foto in OP komt uit dierentuin neem ik aan?quote:Op vrijdag 17 februari 2006 20:13 schreef MadGuy het volgende:
Het tropisch aquarium [Deel 7] Wat een bak!
[afbeelding]
Ik heb zo'n gevoel dat dit een zoutwater kogelvis is. Kan iemand dit bevestigen of weerleggen?quote:Op vrijdag 17 februari 2006 22:57 schreef k_i_m het volgende:
Gadverdamme, dat heb ik weer. Ik vond trouwens nog een stukje op een forum over het opblazen (het is niet een dwergversie trouwens):
Puffing is usually a stress-related behaviour, but puffers are known to "practice" on occasion. In this instance, Martha wanted her light put on so puffed to get our attention. Once she knew we were looking she deflated almost instantly and happily buried herself back in the sand.
Several puffer-keepers have mentioned how their puffers inflate to get their attention. As long as one does not attempt to get the puffer to inflate by force, it isn't a problem.
Martha in gewone toestand
[afbeelding]
Martha als voetbal.
[afbeelding]
En dat allemaal omdat haar lampje niet snel genoeg aanging. Dat is toch hip?
.
Zijn er hier mensen met dwerg of gewone kogelvissen?? Ik ben helemaal enthousiast.
nofi, maar had je dat niet beter voordat je die krab kocht kunnen uitzoeken...?quote:Op zaterdag 18 februari 2006 19:10 schreef RoaRRR het volgende:
Moet ik nog ergens op letten. Vind namelijk tegenstrijdige berichten op inet
Ok dan, vind het af en toe echt schandalig hoe sommige mensen zonder zich eerst te verdiepen omgaan met hun aquarium(s), vandaar mijn reactie!quote:Op zaterdag 18 februari 2006 23:10 schreef RoaRRR het volgende:
Het staat er een beetje verkeerd...Moet ik nog ergens speciaals opletten bedoel ik...
Ik weet wat ze eten, hoe hij zich gedraagt, hoe groot ie kan worden en wat ie verder allemaal nodig heeft...Ben dus meer op zoek naar evt ervaring die mensen hebben met de rode krab
ik heb zelf 3 dwerg kogelvisjes gehad in een aqua 40quote:Op vrijdag 17 februari 2006 22:57 schreef k_i_m het volgende:
[Bla Bla Bla]
En dat allemaal omdat haar lampje niet snel genoeg aanging. Dat is toch hip?
.
Zijn er hier mensen met dwerg of gewone kogelvissen?? Ik ben helemaal enthousiast.
Dat ziet er niet eens zo groot uit, dat aquarium! Dat is te overzien. En had je dan 2 vrouwtjes en een mannetje?? En hoeveel slakken/diepvriesvoer moet je er dan per dag ingooien??quote:Op zondag 19 februari 2006 09:51 schreef gtsmrt het volgende:
[..]
ik heb zelf 3 dwerg kogelvisjes gehad in een aqua 40
http://www.hunstantonaquatics.com/SuperfishAqua40.jpg
gaat heel goed, je moet alleen wel of diepvries voer of levende slakjes voeren want ze eten echt niets anders
Volgens mij was het een particulier aquarium, maar helemaal zeker weten doe ik het niet meer. Hij stond op een site met daarop de opbouw en dergelijke beschreven, als ik het me goed herinner.quote:Op vrijdag 17 februari 2006 23:01 schreef Ericjuh het volgende:
[..]
foto in OP komt uit dierentuin neem ik aan?
ziet d'r namelijk wel naar uit!
Ah, bedankt voor de tips!quote:Op zondag 19 februari 2006 14:43 schreef MadGuy het volgende:
Op de Beethovensingel in Hillegersberg zit wel een goede, Aqua Compleet. Blokland en Van den Brand op de Maliebaan vind ik ook wel netjes. Verder heb je nog Strijker Aquarium op de Beijerlandselaan en H. Hanselman op de Noordmolenstraat. En World-Wide Fish op de Schieweg geloof ik.
Eurofish zou ik koste wat het kost vermijden.
Het gaat voornamelijk om de vis, materiaal koop ik 2dehands over een tijdje. Maar ik ga wel eens kijken welke goed zijn en beetje dichtbij nw. adres.quote:Op zondag 19 februari 2006 14:56 schreef MadGuy het volgende:
Vooral Aqua Compleet vind ik een nette zaak. Niet overweldigend veel vis, maar een nette bediening en ruime, mooie zaak. Strijker Aqua heeft vooral veel vis, maar ik vind het er wel rommeliger uitzien. De vissen en aquaria zagen er wel netjes uit, dat wel.
Ik bedoelde ook de aquaria waar de vissen voor verkoop inzaten. Altijd wel prettig als er geen dode vissen indrijven en de bakken er gewoon netjes uitzien.quote:Op zondag 19 februari 2006 15:02 schreef HPoi het volgende:
[..]
Het gaat voornamelijk om de vis, materiaal koop ik 2dehands over een tijdje. Maar ik ga wel eens kijken welke goed zijn en beetje dichtbij nw. adres.![]()
Heb vroeger een tropisch aquarium gehad en met meer ruimte straks lijkt me dat weer leuk om te hebben/doen.![]()
En of ik drastisch gesnoeid heb vandaagquote:Op zondag 19 februari 2006 13:35 schreef MadGuy het volgende:
[..]
@ Ebayzo.nl: Dat groeit inderdaad als kool. Drastisch snoeien kan some inderdaad geen kwaad.
Heb net even op routeplanner gekeken en die Aqua Compleet is dan het dichtstbij.quote:Op zondag 19 februari 2006 15:21 schreef MadGuy het volgende:
[..]
Ik bedoelde ook de aquaria waar de vissen voor verkoop inzaten. Altijd wel prettig als er geen dode vissen indrijven en de bakken er gewoon netjes uitzien.
Wat ben je van plan, btw? Ik ben benieuwd!
klopt het is een 27 liter bakje dacht ik, maar dan kan je wel echt alleen DWERGkogelvisjes houden (geen grotere dus) dat van die 2vrouwtjes 1 mannetje is wel het beste maar het probleem is dat je in de winkel het verschil tussen mannetjes en vrouwtjes niet kan zien. Ikzelf had volgens mij 3 mannetjes en die vochten niet echt ofzo, ze jaagden elkaar alleen een beetje op maar als je voor genoeg beplanting zorgt heb je daar ook niet zo veel last van.quote:Op zondag 19 februari 2006 12:26 schreef k_i_m het volgende:
[..]
Dat ziet er niet eens zo groot uit, dat aquarium! Dat is te overzien. En had je dan 2 vrouwtjes en een mannetje?? En hoeveel slakken/diepvriesvoer moet je er dan per dag ingooien??
Dus je moet ze 4x per week eten geven? Sorry hoor, ik ben alleen goudvissen gewendquote:Op zondag 19 februari 2006 23:50 schreef gtsmrt het volgende:
[..]
klopt het is een 27 liter bakje dacht ik, maar dan kan je wel echt alleen DWERGkogelvisjes houden (geen grotere dus) dat van die 2vrouwtjes 1 mannetje is wel het beste maar het probleem is dat je in de winkel het verschil tussen mannetjes en vrouwtjes niet kan zien. Ikzelf had volgens mij 3 mannetjes en die vochten niet echt ofzo, ze jaagden elkaar alleen een beetje op maar als je voor genoeg beplanting zorgt heb je daar ook niet zo veel last van.
Slakjes eten ze echt heel veel dat is bijna niet bij te houden met kweken omdat het nogal lang duurt voordat die slakjes groot genoed zijn dat ze voedzaam zijn zeg maar. maar als je 1x per week slakjes geeft en dan nog 3x diepvriesvoer ofzo dan komt het wel goed.
ze knoeien helemaal niet zolang je maar niet te veel eten geeft (en ze zijn best klein dus ze eten ook niet veel) en voor dat bakje is (als je niet te veel voert ect.) 2-4 liter per week verversen goed... wel goed opletten dat je een aantal snelgroeiende planten koopt om alg te voorkomen die normaal opgegeten wordt door slakken. En als je algen eters in een aqua 40 koopt onthoudt 1 ding: koop alleen otocinclus dat is de enige goede algeneter voor in zo'n klein bakje. dus niet geloven als ze je in een winkel wijs maken dat een of andere meerval soort ook in zo'n bakje past want dat is dus NIET zo.. dusquote:Op maandag 20 februari 2006 00:09 schreef k_i_m het volgende:
[..]
Dus je moet ze 4x per week eten geven? Sorry hoor, ik ben alleen goudvissen gewend. Ik vraag me af hoe intensief de verzorging is en of ik dat wel kan
. Ik heb ook ergens gelezen dat je de bak moet stofzuigen omdat ze zo knoeien, en dat je het water elke week voor de helft moet verversen. Hoe gaat dat dan???
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |