abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 7 oktober 2002 @ 11:56:22 #1
34086 Monaco
Principaute De Monaco
pi_6147556
Prioriteiten van de politie verschillen nogal:
Zo wordt aan een inbraak of diefstal niet tot nauwelijks iets actief ondernomen.
Persoonlijk letsel uiteraard wel (hoewel soms ook hier een en ander mis gaat, uit eigen ervaring overigens)

Omdat je huis eigelijk vogelvrij verklaard gebied is voor een inbreker, ben ik voorstander van het versoepelen van beleid ten aanzien van de zelfdefensie namelijk, dat het gebruiken van (gepast) geweld niet alleen bij lichamelijke bedreiging maar ook bij bedreiging van persoonlijke eigendommen ongestraft mag worden toegepast.

Natuurlijk zou het preventief doodslaan van inbrekers veel te ver gaan....hoewel dit niet ondenkbaar is in bepaalde situaties.

Vorstendom aan de middellandse zee, 149 ha, ca. 25.000 inwoners. Hoofdstad Monte Carlo ca. 11.000 inwoners.
  maandag 7 oktober 2002 @ 11:57:39 #2
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_6147584
Idd. Dat is het logische gevolg van het niet meer in behandeling nemen van inbraken.
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
Gegen die Mauer und Abschießen
  maandag 7 oktober 2002 @ 11:57:47 #3
8372 Bastard
Persona non grata
pi_6147587
Wat de wet is doet me geen biet als er een inbreker in mn huis staat. Ik heb een baco naast mn bed liggen ter grote van mn onderarm en die krijgt hij dan echt wel in zn nek!
The truth was in here.
pi_6147597
of het nou mag of niet, als hier een inbreker het huis in komt dan krijgt ie een knal voor zn harses

risico van het vak

Smoke me a kipper, I'll be back for breakfast.
  maandag 7 oktober 2002 @ 11:59:18 #5
10086 Heerlijkheid
gebiedt mij te zeggen
pi_6147610
Tegen, wat je dan krijgt is dat iedereen die iemand wil vermoorden of mishandelen, het slachtoffer mee naar huis neemt. Je gooit nog even een baksteen door je eigen ruit en het feest is compleet.
De huidige wetgeving is al goed genoeg, iedereen heeft recht op zelfbescherming and that's it.
  Overall beste user 2022 maandag 7 oktober 2002 @ 12:00:17 #6
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_6147631
quote:
Op maandag 7 oktober 2002 11:56 schreef Monaco het volgende:
Prioriteiten van de politie verschillen nogal:
Zo wordt aan een inbraak of diefstal niet tot nauwelijks iets actief ondernomen.
Persoonlijk letsel uiteraard wel (hoewel soms ook hier een en ander mis gaat, uit eigen ervaring overigens)

Omdat je huis eigelijk vogelvrij verklaard gebied is voor een inbreker, ben ik voorstander van het versoepelen van beleid ten aanzien van de zelfdefensie namelijk, dat het gebruiken van (gepast) geweld niet alleen bij lichamelijke bedreiging maar ook bij bedreiging van persoonlijke eigendommen ongestraft mag worden toegepast.

Natuurlijk zou het preventief doodslaan van inbrekers veel te ver gaan....hoewel dit niet ondenkbaar is in bepaalde situaties.

Definieer gepast geweld? Stoppen als de inbreker op de grond ligt, of de man in een rolstoel meppen?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_6147649
quote:
Op maandag 7 oktober 2002 11:58 schreef ToXiCitY het volgende:
of het nou mag of niet, als hier een inbreker het huis in komt dan krijgt ie een knal voor zn harses

risico van het vak

idd

ennuh dat vind ik wel heel erg ver gezocht hoor, Mr Heerlijkheid.

Metal Up Your Ass!! Bouque de Pheauteau
  maandag 7 oktober 2002 @ 12:01:58 #8
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_6147657
quote:
Op maandag 7 oktober 2002 12:00 schreef Ulx het volgende:

[..]

Definieer gepast geweld? Stoppen als de inbreker op de grond ligt, of de man in een rolstoel meppen?

Lekker belangrijk.
Had ie maar niet in moeten breken.
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
  maandag 7 oktober 2002 @ 12:02:11 #9
26777 MrTorture
Welcome to the torture chamber
pi_6147659
Overmeesteren mag, verwonden niet... Sim-pel
No fear, no pain.Nobody left to blame. I'll try alone. Make destiny my own.
Dave: Al draagt een mod een blauwe kleur, het is en blijft een oude zeur.
yvonne says: nee hoor die Danny is gewoon een werknemer
Vis een optie?
  maandag 7 oktober 2002 @ 12:02:38 #10
29403 Mkleinman64
Oracle 9i junkie
pi_6147664
Als ik de moed vind om inderdaad wat te ondernemen tegen een inbreker dan gaat een inbreker bij mij ook gestrekt het huis uit. (Voor het zelfde geldt schijt ik in me broek wanneer er een dief in me huis bezig is )

Heb een leuke maglite waar 6 batterijen (D cel) ingaan en die krijgt hij dan echt wel per ongeluk tegen zijn knieen aan.

Assumption is the mother of all fuckups. Bezoek ook http://www.flitspaal.nu
  maandag 7 oktober 2002 @ 12:03:21 #11
272 R@b
No-nonsens
pi_6147675
quote:
Op maandag 7 oktober 2002 12:01 schreef X-Ray het volgende:

[..]

Lekker belangrijk.
Had ie maar niet in moeten breken.

Eigen rechter spelen mag niet.

Wil jou wel eens horen als ik je zoon een rolstoel insla omdat hij mijn fiets steelt.

R@b is inderdaad één van de verschrikkelijkste personen die ik ken.
pi_6147694
quote:
Op maandag 7 oktober 2002 11:57 schreef Bastard het volgende:
Wat de wet is doet me geen biet als er een inbreker in mn huis staat. Ik heb een baco naast mn bed liggen ter grote van mn onderarm en die krijgt hij dan echt wel in zn nek!
Ja lekker. Moet je vooral doen met de huidige wetgeving.

Nee idd... De wet moet veranderd worden. Het is toch van de zotten dat je kan worden aangeklaagd voor iets wat in de eerste instantie gewoon zelfverdediging is? Een tussenweg tussen de American Way en de huidige wetgeving hier zou een beste oplossing zijn.

pi_6147713
Als ik de gelegenheid krijg om een inbreker een harde knal te verkopen, zal ik dat zeker niet laten.
pi_6147716
quote:
Op maandag 7 oktober 2002 12:03 schreef R@b het volgende:

[..]

Wil jou wel eens horen als ik je zoon een rolstoel insla omdat hij mijn fiets steelt.

hoeft ie iig geen fietsen meer te jatten
chello zuigt
  maandag 7 oktober 2002 @ 12:06:43 #15
272 R@b
No-nonsens
pi_6147730
quote:
Op maandag 7 oktober 2002 12:04 schreef Poepoog het volgende:

Een tussenweg tussen de American Way en de huidige wetgeving hier zou een beste oplossing zijn.

In Amerika mag je een inbreker die op de vlucht is ook niet neerschieten. Alleen als hij je aanvalt mag je een wapen gebruiken.

[Dit bericht is gewijzigd door R@b op 07-10-2002 12:07]

pi_6147732
quote:

[..]

Dat is helemaal lekker boeie... dan had ik maar beter op moeten letten bij de opvoeding...
pi_6147741
gepast geweld: uitschakelen
dit is, niet meer in staat om te vluchten en niet in staat om enige persoonlijke of materiële schade aan te richten...
Heb een groot slagzwaard naast m'n bed liggen, is absoluut niet scherp, maar door het gewicht (20kg) kan het toch nogal wat schade aanrichten... als je niks anders voorhanden hebt, lijkt het mij volkomen gerechtvaardigd om een inbreker daarmee te lijf te gaan. Niet op z'n hoofd meppen, maar gewoon een 'tikje' op de knieschijf.
Ik dacht ooit ergens gelezen te hebben dat je in principe alleen op een inbreker mag gaan zitten ofzo en zo te verhinderen dat ie er vandoor gaat.
pi_6147760
quote:
Op maandag 7 oktober 2002 12:06 schreef R@b het volgende:

[..]

In Amerika mag je een inbreker die op de vlucht is ook niet neerschieten. Alleen als hij je aanvalt mag je een wapen gebruiken.

Wie zegt dat je hem mag neerschieten. Alleen is daar het recht op zelfverdediging wel weer beter geregeld.
  maandag 7 oktober 2002 @ 12:08:25 #19
272 R@b
No-nonsens
pi_6147762
quote:
Op maandag 7 oktober 2002 12:06 schreef Skimmer het volgende:

[..]

Dat is helemaal lekker boeie... dan had ik maar beter op moeten letten bij de opvoeding...

Ja ja, en als morgen je zoon (als je die hebt) aan mijn motor staat te klooien en ik ram al zijn tanden uit zijn bek staat pappa Skimmer als eerste bij de politie om mij aan te klagen.
pi_6147765
Zeker mag dat, zo hard meppen dat ie de laatste 2 dagen geheugen kwijt is en hem ergens op de stoep leggen
https://gulden.com/nl/ - Hoe gulden jouw vermogen laat groeien!
  maandag 7 oktober 2002 @ 12:08:38 #21
14187 Amos
Sweet child in me, heaaaaal
pi_6147768
Ik heb hier een blaaspijp met pijlen met een naald erin en die krijgt een inbreker precies in zijn rechteroog!

Mijn spullen

Happiness is a warm gun
pi_6147769
Als iemand ongevraagd mijn huis binnentreed en aan mijn eigendom komt, kan hij verwachten wakker te worden in het ziekenhuis.
pi_6147791
quote:
Op maandag 7 oktober 2002 12:02 schreef MrTorture het volgende:
Overmeesteren mag, verwonden niet... Sim-pel
dat is in de praktijk dus quasi onmogelijk...
Een ouder vrouwtje mag dus niks doen en een judoka (houdgreep!) wel...
Hoe zou iemand die fysiek iets minder sterk is, zo'n crimineel moeten overmeesteren?
  maandag 7 oktober 2002 @ 12:10:20 #24
272 R@b
No-nonsens
pi_6147792
quote:
Op maandag 7 oktober 2002 12:08 schreef Poepoog het volgende:

[..]

Wie zegt dat je hem mag neerschieten.

Dat wordt hier toch gesteld?
quote:
Alleen is daar het recht op zelfverdediging wel weer beter geregeld.
In Nederland mag je een inbreker die jou thuis aanvalt ook uitschakelen. Ook door hem met een steen op zijn kop te slaan. Alleen moet je wel stoppen als hij uitgeschakeld is, en niet door blijven hakken.
  maandag 7 oktober 2002 @ 12:10:57 #25
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_6147808
quote:

[..]

Ik wil jou wel eens horen als je kind door een inbreker in elkaar getimmerd wordt en je er niets aan mag doen.
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')