Klinkt me bekend in de oren...quote:Op dinsdag 21 februari 2006 02:34 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Wel goed. Wel werk ik een beetje veel en vaak 's avonds, aan concerten en cd's kom ik nauwelijks toe.
Nee, helemaal niet. Integendeel. Ik vind de som zelfs groter dan de delen, een perfecte samenwerking. En dat zeg ik als fan van die delen! Natuurlijk is Chao's overwicht groot, maar je hoort A&M er toch duidelijk in terug. Bovendien breken ze er nu eindelijk wereldwijd mee door en dat gun ik ze zeer. Wees eerlijk, hun eigen muzikale recept liet geen ruimte meer voor progressie, dus de kans was groot dat ze ten eeuwigen dage een cultact zouden blijven en elke nieuwe plaat meer van hetzelfde zou brengen.quote:Btw, jij had toch ook die cd van Amadou & Maryam gekocht? Vind jij het ook zo jammer dat Manu Chao daar zo z'n eigen stempel op gedrukt heeft?
Hmm. Niet onbekend, maar om te zeggen dat ik haar meteen herken...quote:Op dinsdag 21 februari 2006 02:37 schreef Scrutinizer het volgende:
En nog een donkere schoonheid
[afbeelding]
Tja, ik ken alleen die laatste cd van hen en ik kan me voorstellen dat hun composities zonder MC kop noch staart zouden hebben, dat is iets wat je bij meerdere Afrikaanse acts terugziet. Maar hoewel ik het een hele charmante cd vind, Maryam is echt supercool, had ik liever iets minder sirenes enzo gehoord. Hun internationale doorbraak juich ik uiteraard ook toe. Daarmee is de rol van Manu Chao te vergelijken met die van Ry Cooder bij de BVSC. Laatst ook nog een cd van Tiken Jah Fakoly gekocht, ken je dat?quote:Op dinsdag 21 februari 2006 02:41 schreef GLO het volgende:
Nee, helemaal niet. Integendeel. Ik vind de som zelfs groter dan de delen, een perfecte samenwerking. En dat zeg ik als fan van die delen! Natuurlijk is Chao's overwicht groot, maar je hoort A&M er toch duidelijk in terug. Bovendien breken ze er nu eindelijk wereldwijd mee door en dan gun ik ze zeer. Wees eerlijk, hun eigen muzikale recept liet geen ruimte meer voor progressie, dus de kans was groot dat ze ten eeuwigen dage een cultact zouden blijven en elke nieuwe plaat meer van hetzelfde zou brengen.
Engelse soul-divaquote:Op dinsdag 21 februari 2006 02:44 schreef GLO het volgende:
[..]
Hmm. Niet onbekend, maar om te zeggen dat ik haar meteen herken...
Nee, zegt me niks. Wasda? Klinkt Madagascars of zo. Ben zelf qua Afrika momenteel in de ban van Tinariwen, een geweldige band bestaande uit Toearegs uit het oosten van Mali.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 02:48 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Tja, ik ken alleen die laatste cd van hen en ik kan me voorstellen dat hun composities zonder MC kop noch staart zouden hebben, dat is iets wat je bij meerdere Afrikaanse acts terugziet. Maar hoewel ik het een hele charmante cd vind, Maryam is echt supercool, had ik liever iets minder sirenes enzo gehoord. Hun internationale doorbraak juich ik uiteraard ook toe. Daarmee is de rol van Manu Chao te vergelijken met die van Ry Cooder bij de BVSC. Laatst ook nog een cd van Tiken Jah Fakoly gekocht, ken je dat?
Een reggae-zanger uit Ivoorkust. Franstalige reggae met Sly en Robbie in de ritme-sectie. Coup de Geulle vind ik een erg sterk album.quote:
Ah, volgens mij zag ik die een tijdje geleden in een registratie van een festival in Afrika, georganiseerd door Youssou n'Dour in het kader van de malaria-bestrijding.quote:Ben zelf qua Afrika momenteel in de ban van Tinariwen, een geweldige band bestaande uit Toearegs uit het oosten van Mali.
Nah, zal wel niet. Die kan er niet zo jong modern uitzien.quote:
Klinkt interessant. Zal 's op zoek gaanquote:Op dinsdag 21 februari 2006 03:02 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Een reggae-zanger uit Ivoorkust. Franstalige reggae met Sly en Robbie in de ritme-sectie. Coup de Geulle vind ik een erg sterk album.
Good for you! Probeer hun cd Amassakoul eens. Aanrader!quote:[..]
Ah, volgens mij zag ik die een tijdje geleden in een registratie van een festival in Afrika, georganiseerd door Youssou n'Dour in het kader van de malaria-bestrijding.
Des'ree dan?quote:Op dinsdag 21 februari 2006 03:07 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Nee, veel recenter. Mevrouw is van '72. Jools is dol op haar.
Sly & Robbie staan altijd als een huis en skankin' in het Frans mag ik graag horen.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 03:09 schreef GLO het volgende:
[..]
Klinkt interessant. Zal 's op zoek gaan
Genoteerd!quote:Good for you! Probeer hun cd Amassakoul eens. Aanrader!
Ja, Frans is een geweldige taal voor menige zwarte muzieksoort. Franstalige hiphop klinkt ook super.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 03:11 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Sly & Robbie staan altijd als een huis en skankin' in het Frans mag ik graag horen.
Mooi zo.quote:[..]
Genoteerd!
Ik kan me herinneren dat ik voor een andere opgave ooit eens een plaatje van een schaakstuk als onderdeel van een rebus heb geplaatst. Datzelfde plaatje zou ik nu weer kunnen gebruiken.quote:
Ik wou net Jocelyn Brown gokken, maar daar zie ik het verband met een schaakstuk niet vanquote:Op dinsdag 21 februari 2006 03:15 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Ik kan me herinneren dat ik voor een andere opgave ooit eens een plaatje van een schaakstuk als onderdeel van een rebus heb geplaatst. Datzelfde plaatje zou ik nu weer kunnen gebruiken.
Deze:quote:Op dinsdag 21 februari 2006 03:17 schreef GLO het volgende:
[..]
Ik wou net Jocelyn Brown gokken, maar daar zie ik het verband met een schaakstuk niet van
Effe denken.
Ridder in het Nederlandsquote:Op dinsdag 21 februari 2006 03:22 schreef GLO het volgende:
Het wordt er niet makkelijker ophorse? jockey?
quote:
Je weet hoe het gaat met veel hedendaagse soul-artiesten. Om het grote publiek te bereiken maken ze Arrenbie-achtige cd's en willen ze live nog wel eens de muziek zingen die ze willen brengen. Ik heb op NSJ ooit eens de show van d'Angelo gezien. Daar zou ik echt nóóit een album van kopen maar dat was één van de beste concerten die ik ooit in de Statenhal gezien heb.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 03:30 schreef GLO het volgende:
Ik ken helemaal geen muziek van haar, dus ik volg je raad graag op
Check + double-checkquote:
Eensquote:Op dinsdag 21 februari 2006 03:42 schreef GLO het volgende:
[..]
Check + double-check![]()
Scrut +1
Je hebt gelijk, wat je R&B/soul-verhaal betreft, hoewel dat niet altijd en voor iedereen opgaat natuurlijk. Al was het maar omdat er ook goede (lees: bezielde) arrenbie bestaat.
De naam in combinatie met BNH ken ik. Zal ik eens wat van downloaden opzoekenquote:Anyway, mijn favoriete Engelse soulzangeres (eigenlijk een Amerikaanse, maar bekend geworden bij de Britse Brand New Heavies) is N'dea Davenport. Ken je die? Wat een wijf, wat een stem.![]()
Dito. Leuk dat je weer meedoetquote:En nu ga ik slapen![]()
Ga dan voor dit meesterlijke album:quote:Op dinsdag 21 februari 2006 03:46 schreef Scrutinizer het volgende:
De naam in combinatie met BNH ken ik. Zal ik eens wat van downloaden opzoeken
[..]
Leuk je weer gesproken te hebben. Nu echt wegquote:Dito. Leuk dat je weer meedoet![]()
Kent is goedquote:Op dinsdag 21 februari 2006 08:37 schreef MadMaster het volgende:
Nr 2: Kent (die is vrij abstract)
Verder nog even geen idee...
Goeie poging, maar...quote:Op dinsdag 21 februari 2006 08:42 schreef peaceman het volgende:
1 Roses?
3 Orange Juice?
4 Tabs?
5 Pepsi & Shirley?
Ik roep maar wat...
1 Stone Rosesquote:Op dinsdag 21 februari 2006 08:45 schreef cafca het volgende:
[..]
Goeie poging, maar...
1. wat voor Roses?
2. Het is geen sap....
4. Wat is een tab?
5. Wat zie je nu echt op die foto?
quote:Op dinsdag 21 februari 2006 08:49 schreef peaceman het volgende:
[..]
1 Stone Roses![]()
5 Coke?(wat zie je nu op die foto?)
quote:
| Forum Opties | |