foto in OP komt uit dierentuin neem ik aan?quote:Op vrijdag 17 februari 2006 20:13 schreef MadGuy het volgende:
Het tropisch aquarium [Deel 7] Wat een bak!
[afbeelding]
Ik heb zo'n gevoel dat dit een zoutwater kogelvis is. Kan iemand dit bevestigen of weerleggen?quote:Op vrijdag 17 februari 2006 22:57 schreef k_i_m het volgende:
Gadverdamme, dat heb ik weer. Ik vond trouwens nog een stukje op een forum over het opblazen (het is niet een dwergversie trouwens):
Puffing is usually a stress-related behaviour, but puffers are known to "practice" on occasion. In this instance, Martha wanted her light put on so puffed to get our attention. Once she knew we were looking she deflated almost instantly and happily buried herself back in the sand.
Several puffer-keepers have mentioned how their puffers inflate to get their attention. As long as one does not attempt to get the puffer to inflate by force, it isn't a problem.
Martha in gewone toestand
[afbeelding]
Martha als voetbal.
[afbeelding]
En dat allemaal omdat haar lampje niet snel genoeg aanging. Dat is toch hip?
.
Zijn er hier mensen met dwerg of gewone kogelvissen?? Ik ben helemaal enthousiast.
nofi, maar had je dat niet beter voordat je die krab kocht kunnen uitzoeken...?quote:Op zaterdag 18 februari 2006 19:10 schreef RoaRRR het volgende:
Moet ik nog ergens op letten. Vind namelijk tegenstrijdige berichten op inet
Ok dan, vind het af en toe echt schandalig hoe sommige mensen zonder zich eerst te verdiepen omgaan met hun aquarium(s), vandaar mijn reactie!quote:Op zaterdag 18 februari 2006 23:10 schreef RoaRRR het volgende:
Het staat er een beetje verkeerd...Moet ik nog ergens speciaals opletten bedoel ik...
Ik weet wat ze eten, hoe hij zich gedraagt, hoe groot ie kan worden en wat ie verder allemaal nodig heeft...Ben dus meer op zoek naar evt ervaring die mensen hebben met de rode krab
ik heb zelf 3 dwerg kogelvisjes gehad in een aqua 40quote:Op vrijdag 17 februari 2006 22:57 schreef k_i_m het volgende:
[Bla Bla Bla]
En dat allemaal omdat haar lampje niet snel genoeg aanging. Dat is toch hip?
.
Zijn er hier mensen met dwerg of gewone kogelvissen?? Ik ben helemaal enthousiast.
Dat ziet er niet eens zo groot uit, dat aquarium! Dat is te overzien. En had je dan 2 vrouwtjes en een mannetje?? En hoeveel slakken/diepvriesvoer moet je er dan per dag ingooien??quote:Op zondag 19 februari 2006 09:51 schreef gtsmrt het volgende:
[..]
ik heb zelf 3 dwerg kogelvisjes gehad in een aqua 40
http://www.hunstantonaquatics.com/SuperfishAqua40.jpg
gaat heel goed, je moet alleen wel of diepvries voer of levende slakjes voeren want ze eten echt niets anders
Volgens mij was het een particulier aquarium, maar helemaal zeker weten doe ik het niet meer. Hij stond op een site met daarop de opbouw en dergelijke beschreven, als ik het me goed herinner.quote:Op vrijdag 17 februari 2006 23:01 schreef Ericjuh het volgende:
[..]
foto in OP komt uit dierentuin neem ik aan?
ziet d'r namelijk wel naar uit!
Ah, bedankt voor de tips!quote:Op zondag 19 februari 2006 14:43 schreef MadGuy het volgende:
Op de Beethovensingel in Hillegersberg zit wel een goede, Aqua Compleet. Blokland en Van den Brand op de Maliebaan vind ik ook wel netjes. Verder heb je nog Strijker Aquarium op de Beijerlandselaan en H. Hanselman op de Noordmolenstraat. En World-Wide Fish op de Schieweg geloof ik.
Eurofish zou ik koste wat het kost vermijden.
Het gaat voornamelijk om de vis, materiaal koop ik 2dehands over een tijdje. Maar ik ga wel eens kijken welke goed zijn en beetje dichtbij nw. adres.quote:Op zondag 19 februari 2006 14:56 schreef MadGuy het volgende:
Vooral Aqua Compleet vind ik een nette zaak. Niet overweldigend veel vis, maar een nette bediening en ruime, mooie zaak. Strijker Aqua heeft vooral veel vis, maar ik vind het er wel rommeliger uitzien. De vissen en aquaria zagen er wel netjes uit, dat wel.
Ik bedoelde ook de aquaria waar de vissen voor verkoop inzaten. Altijd wel prettig als er geen dode vissen indrijven en de bakken er gewoon netjes uitzien.quote:Op zondag 19 februari 2006 15:02 schreef HPoi het volgende:
[..]
Het gaat voornamelijk om de vis, materiaal koop ik 2dehands over een tijdje. Maar ik ga wel eens kijken welke goed zijn en beetje dichtbij nw. adres.![]()
Heb vroeger een tropisch aquarium gehad en met meer ruimte straks lijkt me dat weer leuk om te hebben/doen.![]()
En of ik drastisch gesnoeid heb vandaagquote:Op zondag 19 februari 2006 13:35 schreef MadGuy het volgende:
[..]
@ Ebayzo.nl: Dat groeit inderdaad als kool. Drastisch snoeien kan some inderdaad geen kwaad.
Heb net even op routeplanner gekeken en die Aqua Compleet is dan het dichtstbij.quote:Op zondag 19 februari 2006 15:21 schreef MadGuy het volgende:
[..]
Ik bedoelde ook de aquaria waar de vissen voor verkoop inzaten. Altijd wel prettig als er geen dode vissen indrijven en de bakken er gewoon netjes uitzien.
Wat ben je van plan, btw? Ik ben benieuwd!
klopt het is een 27 liter bakje dacht ik, maar dan kan je wel echt alleen DWERGkogelvisjes houden (geen grotere dus) dat van die 2vrouwtjes 1 mannetje is wel het beste maar het probleem is dat je in de winkel het verschil tussen mannetjes en vrouwtjes niet kan zien. Ikzelf had volgens mij 3 mannetjes en die vochten niet echt ofzo, ze jaagden elkaar alleen een beetje op maar als je voor genoeg beplanting zorgt heb je daar ook niet zo veel last van.quote:Op zondag 19 februari 2006 12:26 schreef k_i_m het volgende:
[..]
Dat ziet er niet eens zo groot uit, dat aquarium! Dat is te overzien. En had je dan 2 vrouwtjes en een mannetje?? En hoeveel slakken/diepvriesvoer moet je er dan per dag ingooien??
Dus je moet ze 4x per week eten geven? Sorry hoor, ik ben alleen goudvissen gewendquote:Op zondag 19 februari 2006 23:50 schreef gtsmrt het volgende:
[..]
klopt het is een 27 liter bakje dacht ik, maar dan kan je wel echt alleen DWERGkogelvisjes houden (geen grotere dus) dat van die 2vrouwtjes 1 mannetje is wel het beste maar het probleem is dat je in de winkel het verschil tussen mannetjes en vrouwtjes niet kan zien. Ikzelf had volgens mij 3 mannetjes en die vochten niet echt ofzo, ze jaagden elkaar alleen een beetje op maar als je voor genoeg beplanting zorgt heb je daar ook niet zo veel last van.
Slakjes eten ze echt heel veel dat is bijna niet bij te houden met kweken omdat het nogal lang duurt voordat die slakjes groot genoed zijn dat ze voedzaam zijn zeg maar. maar als je 1x per week slakjes geeft en dan nog 3x diepvriesvoer ofzo dan komt het wel goed.
ze knoeien helemaal niet zolang je maar niet te veel eten geeft (en ze zijn best klein dus ze eten ook niet veel) en voor dat bakje is (als je niet te veel voert ect.) 2-4 liter per week verversen goed... wel goed opletten dat je een aantal snelgroeiende planten koopt om alg te voorkomen die normaal opgegeten wordt door slakken. En als je algen eters in een aqua 40 koopt onthoudt 1 ding: koop alleen otocinclus dat is de enige goede algeneter voor in zo'n klein bakje. dus niet geloven als ze je in een winkel wijs maken dat een of andere meerval soort ook in zo'n bakje past want dat is dus NIET zo.. dusquote:Op maandag 20 februari 2006 00:09 schreef k_i_m het volgende:
[..]
Dus je moet ze 4x per week eten geven? Sorry hoor, ik ben alleen goudvissen gewend. Ik vraag me af hoe intensief de verzorging is en of ik dat wel kan
. Ik heb ook ergens gelezen dat je de bak moet stofzuigen omdat ze zo knoeien, en dat je het water elke week voor de helft moet verversen. Hoe gaat dat dan???
is het wel verstandig om sluierstaarten bij guppen in te doen? volgens mij konden die nog wel eens agressief doen en ze zijn een stuk groter!quote:Op zaterdag 25 februari 2006 16:24 schreef Masegate het volgende:
Hm, ok. En nu nog een laatste vraag: je hoort altijd dat je tropische aquaria een aantal weken moet laten rijpen, voor je er vissen in kunt doen. Nu wil ik een aquarium opzetten van zo'n 23 graden met daarin wat guppies, en een sluierstaart (ik hoorde namelijk dat die in 23 graden wel kunnen leven). Die zitten nu al bij elkaar in een plastic bak. En die maak ik om de zoveel tijd schoon.
In dat geval hoef ik denk ik dat aquarium ook niet te laten rijpen is het wel? Ik zou namelijk niet willen dat die vissen straks dood gaan omdat ik iets verkeerd doe.
[EDIT] Door de antwoorden en mijn vervolgvragen hoort dit inmiddels al eigenlijk niet meer in dit topic, maar dit is echt mijn laatste vraag[/EDIT]
Mijn ervaring is dat wat grotere goudvissen vanaf een 10 cm guppen als voer zienquote:Op zaterdag 25 februari 2006 19:46 schreef mrkanarie het volgende:
[..]
is het wel verstandig om sluierstaarten bij guppen in te doen? volgens mij konden die nog wel eens agressief doen en ze zijn een stuk groter!
Maar, ze zitten nu ook al samen in 1 bak, zoals ik begrepen heb. Dus dan zal hij het wel gemerkt hebben als dat zo is.quote:Op zondag 26 februari 2006 01:22 schreef Prowl het volgende:
[..]
Mijn ervaring is dat wat grotere goudvissen vanaf een 10 cm guppen als voer zien![]()
Zoals opgemerkt zaten ze al bij elkaar en daar is geen probleem bij. Ze zitten altijd zo ver mogelijk van elkaar vandaan en ze doen echt niets als de een bij de ander in de buurt komt. Gaat dus heel goed!quote:Op zaterdag 25 februari 2006 19:46 schreef mrkanarie het volgende:
[..]
is het wel verstandig om sluierstaarten bij guppen in te doen? volgens mij konden die nog wel eens agressief doen en ze zijn een stuk groter!
Nu moet het dus wéér groeienquote:Op zondag 26 februari 2006 16:30 schreef Ebayzo.nl het volgende:
Net een hele bestelling bij aquarium-planten.com gedaan weer! Ik ga de plantjes toch wat meer aanpassen aan de bewonersHeb nu voornamelijk echinodorus soorten genomen. Dat zullen mijn maanvisjes wel fijn vinden!
Ik maak kennis met de overige bewoners...deze is alleen wat stil
[afbeelding]
Op zoek naar nummer 4...
[afbeelding]
Ook ik ben er nog....alleen vond ik de CO2 installatie wat interessanter dan de camera!
[afbeelding]
Zo staat de bak er nu bij...vooral de geel/rode planten rechtsachterin zijn niet naar mijn zin. Ook links is het wat kaal. Ik ga toch voor de groenere planten nu...
[afbeelding]
ja dat klopt wel met dat rood bij de ogen, maar ik weet niet precies of dat bij alle soorten zo isquote:Op zondag 26 februari 2006 19:56 schreef Ebayzo.nl het volgende:
Ieder zijn eigen smaak hé
En het groeien gaat tegenwoordig toch keihard! Dus dat maakt ook niet zoveel uit... Nu is het in iedergeval niet naar mijn zin.
Manen zijn niet wildvang volgens mij, want dan zouden ze rood achter de ogen moeten hebben toch
Vind ik wat aan de hoge kant....dit heb ik betaald voor mijn 180L Juwel! ¤100 vind ik een betere prijsquote:Op maandag 27 februari 2006 01:36 schreef k_i_m het volgende:
Ik ben wat aan het rondvragen voor een tweedehands aquarium. Nu kan ik van iemand een aquarium (ongeveer 100 liter) met pomp/filter, verwarmingselement, onderstel etc. overnemen voor 150 euro. Er zit dan ook nog bodemvulling (steentjes) en wat grotere stenen bij. Is dat een goeie deal??
Te weinig lichtquote:Op maandag 27 februari 2006 09:27 schreef zoeperzazke het volgende:
In het vorige topic postte ik dat ik last had van een algprobleem. Inmiddels is dit verholpen, ik heb de bak goed schoongemaakt en zo'n nieuw sponsje in het filter gedaan, dat scheelde alles. Ook staat het licht iets minder lang aan, maar nu heb ik weer problemen met mijn planten die gehalveerd zijn in grootte... Waar kan dat aan liggen??
ja, ik heb ook in beide aqua-40's een philips, maar het probleem is nu bij mijn andere aqua-40 (niet die vuurtjes bak) dat daar teveel licht isquote:Op woensdag 1 maart 2006 18:27 schreef MadGuy het volgende:
Nee, ik heb er een Philips ingeknald. Mijn NO3 is altijd redelijk op orde. Maar ik zou het altijd eens kunnen proberen natuurlijk. Bedankt voor je aanbod, maar ik moet eerst maar eens goed snoeien en kijken wat ik over ga houden.
Met grote planten die wat licht wegnemen, maar goed dat is ook geen zeker iets.quote:Op donderdag 2 maart 2006 12:07 schreef gtsmrt het volgende:
ja hoe? want de rest van de planten heeft dat licht wel nodig dus ik moet heel plaatselijk schaduw maken....
Drijfplanten!quote:Op donderdag 2 maart 2006 12:07 schreef gtsmrt het volgende:
ja hoe? want de rest van de planten heeft dat licht wel nodig dus ik moet heel plaatselijk schaduw maken...
ja maar die drijven dus op plaatsen waar ik wel veel licht moet hebbenquote:
Links achterin zie je wat roods...dat komt in de plaats van de lelijke rode planten rechtsquote:Op vrijdag 3 maart 2006 20:48 schreef MadGuy het volgende:
Veel hoogwerk zie ik. Ga je die op de plaats van die rode planten plaatsen?
Mooi hoor...quote:Op zondag 5 maart 2006 19:11 schreef Ebayzo.nl het volgende:
Vanmiddag even groot onderhoud gehad in mijn bakEen aantal plantjes eruit gehaald en een aantal ervoor in de plaats gezet. De bedoeling is dat het een mooi groen oerwoud wordt.
[afbeelding]
Het water is wel erg helder / wittig aangezien ik net water ververst heb ook en easylife heb toegevoegd. Morgen zal het weer wat bruiner zijn en het zwerfvuil grotendeels wegzijn! Dus morgen misschien wel een nieuwe foto.
Net konijnen, die guppy's.quote:Op woensdag 8 maart 2006 18:09 schreef Masegate het volgende:
Ik had dus maandag nieuwe guppies gekocht. En daar is er dus één, maar misschien zijn er wel 3 zwanger van. Dus ik dacht, laat ik dit mooie nieuws delen met de mensen op Fok!:
[afbeelding]
quote:Op woensdag 8 maart 2006 18:42 schreef walnuts het volgende:
[..]
Net konijnen, die guppy's.
Sterkte met de kraamzorg.
Dank je! Moet ik eigenlijk het filter/pompje uitzetten zodra die beestjes geboren zijn? In verband met het opgezogen worden?quote:Op woensdag 8 maart 2006 18:43 schreef inkie1010 het volgende:
Aah wat een leuk gupje!!! Spannend hoor!!
Wauw wat een práchtige kleur!!!quote:Op zondag 12 maart 2006 22:35 schreef MAXTIJN het volgende:
Wij hebben dit weekend een nieuwe vis gekocht: een kruising tussen vlak blauw en snakeskin.
[afbeelding]
Hij is nu zo'n 10 cm, dus kan nog even lekker groeien!
Er zat ook een kweekkoppel spierwitte discussenmaar die kost helaas 325 euro!!!
![]()
Toch maar daar laten zwemmen...
geinige visjes, misschien probeer ik ze ook wel.quote:Op vrijdag 17 februari 2006 20:43 schreef MadGuy het volgende:
Ik ben nog steeds extreem verliefd op die kleine stoere Badis badis bengalensis (of Dario dario) visjes. Nog even geduld, ik hoop dat de winkel in de buurt ze snel weer heeft.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
De "kleintjes" zijn nu bijna een jaar. Ik heb er uiteindelijk 10 overgehouden, gelukkig nog een handelbaar aantal anders had ik er een aantal moeten verkopen en dat had ik volgens mij niet over m'n hart verkregen.quote:Op donderdag 16 maart 2006 17:17 schreef MAXTIJN het volgende:
@Knurft-Zork3 die van jou zijn veel mooier!! : hoe oud zijn ze nu??
Waar maken jullie de foto's mee?
Pfff...foto's zoals die laatste kreeg ik echt niet uit mijn Z1. Maar heb hem nu ook verkocht omdat ik een wat handzamer toestelletje wilde.quote:Op donderdag 16 maart 2006 20:02 schreef Knurft-Zork3 het volgende:
[..]
De "kleintjes" zijn nu bijna een jaar. Ik heb er uiteindelijk 10 overgehouden, gelukkig nog een handelbaar aantal anders had ik er een aantal moeten verkopen en dat had ik volgens mij niet over m'n hart verkregen.![]()
Ze zitten nu in een 2 meter bak, kan eigenlijk net qua aantal hoewel ze in principe natuurlijk meer ruimte nodig hebben. Ik krijg meestal uiteindelijk toch niet van die enorme "pannekoeken" omdat ik ze niet vaak genoeg per dag kan voeren maar ik vind ze wel mooi zo.
De foto's zijn gemaakt met een Minolta Dimage Z1, de laatste foto van het koppeltje is met flits gemaakt, daardoor lijkt de achtergrond helemaal zwart. (is nog een beetje zwarter gemaakt met photoshop, de vissen zijn uiteraard niet bewerkt... )
* mrkanarie wil foto's zien van die BBB'squote:Op donderdag 23 maart 2006 18:43 schreef MadGuy het volgende:
Eindelijk - ongeveer 200 dagen na het opstarten van mijn bakje maar liefst - heb ik de vissen die ik wilde hebben in mijn bakje.
Vandaag heb ik eindelijk BBBtjes kunnen scoren, bij Romberg in Delft. In Rotterdam waren ze gewoon nog steeds niet verkrijgbaar. Helaas wilde de winkelier ze alleen per paar verkopen, daar hij met een overschat aan mannetjes zat. Ik wilde liever een mannetje en enkele vrouwtjes. Maar goed, het zij zo.
Ze zwemmen nu al vrolijk - laten we het hopen - rond in mijn bakje na ze een tijdje overgewend te hebben. Het vrouwtje laat zich wat meer zien dan het mannetje. De laatste van de twee is ook ietwat rustiger van aard, tot nu toe. Heel bedachtzaam zwemt hij rond, terwijl het vrouwtje geloof ik het liefst zo snel mogelijk weer uit de bak wilt.
De vuurgarnaaltjes lijken weinig onder de indruk te zijn van de nieuwe bewoners. Ook de kleintjes zie ik nog veelvuldig. Ze hebben het nog veels te druk met een stukje komkommer en een stuk vel van een vervelde garnaal, denk ik.
Woei, ik ben blij!
Overigens, wie de Discuskleintjes van MAXTIJN en Knurft-Zork3 ook zo schattig vond, zou eens naar Artis moeten gaan. In het Discus aquarium van Artis zwemt namelijk ook een paar rond met kleintjes.
Jemig, die heb ik gemist, denk ik.quote:Op donderdag 23 maart 2006 19:24 schreef MAXTIJN het volgende:
Koffervis:
[afbeelding]
Zwemmen in een heel groot zeewateraqua, die nieuwste bakken, 3 jaar oud ofzo.
Ik zag ze laatst ook bij de rifwachter in hilversum, maar dan van 3 cm ipv 30 cm
En wat is dat een achterlijk dure winkel zegquote:Op zaterdag 25 maart 2006 11:45 schreef KonnieKipke het volgende:
toen ik nog een aquarium had kwam ik vaak hier http://www.heevis.nl/
Dat is nu al 13 jaar geleden, maar het was een leuke hobby.
Ik heb geprobeerd foto's te maken, maar net als ik mijn fototoestel klaar heb zijn ze al weer verder gezwommen.quote:Op zaterdag 25 maart 2006 11:33 schreef MAXTIJN het volgende:
He MadGuy,
Hoe is het inmiddels met je BBB's? Zijn ze al een beetje gewend?
Enne.... al een foto kunnen maken?
Dat is waar, natuurlijk. Hopelijk zitten ze er niet te lang zo in.quote:Op zondag 26 maart 2006 18:57 schreef zoeperzazke het volgende:
Nee, de vissen en inhoud hebben we zelf geregeld. Maar ik had dus eerst zelf wat visjes gekocht, maar toen ging de broer van mijn vriend voor driekwart jaar naar Bolivia. Hij had echter ook een aquarium en toen zijn zijn visjes er bij ons bij gegaan. Vandaar dat we er ook in 1 klap teveel hadden, maarja.. de leukste vissen vind ik onze eigen visjes, maar de vissen die nog teruggaan naar de broer van mn vriend kan ik natuurlijk moeilijk allemaal wegdoen...
die corydoras soort is een aneus zo te zien...quote:Op zondag 26 maart 2006 18:32 schreef MadGuy het volgende:
Dat stofzuigertje is in ieder geval een corydoras-soort.
Je hebt trouwens een apart vissenbestand zeg, maar dat komt zeker omdat je de bak hebt overgenomen?
jup, jup, en die dalmatiërvisjes zijn overigens Black Molly's.quote:Op maandag 27 maart 2006 18:37 schreef gtsmrt het volgende:
[..]
die corydoras soort is een aneus zo te zien...
en die maanvis en die goerami kunnen echt niet in die bak!
ik kan niet goed zien wat het is, maar als het om plenaria gaat: blauwe spatquote:Op dinsdag 28 maart 2006 15:36 schreef Aneurism het volgende:
Weet iemand hier hoe je dit:
http://www.seamonsters.noaa.gov/creatureDetail.aspx?creatureID=62
http://homepage.ntlworld.com/alan.cann/articles/nemerteans.html
Doodmaakt zonder je vissen en andere dieren dood te maken?
[afbeelding]
ik kan me vergissen, maar volgens mij is ie al aan het vergroeien. die knik in de rugvin hoort daar toch helemaal niet?quote:Op maandag 27 maart 2006 20:48 schreef zoeperzazke het volgende:
Hoe vergroeit hij dan? En is er dan nog een andere leuke grote vis die wel in het aquarium kan? Ik wil niet dat mn visjes het slecht hebben, maar ik kan Moony ook niet missen...
Wat is Blauwe spat.quote:Op dinsdag 28 maart 2006 16:15 schreef Byte_Me het volgende:
[..]
ik kan niet goed zien wat het is, maar als het om plenaria gaat: blauwe spat
Volgens mij issie inderdaad al vergroeid... mijn manen hebben geen rare knikken. 50CM hoogte is echt minimaal!quote:Op dinsdag 28 maart 2006 16:18 schreef Byte_Me het volgende:
[..]
ik kan me vergissen, maar volgens mij is ie al aan het vergroeien. die knik in de rugvin hoort daar toch helemaal niet?
zo ziet een gezonde maanvis eruit:
[afbeelding]
Ben bang dat deze mijn gifkikkervisjes zouden opeten... :|quote:Op dinsdag 28 maart 2006 17:17 schreef Byte_Me het volgende:
blauwe spat is een vis (goerami) die ze eet, maar niet zo geschikt voor een paludarium (denk ik).
http://nl.wikipedia.org/wiki/Blauwe_spat
grote kans jaquote:Op dinsdag 28 maart 2006 17:34 schreef Aneurism het volgende:
[..]
Ben bang dat deze mijn gifkikkervisjes zouden opeten... :|
volgens mij eten alle goerami soorten planaria (of hoe het ook heet)?quote:Op dinsdag 28 maart 2006 17:34 schreef Aneurism het volgende:
[..]
ehh ja ik voerde ze tot vandaag eigenlijk alleen jonge garnaaltjes (die vangen ze zelf) en 1 keer per week maalde ik vlokvoer heel fijn en dat laat ik dan zinken, maar ik weet niet of ze dat ook echt eten.quote:Op dinsdag 28 maart 2006 19:46 schreef MadGuy het volgende:
bla bla bla
gifkikkervisjes? Stoer.quote:Op dinsdag 28 maart 2006 17:34 schreef Aneurism het volgende:
[..]
Bedankt voor je antwoord. Ik heb ook zat levende garnaaltjes, maar ik heb tot nu toe maar één keer gezien dat het vrouwtje er eentje te pakken had.quote:Op woensdag 29 maart 2006 19:18 schreef gtsmrt het volgende:
[..]
ehh ja ik voerde ze tot vandaag eigenlijk alleen jonge garnaaltjes (die vangen ze zelf) en 1 keer per week maalde ik vlokvoer heel fijn en dat laat ik dan zinken, maar ik weet niet of ze dat ook echt eten.
maar ik heb toevallig vandaag weer eens diepvries rooie muggenlarven gehaald. Ik wilde eigenlijk iets van levend voer kopen maar dat was helaas niet op voorraad.
dus toen heb ik vanmiddag een stukje van zo;n blokje rooie muggenlarven afgehakt (letterlijk) en dat ontdooit en een stuk of 10 larfjes in het bakje gegooid. ze waren in het begin niet zo enhousiast maar ze hebben al wel wat gegeten (ze kunnen ook niet veel op aangezien ze zo klein zijn
ikzelf heb het niet zo op levende artemia, de helft krijgen je vissen niet te pakken en dan gaan ze in je bodem liggen rotten. levende muggenlarven zijn wel goed dus. en watervlooien heb ik nog nooit geprobeert...
Lijkt mij ook.quote:Op woensdag 29 maart 2006 22:35 schreef Byte_Me het volgende:
koop toch een aquarium. tweedehands als je niet veel geld hebt.
bij mij vind hij anders genoeg.quote:Op woensdag 29 maart 2006 21:59 schreef Operc het volgende:
(en heb je een foto van een sluierstaartgoudvis? google vindt er geen)
Yep, laatst mijn eerste aan land mogen verwelkomen: ze zijn iig zo groot:quote:
volgens mij welquote:Op woensdag 29 maart 2006 19:52 schreef MadGuy het volgende:
[..]
Kun je levende muggenlarven eigenlijk heel het jaar kopen?
Het zal wel aan mijn sick brain liggen, maar vind het toch een bijzondere naamquote:Op woensdag 29 maart 2006 22:41 schreef mrkanarie het volgende:
mijn pimelodus pictus
niet dat ze daar op kunnen jagen, want die worpjes gaan ook gewoon een beetje op de bodem liggen spartelen...quote:Op woensdag 29 maart 2006 22:56 schreef MadGuy het volgende:
[..]
Ik zal eens gaan kijken. Ik vind het namelijk wel tof om de visjes te zien jagen.
ja ik vind het ook een aparte naam, maarja.quote:Op donderdag 30 maart 2006 13:09 schreef zoeperzazke het volgende:
[..]
Het zal wel aan mijn sick brain liggen, maar vind het toch een bijzondere naam
Iemand nog interesse in mn maanvis en/of mn twee pearlgourami's?
Hm ja. Kleine artemia uit zo'n schaaltje gekweekt is misschien ook wat...quote:Op donderdag 30 maart 2006 17:51 schreef gtsmrt het volgende:
[..]
niet dat ze daar op kunnen jagen, want die worpjes gaan ook gewoon een beetje op de bodem liggen spartelen...![]()
geen ervaring meequote:Op donderdag 30 maart 2006 18:47 schreef MadGuy het volgende:
[..]
Hm ja. Kleine artemia uit zo'n schaaltje gekweekt is misschien ook wat...
Reptielen zaak kan ook, of via internet: Ziequote:Op donderdag 30 maart 2006 22:27 schreef mrkanarie het volgende:
Maare... weet iemand waar ik nog mooi kienhout kan kopen? De lokale visboer heeft alleen van die ministukjes.
dat hangt ook wel een beetje af van hoe groot je grote vissen zijn. ik heb er nooit preobelemen mee gehad, bij mij is de grootste vis een centimeter of 8: cacatuoides. verder eten de fantoomzalmen er goed van en in het verleden ook kardinalen, klilivissem en dwerggoeramies.quote:Op vrijdag 31 maart 2006 14:56 schreef MAXTIJN het volgende:
Die ziet er goed uit!!!
Mooie kleuren zeg!
Nog over het levende voer, hier zijn watervlooien, witte mug, atemia (groot) en tubifex elke week leverbaar, dat lijkt me beter dan pas uitgekomen artemia.
Ik kweek veel artemia's voor de jonge vissen, de grotere vissen vinden dit te klein voer.
en tubifex is een grote afrader. vaak sterk verontreinigd.quote:Op vrijdag 31 maart 2006 15:14 schreef MadGuy het volgende:
Ik moet eerlijk zeggen dat ik hem gefotografeerd heb toen hij indruk probeerde te maken op het vrouwtje.
Deze visjes worden maar drie centimeter groot, vergis je niet. Pas uitgekomen artemia is groot genoeg voor ze, denk ik zo. Het zal ook wel een experiment zijn, maar de volwassen artemia is zeker te groot voor ze. Morgen krijg ik wellicht een beetje tubifex, gaan we eens kijken hoe ze dát gaan vinden.
Ik vind hem erg mooi zeg! Hoe groot moet een aquarium zijn voor deze vis?quote:Op vrijdag 31 maart 2006 15:14 schreef MadGuy het volgende:
Deze visjes worden maar drie centimeter groot, vergis je niet. Pas uitgekomen artemia is groot genoeg voor ze, denk ik zo. Het zal ook wel een experiment zijn, maar de volwassen artemia is zeker te groot voor ze. Morgen krijg ik wellicht een beetje tubifex, gaan we eens kijken hoe ze dát gaan vinden.
Daar zijn de meningen over verdeeld. Ik ken mensen die het bij voorbaat niet geven en ik ken mensen die het al jaaaaaaren geven zonder problemen ervan te ondervinden.quote:Op zaterdag 1 april 2006 03:12 schreef Byte_Me het volgende:
[..]
en tubifex is een grote afrader. vaak sterk verontreinigd.
mooie bak.quote:Op maandag 3 april 2006 16:39 schreef Ebayzo.nl het volgende:
Klein picje van mijn bak. Heb op het moment niet echt een camera tot mijn beschikking dus even een snel snapshot met de camera van een vriend.
[afbeelding]
Inderdaad Valisneria Gigantea, en ja, hij doet het erg goed! Een partij uitlopers door de bak heenquote:Op maandag 3 april 2006 16:57 schreef mrkanarie het volgende:
[..]
mooie bak.vooral dat stuk hout is erg mooi en je valisneria gigantea ( ? ) doet het volgens mij ook wel goed ofniet?
Alstu.quote:Op maandag 3 april 2006 17:09 schreef Ebayzo.nl het volgende:
[..]
Inderdaad Valisneria Gigantea, en ja, hij doet het erg goed! Een partij uitlopers door de bak heenGister wel een hele hoop oppervlakte bladeren van de Valisneria gesnoeid. Met het hout ben ik inderdaad ook erg blij! Enige verandering die ik nog ga aanbrengen in de bak (wel pas in de zomer) is het vervangen van de zand/grind bodem in een 100% zand bodem.
Thanks voor het compliment trouwens![]()
Gewoon bij de dierenwinkel ('t Guppy in Ede)quote:Op maandag 3 april 2006 17:15 schreef mrkanarie het volgende:
[..]
Alstu.Waar heb je dat stuk hout vandaan dan?
is idd wat warmet van kleur door over turf te filteren.quote:Op dinsdag 4 april 2006 19:23 schreef Ebayzo.nl het volgende:
Zo vind ik het weer wat mooier
Direct na waterverversing
[afbeelding]
Turf heeft na een dagje zijn werk weer gedaan
[afbeelding]
Maar het is echt puur persoonlijk denk ik!
tuurlijk joh, tis droogvoer. koel, donker en droog bewaren. heb net ff de verpakkingen gecheckt, het is goed tot 2008. persoonlijk geloof ik niet dat iets dat zolang goed is ooit bederft, maar goed, langer doe ik er toch niet mee.quote:Op dinsdag 4 april 2006 21:44 schreef MadGuy het volgende:
Hm ja, het is wel iets warmer, Ebayzo.nl...
@ Byte_Me: leuke tip inderdaad, maar blijft dat wel lang goed dan?
En ik kan mijn mannetje BBB/Dario dario al een tijdje niet spotten.
Lijkt me een erg nare operatie.quote:Op dinsdag 4 april 2006 21:46 schreef Klonk het volgende:
ik heb binnenkort een leuke verhuizing, de plek waar mijn bak nu staat word helemaal heringericht, dus moet ie van plaats veranderen (van een muurtje naar een juwel kast) ik verheug me er nu al op
haal een cementkuip bij de bouwmarkt, water overhevelen in cementkuip, vissen vangen en in cementkuip. aquarium leeg laten lopen, verplaatsten, vullen met zoveel mogelijk quarium water en de rest kraanwater, vissen uit cementkuip in aquarium, water uit cementkuip in aquarium. klaar.quote:Op dinsdag 4 april 2006 21:54 schreef walnuts het volgende:
[..]
Lijkt me een erg nare operatie.![]()
Weet je al hoe je het gaat aanpakken?
Paar cm water erin houden en dan verplaatsen?
Gebruik je ook speciale verlichting? Ik gebruik fresh water van Arcadia en vind mijn planten iets mooier geworden, hoewel niet alle.. Sommige lijken het niet te kunnen houden.quote:Op dinsdag 4 april 2006 19:23 schreef Ebayzo.nl het volgende:
Zo vind ik het weer wat mooier
Direct na waterverversing
[afbeelding]
Turf heeft na een dagje zijn werk weer gedaan
[afbeelding]
Maar het is echt puur persoonlijk denk ik!
Ik heb een Philips 840 (zo uit mijn hoofd) en een JBL Tropic color. Ook maak ik gebruik van een CO2 installatie. Nadat ik die heb geinstalleerd is alles het echt perfect gaan doen! Voor de CO2 had ik echt constant problemen met bruine bladeren, gaten in bladeren en slechte groei! Nu moet blijf ik juist bij snoeienquote:Op woensdag 5 april 2006 23:19 schreef Aneurism het volgende:
[..]
Gebruik je ook speciale verlichting? Ik gebruik fresh water van Arcadia en vind mijn planten iets mooier geworden, hoewel niet alle.. Sommige lijken het niet te kunnen houden.
Lijkt me vrij sterk eerlijk gezegd. Als ik zie wat in in totaal al aan mijn tropische 180liter bakje heb uitgegevenquote:Op woensdag 5 april 2006 22:25 schreef KonnieKipke het volgende:
ik zou nog wel een mooi zee-aquarium willen van 1500-2000L, zou zoiets voor 1000 euro te realiseren zijn?
Moet eerlijk zeggen dat ik het vergeten ben. Het is een wat groter soort...quote:Op donderdag 6 april 2006 10:50 schreef MadGuy het volgende:
Thanks. Ik vind ze ook heel bijzonder. Ook qua gedrag en hoe ze paren.
Ja, een klein groepje van zeven cory's doet het altijd wat leuker. Wat voor soort had je ook alweer?
Corydoras aeneus of corydoras paleatus zijn wel populaire soorten die je tegenkomt, mss een van deze twee?quote:Op donderdag 6 april 2006 12:24 schreef Ebayzo.nl het volgende:
[..]
Moet eerlijk zeggen dat ik het vergeten ben. Het is een wat groter soort...
onmogelijk, misschien als je alles zelf maakt (dus ook de pompen enzo)quote:Op woensdag 5 april 2006 22:25 schreef KonnieKipke het volgende:
ik zou nog wel een mooi zee-aquarium willen van 1500-2000L, zou zoiets voor 1000 euro te realiseren zijn?
Nee die zijn het beide niet...zodra ik weer een fatsoenlijke digicam heb zal ik mijn bewoners er eens goed opzetten.quote:Op donderdag 6 april 2006 12:40 schreef mrkanarie het volgende:
[..]
Corydoras aeneus of corydoras paleatus zijn wel populaire soorten die je tegenkomt, mss een van deze twee?
Ik heb ook vuurgarnaaltjes, een stuk of veertig. Ik begon er met 10 een paar maandjes geleden.quote:Op donderdag 6 april 2006 18:21 schreef drdolittle het volgende:
Wie heeft er allemaal garnalen in z'n aquarium zitten??
Sinds zondag heb ik er 15 vuurgarnaaltjes in van zo'n 1-1,5 cm samen met 4 ottocinclus.
Binnenkort gooi ik er een schooltje kleine visjes bij, ik zat te denken aan sherrybarbeeltjes of kegelvlekjes.
quote:
quote:
ze zitten net als bij madguy in een bakje met BBBtjes. sinds ik BBB's heb, heb ik geen eitjes meer gezien. maar dat hoeft niet door die BBB's te komen het komt namelijk wel vaker voor dat er een tijd geen zwangere garnalen rondlopenquote:Op donderdag 6 april 2006 19:20 schreef drdolittle het volgende:
Heb je ze in een speciaal garnalen bakje of ook samen met vissen...
bij mij zijn de vrouwtjes veel roder gekleurd dan de mannetjes.. ik zie 1 vrouwtje met een gele vlek achter de kop..(dat zou wat met de eiproductie te maken hebben, als ik me goed voor heb laten lichten).
wat voer jij de garnaaltjes zoal??
Ik heb er wel een vrij sterke buitenfilter op aangesloten,
ben wel bang dat als mijn garnaaltjes gaan jongen dat ze in het filter verdwijnen.
Blijft een geweldige bakquote:Op vrijdag 7 april 2006 23:35 schreef MAXTIJN het volgende:
Gisteren even wat betere foto's gemaakt.
De slang is inmiddels netter en het hout heb ik aangepast, zodat het rechterop staat, en de linkerkant, is nu een zandbodempje.
Nu hebben we een mooi strandje van 60x25 cm voor het hout, de voerplek.
Ook de Sterbai's vinden het heerlijk op het strand.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Alle vissen zwemmen heerlijk rond nu weer met het kweekkoppel!
De jonge discussen doen het ook prima, groeien lekker snel, later hier meer (foto) over.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |