abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_35282472
Een heel interessant "iets" en waar eigenlijk iedereen wel van gehoord heeft is Voodoo.

Geïnspireerd door de film "The skeleton Key" en het overige dat ik ervan gehoord heb, start ik dit topic omdat ik benieuwd ben naar ervaringen en mensen die hier meer over kunnen vertellen.

Voodoo heeft een negatieve klank, mensen schrikken ervan. Maar oorspronkelijk werd Voodoo juist positief gebruikt (witte magie).

Op de volgende website meer over dit onderwerp:

http://mistiek.punt.nl/?gr=71038

Ik ben benieuwd naar de reacties.
pi_35282733
Je kan zelfs liefdesdrankjes maken
  maandag 20 februari 2006 @ 11:49:22 #3
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_35282773
Ik las laatst een artikel over mensenhandel en illegale prostitutie. Veel Afrikaanse vrouwen worden dmv voodoo gedwongen dit werk te doen en hun geld af te dragen
Het enige wat ik zeker weet, is dat ik niets zeker weet...denk ik.
pi_35282826
Ik heb er een tijd terug iets over op de wiki gezet

http://wiki.fok.nl/index.php/Voodoo
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
pi_35282958
Het is zo fascinerend. Ik ben benieuwd of het echt werkt (de witte magie dan).

maandag 20 februari 2006 @ 12:52:49 #6
141734 -Why-
Why..?.Why not
pi_35284756
quote:
Op maandag 20 februari 2006 11:55 schreef CarDani het volgende:
Het is zo fascinerend. Ik ben benieuwd of het echt werkt (de witte magie dan).

Zombies:
Zwarte magie ! De bokor brengt zijn slachtoffer op magische wijze om het leven, tijdelijke hersendood. De ziel van het slachtoffer stopt hij in een pot (astrale zombie). Deze richt hij af tot demoon, die hij voor verschillende doeleinden kan inzetten. Als het een zeer hoog ontwikkelde bokor is kan hij zelfs het lichaam dat begraven is opgraven en weer tot leven brengen. Hij heeft dan naast zijn astrale zombie een willoos lichaam dat bevelen uit zal voeren. Het is moeilijk, maar mogelijk om zo iemand weer terug te brengen naar het rijk der levenden. Als dit al lukt zal de persoon zeer vlot alsnog sterven en kan de familie hem opnieuw begraven.

Misschien leuk om uit te proberen bij je ouders
kun je gelijk het resultaat zien
enof het echt werk

Grapje !! je kunt er zo te zien heel veel mee bereiken
Althans de kwaadwillende mensen
Hoge bomen vangen veel wind......
pi_35284892
quote:
Op maandag 20 februari 2006 12:52 schreef -Why- het volgende:

[..]

Zombies:
Zwarte magie ! De bokor brengt zijn slachtoffer op magische wijze om het leven, tijdelijke hersendood. De ziel van het slachtoffer stopt hij in een pot (astrale zombie). Deze richt hij af tot demoon, die hij voor verschillende doeleinden kan inzetten. Als het een zeer hoog ontwikkelde bokor is kan hij zelfs het lichaam dat begraven is opgraven en weer tot leven brengen. Hij heeft dan naast zijn astrale zombie een willoos lichaam dat bevelen uit zal voeren. Het is moeilijk, maar mogelijk om zo iemand weer terug te brengen naar het rijk der levenden. Als dit al lukt zal de persoon zeer vlot alsnog sterven en kan de familie hem opnieuw begraven.

Misschien leuk om uit te proberen bij je ouders
kun je gelijk het resultaat zien
enof het echt werk

Grapje !! je kunt er zo te zien heel veel mee bereiken
Althans de kwaadwillende mensen
Ja, maar dan heb je het over de Zwarte magie. Voodoo is oorspronkelijk bedoeld voor goede dingen. Genezing e.d.
pi_35285062
Had Nok hier niet ook ergens een topic over?
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
pi_35285535
quote:
Op maandag 20 februari 2006 13:02 schreef vamperotica het volgende:
Is dat zo? Ik weet het niet.
pi_35285590
Voodoo is onzin. Maar voodoo people van the prodigy is een erg cool nummer. Ik raad je aan je daarin te verdiepen.
underground forever baby
pi_35285655
Waarom vind jij voodoo onzin?

het bestaat !
pi_35287121
Liefdesdrankjes maken vind ik al zwarte magie. Waarom? omdat het de wil van iemand anders kan beinvloeden en dat is ten alle tijden verkeerd.
Voodoo bestaat al heel erg lang, en heeft een hele lange geschiedenis. Voor mij is het nog altijd zo, dat de intentie die je in je magie legt uitmaakt of je wit of zwart bezig bent, ongeacht de methode die je gebruikt
mama van Myrddin
pi_35287162
quote:
Op maandag 20 februari 2006 13:16 schreef CarDani het volgende:

[..]

Is dat zo? Ik weet het niet.
ja, maar dat ging geloof ik meer over het feit dat het eindelijk erkend werd als officiele godsdienst in Haiti
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
pi_35287248
quote:
Op maandag 20 februari 2006 14:06 schreef Misticle_lightning het volgende:
Liefdesdrankjes maken vind ik al zwarte magie. Waarom? omdat het de wil van iemand anders kan beinvloeden en dat is ten alle tijden verkeerd.
Voodoo bestaat al heel erg lang, en heeft een hele lange geschiedenis. Voor mij is het nog altijd zo, dat de intentie die je in je magie legt uitmaakt of je wit of zwart bezig bent, ongeacht de methode die je gebruikt
Ja, daar zit wat in ja.

Het klinkt wel heel onschuldig, maar idd..als je het zo brengt...tja..
pi_35288219
Ik geloof trouwens dat dit topic echt op de praktiserende kant van VooDoo gericht is ?

Als je het over wicca hebt b.v. dan houdt dat toch ook niet standaard/alleen het praktiseren van magie in ? En als je over het Christendom praat dan spits je je meestal niet alleen op het praktiseren ervan.. het bidden b.v..

Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
  maandag 20 februari 2006 @ 14:47:03 #16
139452 gaai
zwarte poes
pi_35288368
quote:
Liefdesdrankjes die je zélf inneemt om jezelf aantrekkelijker te maken tegenover iemand vind ik wel iets anders dan liefdesdrankjes die echt bedoeld zijn om een ander te beïnvloeden.....en die( al dan niet stiekem) een ander toegediend worden.....
(tik ik dat duidelijk zo?)
Ik bedoel meer dat je in het 1e geval niet direct ingrijpt in de vrije wil van een ander en in het 2e geval wél.........
*I just realized.....i don't care*
pi_35288443
quote:
Op maandag 20 februari 2006 14:42 schreef Mirage het volgende:
Ik geloof trouwens dat dit topic echt op de praktiserende kant van VooDoo gericht is ?

Als je het over wicca hebt b.v. dan houdt dat toch ook niet standaard/alleen het praktiseren van magie in ? En als je over het Christendom praat dan spits je je meestal niet alleen op het praktiseren ervan.. het bidden b.v..

Wat bedoel je precies?
pi_35288540
Vanaf vandaag wordt VooDoo zowiezo erg moeilijk. Alle kippen moeten achter slot en grendel.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
  maandag 20 februari 2006 @ 14:56:06 #19
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_35288675
quote:
Op maandag 20 februari 2006 14:49 schreef CarDani het volgende:

[..]

Wat bedoel je precies?
dat je je misschien eens in de theorie moet verdiepen, waarschijnlijk, voor dat je eraan begint.
Niet meer actief op Fok!
pi_35288777
quote:
Op maandag 20 februari 2006 14:49 schreef CarDani het volgende:

[..]

Wat bedoel je precies?
VooDoo is een overtuiging, niet standaard het praktiseren daarvan in de zin van zwarte/witte magie. TOch lijkt men vaak enkel het praktiserende deel te bespreken.
Men lijkt te denken dat VooDoo het uitoefenen van zwarte/witte magie ìs.
Ipv het praktiseren van magie binnen de VooDoo overtuiging.

De basis heel kort door de bocht:
Het woord voodoo betekent "goddelijke ingeving", "levenskracht". De basis van de voodoo-religie is het inzicht dat alles met elkaar verbonden is.

Het Christelijke geloof is niet (alleen) bidden.
Bidden tot de Christelijke God is wel een uiting van een praktiserend Christelijke.

Het Christendom gelijk zien als bidden (en de rest van de overtuiging zelf buiten beschouwing laten) zou hetzelfde zijn. Bij het bespreken van die overtuiging.
Sir Winston Churchill
pi_35289440
het was niet de bedoeling het topic dood te slaan...

k wilde er juist een dimensie aan toevoegen door de nadruk er op te leggen dat "VooDoo" veel meer is dan alleen dat éne aspect....

Sir Winston Churchill
  maandag 20 februari 2006 @ 15:21:54 #22
141734 -Why-
Why..?.Why not
pi_35289632
quote:
Op maandag 20 februari 2006 12:57 schreef CarDani het volgende:

[..]

Ja, maar dan heb je het over de Zwarte magie. Voodoo is oorspronkelijk bedoeld voor goede dingen. Genezing e.d.
Alles wat je beinvloed met dingen die buiten god omgaan
Is in mijn norm zwarte magie..want het is geen zuivere doel..als je het na gaat is het toch pure beinvloedingen en afdwingen..en dat doe je niet

Het is bijna hetzelfde als iemand geld aftroggen..

Alles wat je beinvloed heeft consekwenties..want dan gaat het even anders dan dat god het geplant heeft...Probeer je iemand te genezen ik zeg maar wat met kanker gaat hij er waarschijnlijk aan dood...Had je het niet gedaan ..was het genezen ahhahahaha...tenminsten zo denk ik erover
pi_35289841
quote:
Op maandag 20 februari 2006 15:21 schreef -Why- het volgende:

[..]

Is in mijn norm zwarte magie..want het is geen zuivere doel..als je het na gaat is het toch pure beinvloedingen en afdwingen..en dat doe je niet

Het is bijna hetzelfde als iemand geld aftroggen..
Voor mij is God niet "het mannetje op de wolk", dus vanuit mijn beleving is het buiten God om gaan geen maatstaf.

Als je magie uitoefent moet je dat zelf weten wat mij betreft.
Als je intentie goed is en je er niemand mee belemmerd ben je wmb al een heel eind.

Om terug te komen op liefdesdrankjes zoals hierboven genoemd wordt....

het ligt er wmb aan hoe je het vorm geeft.
Is je wens de liefde te vinden enhou je de manier waarop en wie dat dan betreft open.... dan doe je wmb niemand kwaad.

Maar zeg je "ik wil die persoon aan mij binden./verliefd op mij maken etc..... "
dan neem jij diegnee misschien wel zijn kans op de liefde die voor h;ém/háár was weggelegd af.
Je veranderd iets aan het pad van de ander zonder dat deze daar zèlf de wens voor uit heeft gesproken.
Sir Winston Churchill
pi_35290034
quote:
Voodoo nu pas officiele godsdient in Haiti

Sir Winston Churchill
  maandag 20 februari 2006 @ 15:34:02 #25
141734 -Why-
Why..?.Why not
pi_35290084
quote:
Op maandag 20 februari 2006 15:27 schreef Mirage het volgende:

[..]

Voor mij is God niet "het mannetje op de wolk", dus vanuit mijn beleving is het buiten God om gaan geen maatstaf.

Als je intentie goed is en je er niemand mee belemmerd ben je wmb al een heel eind.

Is je wens de liefde te vinden enhou je de manier waarop en wie dat dan betreft open.... dan doe je wmb niemand kwaad.

Maar zeg je "ik wil die persoon aan mij binden./verliefd op mij maken etc..... "
dan neem jij diegnee misschien wel zijn kans op de liefde die voor h;ém/háár was weggelegd af.
Je veranderd iets aan het pad van de ander zonder dat deze daar zèlf de wens voor uit heeft gesproken.
(ik zeg ook niet dat ze het niet moeten doen ..ieder moet dat idd voor zich zelf weten)
Maar ik weet wel, dat iets afdwingen niet goed is

maandag 20 februari 2006 @ 15:39:08 #26
141734 -Why-
Why..?.Why not
pi_35290248
quote:
Op maandag 20 februari 2006 15:27 schreef Mirage het volgende:

[..]

Maar je zal de consekwenties moeten dragen voor je daden...Dat als er een god bestaan
Zoals het in de bijbel staat

Ik laat het in het midden of er wel of geen god bestaan
Ik houd er wel rekenschap mee..Zodat als er een god bestaat..Ik niet opdraaf voor onveratwoordelijke daden..En het blijft voor mij wel degelijk het mannetje op de wolk..Kunnen we toch lekker opterug vallen
pi_35290270
quote:
Op maandag 20 februari 2006 15:34 schreef -Why- het volgende:

[..]

(ik zeg ook niet dat ze het niet moeten doen ..ieder moet dat idd voor zich zelf weten)
Maar ik weet wel, dat iets afdwingen niet goed is

Beetje offtopic, dus misschien voor in een ander topic, maar dwing je ook niet iets af als je tot God bid "ooow laat..........." .

dat is imo exact hetzelfde.

In de beleving van iemand die niet in God gelooft maar in de krachten van de natuur (verschillende Goden bv) vraagt degene ook de hulp van hún.
Als zij het niet zouden willen gebeurd het niet.

Het principe is dus hetzelfde.
het is alleen een andere God/kracht die te hulp komt (of niet).

Ben je dan ook verkeerd bezig naar jouw idee als je tot de Christelijke (bv) God bidt met een verzoek ?
Sir Winston Churchill
pi_35290369
quote:
Op maandag 20 februari 2006 15:39 schreef -Why- het volgende:

[..]

Maar je zal de consekwenties moeten dragen voor je daden...Dat als er een god bestaan
Zoals het in de bijbel staat
Ik doe alleen dingen die goed voelen vanuit mijn hart.
Ik ben dus ten alle tijde in staat om recht in de spiegel te kijken.

Zelfs als er dus een God zoals hierboven bestaat denk ik niet dat hij mijn daden zou afkeuren.
Sir Winston Churchill
  maandag 20 februari 2006 @ 15:48:31 #29
141734 -Why-
Why..?.Why not
pi_35290561
quote:
Op maandag 20 februari 2006 15:39 schreef Mirage het volgende:

[..]

Beetje offtopic, dus misschien voor in een ander topic, maar dwing je ook niet iets af als je tot God bid "ooow laat..........." .

dat is imo exact hetzelfde.

In de beleving van iemand die niet in God gelooft maar in de krachten van de natuur (verschillende Goden bv) vraagt degene ook de hulp van hún.
Als zij het niet zouden willen gebeurd het niet.

Het principe is dus hetzelfde.
het is alleen een andere God/kracht die te hulp komt (of niet).

Ben je dan ook verkeerd bezig naar jouw idee als je tot de Christelijke (bv) God bidt met een verzoek ?
Nou laat ik het zo zeggen...Ik denk dat je god alles met liefde moet vragen
en dus niks moet afdwingen...Want dan zal je denk ik niet verhoort worden..als je iets probeert af te dwingen...je dwingt jezelf af om te bidde omwillen van gods hulp
pi_35290573
quote:
Op maandag 20 februari 2006 15:21 schreef -Why- het volgende:

Was God niet alleswetend/-omvattend? Hoe kan er iets langs Hem heengaan?
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
  maandag 20 februari 2006 @ 15:50:27 #31
141734 -Why-
Why..?.Why not
pi_35290626
quote:
Op maandag 20 februari 2006 15:48 schreef Mr_Belvedere het volgende:

[..]

Was God niet alleswetend/-omvattend? Hoe kan er iets langs Hem heengaan?
ik bedoel als je in zijn voetsporen wilt treden zoiets
pi_35290710
quote:
Op maandag 20 februari 2006 15:48 schreef -Why- het volgende:

[..]

Nou laat ik het zo zeggen...Ik denk dat je god alles met liefde moet vragen
en dus niks moet afdwingen...Want dan zal je denk ik niet verhoort worden..als je iets probeert af te dwingen...je dwingt jezelf af om te bidde omwillen van gods hulp
deze post begrijp ik niet..

je dwingt jezelf af om te bidden ?
Je dwingt jezelf toch ook niet af een kaars te branden om b.v. verdriet kwijt te raken ?

Dat doe je toch omdat je dat wil niet omdat je dat moet van jezelf ?
Sir Winston Churchill
  maandag 20 februari 2006 @ 15:58:52 #33
141734 -Why-
Why..?.Why not
pi_35290960
quote:
Op maandag 20 februari 2006 15:52 schreef Mirage het volgende:

[..]

deze post begrijp ik niet..

je dwingt jezelf af om te bidden ?
Je dwingt jezelf toch ook niet af een kaars te branden om b.v. verdriet kwijt te raken ?

Dat doe je toch omdat je dat wil niet omdat je dat moet van jezelf ?
Ik bedoel het eigenlijk op de manier dat ik eigenlijk twijfelt of er wel of geen god bestaat...
het is vaak moeilijk om blijven te geloven...ik dwing mezelf dus wel om te blijven bidde

het is eigenlijk een beetje bekeken vanuit mijn kant

i know tis een beetje kortzichting...maar ik denk dat meerdere mensen dat wel hebben
pi_35290991
quote:
Op maandag 20 februari 2006 15:58 schreef -Why- het volgende:

[..]

Ik bedoel het eigenlijk op de manier dat je eigenlijk twijfelt of er wel of geen god bestaat...
het is vaak moeilijk om blijven te geloven...ik dwing mezelf dus wel om te blijven bidde

i know tis een beetje kortzichting...maar ik denk dat meerdere mensen dat wel hebben
Ah !
Het kwartje valt
Dank je wel.
Sir Winston Churchill
pi_35291536
Ik ben heel veel in Afrika geweest en je hoeft niet te "geloven" in zwarte magie of Voodoo maar het is er gewoon.Je voelt het en je merkt het.
  maandag 20 februari 2006 @ 16:15:50 #36
141734 -Why-
Why..?.Why not
pi_35291626
quote:
Op maandag 20 februari 2006 16:13 schreef Wetenschapper het volgende:
Ik ben heel veel in Afrika geweest en je hoeft niet te "geloven" in zwarte magie of Voodoo maar het is er gewoon.Je voelt het en je merkt het.
Wat voel je en merk je dan?
pi_35291698
quote:
Op maandag 20 februari 2006 16:15 schreef -Why- het volgende:

[..]

Wat voel je en merk je dan?
malaria waarschijnlijk.
underground forever baby
  maandag 20 februari 2006 @ 16:18:16 #38
141734 -Why-
Why..?.Why not
pi_35291720
quote:
Op maandag 20 februari 2006 16:17 schreef Laton het volgende:

[..]

malaria waarschijnlijk.
want daar ijlen ze van
pi_35291809
Malaria heb ik ook gehad.
Maar wat je voelt is een constante aanwezigheid van iets dat voor jou onverklaarbaar is.Je zou van entiteiten kunnen spreken maar dat is het niet.Iets of iemand wil de controle over je doen en laten.
  maandag 20 februari 2006 @ 16:26:35 #40
141734 -Why-
Why..?.Why not
pi_35292017
quote:
Op maandag 20 februari 2006 16:20 schreef Wetenschapper het volgende:
Malaria heb ik ook gehad.
Maar wat je voelt is een constante aanwezigheid van iets dat voor jou onverklaarbaar is.Je zou van entiteiten kunnen spreken maar dat is het niet.Iets of iemand wil de controle over je doen en laten.
Is dat bij malaria..Jeetje best heftig

Grapje

lijkt me wel erg eng ...Ik zal daar nog geen minuut langer blijven
pi_35292289
Als je malaria hebt merk je echt niets hoor.
Weggaan heeft geen zin omdat jij jezelf op dat moment hebt opengesteld voor zwarte magie, het zal je dus blijven achtervolgen.Ik heb die fout ook gemaakt ondanks het feit dat ik Christen ben.Ik had nooit het "kwade" de gelegenheid moeten geven invloed op mij te hebben.Bij de Afrikanen is dat heel sterk aanwezig, aan de ene kant zijn het model Christenen en aan de kant houden ze zich met voodoo praktijken bezig.Waarbij zelfs mensen worden vermoord om hun beoogde doel te bereiken.Er werden zelfs onthoofde lichamen over de muur van mijn huis gegooid die volgens de politie waren gebruikt voor voodoo praktijken.
  maandag 20 februari 2006 @ 16:36:20 #42
141734 -Why-
Why..?.Why not
pi_35292392
quote:
Op maandag 20 februari 2006 16:33 schreef Wetenschapper het volgende:
Als je malaria hebt merk je echt niets hoor.
Weggaan heeft geen zin omdat jij jezelf op dat moment hebt opengesteld voor zwarte magie, het zal je dus blijven achtervolgen.Ik heb die fout ook gemaakt ondanks het feit dat ik Christen ben.Ik had nooit het "kwade" de gelegenheid moeten geven invloed op mij te hebben.Bij de Afrikanen is dat heel sterk aanwezig, aan de ene kant zijn het model Christenen en aan de kant houden ze zich met voodoo praktijken bezig.Waarbij zelfs mensen worden vermoord om hun beoogde doel te bereiken.Er werden zelfs onthoofde lichamen over de muur van mijn huis gegooid die volgens de politie waren gebruikt voor voodoo praktijken.
Wat bewijzen ze dan met een onthoofd lichaam..
Daar moet toch ook een reden voor zijn, dat doen ze toch niet zomaar ?
Zullen dat offers zijn ..Maar ja waarom dan een offer zonder hoofd
  maandag 20 februari 2006 @ 16:36:52 #43
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_35292415

Voodoo poppen hoe zit het daarmee? Dat mensen pinnen steken in een pop om zo anderen te kwellen

Ruud Gullit was toch ooit betrokken bij een voodoo "schandaal " of niet ? Hij was toch slachtoffer of zoiets? Of zijn vrouw
Sinds 2007 anti depressiva vrij,
In 2008 gezonder enigsins rustiger blij.
Gekte en waanzin voorbij.
Eindelijk tijd voor de normalere realiteit.
  maandag 20 februari 2006 @ 16:44:09 #44
141734 -Why-
Why..?.Why not
pi_35292681
Nou eigenlijk denk ik dat als voodoo zo makkelijk zal werken dat je heel wat mensen kapot zou kunnen maken ..Mensen die je op tv ziet enof mensen in het daagelijksleven ..die je niet moet, of om ff te kijken of het ook werkt

Je zal er slachtoffer van worden..Dus denk ik eigenlijk dat voodoo ..een erg opgeblazen gedoe is
Of er moet al meer dan alleen voodoo bij komen kijken
pi_35292787
Door voodoo priesters wordt een offer gevraagd vaak begint het met een grote som geld.Daarna moet de "aanvrager" bewijzen hoe serieus hij is en wordt hem/haar gevraagd om een menselijk offer te brengen.Meestal in de vorm van een hoofd.Het lichaam is niet meer nodig en wordt gedumpt.Vaak zijn het ook zwerver en/of daklozen.Helaas zijn die meer dan genoeg te vinden in Afrika.
Voodoo-dolls worden veel in Zuid-Amerikaanse landen gebruikt in Afrika heb ik er nauwelijks van gehoord.
Wat ze gebruiken in Afrika in plaats van een voodoo-doll is een geit.
pi_35292879
quote:
Op maandag 20 februari 2006 16:44 schreef -Why- het volgende:
Nou eigenlijk denk ik dat als voodoo zo makkelijk zal werken dat je heel wat mensen kapot zou kunnen maken ..Mensen die je op tv ziet enof mensen in het daagelijksleven ..die je niet moet, of om ff te kijken of het ook werkt

Je zal er slachtoffer van worden..Dus denk ik eigenlijk dat voodoo ..een erg opgeblazen gedoe is
Of er moet al meer dan alleen voodoo bij komen kijken
Dat is het probleem ook, het is niet tastbaar maar wel aanwezig
  maandag 20 februari 2006 @ 16:58:33 #47
141734 -Why-
Why..?.Why not
pi_35293209
quote:
Op maandag 20 februari 2006 16:49 schreef Wetenschapper het volgende:

[..]

Dat is het probleem ook, het is niet tastbaar maar wel aanwezig
Ik denk dat als je dan dood gaat door voodoo
Dat het dan nog lang niet afgelopen is......
Want pak nou eens een offer.....God weet wat die man of vrouw nog mee moet maken na zijn/haar dood...
Zal er dan hefig gevochten worden voor zijn ziel ? want er komen ook demonen aan te pas zoals ik me dat liet vertellen.....En wat is een offer precies ?..waar offere ze het voor?
  maandag 20 februari 2006 @ 16:59:41 #48
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_35293250
Gewoon een kwestie van mindfucken dus, meer niet.
zzz
  maandag 20 februari 2006 @ 17:00:22 #49
91333 displission
||stockpile wierrook || +30 :)
pi_35293282
Groot verschil in the skeleton key ging het over hoodoo..als je erin geloofd dan gebeurt het..lijkt me wel een appart psychologisch spelletje wat je dan met de ander speelt. Er was in de film een scene waar het befaamde dust tevoorschijn werd gehaald..deze om degene met kwaad buiten de deur te houden..dan is het op een gegeven moment gewoon hoodoo vs hoodoo..had ook wel een goede site erbij http://www.luckymojo.com/hoodoo.html have fun reading and exploring if ur interested
een heks zorgt altijd voor een goede zak appels..twee groene en een bruine..zorg er als heks voor dat er een mooie rode in het midden legt en dat deze als eerste wordt gepakt omdat hij er smakelijk uitziet..Sluit het gesprek af met: eet smakelijk
pi_35293588
quote:
Op maandag 20 februari 2006 16:59 schreef L.Denninger het volgende:
Eigenlijk is het dat ook maar als je erin gelooft of toegeeft is het meer dan dat het gaat je leven beheersen
pi_35293682
quote:
Op maandag 20 februari 2006 16:58 schreef -Why- het volgende:

[..]

Ik denk dat als je dan dood gaat door voodoo
Dat het dan nog lang niet afgelopen is......
Want pak nou eens een offer.....God weet wat die man of vrouw nog mee moet maken na zijn/haar dood...
Zal er dan hefig gevochten worden voor zijn ziel ? want er komen ook demonen aan te pas zoals ik me dat liet vertellen.....En wat is een offer precies ?..waar offere ze het voor?
Een offer is iets dat wordt gebruikt om de geesten die kwade of goede dingen moeten gaan doen te belonen.
pi_35294040
quote:
Op maandag 20 februari 2006 16:59 schreef L.Denninger het volgende:
precies, mensen die geloven in voodoo en denken dat iemand hen iets via voodoo aan willen doen, zullen via een lichamelijk placebo effect zichzelf wel daadwerkelijk ziek maken. Voodoo is bullshit.
underground forever baby
  maandag 20 februari 2006 @ 17:23:47 #53
31101 _Led_
pi_35294119
quote:
Op maandag 20 februari 2006 17:08 schreef Wetenschapper het volgende:

[..]

Eigenlijk is het dat ook maar als je erin gelooft of toegeeft is het meer dan dat het gaat je leven beheersen
Dat maakt het nog niet meer dan gewoon een simpele mindfuck.. Dat is juist de mindfuck - dat je het zelf niet uit je kop kunt zetten, overal op gaat letten en jezelf gewoon gek maakt met onzin.
zzz
  maandag 20 februari 2006 @ 17:28:39 #54
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_35294280
quote:
Op maandag 20 februari 2006 17:21 schreef Laton het volgende:

[..]

precies, mensen die geloven in voodoo en denken dat iemand hen iets via voodoo aan willen doen, zullen via een lichamelijk placebo effect zichzelf wel daadwerkelijk ziek maken. Voodoo is bullshit.
typisch geval dan van je eigen werkelijkheid creeren..wat op zich al heel interessant is.

Ik weet het niet, weet wel dat mensen uit culturen waarin voodoo voorkomt dit evcht niet als een placebo effect beschouwen.
pi_35294637
Ik denk dat je pas een oordeel kunt hebben als je ermee te maken hebt gehad.En inderdaad het is meer dan en placebo-effect.Ik heb het een en ander van heel dichtbij mee gemaakt
pi_35294695
er gaat gewoon dreiging vanuit en dat voel je.
underground forever baby
pi_35295148
quote:
Op maandag 20 februari 2006 17:42 schreef Laton het volgende:
er gaat gewoon dreiging vanuit en dat voel je.
De dreiging is ook vaak fysiek anwezig
  maandag 20 februari 2006 @ 18:01:14 #58
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_35295416
quote:
Op maandag 20 februari 2006 15:58 schreef -Why- het volgende:

[..]

Ik bedoel het eigenlijk op de manier dat ik eigenlijk twijfelt of er wel of geen god bestaat...

omdat je hoopt dat je dan niet helemáál verloren bent? Dat herken ik idd wel Hoewel ik niet bid, omdat ik dat niet nodig vind. God (als hij bestaat) kent mij immers, hij kent mijn twijfels en mijn devotie
Niet meer actief op Fok!
  maandag 20 februari 2006 @ 18:01:22 #59
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_35295423
quote:
Op maandag 20 februari 2006 17:40 schreef Wetenschapper het volgende:
Ik denk dat je pas een oordeel kunt hebben als je ermee te maken hebt gehad.En inderdaad het is meer dan en placebo-effect.Ik heb het een en ander van heel dichtbij mee gemaakt
dat denk ik ook idd.
pi_35295544
quote:
Op maandag 20 februari 2006 17:54 schreef Wetenschapper het volgende:

[..]

De dreiging is ook vaak fysiek anwezig
oftewel je bent gewoon bang dat iemand je iets aan doet, en die evt reele angst interpreteer je als voodoo, en zo houdt je de nonexistente macht van voodoo gebruikers in stand.
underground forever baby
pi_35295824
quote:
Op maandag 20 februari 2006 18:04 schreef Laton het volgende:

[..]

oftewel je bent gewoon bang dat iemand je iets aan doet, en die evt reele angst interpreteer je als voodoo, en zo houdt je de nonexistente macht van voodoo gebruikers in stand.
Dan komt meteen de vraag bij mij op waarom er dan wel in goede geesten wordt gelooft.
God heeft beide, goede en kwade geeste, naar de aarde gestuurd.
Op Curacao bijvoorbeeld wordt er veel gebruikt gemaakt van "witte magie" om zaken afgerond te krijgen.Er worden zelfs namen genoemd zoals bijv. St. Jack.Het kwade noemen wij dus voodoo.
pi_35295905
quote:
Op maandag 20 februari 2006 18:12 schreef Wetenschapper het volgende:

[..]

Dan komt meteen de vraag bij mij op waarom er dan wel in goede geesten wordt gelooft.
God heeft beide, goede en kwade geeste, naar de aarde gestuurd.
Op Curacao bijvoorbeeld wordt er veel gebruikt gemaakt van "witte magie" om zaken afgerond te krijgen.Er worden zelfs namen genoemd zoals bijv. St. Jack.Het kwade noemen wij dus voodoo.
Lijkt me toch volstrekt duidelijk, het geloof in die goede geesten geeft weer een placebo effect dat mensen interpreteren als "hulp" van de goede geesten en derhalve het bewijs te hebben voor hun bestaan.

Het is allebei onzin natuurlijk. Geesten bestaan niet.
underground forever baby
pi_35296057
quote:
Op maandag 20 februari 2006 18:15 schreef Laton het volgende:

[..]

Lijkt me toch volstrekt duidelijk, het geloof in die goede geesten geeft weer een placebo effect dat mensen interpreteren als "hulp" van de goede geesten en derhalve het bewijs te hebben voor hun bestaan.

Het is allebei onzin natuurlijk. Geesten bestaan niet.
Als er werkelijk een dergelijk sterk placebo effect kan ontstaan in je lichaam zou het ook mogelijk zijn jezelf te genezen.Er zijn wetenschappelijke onderzoeken hiernaar gedaan. Maar ik kan jou stelling niet uitsluiten omdat het gewoon niet wetenschappelijk te weerleggen noch te bewijzen is.
  maandag 20 februari 2006 @ 18:36:17 #64
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_35296593
Het is maar waar je in gelooft inderdaad. Ze kunnen best voodoo op je uitspreken, als je zelf niet gelooft in de uitwerking. Dan heeft het geen nut volgens mij.

Dan gaat het erom hoe je de voodoo als ontvanger aanneemt.
  maandag 20 februari 2006 @ 18:49:37 #65
141734 -Why-
Why..?.Why not
pi_35297100
quote:
Op maandag 20 februari 2006 18:36 schreef Dromenvanger het volgende:
Het is maar waar je in gelooft inderdaad. Ze kunnen best voodoo op je uitspreken, als je zelf niet gelooft in de uitwerking. Dan heeft het geen nut volgens mij.

Dan gaat het erom hoe je de voodoo als ontvanger aanneemt.
Ja zoiets had ik ook gehoort......Je moet er wel degelijk in geloven is wat ze zeggen
pi_35297108
quote:
Op maandag 20 februari 2006 18:19 schreef Wetenschapper het volgende:

[..]

Als er werkelijk een dergelijk sterk placebo effect kan ontstaan in je lichaam zou het ook mogelijk zijn jezelf te genezen.Er zijn wetenschappelijke onderzoeken hiernaar gedaan. Maar ik kan jou stelling niet uitsluiten omdat het gewoon niet wetenschappelijk te weerleggen noch te bewijzen is.
ach, hele volkstammen halen daar hun gelijk uit.
underground forever baby
pi_35298763
quote:
Op maandag 20 februari 2006 18:49 schreef -Why- het volgende:

[..]

Ja zoiets had ik ook gehoort......Je moet er wel degelijk in geloven is wat ze zeggen
Ja maar hoe verklaar je dan de verhalen van personen die niet wisten dat er voodoo tegen hen werd gebruikt. voodoo op afstand dus.

Ik ben trouwens erg onder de indruk van het verhaal van wetenschapper.
pi_35298881
quote:
Op maandag 20 februari 2006 14:58 schreef Mirage het volgende:

[..]

VooDoo is een overtuiging, niet standaard het praktiseren daarvan in de zin van zwarte/witte magie. TOch lijkt men vaak enkel het praktiserende deel te bespreken.
Men lijkt te denken dat VooDoo het uitoefenen van zwarte/witte magie ìs.
Ipv het praktiseren van magie binnen de VooDoo overtuiging.

De basis heel kort door de bocht:
Het woord voodoo betekent "goddelijke ingeving", "levenskracht". De basis van de voodoo-religie is het inzicht dat alles met elkaar verbonden is.

Het Christelijke geloof is niet (alleen) bidden.
Bidden tot de Christelijke God is wel een uiting van een praktiserend Christelijke.

Het Christendom gelijk zien als bidden (en de rest van de overtuiging zelf buiten beschouwing laten) zou hetzelfde zijn. Bij het bespreken van die overtuiging.
Ja, het is een geloof he Voodoo. Ik ken het niet op die wijze. Ik vind het gewoon intrigerend omdat ze dus echt middelen gebruiken die vaak nog blijken te werken ook. Goed of slecht.
  maandag 20 februari 2006 @ 19:39:18 #69
141734 -Why-
Why..?.Why not
pi_35299070
quote:
Op maandag 20 februari 2006 19:32 schreef CarDani het volgende:

[..]

Ja maar hoe verklaar je dan de verhalen van personen die niet wisten dat er voodoo tegen hen werd gebruikt. voodoo op afstand dus.

Ik ben trouwens erg onder de indruk van het verhaal van wetenschapper.
Ik denk dat als je met een voodoopoppentje te werk gaat, zonder andere bijkomende zaken dat het niet werkt
Maar ik denk dat als je zwarte magie en demonen oproept tijdens een voodoo ritueel
dat dat wel degelijk gaat werken
pi_35299182
quote:
Op maandag 20 februari 2006 19:39 schreef -Why- het volgende:

[..]

Ik denk dat als je met een voodoopoppentje te werk gaat, zonder andere bijkomende zaken dat het niet werkt
Maar ik denk dat als je zwarte magie en demonen oproept tijdens een voodoo ritueel
dat dat wel degelijk gaat werken
Wordt het tegenwoordig meer voor duistere dingen gebruikt of wordt het nog steeds gebruikt naar behoren. dus voor de goede dingen.

Ik vind het zelf erg eng.

Maar als ik het goed heb begrepen is de persoon die voodoo tegen iemand wil uitoefenen, slaaf wordt van demonen.
  maandag 20 februari 2006 @ 19:49:53 #71
141734 -Why-
Why..?.Why not
pi_35299529
quote:
Op maandag 20 februari 2006 19:42 schreef CarDani het volgende:

[..]

Wordt het tegenwoordig meer voor duistere dingen gebruikt of wordt het nog steeds gebruikt naar behoren. dus voor de goede dingen.

Ik vind het zelf erg eng.

Maar als ik het goed heb begrepen is de persoon die voodoo tegen iemand wil uitoefenen, slaaf wordt van demonen.
Ik vind het ook ontzettend eng dat voodoo gedoe
Hoe het precies zit weet ik eigenlijk niet
pi_35299565
De toverij uit de film was geen voodoo maar hoodoo

Wil je leren toveren met Hoodoo dan klik je deze link

Hoodoo in theory and practice(Click me plz )
Over 100 jaar weet niemand het meer
pi_35299685
quote:
Op maandag 20 februari 2006 19:50 schreef heracles het volgende:
De toverij uit de film was geen voodoo maar hoodoo

Wil je leren toveren met Hoodoo dan klik je deze link

Hoodoo in theory and practice(Click me plz )
Ik weet dat dat uit de film hoodoo was.
pi_35299736
Alhoewel de gelovigen zelf waarschijnlijk over mij heen zullen vallen...
VooDoo is voor mij vergelijkbaar met Winti.
Allebei hebben hun roots bij indianen stammen etc..... de ideeën komen aardig overeen, weliswaar iets anders verwoord of vormgegeven... en tussen beiden schijnt het niet altijd te boteren.

Ikzelf heb mij wat verdiept in de Winticultuur, sinds het vorige feest heb ik verschillende uitnodigingen gehad. Helaas heb ik die afgeslagen omdat ik zwanger ben.
De baby wordt woensdag gehaald en ik heb alweer wat in het verschiet

Binnenkort ga ik verder met mijn fysieke en spirituele reis door die cultuur, een bonu-man/winit shamaan bezoeken... een "feest" eind van de lente etc...
Ik ben erg geïnteresseerd, vind het ontzettend leuk...voel me (zelfs) welkom.

Voor de geïnteresseerde (CarDani ?) een linkje waarin in delen het verslag van het feest te vinden is. Winti of Wintie cultuur
Sir Winston Churchill
pi_35303834
quote:
Op maandag 20 februari 2006 19:54 schreef Mirage het volgende:
Alhoewel de gelovigen zelf waarschijnlijk over mij heen zullen vallen...
VooDoo is voor mij vergelijkbaar met Winti.
Allebei hebben hun roots bij indianen stammen etc..... de ideeën komen aardig overeen, weliswaar iets anders verwoord of vormgegeven... en tussen beiden schijnt het niet altijd te boteren.

Ikzelf heb mij wat verdiept in de Winticultuur, sinds het vorige feest heb ik verschillende uitnodigingen gehad. Helaas heb ik die afgeslagen omdat ik zwanger ben.
De baby wordt woensdag gehaald en ik heb alweer wat in het verschiet

Binnenkort ga ik verder met mijn fysieke en spirituele reis door die cultuur, een bonu-man/winit shamaan bezoeken... een "feest" eind van de lente etc...
Helaas moet ik je tegen spreken want voodoo heeft zijn oorsprong niet uit de Indianenstammen
Ik ben erg geïnteresseerd, vind het ontzettend leuk...voel me (zelfs) welkom.

Voor de geïnteresseerde (CarDani ?) een linkje waarin in delen het verslag van het feest te vinden is. Winti of Wintie cultuur
pi_35303897
Helaas moet ik je tegenspreken, vooddo heeft zijn oorsprong niet vanuit Indianenstammen
  maandag 20 februari 2006 @ 21:22:02 #77
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_35304169
Ik vind alles wat met voodoo te maken heeft doodeng. Ik heb er het een ander over gelezen, ook over Santeria, dat is ongeveer hetzelfde. Je wilt niet weten hoeveel mensen dit soort geloven aanhangen. Zelfs in Amsterdam heb je een winkel die allerlei spullen verkoopt zoals kaarsen, bidprenten, bedels etc. En dat zijn nog maar onschuldige voorwerpen...
Ben overigens geinteresseerd geraakt in dit onderwerp door een vriend van mij, wiens moeder en familie uit Haiti komt.
pi_35304294
In Nederland zijn zelfs verschillende voodoo priesters actief, al dan niet gefaked
pi_35305167
quote:
Op maandag 20 februari 2006 19:34 schreef CarDani het volgende:

[..]

Ja, het is een geloof he Voodoo. Ik ken het niet op die wijze. Ik vind het gewoon intrigerend omdat ze dus echt middelen gebruiken die vaak nog blijken te werken ook. Goed of slecht.
Die middelen bestaan uit offers om kwade geesten voor hun het werk te laten doen.Vergelijkbaar met de zogenaamde "tiende" die een Christen afstaat aan zijn gemeente zodat het hem goed gaat.
Immers een klein offer in je aardse leven brengt later een grote beloning.Een offer aan het "kwade" heeft hetzelfde effect.
pi_35306306
quote:
Yep... naar aanleiding van de erkenning van Voodoo als godsdienst op Haiti.

Over die zombies... In het boek "The serpent and the rainbow" van Wade Davis (later verfilmd als een soort thriller terwijl het boek meer documantaire materiaal was) staat de procedure redelijk goed beschreven. Inclusief de stoffen die ervoor in aanmerking komen om zombies te maken. En hoe het door het Duvalier-regime misbruikt werd.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
pi_35306450
quote:
Op maandag 20 februari 2006 21:17 schreef Wetenschapper het volgende:
Helaas moet ik je tegenspreken, vooddo heeft zijn oorsprong niet vanuit Indianenstammen
Heb het een en ander gelezen over de geheime genootschappen in West_Afrika. Zie daar meer link met Voodoo.
Hoewel het net als de gesproken straattaal meer een patua-godsdienst is. d.w.z. uit verschillende tradities samengesteld. Maar de sfeer van het ritueel is een west-Afrikaanse zoals ik die ook uit bijvoorbeeld de Ghanese of Nigeriaanse varianten ken.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
  maandag 20 februari 2006 @ 22:06:52 #82
91333 displission
||stockpile wierrook || +30 :)
pi_35306585
en wat is hoodoo dan precies?
een heks zorgt altijd voor een goede zak appels..twee groene en een bruine..zorg er als heks voor dat er een mooie rode in het midden legt en dat deze als eerste wordt gepakt omdat hij er smakelijk uitziet..Sluit het gesprek af met: eet smakelijk
pi_35306755
quote:
Op maandag 20 februari 2006 16:13 schreef Wetenschapper het volgende:
En soms goed en soms slecht.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_35306875
quote:
Op maandag 20 februari 2006 22:04 schreef nokwanda het volgende:

[..]

Heb het een en ander gelezen over de geheime genootschappen in West_Afrika. Zie daar meer link met Voodoo.
Hoewel het net als de gesproken straattaal meer een patua-godsdienst is. d.w.z. uit verschillende tradities samengesteld. Maar de sfeer van het ritueel is een west-Afrikaanse zoals ik die ook uit bijvoorbeeld de Ghanese of Nigeriaanse varianten ken.
Het zijn vaak rituelen die uit 1 traditie komen.Om een voorbeeld te geven in Nigeria, waar ik zelf heb gewoont, zullen de mensen uit de Juruba-traditie nooit de tradities overnemen van mensen uit de Edo.Ze houden zich elk op een andere manier bezig met voodoo en hun geloof.Het vremde hierbij is dat ze ook nog verschillende Godsdiensten volgen,Edo is voornamelijk Christen en in de Juruba vind je ook Moslims.De Juruba staan bekend als de gevaarlijkste in Nigeria voor wat betreft voodoo handelingen
pi_35307077
quote:
Op maandag 20 februari 2006 18:49 schreef Laton het volgende:

[..]

ach, hele volkstammen halen daar hun gelijk uit.
Als hele volksstammen daar hun gelijk uit halen bestaat het dus. Er is voldaan aan een voorwaarde. Het lijkt wel alsof de enige plaats op aarde waar er niet een of andere variant van Voodoo bestaat West-Europa is. Bestaat het daarom ook maar niet dan?
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_35307244
quote:
Op maandag 20 februari 2006 22:13 schreef Wetenschapper het volgende:

[..]

Het zijn vaak rituelen die uit 1 traditie komen.Om een voorbeeld te geven in Nigeria, waar ik zelf heb gewoont, zullen de mensen uit de Juruba-traditie nooit de tradities overnemen van mensen uit de Edo.Ze houden zich elk op een andere manier bezig met voodoo en hun geloof.Het vremde hierbij is dat ze ook nog verschillende Godsdiensten volgen,Edo is voornamelijk Christen en in de Juruba vind je ook Moslims.De Juruba staan bekend als de gevaarlijkste in Nigeria voor wat betreft voodoo handelingen
Heb persoonlijk meer ervaring met Zuid Afrikaanse tradities. Maar ken waar het Nigeria aangaat enkel bewoners van Benincity en die regio. Allemaal uit een Christelijke traditie. Ben daar niet zo dol op en ga het heel erg uit de weg. Zou er niet graag willen wonen. En de griezelverhalen van lichamen ken ik ook wel van vriendinnen van me die er ook langere tijd verbleven.......... brrrr
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_35307529
De geheime genootschappen waar Nokwanda over spreekt vind men zelfs terug in Nederland.Het houdt voornamelijk verband met mensensmokkel vanuit West-Afrika naar Europa/Nederland.Op deze manier kunnen ze meisjes in gedwongen prositutie houden omdat zij een absoluut geloof hebben in de kracht van voodoo.Ze leggen een voodoo eed af in Afrika bij een genootschap waarbij van de meisjes schaamhaar, een gedragen slipje en nagels wordt afgenomen.De leden van deze groep in Europa bezoeken regelmatig de meisjes om ze te herinneren aan hun eed.Met de dreiging van voodoo en het toepassen daarvan op de ouders, broers en zusters in Afrika worden ze onder de duim gehouden.Je kunt hier spreken van "mindfucking" maar het gebeurd ook regelmatig dat familieleden opeeens ziek worden als de meisjes niet betalen en dat het weer ophoudt als ze weer tot betalen overgaan.Terwijl vaak de familie niet weet dat ze een dergelijke voodoo eed hebben agfgelegd
pi_35308172
quote:
Op maandag 20 februari 2006 22:20 schreef nokwanda het volgende:

[..]

Heb persoonlijk meer ervaring met Zuid Afrikaanse tradities. Maar ken waar het Nigeria aangaat enkel bewoners van Benincity en die regio. Allemaal uit een Christelijke traditie. Ben daar niet zo dol op en ga het heel erg uit de weg. Zou er niet graag willen wonen. En de griezelverhalen van lichamen ken ik ook wel van vriendinnen van me die er ook langere tijd verbleven.......... brrrr
Vaak zeggen ze Christen te zijn en vervolgens lopen ze na de dienst rechtstreeks de bush in om een voodoo priester te bezoeken.Ik probeer niet om Nigerianen/Afrikanen in en kwaad daglicht te zetten maar het zijn pure feiten die ik met mijn eigen ogen heb waargenomen
pi_35308933
quote:
Op maandag 20 februari 2006 22:37 schreef Wetenschapper het volgende:

[..]

Vaak zeggen ze Christen te zijn en vervolgens lopen ze na de dienst rechtstreeks de bush in om een voodoo priester te bezoeken.Ik probeer niet om Nigerianen/Afrikanen in en kwaad daglicht te zetten maar het zijn pure feiten die ik met mijn eigen ogen heb waargenomen
Ik weet wat je bedoeld. Ik ken het ook wel. Maar aan dat feit op zich hecht ik ook geen waarde. Ook niet aan de mededeling Christen te zijn trouwens.
Ik voel het in Zuid Afrika iig meestal positief en niet altijd negatief. Maar ik moet je heel eerlijk zeggen dat ik het gewoon echt niet heb met Nigerianen in het algemeen. Een enkeling daargelaten.
Maar ik heb er ietsje teveel shit van gezien.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_35318270
Heel indrukwekkend wat ik net gelezen heb van jullie.
Een vrouw vertelde aan het eind van de film dat als je je hele leven aan het leren bent wat Voodoo is, dat je dan nog steeds niet alles weet. Dat geloof ik ook.
pi_35318351
quote:
Ben ik het helemaal mee eens. Als je zonder dat een ander het weet of wil magie op die persoon uitoefent, hetzij door een spell, hetzij door een liefdesdrank dan valt dat onder zwarte magie. Ook al is het nog zo positief bedoeld.

Voodoo geloof ik best wel dat het bestaat, vooral in landen als afrika ed wordt het volgens mij al eeuwen beoefend. Heb me daar zelf nooit zo in verdiept.
quote:
Op maandag 20 februari 2006 17:21 schreef Laton het volgende:

[..]

Placebo effecten kunnen anders best hevige reacties op je lichaam opwekken. Geeft ook de intense relatie tussen je lichaam en je geest aan.
Dus al ís magie een placebo effect -> als het werkt, werkt het
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_35318479
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 09:21 schreef CarDani het volgende:
Heel indrukwekkend wat ik net gelezen heb van jullie.
Een vrouw vertelde aan het eind van de film dat als je je hele leven aan het leren bent wat Voodoo is, dat je dan nog steeds niet alles weet. Dat geloof ik ook.
Daar had die vrouw groot gelijk in.
Ik verdiep me er wellicht niet genoeg in. Maar ik denk sowiezo niet dat alles te weten valt.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_35318933
quote:
Op maandag 20 februari 2006 22:26 schreef Wetenschapper het volgende:
De geheime genootschappen waar Nokwanda over spreekt vind men zelfs terug in Nederland.Het houdt voornamelijk verband met mensensmokkel vanuit West-Afrika naar Europa/Nederland.Op deze manier kunnen ze meisjes in gedwongen prositutie houden omdat zij een absoluut geloof hebben in de kracht van voodoo.Ze leggen een voodoo eed af in Afrika bij een genootschap waarbij van de meisjes schaamhaar, een gedragen slipje en nagels wordt afgenomen.De leden van deze groep in Europa bezoeken regelmatig de meisjes om ze te herinneren aan hun eed.Met de dreiging van voodoo en het toepassen daarvan op de ouders, broers en zusters in Afrika worden ze onder de duim gehouden.Je kunt hier spreken van "mindfucking" maar het gebeurd ook regelmatig dat familieleden opeeens ziek worden als de meisjes niet betalen en dat het weer ophoudt als ze weer tot betalen overgaan.Terwijl vaak de familie niet weet dat ze een dergelijke voodoo eed hebben agfgelegd
misschien wordt de familie wel vergiftigd om het meisje extra onder druk te zetten.,.misschien wordt iemand "gewoon ziek" en leggen ze het naar haar uit als voodoo wraak...sowieso, mensen worden al zo oud in afrika..
underground forever baby
pi_35319080
Ja precies. Als het werkt, werkt het.

Toch weet ik niet wat ik ervan moet denken van dat offeren voor de geesten.
Als je iemand offert ben je volgens mij gewoon egoïstisch en verkeerd bezig.
pi_35319117
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 10:05 schreef Laton het volgende:

[..]

misschien wordt de familie wel vergiftigd om het meisje extra onder druk te zetten.,.misschien wordt iemand "gewoon ziek" en leggen ze het naar haar uit als voodoo wraak...sowieso, mensen worden al zo oud in afrika..
Nee, dat geloof ik niet.
Het is bekend dat bepaalde stammen heel dicht bij de geesten staan. De geesten leven gewoon samen met het volk.
Indianen staan er bijvoorbeeld ook heel dicht bij. Ik vind Indianen heel wijs volk overigens.
pi_35319274
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 10:16 schreef CarDani het volgende:

[..]

Nee, dat geloof ik niet.
Het is bekend dat bepaalde stammen heel dicht bij de geesten staan. De geesten leven gewoon samen met het volk.
Indianen staan er bijvoorbeeld ook heel dicht bij. Ik vind Indianen heel wijs volk overigens.
Dan geloof je het niet. Maar het gebeurt toch echt. Er is een verschil tussen shamanisme en wat Wetenschapper en ik bespreken. Waar we het over hebben is een heel andere variant van voodoo. De donkere zijde.

En over het offeren van dieren en mensen. Gebeurt ook echt. Goed of niet goed..... het wordt soms gevraagd door de geesten die zich manifesteren in een medium. Het maken van dierenoffers is een heel gewoon ritueel. het maken van mensenoffers niet meer. Ik bedoel meer..... het mag officieel niet maar het gebeurt wel.

Een boek waarin de achtergrond ervan in een verhaal mooi wordt geillustreerd is: Blanket boys moon van Chief Mopeli Paulus en Peter Langham. Een van die boeken op de verplichte literatuurlijst van Lesotho.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_35319744
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 10:24 schreef nokwanda het volgende:

[..]

Dan geloof je het niet. Maar het gebeurt toch echt. Er is een verschil tussen shamanisme en wat Wetenschapper en ik bespreken. Waar we het over hebben is een heel andere variant van voodoo. De donkere zijde.

En over het offeren van dieren en mensen. Gebeurt ook echt. Goed of niet goed..... het wordt soms gevraagd door de geesten die zich manifesteren in een medium. Het maken van dierenoffers is een heel gewoon ritueel. het maken van mensenoffers niet meer. Ik bedoel meer..... het mag officieel niet maar het gebeurt wel.

Een boek waarin de achtergrond ervan in een verhaal mooi wordt geillustreerd is: Blanket boys moon van Chief Mopeli Paulus en Peter Langham. Een van die boeken op de verplichte literatuurlijst van Lesotho.
Tjeemp, dat is allemaal nogal wat he. Maar wel interessant ja. Ik wil dat allemaal nog eens uitgebried lezen (net als zoveel meer dingen).
pi_35321433
quote:
Op maandag 20 februari 2006 21:17 schreef Wetenschapper het volgende:

Ik ben van mening van wel.
De informatie o.a. gekregen van mensen uit de VooDoo cultuur.
Helaas heb ik die nog niet zover dat ze een stabiele internetverbinding hebben

Maar google doet ook wonderen
1e hit die ik kreeg http://www.geocities.com/(...)oo-Geschiedenis.html

VooDoo is (overigens net zoals ik van de Winti cultuur heb begrepen) een samensmelting van verschillende achtergronden.
Sir Winston Churchill
pi_35322809
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 11:46 schreef Mirage het volgende:

[..]

VooDoo is (overigens net zoals ik van de Winti cultuur heb begrepen) een samensmelting van verschillende achtergronden.
Volgens de overlevering en onderzoeken vind voodoo zijn oorsprong in Aziatische landen waarna het is overgewaaid naar Afrika.
Tijdens de slavernij zijn veel Afrikanen meegenomen naar Amerika/Zuid Amerika en hebben daar de voodoo traditie voortgezet.
pi_35323548
quote:
Op maandag 20 februari 2006 11:48 schreef CarDani het volgende:
Je kan zelfs liefdesdrankjes maken
Da's niet echt witte magie, vind je wel?
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
  dinsdag 21 februari 2006 @ 12:54:11 #101
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_35323680
Er is ooit een topic hier geweest gemaakt door Nikky geloof ik. Dat ging over een voodoo-curse. Waarbij mensen op bezoek gingen bij een vrouw met een vuil huis, en toen zeiden die mensen dat het zo smerig was in dat huis. Daarna kregen ze de volle lading van een vloek over zich heen. Een koffer met duizenden mieren erin en nog meer.

Weet niet waar het topic staat, anders had ik de link hier neergezet.
pi_35323852
Is zeker het opzoeken waard. Dromenvanger !
Ik zal later vandaag even op zoek gaan.
Dan zal ik gelijk wat ervaringen mbt VooDoo hier neerzetten.

Zo eerst weg
Sir Winston Churchill
pi_35323884
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 12:50 schreef trancethrust het volgende:

[..]

Da's niet echt witte magie, vind je wel?
Witte of zwarte magie, je vraagt in beide gevallen onverklaarbare hulp.Mensen van de Antillen vragen vaak de hulp van dezelfde geesten voor zowel goede en kwade zaken.
pi_35323946
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 12:54 schreef Dromenvanger het volgende:
Er is ooit een topic hier geweest gemaakt door Nikky geloof ik. Dat ging over een voodoo-curse. Waarbij mensen op bezoek gingen bij een vrouw met een vuil huis, en toen zeiden die mensen dat het zo smerig was in dat huis. Daarna kregen ze de volle lading van een vloek over zich heen. Een koffer met duizenden mieren erin en nog meer.

Weet niet waar het topic staat, anders had ik de link hier neergezet.
Betrof het hier echt en voodo-curse of waren er kwade geesten in de woning
pi_35323974
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 11:46 schreef Mirage het volgende:

[..]

Er is de Caraibische voodoo en er is de afrikaanse oorsprong.

Slaven vluchtten de bergen in op het eiland Hispaniola (haiti en de Dominicaanse republiek)
Daar woonden nog wat oorspronkelijke bewoners. Die namen de gevluchtte slaven op. Er waren slaven die al langer in slavernij waren maar ook slaven die pas vanuit Afrika waren gerooft/verkocht door stamgenoten of door een overwinnaar. Best veel ook.
Dus dat is de basis van de caraibische voodoo. Wel een samengesteld iets maar wel heeeeeel erg afrikaans hoor. Veel meer dan winti. Winti heeft meer andere invloeden.
Binnen de winti heb je ook Vodoo. Dat is de personificatie van de god Vodoo. Dat is niet hetzelfde als Voodoo maar heeft wel dezelfde oorsprong.

Maar waar Wetenschapper en ik het over hadden was de puur west-afrikaanse variant zoals die ook door geheime genootschappen wordt beoefend. Dat is geen lekkere shit en echt niet puur.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_35324050
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 13:03 schreef nokwanda het volgende:

[..]

Er is de Caraibische voodoo en er is de afrikaanse oorsprong.

Slaven vluchtten de bergen in op het eiland Hispaniola (haiti en de Dominicaanse republiek)
Daar woonden nog wat oorspronkelijke bewoners. Die namen de gevluchtte slaven op. Er waren slaven die al langer in slavernij waren maar ook slaven die pas vanuit Afrika waren gerooft/verkocht door stamgenoten of door een overwinnaar. Best veel ook.
Dus dat is de basis van de caraibische voodoo. Wel een samengesteld iets maar wel heeeeeel erg afrikaans hoor. Veel meer dan winti. Winti heeft meer andere invloeden.
Binnen de winti heb je ook Vodoo. Dat is de personificatie van de god Vodoo. Dat is niet hetzelfde als Voodoo maar heeft wel dezelfde oorsprong.

Maar waar Wetenschapper en ik het over hadden was de puur west-afrikaanse variant zoals die ook door geheime genootschappen wordt beoefend. Dat is geen lekkere shit en echt niet puur.
Ik wil Nokwanda even aanvullen.
Winti komt voornamelijk voor onder de Creolen, die hun oorsprong in Afrika hebben
  dinsdag 21 februari 2006 @ 13:12:52 #107
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_35324260
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 13:02 schreef Wetenschapper het volgende:

[..]

Betrof het hier echt en voodo-curse of waren er kwade geesten in de woning
Wat ik ervan begrepen had, was het een wraak-actie gedaan door die vrouw. Ook toen die mensen terug kwamen van die vakantie, was het hele huis vol mieren. In ieder geval die koffer was bomvol mieren.

Ik zal zelf ook eens op zoek gaan straks. Kijken of ik wat kan vinden.
pi_35324463
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 13:12 schreef Dromenvanger het volgende:

[..]

Wat ik ervan begrepen had, was het een wraak-actie gedaan door die vrouw. Ook toen die mensen terug kwamen van die vakantie, was het hele huis vol mieren. In ieder geval die koffer was bomvol mieren.

Ik zal zelf ook eens op zoek gaan straks. Kijken of ik wat kan vinden.
Wel vreemd dat ze mieren gebruikt heeft, vaak worden wespen of spinnen gebruikt.
pi_35324518
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 13:06 schreef Wetenschapper het volgende:

[..]

Ik wil Nokwanda even aanvullen.
Winti komt voornamelijk voor onder de Creolen, die hun oorsprong in Afrika hebben
Dan vul ik je ook even aan:

Dat is waar. Alleen zijn in uriname de verschillende bevolkingsgroepen meer een meer vermengd. In de stad is het een smeltkroes waar steeds meer culturen zich vermengd hebben. Ook zijn de Boslandcreolen (toch weer anders dan stadscreolen) vaker puur Afrikaans en als men gemengd is, dan met indiaanse bewoners.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
  dinsdag 21 februari 2006 @ 13:20:52 #110
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_35324562
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 13:18 schreef Wetenschapper het volgende:

[..]

Wel vreemd dat ze mieren gebruikt heeft, vaak worden wespen of spinnen gebruikt.
Ik weet niet wat ze gebruiken normaal gesproken. Wespen zijn inderdaad een dodelijker wapen mochten ze echt wraak willen. Ik bedoel de beoefenaars van voodoo. Maar misschien was het geen attempt tot echte dodelijke wraak. Gewoon een lesje leren of iets dergelijks.

Topic zou ik graag nog eens willen lezen, heb daar zelf ook in gepost toen maar mijn eigen reactie wil ik niet graag terug zien. Weet niet hoe ik toen in het leven stond ook

Topic al proberen te achterhalen via google maar tot nu toe niets kunnen vinden.
pi_35325045
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 13:19 schreef nokwanda het volgende:

[..]

Dan vul ik je ook even aan:

Dat is waar. Alleen zijn in uriname de verschillende bevolkingsgroepen meer een meer vermengd. In de stad is het een smeltkroes waar steeds meer culturen zich vermengd hebben. Ook zijn de Boslandcreolen (toch weer anders dan stadscreolen) vaker puur Afrikaans en als men gemengd is, dan met indiaanse bewoners.
Je hebt inderdaad gelijk Nokwanda.
pi_35325354
Nokwanda ben jij ervan op de hoogte of er ook vermenging is ontstaan met de Hindoestanen en Javanen
pi_35325599
quote:
Op maandag 20 februari 2006 14:47 schreef gaai het volgende:

[..]

Liefdesdrankjes die je zélf inneemt om jezelf aantrekkelijker te maken tegenover iemand vind ik wel iets anders dan liefdesdrankjes die echt bedoeld zijn om een ander te beïnvloeden.....en die( al dan niet stiekem) een ander toegediend worden.....
(tik ik dat duidelijk zo?)
Ik bedoel meer dat je in het 1e geval niet direct ingrijpt in de vrije wil van een ander en in het 2e geval wél.........
Je gewoon netjes aankleden en je eigen magie zijn werk laten doen is meer dan genoeg in de liefde. Je kan de liefde toch niet sturen. Een drankje nemen om jezelf aantrekkelijker te maken dan je in werkelijkheid bent is is voor mij het princiepe van verborgen gebreken.
Niet doen dus, wees gewoon je zelf, je eigen schoonheid heeft dan meer kans om naar buiten te komen.
mama van Myrddin
pi_35327603
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 13:41 schreef Wetenschapper het volgende:
Nokwanda ben jij ervan op de hoogte of er ook vermenging is ontstaan met de Hindoestanen en Javanen
Was eigenlijk nooit de gewoonte. Maar ik ken diverse gemengde koppels waar een Creoolse en een Hindoestaanse of een Creoolse en een Javaanse of zelfs een Chinese wederhelft is.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_35328133
A whole lot of informatie zeg
Moeilijk te behappen.

Ik ben vooral benieuwd of die bezweringen werken. Zijn er bewijzen van o.i.d.
pi_35333108
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 14:55 schreef CarDani het volgende:
Moeilijk te behappen.

Ik weet dat het werkt, verder wil ik er eigenlijk niets over kwijt omdat ik ermee te maken heb gehad
pi_35356289
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 16:56 schreef Wetenschapper het volgende:

[..]

Ik weet dat het werkt, verder wil ik er eigenlijk niets over kwijt omdat ik ermee te maken heb gehad
Ja, ik kan me er iets bij voorstellen ja.
pi_35359422
quote:
Moeilijk te behappen.

Natuurlijk is er geen wetenschappelijk bewijs van. Voodoo werkt op de angst van mensen die erin (willen?) geloven en werkt vooral vanuit het principe van dreiging en self fulfilling prophecy.
underground forever baby
pi_35360229
quote:
Net zoveel bewijzen als een willekeurige seminar van Jomanda of een Amerikaanse TV dominee.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
pi_35362635
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 11:55 schreef Mr_Belvedere het volgende:

[..]

Net zoveel bewijzen als een willekeurige seminar van Jomanda of een Amerikaanse TV dominee.
Nou, dacht het niet. dit is toch heel iets anders.
pi_35362708
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 13:14 schreef CarDani het volgende:

[..]

Nee dit is precies hetzelfde, alleen op een grotere schaal.
underground forever baby
pi_35362746
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 13:16 schreef Laton het volgende:

[..]

Nee dit is precies hetzelfde, alleen op een grotere schaal.
Nee hoor. Het is HEEL iets anders
pi_35362891
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 13:17 schreef CarDani het volgende:

[..]

Nee hoor. Het is HEEL iets anders
Nee lieverd, het is hetzelfde, voodoo heeft geen macht. slechts door erin te geloven verleen je het macht.
underground forever baby
pi_35363347
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 13:14 schreef CarDani het volgende:
Dat maakt voor de bewijslast geen drol uit, want er bestaat geen wetenschappelijk bewijs dat VooDoo echt werkt.

En weet je waarom niet? Omdat het een geloof is.

Conclusie: Denk wat je wilt denken. Als je het maar hard en vaak genoeg denkt wordt het vanzelf je eigen waarheid.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
pi_35364328
Mooi liedje trouwens:

there can be miracles..when you believe
pi_35366932
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 14:02 schreef CarDani het volgende:
Mooi liedje trouwens:

there can be miracles..when you believe
alleen slechte tekst.
underground forever baby
  dinsdag 24 juli 2007 @ 20:17:03 #127
147416 voskat
Half Vos, Half Kat
pi_51794338
quote:
Op maandag 20 februari 2006 22:06 schreef displission het volgende:
en wat is hoodoo dan precies?
Afro-Amerikaanse volksmagie, een vermenging van Afrikaanse, Christelijke, Joodse en Indiaanse gebruiken, rituelen en elementen die veel mensen als bijgeloof beschouwen.
Ik heb er een boek over besteld in Amerika maar mijn oom durfde het niet mee te nemen in het vliegtuig, hij heeft het zelfs niet in zijn huis gehad, maar direct naar het postkantoor gebracht. Hij is ook "bijgelovig", bijv. hij gaat op vrijdag de 13e nooit het huis uit, en heeft ooit wel eens een omweg van een kwartier naar zijn werk genomen omdat er een zwarte kat overstak.

Oja, en Voodoo/Vodoun en Hoodoo zijn heel verschillend.
  woensdag 25 juli 2007 @ 10:06:11 #128
31101 _Led_
pi_51809353
Ik wil me best opwerpen als gewillig slachtoffer om voodoo wetenschappelijk te bewijzen.
Als het echt werkt en niet alleen maar een mindfuck is, zou het ook op mij moeten werken.
Ik geloof er namelijk helemaal niet in.

Dus ik daag iedereen uit - bevoodoo mij, behoodoo mij, of hoe je het maar wilt noemen.
Wit, zwart of paars, es wurde mir wurst sein.

Laat mieren uit mijn koffers komen, laat geesten langskomen,
stuur zombies op me af, laat me gek worden - whatever it takes.
Zou toch wel een stunt zijn als ik hier kon komen melden "ik ben bekeerd, ik geloof erin !" right ?
zzz
  woensdag 25 juli 2007 @ 12:42:44 #129
147416 voskat
Half Vos, Half Kat
pi_51813810
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 10:06 schreef L.Denninger het volgende:
Ik wil me best opwerpen als gewillig slachtoffer om voodoo wetenschappelijk te bewijzen.
Als het echt werkt en niet alleen maar een mindfuck is, zou het ook op mij moeten werken.
Ik geloof er namelijk helemaal niet in.

Dus ik daag iedereen uit - bevoodoo mij, behoodoo mij, of hoe je het maar wilt noemen.
Wit, zwart of paars, es wurde mir wurst sein.

Laat mieren uit mijn koffers komen, laat geesten langskomen,
stuur zombies op me af, laat me gek worden - whatever it takes.
Zou toch wel een stunt zijn als ik hier kon komen melden "ik ben bekeerd, ik geloof erin !" right ?
Even over die zombies, zij worden "gemaakt" om die personen te straffen omdat zij bepaalde wetten hebben overtreden. O.a. ruzies over land, verantwoordelijkheden niet nakomen (kinderen hebben, maar niet ervoor zorgen) e.d. de zombies worden ook niet gebruikt om mensen aan te vallen, maar eigenlijk altijd als slaven op moderne plantages of boerderijen.

Het zombie verschijnsel is al wetenschappelijk bewezen, namelijk het slachtoffer komt in aanraking met een poeder dat verrmalen ingewanden van kogelvissen bevat, deze bevatten ook de giftige stof tetrodotoxine. Als dit in aanraking komt met de huid, dan volgt er een schijndood, de ademhaling en hartslag zijn niet merkbaar, maar wel aanwezig. Na een dag of 2-3 komt de bokor naar het graf van het slachtoffer en haalt deze uit de grond, meestal met grof geweld. Het slachtoffer wordt gevoed met datura, wat met een hoge dosis leidt tot geheugenverlies en daardoor wordt men een zombie.

De zombie wordt aan het werk gezet in een afgelegen plantage o.i.d. en door regelmatig met datura gevoerd te worden blijven ze in deze staat, men kan niet nadenken en alleen maar doen wat ze opgedragen wordt.
  woensdag 25 juli 2007 @ 12:57:01 #130
31101 _Led_
pi_51814283
Klopt, da's dus niks zweverigs, da's een kwestie van drugs.
(Trouwens niet na een paar dagen opgraven, dan is ie echt dood - doe maar binnen een paar uur )

Scrappen we die van de lijst, houden we de rest over
zzz
  woensdag 25 juli 2007 @ 13:32:39 #131
147416 voskat
Half Vos, Half Kat
pi_51815445
Voodoo is eigenlijk gewoon een geloof met bepaalde rituelen, het geloven in voodoo is net zoiets als Christelijk, Moslim of wat dan ook zijn.
Ik neem aan dat je wel weet hoe het "systeem" in elkaar zit, maar heb je wel eens gehoord van de voodoo ceremonies waarbij mensen "bestegen" worden door de loa en onverklaarbare dingen kunnen doen? Zoals glas kapot kauwen, gloeiend hete kolen vastpakken en in de mond houden en soortgelijke dingen, en er niks aan over houden.
Als je gewillig slachtoffer wil worden, zou ik wel naar de mensen gaan die het ook echt beoefenen, ik denk niet dat hier mensen zijn die voodoo ceremonies houden of hoodoo tricks op je kunnen uitoefenen/loslaten
  woensdag 25 juli 2007 @ 13:41:57 #132
31101 _Led_
pi_51815817
Buh, ze pakken maar een poppetje en prikken me op afstand hoor
zzz
pi_80492860
Kent iemand die kabbala kan? Dus joodse voodo? zo ja stuur mij een prive bericht.
pi_80521347
Wel een interessant topic.
Haters gonna hate.
  dinsdag 20 april 2010 @ 15:21:38 #135
31101 _Led_
pi_80522420
quote:
Op maandag 19 april 2010 19:34 schreef parel01 het volgende:
Kent iemand die kabbala kan? Dus joodse voodo? zo ja stuur mij een prive bericht.
zzz
  dinsdag 20 april 2010 @ 15:23:47 #136
291037 Pantoffelsalade
And the OSCAR goes to....
pi_80522489
iemand receptje voor de liefdesdrank?
*voor eigen gebruik ofcourse*
--
  dinsdag 20 april 2010 @ 15:29:20 #137
31101 _Led_
pi_80522676
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 15:23 schreef Pantoffelsalade het volgende:
iemand receptje voor de liefdesdrank?
*voor eigen gebruik ofcourse*
Alsjeblieft, maar wees er voorzichtig mee

"Recept voor GHB :

Alle gegeven informatie is alleen voor educatieve doeleinden en is niet bedoeld om thuis uit te proberen! Ondergetekende is niet aansprakelijk voor eventuele schade, ontstaan door het verkeerd uitvoeren hiervan. Het uitvoeren van deze synthese is geheel op eigen risico!

Deze bereidingswijze voor GHB is gebaseerd op de methode van Chem-R-us, maar een beetje aangepast naar aanleiding van mijn eigen bevindingen bij het uitvoeren daarvan.

Lees voor het beginnen eerst alles goed door en zorg dat je alles begrijpt voordat je begint.

Benodigdheden:

• een niet te grote RVS pan ter grote van een steelpannetje

(geen ander soort pan, dan lossen er metaal deeltjes op in je GHB = erg ongezond)

• een maatcilinder of iets waar je vloeistoffen in milliliters kunt afmeten

• een RVS vork of lepel, om mee te roeren

• een trechter

• een thermometer (geen kunstof) die kan meten tot 200º C (niet perse nodig)

• een 500 ml spuitfles, om de NaOH in op te lossen en later mee toe te voegen

(of iets anders, maar het liefst geen glas of metaal)

• 120 ml GBL

• 63 gram NaOH

• pH papiertjes

• 2 flessen gedestilleerd water (supermarkt of autozaak)

• citroenzuur of azijn

Werkwijze:
1) Maak alles eerst goed schoon voor je begint.

2) Plaats de pan op het gasfornuis en giet de GBL (120 ml) in de pan, giet in het flesje waar de GBL in zat gedestilleerd water tot ongeveer 0,5 cm hoog (niet meer), draai de dop erop, goed schudden en giet dat ook in de pan.

3) Draai de dop van de spuitfles en giet hier 160 ml gedestilleerd water in

4) Los nu in hele kleine beetjes de NaOH korrels (63 gram) op in het water in de spuitfles. Giet per keer iets van 10 tot 15 korrels in de spuitfles en blijf netzo lang schudden tot dit is opgelost en voeg dan weer een nieuwe hoeveelheid toe. Let op: tijdens dit oplossen wordt het water erg warm (wel 70º C) Zou je alles er in een keer bij gieten, dan kan het water zelfs gaan koken, let dus goed op! Als alles is opgelost, schroef dan de dop weer op de spuitfles.

5) Zet nu het vuur onder de pan aan op laag en doe ook meteen de afzuigkap aan, er komen niet zulke lekkere dampen af! Blijf nu voorzichtig verwarmen tot de temperatuur op 100º C is aangekomen, dit kun je zien op je thermometer of op het moment dat er in de GBL kleine bubbeltjes ontstaan (dit is het kleine beetje water dat begint te koken) Heb je geen thermometer, laat dit dan eerst ongeveer 5 minuten bubbelen, alvorens verder te gaan.

6) Pak de spuitfles en spuit er voorzichtig wat van de NaOH oplossing bij, als het goed is begint het nu heftiger te koken dan eerst, is dit niet het geval dan heb je of niet verwarmd tot 100º C of je chemicaliën zijn niet goed. Pak de RVS vork of lepel en begin goed te roeren, totdat het niet meer zo erg bubbelt. Je kunt nu het gas uitdoen, de reactie maakt nu zijn eigen warmte. Blijf de NaOH oplossing uit de spuitfles steeds in kleine beetjes toevoegen, terwijl je de inhoud van de pan ook goed blijft roeren.

7) Als de gehele inhoud van de spuitfles erbij zit, pak dan de pH papiertjes. Doop de achterkant van de RVS vork of lepel in de oplossing en breng zo een drup op een van de pH papiertjes. Is de pH al ongeveer 7, dan hoef je verder niets te doen, is deze hoger dan 7, dan moet deze eerst weer naar 7 worden teruggebracht, dit wordt gedaan met de citroenzuur of azijn. Druppel netzo lang azijn of citroenzuur (vast of vloeibaar) toe tot de pH weer ongeveer op 7 uitkomt.

Het nadeel van azijn is dat de al niet te best smakende GHB, ook nog een azijn smaakje krijgt, citroenzuur daarin tegen smaakt veel beter.

Nu gaan we het mengsel zuiveren, van eventueel nog aanwezige GBL, dit doen we door het bij een temperatuur van 150º C eruit te laten koken. Laat de oplossing netzo lang bij 150º C koken tot het (bijna) niet meer bubbelt, voor mensen zonder thermometer; blijf de oplossing netzo lang verwarmen tot hij (bijna) niet meer bubbelt (ga uit van ongeveer een uur). Blijf de oplossing ondertussen goed roeren! Let goed op en zet het gas niet te hoog, het kan aanbranden. Je zult duidelijk zien dat de oplossing dikker en stroperiger wordt en misschien zullen er aan de rand van de pan wat witte kristallen ontstaan; ja dat is de GHB! Als de oplossing stopt met bubbelen heb je pure, gesmolten GHB over in je pan. (± 198 gram)

9) Breng de overgebleven hoeveelheid gedestilleerd water aan de kook in de magnetron of een andere pan en giet hier een kleine hoeveelheid van bij de gesmolten GHB (geen koud water, want dan wordt het keihard in je pan en ben je een uur bezig dit weer op te lossen) om het weer minder stroperig te maken, goed roeren dus! Giet dit nu in de inmiddels lege gedestilleerd water fles. Giet nog wat van je kokend water in de pan waar de GHB in zat om deze na te spoelen en giet dit daarna ook in de fles bij de rest. Vul nu de fles aan met de rest van het kokende water tot je op 1 liter zit, van tevoren e.v.t. een streepje op zetten. Als het water niet toereikend is, vul dan aan met het gedestilleerde water uit de tweede fles (hoeft niet warm te zijn). Je hebt nu vloeibare GHB met een concentratie van ongeveer 1 gram per 5 ml ? ongeveer 1 gram per buisje, afhankelijk van de grootte van je buisje. Wil je een hogere concentratie GHB dan moet je minder water toevoegen, bijv 2 gram per 5 ml ? (198/2)*5 = ± 500 ml gedestille
erd water toevoegen, enz.

10) Zet een doodskop of iets dergelijks op de fles, zodat niet iemand per ongeluk een grote slok neemt en naar het ziekenhuis moet. En uiteraard dient het buiten het bereik van kleine kinderen te worden opgeborgen. Spoel ook al het gebruikte materiaal goed af met voldoende warm water.
"
zzz
pi_80524761
Waarom denk je dat er zoveel Westerse mannen door Thaise vrouwen versierd zijn?

Tuurlijk al die mannen kunnen in het westen geen normale vrouw vinden dus gaan ze maar in thailand zoeken.
En veel Thaise vrouwen willen natuurlijk ook een westerse man zodat ze hun kunnen onderhouden.

Maar er zijn ook veel vrouwen die de mannen onder hun wil kunnen krijgen met black magic/voodoo hoe je het ook noemen wilt. Veel vrouwen van plezier in Thailand die werken bij bekende plaatsen waar toeristen komen(denk aan pattaya, bangkok, phuket) komen uit het armere gedeelte van Thailand. Isaan.of Isan.
Isaan is onderverdeeld in 19 provincies en 2 daarvan Buriram en Surin staat bekend dat vrouwen daar zulke dingen gebruiken om eenman bij hun te houden.

Elke vrouw uit isaan weet ervan af. Dus vraag het desnoods als je op vakantie bent.
geef nooit je geboortedatum weg aan een thaise vrouw die je niet kent en probeer ook geen persoonlijke bezittingen kwijt te raken.
  dinsdag 20 april 2010 @ 16:55:58 #139
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_80526360
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 15:29 schreef _Led_ het volgende:
Recept voor GHB :
Hmm, voor een beginner op het gebied van zelfgemaakte en zelfgedoseerde liefdesdranken (wat Pantoffelsalade waarschijnlijk is), lijkt het me niet verstandig om aan de GHB te gaan. Tenzij je een slappe, suffe, slapende liefdespartner wilt .

Nee hoor, voor de liefdesdranken-beginner volstaat een kleine hoeveelheid wijn, bier, rum, of whiskey gewoon .
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 16:16 schreef YebCar het volgende:

Tuurlijk al die mannen kunnen in het westen geen normale vrouw vinden dus gaan ze maar in thailand zoeken.
En veel Thaise vrouwen willen natuurlijk ook een westerse man zodat ze hun kunnen onderhouden.

Maar er zijn ook veel vrouwen die de mannen onder hun wil kunnen krijgen met black magic/voodoo hoe je het ook noemen wilt. Veel vrouwen van plezier in Thailand die werken bij bekende plaatsen waar toeristen komen(denk aan pattaya, bangkok, phuket) komen uit het armere gedeelte van Thailand. Isaan.of Isan.
Isaan is onderverdeeld in 19 provincies en 2 daarvan Buriram en Surin staat bekend dat vrouwen daar zulke dingen gebruiken om eenman bij hun te houden.

Elke vrouw uit isaan weet ervan af. Dus vraag het desnoods als je op vakantie bent.
geef nooit je geboortedatum weg aan een thaise vrouw die je niet kent en probeer ook geen persoonlijke bezittingen kwijt te raken.
Dit verhaal klopt volledig ! Het geldt overigens niet alleen voor Thaise vrouwen, maar alle vrouwen met Aziatisch bloed. Ik ben zelf een Indo-dame met onder andere Chinees en Indonesisch bloed en sinds mijn vriend mij zijn geboortedatum heeft verteld, kan hij niet meer vrijwillig bij me weggaan .

En ik zal Flammie even wakker maken, die heeft namelijk ontzettend veel ervaring met het onderhouden van Thaise voodoo-vrouwen .
Op dinsdag 11 januari 2011 13:20 schreef Bastard het volgende:
Je lijkt af en toe wel een kind dat alles maar roept wat in je hoofd opkomt!
pi_80527420
Er valt me helemaal niks meer in
  woensdag 21 april 2010 @ 09:29:47 #141
31101 _Led_
pi_80549780
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 16:16 schreef YebCar het volgende:

Jazeker, het komt door de voodoo en heeft niks te maken met het feit dat die kerels in hun eigen land niks kunnen krijgen en die vrouwen onderdaniger zijn en het niet erg vinden om het huishouden te doen
zzz
  woensdag 21 april 2010 @ 10:09:33 #142
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_80550866
quote:
Op woensdag 21 april 2010 09:29 schreef _Led_ het volgende:
Jazeker, het komt door de voodoo en heeft niks te maken met het feit dat die kerels in hun eigen land niks kunnen krijgen en die vrouwen onderdaniger zijn en het niet erg vinden om het huishouden te doen
Oh, het heeft met onderdanigheid en huishouden doen te maken, wat dat betreft overheerst mijn Hollandse aard en daarom ben ik op zoek naar een geest die het huishouden voor mij wil doen. Maar ik moet dus eigenlijk op zoek naar een Thaise vrouw begrijp ik?
  woensdag 21 april 2010 @ 10:10:30 #143
31101 _Led_
pi_80550896
quote:
Op woensdag 21 april 2010 10:09 schreef JoepiePoepie het volgende:

[..]

Oh, het heeft met onderdanigheid en huishouden doen te maken, wat dat betreft overheerst mijn Hollandse aard en daarom ben ik op zoek naar een geest die het huishouden voor mij wil doen. Maar ik moet dus eigenlijk op zoek naar een Thaise vrouw begrijp ik?
Van de 4 thaise importvrouwen die ik gekend heb doen er iig. 4 het huishouden
Maareh, jij bent toch helemaal niet thais ?
zzz
  woensdag 21 april 2010 @ 10:13:49 #144
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_80550987
quote:
Op woensdag 21 april 2010 10:10 schreef _Led_ het volgende:
Van de 4 thaise importvrouwen die ik gekend heb doen er iig. 4 het huishouden
Maareh, jij bent toch helemaal niet thais ?
Nee, maar ik had het over het Aziatisme in het algemeen . Er worden namelijk ook vrouwen uit Indonesie, Filipijnen, enzovoort opgehaald voor dat soort doeleinden .
  woensdag 21 april 2010 @ 10:37:10 #145
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_80551709
Trouwens _Led_, zomaar even tussendoor he, ik bedoel er verder niks mee hoor... Maar wat is jouw geboortedatum eigenlijk?

woensdag 21 april 2010 @ 10:55:39 #146
291037 Pantoffelsalade
And the OSCAR goes to....
pi_80552278
_Led_ super bedankt hea...
--
pi_80552461
quote:

[..]

Dit dus.

Die kerels komen daar ook met het doel om te neuken en flink van bil te gaan met mooie vrouwen dus als er dan iemand voor hun staat met een goed stel tieten die ook nog gewillig is dan heb je geen voodoo meer nodig man
  woensdag 21 april 2010 @ 11:59:06 #148
31101 _Led_
pi_80554544
quote:
Op woensdag 21 april 2010 10:37 schreef JoepiePoepie het volgende:
Trouwens _Led_, zomaar even tussendoor he, ik bedoel er verder niks mee hoor... Maar wat is jouw geboortedatum eigenlijk?

Die heb jij helemaal niet nodig hoor
zzz
pi_80554655
quote:

[..]

En het feit dat deze mannen een machtspositie hebben die ziek is. Ik heb jou hierheen gehaald en ik kan er ook voor zorgen dat je terug moet. En dan heeft je familie ook niks te vreten, want nu stuur jij geld.
En intussen denkt die familie: nou, dat ritueel hebben we goed gedaan
Intussen is er wel echt geofferd. Naast wat kippen of geiten of noem maar op is hun kind geofferd en zit ze in een culturr die ze misschien niet lekker vind en bij een vent die ze misschien niet lekker vind.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
  woensdag 21 april 2010 @ 12:08:12 #150
31101 _Led_
pi_80554801
Precies.
Die arme JoepiePoepie is gewoon geofferd en wordt nu vastgehouden in onze vreselijke cultuur door die nare vent van haar !
zzz
pi_80555170
Dien hollander van haar houdt haar vast in zijn schilderijen. Dat is zijn voodoo-methode
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
  woensdag 21 april 2010 @ 12:41:30 #152
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_80555842
quote:
Op woensdag 21 april 2010 11:01 schreef Flammie het volgende:
Dit dus.

Die kerels komen daar ook met het doel om te neuken en flink van bil te gaan met mooie vrouwen dus als er dan iemand voor hun staat met een goed stel tieten die ook nog gewillig is dan heb je geen voodoo meer nodig man
HOAX!

Aziatische vrouwen hebben geen tieten .
pi_80555919
quote:
Op woensdag 21 april 2010 12:41 schreef JoepiePoepie het volgende:

[..]

HOAX!

Thaise wel.
pi_80556058
quote:

[..]

HOAX!

Dan ben ik zeker stiekem toch aziatisch
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
  woensdag 21 april 2010 @ 13:43:44 #155
31101 _Led_
pi_80557875
quote:

[..]

HOAX!

Dan heb je toch m'n geboortedatum nodig vrees ik
zzz
  woensdag 21 april 2010 @ 14:42:59 #156
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_80560001
quote:
Op woensdag 21 april 2010 13:43 schreef _Led_ het volgende:
Dan heb je toch m'n geboortedatum nodig vrees ik
* JoepiePoepie is Aziatisch-Hollands, best of both worlds

Die geboortedatum heb ik niet nodig dus .
pi_80566519
ach...als ik die nederlanders de lelijkste thaise vrouwen zie importeren vraag ik me wel af waarom
pi_80567042
Als ik die Nederlanders met van die rotte nederlandse meiden zie (met pittig kort kapsel) vraag ik me nog veel vaker af waarom
  donderdag 22 april 2010 @ 10:56:25 #159
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_80589633
quote:
Op woensdag 21 april 2010 17:59 schreef Flammie het volgende:
Als ik die Nederlanders met van die rotte nederlandse meiden zie (met pittig kort kapsel) vraag ik me nog veel vaker af waarom
Maar daar kun jij niet over oordelen, want jij bent bevoodood door een Thaise voodoo-vrouw .
pi_80590351
quote:
Op donderdag 22 april 2010 10:56 schreef JoepiePoepie het volgende:

[..]

Maar daar kun jij niet over oordelen, want jij bent bevoodood door een Thaise voodoo-vrouw .
oh ja kut
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')