Een Duitser hoort bij WW2, bij de oorlog in Irak denkt ik niet direkt aan Joden.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 11:04 schreef Dwaashaas het volgende:
[..]
Dan is er toch niet echt een probleem lijkt me ? In WW2 films worden ook Duitse dokters (Mengele o.a.) en dergelijke 'gebruikt' om aan te geven hoe iets was. Hoewel dat (voor zover bekend) op waarheid gebaseerd is hoor je daar ook niemand over. Ja, dat het allemaal zo erg was toentertijd.
Dit soort scenes komen er dan ook niet voor.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 11:49 schreef RM-rf het volgende:
Overigens denk ik wel dat er wel kritisch gekeken moet worden naar mogelijk volks-hetserige elementen of scenes: met mogelijk bedreigingen tegen bevolkingsgroepen .... zulke zaken zijn gewoon niet toegestaan volgens de wet en daarop zou wel ingegrepen kunnen worden ...
Aah, inderdaad.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 11:39 schreef victorinox het volgende:
Een Duitser hoort bij WW2, bij de oorlog in Irak denkt ik niet direkt aan Joden.
of een duitser/nederlander/italiaan/ier/etc etc.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 13:01 schreef BaajGuardian het volgende:
wat een bijdehand ende hypocriet gelul
in bijna alle amerikaanse films is de bad guy een rus of een arabier.
De meeste slechterikken zijn Amerikanen hoor...quote:Op dinsdag 21 februari 2006 13:12 schreef BaajGuardian het volgende:
ik zeg het hoe het is, in *bijna alle amerikaanse films* is de bad guy een rus of arabier.
Ik vond The Peacemaker nog betrekkelijk genuanceerd in zijn genre.quote:Op zondag 19 februari 2006 11:50 schreef Knarf het volgende:
Rambo, True Lies, The Peacemaker, enz, enz ook maar verbieden?
LOL, idd (based on true storiesquote:Op dinsdag 21 februari 2006 11:40 schreef Klummie het volgende:
Ach het merendeel van het bioscooppubliek denkt dat de film echt is, dat zegt al genoeg. Of denken er hier ook mensen dat Guns of Navarone ook echt gebeurd is ?:P
Nee, en zo zie je dat wel meer binnen de EU.quote:Op maandag 20 februari 2006 15:06 schreef Pracissor het volgende:
[..]
Ik zie niet in wat het feit dat Turkije een seculier moslim land is te maken heeft met mijn post.
Ook betwist ik nergens hun recht op een bepaalde visie, wel is het zo dat wij niet moeten denken dat zij wel dezelfde normen, waarden en opinie hebben als wij in het Westen.
Nee, heb ik net effe te veel ruggegraat voor helaas...quote:Daarom zit jij ook niet in onze regering.
quote:Op dinsdag 21 februari 2006 13:01 schreef BaajGuardian het volgende:
wat een bijdehand ende hypocriet gelul
in bijna alle amerikaanse films is de bad guy een rus of een arabier.
Goede relativatie ja.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 13:21 schreef Verbal het volgende:
[..]
Ik vond The Peacemaker nog betrekkelijk genuanceerd in zijn genre.
Maar inderdaad, True Lies, Executive Decision (Rambo III ging toen nog over de lieve Afghanen (compleet met Bin Laden lookalike) en de stoute Russen) etcetera.
Zie in dit licht ook The Daily Show met Jon Stewart even. Filmpje dat deels hierover gaat is 'Use The Force'![]()
V.
Niet?quote:Op dinsdag 21 februari 2006 11:40 schreef Klummie het volgende:
Ach het merendeel van het bioscooppubliek denkt dat de film echt is, dat zegt al genoeg. Of denken er hier ook mensen dat Guns of Navarone ook echt gebeurd is ?:P
precies. laat ze lekker. propaganda is niks nieuws in bioskoopzalen ten tijde van oorlogquote:Op dinsdag 21 februari 2006 17:58 schreef HiZ het volgende:
Ach, Kurtlar Vadisi Irak, dat kun je alleen maar begrijpen als je je verdiept in het nationale Calimero-complex waar de Turken zich regelmatig aan overgeven. Op de een of andere manier denken veel Turken dat iedereen het op ze gemunt heeft en dat ze alleen staan tegenover de grote boze buitenwereld. En daar speelt dan zo'n filmmaker op in door een film te maken waar een Turkse held helemaal te blits de eer van Turkije oppoetst.
En laten we wel wezen, deze film is gemaakt voor een publiek waarvoor het lezen van een krant met ander nieuws dan voetbal op de pagina's al een staaltje van overdreven intellectualisme is.
In mijn aanvulling kon je zien: het gaat er uiteindelijk vooral over wat wij ervan vinden. Dus gewoon stoer doen, maar wel kijken of mammie het allemaal wel in de gaten houdt.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 18:00 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
precies. laat ze lekker. propaganda is niks nieuws in bioskoopzalen ten tijde van oorlog![]()
(ik mis alleen het duidelijk uitgesproken signaal)
ik vind het zelf ook wel tekenend dat mein kampf zo populair is en dat de president deze film ook erg prettig vindt om naar te kijken.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 18:02 schreef HiZ het volgende:
[..]
In mijn aanvulling kon je zien: het gaat er uiteindelijk vooral over wat wij ervan vinden. Dus gewoon stoer doen, maar wel kijken of mammie het allemaal wel in de gaten houdt.
Ik schat in dat je 'm in de Pathe Arena binnenkort wel kunt zien. Ik denk dat ik de beker aan me voorbij laat gaan. Ik heb wel eens afleveringen van de serie (deels) gezien. Daar word je niet blij van. Wat ik een echte giller vond was dat er zelfs paragnosten rondliepen die beweerden te kunnen voorspellen wat er in de volgende aflevering zou gaan gebeuren. Om dat te kunnen voorspellen moest je tot 3 kunnen tellen en binnen het randje kunnen plassen.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 18:07 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ik vind het zelf ook wel tekenend dat mein kampf zo populair is en dat de president deze film ook erg prettig vindt om naar te kijken.
ik denk ook dat het een beetje stoerdoenerij is die mannen nooit echt helemaal afleren. laat maar zien die film, oordeel ik zelf wel, denk ik dan.
quote:Op dinsdag 21 februari 2006 20:25 schreef HiZ het volgende:
[..]
Ik schat in dat je 'm in de Pathe Arena binnenkort wel kunt zien. Ik denk dat ik de beker aan me voorbij laat gaan. Ik heb wel eens afleveringen van de serie (deels) gezien. Daar word je niet blij van. Wat ik een echte giller vond was dat er zelfs paragnosten rondliepen die beweerden te kunnen voorspellen wat er in de volgende aflevering zou gaan gebeuren. Om dat te kunnen voorspellen moest je tot 3 kunnen tellen en binnen het randje kunnen plassen.
Sharon Stone heeft er een gastoptreden in gehad, het was ronduit pijnlijk om te zien hoe ze daar maar niet over uitgepraat raakten.quote:
http://film.guardian.co.uk/news/story/0,,1714282,00.htmlquote:Guantánamo actors questioned under terror act after film festival
Vikram Dodd
Tuesday February 21, 2006
The Guardian
Four actors who play al-Qaida suspects in a British movie that won a prestigious prize were detained by the police at Luton airport as they returned from the Berlin Film Festival and questioned under anti-terror laws, alongside two of the former terrorism suspects they play on screen.
They were returning last Thursday after the premiere of the film, The Road to Guantánamo. It depicts the life of three men from Tipton in the West Midlands, who go to Afghanistan and end up being held for two years by the US at its military base on Cuba before being released without charge.
(...)
Echt vreselijk inderdaad. Het bleef maar doorgaan, maar dat is niet nieuw voor deze serie. "Gaat Cakir echt dood?" was ook zo'n onderwerp? Het was misschien de grootste hype ooit op tv gebied in Turkije.quote:Op woensdag 22 februari 2006 01:32 schreef HiZ het volgende:
[..]
Sharon Stone heeft er een gastoptreden in gehad, het was ronduit pijnlijk om te zien hoe ze daar maar niet over uitgepraat raakten.
Werk jij bij een inlichtingendienst of heb je altijd de volste vertrouwen in de objectiviteit van de media?quote:Op donderdag 23 februari 2006 16:19 schreef Mikrosoft het volgende:
Waarom zou er geen film gemaakt mogen worden van Amerikanen als slechterikken? Illegale invasie terwijl Irak voor Amerika geen bedreiging was, Guantanamo Bay, Abu Ghraib, atoombommen ingezet tegen civiele bevolking enzovoort. De BBC repte kortgeleden over een honderdtal Irakezen die in Irak in Amerikaans gevangenschap "overleden" zijn waarvan tientallen doodgemarteld. Herinnert iemand zich nog de tot moes geslagen benen van een gevangene of zijn we al zo gehersenspoeld dat martelen door democratische landen de nazidaad tot iets goeds maakt? Laat Stoiber zich met die verschrikkelijke werkelijkheid druk maken en niet om een Turkse film.
Geen van beide, mag dat ook?quote:Op donderdag 23 februari 2006 16:53 schreef bozewolf het volgende:
[..]
Werk jij bij een inlichtingendienst of heb je altijd de volste vertrouwen in de objectiviteit van de media?![]()
ja precies, het is ook maar een film... ik vind veel amerikaanse films ook pure propaganda en daar hoor bijna niets overquote:Op donderdag 23 februari 2006 16:19 schreef Mikrosoft het volgende:
Waarom zou er geen film gemaakt mogen worden van Amerikanen als slechterikken? Illegale invasie terwijl Irak voor Amerika geen bedreiging was, Guantanamo Bay, Abu Ghraib, atoombommen ingezet tegen civiele bevolking enzovoort. De BBC repte kortgeleden over een honderdtal Irakezen die in Irak in Amerikaans gevangenschap "overleden" zijn waarvan tientallen doodgemarteld. Herinnert iemand zich nog de tot moes geslagen benen van een gevangene of zijn we al zo gehersenspoeld dat martelen door democratische landen de nazidaad tot iets goeds maakt? Laat Stoiber zich met die verschrikkelijke werkelijkheid druk maken en niet om een Turkse film.
Ik weet niet of beide kijkerspublieken wel met elkaar te vergelijken zijn qua manier van plaatsing van hetgeen ze voorgeschoteld zijn.quote:Op donderdag 23 februari 2006 18:10 schreef Prego het volgende:
[..]
ja precies, het is ook maar een film... ik vind veel amerikaanse films ook pure propaganda en daar hoor bijna niets over
is het een film dat een verbod behoeft?quote:Op zondag 26 februari 2006 10:48 schreef Emel het volgende:
gisteren gezien, best een indrukwekkende film..en de held in de film is een onwijs lekker ding![]()
denk het niet.quote:Op zondag 26 februari 2006 10:51 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
is het een film dat een verbod behoeft?
phew.. dat zeg ik ook al een hele week, maar gewoon het idee dat ik naar iets ga kijken dat KV gerelateerd is. Ik vind de hoofdrolspeler trouwens ook niet aantrekkelijk (eigenlijk is ie heel lelijk, geef mij Kenan Imirzaoglu maar).quote:Op zondag 26 februari 2006 11:00 schreef zoalshetis het volgende:
ik ga hem snel eens met eigen ogen zien!
daar kan het idd wel op neerkomen, maar de hoop dat ik hem snel ga zien blijft.quote:Op zondag 26 februari 2006 11:13 schreef HiZ het volgende:
[..]
phew.. dat zeg ik ook al een hele week, maar gewoon het idee dat ik naar iets ga kijken dat KV gerelateerd is. Ik vind de hoofdrolspeler trouwens ook niet aantrekkelijk.
ik vind hem zeer aantrekkelijkquote:Op zondag 26 februari 2006 11:13 schreef HiZ het volgende:
[..]
phew.. dat zeg ik ook al een hele week, maar gewoon het idee dat ik naar iets ga kijken dat KV gerelateerd is. Ik vind de hoofdrolspeler trouwens ook niet aantrekkelijk.
quote:Op zondag 26 februari 2006 11:15 schreef zoalshetis het volgende:
die hoofdrolspeler maakt me niet uit.
blijkbaarquote:Op zondag 26 februari 2006 11:16 schreef HiZ het volgende:
[..]
Dan vind je onbetrouwbare boerentypes dus aantrekkelijk?
Daar praat je wel anders over als je 'm echt hebt gezien.quote:Op zondag 26 februari 2006 11:15 schreef zoalshetis het volgende:
die hoofdrolspeler maakt me niet uit.
kijk, nu word ik wel heel erg nieusgierig.quote:Op zondag 26 februari 2006 11:16 schreef HiZ het volgende:
[..]
Daar praat je wel anders over als je 'm echt hebt gezien.
Kijk maar eens op deze http://www.film.gen.tr/star/star.cfm?sid=3520 site, die is toch veel leuker ? En hij acteert ook nog beter.quote:
Het was geen positief commentaar van mijn zijde, ik vind 'm dramatisch slecht en ook onaantrekkelijk.quote:Op zondag 26 februari 2006 11:17 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
kijk, nu word ik wel heel erg nieusgierig.
ik heb soms ook een zucht naar dramatisch slecht.quote:Op zondag 26 februari 2006 11:22 schreef HiZ het volgende:
[..]
Het was geen positief commentaar van mijn zijde, ik vind 'm dramatisch slecht en ook onaantrekkelijk.
wowquote:Op zondag 26 februari 2006 11:21 schreef HiZ het volgende:
[..]
Kijk maar eens op deze http://www.film.gen.tr/star/star.cfm?sid=3520 site, die is toch veel leuker ? En hij acteert ook nog beter.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |