abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_35165391
Ik ken verschillende mensen die veel problemen hebben met een lange vliegreis maar ik heb er toch al een stuk of 15 trans-atlantische vluchten opzitten maar het doet me weinig

Op de trein stappen, inchecken, beetje rondwalen op Schiphol, wat boeken en wat te drinken kopen, boarden, wat lezen, computeren, ontbijten(of avondeten), filmpje kijken, beetje slapen, avond eten(of ontbijt), wat buurten met diegene die om je heen zitten, weer wat lezen, uitstappen, koffer ophalen en je bent waar je zijn wil

Ik zie het probleem nooit zo.
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_35165767
als je 1,50 meter bent en 50 kilo weegt zit je goed in zo'n vliegtuigstoel...
als je beetje lang bent zit je gewoon zwaar KUT
- 010 -
pi_35165793
Probeer het ook eens van/naar Nieuw Zeeland
40 uur, waarvan 14 uur wachten op 5 luchthavens, en 26 uur zitten gedurende 4 vluchten... Als je dan zoals ik nauwelijks kan slapen (rechtop-zittend) in een vliegtuigstoel, dan ben je aardig kapot.....
censuur :O
pi_35165864
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 20:42 schreef Qlimax het volgende:
Die beenruimte-klachten heb ik nooit echt begrepen... Je betaalt simpelweg per vierkante meter. Hoe meer ruimte, hoe minder stoelen. Of andersom: hoe minder ruimte, hoe meer stoelen, en hoe goedkoper de tickets. En laat vrijwel iedereen nu het goedkoopste ticket kiezen! Als je meer zou willen betalen, zou je meer ruimte kunnen krijgen. Bijvoorbeeld first class
pi_35165902
Ik ben 1.80, 80 kg en ik heb er weinig moeite mee.

Verder moet je gewoon of een plek bij de nooduitgang regelen of aan het gangpad. Dan kan je makkelijker wat gaan lopen en kan je benen beter kwijt
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_35165964
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 20:44 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Die beenruimte-klachten heb ik nooit echt begrepen... Je betaalt simpelweg per vierkante meter. Hoe meer ruimte, hoe minder stoelen. Of andersom: hoe minder ruimte, hoe meer stoelen, en hoe goedkoper de tickets. En laat vrijwel iedereen nu het goedkoopste ticket kiezen! Als je meer zou willen betalen, zou je meer ruimte kunnen krijgen. Bijvoorbeeld first class
ja mee eens....maar first class naar Australie of ergens heen
wat je dan betaald is gewoon echt niet normaal
- 010 -
pi_35166013
als je al 15 vluchten hebt gehad...wat is dan de beste maatschappij waar je ooit mee hebt gevlogen en waarom...????
- 010 -
  donderdag 16 februari 2006 @ 20:48:50 #8
10110 NIels25
"You only live once, so l
pi_35166046
Ja, ik ben zelf 1.96 lang en ook verders niet echt klein van stuk. Wat ik dus altijd doe als ik wat verder vlieg als London ofzo, ik zorg gewoon dat ik vroeg incheck, of doe dat online vanuit huis. Ik moet eerlijk zeggen heb een keer of 10 vluchten gemaakt van een uur of 10. Van die 10 keer heb ik bijna altijd een stoel bij de nooduitgang kunnen regelen! Dan hoor je mij niet klagen....

Laatste vlucht van London naar Rotterdam met Transavia paste ik niet tussen de stoelen, me benen waren te lang.... (of de rij stond gewoon veel te dicht op de volgende)
pi_35166119
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 20:48 schreef Qlimax het volgende:
als je al 15 vluchten hebt gehad...wat is dan de beste maatschappij waar je ooit mee hebt gevlogen en waarom...????
BA, goede service
pi_35166127
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 20:48 schreef Qlimax het volgende:
40-50 per jaar: Aziatische maatschappijen
pi_35166267
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 20:42 schreef RemcoDelft het volgende:
40 uur, waarvan 14 uur wachten op 5 luchthavens, en 26 uur zitten gedurende 4 vluchten... Als je dan zoals ik nauwelijks kan slapen (rechtop-zittend) in een vliegtuigstoel, dan ben je aardig kapot.....
pi_35166476
Ik vloog laatst van Amsterdam naar Jakarta. Ik zat economyclass met mijn 1.90m. Ik heb lange benen en dat was best wel een hel
pi_35167673
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 20:46 schreef Qlimax het volgende:

[..]

ja mee eens....maar first class naar Australie of ergens heen
wat je dan betaald is gewoon echt niet normaal
Klopt. 4 keer zoveel ruimte maakt het ticket 4 keer zo duur. En daarom neem je dus het goedkoopste ticket wat je kan vinden, net als ik overigens En die beenruimte, nouja, dat neem je voor lief
pi_35167683
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 20:50 schreef Bowny het volgende:

[..]

40-50 per jaar: Aziatische maatschappijen
Jaiks, die rijstesoep als ontbijt....

Doe mij maar Air New Zealand!
pi_35169391
Met de vlucht op zich heb ik geen probleem, maar toen ik onlangs uit Paaseiland terugkwam toch wel flink last van de jetlag gehad.
pi_35170947
Dat heb ik alleen als ik een paar weken achter elkaar maar een paar uur per dag geslapen heb
pi_35171929
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 20:44 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Het prijsverschil tussen first class en tourist class is gewoon te groot. Je bent al snel een factor 3 meer kwijt voor een first class stoel, terwijl je in feite alleen maar een paar cm meer beenruimte wilt hebben. Soms zou 3 cm extra ruimte al fijn zijn, dat zijn bij ruim 30 rijen dus een meter extra, ofwel het scheelt 1 rij stoelen. Dat maakt je ticket dus ongeveer 3% duurder. Misschien zelfs iets minder aangezien een rij minder passagiers ook minder eten/drinken kost en het vliegtuig minder zwaar is (dus misschien wel een half procent - ik noem maar wat) minder brandstof verbruikt). Ik ben best wel bereid om een paar procent meer te betalen voor extra beenruimte, maar niet 300%.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
pi_35171960
Een vuistregel is dat je een dag jetlag per tijdszone kan hebben, is het minder dan is het mooi meegenomen.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
pi_35172297
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 23:07 schreef Lucille het volgende:
Een vuistregel is dat je een dag jetlag per tijdszone kan hebben, is het minder dan is het mooi meegenomen.
En met Paaseiland is er 8 uur verschil.
pi_35175997
quote:
Ik ga volgende week naar Beijing, we vertrekken begin van de avond, wat dus gunstig is wat slapen betreft. Het is daar 7 uur later, maar als ik nou een beetje kan slapen zou ik er dus wel vroeg in de ochtend aankomen maar omdat ik al geslapen heb en de avond daarna op een normale tijd ga slapen, zou de jetlag volgens mij wel mee moeten vallen?

Sinds ik een keer op een lange vlucht (Londen - Singapore) bij het raam heb gezeten en daar dus totaal geen bewegingsvrijheid had vraag ik op lange vluchten naar een aisle seat, toen vertrok ik vroeg in de ochtend, was dus uitgeslapen en kon niet slapen terwijl de mensen naast mij in diepe slaap waren en ik er niet uit kon
Ik ga alleen op korte stukken nog bij het raam zitten!

Verder vind ik het vrij saai, zo lang in het vliegtuig, het starten en landen vind ik erg leuk maar verder. Ik lees wat, luister muziek, zorg voor een puzzelboekje, gewoon om de tijd door te komen.

Wel leuk was toen ik van Sydney naar Londen ging, had ik zo'n schermpje in de rug van de stoel voor me, lekker films kijken die ik zelf wilde, geen storende hoofden voor me, dat zouden alle maatschappijen wel in mogen voeren
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
pi_35177555
quote:
Mijn vlucht naar Auckland was relaxed, ontspannen en ging lekker vlot.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_35177565
quote:
Dus 11 uur verder = 11 tijdzones = 11 dagen. Ik was er in 8 uur vanaf.
pi_35178854
De jetlag komt ook harder aan afhankelijk van welke je kant je opvliegt trouwens. Naar Amerika heb je 'm normaal gesproken het ergst na de terugvlucht, bij Azië juist na de heenvlucht.
pi_35183162
5 uur vliegen is voor mij echt het maximum. Ik krijg het gewoon onwijs benauwd van het idee om langer in het vliegtuig te moeten zitten en ik heb niet eens echt vliegangst, maar ik vind het gewoon zo oncomfortabel.
pi_35188511
quote:
Ik heb serieus nooit jetlag...

Ben overigens niet echt groot, maar vind het toch wel behoorlijk kut zitten, maar het went snel...
Ik steek je moeder in de fik!
pi_35200007
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 14:26 schreef cheukert het volgende:

[..]

Ik heb serieus nooit jetlag...

Ben overigens niet echt groot, maar vind het toch wel behoorlijk kut zitten, maar het went snel...
Ik ben 2 keer naar Australie geweest, beide keren met een stop van een paar dagen in Azie. Ik heb toen ik aankwam in het hotel toen eerst een paar uur geslapen en daarna geen last meer gehad verder, 's avonds gewone tijd gaan slapen en in Australie ook geen last meer gehad, maar dat tijdsverschil was natuurlijk veel kleiner.

Alleen nu vertrek ik 's avonds en zou ik dus goed moeten kunnen slapen in het vliegtuig, ben dus wel benieuwd of ik dan nu minder moe ben als ik aankom in China
Let's plant a tree
pi_35203034
Uit het vliegtuig kan ik letterlijk gelijk aan het werk Beide kanten op, opzich dus wel handig als je weinig tijd hebt
pi_35214676
Singapore Airlines is goed Daarmee ging ik naar de VS. Naar australië ging ik met British Airlines en Qantas. Die waren een stuk minder qua comfort en dingen die er te doen zijn.
pi_35227420
Ik heb nog nooit jetlag gehad. Gewoon slapen in het vliegtuig en direct het nieuwe ritme in, hooguit een paar uurtjes slapen als je vroeg in de ochtend aan komt, maar voor 12 uur weer actief zijn.
En dat slapen lukt mij ook als ik tussen 2 mensen ingepropt zit, vraag maar aan Lucille.

Overigens ben ik 1.79 meter en prop ik mijn benen gewoon onder de stoel voor me. Het liefste zit ik bij het raam, want dan kan ik leuk naar buiten kijken als ik daar zin in heb.
Rechtop slapen kun je trouwens leren, kwestie van veel doen.
pi_35246888
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 01:28 schreef Vava het volgende:
Ik ga volgende week naar Beijing, we vertrekken begin van de avond, wat dus gunstig is wat slapen betreft. Het is daar 7 uur later, maar als ik nou een beetje kan slapen zou ik er dus wel vroeg in de ochtend aankomen maar omdat ik al geslapen heb en de avond daarna op een normale tijd ga slapen, zou de jetlag volgens mij wel mee moeten vallen?
Hopelijk, maar helaas gaat het bij een jetlag niet alleen om het aantal uren dat je slaapt. Het is een algemeen gevoel van 'niet in het ritme zitten' dat een aantal dagen doorzeurt.

Het slapen in het vliegtuig lukt waarschijnlijk wel, maar vervolgens een hele dag opblijven tot zeg middernacht lukt de meeste mensen niet. Vaak hoor je het advies: een uurtje of drie slapen na aankomst, opstaan, dingen gaan doen en middernacht weer gaan slapen. Je zou dan theoretisch de volgende ochtend om 8 uur wakker worden en in het ritme van je bestemmingsland zitten. Ik zelf wordt meestal veel later wakker, kom zeer langzaam op gang en kan dan rond de volgende middernacht niet slapen omdat ik veel te fris ben.

Zoals ook al elders opgemerkt, heb ik het vooral als ik in oostelijke richting reis. In westelijke richting, wordt je hooguit wat vroeger wakker, maar dan draai je je nog even om, dus dat is niet zo'n punt.
quote:
vroeg in de ochtend, was dus uitgeslapen en kon niet slapen terwijl de mensen naast mij in diepe slaap waren en ik er niet uit kon
Ik ga alleen op korte stukken nog bij het raam zitten!
Bij het raam zitten, vind ik prettig omdat je tegen de wand meer mogelijkheden hebt om een 'bed' te maken met je jas en de kussentjes. Dan is de kans hoger dat je in slaap sukkelt.

Ik ben vorig jaar naar Beijing geweest en er zaten wel persoonlijke tv-schermpjes in het toestel. Vziw is dit min of meer standaard bij langere vluchten en een redelijke maatschappij. Ik vloog met Austrian Airways.

Goede reis alvast!
  zondag 19 februari 2006 @ 07:57:47 #31
78918 SeLang
Black swans matter
pi_35246960
quote:
Op zaterdag 18 februari 2006 18:00 schreef Liejannuh het volgende:
Ik heb nog nooit jetlag gehad. Gewoon slapen in het vliegtuig en direct het nieuwe ritme in, hooguit een paar uurtjes slapen als je vroeg in de ochtend aan komt, maar voor 12 uur weer actief zijn.
Inderdaad, dat is de truuk.

Ikzelf heb trouwens wel last van jetlag, maar niet één dag per tijdzone.
Als je doet wat Liejannuh schrijft dan ben je er na 2 dagen wel vanaf.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_35247021
Heb ook flinke last van jetlag én kan niet slapen in vliegtuig...
Maar.. melatonine schijnt te helpen, dus dat ga ik binnenkort maar eens proberen! Heeft iemand hier ervaringen mee?
quote:
Een systematische Cochrane-review werd uitgevoerd om de effectiviteit van melatonine bij jetlag te beoordelen. Melatonine is in de VS vrij verkrijgbaar. Voor de review werden studies onder reizigers en vliegend personeel geïncludeerd waarbij melatonine vergeleken werd met een placebo of andere medicatie. De uitkomstmaten waren jetlag of daaraan gerelateerde klachten: verminderd algemeen welbevinden, vermoeidheid overdag, slaapklachten, veranderd psychologisch functioneren en duur van de klachten. In totaal werden 10 studies geïncludeerd waarbij in één geval melatonine vergeleken werd met zolpidem, een hypnoticum; de rest was placebogecontroleerd. In 9 van de 10 studies werd bij inname van melatonine op de normale bedtijd op de plek van bestemming een afname van jetlagklachten gevonden bij vluchten over 5 of meer tijdzones. Dagelijkse inname van 0,5 tot 5 mg bleek effectief. Er was geen meerwaarde van dosering boven de 5 mg en er bleek ook geen meerwaarde van slow-releasepreparaten.
De auteurs concluderen dat het tijdstip van inname belangrijk is. Te vroege inname veroorzaakt slaperigheid en leidt ook tot vertraagde adaptatie bij aankomst. De incidentie van andere bijwerkingen is niet noemenswaardig. De reviewers zijn van mening dat reizigers die over meer dan 5 tijdzones vliegen, vooral oostwaarts, en reizigers die bij eerdere reizen jetlagklachten hebben gehad, geadviseerd moet worden om kortdurend melatonine te gebruiken. Wel waarschuwen zij voor de interactie met antistollingspreparaten en ook moet men voorzichtig zijn bij patiënten met epilepsie.
pi_35247956
Volgens mij is pas gebleken dat dat juist niet helpt?
pi_35249900
Van af blijven dat spul. Is meer voor oudere mensen bedoelt, die het niet meer op een natuurlijke manier aanmaken.
pi_35250400
quote:
40 uur dan ben je niet echt goed in 't uitzoeken van vluchten ofwel?
pi_35250818
Ik vind een lange vliegreis op zich ook prima, alleen het zou toch wel fijn zijn als ik kon slapen in die stoelen. Dat lukt me dus echt niet Maarja dat kan ik ook niet echt in een auto of trein.
  zondag 19 februari 2006 @ 14:23:56 #37
128950 sturky100
bijten bijten!
pi_35253760
Ik vind het verschrikkelijk, 12 uur achter elkaar in een vliegtuig. Het liefst heb ik een overstap erbij. Korte tripjes vind ik niet erg, ook al ben ik 2 meter lang.

Ik kan ook niet slapen. Ik heb een keer goed in de toiletten gekeken of niemand anders gerookt had in die toilet. Ikzag geen asresten of wat, anders had ik zeker een peuk opgestoken.
god bless america!
  zondag 19 februari 2006 @ 14:29:26 #38
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_35253904
Ik word er zelf ook niet enorm blij van. Slapen kan ik niet al te goed, maar lukt over 't algemeen wel. Ik vind het alleen echt idioot saai en ik krijg last van m'n lichaam. Zelfs lopen een keer per uur helpt niet echt. Ik krijg gegarandeerd koppijn en stijve spieren. Liever niet, maar je moet wat overhebben voor een leuke bestemming .
pi_35261403
Ik vlieg liever 12 uur met mijn 1.89meter naar Kuala Lumpur met Malaysia Airlines dan binnen Europa met KLM en Transavia.
pi_35261598
quote:
Op zondag 19 februari 2006 14:23 schreef sturky100 het volgende:
Ik kan ook niet slapen. Ik heb een keer goed in de toiletten gekeken of niemand anders gerookt had in die toilet. Ikzag geen asresten of wat, anders had ik zeker een peuk opgestoken.
pi_35262305
quote:
Op zondag 19 februari 2006 18:20 schreef amokjeeh het volgende:
Ik vlieg liever 12 uur met mijn 1.89meter naar Kuala Lumpur met Malaysia Airlines dan binnen Europa met KLM en Transavia.
Hier hetzelfde, ben 2 weken geleden nog met M.A. uit Kuala Lumpur gekomen.
Overigens zijn Thai, Eva air , China Airlines, Singapore Airlines en Quantas ok goed bevallen.
British Airways en KLM vormen bij mij de middenmoot.
De slechtste ervaring hadden we tot nu toe met Royal Jordanian. Die presteerde het om een vlucht van Bangkok naar Amman die normaal 8 uur zou duren, te doen in 19 uur.
Van Bangkok naar Jakarta (om mensen op te pikken van een geanuleerde vlucht), van Jakarta via Bangkok naar Abu Dhabi (om de bemanning te wisselen die aan z'n vlieguren zat) en daarna naar Amman.
pi_35270203
quote:
Op zondag 19 februari 2006 12:41 schreef jeroen2497 het volgende:

[..]

40 uur dan ben je niet echt goed in 't uitzoeken van vluchten ofwel?
Jij bent nog nooit naar Nieuw-Zeeland geweest?
pi_35270362
quote:
Op zondag 19 februari 2006 18:38 schreef DrXLTrouble het volgende:

[..]

Hier hetzelfde, ben 2 weken geleden nog met M.A. uit Kuala Lumpur gekomen.
Overigens zijn Thai, Eva air , China Airlines, Singapore Airlines en Quantas ok goed bevallen.
British Airways en KLM vormen bij mij de middenmoot.
De slechtste ervaring hadden we tot nu toe met Royal Jordanian. Die presteerde het om een vlucht van Bangkok naar Amman die normaal 8 uur zou duren, te doen in 19 uur.
Van Bangkok naar Jakarta (om mensen op te pikken van een geanuleerde vlucht), van Jakarta via Bangkok naar Abu Dhabi (om de bemanning te wisselen die aan z'n vlieguren zat) en daarna naar Amman.
Ik hoor nu juist van iedereen dat Qantas bagger is qua stoelen omdat ze allemaal slecht en doorgezakt zijn. Maaltijden zijn wel weer goed bij Qantas.
pi_35270378
quote:
Op zondag 19 februari 2006 21:48 schreef Jaguarized het volgende:

[..]

Jij bent nog nooit naar Nieuw-Zeeland geweest?
Ik had vanuit Australie ook 3 vluchten en een keer een aansluiting in Londen gemist voor het vliegtuig naar Amsterdam. Voor ik toen thuis was, 4 keer inchecken later kon ik mee (wat dus al vrij snel bleek te zijn) op Schiphol aangekomen geen bagage dus naar de claims. Dan ben je zo 30 tot 35 uur onderweg. Zo gek is die 40 uur niet.
Let's plant a tree
pi_35270488
De snelste verbinding dus alleen vliegen zal een uurtje of 22 zijn. Tel daar alle wachttijden, transfertijden bij op en je komt al gauw op de 40 uur. Ik denk dat ik er een uurtje of 42 over heb gedaan.
  maandag 20 februari 2006 @ 06:48:52 #46
11577 lizardtattoo
consecotaleofoob
pi_35278393
Laatste keer dat ik naar NZ ging vertrok ik 19:25 op Schiphol dus 17:00 aanwezig voor inchecken etc. Eerst naar Londen (1 uur vliegen), daar 2.5 uur wachttijd. Vanaf Londen 11.5 uur naar Bangkok, daar 2 uur wachttijd. Dan 9 uur vliegen naar Sydney, daar weer 2 uur wachttijd. Tenslotte nog 3 uur vliegen naar Auckland. Inclusief vervoer naar Schiphol en naar het centrum van Auckland een uur of 35. Dat was de beste verbinding die ik kon kiezen, er was ook een vlucht met 14 uur overstaptijd in Kuala Lumpur...

Hoewel ik niet/nauwelijks kan slapen in een voertuig (ook niet in trein/bus/boot) heb ik nooit echt veel last van lange vluchten. Tijdens de vlucht lezen, puzzelen, game spelen, eventueel film kijken als er iets interessants draait. Als mijn ogen echt dichtvallen doe ik een hazeslaapje maar meestal ben ik na een paar minuten weer klaarwakker. Veel water drinken. Ik probeer altijd een stoel aan het gangpad te hebben zodat ik regelmatig even een stukje kan wandelen, na een uur of zes kan ik echt geen fijne houding meer vinden om te zitten. Eenmaal aangekomen probeer ik meteen in het ritme te komen al ga ik wel een paar uur eerder slapen dan normaal (dus bijvoorbeeld om 21:00 in bed ipv 23:00). Volgende ochtend uurtje uitslapen en nergens last van.
Liefhebber, verzamelaar en beta-tester van adventuregames.
Op woensdag 19 januari 2011 09:49 schreef Rossdale het volgende: Liz is gewoon een wandelende gamesencyclopedie :P
  maandag 20 februari 2006 @ 20:00:31 #47
81260 La_Guiri
Qué quieres???
pi_35300034
Ik hou niet van lange vluchten. Ik kan mijn benen niet kwijt en ik vind het saai.

Voor volgende week heb ik wel om een plaats aan het gangpad gevraagd, normaal zat ik het liefst bij het raam.
De Madrid al cielo
'La luna, la culpable, la viajera,
la luna de una muerta primavera'.
pi_35300896
Ik vind het ook vrij saai, maar ik hoop toch dat ik kan slapen, vooral ook omdat we vroeg in de avond vertrekken. Verder neem ik een iPod Mini met 4GB muziek mee, 2 tijdschriften een leesboek een wat puzzelboekjes, dat moet goed komen denk ik zo
Let's plant a tree
  maandag 20 februari 2006 @ 20:17:25 #49
81237 releaze
best of both worlds
pi_35300919
Mensen die ver op vakantie gaan...

ik heb pas twee keer een retour over de oceaan gehad, maar ik vind het vanaf het begin tot het einde leuk. Net als treinreizen, door heel europa, heerlijk. (heb je wel beter uitzicht)
Wanneer je eenmaal aankomt op de bestemming is de tijd "voorbij" gevlogen, gezien ik over verschillende tijdzones vloog en dag en nacht ook niet lekker meer klopt, is het tijdsbesef ook weg, en dat maakt het wachten ook draaglijker.

Wat wil ik weer graag naar australie
  maandag 20 februari 2006 @ 21:05:22 #50
81260 La_Guiri
Qué quieres???
pi_35303273
quote:
Op maandag 20 februari 2006 20:17 schreef Vava het volgende:
Ik vind het ook vrij saai, maar ik hoop toch dat ik kan slapen, vooral ook omdat we vroeg in de avond vertrekken. Verder neem ik een iPod Mini met 4GB muziek mee, 2 tijdschriften een leesboek een wat puzzelboekjes, dat moet goed komen denk ik zo
Ik heb vandaag ook een sudoku puzzelboekje gekocht voor onderweg.
De Madrid al cielo
pi_35303726
quote:
Op maandag 20 februari 2006 21:05 schreef La_Guiri het volgende:

[..]

Oja, die heb ik ook en nog een cryptogrammenboekje en een variabundel

Waar ga je volgende week heen?
Let's plant a tree
pi_35309262
quote:
Op maandag 20 februari 2006 21:05 schreef La_Guiri het volgende:

[..]

Ik had ook een puzzelboekje gekocht maar vervolgens heb ik er geen puzzel uit gedaan.
  maandag 20 februari 2006 @ 23:21:27 #53
81260 La_Guiri
Qué quieres???
pi_35310361
quote:
Op maandag 20 februari 2006 21:13 schreef Vava het volgende:

[..]

Oja, die heb ik ook en nog een cryptogrammenboekje en een variabundel

Waar ga je volgende week heen?
Ik ga een maand naar Argentinië, jij naar Beijing las ik? Wanneer?
De Madrid al cielo
pi_35315962
afgelopen zomer naar maleisie had ik nergens last van. 12 uur lang zitten en ik ben 1.94. Ik moet wel zeggen: ik vloog met malaysia airlines. Echt super lekker beenruimte en zo een mooi schermpje
pi_35318206
Ik heb 3 keren rond de wereld gereist, maar wel in elk land minstens 2 tot 3 dagen gelogeerd/voor
sightseeing of zo..
Ook heb ik mazzel om gratis te vliegen bij een aantal vliegmaatschappijen.Vraag aub niet hoe ik
dat versierd,want ik kan je het niet vertellen.Ik wil het voor me zelf behouden en doe het al voor 35jaren.
" Aia i AINA ka 'ano'i - na pua keu a ke ALOHA... A he ipo 'oe na'u i Aloha - ka'ano'i a ku'u pu'uwai
There at the ISLAND is my LOVE where the girls are too much when it comes to loving..
You're the Sweetheart I LOVE, the desire of my hear
pi_35324662
quote:
Op maandag 20 februari 2006 23:21 schreef La_Guiri het volgende:

[..]

Ik ga een maand naar Argentinië, jij naar Beijing las ik? Wanneer?
Argentinië lijkt me ook geweldig mooi! Ga je voor vakantie?

Klopt, ik ga naar Beijing overmorgen al
Let's plant a tree
pi_35327181
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 23:06 schreef Lucille het volgende:

[..]

Het prijsverschil tussen first class en tourist class is gewoon te groot. Je bent al snel een factor 3 meer kwijt voor een first class stoel, terwijl je in feite alleen maar een paar cm meer beenruimte wilt hebben. Soms zou 3 cm extra ruimte al fijn zijn, dat zijn bij ruim 30 rijen dus een meter extra, ofwel het scheelt 1 rij stoelen. Dat maakt je ticket dus ongeveer 3% duurder. Misschien zelfs iets minder aangezien een rij minder passagiers ook minder eten/drinken kost en het vliegtuig minder zwaar is (dus misschien wel een half procent - ik noem maar wat) minder brandstof verbruikt). Ik ben best wel bereid om een paar procent meer te betalen voor extra beenruimte, maar niet 300%.
Komt omdat de prijs die Tiny en Henk achterin betalen, niet geheel realitisch is als je de kostprijs bekijkt. De "schade" wordt ingehaald door de lui "voorin", waarvan 80% van de tickets toch door de baas betaald worden, wat meer te laten betalen...
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_35327229
quote:
Comfort class is dan de oplossing. Wel wat prijzig, bij ArkeFly bijv. al 43,- per enkele reis.
  dinsdag 21 februari 2006 @ 19:32:23 #59
81260 La_Guiri
Qué quieres???
pi_35339438
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 13:23 schreef Vava het volgende:

[..]

Argentinië lijkt me ook geweldig mooi! Ga je voor vakantie?

Klopt, ik ga naar Beijing overmorgen al
Ja, ik ga op vakantie en jij? Wat ga je doen daar in Beijing? Hebben ze ook Lush daar?
De Madrid al cielo
pi_35339564
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 19:32 schreef La_Guiri het volgende:

[..]

Ja, ik ga op vakantie en jij? Wat ga je doen daar in Beijing? Hebben ze ook Lush daar?
Leuk hoor Wanneer vertrek je?

Ik ga ook op vakantie en geen Lush geloof ik heb iig nergens een adres kunnen vinden Zit wel een Lush in Hongkong, maar daar kom ik niet.
Let's plant a tree
  dinsdag 21 februari 2006 @ 20:06:23 #61
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_35340947
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 20:32 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ik ken verschillende mensen die veel problemen hebben met een lange vliegreis maar ik heb er toch al een stuk of 15 trans-atlantische vluchten opzitten maar het doet me weinig
Ik ben intussen ook alweer tig keer gevlogen tussen California en Europa (12 uur ong.), maar ik moet na verloop van tijd toch echt wat gaan wandelen of een tijdje gaan staan. Ik ga dan meestal bij de deur staan voor een tijdje ofzo, ik kan gewoon niet 12 uur lang stil zitten.

Ik heb er verder niet veel problemen mee hoor, en ik stap zo weer in een vliegtuig om weer es naar Europa te gaan enzo, ik kan alleen niet stilzitten voor 12 uur. Na een uurtje of 5/6 ofzo moet ik gaan lopen, dus dat doe ik dan ook.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  dinsdag 21 februari 2006 @ 20:14:10 #62
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_35341274
quote:
Probeer eens naar Oost Timor te komen, zoals mijn zus.... Ze was bijna 3 dagen onderweg geloof ik. De enige manier om daar te komen is via Darwin, Australie.... en om daar te komen moet je via Sydney. Dus eerst naar Sydney, Australie met ook een aantal luchthavenstops onderweg, de volgende dag naar Darwin, en vervolgens in een oud brik met propellors naar Dili, Oost Timor....
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_35341636
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 20:06 schreef maartena het volgende:

[..]

Ik ben intussen ook alweer tig keer gevlogen tussen California en Europa (12 uur ong.), maar ik moet na verloop van tijd toch echt wat gaan wandelen of een tijdje gaan staan. Ik ga dan meestal bij de deur staan voor een tijdje ofzo, ik kan gewoon niet 12 uur lang stil zitten.

Ik heb er verder niet veel problemen mee hoor, en ik stap zo weer in een vliegtuig om weer es naar Europa te gaan enzo, ik kan alleen niet stilzitten voor 12 uur. Na een uurtje of 5/6 ofzo moet ik gaan lopen, dus dat doe ik dan ook.
Hooguit een keer of 4 toch?
pi_35341687
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 20:06 schreef maartena het volgende:

[..]

Je moet ook niet 12uur lang stilzitten, is ronduit slecht voor je bloedsomloop, gewoon rondlopen als je zin hebt
  dinsdag 21 februari 2006 @ 23:35:31 #65
81260 La_Guiri
Qué quieres???
pi_35350043
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 19:35 schreef Vava het volgende:

[..]

Leuk hoor Wanneer vertrek je?

Ik ga ook op vakantie en geen Lush geloof ik heb iig nergens een adres kunnen vinden Zit wel een Lush in Hongkong, maar daar kom ik niet.
Ik vertrek maandag, vind het wel spannend zo in mijn eentje.

Hoe lang ga je?
De Madrid al cielo
pi_35350210
Nog een mini-meet?

* Flipsen mode off
pi_35352349
Ik heb een hekel aan vliegen. Niet door de jetlag ofzo, maar gewoon omdat ik er een hekel aan heb om zoveel uur vast te zitten in zo'n stalen kooi waar je nergens heen kan. De lucht is er vaak erg droog waardoor ik snel last van mijn ogen en luchtwegen krijg. De stoelen hebben te weinig ruimte, en altijd net als je je in je ongemakkelijke kuthouding in slaap hebt weten te sussen komt er zo'n kutstewardess langs met zo'n ranzige vliegtuigmaaltijd. Echt, ik neem liever de boot of de trein waarmee ik 5 keer zo lang onderweg ben dan dat ik in zo'n kutvliegtuig moet zitten. Ik heb ook een hekel aan luchthavens: onpersoonlijk, er hangt altijd zo'n vage, stresserige niemandsland-sfeer en overal zie je dezelfde tax free shit waar ik totaal geen behoefte aan heb. Je stapt in, stijgt op, vliegt, landt, en je ziet niks van de reis. Helaas zijn heel veel bestemmingen niet te doen met alternatief vervoer anders zou ik het vliegtuig mijden als de pest, tenzij ik zelf achter de stuurknuppel zou mogen kruipen (want zelf vliegen is dan wel weer leuk).
Unox, the worst operating system.
pi_35355132
Vliegen is toch gewoon een onderdeel van je reis / vakantie. Als je dat niets vindt moet je er ook geen geld aan uitgeven. Als je het doel (ook werk) interessant genoeg vindt moet je het er maar voor over hebben.
pi_35355179
gewoon zorgen dat je melatonine bij je hebt...en natuurlijk zuipen
Gerrit Zalm: "Ik woon in Scheveningen en mijn chauffeur in Voorburg. Daarom duurde het even."
pi_35355222
je zou speciale blowruimtes moeten hebben in een vliegtuig...i.c.m. met wat muziek kom je je tijd dan echt wel door
Gerrit Zalm: "Ik woon in Scheveningen en mijn chauffeur in Voorburg. Daarom duurde het even."
pi_35355509
quote:
Op zondag 19 februari 2006 12:25 schreef Bowny het volgende:
Van af blijven dat spul (melatonine). Is meer voor oudere mensen bedoelt, die het niet meer op een natuurlijke manier aanmaken.
Zou je wat meer willen vertellen hierover? Het is niet mijn bedoeling om hier zwaar mee in de weer te gaan.Gewoon alleen bij lange oost-west vliegreizen en netjes op doktersrecept enzo. Is het dan nog steeds schadelijk en, zo ja, waarom?
pi_35355558
Ik vind vliegen zo erg dat ik van de zomer zelfs van Alaska naar Panama ga rijden met de auto, scheelt weer een flink aantal uren vliegen! En je ziet nog eens meer ook!
pi_35356305
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 04:06 schreef TheWilliedockSaints het volgende:
gewoon zorgen dat je melatonine bij je hebt...en natuurlijk zuipen
Alcohol en medicijnen combineren... altijd een verstandige keuze.
pi_35356852
Neem wat gezichts- en handcreme mee in je handbagage. Je huid ga na verloop van tijd erg droog aanvoelen en daardoor jeuken.

Als je met een van de grotere aziatische luchtvaartmaatschappijen vliegt hoef je niet veel mee te nemen.
Ben zelf afgelopen december/januari naar Vietnam en Cambodja geweest en vloog met Singapore airlines. In de stoel van je voorganger een schermpje om tv en films te kijken of de laatste cd's te kunnen luisteren.
Heb nog nooit zoveel drinken en eten aangeboden gekregen op een vlucht.

Neem als een rare maat kleding hebt minimaal 1 set mee als handbagage. Een collega is met Qantas zijn bagage op de heenreis kwijt geraakt en heeft zijn tas nooit meer terug gezien.
Ook opladers van mp3 spelers of batterijen als handbagage meenemen.
pi_35358833
geen probleem hoor, lange reizen...1 keer Sydney, 1 keer Seoul, en een keer dwars door Rusland met de trein. Ik vind het heerlijk om te reizen. Ik vermaak me wel, beetje slapen, beetje puzzelen, naar buiten kijken, heerlijk! Als het een beetje meezit ga ik van de zomer naar NZ, dus weer een mooie lange reis!..:D
pi_35359127
Tja, ik heb ook eigenlijk amper last van Jetlag. Vorige week nog voor m'n werk naar Amerika, de oostkust. Ik was daar om 5 uur 's middags, 8 uur in m'n hotel. Dan heb je dus gewoon een hele lange dag, dat overleeft een mens wel. Terug was vervelend, net als je lekker in slaap begint te vallen gooien ze de cabineverlichting aan en krijg je een ontbijt door je strot geduwd. 's middags even een kort tukje gedaan, 's avonds redelijk vroeg naar bed. Volgende dag weer zo fris als een hoentje!
Dus die dag jetlag per tijdszone is misschien wel erg ruim gegrepen. Dan zou je als je naar NZ vliegt bijna 2 weken uit de running zijn...
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_35364801
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 09:01 schreef k_man het volgende:

[..]

Alcohol en medicijnen combineren... altijd een verstandige keuze.
melatonine is niet echt een medicijn
  woensdag 22 februari 2006 @ 15:05:42 #78
59332 Little_Meanie
Cidade Maravilhosa, RJ Brasil
pi_35366551
Vliegen is als je 1m92 bent en dan ook nog es lange benen hebt niet echt een pretje. Zeker niet als de gozer voor jou direct na het opstijgen zijn zetel helemaal achteruit doet om te eten en filmpje te kijken.

Maar ja reizen is mijn hobby dus heb ik het er wel voor over.
pi_35370431
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 06:37 schreef BushRanger het volgende:
Ik vind vliegen zo erg dat ik van de zomer zelfs van Alaska naar Panama ga rijden met de auto, scheelt weer een flink aantal uren vliegen! En je ziet nog eens meer ook!
Als je wil blijven leven kan je beter niet verder gaan dan San Diego en dan gaan vliegen
pi_35371923
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 23:35 schreef La_Guiri het volgende:

[..]

Ik vertrek maandag, vind het wel spannend zo in mijn eentje.

Hoe lang ga je?
Ook al snel! Alleen reizen vind ik ook heel spannend, maar wel heel erg leuk!

Ik ga nu maar een week, met mijn moeder samen
Let's plant a tree
  woensdag 22 februari 2006 @ 18:05:40 #81
81260 La_Guiri
Qué quieres???
pi_35373465
Leuk!
De Madrid al cielo
pi_35374868
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 16:47 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Als je wil blijven leven kan je beter niet verder gaan dan San Diego en dan gaan vliegen
Ja joh!? Je moet je niet zo makkelijk laten afschrikken. Onderbouw anders eens wat je precies bedoelt.
pi_35374968
Alles onder San Diego is of kan gevaarlijk zijn. als je de Pan Americana pakt, valt het misschien wel mee maar voor een snelweg hoef je niet naar Amerika

Verder kan je waarschijnlijk toch geen auto huren
pi_35375100
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 18:44 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Alles onder San Diego is of kan gevaarlijk zijn. als je de Pan Americana pakt, valt het misschien wel mee maar voor een snelweg hoef je niet naar Amerika

Verder kan je waarschijnlijk toch geen auto huren
De A27 kan ook gevaarlijk zijn. Volgens mij spreek je niet uit ervaring... Er zijn wel meer mensen die dat met de auto doen. En ik ga geen auto huren, de auto heb ik al, een Subaru 4WD.
pi_35375153
quote:
Ik zit altijd bij de nooduitgang, 2 rijen beenruimte.
Ik post om het posten.
pi_35382059
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 18:47 schreef BushRanger het volgende:

De A27 kan ook gevaarlijk zijn. Volgens mij spreek je niet uit ervaring... Er zijn wel meer mensen die dat met de auto doen. En ik ga geen auto huren, de auto heb ik al, een Subaru 4WD.
Joh, laat je vooral geen schrik aan praten. Bepaalde users hier kunnen alles nou eenmaal nogal paniekerig voorstellen.
pi_35383950
Vind het zelf niet heel erg maar wil wel graag gangpad... Vooral als ik dan moeten pissen of effe wil lopen kan je er makkelijk uit.
pi_35385016
Ik ga misschien morgen wel bij het raam zitten ben samen met mijn moeder dus da's iig een persoon waar ik makkelijk langs kan, die andere is dan ook nog maar een stapje
Ben wel benieuwd, we vliegen over het noorden van Rusland, dat vind ik eigenlijk wel heel mooi om te zien!
Ik zie nog wel hoor wat ik doe, van mijn geloof afstappen van een aisle seat naar een window seat of lekker blijven geloven in het gangpad
Let's plant a tree
pi_35385101
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 22:10 schreef Vava het volgende:
Ik ga misschien morgen wel bij het raam zitten ben samen met mijn moeder dus da's iig een persoon waar ik makkelijk langs kan, die andere is dan ook nog maar een stapje
Ben wel benieuwd, we vliegen over het noorden van Rusland, dat vind ik eigenlijk wel heel mooi om te zien!
Ik zie nog wel hoor wat ik doe, van mijn geloof afstappen van een aisle seat naar een window seat of lekker blijven geloven in het gangpad
Als je al wat ziet ja.
pi_35385261
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 22:12 schreef Jaguarized het volgende:

[..]

Als je al wat ziet ja.
Da's ook altijd maar weer afwachten ja groot deel is het ook donker... hmm... ik weet nog niet wat ik doe zal vast wel spijt krijgen als ik me zo beperkt voel in mijn bewegingsvrijheid... wat dat betreft kan ik maar beter verstandig zijn en aan het gangpad gaan zitten
Let's plant a tree
  donderdag 23 februari 2006 @ 14:32:55 #91
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_35406344
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 11:16 schreef Gripper het volgende:
Dan zou je als je naar NZ vliegt bijna 2 weken uit de running zijn...
Mijn ex-baas is vorig jaar voor een week naar NZ gevlogen om ff te skieën... (Via LA met AirNZ, kan in 24u geloof ik) Maar hij had er dus echt wel zwaar last van, net op het moment dat je begint te wennen aan de tijd moet je weer terug naar Europa
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_35414360
quote:

[..]

Je kan beter in Texas de grens over steken, das een stuk veiliger daar. Verder moet je ook niet je auto altijd in de parkeergarage zetten bij het hotel en als je terug gaat naar de VS ook niet zorgen dat je je auto 24 uur in de gaten houdt. De straffen voor drugsbezit zijn in de VS immers erg mild
  donderdag 23 februari 2006 @ 18:43:41 #93
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_35415110
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 18:42 schreef BushRanger het volgende:
Ja joh!? Je moet je niet zo makkelijk laten afschrikken. Onderbouw anders eens wat je precies bedoelt.
De meeste (volgens mij alle) Amerikaanse autoverhuurmaatschappijen laten het niet toe om met je huurauto de grens met Mexico over te steken. Als het wel kan, dan moet je zowiezo bij de Mexicaanse grens een Mexicaanse autoverzekering kopen, en uiteraard zetten de corrupte Mexicaanse authoriteiten je flink af.

Als je met de auto naar Mexico wil, dan kun je het beste de Amerikaanse auto in San Diego inleveren, met de bus naar Tijuana gaan, en aldaar bij een autoverhuurbedrijf een auto huren met een Mexicaans kenteken.

De reden is vrij simpel: rondrijden in Mexico met een Amerikaans kenteken is rijden op een levende bom. Mexicanen weten donders goed dat de Mexicaanse politie nauwelijks actie onderneemt als een auto met een Amerikaans kenteken verdwijnt, en de Amerikaanse authoriteiten kunnen niets voor je betekenen.

Rijden in Mexico kan best, alleen moet je dat.... sterker nog... MAG je dat nooit doen met een Amerikaanse huurauto.
-
  donderdag 23 februari 2006 @ 18:49:41 #94
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_35415270
quote:
Dan hoop ik voor je dat het geen auto is met een Amerikaans kenteken.

Als de auto van iemand is, en je leent de auto, hou er dan rekening mee dat je auto NIET VERZEKERD is in Mexico, en dat je bij de grens VERPLICHT een Mexicaanse autoverzekering moet afsluiten (woekerprijzen uiteraard, stelletje corrupte honden). Je kunt vaak ook al online een verzekering afsluiten trouwens, er zijn diverse Amerikaanse bedrijven die Mexicaanse autoverzekering verkopen.

Hou er rekening mee dat dit verplicht is voor Mexico, en dat je flinke boetes kunt krijgen (die waarschijnlijk nooit de staatskas van Mexico bereiken) als je rondrijdt zonder Mexicaanse autoverzekering. De Mexicaanse politie is er gek op om auto's met een Amerikaans kenteken van de weg te halen.
-
pi_35415674
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 18:14 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Je kan beter in Texas de grens over steken, das een stuk veiliger daar. Verder moet je ook niet je auto altijd in de parkeergarage zetten bij het hotel en als je terug gaat naar de VS ook niet zorgen dat je je auto 24 uur in de gaten houdt. De straffen voor drugsbezit zijn in de VS immers erg mild
Wat een hoop aannames... Kijk anders eens in het topic 'Grote Roadtrips' daar staat uitgelegd wat ik ga doen.
pi_35415709
link?
pi_35415792
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 18:43 schreef maartena het volgende:

[..]

De meeste (volgens mij alle) Amerikaanse autoverhuurmaatschappijen laten het niet toe om met je huurauto de grens met Mexico over te steken. Als het wel kan, dan moet je zowiezo bij de Mexicaanse grens een Mexicaanse autoverzekering kopen, en uiteraard zetten de corrupte Mexicaanse authoriteiten je flink af.

Als je met de auto naar Mexico wil, dan kun je het beste de Amerikaanse auto in San Diego inleveren, met de bus naar Tijuana gaan, en aldaar bij een autoverhuurbedrijf een auto huren met een Mexicaans kenteken.

De reden is vrij simpel: rondrijden in Mexico met een Amerikaans kenteken is rijden op een levende bom. Mexicanen weten donders goed dat de Mexicaanse politie nauwelijks actie onderneemt als een auto met een Amerikaans kenteken verdwijnt, en de Amerikaanse authoriteiten kunnen niets voor je betekenen.

Rijden in Mexico kan best, alleen moet je dat.... sterker nog... MAG je dat nooit doen met een Amerikaanse huurauto.
Zoals ik al geschreven heb, ik huur geen auto, ik heb een auto gekocht. De auto heeft Alberta, Canada platen en daar ga ik ook in Mexico mee rijden. Het stikt trouwens van de Amerikanen die in Mexico rijden. Van de verzekering weet ik af ja. Mijn auto is van 1986 met 400.000 km en zal ondanks de Canadese platen niet het idee geven dat er veel te halen valt.
  donderdag 23 februari 2006 @ 19:04:13 #98
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_35415796
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 18:14 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Dit is inderdaad een reeël gevaar. Auto's met een Amerikaans kenteken zijn ideaal om een paar kilo drugs in te verstoppen en hopen dat de auto de grens over komt zonder problemen. De helft van de keren lukt het, en word de auto tot dicht bij de grens gevolgd alwaar er een telefoontje word gepleegd naar de andere zijde van de grens. Aan de Amerikaanse kant staan een paar anderen netjes op je te wachten, en volgen je tot je ergens stopt, en dan halen ze die paar onder je auto vastgeplakte kilo coke weer van onder je auto vandaan, en zo hebben ze weer geld verdiend.

Het probleem natuurlijk is dat je de helft van de tijd gewoon gepakt word bij de grens, en dat JIJ als bestuurder van de auto OF naar de Mexicaanse gevangenis gaat, OF naar de Amerikaanse, en dat zijn beiden geen mooie vooruitzichten.

Mijn schoonvader had enkele jaren ook zoiets moois. Hij parkeerde zijn auto op een legale plek voor een hotel. De volgende ochtend zat er een bekeuring op dat hij daar niet mocht parkeren. $100 boete. (Ja, in Amerikaanse Dollars, dat geld verdwijnt natuurlijk.....) Hij ging verhaal halen bij de lokale politie, en die verklaarden vervolgens dat hij agenten beledigde, werd gearresteerd, en mocht pas na betaling van $500 boete (in cash) weer worden vrijgelaten. Dus mijn schoonmoeder moest naar de bank om geld te halen..... En protest indienen kun je wel proberen, maar als de HOOFDOFFICIER van het plaatsje de boete heeft uitgeschrevem, dan kun je weinig beginnen. Ze zien een Amerikaans kenteken, en het eerste wat ze denken is: GELD!!

Affijn, mijn schoonvader dus weer uit de gevangenis, terug naar het hotel, $500 + $100 armer. Ze hadden nog een week vakantie, dus ze besloten te blijven. 2 dagen later kreeg hij weer een boete. $100 vanwege fout parkeren. Hij stond op een andere plek, wederom compleet legaal geparkeerd tussen Mexicaanse autos die uiteraard geen boete hadden.

Wat hij deed? Terug naar het hotel, spullen ingepakt, en ze zijn direct weggereden, terug richting de VS. Want als ie naar het lokale politebureau zou gaan wist ie zeker dat ze er nog wat boetes bij zouden verzinnen.... Sindsdien is hij nooit meer met een Amerikaanse auto de grens over gegaan, en heeft ie altijd een Mexicaanse auto gehuurd. En met de Mexicaanse auto had hij uiteraard nooit problemen.

En zijn verhaal is echt niet het enige, ik hoor op mijn werk ook regelmatig verhalen van Amerikanen die hun auto een paar dagen naar Mexico meenamen, van complete leegroving/diefstal tot volledig ongegronde boetes van corrupte agenten tot hotels die opeens "parkeergeld" gingen heffen terwijl Mexicaanse gasten niets hoeven te betalen etc.....

Mexico is een corrupt land. Erg corrupt. Rondrijden kan prima, maar zorg ervoor dat je een auto met MEXICAANS kenteken huurt, en niet met een auto rond gaat rijden met een AMERIKAANS kenteken..... want dat is gewoon vragen om problemen.
-
pi_35415834
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 19:02 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
link?
Weet niet precies hoe, maar als je op m'n naam klikt, dan zie je hem halverwege tussen m'n active topics staan.
  donderdag 23 februari 2006 @ 19:07:38 #100
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_35415925
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 19:04 schreef BushRanger het volgende:
Zoals ik al geschreven heb, ik huur geen auto, ik heb een auto gekocht. De auto heeft Alberta, Canada platen en daar ga ik ook in Mexico mee rijden. Het stikt trouwens van de Amerikanen die in Mexico rijden. Van de verzekering weet ik af ja. Mijn auto is van 1986 met 400.000 km en zal ondanks de Canadese platen niet het idee geven dat er veel te halen valt.
Canadese kentekenplaten zijn in Mexico net zo goed een doelwit als Amerikaanse. Zodra ze een buitenlands kenteken zien dan denken ze aan geld. Met name in Baja, California waar veel Amerikanen rondrijden.

En ja, er zijn zat Amerikanen die het risico willen nemen. Een groot deel van die "Amerikanen" zijn trouwens Mexicanen (California bestaat voor 40% uit mensen van Mexicaanse afkomst) die gewoon hun familie komen bezoeken. Als ze worden aangehouden en vloeiend spaans spreken worden ze al heel gauw weer doorgestuurd, want het zijn "hun mensen".

Geloof me, ik hoor hier constant verhalen (ik woon 2 uur van de Mexicaanse grens) van problemen.... je bent echt beter af met een Mexicaans kenteken.
-
pi_35415926
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 19:04 schreef maartena het volgende:

[..]

Dit is inderdaad een reeël gevaar. Auto's met een Amerikaans kenteken zijn ideaal om een paar kilo drugs in te verstoppen en hopen dat de auto de grens over komt zonder problemen. De helft van de keren lukt het, en word de auto tot dicht bij de grens gevolgd alwaar er een telefoontje word gepleegd naar de andere zijde van de grens. Aan de Amerikaanse kant staan een paar anderen netjes op je te wachten, en volgen je tot je ergens stopt, en dan halen ze die paar onder je auto vastgeplakte kilo coke weer van onder je auto vandaan, en zo hebben ze weer geld verdiend.

Het probleem natuurlijk is dat je de helft van de tijd gewoon gepakt word bij de grens, en dat JIJ als bestuurder van de auto OF naar de Mexicaanse gevangenis gaat, OF naar de Amerikaanse, en dat zijn beiden geen mooie vooruitzichten.

Mijn schoonvader had enkele jaren ook zoiets moois. Hij parkeerde zijn auto op een legale plek voor een hotel. De volgende ochtend zat er een bekeuring op dat hij daar niet mocht parkeren. $100 boete. (Ja, in Amerikaanse Dollars, dat geld verdwijnt natuurlijk.....) Hij ging verhaal halen bij de lokale politie, en die verklaarden vervolgens dat hij agenten beledigde, werd gearresteerd, en mocht pas na betaling van $500 boete (in cash) weer worden vrijgelaten. Dus mijn schoonmoeder moest naar de bank om geld te halen..... En protest indienen kun je wel proberen, maar als de HOOFDOFFICIER van het plaatsje de boete heeft uitgeschrevem, dan kun je weinig beginnen. Ze zien een Amerikaans kenteken, en het eerste wat ze denken is: GELD!!

Affijn, mijn schoonvader dus weer uit de gevangenis, terug naar het hotel, $500 + $100 armer. Ze hadden nog een week vakantie, dus ze besloten te blijven. 2 dagen later kreeg hij weer een boete. $100 vanwege fout parkeren. Hij stond op een andere plek, wederom compleet legaal geparkeerd tussen Mexicaanse autos die uiteraard geen boete hadden.

Wat hij deed? Terug naar het hotel, spullen ingepakt, en ze zijn direct weggereden, terug richting de VS. Want als ie naar het lokale politebureau zou gaan wist ie zeker dat ze er nog wat boetes bij zouden verzinnen.... Sindsdien is hij nooit meer met een Amerikaanse auto de grens over gegaan, en heeft ie altijd een Mexicaanse auto gehuurd. En met de Mexicaanse auto had hij uiteraard nooit problemen.

En zijn verhaal is echt niet het enige, ik hoor op mijn werk ook regelmatig verhalen van Amerikanen die hun auto een paar dagen naar Mexico meenamen, van complete leegroving/diefstal tot volledig ongegronde boetes van corrupte agenten tot hotels die opeens "parkeergeld" gingen heffen terwijl Mexicaanse gasten niets hoeven te betalen etc.....

Mexico is een corrupt land. Erg corrupt. Rondrijden kan prima, maar zorg ervoor dat je een auto met MEXICAANS kenteken huurt, en niet met een auto rond gaat rijden met een AMERIKAANS kenteken..... want dat is gewoon vragen om problemen.
Dat gaat in mijn geval dus niet op, want ik ga helemaal niet terug naar de VS. Ik ga door richting Panama.
  donderdag 23 februari 2006 @ 19:11:16 #102
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_35416082
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 19:07 schreef BushRanger het volgende:
Dat gaat in mijn geval dus niet op, want ik ga helemaal niet terug naar de VS. Ik ga door richting Panama.
Tja dat soort streken halen ze ook meestal alleen bij de grens uit inderdaad. Dat neemt nog niet weg dat je met een Canadees kenteken ook een doelwit bent voor de corrupte Mexicaanse politie. Ik denk dat je het beste in Mexico de auto kunt verkopen, en eentje met Mexicaans kenteken kunt terugkopen. Dat valt minder op.
-
pi_35416207
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 19:11 schreef maartena het volgende:

[..]

Tja dat soort streken halen ze ook meestal alleen bij de grens uit inderdaad. Dat neemt nog niet weg dat je met een Canadees kenteken ook een doelwit bent voor de corrupte Mexicaanse politie. Ik denk dat je het beste in Mexico de auto kunt verkopen, en eentje met Mexicaans kenteken kunt terugkopen. Dat valt minder op.
Heb je wel eens een auto gekocht in het buitenland? Ik nu drie keer in verschillende landen en de regelgeving is altijd anders, dat moet je helemaal uitzoeken. Het is niet zo eenvoudig dat je effe cash betaald voor je auto en fluitend wegrijdt!
pi_35416242
Maar kunnen jullie anders effe in dat topic posten dat ik aan gemaakt heb en dat hier over gaat. We gaan nu wel erg offtopic hier...
  donderdag 23 februari 2006 @ 19:16:56 #105
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_35416301
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 19:14 schreef BushRanger het volgende:
Heb je wel eens een auto gekocht in het buitenland? Ik nu drie keer in verschillende landen en de regelgeving is altijd anders, dat moet je helemaal uitzoeken. Het is niet zo eenvoudig dat je effe cash betaald voor je auto en fluitend wegrijdt!
Ik heb een auto gekocht in de VS inderdaad.

Ik zeg alleen dat je met een Canadees of Amerikaans kenteken een risico loopt. Als dat risico voor jou acceptabel is, dan is dat verder allemaal prima natuurlijk. Ik wil alleen maar aangeven wat ik hier van familieleden, collega's, etc hoor over hen die auto's met een Amerikaans kenteken mee hebben genomen naar Mexico.
-
pi_35452857
14 uur naar Johannesburg, normaal 10 uur zonder tussenstop

dit is louter ter informatie.

nu komt mijn vraag: hoelang vlieg je van Brussel naar New York en dan naar Cleveland?
Werewolf
pi_35454299
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 18:49 schreef sararaats het volgende:
14 uur naar Johannesburg, normaal 10 uur zonder tussenstop

dit is louter ter informatie.

nu komt mijn vraag: hoelang vlieg je van Brussel naar New York en dan naar Cleveland?
7 uur en dan nog ongeveer 2 uur ofzo?
pi_35454816
Dat kun je zelf toch ook wel eventjes opzoeken sara?
pi_35471893
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 19:01 schreef BushRanger het volgende:
Wat een hoop aannames... Kijk anders eens in het topic 'Grote Roadtrips' daar staat uitgelegd wat ik ga doen.
Kunnen jullie je verhalen over auto's, verzekeringen en bezoeken indianenstammen voortzetten in:
Grote Roadtrips

Dank!

Gaan we hier weer verder met de ervaringen met lange vliegreizen
pi_35475842
Ik ben dus zoals Diego, het doet me weinig. Lekker op tijd op Schiphol, ontbijtje met een kopje koffie erbij, inchecken, naar de gate gaan, instappen en in het vliegtuig wat lezen, beetje slapen, gezellig kletsen met medepassagiers, eten en voor je het weet ben je er al....

Het entertainmentsysteem van het vliegtuig heb ik vaak niet eens nodig. Da's maar beter ook als je in een MD-11 van KLM vliegt.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_35485235
quote:
Op zaterdag 25 februari 2006 11:42 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Kunnen jullie je verhalen over auto's, verzekeringen en bezoeken indianenstammen voortzetten in:
Grote Roadtrips

Dank!

Gaan we hier weer verder met de ervaringen met lange vliegreizen
Die slowchat heeft twee dagen geleden plaats gevonden! Wel scherp blijven he!
pi_35502389
quote:
Op maandag 20 februari 2006 22:58 schreef Jaguarized het volgende:

[..]

Ik had ook een puzzelboekje gekocht maar vervolgens heb ik er geen puzzel uit gedaan.
Bekend verhaal. Voor elke reis koop ik er wel eentje, maar ik doe er nooit wat mee eigenlijk.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_35502397
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 14:31 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Komt omdat de prijs die Tiny en Henk achterin betalen, niet geheel realitisch is als je de kostprijs bekijkt. De "schade" wordt ingehaald door de lui "voorin", waarvan 80% van de tickets toch door de baas betaald worden, wat meer te laten betalen...
Vaak is de BC bijna leeg of gevuld met mensen die overboekt waren, dus die vlieger gaat voor de KLM niet op in elk geval.
pi_35502411
Als iedereen slaapt (en ik dus als gewoonlijk niet ), naar achteren lopen, daar zitten 2 stewardessen "op wacht" in de pantry, even gezellig daar kletsen. Een keer bij de KLM meegemaakt dat het een oud schoolgenootje van me was. Lekker een uurtje herinneringen opgehaald.
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_35502438
Tegenwoordig slaap ik meestal wel in een vliegtuig, voorheen nog geen minuut. Als iedereen slaapt plunder ik altijd het karretje, nadat de KLM je eerst een paar uur heeft laten uitdrogen.
pi_35502439
quote:
Op zondag 26 februari 2006 07:00 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Tegenwoordig slaap ik meestal wel in een vliegtuig, voorheen nog geen minuut. Als iedereen slaapt plunder ik altijd het karretje, nadat de KLM je eerst een paar uur heeft laten uitdrogen.
Achterin in de pantry staan altijd drankjes klaar
pi_35502444
quote:
Op zondag 26 februari 2006 07:00 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Achterin in de pantry staan altijd drankjes klaar
Klopt, maar het is allemaal wat relaxter als iedereen slaapt en niet iedereen in de gang aan het huppelen en springen is.
pi_35502451
quote:
Op zondag 26 februari 2006 07:01 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Klopt, maar het is allemaal wat relaxter als iedereen slaapt en niet iedereen in de gang aan het huppelen en springen is.
Als ik geen zin heb om te lopen druk ik op het knopje , dan loopt de stewardess maar.
pi_35502457
quote:
Op zondag 26 februari 2006 07:02 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Als ik geen zin heb om te lopen druk ik op het knopje , dan loopt de stewardess maar.
Ik heb niet het idee dat dat knopje echt werkt in de MD-11.
pi_35502458
quote:
Op zondag 26 februari 2006 07:04 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Ik heb niet het idee dat dat knopje echt werkt in de MD-11.
sorry, ik ben helemaal verwend met de 777
pi_35502462
quote:
Op zondag 26 februari 2006 07:00 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
KLM had tenminste nog fatsoenlijk drinken. Korean Airlines had aan alcohol alleen bier en wijn.
pi_35502474
777 is dan ook een heel verschil met de MD-11. KLM heeft in de EC ook weinig keuze qua alcoholische versnaperingen...
pi_35502480
quote:
Op zondag 26 februari 2006 07:08 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
777 is dan ook een heel verschil met de MD-11. KLM heeft in de EC ook weinig keuze qua alcoholische versnaperingen...
geen idee, zoals eerder gezegd, ik drink eigenlijk alleen bier en wijn. die zijn altijd wel voorradig.

Anders moet je Finnair eens proberen, des ochtends om 8 uur vanaf Helsinki naar Amsterdam, komt er een karretje met koffie (lekker !), en daarachter een karretje met iets erbij. Allerlei wiskeys cognacs en weet ik veel wat. En al die Finnen maar pakken
pi_35502502

Ik drink nauwelijks alcohol in het vliegtuig trouwens. Meestal wat fris of een koffie. Af en toe een biertje.
pi_35502510
quote:
Op zondag 26 februari 2006 07:17 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

Ik drink nauwelijks alcohol in het vliegtuig trouwens. Meestal wat fris of een koffie. Af en toe een biertje.
Ik doe meestal na het opstijgen een biertje (of 2 ) en bij het eten wat je vlak daarna krijgt een wijntje, zodat ik misschien een beetje indommel (slapen kun je het nauwelijks noemen). De rest van de vlucht inderdaad niet zoveel drank meer.
pi_35502742
Ik ga over een paar maanden voor het eerst 12 uur lang een vliegreis meemaken...weet bij god niet wat ik me erbij zou moeten voorstellen. Vind 2 uur vliegen al doodeng laatstaan 12uur...
Rien ne sert de penser. Il faut réfléchir avant.
pi_35502752
Ga 12 uur op een stoel zitten en je weet het
pi_35502776
Als dat echt alles is moet het dus niet zo erg zijn
pi_35502783
Zo moet je het wel ongeveer zien. Je kan lezen, muziek luisteren, wat eten, wat buurten, film kijken, slapen en als je een ipod of een laptop hebt daarmee aan de gang gaan
pi_35502795
Hoorde dat op een bepaald uur het licht dan ook wordt gedempt zodat mensen gaan slapen
pi_35502802
mestal na het eten en als de films beginnen.

Na een uur ligt iedereen te pitten of in elk geval te rusten
pi_35502820
quote:
Op zondag 26 februari 2006 08:35 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
mestal na het eten en als de films beginnen.

Na een uur ligt iedereen te pitten of in elk geval te rusten
En een biertje te drinken
pi_35502823
Iedere stoelzitter kan ook z'n eigen filmpje kiezen las ik, enfin de verschillende keuzes die er dan zijn; moeten balen zijn als je al die films al 10x hebt gezien
pi_35502827
Niet in elk vliegtuig is dat zo.
pi_35502838
quote:
Op zondag 26 februari 2006 08:39 schreef travelwoman het volgende:
Iedere stoelzitter kan ook z'n eigen filmpje kiezen las ik, enfin de verschillende keuzes die er dan zijn; moeten balen zijn als je al die films al 10x hebt gezien
Hangt ervan af, welke maatschappij van waar naar waar
pi_35502850
Ja dat begrijp ik. Waar ik mee zal vliegen is dat blijkbaar zo het geval
pi_35502853
quote:
Op zondag 26 februari 2006 08:44 schreef travelwoman het volgende:
Ja dat begrijp ik. Waar ik mee zal vliegen is dat blijkbaar zo het geval
Meestal kan je het nakijken op de website van de betreffende airline
pi_35502870
Mijn langste vlucht was 11 uur, en ik vind het echt niet prettig. Ik ben dol op vliegen, maar zo lang in een stoeltje gepropt zitten wat niet voor mensen van mijn formaat is gebouwd met een klotebeeldschermpje als entertainment is genoeg om me echt gaar te maken.

Gisteren moest ik gelukkig maar 2,5 uurtje vliegen, maar dat is ook lang wanneer je 30 uur niet geslapen + een kater hebt.
pi_35502891
quote:
Op zondag 26 februari 2006 08:48 schreef Evil_Jur het volgende:
Mijn langste vlucht was 11 uur, en ik vind het echt niet prettig. Ik ben doel op vliegen, maar zo lang in een stoeltje gepropt zitten wat niet voor mensen van mijn formaat is gebouwd met een klotebeeldschermpje als entertainment is genoeg om me echt gaar te maken.

Gisteren moest ik gelukkig maar 2,5 uurtje vliegen, maar dat is ook lang wanneer je 30 uur niet geslapen + een kater hebt.
Klopt het dat als je dan in de 2de klas zit dat de stoelen dan amper verstelbaar zijn, waardoor beenruimte minimaal wordt en altijd een zithouding blijft hebben?
pi_35502896
Je kan de stoel naar achteren doen. Dan hang je wat onderuit. that is it
pi_35502913
Als je groter bent dan 1.75m dan is het echt behelpen in de EC.
  zondag 26 februari 2006 @ 09:37:46 #142
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_35503078
Wat wel goed helpt als je lange vliegreizen moet maken, zorg dat je een beetje moe bent, dus op de dag van vertrek, sta vroeg op, drink niet te veel koffie of cola, (ook niet aan boord), en zie je doezelt al een stuk makkelijker weg.

Ik heb er steeds minder moeite mee, lijkt wel een soort druk op de knop, zodra we opgestegen zijn doezel ik in. (Mits de vlucht langer dan 2 uur duurt, bij vluchten naar London of Berlijn blijf ik wel wakker).

Een eigen schermpje voor je met playstation is inderaad wel prettig, beter dan de grote schermen of kleine tv's..
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_35503092
Ik slaap vrijwel nooit een dag voor 'n vliegreis.
pi_35503162
Ik slaap wel lekker een dag NA een vliegreis
pi_35503245
en gedurende?
pi_35503251
niet echt, af en toe dommel ik een beetje weg.
pi_35503322
quote:
Op zondag 26 februari 2006 08:52 schreef travelwoman het volgende:

[..]

Klopt het dat als je dan in de 2de klas zit dat de stoelen dan amper verstelbaar zijn, waardoor beenruimte minimaal wordt en altijd een zithouding blijft hebben?
Voor mijn lengte helpt het geen zier. Ik kan niet echt slapen tijdens een vliegreis maar wanneer ik even mijn ogen sluit ga ik gewoon met mijn hoofd tegen de stoel voor mij hangen, dat geeft wel een idee hoe krap ik zit
pi_35503814
quote:
Op zondag 26 februari 2006 08:56 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Als je groter bent dan 1.75m dan is het echt behelpen in de EC.
Dat vind ik eigenlijk wel meevallen. Ik ben 1.79 mtr en ben afgelopen week met KLM naar Helsinki geweest. Zat ergens midden in het vliegtuig en kon mijn benen eigenlijk heel goed kwijt.
De kunst is volgens mij om je benen onder de stoel voor je te schuiven.

Mijn grote irritatie is meer het opklaptafeltje en te weinig ruimte om je spullen te laten.
pi_35503874
quote:
Op zondag 26 februari 2006 10:55 schreef Liejannuh het volgende:

[..]

Dat vind ik eigenlijk wel meevallen. Ik ben 1.79 mtr en ben afgelopen week met KLM naar Helsinki geweest. Zat ergens midden in het vliegtuig en kon mijn benen eigenlijk heel goed kwijt.
De kunst is volgens mij om je benen onder de stoel voor je te schuiven.

Mijn grote irritatie is meer het opklaptafeltje en te weinig ruimte om je spullen te laten.
Dat valt dus echt niet mee, zelfs niet als je je benen onder de stoel voor je weet te schuiven. Dat tafeltje is ook irritant inderdaad.
pi_35503902
Kortom eerste klas vliegen is aangenamer
pi_35503923
quote:
Op zondag 26 februari 2006 11:02 schreef travelwoman het volgende:
Dat zeker, maar de vlucht duurt evenlang
pi_35503935
quote:
Ja, dat geloof ik graag. Maar ik geef mijn geld liever uit aan dingen waar ik langer plezier van heb dan 12 uur.
pi_35503953
Ach en als je eenmaal op de plaats van bestemming bent, even lekker douchen en schone kleertjes aan, een koud biertje erbij en ik ben weer helemaal het heertje
pi_35503956
Nog een open deur die ingetrapt moet worden, travelwoman?
pi_35503968
quote:
Op zondag 26 februari 2006 11:03 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Dat zeker, maar de vlucht duurt evenlang
Tijd gaat wel sneller als je comfortabel zit. Tevens heb je in de FC of BC meer kans om te slapen.
pi_35503980
quote:
Wat een verassing

Maar dat kunnen we nou eenmaal niet allemaal betalen...
  zondag 26 februari 2006 @ 11:07:30 #157
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_35503989
quote:
Op zondag 26 februari 2006 11:04 schreef Liejannuh het volgende:

[..]

Ja, dat geloof ik graag. Maar ik geef mijn geld liever uit aan dingen waar ik langer plezier van heb dan 12 uur.
Zelf koop ik altijd (zo goedkoop mogelijk) een economy ticket... Nu heb ik het geluk gehad een paar keer businessklasse of semi businessklasse (met economy eten) (EVA Air of China Airlines) te kunnen vliegen.. TOCH kom je dan beter uitgerust aan!
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_35503990
Eigenlijk is het dus interessanter voor je werk ergens naartoe te vliegen zodat je business classe hebt en tja er dan nog een paar dagen aanplakken voor jezelf
pi_35503999
quote:
Op zondag 26 februari 2006 11:07 schreef travelwoman het volgende:
Eigenlijk is het dus interessanter voor je werk ergens naartoe te vliegen zodat je business classe hebt en tja er dan nog een paar dagen aanplakken voor jezelf
Lang niet iedere werkgever laat je business class vliegen.
pi_35504007
quote:
Op zondag 26 februari 2006 11:05 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Nog een open deur die ingetrapt moet worden, travelwoman?
van mijn directeur ja
pi_35504033
quote:
Op zondag 26 februari 2006 11:07 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Zelf koop ik altijd (zo goedkoop mogelijk) een economy ticket... Nu heb ik het geluk gehad een paar keer businessklasse of semi businessklasse (met economy eten) (EVA Air of China Airlines) te kunnen vliegen.. TOCH kom je dan beter uitgerust aan!
Ja, het scheelt gewoon echt best veel. Je kunt je benen fatsoenlijk kwijt en kunt dus echt lekker slapen. In de EC is dat altijd nog maar afwachten, daar heb je toch minder ruimte en meer last van je medepassagiers.
pi_35504064
Jup, ik hoop ook nog altijd op de keer dat ik kosteloos ge-upgrade wordt...
pi_35504070
quote:
Op zondag 26 februari 2006 11:11 schreef Evil_Jur het volgende:
Jup, ik hoop ook nog altijd op de keer dat ik kosteloos ge-upgrade wordt...
Alleen reizen met KLM en ik geef je een dikke kans.
pi_35504248
de beste plaats om te zitten (vind ik toch) is waar de maxicosi's van de baby's normaal staan

super, als je 14 uur moet vliegen
Werewolf
  zondag 26 februari 2006 @ 11:33:16 #165
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_35504538
quote:
Op zondag 26 februari 2006 11:21 schreef sararaats het volgende:
de beste plaats om te zitten (vind ik toch) is waar de maxicosi's van de baby's normaal staan

super, als je 14 uur moet vliegen
Probleem alleen is, ALS die er staan..... zitten er dus van die huildingen in... ik vind dat er naast rookvrije vluchten ook kindervrije vluchten moeten komen! (ook de belhamels die door het gangpad rennen en dan over mijn benen struikelen mogen thuisblijven).
Of van die mafkezen die over de rand van hun zitplaats achterom kijken (= naar mij dus) en lopen te kwijlen en dingen gaan gooien

Gelukkig zit ik tegenwoordig vaak bij de nooduitgangen, of zo ver mogelijk achterin, daar zitten die kinders niet!
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_35504625
quote:
Op zondag 26 februari 2006 11:33 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Probleem alleen is, ALS die er staan..... zitten er dus van die huildingen in... ik vind dat er naast rookvrije vluchten ook kindervrije vluchten moeten komen! (ook de belhamels die door het gangpad rennen en dan over mijn benen struikelen mogen thuisblijven).
Of van die mafkezen die over de rand van hun zitplaats achterom kijken (= naar mij dus) en lopen te kwijlen en dingen gaan gooien

Gelukkig zit ik tegenwoordig vaak bij de nooduitgangen, of zo ver mogelijk achterin, daar zitten die kinders niet!
mja, daar had ik niet aan gedacht eigenlijk.

ik zal straks een zien of ik een plaatje van een Boeiing 747 kan vinden

by the way, ik had de vorige keer vreselijk last van poppende oren.
Werewolf
  zondag 26 februari 2006 @ 11:43:30 #167
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_35504794
quote:
Op zondag 26 februari 2006 11:37 schreef sararaats het volgende:

[..]

mja, daar had ik niet aan gedacht eigenlijk.

ik zal straks een zien of ik een plaatje van een Boeiing 747 kan vinden

by the way, ik had de vorige keer vreselijk last van poppende oren.
http://www.klm.com/travel(...)ting_plans/index.htm

Naar Azië vliegen ze veelal met een Boeing 747 combi (Die ook nog zo oud is dat soms dingen, zoals aircon e.d. niet optimaal werken.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_35504916
quote:
Op zondag 26 februari 2006 11:43 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Naar Azië vliegen ze veelal met een Boeing 747 combi (Die ook nog zo oud is dat soms dingen, zoals aircon e.d. niet optimaal werken.
Manila, waar ik 3 a 4 keer per jaar naar toe ga vliegt KLM met de nieuwste 777
pi_35504918
quote:

[..]

ik vloog met British Airways, best ok maar toch streng.

mijn moeder had wel ruzie met de security op London Heathrow over een nagelschaartje

het toppunt was wel dat de baggage van mijn moeder in Brussel was achtergebleven (eind goed al goed, ze heeft alles terug)

wij vlogen van Brussel naar London Heathrow en vanuit London Heathrow naar Johannesburg
Werewolf
pi_35505008
quote:

[..]

MD-11 is dat ook. Het was echt ijskoud als je bij het raam zat, vanwege een slecht afgestelde airco.
pi_35505052
quote:
Op zondag 26 februari 2006 11:12 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Alleen reizen met KLM en ik geef je een dikke kans.
Ja maar met die prijzen kan ik bij andere maatschappijen meteen naar de business class.
pi_35505126
quote:
Op zondag 26 februari 2006 11:53 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Ja maar met die prijzen kan ik bij andere maatschappijen meteen naar de business class.
Dat valt wel mee. Zo duur is KLM niet (meer). Voor mij is KLM vaak zelfs een van de goedkopere opties, aangezien andere maatschappijen vooral erg goedkoop zijn in de laagste prijsklasse (Iberia, Alitalia). Iberia is vaak 'n paar tientjes goedkoper, terwijl Delta en Continental vaak zelfs duurder zijn. Ik weet niet waar jij zoals naar toe vliegt, maar zo duur is KLM niet (meer).
pi_35505252
quote:
Op zondag 26 februari 2006 11:47 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Manila, waar ik 3 a 4 keer per jaar naar toe ga vliegt KLM met de nieuwste 777
Wees er maar blij mee De 777 heeft de kutste stoelen van de hele KLM vloot.

350.000km per jaar
pi_35505282
quote:
Op zondag 26 februari 2006 12:00 schreef Bowny het volgende:

[..]

Wees er maar blij mee De 777 heeft de kutste stoelen van de hele KLM vloot. Harde rotplanken.
Mwa, ik krijg na een paar uur toch sowieso een houten kont. Het lekkerste is dat het wel een stil toestel is.
pi_35505324
quote:
Op zondag 26 februari 2006 12:00 schreef Bowny het volgende:

[..]

Wees er maar blij mee De 777 heeft de kutste stoelen van de hele KLM vloot. Harde rotplanken.
Heb je weleens in een MD-11 gezeten?
pi_35505343
CT, is eigenlijk niet te vergelijken. De 777 is een gloednieuwe kist en dan vind ik dat de KLM best mag kijken naar redelijke stoelen.
pi_35505347
als jullie lange vluchten vliegen, hebben jullie dan nooit last van poppende oren?

de eerste keer dat ik vloog naar mijn tante in Zuid Afrika had ik er niet zoveel last van (ik had toen wel iets teveel gedronken. ik was jarig en door een overboeking zaten wij in Businees Class)

de vorige keer had ik er wel last van
Werewolf
pi_35505365
quote:
Op zondag 26 februari 2006 12:02 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

ja. Swissair (in 1997)
Werewolf
pi_35505379
quote:
Op zondag 26 februari 2006 12:03 schreef Bowny het volgende:
CT, is eigenlijk niet te vergelijken. De 777 is een gloednieuwe kist en dan vind ik dat de KLM best mag kijken naar redelijke stoelen.
Eens, maar de stoelen in de MD-11 zijn echt veel slechter dan die van de 777.
pi_35505380
Doe je niets aan sararaats. Dat is nou eenmaal een natuurlijke reactie van je lichaam
pi_35505382
Ik heb er nooit zoveel last van eerlijk gezegd
pi_35505664
Ik ook niet. Heb meer last van gebrek aan beenruimte en slecht voedsel.
  zondag 26 februari 2006 @ 12:22:25 #183
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_35505870
Ik kijk nu al uit naar juni, dan vlieg ik terug naar BsAs in een 747 van Aerolineas Argentinas, Business Class

Helaas eind april terug naar AMS met Iberia, EC...
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_35505976
Miles gespaard?
  zondag 26 februari 2006 @ 12:28:16 #185
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_35506025
Nee, maar een enkele reis met hullie is 'maar' 500 euro duurder en dat ga ik er maar eens voor over hebben... Tis toch dé vliegreis van mijn toekomst...
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_35506145
Ik vlieg de komende keer naar ZA ook BC, maar dan vanwege mijn miles. Eigenlijk doodzonde om dan in een MD-11 te gaan zitten.
  zondag 26 februari 2006 @ 12:43:09 #187
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_35506450
quote:
Op zondag 26 februari 2006 12:33 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Ik vlieg de komende keer naar ZA ook BC, maar dan vanwege mijn miles. Eigenlijk doodzonde om dan in een MD-11 te gaan zitten.
Ik heb pas 1 keer in een MD-11 gezeten, maar toen was ik 5, dus kan ik er niet goed over oordelen.. maar moet je voor de gein in een VOLLE Tiger Airways vlucht aan het raam of in het midden zitten in hun airbus 320.... DAT is pas krap..

Gelukkig zat ik achterin met 3 stoelen voor mijzelf op de vlucht naar Darwin (vanaf Singapura) dus was het eigenlijk beste wel relaxt. (okee geen entertainment, maar ik slaap toch )
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_35506699
Singapura, is dat weer wat anders dan Singapore?
pi_35507847
quote:
Op zondag 26 februari 2006 12:43 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Ik heb pas 1 keer in een MD-11 gezeten, maar toen was ik 5, dus kan ik er niet goed over oordelen.. maar moet je voor de gein in een VOLLE Tiger Airways vlucht aan het raam of in het midden zitten in hun airbus 320.... DAT is pas krap..

Gelukkig zat ik achterin met 3 stoelen voor mijzelf op de vlucht naar Darwin (vanaf Singapura) dus was het eigenlijk beste wel relaxt. (okee geen entertainment, maar ik slaap toch )
met beenruimte heb ik geen probleem, ik ben mager genoeg

en een Airbus 320 is wel krapper dan een Boeiing 747
Werewolf
  zondag 26 februari 2006 @ 13:49:11 #190
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_35508355
quote:
Op zondag 26 februari 2006 12:50 schreef Jaguarized het volgende:
Singapura, is dat weer wat anders dan Singapore?
Ach ik gebruik wel vaker de Maleise benaming voor Singapore.. Dat staat ook atlijd op de bordjes in Johore Bahru, KE SINGAPURA... vandaar...

Het is trouwens vervelend om te horen dat ze naar Manilla wel een boeing 777 gebruiken, naar Bangkok of Singapore / Jakarta is dat zo'n 747-Combi...... met niks eigen schermpjes of wat dan ook...

[ Bericht 1% gewijzigd door ozzietukker op 26-02-2006 19:48:11 ]
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_35524054
quote:
Op zondag 26 februari 2006 12:04 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Eens, maar de stoelen in de MD-11 zijn echt veel slechter dan die van de 777.
Dat is heel erg maatschappij afhankelijk, niet alle maatschappijen gebruiken dezelfde stoelen
pi_35533463
quote:
Op zondag 26 februari 2006 21:34 schreef cheukert het volgende:

[..]

Dat is heel erg maatschappij afhankelijk, niet alle maatschappijen gebruiken dezelfde stoelen
Het gaat over KLM, zowel de 777 als de MD-11.
  maandag 27 februari 2006 @ 05:34:09 #193
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_35533495
En een 'ouwe' MD-11 wordt vast af en toe wel eens voorzien van nieuwe stoelen/bekleding?
  maandag 27 februari 2006 @ 06:17:56 #194
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_35533613
Donderdag vertrekt m'n vlucht naar Ushuaia...

Zo, weer ontopic
pi_35557139
ik vlieg elke zomervakantie naar costa-rica.
heerlijk als ik er eenmaal aankom.
maar tering wat zijn die ange vluchten kut zeg.
en dan overstappen in miami , ook zo heel kut gedoe
  maandag 27 februari 2006 @ 23:54:58 #196
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_35561340
quote:
Op zondag 26 februari 2006 12:02 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Ik heb in een MD-11 van Swissair gezeten... in 1998 geloof ik, ik ben toen een paar keer heen en weer geweest naar de VS, en op een gegeven moment was een vlucht via Zurich het goedkoopst.

Ik vloog er mee van Zurich naar Los Angeles, rechtstreeks. Ik moet zeggen dat ik het een van de fijnere vliegtuigen vond, maar wij hadden het geluk in een van de voorste rijen te zitten, met veel beenruimte voor ons dus dat kan mijn beeld enigzins rooskleuriger maken natuurlijk.
-
  dinsdag 28 februari 2006 @ 00:02:27 #197
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_35561552
Was het ook niet een MD-11 van Swissair die rond die tijd naar beneden dook in de Atlanctic?
  dinsdag 28 februari 2006 @ 01:38:03 #198
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_35563336
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 00:02 schreef flipsen het volgende:
Was het ook niet een MD-11 van Swissair die rond die tijd naar beneden dook in de Atlanctic?
-
pi_36812417
Binnenkort ga ik naar Toronto voor een 6 daagse city break. Tja ikzelf zou zo'n tripje wat royaler organiseren, maar ik vind het schattig dat mijn geliefde een uitje regelt

Waar ik dus tegenop zie is die lange vlucht. We reizen met drie personen en ik weet uit ervaring dat ik niet snel in slaap zal vallen en weet dat de andere twee dat wel zullen doen, dat kan dus behoorlijk saai worden. Bovendien roepen vliegtuigen raps over claustofobie bij mij op.

Weet iemand of KLm vluchten naar Toronto altijd tot de nok vol zitten, of kun je op zo'n reis nog wat heen en weer hoppen van zitplaats? Moet ik mijn handtas vol valium stoppen?
pi_36813079
quote:
Op maandag 10 april 2006 03:10 schreef Dual.Flipflop het volgende:
Weet iemand of KLm vluchten naar Toronto altijd tot de nok vol zitten, of kun je op zo'n reis nog wat heen en weer hoppen van zitplaats? Moet ik mijn handtas vol valium stoppen?
Rondlopen in een vliegtuig is soms nog moeilijker dan zitten. Als je eenmaal over je medepassagiers bent geklommen, dan wordt je aangereden door de voedseltrolley of gaat net het bordje 'riemen vast' aan

Serieus: gewoon er voor zorgen dat je hier al een beetje aan het tijdverschil went. Vervolgens aan boord alles zo langzaam mogelijk doen; rustig een filmpje kijken, beetje naar buiten kijken, muziek luisteren of met de stewardessen praten. Dan vliegt de tijd voorbij
pi_36813773
Ik neem mn laptop alijd mee, kies de nooduitgang, kan dus niet beter!
Ik vertrek trouwens om 13:15 met KLM naar Los Angeles!!!
  maandag 10 april 2006 @ 11:24:23 #202
55330 ennuik
Stockholm boppe!
pi_36816436
"Schoonvader" wil de hele familie meenemen op vakantie en dan het liefst naar Australie of China - helemaal geweldig natuurlijk!

Probleem is alleen dat ik niet dol ben op vliegen, 4 uur in het vliegtuig trek ik nog wel maar ik ben blij als ik op de grond sta en even kan roken. Eens even kijken hoe we dat op kunnen lossen...
  maandag 10 april 2006 @ 11:25:56 #203
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_36816475
Er gaat een trein naar China!
  maandag 10 april 2006 @ 11:26:51 #204
61447 Douwe
Ik heb gelijk
pi_36816503
Goed moment om van je rookverslaving af te komen?
pi_36816575
quote:
Op maandag 10 april 2006 07:24 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Rondlopen in een vliegtuig is soms nog moeilijker dan zitten. Als je eenmaal over je medepassagiers bent geklommen, dan wordt je aangereden door de voedseltrolley of gaat net het bordje 'riemen vast' aan
Ik heb een keer in een krap vliegtuigje naar Turkije toen ik van het wc'tje af kwam zo'n drie kwartier achter het voedselkarretje met langzame stewardess gelopen tot ik eindelijk weer terug op mijn plekje was.
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_36816780
als het langer dan 3 uur vliegen is dan wordt het mij al te lang, maar ja je wil ook wel eens verder dan spanje..
het meest irritante vind ik altijd dat je niet echt kan slapen ofzo. voordat je in slaap kunt valleen komen ze langs voor drank, dan eten, dan eten afhalen (waarom duurt dit altijd een uur?), drank, verkoop, etc

let me sleep!
Dick Schaffa
  maandag 10 april 2006 @ 11:38:39 #207
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_36816860
Dat eten afhalen duurt geen uur hoor.
  maandag 10 april 2006 @ 11:39:38 #208
61447 Douwe
Ik heb gelijk
pi_36816895
Als jij slaapt tijdens het etensrondje laten ze je heus wel met rust, hoor
  maandag 10 april 2006 @ 11:46:57 #209
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_36817090
Bij Korean Air hadden ze stickers of en wanneer ze je wakker moesten maken.
pi_36819035
quote:
Op maandag 10 april 2006 11:46 schreef Jaguarized het volgende:
Bij Korean Air hadden ze stickers of en wanneer ze je wakker moesten maken.
Die plak je op je voorhoofd?
  maandag 10 april 2006 @ 14:32:48 #211
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_36822185
quote:
Op maandag 10 april 2006 12:49 schreef k_man het volgende:

[..]

Die plak je op je voorhoofd?
Nee, op je deken of de stoel.
  maandag 10 april 2006 @ 18:00:47 #212
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_36829264
Volgende week rond deze tijd vlieg ik naar JFK met de KLM. Gelukkig is het een 777, dus lekker persoonlijk schermpje. Kan namelijk ook nooit slapen in een vliegtuig.
Ik vind vliegen best leuk, maar het begint snel saai te worden... Vluchten naar London waren daarm ideaal!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
  maandag 10 april 2006 @ 18:15:59 #213
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_36829711
quote:
Op maandag 10 april 2006 07:24 schreef DutchTrain het volgende:
Ik kan maar zo lang stil zitten, en dan moet ik gewoon een tijdje rondlopen of staan. In de grotere vliegtuigen met twee gangpaden is dat meestal niet zo'n groot probleem, je kunt goed bij een van de middendeuren of achterdeur gaan staan, afhankelijk van de grootte van het vliegtuig natuurlijk. Meestal zit ik een uur of 5 a 6 op m'n krent, en dan wil ik toch even de benen strekken.
quote:
Serieus: gewoon er voor zorgen dat je hier al een beetje aan het tijdverschil went. Vervolgens aan boord alles zo langzaam mogelijk doen; rustig een filmpje kijken, beetje naar buiten kijken, muziek luisteren of met de stewardessen praten. Dan vliegt de tijd voorbij
Wat ook wel werkt is een audioboek. Zo had ik het volledige hoorspel van de Hitchhikers Guide Of The Galaxy in MP3 formaat meegenomen, en dat was best aangenaam om te horen. Ik reis meestal met mijn vrouw, dus we hebben ook vaak nog wel wat om te praten, of we doen een spelletje ofzo. Ik heb een klein magneet-backgammon bord, dus kunnen we af en toe even trik-trakken ofzo
-
pi_36829809
Ik moet elke paar uur ook wel even rondlopen, anderswordt ik echt gestoord.
  maandag 10 april 2006 @ 18:23:35 #215
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_36829914
quote:
Op maandag 10 april 2006 11:24 schreef ennuik het volgende:
Probleem is alleen dat ik niet dol ben op vliegen, 4 uur in het vliegtuig trek ik nog wel maar ik ben blij als ik op de grond sta en even kan roken. Eens even kijken hoe we dat op kunnen lossen...
Gaat dat om het roken, of om het niet-willen-vliegen?

Het menselijk lichaam kan namelijk vrij lang... ( ) zonder de sigaret, dus daar zul je wel overheen kunnen komen. Ik geloof dat de vlucht naar China zo'n 20 uur is, als ik me kan herrinneren. Zelf ben ik nooit geweest, maar mijn moeder is er een jaar of 5 geleden eens geweest, en ik geloof dat het iets van 20 uur was, maar dat kan Selang denk ik beter bevestigen.

Australie kan in 1 keer vanaf London Heathrow of Frankfurt geloof ik, dus vanaf Amsterdam maak je sowieso een tussenstop in die steden, of als je vanaf Amsterdam gaat stop je in Singapore geloof ik, of Dubai ofzo. Voor Australie ben je een goede 24 uur onderweg als het in 1 ruk gaat, een paar uurtjes extra met een overstap.

Hou er dan wel rekening mee dat als je ergens overstapt, dat je meestal ook op het vliegveld niet mag roken. Sommige vliegvelden hebben rokersruimten natuurlijk, maar vaak zitten die net weer onhandig ver weg, of zijn ze alleen toegankelijk voor business class reizigers ofzo.

Lijkt me een goed moment om eens te stoppen. Als je het 24 uur kan volhouden, dan kun je dat ook 48 uur, etc...
-
  maandag 10 april 2006 @ 19:03:10 #216
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_36831207
quote:
Op maandag 10 april 2006 18:23 schreef maartena het volgende:

[..]

Australie kan in 1 keer vanaf London Heathrow of Frankfurt geloof ik, dus vanaf Amsterdam maak je sowieso een tussenstop in die steden, of als je vanaf Amsterdam gaat stop je in Singapore geloof ik, of Dubai ofzo. Voor Australie ben je een goede 24 uur onderweg als het in 1 ruk gaat, een paar uurtjes extra met een overstap.
Australië kan nog niet rechtstreeks, althans niet vanaf Europa, zelfs vanaf London maak je een tussenstop in Singapura! (Met British Airways / Quantas). Er is laatst wel een testvlucht geweest met een minder dan de helft gevulde 777, maar dat is nog geen echte optie!

Vanaf Amsterdam, afhankelijk met welke maatschappij je vliegt stop je op verschillende plekken, kan zijn Bangkok, Singapore, Kuala Lumpur, Dubai, Hong Kong etc etc....

Naar China is het zo'n 16 uur... maar das inderdaad vrij lang.... maar gelukkig op de lange afstandsvluchten worden er grotere Boeing 747 / 777 of Airbus 330 / 340 ingezet, zodat je een beetje kunt rondlopen.. al heb ik altijd het idee dat als er teveel mensen aan het rondwandelen zijn, ze opeens die 'Fasten Seatbelt' lampjes aandoen voor turbulentie, dien dan helemaal niet komt
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_36845624
pff net mn vlucht gehad van AMS naar LA, poepoe, 11 uur lang was redelijk te doen
  dinsdag 11 april 2006 @ 05:10:13 #218
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_36845822
quote:
Op maandag 10 april 2006 19:03 schreef ozzietukker het volgende:

[..]
Vanaf Amsterdam, afhankelijk met welke maatschappij je vliegt stop je op verschillende plekken, kan zijn Bangkok, Singapore, Kuala Lumpur, Dubai, Hong Kong etc etc....
Seoul, Tokyo, LA, San Francisco.

@maartena: Amsterdam - China 20 uur? Is dat via Kaapstad?
  dinsdag 11 april 2006 @ 05:58:02 #219
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_36845900
quote:
Op dinsdag 11 april 2006 03:14 schreef jeroen2497 het volgende:
pff net mn vlucht gehad van AMS naar LA, poepoe, 11 uur lang was redelijk te doen
Welcome to California
-
  dinsdag 11 april 2006 @ 13:44:54 #220
55330 ennuik
Stockholm boppe!
pi_36853743
quote:
Op maandag 10 april 2006 18:23 schreef maartena het volgende:

[..]

Het menselijk lichaam kan namelijk vrij lang... ( ) zonder de sigaret, dus daar zul je wel overheen kunnen komen. Ik geloof dat de vlucht naar China zo'n 20 uur is, als ik me kan herrinneren. Zelf ben ik nooit geweest, maar mijn moeder is er een jaar of 5 geleden eens geweest, en ik geloof dat het iets van 20 uur was, maar dat kan Selang denk ik beter bevestigen.

Hou er dan wel rekening mee dat als je ergens overstapt, dat je meestal ook op het vliegveld niet mag roken. Sommige vliegvelden hebben rokersruimten natuurlijk, maar vaak zitten die net weer onhandig ver weg, of zijn ze alleen toegankelijk voor business class reizigers ofzo.

Lijkt me een goed moment om eens te stoppen. Als je het 24 uur kan volhouden, dan kun je dat ook 48 uur, etc...
Het is een combinatie van "niet kunnen roken" en "niet willen vliegen" - ik heb geen vliegangst maar fijn vind ik het nog altijd niet. Als ik een vluchtje van 2 uur heb, kan ik het overzien en een beetje aftellen ("Oh, nog maar anderhalf uur en dan sta ik weer op de grond"). Langere vluchten, zoals naar NY of LA, vind ik te lang. Ik word onrustig, kan niet slapen, ik wil wandelen (omdat het niet kan), ik wil er uit (omdat het niet kan) en ik wil roken (juist omdat het niet kan)...

Ik maak zo nu en dan wel langere vluchten maar blij word ik er niet van!
pi_36854992
quote:
Op dinsdag 11 april 2006 05:58 schreef maartena het volgende:

[..]

Welcome to California
Thanks Het is hier nu 5:30, wordt opeens wakker terwijl ik gister meer dan 24 uur wakker ben geweest

Hoe is het weer daar jongens?
  dinsdag 11 april 2006 @ 14:31:52 #222
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_36855100
quote:
Op dinsdag 11 april 2006 14:28 schreef jeroen2497 het volgende:

[..]

Thanks Het is hier nu 5:30, wordt opeens wakker terwijl ik gister meer dan 24 uur wakker ben geweest

Hoe is het weer daar jongens?
23 graden. Ohnee het is nacht, dus 20. Ik ben benieuwd naar de ervaringen in Californie deel 6 : op naar de zon
pi_36863908
Niet roken is vervelend, maar niet meer dan dat. Bij een tussenlanding kan er altijd wel een sigaret worden opgestoken.
pi_36863934
Altijd wel vervelend, die lange vluchten. Ik geef me ook maar zoveel mogelijk over aan de reis, beetje lezen en veel 'sluimeren' (eigen dekentje, kussentje en oordopjes scheelt een hoop). Ook zet ik mijn horloge bij het instappen op lokale tijd van de bestemming, dat helpt mij wel om de jetlag een beetje te voorkomen.

Wat ik zo vervelend vind is dat ik zo vaak moet plassen, erg lastig als je niet bij het gangpad zit en na de helft van de reis zijn die toiletten toch echt niet fris meer. En ik krijg ontzettend last van mijn luchtwegen door die rare lucht, m'n neus en keel doen altijd nog twee dagen pijn na het vliegen en ik word ook vaak wat verkouden.

Maarja, sommige plekjes op de wereld zijn dat ongemak toch wel heel erg waard
One of the least benightedly unintelligent life forms it has been my profound lack of pleasure not to be able to avoid meeting.
  dinsdag 11 april 2006 @ 23:09:57 #225
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_36872532
Wat eigenlijk het vervelendste is dat ik te lang ben voor een vliegtuig stoel; mijn hoofd steekt boven de hoofdsteun uit... Krijg daardoor vaak last van een vermoeide nek! Om maar niet over beenruimte te spreken...
  woensdag 12 april 2006 @ 00:16:32 #226
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_36875020
quote:
Op dinsdag 11 april 2006 23:09 schreef Public_NME het volgende:
Wat eigenlijk het vervelendste is dat ik te lang ben voor een vliegtuig stoel; mijn hoofd steekt boven de hoofdsteun uit... Krijg daardoor vaak last van een vermoeide nek! Om maar niet over beenruimte te spreken...
Kun je daar niet zo'n opblaas nekkussen voor mee nemen om om je nek te doen?
-
pi_36875052
quote:
Op dinsdag 11 april 2006 19:21 schreef Étoile het volgende:
Altijd wel vervelend, die lange vluchten. Ik geef me ook maar zoveel mogelijk over aan de reis, beetje lezen en veel 'sluimeren' (eigen dekentje, kussentje en oordopjes scheelt een hoop). Ook zet ik mijn horloge bij het instappen op lokale tijd van de bestemming, dat helpt mij wel om de jetlag een beetje te voorkomen.

Wat ik zo vervelend vind is dat ik zo vaak moet plassen, erg lastig als je niet bij het gangpad zit en na de helft van de reis zijn die toiletten toch echt niet fris meer. En ik krijg ontzettend last van mijn luchtwegen door die rare lucht, m'n neus en keel doen altijd nog twee dagen pijn na het vliegen en ik word ook vaak wat verkouden.

Maarja, sommige plekjes op de wereld zijn dat ongemak toch wel heel erg waard
Probeer eens met tandpijn te gaan vliegen zou ik zeggen
  woensdag 12 april 2006 @ 09:00:21 #228
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_36878453
quote:
Op woensdag 12 april 2006 00:16 schreef maartena het volgende:

[..]

Kun je daar niet zo'n opblaas nekkussen voor mee nemen om om je nek te doen?
Die heb ik laatst ook aangeschaft ;-)
pi_36879276
Slaapt dat een beetje fijn?
pi_36884407
quote:
Op woensdag 12 april 2006 00:17 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Probeer eens met tandpijn te gaan vliegen zou ik zeggen
Ik heb nog nooit iets met mijn tanden gehad ( ), maar dat zal vast niet fijn zijn. Jij hebt er ervaring mee?
One of the least benightedly unintelligent life forms it has been my profound lack of pleasure not to be able to avoid meeting.
pi_36884544
Met oorpjin vliegen is ook niet echt tof
The extreme always seems to make an impression.
  woensdag 12 april 2006 @ 13:48:12 #232
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_36885586
quote:
Op woensdag 12 april 2006 09:49 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Slaapt dat een beetje fijn?
Voor mijn longhaul vlucht in feb. had ik em nog niet, volgende week zal ik hem uittesten!
pi_36885971
quote:
Op woensdag 12 april 2006 13:48 schreef Public_NME het volgende:

[..]

Voor mijn longhaul vlucht in feb. had ik em nog niet, volgende week zal ik hem uittesten!
Laat maar even weten aub. Ik zie in het vliegtuig heel wat mensen met zo'n ding, maar erg comfortabel ziet het er gewoon niet uit.

Waar heb je 'm ergens gekocht en wat kost het?
pi_36886152
Nekkussen slaapt prima, kost een euro of 6 bij blokker ofzo.
  woensdag 12 april 2006 @ 15:49:07 #235
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_36889801
quote:
Op woensdag 12 april 2006 13:59 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Laat maar even weten aub. Ik zie in het vliegtuig heel wat mensen met zo'n ding, maar erg comfortabel ziet het er gewoon niet uit.

Bij de DA, was nog geen 3euro
pi_36903804
Ik vraag altijd bij mn huisarts om een paar slaappilletjes voor de nachtvlucht, daar doen huisartsen nooit moeilijk over. 4 pilletjes kosten 6 euro of zo, en daarmee ben je 8 uur volledig onder zeil.
Het komt allemaal goed, maar niet zoals je het had verwacht.
  donderdag 13 april 2006 @ 00:37:57 #237
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_36908757
quote:
Op woensdag 12 april 2006 13:59 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Mijn vrouw neemt er altijd eentje mee als ze vliegt. Waar het ook erg handig voor is, is dat je hoofd niet opzij valt als je in slaap valt.
quote:
Volgens mij kun je ze op elk fatsoenlijk vliegveld wel kopen. Wij kochten ze in de lokale drogisterij voor $7.95 of zoiets dergelijks.
-
pi_36909767
CHina 20 uur??

Mijn ervaring:

Amsterdam - Peking: 8 1/2 uur!
Peking - Sjanghai: anderhalf a 2 uur dacht ik.

Sjanghai - Amsterdam: dik 12 uur.
pi_36909927
UIt reacties begrijp ik dat slowmotion de beste alternatief is voor als je niet kunt slapen.

Een opblaaskussen heb ik altijd in mijn bagage. Ik neem nooit veel mee, maar dit dit gaat altijd mee; Een opblaasbare champagne koeler van fl1.- (voor de euro tijd gekocht)
Het is een klein oprolbaar matje met 5 luchtkamers. Praktisch als volwaardig hoofdkussen, fijn om op terugreis breekbaar spul in te rollen en in geval van gestrand raken ook inzetbaar als micro nood matras.

donderdag 13 april 2006 @ 01:58:13 #240
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_36909960
quote:
Op donderdag 13 april 2006 01:40 schreef renz0r het volgende:
CHina 20 uur??
Het zal wel 10 uur heen, 10 uur terug zijn geweest....

Maar goed, ik heb zelf dus nooit naar China gevlogen.
-
pi_36910607
quote:
CHina 20 uur??

Mijn ervaring:

Met overstappen zal die wel bedoelen. Dan kan LAX ook in 1 keer 18 uur worden inplaats van 11 uur
pi_36911088
quote:
CHina 20 uur??

Mijn ervaring:

Wind mee?
pi_36915233
quote:
Op donderdag 13 april 2006 07:44 schreef Jaguarized het volgende:

[..]

Wind mee?
Jup dacht het wel...verbaasde me heel erg toen de piloot zei: de vlucht naar Beijing (tussenstop) zal ongeveer 8 1/2 uur duren. Doorvlucht naar Sjanghai was toen net niks....anderhalf á twee uur.

Sjanghai - Amsterdam duurde wel langer. Je vliegt ook anders.
pi_37000412
Mijn tactiek:

Op Schiphol flink indrinken....in het vliegtuig nog een paar whisky...
The things you own, end up owning you - Tyler Durden
pi_37000580
Da's een goede inderdaad. Weleens 8 dubbele whiskeys gedronken in de lounge op Jose Chavez, daarna zelfs tijdens de tussenstop in coma gelegen.
  zondag 16 april 2006 @ 11:26:58 #246
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_37000581
Morgen mag ik weer een krappe acht uur...
pi_37036519
quote:
Op donderdag 13 april 2006 11:19 schreef renz0r het volgende:

[..]

Jup dacht het wel...verbaasde me heel erg toen de piloot zei: de vlucht naar Beijing (tussenstop) zal ongeveer 8 1/2 uur duren. Doorvlucht naar Sjanghai was toen net niks....anderhalf á twee uur.

Sjanghai - Amsterdam duurde wel langer. Je vliegt ook anders.
Die 8,5 uur is vrij snel denk ik, ik zat heen 10 uur in het vliegtuig en terug iets korter. Wel een mooie vlucht vond ik zo over het noorden van Rusland en over Monglolie, vooral terug want dat was overdag en er was nauwelijks bewolking.
Let's plant a tree
pi_37037710
Ja mongolie was toen onbewolkt. Uitgestrekte vlaktes en Ulanbaatar was ook zichtbaard. Supervet. Rusland was meer bewolkt.
pi_37037877
quote:
Op donderdag 13 april 2006 07:44 schreef Jaguarized het volgende:

[..]

Wind mee?
AMS-Shanghai staat gewoon iets van 12 uur voor hoor. Ik was er heen in 11,5 ongeveer, en terug een half uurtje langer. KLM 747 that is.
.
pi_37038302
quote:
Op maandag 17 april 2006 18:08 schreef killerb het volgende:

[..]

AMS-Shanghai staat gewoon iets van 12 uur voor hoor. Ik was er heen in 11,5 ongeveer, en terug een half uurtje langer. KLM 747 that is.
Die vlucht en dan tussenstop in Peking. Peking was 8.5 uur
pi_37038321
Dan duurt het wel wat langer ja
.
pi_37038326
London - Beijing was tegen de 10 uur, terug een goed half uur langer.
pi_37039303
quote:
Op maandag 17 april 2006 18:00 schreef renz0r het volgende:
Ja mongolie was toen onbewolkt. Uitgestrekte vlaktes en Ulanbaatar was ook zichtbaard. Supervet. Rusland was meer bewolkt.
Onvoorstelbaar zo uitgestrekt, toen ik er overheen vloog lag er wel veel sneeuw. Rusland ook, zover je kon zien sneeuw en ijs. Het was dan ook maart
Let's plant a tree
  dinsdag 18 april 2006 @ 11:48:59 #254
27074 Dezz
The Dog
pi_37057193
Op 2 augustus vlieg ik naar Los Angeles. Heb er echt zin in en die lange vlucht interesseert me echt niets. Gewoon een beetje film kijken, muziek luisteren, kletsen etc.
Dezz, koning van Lechland, opperbevelhebber van de Lechlandse Strijdkrachten groet U!
  dinsdag 18 april 2006 @ 23:58:07 #255
122446 Corksterr
AFC Ajax till I die.
pi_37082822
Ik had ook zo'n tv-tje in de stoel voor me. Kon ik kiezen of ik tv wilde kijken, een film wilde zien of een spelletje wilde spelen. Toch de nodige uren mee doorgebracht.

Ik ging naar Maleisië trouwens.
Wie zijn billen brandt, mag blij zijn dat hij niet andersom stond.
pi_37092947
Over 3 weken Amsterdam - Calgary non-stop, een maand later Vancouver - Amsterdam non-stop. Twee keer 9,5 uur... Thank God for PTV's
Xbox Live Gamertag: Harmen84
  woensdag 19 april 2006 @ 13:22:01 #257
62913 Blik
The one and Only!
pi_37093291
Heb al verschillende lange vluchten meegemaakt, onder andere naar Vancouver, Orlando, San Fransisco en Singapore (en natuurlijk weer terug) maar ik heb eigenlijk ook nooit echt last van vliegen, ben niet erg lang dus heb in principe wel genoeg ruimte. Meestal is er ook wel genoeg te doen aan boord zoals al eerder gezegd is. Als je aan het raam zit kun je lekker naar buiten staren, als je bijvoorbeeld naar Canada vliegt, vlieg je over Groenland en zie je prachtige ijspartijen.

Het ergste is alleen als je moet overstappen en je moet bijvoorbeeld 5 uur wachten op een vliegveld waar niks te doen is, op schiphol is genoeg te doen na de douane maar dat is bij de meeste vliegvelden niet zo

Komende zomer mag ik 5 uur wachten op het vliegveld van Cairo, heb er nu al zin in
pi_37104338
Lang wachten op een saai vliegveld is idd helemaal niks. Maar ik heb eens 5 uur op het vliegveld van Singapore moeten wachten en dat vond ik helemaal niet erg! Lekker buiten in die caktustuin gezeten
Let's plant a tree
  donderdag 20 april 2006 @ 08:17:32 #259
62913 Blik
The one and Only!
pi_37118027
quote:
Op woensdag 19 april 2006 19:21 schreef Vava het volgende:
Lang wachten op een saai vliegveld is idd helemaal niks. Maar ik heb eens 5 uur op het vliegveld van Singapore moeten wachten en dat vond ik helemaal niet erg! Lekker buiten in die caktustuin gezeten
Ik heb wel eens 5 uur moeten wachten op het vliegveld van Denpasar, Bali, Indonesië. Vliegtuig had 3 uur vertraging. Op dat vliegveld is dus echt niks te doen, en het was hartstikke druk want alle vliegtuigen leker wel vertraagd en het was natuurlijk ook nog een broeierig warm.

Afgelopen zomer 5 uur moeten wachten op Frankfurt, dat was ook een drama want daar is dus ook niks te beleven na de douane, vind ik heel slecht voor een vliegveld van die grootte.
pi_37118051
Amsterdam - Sydney.
Behoorlijk lange reis moet ik zeggen.

Maar was het wel waard
Jehovah=Power of God Lucifer=Light of God Satan=Love of God Jesus=Unity of God
pi_37134033
quote:
Op donderdag 20 april 2006 08:17 schreef Blik het volgende:
Afgelopen zomer 5 uur moeten wachten op Frankfurt, dat was ook een drama want daar is dus ook niks te beleven na de douane, vind ik heel slecht voor een vliegveld van die grootte.
Volgens mij zijn er op Frankfurt meer taxfree shops dan op Schiphol, maar misschien verschilt dat per terminal ofzo.

Drie uur wachten op het vliegveld van Helsinki vond ik erg saai. Anderhalf winkeltje en een eetcafé.

[ Bericht 14% gewijzigd door #ANONIEM op 20-04-2006 17:54:50 ]
pi_37152162
quote:
Op donderdag 20 april 2006 17:53 schreef k_man het volgende:

[..]

Volgens mij zijn er op Frankfurt meer taxfree shops dan op Schiphol, maar misschien verschilt dat per terminal ofzo.

Drie uur wachten op het vliegveld van Helsinki vond ik erg saai. Anderhalf winkeltje en een eetcafé.
Heb wel eens van 6 uur ´s ochtends tot 9 uur ´s ochtends op Helsinki moeten wachten. Lekker aan de koffie, terwijl alle frisgedouchte Finnen lekker aan het bier gingen
pi_37189956
Heb vorig jaar pas de eerste keer gevlogen
ongeveer een uur en 40 minuten
Ik vond dat al lang en vervelend

Over een dikke maand vlieg ik naar NY, Das wel ff een stukkie verder maarja nu heb ik dan wel weer zo een schermpje voorme waar ik van alles mee kan doen
  maandag 24 april 2006 @ 16:05:32 #264
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_37247264
Ga over 5 weken naar Curacao, met een tussenlanding op...... Aruba
Iemand nog tips om te tijd snel te doden, want voor mij is het dus flink vouwen
LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
  maandag 24 april 2006 @ 16:15:28 #265
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_37247563
Die tussenlanding is niet lang. Vraag bij het inchecken een nooduitgangplek. Als je incheckt bij die zuilen kan je dat zelf registreren.
  maandag 24 april 2006 @ 19:38:42 #266
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_37253775
quote:
Op maandag 24 april 2006 16:15 schreef Jaguarized het volgende:
Die tussenlanding is niet lang. Vraag bij het inchecken een nooduitgangplek. Als je incheckt bij die zuilen kan je dat zelf registreren.
Zuilen?? Sorry laatste keer vliegen is alweer 2 jaar geleden....
LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
pi_37253910
quote:
Op maandag 24 april 2006 19:38 schreef -skippybal- het volgende:
Zuilen?? Sorry laatste keer vliegen is alweer 2 jaar geleden....
Ze hebben de incheckdame vervangen door een computer tegenwoordig

Afhankelijk van de luchtvaartmaatschappij kun je ook al thuis inchecken
  maandag 24 april 2006 @ 19:50:42 #268
38433 snijder
snijderdotcom
pi_37254234
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 23:06 schreef Lucille het volgende:

[..]

Het prijsverschil zit hem echt niet alleen in de beenruimte die je krijgt. dat heeft ook te maken met de voorwaarden van het ticket.
Get a life.....Morgen lig je onder de tram
  dinsdag 25 april 2006 @ 12:07:26 #269
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_37275087
Vanochted teruggekomen uit JFK, ook weer rond de 7uur op zitten... Ben wel gaar nu, eerst ff pitten!
  donderdag 27 april 2006 @ 21:00:51 #270
29319 ninja-mod
Budo Taijutsu
pi_37357616
Vorig jaar April een uurtje of 12 gevlogen ; Zurich - Tokyo ; was goed te doen
Dit najaar nog maar eens dunnetjes over doen
> BTi <
Only the light called darkness can show who i really am...
  donderdag 27 april 2006 @ 23:51:20 #271
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_37363442
quote:
Op maandag 24 april 2006 19:42 schreef DutchTrain het volgende:
Ze hebben de incheckdame vervangen door een computer tegenwoordig

Afhankelijk van de luchtvaartmaatschappij kun je ook al thuis inchecken
Ik heb dat ook regelmatig gedaan.... binnen de VS is dat intussen al heel gewoon. Ook thuis inchecken kan inderdaad als je geen bagage wilt inchecken maar alleen handbagage hebt. Dan kun je meteen richting de gate zodra je op het vliegtuig stapt.
-
pi_37364266
quote:
NEW YORK (ANP) - Luchtvaartmaatschappijen hebben de oplossing gevonden om nog meer mensen per vlucht te vervoeren. Staanplaatsen in vliegtuigen zijn de toekomst, meldde het Amerikaanse dagblad The New York Times dinsdag.

Maatschappijen ontwikkelden een ’stoel’ waarbij passagiers tegen een plank moeten leunen en door gordels op hun plaats worden gehouden. Per plaats zou zo 12 centimeter ruimte worden bespaard.
12 cm! 12 hele centimeters!!!11!
Unox, the worst operating system.
pi_37365728
Om geld te besparen vlieg ik van Amsterdam via Washington DC naar Buenos Aires.

Totale traject: 8 uur vliegen + 7 uur wachten + 11 uur vliegen = heel lang. Blehh... zit me nu dood te vervelen op Washington Dulles Intl Airport Gelukkig heb ik mn laptop bij me en is hier een hotspot
  vrijdag 28 april 2006 @ 01:43:54 #274
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_37365786
Jammer dat internetten vaak zo duur is op vliegvelden.
  vrijdag 28 april 2006 @ 02:08:51 #275
67385 ROG
Go on, say it.
pi_37366115
quote:
Op maandag 24 april 2006 16:05 schreef -skippybal- het volgende:
Ga over 5 weken naar Curacao, met een tussenlanding op...... Aruba
Die tussenlanding op St Maarten is eerder , geloof me.

Neem verder een goed boek mee en kleed je niet te warm aan als je voor een plek bij een deur aan de linkerzijde* gaat.
Want er komt een stoot warmte binnen bij de tussenlanding en je mag er niet eventjes uit. En bovendien kom je 's middags aan op Hato, dus dan ben je gelijk wat meer dressed.

Terug kan je trouwens lekker tukken, dan vlieg je door de nacht.

't is geloof ik altijd de linkerzijde die opengaat, in-/uitstappen gaat met 2 of 3 trappen daar, lekker van het weer genieten dus!
  vrijdag 28 april 2006 @ 02:56:30 #276
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_37366539
Linkerzijde ja. Die stoot warmte krijg je ook wel als je aan de rechterzijde zit hoor.

En natuurlijk absoluut geen lange broek aan doen, daar is het veel te warm voor.
  vrijdag 28 april 2006 @ 11:32:04 #277
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_37371446
Op SXM is de stop sowieso maar 1,5uur dus daarna vlieg je weer door naar CUR. Het ideale is dat als je op SXM opstapt dat je kan inchecken, daarna lekker teruggaan naar het strand om nog ff een afsluitend biertje te doen en wachten tot je vliegtuig over komt. (en daarna een taxi nemen naar de terminal!)
  zaterdag 29 april 2006 @ 20:08:06 #278
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_37410966
quote:
Op vrijdag 28 april 2006 01:39 schreef Knakker het volgende:
Om geld te besparen vlieg ik van Amsterdam via Washington DC naar Buenos Aires.

Totale traject: 8 uur vliegen + 7 uur wachten + 11 uur vliegen = heel lang. Blehh... zit me nu dood te vervelen op Washington Dulles Intl Airport Gelukkig heb ik mn laptop bij me en is hier een hotspot
Kut he? Vandaar dat ik lekker via Madrid vlieg. Hoewel, met die nieuwe terminal en dat kleine uurtje overstaptijd... Hm... Misschien toch maar weer met KL(e)M via Soa (haha) Paolo, hoewel je daar ook uren moet wachten.

Ik vind dat het tijd wordt voor een non-stop vlucht AMS-EZE
pi_37420721
quote:
Op vrijdag 28 april 2006 01:43 schreef Jaguarized het volgende:
Ik vind het ook helemaal niet relaxt om te internetten op het vliegveld. Ik ga meestal maar in 'n restaurant, bar of lounge hangen en wat klets vertellen met andere mensen die daar zitten te wachten op het vliegtuig.

Er zijn ook altijd wel leuke mensen in het vliegtuig en op het vliegtuig. Vorige keer gezellig gebabbeld met een 20-jarige Deense/Peruaanse en haar moeder. Ook nog met 'n Zwitser, waarvan de hele crew dacht dat hij stijf stond van de drugs, nog met 'n figuur uit Honduras die tijdens het dalen door het vliegtuig ging rennen en me uitnodigde om in zijn restaurant te komen eten....
pi_37420768
quote:
Op het vliegveld van Ko Samui - Thailand kan je gratis internetten onder de palmbomen !
The things you own, end up owning you - Tyler Durden
pi_37420876
quote:
Op zaterdag 29 april 2006 20:08 schreef flipsen het volgende:

[..]

Kut he? Vandaar dat ik lekker via Madrid vlieg. Hoewel, met die nieuwe terminal en dat kleine uurtje overstaptijd... Hm... Misschien toch maar weer met KL(e)M via Soa (haha) Paolo, hoewel je daar ook uren moet wachten.

Ik vind dat het tijd wordt voor een non-stop vlucht AMS-EZE
Madrid vind ik dus echt klote.
pi_37420936
Ik heb in totaal een vlucht van bijna 24 uur gedaan.
Van Amsterdam naar London, van London naar Singapore en van Singapore naar Sydney om een meisje te ontmoeten waar ik ontzettend verliefd op ben. We gaan nu inmiddels een jaar met elkaar .)
  maandag 1 mei 2006 @ 12:12:15 #283
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_37450071
quote:
Op zondag 30 april 2006 09:57 schreef laforest het volgende:
Ik heb in totaal een vlucht van bijna 24 uur gedaan.
Van Amsterdam naar London, van London naar Singapore en van Singapore naar Sydney om een meisje te ontmoeten waar ik ontzettend verliefd op ben. We gaan nu inmiddels een jaar met elkaar .)
Plus eerst nog Drenthe - Schiphol als ik naar je icoon kijk
pi_37458690
Gisteren kwam ik terug van mijn eerste transatlantic vlucht Toronto Amsterdam. Omdat de trip maar een magere 6 dagen was heb ik van te voren deze draad goed doorgelezen om een jetlag te voorkomen.
Endankzij de tips hieris dat goed gegaan. (veel water drinken, sloom doen en meteen vanaf opstart de nieuwe tijd accepteren)

Wat niet te voorkomen was de benauwde sfeer in vliegtuig (KLM = weinig beenruimte en beweegruimte). Zowel op heen als terugreis was vliegtuig overvol omdat Amsterdam een tussenstop van verweggistan naar Toronto is. Met vliegtuig boeken is dat iets om rekening mee te houden.
  maandag 1 mei 2006 @ 17:39:07 #285
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_37460016
Schiphol is inderdaad een overstap hub (4e luchthaven van Europa) en Schiphol adverteerd ook met vluchten naar de VS/Canada in andere landen. De SAS heeft bijvoorbeeld geen directe vluchten naar Los Angeles meer, dus de KLM adverteerd tegenwoordig veel in Scandinavie, waardoor er dus in Amsterdam veel Zweedse/Noorse overstappers zijn die de KLM vlucht naar Los Angeles nemen.

Dit doen ze trouwens ook in Belgie: Toen Sabena failliet was kon ik goedkoper een KLM vlucht Brussel - Amsterdam - Los Angeles boeken, dan alleen Amsterdam - Los Angeles. Je kreeg dus meer vlucht voor minder geld, en de vlucht van Amsterdam naar Los Angeles was hetzelfde

Helaas kon je niet halverwege opstappen/uitstappen, want je koffers gaan gewoon naar Brussel bij terugkomst natuurlijk
-
  maandag 1 mei 2006 @ 19:11:26 #286
38433 snijder
snijderdotcom
pi_37462476
quote:
Op Singapore was het gewoon gratis.
Get a life.....Morgen lig je onder de tram
pi_37467431
Meestal ga ik gewoon filem in het vliegtuig, maar dan gaat de crew weer zeiken.
Dan ga ik maar naar zón 3e rangs chinese film kijken.
Tsja, ik zat in de ecomony class in China Airlines naar Bangkok 2jaar geleden.
Ik kan je wel zeggen dat China Airlines nieuwe toestellen heeft op schiphol en die hebben betere stoelen + personal TV in de ecomony.

http://www.navigon.net/ca747_tour/747VR4/index.html
Amstelveen de beste
  dinsdag 2 mei 2006 @ 08:04:45 #288
62913 Blik
The one and Only!
pi_37477935
quote:
Op donderdag 20 april 2006 17:53 schreef k_man het volgende:

[..]

Ik heb ze nergens gezien, ook niet op de heenweg, toen gingen we ook via frankfurt
  dinsdag 2 mei 2006 @ 08:12:16 #289
62913 Blik
The one and Only!
pi_37477978
quote:
Op maandag 1 mei 2006 16:51 schreef Dual.Flipflop het volgende:
Gisteren kwam ik terug van mijn eerste transatlantic vlucht Toronto Amsterdam. Omdat de trip maar een magere 6 dagen was heb ik van te voren deze draad goed doorgelezen om een jetlag te voorkomen.
Endankzij de tips hieris dat goed gegaan. (veel water drinken, sloom doen en meteen vanaf opstart de nieuwe tijd accepteren)

Wat niet te voorkomen was de benauwde sfeer in vliegtuig (KLM = weinig beenruimte en beweegruimte). Zowel op heen als terugreis was vliegtuig overvol omdat Amsterdam een tussenstop van verweggistan naar Toronto is. Met vliegtuig boeken is dat iets om rekening mee te houden.
Vertel me, hoe kan een vliegtuig overvol zijn? Ik heb al regelmatig lange vluchten gedaan en ik kan me eigenlijk niet herinneren dat een vliegtuig niet vol heeft gezeten op deze vluchten. Dit zie je bij iedere maatschappij denk ik. Zelfde geldt voor de zitruimte bij de KLM. De KLM is echt niet de slechtste van de luchtvaartmaatschappijen.

is erg makkelijk, zeiken over een luchtvaartmaatschappij terwijl je er pas 1 keer een lange vlucht mee gehad hebt
  dinsdag 2 mei 2006 @ 08:15:52 #290
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_37478002
quote:
Op maandag 1 mei 2006 21:32 schreef anisubs het volgende:
Meestal ga ik gewoon filem in het vliegtuig, maar dan gaat de crew weer zeiken.
Dan ga ik maar naar zón 3e rangs chinese film kijken.
Tsja, ik zat in de ecomony class in China Airlines naar Bangkok 2jaar geleden.
Ik kan je wel zeggen dat China Airlines nieuwe toestellen heeft op schiphol en die hebben betere stoelen + personal TV in de ecomony.

http://www.navigon.net/ca747_tour/747VR4/index.html
Bij mij heeft nog nooit iemand van de crew geklaagd als ik film.
  dinsdag 2 mei 2006 @ 08:21:41 #291
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_37478048
quote:
Op dinsdag 2 mei 2006 08:12 schreef Blik het volgende:

[..]

is erg makkelijk, zeiken over een luchtvaartmaatschappij terwijl je er pas 1 keer een lange vlucht mee gehad hebt
Dat doen mensen omdat ze de vooroordelen kennen en als ze er dan eenmaal mee vliegen en het valt ook maar een klein beetje tegen, dan is het ineens kut. Misschien had hij pech met een brakke stoel of oud vliegtuig. Jammer maar helaas, shit happens.
pi_37478375
quote:
In Singapore en Sydney kon ik toch echt gratis internetten

Das zo Europees om daar geld voor te vragen.
  dinsdag 2 mei 2006 @ 10:36:43 #293
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_37480373
In Sydney gratis? No way! Ik weet niet wanneer jij er was maar ik was er vorige week en toen was het zeker niet gratis.
  dinsdag 2 mei 2006 @ 12:17:14 #294
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_37483545
quote:

[..]

Vertel me, hoe kan een vliegtuig overvol zijn? Ik heb al regelmatig lange vluchten gedaan en ik kan me eigenlijk niet herinneren dat een vliegtuig niet vol heeft gezeten op deze vluchten. Dit zie je bij iedere maatschappij denk ik. Zelfde geldt voor de zitruimte bij de KLM. De KLM is echt niet de slechtste van de luchtvaartmaatschappijen.

KLM/AirFrance heeft geloof ik een v/d hoogste 'loadfactoren' in de industrie. Dus KLM's vluchten zitten gemiddeld altijd redelijk vol. Voor de rest is de KLM haar 767's aan het uitfaseren, ze hebben er nu nog 5. (gister weer een weggedaan, de laatste gaat in voorjaar 2007)
De afgelopen weken zijn er weer twee 777's en 1 A330 bijgekomen, dus de vloot gaat vooruit.
Tevens is er een optie om extra A330's te leasen en schijnt er een mogelijke boeing order te zijn die Boeing niet wil bevestigen.
Het zou hierbij om 777-300's te gaan, die misschien op termijn de 747's kunnen vervangen. (KLM heeft maar 5 747's met full passenger configuration, de rest combi's)

Ik denk persoonlijk dat het beter is om de cabin lay-out te updaten, zoals hierboven, daar sommmige van de 747's nog helemaal niet zo oud zijn!
  dinsdag 2 mei 2006 @ 12:22:03 #295
62913 Blik
The one and Only!
pi_37483689
quote:
Op dinsdag 2 mei 2006 12:17 schreef Public_NME het volgende:

[..]

KLM/AirFrance heeft geloof ik een v/d hoogste 'loadfactoren' in de industrie. Dus KLM's vluchten zitten gemiddeld altijd redelijk vol. Voor de rest is de KLM haar 767's aan het uitfaseren, ze hebben er nu nog 5. (gister weer een weggedaan, de laatste gaat in voorjaar 2007)
De afgelopen weken zijn er weer twee 777's en 1 A330 bijgekomen, dus de vloot gaat vooruit.
Tevens is er een optie om extra A330's te leasen en schijnt er een mogelijke boeing order te zijn die Boeing niet wil bevestigen.
Het zou hierbij om 777-300's te gaan, die misschien op termijn de 747's kunnen vervangen. (KLM heeft maar 5 747's met full passenger configuration, de rest combi's)

Ik denk persoonlijk dat het beter is om de cabin lay-out te updaten, zoals hierboven, daar sommmige van de 747's nog helemaal niet zo oud zijn!
tuurlijk zitten ze redelijk vol, maar overvol is in mijn boekje nog altijd dat er meer mensen inzitten dan dat er eigenlijk in kunnen. En hoezo zou het een nadeel zijn dat er altijd veel mensen in het vliegtuig zitten, je moet wel veel geluk hebben wil je een vrije plaats naast je hebben dan
  dinsdag 2 mei 2006 @ 14:36:25 #296
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_37486005
quote:
Op dinsdag 2 mei 2006 12:22 schreef Blik het volgende:

[..]

tuurlijk zitten ze redelijk vol, maar overvol is in mijn boekje nog altijd dat er meer mensen inzitten dan dat er eigenlijk in kunnen. En hoezo zou het een nadeel zijn dat er altijd veel mensen in het vliegtuig zitten, je moet wel veel geluk hebben wil je een vrije plaats naast je hebben dan
Wat ik probeerde te zeggen is dat bij die nieuwe toestellen er meer comfort is. (ruimte, IFE, stoelen) En dat de oude bakken bij klm verdwijnen.
KLM is trouwens echt niet zuinig in het geval van overboeking, je krijgt altijd voldoende vouchers/geld terug!
  dinsdag 2 mei 2006 @ 14:39:11 #297
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_37486042
quote:
Op dinsdag 2 mei 2006 12:22 schreef Blik het volgende:

[..]

Ik had altijd nog 3 plekken voor mezelf naar Sydney, terugweg ook.
  dinsdag 2 mei 2006 @ 19:10:35 #298
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_37491956
quote:
Op dinsdag 2 mei 2006 10:36 schreef Jaguarized het volgende:
In Sydney gratis? No way! Ik weet niet wanneer jij er was maar ik was er vorige week en toen was het zeker niet gratis.
In Sydney kan je toch echt gratis internetten!!! (Last check Februari 2006).

Oke er zijn niet zoveel terminals als in Singapura, maar er zijn er zeker een paar gelokaliseerd, ik kan mij in ieder geval een aantal herinneren bij een soort binnentuin, wat je door glas kunt zien...

In Thailand op Don Muang is het ook duur, tenzij je iemand kent die bij de Thailand Elite werkt (is heel duur, maar halen ze je op van het vliegtuig, en heb je voorrang om door de douane te kunnen), kan ik daar op hun kantoortje achter de douane gebruik maken van internet Dat verzacht het vooruitzicht van de lange vlucht!
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  woensdag 3 mei 2006 @ 00:04:58 #299
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_37499376
Dan ben ik erg benieuwd waar in Sydney, voor de douane, na de douane, want ik heb het hele vliegveld wel zo'n beetje gezien. Ik kreeg voor wifi drie providers waar ik mee kon connecten. Voor alledrie moest ik betalen.
pi_37508946
quote:

[..]

Tja dit was niet mijn eerste vlucht.Eerder gedaan een lijnvlucht naar Cairo en Athene beide royaal leeg. De chartervluchten waren doorgaans tot de laatste stoel volgeboekt.

Ik verwachtte dus dat een lijnvlucht van 7 uur ook wat lege stoelen bood voor heen en weer manouvreer ruimte. Stoelruimte op de vlucht was 71 cm, dus altijd iemand wakker maken om even aan de wandel te gaan. Vervolgens is gangpad ook geblokkerd door wachtende op toilet of stewardess.

Het maakt me niet uit wat anderen van zo'n service denken, ik vind dat voor een lange vlucht erg matig. Je kunt niet eens je stoel naar achtergooien voor een dutje want achteer je zit dan iemand blauwe knieen te krijgen (tenzij je het geluk hebt dat een klein iemand achter je zit, maar de gemiddelde Nederlanders is groter dan de KLM had gepland) .

woensdag 3 mei 2006 @ 15:41:06 #301
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_37513444
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 13:13 schreef Dual.Flipflop het volgende:

[..]

Tja dit was niet mijn eerste vlucht.Eerder gedaan een lijnvlucht naar Cairo en Athene beide royaal leeg. De chartervluchten waren doorgaans tot de laatste stoel volgeboekt.

Ik verwachtte dus dat een lijnvlucht van 7 uur ook wat lege stoelen bood voor heen en weer manouvreer ruimte. Stoelruimte op de vlucht was 71 cm, dus altijd iemand wakker maken om even aan de wandel te gaan. Vervolgens is gangpad ook geblokkerd door wachtende op toilet of stewardess.

Het maakt me niet uit wat anderen van zo'n service denken, ik vind dat voor een lange vlucht erg matig. Je kunt niet eens je stoel naar achtergooien voor een dutje want achteer je zit dan iemand blauwe knieen te krijgen (tenzij je het geluk hebt dat een klein iemand achter je zit, maar de gemiddelde Nederlanders is groter dan de KLM had gepland) .
Met hun nieuwe vliegtuigen is het een stuk comfortabeler, trust me! Laatst zelf de 777 gevlogen, echt een wereldvliegtuig!
pi_37525291
Gezien de inhoud van dit topic, gaan we verder in: Vragen over vliegen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')