't Is alleen wel net een kutweek om het in je systeem te krijgen. Dankzij de OS blijft er van het gebruikelijke uitzendschema niets over. Komende week:quote:Op vrijdag 17 februari 2006 23:15 schreef Martijn_77 het volgende:
Ik ken het helemaal niet maar zal volgende week eens kijken als ik er aan denk.
Hou op. Als je dit programma ook maar in de verste verte wilt vergelijken met Herman Blijker, heb je het mis. Afgezien van het feit dat ik de man walgelijk vindt en zijn opvatting over goed voedsel weinig deel, zal zijn programma toch richting het programma van Gordon Ramsey gaan, met mr. Blijker als koning in de keuken.quote:Op zaterdag 18 februari 2006 00:31 schreef golfer het volgende:
Doet mij denken aan de nieuwe serie van Herman den Blijker die binnenkort op zoek gaat naar een chef-kok voor zijn nieuw te openen restaurant in de Utrechtsestraat in Amsterdam.
waarbij ik overigens serieus aan denk om mee te doen
Het is al weken op de BBC inderdaad...quote:Op zaterdag 18 februari 2006 14:59 schreef danosa het volgende:
Dit is er toch al op geweest? In ieder geval op de belgische zender, we keken er ieder avond bijna na. Wel erg leuk!!
Ja dacht ik ookquote:Op zaterdag 18 februari 2006 14:59 schreef danosa het volgende:
Dit is er toch al op geweest? In ieder geval op de belgische zender, we keken er ieder avond bijna na. Wel erg leuk!!
die met die dikke bril en van die vreselijke vesten?quote:Op zaterdag 18 februari 2006 21:51 schreef shmoopy het volgende:
Ik ken het van een aantal jaar geleden, toen het gepresenteerd werd door ene Loyd huppeldepup, met dat vreeeeselijke accent.
Die uitspraak, wat wás dat nou eigenlijk, zeg?quote:Op zaterdag 18 februari 2006 22:38 schreef Charmian het volgende:
woei, wat zietie er hier modern uit![]()
O, dat heb ik genist. Is hij/zij door?quote:Op zondag 19 februari 2006 11:11 schreef computergirl het volgende:
Er was ook een Nederlandse kandidaat trouwens, twee weken geleden of zo.
Nee hij is niet door, maar hij was zeker niet slechtquote:Op zondag 19 februari 2006 17:10 schreef Gert het volgende:
[..]
O, dat heb ik genist. Is hij/zij door?
Volgens mij is aankomende week trouwens de laatste selectie-week.
Da's absoluut waar, maar in dit programma kom tenminste erg goede amateur koks naar voren, die maken wellicht nog een kans. Al die programma's met kans arme jongeren zijn wat dat betreft nog onmogelijker...quote:Op zondag 19 februari 2006 18:21 schreef Euc- het volgende:
Wel een keer gezien, een tijdje terug. Maar wat ik zo stom vind is dat er meerdere van dit soort programma's zijn, die je wel ff een topkok maken. Geloof mij, een topkok wordt je niet door zo een soort programma, maar wordt je pas na jaren van keihard werken.
Ik merk het, je postte het bovenstaande terwijl het programma nog bezig was.quote:Op maandag 20 februari 2006 20:59 schreef ruby het volgende:
Leuk programma, alleen vergeet ik het steeds te kijken.![]()
Tja... uhhh. Ja!quote:Op zaterdag 25 februari 2006 08:50 schreef computergirl het volgende:
ik heb de afgelopen drie dagen niet kunnen kijken (ben pas om 18.45 thuis) Heb ik nog iets leuks gemist?
Ik zal bij de semi-finals goed opletten of ik het met je eens benquote:Op zaterdag 25 februari 2006 14:33 schreef Gert het volgende:
[..]
Zomaar een losse gooi: Fiona, de vrouw die gisteren de "week" won, wordt de nieuw masterchef.
Mja, maar ik snapte de keus van de jury wel. Gisteren ook trouwens. Alleen wel een flinke fout om dat hert, hoewel eetbaar, zó rauw te serveren. Kostte hem bijna de kop.quote:Op maandag 27 februari 2006 20:00 schreef uniekhoorn het volgende:
Van mij mocht Andy doorgaan, jammer dat ze de 2 voorondes niet genoeg zijn om door te gaan, alles lijkt toch te draaien om de laatste ronde... Maar ja, ik zal alles wel eens willen proeven!!!
Ze is gisteravond dus bij de eerste ronde van de semi finals er al weer uitgegooid.quote:Op zaterdag 25 februari 2006 14:33 schreef Gert het volgende:
Zomaar een losse gooi: Fiona, de vrouw die gisteren de "week" won, wordt de nieuw masterchef.
Ja. Viel ook zwaar tegen, wat ze gemaakt had.quote:Op dinsdag 7 maart 2006 09:19 schreef computergirl het volgende:
[..]
Ze is gisteravond dus bij de eerste ronde van de semi finals er al weer uitgegooid.
Diggerdriver Dean.quote:Ik gok op Dean als winnaar.
Ravioli met geroosterde groenten, klonk errruuuug lekker. En wat een smilequote:Op dinsdag 7 maart 2006 11:43 schreef Gert het volgende:
Diggerdriver Dean.![]()
Zou goed kunnen ja: veel talent, de looks en niet te oud.
Misschien, hoewel er wel wat in de opmerking zat dat zijn gerecht het vooral van de witte truffel moest hebben.quote:Op dinsdag 7 maart 2006 16:37 schreef computergirl het volgende:
maar die dikke man met die bril (ben zo slecht in namen...) had toch meer Masterchef potentie
Ja, dat vond ik dus ook toen ik haar kwartfinale zag! Dat huilende meisje met rood haar had door moeten gaan, Caroline ofzo.quote:Op dinsdag 7 maart 2006 17:00 schreef Gert het volgende:
[..]
Misschien, hoewel er wel wat in de opmerking zat dat zijn gerecht het vooral van de witte truffel moest hebben.
Die Indiase vrouw: ze kookt alleen maar Indiaas tot nu toe, maar heeft ze nu ook al eens een zelfverzonnen gerecht gemaakt? Ik krijg het idee dat ze alleen maar traditionele streekgerechten bereidt..
met 4 man koken voor 200 hongerige soldaten, ik kreeg al stress door er naar te kijken.....quote:Op woensdag 8 maart 2006 09:49 schreef Bluezz het volgende:
Gezien gisteren, dat was flink aanpoten zeg
En een terechte winnaar ook
Hij miste gisteren ook duidelijk handelingssnelheid. Ik denk dat het heel moeilijk is je op zó'n leeftijd nog het tempo dat bij een professionele keuken hoort, eigen te maken.quote:Op dinsdag 7 maart 2006 17:34 schreef uniekhoorn het volgende:
die ouwe grijze man vond ik dan weer niet zo.
Ik heb wel een beetje met plaatsvervangende schaamte gekeken hoe Dasha en de oude knakker gisteren 'samenwerkten'.quote:Op woensdag 8 maart 2006 17:14 schreef Elgigante het volgende:
Er zitten 2 goeie tussen (die ouwe knar die traditioneel Fr4ans kookt) en de wegwerker die erg creatief is.
Daksha kan alleen Indiaas koken, maar goed, daar is ook een markt voor denk ik.
Dat zal cruciaal worden inderdaad. Haar niet-Indiase dessert van gisteren won in ieder geval glansrijk, wat ik wel opvallend vond. Ze heeft echt gevoel voor verhoudingen en smaakcombinaties.quote:Op donderdag 9 maart 2006 09:06 schreef computergirl het volgende:
Dasha gaat het niet redden denk ik, ze zal morgen en vrijdag nog vast en zeker veel gerechten moeten koken waar ze helemaal geen ervaring mee heeft.
Heb het gisteren helaas niet gezien en het probleem met Dakscha is dat ze alleen kan werken met iemand die exact hetzelfde kookt volgens exact dezelfde manier. Ook John en Gregg kunnen haar in de studio niet volgen en proeven alleen het resultaat, ze wed dus teveel op 1 paard denk ik.quote:Op donderdag 9 maart 2006 09:06 schreef computergirl het volgende:
[..]
Ik heb wel een beetje met plaatsvervangende schaamte gekeken hoe Dasha en de oude knakker gisteren 'samenwerkten'.
Dasha gaat het niet redden denk ik, ze zal morgen en vrijdag nog vast en zeker veel gerechten moeten koken waar ze helemaal geen ervaring mee heeft.
Ik denk toch ook dat er bij de afvallers meer talent zit dan de 4 die nu over zijn.
Vrijdag valt er weer iemand af, inderdaad.quote:Op donderdag 9 maart 2006 11:50 schreef Gert het volgende:
Volgens mij valt er na deze week weer iemand af, ik denk niet dat het Dasha zal zijn. En Dean ook niet.
Chocolade mousse met frambozen is nou ook weer geen unieke smaakcombinatie toch?quote:Op donderdag 9 maart 2006 11:50 schreef Gert het volgende:
[..]
Haar niet-Indiase dessert van gisteren won in ieder geval glansrijk, wat ik wel opvallend vond. Ze heeft echt gevoel voor verhoudingen en smaakcombinaties.
Integendeel, maar het is niet iets uit "haar" keuken en toch won ze met afstand. Ik vond het wel opvallend, en vanavond bewees ze opnieuw dat ze gevoel voor koken heeft, door zonder ervaring toch een perfect gerecht uit de Franse keuken te serveren.quote:Op donderdag 9 maart 2006 20:45 schreef computergirl het volgende:
[..]
Chocolade mousse met frambozen is nou ook weer geen unieke smaakcombinatie toch?
Denk ook dat Dean het gaat worden, maar ik zie in haar wel één van de twee kanshebbers..quote:Ze kookt vast heel goed, maar ik zie geen Masterchef in haar.
Ik mag niet meer voorspellen.quote:Op donderdag 9 maart 2006 20:38 schreef golfer het volgende:
Ik verwacht nog steeds dat Becky afvalt en dat de strijd om de titel Masterchef uiteindelijk tussen Dean en Daksha zal gaan.
teletekst pagina 888 (ondertiteling), dat scheelt echt een stuk!quote:Op vrijdag 10 maart 2006 20:07 schreef Bluezz het volgende:
Green poison
Ik vind het een erg leuk programma, maar of het aan mij ligt qua "het engels verstaan" af en toe weet ik echt niet wat voor ingredienten er genoemd worden, en ben ik het hele gerecht een beetje kwijt daardoor
Geintje zeker?quote:Op vrijdag 10 maart 2006 20:07 schreef Gert het volgende:
teletekst pagina 888 (ondertitteling), dat scheelt echt een stuk!
Waarom geintje? Mijn Engels is prima, maar ik kijk toch vaak met dovenondertiteling erbij.quote:
Van onbekende ingrediënten weet je dan wel hoe je 't schrijft en dan kun je het ook heel gemakkelijk even opzoeken.quote:Op vrijdag 10 maart 2006 20:13 schreef uniekhoorn het volgende:
Vind het ook lekker, ondertiteling, niet dat ik dan weet welke specifieke ingredienten worden gebruikt maar het kijkt wat lekkerder...
Peter had eruit gemoeten, hij kan helemaal niet tegen druk, dat lijkt me toch essentieel!
't Scheelt niet veel meer, maar het is nog geen 1 april.quote:
Was het zo lekker dan?quote:Op maandag 13 maart 2006 20:03 schreef Bluezz het volgende:
golfer zat te kreunen bij het voorgerecht
quote:Op maandag 13 maart 2006 20:27 schreef Karina het volgende:
Shit, helemaal vergeten te kijken. Is de finale de hele week en wint er dan vrijdag iemand?
Ik ook, alweerquote:Op maandag 13 maart 2006 20:27 schreef Karina het volgende:
Shit, helemaal vergeten te kijken. Is de finale de hele week en wint er dan vrijdag iemand?
Wat mooi wat mooi.quote:Op maandag 13 maart 2006 20:03 schreef Bluezz het volgende:
En de ondertiteling was fijn
Erg leuke afl. indeed
golfer zat te kreunen bij het voorgerecht
Daksha was volledig in paniek en ging elke halve minuut met haar pannetje 'ijs in wording' naar de Ritz chef of het al dik genoeg is. Ook niet slim van die man natuurlijk, hij had toen hij merkte dat ze geen ervaring had ook kunnen zeggen 'roeren tot het zo dik is als ....'quote:Op maandag 13 maart 2006 20:03 schreef golfer het volgende:
Hoofdgerecht van Peter lukte dit keer ook wonderwel en op tijd en Daksha's nagerecht met de souflé zag er ook prima uit, hoewel er wel wat sprake van paniek bij haar was met de timing.
De looks heeft Dean, absoluutquote:Op donderdag 16 maart 2006 13:33 schreef Gert het volgende:
Digger Driver Dean gaat winnen, geen twijfel meer mogelijk.
Peter is niet constant genoeg en te zwak.
Mwa, als Chef moet je alles beter kunnen dan je ondergeschikte imo, anders heeft het delegeren en aansturen weinig zin, jij keurt tenslotte als laatste.quote:Op donderdag 16 maart 2006 14:50 schreef computergirl het volgende:
[..]
De looks heeft Dean, absoluut
Maar Peter is degene die toch hele goed recepten bedenkt. Uitvoering is knudde soms, maar moet een Masterchef vooral ook niet bedenken en anderen aansturen om in de saus te roeren?
Wel k.u.t dat hij 'ziek' was.
no way. je moet alles kunnen maken wat je bedenkt. Bot gezegd kan ik in mijn eigen hoofd ook heel goed beeldhouwen, en dan anderen aanwijzingen geven, maar dat maakt mij nog geen kunstenaar. En daarbij, hoe denk je dat het zal gaan in de keuken, met je gezag, als jij verwacht van je ondergeschikte dat ie iets doet, wat jij niet kan. Vraagt ie of jij het voor wil doen, laat je het aan branden.quote:Maar Peter is degene die toch hele goed recepten bedenkt. Uitvoering is knudde soms, maar moet een Masterchef vooral ook niet bedenken en anderen aansturen om in de saus te roeren?
Hij deed het goed, zou heel goed kunnen winnen. Maar toch vond ik zijn gerecht qua presentatie niet zo geweldig. Althans....mijn idee van een Michelin gerecht is '3 doperwtjes met twee spatjes saus op een groot wit bord'. Dat bord van Peter was gewoon te volquote:Op donderdag 16 maart 2006 20:17 schreef golfer het volgende:
Leuke aflevering.
Peter deed dat dus als beste,
Dan ben je de laatste jaren waarschijnlijk niet al te veel in sterren-restaurants geweest. De nouvelle quisine waar jij het over hebt is al een paar jaar passé.quote:Op donderdag 16 maart 2006 21:26 schreef computergirl het volgende:
Althans....mijn idee van een Michelin gerecht is '3 doperwtjes met twee spatjes saus op een groot wit bord'. Dat bord van Peter was gewoon te vol
Klopt! Ik ben nog nooit in een sterren-restaurant geweest zelfs. Ik hou mijn mond al hoor...quote:Op donderdag 16 maart 2006 21:28 schreef golfer het volgende:
[..]
Dan ben je de laatste jaren waarschijnlijk niet al te veel in sterren-restaurants geweest.
Ja, den Blijker zoekt voor zijn nieue zaak in de Utrechtsestraat in Amsterdam ook een nieuwe chefkok, maar ben bang dat het niveau van die uitzendingen het niet zullen halen bij Masterchef.quote:Op donderdag 16 maart 2006 22:01 schreef uniekhoorn het volgende:
Gaat die vent van Herrie in de keuken ook niet een competitie maken voor een chef? Herman de Blijker??
Ik heb een hekel aan die vent en zijn manier van koken, dus aan mij is het helaas niet besteed...quote:Op donderdag 16 maart 2006 22:04 schreef uniekhoorn het volgende:
Nee die niveau vast niet maar hopelijk wel het "volgen" waard!
And the winner is.... Peterquote:Op donderdag 16 maart 2006 20:17 schreef golfer het volgende:
Denk dat het morgen toch tussen Peter en Dean zal gaan voor de overwinning, waarbij de ervaring van Peter wel eens de doorslag kan geven.
Dean kan sowieso bij elk top-restaurant aan het werk na deze serie, want hij heeft het zeker voor de toekomst, als ie wat meer geleerd heeft, in zich om een absolute topkok te worden.
Ik begreep daar ook niets van.quote:Op vrijdag 17 maart 2006 21:14 schreef computergirl het volgende:
Daksha snap ik niet, je zoekt toch even op in een kookboek of op internet of zo hoe lang zo'n beest in de oven moet? althans, ik ga ervanuit dat ze tijd hebben gehad om hun finale gerechten voor te bereiden.
Dean's venison in bacon crust staat er niet bij. Die wilde ik nu juist morgen gaan maken.quote:Op vrijdag 17 maart 2006 20:25 schreef golfer het volgende:
Enkele van de recepten die de finalisten vandaag maakten kan je hier vinden.
hier nog meer masterchef receptenquote:Op vrijdag 17 maart 2006 21:34 schreef Gert het volgende:
Dean's venison in bacon crust staat er niet bij. Die wilde ik nu juist morgen gaan maken.
De prijs was een betaalde stage in een top restaurant en die heeft Peter afgewezen omdat hij zich te oud vind!!!!quote:There's a bit about what they are doing on the Masterchef bit and someone was saying that Peter turned down the ten grand grant because he viewed himself as being too old!
De latste zin van Greeg en Joh telde en gaf de doorslag: Je moet presteren als het erom gaat, als het gevraagd wordt...quote:Op zaterdag 18 maart 2006 03:14 schreef Tha_Butcha het volgende:
man o man, daar zullen heel wat mensnen hier, een moord voor doen. ik iig wel.
mijn favoriet was toch dean, maar peter kookte beter dit keer. maar fuck ups als sauzen laten aanbranden, en zijn traagheid, vind ik nou niet echt een asset in de professionele keuken.
Uiteindelijk was die Raymond Blanc vol lof over hem. Het duurt bij Peter wat langer voordat hij iets doorheeft en wat handelingssnelheid heeft opgebouwd, maar als ie het eenmaal onder de knie heeft dan gaat het ook absoluut perfect.quote:Op zaterdag 18 maart 2006 16:04 schreef Tha_Butcha het volgende:
maar zoals ie liep te kloten in een professionele keuken, vond ik nou niet echt presteren als het moet...
Dat vermoed ik ook.quote:Op zaterdag 18 maart 2006 16:08 schreef Gert het volgende:
Peter zal het aanbod waarschijnlijk hebben afgeslagen omdat hij een eigen zaak wil beginnen. Hij wil zijn eigen recepten kunnen koken, en als stagiair kun je dat wel schudden in een topkeuken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |