is het wel verstandig om sluierstaarten bij guppen in te doen? volgens mij konden die nog wel eens agressief doen en ze zijn een stuk groter!quote:Op zaterdag 25 februari 2006 16:24 schreef Masegate het volgende:
Hm, ok. En nu nog een laatste vraag: je hoort altijd dat je tropische aquaria een aantal weken moet laten rijpen, voor je er vissen in kunt doen. Nu wil ik een aquarium opzetten van zo'n 23 graden met daarin wat guppies, en een sluierstaart (ik hoorde namelijk dat die in 23 graden wel kunnen leven). Die zitten nu al bij elkaar in een plastic bak. En die maak ik om de zoveel tijd schoon.
In dat geval hoef ik denk ik dat aquarium ook niet te laten rijpen is het wel? Ik zou namelijk niet willen dat die vissen straks dood gaan omdat ik iets verkeerd doe.
[EDIT] Door de antwoorden en mijn vervolgvragen hoort dit inmiddels al eigenlijk niet meer in dit topic, maar dit is echt mijn laatste vraag[/EDIT]
Mijn ervaring is dat wat grotere goudvissen vanaf een 10 cm guppen als voer zienquote:Op zaterdag 25 februari 2006 19:46 schreef mrkanarie het volgende:
[..]
is het wel verstandig om sluierstaarten bij guppen in te doen? volgens mij konden die nog wel eens agressief doen en ze zijn een stuk groter!
Maar, ze zitten nu ook al samen in 1 bak, zoals ik begrepen heb. Dus dan zal hij het wel gemerkt hebben als dat zo is.quote:Op zondag 26 februari 2006 01:22 schreef Prowl het volgende:
[..]
Mijn ervaring is dat wat grotere goudvissen vanaf een 10 cm guppen als voer zien![]()
Zoals opgemerkt zaten ze al bij elkaar en daar is geen probleem bij. Ze zitten altijd zo ver mogelijk van elkaar vandaan en ze doen echt niets als de een bij de ander in de buurt komt. Gaat dus heel goed!quote:Op zaterdag 25 februari 2006 19:46 schreef mrkanarie het volgende:
[..]
is het wel verstandig om sluierstaarten bij guppen in te doen? volgens mij konden die nog wel eens agressief doen en ze zijn een stuk groter!
Nu moet het dus wéér groeienquote:Op zondag 26 februari 2006 16:30 schreef Ebayzo.nl het volgende:
Net een hele bestelling bij aquarium-planten.com gedaan weer! Ik ga de plantjes toch wat meer aanpassen aan de bewonersHeb nu voornamelijk echinodorus soorten genomen. Dat zullen mijn maanvisjes wel fijn vinden!
Ik maak kennis met de overige bewoners...deze is alleen wat stil
[afbeelding]
Op zoek naar nummer 4...
[afbeelding]
Ook ik ben er nog....alleen vond ik de CO2 installatie wat interessanter dan de camera!
[afbeelding]
Zo staat de bak er nu bij...vooral de geel/rode planten rechtsachterin zijn niet naar mijn zin. Ook links is het wat kaal. Ik ga toch voor de groenere planten nu...
[afbeelding]
ja dat klopt wel met dat rood bij de ogen, maar ik weet niet precies of dat bij alle soorten zo isquote:Op zondag 26 februari 2006 19:56 schreef Ebayzo.nl het volgende:
Ieder zijn eigen smaak hé
En het groeien gaat tegenwoordig toch keihard! Dus dat maakt ook niet zoveel uit... Nu is het in iedergeval niet naar mijn zin.
Manen zijn niet wildvang volgens mij, want dan zouden ze rood achter de ogen moeten hebben toch
Vind ik wat aan de hoge kant....dit heb ik betaald voor mijn 180L Juwel! ¤100 vind ik een betere prijsquote:Op maandag 27 februari 2006 01:36 schreef k_i_m het volgende:
Ik ben wat aan het rondvragen voor een tweedehands aquarium. Nu kan ik van iemand een aquarium (ongeveer 100 liter) met pomp/filter, verwarmingselement, onderstel etc. overnemen voor 150 euro. Er zit dan ook nog bodemvulling (steentjes) en wat grotere stenen bij. Is dat een goeie deal??
Te weinig lichtquote:Op maandag 27 februari 2006 09:27 schreef zoeperzazke het volgende:
In het vorige topic postte ik dat ik last had van een algprobleem. Inmiddels is dit verholpen, ik heb de bak goed schoongemaakt en zo'n nieuw sponsje in het filter gedaan, dat scheelde alles. Ook staat het licht iets minder lang aan, maar nu heb ik weer problemen met mijn planten die gehalveerd zijn in grootte... Waar kan dat aan liggen??
ja, ik heb ook in beide aqua-40's een philips, maar het probleem is nu bij mijn andere aqua-40 (niet die vuurtjes bak) dat daar teveel licht isquote:Op woensdag 1 maart 2006 18:27 schreef MadGuy het volgende:
Nee, ik heb er een Philips ingeknald. Mijn NO3 is altijd redelijk op orde. Maar ik zou het altijd eens kunnen proberen natuurlijk. Bedankt voor je aanbod, maar ik moet eerst maar eens goed snoeien en kijken wat ik over ga houden.
Met grote planten die wat licht wegnemen, maar goed dat is ook geen zeker iets.quote:Op donderdag 2 maart 2006 12:07 schreef gtsmrt het volgende:
ja hoe? want de rest van de planten heeft dat licht wel nodig dus ik moet heel plaatselijk schaduw maken....
Drijfplanten!quote:Op donderdag 2 maart 2006 12:07 schreef gtsmrt het volgende:
ja hoe? want de rest van de planten heeft dat licht wel nodig dus ik moet heel plaatselijk schaduw maken...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |