abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 19 februari 2006 @ 10:46:33 #1
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_35247970
Stoiber wil verbod Turkse film

De Beierse premier Stoiber wil een
verbod van de Turkse film De Vallei van
de Wolven.Volgens Stoiber zaait de film
haat en wantrouwen tegen het Westen.Hij
vraagt exploitanten de "anti-Westerse,
racistische film" niet meer te tonen.

In de film neemt een Turkse geheim
agent wraak voor een -waar gebeurde-
Amerikaanse overval op het militair
hoofdkwartier van de Turken in Irak.
Daarnaast voeren de Amerikanen in de
film handel met organen uit de Iraakse
Abu Ghraib-gevangenis,waarbij ook een
joodse arts een rol speelt.

De film trekt in Duitsland steeds volle
zalen voor een geestdriftig publiek.

Bron: NOS Teletekst

---

Waar maakt Stoiber zich druk om? We zijn allemaal volwassen mensen, en we herkennen de film heus wel als zijnde een subjectieve boodschap, en niet als zijnde de absolute waarheid.

Toch?
O, ye Fountains, Meadows, Hills, and Groves
pi_35248024
tuurlijk, nu moet er een Turkse film verboden worden. Ik ben niet geweest naar die film, ik word wel benieuwd naar zo.
"Amo, ergo sum. I love, therefore I am"
"Niet de dingen zelf maken je ongelukkig, maar je denkbeelden erover"
pi_35248026
In plaats dat Stoiber nu elke Duitser oproept om die film te gaan bekijken.. weten ze in ieder geval waarmee ze van doen hebben
  zondag 19 februari 2006 @ 10:53:46 #4
110101 adidas
welcome back Mr. Anderson
pi_35248070
Blablabla. Met al de gruwellijkheden die tot nu toe aan het licht zijn gekomen zou het me nix verbazen dat deze film akelig dicht bij de waarheid staat. (iig dichterbij dan de " waarheid" die amerika ons probeert op te dringen.)
Nondum amabam, et amare amabam
Ik had niet lief, zelfs niet wanneer ik verlangde lief te hebben
pi_35248128
De reden dat deze film volle zalen trekt in Turkije is omdat "Kurtlar Vadisi" in Turkije een populaire Mafia-serie is...
pi_35248152
quote:
Op zondag 19 februari 2006 10:57 schreef DjDev het volgende:
De reden dat deze film volle zalen trekt in Turkije is omdat "Kurtlar Vadisi" in Turkije een populaire Mafia-serie is...
precies
pi_35248343
Een joodse arts die voor amerikanan organen van moslim gevangen weigerd...

ja dat staat ook erg dicht bij de waarheid. IK verwacht dan altijd nog dat het eerder amerikaans dan joods is... maar ach, dat komt hun weer beter uit he.
/0
pi_35248406
Misschien is het wel een flauwe antwoord op de spotprentjeshysterie. Maar hij gaat niet zo ver om verbod in de islamitische landen te eisen.
pi_35248416
quote:
Turken verzot op anti-Amerikaanse film

In Turkije draait sinds begin deze maand voor bomvolle zalen de film Kurtlar Vadisi Irak (De vallei van de wolven: Irak), waarin de Verenigde Staten er, op zijn zachtst gezegd, niet goed vanaf komen. Nog pijnlijker is het feit dat ook in regeringskringen de film als een meesterwerk wordt afgeschilderd.
Het was de voorzitter van het Turks parlement, Bülent Arinc, die de film als een meesterwerk kwalificeerde. Premier Erdogan was bovendien prominent aanwezig bij de eerste voorstelling.
De oorlog tegen Irak heeft Amerika een slecht imago bezorgd bij de Turkse bevolking, maar in de bioscoopzalen wordt het anti-Amerikanisme nu wel erg zichtbaar.

De Amerikaanse soldaten in de speelfilm, die zich geheel in Irak afspeelt, moorden en martelen dat het een lust is. De enige waargebeurde episode in de film is de gevangenneming door Amerikaanse soldaten van elf Turkse geheimagenten in Noord-Irak Ze werden geboeid, kregen kappen op het hoofd en werden vernederd voor de ogen van lokale Koerden. De Amerikanen zagen hen aan voor Iraakse guerrillastrijders, een blunder die de Turken nog niet zijn vergeten.
bron
pi_35248451
Als een dergelijke film over minderheden zou gaan, dan wil iedereen hem verboden zien.
Dan is het discriminatie, nu het westen zo wordt behandeld zou het normaal zijn?

Turkije is nota bene lid van de NAVO en wil lid van de EU worden.
Dan kunnen dit soort dingen niet.
Zwaar werk is lekker, hoef ik niet meer naar de sportschool.
pi_35248533
quote:
Op zondag 19 februari 2006 11:19 schreef Balthar het volgende:
Als een dergelijke film over minderheden zou gaan, dan wil iedereen hem verboden zien.
Dan is het discriminatie, nu het westen zo wordt behandeld zou het normaal zijn?

discriminatie?
waarom mag een Turkse film over minderheden niet?
pi_35248844
Ik heb de film gezien maar vond het niet echt interessant. Weet niet waar die Premier zich druk om maakt. Waarschijnlijk alleen omdat die (christelijke) Amerikaanse bevelhebber word afgemaakt.
pi_35249022
quote:
Op zondag 19 februari 2006 11:12 schreef wierdo6 het volgende:
Een joodse arts die voor amerikanan organen van moslim gevangen weigerd...

ja dat staat ook erg dicht bij de waarheid. IK verwacht dan altijd nog dat het eerder amerikaans dan joods is... maar ach, dat komt hun weer beter uit he.
Dat de arts joods is word niet echt keihard geschreeuwen hoor
Door een aantal gesprekken te volgen kan je eruitmaken dat de arts joods is
  zondag 19 februari 2006 @ 11:50:30 #15
9740 Knarf
Ik hou niet van titels
pi_35249061
Rambo, True Lies, The Peacemaker, enz, enz ook maar verbieden?
Don't Hold Me Back, This Is My Own Hell.
No keyboard found, press F1 to continue
pi_35249239
Joden en de link met orgaanhandel zie je wel vaker in bepaalde soort films. Ik noem een Zahra's ogen.
  zondag 19 februari 2006 @ 12:01:58 #17
73259 Monus
¡Viva España, coño!
pi_35249283
quote:
Op zondag 19 februari 2006 11:50 schreef Knarf het volgende:
De X-Files zijn pas anti-westers, westerse regeringen die burgers ontvoert om daar testen mee te doen..
  zondag 19 februari 2006 @ 12:05:37 #18
9740 Knarf
Ik hou niet van titels
pi_35249371
quote:
Op zondag 19 februari 2006 12:00 schreef schatje het volgende:
Joden en de link met orgaanhandel zie je wel vaker in bepaalde soort films. Ik noem een Zahra's ogen.
Terrroristen en duitsers ook. Ik noem een 'die hard'.
pi_35249888
quote:
Op zondag 19 februari 2006 12:05 schreef Knarf het volgende:

[..]

Terrroristen en duitsers ook. Ik noem een 'die hard'.
Terroristen plegen aanslagen. Dat is een feit. Joden en de link met de orgaanhandel. Geen feit. Tenzij jij mij kan vertellen waar dat precies op gebaseerd is.
  zondag 19 februari 2006 @ 12:37:42 #20
73259 Monus
¡Viva España, coño!
pi_35250289
quote:
Op zondag 19 februari 2006 12:25 schreef schatje het volgende:

[..]

Terroristen plegen aanslagen. Dat is een feit. Joden en de link met de orgaanhandel. Geen feit. Tenzij jij mij kan vertellen waar dat precies op gebaseerd is.
Wat maakt het uit of een film op feiten is gebouwd. Een film is geen documentaire en hoeft niet op feiten/waarheden gebaseerd te zijn!
  zondag 19 februari 2006 @ 12:42:44 #21
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_35250438
gewoon uitzenden die troep.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_35250526
quote:
Op zondag 19 februari 2006 12:37 schreef Monus het volgende:

[..]

Wat maakt het uit of een film op feiten is gebouwd. Een film is geen documentaire en hoeft niet op feiten/waarheden gebaseerd te zijn!
Oké, maar dan nog vraag ik me af waar dat idee van Joden en orgaanhandel vandaan komt. Het is wel vaak een terugkerend thema in films uit het Midden Oosten.
pi_35250531
Anders moeten we ook The Siege gaan verbieden
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
  zondag 19 februari 2006 @ 12:49:22 #24
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_35250652
quote:
Op zondag 19 februari 2006 12:45 schreef schatje het volgende:

[..]

Oké, maar dan nog vraag ik me af waar dat idee van Joden en orgaanhandel vandaan komt. Het is wel vaak een terugkerend thema in films uit het Midden Oosten.
dat komt omdat dat het ergste is dat je kan doen bij een dode. vanuit islamitische oogpunt gezien. je weet toch dat ze geen organen mogen doneren maar wel ontvangen?
  zondag 19 februari 2006 @ 12:49:28 #25
9740 Knarf
Ik hou niet van titels
pi_35250656
quote:

[..]

Net als dat duitsers en arabieren vaak fout zijn in westerse films. Dat is toch ook een vooroordeel. Ik zie het verschil niet.
  zondag 19 februari 2006 @ 12:51:11 #26
9740 Knarf
Ik hou niet van titels
pi_35250704
quote:
Op zondag 19 februari 2006 12:49 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

dat komt omdat dat het ergste is dat je kan doen bij een dode. vanuit islamitische oogpunt gezien. je weet toch dat ze geen organen mogen doneren maar wel ontvangen?
En het ergste voor westerse mensen is om een atoombom te laten ontploffen in een stad. Dus alleen arabieren doen dat in films.
pi_35250872
quote:
Op zondag 19 februari 2006 12:25 schreef schatje het volgende:

[..]

Terroristen plegen aanslagen.
Ja, als je aan aanslag pleegt ben je een terrorist. De twee zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden. Dat wil nog niet zeggen dat het plegen van aanslagen onlosmakelijk is verbonden met de Duitse nationaliteit of de Islamitische godsdienst.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_35250933
quote:
Op zondag 19 februari 2006 12:49 schreef Knarf het volgende:

[..]

Net als dat duitsers en arabieren vaak fout zijn in westerse films. Dat is toch ook een vooroordeel. Ik zie het verschil niet.
Je kunt net zoals Zoalshetis ook gewoon mijn vraag beantwoorden. Ik bestrijd namelijk niet dat in Westerse films gebruikt wordt gemaakt van vooroordelen.
pi_35250939
quote:

[..]

Oké, maar dan nog vraag ik me af waar dat idee van Joden en orgaanhandel vandaan komt.
Op een vooroordeel, zoals middelmatige films eigenlijk altijd op vooroordelen drijven. Rutger Hauer komt voornamelijk als bad guy aan de bak, omdat ie een accent heeft.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
  zondag 19 februari 2006 @ 13:00:39 #30
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_35250999
quote:
Op zondag 19 februari 2006 12:51 schreef Knarf het volgende:

[..]

En het ergste voor westerse mensen is om een atoombom te laten ontploffen in een stad. Dus alleen arabieren doen dat in films.
wat een defensief toontje. ik zeg gewoon iets waarvan ik denk dat het de reden is om zo vaak orgaanrovers te zien als jood of amerikaan.
  zondag 19 februari 2006 @ 13:02:59 #31
9740 Knarf
Ik hou niet van titels
pi_35251071
quote:
Op zondag 19 februari 2006 12:58 schreef schatje het volgende:

[..]

Je kunt net zoals Zoalshetis ook gewoon mijn vraag beantwoorden. Ik bestrijd namelijk niet dat in Westerse films gebruikt wordt gemaakt van vooroordelen.
Mijn antwoord was dus dat elke film gebruik maakt van vooroordelen.
pi_35251244
Kun je net zo goed alle (semi-)waargebeurde films over de wereldoorlogen gaat boycotten. Sophie Scholl, Out of the Ashes en Schindlers List bijvoorbeeld. Die laten een niet al te vriendelijke kant van de Duitsers zien, maar goed daar hoor je ze niet over.

Na dit bericht moeten we niet meer roepen dat alleen de moslims om niks zeuren.
  zondag 19 februari 2006 @ 13:08:12 #33
9740 Knarf
Ik hou niet van titels
pi_35251260
quote:
Op zondag 19 februari 2006 13:00 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

wat een defensief toontje. ik zeg gewoon iets waarvan ik denk dat het de reden is om zo vaak orgaanrovers te zien als jood of amerikaan.
Mijn punt is eigenlijk dat ik de ophef over deze film dus niet begrijp. Elk land heeft vooroordelen over bepaalde mensen, is het dan aan filmmakers om deze voordelen te laten verdwijnen?

Krijgen we dan alleen maar films over slimme blondjes, chinezen die geen kungfu kennen, russen die niet drinken, joden die slecht zijn in holywood films, nederlanders die niet in de drugs zitten, enz, enz.

Het is natuurlijk anders als een film in opdracht van een regering gemaakt wordt, waarin bepaalde vooroordelen naar voren komen. Want dan wordt het propaganda.
  zondag 19 februari 2006 @ 13:08:47 #34
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_35251283
quote:
Op zondag 19 februari 2006 13:07 schreef Dwaashaas het volgende:
Kun je net zo goed alle (semi-)waargebeurde films over de wereldoorlogen gaat boycotten. Sophie Scholl, Out of the Ashes en Schindlers List bijvoorbeeld. Die laten een niet al te vriendelijke kant van de Duitsers zien, maar goed daar hoor je ze niet over.

Na dit bericht moeten we niet meer roepen dat alleen de moslims om niks zeuren.
alsof zeuren niet iets nederlands is. het gaat niet om zeuren maar om georganiseerde rellen. als we daartoe overgaan hebben de moslims wat te zeiken.
  zondag 19 februari 2006 @ 13:09:25 #35
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_35251303
quote:
Op zondag 19 februari 2006 13:08 schreef Knarf het volgende:

[..]

Mijn punt is eigenlijk dat ik de ophef over deze film dus niet begrijp. Elk land heeft vooroordelen over bepaalde mensen, is het dan aan filmmakers om deze voordelen te laten verdwijnen?

Krijgen we dan alleen maar films over slimme blondjes, chinezen die geen kungfu kennen, russen die niet drinken, joden die slecht zijn in holywood films, nederlanders die niet in de drugs zitten, enz, enz.

Het is natuurlijk anders als een film in opdracht van een regering gemaakt wordt, waarin bepaalde vooroordelen naar voren komen. Want dan wordt het propaganda.
ik zeg dan ook, gewoon uitzenden die troep, dan krijgen we vanzelf wel meer hekel aan moslims.
  zondag 19 februari 2006 @ 13:12:00 #36
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_35251399
Deze film is dus gebaseerd op een waargebeurde vergissing van het Amerikaans leger, waarna een Turkse 'rambo' fictief wraak neemt door allerlei amerikanen af te slachten, compleet met het toevoegen van een joodse organensteel sausje.

Deze film is dus vervolgens erg populair onder voorzitter en premier van Turkse parlement...

Gewoon toelaten, het toont juist goed wat voor vlees we in de kuip hebben met Turkije.
A little philosphy may inclineth a man's mind to atheism, but depth in philosophy shall bringeth men's minds about to religion.
Id legi modo hic modo illic. Vero, Latine loqui non est difficilissimum.
pi_35251603
quote:
Op zondag 19 februari 2006 13:08 schreef zoalshetis het volgende:

alsof zeuren niet iets nederlands is. het gaat niet om zeuren maar om georganiseerde rellen. als we daartoe overgaan hebben de moslims wat te zeiken.
Ik bedoelde het zo:

- Moslims zeuren om spotprenten en een mogelijke gayparade in Moskou (even de rellen buiten beschouwing laten).
- Duitsers zeuren om een film, die net als WW2 films confronterend kan zijn.

Ik vind dat beiden zeuren om niks. En dat de moslims gaan rellen, dat is een andere discussie en daar doelde ik niet op met mijn opmerking.
pi_35251680
Wat deden die Turkse soldaten eigenlijk in Noord Irak? Was dat weer een gevalletje Koerden teroriseren?
pi_35252052
Hahaha! Wat een moslim, die Stoiber.
pi_35253005
Een moslim die hele westerse legereenheden verslaat

Komop zeg, het heten niet voor niets islaMIETJES.
pi_35253272
quote:
Op zondag 19 februari 2006 11:24 schreef Emel het volgende:

[..]

discriminatie?
waarom mag een Turkse film over minderheden niet?
Och, maak eens een film waarbij de moorden op de armeniërs worden getoond door het Turkse leger vroeger, of de problemen met de Koerden.
Grote kans dat die verboden wordt in eigen land.
pi_35256023
Volgens mij is dat hele "joden pakken organen af van Arabieren" gewoon een hedendaagse versie van "Joden gebruiken het bloed van blanke kinderen bij hun duivelse rituelen"
  zondag 19 februari 2006 @ 16:03:18 #43
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_35256447
quote:
Op zondag 19 februari 2006 15:48 schreef el_hombre het volgende:
Volgens mij is dat hele "joden pakken organen af van Arabieren" gewoon een hedendaagse versie van "Joden gebruiken het bloed van blanke kinderen bij hun duivelse rituelen"
Idd, dacht ik ook gelijk aan.
A little philosphy may inclineth a man's mind to atheism, but depth in philosophy shall bringeth men's minds about to religion.
  zondag 19 februari 2006 @ 18:54:21 #44
107125 dancemacabre
is niet zo heel erg
pi_35263083
De heisa omtrent Kassablanka en Chouf x2 Habibi soms vergeten,
klein bier tov de Wolven film,
Grijze wolven, fijn Turks gezelschap, Milli Görus en dergelijke.
  zondag 19 februari 2006 @ 19:48:07 #45
93342 thedarkM
Mojo my Jojo
pi_35265189
Hehe, geweldig. Die film wil ik best zien. Iemand een torrent met engelse ondertiteling? (jaja, mag niet enzo, haatzaaien ook niet dus het heft elkander op)
  † In Memoriam † zondag 19 februari 2006 @ 19:54:52 #46
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_35265429
Gratis reclame door Stoiber.
  zondag 19 februari 2006 @ 20:29:02 #47
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_35266897
quote:
Op zondag 19 februari 2006 19:54 schreef NorthernStar het volgende:
Gratis reclame door Stoiber.
wel slim om de moslim te beschermen voor zijn eigen geloofsgenoten idd.
pi_35267064
Zo ken ik nog 20.000 andere films die dan maar direct verboden mogen worden.
Min-e zei het volgende: Als jij een vrouw was geweest, was je echt een slet geweest..
pi_35267234
In Amerikaanse films is de slechterik altijd een Europeaan.
  zondag 19 februari 2006 @ 20:37:36 #50
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_35267272
quote:
Op zondag 19 februari 2006 20:36 schreef MrBean het volgende:
In Amerikaanse films is de slechterik altijd een Europeaan.
meestal met een duits/nederlands accent. en polen zijn belgen kwa moppen.
pi_35267351
Toch is het afschilderen van de jood als sluwe handelaar historisch gezien wel ernstig.
pi_35267409
Hmmm, als ze iets willen verbieden is het iig. wel de moeite waard . Hoorde alleen al wel dat de ondertiteling vrij brak is.
  zondag 19 februari 2006 @ 20:43:23 #53
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_35267490
quote:
Op zondag 19 februari 2006 20:39 schreef MrBean het volgende:
Toch is het afschilderen van de jood als sluwe handelaar historisch gezien wel ernstig.
Waarom? Joden zijn altijd handelaren geweest, vooral omdat ze in de Middeleeuwen niet tot bijvoorbeeld de gilden werden toegelaten. Op zich is er met dat beeld niks mis. Natuurlijk is het wel mis, als er alleen maar achterbaksheid gekoppeld wordt aan het handelen door Joden. Of illegale dingen.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  zondag 19 februari 2006 @ 21:00:33 #54
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_35268191
quote:
Op zondag 19 februari 2006 20:43 schreef Lord_Vetinari het volgende:

Waarom? Joden zijn altijd handelaren geweest, vooral omdat ze in de Middeleeuwen niet tot bijvoorbeeld de gilden werden toegelaten. Op zich is er met dat beeld niks mis. Natuurlijk is het wel mis, als er alleen maar achterbaksheid gekoppeld wordt aan het handelen door Joden. Of illegale dingen.
Had dat ook niet iets te maken met het feit dat Christenen volgens hun geloof geen handel mochten drijven ofzo? Hoe zat dat ook alweer?
  zondag 19 februari 2006 @ 21:01:46 #55
66444 Lord_Vetinari
pi_35268255
quote:
Op zondag 19 februari 2006 21:00 schreef Hallulama het volgende:

[..]

Had dat ook niet iets te maken met het feit dat Christenen volgens hun geloof geen handel mochten drijven ofzo? Hoe zat dat ook alweer?
Handel drijven mocht wel. Christenen mochten echter geen rente vragen op geld, dus konden ze geen bankiers worden. Het verbod op gilde-deelname had meer te maken met het feit, dat gilden katholieke organisaties waren en Joden er dus gewoon niet bij mochten.
pi_35268295
quote:

[..]

Natuurlijk is het wel mis, als er alleen maar achterbaksheid gekoppeld wordt aan het handelen door Joden. Of illegale dingen.
En de link met orgaanhandel? Waar komt dat vandaan?
  zondag 19 februari 2006 @ 21:05:59 #57
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_35268448
quote:
Op zondag 19 februari 2006 21:02 schreef schatje het volgende:

[..]

dat is omdat moslims maar een ding net zo erg vinden als mohamed cartoons, het schenden van een dood lichaam. dat is hetzelfde als iemand slaan met de zool van je schoen. hier idioot, daar uitert beledigend.
  zondag 19 februari 2006 @ 21:06:56 #58
66444 Lord_Vetinari
pi_35268491
quote:
Op zondag 19 februari 2006 21:02 schreef schatje het volgende:

[..]

De zieke geest van de filmmakers, waarschijnlijk gebaseerd op allerlei anti-semitische mythes die eeuwenlang in Europa hebben rondgewaard over Joodse rituelen met Christelijke babies.
pi_35268492
quote:

[..]

Ja, daarom bedoel ik ook "sluwe handelaar".
pi_35268510
quote:
Op zondag 19 februari 2006 21:06 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

De zieke geest van de filmmakers, waarschijnlijk gebaseerd op allerlei anti-semitische mythes die eeuwenlang in Europa hebben rondgewaard over Joodse rituelen met Christelijke babies.
"Blood libels" ... hoe heet dat in het nederlands eigenlijk?
  zondag 19 februari 2006 @ 21:08:48 #61
66444 Lord_Vetinari
pi_35268580
quote:
Op zondag 19 februari 2006 21:06 schreef MrBean het volgende:

[..]

Ja, daarom bedoel ik ook "sluwe handelaar".
Joden zijn de eersten om toe te geven dat ze sluw handelen, hoor
pi_35268655
Dit is overigens Stoiber:

pi_35268800
Die kerel was bijna Bundeskanzler geworden.
  zondag 19 februari 2006 @ 21:25:22 #65
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_35269274
Ja, de meest dure Turkse film ooit. Ik heb em verder niet gezien, maar als het slecht is voor ons wereldbeeld, afkappen maar!

Enneuh, als je dan toch bezig bent, haal Jarhead en Lord of War ook maar uit de bios, want die zijn slecht voor het moraal e.d. Weet je wat, gooi Al Jazeera en CNN er ook maar uit, dat zijn ook van die onruststokers, misschien dat FOX news er met wat aanpassing wel door mag komen.

Censuur is goed voor elck.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  zondag 19 februari 2006 @ 21:29:05 #66
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_35269419
quote:
Op zondag 19 februari 2006 21:25 schreef Yildiz het volgende:
Ja, de meest dure Turkse film ooit. Ik heb em verder niet gezien, maar als het slecht is voor ons wereldbeeld, afkappen maar!

Enneuh, als je dan toch bezig bent, haal Jarhead en Lord of War ook maar uit de bios, want die zijn slecht voor het moraal e.d. Weet je wat, gooi Al Jazeera en CNN er ook maar uit, dat zijn ook van die onruststokers, misschien dat FOX news er met wat aanpassing wel door mag komen.

Censuur is goed voor elck.

Precies, en die rotte fundering filteren we d'r gewoon uit middels censuur, goed idee Yildiz, daar word je immers toch niet vrolijk van, lang leve Disneyland en gokken, en fuck de rest !
pi_35269434
quote:
Op zondag 19 februari 2006 21:10 schreef Godslasteraar het volgende:
Dit is overigens Stoiber:

[afbeelding]
Mister Burns !

Met haar dan...
  zondag 19 februari 2006 @ 21:30:35 #68
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_35269484
quote:
Op zondag 19 februari 2006 21:29 schreef Dwaashaas het volgende:

[..]

Mister Burns !

[afbeelding]
[afbeelding]

Met haar dan...
  † In Memoriam † zondag 19 februari 2006 @ 21:32:20 #69
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_35269551
The Lost Battalion moet ook verboden worden. Het pretendeert een 'fact-based' te zijn maar in de film spelen een paar joodse soldaten een heldenrol terwijl er in het echt helemaal geen joden in dat battalion zaten!
  zondag 19 februari 2006 @ 21:57:35 #70
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_35270552
Hoeveel topicdeeltjes zouden we trouwens krijgen als 1 of andere mongool besluit om 'the Patriot' bijvoorbeeld, te verbieden?

Edit: ik bedoel, ik zie op het nieuws dat er ongeveer honderden mensen, inc. 250 kinderen van een school, bedolven zijn. Zie ik daar een topic over? Ja, deze
1800 mensen bedolven onder een golf van modder

http://www.nos.nl/nos/artikelen/2006/02/art0000D00605A5.html

Goh.

[ Bericht 65% gewijzigd door Yildiz op 19-02-2006 22:19:21 ]
  zondag 19 februari 2006 @ 22:11:18 #71
8369 speknek
Another day another slay
pi_35271040
quote:
Op zondag 19 februari 2006 13:20 schreef Godslasteraar het volgende:
Wat deden die Turkse soldaten eigenlijk in Noord Irak? Was dat weer een gevalletje Koerden teroriseren?
Welnee, de stabiliteit bewaren natuurlijk .
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  zondag 19 februari 2006 @ 22:14:16 #72
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_35271156
De IMDb

http://www.imdb.com/title/tt0493264/

Volgens mij weet de helft nog niet waar het over gaat.
  zondag 19 februari 2006 @ 22:15:21 #73
66444 Lord_Vetinari
pi_35271195
quote:
Op zondag 19 februari 2006 22:11 schreef speknek het volgende:

[..]

Tja, de Armeniërs zijn op sinds 1915
  zondag 19 februari 2006 @ 22:32:20 #74
8369 speknek
Another day another slay
pi_35271834
quote:
Op zondag 19 februari 2006 22:15 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Tja, de Armeniërs zijn op sinds 1915
Die is best hard .
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_35271893
quote:
Op zondag 19 februari 2006 22:11 schreef speknek het volgende:

[..]

laten we een leuk complot verzinnen.

Hoe dan ook, ik heb gezocht naat het artikel maar ik kan het niet terugvinden. De hoofdpersoon en 'held' in de film wordt bijgestaan door een iman (wat hadden we anders kunnen verwachten). En het centrale thema is dan ook de overwinning van de islam op de ongelovigen. Het bekende riedeltje.
pi_35272298
quote:
Op zondag 19 februari 2006 22:34 schreef Godslasteraar het volgende:

[..]

Hoe dan ook, ik heb gezocht naat het artikel maar ik kan het niet terugvinden. De hoofdpersoon en 'held' in de film wordt bijgestaan door een iman (wat hadden we anders kunnen verwachten). En het centrale thema is dan ook de overwinning van de islam op de ongelovigen. Het bekende riedeltje.
Da's weer eens wat anders dan marines die vechten voor vrijheid en democratie.
pi_35272881
quote:
Op zondag 19 februari 2006 22:44 schreef Monidique het volgende:

[..]

Da's weer eens wat anders dan marines die vechten voor vrijheid en democratie.
wat heb je liever, vrijheid en democratie, of buig je liever het hoofd voor het herrenvolk van de islam?
Dat die marines zo snel mogelijk weg moeten moge duidelijk zijn, behalve dan uit Koerdistan, die kunnen bescherming tegen de turken goed gebruiken, wat ook ivm deze film maar weer eens blijkt.
pi_35275696
Erg vreemd dat hier haast niemand het over de vrije meningsuiting heeft. Het heeft geen belang waarover die film gaat en of hij correct is of niet. Het is de statement van een regisseur en hij heeft het recht deze ponneren. Al de rest is naast de kwestie. Hoe laakbaar en verkeerd het onderwerp ook mag zijn, het verbieden is een erg gevaarlijke zaak. Zei er daar iemand "cartoons" ?
pi_35278963
Haatzaaien mag niet. Of er nu sprake van vrijheid van meningsuiting is of niet.

Maar anywayz, ik wil de film eerst zien voordat ik alle Moslims er op aanval. Daarom vroeg ik ook om een torrent met engelse ondertiteling
pi_35279903
quote:
Op maandag 20 februari 2006 08:41 schreef thedarkM het volgende:
Zaait de film haat?
pi_35279931
quote:
Op zondag 19 februari 2006 23:03 schreef Godslasteraar het volgende:

[..]

wat heb je liever, vrijheid en democratie, of buig je liever het hoofd voor het herrenvolk van de islam?
Dat die marines zo snel mogelijk weg moeten moge duidelijk zijn, behalve dan uit Koerdistan, die kunnen bescherming tegen de turken goed gebruiken, wat ook ivm deze film maar weer eens blijkt.
Alle films en series met een christelijke boodschap mogen dan dus ook niet?
pi_35280384
quote:
Op zondag 19 februari 2006 22:34 schreef Godslasteraar het volgende:

[..]

het is dus een fantasy film
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
  maandag 20 februari 2006 @ 10:28:16 #83
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_35280602
quote:
Op maandag 20 februari 2006 00:35 schreef EuroMaverick het volgende:
Erg vreemd dat hier haast niemand het over de vrije meningsuiting heeft. Het heeft geen belang waarover die film gaat en of hij correct is of niet. Het is de statement van een regisseur en hij heeft het recht deze ponneren. Al de rest is naast de kwestie. Hoe laakbaar en verkeerd het onderwerp ook mag zijn, het verbieden is een erg gevaarlijke zaak. Zei er daar iemand "cartoons" ?
De meeste hier zijn dan ook niet zo zeer voor het verbieden van de film, het maakt vooral duidelijk wat populaire opvattingen in Turkije zijn. Opvattingen die het pijnelijk duidelijk maken dat ze toch niet zo aan onze kant staat als wij dachten.
pi_35284047
quote:
Op maandag 20 februari 2006 08:41 schreef thedarkM het volgende:
Dat is nu precies wat ik bedoel: wat is haatzaaien ? Aangzien het buitengewoon moeilijk, zoniet onmogelijk is, om dat soort grenzen te trekken en te definiëren, vind ik het persoonlijk beter dat er in het geheel geen grezen zouden zijn aan de vrij meningsuiting. Niets is perfect, maar de nadelen van helemaal geen grenzen zijn een kleine prijs voor de vrijheid en respect voor elk individu dat ervoor in de plaats komt.

In die hele hetze rond de moslim-cartoons kwam hetzelfde verhaal naar boven: "je mag iemand niet beledigen". Dat is dus ronduit belachelijk, want bij om het even wie wat ook zegt, zullen er altijd mensen zijn die zich beledigd voelen.

Overigens zouden we in Europa wat dat betreft ook onze duivels uit het verleden moeten aanpakken en de lijn consequent doortrekken, ook op de punten waarop dit moeilijk is. Ik ben er b.v. grote voorstander van om de hele geschiedenis rond de holocaust erg levendig te houden en ze voor de hedendaagse jeugd als voorbeeld te stellen, maar het is ridicuul dat je niet mag ontkennen dat deze heeft plaatsgevonden.

Mav.
pi_35286192
Dit lijkt allemaal een beetje op cultuurrelativisme. Het Rambo-genre heeft ook z'n vooroordelen end. maar wat al deze films met elkaar gelijk hebben is dat de vrije wereld overwint.
In het geval van deze Turkse film is het de vrije wereld die verliest, en de totalitaire wereld overwint.
Allemaal natuurlijk leuk verpakt met terechte en onterechte beschuldigingen richting het Westen. Het uiteindelijke doel moge duidelijk zijn, wat deze film, en de aanhangers ervan voorstaan, is geen vrije wereld van wederzijds respect voor ieders privéleven (zolang dat respect wederzijds is) maar een wereld dat zich onderwopren heeft aan allah, en waar de ongelovigen met gebogen hoofd de ware gelovigen, de moslims, voorrang dienen te verlenen. En een wereld waarin het herrenvolk der Turken natuurlijk aan de top van het kastenstelsel van de islam staan.

Ik ben overigens een volstrekt tegenstander van het verbieden van deze film, laat maar zoveel mensen die film bekijken, zend hem uit op het publieke net, opdat iedereen zich realiseert wat voor vlees we in de kuip hebben.
pi_35286777
quote:
Op zondag 19 februari 2006 12:49 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

onzin. Je mag wel doneren en ontvangen.
pi_35286873
Weer een voedselbron voor opstandige, westenhatende maar wel alles hier opvretende hanggroepcrimineeltjes.
God created the world, but the Dutch created The Netherlands.
Sadly the Dutch didn't expand their motorways, maybe God will one day
pi_35286921
quote:
Op zondag 19 februari 2006 11:19 schreef Balthar het volgende:
niet relevant
quote:
niet relevant en niet waar ook. zie spotprent-affaire
quote:
Op maandag 20 februari 2006 10:28 schreef Pracissor het volgende:

[..]

De meeste hier zijn dan ook niet zo zeer voor het verbieden van de film, het maakt vooral duidelijk wat populaire opvattingen in Turkije zijn. Opvattingen die het pijnelijk duidelijk maken dat ze toch niet zo aan onze kant staat als wij dachten.
Daar is niets mis mee... Turkije is en blijft een (seculier) moslim land. Mensen daar hebben net zo goed recht op een bepaalde visie als wij dat hebben.

Ik sta ook niet bepaald aan 'onze kant'... ik heb eigenlijk het liefst dat onze regeringen en die van 'hun' een mooi plekkie krijgen aan een hoge boom ergens. Mocht het je ontgaan zijn... het westen bemoeit zich al jaren te pas en te onpas met zaken waar wij eigenlijk niets over te zeggen hebben. Waar er twee vechten hebben er twee schuld... dat geldt hier net zo goed. Dus waar hebben we het nou eigenlijk over?
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
  maandag 20 februari 2006 @ 15:06:51 #89
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_35289065
quote:
Op maandag 20 februari 2006 13:59 schreef Pappie_Culo het volgende:

Daar is niets mis mee... Turkije is en blijft een (seculier) moslim land. Mensen daar hebben net zo goed recht op een bepaalde visie als wij dat hebben.
Ik zie niet in wat het feit dat Turkije een seculier moslim land is te maken heeft met mijn post.
Ook betwist ik nergens hun recht op een bepaalde visie, wel is het zo dat wij niet moeten denken dat zij wel dezelfde normen, waarden en opinie hebben als wij in het Westen.
quote:
Ik sta ook niet bepaald aan 'onze kant'... ik heb eigenlijk het liefst dat onze regeringen en die van 'hun' een mooi plekkie krijgen aan een hoge boom ergens. Mocht het je ontgaan zijn... het westen bemoeit zich al jaren te pas en te onpas met zaken waar wij eigenlijk niets over te zeggen hebben. Waar er twee vechten hebben er twee schuld... dat geldt hier net zo goed. Dus waar hebben we het nou eigenlijk over?
Daarom zit jij ook niet in onze regering.
pi_35293071
Als je de film als actiefilm probeerd te bekijken dan zal je teleurgesteld thuiskomen. De actie is gewoon diep triest voor de standaard zoals we die nu kennen. Weinig attentie op details (soldaten met lang haar, civiele hummers etc. ) Maar zeker goed kijkvoer voor menig pro islamextremist/anti-VS persoon.

Daarnaast lach ik me rot om turkije. Dit is gewoon het graven van hun eigen graf. Heb je de vakantie boekingen al gezien voor het huidige jaar? Toerisme is hun belangrijkste vorm van inkomen (lees: was )
pi_35298292
quote:
Op maandag 20 februari 2006 16:55 schreef bozewolf het volgende:
Als je de film als actiefilm probeerd te bekijken dan zal je teleurgesteld thuiskomen. De actie is gewoon diep triest voor de standaard zoals we die nu kennen. Weinig attentie op details (soldaten met lang haar, civiele hummers etc. ) Maar zeker goed kijkvoer
Eindelijke een goede Turkse actiefilm.. :-)
En die amerikanen horen een rogue unit voor te stellen, dus eentje die het niet zo nauw neemt met de regels :-) Maar voor 10 miljoen is het toch aardig gelukt vind ik..
quote:
Op maandag 20 februari 2006 16:55 schreef bozewolf het volgende:
Daarnaast lach ik me rot om turkije. Dit is gewoon het graven van hun eigen graf. Heb je de vakantie boekingen al gezien voor het huidige jaar? Toerisme is hun belangrijkste vorm van inkomen (lees: was )
Je moet eens gaan. Is het inkomen weer goed + dat je een mooie vakantie beleeft en van je vooroordelen af bent.
pi_35298343
[quote]Op maandag 20 februari 2006 13:59 schreef Pappie_Culo het volgende:

[..]

niet relevant
[..]

niet relevant en niet waar ook. zie spotprent-affaire
[..]

Wat is hier niet waar aan dan? Turkije IS lid van de NAVO en wil lid zijn van de EU.

Wat ik bedoel te zeggen is dat het niet de bedoeling kan zijn een antiwesterse film uit te brengen door een lidstaat. Net zo goed als het fout zou zijn een antimoslim film uit te brengen.
Dit laatste is wat ik bedoelde. Dan zou iedereen er over vallen. Dit moet dus maar kunnen?
  maandag 20 februari 2006 @ 19:21:15 #93
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_35298359
quote:
Op maandag 20 februari 2006 19:19 schreef theredplanet het volgende:

[..]

Eindelijke een goede Turkse actiefilm.. :-)
En die amerikanen horen een rogue unit voor te stellen, dus eentje die het niet zo nauw neemt met de regels :-) Maar voor 10 miljoen is het toch aardig gelukt vind ik..
[..]

Je moet eens gaan. Is het inkomen weer goed + dat je een mooie vakantie beleeft en van je vooroordelen af bent.
het gaat nu om de houding van de regering ten aanzien van de toeristen die graag in een normaal land komen. denk je nou echt dat er behalve fok! geen mensen zijn die over deze film hun wenkbrauwen fronsen?

en de regering smult van de film, net zoals mein kampf...

[ Bericht 10% gewijzigd door zoalshetis op 20-02-2006 19:28:30 ]
pi_35299134
quote:
Op zondag 19 februari 2006 23:03 schreef Godslasteraar het volgende:

[..]

En ik maar denken dat het over films ging.
pi_35303235
quote:
Op maandag 20 februari 2006 13:36 schreef Godslasteraar het volgende:
Dit lijkt allemaal een beetje op cultuurrelativisme. Het Rambo-genre heeft ook z'n vooroordelen end. maar wat al deze films met elkaar gelijk hebben is dat de vrije wereld overwint.
In het geval van deze Turkse film is het de vrije wereld die verliest, en de totalitaire wereld overwint.
Allemaal natuurlijk leuk verpakt met terechte en onterechte beschuldigingen richting het Westen. Het uiteindelijke doel moge duidelijk zijn, wat deze film, en de aanhangers ervan voorstaan, is geen vrije wereld van wederzijds respect voor ieders privéleven (zolang dat respect wederzijds is) maar een wereld dat zich onderwopren heeft aan allah, en waar de ongelovigen met gebogen hoofd de ware gelovigen, de moslims, voorrang dienen te verlenen. En een wereld waarin het herrenvolk der Turken natuurlijk aan de top van het kastenstelsel van de islam staan.

Ik ben overigens een volstrekt tegenstander van het verbieden van deze film, laat maar zoveel mensen die film bekijken, zend hem uit op het publieke net, opdat iedereen zich realiseert wat voor vlees we in de kuip hebben.
Je doet net alsof Amerika automatisch "de vrije wereld" is.

Kun je quotes geven uit de film of beschrijvingen van scenes waaruit blijkt dat ze tegen de vrijheid en de democratie zijn?
  dinsdag 21 februari 2006 @ 09:04:10 #96
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_35317988
Censuur past volgens mij nog steeds niet in de vrije westerse wereld, van geen enkele kant.
pi_35318588
quote:
Op zondag 19 februari 2006 21:05 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

dat is omdat moslims maar een ding net zo erg vinden als mohamed cartoons, het schenden van een dood lichaam. dat is hetzelfde als iemand slaan met de zool van je schoen. hier idioot, daar uitert beledigend.
Dit klopt niet.
In de ''Turkse'' stroming zijn orgaandonaties gewoon toegestaan.
pi_35318886
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 09:04 schreef Yildiz het volgende:
Censuur past volgens mij nog steeds niet in de vrije westerse wereld, van geen enkele kant.
En zo moet het blijven. Tenzij het uit de hand lopen met steunen van terreur organisaties etc. (maar daar wordt al tegenop getreden gelukkig )
  dinsdag 21 februari 2006 @ 10:55:39 #99
27619 victorinox
Big, fuck-off shiny ones
pi_35319893
quote:
Op maandag 20 februari 2006 13:36 schreef Godslasteraar het volgende:

...
Allemaal natuurlijk leuk verpakt met terechte en onterechte beschuldigingen richting het Westen.
Heb je de film wel gezien?
De hoofdpersoon pakt alleen maar de foute Amerikaanse bevelhebber aan.
De sjeik (imam?) is tegen zelfmoordaanslagen/onthoofdingen.
Vrijwel alle foute dingen die deze Amerikanen plegen hebben we de afgelopen jaren in het journaal zelf kunnen zien. (Wel enigszins aangedikt, maar niet meer dan dat we in hollywoodfilms tegenkomen.)

Het enige wat me wel tegenstaat is dat ze het subplotje van die Joodse arts erin gestopt hebben.
Hadden ze dit niet gedaan dan was de film gewoon een flinke aanklacht geweest tegen de Amerikaanse troepen in Irak , nu zit er een smerige nasmaak in van de moslimhaat tegen de joden.
Waarbij ik wel moet vermelden dat het vrijwel niet op te maken is dat die arts Joods is.
Hij zegt alleen maar dat ie een ander geloof heeft dan die bevelhebber en er worden organen o.a. naar Tel Aviv/Israël gestuurd.
The thoughts of others screech at them like the forced laughs of a billion art house movie patrons.
IMDb Vote History
pi_35320121
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 10:55 schreef victorinox het volgende:
Het enige wat me wel tegenstaat is dat ze het subplotje van die Joodse arts erin gestopt hebben.
Hadden ze dit niet gedaan dan was de film gewoon een flinke aanklacht geweest tegen de Amerikaanse troepen in Irak , nu zit er een smerige nasmaak in van de moslimhaat tegen de joden.
Waarbij ik wel moet vermelden dat het vrijwel niet op te maken is dat die arts Joods is.
Hij zegt alleen maar dat ie een ander geloof heeft dan die bevelhebber en er worden organen o.a. naar Tel Aviv/Israël gestuurd.
Dan is er toch niet echt een probleem lijkt me ? In WW2 films worden ook Duitse dokters (Mengele o.a.) en dergelijke 'gebruikt' om aan te geven hoe iets was. Hoewel dat (voor zover bekend) op waarheid gebaseerd is hoor je daar ook niemand over. Ja, dat het allemaal zo erg was toentertijd.

Al die ophef over films is alleen goed voor de makers. Ministers en anderen laten op deze manier alleen hun mening weten over dergelijke films waardoor het voor filmliefhebbers alleen maar interessanter wordt zulke films te bekijken.
  dinsdag 21 februari 2006 @ 11:39:16 #101
27619 victorinox
Big, fuck-off shiny ones
pi_35321167
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 11:04 schreef Dwaashaas het volgende:

[..]

Dan is er toch niet echt een probleem lijkt me ? In WW2 films worden ook Duitse dokters (Mengele o.a.) en dergelijke 'gebruikt' om aan te geven hoe iets was. Hoewel dat (voor zover bekend) op waarheid gebaseerd is hoor je daar ook niemand over. Ja, dat het allemaal zo erg was toentertijd.
Een Duitser hoort bij WW2, bij de oorlog in Irak denkt ik niet direkt aan Joden.
The thoughts of others screech at them like the forced laughs of a billion art house movie patrons.
IMDb Vote History
  dinsdag 21 februari 2006 @ 11:40:23 #102
131456 Klummie
Sterker door Strijd
pi_35321202
Ach het merendeel van het bioscooppubliek denkt dat de film echt is, dat zegt al genoeg. Of denken er hier ook mensen dat Guns of Navarone ook echt gebeurd is ?:P

Ter aanvulling: van mij mag die film gewoon vertoond worden hoor, ze stigmatiseren alleen zichzelf maar met het opvoeren van die duivelse joodse arts.

[ Bericht 33% gewijzigd door Klummie op 21-02-2006 11:56:46 ]
pi_35321538
Overigens, ik vind dat de film gewoon vertoond moet worden ....
Juist omdat er nu veel mensen wel een oordeel hebben, maar dat enkel doen op 'van horen zeggen' .....

Dat is precies de kritiek die men ook had op de Moslims die tekeer gingen tegen de deense cartoons, die ze nooit gezien hadden ...
Juist een verbod versterkt vaker verkeerde en paniekerige ideeen die mensen over zoiets hebben....

Overigens denk ik wel dat er wel kritisch gekeken moet worden naar mogelijk volks-hetserige elementen of scenes: met mogelijk bedreigingen tegen bevolkingsgroepen .... zulke zaken zijn gewoon niet toegestaan volgens de wet en daarop zou wel ingegrepen kunnen worden ...
maar dat er een herkenbaar joodse gemenerik in voorkomt, is dat volgens mij _nog_ niet, dat is een bekend gegeven van ook de westerse film, waar gemerikken ook vaak herkenbare rassenkenmerken hebben

Maar daarbij moet het gewoon mogelijk zijn eventuele scenes waarin dat werkelijk het geval is, uit de film te knippen en een gecensureerde versie dan wel toe te staan (ik geloof niet zo erg in een beroep op 'kunstenaarsvrijheid als het om volkshetserij en belediging en discriminatie gaat)
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  dinsdag 21 februari 2006 @ 11:59:29 #104
27619 victorinox
Big, fuck-off shiny ones
pi_35321837
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 11:49 schreef RM-rf het volgende:

Overigens denk ik wel dat er wel kritisch gekeken moet worden naar mogelijk volks-hetserige elementen of scenes: met mogelijk bedreigingen tegen bevolkingsgroepen .... zulke zaken zijn gewoon niet toegestaan volgens de wet en daarop zou wel ingegrepen kunnen worden ...
Dit soort scenes komen er dan ook niet voor.
Er zitten ook goede Amerikaanse soldaten in deze film.
En een Amerikaanse journalist wordt door de sjeik behoed voor onthoofding.
IMDb Vote History
pi_35321986
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 11:39 schreef victorinox het volgende:

Een Duitser hoort bij WW2, bij de oorlog in Irak denkt ik niet direkt aan Joden.
Aah, inderdaad.

Maar om dan een ander voorbeeld te noemen, in de typische Amerikaanse Hollywood-film zijn vaak de Russen\Arabieren de bad-asses. Daar kraait geen haan naar, behalve de makers van deze Turkse film. Zij doen het in principe op de dezelfde wijze met de Amerikanen en de Joden. Niks mis mee wat mij betreft.

1 opvallend verschil moet ik even noemen, en dat is geweld. Die Stoiber is van mening dat die film niet door de beugel kan en that's it. De Moslims (uiteraard niet allemaal) waren van mening dat de spotprenten (en homo-parade's in andere landen) niet door de beugel kunnen en roepen op tot geweld. Dát is dan weer jammer. Daarom vind ik het goed dat er Moslims zijn die hun mening en ongenoegen d.m.v. zo'n film ventileren. Liever 100en van zulke films dat 1 fikse rel.
  dinsdag 21 februari 2006 @ 13:01:01 #106
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_35323902
wat een bijdehand ende hypocriet gelul

in bijna alle amerikaanse films is de bad guy een rus of een arabier.
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
  dinsdag 21 februari 2006 @ 13:03:09 #107
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_35323961
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 13:01 schreef BaajGuardian het volgende:

of een duitser/nederlander/italiaan/ier/etc etc.
  dinsdag 21 februari 2006 @ 13:12:37 #108
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_35324251
ik zeg het hoe het is, in *bijna alle amerikaanse films* is de bad guy een rus of arabier.
zoek het maar na.
vooral gekke professoren en martelaren zijn zowat altijd arabier/syrier of rus
evil henchmen hetzelfde
de held is altijd een vierkante kin amerikaan, althans de laatste tijd zie je steeds meer mannen met een vrouwelijke kaaklijn, zal wel de vernichtering zijn om het geweld schatteriger te laten overkomen.
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
  dinsdag 21 februari 2006 @ 13:17:53 #109
27619 victorinox
Big, fuck-off shiny ones
pi_35324449
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 13:12 schreef BaajGuardian het volgende:
ik zeg het hoe het is, in *bijna alle amerikaanse films* is de bad guy een rus of arabier.
De meeste slechterikken zijn Amerikanen hoor...
IMDb Vote History
  dinsdag 21 februari 2006 @ 13:20:49 #110
131456 Klummie
Sterker door Strijd
pi_35324559
Baaj, ik heb nog een filmtip voor je voor vanavond.

Conspiracy Theory (20:30 - 22:30, SBS 6)

Echt een film voor jou
  dinsdag 21 februari 2006 @ 13:21:27 #111
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_35324577
quote:
Op zondag 19 februari 2006 11:50 schreef Knarf het volgende:
Ik vond The Peacemaker nog betrekkelijk genuanceerd in zijn genre.

Maar inderdaad, True Lies, Executive Decision (Rambo III ging toen nog over de lieve Afghanen (compleet met Bin Laden lookalike) en de stoute Russen) etcetera.

Zie in dit licht ook The Daily Show met Jon Stewart even. Filmpje dat deels hierover gaat is 'Use The Force'

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_35326793
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 11:40 schreef Klummie het volgende:
Ach het merendeel van het bioscooppubliek denkt dat de film echt is, dat zegt al genoeg. Of denken er hier ook mensen dat Guns of Navarone ook echt gebeurd is ?:P
LOL, idd (based on true stories )
  dinsdag 21 februari 2006 @ 14:30:26 #113
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_35327139
quote:
Op maandag 20 februari 2006 15:06 schreef Pracissor het volgende:

[..]

Ik zie niet in wat het feit dat Turkije een seculier moslim land is te maken heeft met mijn post.
Ook betwist ik nergens hun recht op een bepaalde visie, wel is het zo dat wij niet moeten denken dat zij wel dezelfde normen, waarden en opinie hebben als wij in het Westen.
Nee, en zo zie je dat wel meer binnen de EU.
quote:
Daarom zit jij ook niet in onze regering.
Nee, heb ik net effe te veel ruggegraat voor helaas...
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
pi_35327659
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 13:01 schreef BaajGuardian het volgende:

dinsdag 21 februari 2006 @ 15:04:57 #115
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_35328490
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 13:21 schreef Verbal het volgende:

[..]

Ik vond The Peacemaker nog betrekkelijk genuanceerd in zijn genre.

Maar inderdaad, True Lies, Executive Decision (Rambo III ging toen nog over de lieve Afghanen (compleet met Bin Laden lookalike) en de stoute Russen) etcetera.

Zie in dit licht ook The Daily Show met Jon Stewart even. Filmpje dat deels hierover gaat is 'Use The Force'

V.
Goede relativatie ja.
  dinsdag 21 februari 2006 @ 16:11:00 #116
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_35331128
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 11:40 schreef Klummie het volgende:
Niet?

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_35335753
Ach, Kurtlar Vadisi Irak, dat kun je alleen maar begrijpen als je je verdiept in het nationale Calimero-complex waar de Turken zich regelmatig aan overgeven. Op de een of andere manier denken veel Turken dat iedereen het op ze gemunt heeft en dat ze alleen staan tegenover de grote boze buitenwereld. En daar speelt dan zo'n filmmaker op in door een film te maken waar een Turkse held helemaal te blits de eer van Turkije oppoetst.

En laten we wel wezen, deze film is gemaakt voor een publiek waarvoor het lezen van een krant met ander nieuws dan voetbal op de pagina's al een staaltje van overdreven intellectualisme is.

Ik ben net terug uit Istanbul, maar ben daar niet naar deze film gegaan (wel naar Jarhead- wel een goede film) maar ik kan me precies voorstellen hoe het dan gegaan was; na afloop was er dan aan mij, de buitenlander gevraagd hoe IK (als vertegenwoordiger van alle buitenlanders in Europa en de VS) de film had gevonden.
  dinsdag 21 februari 2006 @ 18:00:06 #118
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_35335868
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 17:58 schreef HiZ het volgende:
Ach, Kurtlar Vadisi Irak, dat kun je alleen maar begrijpen als je je verdiept in het nationale Calimero-complex waar de Turken zich regelmatig aan overgeven. Op de een of andere manier denken veel Turken dat iedereen het op ze gemunt heeft en dat ze alleen staan tegenover de grote boze buitenwereld. En daar speelt dan zo'n filmmaker op in door een film te maken waar een Turkse held helemaal te blits de eer van Turkije oppoetst.

En laten we wel wezen, deze film is gemaakt voor een publiek waarvoor het lezen van een krant met ander nieuws dan voetbal op de pagina's al een staaltje van overdreven intellectualisme is.
precies. laat ze lekker. propaganda is niks nieuws in bioskoopzalen ten tijde van oorlog

(ik mis alleen het duidelijk uitgesproken signaal)
pi_35335996
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 18:00 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

precies. laat ze lekker. propaganda is niks nieuws in bioskoopzalen ten tijde van oorlog

(ik mis alleen het duidelijk uitgesproken signaal)
In mijn aanvulling kon je zien: het gaat er uiteindelijk vooral over wat wij ervan vinden. Dus gewoon stoer doen, maar wel kijken of mammie het allemaal wel in de gaten houdt.
  dinsdag 21 februari 2006 @ 18:07:39 #120
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_35336208
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 18:02 schreef HiZ het volgende:

[..]

In mijn aanvulling kon je zien: het gaat er uiteindelijk vooral over wat wij ervan vinden. Dus gewoon stoer doen, maar wel kijken of mammie het allemaal wel in de gaten houdt.
ik vind het zelf ook wel tekenend dat mein kampf zo populair is en dat de president deze film ook erg prettig vindt om naar te kijken.

ik denk ook dat het een beetje stoerdoenerij is die mannen nooit echt helemaal afleren. laat maar zien die film, oordeel ik zelf wel, denk ik dan.
  † In Memoriam † dinsdag 21 februari 2006 @ 20:23:22 #121
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_35341657
Guantanamo actors held at airport

The actors who star in movie The Road to Guantanamo were questioned by police at Luton airport under anti-terrorism legislation, it has emerged.
The men, who play British inmates at the detention camp, were returning from the Berlin Film Festival where the movie won a Silver Bear award.

One of the actors, Rizwan Ahmed, said a police officer asked him if he intended to make any more "political" films.

The men were released quickly and not arrested, said Bedfordshire police.

The six people were stopped under the Terrorism Act.

BBC
----

Gaat goed met het 'vrije westen'.
pi_35341732
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 18:07 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

ik vind het zelf ook wel tekenend dat mein kampf zo populair is en dat de president deze film ook erg prettig vindt om naar te kijken.

ik denk ook dat het een beetje stoerdoenerij is die mannen nooit echt helemaal afleren. laat maar zien die film, oordeel ik zelf wel, denk ik dan.
Ik schat in dat je 'm in de Pathe Arena binnenkort wel kunt zien. Ik denk dat ik de beker aan me voorbij laat gaan. Ik heb wel eens afleveringen van de serie (deels) gezien. Daar word je niet blij van. Wat ik een echte giller vond was dat er zelfs paragnosten rondliepen die beweerden te kunnen voorspellen wat er in de volgende aflevering zou gaan gebeuren. Om dat te kunnen voorspellen moest je tot 3 kunnen tellen en binnen het randje kunnen plassen.
  dinsdag 21 februari 2006 @ 20:35:42 #123
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_35342118
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 20:25 schreef HiZ het volgende:

[..]

Ik schat in dat je 'm in de Pathe Arena binnenkort wel kunt zien. Ik denk dat ik de beker aan me voorbij laat gaan. Ik heb wel eens afleveringen van de serie (deels) gezien. Daar word je niet blij van. Wat ik een echte giller vond was dat er zelfs paragnosten rondliepen die beweerden te kunnen voorspellen wat er in de volgende aflevering zou gaan gebeuren. Om dat te kunnen voorspellen moest je tot 3 kunnen tellen en binnen het randje kunnen plassen.

ach, wij weten wel beter.
pi_35353901
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 20:35 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

ach, wij weten wel beter.
Sharon Stone heeft er een gastoptreden in gehad, het was ronduit pijnlijk om te zien hoe ze daar maar niet over uitgepraat raakten.
pi_35354458
Meer filmnieuws..
quote:
Guantánamo actors questioned under terror act after film festival

Vikram Dodd
Tuesday February 21, 2006
The Guardian

Four actors who play al-Qaida suspects in a British movie that won a prestigious prize were detained by the police at Luton airport as they returned from the Berlin Film Festival and questioned under anti-terror laws, alongside two of the former terrorism suspects they play on screen.
They were returning last Thursday after the premiere of the film, The Road to Guantánamo. It depicts the life of three men from Tipton in the West Midlands, who go to Afghanistan and end up being held for two years by the US at its military base on Cuba before being released without charge.

(...)
http://film.guardian.co.uk/news/story/0,,1714282,00.html
pi_35380247
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 01:32 schreef HiZ het volgende:

[..]

Sharon Stone heeft er een gastoptreden in gehad, het was ronduit pijnlijk om te zien hoe ze daar maar niet over uitgepraat raakten.
Echt vreselijk inderdaad. Het bleef maar doorgaan, maar dat is niet nieuw voor deze serie. "Gaat Cakir echt dood?" was ook zo'n onderwerp? Het was misschien de grootste hype ooit op tv gebied in Turkije.

Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_35409953
Anaylse van de film

Filmhit, of propaganda?
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_35410237
Een verbod mag van mij, maar alleen omdat het doodsaai is en volledig vern**kt is door het ontbreken van belangrijke details etc. (soldaten zonder kloppend uniform etc. )
pi_35410626
Waarom zou er geen film gemaakt mogen worden van Amerikanen als slechterikken? Illegale invasie terwijl Irak voor Amerika geen bedreiging was, Guantanamo Bay, Abu Ghraib, atoombommen ingezet tegen civiele bevolking enzovoort. De BBC repte kortgeleden over een honderdtal Irakezen die in Irak in Amerikaans gevangenschap "overleden" zijn waarvan tientallen doodgemarteld. Herinnert iemand zich nog de tot moes geslagen benen van een gevangene of zijn we al zo gehersenspoeld dat martelen door democratische landen de nazidaad tot iets goeds maakt? Laat Stoiber zich met die verschrikkelijke werkelijkheid druk maken en niet om een Turkse film.
De Postcodeloterij helpt!........mensen de vernieling in.
pi_35411886
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 16:19 schreef Mikrosoft het volgende:
Waarom zou er geen film gemaakt mogen worden van Amerikanen als slechterikken? Illegale invasie terwijl Irak voor Amerika geen bedreiging was, Guantanamo Bay, Abu Ghraib, atoombommen ingezet tegen civiele bevolking enzovoort. De BBC repte kortgeleden over een honderdtal Irakezen die in Irak in Amerikaans gevangenschap "overleden" zijn waarvan tientallen doodgemarteld. Herinnert iemand zich nog de tot moes geslagen benen van een gevangene of zijn we al zo gehersenspoeld dat martelen door democratische landen de nazidaad tot iets goeds maakt? Laat Stoiber zich met die verschrikkelijke werkelijkheid druk maken en niet om een Turkse film.
Werk jij bij een inlichtingendienst of heb je altijd de volste vertrouwen in de objectiviteit van de media?
pi_35411937
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 16:53 schreef bozewolf het volgende:

[..]

Werk jij bij een inlichtingendienst of heb je altijd de volste vertrouwen in de objectiviteit van de media?
Geen van beide, mag dat ook?
De Postcodeloterij helpt!........mensen de vernieling in.
pi_35414258
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 16:19 schreef Mikrosoft het volgende:
ja precies, het is ook maar een film... ik vind veel amerikaanse films ook pure propaganda en daar hoor bijna niets over
pi_35414715
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 18:10 schreef Prego het volgende:

[..]

ja precies, het is ook maar een film... ik vind veel amerikaanse films ook pure propaganda en daar hoor bijna niets over
Ik weet niet of beide kijkerspublieken wel met elkaar te vergelijken zijn qua manier van plaatsing van hetgeen ze voorgeschoteld zijn.
Yeah baby Yeah!
pi_35503710
gisteren gezien, best een indrukwekkende film..en de held in de film is een onwijs lekker ding
  zondag 26 februari 2006 @ 10:51:10 #135
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_35503747
quote:
Op zondag 26 februari 2006 10:48 schreef Emel het volgende:
gisteren gezien, best een indrukwekkende film..en de held in de film is een onwijs lekker ding
is het een film dat een verbod behoeft?
pi_35503833
quote:
Op zondag 26 februari 2006 10:51 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

is het een film dat een verbod behoeft?
denk het niet.

ik vond het niet haatzaaiend (het kan ook aan mij liggen). Maar het is wel heftig/zeer indrukwekkend. Het doet wel iets met je. Misschien dat er wel mensen zijn die erg door beinvloed worden.
  zondag 26 februari 2006 @ 11:00:05 #137
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_35503877
ik ga hem snel eens met eigen ogen zien!
pi_35504076
quote:
Op zondag 26 februari 2006 11:00 schreef zoalshetis het volgende:
ik ga hem snel eens met eigen ogen zien!
phew.. dat zeg ik ook al een hele week, maar gewoon het idee dat ik naar iets ga kijken dat KV gerelateerd is. Ik vind de hoofdrolspeler trouwens ook niet aantrekkelijk (eigenlijk is ie heel lelijk, geef mij Kenan Imirzaoglu maar).
  zondag 26 februari 2006 @ 11:14:08 #139
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_35504092
quote:
Op zondag 26 februari 2006 11:13 schreef HiZ het volgende:

[..]

phew.. dat zeg ik ook al een hele week, maar gewoon het idee dat ik naar iets ga kijken dat KV gerelateerd is. Ik vind de hoofdrolspeler trouwens ook niet aantrekkelijk.
daar kan het idd wel op neerkomen, maar de hoop dat ik hem snel ga zien blijft.
pi_35504096
quote:
Op zondag 26 februari 2006 11:13 schreef HiZ het volgende:

[..]

phew.. dat zeg ik ook al een hele week, maar gewoon het idee dat ik naar iets ga kijken dat KV gerelateerd is. Ik vind de hoofdrolspeler trouwens ook niet aantrekkelijk.
ik vind hem zeer aantrekkelijk
  zondag 26 februari 2006 @ 11:15:07 #141
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_35504112
die hoofdrolspeler maakt me niet uit.
pi_35504119
quote:
Op zondag 26 februari 2006 11:15 schreef zoalshetis het volgende:
pi_35504125
quote:
Op zondag 26 februari 2006 11:14 schreef Emel het volgende:

[..]

ik vind hem zeer aantrekkelijk
Dan vind je onbetrouwbare boerentypes dus aantrekkelijk?
pi_35504137
quote:
Op zondag 26 februari 2006 11:16 schreef HiZ het volgende:

[..]

Dan vind je onbetrouwbare boerentypes dus aantrekkelijk?
blijkbaar
pi_35504138
quote:
Op zondag 26 februari 2006 11:15 schreef zoalshetis het volgende:
Daar praat je wel anders over als je 'm echt hebt gezien.
  zondag 26 februari 2006 @ 11:17:59 #146
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_35504164
quote:
Op zondag 26 februari 2006 11:16 schreef HiZ het volgende:

[..]

Daar praat je wel anders over als je 'm echt hebt gezien.
kijk, nu word ik wel heel erg nieusgierig.
pi_35504239
quote:
Op zondag 26 februari 2006 11:16 schreef Emel het volgende:

[..]

blijkbaar
Kijk maar eens op deze http://www.film.gen.tr/star/star.cfm?sid=3520 site, die is toch veel leuker ? En hij acteert ook nog beter.
pi_35504262
quote:
Op zondag 26 februari 2006 11:17 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

kijk, nu word ik wel heel erg nieusgierig.
Het was geen positief commentaar van mijn zijde, ik vind 'm dramatisch slecht en ook onaantrekkelijk.
  zondag 26 februari 2006 @ 11:24:24 #149
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_35504298
quote:
Op zondag 26 februari 2006 11:22 schreef HiZ het volgende:

[..]

Het was geen positief commentaar van mijn zijde, ik vind 'm dramatisch slecht en ook onaantrekkelijk.
ik heb soms ook een zucht naar dramatisch slecht.
pi_35504358
quote:
Op zondag 26 februari 2006 11:21 schreef HiZ het volgende:

[..]

Kijk maar eens op deze http://www.film.gen.tr/star/star.cfm?sid=3520 site, die is toch veel leuker ? En hij acteert ook nog beter.
wow
pi_35504453
quote:
Op zondag 26 februari 2006 11:26 schreef Emel het volgende:

[..]

wow
Ik bedoel maar. Als ik in Istanbul ben probeer ik altijd naar Aci Hayat te kijken, ook zo'n vreselijke soap, maar ik ben gewoon verliefd op Kenan.
pi_35505462
quote:
Op zondag 26 februari 2006 11:29 schreef HiZ het volgende:

[..]

Ik bedoel maar. Als ik in Istanbul ben probeer ik altijd naar Aci Hayat te kijken, ook zo'n vreselijke soap, maar ik ben gewoon verliefd op Kenan.
sommige Turkse mannen zijn onweerstaanbaar
pi_35522542
Nou, ik heb 'm net bekeken. Het was minder slecht dan ik had verwacht. Het roepen om een verbod van deze film is de grootste nonsens die je kunt bedenken. Ik denk dat de gemiddelde kijker van deze film niet eens precies doorheeft dat de organenhandelende arts een Jood is. Het wordt wel gezegd in de film, maar op een zo omslachtige manier dat een flink deel van de kijkers het gemist moet hebben. De film is ook niet echt vehement anti-westers of anti-christelijk (ook al is de anti-held natuurlijk wel heel nadrukkelijk christen). In het grootste deel van de gevallen word je niet duidelijk wat de reden is voor het plaatsvindende geweld. Wel is heel duidelijk dat er gerefereerd wordt aan heel concrete incidenten (bruiloftspartij, wantoestanden in Abu Ghraib).

Wat de film wel heeft is een zeer opvallende en zeer nadrukkelijke veroordeling van zelfmoordterrorisme en het maken van onschuldige slachtoffers.
  zondag 26 februari 2006 @ 21:03:56 #154
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_35522672
quote:
Op zondag 26 februari 2006 21:01 schreef HiZ het volgende:
Nou, ik heb 'm net bekeken. Het was minder slecht dan ik had verwacht. Het roepen om een verbod van deze film is de grootste nonsens die je kunt bedenken. Ik denk dat de gemiddelde kijker van deze film niet eens precies doorheeft dat de organenhandelende arts een Jood is. Het wordt wel gezegd in de film, maar op een zo omslachtige manier dat een flink deel van de kijkers het gemist moet hebben. De film is ook niet echt vehement anti-westers of anti-christelijk (ook al is de anti-held natuurlijk wel heel nadrukkelijk christen). In het grootste deel van de gevallen word je niet duidelijk wat de reden is voor het plaatsvindende geweld. Wel is heel duidelijk dat er gerefereerd wordt aan heel concrete incidenten (bruiloftspartij, wantoestanden in Abu Ghraib).

Wat de film wel heeft is een zeer opvallende en zeer nadrukkelijke veroordeling van zelfmoordterrorisme en het maken van onschuldige slachtoffers.
lijkt me dus idd absoluut geen verbod waard. fijn dat jij hem gezien hebt!
  zondag 26 februari 2006 @ 22:01:07 #155
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_35525332
Yep, bedankt voor dit verslag HiZ !
  zondag 26 februari 2006 @ 22:09:52 #156
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_35525778
quote:
Op zondag 26 februari 2006 22:01 schreef Hallulama het volgende:
Yep, bedankt voor dit verslag HiZ !
wanneer ga jij hem zien? of heb je hem al gezien?
  zondag 26 februari 2006 @ 22:47:30 #157
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_35527570
quote:
Op zondag 26 februari 2006 22:09 schreef zoalshetis het volgende:

wanneer ga jij hem zien? of heb je hem al gezien?
Nee nog niet gezien, geen idee wanneer wel, ik ben de film nog niet tegengekomen in de programma's of aankondigingen van lokale bioscopen eerlijk gezegd.

HiZ, waar heb jij 'm gezien dan eigenlijk?
pi_35527948
quote:
Op zondag 26 februari 2006 22:47 schreef Hallulama het volgende:

[..]

Nee nog niet gezien, geen idee wanneer wel, ik ben de film nog niet tegengekomen in de programma's of aankondigingen van lokale bioscopen eerlijk gezegd.

HiZ, waar heb jij 'm gezien dan eigenlijk?
City op het Leidseplein. Je kunt het makkelijkste uitvissen waar hij bij jou in de buurt draait met www.bios.nl
  zondag 26 februari 2006 @ 22:56:35 #159
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_35527985
quote:
Op zondag 26 februari 2006 22:56 schreef HiZ het volgende:

[..]

City op het Leidseplein.
pi_35528033
quote:
Op zondag 26 februari 2006 22:56 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

Wel in een van die rare scheve zaaltjes. Nummer 5. Schat dat het publiek 80% 'turks' was. De rest overige allochtonen en autochtonen ieder de helft.

Geen kreten van Allah Akbar of zo gehoord op enig moment, ook geen gejuich bij de dood van Amerikanen of de anti-held. Ik had wel het rare gevoel dat ik sommige grapjes beter begreep dan de rest van het publiek (inclusief het 'turkse' contigent.
  zondag 26 februari 2006 @ 22:58:36 #161
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_35528074
quote:
Op zondag 26 februari 2006 22:57 schreef HiZ het volgende:

[..]

Wel in een van die rare scheve zaaltjes. Nummer 5.
jammer dat je al geweest bent.
pi_35528198
quote:
Op zondag 26 februari 2006 22:58 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

jammer dat je al geweest bent.
Ach ik ga meer keren per week naar de film, en tot JC Vandamme in Universal Soldier naakt verscheen was er toch niks op TV.
  zondag 26 februari 2006 @ 23:02:00 #163
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_35528235
quote:
Op zondag 26 februari 2006 23:01 schreef HiZ het volgende:

[..]

Ach ik ga meer keren per week naar de film, en tot JC Vandamme in Universal Soldier naakt verscheen was er toch niks op TV.
ik zit zelden in het pluche waar je niet mag roken, maar we hadden samen kunnen gaan.
pi_35531777
Nou ik heb de film net gezien en ik snap dus niet waarom mensen zich zo opwinden en zelfs een verbod willen van deze film. Ik kan nog 300.000 andere films noemen die je dan direct uit de schappen kunt halen.
Min-e zei het volgende: Als jij een vrouw was geweest, was je echt een slet geweest..
  maandag 27 februari 2006 @ 01:28:13 #165
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_35532240
quote:
Op maandag 27 februari 2006 00:59 schreef ClioSporT het volgende:
Nou ik heb de film net gezien en ik snap dus niet waarom mensen zich zo opwinden en zelfs een verbod willen van deze film. Ik kan nog 300.000 andere films noemen die je dan direct uit de schappen kunt halen.
ok nog iemand die het niet ziet als belediging of haatzaaiend.

[ Bericht 2% gewijzigd door zoalshetis op 27-02-2006 13:08:42 ]
pi_35539401
Ik vind het nog steeds jammer dat ze zo'n amateuristische filmcrew hebben gebruikt om het op te nemen. Als ze nou is realistische uniformen, voertuigen en andere materiaal hadden gebruikt was het opeens een stuk realistischer geworden. Nu heb je een onrealistisch verhaal met een onrealistische omgeving
pi_35542942
quote:
Op maandag 27 februari 2006 13:07 schreef bozewolf het volgende:
Ik vind het nog steeds jammer dat ze zo'n amateuristische filmcrew hebben gebruikt om het op te nemen. Als ze nou is realistische uniformen, voertuigen en andere materiaal hadden gebruikt was het opeens een stuk realistischer geworden. Nu heb je een onrealistisch verhaal met een onrealistische omgeving
Ja, vooral die Amerikaanse uniformen slaan totaal nergens op. Het is dat er Amerikaanse vlaggetjes opzitten, maar daarmee heb je iedere overeenkomst met de realiteit wel gehad.
  maandag 27 februari 2006 @ 15:07:38 #168
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_35542980
quote:
Op maandag 27 februari 2006 15:06 schreef HiZ het volgende:

[..]

Ja, vooral die Amerikaanse uniformen slaan totaal nergens op. Het is dat er Amerikaanse vlaggetjes opzitten, maar daarmee heb je iedere overeenkomst met de realiteit wel gehad.
misschien dat de regisseur, na dit succes, wel genoeg geld heeft om zijn volgende epos perfect te maken. en anders denk ik dat de regering wel bereid is om her en der wat te subidiëren, gezien hun enthousiasme
  maandag 27 februari 2006 @ 20:13:02 #169
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_35553241
Ik vraag me af of Stoiber zelf de film gezien heeft.

Weet je wat ze van mij mogen verfilmen? Mein Kampf, ik ben namelijk te lui om deze te lezen
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_35555561
quote:
Op maandag 27 februari 2006 20:13 schreef ACT-F het volgende:
Ik vraag me af of Stoiber zelf de film gezien heeft.

Weet je wat ze van mij mogen verfilmen? Mein Kampf, ik ben namelijk te lui om deze te lezen
Volgens mij is dat al vaak genoeg verfilmd, laatstelijk als 'The Young Hitler'.
pi_35558292
quote:
Op maandag 27 februari 2006 20:13 schreef ACT-F het volgende:

Ik heb em ook hier liggen en er is echt geen doorkomen aan.
-Rabia Al-Basri
  vrijdag 17 maart 2006 @ 08:54:23 #172
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_36107704
quote:
Op maandag 20 februari 2006 10:28 schreef Pracissor het volgende:

[..]

die het pijnelijk duidelijk maken dat ze toch niet zo aan onze kant staat als wij dachten.
Dachten 'wij' dat dan?

Moet jij de topics/FP nieuwsberichten over Turkse toetreding bij de EU nog maar eens lezen om te zien hoe 'wij' over Turken denken.
Krekker is de bom!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')