Natuurlijk zou het preventief doodslaan van inbrekers veel te ver gaan....hoewel dit niet ondenkbaar is in bepaalde situaties.
risico van het vak
quote:Definieer gepast geweld? Stoppen als de inbreker op de grond ligt, of de man in een rolstoel meppen?
Op maandag 7 oktober 2002 11:56 schreef Monaco het volgende:
Prioriteiten van de politie verschillen nogal:
Zo wordt aan een inbraak of diefstal niet tot nauwelijks iets actief ondernomen.
Persoonlijk letsel uiteraard wel (hoewel soms ook hier een en ander mis gaat, uit eigen ervaring overigens)
Omdat je huis eigelijk vogelvrij verklaard gebied is voor een inbreker, ben ik voorstander van het versoepelen van beleid ten aanzien van de zelfdefensie namelijk, dat het gebruiken van (gepast) geweld niet alleen bij lichamelijke bedreiging maar ook bij bedreiging van persoonlijke eigendommen ongestraft mag worden toegepast.Natuurlijk zou het preventief doodslaan van inbrekers veel te ver gaan....hoewel dit niet ondenkbaar is in bepaalde situaties.
quote:
Op maandag 7 oktober 2002 11:58 schreef ToXiCitY het volgende:
of het nou mag of niet, als hier een inbreker het huis in komt dan krijgt ie een knal voor zn harsesrisico van het vak
ennuh dat vind ik wel heel erg ver gezocht hoor, Mr Heerlijkheid.
quote:Lekker belangrijk.
Op maandag 7 oktober 2002 12:00 schreef Ulx het volgende:[..]
Definieer gepast geweld? Stoppen als de inbreker op de grond ligt, of de man in een rolstoel meppen?
Heb een leuke maglite waar 6 batterijen (D cel) ingaan en die krijgt hij dan echt wel per ongeluk tegen zijn knieen aan.
quote:Eigen rechter spelen mag niet.
Op maandag 7 oktober 2002 12:01 schreef X-Ray het volgende:[..]
Lekker belangrijk.
Had ie maar niet in moeten breken.
Wil jou wel eens horen als ik je zoon een rolstoel insla omdat hij mijn fiets steelt.
quote:Ja lekker. Moet je vooral doen met de huidige wetgeving.
Op maandag 7 oktober 2002 11:57 schreef Bastard het volgende:
Wat de wet is doet me geen biet als er een inbreker in mn huis staat. Ik heb een baco naast mn bed liggen ter grote van mn onderarm en die krijgt hij dan echt wel in zn nek!
Nee idd... De wet moet veranderd worden. Het is toch van de zotten dat je kan worden aangeklaagd voor iets wat in de eerste instantie gewoon zelfverdediging is? Een tussenweg tussen de American Way en de huidige wetgeving hier zou een beste oplossing zijn.
quote:hoeft ie iig geen fietsen meer te jatten
Op maandag 7 oktober 2002 12:03 schreef R@b het volgende:[..]
Eigen rechter spelen mag niet.
Wil jou wel eens horen als ik je zoon een rolstoel insla omdat hij mijn fiets steelt.
quote:In Amerika mag je een inbreker die op de vlucht is ook niet neerschieten. Alleen als hij je aanvalt mag je een wapen gebruiken.
Op maandag 7 oktober 2002 12:04 schreef Poepoog het volgende:Een tussenweg tussen de American Way en de huidige wetgeving hier zou een beste oplossing zijn.
[Dit bericht is gewijzigd door R@b op 07-10-2002 12:07]
quote:Dat is helemaal lekker boeie... dan had ik maar beter op moeten letten bij de opvoeding...
quote:Wie zegt dat je hem mag neerschieten. Alleen is daar het recht op zelfverdediging wel weer beter geregeld.
Op maandag 7 oktober 2002 12:06 schreef R@b het volgende:[..]
In Amerika mag je een inbreker die op de vlucht is ook niet neerschieten. Alleen als hij je aanvalt mag je een wapen gebruiken.
quote:Ja ja, en als morgen je zoon (als je die hebt) aan mijn motor staat te klooien en ik ram al zijn tanden uit zijn bek staat pappa Skimmer als eerste bij de politie om mij aan te klagen.
Op maandag 7 oktober 2002 12:06 schreef Skimmer het volgende:[..]
Dat is helemaal lekker boeie... dan had ik maar beter op moeten letten bij de opvoeding...
Mijn spullen
quote:dat is in de praktijk dus quasi onmogelijk...
Op maandag 7 oktober 2002 12:02 schreef MrTorture het volgende:
Overmeesteren mag, verwonden niet... Sim-pel
quote:Dat wordt hier toch gesteld?
Op maandag 7 oktober 2002 12:08 schreef Poepoog het volgende:[..]
Wie zegt dat je hem mag neerschieten.
quote:In Nederland mag je een inbreker die jou thuis aanvalt ook uitschakelen. Ook door hem met een steen op zijn kop te slaan. Alleen moet je wel stoppen als hij uitgeschakeld is, en niet door blijven hakken.
Alleen is daar het recht op zelfverdediging wel weer beter geregeld.
quote:Ik wil jou wel eens horen als je kind door een inbreker in elkaar getimmerd wordt en je er niets aan mag doen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |