abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_35293872

Betrapte inbreker gedood in Enschede
Uitgegeven op maandag 20 februari 2006 om 16:11:58, bijgewerkt om 16:31:00

(Novum) - De politie heeft zondagavond een 26-jarige man uit Enschede dood aangetroffen in een huis in deze stad. De Enschedeër zou in de woning hebben ingebroken en zou nadat hij was ontdekt bij een gevecht zijn omgekomen. Dat maakte de politie maandag bekend.

De 32-jarige bewoner van het huis aan de Burgemeester van Veenlaan heeft de inbreker volgens de politie in zijn huis betrapt, waarna een vechtpartij is ontstaan. De doodsoorzaak is niet bekendgemaakt. De 32-jarige man en een 63-jarige man zijn aangehouden. Over de rol van de 63-jarige man bij het incident worden geen mededelingen gedaan. Een rechercheteam onderzoekt de zaak.

Eigen schuld.
Bewoners zullen wel weer celstraf krijgen
  maandag 20 februari 2006 @ 17:40:24 #2
124912 Henk-B
Dus, fok jou dan!
pi_35294642
En terecht dat hij dood is!

Inbreken is stout en daavoor moet je worden gestraft!
Hoe vaak ik al niet iemand heb willen doodslaan omwille het feit dat er in mijn auto was ingebroken!
Maarja dan is de dader altijd al gevlogen!

Hier in het kromme tyfus Nederland zullen de slachtoffers van de inbraak wel weer veroordeeld worden!

Als de inbreker niet dood wilde, had hij zelf op het rechte pad moeten blijven.
Risico van het vak!!!
Nee papa niet met die stok, Helppppp , snik snik !
pi_35294686
Proportionaliteitsbeginsel. De dood gaat te ver voor iets als een inbraak.

Wat overigens niet wil zeggen dat ik het betreur, maar de bewoners dienen hiervoor gewoon gestraft te worden.
  maandag 20 februari 2006 @ 17:44:01 #4
124912 Henk-B
Dus, fok jou dan!
pi_35294751
quote:
Op maandag 20 februari 2006 17:41 schreef VoreG het volgende:

Wat overigens niet wil zeggen dat ik het betreur, maar de bewoners dienen hiervoor gewoon gestraft te worden.
Mwah. ligt waarschijnlijk aan wie je het vraagt!
Als er bij mij hier ingebroken wordt, voel ik me aangevallen.
Ik zal de ander proberen uit te schakelen, dat hij daarna overlijdt is bijzaak!
Nee papa niet met die stok, Helppppp , snik snik !
pi_35294789
quote:
Op maandag 20 februari 2006 17:44 schreef Henk-B het volgende:

[..]

Mwah. ligt waarschijnlijk aan wie je het vraagt!
Als er bij mij hier ingebroken wordt, voel ik me aangevallen.
Ik zal de ander proberen uit te schakelen, dat hij daarna overlijdt is bijzaak!
Voor de rechter is dat hoofdzaak
  maandag 20 februari 2006 @ 17:45:12 #6
13921 BdR
nu ook in ultra-lowres!
pi_35294790
Inbrekers vogelvrij, eigenrichting goedpraten, is deze discussie niet al vaak genoeg langsgekomen..?

Inbreker ongestraft neerslaan moet kunnen...
Juwelier schiet belager dood.
Italië: Doden van inbrekers niet strafbaar
etc.

tv not rot brain..
Life is something to do when you can't get to sleep..
The snoozebar.. cause there's nothing like starting the day with a little procrastination
pi_35294821
Mooi zo, hulde voor de moordenaar
pi_35294871
quote:

Zo'n inbreker kan natuurlijk ook ongelukkig vallen.
  maandag 20 februari 2006 @ 17:47:24 #9
13921 BdR
nu ook in ultra-lowres!
pi_35294876
quote:
Op maandag 20 februari 2006 17:46 schreef Conflict het volgende:
Mooi zo, hulde voor de moordenaar
tv not rot brain..
Life is something to do when you can't get to sleep..
The snoozebar.. cause there's nothing like starting the day with a little procrastination
pi_35294890
quote:

Aah, jij kent het fijne van deze zaak
pi_35294927
Prins Bernhard had hier wel raad mee geweten
slettebak [@] gmail.com
pi_35294963
quote:
Op maandag 20 februari 2006 17:47 schreef BdR het volgende:

[..]

je hebt mijn tekst aangepast in je quote
pi_35294989
Ik zou denk ik een ongelukje veroorzaken. Zoals een inbreker die z'n nek breekt, nadat hij van de trap is gevallen.
pi_35295071
quote:
Op maandag 20 februari 2006 17:47 schreef Woffel het volgende:

[..]

Aah, jij kent het fijne van deze zaak
Nee, maar een inbraak is een overtreding en geen misdrijf zoals dood door schuld of moord.
pi_35295203
Ik zou hem van de trap hebben getyfd, in paniek de politie bellen en zeggen dat je huis overhoop ligt en dat er een lijk onder de trap ligt
Maarja, ik hoop niet dat hij bestraft wordt, maar het zal haast wel
Er zit een knop op je TV
Die helpt je zo uit de puree
Druk 'em in en ga maar mee, de bloemen buiten zetten.
Jailbait Gallery
  maandag 20 februari 2006 @ 17:56:50 #16
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_35295241
De politie moet gewoon de bewoners vrijlaten. Dit is een voorzichtige waarschuwing in de richting van het dievengilde.
pi_35295270
quote:
Op maandag 20 februari 2006 17:56 schreef cappp het volgende:
Ik zou hem van de trap hebben getyfd, in paniek de politie bellen en zeggen dat je huis overhoop ligt en dat er een lijk onder de trap ligt
Maarja, ik hoop niet dat hij bestraft wordt, maar het zal haast wel
Inderdaad, zo zou ik het ook doen.
  maandag 20 februari 2006 @ 17:58:20 #18
3767 Herald
Come get some
pi_35295306
quote:
Op maandag 20 februari 2006 17:45 schreef BdR het volgende:
Inbrekers vogelvrij, eigenrichting goedpraten, is deze discussie niet al vaak genoeg langsgekomen..?

etc.

pfff zeg schaamhaar heeft niet het alleenrecht op herhaaltopics hoor
*But in my own way, I am king. Hail to the king baby.*
  maandag 20 februari 2006 @ 17:58:38 #19
26414 greatgonzo
Gonzo met een G
pi_35295316
quote:
Op maandag 20 februari 2006 17:56 schreef Ofyles2 het volgende:
De politie moet gewoon de bewoners vrijlaten. Dit is een voorzichtige waarschuwing in de richting van het dievengilde.
dus de doodstraf voor een diefstal is goed te praten?

True, een klap op z'n kanus moet kunnen, maar een ander de dood injagen vind ik echt te ver gaan
Bij tijd en wijle aanwezig...
  maandag 20 februari 2006 @ 18:13:13 #20
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_35295845
quote:
Op maandag 20 februari 2006 17:52 schreef VoreG het volgende:

[..]

Nee, maar een inbraak is een overtreding en geen misdrijf zoals dood door schuld of moord.
Dat lijkt me sterk; een inbraak is wel degelijk een misdrijf en valt onder strafrecht.
Jij doet nu net alsof het gelijk is aan door rood licht rijden.
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
pi_35295885
ken wel een gozer, die 6000 gulden schadevergoeding mocht betalen aan de inbreker die hij zn arm had gebroken toen hij hem had betrapt in zn woonkamer .
pi_35295894
Dus mensen.
Als je een inbreker betrapt, zorg dat ze zn lijk niet meer terugvinden ~ !
pi_35295903
Leuke buurt, 50 meter van mn oude huis.
For great justice!
pi_35295922
quote:
Op maandag 20 februari 2006 18:14 schreef Salvad0R het volgende:
ken wel een gozer, die 6000 gulden schadevergoeding mocht betalen aan de inbreker die hij zn arm had gebroken toen hij hem had betrapt in zn woonkamer .
Arbeidsongeschiktheidsvergoeding.
Kut bureaucratie.
pi_35296042
quote:
Op maandag 20 februari 2006 18:16 schreef HenkieVdV het volgende:

[..]

Arbeidsongeschiktheidsvergoeding.
Kut bureaucratie.
Nope, zware mishandeling, vergoeding voor ziektekosten.
Kerel strafblad .
Genaaid .
pi_35296061
ik zweer het je, als ik een inbreker betrap, gaat ie denken dat ie in de hel is beland .
  Moderator maandag 20 februari 2006 @ 18:46:53 #27
8781 crew  Frutsel
pi_35296994
stel nou dat het geen inbreker was....
want dat zeggen op dit moment alleen die 2 mensen die in het huis zijn neem ik aan...
en welke 32-jarige woont nog samen met zijn 63-jarige...
neem aan dat ze sliepen, want als ze wakker waren brak ie niet in ofzo...
misschien hebben ze hem vermoord en meldden ze nu dat het een inbreker was..

Eerst wachten op meer feiten...
en als ut echt een inbreker was... boontje komt om bij het loontje
pi_35297021
quote:
Op maandag 20 februari 2006 18:13 schreef B.R.Oekhoest het volgende:

[..]

Dat lijkt me sterk; een inbraak is wel degelijk een misdrijf en valt onder strafrecht.
Jij doet nu net alsof het gelijk is aan door rood licht rijden.
Ja klopt, heb me er in vergist. Het is een licht misdrijf en inderdaad geen overtreding.
pi_35299478
Ik ken iemand die ook in die flat woont. Het is tegen 19:00 gebeurd.
  maandag 20 februari 2006 @ 19:51:39 #30
92279 N.icka
Windforce 11
pi_35299615
Ze kenden elkaar dus , was een broer van de ex van de bewoner , soort afrekening
pi_35299750
Risico van het vak. Next. .
pi_35299837
Geen inbraak dus. Glas lag ook allemaal aan de buitenkant. Is waarschijnlijk vanaf de binnenkant ingeslagen om het op een inbraak te laten lijken.
pi_35299852
quote:
Op maandag 20 februari 2006 19:54 schreef Modus het volgende:
Risico van het vak. Next. .
De Amersfoortse. De inkomensverzekeraar van ondernemend Nederland.
For great justice!
pi_35300271
quote:
Op maandag 20 februari 2006 18:19 schreef Salvad0R het volgende:
ik zweer het je, als ik een inbreker betrap, gaat ie denken dat ie in de hel is beland .
Ja een junk misschien, maar wat ga je doen tegen 2 oud-militairen die je onder schot houden? Komt vaak genoeg voor.
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
  maandag 20 februari 2006 @ 20:28:52 #35
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_35301473
quote:
Op maandag 20 februari 2006 18:14 schreef Salvad0R het volgende:
En hij mocht zeker geen schadevergoeding indienen bij die inbreken vanwege huisvrede breuk enzo?

Is toch erg krom hier in Nederland
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  maandag 20 februari 2006 @ 20:35:34 #36
92655 Ferdi81
omdat............
pi_35301802
bedrijfsongevalletje hahahaha

ze hadden hem de tering in moeten slaan, en op een parkeerterrein in de buurt moeten dumpen (evt nog zijn hoofd in een emmer met blauwe (niet afwasbare) verf dopen), hij zal het niet in zijn halen om naar de politie te gaan
pi_35301817
Gert Timmerman (deel 4)

Dat is dus een versie van een neef van het slachtoffer; volgens hem hebben de daders zelf de deur voor hem opengedaan
Vreemd verhaal wordt het zo.
Het is moeilijk vriendelijkheid weg te geven, het wordt bijna altijd teruggegeven.
pi_35302198
Kijk, dat de gemiddelde Fokker niet wakker ligt van de dood van een inbreker vind ik nogal begrijpelijk. Het slachtoffer moet mij ook wel zeer na aan het hart liggen, wil ik een moment stilstaan bij zijn dood. Maar waarom erbij gaan staan juichen? Het is toch een tragedie voor alle betrokkenen?

Zit ik er naast als ik bij dat soort juichberichten denk: 500 jaar beschaving down the drain?

Overigens voel ik met niet echt in de positie om iets te zeggen over de juridische implicaties van dit voorval. Ik ken de feiten immers niet en er vanuit gaande dat ik het strafdossier niet onder ogen zal krijgen, zal ik de feiten nooit kennen.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_35302357
quote:
Op maandag 20 februari 2006 20:28 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

En hij mocht zeker geen schadevergoeding indienen bij die inbreken vanwege huisvrede breuk enzo?

Is toch erg krom hier in Nederland
Wat voor schade moet dat zijn dan?

Het valt me toch wel op dat het met name degenen zijn die zich in de juridische wereld een leek mogen noemen, het recht in Nederland als krom omschrijven. Zou die gedachte dan niet meer te maken hebben met het kennelijke gebrek aan kennis en het daaraan inherente feit dat je gewoon niet weet waar je het over hebt? Als dat zo is, waar haal je dan het gore lef vandaan om een waardeoordeel over het Nederlands recht te vellen?

Gewoon een algemene gedachte hoor.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_35302386
quote:
Op maandag 20 februari 2006 20:43 schreef Argento het volgende:
er vanuit gaande dat ik het strafdossier niet onder ogen zal krijgen, zal ik de feiten nooit kennen.
Laat me je verzekeren dat het strafdossier ook bol staat van de feiten die niet meer dan interpretaties van een waarneming zijn.

Er is geen onbetrouwbaardere getuige dan het geheugen van de mens!
Een mooie kloon verdient geen hoon!
pi_35302554
quote:
Op maandag 20 februari 2006 20:46 schreef Blasphiem het volgende:

[..]

Laat me je verzekeren dat het strafdossier ook bol staat van de feiten die niet meer dan interpretaties van een waarneming zijn.

Er is geen onbetrouwbaardere getuige dan het geheugen van de mens!
uiteraard, maar bij gebrek aan beter geef ik de voorkeur aan het strafdossier. Al was het maar om de verklaringen van verdachten en getuigen uit eerste hand te lezen.
  maandag 20 februari 2006 @ 22:06:10 #42
58683 NewOrder
markt anarchist
pi_35306550
Los van de feiten en puur afgaand op het nieuwsbericht, de berichtgeving van de politie en deze post elders op Fok!, heb ik het vermoeden dat er zich meer heeft afgespeeld dan er tot nu toe naar buiten is gebracht en dat de meeste conclusies die hiervoor zijn getrokken op zijn minst voorbarig zijn.
  maandag 20 februari 2006 @ 22:30:27 #43
130955 Floripas
Blast from the past
pi_35307772
Het hangt er nogal vanaf: als hij zelf werd aangevallen, dan was het noodweer-exces. Als hij zelf de aanvallende was, dan is het doodslag.

Voor noodweer-exces kom je meestal vrij, voor doodslag niet. Daar ben ik blij om.

Waarom?

Omdat ik eens een inbreker betrapte bij mij thuis, als vrouw alleen. Als het niet uitmaakte of hij mij aanviel of wegrende, dan had hij me zeker aangevallen. Nu rende hij weg. Kut, spullen weg, me een tijdje onveilig gevoeld in huis, maar hij had me nog iets veel ergers aan kunnen doen.

Maar omdat zijn lijf beschermd wordt door de wet, ging hij weg.
pi_35317130
Ik op justitie. Waarom gaan ze die mannen nou weer vervolgen? Dat is toch wel ZO achterlijk en frustrerend. Echt een kut land.

Wat die inbreker deed, is al zijn rechten opgeven toen hij die woning binnentrad. Als hij daar een ongenadig pak slaag krijgt, dan is dat zijn eigen schuld. Als de bewoner hem met een knuppel z'n schedel open breekt, dan is het gewoon pech gehad. Risico van het vak. Had hij maar een weekje achter de lopende band moeten gaan werken, dan had hij ook een paar honderd euro verdiend.

Maar ja, NL he, criminelen zijn per definitie zielig en normale burgers zijn er per definitie om zo streng mogelijk te vervolgen en zoveel mogelijk uit te zuigen.

Het zou justitie sieren als ze eens echt iets nuttigs gingen doen. Ik geloof dat er dagelijks tientallen draaideurcriminelen het politibureau uitwandelen om weer rustig mensen te gaan beroven en auto's open te breken. Waarom wordt daar niets aan gedaan maar moeten mensen die hun eigendom verdedigen, en verder nooit iets verkeerd doen, keihard aangepakt worden?

Justitie doet geen ene donder om je te beschermen, maar bescherm je jezelf dan ben je vet de lul.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_35317138
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 06:42 schreef StefanP het volgende:
Ik op justitie. Waarom gaan ze die mannen nou weer vervolgen? Dat is toch wel ZO achterlijk en frustrerend. Echt een kut land.

Wat die inbreker deed, is al zijn rechten opgeven toen hij die woning binnentrad. Als hij daar een ongenadig pak slaag krijgt, dan is dat zijn eigen schuld. Als de bewoner hem met een knuppel z'n schedel open breekt, dan is het gewoon pech gehad. Risico van het vak. Had hij maar een weekje achter de lopende band moeten gaan werken, dan had hij ook een paar honderd euro verdiend.

Maar ja, NL he, criminelen zijn per definitie zielig en normale burgers zijn er per definitie om zo streng mogelijk te vervolgen en zoveel mogelijk uit te zuigen.

Het zou justitie sieren als ze eens echt iets nuttigs gingen doen. Ik geloof dat er dagelijks tientallen draaideurcriminelen het politibureau uitwandelen om weer rustig mensen te gaan beroven en auto's open te breken. Waarom wordt daar niets aan gedaan maar moeten mensen die hun eigendom verdedigen, en verder nooit iets verkeerd doen, keihard aangepakt worden?

Justitie doet geen ene donder om je te beschermen, maar bescherm je jezelf dan ben je vet de lul.
Oh, is het onderzoek afgerond en de twee verdachten hebben inderdaad uit noodweer gehandeld?
pi_35317149
Maakt het uit? Zodra iemand je woning betreedt met de bedoeling om daar een zootje te maken, alles te stelen waar hij zin in heeft en waarschijnlijk jou af te tuigen mocht je bezwaar maken, dan heb je het goede recht om hem met gelijke munt terug te betalen. Goed aftuigen moet kunnen en als de dief daarbij overlijdt, dan is dat pech gehad voor hem.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_35317162
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 06:54 schreef StefanP het volgende:
Maakt het uit? Zodra iemand je woning betreedt met de bedoeling om daar een zootje te maken, alles te stelen waar hij zin in heeft en waarschijnlijk jou af te tuigen mocht je bezwaar maken, dan heb je het goede recht om hem met gelijke munt terug te betalen. Goed aftuigen moet kunnen en als de dief daarbij overlijdt, dan is dat pech gehad voor hem.
Je zou bijna denken dat je erbij was, zo goed jij je een voorstelling kunt maken van de gebeurtenissen die hebben plaatsgevonden.
pi_35317171
Sorry. Ik kom tot inkeer. Die inbreker had het beste voor met die mensen en hun bezit. Maar hij had het zo moeilijk door de tragische en zware maatschappij die hem altijd maar dwars zat. Hij werd gediscrimineerd. Hij kreeg niet zomaar meer een riante uitkering maar moest een paar keer per maand een sollicitatiebrief schrijven. Oneerlijk gewoon. De huursubsidie werd met 10 euro per maand verlaagd, waardoor hij op maandbasis een shotje moest missen. Dat hij vroeger niet naar school wilde, is hem toch niet aan te rekenen? Hij moet gewoon geld krijgen van de overheid. En ze moeten niet zeiken. Om hem dan aan te rekenen dat hij even bij een ander, die het zeker kan missen, wat gaat lenen... belachelijk. Die twee kerels moeten voor 10 jaar de cel in. Die arme inbreker.
-Mark Steyn
  dinsdag 21 februari 2006 @ 07:09:01 #49
131800 Tarado
capô de fusca
pi_35317182
Het lijkt me niet meer dan logisch dat politie en justitie deze zaak onderzoekt zoals ze iedere niet natuurlijke dood moeten onderzoeken, vervolgen zal geschieden afhankelijk van dat onderzoek.

Ik heb overigens geen medelijden met de inbreker, had hij het maar niet moeten doen.
  dinsdag 21 februari 2006 @ 07:39:33 #50
130955 Floripas
Blast from the past
pi_35317361
quote:
Op maandag 20 februari 2006 17:40 schreef Henk-B het volgende:
En terecht dat hij dood is!

Inbreken is stout en daavoor moet je worden gestraft!
Hoe vaak ik al niet iemand heb willen doodslaan omwille het feit dat er in mijn auto was ingebroken!
Maarja dan is de dader altijd al gevlogen!

Hier in het kromme tyfus Nederland zullen de slachtoffers van de inbraak wel weer veroordeeld worden!
Als de inbreker niet dood wilde, had hij zelf op het rechte pad moeten blijven.
Risico van het vak!!!
Dat is niet alleen in NL hoor.
  dinsdag 21 februari 2006 @ 08:11:09 #52
130955 Floripas
Blast from the past
pi_35317437
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 07:58 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Dat is niet alleen in NL hoor.
En het is bovendien niet waar.
pi_35319197
Ik pleit voor vervolging van deze barbaren, we leven hier niet in een land waar iedereen zomaar voor eigen rechter mag spelen.
De heren in kwestie hadden ook rustig aan de inbreker kunnen vragen om weg te gaan. Ze waren tenslotte met 2 man. De inbreker had geen schijn van kans om er eventueel mee weg te komen.

Ik hoop dat het nederlandse recht zegeviert in deze zeer ernstige kwestie.
pi_35322343
quote:
Op maandag 20 februari 2006 17:45 schreef BdR het volgende:

etc.

Dat gaat resulteren in.....geen inbrekers meer
Schakel Greenpeace en GL in ...Inbrekers worden een bedreigde diersoort
Het "ambacht" van inbreker dreigt verloren te gaan
Muslims are the only people who make a lesbian feminist look moderate.
pi_35322525
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 06:54 schreef StefanP het volgende:
Maakt het uit? ... dan is dat pech gehad voor hem.
heb je gelezen dat er bv geen sporen van braak zijn dat men vermoed dat die persoon is binnengelaten door de twee personen die hem daarna gedood hebben?

Dat het idd een persoon was met een geestelijke afwijking en veel geestelijke problemen, die vaker in de moeilijkheden zat, maar geen grote crimineel en ook geen junk.

Maar jij vind het natuurlijk belachelijk dat de politie onderzoek gaat doen naar wat zich precies afgespeeld heeft ... stel je voor, twee mensen die in hun eigen huis een zwakzinnige neerleggen, dat moet je volgens jou vast toejuichen...
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  dinsdag 21 februari 2006 @ 19:32:47 #56
111171 Richie_Rich
Rich Industries©
pi_35339453
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 10:20 schreef bozewolf het volgende:
Ik pleit voor vervolging van deze barbaren, we leven hier niet in een land waar iedereen zomaar voor eigen rechter mag spelen.
De heren in kwestie hadden ook rustig aan de inbreker kunnen vragen om weg te gaan. Ze waren tenslotte met 2 man. De inbreker had geen schijn van kans om er eventueel mee weg te komen.

Ik hoop dat het nederlandse recht zegeviert in deze zeer ernstige kwestie.
Schande inderdaad, ophangen die moordenaars!!

pi_35339748
Nou ja triest, moet je maar niet inbreken.
  dinsdag 21 februari 2006 @ 19:50:24 #58
262 Re
Kiss & Swallow
pi_35340178
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 12:14 schreef desiredbard het volgende:

[..]

Dat gaat resulteren in.....geen inbrekers meer
Schakel Greenpeace en GL in ...Inbrekers worden een bedreigde diersoort
Het "ambacht" van inbreker dreigt verloren te gaan
ja zelfde als de doodstraf voor moord in Amerika natuurlijk, daar zijn ook sinds die invoering geen moorden meer gepleegd
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  dinsdag 21 februari 2006 @ 19:52:30 #59
58683 NewOrder
markt anarchist
pi_35340288
Update:
quote:
Eerste onderzoeksresultaten dode inbreker

Enschede, 21-02-2006 • Politie Twente zet 11 rechercheurs op de zaak en maakt eerste onderzoeksresultaten bekend.

De 26 jarige Enschedeër die op zondag 19 februari in een woning aan de Burgemeester MV Veenlaan dood is aangetroffen blijkt zich door braak toegang tot de woning te hebben verschaft. Het eerste onderzoek heeft uitgewezen dat het slachtoffer zonder toestemming de woning van de 32 jarige verdachte is binnengedrongen waarna hij in de woning is overlopen.
Ook is vast komen te staan dat het slachtoffer met messteken om het leven is gebracht. Dit heeft het rechercheteam na de eerste onderzoeksresultaten vastgesteld.
De politie Twente werkt met een team van 11 rechercheurs verder aan het onderzoek.

Bron
  dinsdag 21 februari 2006 @ 20:24:44 #60
130955 Floripas
Blast from the past
  dinsdag 21 februari 2006 @ 20:38:48 #61
111171 Richie_Rich
Rich Industries©
pi_35342252
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 20:24 schreef Floripas het volgende:

[..]

Messteken, allemachtig.
idd

Al dat bloed
  dinsdag 21 februari 2006 @ 20:40:14 #62
262 Re
Kiss & Swallow
pi_35342306
quote:

[..]

Messteken, allemachtig.
ja kan nog zijn dat het mes van de inbreker was natuurlijk, hoeft ook niet, vandaar het onderzoek denk ik
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_35354979
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 07:39 schreef Floripas het volgende:
StefanP, heb je mijn post gelezen?
Ja
-Mark Steyn
  woensdag 22 februari 2006 @ 03:26:51 #64
131800 Tarado
capô de fusca
pi_35355006
Ik krijg toch een beetje het idee dat dit geen "normale" inbraak was maar iemand die wat op kwam halen hij dacht recht op te hebben, de 2 anderen dachten hier dus anders over, het is maar een theorietje.
  woensdag 22 februari 2006 @ 03:35:28 #65
6941 APK
Factual, I think.
pi_35355043
TVP, wegens topics in twee verschillende subfora.
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  woensdag 22 februari 2006 @ 04:02:49 #66
130955 Floripas
Blast from the past
pi_35415164
quote:

[..]

Messteken, allemachtig.
Dat je zo'n gast helemaal lamslaat zodat ie weken niet normaal kan lopen kan ik mee leven, maar messteken zijn zo laf, zeker als je met 2-en bent.....
(Al weet ik niet of de inbreker gewapend was of iets).
Yeah baby Yeah!
pi_35415653
Inderdaad eigen schuld..... er zal wel weer een hoop kritiek op de bewoner des huizes zijn, maar als je vecht met een inbreker, dan ervaar je dat alsof je op leven en dood vecht. Het is niet zoals hoe het in een film gaat, even braaf de boef in kwestie gevaarlijk onderschot houden ipv meteen een kogel minimaal door ze been jagen en tenminste zeker weten dat hij je pipa niet meer afpakt.......
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  vrijdag 24 februari 2006 @ 12:57:33 #69
130955 Floripas
Blast from the past
pi_35439919
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 19:00 schreef JohnDope het volgende:
Inderdaad eigen schuld..... er zal wel weer een hoop kritiek op de bewoner des huizes zijn, maar als je vecht met een inbreker, dan ervaar je dat alsof je op leven en dood vecht. Het is niet zoals hoe het in een film gaat, even braaf de boef in kwestie gevaarlijk onderschot houden ipv meteen een kogel minimaal door ze been jagen en tenminste zeker weten dat hij je pipa niet meer afpakt.......
Het hangt er wel een beetje vanaf hoe het ging. Vormde de inbreker zelf de bedreiging, had hij zelf het mes bij zich, enzovoorts.
pi_35439984
Only in america
  vrijdag 24 februari 2006 @ 13:02:16 #71
130955 Floripas
Blast from the past
pi_35465478
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 12:57 schreef Floripas het volgende:

[..]

Het hangt er wel een beetje vanaf hoe het ging. Vormde de inbreker zelf de bedreiging, had hij zelf het mes bij zich, enzovoorts.
Meis laten we eerlijk zijn, jij helemaal als meisje zijnde...... Wanneer er een onbekend persoon in mijn huis staat, dan is het eerste wat je denkt op dat moment: er bestaat een hele grote kans dat ik ga overlijden op dit moment..... (ieder mens die in je huis komt inbreken vormt een levensbedreiging voor je, ze hebben schijt aan de wereld, anders zouden ze ook niet bij je komen inbreken )
Het is geen ontspannen potje freefight dat je kan afkloppen op het moment dat je er geen zin meer in hebt of wanneer je buiten westen raakt de persoon in kwestie stopt met beuken/trappen op je hoofd. Het is oorlog op dat moment.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  zaterdag 25 februari 2006 @ 08:32:10 #73
66318 AvispaCS
Religion is evil !
pi_35469666
Als ik een inbreker zou betrappen ga ik ook niet eerst polshoogte nemen om te kijken wat het niveau van het potentieel gevaar is. Ik zou dan ook het zekere voor het onzekere nemen en mezelf zo goed mogelijk beschermen. Als de inbreker in dat geval lichamelijk letsel oploopt is dat zijn risico. Ik zou i.i.g. proberen hem niet de kans te geven de eerste slag uit delen.

Dat neemt niet weg dat deze zaak enkele vraagtekens bij mij oproept. Nu uit onderzoek is gebleken dat het 'slachtoffer' wel degelijk is ingebroken gaan de 'daders' voor mij, bij huidige stand van zaken, vrijuit.
"Religion is excellent stuff for keeping common people quiet.", Napoleon Bonaparte.
"I am an atheist and thank God for that.", George Bernard Shaw.
"Religion is nothing more than socially acceptable insanity.", Oscar Wilde.
  zaterdag 25 februari 2006 @ 08:39:26 #74
58683 NewOrder
markt anarchist
pi_35469692
quote:
Op zaterdag 25 februari 2006 00:55 schreef JohnDope het volgende:
Meis laten we eerlijk zijn, jij helemaal als meisje zijnde...... Wanneer er een onbekend persoon in mijn huis staat, dan is het eerste wat je denkt op dat moment: er bestaat een hele grote kans dat ik ga overlijden op dit moment..... (ieder mens die in je huis komt inbreken vormt een levensbedreiging voor je, ze hebben schijt aan de wereld, anders zouden ze ook niet bij je komen inbreken )
Het is geen ontspannen potje freefight dat je kan afkloppen op het moment dat je er geen zin meer in hebt of wanneer je buiten westen raakt de persoon in kwestie stopt met beuken/trappen op je hoofd. Het is oorlog op dat moment.
Een inbreker in huis vormt niet per definitie een levensbedreigende situatie. De aanwezigheid an sich kan dus nooit een reden zijn om hem neer te steken. Verder is het niet slim om als verdedigende partij naar een mes of een ander wapen te grijpen als je niet weet hoe je daarmee om moet gaan. De kans is dan namelijk groot dat het wapen tegen je gebruikt zal worden.
  zaterdag 25 februari 2006 @ 08:50:51 #75
66318 AvispaCS
Religion is evil !
pi_35469728
quote:
Op zaterdag 25 februari 2006 08:39 schreef NewOrder het volgende:

[..]

Een inbreker in huis vormt niet per definitie een levensbedreigende situatie. De aanwezigheid an sich kan dus nooit een reden zijn om hem neer te steken. Verder is het niet slim om als verdedigende partij naar een mes of een ander wapen te grijpen als je niet weet hoe je daarmee om moet gaan. De kans is dan namelijk groot dat het wapen tegen je gebruikt zal worden.
Een onbekend persoon in je huis is wel degelijk een bedreigende situatie. En dan heb je niet de tijd of de rust om in te schatten of het levensbedreigend is en dan vind ik het legitiem om het zekere voor het onzekere te nemen.
"Religion is excellent stuff for keeping common people quiet.", Napoleon Bonaparte.
"I am an atheist and thank God for that.", George Bernard Shaw.
"Religion is nothing more than socially acceptable insanity.", Oscar Wilde.
  zaterdag 25 februari 2006 @ 09:03:13 #76
58683 NewOrder
markt anarchist
pi_35469786
quote:
Op zaterdag 25 februari 2006 08:50 schreef AvispaCS het volgende:
Een onbekend persoon in je huis is wel degelijk een bedreigende situatie. En dan heb je niet de tijd of de rust om in te schatten of het levensbedreigend is en dan vind ik het legitiem om het zekere voor het onzekere te nemen.
Dus iedere inbreker mag worden gedood? En wat nou als die onbekende in werkelijkheid niet zo onbekend is, zoals vermoedelijk het geval is in deze zaak?
pi_35472539
quote:
Op zaterdag 25 februari 2006 08:50 schreef AvispaCS het volgende:

[..]

Het gaat allemaal veel te snel inderdaad, het kan gewoon even een paniek van een heel kort moment zijn, maar lang genoeg om een dure rekening bij de stomerij op te lopen
Het wordt zelfs nog gevaarlijker als je lekker ligt te dromen en wakker schrikt door een inbreker.
Als je leven je lief is, moet je op zo'n moment moet je echt je vijand overschatten.

En ben het ook niet eens met nieuwe wereld orde dat je geen wapens moet gebruiken als je er niet mee om kan gaan. Het enige wat je nooit moet doen is dreigen met een wapen, gewoon met een actie dan, anders kan het wapen van je afgepakt worden.
  zaterdag 25 februari 2006 @ 17:13:58 #78
130955 Floripas
Blast from the past
pi_35481022
quote:
Op zaterdag 25 februari 2006 00:55 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Als iedere inbreker het risico liep vermoord te worden, dan had ik een veel groter risico gelopen toen ik die inbreker betrapte: Hij was dan in het offensief gegaan, om, zoals jij stelt, het zekere voor het onzekere te nemen.

Nu rende hij weg.
pi_35482388
quote:

[..]

Yup, een inbreker bied je een bakkie koffie aan en tijdens het nuttigen pleeg je overleg wat er zoal van waarde in je huis staat om mee te nemen.

Nou, het enige wat hij meeneemt van mij is een kogel tussen z'n ogen en een gratis begrafenis ergens op mijn land. Die zit dan in ieder geval op de never come back line.
  zaterdag 25 februari 2006 @ 18:35:16 #80
130955 Floripas
Blast from the past
pi_35486682
quote:

[..]

hoe kun jij nu oordelen over de mate van angst van huisbewoners?
Voor oudjes kan een inbreker best levensbedreigend overkomen en veel inbrekers schuwen grove bedreigingen niet als ze gesnapt zijn.
Iemand neersteken kan ik nooit begrijpen, maar als de inbreker met een mes op je afkomt en jij in de keuken staat is het weer een ander verhaal.
Ik had die gozer gewoon met handen, knieeen, ellebogen en voetzolen bewerkt op een manier dat z'n moeder hem niet mer zal herkennen voor de operatie.
Had ie maar moeten werken voor z'n geld of het op z'n minst vragen...
Yeah baby Yeah!
pi_35488448
quote:
Op zaterdag 25 februari 2006 18:35 schreef Floripas het volgende:

[..]
Zwak, jij zou zonder problemen je familie en jezelf blootstellen aan (levens)gevaar? Heb je enig idee onder hoeveel stress een inbreker staat? Het is niet ondenkbaar dat zijn toch al weinige hersencellen doorbranden bij een heterdaad betrapping.

Maargoed, je kent me niet en je kent mijn mogelijkheden nog minder.
  zaterdag 25 februari 2006 @ 20:44:00 #83
130955 Floripas
Blast from the past
pi_35488661
quote:
Op zaterdag 25 februari 2006 20:38 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Zwak, jij zou zonder problemen je familie en jezelf blootstellen aan (levens)gevaar?
Nee, maar de inbreker aanvallen om hem proberen te doden lijkt mij de foolproof manier om jezelf en je familie bloot te stellen aan (levens-)gevaar.
quote:
Heb je enig idee onder hoeveel stress een inbreker staat?
Daarom.
quote:
Het is niet ondenkbaar dat zijn toch al weinige hersencellen doorbranden bij een heterdaad betrapping.
Ongetwijfeld, maar de meeste inbrekers maken - godzijdank - gewoon dat ze wegkomen.
quote:
Maargoed, je kent me niet en je kent mijn mogelijkheden nog minder.
Godzijdank 14.gif
pi_35503871
quote:
Op zaterdag 25 februari 2006 20:44 schreef Floripas het volgende:

[..]

Nee, maar de inbreker aanvallen om hem proberen te doden lijkt mij de foolproof manier om jezelf en je familie bloot te stellen aan (levens-)gevaar.
[..]
Niks aanvallen of proberen te doden. Gewoon trekker overhalen.
quote:
Daarom.
[..]
Daarom juist. Geen enkel risico nemen, weg met dat gespuis.
quote:
Ongetwijfeld, maar de meeste inbrekers maken - godzijdank - gewoon dat ze wegkomen.
[..]
Ik ben atheïst.
quote:
Godzijdank 14.gif
Wat heb je met religie?
pi_35504811
quote:
Op zaterdag 25 februari 2006 17:55 schreef Dr.Nikita het volgende:
Nou, het enige wat hij meeneemt van mij is een kogel tussen z'n ogen en een gratis begrafenis ergens op mijn land. Die zit dan in ieder geval op de never come back line.
Dat is een lage geweldsdrempel...

Vertel ns, welke normschending vindt je erger. Huisvredebreuk of levensberoving?
pi_35505736
quote:
Op zondag 26 februari 2006 11:43 schreef Argento het volgende:

[..]

Dat is een lage geweldsdrempel...
Net zo laag als een inbreker zich met geweld toegang verschaft tot mijn territorium en mogelijk naar het leven staat van mijn gezin.
quote:
Vertel ns, welke normschending vindt je erger. Huisvredebreuk of levensberoving?
Als het al met normschending te maken heeft hij mijn normen ruimschoots overschreden en stel ik me in op de inbrekersnorm, wet of geen wet. Geen medelijden. Hij zal de risico's c.q. de conseqenties moeten aanvaarden dat niet iedereen in zijn broek pist van angst.

De situatie is een heel klein beetje vergelijkbaar met die goudeerlijke tasjesrover die tijdens het uitoefenen van zijn beroep werd doodgereden.

[ Bericht 0% gewijzigd door Dr.Nikita op 26-02-2006 12:37:01 ]
pi_35506934
quote:
Op zondag 26 februari 2006 12:18 schreef Dr.Nikita het volgende:
Net zo laag als een inbreker zich met geweld toegang verschaft tot mijn territorium en mogelijk naar het leven staat van mijn gezin.
Inbrekers hebben over het algemeen slechts intresse in stoffelijk voordeel en komen bij voorkeur de bewoners in het geheel niet tegen. Waar komt toch de gedachte vandaan dat inbrekers de bedoeling hebben het hele gezin uit te moorden?
quote:
Als het al met normschending te maken
Waarom zou het niet met normschending te maken hebben?
quote:
heeft hij mijn normen ruimschoots overschreden en stel ik me in op de inbrekersnorm, wet of geen wet.
De wet is toch vrij helder. Je mag iemand niet van zijn leven beroven. Dat is zo mogelijk de zwaarste normschending die ons rechtstelsel kent. Je mag wel je lijf en leden beschermen en indien het daarvoor noodzakelijk is dat je je aanvaller om het leven brengt, dan zij dat zo, maar het enkele feit dat iemand zich wederrechtelijke toegang tot jouw woning verschaft, maakt het nog niet noodzakelijk hem te doden. Dat is overigens ook geen punt van discussie.
quote:
Geen medelijden.
De regels omtrent het handelen uit noodweer en de daaraan verbonden regels van proportionaliteit en subsidiairiteit hebben niets met medelijden te maken.
quote:
Hij zal de risico's c.q. de conseqenties moeten aanvaarden dat niet iedereen in zijn broek pist van angst.
En alweer een kromme analogie. Wat heeft het niet doden van een op heterdaad betrapte inbreker met angst te maken?
quote:
De situatie is een heel klein beetje vergelijkbaar met die goudeerlijke tasjesrover die tijdens het uitoefenen van zijn beroep werd doodgereden.
Niet een klein beetje, maar loepzuiver vergelijkbaar. Daarom werd Germaine C. ook vervolgd, althans werd zij verdachte in een strafrechtelijk onderzoek. Niet omdat haar tasjesrover goudeerlijk was, maar omdat zij de grenzen van proportionaliteit en subsidiairiteit zou hebben overschreden in haar pogingen haar tasje te behouden.

Dat Germaine C. zich op die wijze tot verdachte van een strafrechtelijk onderzoek heeft gemaakt, betekent ook niet dat de daad van het roven van haar tasje gerechtvaardigd is. Ik zie dan ook niet in waarom je met zoiets als een 'goudeerlijke tasjesrover' op de proppen komt. Wederom heeft het niets te maken met medelijden met de tasjesrover of de rechtvaardiging met zijn daad.

Het spijt me, maar een dergelijke opvatting geeft een nogal krom en vooral onjuist beeld van het Nederlands strafrecht en de verhouding tussen strafbare feiten en de bevoegdheid lijf en leden tegen die feiten te beschermen. Dat is op zich nog niet zo erg, maar het wordt natuurlijk wel vrij wezenlijk op het moment dat jij je vanuit deze apert onjuiste gedachtengang het recht voorbehoudt een ander van het leven te beroven.
  zondag 26 februari 2006 @ 16:10:54 #88
130955 Floripas
Blast from the past
pi_35513386
Dr. Nikita, de grotemensenwereld is vrees ik ingewikelder ingedeeld dan alleen "slechte boeven" en "rechtschapen burgers". Mensen die zich altijd aan de wet hielden begaan overtredingen en soms zelfs misdaden; mensen die misdaden plegen komen in posities waarin ze legaal werk gaan doen.

Het grotemensenleven is geen first-person-shooter.
pi_35514933
quote:
Op zondag 26 februari 2006 16:10 schreef Floripas het volgende:
Dr. Nikita, de grotemensenwereld is vrees ik ingewikelder ingedeeld dan alleen "slechte boeven" en "rechtschapen burgers". Mensen die zich altijd aan de wet hielden begaan overtredingen en soms zelfs misdaden; mensen die misdaden plegen komen in posities waarin ze legaal werk gaan doen.

Het grotemensenleven is geen first-person-shooter.
Of je nu linksom of rechtsom lult, een inbreker heeft niets te zoeken in een huis van anderen en de dood van hem is het risico van het vak, net zoals dat bij bijv coureurs geldt.
Yeah baby Yeah!
  zondag 26 februari 2006 @ 16:59:07 #90
130955 Floripas
Blast from the past
pi_35515040
quote:
Op zondag 26 februari 2006 16:55 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Of je nu linksom of rechtsom lult, een inbreker heeft niets te zoeken in een huis van anderen en de dood van hem is het risico van het vak, net zoals dat bij bijv coureurs geldt.
Dat kun je wel zo mooi stellen, zoals velen hier, maar dat vinden wij in Nederland - en de meeste andere landen die we als beschaafd beschouwen - helemaal niet.

Ik zou bijvoorbeeld verkrachting ook geen risico van het vak van prostituee vinden.

Inbreken is trouwens ook helemaal geen vak.
pi_35519567
quote:
Op zondag 26 februari 2006 12:58 schreef Argento het volgende:

[..]

Inbrekers hebben over het algemeen slechts intresse in stoffelijk voordeel
Laat ze dan slechts normaal werken voor het stoffelijke. Moet ik ook.
quote:
en komen bij voorkeur de bewoners in het geheel niet tegen.
Af en toe hebben ze een keer vet pech om de verkeerde tegen te komen.
quote:
Waar komt toch de gedachte vandaan dat inbrekers de bedoeling hebben het hele gezin uit te moorden?
Nee hoor die gedachte heb ik niet, maar ik neem liever geen risico's.
quote:
[..]

Waarom zou het niet met normschending te maken hebben?
[..]
Als er een dreiging of gevaar voor mijn gezin bestaat in mijn eigen huis lap ik alle normen aan mijn laars.
quote:
De wet is toch vrij helder. Je mag iemand niet van zijn leven beroven.
In de wet staat ook vrij helder dat je niet mag inbreken
quote:
Dat is zo mogelijk de zwaarste normschending die ons rechtstelsel kent.
Mooi toch.
quote:
Je mag wel je lijf en leden beschermen en indien het daarvoor noodzakelijk is dat je je aanvaller om het leven brengt, dan zij dat zo, maar het enkele feit dat iemand zich wederrechtelijke toegang tot jouw woning verschaft, maakt het nog niet noodzakelijk hem te doden. Dat is overigens ook geen punt van discussie.
[..]
Klopt, niet noodzakelijk. Ik bewijs een dienst voor de samenleving om hem voorgoed uit de roulatie te nemen.
quote:
De regels omtrent het handelen uit noodweer en de daaraan verbonden regels van proportionaliteit en subsidiairiteit hebben niets met medelijden te maken.
Op dergelijke momenten dat mijn rechten, privacy of voor mijn gezin in mijn eigen woning gevaar ontstaat waar je redelijkerwijs mag verwachten dat je veilig bent zet ik alle regels overboord en ken geen genade.
quote:
En alweer een kromme analogie. Wat heeft het niet doden van een op heterdaad betrapte inbreker met angst te maken?
Lees je in.
quote:
Niet een klein beetje, maar loepzuiver vergelijkbaar.
Een beetje vergelijkbaar. Een tas weggrissen uit een auto is een heel ander verhaal dan dat een proleet in je eigendom rondwaart.
quote:
Daarom werd Germaine C. ook vervolgd, althans werd zij verdachte in een strafrechtelijk onderzoek. Niet omdat haar tasjesrover goudeerlijk was, maar omdat zij de grenzen van proportionaliteit en subsidiairiteit zou hebben overschreden in haar pogingen haar tasje te behouden.

Dat Germaine C. zich op die wijze tot verdachte van een strafrechtelijk onderzoek heeft gemaakt, betekent ook niet dat de daad van het roven van haar tasje gerechtvaardigd is. Ik zie dan ook niet in waarom je met zoiets als een 'goudeerlijke tasjesrover' op de proppen komt. Wederom heeft het niets te maken met medelijden met de tasjesrover of de rechtvaardiging met zijn daad.

Het spijt me, maar een dergelijke opvatting geeft een nogal krom en vooral onjuist beeld van het Nederlands strafrecht en de verhouding tussen strafbare feiten en de bevoegdheid lijf en leden tegen die feiten te beschermen. Dat is op zich nog niet zo erg, maar het wordt natuurlijk wel vrij wezenlijk op het moment dat jij je vanuit deze apert onjuiste gedachtengang het recht voorbehoudt een ander van het leven te beroven.
Op het moment dat een inbreker bij mij binnen zou komen om te roven of ergo andere dingen zou doen heeft hij bij mij zijn rechten verspeeld, ongeacht wat de wet zegt. Hij mij beroven, ik hem beroven.
pi_35519640
quote:
Op zondag 26 februari 2006 16:59 schreef Floripas het volgende:

[..]

Dat kun je wel zo mooi stellen, zoals velen hier, maar dat vinden wij in Nederland - en de meeste andere landen die we als beschaafd beschouwen - helemaal niet.

Ik zou bijvoorbeeld verkrachting ook geen risico van het vak van prostituee vinden.

Inbreken is trouwens ook helemaal geen vak.
Als jij in een auto stapt wéét je ook dat het je laatste rit zou kunnen zijn, het risico is alleen wat kleiner dan wanneer je bij iemand inbreekt en hem tot paniek kan drijven.
Dat goedpraten van daders heb ik zo'n enorme schurfthekel aan.
Het begint gewoon bij het feit dat iemand (ongevraagd) van andermans spullen af moet blijven en als hij dat niet doet zijn de consequenties voor hem.

Verkrachting is wel degelijk het risico dat je loopt als je prostituee bent, dat het van de zotten is (in principe) betekent niet dat er dan geen verband is.
Inbreken is best een vak als ik de krant mag geloven hoor, sommigen plegen in 3 maanden tijd tientallen inbraken.
Dan ben je echt hobby-inbreker af hoor...
Yeah baby Yeah!
pi_35520746
quote:
Op zondag 26 februari 2006 19:40 schreef Elgigante het volgende:
Dat goedpraten van daders heb ik zo'n enorme schurfthekel aan.
wie praat inbreken goed dan? De opvatting dat het enkele feit dat iemand inbreekt, nog niet betekent dat de woningeigenaar bevoegd is de inbreker bij betrapping op heterdaad te doden, houdt toch niet het rechtvaardigen van inbreken in?

Hoe komen jullie daar toch bij?

DrNikita>
Ik begrijp uit je post dat je beseft dat het doden van de inbreker enkel en alleen omdat zij zich wederrechtelijk toegang tot jouw woning heeft verschaft, tegen alle normen in is. Je lapt de normen dan immers aan je laars zeg je. Je weet dus kennelijk dat je daarmee niet in je recht staat en in zoverre dus zelf eveneens strafbaar handelt (waarbij ik persoonlijk jouw normschending (levensberoving) wel ernstiger aansla dan de norm die de inbreker geschonden heeft) en dat je jezelf in de scheiding van crimineel/goedwillend burger, in de eerste categorie plaatst.

Prima, maar met die vaststelling hoeven we natuurlijk niet verder te discussieren over de laakbaarheid van het doden van de inbreker (zonder dat dat gedekt wordt of kan worden met een geslaagd beroep op noodweer).
pi_35520873
quote:
Op zondag 26 februari 2006 19:40 schreef Elgigante het volgende:
Verkrachting is wel degelijk het risico dat je loopt als je prostituee bent, dat het van de zotten is (in principe) betekent niet dat er dan geen verband is.
Ik neem aan dat floripas met 'risico van het vak' de risico's bedoelt die naar hun aard voor rekening van de vakbeoefenaar blijven, simpelweg omdat zij nergens anders kunnen liggen. Wat dat betreft zou ik noch de verkrachting van de prostituee, noch de dood van de inbreker, als risico van het vak willen afdoen. En gelukkig zijn we in Nederland nog net beschaafd genoeg om dat ook niet te doen.
  zondag 26 februari 2006 @ 20:44:13 #95
130955 Floripas
Blast from the past
pi_35521809
Ik heb een topic gemaakt waarin we iets dieper kunnen ingaan op de kwestie van eigenrichting.

Argento, Nikita, Elgigante, step this way please:
Het recht in eigen hand nemen
  maandag 27 februari 2006 @ 14:32:37 #96
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_35541857
quote:
Op zondag 26 februari 2006 19:37 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Nee hoor die gedachte heb ik niet, maar ik neem liever geen risico's.
Helemaal met die trend van de laatste jaren van gewapende roofovervallen op huizen (vaak gepleegd doorf bendes Oost-Europeanen die minder voor geweld terugdeinzen dan Gladde Henkie uit het dorp verderop).
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
pi_35542265
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 88% gewijzigd door Sander op 19-05-2011 09:58:43 ]
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  maandag 27 februari 2006 @ 14:48:30 #98
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_35542330
quote:
Op maandag 20 februari 2006 17:48 schreef JaWi het volgende:
Prins Bernhard had hier wel raad mee geweten
Dat was ook wat ik dacht toen ik de TT las
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties