Zombies:quote:Op maandag 20 februari 2006 11:55 schreef CarDani het volgende:
Het is zo fascinerend. Ik ben benieuwd of het echt werkt (de witte magie dan).
![]()
Ja, maar dan heb je het over de Zwarte magie. Voodoo is oorspronkelijk bedoeld voor goede dingen. Genezing e.d.quote:Op maandag 20 februari 2006 12:52 schreef -Why- het volgende:
[..]
Zombies:
Zwarte magie ! De bokor brengt zijn slachtoffer op magische wijze om het leven, tijdelijke hersendood. De ziel van het slachtoffer stopt hij in een pot (astrale zombie). Deze richt hij af tot demoon, die hij voor verschillende doeleinden kan inzetten. Als het een zeer hoog ontwikkelde bokor is kan hij zelfs het lichaam dat begraven is opgraven en weer tot leven brengen. Hij heeft dan naast zijn astrale zombie een willoos lichaam dat bevelen uit zal voeren. Het is moeilijk, maar mogelijk om zo iemand weer terug te brengen naar het rijk der levenden. Als dit al lukt zal de persoon zeer vlot alsnog sterven en kan de familie hem opnieuw begraven.
Misschien leuk om uit te proberen bij je ouders
kun je gelijk het resultaat zien
enof het echt werk
Grapje !! je kunt er zo te zien heel veel mee bereiken
Althans de kwaadwillende mensen
Is dat zo? Ik weet het niet.quote:Op maandag 20 februari 2006 13:02 schreef vamperotica het volgende:
Had Nok hier niet ook ergens een topic over?
ja, maar dat ging geloof ik meer over het feit dat het eindelijk erkend werd als officiele godsdienst in Haitiquote:
Ja, daar zit wat in ja.quote:Op maandag 20 februari 2006 14:06 schreef Misticle_lightning het volgende:
Liefdesdrankjes maken vind ik al zwarte magie. Waarom? omdat het de wil van iemand anders kan beinvloeden en dat is ten alle tijden verkeerd.
Voodoo bestaat al heel erg lang, en heeft een hele lange geschiedenis. Voor mij is het nog altijd zo, dat de intentie die je in je magie legt uitmaakt of je wit of zwart bezig bent, ongeacht de methode die je gebruikt
Liefdesdrankjes die je zélf inneemt om jezelf aantrekkelijker te maken tegenover iemand vind ik wel iets anders dan liefdesdrankjes die echt bedoeld zijn om een ander te beïnvloeden.....en die( al dan niet stiekem) een ander toegediend worden.....quote:Op maandag 20 februari 2006 14:06 schreef Misticle_lightning het volgende:
Liefdesdrankjes maken vind ik al zwarte magie. Waarom? omdat het de wil van iemand anders kan beinvloeden en dat is ten alle tijden verkeerd.
Wat bedoel je precies?quote:Op maandag 20 februari 2006 14:42 schreef Mirage het volgende:
Ik geloof trouwens dat dit topic echt op de praktiserende kant van VooDoo gericht is ?
Als je het over wicca hebt b.v. dan houdt dat toch ook niet standaard/alleen het praktiseren van magie in ? En als je over het Christendom praat dan spits je je meestal niet alleen op het praktiseren ervan.. het bidden b.v..
dat je je misschien eens in de theorie moet verdiepen, waarschijnlijk, voor dat je eraan begint.quote:
VooDoo is een overtuiging, niet standaard het praktiseren daarvan in de zin van zwarte/witte magie. TOch lijkt men vaak enkel het praktiserende deel te bespreken.quote:
Alles wat je beinvloed met dingen die buiten god omgaanquote:Op maandag 20 februari 2006 12:57 schreef CarDani het volgende:
[..]
Ja, maar dan heb je het over de Zwarte magie. Voodoo is oorspronkelijk bedoeld voor goede dingen. Genezing e.d.
Voor mij is God niet "het mannetje op de wolk", dus vanuit mijn beleving is het buiten God om gaan geen maatstaf.quote:Op maandag 20 februari 2006 15:21 schreef -Why- het volgende:
[..]
Alles wat je beinvloed met dingen die buiten god omgaan
Is in mijn norm zwarte magie..want het is geen zuivere doel..als je het na gaat is het toch pure beinvloedingen en afdwingen..en dat doe je niet
Het is bijna hetzelfde als iemand geld aftroggen..
Voodoo nu pas officiele godsdient in Haitiquote:Op maandag 20 februari 2006 13:02 schreef vamperotica het volgende:
Als je magie uitoefent moet je dat zelf weten wat mij betreft.quote:Op maandag 20 februari 2006 15:27 schreef Mirage het volgende:
[..]
Voor mij is God niet "het mannetje op de wolk", dus vanuit mijn beleving is het buiten God om gaan geen maatstaf.
Als je magie uitoefent moet je dat zelf weten wat mij betreft.
Als je intentie goed is en je er niemand mee belemmerd ben je wmb al een heel eind.
Om terug te komen op liefdesdrankjes zoals hierboven genoemd wordt....
het ligt er wmb aan hoe je het vorm geeft.
Is je wens de liefde te vinden enhou je de manier waarop en wie dat dan betreft open.... dan doe je wmb niemand kwaad.
Maar zeg je "ik wil die persoon aan mij binden./verliefd op mij maken etc..... "
dan neem jij diegnee misschien wel zijn kans op de liefde die voor h;ém/háár was weggelegd af.
Je veranderd iets aan het pad van de ander zonder dat deze daar zèlf de wens voor uit heeft gesproken.
Voor mij is God niet "het mannetje op de wolk", dus vanuit mijn beleving is het buiten God om gaan geen maatstaf.quote:Op maandag 20 februari 2006 15:27 schreef Mirage het volgende:
[..]
Voor mij is God niet "het mannetje op de wolk", dus vanuit mijn beleving is het buiten God om gaan geen maatstaf.
Als je intentie goed is en je er niemand mee belemmerd ben je wmb al een heel eind.
Om terug te komen op liefdesdrankjes zoals hierboven genoemd wordt....
het ligt er wmb aan hoe je het vorm geeft.
Is je wens de liefde te vinden enhou je de manier waarop en wie dat dan betreft open.... dan doe je wmb niemand kwaad.
Maar zeg je "ik wil die persoon aan mij binden./verliefd op mij maken etc..... "
dan neem jij diegnee misschien wel zijn kans op de liefde die voor h;ém/háár was weggelegd af.
Je veranderd iets aan het pad van de ander zonder dat deze daar zèlf de wens voor uit heeft gesproken.
Beetje offtopic, dus misschien voor in een ander topic, maar dwing je ook niet iets af als je tot God bid "ooow laat..........." .quote:Op maandag 20 februari 2006 15:34 schreef -Why- het volgende:
[..]
(ik zeg ook niet dat ze het niet moeten doen ..ieder moet dat idd voor zich zelf weten)
Maar ik weet wel, dat iets afdwingen niet goed is
Ik doe alleen dingen die goed voelen vanuit mijn hart.quote:Op maandag 20 februari 2006 15:39 schreef -Why- het volgende:
[..]
Maar je zal de consekwenties moeten dragen voor je daden...Dat als er een god bestaan
Zoals het in de bijbel staat
Nou laat ik het zo zeggen...Ik denk dat je god alles met liefde moet vragenquote:Op maandag 20 februari 2006 15:39 schreef Mirage het volgende:
[..]
Beetje offtopic, dus misschien voor in een ander topic, maar dwing je ook niet iets af als je tot God bid "ooow laat..........." .
dat is imo exact hetzelfde.
In de beleving van iemand die niet in God gelooft maar in de krachten van de natuur (verschillende Goden bv) vraagt degene ook de hulp van hún.
Als zij het niet zouden willen gebeurd het niet.
Het principe is dus hetzelfde.
het is alleen een andere God/kracht die te hulp komt (of niet).
Ben je dan ook verkeerd bezig naar jouw idee als je tot de Christelijke (bv) God bidt met een verzoek ?
Was God niet alleswetend/-omvattend? Hoe kan er iets langs Hem heengaan?quote:Op maandag 20 februari 2006 15:21 schreef -Why- het volgende:
Alles wat je beinvloed met dingen die buiten god omgaan
ik bedoel als je in zijn voetsporen wilt treden zoietsquote:Op maandag 20 februari 2006 15:48 schreef Mr_Belvedere het volgende:
[..]
Was God niet alleswetend/-omvattend? Hoe kan er iets langs Hem heengaan?
deze post begrijp ik niet..quote:Op maandag 20 februari 2006 15:48 schreef -Why- het volgende:
[..]
Nou laat ik het zo zeggen...Ik denk dat je god alles met liefde moet vragen
en dus niks moet afdwingen...Want dan zal je denk ik niet verhoort worden..als je iets probeert af te dwingen...je dwingt jezelf af om te bidde omwillen van gods hulp
Ik bedoel het eigenlijk op de manier dat ik eigenlijk twijfelt of er wel of geen god bestaat...quote:Op maandag 20 februari 2006 15:52 schreef Mirage het volgende:
[..]
deze post begrijp ik niet..
je dwingt jezelf af om te bidden ?
Je dwingt jezelf toch ook niet af een kaars te branden om b.v. verdriet kwijt te raken ?
Dat doe je toch omdat je dat wil niet omdat je dat moet van jezelf ?
Ah !quote:Op maandag 20 februari 2006 15:58 schreef -Why- het volgende:
[..]
Ik bedoel het eigenlijk op de manier dat je eigenlijk twijfelt of er wel of geen god bestaat...
het is vaak moeilijk om blijven te geloven...ik dwing mezelf dus wel om te blijven bidde
het is eigenlijk een beetje bekeken vanuit mijn kant
i know tis een beetje kortzichting...maar ik denk dat meerdere mensen dat wel hebben
Wat voel je en merk je dan?quote:Op maandag 20 februari 2006 16:13 schreef Wetenschapper het volgende:
Ik ben heel veel in Afrika geweest en je hoeft niet te "geloven" in zwarte magie of Voodoo maar het is er gewoon.Je voelt het en je merkt het.
Is dat bij malaria..Jeetje best heftigquote:Op maandag 20 februari 2006 16:20 schreef Wetenschapper het volgende:
Malaria heb ik ook gehad.
Maar wat je voelt is een constante aanwezigheid van iets dat voor jou onverklaarbaar is.Je zou van entiteiten kunnen spreken maar dat is het niet.Iets of iemand wil de controle over je doen en laten.
Wat bewijzen ze dan met een onthoofd lichaam..quote:Op maandag 20 februari 2006 16:33 schreef Wetenschapper het volgende:
Als je malaria hebt merk je echt niets hoor.
Weggaan heeft geen zin omdat jij jezelf op dat moment hebt opengesteld voor zwarte magie, het zal je dus blijven achtervolgen.Ik heb die fout ook gemaakt ondanks het feit dat ik Christen ben.Ik had nooit het "kwade" de gelegenheid moeten geven invloed op mij te hebben.Bij de Afrikanen is dat heel sterk aanwezig, aan de ene kant zijn het model Christenen en aan de kant houden ze zich met voodoo praktijken bezig.Waarbij zelfs mensen worden vermoord om hun beoogde doel te bereiken.Er werden zelfs onthoofde lichamen over de muur van mijn huis gegooid die volgens de politie waren gebruikt voor voodoo praktijken.
Dat is het probleem ook, het is niet tastbaar maar wel aanwezigquote:Op maandag 20 februari 2006 16:44 schreef -Why- het volgende:
Nou eigenlijk denk ik dat als voodoo zo makkelijk zal werken dat je heel wat mensen kapot zou kunnen maken ..Mensen die je op tv ziet enof mensen in het daagelijksleven ..die je niet moet, of om ff te kijken of het ook werkt
Je zal er slachtoffer van worden..Dus denk ik eigenlijk dat voodoo ..een erg opgeblazen gedoe is
Of er moet al meer dan alleen voodoo bij komen kijken
Ik denk dat als je dan dood gaat door voodooquote:Op maandag 20 februari 2006 16:49 schreef Wetenschapper het volgende:
[..]
Dat is het probleem ook, het is niet tastbaar maar wel aanwezig
Eigenlijk is het dat ook maar als je erin gelooft of toegeeft is het meer dan dat het gaat je leven beheersenquote:Op maandag 20 februari 2006 16:59 schreef L.Denninger het volgende:
Gewoon een kwestie van mindfucken dus, meer niet.
Een offer is iets dat wordt gebruikt om de geesten die kwade of goede dingen moeten gaan doen te belonen.quote:Op maandag 20 februari 2006 16:58 schreef -Why- het volgende:
[..]
Ik denk dat als je dan dood gaat door voodoo
Dat het dan nog lang niet afgelopen is......
Want pak nou eens een offer.....God weet wat die man of vrouw nog mee moet maken na zijn/haar dood...
Zal er dan hefig gevochten worden voor zijn ziel ? want er komen ook demonen aan te pas zoals ik me dat liet vertellen.....En wat is een offer precies ?..waar offere ze het voor?
precies, mensen die geloven in voodoo en denken dat iemand hen iets via voodoo aan willen doen, zullen via een lichamelijk placebo effect zichzelf wel daadwerkelijk ziek maken. Voodoo is bullshit.quote:Op maandag 20 februari 2006 16:59 schreef L.Denninger het volgende:
Gewoon een kwestie van mindfucken dus, meer niet.
Dat maakt het nog niet meer dan gewoon een simpele mindfuck.. Dat is juist de mindfuck - dat je het zelf niet uit je kop kunt zetten, overal op gaat letten en jezelf gewoon gek maakt met onzin.quote:Op maandag 20 februari 2006 17:08 schreef Wetenschapper het volgende:
[..]
Eigenlijk is het dat ook maar als je erin gelooft of toegeeft is het meer dan dat het gaat je leven beheersen
typisch geval dan van je eigen werkelijkheid creeren..wat op zich al heel interessant is.quote:Op maandag 20 februari 2006 17:21 schreef Laton het volgende:
[..]
precies, mensen die geloven in voodoo en denken dat iemand hen iets via voodoo aan willen doen, zullen via een lichamelijk placebo effect zichzelf wel daadwerkelijk ziek maken. Voodoo is bullshit.
De dreiging is ook vaak fysiek anwezigquote:Op maandag 20 februari 2006 17:42 schreef Laton het volgende:
er gaat gewoon dreiging vanuit en dat voel je.
omdat je hoopt dat je dan niet helemáál verloren bent? Dat herken ik idd welquote:Op maandag 20 februari 2006 15:58 schreef -Why- het volgende:
[..]
Ik bedoel het eigenlijk op de manier dat ik eigenlijk twijfelt of er wel of geen god bestaat...
het is vaak moeilijk om blijven te geloven...ik dwing mezelf dus wel om te blijven bidde
het is eigenlijk een beetje bekeken vanuit mijn kant
i know tis een beetje kortzichting...maar ik denk dat meerdere mensen dat wel hebben
dat denk ik ook idd.quote:Op maandag 20 februari 2006 17:40 schreef Wetenschapper het volgende:
Ik denk dat je pas een oordeel kunt hebben als je ermee te maken hebt gehad.En inderdaad het is meer dan en placebo-effect.Ik heb het een en ander van heel dichtbij mee gemaakt
oftewel je bent gewoon bang dat iemand je iets aan doet, en die evt reele angst interpreteer je als voodoo, en zo houdt je de nonexistente macht van voodoo gebruikers in stand.quote:Op maandag 20 februari 2006 17:54 schreef Wetenschapper het volgende:
[..]
De dreiging is ook vaak fysiek anwezig
Dan komt meteen de vraag bij mij op waarom er dan wel in goede geesten wordt gelooft.quote:Op maandag 20 februari 2006 18:04 schreef Laton het volgende:
[..]
oftewel je bent gewoon bang dat iemand je iets aan doet, en die evt reele angst interpreteer je als voodoo, en zo houdt je de nonexistente macht van voodoo gebruikers in stand.
Lijkt me toch volstrekt duidelijk, het geloof in die goede geesten geeft weer een placebo effect dat mensen interpreteren als "hulp" van de goede geesten en derhalve het bewijs te hebben voor hun bestaan.quote:Op maandag 20 februari 2006 18:12 schreef Wetenschapper het volgende:
[..]
Dan komt meteen de vraag bij mij op waarom er dan wel in goede geesten wordt gelooft.
God heeft beide, goede en kwade geeste, naar de aarde gestuurd.
Op Curacao bijvoorbeeld wordt er veel gebruikt gemaakt van "witte magie" om zaken afgerond te krijgen.Er worden zelfs namen genoemd zoals bijv. St. Jack.Het kwade noemen wij dus voodoo.
Als er werkelijk een dergelijk sterk placebo effect kan ontstaan in je lichaam zou het ook mogelijk zijn jezelf te genezen.Er zijn wetenschappelijke onderzoeken hiernaar gedaan. Maar ik kan jou stelling niet uitsluiten omdat het gewoon niet wetenschappelijk te weerleggen noch te bewijzen is.quote:Op maandag 20 februari 2006 18:15 schreef Laton het volgende:
[..]
Lijkt me toch volstrekt duidelijk, het geloof in die goede geesten geeft weer een placebo effect dat mensen interpreteren als "hulp" van de goede geesten en derhalve het bewijs te hebben voor hun bestaan.
Het is allebei onzin natuurlijk. Geesten bestaan niet.
Ja zoiets had ik ook gehoort......Je moet er wel degelijk in geloven is wat ze zeggenquote:Op maandag 20 februari 2006 18:36 schreef Dromenvanger het volgende:
Het is maar waar je in gelooft inderdaad. Ze kunnen best voodoo op je uitspreken, als je zelf niet gelooft in de uitwerking. Dan heeft het geen nut volgens mij.
Dan gaat het erom hoe je de voodoo als ontvanger aanneemt.
ach, hele volkstammen halen daar hun gelijk uit.quote:Op maandag 20 februari 2006 18:19 schreef Wetenschapper het volgende:
[..]
Als er werkelijk een dergelijk sterk placebo effect kan ontstaan in je lichaam zou het ook mogelijk zijn jezelf te genezen.Er zijn wetenschappelijke onderzoeken hiernaar gedaan. Maar ik kan jou stelling niet uitsluiten omdat het gewoon niet wetenschappelijk te weerleggen noch te bewijzen is.
Ja maar hoe verklaar je dan de verhalen van personen die niet wisten dat er voodoo tegen hen werd gebruikt. voodoo op afstand dus.quote:Op maandag 20 februari 2006 18:49 schreef -Why- het volgende:
[..]
Ja zoiets had ik ook gehoort......Je moet er wel degelijk in geloven is wat ze zeggen
Ja, het is een geloof he Voodoo. Ik ken het niet op die wijze. Ik vind het gewoon intrigerend omdat ze dus echt middelen gebruiken die vaak nog blijken te werken ook. Goed of slecht.quote:Op maandag 20 februari 2006 14:58 schreef Mirage het volgende:
[..]
VooDoo is een overtuiging, niet standaard het praktiseren daarvan in de zin van zwarte/witte magie. TOch lijkt men vaak enkel het praktiserende deel te bespreken.
Men lijkt te denken dat VooDoo het uitoefenen van zwarte/witte magie ìs.
Ipv het praktiseren van magie binnen de VooDoo overtuiging.
De basis heel kort door de bocht:
Het woord voodoo betekent "goddelijke ingeving", "levenskracht". De basis van de voodoo-religie is het inzicht dat alles met elkaar verbonden is.
Het Christelijke geloof is niet (alleen) bidden.
Bidden tot de Christelijke God is wel een uiting van een praktiserend Christelijke.
Het Christendom gelijk zien als bidden (en de rest van de overtuiging zelf buiten beschouwing laten) zou hetzelfde zijn. Bij het bespreken van die overtuiging.
Ik denk dat als je met een voodoopoppentje te werk gaat, zonder andere bijkomende zaken dat het niet werktquote:Op maandag 20 februari 2006 19:32 schreef CarDani het volgende:
[..]
Ja maar hoe verklaar je dan de verhalen van personen die niet wisten dat er voodoo tegen hen werd gebruikt. voodoo op afstand dus.
Ik ben trouwens erg onder de indruk van het verhaal van wetenschapper.
Wordt het tegenwoordig meer voor duistere dingen gebruikt of wordt het nog steeds gebruikt naar behoren. dus voor de goede dingen.quote:Op maandag 20 februari 2006 19:39 schreef -Why- het volgende:
[..]
Ik denk dat als je met een voodoopoppentje te werk gaat, zonder andere bijkomende zaken dat het niet werkt
Maar ik denk dat als je zwarte magie en demonen oproept tijdens een voodoo ritueel
dat dat wel degelijk gaat werken
Ik vind het ook ontzettend eng dat voodoo gedoequote:Op maandag 20 februari 2006 19:42 schreef CarDani het volgende:
[..]
Wordt het tegenwoordig meer voor duistere dingen gebruikt of wordt het nog steeds gebruikt naar behoren. dus voor de goede dingen.
Ik vind het zelf erg eng.
Maar als ik het goed heb begrepen is de persoon die voodoo tegen iemand wil uitoefenen, slaaf wordt van demonen.
Ik weet dat dat uit de film hoodoo was.quote:Op maandag 20 februari 2006 19:50 schreef heracles het volgende:
De toverij uit de film was geen voodoo maar hoodoo
Wil je leren toveren met Hoodoo dan klik je deze link
Hoodoo in theory and practice(Click me plz)
quote:Op maandag 20 februari 2006 19:54 schreef Mirage het volgende:
Alhoewel de gelovigen zelf waarschijnlijk over mij heen zullen vallen...
VooDoo is voor mij vergelijkbaar met Winti.
Allebei hebben hun roots bij indianen stammen etc..... de ideeën komen aardig overeen, weliswaar iets anders verwoord of vormgegeven... en tussen beiden schijnt het niet altijd te boteren.
Ikzelf heb mij wat verdiept in de Winticultuur, sinds het vorige feest heb ik verschillende uitnodigingen gehad. Helaas heb ik die afgeslagen omdat ik zwanger ben.
De baby wordt woensdag gehaald en ik heb alweer wat in het verschiet![]()
Binnenkort ga ik verder met mijn fysieke en spirituele reis door die cultuur, een bonu-man/winit shamaan bezoeken... een "feest" eind van de lente etc...
Helaas moet ik je tegen spreken want voodoo heeft zijn oorsprong niet uit de Indianenstammen
Ik ben erg geïnteresseerd, vind het ontzettend leuk...voel me (zelfs) welkom.
Voor de geïnteresseerde (CarDani ?) een linkje waarin in delen het verslag van het feest te vinden is. Winti of Wintie cultuur
Die middelen bestaan uit offers om kwade geesten voor hun het werk te laten doen.Vergelijkbaar met de zogenaamde "tiende" die een Christen afstaat aan zijn gemeente zodat het hem goed gaat.quote:Op maandag 20 februari 2006 19:34 schreef CarDani het volgende:
[..]
Ja, het is een geloof he Voodoo. Ik ken het niet op die wijze. Ik vind het gewoon intrigerend omdat ze dus echt middelen gebruiken die vaak nog blijken te werken ook. Goed of slecht.
quote:Op maandag 20 februari 2006 13:02 schreef vamperotica het volgende:
Heb het een en ander gelezen over de geheime genootschappen in West_Afrika. Zie daar meer link met Voodoo.quote:Op maandag 20 februari 2006 21:17 schreef Wetenschapper het volgende:
Helaas moet ik je tegenspreken, vooddo heeft zijn oorsprong niet vanuit Indianenstammen
quote:Op maandag 20 februari 2006 16:13 schreef Wetenschapper het volgende:
Ik ben heel veel in Afrika geweest en je hoeft niet te "geloven" in zwarte magie of Voodoo maar het is er gewoon.Je voelt het en je merkt het.
Het zijn vaak rituelen die uit 1 traditie komen.Om een voorbeeld te geven in Nigeria, waar ik zelf heb gewoont, zullen de mensen uit de Juruba-traditie nooit de tradities overnemen van mensen uit de Edo.Ze houden zich elk op een andere manier bezig met voodoo en hun geloof.Het vremde hierbij is dat ze ook nog verschillende Godsdiensten volgen,Edo is voornamelijk Christen en in de Juruba vind je ook Moslims.De Juruba staan bekend als de gevaarlijkste in Nigeria voor wat betreft voodoo handelingenquote:Op maandag 20 februari 2006 22:04 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Heb het een en ander gelezen over de geheime genootschappen in West_Afrika. Zie daar meer link met Voodoo.
Hoewel het net als de gesproken straattaal meer een patua-godsdienst is. d.w.z. uit verschillende tradities samengesteld. Maar de sfeer van het ritueel is een west-Afrikaanse zoals ik die ook uit bijvoorbeeld de Ghanese of Nigeriaanse varianten ken.
Als hele volksstammen daar hun gelijk uit halen bestaat het dus. Er is voldaan aan een voorwaarde. Het lijkt wel alsof de enige plaats op aarde waar er niet een of andere variant van Voodoo bestaat West-Europa is. Bestaat het daarom ook maar niet dan?quote:Op maandag 20 februari 2006 18:49 schreef Laton het volgende:
[..]
ach, hele volkstammen halen daar hun gelijk uit.
Heb persoonlijk meer ervaring met Zuid Afrikaanse tradities. Maar ken waar het Nigeria aangaat enkel bewoners van Benincity en die regio. Allemaal uit een Christelijke traditie. Ben daar niet zo dol op en ga het heel erg uit de weg. Zou er niet graag willen wonen. En de griezelverhalen van lichamen ken ik ook wel van vriendinnen van me die er ook langere tijd verbleven..........quote:Op maandag 20 februari 2006 22:13 schreef Wetenschapper het volgende:
[..]
Het zijn vaak rituelen die uit 1 traditie komen.Om een voorbeeld te geven in Nigeria, waar ik zelf heb gewoont, zullen de mensen uit de Juruba-traditie nooit de tradities overnemen van mensen uit de Edo.Ze houden zich elk op een andere manier bezig met voodoo en hun geloof.Het vremde hierbij is dat ze ook nog verschillende Godsdiensten volgen,Edo is voornamelijk Christen en in de Juruba vind je ook Moslims.De Juruba staan bekend als de gevaarlijkste in Nigeria voor wat betreft voodoo handelingen
Vaak zeggen ze Christen te zijn en vervolgens lopen ze na de dienst rechtstreeks de bush in om een voodoo priester te bezoeken.Ik probeer niet om Nigerianen/Afrikanen in en kwaad daglicht te zetten maar het zijn pure feiten die ik met mijn eigen ogen heb waargenomenquote:Op maandag 20 februari 2006 22:20 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Heb persoonlijk meer ervaring met Zuid Afrikaanse tradities. Maar ken waar het Nigeria aangaat enkel bewoners van Benincity en die regio. Allemaal uit een Christelijke traditie. Ben daar niet zo dol op en ga het heel erg uit de weg. Zou er niet graag willen wonen. En de griezelverhalen van lichamen ken ik ook wel van vriendinnen van me die er ook langere tijd verbleven..........brrrr
Ik weet wat je bedoeld. Ik ken het ook wel. Maar aan dat feit op zich hecht ik ook geen waarde. Ook niet aan de mededeling Christen te zijn trouwens.quote:Op maandag 20 februari 2006 22:37 schreef Wetenschapper het volgende:
[..]
Vaak zeggen ze Christen te zijn en vervolgens lopen ze na de dienst rechtstreeks de bush in om een voodoo priester te bezoeken.Ik probeer niet om Nigerianen/Afrikanen in en kwaad daglicht te zetten maar het zijn pure feiten die ik met mijn eigen ogen heb waargenomen
Ben ik het helemaal mee eens. Als je zonder dat een ander het weet of wil magie op die persoon uitoefent, hetzij door een spell, hetzij door een liefdesdrank dan valt dat onder zwarte magie. Ook al is het nog zo positief bedoeld.quote:Op maandag 20 februari 2006 14:06 schreef Misticle_lightning het volgende:
Voodoo bestaat al heel erg lang, en heeft een hele lange geschiedenis. Voor mij is het nog altijd zo, dat de intentie die je in je magie legt uitmaakt of je wit of zwart bezig bent, ongeacht de methode die je gebruikt
Placebo effecten kunnen anders best hevige reacties op je lichaam opwekken. Geeft ook de intense relatie tussen je lichaam en je geest aan.quote:Op maandag 20 februari 2006 17:21 schreef Laton het volgende:
[..]
precies, mensen die geloven in voodoo en denken dat iemand hen iets via voodoo aan willen doen, zullen via een lichamelijk placebo effect zichzelf wel daadwerkelijk ziek maken. Voodoo is bullshit.
quote:Op dinsdag 21 februari 2006 09:21 schreef CarDani het volgende:
Heel indrukwekkend wat ik net gelezen heb van jullie.
Een vrouw vertelde aan het eind van de film dat als je je hele leven aan het leren bent wat Voodoo is, dat je dan nog steeds niet alles weet. Dat geloof ik ook.
misschien wordt de familie wel vergiftigd om het meisje extra onder druk te zetten.,.misschien wordt iemand "gewoon ziek" en leggen ze het naar haar uit als voodoo wraak...sowieso, mensen worden al zo oud in afrika..quote:Op maandag 20 februari 2006 22:26 schreef Wetenschapper het volgende:
De geheime genootschappen waar Nokwanda over spreekt vind men zelfs terug in Nederland.Het houdt voornamelijk verband met mensensmokkel vanuit West-Afrika naar Europa/Nederland.Op deze manier kunnen ze meisjes in gedwongen prositutie houden omdat zij een absoluut geloof hebben in de kracht van voodoo.Ze leggen een voodoo eed af in Afrika bij een genootschap waarbij van de meisjes schaamhaar, een gedragen slipje en nagels wordt afgenomen.De leden van deze groep in Europa bezoeken regelmatig de meisjes om ze te herinneren aan hun eed.Met de dreiging van voodoo en het toepassen daarvan op de ouders, broers en zusters in Afrika worden ze onder de duim gehouden.Je kunt hier spreken van "mindfucking" maar het gebeurd ook regelmatig dat familieleden opeeens ziek worden als de meisjes niet betalen en dat het weer ophoudt als ze weer tot betalen overgaan.Terwijl vaak de familie niet weet dat ze een dergelijke voodoo eed hebben agfgelegd
Nee, dat geloof ik niet.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 10:05 schreef Laton het volgende:
[..]
misschien wordt de familie wel vergiftigd om het meisje extra onder druk te zetten.,.misschien wordt iemand "gewoon ziek" en leggen ze het naar haar uit als voodoo wraak...sowieso, mensen worden al zo oud in afrika..![]()
Dan geloof je het niet. Maar het gebeurt toch echt. Er is een verschil tussen shamanisme en wat Wetenschapper en ik bespreken. Waar we het over hebben is een heel andere variant van voodoo. De donkere zijde.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 10:16 schreef CarDani het volgende:
[..]
Nee, dat geloof ik niet.
Het is bekend dat bepaalde stammen heel dicht bij de geesten staan. De geesten leven gewoon samen met het volk.
Indianen staan er bijvoorbeeld ook heel dicht bij. Ik vind Indianen heel wijs volk overigens.
Tjeemp, dat is allemaal nogal wat he. Maar wel interessant ja. Ik wil dat allemaal nog eens uitgebried lezen (net als zoveel meer dingen).quote:Op dinsdag 21 februari 2006 10:24 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Dan geloof je het niet. Maar het gebeurt toch echt. Er is een verschil tussen shamanisme en wat Wetenschapper en ik bespreken. Waar we het over hebben is een heel andere variant van voodoo. De donkere zijde.
En over het offeren van dieren en mensen. Gebeurt ook echt. Goed of niet goed..... het wordt soms gevraagd door de geesten die zich manifesteren in een medium. Het maken van dierenoffers is een heel gewoon ritueel. het maken van mensenoffers niet meer. Ik bedoel meer..... het mag officieel niet maar het gebeurt wel.
Een boek waarin de achtergrond ervan in een verhaal mooi wordt geillustreerd is: Blanket boys moon van Chief Mopeli Paulus en Peter Langham. Een van die boeken op de verplichte literatuurlijst van Lesotho.
quote:Op maandag 20 februari 2006 21:17 schreef Wetenschapper het volgende:
Helaas moet ik je tegenspreken, vooddo heeft zijn oorsprong niet vanuit Indianenstammen
Volgens de overlevering en onderzoeken vind voodoo zijn oorsprong in Aziatische landen waarna het is overgewaaid naar Afrika.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 11:46 schreef Mirage het volgende:
[..]
Ik ben van mening van wel.
De informatie o.a. gekregen van mensen uit de VooDoo cultuur.
Helaas heb ik die nog niet zover dat ze een stabiele internetverbinding hebben![]()
Maar google doet ook wonderen
1e hit die ik kreeg http://www.geocities.com/(...)oo-Geschiedenis.html
VooDoo is (overigens net zoals ik van de Winti cultuur heb begrepen) een samensmelting van verschillende achtergronden.
Da's niet echt witte magie, vind je wel?quote:
Witte of zwarte magie, je vraagt in beide gevallen onverklaarbare hulp.Mensen van de Antillen vragen vaak de hulp van dezelfde geesten voor zowel goede en kwade zaken.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 12:50 schreef trancethrust het volgende:
[..]
Da's niet echt witte magie, vind je wel?
Betrof het hier echt en voodo-curse of waren er kwade geesten in de woningquote:Op dinsdag 21 februari 2006 12:54 schreef Dromenvanger het volgende:
Er is ooit een topic hier geweest gemaakt door Nikky geloof ik. Dat ging over een voodoo-curse. Waarbij mensen op bezoek gingen bij een vrouw met een vuil huis, en toen zeiden die mensen dat het zo smerig was in dat huis. Daarna kregen ze de volle lading van een vloek over zich heen. Een koffer met duizenden mieren erin en nog meer.
Weet niet waar het topic staat, anders had ik de link hier neergezet.
Er is de Caraibische voodoo en er is de afrikaanse oorsprong.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 11:46 schreef Mirage het volgende:
[..]
Ik ben van mening van wel.
De informatie o.a. gekregen van mensen uit de VooDoo cultuur.
Helaas heb ik die nog niet zover dat ze een stabiele internetverbinding hebben![]()
Maar google doet ook wonderen
1e hit die ik kreeg http://www.geocities.com/(...)oo-Geschiedenis.html
VooDoo is (overigens net zoals ik van de Winti cultuur heb begrepen) een samensmelting van verschillende achtergronden.
Ik wil Nokwanda even aanvullen.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 13:03 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Er is de Caraibische voodoo en er is de afrikaanse oorsprong.
Slaven vluchtten de bergen in op het eiland Hispaniola (haiti en de Dominicaanse republiek)
Daar woonden nog wat oorspronkelijke bewoners. Die namen de gevluchtte slaven op. Er waren slaven die al langer in slavernij waren maar ook slaven die pas vanuit Afrika waren gerooft/verkocht door stamgenoten of door een overwinnaar. Best veel ook.
Dus dat is de basis van de caraibische voodoo. Wel een samengesteld iets maar wel heeeeeel erg afrikaans hoor. Veel meer dan winti. Winti heeft meer andere invloeden.
Binnen de winti heb je ook Vodoo. Dat is de personificatie van de god Vodoo. Dat is niet hetzelfde als Voodoo maar heeft wel dezelfde oorsprong.
Maar waar Wetenschapper en ik het over hadden was de puur west-afrikaanse variant zoals die ook door geheime genootschappen wordt beoefend. Dat is geen lekkere shit en echt niet puur.
Wat ik ervan begrepen had, was het een wraak-actie gedaan door die vrouw. Ook toen die mensen terug kwamen van die vakantie, was het hele huis vol mieren. In ieder geval die koffer was bomvol mieren.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 13:02 schreef Wetenschapper het volgende:
[..]
Betrof het hier echt en voodo-curse of waren er kwade geesten in de woning
Wel vreemd dat ze mieren gebruikt heeft, vaak worden wespen of spinnen gebruikt.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 13:12 schreef Dromenvanger het volgende:
[..]
Wat ik ervan begrepen had, was het een wraak-actie gedaan door die vrouw. Ook toen die mensen terug kwamen van die vakantie, was het hele huis vol mieren. In ieder geval die koffer was bomvol mieren.
Ik zal zelf ook eens op zoek gaan straks. Kijken of ik wat kan vinden.
quote:Op dinsdag 21 februari 2006 13:06 schreef Wetenschapper het volgende:
[..]
Ik wil Nokwanda even aanvullen.
Winti komt voornamelijk voor onder de Creolen, die hun oorsprong in Afrika hebben
Ik weet niet wat ze gebruiken normaal gesproken. Wespen zijn inderdaad een dodelijker wapen mochten ze echt wraak willen. Ik bedoel de beoefenaars van voodoo. Maar misschien was het geen attempt tot echte dodelijke wraak. Gewoon een lesje leren of iets dergelijks.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 13:18 schreef Wetenschapper het volgende:
[..]
Wel vreemd dat ze mieren gebruikt heeft, vaak worden wespen of spinnen gebruikt.
Je hebt inderdaad gelijk Nokwanda.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 13:19 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Dan vul ik je ook even aan:
Dat is waar. Alleen zijn in uriname de verschillende bevolkingsgroepen meer een meer vermengd. In de stad is het een smeltkroes waar steeds meer culturen zich vermengd hebben. Ook zijn de Boslandcreolen (toch weer anders dan stadscreolen) vaker puur Afrikaans en als men gemengd is, dan met indiaanse bewoners.
Je gewoon netjes aankleden en je eigen magie zijn werk laten doen is meer dan genoeg in de liefde. Je kan de liefde toch niet sturen. Een drankje nemen om jezelf aantrekkelijker te maken dan je in werkelijkheid bent is is voor mij het princiepe van verborgen gebreken.quote:Op maandag 20 februari 2006 14:47 schreef gaai het volgende:
[..]
Liefdesdrankjes die je zélf inneemt om jezelf aantrekkelijker te maken tegenover iemand vind ik wel iets anders dan liefdesdrankjes die echt bedoeld zijn om een ander te beïnvloeden.....en die( al dan niet stiekem) een ander toegediend worden.....
(tik ik dat duidelijk zo?)
Ik bedoel meer dat je in het 1e geval niet direct ingrijpt in de vrije wil van een ander en in het 2e geval wél.........
Was eigenlijk nooit de gewoonte. Maar ik ken diverse gemengde koppels waar een Creoolse en een Hindoestaanse of een Creoolse en een Javaanse of zelfs een Chinese wederhelft is.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 13:41 schreef Wetenschapper het volgende:
Nokwanda ben jij ervan op de hoogte of er ook vermenging is ontstaan met de Hindoestanen en Javanen
Ik weet dat het werkt, verder wil ik er eigenlijk niets over kwijt omdat ik ermee te maken heb gehadquote:Op dinsdag 21 februari 2006 14:55 schreef CarDani het volgende:
A whole lot of informatie zeg![]()
Moeilijk te behappen.
Ik ben vooral benieuwd of die bezweringen werken. Zijn er bewijzen van o.i.d.
Ja, ik kan me er iets bij voorstellen ja.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 16:56 schreef Wetenschapper het volgende:
[..]
Ik weet dat het werkt, verder wil ik er eigenlijk niets over kwijt omdat ik ermee te maken heb gehad
Natuurlijk is er geen wetenschappelijk bewijs van. Voodoo werkt op de angst van mensen die erin (willen?) geloven en werkt vooral vanuit het principe van dreiging en self fulfilling prophecy.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 14:55 schreef CarDani het volgende:
Moeilijk te behappen.
Net zoveel bewijzen als een willekeurige seminar van Jomanda of een Amerikaanse TV dominee.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 14:55 schreef CarDani het volgende:
Nou, dacht het niet. dit is toch heel iets anders.quote:Op woensdag 22 februari 2006 11:55 schreef Mr_Belvedere het volgende:
[..]
Net zoveel bewijzen als een willekeurige seminar van Jomanda of een Amerikaanse TV dominee.
Nee dit is precies hetzelfde, alleen op een grotere schaal.quote:Op woensdag 22 februari 2006 13:14 schreef CarDani het volgende:
[..]
Nou, dacht het niet. dit is toch heel iets anders.
Nee hoor. Het is HEEL iets andersquote:Op woensdag 22 februari 2006 13:16 schreef Laton het volgende:
[..]
Nee dit is precies hetzelfde, alleen op een grotere schaal.
Nee lieverd, het is hetzelfde, voodoo heeft geen macht. slechts door erin te geloven verleen je het macht.quote:Op woensdag 22 februari 2006 13:17 schreef CarDani het volgende:
[..]
Nee hoor. Het is HEEL iets anders![]()
Dat maakt voor de bewijslast geen drol uit, want er bestaat geen wetenschappelijk bewijs dat VooDoo echt werkt.quote:Op woensdag 22 februari 2006 13:14 schreef CarDani het volgende:
Nou, dacht het niet. dit is toch heel iets anders.
alleen slechte tekst.quote:Op woensdag 22 februari 2006 14:02 schreef CarDani het volgende:
Mooi liedje trouwens:
there can be miracles..when you believe![]()
Afro-Amerikaanse volksmagie, een vermenging van Afrikaanse, Christelijke, Joodse en Indiaanse gebruiken, rituelen en elementen die veel mensen als bijgeloof beschouwen.quote:Op maandag 20 februari 2006 22:06 schreef displission het volgende:
en wat is hoodoo dan precies?
Even over die zombies, zij worden "gemaakt" om die personen te straffen omdat zij bepaalde wetten hebben overtreden. O.a. ruzies over land, verantwoordelijkheden niet nakomen (kinderen hebben, maar niet ervoor zorgen) e.d. de zombies worden ook niet gebruikt om mensen aan te vallen, maar eigenlijk altijd als slaven op moderne plantages of boerderijen.quote:Op woensdag 25 juli 2007 10:06 schreef L.Denninger het volgende:
Ik wil me best opwerpen als gewillig slachtoffer om voodoo wetenschappelijk te bewijzen.
Als het echt werkt en niet alleen maar een mindfuck is, zou het ook op mij moeten werken.
Ik geloof er namelijk helemaal niet in.
Dus ik daag iedereen uit - bevoodoo mij, behoodoo mij, of hoe je het maar wilt noemen.
Wit, zwart of paars, es wurde mir wurst sein.
Laat mieren uit mijn koffers komen, laat geesten langskomen,
stuur zombies op me af, laat me gek worden - whatever it takes.
Zou toch wel een stunt zijn als ik hier kon komen melden "ik ben bekeerd, ik geloof erin !" right ?
quote:Op maandag 19 april 2010 19:34 schreef parel01 het volgende:
Kent iemand die kabbala kan? Dus joodse voodo? zo ja stuur mij een prive bericht.
Alsjeblieft, maar wees er voorzichtig meequote:Op dinsdag 20 april 2010 15:23 schreef Pantoffelsalade het volgende:
iemand receptje voor de liefdesdrank?![]()
*voor eigen gebruik ofcourse*
Hmm, voor een beginner op het gebied van zelfgemaakte en zelfgedoseerde liefdesdranken (wat Pantoffelsalade waarschijnlijk is), lijkt het me niet verstandig om aan de GHB te gaan. Tenzij je een slappe, suffe, slapende liefdespartner wiltquote:
Dit verhaal klopt volledigquote:Op dinsdag 20 april 2010 16:16 schreef YebCar het volgende:
Waarom denk je dat er zoveel Westerse mannen door Thaise vrouwen versierd zijn?
Tuurlijk al die mannen kunnen in het westen geen normale vrouw vinden dus gaan ze maar in thailand zoeken.
En veel Thaise vrouwen willen natuurlijk ook een westerse man zodat ze hun kunnen onderhouden.
Maar er zijn ook veel vrouwen die de mannen onder hun wil kunnen krijgen met black magic/voodoo hoe je het ook noemen wilt. Veel vrouwen van plezier in Thailand die werken bij bekende plaatsen waar toeristen komen(denk aan pattaya, bangkok, phuket) komen uit het armere gedeelte van Thailand. Isaan.of Isan.
Isaan is onderverdeeld in 19 provincies en 2 daarvan Buriram en Surin staat bekend dat vrouwen daar zulke dingen gebruiken om eenman bij hun te houden.
Elke vrouw uit isaan weet ervan af. Dus vraag het desnoods als je op vakantie bent.
geef nooit je geboortedatum weg aan een thaise vrouw die je niet kent en probeer ook geen persoonlijke bezittingen kwijt te raken.
Jazeker, het komt door de voodoo en heeft niks te maken met het feit dat die kerels in hun eigen land niks kunnen krijgen en die vrouwen onderdaniger zijn en het niet erg vinden om het huishouden te doenquote:Op dinsdag 20 april 2010 16:16 schreef YebCar het volgende:
Waarom denk je dat er zoveel Westerse mannen door Thaise vrouwen versierd zijn?
Tuurlijk al die mannen kunnen in het westen geen normale vrouw vinden dus gaan ze maar in thailand zoeken.
En veel Thaise vrouwen willen natuurlijk ook een westerse man zodat ze hun kunnen onderhouden.
Maar er zijn ook veel vrouwen die de mannen onder hun wil kunnen krijgen met black magic/voodoo hoe je het ook noemen wilt. Veel vrouwen van plezier in Thailand die werken bij bekende plaatsen waar toeristen komen(denk aan pattaya, bangkok, phuket) komen uit het armere gedeelte van Thailand. Isaan.of Isan.
Isaan is onderverdeeld in 19 provincies en 2 daarvan Buriram en Surin staat bekend dat vrouwen daar zulke dingen gebruiken om eenman bij hun te houden.
Elke vrouw uit isaan weet ervan af. Dus vraag het desnoods als je op vakantie bent.
geef nooit je geboortedatum weg aan een thaise vrouw die je niet kent en probeer ook geen persoonlijke bezittingen kwijt te raken.
Oh, het heeft met onderdanigheid en huishouden doen te maken, wat dat betreft overheerst mijn Hollandse aardquote:Op woensdag 21 april 2010 09:29 schreef _Led_ het volgende:
Jazeker, het komt door de voodoo en heeft niks te maken met het feit dat die kerels in hun eigen land niks kunnen krijgen en die vrouwen onderdaniger zijn en het niet erg vinden om het huishouden te doen
Van de 4 thaise importvrouwen die ik gekend heb doen er iig. 4 het huishoudenquote:Op woensdag 21 april 2010 10:09 schreef JoepiePoepie het volgende:
[..]
Oh, het heeft met onderdanigheid en huishouden doen te maken, wat dat betreft overheerst mijn Hollandse aarden daarom ben ik op zoek naar een geest die het huishouden voor mij wil doen. Maar ik moet dus eigenlijk op zoek naar een Thaise vrouw begrijp ik?
Nee, maar ik had het over het Aziatisme in het algemeenquote:Op woensdag 21 april 2010 10:10 schreef _Led_ het volgende:
Van de 4 thaise importvrouwen die ik gekend heb doen er iig. 4 het huishouden
Maareh, jij bent toch helemaal niet thais ?
Dit dus.quote:Op woensdag 21 april 2010 09:29 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Jazeker, het komt door de voodoo en heeft niks te maken met het feit dat die kerels in hun eigen land niks kunnen krijgen en die vrouwen onderdaniger zijn en het niet erg vinden om het huishouden te doen
Die heb jij helemaal niet nodig hoorquote:Op woensdag 21 april 2010 10:37 schreef JoepiePoepie het volgende:
Trouwens _Led_, zomaar even tussendoor he, ik bedoel er verder niks mee hoor... Maar wat is jouw geboortedatum eigenlijk?
En het feit dat deze mannen een machtspositie hebben die ziek is. Ik heb jou hierheen gehaald en ik kan er ook voor zorgen dat je terug moet. En dan heeft je familie ook niks te vreten, want nu stuur jij geld.quote:Op woensdag 21 april 2010 09:29 schreef _Led_ het volgende:
[..]
HOAX!quote:Op woensdag 21 april 2010 11:01 schreef Flammie het volgende:
Dit dus.
Die kerels komen daar ook met het doel om te neuken en flink van bil te gaan met mooie vrouwen dus als er dan iemand voor hun staat met een goed stel tieten die ook nog gewillig is dan heb je geen voodoo meer nodig man
Thaise wel.quote:Op woensdag 21 april 2010 12:41 schreef JoepiePoepie het volgende:
[..]
HOAX!
Aziatische vrouwen hebben geen tieten.
Dan ben ik zeker stiekem toch aziatischquote:Op woensdag 21 april 2010 12:41 schreef JoepiePoepie het volgende:
[..]
HOAX!
Dan heb je toch m'n geboortedatum nodig vrees ikquote:Op woensdag 21 april 2010 12:41 schreef JoepiePoepie het volgende:
[..]
HOAX!
* JoepiePoepie is Aziatisch-Hollands, best of both worldsquote:Op woensdag 21 april 2010 13:43 schreef _Led_ het volgende:
Dan heb je toch m'n geboortedatum nodig vrees ik
Maar daar kun jij niet over oordelen, want jij bent bevoodood door een Thaise voodoo-vrouwquote:Op woensdag 21 april 2010 17:59 schreef Flammie het volgende:
Als ik die Nederlanders met van die rotte nederlandse meiden zie (met pittig kort kapsel) vraag ik me nog veel vaker af waarom
oh ja kutquote:Op donderdag 22 april 2010 10:56 schreef JoepiePoepie het volgende:
[..]
Maar daar kun jij niet over oordelen, want jij bent bevoodood door een Thaise voodoo-vrouw.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |