abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_36477710
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 22:35 schreef Byte_Me het volgende:
koop toch een aquarium. tweedehands als je niet veel geld hebt.
Lijkt mij ook.
Met een vissekom doe je jezelf geen plezier.
En nog belangrijker, de vissen al helemaal niet.
pi_36477809
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 21:59 schreef Operc het volgende:
(en heb je een foto van een sluierstaartgoudvis? google vindt er geen)
bij mij vind hij anders genoeg.

klik

En guppen kunnen wel in koud water rond de 17 graden, ze zwemmen zelfs hier in nederland in het koelwater van de hoogovens in IJmuiden in het wild! Maar 22 graden heeft toch te voorkeur.

Was vandaag trouwens bijna mijn pimelodus pictus kwijt. Hij zat gewoon niet op zijn vaste stekkie en kon hem verder ook nergens vinden! Bleek hij in het midden achter een stukje kienhout te zitten.

Ik zoek trouwens nog een mooi groot stuk hout voor een bak van 80*30*40, netzoiets wat eerder in deze reeks is genoemd. Iemand die hier een adresje voor weet?
pi_36478033
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 19:28 schreef mrkanarie het volgende:

[..]

gifkikkervisjes? Stoer.
Yep, laatst mijn eerste aan land mogen verwelkomen: ze zijn iig zo groot:

Cent stuk is onder bakje.

Iig iedereen bedankt voor de reacties, als er nog meer middelen bekend zijn tegen deze wormen... Graag! Voor zowel Paludarium als Aquarium houders kan het veel shit oplossen.
pi_36478198
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 19:52 schreef MadGuy het volgende:

[..]

Kun je levende muggenlarven eigenlijk heel het jaar kopen?
volgens mij wel
koffie?
Nee, een Citroën!
  woensdag 29 maart 2006 @ 22:56:53 #205
69950 MadGuy
Fever Ray
pi_36478398
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 22:51 schreef gtsmrt het volgende:

[..]

volgens mij wel
Ik zal eens gaan kijken. Ik vind het namelijk wel tof om de visjes te zien jagen.
pi_36489937
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 22:41 schreef mrkanarie het volgende:
mijn pimelodus pictus
Het zal wel aan mijn sick brain liggen, maar vind het toch een bijzondere naam

Iemand nog interesse in mn maanvis en/of mn twee pearlgourami's?
I had a signature once. It was awful.
pi_36489958
Ik denk dat je ook wat aquariumfora aan kunt doen, daarvoor. Er zijn zat mensen die geïnteresseerd zijn.
pi_36498741
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 22:56 schreef MadGuy het volgende:

[..]

Ik zal eens gaan kijken. Ik vind het namelijk wel tof om de visjes te zien jagen.
niet dat ze daar op kunnen jagen, want die worpjes gaan ook gewoon een beetje op de bodem liggen spartelen...
koffie?
Nee, een Citroën!
pi_36499035
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 13:09 schreef zoeperzazke het volgende:

[..]

Het zal wel aan mijn sick brain liggen, maar vind het toch een bijzondere naam

Iemand nog interesse in mn maanvis en/of mn twee pearlgourami's?
ja ik vind het ook een aparte naam, maarja.
pi_36500251
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 17:51 schreef gtsmrt het volgende:

[..]

niet dat ze daar op kunnen jagen, want die worpjes gaan ook gewoon een beetje op de bodem liggen spartelen...
Hm ja. Kleine artemia uit zo'n schaaltje gekweekt is misschien ook wat...
pi_36505618
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 18:47 schreef MadGuy het volgende:

[..]

Hm ja. Kleine artemia uit zo'n schaaltje gekweekt is misschien ook wat...
geen ervaring mee

wel eens naar gekeken dus als het iets is ga ik dat misschien ook wel doen
koffie?
Nee, een Citroën!
pi_36506131
Ik heb er ook geen ervaring mee, maar ik zie de visjes vaak achter klein gedierte aan scheuren en opeten. Artemia valt daar ook wel onder lijkt me. Ik kan het allicht proberen. Al is het alleen maar voor de afwisseling...
pi_36507893
Maare... weet iemand waar ik nog mooi kienhout kan kopen? De lokale visboer heeft alleen van die ministukjes.
  vrijdag 31 maart 2006 @ 12:16:03 #214
69950 MadGuy
Fever Ray
pi_36519985
De aquariumspeciaalzaak is toch het beste adres. Of een tuincentrum met een vissenafdeling, zoals Intratuin.
pi_36521678
je hebt sites waar je kienhout kan bestellen maar dan zie je het niet vantevoren, maar ze hebben wel stukken van 40/50 cm
koffie?
Nee, een Citroën!
pi_36521815
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 22:27 schreef mrkanarie het volgende:
Maare... weet iemand waar ik nog mooi kienhout kan kopen? De lokale visboer heeft alleen van die ministukjes.
Reptielen zaak kan ook, of via internet: Zie

http://www.vivaria.nl
http://www.rainforest-frogs.nl/shop/index.php
  vrijdag 31 maart 2006 @ 14:35:36 #217
69950 MadGuy
Fever Ray
pi_36523978
Mijn eerste zo'n beetje gelukte fotovan mijn Badis badis bengalensis/ Dario dario man:

pi_36524634
Die ziet er goed uit!!!
Mooie kleuren zeg!
Nog over het levende voer, hier zijn watervlooien, witte mug, atemia (groot) en tubifex elke week leverbaar, dat lijkt me beter dan pas uitgekomen artemia.
Ik kweek veel artemia's voor de jonge vissen, de grotere vissen vinden dit te klein voer.
  vrijdag 31 maart 2006 @ 15:14:02 #219
69950 MadGuy
Fever Ray
pi_36525070
Ik moet eerlijk zeggen dat ik hem gefotografeerd heb toen hij indruk probeerde te maken op het vrouwtje.

Deze visjes worden maar drie centimeter groot, vergis je niet. Pas uitgekomen artemia is groot genoeg voor ze, denk ik zo. Het zal ook wel een experiment zijn, maar de volwassen artemia is zeker te groot voor ze. Morgen krijg ik wellicht een beetje tubifex, gaan we eens kijken hoe ze dát gaan vinden.
pi_36543158
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 14:56 schreef MAXTIJN het volgende:
Die ziet er goed uit!!!
Mooie kleuren zeg!
Nog over het levende voer, hier zijn watervlooien, witte mug, atemia (groot) en tubifex elke week leverbaar, dat lijkt me beter dan pas uitgekomen artemia.
Ik kweek veel artemia's voor de jonge vissen, de grotere vissen vinden dit te klein voer.
dat hangt ook wel een beetje af van hoe groot je grote vissen zijn. ik heb er nooit preobelemen mee gehad, bij mij is de grootste vis een centimeter of 8: cacatuoides. verder eten de fantoomzalmen er goed van en in het verleden ook kardinalen, klilivissem en dwerggoeramies.
pi_36543164
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 15:14 schreef MadGuy het volgende:
Ik moet eerlijk zeggen dat ik hem gefotografeerd heb toen hij indruk probeerde te maken op het vrouwtje.

Deze visjes worden maar drie centimeter groot, vergis je niet. Pas uitgekomen artemia is groot genoeg voor ze, denk ik zo. Het zal ook wel een experiment zijn, maar de volwassen artemia is zeker te groot voor ze. Morgen krijg ik wellicht een beetje tubifex, gaan we eens kijken hoe ze dát gaan vinden.
en tubifex is een grote afrader. vaak sterk verontreinigd.
pi_36544457
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 15:14 schreef MadGuy het volgende:
Ik vind hem erg mooi zeg! Hoe groot moet een aquarium zijn voor deze vis?

Overigens zijn bij ons altijd watervlooien en muggenlarven te koop, die ik eens in de maand koop ofzo. Vooral Moony en de gourami's vinden dit hartstikke lekker maar ook de rest eet er wel van mee.
I had a signature once. It was awful.
pi_36556871
net belde dr iemand die 90 euro wilde geven voor mijn bak. damn, kan hem gewoon niet wegdoen en heb hem gewoon afgezegd.
  zondag 2 april 2006 @ 12:18:27 #224
69950 MadGuy
Fever Ray
pi_36572914
quote:
Op zaterdag 1 april 2006 03:12 schreef Byte_Me het volgende:

[..]

en tubifex is een grote afrader. vaak sterk verontreinigd.
Daar zijn de meningen over verdeeld. Ik ken mensen die het bij voorbaat niet geven en ik ken mensen die het al jaaaaaaren geven zonder problemen ervan te ondervinden.

Ik heb het gisteren gegeven. Ze vinden het wel lekker, maar laten ook veel over voor de bodem. Dat heb ik dus maar afgeheveld. Ik denk dat ik maar eens artemia ga proberen.

@ zoeperzazke: Het visje wordt hooguit drie centimeter. Ze zijn heel rustig, dus een bakje van 40 cm is al groot genoeg. Heb je er een van 60cm zou je zelfs een grotere harem kunnen houden.

@ mrkanarie: doe hem dan ook niet weg. Je krijgt er spijt van!
pi_36611787
Klein picje van mijn bak. Heb op het moment niet echt een camera tot mijn beschikking dus even een snel snapshot met de camera van een vriend.

Water is wel wat te helder...de turf moet weer even zijn werk gaan doen na waterverversing

[ Bericht 30% gewijzigd door Ebayzo.nl op 03-04-2006 17:10:02 ]
pi_36612428
quote:
Op maandag 3 april 2006 16:39 schreef Ebayzo.nl het volgende:
Klein picje van mijn bak. Heb op het moment niet echt een camera tot mijn beschikking dus even een snel snapshot met de camera van een vriend.

[afbeelding]
mooie bak. vooral dat stuk hout is erg mooi en je valisneria gigantea ( ? ) doet het volgens mij ook wel goed ofniet?
pi_36612862
quote:
Op maandag 3 april 2006 16:57 schreef mrkanarie het volgende:

[..]

mooie bak. vooral dat stuk hout is erg mooi en je valisneria gigantea ( ? ) doet het volgens mij ook wel goed ofniet?
Inderdaad Valisneria Gigantea, en ja, hij doet het erg goed! Een partij uitlopers door de bak heen Gister wel een hele hoop oppervlakte bladeren van de Valisneria gesnoeid. Met het hout ben ik inderdaad ook erg blij! Enige verandering die ik nog ga aanbrengen in de bak (wel pas in de zomer) is het vervangen van de zand/grind bodem in een 100% zand bodem.

Thanks voor het compliment trouwens
pi_36613046
quote:
Op maandag 3 april 2006 17:09 schreef Ebayzo.nl het volgende:

[..]

Inderdaad Valisneria Gigantea, en ja, hij doet het erg goed! Een partij uitlopers door de bak heen Gister wel een hele hoop oppervlakte bladeren van de Valisneria gesnoeid. Met het hout ben ik inderdaad ook erg blij! Enige verandering die ik nog ga aanbrengen in de bak (wel pas in de zomer) is het vervangen van de zand/grind bodem in een 100% zand bodem.

Thanks voor het compliment trouwens
Alstu. Waar heb je dat stuk hout vandaan dan?
pi_36613113
quote:
Op maandag 3 april 2006 17:15 schreef mrkanarie het volgende:

[..]

Alstu. Waar heb je dat stuk hout vandaan dan?
Gewoon bij de dierenwinkel ('t Guppy in Ede)
pi_36643957
zo jouw bak is echt flink vooruit gegaan!!

ik vind dat heldere water wel mooi
koffie?
Nee, een Citroën!
  dinsdag 4 april 2006 @ 18:42:04 #231
69950 MadGuy
Fever Ray
pi_36648252
Ik vind dat heldere ook niet verkeerd hoor, Ebayzo.nl. Was mijn water maar wat helderder.

Morgen ga ik overigens eens kijken of ik aan een artemiaschaal kan komen. Dan kunnen we binnenkort eens zien wat mijn visjes daar nu van vinden.
pi_36649667
Zo vind ik het weer wat mooier

Direct na waterverversing

Turf heeft na een dagje zijn werk weer gedaan

Maar het is echt puur persoonlijk denk ik!
pi_36650133
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 19:23 schreef Ebayzo.nl het volgende:

[afbeelding]

[afbeelding]

is idd wat warmet van kleur door over turf te filteren.
pi_36653843
ik kan niet zeggen dat ik het mooier vind ...

mischien wat natuurlijker
koffie?
Nee, een Citroën!
pi_36654226
zo ik heb zojuist weer een halve kilo voer gemaakt. misschien een leuke tip voor hier.

je koopt in de winter voor een prikkie vijvervoedsel:
- gedroogde insekten
- spiruline korrels
- steurkorrels
- vijverkorrels
Hiervan heb ik 500 gram van elk, dit kost alles bij elkaar ongeveer 20 euro. Dit gooi je in een koffiemolen. lekker laten malen en je hebt een berg droogvoer voor je aquarium. Mijn vissen zijn er dol op, en ze doen het er goed op. Mijn cacatuoides bijvoorbeeld zijn continu aan het broeden.
  dinsdag 4 april 2006 @ 21:44:40 #236
69950 MadGuy
Fever Ray
pi_36655008
Hm ja, het is wel iets warmer, Ebayzo.nl...

@ Byte_Me: leuke tip inderdaad, maar blijft dat wel lang goed dan?

En ik kan mijn mannetje BBB/Dario dario al een tijdje niet spotten.
  dinsdag 4 april 2006 @ 21:46:21 #237
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_36655070
ik heb binnenkort een leuke verhuizing, de plek waar mijn bak nu staat word helemaal heringericht, dus moet ie van plaats veranderen (van een muurtje naar een juwel kast) ik verheug me er nu al op
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_36655263
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 21:44 schreef MadGuy het volgende:
Hm ja, het is wel iets warmer, Ebayzo.nl...

@ Byte_Me: leuke tip inderdaad, maar blijft dat wel lang goed dan?

En ik kan mijn mannetje BBB/Dario dario al een tijdje niet spotten.
tuurlijk joh, tis droogvoer. koel, donker en droog bewaren. heb net ff de verpakkingen gecheckt, het is goed tot 2008. persoonlijk geloof ik niet dat iets dat zolang goed is ooit bederft, maar goed, langer doe ik er toch niet mee.

het heeft me dit keer 23 euro gekost, voor 4 liter voer. ik schat dat het zo'n 3 kilo is. daar kun je dus echt jaren mee vooruit, met meerdere bakken. jullie zullen ook wel weten dat die kleine busjes vuur hardstikke duur zijn, dit is een mooi alternatief.

ik gebruik het 50/50 met diepvries voer.
pi_36655390
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 21:46 schreef Klonk het volgende:
ik heb binnenkort een leuke verhuizing, de plek waar mijn bak nu staat word helemaal heringericht, dus moet ie van plaats veranderen (van een muurtje naar een juwel kast) ik verheug me er nu al op
Lijkt me een erg nare operatie.
Weet je al hoe je het gaat aanpakken?
Paar cm water erin houden en dan verplaatsen?
  dinsdag 4 april 2006 @ 22:14:31 #240
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_36656176
ja, vissen net een droge buik houden, en daarna snel wat water erbij en de chaos die onstaan is herstellen.
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_36690626
vandaag een aantal otocinclus gekocht, ik kreeg een beetje te veel bruine alg op de ramen van mijn aqua-40 jes.

als ze de alg eraf hebben gegeten zal ik weer eens foto;s posten
koffie?
Nee, een Citroën!
pi_36691071
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 21:54 schreef walnuts het volgende:

[..]

Lijkt me een erg nare operatie.
Weet je al hoe je het gaat aanpakken?
Paar cm water erin houden en dan verplaatsen?
haal een cementkuip bij de bouwmarkt, water overhevelen in cementkuip, vissen vangen en in cementkuip. aquarium leeg laten lopen, verplaatsten, vullen met zoveel mogelijk quarium water en de rest kraanwater, vissen uit cementkuip in aquarium, water uit cementkuip in aquarium. klaar.
pi_36691464
ik zou nog wel een mooi zee-aquarium willen van 1500-2000L, zou zoiets voor 1000 euro te realiseren zijn?
pi_36693501
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 19:23 schreef Ebayzo.nl het volgende:

[afbeelding]

[afbeelding]

Gebruik je ook speciale verlichting? Ik gebruik fresh water van Arcadia en vind mijn planten iets mooier geworden, hoewel niet alle.. Sommige lijken het niet te kunnen houden.
  donderdag 6 april 2006 @ 10:42:03 #245
69950 MadGuy
Fever Ray
pi_36700792
Het vrouwtje van mijn Dario dario in haar paardracht. Een stukje minder spectaculair dan het mannetje, maar ze mag er van mij ook wezen hoor:

pi_36700901
quote:
Op woensdag 5 april 2006 23:19 schreef Aneurism het volgende:

[..]

Gebruik je ook speciale verlichting? Ik gebruik fresh water van Arcadia en vind mijn planten iets mooier geworden, hoewel niet alle.. Sommige lijken het niet te kunnen houden.
Ik heb een Philips 840 (zo uit mijn hoofd) en een JBL Tropic color. Ook maak ik gebruik van een CO2 installatie. Nadat ik die heb geinstalleerd is alles het echt perfect gaan doen! Voor de CO2 had ik echt constant problemen met bruine bladeren, gaten in bladeren en slechte groei! Nu moet blijf ik juist bij snoeien Ik voeg ook elke week een dosi Easy Life Profito plantenvoeding toe.
pi_36700927
quote:
Op woensdag 5 april 2006 22:25 schreef KonnieKipke het volgende:
ik zou nog wel een mooi zee-aquarium willen van 1500-2000L, zou zoiets voor 1000 euro te realiseren zijn?
Lijkt me vrij sterk eerlijk gezegd. Als ik zie wat in in totaal al aan mijn tropische 180liter bakje heb uitgegeven

@Madguy
Grappige visjes inderdaad Enige wat ik nog moet hebben zijn een aantal extra corydora's. Ik had er 5 gekocht, maar op één of andere manier had ik er de tweede dag nog maar 4. Alleen twijfel ik dus echt of ik er niet gewoon maar 4 heb gekregen want lijkt me sterk dat ie dood is. Maar ik vind die 4 zo zielig met z'n 4tjes dus daar moeten er nog een paar bij...
  donderdag 6 april 2006 @ 10:50:46 #248
69950 MadGuy
Fever Ray
pi_36701040
Thanks. Ik vind ze ook heel bijzonder. Ook qua gedrag en hoe ze paren.

Ja, een klein groepje van zeven cory's doet het altijd wat leuker. Wat voor soort had je ook alweer?
pi_36703809
quote:
Op donderdag 6 april 2006 10:50 schreef MadGuy het volgende:
Thanks. Ik vind ze ook heel bijzonder. Ook qua gedrag en hoe ze paren.

Ja, een klein groepje van zeven cory's doet het altijd wat leuker. Wat voor soort had je ook alweer?
Moet eerlijk zeggen dat ik het vergeten ben. Het is een wat groter soort...
pi_36704359
quote:
Op donderdag 6 april 2006 12:24 schreef Ebayzo.nl het volgende:

[..]

Moet eerlijk zeggen dat ik het vergeten ben. Het is een wat groter soort...
Corydoras aeneus of corydoras paleatus zijn wel populaire soorten die je tegenkomt, mss een van deze twee?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')