abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_35690876
Zo..net even mijn bestelling van aquarium-planten.com klaargezet om zondag op hun plaats te zetten.

De hele voorste rij is nieuw en krijgt een mooi plekje zondag De rode planten op de achtergrond gaan er nog uit.
  vrijdag 3 maart 2006 @ 20:48:45 #102
69950 MadGuy
Fever Ray
pi_35690937
Veel hoogwerk zie ik. Ga je die op de plaats van die rode planten plaatsen?
pi_35692583
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 13:23 schreef MissCleo het volgende:

[..]

Drijfplanten!
ja maar die drijven dus op plaatsen waar ik wel veel licht moet hebben
koffie?
Nee, een Citroën!
pi_35703884
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 20:48 schreef MadGuy het volgende:
Veel hoogwerk zie ik. Ga je die op de plaats van die rode planten plaatsen?
Links achterin zie je wat roods...dat komt in de plaats van de lelijke rode planten rechts
pi_35704729
[edit]
kom d'r later op terug ben mijn geheugenkaart voor camera kwijt

[ Bericht 63% gewijzigd door Ericjuh op 04-03-2006 11:32:38 ]
Dit keer zonder signature
pi_35704896
madguy, foto's in dit topic gezien?
http://www.kreeftengarnalen.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=3106

BBB !
pi_35720769
Jeuj ik heb BBBtjes
koffie?
Nee, een Citroën!
  zaterdag 4 maart 2006 @ 21:07:43 #108
69950 MadGuy
Fever Ray
pi_35720929
Ik nog steeds niet. Maar ik vermoed dat ze dan ook snel in Rotterdam weer komen als ze nu weer volop te koop zijn! Bedankt, MAXTIJN!

Enne, foto's gtsmrt!
pi_35733572
ze zijn niet echt volop te koop hoor alleen de maanvis in nijmegen heeft ze nu volgens mij .

en ze zijn echt superklein, ongeveer even groot als die kleine vuurtjes op dat stuk komkommer op die foto die ik postte
koffie?
Nee, een Citroën!
  zondag 5 maart 2006 @ 18:18:17 #110
69950 MadGuy
Fever Ray
pi_35748069
Dat is echt superklein!

Ik wacht nog vol ongeduld. Maanden eigenlijk al.
pi_35749443
Vanmiddag even groot onderhoud gehad in mijn bak Een aantal plantjes eruit gehaald en een aantal ervoor in de plaats gezet. De bedoeling is dat het een mooi groen oerwoud wordt.

Het water is wel erg helder / wittig aangezien ik net water ververst heb ook en easylife heb toegevoegd. Morgen zal het weer wat bruiner zijn en het zwerfvuil grotendeels wegzijn! Dus morgen misschien wel een nieuwe foto.
  zondag 5 maart 2006 @ 19:14:58 #112
69950 MadGuy
Fever Ray
pi_35749521
Ik denk dat dat gras vooraan (Blixia ofzo?) wel mooi wordt als het dadelijk uit gaat groeien. Is het niet mooi om daar ook een veldje Micranthemum ofzo te hebben, of word ik nu te wild?
pi_35749535
quote:
Op zondag 5 maart 2006 19:11 schreef Ebayzo.nl het volgende:
Vanmiddag even groot onderhoud gehad in mijn bak Een aantal plantjes eruit gehaald en een aantal ervoor in de plaats gezet. De bedoeling is dat het een mooi groen oerwoud wordt.

[afbeelding]

Het water is wel erg helder / wittig aangezien ik net water ververst heb ook en easylife heb toegevoegd. Morgen zal het weer wat bruiner zijn en het zwerfvuil grotendeels wegzijn! Dus morgen misschien wel een nieuwe foto.
Mooi hoor...
pi_35752853
Easy life toegevoegd?
De waarheid over easylife: http://www.12forum.nl/forum/bericht.php?ID=623&tID=914&fID=14
Het ziet er weer fris uit, alleen voorspel ik problemen met het naaldgras...uitvallen etc (ik koop ze niet meer)
pi_35753947
Ik ben vorige week begonnen met een nieuwe opzet van mijn Rio 125.
De voedingsbodem, grind en een aantal plantjes zitten er nu in.
Eerst maar eens aankijken hoe het er nu uit gaat zien als de boel gaat groeien, er is tenslotte geen haast bij.
Tips en opmerkingen zijn uiteraard van harte welkom.
Wat visjes betreft zal er allereerst een school zwarte neons in gaan komen. Daarnaast een aantal corydoras. Daarna zal ik langzaam aan gaan kijken wat er bij gaat komen.
Hier een eerste kijkje:

[ Bericht 13% gewijzigd door walnuts op 06-03-2006 15:04:17 ]
pi_35754792
Ziet er erg mooi uit Walnuts!! Ben jaloers! Mijn bakkie is een beetje een jungle op dit moment, maar ga van de week ook eens flink aan de slag ermee!
pi_35764633
Het gras is Eleocharis.

Ik wacht wel af hoe het loopt met het naaldgras. Ik gebruik CO2 en alle planten groeien als een gek tegenwoordig dus eerlijk gezegd verwacht ik geen problemen.

Ben heel benieuwd hoe de linkerkant gaat worden, want daar staat nu echt een overvloed aan Echinodorus paniculatus en Echinodorus amazonicus.

En over Easy-life, van elk product heb je voor en tegenstanders. Ik denk dat het allemaal wel meevalt. Ik had stip in mijn bak en heb gewoon een Exit kuur gedaan en binnen een week was de stip weer weg zonder slachtoffers. Dus het afbreken van de medicijnen zal opzich ook wel meevallen.
pi_35789355
als je je naaldgras zoals op dat plaatje wilt dan moet je het niet in zo'n bos planten, maar je moet die bos uit elkaar trekken en in bosjes van 10 sprietjes ofzo planten omdat als je het in van die bossen laat staan verstikt het zichzelf...
koffie?
Nee, een Citroën!
pi_35851616
Ik had dus maandag nieuwe guppies gekocht. En daar is er dus één, maar misschien zijn er wel 3 zwanger van. Dus ik dacht, laat ik dit mooie nieuws delen met de mensen op Fok!:

pi_35852548
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 18:09 schreef Masegate het volgende:
Ik had dus maandag nieuwe guppies gekocht. En daar is er dus één, maar misschien zijn er wel 3 zwanger van. Dus ik dacht, laat ik dit mooie nieuws delen met de mensen op Fok!:

[afbeelding]
Net konijnen, die guppy's.
Sterkte met de kraamzorg.
pi_35852569
Aah wat een leuk gupje!!! Spannend hoor!!
pi_35853218
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 18:42 schreef walnuts het volgende:

[..]

Net konijnen, die guppy's.
Sterkte met de kraamzorg.
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 18:43 schreef inkie1010 het volgende:
Aah wat een leuk gupje!!! Spannend hoor!!
Dank je! Moet ik eigenlijk het filter/pompje uitzetten zodra die beestjes geboren zijn? In verband met het opgezogen worden?
  woensdag 8 maart 2006 @ 19:23:00 #123
69950 MadGuy
Fever Ray
pi_35853906
Filters moet je nooit uitzetten. Die zorgen mede voor het biologisch evenwicht in je bak.
pi_35859363
klopt
koffie?
Nee, een Citroën!
pi_35860912
Okidoki... dat staat genoteerd!
pi_35934897
Even een update van mijn bak:

Plantjes beginnen al mooi te groeien.
Vorige week de eerste visjes erin gedaan.
Allemaal pefect gegaan.
Deze visjes zijn er vorige week in gegaan:
8 zwarte neons, 5 bijlzalmpjes en 5 corydoras schwartzi.
Vandaag erbij gedaan:
8 Kardinaaltetra's en een erg mooi koppeltje antennebaarsjes.

Zo staat 'ie er nu bij:

pi_35961229
wel een beetje veel visjes tegelijk, maar gelukkig gaat dat meestal wel goed
koffie?
Nee, een Citroën!
pi_35975932
Wij hebben dit weekend een nieuwe vis gekocht: een kruising tussen vlak blauw en snakeskin.

Hij is nu zo'n 10 cm, dus kan nog even lekker groeien!
Er zat ook een kweekkoppel spierwitte discussen maar die kost helaas 325 euro!!!
Toch maar daar laten zwemmen...
pi_35985033
Wat een geld...heb je ook nog een overzichtsfoto Maxtijn?

Ik heb deze week mijn digicam verkocht Dus moet het even stellen zonder nieuwe foto's
pi_36061662
Eigenlijk maak ik nooit overzichtfoto's, er is altijd wel iets wat anders moet, en ik zoek het in details.
Maar ik zal vanavond een foto maken, als het huis wat donkerder is gaat het beter.

Onze discusjongen zwemmen nog lekker, nu bijna een maand!
pi_36063652

na een paar dagen foto's proberen te maken is het een beetje gelukt, dit is een BBB vrouwtje waarschijnlijk....

(ik zie de BBBtjes alleen bijna nooit omdat ze zo klein zijn en zijn aquarium nogal dichtbeplant is en omdat ze de hele dag tussen de planten achter de jonge garnaaltjes aanzitten, maarja dat is allemaal eigenlijk ook wel mooi )
koffie?
Nee, een Citroën!
  woensdag 15 maart 2006 @ 18:36:56 #132
69950 MadGuy
Fever Ray
pi_36063701
Ik vind dat juist ook wel cool, ze hoeven niet altijd voor het ruitje te zwemmen!
pi_36069485
quote:
Op zondag 12 maart 2006 22:35 schreef MAXTIJN het volgende:
Wij hebben dit weekend een nieuwe vis gekocht: een kruising tussen vlak blauw en snakeskin.

[afbeelding]

Hij is nu zo'n 10 cm, dus kan nog even lekker groeien!
Er zat ook een kweekkoppel spierwitte discussen maar die kost helaas 325 euro!!!
Toch maar daar laten zwemmen...
Wauw wat een práchtige kleur!!!
pi_36072266
Hier een aantal foto's van onze bak (160 x 55 x 60) nu het vissenbestand weer is aangevuld. Over de inrichting zijn we nog niet helemaal tevreden, dus daar gaan we nog een keertje aan werken.

Hier een overzicht van de discussen:
3 x rood turquoise / Heckel
1 x vlak blauw / snakeskin
2 x diamond blue
En straks gaan de santarems ook weer terug vanuit de kweekbak!

En sinds gisteren 2 van deze beauty's rondzwemmen:

Ze hebben inmiddels ook al kennis gemaakt met de Malawi-buren, bak 100 x 40 x 50 (die trouwens te snel zwemmen om goed op de foto te krijgen...):

Ondertussen wordt alles goed in de gaten gehouden vanuit de kweekbak:

Hoe maak je eigenlijk een foto klikbaar, naar volledig formaat???

[ Bericht 65% gewijzigd door MAXTIJN op 15-03-2006 23:39:10 ]
pi_36072478
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 20:43 schreef MadGuy het volgende:
Ik ben nog steeds extreem verliefd op die kleine stoere Badis badis bengalensis (of Dario dario) visjes. Nog even geduld, ik hoop dat de winkel in de buurt ze snel weer heeft.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

geinige visjes, misschien probeer ik ze ook wel.
pi_36079703
@Maxtijn
Er mooi zeg! Qua inrichting vind ik de discus bak nieteens verkeerd. Alleen jammer van de groene slang in je bak
pi_36079741
en wat planten op het hout zou mooi zijn....
koffie?
Nee, een Citroën!
pi_36086748
@MAXTIJN, mooie foto's!

Sowieso altijd erg prachtig om te zien bij discusvissen. Ik heb zelf een tijdje terug ook kleintjes gehad, er vormde zich gelukkig een koppeltje uit de laatste 3 overgebleven discusvissen die ik jaren gelden gekocht had bij een kweker.

De pappa en mamma:

"Roken is slecht. Vooral voor de gordijnen." - Willem van Hanegem
pi_36086880
Wat een grappig gezicht, die kleintjes.
pi_36087838
Geweldige foto ook die laatste!
pi_36091013
@Knurft-Zork3 die van jou zijn veel mooier!! : hoe oud zijn ze nu??

Waar maken jullie de foto's mee?
Ik film met de videocamera canon mvx350i, en maak daar foto's van,
soms met de minolta Z1.

weet iemand hoe je je foto klikbaar maakt, naar groot formaat?????????????
pi_36091573

[ Bericht 54% gewijzigd door MAXTIJN op 16-03-2006 17:41:38 ]
pi_36095651
quote:
Op donderdag 16 maart 2006 17:17 schreef MAXTIJN het volgende:
@Knurft-Zork3 die van jou zijn veel mooier!! : hoe oud zijn ze nu??

Waar maken jullie de foto's mee?
De "kleintjes" zijn nu bijna een jaar. Ik heb er uiteindelijk 10 overgehouden, gelukkig nog een handelbaar aantal anders had ik er een aantal moeten verkopen en dat had ik volgens mij niet over m'n hart verkregen.

Ze zitten nu in een 2 meter bak, kan eigenlijk net qua aantal hoewel ze in principe natuurlijk meer ruimte nodig hebben. Ik krijg meestal uiteindelijk toch niet van die enorme "pannekoeken" omdat ik ze niet vaak genoeg per dag kan voeren maar ik vind ze wel mooi zo.

De foto's zijn gemaakt met een Minolta Dimage Z1, de laatste foto van het koppeltje is met flits gemaakt, daardoor lijkt de achtergrond helemaal zwart. (is nog een beetje zwarter gemaakt met photoshop, de vissen zijn uiteraard niet bewerkt... )
"Roken is slecht. Vooral voor de gordijnen." - Willem van Hanegem
pi_36111485
quote:
Op donderdag 16 maart 2006 20:02 schreef Knurft-Zork3 het volgende:

[..]

De "kleintjes" zijn nu bijna een jaar. Ik heb er uiteindelijk 10 overgehouden, gelukkig nog een handelbaar aantal anders had ik er een aantal moeten verkopen en dat had ik volgens mij niet over m'n hart verkregen.

Ze zitten nu in een 2 meter bak, kan eigenlijk net qua aantal hoewel ze in principe natuurlijk meer ruimte nodig hebben. Ik krijg meestal uiteindelijk toch niet van die enorme "pannekoeken" omdat ik ze niet vaak genoeg per dag kan voeren maar ik vind ze wel mooi zo.

De foto's zijn gemaakt met een Minolta Dimage Z1, de laatste foto van het koppeltje is met flits gemaakt, daardoor lijkt de achtergrond helemaal zwart. (is nog een beetje zwarter gemaakt met photoshop, de vissen zijn uiteraard niet bewerkt... )
Pfff...foto's zoals die laatste kreeg ik echt niet uit mijn Z1. Maar heb hem nu ook verkocht omdat ik een wat handzamer toestelletje wilde.

Maar respect voor de pics en de mooie visjes

Ik heb gister het allerkleinste kardinaaltje van de groep moeten doorspoelen. Heeft het nog langer volgehouden dan ik dacht, want lag tijdens het plaatsen in de bak al een dag "dood" op de bodem. Maar heeft het toch 2 maanden volgehouden inclusief witte stip uitbraak. (Hij mistte ook al een oog).

Voor de rest gaat het erg goed! Nieuwe planten beginnen weer aan te slaan, visjes doen het allemaal leuk en hebben hun draai gevonden Maanvissen delen nu zelfs al voertabletten met de algeneters
pi_36304812
Eindelijk - ongeveer 200 dagen na het opstarten van mijn bakje maar liefst - heb ik de vissen die ik wilde hebben in mijn bakje.

Vandaag heb ik eindelijk BBBtjes kunnen scoren, bij Romberg in Delft. In Rotterdam waren ze gewoon nog steeds niet verkrijgbaar. Helaas wilde de winkelier ze alleen per paar verkopen, daar hij met een overschat aan mannetjes zat. Ik wilde liever een mannetje en enkele vrouwtjes. Maar goed, het zij zo.

Ze zwemmen nu al vrolijk - laten we het hopen - rond in mijn bakje na ze een tijdje overgewend te hebben. Het vrouwtje laat zich wat meer zien dan het mannetje. De laatste van de twee is ook ietwat rustiger van aard, tot nu toe. Heel bedachtzaam zwemt hij rond, terwijl het vrouwtje geloof ik het liefst zo snel mogelijk weer uit de bak wilt.

De vuurgarnaaltjes lijken weinig onder de indruk te zijn van de nieuwe bewoners. Ook de kleintjes zie ik nog veelvuldig. Ze hebben het nog veels te druk met een stukje komkommer en een stuk vel van een vervelde garnaal, denk ik.

Woei, ik ben blij!

Overigens, wie de Discuskleintjes van MAXTIJN en Knurft-Zork3 ook zo schattig vond, zou eens naar Artis moeten gaan. In het Discus aquarium van Artis zwemt namelijk ook een paar rond met kleintjes.
pi_36305287
MadGuy, Gefeliciteerd!!!, eindelijk!
Foto's volgen, neem ik aan?
Veel plezier ermee, jij hebt vanavond geen tv aan staan .
In Artis hebben ze zeker mooie aquaria (ben verliefd op de grote koffervissen).

Gaan er nog mensen naar de NBAT beurs zondag, in veenendaal????
Wij gaan wel even kijken wat er te doen is.
pi_36305626
Thanks. Eindelijk inderdaad!

Ik zal zeker proberen binnenkort foto's te maken, dat zal nog wat voeten in de aarde hebben; mijn aquariumpje is rijk beplant en de beestjes kunnen zich soms aardig verstoppen. Ik zelf vind het wel leuk om een beetje te zoeken en te ontdekken, maar voor foto's is het niet echt bevorderlijk, haha!

Die koffervissen, welk aquarium was dat ongeveer eigenlijk? Ik zal ze vast gezien hebben hoor, maar ik kan de naam even niet bij de vis voegen...
pi_36305832
Koffervis:

Zwemmen in een heel groot zeewateraqua, die nieuwste bakken, 3 jaar oud ofzo.
Ik zag ze laatst ook bij de rifwachter in hilversum, maar dan van 3 cm ipv 30 cm
pi_36305956
quote:
Op donderdag 23 maart 2006 18:43 schreef MadGuy het volgende:
Eindelijk - ongeveer 200 dagen na het opstarten van mijn bakje maar liefst - heb ik de vissen die ik wilde hebben in mijn bakje.

Vandaag heb ik eindelijk BBBtjes kunnen scoren, bij Romberg in Delft. In Rotterdam waren ze gewoon nog steeds niet verkrijgbaar. Helaas wilde de winkelier ze alleen per paar verkopen, daar hij met een overschat aan mannetjes zat. Ik wilde liever een mannetje en enkele vrouwtjes. Maar goed, het zij zo.

Ze zwemmen nu al vrolijk - laten we het hopen - rond in mijn bakje na ze een tijdje overgewend te hebben. Het vrouwtje laat zich wat meer zien dan het mannetje. De laatste van de twee is ook ietwat rustiger van aard, tot nu toe. Heel bedachtzaam zwemt hij rond, terwijl het vrouwtje geloof ik het liefst zo snel mogelijk weer uit de bak wilt.

De vuurgarnaaltjes lijken weinig onder de indruk te zijn van de nieuwe bewoners. Ook de kleintjes zie ik nog veelvuldig. Ze hebben het nog veels te druk met een stukje komkommer en een stuk vel van een vervelde garnaal, denk ik.

Woei, ik ben blij!

Overigens, wie de Discuskleintjes van MAXTIJN en Knurft-Zork3 ook zo schattig vond, zou eens naar Artis moeten gaan. In het Discus aquarium van Artis zwemt namelijk ook een paar rond met kleintjes.
* mrkanarie wil foto's zien van die BBB's
pi_36307681
quote:
Op donderdag 23 maart 2006 19:24 schreef MAXTIJN het volgende:
Koffervis:
[afbeelding]

Zwemmen in een heel groot zeewateraqua, die nieuwste bakken, 3 jaar oud ofzo.
Ik zag ze laatst ook bij de rifwachter in hilversum, maar dan van 3 cm ipv 30 cm
Jemig, die heb ik gemist, denk ik. Maar ik zat ook veel in de kleinere aquaria te loeren, vandaar misschien.

Ik zal morgen eens kijken of ik de BBBtjes op de kiek kan zetten. Het mannetje probeert het vrouwtje al in te palmen!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')