abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_35763880
Anderlecht had weer eens mazzel met de scheidsrechter. Lierse SK werd een penalty onthouden en Proto had rood moeten krijgen.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  maandag 6 maart 2006 @ 11:02:11 #202
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_35767246
quote:
Op zondag 5 maart 2006 19:50 schreef Jasza het volgende:
Anderlecht werd wel geholpen door de scheids in de 1e helft, ik heb het nooit op Belgische scheidsrechters gehad, vind ze altijd poep.
De kwaliteit van de lijnrechters is blijkbaar nog een stuk erger, als je de beelden van Standard -GBA zag. Messoudi kreeg zelfs een kaart na protest omdat hij drie keer na elkaar onterecht werd afgevlagd
  maandag 6 maart 2006 @ 13:05:58 #203
23234 zjroentje
DiFontaine
pi_35771311
quote:
Op maandag 6 maart 2006 11:02 schreef placebeau het volgende:

[..]

De kwaliteit van de lijnrechters is blijkbaar nog een stuk erger, als je de beelden van Standard -GBA zag. Messoudi kreeg zelfs een kaart na protest omdat hij drie keer na elkaar onterecht werd afgevlagd
Dat sloeg echt helemaal nergens op idd.

Twee keer was het ook totaal geen buitenspel, stond de speler nog zeker 5 meter voor de laatste man.
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
  maandag 6 maart 2006 @ 13:07:06 #204
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_35771353
Doet me denken aan die KNVB'er bij KVM zaterdag, Goots vertrekt op eigen helft op een bal van de keeper en zou volgens de grens buitenspel staan...
Vreuger, wie de beerkratte nog va hoots woare en se moëts blieve durchdrinke um d\'r kachel a te hotte
Planning:
-
  maandag 6 maart 2006 @ 13:17:10 #205
97934 ASroma
Flamboyant
pi_35771699
ach bij elke beslissing/actie/blunder vraag je je tegenwoordig toch af of.....de gokchinees....er misschien iets mee te maken heeft.....
  maandag 6 maart 2006 @ 13:32:56 #206
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_35772140
Morgen zou het bestuur van KBHZ samenkomen om de mogelijk vereffening te bespreken.

De lonen zouden vandaag betaald moeten worden en anders is de gehele selectie morgen transfervrij, inmiddels is ook duidelijk dat de lonen niet betaald kunnen worden. Sint Truiden, Lierse SK & KVSK Utd hebben hun zinnen al gezet op enkele spelers...

En op hun officiële site vind je werkelijk geen informatie over de problemen, staat doodleuk een matchverslag van de zaterdag.
Vreuger, wie de beerkratte nog va hoots woare en se moëts blieve durchdrinke um d\'r kachel a te hotte
Planning:
-
pi_35774293
Ik heb zitten schaterlachen in mijn zetel tijdens Anderlecht - Lierse. Hilarisch. .
pi_35774382
Ik hoop dat de onderzoeksrechter van de gokaffaire -een notoir Anderlecht-supporter- in de tribune zat. Dan weet ze waar ze straks moet gaan zoeken.
  maandag 6 maart 2006 @ 16:00:03 #209
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_35776802
quote:
Op maandag 6 maart 2006 14:43 schreef Heero87 het volgende:
Ik heb zitten schaterlachen in mijn zetel tijdens Anderlecht - Lierse. Hilarisch. .
Veel verschil met pakweg Cercle-Club van eerder dit seizoen was er anders niet. Om van Standard-GBA gisteren ook nog maar te zwijgen ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
  maandag 6 maart 2006 @ 17:24:29 #210
pi_35779801
Einde van Beringen-Heusden-Zolder

Dinsdag gaat de club in vereffening

Het licht gaat dinsdag definitief uit voor K. Beringen-Heusden-Zolder. Dan komt het bestuur samen met enkele juristen om de modaliteiten van de vereffening te bekijken. Ook de NV zal dan de laatste formaliteiten afhandelen.
Er zal aan de Noordberm in Heusden-Zolder wellicht een nieuwe club worden opgericht in vierde provinciale. Enkele jaren geleden speelde Heusden-Zolder nog in eerste nationale. Sinds de club degradeerde naar tweede klasse ging het echter helemaal de verkeerde kant uit met de Limburgse club. Een samenwerking met Berkenbos of KVK Beringen komt er niet.
pi_35786789
Dus KVK Beringen gaat gewoon weer zelfstandig door in hun stadion? Zou zonde zijn als daar niet meer in gespeeld gaat worden... welke klasse is dat dan?
pi_35786958
quote:
Op maandag 6 maart 2006 16:00 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Veel verschil met pakweg Cercle-Club van eerder dit seizoen was er anders niet. Om van Standard-GBA gisteren ook nog maar te zwijgen ...
Bij Cercle - Club werd wel een geldig doelpunt van Portillo afgekeurd. Maar daar wordt in de pers natuurlijk niet zoveel tramelant rond gemaakt.

Het grote verschil zit hem in het feit dat bij Club en Standard op het einde van het seizoen alles zowat in evenwicht is. Ja, er zijn al fases geweest waar Club voordeel heeft gekregen (de penaltyfase van Balaban tegen Westerlo). Maar er zijn ook veel fases waar Club benadeeld is geweest (de penaltyfase van Balaban tegen Sint-Truiden). Hetzelfde geldt voor Standard. Maar als we naar drie fases waar Anderlecht benadeeld werd moeten gaan zoeken...?
  maandag 6 maart 2006 @ 21:41:26 #213
pi_35790148
quote:
Op maandag 6 maart 2006 20:30 schreef Heero87 het volgende:

[..]

Bij Cercle - Club werd wel een geldig doelpunt van Portillo afgekeurd. Maar daar wordt in de pers natuurlijk niet zoveel tramelant rond gemaakt.
Een geldig doelpunt van Portillo ? Een buitenspel geval, ja. In theorie had hij zelfs geel moeten krijgen om die bal nog binnen te trappen toen en dat was op het EINDE van de wedstrijd, op een moment dat Cercle al zwaar aan het drukken was in een poging om de 1-1 te scoren nadat het volkomen onterecht 0-1 achter was gekomen.
pi_35792455
quote:
Sport.be:
47'
Portillo glipt door de buitenspelval en scoort. Hij wordt onterecht afgevlagd.
Einde van de wedstrijd?
  maandag 6 maart 2006 @ 22:48:43 #215
pi_35793337
quote:
Op maandag 6 maart 2006 22:30 schreef Heero87 het volgende:

[..]

Einde van de wedstrijd?
enfin, een heel stuk in de wedstrijd bedoelde ik. Dan nog speelt dat geen rol hé, op dat moment is de wedstrijd al "vervalst" ... Dat is net hetgene wat zo fout is aan het Belgische voetbal. Want de scheids wist dat hij toen een fout gemaakt had, de stadionspeaker moest toen zelfs al de gemoederen bedaren in de tribunes of het had daar helemaal uit de hand gelopen. En dan krijg je weer wat er fout is, als de fout al gebeurt is gaan ze nog even gaan "compenseren" om de tegenstanders te sussen , tjah ...
pi_35793502
quote:
enfin, een heel stuk in de wedstrijd bedoelde ik. Dan nog speelt dat geen rol hé, op dat moment is de wedstrijd al "vervalst" ... Dat is net hetgene wat zo fout is aan het Belgische voetbal. Want de scheids wist dat hij toen een fout gemaakt had, de stadionspeaker moest toen zelfs al de gemoederen bedaren in de tribunes of het had daar helemaal uit de hand gelopen. En dan krijg je weer wat er fout is, als de fout al gebeurt is gaan ze nog even gaan "compenseren" om de tegenstanders te sussen , tjah ...
Maar ze compenseren dus duidelijk wel bij Brugge. Niet alleen in de wedstrijd zelf, maar ook in andere wesdtrijden (cfr. Balaban op STTV). Dat is het net; dat gebeurt bij Anderlecht NOOIT. Integendeel, daar maken de scheidsrechters na een "blunder" alleen maar erger door nog wat met rood te staan zwaaien.

Maar ho maar als Balaban een keertje valt tegen Westerlo. Dan staat heel het land op zijn kop en beginnen niet-betrokken voorzitters brieven te schrijven dat de wedstrijden herspeeld moeten worden. Balaban zit na één shwalbe tegen Westerlo met een stevige shwalbereputatie en zal wellicht nooit nog een penalty krijgen, terwijl Wilhelmsson het wekelijks mag doen en er al even keer veel voor beloond wordt door de scheidsrechter. En niemand die er iets aan doet. Schorsen op basis van televisiebeelden zou je dan denken, maar dat is iets waarover ze bij de voetbalbond nog nooit van gehoord hebben.

Stel je voor dat straks Roger Vanden Stock bondsvoorzitter wordt en dat gaat cumuleren met zijn voorzitterschap van Anderlecht. Het moet niet duidelijker worden.
quote:
de stadionspeaker moest toen zelfs al de gemoederen bedaren in de tribunes of het had daar helemaal uit de hand gelopen.
Ik citeer de speaker: "Ondanks zuiver handsspel van Balaban 0-1 voor Club".

De gemoederen bedaren noem jij dat.

[ Bericht 17% gewijzigd door Heero87 op 06-03-2006 22:59:05 ]
  maandag 6 maart 2006 @ 22:58:39 #217
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_35793739
Die rooie kaart was volledig terecht.

Die tackle kwam zo laat dat hij de speler zelfs niet meer meehad. Had hij hem wel mee was hij met de draagberry mogen afgevoerd worden.

En de strafschop was geen strafschop, deschacht kreeg zelf een duw en deed nog moeite om zich in t houden. Is duidelijk te zien op de beelden. Als zoiets bij een andere ploeg gebeurd zeggen ze: geen penalty. Als zoiets bij Anderlecht gebeurt zeggen ze: de scheidsrechters zijn weer voor Anderlecht, aan de andere kant was het nooit gebeurd.
  maandag 6 maart 2006 @ 23:01:07 #218
pi_35793854
quote:
Op maandag 6 maart 2006 22:52 schreef Heero87 het volgende:

[..]

Ik citeer de speaker: "Ondanks zuiver handsspel van Balaban 0-1 voor Club".

De gemoederen bedaren noem jij dat.
Ja, ik zat toevallig zelf met enkele collega's in die tribunes toen , en dat had daar anders helemaal uit de hand gelopen hoor ... Nu had men iets van "zie je wel" "nu weet de scheids het ook"
  dinsdag 7 maart 2006 @ 01:09:15 #219
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_35797735
quote:
Op maandag 6 maart 2006 22:58 schreef placebeau het volgende:
Die rooie kaart was volledig terecht.

Die tackle kwam zo laat dat hij de speler zelfs niet meer meehad. Had hij hem wel mee was hij met de draagberry mogen afgevoerd worden.

En de strafschop was geen strafschop, deschacht kreeg zelf een duw en deed nog moeite om zich in t houden. Is duidelijk te zien op de beelden. Als zoiets bij een andere ploeg gebeurd zeggen ze: geen penalty. Als zoiets bij Anderlecht gebeurt zeggen ze: de scheidsrechters zijn weer voor Anderlecht, aan de andere kant was het nooit gebeurd.
Die speler van Anderlecht hing al hoog in de lucht toen hij de tackle zag aankomen!
Planning:
-
  dinsdag 7 maart 2006 @ 13:23:29 #220
pi_35806670
Beveren speurt niet naar een nieuwe trainer

di 07/03/06 - "Dit seizoen komt er geen nieuwe coach meer", meldde Beveren. Wellicht zal hulptrainer Eddy De Bolle het roer overnemen.
Beveren meldde maandag officieel dat het voor zijn trainersvraagstuk intern een oplossing zal zoeken.

Hulptrainer Eddy De Bolle en directeur Jean-Marc Guillou zullen dus waarschijnlijk de groep leiden.

Woensdag wordt het ontslag van Vincent Dufour wellicht een feit. Dan stellen preses Van Hoof en ex-ondervoorzitter De Colfmaeker ook hun plannen voor.

Zij willen af van Guillou en zouden volgens Het Nieuwsblad en Het Laatste Nieuws een groep Nederlandse investeerders gevonden hebben. Die wil Gerald Vanenburg als coach.

Aad de Mos zou dan weer Gert Kruys (ex-Den Bosch) aangeboden hebben als trainer. Maar de vacature van hoofdcoach zal dus pas na het einde van het seizoen ingevuld worden bij Beveren.
  woensdag 8 maart 2006 @ 23:26:46 #221
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_35864041
Spectaculaire wedstrijd daar in Luik.
Standard dus geplaats voor de halve finale van de beker met 4-2 tegen gent, in een ongelooflijk spannend scoreverloop.
En er werd nog een doelpunt onterecht afgekeurd voor standard.
  woensdag 8 maart 2006 @ 23:27:58 #222
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_35864080
Ik heb maar sporadisch gekeken, maar het leek dat Conceidinges weer een kaart of 10 had moeten krijgen en weer enorm kinderachtig bezig was. Wat een ontzettende zak is dat toch.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  woensdag 8 maart 2006 @ 23:28:18 #223
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_35864092
Heusden beraadt zondag of de club dit seizoen nog uitdoet of niet. Het probleem is dat ze vergeten waren dat er zaterdag nog een match te spelen was, tegen KVOostende. Nu hebben ze beslist die wedstrijd toch nog maar te spelen, maar met een ploeg van -18 jarigen.

only in Belgium...
  woensdag 8 maart 2006 @ 23:31:18 #224
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_35864188
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 23:27 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ik heb maar sporadisch gekeken, maar het leek dat Conceidinges weer een kaart of 10 had moeten krijgen en weer enorm kinderachtig bezig was. Wat een ontzettende zak is dat toch.
sinds hij de gouden schoen gewonnen heeft is er niks meer aan. De trainer moet hem nog maar eens op zijn plaats wijzen.

Wat vooral opviel was weer de enorme slechte staat van het veld daar.
  donderdag 9 maart 2006 @ 02:25:55 #225
pi_35867608
Serieuze streep door de rekening van Standard: De Camargo zou voor de rest van het seizoen out zijn: Enkelbreuk.
pi_35868098
De grote clubs hebben allemaal de arbitrage met zich mee tov kleinere clubs, en dat geldt voor zowel Club Brugge als Anderlecht. Brugge moet heus geen calimero gaan spelen want het is al even erg als de Brusselaars. Vorig seizoen Oostende-Club Brugge, was echt ongelooflijk wat Verheyen en Van der Heyden zich mochten permitteren. Elleboogstoten en schoppen van alle kanten. En dit zonder kaarten te krijgen. KVO scoort 1-1, Zoko trekt zijn shirt over z'n hoofd en krijgt 2de geel. Zo mag Club nog kwartier tegen 10 spelen en scoren ze in extremis nog. Stoica schopt bij dat doelpunt de cornervlag aan diggelen, maar dat is wel toegelaten blijkbaar. Shirt uittrekken daarentegen niet ...
  vrijdag 10 maart 2006 @ 02:48:10 #227
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_35901021
quote:
Wedstrijd tegen Oostende gaat niet door

Op aanraden van de spelersvakbond Sporta zal KBHZ niet naar Oostende afzakken om de West-Vlamingen partij te geven. Over het verloop van de rest van het seizoen kunnen we nog niets zeggen.

Bron: KBHZ
Planning:
-
pi_35901137
quote:
Het optreden van Michel Preud'homme tijdens de bekerwedstrijd tussen Standard en AA Gent blijft nazinderen. Preud'homme, niet alleen technisch directeur van Standard, maar ook voorzitter van de Technische Commissie van de Bond, ging plots de discussie aan met de vierde scheidsrechter nadat een doelpunt van Onyewu onterecht werd afgekeurd. Gent-voorzitter Ivan De Witte is woedend over het optreden van Preud'homme: "Ontoelaatbaar!"

"Preud'homme stond in de neutrale zone om de vierde scheidsrechter te beïnvloeden - ik laat me niks anders wijsmaken", vertelt De Witte in Het Laatste Nieuws. "De televisiebeelden tonen hoe Preud'homme wild gesticuleerde. Hij maakte er een echt spektakel van. Ontoelaatbaar. En nogmaals het bewijs dat je niet van twee walletjes kunt eten. Ofwel kiest Preud'homme voor Standard, ofwel voor de voetbalbond."

Toch zal de Scheidsrechterscommissie geen gevolg geven aan de zaak. Ondervoorzitter Jeurissen wimpelt de zaak af omdat "Preud'homme dat eerder ook al gedaan heeft, zelfs al stond Standard op voorsprong."

Hallo meneer Preud'homme? "Woensdag zat ik op Sclessin als bestuurslid van Standard. Mijn voorganger bij de technische commissie, Karel Vertongen, was verdorie vice-voorzitter van Antwerp en niemand die daarmee problemen had. Maar ja, het gaat nu om Standard, hé..."

Voetbalkrant.com
OMG, en dit kan allemaal zomaar.

Onyewu krijgt een schorsing van één speeldag. Die gaat in eind april, toevallig (?) in de week van de wedstrijd tegen Anderlecht.
pi_35904996
Wat zijn dat allemaal voor vreemde praktijken.
pi_35906835
Ach. Het is slechts het topje van de ijsberg. Zo lijkt het er sterk op dat Roger Vanden Stock straks bondsvoorzitter wordt en die functie gaat combineren met het voorzitterschap van Anderlecht.
pi_35907112
club brugge-man Dhooghe is jarenlang voorzitter van de kbvb geweest ...
pi_35907358
Maar hij had toen wel geen functie binnen Club Brugge.

Al vond ik ook dat toen eigenlijk niet kunnen, maar het is toch een serieus stap lager dan openlijk een belangrijke bonds- en clubfunctie combineren.
  vrijdag 10 maart 2006 @ 16:18:43 #233
pi_35914353
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 12:30 schreef Heero87 het volgende:
Maar hij had toen wel geen functie binnen Club Brugge.

Al vond ik ook dat toen eigenlijk niet kunnen, maar het is toch een serieus stap lager dan openlijk een belangrijke bonds- en clubfunctie combineren.
Officieel geen functie, maar wat maakte dat eigenlijk uit? Dat was hetzelfde alsof Roger Vandenstock nu ontslag zou nemen bij Anderlecht en bondsvoorzitter zou worden hé.

Overigens is Preud'Homme niet de enige hé. Vanhove van Club is zelfs voorzitter van de arbitragecommissie die schorsingen, klachten, ... moet behandelen en lid van het uitvoerend comité van de bond ...

Je vraagt je toch af of men eigenlijk geen neutrale mensen kan vinden bij de voetbalbond ... Stel een manager aan om dat zootje te leiden ofzo.
pi_35914702
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 10:59 schreef TerroRobbie het volgende:
Wat zijn dat allemaal voor vreemde praktijken.
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 23:28 schreef placebeau het volgende:
only in Belgium...
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
pi_35914806
Joost-mag-het-weten: als Vanhove voorzitter van de arbitragecommissie is, dan moet ook hij die job opgeven vind ik.

Over dat laatste ben ik het helemaal met je eens. Maar welke zot wil nu nog onze bond gaan leiden?
  vrijdag 10 maart 2006 @ 16:35:28 #236
pi_35914950
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 16:31 schreef Heero87 het volgende:
Joost-mag-het-weten: als Vanhove voorzitter van de arbitragecommissie is, dan moet ook hij die job opgeven vind ik.

Over dat laatste ben ik het helemaal met je eens. Maar welke zot wil nu nog onze bond gaan leiden?
Of hij het dit seizoen nog is weet ik niet helemaal zeker (zou kunnen dat Preud'Homme dat ook al is ondertussen) , maar de voorbije 3 a 4 seizoenen was hij dat zeker. Dat heb ik toevallig onthouden omdat mijn collega's zich vorig jaar (of was het al 2 jaar terug) enorm druk maakten over een zware schorsing van een Cerclespeler terwijl het net Vanhove was die de arbitragecommissie die toen de schorsing in beroep uitsprak voorzat en de klacht moest behandelen.
  vrijdag 10 maart 2006 @ 16:45:20 #237
pi_35915279
Ik heb het voor de "grap" eens opgezocht allemaal:

De voorzitters van de verschillende commissies bij de bond :

Uitvoerend Comité : Roger Vandenstock (Anderlecht-voorzitter)

Bondsparket : René Verstringhe (de mummie-advocaat die dit als hobby doet)

Technische Commissie : Michel Preud'Homme (Standard)
en wie treffen we daar zo nogal allemaal in :
Roger Vanden stock (Anderlecht)
Georges Ingelbrecht (Gent)
Herman Wynants (Westerlo)
Antoine Vanhove (Club Brugge)
...

Arbitragecommissie: Geen Antoine Vanhove meer, maar wie is daar nu wél voorzitter van ? Raoul Beuls, een ander bestuurslid van Club Brugge ...

En dan spreek ik hier nog alleen over de mensen die nu nog allemaal in functie zijn bij een ploeg. Het ziet er nog zwart van de mensen die vroeger bestuurslid, voorzitter, ondervoorzitter , ... bij een club zijn geweest. (meestal bij een van de G5 ploegen trouwens)
  vrijdag 10 maart 2006 @ 16:47:03 #238
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_35915326
Joost, kun je de licentiecommisie ook eens opzoeken?
Planning:
-
pi_35915372
Ik geloof je hoor, ik herinner me inderdaad dat hij een functie had bij een of andere commissie. Volgens mij heeft hij die inderdaad vorig seizoen opgegeven voor een functie binnen het Uitvoerend Comité.

Nu, lid zijn van het Uitvoerend Comité vind ik iets helemaal anders. Daar zitten 20 leden van allemaal verschillende clubs, dus beïnvloeding is daar quasi onmogelijk. Vanhove is trouwens de afgevaardigde van de Profliga binnen het Uitvoerend Comité, wat dus wil zeggen dat hij door de achttien eersteklassers is verkozen.

Maar ik herinner me inderdaad dat Vanhove ooit ook een belangrijke functie bij een commisie had, en voor alle duidelijkheid: ook dat vind ik absoluut niet kunnen.
pi_35915596
Vanhove, de voorzitter van Club, schijnt ook met duiven te rommelen. En niet zonder succes.

vrijdag 10 maart 2006 @ 16:56:20 #241
pi_35915626
Maar of Van Hove of Raoul Beuls nu voorzitter zijn van die arbitragecommissie maakt eigenlijk ook niet uit hé. Die laatste is ook bestuurslid van Club Brugge.
Dat is toch om met de andere ploegen te lachen ? Ze benoemen gewoon met Preud'Homme en Beuls 2 mensen van 2 topclubs als voorzitters van misschien wel de 2 belangrijkste commissies binnen de bond (die de schorsingen , klachten , ... behandelen)
  vrijdag 10 maart 2006 @ 16:57:44 #242
pi_35915675
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 16:47 schreef DarkShine het volgende:
Joost, kun je de licentiecommisie ook eens opzoeken?
Licentiecommissie

LAMBEETS GEERT Voorzitter
MOSTINCKX PATRICK Secretaris
DELFERIERE SEBASTIEN Secretaris
CREEMERS MICHEL Lid
PEETERS CHRISTIAAN Lid
SAINT GUILAIN WALTER Lid
SERLET PIERRE Lid

Dat blijkt mee te vallen , ik zie niet meteen iemand die ik ken met directe banden met een eersteklasseclub hier.
pi_35915887
quote:
Maar of Van Hove of Raoul Beuls nu voorzitter zijn van die arbitragecommissie maakt eigenlijk ook niet uit hé. Die laatste is ook bestuurslid van Club Brugge.
Dat is toch om met de andere ploegen te lachen ? Ze benoemen gewoon met Preud'Homme en Beuls 2 mensen van 2 topclubs als voorzitters van misschien wel de 2 belangrijkste commissies binnen de bond (die de schorsingen , klachten , ... behandelen)
Kan dus niet. Ook Beuls moet dan een stap opzij zetten.

Nu, de Abitragecommissie is nu niet van zo'n levensbelang he. Volgens mij houdt die zich toch enkel bezig met het opschorten van beslissingen van andere commissies als die in strijd zijn met het bondsreglement, of vergis ik me daar nu in?
Maar dat doet natuurlijk niets af van de essentie van de zaak: het kan niet dat een bestuurslid van een club de plak zwaait bij die commissie.
  vrijdag 10 maart 2006 @ 17:10:53 #244
pi_35916120
De arbitragecommissie behandeld in principe alle "klachten" en "beroepskwesties" , dus als een speler of club in beroep gaat tegen een schorsing ed komt dat daar terecht. Idem voor een klacht. Dus als GBA bv klacht indiend omwille van een fout op het scheidsrechtersblad bij Cercle (zoals 2 weken terug het geval was) komt dat ook daar terecht , dacht ik.
pi_35916269
Hmm... volgens mij gaat zo'n klacht als die van GBA eerst naar het Sportcomité, pas bij een eventueel beroep gaat het naar de Abitrage geloof ik.

Maar soit, doet er niet veel toe. Het punt blijft dat de cumul van die Beuls niet kan.
  vrijdag 10 maart 2006 @ 17:19:49 #246
pi_35916384
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 17:16 schreef Heero87 het volgende:
Hmm... volgens mij gaat zo'n klacht als die van GBA eerst naar het Sportcomité, pas bij een eventueel beroep gaat het naar de Abitrage geloof ik.

Maar soit, doet er niet veel toe. Het punt blijft dat de cumul van die Beuls niet kan.
Het punt blijft hetzelfde hé, de ploeg die zo'n zaak verliest gaat toch altijd in beroep , dus komt het uiteindelijk toch daar terecht.

Al zijn de mummies opeens in "gang" geschoten, blijkbaar. Heeft iemand ze een kratje Chateauneuf du Pape gestuurd voor bij de oester-maaltijd misschien ?

596 596 tt-EEN vr 10 mrt 10:21.47

VOETBAL gokschandaal
­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­
* Naar aanleiding van het gokschandaal
plant de voetbalbond op 20 maart een
crisisberaad. Voorzitter Jan Peeters
nodigt alle voorzitters van de eerste-
klassers uit op de bond, weet HLN. Er
zal uiteraard gesproken worden over de
corruptie in de eerste klasse, maar ook
over de combineerbaarheid van bonds- en
clubfuncties. De vergadering zou con-
crete maatregelen moeten opleveren.
pi_35916429
Ze zullen waarschijnlijk die dag naar buiten komen met één of ander persbericht waarin ze de omkoping veroordelen, waarna ze denken dat alles opgelost is. .
  vrijdag 10 maart 2006 @ 17:25:13 #248
pi_35916518
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 17:21 schreef Heero87 het volgende:
Ze zullen waarschijnlijk die dag naar buiten komen met één of ander persbericht waarin ze de omkoping veroordelen, waarna ze denken dat alles opgelost is. .
En ze zich terug kunnen concentreren op de uitgebreide maaltijd in het sterrenrestaurant naast het bondsgebouw en de vaten Geuze Bellevue die Vanden stock uit de familiebrouwerij heeft achtergelaten ...
  vrijdag 10 maart 2006 @ 17:43:38 #249
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_35917038
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 17:25 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

En ze zich terug kunnen concentreren op de uitgebreide maaltijd in het sterrenrestaurant naast het bondsgebouw en de vaten Geuze Bellevue die Vanden stock uit de familiebrouwerij heeft achtergelaten ...
Dat restaurant, is dat toevallig Chinees?
Planning:
-
pi_35917287
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 17:43 schreef DarkShine het volgende:

[..]

Dat restaurant, is dat toevallig Chinees?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')