ja maar die drijven dus op plaatsen waar ik wel veel licht moet hebbenquote:
Links achterin zie je wat roods...dat komt in de plaats van de lelijke rode planten rechtsquote:Op vrijdag 3 maart 2006 20:48 schreef MadGuy het volgende:
Veel hoogwerk zie ik. Ga je die op de plaats van die rode planten plaatsen?
Mooi hoor...quote:Op zondag 5 maart 2006 19:11 schreef Ebayzo.nl het volgende:
Vanmiddag even groot onderhoud gehad in mijn bakEen aantal plantjes eruit gehaald en een aantal ervoor in de plaats gezet. De bedoeling is dat het een mooi groen oerwoud wordt.
[afbeelding]
Het water is wel erg helder / wittig aangezien ik net water ververst heb ook en easylife heb toegevoegd. Morgen zal het weer wat bruiner zijn en het zwerfvuil grotendeels wegzijn! Dus morgen misschien wel een nieuwe foto.
Net konijnen, die guppy's.quote:Op woensdag 8 maart 2006 18:09 schreef Masegate het volgende:
Ik had dus maandag nieuwe guppies gekocht. En daar is er dus één, maar misschien zijn er wel 3 zwanger van. Dus ik dacht, laat ik dit mooie nieuws delen met de mensen op Fok!:
[afbeelding]
quote:Op woensdag 8 maart 2006 18:42 schreef walnuts het volgende:
[..]
Net konijnen, die guppy's.
Sterkte met de kraamzorg.
Dank je! Moet ik eigenlijk het filter/pompje uitzetten zodra die beestjes geboren zijn? In verband met het opgezogen worden?quote:Op woensdag 8 maart 2006 18:43 schreef inkie1010 het volgende:
Aah wat een leuk gupje!!! Spannend hoor!!
Wauw wat een práchtige kleur!!!quote:Op zondag 12 maart 2006 22:35 schreef MAXTIJN het volgende:
Wij hebben dit weekend een nieuwe vis gekocht: een kruising tussen vlak blauw en snakeskin.
[afbeelding]
Hij is nu zo'n 10 cm, dus kan nog even lekker groeien!
Er zat ook een kweekkoppel spierwitte discussenmaar die kost helaas 325 euro!!!
![]()
Toch maar daar laten zwemmen...
geinige visjes, misschien probeer ik ze ook wel.quote:Op vrijdag 17 februari 2006 20:43 schreef MadGuy het volgende:
Ik ben nog steeds extreem verliefd op die kleine stoere Badis badis bengalensis (of Dario dario) visjes. Nog even geduld, ik hoop dat de winkel in de buurt ze snel weer heeft.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
De "kleintjes" zijn nu bijna een jaar. Ik heb er uiteindelijk 10 overgehouden, gelukkig nog een handelbaar aantal anders had ik er een aantal moeten verkopen en dat had ik volgens mij niet over m'n hart verkregen.quote:Op donderdag 16 maart 2006 17:17 schreef MAXTIJN het volgende:
@Knurft-Zork3 die van jou zijn veel mooier!! : hoe oud zijn ze nu??
Waar maken jullie de foto's mee?
Pfff...foto's zoals die laatste kreeg ik echt niet uit mijn Z1. Maar heb hem nu ook verkocht omdat ik een wat handzamer toestelletje wilde.quote:Op donderdag 16 maart 2006 20:02 schreef Knurft-Zork3 het volgende:
[..]
De "kleintjes" zijn nu bijna een jaar. Ik heb er uiteindelijk 10 overgehouden, gelukkig nog een handelbaar aantal anders had ik er een aantal moeten verkopen en dat had ik volgens mij niet over m'n hart verkregen.![]()
Ze zitten nu in een 2 meter bak, kan eigenlijk net qua aantal hoewel ze in principe natuurlijk meer ruimte nodig hebben. Ik krijg meestal uiteindelijk toch niet van die enorme "pannekoeken" omdat ik ze niet vaak genoeg per dag kan voeren maar ik vind ze wel mooi zo.
De foto's zijn gemaakt met een Minolta Dimage Z1, de laatste foto van het koppeltje is met flits gemaakt, daardoor lijkt de achtergrond helemaal zwart. (is nog een beetje zwarter gemaakt met photoshop, de vissen zijn uiteraard niet bewerkt... )
* mrkanarie wil foto's zien van die BBB'squote:Op donderdag 23 maart 2006 18:43 schreef MadGuy het volgende:
Eindelijk - ongeveer 200 dagen na het opstarten van mijn bakje maar liefst - heb ik de vissen die ik wilde hebben in mijn bakje.
Vandaag heb ik eindelijk BBBtjes kunnen scoren, bij Romberg in Delft. In Rotterdam waren ze gewoon nog steeds niet verkrijgbaar. Helaas wilde de winkelier ze alleen per paar verkopen, daar hij met een overschat aan mannetjes zat. Ik wilde liever een mannetje en enkele vrouwtjes. Maar goed, het zij zo.
Ze zwemmen nu al vrolijk - laten we het hopen - rond in mijn bakje na ze een tijdje overgewend te hebben. Het vrouwtje laat zich wat meer zien dan het mannetje. De laatste van de twee is ook ietwat rustiger van aard, tot nu toe. Heel bedachtzaam zwemt hij rond, terwijl het vrouwtje geloof ik het liefst zo snel mogelijk weer uit de bak wilt.
De vuurgarnaaltjes lijken weinig onder de indruk te zijn van de nieuwe bewoners. Ook de kleintjes zie ik nog veelvuldig. Ze hebben het nog veels te druk met een stukje komkommer en een stuk vel van een vervelde garnaal, denk ik.
Woei, ik ben blij!
Overigens, wie de Discuskleintjes van MAXTIJN en Knurft-Zork3 ook zo schattig vond, zou eens naar Artis moeten gaan. In het Discus aquarium van Artis zwemt namelijk ook een paar rond met kleintjes.
Jemig, die heb ik gemist, denk ik.quote:Op donderdag 23 maart 2006 19:24 schreef MAXTIJN het volgende:
Koffervis:
[afbeelding]
Zwemmen in een heel groot zeewateraqua, die nieuwste bakken, 3 jaar oud ofzo.
Ik zag ze laatst ook bij de rifwachter in hilversum, maar dan van 3 cm ipv 30 cm
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |