Drie nieuwe Duivels
Bondscoach René Vandereycken heeft zijn selectie bekendgemaakt voor de oefeninterland in en tegen Luxemburg. Daarin zitten enkele verrassingen.
Ten opzichte van de laatste interland onder voormalig bondscoach Anthuenis, tegen Litouwen, voerde Vandereycken een heleboel wijzigingen door om tot zijn eerste selectie van 18 spelers te komen.
Onder Turaci, Thomas Vermaelen en Gill Swerts zijn volledig nieuw. Vooral de naam van Onder Turaci valt op. De ex-verdediger van Standard, nu aan de slag bij Fenerbahçe, mag door een administratieve blunder niet meer voor Turkije uitkomen.
Ook opvallend is de terugkeer van Geert De Vlieger. De doelman van Manchester City is een tijdje hersteld van zijn zware achillespeesblessure, maar zit al een heel seizoen op de bank bij de Engelse club. Daarnaast keren ook Van der Heyden, Mudingayi, Huysegems en Sonck terug in de selectie.
Belgische selectie
Doelmannen: Silvio Proto (RSC Anderlecht) en Geert De Vlieger (Manchester City)
Verdedigers: Onder Turaci (Fenerbahçe), Daniel Van Buyten (Hamburg/Dui), Anthony Vanden Borre (RSC Anderlecht), Peter Van der Heyden (Wolfsburg), Thomas Vermaelen (Ajax)
Middenvelders: Karel Geraerts (Standard), Bart Goor (RSC Anderlecht), Gaby Mudingayi (Lazio), Timmy Simons (PSV Eindhoven/Ned), Thomas Buffel (Glasgow Rangers), Gill Swerts (Vitesse)
Aanvallers: Stein Huysegems (AZ), Mbo Mbenza (RSC Anderlecht), Luigi Pieroni (AJ Auxerre/Fra), Wesley Sonck (Mönchengladbach) en Kevin Vandenbergh (RC Genk)
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)