abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_36706023
quote:
Op woensdag 5 april 2006 22:25 schreef KonnieKipke het volgende:
ik zou nog wel een mooi zee-aquarium willen van 1500-2000L, zou zoiets voor 1000 euro te realiseren zijn?
onmogelijk, misschien als je alles zelf maakt (dus ook de pompen enzo)

maar dan heb je natuurlijk nog geen vissen
koffie?
Nee, een Citroën!
pi_36707215
quote:
Op donderdag 6 april 2006 12:40 schreef mrkanarie het volgende:

[..]

Corydoras aeneus of corydoras paleatus zijn wel populaire soorten die je tegenkomt, mss een van deze twee?
Nee die zijn het beide niet...zodra ik weer een fatsoenlijke digicam heb zal ik mijn bewoners er eens goed opzetten.
pi_36710213
Ik wil ook een mooie zeebak van 2000 liter,voor 1000 euro (wie niet??), maar dat kan je echt vergeten.

Wij hebben ook corydorassen, Het zijn echt leuke beestjes, ze lijken zo vrolijk.
Het is de corydoras sterbai, deze wordt iets groter dan de meeste corries.
Ze zwemmen in een groepje van 9, maar meestal zie ik er maar 8, er is er eenrje die vaak solo gaat zwemmen.
pi_36715096
Wie heeft er allemaal garnalen in z'n aquarium zitten??

Sinds zondag heb ik er 15 vuurgarnaaltjes in van zo'n 1-1,5 cm samen met 4 ottocinclus.

Binnenkort gooi ik er een schooltje kleine visjes bij, ik zat te denken aan sherrybarbeeltjes of kegelvlekjes.
Internetverslaafd??? Nee hoor 't is gewoon een lifestyle
  donderdag 6 april 2006 @ 18:40:45 #255
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_36715771
Volgende week ga ik waarschijnlijk White Pearl garnalen halen
Vi är Borg. Motstånd är meningslöst. Ni kommer att bli assimilerade!!
pi_36716005
ik heb ook eeen hele hoop vuurgarnaaltjes (ben een paar maanden geleden begonnen met 5)
koffie?
Nee, een Citroën!
pi_36717038
Heb je ze in een speciaal garnalen bakje of ook samen met vissen...

bij mij zijn de vrouwtjes veel roder gekleurd dan de mannetjes.. ik zie 1 vrouwtje met een gele vlek achter de kop..(dat zou wat met de eiproductie te maken hebben, als ik me goed voor heb laten lichten).

wat voer jij de garnaaltjes zoal??

Ik heb er wel een vrij sterke buitenfilter op aangesloten,
ben wel bang dat als mijn garnaaltjes gaan jongen dat ze in het filter verdwijnen.
  donderdag 6 april 2006 @ 20:25:17 #258
69950 MadGuy
Fever Ray
pi_36719176
quote:
Op donderdag 6 april 2006 18:21 schreef drdolittle het volgende:
Wie heeft er allemaal garnalen in z'n aquarium zitten??

Sinds zondag heb ik er 15 vuurgarnaaltjes in van zo'n 1-1,5 cm samen met 4 ottocinclus.

Binnenkort gooi ik er een schooltje kleine visjes bij, ik zat te denken aan sherrybarbeeltjes of kegelvlekjes.
Ik heb ook vuurgarnaaltjes, een stuk of veertig. Ik begon er met 10 een paar maandjes geleden.

Nu zijn ze wel wat minder te zien, vanwege mijn roofzuchtige Dario dario, maar ze zijn er nog steeds hoor.

Ik gaf ze vaak een stuk komkommer of gewoon van die algentabletjes. Die vlek heeft inderdaad met vruchtbaarheid te maken. Overigens verdwijnen jongen vaker in filters. Niet omdat ze erin worden gezogen, maar omdat ze het filtermolm enorm lekker vinden, of in ieder geval een gedeelte daavan. Gewoon regelmatig de filter checken.
pi_36720478
Komkommer en algentbaltten voor harnasmeervallen heb ik al gevoerd. daar kwamen de garnalen wel op af. Mijn ottocinclus kwamen ook op de komkommer af..

Mijn grootste vrouwtje is ongeveer 2 cm. en de kleinste ongeveer 1 cm.. Ben benieuwd hoeveel ze nog zullen groeien.....

Morgen ga ik proberen om ze tomaat te voeren. worteltjes schijnen ze ook graag te lusten heb ik van mijn verkoper gehoord.
  donderdag 6 april 2006 @ 21:35:56 #260
69950 MadGuy
Fever Ray
pi_36721764
Ze worden ongeveer 3 cm. En inderdaad, beide groentes vinden ze erg lekker.
pi_36730867
Kan naast komkommer ook courgette de bak in ? Heb namelijk nog een stuk liggen en vaak geen komkommer in huis maar wel courgette.........
Realiteit is een illusie die ontstaat bij een gebrek aan alcohol
pi_36740596
Ik zit te denken om ook klein blijvende labyrinthvissen in de bak te doen..
Colisa lalia is me iets te agressief( de man dan). heeft er iemand dwerggoerami's. honinggourami's of knorgoerami's bij zijn garnaaljes in??
  vrijdag 7 april 2006 @ 15:45:08 #263
69950 MadGuy
Fever Ray
pi_36740929
Ik denk dat die de garnaaltjes wel lekker vinden.

@ RoaRRR: ik zou het niet weten, wat betreft courgette...
  vrijdag 7 april 2006 @ 17:19:05 #264
53851 BoNi
Politiek correct en tolerant
pi_36744049
quote:
Wat een dikke cory!

Ik heb 10 japonica's in mijn bak.
Ze zijn leuk, wel jammer dat ze één van mijn planten compleet kaal gevreten hebben...!
"Hier ligt mijn hart, mijn vreugde, mijn verdriet......"
Schitterend!
  vrijdag 7 april 2006 @ 18:26:11 #265
69950 MadGuy
Fever Ray
pi_36746066
Ik wist niet dat Japonica's dat deden?
pi_36754565
Gisteren even wat betere foto's gemaakt.
De slang is inmiddels netter en het hout heb ik aangepast, zodat het rechterop staat, en de linkerkant, is nu een zandbodempje.
Nu hebben we een mooi strandje van 60x25 cm voor het hout, de voerplek.
Ook de Sterbai's vinden het heerlijk op het strand.

Alle vissen zwemmen heerlijk rond nu weer met het kweekkoppel!
De jonge discussen doen het ook prima, groeien lekker snel, later hier meer (foto) over.
  vrijdag 7 april 2006 @ 23:37:32 #267
53851 BoNi
Politiek correct en tolerant
pi_36754614
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 18:26 schreef MadGuy het volgende:
Ik wist niet dat Japonica's dat deden?
En hoe! Binnen enkele minuten hebben ze een blad helemaal kaal!
"Hier ligt mijn hart, mijn vreugde, mijn verdriet......"
Schitterend!
pi_36755564
quote:
Op donderdag 6 april 2006 19:20 schreef drdolittle het volgende:
Heb je ze in een speciaal garnalen bakje of ook samen met vissen...

bij mij zijn de vrouwtjes veel roder gekleurd dan de mannetjes.. ik zie 1 vrouwtje met een gele vlek achter de kop..(dat zou wat met de eiproductie te maken hebben, als ik me goed voor heb laten lichten).

wat voer jij de garnaaltjes zoal??

Ik heb er wel een vrij sterke buitenfilter op aangesloten,
ben wel bang dat als mijn garnaaltjes gaan jongen dat ze in het filter verdwijnen.
ze zitten net als bij madguy in een bakje met BBBtjes. sinds ik BBB's heb, heb ik geen eitjes meer gezien. maar dat hoeft niet door die BBB's te komen het komt namelijk wel vaker voor dat er een tijd geen zwangere garnalen rondlopen
koffie?
Nee, een Citroën!
  zaterdag 8 april 2006 @ 22:25:20 #269
69950 MadGuy
Fever Ray
pi_36778251
Zijn de garnalen bij jou ook zo schrikkerig geworden?
pi_36790350
ja haha als er een bbb langs zwemt zie je all die garnalen wegspringen
koffie?
Nee, een Citroën!
pi_36792568
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 23:35 schreef MAXTIJN het volgende:
Gisteren even wat betere foto's gemaakt.
De slang is inmiddels netter en het hout heb ik aangepast, zodat het rechterop staat, en de linkerkant, is nu een zandbodempje.
Nu hebben we een mooi strandje van 60x25 cm voor het hout, de voerplek.
Ook de Sterbai's vinden het heerlijk op het strand.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Alle vissen zwemmen heerlijk rond nu weer met het kweekkoppel!
De jonge discussen doen het ook prima, groeien lekker snel, later hier meer (foto) over.
Blijft een geweldige bak Wat een mooie discussen ook
pi_36794042
Hoe is iedereen aan zijn/haar aquarium gekomen??

Ik heb mijn bakje 70x30x30 zo'n 18 jaar geleden met een schoolvriendje in elkaar gelijmd.
Nu na 7 jaar niks meer met aquariums gedaan te hebben heb ik de hobby enkele weken geleden weer opgepakt.

Ik wil ook een grotere bak erbij nemen, maar splinternieuwe aquaria zijn erg duur in aanschaf.. helemaal als je alles, verwarming, pompen, verlichting, achter/zijwanden en de inrichting + de dieren etc allemaal nieuw moet kopen.

Zijn er hier mensen die zelf hun aquarium+ meubel gemaakt hebben of 2e hands hebben gekocht??

Ik zie op internet wel veel 2e hands bakken staan maar zie zijn meest kleiner dan 1 meter of helemaal aan de andere kant van nederland te koop..

Vissen houden is een fantastische hobby, maar als hollander wil ik wel op de centjes blijven letten..

[ Bericht 0% gewijzigd door drdolittle op 09-04-2006 17:23:07 ]
pi_36797133
Edit: ~Dubbelpost~
pi_36797421
Thanks ebayzo.nl, ik doe mijn best.
Om de foto's te maken deze keer extra verlichting erboven gehangen.

De discusbak heb ik 2dehands gekocht, was toen 2 jaar oud.en zelf een muurtje(in 'm' vorm) als meubel gemaakt.
De malawi bak van MP hebben we nieuw gekocht.Was wel een aanbieding,
dat is bij complete sets met pomp etc. vaak interessant.

Op marktplaats etc staan wel vaak leuke aanbiedingen, maar let op, er staat ook veel oude troep.
  maandag 10 april 2006 @ 15:09:48 #275
69950 MadGuy
Fever Ray
pi_36823369
Hier nog wat foto's van mijn Dario dario:

De Dario-man in normaal outfit.

De Dario-man die indruk probeert te maken op het vrouwtje.

Het is op de foto's niet zo duidelijk te zien, maar het is echt apart om te zien hoe zijn kleur plotsklaps verandert als hij indruk probeert te maken op het vrouwtje.
pi_36828359
Ik heb zojuist een schooltje van 20 dwergrasbora's losgelaten in mijn onderwaterwereldje!
  maandag 10 april 2006 @ 18:56:30 #277
69950 MadGuy
Fever Ray
pi_36830952
Dat is een gaaf visje als je er een dergelijke grote school van hebt!
pi_36833359
Hier 2 foto's van mijn kleine bakje..

Hij staat pas 4 weken te draaien en de foto's hebben wel wat last van spiegelingen.

De visjes zijn de dwergrasbora's het is geweldig om ze als schooltje van achter de planten en onder het hout zien rond te zwemmen.
pi_36834067
Oe...heel natuurlijk zeg. Vooral de linkerhoek bind ik erg mooi!
pi_36905670
hmm... heb mijn kweekpaartje kersenbuikcichliden zolang even in mijn gezelsschapsbak gedaan wegens verbouwing aan de bak waar ze normaal in zitten.

Mannetje heeft meteen de hele bak al verbouwd; een berg grind gemaakt voor een rotsformatie om zijn vrouwtje (overigens zijn moeder) te versieren en iedereen die binnen een straal van 20 cm rond het 'nest' komt wordt bruut weggejaagd. Daarbuiten is het mannetje redelijk solitair. Hoop ze dr morgen weer uit te kunnen vangen, moet natuurlijk niet dat ze in mijn nu al te volle bak gaan lopen jongen.
pi_36933925
Wat voeren jullie je vissen zoal??

Ik voor momenteel alleen nog maar:
Dupla Rin; granulaatvoer voor de rasbora's
en Sera algtabletten voor mijn algeneters en garnaaltjes
Ook geef ik ze nog tomaat, komkommer en wortel als groenvoer..

Wie geeft ze diepvriesvoer of zelfgevangen Cyclops en muggelarven??
pi_36934834
Ik ben nog aan het experimenteren met voedsel voor mijn visjes. Droogvoer moeten ze niet en zodra het diepvriesvoer niet meer 'beweegt' is het ook niet meer interessant.

Ik voer wel diepvriesvoer, uit zo'n assorti-pack. Daarnaast één keer per week tubifex (ben ik niet zo gek op) en ik heb van de week artemia geprobeerd. Daarnaast zitten in mijn bakje cherry-garnaaltjes. De baby-garnaaltjes zijn ook een smakelijk maaltje voor mijn visjes.
pi_36934987
Die dario's van jou..
geeft dat geen problemen samen met garnaaltjes in de bak??

Hoe groot worden die.. ik moet ook nog een bijvisje in de bak hebben..
ik zelf te denken aan een koppeltje knorgoeramies-honinggoeramies of een klein baarsje als de Dario..
pi_36935601
Hm ja en nee. Sinds ik de Dario's heb zitten de garnalen goed verstopt. Ze laten zich wel zien, maar veel minder dan toen ik ze nog niet had. Ik heb al twee keer gezien dat ze een babygarnaaltje hebben verschalkt. Een grotere kunnen ze niet aan, die laten ze met rust.

De dario dario wordt slechts drie centimeter groot, het vrouwtje zelfs iets kleiner. Het zijn wel arrogante visjes en het mannetje duldt geen andere mannetjes in zijn territorium.
pi_36937952
ik heb voor het eerst sinds ik mijn Dario's heb weer vuurtjes met eitjes gezien
koffie?
Nee, een Citroën!
pi_36938363
Hoe lang duurde dat nu?

En komen de garnalen bij jou weer een beetje tevoorschijn?
pi_36941097
ze hebben zich niet echt verstopt ofzo, maar ze zijn wel schikkerig.

het heeft ongeveer een maand geduurd volgens mij?

edit: ik heb ze sinds 4 maart dus..
koffie?
Nee, een Citroën!
pi_36946821
Ik heb een uur voor de bak gezeten om te kijken of ik het goed zag.
een van de vuurgarnaaltjes zat flink tussen het sterkruid verscholen...

Er loopt, sinds vandaag, een vuurgarnaaltje rond met eitjes
  vrijdag 14 april 2006 @ 10:52:59 #289
69950 MadGuy
Fever Ray
pi_36946928
Woei, drdolittle!

@ gtsmrt: Bij mij verstoppen ze zich wel. Ze komen bijvoorbeeld niet meer zo massaal af als ik een stukje komkommer in de bak leg. Ik ben benieuwd of ze ooit nog zo massaal verschijnen.
pi_36949606
Het valt me op dat het vrouwtje met eitjes geen gele vruchtbaarheidsvlek meer op haar rug heeft.

Er zwemt nog een ander vrouwtje met een gele vruchtbaarheidsvlek,
hopelijk krijgt zij binnkort ook eitjes.

Kunnen garnalen, net als kippen, ook eitjes leggen die niet bevrucht zijn??
Of hebben ze alleen bevruchte eitjes?

En hoeveel eitjes produceren ze ongeveer per worp??

[ Bericht 8% gewijzigd door drdolittle op 14-04-2006 12:21:29 ]
  vrijdag 14 april 2006 @ 12:54:16 #291
69950 MadGuy
Fever Ray
pi_36950925
Ik weet het niet. Volgens mij zijn ze per definitie bevrucht. Ze draagt ze mee tot ze uitkomen. Opeens zie je dan allemaal mini-garnaaltjes in je bak. Duurt ongeveer drie/vier weken voordat je ze zult zien.

Hoeveel eitjes ze produceren, weet ik niet. Ik denk ongeveer 20-40 ofzo? Het zal wel van de leeftijd afhankelijk zijn...
pi_36951311
dan ga ik over 2-3 weken proberen het garnaaltje met eitjes uit te vangen en apart te zetten
pi_36953372
Ik heb zojuist 3 van mijn 20 Rasbora's een wit stipje op de rug of staartvin ontdekt.

Vanwege de garnaaltjes kan ik geen medicijnen toepassen.

Ik ga de temperatuur tijdelijk noor 30 graden verhogen en hoop maar dat het goed gaat.
pi_36953489
als de eitjes onder de staart hangen bij de vuurtjes, zijn ze bevrucht.

die gele vruchtbaalheids vlek wordt ook wel eivlek genoemt, als je heel goed kijkt zie je dat dat allemaal kleine eitjes zijn, een deel daarvan wordt bevrucht (als er ook mannetjes aanwezig zijn natuurlijk) die bevruchte eitjes gaan onder de staart hangen
koffie?
Nee, een Citroën!
pi_36953541
Ze hangen onder de staart.

Het verschil tussen de beide vrouwtjes is nu duidelijk te zien, nu het zwangere vrouwtje een wit wolkje mee draagt
  vrijdag 14 april 2006 @ 15:12:00 #296
69950 MadGuy
Fever Ray
pi_36955091
Grappig, gtsmrt, dat van die eivlek wist ik helemaal niet. Leuke info!

Je hoeft de kleine vuurtjes overigens niet apart te zetten hoor. De ouders laten ze met rust en ze kunnen zich zeer goed redden. Gezien de beplanting in jouw bak kunnen ze ook voldoende schuilplaatsen vinden om te verstoppen voor vraatzuchtige vissen. Bovendien vinden ze in een goed ingedraaide bak ook voldoende voeding voor hun kleine mondjes.
pi_36957667
Alleen heb ik stip op een aantal vissen ontdekt... hoewel ik maar 3 stipjes heb ontdekt..

ZIjn garnalen ook gevoelig voor stip??
  vrijdag 14 april 2006 @ 16:47:57 #298
69950 MadGuy
Fever Ray
pi_36958200
Dat weet ik eerlijk gezegd ook niet. Wel zijn ze volgens mij gevoelig voor medicijnen die gebruikt worden om ziektes te bestrijden...

Eerst maar kijken hoe de tijdelijke temperatuursverhoging uit gaat pakken. Het is wel naar...
pi_36962778
zeker geen medicijnen in je bak doen als je je garnalen wil houden!!!
koffie?
Nee, een Citroën!
pi_37031326
Vraagje aan jullie kenners:
[Spoedvraagje] Aquariumkast

Wat raarrrrrrr die foute link

[ Bericht 36% gewijzigd door Blues op 17-04-2006 16:22:41 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')