abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator vrijdag 17 maart 2006 @ 20:16:06 #101
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_36127081
Peter!!!
Toch wel terecht vind ik. Keer op keer heeft hij de jury fantastische gerechten voorgeschoteld, gecompliceerd maar goed gebalanceerd en perfect klaargemaakt. In een professionele omgeving had hij wat meer moeite dan Dean: leer- en handelingssnelheid zijn bij hem wat minder, logisch als je 40 jaar ouder bent. Maar als hij het eenmaal onder de knie heeft, doet hij zeker niet onder voor Dean. Raymond Blanc was aan het eind van de dag vol lof over Peter.
Daksha liet te veel steken vallen, paniekte te vaak. En op het moment supreme een rauwe vogel serveren kan echt niet.
Ook het hert van Dean was vrijwel rauw. Ik denk dat Peter een terechte winnaar is.
Erg leuk ook, dat iemand van 60 nog een kans krijgt om zo'n grote ommezwaai in zijn leven te maken. En dat heeft hij helemaal zelf bevochten.

Dean en Daksha zijn ook wel binnen hoor. Dean kan zo aankloppen bij de chef waar hij gisteren in de uitzending kookte. Daksha deed al catering, met haar naam kan ze dit succesvol doorzetten. Ik weet niet of ze al haar eigen cateringbedrijf had, maar dit kan ze nu zo oprichten. Een lening van de bank zal geen probleem zijn.
"Nederlanders koesteren hun zelfoverschatting, terwijl ze hun gebrek aan beschaving en bescheidenheid als assertiviteit vieren."
  vrijdag 17 maart 2006 @ 20:25:31 #102
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_36127358
Enkele van de recepten die de finalisten vandaag maakten kan je hier vinden.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_36128617
hij was de beste van de drie, dus inderdaad terecht de winnaar.
Dean heeft echt te weinig ervaring, maar die zien we vast nog een keer terug op TV (met die smile, kan niet missen )
Daksha snap ik niet, je zoekt toch even op in een kookboek of op internet of zo hoe lang zo'n beest in de oven moet? althans, ik ga ervanuit dat ze tijd hebben gehad om hun finale gerechten voor te bereiden.
  Moderator vrijdag 17 maart 2006 @ 21:29:22 #104
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_36129044
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 21:14 schreef computergirl het volgende:
Daksha snap ik niet, je zoekt toch even op in een kookboek of op internet of zo hoe lang zo'n beest in de oven moet? althans, ik ga ervanuit dat ze tijd hebben gehad om hun finale gerechten voor te bereiden.
Ik begreep daar ook niets van.
Zelfs als je het niét in een kookboek opzoekt, dan kun je aan je water voelen dat zo'n hele vogel langer in de oven moet. Ik bedoel, het was ook niet een béétje ongaar.
"Nederlanders koesteren hun zelfoverschatting, terwijl ze hun gebrek aan beschaving en bescheidenheid als assertiviteit vieren."
  Moderator vrijdag 17 maart 2006 @ 21:34:47 #105
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_36129189
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 20:25 schreef golfer het volgende:
Enkele van de recepten die de finalisten vandaag maakten kan je hier vinden.
Dean's venison in bacon crust staat er niet bij. Die wilde ik nu juist morgen gaan maken.
  vrijdag 17 maart 2006 @ 21:39:39 #106
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_36129325
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 21:34 schreef Gert het volgende:

Dean's venison in bacon crust staat er niet bij. Die wilde ik nu juist morgen gaan maken.
hier nog meer masterchef recepten
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_36129634
van de BBC messageboard:
quote:
There's a bit about what they are doing on the Masterchef bit and someone was saying that Peter turned down the ten grand grant because he viewed himself as being too old!
De prijs was een betaalde stage in een top restaurant en die heeft Peter afgewezen omdat hij zich te oud vind!!!!
pi_36135428
man o man, daar zullen heel wat mensnen hier, een moord voor doen. ik iig wel.

mijn favoriet was toch dean, maar peter kookte beter dit keer. maar fuck ups als sauzen laten aanbranden, en zijn traagheid, vind ik nou niet echt een asset in de professionele keuken.
"The question is not 'who is going to let me', the question is 'who is going to stop me'"
pi_36143865
quote:
Op zaterdag 18 maart 2006 03:14 schreef Tha_Butcha het volgende:
man o man, daar zullen heel wat mensnen hier, een moord voor doen. ik iig wel.

mijn favoriet was toch dean, maar peter kookte beter dit keer. maar fuck ups als sauzen laten aanbranden, en zijn traagheid, vind ik nou niet echt een asset in de professionele keuken.
De latste zin van Greeg en Joh telde en gaf de doorslag: Je moet presteren als het erom gaat, als het gevraagd wordt...

Peter maakte het beste 3 gangen diner van de 3 en heeft dus terecht gewonnen, al denk ik dat Dean meer talent heeft.
Yeah baby Yeah!
pi_36144136
ik snap ook wel waarom die gewonnen heeft.
maar zoals ie liep te kloten in een professionele keuken, vond ik nou niet echt presteren als het moet...
"The question is not 'who is going to let me', the question is 'who is going to stop me'"
  Moderator zaterdag 18 maart 2006 @ 16:08:56 #111
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_36144240
quote:
Op zaterdag 18 maart 2006 16:04 schreef Tha_Butcha het volgende:
maar zoals ie liep te kloten in een professionele keuken, vond ik nou niet echt presteren als het moet...
Uiteindelijk was die Raymond Blanc vol lof over hem. Het duurt bij Peter wat langer voordat hij iets doorheeft en wat handelingssnelheid heeft opgebouwd, maar als ie het eenmaal onder de knie heeft dan gaat het ook absoluut perfect.

Peter zal het aanbod waarschijnlijk hebben afgeslagen omdat hij een eigen zaak wil beginnen. Hij wil zijn eigen recepten kunnen koken, en als stagiair kun je dat wel schudden in een topkeuken.
  zaterdag 18 maart 2006 @ 16:18:03 #112
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_36144445
quote:
Op zaterdag 18 maart 2006 16:08 schreef Gert het volgende:

Peter zal het aanbod waarschijnlijk hebben afgeslagen omdat hij een eigen zaak wil beginnen. Hij wil zijn eigen recepten kunnen koken, en als stagiair kun je dat wel schudden in een topkeuken.
Dat vermoed ik ook.
Als 60-jarige nog stage lopen lijkt mij niets.
Voordat je dan een eigen zaak hebt ben je weer jaren verder.
Nu kan hij onmiddellijk gebruik maken van zijn huidige naamsbekendheid als Masterchef2006 bij het openen van een eigen zaak.
Poef.....gone! ©golfer
  zaterdag 18 maart 2006 @ 17:29:59 #113
111260 Charmian
a little joy
pi_36146004
Ik vond die Peter meer zo'n type voor een kookprogramma als Vlaamse waterzooi of zo.
The only true wisdom is in knowing you know nothing. -- [b]Socrates [/b]
I know nothing, I come from Barcelona. -- [b]Manuel[/b]
pi_41694087
vanaf maandag 11 september: Celebrity Master chef op BBC1

New series
The temperature’s rising in the MasterChef kitchen once more as 24 food-loving celebrities come under the scrutiny of judges John Torode and Gregg Wallace. Weekdays from Monday 11 September, 7pm on BBC One.

http://www.bbc.co.uk/food(...)about_celeb_ms.shtml
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')