Bron: VRT-TTquote:"INBREKERS STRAFFELOOS DODEN KAN"
In Italië plant de regering-Berlusconi
een wetswijziging waardoor het mogelijk
wordt inbrekers te doden zonder daar-
voor een gevangenisstraf te riskeren.
Dat meldt de Britse krant The Guardian.
De Italiaanse minister van Justitie
Castelli vindt ook dat winkeleigenaars,
die overvallers bij hun vlucht in de
rug schieten, het voordeel van de
twijfel moeten krijgen.
Castelli wil het begrip "wettige
zelfverdediging" aanpassen. Als een
dief bij iemand inbreekt die thuis is,
mag de bewoner ervan uitgaan dat hij
wordt aangevallen en dat zijn leven in
gevaar is.
Welke twijfel.. dit is allang geen zelfverdediging meer..quote:De Italiaanse minister van Justitie Castelli vindt ook dat winkeleigenaars, die overvallers bij hun vlucht in de rug schieten, het voordeel van de twijfel moeten krijgen.
jah heel goed voor criminele mafiosi die iemand zo om kunnen brengen en dan beweren dat hij in zat te breken.quote:Op dinsdag 20 april 2004 10:59 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Bron: VRT-TT
Dat lijkt mij wel een goed plan. Al is het alleen maar omdat je met zo'n wet vast veel mensen zal afschrikken om te gaan inbreken.
Goed idee voor Nederland?
Of voor corrupte fascisten.quote:Op dinsdag 20 april 2004 11:04 schreef Chadi het volgende:
[..]
jah heel goed voor criminele mafiosi die iemand zo om kunnen brengen en dan beweren dat hij in zat te breken.
Ze beweren nu toch ook niet massaal dat ze werden aangevallen en dat het wettelijke zelfverdediging was...quote:Op dinsdag 20 april 2004 11:04 schreef Chadi het volgende:
[..]
jah heel goed voor criminele mafiosi die iemand zo om kunnen brengen en dan beweren dat hij in zat te breken.
Dat betekent ook dat inbrekers zwaar bewapender worden, en aggressiever!quote:Op dinsdag 20 april 2004 10:59 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Bron: VRT-TT
Dat lijkt mij wel een goed plan. Al is het alleen maar omdat je met zo'n wet vast veel mensen zal afschrikken om te gaan inbreken.
Goed idee voor Nederland?
Met een lijk in je tuin hoef je je nooit zorgen te maken want het is toegestaan om iedereen die op je eigendommen komt zonder vragen kapot te schieten.quote:Op dinsdag 20 april 2004 11:05 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Ze beweren nu toch ook niet massaal dat ze werden aangevallen en dat het wettelijke zelfverdediging was...
Het ging om inbreken.quote:Op dinsdag 20 april 2004 11:10 schreef Chadi het volgende:
[..]
Met een lijk in je tuin hoef je je nooit zorgen te maken want het is toegestaan om iedereen die op je eigendommen komt zonder vragen kapot te schieten.
technisch gezien is trespassing inbrekenquote:Op dinsdag 20 april 2004 11:16 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Het ging om inbreken.
Inderdaad....quote:Op dinsdag 20 april 2004 11:03 schreef robh het volgende:
Een goed slot op je deur helpt denk ik meer dan dodelijk geweld toestaan.
Maar je moet het wel aangeven want je mag geen mensenlijke resten gebruiken als compostquote:Op dinsdag 20 april 2004 11:10 schreef Chadi het volgende:
[..]
Met een lijk in je tuin hoef je je nooit zorgen te maken want het is toegestaan om iedereen die op je eigendommen komt zonder vragen kapot te schieten.
Hoezo?? Breek je veel in?quote:Op dinsdag 20 april 2004 11:01 schreef TimmyAsd het volgende:
[..]
NEE!
Ja, meerdere zelfs.quote:Op dinsdag 20 april 2004 14:18 schreef Piet_the_destroyer het volgende:Ik vind het een ontzettend dom idee.
![]()
zeg eens eerlijk zijn jouw spullen een mensenleven waard?
Niet al mijn spullen hoor.quote:spullen zijn vervangbaar
het gaat hier niet eens om verdedigen, zelfs in de rug schieten moet toegestaan zijn.quote:Op dinsdag 20 april 2004 14:04 schreef freako het volgende:
OK, het andere topic was dus dubbel, dan maar copy/paste.
Hoe bewijs je dat iemand aan het inbreken was? Je hebt ruzie met de buurman, nodigt hem uit voor een "gesprek", en je knalt de beste man af. "Ja maar, edelachtbare, hij brak in. Ik mag mijzelf toch wel verdedigen?"
nou ben ik benieuwd welke spullen voor jouw het leven van iemand dierbaars waard is. En nou niet gaan zeggen dat de inbreker jouw niet dierbaar is want die inbreker heeft wel andere mensen die om hem geven, ook al doet hij iets tegen de wet.quote:Op dinsdag 20 april 2004 14:22 schreef HarigeKerel het volgende:
[..]
Ja, meerdere zelfs.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |