quote:KBHZ vraagt schrapping aan
Beringen Heusden-Zolder speelt volgend seizoen niet meer in tweede klasse. De West-Limburgse club gaat zich immers laten schrappen en start daarom volgend seizoen in het beste geval in derde klasse. Wel stortte KBHZ de drie maanden achterstallig loon op de rekening van de spelers. Het geld is nu echter wel helemaal op bij groen-wit.
Over de toekomst van de club is het tasten in het duister. Niemand van het bestuur is bereid om ook maar één verklaring af te leggen. In een interview met TV Limburg liet sterspeler Kalulika zelfs weten dat hij niet wist wie er nu voorzitter of secretaris was.
Bron: Voetbalkrant
Dit ging niet over het gokschandaal maar over de opgebouwde schulden van KBHZ.quote:Op donderdag 16 februari 2006 22:07 schreef Heero87 het volgende:
De eerste in een wie weet wel lange rij... (Lierse? La Louvière?)
quote:Lierse SK roept keeper terug van schoolreis
16/2/2006 20:21
Het ontslag van de van corruptie verdachte Cliff Mardulier en Patrick Deman leverde coach René Trost een extra probleem op. Hij heeft geen doelman meer over.
Mardulier was de tweede doelman, Deman was niet alleen assistent-trainer maar ook vierde keeper van de club uit Lier. En aangezien eerste doelman Yves Van der Straeten en derde goalie Wouter Goris beiden geblesseerd zijn, had Trost geen doelman meer over.
Lierse SK moet nu een beroep doen op Jochen Tanghe, de vijfde keeper in de rangorde. Hij is doelman van Lierse onder 19. Bijkomend probleem is dat Tanghe op schoolreis is in Italië. Maar de club is van plan hem terug te laten keren voor het competitieduel bij Charleroi van komende zaterdag.
Neen, maar de ploegen zijn in ieder geval ook in gevaar. Lierse wacht morgen een zoveelste belangrijke dag omdat de beslagrechter uitspraak zal doen over het miljoen dat de club écht wel nodig heeft, terwijl het er voor La Louvière ook alles behalve goed uitziet als blijkt dat half het bestuur in de grokmaffia zit...quote:Op donderdag 16 februari 2006 22:09 schreef DarkShine het volgende:
[..]
Dit ging niet over het gokschandaal maar over de opgebouwde schulden van KBHZ.
Jij hebt nog altijd niet door dat je icoontje al weken niet meer werkt?quote:Op donderdag 16 februari 2006 22:37 schreef Heero87 het volgende:
[..]
Neen, maar de ploegen zijn in ieder geval ook in gevaar. Lierse wacht morgen een zoveelste belangrijke dag omdat de beslagrechter uitspraak zal doen over het miljoen dat de club écht wel nodig heeft, terwijl het er voor La Louvière ook alles behalve goed uitziet als blijkt dat half het bestuur in de grokmaffia zit...
quote:RECHTZETTING: geen sprake van schrapping KBHZ
Eerder meldden we u, op basis van een reportage op TV Limburg, dat Beringen Heusden-Zolder zich zou laten schrappen en dus vanaf volgend jaar in derde klasse zou aantreden (zie hier). Dit blijkt NIET het geval te zijn.
In een reactie aan onze redactie liet de tweedeklasser weten dat er van een schrapping geen sprake is. Meer zelfs, de licentie werd aangevraagd en er wordt hard gewerkt om die in orde te krijgen. De spelerslonen werden inderdaad betaald en worden ook voorzien voor de rest van het seizoen.
Onze verontschuldigingen aan iedereen van Beringen Heusden-Zolder voor de onjuiste informatie.
Precies wat ik deze week zelf dacht!quote:Op zondag 19 februari 2006 16:13 schreef methodmich het volgende:
Bij Roda zullen ze blij zijn dat ze Paul Put toen niet als coach hebben gekozen...
Belgische arbitrage ...quote:Op zondag 19 februari 2006 19:19 schreef Yeahinho het volgende:
Ik zap zojuist in de reclame van De Wedstrijden heel even naar Canvas voor Club Brugge - Beveren. In de paar minuten die ik zie moet eerst Beveren een zuivere pingel krijgen (handsbal) maar hij wordt niet gegeven. Een minuut later trapt een Club-speler finaal langs de bal, valt, en krijgt daarvoor een penalty![]()
.
Gelukkig werd ie gemist, want het sloeg echt nergens op.
Volgens de pers hier zou hij bij minstens 1 wedstrijd van La Louviere toch "mogelijk betrokken" geweest zijn ...quote:Op zondag 19 februari 2006 16:13 schreef methodmich het volgende:
Silvio Proto heeft alle banden verbroken met zijn zaakwaarnemer, die ook verdacht schijnt te zijn. Hoe dan ook, mocht Proto onder verdenking komen, vliegt ook hij buiten zei de manager van Anderlecht.
Bij Roda zullen ze blij zijn dat ze Paul Put toen niet als coach hebben gekozen...
Dat lijkt een jaarlijks cadeautje van Cercle op sclessin te zijn. De laatste jaren verloren die daar ook al met 7-0 en 4-0quote:Op zondag 19 februari 2006 01:46 schreef fanneke het volgende:
Standard wint met 7-1. Verdacht veel doelpunten...![]()
Die is op de dag dat het contract voor hem bij Club klaarlag om te tekenen doodleuk naar die afspraak gekomen met de mededeling dat hij meteen terug moest vertrekken om te gaan tekenen in Luik ...quote:Op maandag 20 februari 2006 16:30 schreef methodmich het volgende:
Overigens, ik dacht dat De Camargo naar Brugge zou gaan, zie ik hem ineens als doelpuntenmaker bij Standard. Die heb ik even gemist, die transfer.
We zitten hier niet meteen erg "dik" in de rechterflankspelers ... (want dat is hij toch, geloof ik ?)quote:Op vrijdag 24 februari 2006 17:10 schreef zjroentje het volgende:
Snap de selectie van Swerts niet echt moet ik zeggen.
Speelt bij Vitesse nog wel eens als linksachter, geloof ik.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 17:13 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
We zitten hier niet meteen erg "dik" in de rechterflankspelers ... (want dat is hij toch, geloof ik ?)
Was alleen de noodoplossing.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 17:14 schreef Radegast het volgende:
[..]
Speelt bij Vitesse nog wel eens als linksachter, geloof ik.
Hij kan niet meer voor Turkije uitkomen, de aanvraag daarvoor werd door de Turkse bond te laat ingediend (x aantal dagen teveel na zijn laatste U21 interland voor Belgie ofzoiets)quote:Op vrijdag 24 februari 2006 20:06 schreef methodmich het volgende:
Okee, maar voor de Turkse coach op het idee komt....
Ik mis trouwens Benjamin De Ceulaer, had ook best gekund toch?
Dat is Verhaegh...quote:Op vrijdag 24 februari 2006 17:14 schreef zjroentje het volgende:
Hij speelt volgens mij rechtsback bij Vitesse.
Swerts is toch vaste speler in Jong België? Al heeft hij daar natuurlijk nooit op het hoogste niveau gespeeld, dus wat dat betreft.quote:Op zaterdag 25 februari 2006 00:26 schreef BramKVO het volgende:
wel grappig eigenlijk dat er met Swerts (en in mindere mate Vermaelen) spelers opgeroepen zijn die de meeste mensen in Belgie eigenlijk niet kennen.
moeilijk te zeggen, alle drie de leiders laten om de haverklap punten liggen en spelen niet constant goed ...quote:Op zaterdag 25 februari 2006 23:45 schreef jorienvdherik het volgende:
Wie word er kampioen denken jullie ?
Bergenquote:Op zaterdag 25 februari 2006 23:45 schreef jorienvdherik het volgende:
Als die hem niet sportief halen in 2de , dan kopen ze hem wel ...quote:
geen idee, hoeveel bied je?quote:Op zaterdag 25 februari 2006 23:45 schreef jorienvdherik het volgende:
Dat dan weer niet. Dan supporter ik wel voor de Belgen. Als ik uberhaupt had gekeken dan.quote:Op zondag 26 februari 2006 17:13 schreef placebeau het volgende:
Wij verstaan elkaar.
Wat heb ik gelachen donderdag en dan de woensdag ervoor.
Ik zag hem ook. En dan nog protesteren bij de scheidsrechter voor die rode kaart ook nog. Belachelijke overtreding.quote:Op zondag 26 februari 2006 18:44 schreef Radegast het volgende:
Goedenmorgen, wat een tackle van die Espartero! Donkerrood![]()
zijn 13de vandaag , volgens Sporza ...quote:Op zondag 26 februari 2006 19:31 schreef Radegast het volgende:
Was trouwens weer een schitterende assist van Boussoufa bij Brussels - AA Gent.
Hoeveel assists heeft hij dit seizoen al wel niet gemaakt? Meer dan tien?
onbegrijpelijk dat Verheyen en Onyewu geen rood kregen inderdaad ...quote:Op zondag 26 februari 2006 20:01 schreef Heero87 het volgende:
Ik heb mijn kandidatuur voor scheidsrechter naar de bond gestuurd. Want wat ik van Verbist in Brugge - Standard zag, kan ik zéker ook.
Dat is meestal het geval met jou als Brugge punten verspeeldquote:Op zondag 26 februari 2006 20:07 schreef Heero87 het volgende:
Met andere woorden, ik ben héél gefrustreerd.
Klopt helemaal. En daar heb ik zelfs als Club-supporter me met moment dood aan geërgerd.quote:Maar als je maar van één kant kijkt...
En Brugge had tot vorig jaar heel de VTM-crew achter hen, was net zo erg.
Wat maakt het uit tegen Luxemburg?!?quote:Op maandag 27 februari 2006 00:25 schreef Heero87 het volgende:
Van Buyten out voor Luxemburg, Vandereycken kiest Léonard als vervanger.![]()
Als het toch niet uitmaakt dan kun je beter die wedstrijd niet spelen.quote:Op maandag 27 februari 2006 00:32 schreef Radegast het volgende:
[..]
Wat maakt het uit tegen Luxemburg?!?
Klopt. En dan een linksachter selecteren ter vervanging van een centrale verdediger. Akkoord, Léonard kan ook centraal spelen, maar speelt de laatste jaren toch steevast op links. Het zou een heel goeie noodoplossing zijn, maar het is nu toch niet zo dat er geen andere goeie centrale verdedigers meer voor handen zijn.quote:Op maandag 27 februari 2006 05:15 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Als het toch niet uitmaakt dan kun je beter die wedstrijd niet spelen.
Leonard speelt bij Standard al heel regelmatig centraal. Iets wat hij bij Monaco ook meerdere keren deed.quote:Op maandag 27 februari 2006 13:31 schreef Heero87 het volgende:
[..]
Klopt. En dan een linksachter selecteren ter vervanging van een centrale verdediger. Akkoord, Léonard kan ook centraal spelen, maar speelt de laatste jaren toch steevast op links. Het zou een heel goeie noodoplossing zijn, maar het is nu toch niet zo dat er geen andere goeie centrale verdedigers meer voor handen zijn.![]()
Maertensquote:Op maandag 27 februari 2006 17:07 schreef Heero87 het volgende:
Turaci weigert zijn selectie en Vandereycken roept Clement op... Volgens mij denkt die dat Maertens een buitenlander is ofzo.
Wie dan zoal?quote:Op maandag 27 februari 2006 13:31 schreef Heero87 het volgende:
[..]
Klopt. En dan een linksachter selecteren ter vervanging van een centrale verdediger. Akkoord, Léonard kan ook centraal spelen, maar speelt de laatste jaren toch steevast op links. Het zou een heel goeie noodoplossing zijn, maar het is nu toch niet zo dat er geen andere goeie centrale verdedigers meer voor handen zijn.![]()
Ik hoop dat je dat laatste niet meent, want anders hebben we genoeg redenen om de komende zes jaar geen Anderlecht-spelers meer te selecteren.quote:Op maandag 27 februari 2006 17:39 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
statistieken zeggen niks, Maertens is allicht een modale verdediger die goed binnen een "collectief" als club past, maar dat is absoluut geen internationale meerwaarde , dat zagen we zelfs dit seizoen nog europees meer dan genoeg.
Hoefkensquote:Op maandag 27 februari 2006 17:46 schreef Heero87 het volgende:
[..]
Hoefkens, Maertens, Dreesden, Leleu, De Man, De Brul, Doll, eventueel Dupré of Lombaerts.
Ik vind dat je Maertens nu wel erg overschat. Hij draait mee bij Club Brugge, maar het is absoluut geen geweldige verdediger. Ik had ook voor Leonard gekozen in plaats van Maertens, al doet het er tegen Luxemburg niet gek veel toe waarschijnlijk. Volgende keer zijn Kompany en Van Buyten er misschien wel weer bij en dan zitten ze er geen van beiden bij.quote:Op maandag 27 februari 2006 18:03 schreef Heero87 het volgende:
Kan jij - op dat ene foutje tegen Roma na - een fout van Maertens geven? Ik geef grif toe dat hij vier jaar geleden enkele keren zwaar in de fout is gegaan, maar is dat nu een reden om hem daar nu op af te rekenen, terwijl hij al twee jaar op heel hoog niveau acteert?
Hij is wekelijks één van de beste, zoniet de beste speler bij Club Brugge. Diezelfde club die landskampioen wordt, de bekerfinale haalde en als enige Europees op niveau acteerde en overwinterde.
Ik zeg absoluut niet dat hij altijd in de basis moet staan bij de Rode Duivels. Zeker niet, want Kompany en Van Buyten is ongetwijfeld een hoger niveau. Maar een plekje bij de selectie verdient hij, zeker als driekwart van je defensie forfait moet geven.
Pas op. Vermant is ook al een aantal maanden heel goed op dreef. De eerste wedstrijden bij Club was hij inderdaad matig tot slecht, maar ondertussen is hij samen met Maertens een cruciale figuur geworden.quote:Clement en Vermant hebben hun matigheid/wisselvalligheid nu al keer op keer bewezen en zijn wat mij beteft op Rode Duivels vlak geheel irrelevant geworden.
Ik overschat Maertens niet. En nogmaals: ik ben hier echt niet de enige in. Ik heb al heel veel mensen dezelfde vraag over stellen, ja ook supporters van andere ploegen (zelfs Anderlecht!). Ook in de verschillende media heb ik dezelfde kritische kantekeningen al tegengekomen.quote:Ik vind dat je Maertens nu wel erg overschat. Hij draait mee bij Club Brugge, maar het is absoluut geen geweldige verdediger. Ik had ook voor Leonard gekozen in plaats van Maertens, al doet het er tegen Luxemburg niet gek veel toe waarschijnlijk. Volgende keer zijn Kompany en Van Buyten er misschien wel weer bij en dan zitten ze er geen van beiden bij.
Over zijn persoonlijkheid kan ik niet oordelen, want ik ken hem hoegenaamd. Maar een speler niet selecteren omdat hij een etter is, is onzin. Dan kunnen we driekwart van de Rode Duivels thuislaten.quote:Overigens is Maertens ook gewoon een rotkarakter en iemand die niet 100 % voor zijn job leeft (ik ben die ook onlangs nog tegengekomen in de "Vuurmolen" in Brugge om 3h 's nachts in het weekend hoor ...)
Waar jij het nu opeens allicht moeilijk mee hebt maakt het net zo mooi. Vandereycken selecteert niet langer de Belgische individuen van de "topploegen" , maar selecteert allicht een selectie waaruit hij naar zijn oordeel het beste team voor zijn idee kan smeden ..
Alleen als hij toestemming krijgt van de Belgische voetbalbond.quote:Op maandag 27 februari 2006 18:30 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Gaat die nu voor Turkije uitkomen?
Hij moest officieel kiezen voor zijn 23e verjaardag. En hij koos voor Turkije. Helaas een paar dagen na zijn verjaardag. En daarom heeft hij nu plots toestemming nodig.quote:Op maandag 27 februari 2006 18:59 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Waarom moet die toestemming geven eigenlijk?
Ja, omdat hij eerder voor de Belgische bond uitkwam (bij de jeugdploegen dus)quote:Op maandag 27 februari 2006 19:04 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Rare regel zeg. België zou hem dus dwars kunnen zitten?
Geef nou maar toe. Jullie waren graag (minstens)honderd kilometer noordelijker geboren...quote:Op maandag 27 februari 2006 19:18 schreef Heero87 het volgende:
Ik hoop dat het aan ons scherm ligt...
En ik schaam me kapot dat er NLD in mijn pas staat... Voel me meer Limburger dan nederlander...quote:Op maandag 27 februari 2006 19:26 schreef fanneke het volgende:
[..]
Geef nou maar toe. Jullie waren graag (minstens)honderd kilometer noordelijker geboren...
![]()
quote:Beroepscomité bevestigt degradatie Geel *UPDATE*
Vanmorgen bevestigde het beroepscomité van de KBVB het vonnis dat tweedeklasser Verbroedering Geel eerder te horen kreeg. De club dient volgend seizoen te degraderen naar derde klasse en te starten met -6 punten.
De tweedeklasser gaat alvast in evocatie.
Denk niet dat ze sportief gaan degraderen...quote:Op woensdag 1 maart 2006 18:42 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Geel gaat gewoon linea recta naar de 4e klasse.
Bron: Voetbalkrantquote:Opmerkelijk nieuws vanuit La Louvière. Vijf spelers wilden gisteren niet meetrainen. Het gaat om Teklak, Jbari, Cordier, Lecomte en Emeran.
De vijf wilden niet meetrainen omdat hun loon werd uitbetaald met een ongedekte cheque. Toen ze verhaal wilden halen bij het bestuur, kregen ze te horen dat het geld aangewend werd om de licentieschulden aan te vullen. De spelers wilden best daarmee rekening houden, maar vonden het niet kunnen dat ze een ongedekte cheque hadden gekregen. Daarom besloten ze het werk neer te leggen.
Dit weekend speelt La Louvière een belangrijke competitiewedstrijd tegen Moeskroen. Het bestuur liet weten vandaag met de vijf spelers naar een oplossing te zullen zoeken.
normaal degraderen de 2 laatste en speelt de 3de laatste de eindronde.quote:Op vrijdag 3 maart 2006 23:06 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Hoeveel ploegen spelen er eindronde? Eentje toch maar?
Dan speelt de nummer 18 dus eindronde. Ik ben benieuwd.quote:Op vrijdag 3 maart 2006 23:07 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
normaal degraderen de 2 laatste en speelt de 3de laatste de eindronde.
Met het team dat enkele jaren terug de beker won hadden ze nochtans potten kunnen breken. Die brachten op momenten fabelachtig voetbal op de mat, vooral tegen de toppers. Hadden ze dat team 1 jaar kunnen samenhouden om er Europa mee te kunnen intrekken hadden we nog wat te zien gekregen. Helaas, Guillou verkocht en trok met de eerste reeks b-spelers Europa in ...quote:Op vrijdag 3 maart 2006 23:08 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Volgens mij is het nooit een frisse deal geweest tussen Guillou en zijn voetbalscholen in Ivoorkust. Vanaf het begin was er al gezeik en vanaf het begin ging het geld wat werd binnengehaald uit transfers naar van allerlei mensen, maar niet naar Beveren. De spelers werden ook steeds minder van kwaliteit.
Dan ook nog eens het tactisch inzicht en de manier van voetballen. Twee of drie Ivorianen kun je er best bij hebben, maar elf is wat teveel van het goede. Zeker als het vooral gaat om hele matige voetballers.
Toen hadden ze goede spelers inderdaad, met Zezeto, Touré, Né, Yapi Yapo, etc... Die zijn ook allemaal verpatst en er is heel weinig voor teruggekomen. Beveren is er financieel ook niet veel wijzer van geworden.quote:Op vrijdag 3 maart 2006 23:11 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Met het team dat enkele jaren terug de beker won hadden ze nochtans potten kunnen breken. Die brachten op momenten fabelachtig voetbal op de mat, vooral tegen de toppers. Hadden ze dat team 1 jaar kunnen samenhouden om er Europa mee te kunnen intrekken hadden we nog wat te zien gekregen. Helaas, Guillou verkocht en trok met de eerste reeks b-spelers Europa in ...
Die zijn van naam en stadion veranderd, maar niet gefusioneerd volgens mij. Vroeger was het Red Star Haasdonk. Nu spelen ze op 't veld dat vroeger van Sint-Niklaas was, want die bestonden toch niet meer en het veld was groter dan het pleintje van Haasdonk zelf.quote:Op vrijdag 3 maart 2006 23:31 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
1+0 = 1, dus Waasland schiet er niets mee op. Waasland is toch al een fusieclub?
Dat is Nieuwkerken Sint-Niklaas , die spelen in Nieuwkerken zelf nog, geloof ik.quote:Op vrijdag 3 maart 2006 23:33 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Sint-Niklaas speelt ook in de 3e klasse, samen met Waregem en Aalst....
allebei een gemiste penalty.quote:Op zondag 5 maart 2006 05:16 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Club Brugge
Jammer dat Zulte Waregem thuis tegen Brussels punten laat liggen.![]()
Waregem speelt eigenlijk ook al weken gewoon slechtquote:Op zondag 5 maart 2006 05:16 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Club Brugge
Jammer dat Zulte Waregem thuis tegen Brussels punten laat liggen.![]()
Bron: Voetbalkrantquote:Zowel voor Beringen Heusden-Zolder als voor Geel was het een speciale match. KBHZ gaat in vereffening en speelde mogelijk zijn laatste wedstrijd. Geel daarentegen werd veroordeeld door de KBVB tot degradatie.
De bezoekers begonnen razend scherp aan de partij. Geel stond na 12 minuten al met 0-2 voor via Van de Weyer en Charaï. Luttele minuten later trapte Pelic vanaf elfmeter de 1-2 op het bord. De Kempische strom was nog niet over, want na een dik kwartier zorgde Vermast voor 1-3. Daarna herstelde KBHZ het evenwicht in de eerste helft.
De tweede helft was maar net op gang gefloten of het stond al 1-4. Coomans benutte immers een penalty. Beide ploegen bleven aanvallend voetballen en daar kwamen doelpunten van. Na 67 minuten zette Charaï nog eens de netten bollen (1-5). Nadien konden Kalulika en Pelic milderen tot 3-5.
Ploegopstellingen:
KBHZ: Lenaerts, Tibari (69' Brouwers), Ghislain (55' Benzouien), Peeters, Eberlé, Oyen, Bekmezci, Kalkan (55' Kalulika), Criel, Pelic en Olondo.
Geel: Schurmans, Peeters, Vermast (74' Van Geele), Vanhees, De Koninck, Dello, Van de Weyer (81' Hegelmeers), Charaï, Geudens, Van Diepenbeeck en Coomans (70' Caramazza)
Zonde, ze hadden in kunnen lopen op Club.quote:Op zondag 5 maart 2006 12:29 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Waregem speelt eigenlijk ook al weken gewoon slecht
en wat belangrijker is,ze boren mij veul held door mijn neusquote:Op zondag 5 maart 2006 12:34 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Zonde, ze hadden in kunnen lopen op Club.
quote:Op zondag 5 maart 2006 16:16 schreef DutchGooner het volgende:
[..]
en wat belangrijker is,ze boren mij veul held door mijn neus
Kacic was die andere volgens mij, maar inderdaad erg dom van beidenquote:Op zondag 5 maart 2006 18:43 schreef BliksemSchigt het volgende:
En tweemaal rood.
Wat dom zegWilhemlson en een andere kerel elkaar even ordinair natrappen.
Het lijkt de Gouden Gids Divisie welquote:Op zondag 5 maart 2006 19:05 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Je zou trouwens als je Anderlecht ziet spelen bijna denken dat niemand hier kampioen wil spelen ...
Commentaar vond ik wel treffend. Awel, was het aan de andere kant gebeurd, dan had ie op de stip gelegenquote:Op zondag 5 maart 2006 18:15 schreef Irrem het volgende:
Dat was wel een penalty voor Lierse zou ik zo zeggen!
De kwaliteit van de lijnrechters is blijkbaar nog een stuk erger, als je de beelden van Standard -GBA zag. Messoudi kreeg zelfs een kaart na protest omdat hij drie keer na elkaar onterecht werd afgevlagdquote:Op zondag 5 maart 2006 19:50 schreef Jasza het volgende:
Anderlecht werd wel geholpen door de scheids in de 1e helft, ik heb het nooit op Belgische scheidsrechters gehad, vind ze altijd poep.
Dat sloeg echt helemaal nergens op idd.quote:Op maandag 6 maart 2006 11:02 schreef placebeau het volgende:
[..]
De kwaliteit van de lijnrechters is blijkbaar nog een stuk erger, als je de beelden van Standard -GBA zag. Messoudi kreeg zelfs een kaart na protest omdat hij drie keer na elkaar onterecht werd afgevlagd
Veel verschil met pakweg Cercle-Club van eerder dit seizoen was er anders niet. Om van Standard-GBA gisteren ook nog maar te zwijgen ...quote:Op maandag 6 maart 2006 14:43 schreef Heero87 het volgende:
Ik heb zitten schaterlachen in mijn zetel tijdens Anderlecht - Lierse. Hilarisch..
Bij Cercle - Club werd wel een geldig doelpunt van Portillo afgekeurd. Maar daar wordt in de pers natuurlijk niet zoveel tramelant rond gemaakt.quote:Op maandag 6 maart 2006 16:00 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Veel verschil met pakweg Cercle-Club van eerder dit seizoen was er anders niet. Om van Standard-GBA gisteren ook nog maar te zwijgen ...
Een geldig doelpunt van Portillo ? Een buitenspel geval, ja. In theorie had hij zelfs geel moeten krijgen om die bal nog binnen te trappen toen en dat was op het EINDE van de wedstrijd, op een moment dat Cercle al zwaar aan het drukken was in een poging om de 1-1 te scoren nadat het volkomen onterecht 0-1 achter was gekomen.quote:Op maandag 6 maart 2006 20:30 schreef Heero87 het volgende:
[..]
Bij Cercle - Club werd wel een geldig doelpunt van Portillo afgekeurd. Maar daar wordt in de pers natuurlijk niet zoveel tramelant rond gemaakt.
Einde van de wedstrijd?quote:Sport.be:
47' Portillo glipt door de buitenspelval en scoort. Hij wordt onterecht afgevlagd.
enfin, een heel stuk in de wedstrijd bedoelde ik. Dan nog speelt dat geen rol hé, op dat moment is de wedstrijd al "vervalst" ... Dat is net hetgene wat zo fout is aan het Belgische voetbal. Want de scheids wist dat hij toen een fout gemaakt had, de stadionspeaker moest toen zelfs al de gemoederen bedaren in de tribunes of het had daar helemaal uit de hand gelopen. En dan krijg je weer wat er fout is, als de fout al gebeurt is gaan ze nog even gaan "compenseren" om de tegenstanders te sussen , tjah ...quote:
Maar ze compenseren dus duidelijk wel bij Brugge. Niet alleen in de wedstrijd zelf, maar ook in andere wesdtrijden (cfr. Balaban op STTV). Dat is het net; dat gebeurt bij Anderlecht NOOIT. Integendeel, daar maken de scheidsrechters na een "blunder" alleen maar erger door nog wat met rood te staan zwaaien.quote:enfin, een heel stuk in de wedstrijd bedoelde ik. Dan nog speelt dat geen rol hé, op dat moment is de wedstrijd al "vervalst" ... Dat is net hetgene wat zo fout is aan het Belgische voetbal. Want de scheids wist dat hij toen een fout gemaakt had, de stadionspeaker moest toen zelfs al de gemoederen bedaren in de tribunes of het had daar helemaal uit de hand gelopen. En dan krijg je weer wat er fout is, als de fout al gebeurt is gaan ze nog even gaan "compenseren" om de tegenstanders te sussen , tjah ...
Ik citeer de speaker: "Ondanks zuiver handsspel van Balaban 0-1 voor Club".quote:de stadionspeaker moest toen zelfs al de gemoederen bedaren in de tribunes of het had daar helemaal uit de hand gelopen.
Ja, ik zat toevallig zelf met enkele collega's in die tribunes toen , en dat had daar anders helemaal uit de hand gelopen hoor ... Nu had men iets van "zie je wel" "nu weet de scheids het ook"quote:Op maandag 6 maart 2006 22:52 schreef Heero87 het volgende:
[..]
Ik citeer de speaker: "Ondanks zuiver handsspel van Balaban 0-1 voor Club".
De gemoederen bedaren noem jij dat.
Die speler van Anderlecht hing al hoog in de lucht toen hij de tackle zag aankomen!quote:Op maandag 6 maart 2006 22:58 schreef placebeau het volgende:
Die rooie kaart was volledig terecht.
Die tackle kwam zo laat dat hij de speler zelfs niet meer meehad. Had hij hem wel mee was hij met de draagberry mogen afgevoerd worden.
En de strafschop was geen strafschop, deschacht kreeg zelf een duw en deed nog moeite om zich in t houden. Is duidelijk te zien op de beelden. Als zoiets bij een andere ploeg gebeurd zeggen ze: geen penalty. Als zoiets bij Anderlecht gebeurt zeggen ze: de scheidsrechters zijn weer voor Anderlecht, aan de andere kant was het nooit gebeurd.
sinds hij de gouden schoen gewonnen heeft is er niks meer aan. De trainer moet hem nog maar eens op zijn plaats wijzen.quote:Op woensdag 8 maart 2006 23:27 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ik heb maar sporadisch gekeken, maar het leek dat Conceidinges weer een kaart of 10 had moeten krijgen en weer enorm kinderachtig bezig was. Wat een ontzettende zak is dat toch.
quote:Wedstrijd tegen Oostende gaat niet door
Op aanraden van de spelersvakbond Sporta zal KBHZ niet naar Oostende afzakken om de West-Vlamingen partij te geven. Over het verloop van de rest van het seizoen kunnen we nog niets zeggen.
Bron: KBHZ
OMG, en dit kan allemaal zomaar.quote:Het optreden van Michel Preud'homme tijdens de bekerwedstrijd tussen Standard en AA Gent blijft nazinderen. Preud'homme, niet alleen technisch directeur van Standard, maar ook voorzitter van de Technische Commissie van de Bond, ging plots de discussie aan met de vierde scheidsrechter nadat een doelpunt van Onyewu onterecht werd afgekeurd. Gent-voorzitter Ivan De Witte is woedend over het optreden van Preud'homme: "Ontoelaatbaar!"
"Preud'homme stond in de neutrale zone om de vierde scheidsrechter te beïnvloeden - ik laat me niks anders wijsmaken", vertelt De Witte in Het Laatste Nieuws. "De televisiebeelden tonen hoe Preud'homme wild gesticuleerde. Hij maakte er een echt spektakel van. Ontoelaatbaar. En nogmaals het bewijs dat je niet van twee walletjes kunt eten. Ofwel kiest Preud'homme voor Standard, ofwel voor de voetbalbond."
Toch zal de Scheidsrechterscommissie geen gevolg geven aan de zaak. Ondervoorzitter Jeurissen wimpelt de zaak af omdat "Preud'homme dat eerder ook al gedaan heeft, zelfs al stond Standard op voorsprong."
Hallo meneer Preud'homme? "Woensdag zat ik op Sclessin als bestuurslid van Standard. Mijn voorganger bij de technische commissie, Karel Vertongen, was verdorie vice-voorzitter van Antwerp en niemand die daarmee problemen had. Maar ja, het gaat nu om Standard, hé..."
Voetbalkrant.com
Officieel geen functie, maar wat maakte dat eigenlijk uit? Dat was hetzelfde alsof Roger Vandenstock nu ontslag zou nemen bij Anderlecht en bondsvoorzitter zou worden hé.quote:Op vrijdag 10 maart 2006 12:30 schreef Heero87 het volgende:
Maar hij had toen wel geen functie binnen Club Brugge.
Al vond ik ook dat toen eigenlijk niet kunnen, maar het is toch een serieus stap lager dan openlijk een belangrijke bonds- en clubfunctie combineren.
quote:Op vrijdag 10 maart 2006 10:59 schreef TerroRobbie het volgende:
Wat zijn dat allemaal voor vreemde praktijken.
quote:Op woensdag 8 maart 2006 23:28 schreef placebeau het volgende:
only in Belgium...
Of hij het dit seizoen nog is weet ik niet helemaal zeker (zou kunnen dat Preud'Homme dat ook al is ondertussen) , maar de voorbije 3 a 4 seizoenen was hij dat zeker. Dat heb ik toevallig onthouden omdat mijn collega's zich vorig jaar (of was het al 2 jaar terug) enorm druk maakten over een zware schorsing van een Cerclespeler terwijl het net Vanhove was die de arbitragecommissie die toen de schorsing in beroep uitsprak voorzat en de klacht moest behandelen.quote:Op vrijdag 10 maart 2006 16:31 schreef Heero87 het volgende:
Joost-mag-het-weten: als Vanhove voorzitter van de arbitragecommissie is, dan moet ook hij die job opgeven vind ik.
Over dat laatste ben ik het helemaal met je eens. Maar welke zot wil nu nog onze bond gaan leiden?![]()
Licentiecommissiequote:Op vrijdag 10 maart 2006 16:47 schreef DarkShine het volgende:
Joost, kun je de licentiecommisie ook eens opzoeken?
Kan dus niet. Ook Beuls moet dan een stap opzij zetten.quote:Maar of Van Hove of Raoul Beuls nu voorzitter zijn van die arbitragecommissie maakt eigenlijk ook niet uit hé. Die laatste is ook bestuurslid van Club Brugge.
Dat is toch om met de andere ploegen te lachen ? Ze benoemen gewoon met Preud'Homme en Beuls 2 mensen van 2 topclubs als voorzitters van misschien wel de 2 belangrijkste commissies binnen de bond (die de schorsingen , klachten , ... behandelen)
Het punt blijft hetzelfde hé, de ploeg die zo'n zaak verliest gaat toch altijd in beroep , dus komt het uiteindelijk toch daar terecht.quote:Op vrijdag 10 maart 2006 17:16 schreef Heero87 het volgende:
Hmm... volgens mij gaat zo'n klacht als die van GBA eerst naar het Sportcomité, pas bij een eventueel beroep gaat het naar de Abitrage geloof ik.
Maar soit, doet er niet veel toe. Het punt blijft dat de cumul van die Beuls niet kan.
En ze zich terug kunnen concentreren op de uitgebreide maaltijd in het sterrenrestaurant naast het bondsgebouw en de vaten Geuze Bellevue die Vanden stock uit de familiebrouwerij heeft achtergelaten ...quote:Op vrijdag 10 maart 2006 17:21 schreef Heero87 het volgende:
Ze zullen waarschijnlijk die dag naar buiten komen met één of ander persbericht waarin ze de omkoping veroordelen, waarna ze denken dat alles opgelost is..
Dat restaurant, is dat toevallig Chinees?quote:Op vrijdag 10 maart 2006 17:25 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
En ze zich terug kunnen concentreren op de uitgebreide maaltijd in het sterrenrestaurant naast het bondsgebouw en de vaten Geuze Bellevue die Vanden stock uit de familiebrouwerij heeft achtergelaten ...
quote:Op vrijdag 10 maart 2006 17:43 schreef DarkShine het volgende:
[..]
Dat restaurant, is dat toevallig Chinees?
Italiaans: "Bij Pietro"quote:Op vrijdag 10 maart 2006 17:43 schreef DarkShine het volgende:
[..]
Dat restaurant, is dat toevallig Chinees?
De Hel van Staaien brandt terug tegen Anderlecht als vanouds. Zou het toeval zijn dat ze net vandaag het standbeeld van Raymond Goethals voor het stadion onthuld hebben ?quote:Op vrijdag 10 maart 2006 22:24 schreef Saviola het volgende:
St-Truiden - Anderlecht 3-0
Hun eerste thuiszege sinds 26 augustus..
Staaien. Prachtige naam voor een stadion. Op Staaien gaan we Anderlecht .....quote:Op vrijdag 10 maart 2006 22:54 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
En wat voor een match zeg als je die beelden ziet. Dit was écht als de STVV-Anderlechts in de "grote dagen" van Goethals op Staaien. Ze hebben in de 2de helft Anderlecht gewoon platgewalst. Het had nog véél meer dan 3-0 kunnen zijn. En dat met 10 Belgen in de ploeg bij STVV ...
Dat is een feit. Het had gerust 5-0 kunnen zijn ... Anderlecht kreeg in de 2de helft zelfs geen enkele kans van stvv ...quote:Op vrijdag 10 maart 2006 22:59 schreef Saviola het volgende:
Haha, en Franky Vercauteren.. "3-0 is niet de juiste weergave"![]()
Het blijft een van de meest merkwaardige plaatsen in België. Sinds Raymond Goethals daar vele jaren geleden trainer was trekken nog altijd elk jaar de "topploegen" met de schrik in de benen naar "De hel van Staaien". Toen waren ze er onder de vurige Goethals onklopbaar tegen topploegen, en sindsdien zie je toch seizoen na seizoen nog steeds die vlammen tegen de topploegen nog eens oplichten ... Dan gaat het thuispubliek er ook nog eens "echt" voor zitten en kan de ploeg toch altijd dat stukje meer ...quote:Op vrijdag 10 maart 2006 23:00 schreef Beschouw het volgende:
[..]
Staaien. Prachtige naam voor een stadion. Op Staaien gaan we Anderlecht .....
En dat terwijl Anderlecht niet eens beter of slechter speelde dan de vorige weken... Het geluk zal op zijn geweest zeker?quote:Op vrijdag 10 maart 2006 23:02 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Dat is een feit. Het had gerust 5-0 kunnen zijn ... Anderlecht kreeg in de 2de helft zelfs geen enkele kans van stvv ...
Allicht ook een gevolg van de gigantische kritiek die de kranten en andere pers hebben gehad op de scheidsrechterlijke cadeaus de afgelopen week ... (al had stvv in de 1ste helft een penalty kunnen krijgen, vond ik)quote:Op zaterdag 11 maart 2006 00:01 schreef Heero87 het volgende:
[..]
En dat terwijl Anderlecht niet eens beter of slechter speelde dan de vorige weken... Het geluk zal op zijn geweest zeker?
Klopt volledig, al ben ik er van overtuigd dat het op lange termijn (lees: volgend seizoen) toch allemaal weer zoals vroeger zal worden: twee of drie clubs die er bovenuit steken, de rest ruim daaronder. Dit seizoen is gewoon een enorm vreemd seizoen.quote:Op zaterdag 11 maart 2006 00:03 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Allicht ook een gevolg van de gigantische kritiek die de kranten en andere pers hebben gehad op de scheidsrechterlijke cadeaus de afgelopen week ... (al had stvv in de 1ste helft een penalty kunnen krijgen, vond ik)
Maar het is een schande voor het Belgische voetbal hoe de "grote 3" momenteel gewoon spelen. Standard, Club én Anderlecht spelen met budgetten die soms tien keer of nog méér groter zijn dan de meeste andere clubs geen greintje beter dit seizoen. Om van Racing Genk nog maar te zwijgen. Dat mag ook eens tot nadenken stemmen ... De gretigheid gezien waar de 10 Belgen van STVV vandaag de match mee aanvatten ?
Voor mij is dit nog altijd de beste trainer ooit ter wereld. Werkelijk elke ploeg waar hij neerstreek werd "beter". Qua stijl ook de "voorloper" van een Mourinho (die al dan niet nog toevallig even onder hem werkte in Boavista) maar vooral een "super-motivator" en "meester-tacticus"quote:Op vrijdag 10 maart 2006 23:42 schreef Beschouw het volgende:
Raymond, my hero. Had het altijd over Van Batsen.
[afbeelding]
Beveren wint opeens met 4-1, schokeffect? Of is er 'n Chinees langsgeweest?quote:Club Brugge, Racing Genk en Zulte Waregem hebben zaterdagavond gedaan wat van hen verwacht werd. De drie teams wonnen hun wedstrijden en profiteren zo maximaal van het verlies van Anderlecht op Staaien.
De zege van Club kwam heel moeizaam tot stand. De landskampioen kwam tegen een fris Charleroi erg vroeg op achterstand nadat Joos Valgaeren de bal in eigen doel had gedevieerd. Gert Verheyen zorgde nog voor de rust voor de gelijkmaker en een klein kwartier voor het einde zorgde Javier Portillo voor de verlossende 2-1.
Zulte Waregem nam erg ruim afstand van mede-promovendus Roeselare. Breleuer, Meert en Matthys zorgden voor de al even zware als onverdiende 0-3 zege. Roeselare was voortdurend beter, maar slaagde er niet in de kansen af te werken.
Dat was ook een probleem waarmee Germinal Beerschot op bezoek bij Racing Genk kampte. Dosunmu kreeg verschillende gelegenheden om de Ratten de volle buit te bezorgen, maar het was uiteindelijk de thuisploeg die via Engelaar met de drie punten aan de haal ging.
Lierse deed een erg slechte zaak in de degradatiestrijd. De Pallieters kwamen tegen Gent wel op voorsprong via Mujanovic, maar moesten na doelpunten van Grégoire, Foley en Vrancken toch hun meerdere erkennen in de bezoekers. Lierse is zo opnieuw rode lantaarn.
Dat heeft het vooral te danken aan streekgenoot Westerlo, dat zwaar verloor op het veld van Beveren. Debuterend coach Eddy De Bolle zag Dissa twee keer scoren. Ook Coco en Gervinho vonden hun weg naar de netten. Aan de andere kant zorgde Utaka voor de eerredder.
Ook La Louvière springt over Lierse. De Wolven speelden scoreloos gelijk op het veld van FC Brussels.
Cercle Brugge kreeg op het veld van Moeskroen opnieuw heel wat doelpunten om de oren. Francky Vandendriessche moest zich maar liefst zes keer omdraaien. Bij de rust stond het 2-0 door een owngoal van Masureel en een doelpunt van Durgardein. Na de koffie trapte Zewlakow er drie binnen en deed ook Fellahi de netten trillen.
Gisteren al won Sint-Truiden thuis verrassend van Anderlecht. De Kanaries stuurden de leider met 3-0 huiswaarts. Daardoor kan Standard morgen opnieuw leider worden, maar dan moet het wel winnen op het veld van Lokeren.
De samenwerking met Guillou is ten einde, wat allicht ook zal betekenen dat na dit seizoen alle Ivorianen Beveren zullen (moeten) verlaten. Die spelen nu opeens terug voor een goede transfer, vermoed ik.quote:Op zaterdag 11 maart 2006 22:29 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Beveren wint opeens met 4-1, schokeffect? Of is er 'n Chinees langsgeweest?
Die stand klopt dus niet ... :quote:Op zaterdag 11 maart 2006 22:32 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
1 Anderlecht 26 52
2 Standard 25 50
3 Club Brugge 26 50
4 Zulte Waregem 25 44
5 Racing Genk 26 44
6 Gent 26 41
7 Westerlo 25 38
8 Lokeren 25 38
9 Charleroi 26 34
10 FC Brussels 26 34
11 KSV Roeselare 25 32
12 Ger. Beerschot 26 29
13 Moeskroen 26 28
14 Cercle Brugge 26 27
15 Sint Truiden 26 26
16 La Louvière 26 23
17 Lierse 26 22
18 Beveren 25 21
Dat kan het opeens wel.quote:Op zaterdag 11 maart 2006 22:32 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
De samenwerking met Guillou is ten einde, wat allicht ook zal betekenen dat na dit seizoen alle Ivorianen Beveren zullen (moeten) verlaten. Die spelen nu opeens terug voor een goede transfer, vermoed ik.
Ik vrees dat Beveren het net gaat redden.quote:Op zaterdag 11 maart 2006 22:34 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Die stand klopt dus niet ... :
Totaal Klassement (01/08/05 - 15/05/06)
# W V G + - +/- Ptn
1 Anderlecht (AND) 26 15 4 7 54 25 29 52
2 Standard (STA) 25 15 5 5 45 23 22 50
3 Club Brugge (BRU) 26 14 4 8 41 25 16 50
4 Zulte-Waregem (ZWA) 26 14 7 5 46 34 12 47
5 Racing Genk (GNK) 26 12 6 8 40 30 10 44
6 AA Gent (GNT) 26 12 9 5 35 30 5 41
7 Lokeren (LOK) 25 10 7 8 37 34 3 38
8 Westerlo (WES) 26 11 10 5 35 34 1 38
9 Charleroi (CHA) 26 9 10 7 28 31 -3 34
10 FC Brussels (FCB) 26 8 8 10 25 25 0 34
11 Roeselare (ROE) 26 8 10 8 39 36 3 32
12 G. Beerschot (GBA) 26 8 13 5 32 41 -9 29
13 Moeskroen (MOE) 26 8 14 4 37 36 1 28
14 Cercle Brugge (CER) 26 7 13 6 30 50 -20 27
15 Sint-Truiden (STV) 26 6 12 8 29 37 -8 26
16 Beveren (BEV) 26 7 16 3 30 45 -15 24
17 La Louviere (LAL) 26 4 11 11 21 41 -20 23
18 Lierse (LIE) 26 5 14 7 17 44 -27 22
Dat hoop ik dus niet. Als ze degraderen én schuldig bevonden worden als club aan de gokfraude moeten ze naar 3de klasse ...quote:Op zaterdag 11 maart 2006 22:39 schreef Heero87 het volgende:
Stiekem hoop ik dat La Louvière zich red, zodat we ze kunnen degraderen op basis van de gokfraude.![]()
Ik hoop dat ze meteen naar de 3e klasse donderen. Opgeruimd staat netjes.quote:Op zaterdag 11 maart 2006 22:39 schreef Heero87 het volgende:
Stiekem hoop ik dat La Louvière zich red, zodat we ze kunnen degraderen op basis van de gokfraude.![]()
Is het niet zo dat een ploeg pas niet vervangen wordt als het de 3e ploeg is dient te degraderen vanwege financieel gekloot of omkoping?quote:Op zaterdag 11 maart 2006 22:48 schreef Heero87 het volgende:
Een ploeg die op basis van fraude of financiële problemen teruggezet wordt naar tweede of derde wordt niet vervangen zolang ze niet sportief degraderen. Als dergelijke situatie zich voortdoet, gaan we dus gewoon verder mte 17 ploegen...
Was echt slecht ja, ook bizar die kopbal die via paal, keeper, opnieuw inkoppen, opnieuw op de paal, weer via de keeper nog net weggewerkt kon worden.quote:Op zaterdag 11 maart 2006 22:31 schreef Heero87 het volgende:
Wat een matig Club Brugge weer. Niks nieuws onder de zon natuurlijk.![]()
Gelukkig wel gewonnen, dat is tegenwoordig het voornaamste.
Nope, elke ploeg die niet sportief degradeert, maar wel door financiële problemen of omkoping, wordt niet vervangen.quote:Op zondag 12 maart 2006 08:13 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Is het niet zo dat een ploeg pas niet vervangen wordt als het de 3e ploeg is dient te degraderen vanwege financieel gekloot of omkoping?
Charleroi ? Want de kalendercommissie wordt voorgezeten door Pierre-Yves Hendrickx, de secretaris van Charleroi. Ook oa Michel Louwagie van AA Gent, Sacha Feytongs van Standard en Emile Servranckx van Anderlecht zitten daarin ...quote:Op zondag 12 maart 2006 12:11 schreef Heero87 het volgende:
In het geval van zeventien ploegen zal er dus gewerkt worden met rustdagen. Ik kan al raden wie de meest gunstige rustdagen zal krijgen.
Als Lierse en Beveren als laatste eindigen en La Louviere zich weet te redden, maar wordt teruggezet naar de 3e klasse, dan blijft Beveren toch gewoon behouden? Zoiets heeft Beveren al eens gehad in het jaar dat KVM en Lommel werden teruggezet....quote:Op zondag 12 maart 2006 11:59 schreef Heero87 het volgende:
[..]
Nope, elke ploeg die niet sportief degradeert, maar wel door financiële problemen of omkoping, wordt niet vervangen.
Stel dat Lierse en Beveren straks laatste eindigen en La Louvière zich sportief weet te redden, maar op basis van de omkoping teruggezet wordt naar derde, dan worden zij NIET vervangen en zitten we volgend seizoen met zeventien ploegen in eerste klasse.
Er kan dus met andere woorden op geen enkele manier een derde promovendus komen.
Ja, maar ze hebben na dat seizoen dat reglement veranderd. Nu degraderen er altijd 2 ploegen sportief (of tenminste 1 direct en de 2de gaat naar de Eindronde) en promoveren er 2 ploegen. Wie daarbuiten nog moet degraderen door niet-sportieve redenen valt gewoon weg.quote:Op zondag 12 maart 2006 12:56 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Als Lierse en Beveren als laatste eindigen en La Louviere zich weet te redden, maar wordt teruggezet naar de 3e klasse, dan blijft Beveren toch gewoon behouden? Zoiets heeft Beveren al eens gehad in het jaar dat KVM en Lommel werden teruggezet....
dat zien ze alleen niet bij de G5 ... Denk trouwens maar eens na wat een weerslag een competitie met 14 ploegen bv (wat de g5 wil) zou hebben op de ticketinkomsten of bv zelfs de TV-rechten. Belgacom-TV wil elke week ook de matchen op tv hé. Dat kan dan ook al niet meer ...quote:Op zondag 12 maart 2006 13:03 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Het zou wel jammer zijn als er één Eerste Klasse-club zou verdwijnen. 17 ploegen heb je niets aan, kun je beter één ploeg extra toevoegen. Dat is financieel interessanter dan 17 ploegen.
14 ploegen zal vooral betekenen dat meer ploegen in de problemen komen. Niet dat meer ploegen meer inkomsten genereren.quote:Op zondag 12 maart 2006 13:17 schreef Heero87 het volgende:
14 ploegen is vooral voor de leefbaarheid. Nu heb je ploegen die zo dicht bij elkaar zitten dat het amper leefbaar is. Je ziet dat nu ook in Westerlo. Daar is het bestuur dolgelukkig met de degradatie van streekgenoot Geel, want dat levert hen wellicht betere sponsorovereenkomsten én nieuwe supporters op.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |