abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator maandag 13 maart 2006 @ 20:27:46 #76
9859 crew  Karina
Woman
pi_36002097
Shit, helemaal vergeten te kijken. Is de finale de hele week en wint er dan vrijdag iemand?
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  maandag 13 maart 2006 @ 20:28:38 #77
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_36002137
quote:
Op maandag 13 maart 2006 20:27 schreef Karina het volgende:
Shit, helemaal vergeten te kijken. Is de finale de hele week en wint er dan vrijdag iemand?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_36002294
quote:
Op maandag 13 maart 2006 20:27 schreef Karina het volgende:
Ik ook, alweer
Oh, and that's a bad miss!
  Moderator maandag 13 maart 2006 @ 21:07:46 #79
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_36003621
quote:
Op maandag 13 maart 2006 20:03 schreef Bluezz het volgende:
En de ondertiteling was fijn
Erg leuke afl. indeed

golfer zat te kreunen bij het voorgerecht
Wat mooi wat mooi.
"Nederlanders koesteren hun zelfoverschatting, terwijl ze hun gebrek aan beschaving en bescheidenheid als assertiviteit vieren."
pi_36013920
quote:
Op maandag 13 maart 2006 20:03 schreef golfer het volgende:
Hoofdgerecht van Peter lukte dit keer ook wonderwel en op tijd en Daksha's nagerecht met de souflé zag er ook prima uit, hoewel er wel wat sprake van paniek bij haar was met de timing.
Daksha was volledig in paniek en ging elke halve minuut met haar pannetje 'ijs in wording' naar de Ritz chef of het al dik genoeg is. Ook niet slim van die man natuurlijk, hij had toen hij merkte dat ze geen ervaring had ook kunnen zeggen 'roeren tot het zo dik is als ....'

En Peter maar lullen met de gasten, het waren ook leeftijdsgenoten allemaal, volgens mij zag hij zich wel als één van hen Hij deed het inderdaad niet slecht, kan toch nog winnen
  Moderator dinsdag 14 maart 2006 @ 20:22:37 #81
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_36033839
Peter heeft zijn kansen wel verspeeld nu, denk ik. Niet alleen het dessert laten verbranden maar ook nog eens een saus verpesten.. hmmm.
En Daksha gaat morgen weer uit haar dak, aan het voorfilmpje te zien.
Dean goes steady, de verpeste gnochi scheen er verder niet meer toe te doen...
"Nederlanders koesteren hun zelfoverschatting, terwijl ze hun gebrek aan beschaving en bescheidenheid als assertiviteit vieren."
pi_36034057
Dean heeft te weinig kookervaring, maar is wel een natuurtalent wat snel leert
Die saus van Peter, ze wisten niet precies meer wat het is geworden
  dinsdag 14 maart 2006 @ 20:37:30 #83
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_36034379
Mr. Sauce ....
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  Moderator donderdag 16 maart 2006 @ 13:33:58 #84
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_36084506
Digger Driver Dean gaat winnen, geen twijfel meer mogelijk.
Peter is niet constant genoeg en te zwak.
Daksha raakt in paniek onder tijdsdruk. En geeft dan zelfs een grote mond tegen de chefkok en voert zijn opdrachten niet uit. En haar visgrecht was absoluut onder de maat. Nog een wonder dat het door mocht. De presentatie leek nergens naar, en de captains table was niet erg enthousiast over de smaak ook.

Dean blijft "calm and collected", en hij "delivers".
Heel constant.
Hij heeft de feel, het talent, de looks.

[ Bericht 27% gewijzigd door Gert op 16-03-2006 13:39:52 ]
pi_36086631
quote:
Op donderdag 16 maart 2006 13:33 schreef Gert het volgende:
Digger Driver Dean gaat winnen, geen twijfel meer mogelijk.
Peter is niet constant genoeg en te zwak.
De looks heeft Dean, absoluut
Maar Peter is degene die toch hele goed recepten bedenkt. Uitvoering is knudde soms, maar moet een Masterchef vooral ook niet bedenken en anderen aansturen om in de saus te roeren?

Wel k.u.t dat hij 'ziek' was.
pi_36086705
TVP

Ik ben totaal geen keukenprins maar ik vind dit een erg goed programma. To the point en mensen met hart voor hun hobby. Erg leuk om te zien.
niet de vervaarlijke schaduw
met zijn dikke pens vol pistolen
beiden ingevet als een locomotief onder nul
pi_36086716
quote:
Op donderdag 16 maart 2006 14:50 schreef computergirl het volgende:

[..]

De looks heeft Dean, absoluut
Maar Peter is degene die toch hele goed recepten bedenkt. Uitvoering is knudde soms, maar moet een Masterchef vooral ook niet bedenken en anderen aansturen om in de saus te roeren?

Wel k.u.t dat hij 'ziek' was.
Mwa, als Chef moet je alles beter kunnen dan je ondergeschikte imo, anders heeft het delegeren en aansturen weinig zin, jij keurt tenslotte als laatste.
Een chef die geen saus kan maken is geen chef, jammer voor Peter, want koken kan ie wel.

Ik vind de kandidaten echt heel goed.
Yeah baby Yeah!
  donderdag 16 maart 2006 @ 15:13:44 #88
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_36087287
Daksha viel gisteren zwaar door de mand.
Peter kan wel mooie creatieve recepten bedenken, maar laat in de uitvoering (als ie niet ziek is)steekjes vallen.
Dean is de enige die constant presteert, hoewel hij met die eierbak-ronde wel wat missers had.
Poef.....gone! ©golfer
pi_36094460
Bijna
pi_36096091
cool programma
quote:
no way. je moet alles kunnen maken wat je bedenkt. Bot gezegd kan ik in mijn eigen hoofd ook heel goed beeldhouwen, en dan anderen aanwijzingen geven, maar dat maakt mij nog geen kunstenaar. En daarbij, hoe denk je dat het zal gaan in de keuken, met je gezag, als jij verwacht van je ondergeschikte dat ie iets doet, wat jij niet kan. Vraagt ie of jij het voor wil doen, laat je het aan branden.

Daksha is wel okay als hobbykok, maar man o man, wat laat die zich opnaaien zeg, als ze onder druk komt te staan. Je gerecht kwijt raken in de keuken en een grote bek geven tegen de chef: niet slim (en dan druk ik me nog zachtjes uit). Ik zat me echt op te vreten bij die aflevering op die boot. Horeca is presteren onder druk en op top niveau uitzonderlijk presteren onder hoge druk.

Mijn geld zet ik in op Dean, zeer constant, in een stijgende lijn en hij leert verschrikkelijk snel. Daarbij blijft hij rustig en werkt hard. voor deze gozert
"The question is not 'who is going to let me', the question is 'who is going to stop me'"
  donderdag 16 maart 2006 @ 20:17:01 #91
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_36096102
Leuke aflevering.
Alle 3 op stage bij een 2 Michelin-sterren restaurant en daarna zelf proberen een Michelinster-maaltijd te bereiden.

Peter deed dat dus als beste, Daksha had weer haar zenuwen niet in bedwang en Dean leert elke dag nog bij.
Denk dat het morgen toch tussen Peter en Dean zal gaan voor de overwinning, waarbij de ervaring van Peter wel eens de doorslag kan geven.

Dean kan sowieso bij elk top-restaurant aan het werk na deze serie, want hij heeft het zeker voor de toekomst, als ie wat meer geleerd heeft, in zich om een absolute topkok te worden.
Poef.....gone! ©golfer
pi_36098305
quote:
Op donderdag 16 maart 2006 20:17 schreef golfer het volgende:
Leuke aflevering.

Peter deed dat dus als beste,
Hij deed het goed, zou heel goed kunnen winnen. Maar toch vond ik zijn gerecht qua presentatie niet zo geweldig. Althans....mijn idee van een Michelin gerecht is '3 doperwtjes met twee spatjes saus op een groot wit bord'. Dat bord van Peter was gewoon te vol
  donderdag 16 maart 2006 @ 21:28:50 #93
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_36098380
quote:
Op donderdag 16 maart 2006 21:26 schreef computergirl het volgende:

Althans....mijn idee van een Michelin gerecht is '3 doperwtjes met twee spatjes saus op een groot wit bord'. Dat bord van Peter was gewoon te vol
Dan ben je de laatste jaren waarschijnlijk niet al te veel in sterren-restaurants geweest. De nouvelle quisine waar jij het over hebt is al een paar jaar passé.
Poef.....gone! ©golfer
pi_36098468
quote:
Op donderdag 16 maart 2006 21:28 schreef golfer het volgende:

[..]

Dan ben je de laatste jaren waarschijnlijk niet al te veel in sterren-restaurants geweest.
Klopt! Ik ben nog nooit in een sterren-restaurant geweest zelfs. Ik hou mijn mond al hoor...
Morgen laatste aflevering
  donderdag 16 maart 2006 @ 22:01:59 #95
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_36099582
Owwww, ik hoop dan Dean wint want hij heeft HET!
En als hij het niet heeft dan komt hij er ook wel inderdaad

Ik zal Masterchef missen! om mijn part beginnen ze maandag weer met een nieuwe reeks!! Helaas.

Gaat die vent van Herrie in de keuken ook niet een competitie maken voor een chef? Herman de Blijker??
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  donderdag 16 maart 2006 @ 22:03:35 #96
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_36099636
quote:
Op donderdag 16 maart 2006 22:01 schreef uniekhoorn het volgende:

Gaat die vent van Herrie in de keuken ook niet een competitie maken voor een chef? Herman de Blijker??
Ja, den Blijker zoekt voor zijn nieue zaak in de Utrechtsestraat in Amsterdam ook een nieuwe chefkok, maar ben bang dat het niveau van die uitzendingen het niet zullen halen bij Masterchef.
Poef.....gone! ©golfer
  donderdag 16 maart 2006 @ 22:04:41 #97
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_36099668
Nee die niveau vast niet maar hopelijk wel het "volgen" waard!
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_36100059
quote:
Op donderdag 16 maart 2006 22:04 schreef uniekhoorn het volgende:
Nee die niveau vast niet maar hopelijk wel het "volgen" waard!
Ik heb een hekel aan die vent en zijn manier van koken, dus aan mij is het helaas niet besteed...
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_36115624
btw, tis dat niveau, maar dat terzijde.

een rotterdammer in adam, LOL

heb het sowieso niet op rotterdammers. Vond het wel leuk om dat project van hem "de engel en het paard" te volgen, maar herrie in de keuken vind ik dan weer niks.
zijn cuisine zegt mij ook niet veel, maar vooral zijn hele attitude vind ik echt klote. zou ik niet voor willen werken.
"The question is not 'who is going to let me', the question is 'who is going to stop me'"
  vrijdag 17 maart 2006 @ 19:59:28 #100
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_36126545
quote:
Op donderdag 16 maart 2006 20:17 schreef golfer het volgende:

Denk dat het morgen toch tussen Peter en Dean zal gaan voor de overwinning, waarbij de ervaring van Peter wel eens de doorslag kan geven.

Dean kan sowieso bij elk top-restaurant aan het werk na deze serie, want hij heeft het zeker voor de toekomst, als ie wat meer geleerd heeft, in zich om een absolute topkok te worden.
And the winner is.... Peter

Toevoeging van de BBC-site
As his prize, Peter has been offered a paid scholarship to train under a top chef at a top establishment.

[ Bericht 10% gewijzigd door golfer op 17-03-2006 20:09:48 ]
Poef.....gone! ©golfer
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')