abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator woensdag 8 maart 2006 @ 12:22:29 #51
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_35840467
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 17:34 schreef uniekhoorn het volgende:
die ouwe grijze man vond ik dan weer niet zo.
Hij miste gisteren ook duidelijk handelingssnelheid. Ik denk dat het heel moeilijk is je op zó'n leeftijd nog het tempo dat bij een professionele keuken hoort, eigen te maken.
"Nederlanders koesteren hun zelfoverschatting, terwijl ze hun gebrek aan beschaving en bescheidenheid als assertiviteit vieren."
pi_35850060
Echt een leuk programma en ik volg het al vaaf aflevering 1 toen Tomassina uiteindelijk won. Je kunt er als kijker ook wel wat van leren moet ik zeggen, al heb ik soms het idee dat beide experts de kandidaten op hun favoriete kenmerken beoordelen ipv de algemene zaken.
Als je een goede chocolademousse of tiramisu als toetjemaakt weet je gewoon dat je de volgende ronde haalt omdat Gregg een fetish heeft voor zoete toetjes.
Er zitten 2 goeie tussen (die ouwe knar die traditioneel Fr4ans kookt) en de wegwerker die erg creatief is.
Daksha kan alleen Indiaas koken, maar goed, daar is ook een markt voor denk ik.
Yeah baby Yeah!
pi_35869527
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 17:14 schreef Elgigante het volgende:
Er zitten 2 goeie tussen (die ouwe knar die traditioneel Fr4ans kookt) en de wegwerker die erg creatief is.
Daksha kan alleen Indiaas koken, maar goed, daar is ook een markt voor denk ik.
Ik heb wel een beetje met plaatsvervangende schaamte gekeken hoe Dasha en de oude knakker gisteren 'samenwerkten'.
Dasha gaat het niet redden denk ik, ze zal morgen en vrijdag nog vast en zeker veel gerechten moeten koken waar ze helemaal geen ervaring mee heeft.
Ik denk toch ook dat er bij de afvallers meer talent zit dan de 4 die nu over zijn.
  Moderator donderdag 9 maart 2006 @ 11:50:43 #54
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_35873003
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 09:06 schreef computergirl het volgende:

Dasha gaat het niet redden denk ik, ze zal morgen en vrijdag nog vast en zeker veel gerechten moeten koken waar ze helemaal geen ervaring mee heeft.
Dat zal cruciaal worden inderdaad. Haar niet-Indiase dessert van gisteren won in ieder geval glansrijk, wat ik wel opvallend vond. Ze heeft echt gevoel voor verhoudingen en smaakcombinaties.
Volgens mij valt er na deze week weer iemand af, ik denk niet dat het Dasha zal zijn. En Dean ook niet.
"Nederlanders koesteren hun zelfoverschatting, terwijl ze hun gebrek aan beschaving en bescheidenheid als assertiviteit vieren."
pi_35874063
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 09:06 schreef computergirl het volgende:

[..]

Ik heb wel een beetje met plaatsvervangende schaamte gekeken hoe Dasha en de oude knakker gisteren 'samenwerkten'.
Ik denk toch ook dat er bij de afvallers meer talent zit dan de 4 die nu over zijn.
Heb het gisteren helaas niet gezien en het probleem met Dakscha is dat ze alleen kan werken met iemand die exact hetzelfde kookt volgens exact dezelfde manier. Ook John en Gregg kunnen haar in de studio niet volgen en proeven alleen het resultaat, ze wed dus teveel op 1 paard denk ik.
Vanavond ga in weer kijken.
Ik denk dat we op RTL ofzo over een jaar of wat ook deze format tegen gaan komen.
Yeah baby Yeah!
  donderdag 9 maart 2006 @ 16:52:08 #56
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_35883470
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 11:50 schreef Gert het volgende:

Volgens mij valt er na deze week weer iemand af, ik denk niet dat het Dasha zal zijn. En Dean ook niet.
Vrijdag valt er weer iemand af, inderdaad.
Ik vermoed ook dat Daksha en Dean wel zullen doorgaan.
Ik gok dat dat andere meisje zal afvallen.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  donderdag 9 maart 2006 @ 20:38:28 #57
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_35890883
Vandaag deed Daksha het weer uitzonderlijk goed.
Ze moest voor het eerst een haute-cuisine Frans gerecht maken en dat was prima gelukt.
Dean verprutste zijn opdracht (het maken ven een Aziatisch gerecht) weer een beetje, terwijl Peter weer eens moeite had met het maken van een saus bij een Caraïbisch gerecht.
Dat Amerikaanse meisje (Becky?) moest een tradiotioneel verfijnt Brits gerecht maken, wat ook niet al te goed lukte.

Ik verwacht nog steeds dat Becky afvalt en dat de strijd om de titel Masterchef uiteindelijk tussen Dean en Daksha zal gaan.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_35891160
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 11:50 schreef Gert het volgende:

[..]

Haar niet-Indiase dessert van gisteren won in ieder geval glansrijk, wat ik wel opvallend vond. Ze heeft echt gevoel voor verhoudingen en smaakcombinaties.
Chocolade mousse met frambozen is nou ook weer geen unieke smaakcombinatie toch?
Ze kookt vast heel goed, maar ik zie geen Masterchef in haar.
  Moderator donderdag 9 maart 2006 @ 22:18:22 #59
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_35894805
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 20:45 schreef computergirl het volgende:

[..]

Chocolade mousse met frambozen is nou ook weer geen unieke smaakcombinatie toch?
Integendeel, maar het is niet iets uit "haar" keuken en toch won ze met afstand. Ik vond het wel opvallend, en vanavond bewees ze opnieuw dat ze gevoel voor koken heeft, door zonder ervaring toch een perfect gerecht uit de Franse keuken te serveren.
quote:
Ze kookt vast heel goed, maar ik zie geen Masterchef in haar.
Denk ook dat Dean het gaat worden, maar ik zie in haar wel één van de twee kanshebbers..

Peter valt toch wel af lijkt me, morgen?
pi_35903396
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 22:18 schreef Gert het volgende:

Peter valt toch wel af lijkt me, morgen?
Lijkt mij ook.
  vrijdag 10 maart 2006 @ 19:30:28 #61
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_35919968
We zullen het zo zien....
Enjoy
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  vrijdag 10 maart 2006 @ 20:00:12 #62
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_35920896
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 20:38 schreef golfer het volgende:

Ik verwacht nog steeds dat Becky afvalt en dat de strijd om de titel Masterchef uiteindelijk tussen Dean en Daksha zal gaan.
Ik mag niet meer voorspellen.

Hoewel Peter er vandaag ook weer een zooitje van maakte mag ie toch nog door naar de finale.
Poef.....gone! ©golfer
  Moderator vrijdag 10 maart 2006 @ 20:06:46 #63
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_35921098
Nou, het verbaast me ècht dat ze Peter door lieten gaan in plaats van Becky.
Hij was wéér te laat en zijn eten viel ook niet in goede aarde.
Maar ja, wat Becky serveerde, werd ook deels neergesabeld (it tastes like poison). Als ze vanavond redelijk tot goed 'delivered' had, was zij door naar de volgende ronde gegaan ipv Peter.
pi_35921114
Green poison

Ik vind het een erg leuk programma, maar of het aan mij ligt qua "het engels verstaan" af en toe weet ik echt niet wat voor ingredienten er genoemd worden, en ben ik het hele gerecht een beetje kwijt daardoor

Ik zou Peter ook niet door laten gaan, en als ie ooit zijn eigen restaurant zal krijgen, moet ie er zeker 4 koks bij, of hij moet gewoon maar 1 gerecht per avond maken
  Moderator vrijdag 10 maart 2006 @ 20:07:47 #65
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_35921129
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 20:07 schreef Bluezz het volgende:
Green poison

Ik vind het een erg leuk programma, maar of het aan mij ligt qua "het engels verstaan" af en toe weet ik echt niet wat voor ingredienten er genoemd worden, en ben ik het hele gerecht een beetje kwijt daardoor
teletekst pagina 888 (ondertiteling), dat scheelt echt een stuk!
pi_35921147
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 20:07 schreef Gert het volgende:

teletekst pagina 888 (ondertitteling), dat scheelt echt een stuk!
Geintje zeker?
  vrijdag 10 maart 2006 @ 20:09:30 #67
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_35921184
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 20:08 schreef Bluezz het volgende:

[..]

Geintje zeker?
Waarom geintje? Mijn Engels is prima, maar ik kijk toch vaak met dovenondertiteling erbij.
The love you take is equal to the love you make.
  vrijdag 10 maart 2006 @ 20:13:05 #68
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_35921295
Vind het ook lekker, ondertiteling, niet dat ik dan weet welke specifieke ingredienten worden gebruikt maar het kijkt wat lekkerder...
Peter had eruit gemoeten, hij kan helemaal niet tegen druk, dat lijkt me toch essentieel!
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  vrijdag 10 maart 2006 @ 20:14:05 #69
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_35921318
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 20:13 schreef uniekhoorn het volgende:
Vind het ook lekker, ondertiteling, niet dat ik dan weet welke specifieke ingredienten worden gebruikt maar het kijkt wat lekkerder...
Peter had eruit gemoeten, hij kan helemaal niet tegen druk, dat lijkt me toch essentieel!
Van onbekende ingrediënten weet je dan wel hoe je 't schrijft en dan kun je het ook heel gemakkelijk even opzoeken.
The love you take is equal to the love you make.
  Moderator vrijdag 10 maart 2006 @ 20:20:10 #70
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_35921482
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 20:08 schreef Bluezz het volgende:

[..]

Geintje zeker?
't Scheelt niet veel meer, maar het is nog geen 1 april.
pi_35921779
Goed idee die teletekst-ondertiteling dan
pi_35922470
Ik kijk sommige BBC programma's ook met ondertiteling, vooral plat-engels vind ik soms moeilijk te volgen

Ik neem mijn woorden over Daksha terug trouwens, ik ben van haar onder de indruk. ze heeft het heel goed gedaan.
Peter krijgt volgende week een hartaanval als hij zo door gaat, maar Becky was ook niet goed. Beide waren eigenlijk niet goed genoeg voor de finale.
  maandag 13 maart 2006 @ 20:03:07 #73
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_36001218
Geweldige aflevering net.
Koken in de keuken van het Ritzhotel.
Dat voorgerecht dat Dean moest maken was absoluut perfect met prachtige ingrediënten als echte truffel, een kwartelei en een mouse van krab.
Ik kreeg het water ervan in de mond bij het zien.

Hoofdgerecht van Peter lukte dit keer ook wonderwel en op tijd en Daksha's nagerecht met de souflé zag er ook prima uit, hoewel er wel wat sprake van paniek bij haar was met de timing.
Poef.....gone! ©golfer
pi_36001256
En de ondertiteling was fijn
Erg leuke afl. indeed

golfer zat te kreunen bij het voorgerecht
  maandag 13 maart 2006 @ 20:11:27 #75
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_36001497
quote:
Op maandag 13 maart 2006 20:03 schreef Bluezz het volgende:
golfer zat te kreunen bij het voorgerecht
Was het zo lekker dan?
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')