Zombies:quote:Op maandag 20 februari 2006 11:55 schreef CarDani het volgende:
Het is zo fascinerend. Ik ben benieuwd of het echt werkt (de witte magie dan).
![]()
Ja, maar dan heb je het over de Zwarte magie. Voodoo is oorspronkelijk bedoeld voor goede dingen. Genezing e.d.quote:Op maandag 20 februari 2006 12:52 schreef -Why- het volgende:
[..]
Zombies:
Zwarte magie ! De bokor brengt zijn slachtoffer op magische wijze om het leven, tijdelijke hersendood. De ziel van het slachtoffer stopt hij in een pot (astrale zombie). Deze richt hij af tot demoon, die hij voor verschillende doeleinden kan inzetten. Als het een zeer hoog ontwikkelde bokor is kan hij zelfs het lichaam dat begraven is opgraven en weer tot leven brengen. Hij heeft dan naast zijn astrale zombie een willoos lichaam dat bevelen uit zal voeren. Het is moeilijk, maar mogelijk om zo iemand weer terug te brengen naar het rijk der levenden. Als dit al lukt zal de persoon zeer vlot alsnog sterven en kan de familie hem opnieuw begraven.
Misschien leuk om uit te proberen bij je ouders
kun je gelijk het resultaat zien
enof het echt werk
Grapje !! je kunt er zo te zien heel veel mee bereiken
Althans de kwaadwillende mensen
Is dat zo? Ik weet het niet.quote:Op maandag 20 februari 2006 13:02 schreef vamperotica het volgende:
Had Nok hier niet ook ergens een topic over?
ja, maar dat ging geloof ik meer over het feit dat het eindelijk erkend werd als officiele godsdienst in Haitiquote:
Ja, daar zit wat in ja.quote:Op maandag 20 februari 2006 14:06 schreef Misticle_lightning het volgende:
Liefdesdrankjes maken vind ik al zwarte magie. Waarom? omdat het de wil van iemand anders kan beinvloeden en dat is ten alle tijden verkeerd.
Voodoo bestaat al heel erg lang, en heeft een hele lange geschiedenis. Voor mij is het nog altijd zo, dat de intentie die je in je magie legt uitmaakt of je wit of zwart bezig bent, ongeacht de methode die je gebruikt
Liefdesdrankjes die je zélf inneemt om jezelf aantrekkelijker te maken tegenover iemand vind ik wel iets anders dan liefdesdrankjes die echt bedoeld zijn om een ander te beïnvloeden.....en die( al dan niet stiekem) een ander toegediend worden.....quote:Op maandag 20 februari 2006 14:06 schreef Misticle_lightning het volgende:
Liefdesdrankjes maken vind ik al zwarte magie. Waarom? omdat het de wil van iemand anders kan beinvloeden en dat is ten alle tijden verkeerd.
Wat bedoel je precies?quote:Op maandag 20 februari 2006 14:42 schreef Mirage het volgende:
Ik geloof trouwens dat dit topic echt op de praktiserende kant van VooDoo gericht is ?
Als je het over wicca hebt b.v. dan houdt dat toch ook niet standaard/alleen het praktiseren van magie in ? En als je over het Christendom praat dan spits je je meestal niet alleen op het praktiseren ervan.. het bidden b.v..
dat je je misschien eens in de theorie moet verdiepen, waarschijnlijk, voor dat je eraan begint.quote:
VooDoo is een overtuiging, niet standaard het praktiseren daarvan in de zin van zwarte/witte magie. TOch lijkt men vaak enkel het praktiserende deel te bespreken.quote:
Alles wat je beinvloed met dingen die buiten god omgaanquote:Op maandag 20 februari 2006 12:57 schreef CarDani het volgende:
[..]
Ja, maar dan heb je het over de Zwarte magie. Voodoo is oorspronkelijk bedoeld voor goede dingen. Genezing e.d.
Voor mij is God niet "het mannetje op de wolk", dus vanuit mijn beleving is het buiten God om gaan geen maatstaf.quote:Op maandag 20 februari 2006 15:21 schreef -Why- het volgende:
[..]
Alles wat je beinvloed met dingen die buiten god omgaan
Is in mijn norm zwarte magie..want het is geen zuivere doel..als je het na gaat is het toch pure beinvloedingen en afdwingen..en dat doe je niet
Het is bijna hetzelfde als iemand geld aftroggen..
Voodoo nu pas officiele godsdient in Haitiquote:Op maandag 20 februari 2006 13:02 schreef vamperotica het volgende:
Had Nok hier niet ook ergens een topic over?
Als je magie uitoefent moet je dat zelf weten wat mij betreft.quote:Op maandag 20 februari 2006 15:27 schreef Mirage het volgende:
[..]
Voor mij is God niet "het mannetje op de wolk", dus vanuit mijn beleving is het buiten God om gaan geen maatstaf.
Als je magie uitoefent moet je dat zelf weten wat mij betreft.
Als je intentie goed is en je er niemand mee belemmerd ben je wmb al een heel eind.
Om terug te komen op liefdesdrankjes zoals hierboven genoemd wordt....
het ligt er wmb aan hoe je het vorm geeft.
Is je wens de liefde te vinden enhou je de manier waarop en wie dat dan betreft open.... dan doe je wmb niemand kwaad.
Maar zeg je "ik wil die persoon aan mij binden./verliefd op mij maken etc..... "
dan neem jij diegnee misschien wel zijn kans op de liefde die voor h;ém/háár was weggelegd af.
Je veranderd iets aan het pad van de ander zonder dat deze daar zèlf de wens voor uit heeft gesproken.
Voor mij is God niet "het mannetje op de wolk", dus vanuit mijn beleving is het buiten God om gaan geen maatstaf.quote:Op maandag 20 februari 2006 15:27 schreef Mirage het volgende:
[..]
Voor mij is God niet "het mannetje op de wolk", dus vanuit mijn beleving is het buiten God om gaan geen maatstaf.
Als je intentie goed is en je er niemand mee belemmerd ben je wmb al een heel eind.
Om terug te komen op liefdesdrankjes zoals hierboven genoemd wordt....
het ligt er wmb aan hoe je het vorm geeft.
Is je wens de liefde te vinden enhou je de manier waarop en wie dat dan betreft open.... dan doe je wmb niemand kwaad.
Maar zeg je "ik wil die persoon aan mij binden./verliefd op mij maken etc..... "
dan neem jij diegnee misschien wel zijn kans op de liefde die voor h;ém/háár was weggelegd af.
Je veranderd iets aan het pad van de ander zonder dat deze daar zèlf de wens voor uit heeft gesproken.
Beetje offtopic, dus misschien voor in een ander topic, maar dwing je ook niet iets af als je tot God bid "ooow laat..........." .quote:Op maandag 20 februari 2006 15:34 schreef -Why- het volgende:
[..]
(ik zeg ook niet dat ze het niet moeten doen ..ieder moet dat idd voor zich zelf weten)
Maar ik weet wel, dat iets afdwingen niet goed is
Ik doe alleen dingen die goed voelen vanuit mijn hart.quote:Op maandag 20 februari 2006 15:39 schreef -Why- het volgende:
[..]
Maar je zal de consekwenties moeten dragen voor je daden...Dat als er een god bestaan
Zoals het in de bijbel staat
Nou laat ik het zo zeggen...Ik denk dat je god alles met liefde moet vragenquote:Op maandag 20 februari 2006 15:39 schreef Mirage het volgende:
[..]
Beetje offtopic, dus misschien voor in een ander topic, maar dwing je ook niet iets af als je tot God bid "ooow laat..........." .
dat is imo exact hetzelfde.
In de beleving van iemand die niet in God gelooft maar in de krachten van de natuur (verschillende Goden bv) vraagt degene ook de hulp van hún.
Als zij het niet zouden willen gebeurd het niet.
Het principe is dus hetzelfde.
het is alleen een andere God/kracht die te hulp komt (of niet).
Ben je dan ook verkeerd bezig naar jouw idee als je tot de Christelijke (bv) God bidt met een verzoek ?
Was God niet alleswetend/-omvattend? Hoe kan er iets langs Hem heengaan?quote:Op maandag 20 februari 2006 15:21 schreef -Why- het volgende:
Alles wat je beinvloed met dingen die buiten god omgaan
ik bedoel als je in zijn voetsporen wilt treden zoietsquote:Op maandag 20 februari 2006 15:48 schreef Mr_Belvedere het volgende:
[..]
Was God niet alleswetend/-omvattend? Hoe kan er iets langs Hem heengaan?
deze post begrijp ik niet..quote:Op maandag 20 februari 2006 15:48 schreef -Why- het volgende:
[..]
Nou laat ik het zo zeggen...Ik denk dat je god alles met liefde moet vragen
en dus niks moet afdwingen...Want dan zal je denk ik niet verhoort worden..als je iets probeert af te dwingen...je dwingt jezelf af om te bidde omwillen van gods hulp
Ik bedoel het eigenlijk op de manier dat ik eigenlijk twijfelt of er wel of geen god bestaat...quote:Op maandag 20 februari 2006 15:52 schreef Mirage het volgende:
[..]
deze post begrijp ik niet..
je dwingt jezelf af om te bidden ?
Je dwingt jezelf toch ook niet af een kaars te branden om b.v. verdriet kwijt te raken ?
Dat doe je toch omdat je dat wil niet omdat je dat moet van jezelf ?
Ah !quote:Op maandag 20 februari 2006 15:58 schreef -Why- het volgende:
[..]
Ik bedoel het eigenlijk op de manier dat je eigenlijk twijfelt of er wel of geen god bestaat...
het is vaak moeilijk om blijven te geloven...ik dwing mezelf dus wel om te blijven bidde
het is eigenlijk een beetje bekeken vanuit mijn kant
i know tis een beetje kortzichting...maar ik denk dat meerdere mensen dat wel hebben
Wat voel je en merk je dan?quote:Op maandag 20 februari 2006 16:13 schreef Wetenschapper het volgende:
Ik ben heel veel in Afrika geweest en je hoeft niet te "geloven" in zwarte magie of Voodoo maar het is er gewoon.Je voelt het en je merkt het.
Is dat bij malaria..Jeetje best heftigquote:Op maandag 20 februari 2006 16:20 schreef Wetenschapper het volgende:
Malaria heb ik ook gehad.
Maar wat je voelt is een constante aanwezigheid van iets dat voor jou onverklaarbaar is.Je zou van entiteiten kunnen spreken maar dat is het niet.Iets of iemand wil de controle over je doen en laten.
Wat bewijzen ze dan met een onthoofd lichaam..quote:Op maandag 20 februari 2006 16:33 schreef Wetenschapper het volgende:
Als je malaria hebt merk je echt niets hoor.
Weggaan heeft geen zin omdat jij jezelf op dat moment hebt opengesteld voor zwarte magie, het zal je dus blijven achtervolgen.Ik heb die fout ook gemaakt ondanks het feit dat ik Christen ben.Ik had nooit het "kwade" de gelegenheid moeten geven invloed op mij te hebben.Bij de Afrikanen is dat heel sterk aanwezig, aan de ene kant zijn het model Christenen en aan de kant houden ze zich met voodoo praktijken bezig.Waarbij zelfs mensen worden vermoord om hun beoogde doel te bereiken.Er werden zelfs onthoofde lichamen over de muur van mijn huis gegooid die volgens de politie waren gebruikt voor voodoo praktijken.
Dat is het probleem ook, het is niet tastbaar maar wel aanwezigquote:Op maandag 20 februari 2006 16:44 schreef -Why- het volgende:
Nou eigenlijk denk ik dat als voodoo zo makkelijk zal werken dat je heel wat mensen kapot zou kunnen maken ..Mensen die je op tv ziet enof mensen in het daagelijksleven ..die je niet moet, of om ff te kijken of het ook werkt
Je zal er slachtoffer van worden..Dus denk ik eigenlijk dat voodoo ..een erg opgeblazen gedoe is
Of er moet al meer dan alleen voodoo bij komen kijken
Ik denk dat als je dan dood gaat door voodooquote:Op maandag 20 februari 2006 16:49 schreef Wetenschapper het volgende:
[..]
Dat is het probleem ook, het is niet tastbaar maar wel aanwezig
Eigenlijk is het dat ook maar als je erin gelooft of toegeeft is het meer dan dat het gaat je leven beheersenquote:Op maandag 20 februari 2006 16:59 schreef L.Denninger het volgende:
Gewoon een kwestie van mindfucken dus, meer niet.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |