsafspraken te maken, gaat het gebeuren. Ik noem een bouwgilde, een bouwfraude.
'Want mensen, als we te laag gaan zitten in de prijs, hebben we geen geld meer over voor kwaliteit en innovatie in de bouw'.
Vroeger trapte men hierin, maar nu de woorden kwaliteit en innovatie zijn vervangen door een maybach en huisje in de costa, gaat men daar terecht anders over denken. Een mens is naar mijn mening niet per definitie goed of slecht. Het zal er altijd tussenin hangen, en de omgeving heeft heel veel invloed. Als je altijd aangewezen wordt als 'oh, jullie zullen het wel weer gedaan hebben' kan ik me voorstellen dat er mensen zijn die zich aangesproken voelen met die jullie, en daarmee vervolgens niet zoveel waarde er meer aan hechten om wat te stelen, bijvoorbeeld. Waarmee ze wellicht onbedoeld de vicieuze cirkel doorhalen. Waar dat stopt? Weet ik veel.

[ Bericht 40% gewijzigd door Yildiz op 24-02-2006 20:08:48 ]
  vrijdag 24 februari 2006 @ 20:07:08 #69
27257 qwerty_x
Tudo jóia !!
pi_35455373
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 19:41 schreef Yildiz het volgende:
maartena, ik waardeer je toewijding om hier te berichten vanuit Californië echt, dat mag wel eens gezegd worden.
deze begrijp ik even niet
zonnig Brasil
  vrijdag 24 februari 2006 @ 20:08:15 #70
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_35455417
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 19:37 schreef maartena het volgende:
Ik kan je wel een verklaring geven, en ik denk dat je die zelf ook wel kan bedenken trouwens..... Integratie komt in aantallen. Hoe groter de groep die aan eigen normen en waarden vasthoudt, hoe moeilijker een integratie.

De moslim bevolking in de VS is eigenlijk maar heel erg klein, en ze zijn ook nog eens heel erg verspreid. Ze passen heel goed in de Amerikaanse maatschappij, spreken goed Engels, sturen hun kinderen naar een Engelse school. De Mexicanen zitten voornamelijk op een kluitje in de grote steden, willen hun eigen scholen en verenigingen, eigen kerken etc.

Draai die twee groepen eens om in Nederland? Er zijn maar een kleine hoeveelheid Mexicanen in Nederland, dus passen ze zich beter aan. Er zijn echter veel grotere groepen Turken en Marokkanen in Nederland, en dus weten ze veel beter hun eigen cultuur vast te houden.

Wat krijg je als je een druppel blauw gooit in de rode verf? Nauwelijks verschil.
Wat krijg je echter als je 10% blauw en 90% rood mixed? Inderdaad, het word al wat paarser....

De Islam heeft er echt helemaal NIETS mee te maken. Godsdienst zowiezo niet. In de VS trekken de Mexicanen bij elkaar in dezelfde wijken, in Nederland trekken Turken en Marokkanen bij elkaar in dezelfde wijken.

De overeenkomsten zijn een STUK groter dan je denkt.....
Dat is precies wat ik bedoelde, alleen is de fundamentalistische component van de Mexicanen er niet, en is er een stuk minder cultuurrelativisme in de VS. Rellen om cartoons, kan jij je dat onder Mexicanen voorstellen?
  vrijdag 24 februari 2006 @ 20:17:02 #71
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_35455716
Ken je het woord gringo?
pi_35455807
-----------------------------
De CBS-definities rammelen langs alle kanten.
Poetin wordt westers genoemd en Gullit nietwesters.
  vrijdag 24 februari 2006 @ 20:23:20 #73
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_35455935
Rusland is echt niet westers nee.
  vrijdag 24 februari 2006 @ 20:31:34 #74
27257 qwerty_x
Tudo jóia !!
pi_35456208
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 20:17 schreef Yildiz het volgende:
Ken je het woord gringo?
ja, ik ben er zelf eentje
hoezo ?
zonnig Brasil
  vrijdag 24 februari 2006 @ 20:44:21 #75
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_35456723
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 20:31 schreef qwerty_x het volgende:

[..]

ja, ik ben er zelf eentje
hoezo ?
  vrijdag 24 februari 2006 @ 20:49:35 #76
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_35456931
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 20:08 schreef PJORourke het volgende:
Dat is precies wat ik bedoelde, alleen is de fundamentalistische component van de Mexicanen er niet, en is er een stuk minder cultuurrelativisme in de VS. Rellen om cartoons, kan jij je dat onder Mexicanen voorstellen?
Nee. Maar dat neemt niet weg dat erg geen sociale problemen zijn. Zo kunnen zwarte Amerikanen en mexicaanse Amerikanen elkaar niet uitstaan. D.w.z. niet in de normale omgangswereld, maar er heerste een enorme rivaliteit tussen Zwarte gangs en Latino gangs. Vroeger had je de Bloods en de Crips, nu heb je dus gang wars tussen zwarten en latinos.

En ja, daar vallen maandelijks.... ik zou zelfs durven zeggen wekelijks.... meer doden mee dan welke die cartoonrellen hebben veroorzaakt.

Ik vind die hele cartoon rellen pure onzin, en het is gewoon overduidelijk dat moslims hier een kans hadden om een brug te bouwen met het westen en een dialoog aan te gaan met het westen over deze cartoons.... Maar in plaats daarvan kiezen ze ervoor ambassades in de fik te steken, priesters te vermoorden, etc, en voor dat soort geneuzel heb ik enorm weinig respect.

Maar ik denk dat die cartoonrellen enigzins los staan van de integratie en immigratie politiek. In Los Angeles hadden we in 1994 ook de rassenrellen die aan 59 mensen het leven heeft gekost, en net als deze cartoon rellen was er een "trigger" die de boel liet ontploffen. De rellen verspreidden zich al vrij snel naar Detroit en Atlanta, en voor je het wist waren er net als in Frankrijk over de gehele VS overal opstootjes en rellen, maar geen zo erg als die in Los Angeles.

Ik ben nog steeds van mening dat als een bepaalde groepering in een hoek word gedrukt (en ik denk dat we dat niet kunnen ontkennen in Europa mbt tot de moslims, zie de invoering van de hoofddoekjes wet in Frankrijk bijvoorbeeld) dat op een gegeven moment de druk niet meer op de pan kan worden gehouden en het deksel eraf vliegt.

En dan maakt het niet meer uit of het Mohamed met een bom op z'n kop is, Bloody Sunday in Londonderry, de ruige behandeling van Rodney King door de LAPD, of de geelectrocuteerde crimineeltjes in parijs......

Op een gegeven moment botsen verschillende culturen, en de hoofdoorzaak is dat beide partijen de andere partij niet accepteren. En als we daar niet naar streven, dan gaat het ongeheid WEER mis, en word de kloof nog verder opengespleten.
-
  vrijdag 24 februari 2006 @ 20:52:51 #77
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_35457050
Die cartoonrellen hebben alles te maken met integratie en immigratie want ze zijn opgeklopt door een Deense imams die met een mapje "dagelijkse beledigingen uit Denemarken" zijn gaan touren in het Midden-Oosten. Zonder die imams was er geen rel geweest. Er is dus duidelijk een vijfde colonne aan het opereren.
  vrijdag 24 februari 2006 @ 20:53:01 #78
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_35457056
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 20:17 schreef Yildiz het volgende:
Ken je het woord gringo?
"Gringo is een term die in Spaans- en Portugeessprekende landen wordt gebruikt om een inwoner van de Verenigde Staten mee aan te duiden. Afhankelijk van de context kan het een negatieve connotatie hebben. De vrouwelijke versie van gringo is gringa.

De precieze betekenis hangt van de plaats af. In Mexico en Centraal-Amerika wordt het vrijwel alleen gebruikt voor Amerikanen, terwijl in Brazilië en Argentinië alle buitenlanders gringo's genoemd worden."

http://nl.wikipedia.org/wiki/Gringo_%28scheldwoord%29

Voor Argentijnen ben ik dus een Gringo.
Voor Tacovreters Mexicanen ben ik geen Gringo.
Echter, vanaf 3 Maart ben ik echter wel weer een Gringo voor Mexicanen.
-
  vrijdag 24 februari 2006 @ 20:56:16 #79
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_35457170
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 20:44 schreef Yildiz het volgende:
Klopt hoor. Qwerty_x is een Nederlander die in Brazilië woont. En voor Brazilianen zijn alle buitenlanders "Gringo's" dus ook Qwerty_x.

-
  vrijdag 24 februari 2006 @ 20:56:35 #80
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_35457179
Ik zit nu n film te kijken hé. En ik bedacht me ineens, totaal ironisch.
Los Angeles.
San Diego.
Dat klinkt niet echt Engels. Sterker nog, eerder Spaans.
  vrijdag 24 februari 2006 @ 21:02:47 #81
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_35457372
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 20:56 schreef Yildiz het volgende:
Ik zit nu n film te kijken hé. En ik bedacht me ineens, totaal ironisch.
Los Angeles.
San Diego.
Dat klinkt niet echt Engels. Sterker nog, eerder Spaans.
San Fransisco.
Santa Cruz.
Las Vegas.
Santa Fe.

etc...

klopt. Tot 1848 was California ook Mexicaans gebied.

Je hebt verder over de gehele Verenigde Staten plaatsnamen uit Europese talen. In Louisiana zie je met regelmaat Franse plaatsnamen, in Michigan kun je Nederlandse plaatsnamen vinden, in diverse andere gebieden kun je nog Duitse, Italiaanse, Noorse, Zweedse, en andere plaatsnamen vinden, en uiteraard ladingen met Engelse. Er zijn trouwens ook veel Indiase plaatsnamen die zijn blijven bestaan. Zoals Chicago. Milwaukee. Seattle, Missisipi, Potomac.....
-
pi_35457539
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 19:16 schreef maartena het volgende:

[..]

Dus hiermee maak je een duidelijk verschil tussen "zwart" en "blank"?

En kun jij me uitleggen waarom een zwarte Amerikaan die al sinds 6 generaties in de Verenigde Staten woont, alleen nog maar Engels spreekt, geboren is als een Amerikaan, niet westers zou zijn?
In principe zijn delen van de Afro-Afrikaanse gemeenschap ook Westers (ik heb het over de Oprah's en Condoleeza's en niet over de gemiddelde rapper), daar heb je gelijk in.
Ik had niet aan deze groep gedacht (en Geert Wilders waarschijnlijk ook niet).

Maar als je met alle uitzonderingsgevallen rekening moet houden kun je natuurlijk nooit een standpunt innemen, dus ik vind dit eigenlijk een beetje gemiereneuk. (niet persoonlijk bedoeld hoor )
pi_35457645
Dus je bent gewoon een dom racistje.
pi_35457931
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 21:08 schreef DaveM het volgende:

[..]

In principe zijn delen van de Afro-Afrikaanse gemeenschap ook Westers (ik heb het over de Oprah's en Condoleeza's en niet over de gemiddelde rapper), daar heb je gelijk in.
Quatsch...
De gemiddelde zwarte of blanke amerikaanse rapper is net zo amerikaans als Oprah.
Verschillen in huidskleur/ras en sociale status hoort bij Amerika, dus westers..
pi_35458045
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 21:11 schreef gelly het volgende:
Dus je bent gewoon een dom racistje.
Schrijf ik net dat ik ook zwarte Afrikanen als Westerling zie, weet jij geen beter antwoord dan het R-woord.
pi_35458129
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 21:22 schreef DaveM het volgende:

[..]

Schrijf ik net dat ik ook zwarte Afrikanen als Westerling zie, weet jij geen beter antwoord dan het R-woord.
Kerel, het feit alleen al dat je onderscheid maakt tussen een blanke en een negroide Amerikaan

Negers mogen er niet in, omdat je ergens een grens wil trekken.

Wat maakt jou dat ? Ga dan niet lopen huilebalken als iemand zegt wat je bent.
pi_35458330
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 21:19 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Quatsch...
De gemiddelde zwarte of blanke amerikaanse rapper is net zo amerikaans als Oprah.
Verschillen in huidskleur/ras en sociale status hoort bij Amerika, dus westers..
Vandaar dat primitieve pimpgedrag natuurlijk.
pi_35458352
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 21:32 schreef DaveM het volgende:

Klopt... westerse traditie dus...
pi_35458901
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 21:26 schreef gelly het volgende:

[..]

Kerel, het feit alleen al dat je onderscheid maakt tussen een blanke en een negroide Amerikaan

Negers mogen er niet in, omdat je ergens een grens wil trekken.

Wat maakt jou dat ? Ga dan niet lopen huilebalken als iemand zegt wat je bent.
Laag bij de grondse reaktie.
Als je het niet snapt moet je de ander nog niet voor racist gaan uitschelden.

Het gaat erom dat iedereen het recht heeft op een mening over welke mensen/volken wel en niet welkom zijn in Europa. En ja, mensen met een bepaalde afkomst/cultuur zijn voor mij meer welkom dan anderen. Dat maakt mij nog geen racist.

Tot zover dus jouw tolerantie voor andersdenkenden.
pi_35458953
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 18:47 schreef maartena het volgende:

[..]

Ik heb inderdaad het idee dat Wilders' z'n definitie van "Niet Westers" niet Argentijnen, Chinezen, of blanke Zuid Afrikanen inhoud.....

Dit opent ook weer een intressante discussie: In Zuid Afrika hebben ze altijd (in ieder geval voor de blanken) een goede medische infrastructuur gehad, en omdat er in Nederland in de jaren 90 een tekort was aan goed opgeleide verplegers/sters, haalden ze die uit Zuid Afrika, omdat verpleegsters die daar Afrikaans spraken met een 1 jarige omscholingscursus heel gemakkelijk geintroduceerd konden worden in de Nederlandse ziekenhuizen. Hun opleiding was al kwalitatief goed, een verpleegster in Zuid Afrika mag zelfs meer doen dan in Nederland, en als je Afrikaans spreekt is Nederlands heel makkelijk te leren.

Tot nu toe is het als Zuid Afrikaanse verpleegser/ster nog makkelijk om in het Nederlandse zorgstelsel in te treden. Ik kende in Nederland twee Zuid Afrikaanse verpleegsters die in twee ziekenhuizen in Utrecht werkten bijvoorbeeld, en een maat van me die mannelijke verpleger was in Rotterdam vertelde ook dat er een Zuid Afrikaanse op zijn afdeling werkte.

Zou Wilders dat dan ook de grond in willen drukken?
Afrikaners krijgen meestal zo een paspoort omdat hun voorouders hier vandaan kwamen.
  vrijdag 24 februari 2006 @ 23:27:36 #91
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_35462609
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 21:08 schreef DaveM het volgende:
Wat maakt een engelstalige ganstah rapper van de straat die net als zijn overgrootouders in de USA geboren worden minder westers dan oprah winfrey?
quote:
Maar als je met alle uitzonderingsgevallen rekening moet houden kun je natuurlijk nooit een standpunt innemen, dus ik vind dit eigenlijk een beetje gemiereneuk. (niet persoonlijk bedoeld hoor )
Het feit alleen al dat je voor zwarte Amerikanen een "uitzondering" wil maken zegt mij dat jij in eerste instantie simpelweg iets tegen mensen met een zwarte huidskleur.
-
  vrijdag 24 februari 2006 @ 23:31:15 #92
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_35462746
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 21:50 schreef DaveM het volgende:
En ja, mensen met een bepaalde afkomst/cultuur zijn voor mij meer welkom dan anderen.
Dat maakt mij nog geen racist.
raˇcisˇme (het ~)
1 het uiten van minachting, vijandigheid of haat van het ene ras jegens een ander, voortkomend uit een gevoel van meerwaarde => rassendiscriminatie, rassenhaat
2 rassentheorie

Lees die eerste regel eens goed. Als je geen bepaalde minachting had voor andere rassen, dan had het jou ook niet uitgemaakt of een stel Chinezen bij jou in de straat komen wonen.....

Wat vind jij trouwens wat er met de 1 miljoen moslims in Nederland, 6 miljoen moslims in Frankrijk, de 4 miljoen moslims in Duitsland, en de 4 miljoen moslims in Engeland moet gebeuren? (En de miljoenen die elders in Europa wonen?)
-
  vrijdag 24 februari 2006 @ 23:32:58 #93
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_35462811
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 21:22 schreef DaveM het volgende:
Nee, je schrijft dat je zwarte Amerikanen (niet Afrikanen) als uitzonderingsgeval ziet. En daarbij alleen de rijken en welgestelden, want de rappers tel je daar weer niet bij mee.
-
  vrijdag 24 februari 2006 @ 23:37:20 #94
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_35462977
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 21:32 schreef DaveM het volgende:

Want..... Nederlanders doen natuurlijk niet mee aan "primitief pimpgedrag" ofzo?

-
pi_35463913
Met een combinatie van de klassieke betekenis en de betekenis die het CBS hanteert moet je toch een eind kunnen komen om Westers en niet-Westers te onderscheiden.

Hoewel in het in de theorie makkelijker is dan in de praktijk.
pi_35464281
quote:
Op zaterdag 25 februari 2006 00:03 schreef MrX1982 het volgende:
Hoewel in het in de theorie makkelijker is dan in de praktijk.
Yip... strikte scheidingen zijn niet mogelijk.
Gelukkig maar... dat is een bewijs van meer openheid en communicatie op de aardkloot.
pi_35465050
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 18:24 schreef maartena het volgende:
Er gaan in diverse topics altijd stemmen op over "Westerse" en "Niet-Westerse" immigranten. Momenteel heeft Wilders als platform bijvoorbeeld dat hij de immigratie uit "Niet Westerse" landen aan banden wil leggen, maar ik heb nog ergens een echt duidelijke definitie kunnen vinden van een "Niet Westers" land of wie nou een "Niet Westerse" immigrant is.

Is een Surinamer nu "Westers" of "Niet-Westers?"
Is een inwoner uit het buurland van Suriname, Brazilie nou "Westers" of "Niet Westers"?
Is een Marokkaan die in Frankrijk is geboren en een Frans paspoort draagt nu "Westers" of "Niet Westers"?
Is een zwarte Amerikaan die lid is van de Nation of Islam (Een Amerikaanse Islam groepering voor zwarten) nu een "westerse" of een "niet westerse" immigrant?
Is een blanke van Franse oorsprong die in Marokko of Algerije is geboren nu een "westerse" of "niet westerse" immigrant?

En een Chinees? Een Cambodjaan? Een Blanke Zuid Afrikaan? Een Zwarte Zuid Afrikaan?

En wellicht de belangrijkste vraag, hoe leg je zoiets vast in wetten? Als Wilders zou willen dat er verschil komt tussen westerse, en niet westerse immigratie, dan dient toch een zeer duidelijke defenitie van wat westers en niet westers is.

Wie kan er een duidelijke definitie geven?
Er is geen duidelijke definitie mogelijk, aangezien we met deze termen op een nieuw dieptepunt in de politieke wereld terecht zijn gekomen.
De term is volgens mij namelijk een politiek geaccepteerde benoeming van onderbuik gevoelens.
Wat er mee tussen de regels door bedoeld wordt is duidelijk, Moslims, niets meer niets minder.

Het rotte is, dat je als objectieve lezer met dit soort termen dus niets kan. Omdat er allerlei nuanceringen aan te brengen zijn, die de term hol maken. Heel ergerlijk, maar kenmerkend voor de huidige situatie.

Of je hebt die onderbuikgevoelens en je denkt niet verder na over hoe onzinnig de term wel niet is, of je hebt die onderbuikgevoelens niet (of zelfs misschien wel, maar je weet ze te scheiden van hoe politiek en wetgeving in elkaar horen te steken) en je kan niets met dit soort termen.

Als er 1 groep reddeloos verloren raakt in het huidige politieke klimaat, is het wel de groep die vraagt om nuancering en eenduidigheid.
pi_35466228
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 23:27 schreef maartena het volgende:

[..]

Wat maakt een engelstalige ganstah rapper van de straat die net als zijn overgrootouders in de USA geboren worden minder westers dan oprah winfrey?
z'n primitieve gedrag.
quote:
Het feit alleen al dat je voor zwarte Amerikanen een "uitzondering" wil maken zegt mij dat jij in eerste instantie simpelweg iets tegen mensen met een zwarte huidskleur.
Dat zijn jouw woorden, op zich heb ik helemaal niks tegen mensen met een zwarte huidskleur.
Mensen als Colin Powell of Oprah Winfrey zijn wat mij betreft welkom om zich hier te vestigen (en dan bedoel ik niet vanwege hun rijkdom), dus steek de racisme-kaart maar weer in je zak.

Alleen het is ook weer niet zo dat ik Afrikanen het prettigste volk vind om mee te moeten samenleven (uitzonderingen daargelaten) en waarvan ik er graag nóg meer naar Europa zie komen. Iedereen wil tenslotte het liefst mensen om zich heen waar hij/zij zich het het prettigst bij voelt.

Volgens mij is het hebben van een voorkeur voor wie je in huis haalt en wie niet nog altijd jouw en mijn goed recht. Mijn voorkeur is dus om de immigratie naar Europa te beperken tot nazaten van Europese emigranten met als uitzonderingen kleine hoeveelheden geniale mensen uit landen als India of Iran.

Jammer dat je dit soort logica afdoet als racistisch, ik wil gewoon zo min mogelijk immigranten, maar als het dan toch moet het liefst mensen waar autochtoon Nederland het meeste verwantschap meevoelt en nee...dat zijn nou eenmaal geen Boslandcreolen of Eskimo's
quote:
raˇcisˇme (het ~)
1 het uiten van minachting, vijandigheid of haat van het ene ras jegens een ander, voortkomend uit een gevoel van meerwaarde => rassendiscriminatie, rassenhaat
2 rassentheorie

Lees die eerste regel eens goed. Als je geen bepaalde minachting had voor andere rassen, dan had het jou ook niet uitgemaakt of een stel Chinezen bij jou in de straat komen wonen.....
Dat is geen minachting, dat is het hebben van een voorkeur.
quote:
Wat vind jij trouwens wat er met de 1 miljoen moslims in Nederland, 6 miljoen moslims in Frankrijk, de 4 miljoen moslims in Duitsland, en de 4 miljoen moslims in Engeland moet gebeuren? (En de miljoenen die elders in Europa wonen?)
Ik maak me grote zorgen voor als ze nog meer invloed gaan krijgen.
quote:
Nee, je schrijft dat je zwarte Amerikanen (niet Afrikanen) als uitzonderingsgeval ziet. En daarbij alleen de rijken en welgestelden, want de rappers tel je daar weer niet bij mee.
Zie uitleg hierboven.

[ Bericht 5% gewijzigd door DaveM op 25-02-2006 01:33:53 ]
  zaterdag 25 februari 2006 @ 01:28:20 #99
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_35466267
quote:
Op zaterdag 25 februari 2006 01:26 schreef DaveM het volgende:
z'n primitieve gedrag.
Maar dan zijn die Nederlandse voetbalsupporters ook niet "westers" want die zijn minstens net zo primitief bezig als een Amerikaanse rapper.
-
  zaterdag 25 februari 2006 @ 02:01:31 #100
14509 reem
Correspondent in Buenos Aires
pi_35466916
Wat een rare definitie. Zuid-Amerikaanse landen als Uruguay en Argentinië zijn veel "Westerser" dan een land als Honduras bijvoorbeeld, sterker nog, de bevolking van Argentinië bestaat voor 90% uit nakomelingen van Italiaanse en Spaanse migranten. Hoe westers wil je het hebben?
[b]@RemiLehmann[/b]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')