quote:Op maandag 13 maart 2006 20:27 schreef Karina het volgende:
Shit, helemaal vergeten te kijken. Is de finale de hele week en wint er dan vrijdag iemand?
Ik ook, alweerquote:Op maandag 13 maart 2006 20:27 schreef Karina het volgende:
Shit, helemaal vergeten te kijken. Is de finale de hele week en wint er dan vrijdag iemand?
Wat mooi wat mooi.quote:Op maandag 13 maart 2006 20:03 schreef Bluezz het volgende:
En de ondertiteling was fijn
Erg leuke afl. indeed
golfer zat te kreunen bij het voorgerecht
Daksha was volledig in paniek en ging elke halve minuut met haar pannetje 'ijs in wording' naar de Ritz chef of het al dik genoeg is. Ook niet slim van die man natuurlijk, hij had toen hij merkte dat ze geen ervaring had ook kunnen zeggen 'roeren tot het zo dik is als ....'quote:Op maandag 13 maart 2006 20:03 schreef golfer het volgende:
Hoofdgerecht van Peter lukte dit keer ook wonderwel en op tijd en Daksha's nagerecht met de souflé zag er ook prima uit, hoewel er wel wat sprake van paniek bij haar was met de timing.
De looks heeft Dean, absoluutquote:Op donderdag 16 maart 2006 13:33 schreef Gert het volgende:
Digger Driver Dean gaat winnen, geen twijfel meer mogelijk.
Peter is niet constant genoeg en te zwak.
Mwa, als Chef moet je alles beter kunnen dan je ondergeschikte imo, anders heeft het delegeren en aansturen weinig zin, jij keurt tenslotte als laatste.quote:Op donderdag 16 maart 2006 14:50 schreef computergirl het volgende:
[..]
De looks heeft Dean, absoluut
Maar Peter is degene die toch hele goed recepten bedenkt. Uitvoering is knudde soms, maar moet een Masterchef vooral ook niet bedenken en anderen aansturen om in de saus te roeren?
Wel k.u.t dat hij 'ziek' was.
no way. je moet alles kunnen maken wat je bedenkt. Bot gezegd kan ik in mijn eigen hoofd ook heel goed beeldhouwen, en dan anderen aanwijzingen geven, maar dat maakt mij nog geen kunstenaar. En daarbij, hoe denk je dat het zal gaan in de keuken, met je gezag, als jij verwacht van je ondergeschikte dat ie iets doet, wat jij niet kan. Vraagt ie of jij het voor wil doen, laat je het aan branden.quote:Maar Peter is degene die toch hele goed recepten bedenkt. Uitvoering is knudde soms, maar moet een Masterchef vooral ook niet bedenken en anderen aansturen om in de saus te roeren?
Hij deed het goed, zou heel goed kunnen winnen. Maar toch vond ik zijn gerecht qua presentatie niet zo geweldig. Althans....mijn idee van een Michelin gerecht is '3 doperwtjes met twee spatjes saus op een groot wit bord'. Dat bord van Peter was gewoon te volquote:Op donderdag 16 maart 2006 20:17 schreef golfer het volgende:
Leuke aflevering.
Peter deed dat dus als beste,
Dan ben je de laatste jaren waarschijnlijk niet al te veel in sterren-restaurants geweest. De nouvelle quisine waar jij het over hebt is al een paar jaar passé.quote:Op donderdag 16 maart 2006 21:26 schreef computergirl het volgende:
Althans....mijn idee van een Michelin gerecht is '3 doperwtjes met twee spatjes saus op een groot wit bord'. Dat bord van Peter was gewoon te vol
Klopt! Ik ben nog nooit in een sterren-restaurant geweest zelfs. Ik hou mijn mond al hoor...quote:Op donderdag 16 maart 2006 21:28 schreef golfer het volgende:
[..]
Dan ben je de laatste jaren waarschijnlijk niet al te veel in sterren-restaurants geweest.
Ja, den Blijker zoekt voor zijn nieue zaak in de Utrechtsestraat in Amsterdam ook een nieuwe chefkok, maar ben bang dat het niveau van die uitzendingen het niet zullen halen bij Masterchef.quote:Op donderdag 16 maart 2006 22:01 schreef uniekhoorn het volgende:
Gaat die vent van Herrie in de keuken ook niet een competitie maken voor een chef? Herman de Blijker??
Ik heb een hekel aan die vent en zijn manier van koken, dus aan mij is het helaas niet besteed...quote:Op donderdag 16 maart 2006 22:04 schreef uniekhoorn het volgende:
Nee die niveau vast niet maar hopelijk wel het "volgen" waard!
And the winner is.... Peterquote:Op donderdag 16 maart 2006 20:17 schreef golfer het volgende:
Denk dat het morgen toch tussen Peter en Dean zal gaan voor de overwinning, waarbij de ervaring van Peter wel eens de doorslag kan geven.
Dean kan sowieso bij elk top-restaurant aan het werk na deze serie, want hij heeft het zeker voor de toekomst, als ie wat meer geleerd heeft, in zich om een absolute topkok te worden.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |