*kuch* Tja, het gaat hard als GLO weer 's van die onmogelijke vragen steltquote:Op maandag 20 februari 2006 23:25 schreef MadMaster het volgende:
![]()
Ik dacht, laat ik nog eens even kijken hier en mag meteen m'n 2e topic van vandaag openen...
quote:Op dinsdag 21 februari 2006 00:08 schreef Kriebeltje het volgende:
Een ruitjes broek?
Whaaaaaah, redelijk recent! 1999! Neemt niet weg dat ik het had kunnen zien.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 01:04 schreef GLO het volgende:
Ah, niet dus. Ik heb 'm al: Red Hot Chili Peppers - Californication
Ja, dat recente heb ik meteen maar even buiten het denkraam gehouden. Ik zag het ineens toen ik me afvroeg of die bandnaam niet uit twee of meerdere delen kon betsaan.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 01:16 schreef bukgeit het volgende:
[..]
Whaaaaaah, redelijk recent! 1999! Neemt niet weg dat ik het had kunnen zien.
TVP
quote:Op dinsdag 21 februari 2006 01:22 schreef bigshadow het volgende:
Ik wil liefde en aandacht, en een nachtzoentje![]()
Ik vind Candi ook niet echt alledaags, met een iquote:Op dinsdag 21 februari 2006 01:29 schreef bukgeit het volgende:
Candi Staton. Typische naam, 'Staton'.
quote:A diminutive singer with a powerful voice and an even stronger attitude,was one of the artists who defined Willie Mitchell's legendary Memphis soul label Hi Records, along with Al Green and, later, O.V. Wright. Easily the best female singer in the Hi stable,
ranked among the finest deep Southern soul singers of the decade
Sho' nuff!quote:Op dinsdag 21 februari 2006 02:27 schreef Scrutinizer het volgende:
Ann Peebles?
Wel goed. Wel werk ik een beetje veel en vaak 's avonds, aan concerten en cd's kom ik nauwelijks toe. Btw, jij had toch ook die cd van Amadou & Maryam gekocht? Vind jij het ook zo jammer dat Manu Chao daar zo z'n eigen stempel op gedrukt heeft?quote:
Klinkt me bekend in de oren...quote:Op dinsdag 21 februari 2006 02:34 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Wel goed. Wel werk ik een beetje veel en vaak 's avonds, aan concerten en cd's kom ik nauwelijks toe.
Nee, helemaal niet. Integendeel. Ik vind de som zelfs groter dan de delen, een perfecte samenwerking. En dat zeg ik als fan van die delen! Natuurlijk is Chao's overwicht groot, maar je hoort A&M er toch duidelijk in terug. Bovendien breken ze er nu eindelijk wereldwijd mee door en dat gun ik ze zeer. Wees eerlijk, hun eigen muzikale recept liet geen ruimte meer voor progressie, dus de kans was groot dat ze ten eeuwigen dage een cultact zouden blijven en elke nieuwe plaat meer van hetzelfde zou brengen.quote:Btw, jij had toch ook die cd van Amadou & Maryam gekocht? Vind jij het ook zo jammer dat Manu Chao daar zo z'n eigen stempel op gedrukt heeft?
Hmm. Niet onbekend, maar om te zeggen dat ik haar meteen herken...quote:Op dinsdag 21 februari 2006 02:37 schreef Scrutinizer het volgende:
En nog een donkere schoonheid
[afbeelding]
Tja, ik ken alleen die laatste cd van hen en ik kan me voorstellen dat hun composities zonder MC kop noch staart zouden hebben, dat is iets wat je bij meerdere Afrikaanse acts terugziet. Maar hoewel ik het een hele charmante cd vind, Maryam is echt supercool, had ik liever iets minder sirenes enzo gehoord. Hun internationale doorbraak juich ik uiteraard ook toe. Daarmee is de rol van Manu Chao te vergelijken met die van Ry Cooder bij de BVSC. Laatst ook nog een cd van Tiken Jah Fakoly gekocht, ken je dat?quote:Op dinsdag 21 februari 2006 02:41 schreef GLO het volgende:
Nee, helemaal niet. Integendeel. Ik vind de som zelfs groter dan de delen, een perfecte samenwerking. En dat zeg ik als fan van die delen! Natuurlijk is Chao's overwicht groot, maar je hoort A&M er toch duidelijk in terug. Bovendien breken ze er nu eindelijk wereldwijd mee door en dan gun ik ze zeer. Wees eerlijk, hun eigen muzikale recept liet geen ruimte meer voor progressie, dus de kans was groot dat ze ten eeuwigen dage een cultact zouden blijven en elke nieuwe plaat meer van hetzelfde zou brengen.
Engelse soul-divaquote:Op dinsdag 21 februari 2006 02:44 schreef GLO het volgende:
[..]
Hmm. Niet onbekend, maar om te zeggen dat ik haar meteen herken...
Nee, zegt me niks. Wasda? Klinkt Madagascars of zo. Ben zelf qua Afrika momenteel in de ban van Tinariwen, een geweldige band bestaande uit Toearegs uit het oosten van Mali.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 02:48 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Tja, ik ken alleen die laatste cd van hen en ik kan me voorstellen dat hun composities zonder MC kop noch staart zouden hebben, dat is iets wat je bij meerdere Afrikaanse acts terugziet. Maar hoewel ik het een hele charmante cd vind, Maryam is echt supercool, had ik liever iets minder sirenes enzo gehoord. Hun internationale doorbraak juich ik uiteraard ook toe. Daarmee is de rol van Manu Chao te vergelijken met die van Ry Cooder bij de BVSC. Laatst ook nog een cd van Tiken Jah Fakoly gekocht, ken je dat?
Een reggae-zanger uit Ivoorkust. Franstalige reggae met Sly en Robbie in de ritme-sectie. Coup de Geulle vind ik een erg sterk album.quote:
Ah, volgens mij zag ik die een tijdje geleden in een registratie van een festival in Afrika, georganiseerd door Youssou n'Dour in het kader van de malaria-bestrijding.quote:Ben zelf qua Afrika momenteel in de ban van Tinariwen, een geweldige band bestaande uit Toearegs uit het oosten van Mali.
Nah, zal wel niet. Die kan er niet zo jong modern uitzien.quote:
Klinkt interessant. Zal 's op zoek gaanquote:Op dinsdag 21 februari 2006 03:02 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Een reggae-zanger uit Ivoorkust. Franstalige reggae met Sly en Robbie in de ritme-sectie. Coup de Geulle vind ik een erg sterk album.
Good for you! Probeer hun cd Amassakoul eens. Aanrader!quote:[..]
Ah, volgens mij zag ik die een tijdje geleden in een registratie van een festival in Afrika, georganiseerd door Youssou n'Dour in het kader van de malaria-bestrijding.
Des'ree dan?quote:Op dinsdag 21 februari 2006 03:07 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Nee, veel recenter. Mevrouw is van '72. Jools is dol op haar.
Sly & Robbie staan altijd als een huis en skankin' in het Frans mag ik graag horen.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 03:09 schreef GLO het volgende:
[..]
Klinkt interessant. Zal 's op zoek gaan
Genoteerd!quote:Good for you! Probeer hun cd Amassakoul eens. Aanrader!
Ja, Frans is een geweldige taal voor menige zwarte muzieksoort. Franstalige hiphop klinkt ook super.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 03:11 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Sly & Robbie staan altijd als een huis en skankin' in het Frans mag ik graag horen.
Mooi zo.quote:[..]
Genoteerd!
Ik kan me herinneren dat ik voor een andere opgave ooit eens een plaatje van een schaakstuk als onderdeel van een rebus heb geplaatst. Datzelfde plaatje zou ik nu weer kunnen gebruiken.quote:
Ik wou net Jocelyn Brown gokken, maar daar zie ik het verband met een schaakstuk niet vanquote:Op dinsdag 21 februari 2006 03:15 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Ik kan me herinneren dat ik voor een andere opgave ooit eens een plaatje van een schaakstuk als onderdeel van een rebus heb geplaatst. Datzelfde plaatje zou ik nu weer kunnen gebruiken.
Deze:quote:Op dinsdag 21 februari 2006 03:17 schreef GLO het volgende:
[..]
Ik wou net Jocelyn Brown gokken, maar daar zie ik het verband met een schaakstuk niet van
Effe denken.
Ridder in het Nederlandsquote:Op dinsdag 21 februari 2006 03:22 schreef GLO het volgende:
Het wordt er niet makkelijker ophorse? jockey?
quote:
Je weet hoe het gaat met veel hedendaagse soul-artiesten. Om het grote publiek te bereiken maken ze Arrenbie-achtige cd's en willen ze live nog wel eens de muziek zingen die ze willen brengen. Ik heb op NSJ ooit eens de show van d'Angelo gezien. Daar zou ik echt nóóit een album van kopen maar dat was één van de beste concerten die ik ooit in de Statenhal gezien heb.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 03:30 schreef GLO het volgende:
Ik ken helemaal geen muziek van haar, dus ik volg je raad graag op
Check + double-checkquote:
Eensquote:Op dinsdag 21 februari 2006 03:42 schreef GLO het volgende:
[..]
Check + double-check![]()
Scrut +1
Je hebt gelijk, wat je R&B/soul-verhaal betreft, hoewel dat niet altijd en voor iedereen opgaat natuurlijk. Al was het maar omdat er ook goede (lees: bezielde) arrenbie bestaat.
De naam in combinatie met BNH ken ik. Zal ik eens wat van downloaden opzoekenquote:Anyway, mijn favoriete Engelse soulzangeres (eigenlijk een Amerikaanse, maar bekend geworden bij de Britse Brand New Heavies) is N'dea Davenport. Ken je die? Wat een wijf, wat een stem.![]()
Dito. Leuk dat je weer meedoetquote:En nu ga ik slapen![]()
Ga dan voor dit meesterlijke album:quote:Op dinsdag 21 februari 2006 03:46 schreef Scrutinizer het volgende:
De naam in combinatie met BNH ken ik. Zal ik eens wat van downloaden opzoeken
[..]
Leuk je weer gesproken te hebben. Nu echt wegquote:Dito. Leuk dat je weer meedoet![]()
Kent is goedquote:Op dinsdag 21 februari 2006 08:37 schreef MadMaster het volgende:
Nr 2: Kent (die is vrij abstract)
Verder nog even geen idee...
Goeie poging, maar...quote:Op dinsdag 21 februari 2006 08:42 schreef peaceman het volgende:
1 Roses?
3 Orange Juice?
4 Tabs?
5 Pepsi & Shirley?
Ik roep maar wat...
1 Stone Rosesquote:Op dinsdag 21 februari 2006 08:45 schreef cafca het volgende:
[..]
Goeie poging, maar...
1. wat voor Roses?
2. Het is geen sap....
4. Wat is een tab?
5. Wat zie je nu echt op die foto?
quote:Op dinsdag 21 februari 2006 08:49 schreef peaceman het volgende:
[..]
1 Stone Roses![]()
5 Coke?(wat zie je nu op die foto?)
quote:
Nooit van gehoord.quote:
AH was al geraden..quote:Op dinsdag 21 februari 2006 09:31 schreef schaap001 het volgende:
Whatever Happened To Fun - Candy (eerste bandje van Gilby Clarke) ?
Hoe kom je daar zo bij, die band? Heb je die plaat? Dat zijn nou echt van die bandjes waarvan je verwacht dat NIEMAND het kent!quote:
Nou meer door de vorige vraag.. ken het zelf ook nietquote:Op dinsdag 21 februari 2006 09:37 schreef schaap001 het volgende:
[..]
Hoe kom je daar zo bij, die band? Heb je die plaat? Dat zijn nou echt van die bandjes waarvan je verwacht dat NIEMAND het kent!
Zoiets als the Orange Peels, bedoel je?quote:Op dinsdag 21 februari 2006 09:37 schreef schaap001 het volgende:
[..]
van die bandjes waarvan je verwacht dat NIEMAND het kent!
Precies: want die ken ik nou weer niet.... ach ja, soms is het ook maar toeval hoe je ergens tegenaan loopt.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 09:38 schreef cafca het volgende:
[..]
Zoiets als the Orange Peels, bedoel je?![]()
Hoe wil jij dat dan noemen?quote:Op dinsdag 21 februari 2006 09:39 schreef Z het volgende:
Als je als band 1 plaat uit hebt is er dan al sprake van een discografie?
Check dit albums maar eens, dan:quote:Op dinsdag 21 februari 2006 09:40 schreef schaap001 het volgende:
[..]
Precies: want die ken ik nou weer niet.... ach ja, soms is het ook maar toeval hoe je ergens tegenaan loopt.
Okay, thanx: ga ik doen!quote:Op dinsdag 21 februari 2006 09:43 schreef cafca het volgende:
[..]
Check dit albums maar eens, dan: [afbeelding]
Natuurlijk. Je weet nooit of er nog een volgende komt.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 09:39 schreef Z het volgende:
Als je als band 1 plaat uit hebt is er dan al sprake van een discografie?
muzieknerdsquote:Op dinsdag 21 februari 2006 09:37 schreef schaap001 het volgende:
[..]
Hoe kom je daar zo bij, die band? Heb je die plaat? Dat zijn nou echt van die bandjes waarvan je verwacht dat NIEMAND het kent!
Als de 'juiste' mensen aabwezig zijn geldt dat voor mij voor ontzettend veel bands...quote:Op dinsdag 21 februari 2006 09:37 schreef schaap001 het volgende:
Ja, da's wel waar, ja: soms komt iemand met een band op de proppen, die je zelf bijna vergeten bent: deze betreffende plaat waar peaceman naar vroeg is uit ± 1985. Daar heb ik zelf al in geen eeuwen maar aan gedacht, aan dat ding.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 09:51 schreef ranja het volgende:
[..]
Als de 'juiste' mensen aabwezig zijn geldt dat voor mij voor ontzettend veel bands...
quote:Op dinsdag 21 februari 2006 09:47 schreef peaceman het volgende:
killers ?
beide niet: het is een nieuw bandje (debuut album 2005): maar bovenstaand plaatje is een hint naar één van hun singles...quote:Op dinsdag 21 februari 2006 10:33 schreef MadMaster het volgende:
Komen ze uit de Malcolm McLaren-stal?
quote:Op dinsdag 21 februari 2006 10:46 schreef Z het volgende:
Louis XIV (oid)
quote:Op dinsdag 21 februari 2006 10:44 schreef ranja het volgende:
Ik ken de naam misschien welmaar om ze dan van een foto te herkennen
Leuke recensiequote:Op dinsdag 21 februari 2006 10:52 schreef Z het volgende:
Ik ken ze alleen van deze recensie. Weet niet of The Killers blij moeten zijn met hulp van hen
quote:The dreamy-but-tough indie rock of L.A.'sis the brainchild of singer/guitarist Annie Hardy, whose knowing lyrics and washes of guitar suggest a mix of My Bloody Valentine, the Breeders, PJ Harvey, and Mazzy Star. Hardy played keyboards in an area band called Shrinkwrap before striking out on her own. After writing a few songs, she drafted drummer/keyboardist Micah Calabrese to collaborate with her; after auditioning several other potential members, the duo decided to stay a duo.
Ohja, nou je het zegt... ik zat al iets te bedenken met 'freak' erin, ofzo...quote:Op dinsdag 21 februari 2006 12:17 schreef MadMaster het volgende:
Da's Andre the Giant...
Wie isquote:On Valentine's Day,released "Cowboys Are Frequently Secretly (Fond Of Each Other)" exclusively on iTunes. Sample lyric:
Cowboys are frequently secretly fond of each other/What did you think them saddles and boots was about?/There's many a cowboy who don't understand the way that he feels for his brother/Inside every cowboy there's a lady that'd love to slip out.
Daar heb ik een cd vanquote:Op dinsdag 21 februari 2006 12:22 schreef Z het volgende:
Ik stel wel even een andere vraag. Het is Giant Drag.
MadMaster +1quote:Op dinsdag 21 februari 2006 12:26 schreef MadMaster het volgende:
Willy Nelson
Dan krijg je weer zoiets:quote:Op dinsdag 21 februari 2006 12:27 schreef MadMaster het volgende:
Ik had Andre wel als dragqueen willen zien als hint dan...
Your wish is my command!quote:Op dinsdag 21 februari 2006 12:27 schreef MadMaster het volgende:
Ik had Andre wel als dragqueen willen zien als hint dan...
Dan hadden ze ruzie gekregen met Pete Wyliequote:Op dinsdag 21 februari 2006 13:04 schreef dolle_hond het volgende:
wah?
quote:Op dinsdag 21 februari 2006 13:17 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Ric Ocasek?
Als ik heel eerlijk ben heb ik The Gray Race uit mijn kast getrokken, gekeken wie de producer van die plaat is en daar op gegokt.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 13:19 schreef schaap001 het volgende:
[..]
snel gezien: allemaal Ric Ocasek produkties!
TheSilentEnigma + 1
"Jaja, dát krijg je d'r van!"quote:Op dinsdag 21 februari 2006 13:22 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
Als ik heel eerlijk ben heb ik The Gray Race uit mijn kast getrokken, gekeken wie de producer van die plaat is en daar op gegokt.![]()
Maar nu krijg ik dat ellendige boekje niet meer opgevouwen....
quote:Op dinsdag 21 februari 2006 13:39 schreef Z het volgende:
Iets met tubgirls en ijsmeisjes?
damn, da's 'm niet dusquote:Op dinsdag 21 februari 2006 13:53 schreef schaap001 het volgende:
Fuck The System Records ?
Fuck, Dropped My Soap In The Shower In Prison - Records ?quote:Op dinsdag 21 februari 2006 13:57 schreef cafca het volgende:
Fuck You Bastard, Hope You Will Die in Prison- Records
om maar eens een negen-woorden zin uit mijn mouw te schudden
Sorry, labels zijn niet zo mijn dingquote:Op dinsdag 21 februari 2006 14:13 schreef cafca het volgende:
Ik denk dat het wachten is op Mark of Sack
_quote:Op dinsdag 21 februari 2006 14:36 schreef Mark het volgende:
E
_quote:Op dinsdag 21 februari 2006 14:39 schreef Mark het volgende:
O
Jup, met bands als The Bones, U.S. Bombs, Mad Sin, The Meteors en Roger Miret and the Disasters toch geen zielig labeltje...quote:Op dinsdag 21 februari 2006 14:43 schreef Mark het volgende:
I used to fuck people like you in Prison-records
Da's een punt voor jou!quote:Op dinsdag 21 februari 2006 14:51 schreef schaap001 het volgende:
Da's Stinkfist van Tool !
Ik ook niet: kwam alleen de naam en de foto's tegen en dacht 'hoppakee d'r mee'quote:Op dinsdag 21 februari 2006 15:22 schreef Z het volgende:
De amg is erg enthousiast, 4 1/2 ster. Kan me er niet zoveel bij voorstellen alleen ...
Opgezocht dus.
Behalve een album-naam staat hier alleen maar wat de meeste al in de gaten hadden...quote:sound like a marketer's dream: impossibly cute Australian twin sisters who sound as if Hilary Duff and Avril Lavigne formed a band. If image is everything, this duo has a look that rivals that of t.A.T.u., and it's far less sleazy, too. But good images don't necessarily make for good records, and that's the real surprise behind their debut album, The Secret Life of
: it's a terrific little pop record.
quote:Tijd voor een frisse wind door muziekland. Tijd voor echt originele samenwerkingsverbanden. Tijd voor iets geheel nieuws:
DRIPLETS
de samensmelting van 3 eicellen:
= duo
= band
= dj
Dit absoluut unieke project, geïnitieerd door, zal in een eenmalige tour het clubcircuit van Nederland aan doen en een overdonderende indruk achterlaten. Rockende gitaren, knallende bassen, electrobeats volgen elkaar niet alleen in rap tempo op, ze worden live op het podium samen gesmolten tot een kolkend geheel.
quote:presenteert een ultiem avondje live muziek mixen met beats. Op het laatst weet jij echt niet meer voor wie je nu eigenlijk bent komen kijken. Alles zal rood zijn, alles zal wit worden. Live drums klinken als
de laptop aanzet. Harde gruizige beats klinken als
het podium bestijgen. La Kidda schreeuwt,
bekogelt haar met de vetste technoplaten. Niemand zal netjes achter elkaar het podium bestijgen. Het doel is mixen. Fusie. Samenbrengen. Samen DANSEN!! En een paar goeie chickies op het podium natuurlijk...
the Hey Mickey Mouse Motherfuckers =quote:+ the Hey Mickey Mouse Motherfuckers present: The Ultimate Crossfading Chickrockpunkdance show
Dresscode: ROOD EN WIT NATUURLIJK!!!
Wegens succes geprolongeerd na een mixavondje in Rotown, Rotterdam
quote:Op dinsdag 21 februari 2006 17:01 schreef ranja het volgende:
Drillem + Riplets + dj.. Lady Aida?
Maar dan ruim 30 jaar ouderquote:Op dinsdag 21 februari 2006 17:30 schreef MadMaster het volgende:
Ik taai zo af, ik ga naar [afbeelding] in Paradiso.
Leuk. Zal vast een tof concert worden. Zat zelf ook nog te twijfelen, want heb ze vroeger wel gezien (2 x) maar kan me er eigenlijk niets meer van herinnerenquote:Op dinsdag 21 februari 2006 17:35 schreef MadMaster het volgende:
Zoiets ja, ben zeer benieuwd. Jeugdsentiment...![]()
Ze schijnen hun hele nieuwe album van A tot Z te spelen met de band achter een half transparant scherm en dan na de pauze alle hits.
Janneke en Alice waren al genoemd.quote:
Appeltje, eitje, ranjaquote:Op dinsdag 21 februari 2006 18:12 schreef ranja het volgende:
Elle Bandita
Nee, doe maar niet.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 18:30 schreef ranja het volgende:
Zal ik dan vragen in welke band ze hiervoor zat?
quote:Op dinsdag 21 februari 2006 19:09 schreef ranja het volgende:
Zo moeilijk is dat niet hoor. Zelfs Peaceman weet het volgens mij
Dat doet er niet toe... t was zo'n negatieve opmerkingquote:
quote:Op dinsdag 21 februari 2006 21:06 schreef dolle_hond het volgende:
dat zelfs peaceman dit niet weet zeg
Nou ja, jij bent meestal niet van de Riplets achtige bandjesquote:Op dinsdag 21 februari 2006 21:03 schreef peaceman het volgende:
Dat doet er niet toe... t was zo'n negatieve opmerking![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |