Ja klopt, heb me er in vergist. Het is een licht misdrijf en inderdaad geen overtreding.quote:Op maandag 20 februari 2006 18:13 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
Dat lijkt me sterk; een inbraak is wel degelijk een misdrijf en valt onder strafrecht.
Jij doet nu net alsof het gelijk is aan door rood licht rijden.
Ja een junk misschien, maar wat ga je doen tegen 2 oud-militairen die je onder schot houden? Komt vaak genoeg voor.quote:Op maandag 20 februari 2006 18:19 schreef Salvad0R het volgende:
ik zweer het je, als ik een inbreker betrap, gaat ie denken dat ie in de hel is beland .
En hij mocht zeker geen schadevergoeding indienen bij die inbreken vanwege huisvrede breuk enzo?quote:Op maandag 20 februari 2006 18:14 schreef Salvad0R het volgende:
ken wel een gozer, die 6000 gulden schadevergoeding mocht betalen aan de inbreker die hij zn arm had gebroken toen hij hem had betrapt in zn woonkamer .
Wat voor schade moet dat zijn dan?quote:Op maandag 20 februari 2006 20:28 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
En hij mocht zeker geen schadevergoeding indienen bij die inbreken vanwege huisvrede breuk enzo?
Is toch erg krom hier in Nederland
Laat me je verzekeren dat het strafdossier ook bol staat van de feiten die niet meer dan interpretaties van een waarneming zijn.quote:Op maandag 20 februari 2006 20:43 schreef Argento het volgende:
er vanuit gaande dat ik het strafdossier niet onder ogen zal krijgen, zal ik de feiten nooit kennen.
uiteraard, maar bij gebrek aan beter geef ik de voorkeur aan het strafdossier. Al was het maar om de verklaringen van verdachten en getuigen uit eerste hand te lezen.quote:Op maandag 20 februari 2006 20:46 schreef Blasphiem het volgende:
[..]
Laat me je verzekeren dat het strafdossier ook bol staat van de feiten die niet meer dan interpretaties van een waarneming zijn.
Er is geen onbetrouwbaardere getuige dan het geheugen van de mens!
Oh, is het onderzoek afgerond en de twee verdachten hebben inderdaad uit noodweer gehandeld?quote:Op dinsdag 21 februari 2006 06:42 schreef StefanP het volgende:
Ikop justitie. Waarom gaan ze die mannen nou weer vervolgen? Dat is toch wel ZO achterlijk en frustrerend. Echt een kut land.
Wat die inbreker deed, is al zijn rechten opgeven toen hij die woning binnentrad. Als hij daar een ongenadig pak slaag krijgt, dan is dat zijn eigen schuld. Als de bewoner hem met een knuppel z'n schedel open breekt, dan is het gewoon pech gehad. Risico van het vak. Had hij maar een weekje achter de lopende band moeten gaan werken, dan had hij ook een paar honderd euro verdiend.
Maar ja, NL he, criminelen zijn per definitie zielig en normale burgers zijn er per definitie om zo streng mogelijk te vervolgen en zoveel mogelijk uit te zuigen.
Het zou justitie sieren als ze eens echt iets nuttigs gingen doen. Ik geloof dat er dagelijks tientallen draaideurcriminelen het politibureau uitwandelen om weer rustig mensen te gaan beroven en auto's open te breken. Waarom wordt daar niets aan gedaan maar moeten mensen die hun eigendom verdedigen, en verder nooit iets verkeerd doen, keihard aangepakt worden?
Justitie doet geen ene donder om je te beschermen, maar bescherm je jezelf dan ben je vet de lul.
Je zou bijna denken dat je erbij was, zo goed jij je een voorstelling kunt maken van de gebeurtenissen die hebben plaatsgevonden.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 06:54 schreef StefanP het volgende:
Maakt het uit? Zodra iemand je woning betreedt met de bedoeling om daar een zootje te maken, alles te stelen waar hij zin in heeft en waarschijnlijk jou af te tuigen mocht je bezwaar maken, dan heb je het goede recht om hem met gelijke munt terug te betalen. Goed aftuigen moet kunnen en als de dief daarbij overlijdt, dan is dat pech gehad voor hem.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |